Tékozló Homár

A Lombardnak sem erőssége a matek

2011.04.26. 12:14 | jackyll | komment

Tényleg nem akar a Homár pánikot kelteni, de amikor a teszkós pénztárosnéni mondja (nem hiteles és független forrás), hogy átlag 30%-kal emeltek árat, akkor az ilyesmin már ki sem akad az ember. Nyilván a lízingcégek sem akarnak bukni semmin, úgyhogy amikor azt mondják, hogy a 281 ezres tartozást 229 ezer forinttal rendezni lehet, kezdjenek gyanakodni. Gábor a szegedi Lombard Lízingnél próbálta rendezni egyenlegét, meg sem állt 366 ezer forintig:

Aktuális folyószámlaegyenlegem 2011.04.08-án 281 eFt, ideje lesz kérvényeznem a fix havi konstrukciót, mert ez az összeget, amit havonta fizetni kellene, már nem igazán fér bele a büdzsébe most. Telefonon hívom őket, az ügyintéző kedvesen tájékoztat, hogy jelenleg 281e Ft az egyenlegem, amit ki kell majd fizetni a módosításhoz, de ha nem akarok külön díjat fizetni a módosításért, akkor a weboldalukon igényeljem a szerződésmódosítást, akkor ingyenes lesz. Meg is nézte a "Drága Ügyintéző", hogy mennyi lesz majd a fizetendőm, 229e Ft-ra jön ki. Nem érettem ugyan, miért lesz kevesebb, de készséges magyarázatot kaptam, hogy az eddig ki nem számlázott árfolyam-különbözetek nem lesznek ezentúl számlázva majd, és ezeket nem is kell a módósításhoz megfizetnem - elenegdő lesz azt, ami már esedékes követelés. Hurrá! Jobb, mint amire számítottam.
Még ezen a napon gyorsan kifizetten nekik 140e Ft KP a péztárban, és örültem, hogy a már csak alig 89e Ft-ot kell összevakarnom, a kifizetéshez. Átpihenve a hétvégét 2011.04.11-én, hétfőn máris megigényletem a weben náluk a szerződésmódosítást, ki is jött a fizentedő összeg 229e Ft. Szuper, első részleként már bement 140e Ft, közben kaptam postai úton a tájékoztatést, hogy 2011.04.25-ig kell a fennálló tartozástomat rendeznem, ami ugye 229e Ft lesz. Rendben, ebből már teljesítettem 140e Ft-ot, már csak 89e van hátra. 04.25-ig röhögve becsöngetem nekik - nincs itt baj!

2011.04.13-án lezárták a folyószámlát a szerződésmódosításhoz, írásban meg kaptam egy megerősítést, hogy 229e Ft lesz a fizetendőm a szerződésmódosításhoz.

Ezt követően, haláli nyugalommal 2011.04.18-án 52e Ft plusz terheltek a már lezárt folyószámlára, meg is lepődve hívtam őket újfent... A "Drága Ügyintéző" (egy másik) elmagyarázta, hogy az a helyzet, hogy az április havi árfolymakülönbözetet még nem kellett volna kiterhelni normálisan, de a szerződésmódosítához ezt a tételt is hozzátették az összeghez, így visszajutottam a 281e Ft-os eredeti összeghez, sebaj, még ez is vállalható - gondoltam. Ezért 2011.04.21-én (csütörtökön) befizettem nekik még 141e Ft-ot, szintén KP, hogy minden símán készen legyen a bűvös 25-i hatáidőig (hétfőig), nehogy ne tudjanak lekönyvelni valamit addig és elússzon a dolog.

Ezt követően, miután jóváírták a 141e Ft-ot is a számlán, 2011.04.22-én (pénteken) látom, hogy újabb plusz tétel terhelődött rá a már korábban fixen lezárt (229e Ft-os, valamint visszanövelt 281e Ft-os!) folyószámlához, és mindezen felül további 85e Ft-tal jövök még nekik a kérdéses határidőig - ismét telefon, hogy mi a jó istent csinálnak ott?!

"Drága Ügyintéző" (immáron a harmadik a sorban) elmagyarázta, hogy a múltkori 52e Ft-os kiterhelés az valójában a március havi árfolyamkülönbözet volt, és mivel áprilisban vagyunk, és ekkor módosul a szerződés, még az április árfolyam különbözet rájön még az egészre. Így valójában az elsőnek beharangozott 229e Ft-os fizentedő összeg valójában 366e Ft lesz majd, de persze ez náluk csupán 229e Ft, hiszen az összes többi tétel már a lezárás után(!) terhelődött ki a számlára, nyilván elfelejtették ezt is vele együtt zárni 04.13-án, ezért a 04.18-án esedékessé váló tétel még símán belefér a keretbe (gondolom úgy gondolták arrafelé, hogy 04.25-ig még benne van, lesz ideje a hülyének befizetni, ahogyan a 04.27-én majd esedékessé váló másik tételról is támadhatott nekik utólagosan egy olyan elvarázsolt gondolatuk, mert hát ez így a normális, hogy hát az április az április, na, az meg kit érdekel, hogy 04.25-ig kell mindent befizetnem.)

Szóval, a Lombardnál, ami írásban 229e Ft, az már az online felületen 281e Ft, az a hideg és kegyetlen valóságban pedig 366e Ft, és egyenes gerinccel (homárhoz nem méltóan) húzza ki magát az, aki ezt követően azt mondja majd, hogy a bankok, hitelintézetek korrekt eljárásában részesült, és hogy a "tévedhetetlen" kimutatás, amit a "tévedhetelten" rendszerük mutat az biztosan annyi-e amennyi, nem véletlenül másfélszerese esetleg.

Hogy ezt követően, a hosszabb határidővel kevesebb összeget kell majd fizetni, az meg már legyen tényleg az én privát bajom, na.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.26. 12:29:47

A tefon- és chat-szex ugyanúgy, mint a lízing
- érthetetlen
- nem okoz valós élvezetet.
Ezt a mondatot meg úgy, ahogy van,, nem értem:
"Aktuális folyószámlaegyenlegem 2011.04.08-án 281 eFt, ideje lesz kérvényeznem a fix havi konstrukciót, mert ez az összeget, amit havonta fizetni kellene, már nem igazán fér bele a büdzsébe most. "
- Ha egyszer egyben ki tudja fizetni, miért nem tudja részletenként, úgy, mint eddig?
- Az árfolyamok mostanában tényleg nem csak egy irányba mozognak, és 300eFt alatt igazán nem értem, mennyi az az eltérés, amiért érdemes kockáztatni, hog a bank a)külön díjat számítson fel azért, hogy hamarabb visszakapja a pénzét, b) átverjen az árfolyam-számításokkal, c)a számla lezárása után utólag különböző "sikerült*" tételekkel húzzon le.
* Mint a régi kabarétréfában. Amikor a vendég rákérdezett a főpincérnél, hogy mi is lenne az a "Sikerült - 28 pengő", a főúr egyből ki is húzta: Oppardon, nem sikerült!"

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.04.26. 12:35:43

Én ezt a poszt tolót nem értem.
Kifizette egyben, egy hónap alatt, amit részletekben nem tudott?
Vagyezígyhogy?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.04.26. 12:41:48

Írásban kell kérni tőlük, hogy mit hova hogyan.

És nem összevissza fizetgetni, hanem időben és csak amit kell.

Egyébként ismerősnek van a CIB-nél pici pénze. Havonta írják hozzá a kamatot. Hát nincs két egyforma hónap. Egyszer ötszázvalamennyi, egyszer hétszázvalamennyi. A franc érti ezeket.

É2I 2011.04.26. 12:49:50

Én meg a futamidő végén vissza is kaptam a Lombardtól :D.

Kb. annyit amennyit elcsalt tőlem az otp egy másik hitelnél :S. (Költsék gyógyszerre)
De az tény, hogy nem lehetett követni mifenét könyvelnek, hova és legfőképp minek. Mindig keletkeztek ilyen-olyan megmagyarázhatatlan tételek. Ha rákérdeztem, akkor "ez van a gépben" volt a válasz, sűrű vállrántások közepette.
Kértem, adják meg a kimutatást a teljes futamidőre. Mi jött? A tárgyévi. Nullás nyitóval, a befizetéseim és a mondva csinált hátralékom. Amit nem tudtak megmagyarázni.
Mivel nem volt nagy összeg, befizettem. Ezzel a lendülettel el is hoztam tőlük 2, tíz évnyi megtakarításomat. Ha nekik így jó, hát én nem sírok utánuk. Azóta köszönöm, jól elvagyok egy másiknál :P

HenteSS88 2011.04.26. 13:05:28

Nem kell ám aggódnod, nekem is van 200 mínusz kb, havonta utalok egy 20-30 ezret, le vannak szarva. A kocsit úgy sem veszik el ha fizetsz valamit, mert nem tudnák eladni.

2011.04.26. 13:53:22

@HenteSS88: mindent el lehet adni csak nyomott áron. 90 napon túli tartozásnál úgy elviszik a kocsit csak úgy süvít, és még a BAR listára is felkerülsz.
Mire ez a nagy öntudat, ha te vagy az adós ?
A pénzük kellett, de viszafizetni az büdös, mi ? Igazi trógermagyar mentalitás.

TH 2011.04.26. 14:04:23

Én egy büdös szót nem értek a posztból, bevallom őszintén, pedig rendesen végigolvastam.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.04.26. 14:16:08

@TH:
Visszafizette egyben, amit részletekben nem tudott.
Teljesen átlagos sztori.

TH 2011.04.26. 14:20:35

@Sün‼: "Hogy ezt követően, a hosszabb határidővel kevesebb összeget kell majd fizetni, az meg már legyen tényleg az én privát bajom, na."
Meg végig szerződésmódosításról beszél. Kicsengette az egész - folyton változó - összeget, összevissza hablatyol, amiben egy gramm értelem sincs, majd utána fizet tovább, minden hónapban?

KecskeDotyi 2011.04.26. 14:21:51

@Sün‼: Vajon mi lett volna, ha még pénze is van rá?:D

Stevwe 2011.04.26. 14:42:12

számlazárásnál(megszüntetésnél) a CIB pedig nem fizeti ki az egyenleget ha 500ft + pénztári kezelési költség alatt van. Ez se jogos. Még ha csak párszáz forintrol beszélünk is.Kinek a pénze az ?!...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.04.26. 14:48:56

@TH:
Mindegy, a lényeg, hogy fizetett.
A többi csak hablaty.

@KecskeDotyi:
Szerintem beszart volna a gyönyörtől!

TH 2011.04.26. 15:41:43

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: én is kölcsönöznék neki szívesen pár százezret...A törlesztés félidejénél kifizetné a teljes fennálló tartozós+X forintot, és utána még fizetne tovább minimum a törlesztési idő végéig, de lehet, hogy még tovább is.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.26. 15:49:33

@TH: Végül is csonka hazánk is pontosan így jár el az utóbbi évtizedekben...

TH 2011.04.26. 15:53:01

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: szolgáljon hát pozitív példának mindenki számára, akinek tartozása van? :-)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.26. 16:09:20

@TH: "A tehénszar jó. Húszmilliárd léágy nem tévedhet."

gergo1000 2011.04.26. 18:11:49

@Stevwe: Miért nem fizettél be számlázárás elött 1000 ft-ot és vetted ki a maradék pénzt?

A poszt meg tényleg érthetetlen. Hogy lehet valakinek havi 300e ft-ja csak autólizingre, ha még fogalmazni se tud? Sőt ilyen könnyen behúzzák a csőbe?

2011.04.26. 18:13:10

Érdekletelen post of the year.

2011.04.26. 18:15:08

Na, a sok követhetetlen szám az én szememet is összevazarta...

gergo1000 2011.04.26. 18:20:59

Rájöttem, szerintem politikus a posztoló

kpityu2 2011.04.26. 20:22:22

Nekem egy számlámat azért nem akarták lezárni, mert 3 forintra végződő maradvány lett volna, csakhogy készpénzes kifizetésnél 5-re kerekítenek. Kellett volna valami kérvény 3 példányban a központba, hogy írják alá. Végül a pénztáros csajjal sikerült megbiznicelni azt a bonyolult tranzakciót, hogy írjon be 2-re végződő befizetést először, majd fizesse ki a már 5-re végződő összeget. Még hogy pénzügyi szakemberek. No hiszen.

Blogger Géza 2011.04.26. 20:25:18

Amennyire érthetetlen a lízingcég, annyira érthetetlen a posztoló is, megtalálta a zsák a foltját.

Mylady 2011.04.26. 20:34:22

Én a következőt olvastam ki a fenti irományból:
1. A poszt tolónak volt némi elmaradása lízingügyben.
2. Amikor megtudta, hogy lejárt tartozással nem lehet könnyítésért fellebbezni, úgy gondolta, gyorsan betolja a tartozását, így nem lesz hátralékban és kap némi kedvezményt a hátralévő időre.

Ergo nem azért nem fizetett, mert nem bírta, hanem mert arra számított, előbb-utóbb nem kell majd visszafizetni a hitelt.

Szerintem megérdemli, hogy átverték.
Már ha átverték.

TH 2011.04.26. 22:36:19

@Mylady: betolta a tartozást, és fizet utána is:

"Hogy ezt követően, a hosszabb határidővel kevesebb összeget kell majd fizetni, az meg már legyen tényleg az én privát bajom, na."

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.27. 08:20:08

Mostanában gyakran hallani pénzügyi analfabetizmusról. Is...

Félre Beszélő 2011.04.27. 13:41:40

Ez perverz matematikus fogyasztóvédő banki hitelkárosultakat támogatóknak való baz...g, nem a Homárra!

Ilyen hablatyot rég olvastam befizetésekről, árfolyamkülönbözetekről meg mifenéről.

Nyúljon meg a nyakam, ha értem.

Pussy Magnet 2011.04.27. 21:54:03

De most tényleg...! Kedves Homály, miért nem olvassátok el, mielőtt kirakjátok. Annyira bánom hogy végigküzdöttem. A srác kapzsi volt, és gondja van a matekkal. Mi a f@sz volt ebben érdekes...?

nick066 2011.04.27. 23:09:15

Bármilyen hitelt felvenni: lúzer dolog.

opati666 2011.04.28. 12:57:57

Csak egy érdekesség: A lombard Lízing az árfolyamkülönbözetet minden esetben a havi LEGMAGASABB árfolyamhoz képest számolja. Teljesen mindegy, hogy mikor van a fordulónapod, mindig a legdrágább napra számolnak. DÖGÖLJENEK MEG!!
süti beállítások módosítása