Jó munkához idő kell, a roszhoz pedig értelemszerűen legalább háromszorannyi. Károly ajtóit előbb 6 helyett 8 hét alatt szállították le, aztán egy hónap múlva visszavitték javításra, aztán újabb 6 hét elteltével már a helyükön is voltak:
Azoknak, kik most vannak beltéri ajtó csere- beépítés előtt! Szeretném leírni milyen kálvárián mentem keresztül, hátha segíthetek a választásban. Interneten való alapos kutakodás, sok bemutatóterem meglátogatása, valamint több árajánlat bekérése után a Dekora Stúdió-Ajtóház Kft -nél (Száva utca), megrendeltem 6 db beltéri ajtót 2010 szept. végén, saját beépítéssel. Előleg kifizetve, szállítási határidő 6 hét. Természetesen mindenről értesítenek telefonon (ezt ígérték). Megy az idő, telefon sehol, ajtó sehol! Sokadik hívásra sem veszik fel a telefont. Személyes reklamációmra a 8-ik hétre ígérték, természetesen telefonon értesítenek. Telefon sehol, ajtó sehol. Telefont fel nem veszik. Újabb személyes reklamáció, közlik hogy a raktárban van, fizessem ki, a következő héten kiszállítják. Természetesen, előtte telefonálnak.
Az ajtókat a vállalt 6 hét helyett végül 8 hét múlva szállították le. Telefon nincs, meglepetésszerűen beállítottak. Darabra megvan, a minőség nincs! Még a szállítás napján az irodájukban szóban reklamáltam minőségi hibákra hivatkozva. Ott, akkor azt mondták, megvizsgálják. Hetekig nem történt semmi. Újabb reklamálásomra XY megígérte hogy egyik kollégájuk december folyamán a helyszínen megvizsgálja a problémát. A kolléga valóban kijött, megvizsgálta és elismerte a hibákat. Mondta hogy jelzi a hibát az irodán. Közben kiderült, hogy az egyik tok felső rossz méretű, ezt megrendelte. Kb. 1 hét múlva azt meg is kaptam, beépíttettem. A tokok hiányos, felületes gyártásáról már nem is szóltam, a hibákat inkább magam hoztam helyre.
Akkor azt az ígéretet kaptam, hogy 2011. 01. hónap elején térjünk vissza a garanciális probléma megoldására. Mivel nem történt semmi, 2011. 01.18-án ismét reklamáltam az irodában, XZ-nek mondtam el a panaszomat. Ő megígérte, hogy 2011. 01.27 vagy 28-án elszállítják garanciális javításra az ajtókat, de előtte természetesen felhívnak telefonon. Fel is írták. Hát eztán sem hívtak, a javítást sem kezdték el. 2011 02. 02-án végre (minden előzetes értesítés nélkül) megjelentek, és elvitték a garanciális javításra. Hogy mikor kapom vissza, arra semmi válasz . Telefont nem veszik fel, emailra 1-2 hét múlva válaszolnak, semmitmondó válaszokat. Végül elszállítás után ~ 6 hétre visszahozzák az ajtókat. Az eredeti 6 hét helyett 21 hét alatt jutottam a teljes áron kifizetett tulajdonomhoz ! Most olvasom, hogy már 4 hétre is vállalnak szállítást. (????) Ők vajon mikorra kapják meg a rendelésüket?
Hogy miért írom le? Nem tudom, miért szeghetnek meg a vállalkozok gátlástalanul mindent, határidőt, minőséget, tájékoztatást, az ügyintézés korrektségét ? Miért csak addig ügyfél az ügyfél míg nem fizetett? Nem tudom a többi vállalkozó mennyire korrekt, ők nem! Vegyen magyar terméket, válaszon magyar vállalkozót, mert megbízható? Tudom ajánlani őket mindazoknak kik nem akarják a beruházást rövid úton befejezni, alacsony a vérnyomásuk, alacsony az adrenalin szintjük, szeretnek sok pénzt felesleges autózgatásra tölteni, szeretik ha letorkolják- lekezelik őket, szeretnek sokat feleslegesen vitázni.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.03.28. 12:47:03
Dr Gregory House 2011.03.28. 12:47:57
dr. _mmm_ 2011.03.28. 12:53:48
2. szerencsés vagy hogy csak 2 hetet vártál "pluszba"
3. addig nem fizetjük ki a teljes összeget amit át nem vetted.
4. ha átvételkor fizeted ki a maradékot akkor fizetés előtt átnézed az ajtót, és ha gond van nem veszed át / x összeget visszatartasz
vizsla_barat 2011.03.28. 12:57:31
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.03.28. 13:06:16
sish 2011.03.28. 13:12:44
roszhoz=rosszhoz?
É2I 2011.03.28. 13:17:22
Ott kellett lihegnem a nyakukban, mert ha nem még, most sincs új ablakom nyár óta.
Csak egy apró momentum: A szúnyoghálót a helyszínen szabta ki a "mester". A keretet csak 40 cm-el mérte el (kisebb lett az ablaknál) és még azt akarta felszerelni :O Mondtam neki ne viccelődjön, mert belevágom az új ablakba.
hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2011.03.28. 13:22:22
elwood 2011.03.28. 13:23:53
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.03.28. 13:37:23
TomP · http://pokolikocsik.blog.hu 2011.03.28. 13:45:38
Jokkura 2011.03.28. 13:45:42
Minden kifogást,nyafogást ÍRÁSBAN!,szóban csak annyit,hogy most írod a jkv-t, és mindent aláíratni!
Persze ez sem mindig elég az üdvösséghez,de van nyoma.
A határidő csúszás az egy ,a minőségi kifogás az már másik dolog.
Alapkezelt(felületkezeletlen) szerkezetet vettél-e, nem véletlen a beépítés után lett problémás?
Sajátkezű beépítés elég sok kiskaput hagy nyitva a szállítónak/gyártónak.Esetleg valami "akcióba" vetted?,persze ez nem mentség az ügyintésre.
Én is ezzel foglalkozom,és tényleg nagyon sok kontár(amatőr) van a pályán, mindkét oldalon.
Olcsón gyenge minőségűt,aztán meg megy a sirám,és a "leszarom"
Jokkura 2011.03.28. 13:48:22
Jokkura 2011.03.28. 13:49:41
Jokkura 2011.03.28. 13:53:33
Vigyázz ,boltíves tégla nemigen kapható :)
2011.03.28. 14:00:28
pruntyike 2011.03.28. 14:12:51
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.03.28. 14:24:48
meg Vacon
amugy folosleges ajtokra kolteni
maximum a budira kell
najo meg a bejaratra
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.03.28. 14:26:24
amugy a drava utcaval parhuzamos a vaci ut kornyeken
Kicknick 2011.03.28. 14:28:50
Azért együtt már egy kicsit sok, nem? Faszom az iparosba aki mindenre talál kifogást. Akkor mondja azt hogy szart tud leszállítani fél év alatt.
Ja hogy akkor éhenhalna? Meg is érdemelné az ilyen...
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.03.28. 14:36:33
Bementem, kiválasztottam (felmatricázták rögtön, csomagolták) az ajtók felét (2db) félig üvegezve kértem, ennek munkaköltsége volt (1hét) de legalább a kiszállítást is meg tudták szervezni.
30% előleget kifizettem, a maradékot átvételkor egy hét múlva. A szállító fiúk oda rakták le ahová mutattam, kávéval kínáltam, nem kértek, végül kaptak 4e Ft borravalót (hivatalosan csak építési helyre szállításra tudtunk szerződni ami kapu elé rakást jelent)
gigantikus kertitörpe 2011.03.28. 14:53:13
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.28. 15:34:43
Égboltiv, vagy szivárvány a legjobb/legszebb
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.28. 15:36:09
vagy
boltívet csak égboltbol!
ÉrtEDE?
Jokkura 2011.03.28. 17:23:29
Jokkura 2011.03.28. 17:27:48
félreértettél.
Az hogy csúszik 2 hetet ( 6-8 hétnek a 3. terminusa) az még a kisebbik baj,ha megfelelő a termék.2 hónap múlva nem emlékszel a 2 hetes csúszásra--pláne ,ha postfolding ajtók voltak--,De a szar minőséget még évek múltán is látod.Együtt tényleg sok.Itt a minőségi kifogás és az ügyintézés a lényeg--legalábbis az én olvasatomban
Jokkura 2011.03.28. 17:32:08
13 év alatt 2x csúsztam el az idővel.Az egyikben az időjárás szólt közbe.A másikban tényleg én voltam a hibás,rosszul mértem fel a ráfordítandó időt
Mylady 2011.03.28. 21:48:35
Nekem eddig mákom volt: a bejárati ajtót és az ablakot is rettentő korrektül intézték. Két külön cég.
Igaz, én ismerősök tapasztalatai alapján választottam és nem a postaládába bedobott cetlin lévő nevenincs céget hívtam. Nyilván drágább volt valamivel, de hosszútávon simán megéri.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.03.29. 00:01:13
@Jokkura:
OK OK a dravaban tuti voltam, laktam a Karpatban, de mintha lett volna ott meg egy folyo nevu
Géza, kék az ég! 2011.03.29. 00:01:31
1. Mert hagyjuk
2. Mert Magyarországon élsz, ahol a vállalkozók többsége ilyen.
3. Azért ilyenek, mert erre kényszeríti őket az állam.
4. Mert erre van trenírozva az egész ország - verd át vagy téged vernek át!
5. Mert muszáj egy szezon alatt behozni 2 év teljes költségvetését
6. Mert remekül érvényesül a "szomszéd tehene" -effektus: ha a másiknak jól megy csalással, nekem miért ne menjen jobban?
7. Mert erre van igény, bár elviekben mindenki az ellenkezőjéről papol (én is)
8. Mert megérdemeljük
Egyéves Önkéntes 2011.03.29. 08:17:53
win-win
VaTi 2011.03.29. 08:24:17
Jokkura 2011.03.29. 09:38:27
délnek haladva: Tisza,Vág,Garam,Ipoly,Ronyva.
És sokkal északabbra a Latorca
Jokkura 2011.03.29. 09:40:34
..."mert a főnök becsületesen fizet..."
jó munkáért jó pénz!
Secnir 2011.03.29. 09:44:25
ha nem tetszik, amit mond, azt kell válaszolni:
ezt meggyújtva itthagynám addig, míg el nem készül..
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.03.29. 10:30:28
@Secnir: A "mi" asztalosunknál 4 évre előre kell rendelni a nagyobb munkákat. Addig nincs kapacitása, és a mesterségesen szárított fát is legalább 2-3 évig pihenteti, hogy meg ne repedjen.
Anti Anyag (törölt) 2011.03.29. 11:02:07
Én is így rendeltem bejárati ajtót, gyors is volt és rendben is volt. Amúgy ez minden munkánál működik, mert így csináltam a felújításnál is és ott sem volt gond.
mohopasi 2011.03.29. 16:48:36
Megdobbent 2011.03.29. 23:46:57
lutria 2011.03.31. 00:48:45
tass-tass 2011.03.31. 11:13:19
1. fürdőszoba ajtó: 60 mm tokot rendeltem, 75 mm-et küldek. Szellőzőrácsot kértem, nincs benne.
2. WC ajtó: 60 mm tokot rendeltem, 75 mm-et küldek. Szellőzőrácsot kértem, nincs benne.
3. szobaajtó: automataküszöböt rendeltem, nincs benne.
4. szobaajtó: szellőzőrácsot nem rendeltem bele, van benne.
5. konyhára tolóajtó: 60 mm tokot rendeltem, 75 mm-et küldek. Szellőzőrácsot nem rendeltem bele, van benne.
6. Átjárótok: a 150 mm ajtótokot úgy oldották meg, hogy 2 db. 75 mm-est összeragasztottak. Így nem is hasonlít a többire. Az egyik szobaajtó tokja szintén 150 mm-es azt megtudták oldani egy darabból.
Az ajtók mintázata függőleges, holott vízszintesnek kellene lenni. A honlapjukon van egy ajtóvarázsló. Ezzel terveztem meg a kinézetüket. A varázsló szerint az általam rendelt ajtókat csak vízszintes mintázattal lehet választani (Akita, Gumma2). A kiállítótermükben is csak ilyen mintázatú ajtók vannak kiállítva.
Reklamáltam. Az ügyintéző dühösen lobogtatja a megrendelőlapot, amin a mintázat függőleges (most már tudom, hogy a teríték jelenti a mintázatot). Megrendeléskor alá is írtam. Sajnos. Ugyanis az ügyintéző váltig állította, hogy én kértem a függőleges mintázatot. Számomra elég életszerűtlen az, hogy egy olyan mintázatú ajtót akarjak venni, amit nem is láttam, láthattam.
Aztán azt ígérték, hogy kijönnek elszállítják az ajtókat. Pénteken reklamáltam, hétfőre ígérték az elszállítást. Persze se telefon, se szállító. Kedden bementem, az üzletvezetőnél is reklamáltam. Este hatkor kijött valaki, elmondtam a problémákat. Tényleg igazat mondtam. Mondom neki a tokok szélesek. Válasz: álljak neki dekopír fűrésszel méretre vágni. Mondom neki: De hát méretre szabott ajtókat vásároltam, még 5000 Ft-ot is fizettem a felmérésért. Válasz: Ők is mindig fűrésszel állnak neki a méretre szabott ajtónak.
Szerdán hívom őket, mi van már?? Az ajtók már le is vannak gyártva, majd szólnak, ha itt vannak. Csütörtökön elmegyek személyesen: mi van már?? Majd jövőhét végén majd leszállítják.
Felvetettem nekik, hogy a konyhára való tolóajtóba vágott szellőzőrácsot elfogadom, ha cserébe beépítik az ajtókat. A beépítés kb. 70000 Ft. A toló ajtó több mint 100000 Ft-ba került nekem. Válasz: kifizeti ki neki a beépítés költségét, mivel a hibák nem az ő felelősségük, hanem a gyártóé.
Ekkor esett le nekem, hogy ez csak egy forgalmazó cég.
Forgalmaznak bejárati ajtókat is. Csodálkoztam is, hogy mennyire hasonlítanak a Nívó cég ajtóira. Valószínűleg az általuk gyártott ajtókat forgalmazzák. Én a Nívó gyártócégtől közvetlenül vásároltam a bejárati ajtómat. Semmit probléma nem volt velük. Ha belegondolok, nagyon jól tettem, hogy nem a Dekorán keresztül vásároltam meg.
Ezt csak azért hozom fel példaképp, hogy ha valaki ajtókat akar vásárolni, akkor azt ne a szalonokban tegye, hanem közvetlenül a gyártótól. Sokkal jobban megbecsülik az embert. Igaz az ajtót ők is annyiért adják, mint a szalonban, de a forgalmazói díj a zsebükben marad.
tass-tass 2011.03.31. 11:44:08
(A honlapjukról bemásolva)
Belétri ajtó beépítési útmutató
Szükséges anyagok és szerszámok:
poliuretán hab
ékek
távtartó fa
csavarhúzó
kalapács
vízmérték
mérőszalag
4mm-es imbuszkulcs
Valaki lát itt felsorolva dekopír fűrészt???
Bongo 2011.03.31. 13:56:02
Miután több órát töltöttem azzal sikertelenül, hogy beazonosítsam Önt, mint egykori megrendelőnket, inkább itt kívánok reagálni cégemet ért kritikára.
A cikk a hazai fórumokon oly megszokott csúsztatásokat is tartalmazza (egyszerűen így szaftosabb a bejegyzés), mert bizton állíthatom, hogy mind jómagam, mind kollegáim készséggel állunk vásárlóink rendelkezésére, nem fordulhat elő olyan, hogy minket több napon át nem lehet elérni (oldalunkon minimum 11 elérhetőség van feltüntetve), ha ez így lenne, valószínűleg már rég nem lennénk.
Soha nem állítunk be senkihez egyeztetés nélkül, ezt természetesen a jó illem, de megjegyzem a magunk érdeke is így kívánja, viszont sokszor a családtagok is elfelejtik egymással közölni érkezésünket.
Azt természetesen elismerem, hogy elő szokott fordulni, hogy a gyártási időt összetett okok matt nem tudjuk tartani, és mivel teljesen egyedi termékek tömeges előállítására szakosodtunk (szinte nincs két egyforma ajtó) és emberek dolgoznak a gépezetben, minőségi kifogások is léteznek.
Azt sem tagadom, hogy az egyes garanciális javítások szezonális sajátosságok és kommunikációs problémák miatt esetenként elhúzódhatnak, de - amennyiben erről külön nem állapodunk meg megrendelőinkkel - hónapokig nem tarthat egy javítás!
A hibás teljesítéseink száma jelenleg 5-7 % körül mozog, a jogos minőségi kifogások garanciális javítása, a kedves vevő kárpótlása érdekében minden esetben mindent megteszünk.
Évi 6-7 000 egyedi (!) ajtó eladása során sajnálatos módon távozhatnak tőlünk elégedetlen vásárlók is, az elégedetlenek számának csökkentésén jómagam és egész csapatom szívből munkálkodunk. Erőt, kitartást ehhez számtalan elégedett vásárlónk, s az ő visszajelzéseik adnak. Ízelítőül íme néhány remekül sikerült referenciánk: www.ajtohaz.hu/referenciak/
Sajnos az ajtós mindig a legutolsó láncszem a házépítés, lakásfelújítás során, így mire ránk kerül a sor, Megrendelőink idegrendszere a legtöbbször végletekig kimerült, tolerancia szintjük zéró, így már az emberi kommunikáció hiánya is nehezíti dolgunkat.
Természetesen a valóságot tartalmazó, építő kritikát is szívesen fogadjuk, különösen személyesen, nevet felvállalva.
Amennyiben Önt bármilyen kellemetlenség érte cégem részéről, ezúton is elnézést kérek!
Üdvözlettel:
Wargha Balázs
a Dekora Zrt.
Ügyvezető Igazgató
tass-tass 2011.03.31. 15:01:20
Kár, hogy én nem fogok az elégedett vevőik közé tartozni, pedig én is annyit fizettem, mint az elégedettek.
magas les 2011.05.10. 16:21:24
dühöslány 2011.07.30. 22:43:19
dühöslány 2011.07.30. 22:50:53