Éva szerencsétlenségére egy térgörbületbe költöztette a cégét, ezért a Posta immár fél éve szinte csak az eltűnt levelek utáni panaszokra reagáló sajnálkozó válaszleveleket kézbesíti:
Azt eddig is tudtam, hogy ha az ember postán ad fel valamit az nem biztos hogy megérkezik a címzetthez, de valószínű, hogy késni fog. Az utóbbi időben azonban azt érzem, hogy a posta nem szeret engem, de legalábbis érdekesnek tartja a leveleimet. A következő történt:
Van egy cégem, mely 2010 december óta létezik, így az első dolgom volt, hogy székhelyen és telephelyen is kiírjam a nevét. Kötöttem a szerződéseket a partnereimmel, érkeztek a válaszok és a számlalevelek. Egy nap felhív az egyik partner, hogy visszament a levél "címzett ismeretlen", a hölgy alapos volt és miután a székhelyről és a telephelyről is visszajött, csak utána szólt nekem. (Megjegyezném, hogy a hatályos törvények szerint ez alapján a cégbíróságon eljárást indíthattak volna a cég ellen.)
Előfordul az ilyen gondoltam és annyiban is hagytam a dolgot. Majd részt vettem egy konferencián, amiről a számlát később küldték így fizetnem is a rendezvény után kellett csak. Igen ám, de a kérdéses számla nem érkezett meg hozzám, mert címzett ismét ismeretlen volt.
Ennek a fele sem tréfa, írtam hát a Magyar Postának egy reklamációs levelet, melyre a következő válasz érkezett:
"Tisztelt !
Engedje meg, hogy Ügyfélszolgálati Központunknak elektronikus úton továbbított bejelentésére az alábbiak szerint tájékoztassam. Őszintén sajnálom, hogy szolgáltatásaink igénybevétele során kellemetlenséget okoztunk, és köszönöm, hogy a történtek tisztázása érdekében megkereste Társaságunkat.
Valamennyi munkatársammal azon dolgozunk, hogy folyamatos minőség ellenőrzéssel, a hibák feltárásával, a jelzett problémák megoldásával javítsuk szolgáltatási színvonalunkat. Ehhez elengedhetetlen ügyfeleink visszajelzése.
Szeretném tájékoztatni, hogy a munkánkat meghatározó jogszabályok értelmében a kézbesítés alapvető feltételeinek biztosítása a feladó, illetve a címzett kötelessége. Több lakásos épület esetében a feladónak a küldeményen és annak kísérő okiratán a címzett közelebbi címét (emelet, ajtószám, stb.) fel kell tüntetnie, illetőleg a címzettnek a címhelyen - a szabályos kézbesítés érdekében - a nevét és közelebbi címét a kapucsengőre és a levélszekrényre ki kell írnia.
A küldeményeket a feladó által a küldeményen feltüntetett címen kíséreljük meg kézbesíteni. Címnyomozást, a címadatok kiegészítését, módosítását a posta feladataként nem írják elő, mely az esetlegesen nem egyezne a feladó szándékával.
Természetesen megértem, és őszintén sajnálom a küldemények személyes kézbesítésének elmaradásából / visszaküldéséből adódó kellemetlenség súlyát, mégis megértését kérem.
Társaságunk számítógéppel támogatott rendszerében a küldeményeket kizárólag azonosítószámuk alapján tartja nyilván. A posta a feladó és a címzett név és címadata szerinti nyilvántartást nem vezet.
Tekintettel azonban arra, hogy Ön a kifogásolt küldemények azonosító számát, illetve feladási idejét sem közölte, a küldemények postai kezelését, kézbesítését csak általánosságban, kézbesítésben érdekelt munkatársaim emlékezetére hagyatkozva tudtam vizsgálni.
A (...) címhelyen kézbesítő munkatársam az említett küldeményre konkrétan emlékszik.
A küldemény „cím elégtelen” jelzéssel került visszaküldésre a feladó részére, mivel azon közelebbi cím nem volt feltüntetve.
Az címhelyen ... épülettömb található, melyben egyenként 16 lépcsőház van.
A küldeményen nem szerepelt épület és lépcsőház megjelölés, ezért nem lehetett behatárolni, hogy az Iroda melyik épületben található.
A címhely ellenőrzés során ellenőr munkatársam megállapította, hogy a levélszekrényen újszerű kiírással - itt a nevek és a cég címe szerepelt – kiírásra került.
A (...) címhelyen kézbesítési tevékenységet ellátó törzskézbesítők tájékoztatása szerint tudomásuk van róla, hogy a "cégnév" a megadott címen tartózkodik. A könyvelt küldemények esetében a személyes kézbesítést minden esetben megkísérlik, sikertelenség esetén értesítőt hagynak hátra. A közönséges küldeményeket levélszekrény útján kézbesítik, amennyiben azok a méretüknél fogva nem férnek a levélszekrénybe, azokról értesítőt állítanak ki. Arra nem emlékeznek, hogy a címhelyről küldeményt visszaküldtek volna.
Természetesen a bejelentésre való tekintettel a szükséges intézkedéseket az Ön és a "cég" részére érkező küldemények kiemelt figyelemmel történő kezelésére, az érdekelt kézbesítő(k) munkavégzésének fokozott ellenőrzésére megtettem.
A Tisztelt Hölgyem! Biztosíthatom Önt, hogy Társaságunk vezetése és munkatársai mindent megtesznek a Magyar Posta kezelésében előforduló valamennyi küldemény biztonsága érdekében.
Minden igyekezetünkkel azon vagyunk, hogy szolgáltatásaink teljesítését ügyfeleink igényei szerint, az elvárható módon nyújtsuk.
Bízom benne, hogy válaszomat megértéssel fogadja, s a jövőben is készségesen állunk rendelkezésére postai szolgáltatásainkkal.
Tisztelettel:
reklamációs csoportvezető"
A válasszal két problémám volt:
1.) Ha nem szerepelt rajta a pontosan a cím, de a törzskézbesítőnek tudomása volt a cégről, miért nem dobta be a ládába a levelet.
2.) A válaszadó által megemlített kiírás 2010 decemberben keletkezett a panaszom 2011 márciusában kelt, szóval a kiírás nem igazán lehetett újszerű.Itt a történet nem ér véget. Még két szálat bevonnék a storyba:
E-mail-ezésben állok a leismertebb Németországi puzzle gyártójával, mert párommal elkezdtünk kirakni egy 38 000 db-os puzzle-t és kutyánk szétrágott 2 db-ot, de a cég munkatársa kedvesen megígérte, hogy megküldi a hiányzó darabokat postai úton, most már tudom hiba volt ezt kérnem. Mert a levél a mai napig nem érkezett meg. (Húsvét előtt újra elküldték, de az a példány sem érkezett meg.)
Időközben házassági szándék bejelentése végett időpontot kaptunk a helyi önkormányzat anyakönyvi hivatalában. Párom más városban született, így megkértük édesanyját, hogy a születési anyakönyvi kivonatát küldje meg nekünk. Ő fel is adta ajánlva, hogy biztos megérkezzen. Ez volt 2011.03.28-án. A levél a mai napig nem érkezett meg.
A postán járva megkérdeztem, hogy ilyenkor mi a teendő. A hölgy úgy kezdte, hogy kivizsgálják valóban a posta hibája-e, na erre már nem tudtam mit mondani, mivel ajánlószelvény párom édesanyjánál, posta által lepecsételve, hogy átvették, RL szám alapján fel lett adva a levél, ezt látták a rendszerben (ez is kipipálva), de érkezni sehova nem érkezett meg. várnám a tippeket, hogy kinek a hibája lehet.Na gondoltam ez megér egy újabb panaszlevelet. Melyre a mai napon postai úton érkezett válasz (ez bezzeg ideért gondoltam).
Nagyon mézes-mázos levélben két oldalban írják nekem, hogy mennyire sajnálják és hogy a panaszom jogos. (Ezek szerint kivizsgálták, hogy ez tényleg a posta hibája és nem az enyém, nem kicsit megkönnyebbültem.)
De ahelyett, hogy kézbesítő kivinné az ajánlott levél feladási díját + az anyakönyvi kivonat díját (bárhol ellenőrizhető az ár).
Párom édesanyjának kell "kártérítés alapjául szolgáló tudakozódás szolgáltatást" elindítania, miután leírták, hogy az ő hibájuk. ezt a Kártérítési és Hiánylati Osztály vizsgálja ki.
A németországi levelet letudták annyival "A közönséges levélpostai küldemények Társaságunk, illetve a Posta technológiai folyamataiban regisztrálásra nem kerülnek" így nem tudják megállapítani, hogy az megérkezett-e hozzám vagy sem :)
Illetve írják még, hogy ezt a feladónak visszaküldik (ez nem történt meg, de ugye ezt sem tudják ellenőrizni) "A cím nélkülivé vált küldemények (nem hiszem, hogy ez a nagy játékgyártó nem logós levélen küldené amit küld) Társaságunk őrzés - kezelésébe kerülnek (ha én tudnám bérbeadni azt a területet a Magyar Postának, azt hiszem meggazdagodnék, sose ürülne ki a raktár, csak nőne, nőne).
Úgy gondoltam ezt meg kell osztanom, ha nem velem történik lehet csak egy vicces storynak tartom.
Szép napot, (természetesen nem ez a nevem) Kiss Éva
Az utolsó 100 komment: