Tékozló Homár

Robbanós törhetetlen üveg az OBI-ban (frissítve)

2011.05.18. 16:08 | jackyll | 162 komment

Karirobi furcsálta, hogy az összeszereléskor atomjaira robbant, amúgy törhetetlennek hirdetett üveglapot 11 ezer forintért pótolhatna, bár az egész zuhanykabin került 20 rugóba, mert arra pont nem vonatkozott a garancia. Polikarbonát nem jó? Az biztos kevésbé törik.

Április 22-n a Gyöngyösi Obi áruházban vettem egy ECO zuhanykabint 19900 Ft-ért, a kabin speciális „törhetetlen” üvegből készült. Hazaszállítottam és csak két héttel később volt időm rá hogy nekikezdjek az összeszerelésnek. Nem volt gyerekmunka, még a profilokat sem felfúrni a falra, de nem is ez a lényeg hanem, hogy a 4 db üvegből az utolsó üveg beállításkor egyszerűen szétrobbant a kezünkben több ezer darab szilánk repült szanaszét..hát eléggé besz…am.

Gondoltam jelzem az obinak a problémát, telefonos hívásomra, kérték, hogy írjak egy e-mailt hogy fel tudják rögzíteni a panaszomat. Ezt a hétvégét követő nap hétfőn meg is tettem. Pár órával később értesítettek, hogy erre ők nem tudnak garanciát vállalni, (a kabinra 2 év garancia van!) mert az üvegre nem érvényes a garancia, csak  a kabin többi részére ezért vegyem fel a kapcsolatot a gyártóval.

Ez meg is történt aki, készségesen állt segítségünkre és azt javasolta, hogy menjek fel a xy werbáruházba és 11000 Ft-ét meg tudom vásárolni az üveget. A 4-ből egy üveg 11000 Ft, mikor az egész kabin 19900 Ft volt! Természetesen ezt nem tettem meg és bementem személyesen az Obiba, hogy elmondjam , hogy mit javasolt a gyártó. A vevőszolgálaton dolgozó hölgyek egyetértettek vele, mert ők sem tudtak mást javasolni. Ekkor kértem az osztályvezető asszonyt, de mivel nem volt már benn így csak telefonon tudtam vele beszélni, aki ugyan sajnálja de ebben az esetben nem jár garancia, mert nekik sem jár. És minden más esetben járna de pont itt az üvegnél nem jár.

Az osztályvezető javasolta ha van lakásbiztosításom akkor arra bejelenthetem mint üvegkárt. van , de szerintem ezt inkább az Obinak kellene elintézni. Kulturált hangnemet ütöttem , meg pedig nagyon kelleltt számolnom magamban, nehogy alpári stílusra váltsak, pedig lehet az hatásosabb lett volna.

Sose reklamáltam még az Obiban, de ezentúl teljesen mindegy hogy jár e valamire garanca vagy sem nem hiszem el, hogy az Obi készségesen állna ezekhez hozzá. Ráadásul felháborító az egészben, hogy mikozben telefonon beszéltem az osztályvezetővel, a vevőszolgálaton lévő 4 alkalmazott folyamatosan kuncogott, nevetett rajtam úgy éreztem tudják hogy semmit sem fogok elérni úgysem kapom meg a kért üveget.

Gratulálok a Gyöngyösi Obinak és Köszönöm szíves segítségét, a következő levelemet azonban a Fogyasztóvédelemnek illetve az Obi vezetőségének küldöm.

UPDATE 05/24: Hepiend!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

W396 2011.05.18. 22:14:47

Ez hülyeség. Szereld szét vidd vissza az egészet egyben. Neked ez nem tetszik, nem kell stb... Adják vissza a pénzt. A többit oldják meg ők!

fleurdelis 2011.05.18. 22:46:46

azért az szerintem elég könnyen belátható, hogy törhetetlen üveg nincs. merthogy van egy olyan tulajdonsága, miszerint törik.

fleurdelis 2011.05.18. 22:51:10

meg mellesleg az, hogy feszültség van az üvegben és azért törik, az úgy kábé csilliószor ritkább, mint hogy a felhasználó megüti az élét, jobban megszorítja a kelleténél, stb.

N-04 2011.05.18. 22:56:02

Kedves Vásárló!!!

Elég szomorú egy férfi létedre, ilyen "béna" vagy, hogy egy zuhanykabint sem tudsz összeszerelni törés zúzás nélkül!
1.Törhetetlen üveg NINCSEN!!!Csak biztonsági!!!Itt is ilyet vásároltál(Biztonsági üvegeset)!!!
Nem tudom, hogy sikerült összehoznod ezt az egészet, de elég röhejes...
Fogyasztóvédelem mit fog tenni szerinted???Vagy az Obi vezetőség???
Mosolyogni fognak ezen ők is, ilyen panasszal!!!
Én is vehetek bármit az Obiban haza viszem tönkreteszem és visszaviszem hogy selejtet adtak el nekem!!!Holott sérülés mentesen kaptam meg a cuccomat( ez egy példa )!!!
Te is így kaphattad meg a zuhanykabint(sérülésmentesen), mert ha nem, azt hallottad volna, hogy zörög nagyon a csomag!Kapjál már az eszedhez ember!Nem itt és ilyen módon kell intézni a dolgokat!
2.Még be is perelhetnének rágalmazásért!!!Amit el is buknál!
Bizonyítani mit is tudsz???Jaa összetört az üveged véletlenül!?...Ezen kívül???
A gyártóval kell intézni az ügyet normális hangnemben!Mert ha ott elkezdesz durrogni elküldenek a sunyiba és így jártál!És írhatsz utána Orbán Viktornak is akár!Előrébb nem leszel, mert magad alatt vágod a fát!
3. Az osztály vezetőt csak ne szidd, mert ő amit tudott meg tett neked!!!Meg a bunkó stílussal többre mentél volna???Nem hinném...Erről is ennyit!
4.Az Obit nem kell szidni, mert igen is jó szakeladók dolgoznak ott!!!!!Gyakran járok oda és mindig mindenben segítenek( NEM CSAK NEKEM, MÁSOKNAK IS)!!!És ha valami baj is van, megoldják egyből!És erről is ennyit!
5.Tegyük fel veszel egy autót!Véletlenül jól összetöröd!!Akkor is ezt csinálnád???Visszaviszed és utána írsz egy panaszlevelet a netre, ha nem kapsz egy új autót???Kinevetnének +jól beperelnének...
Ezen kéne elgondolkozni kicsit!Mert a szavaidnak súlya van ám rád nézve!!!
Nyugodalmas szép éjszakát kívánok!
!Egy Vásárló!

666E 2011.05.18. 23:11:23

WTF az egész zuhanykabinból pont az üvegre nem érvényes a garancia? Mégis miféle baja történhet egy zuhanykabinnak az üveg törésén kívül? Eldugul a lefolyó?
Mégis mit gondol a vásárló amikor lát egy zuhanykabint amire rá van írva, hogy törhetetlen, de ugyanakkor a garancia mindenre vonatkozik csak az üvegre nem... finoman szólva kicsit ellentmondásos.
az ember azt gondolná, hamarabb talál egy olyat ami kizárólag az üvegre vállal garanciát minthogy mindenre csak arra nem.

666E 2011.05.18. 23:16:47

@N-04: hogy lehet már abból kiindulni, hogy valaki direkt összetöri a dolgokat? senki se olyan idióta, hogy zuhanykabinokat vásároljon, majd jól összetörje őket. a garancia sose fedezi a teljes összeget, nem éri meg kárt tenni a cuccban, nem is beszélve arról, hogy kinek van ilyen baromságokra ideje?

az mondjuk más kérdés, hogy egy átlagos képességű vásárló azért nagyjából sejti, hogy vajon mennyire is lehet törhetetlen egy zuhanykabin üvege, ha az egész 20ezer forint..

Raffay 2011.05.18. 23:34:39

@N-04: írtad mindezt mai regisztrációval, feltűnően az Obit védve. Alkalmazott nemigen lehetsz, ekkora vehemenciával egyik se védené a cégét. Az viszont elég szánalmas, hogy ilyen helyesírással, stílussal és hozzáállással vezető poziba kerülhet valaki...

Mellesleg ha a kommenteket végigolvastad volna, az általános vélekedés szerint is "így járt" a posztoló, előfordul az ilyesmi. Ha hallgattál volna...

n_gyula 2011.05.18. 23:53:40

Én is Igy jártam- De 30 000.- kabinnal .
7000,-ért uj üveg a gyártótól -még a csomagolásba felrobbant.
3500,-ért vettem bele tejszinü Plexit.
reklámtábláknál használják, több helyen meg lehet rendelni.

A szerelés 15000,- lett volna :-(
szigetelés nélkül.

Jegesmaci81 2011.05.18. 23:54:36

Törhetetlen üveg? Szerintem nem létezik de ha rá volt írva akkor igazad van.
Viszont!
Üvegre NINCS garancia! A legtöbb üzletben ha nem kérsz szállítást a kiadáskor kibontják és megnézik hogy az üvegek rendben vannak-e! Sokszor fel is hívják az ember figyelmét hogy inkább kérjen szállítást és rakassa össze az olyan termékeket amik tartalmaznak üveget mert akkor ha berobban egy üveg azt ingyen kicserélik. Lássuk be az üveg ritkán romlik el! :-) azt vagy összetöröd mert elejted, vagy összetöröd mert megfeszíted! A belső feszültségből adódó károk nem túl gyakorik mert amelyikbe megtalálható az nem szokta kibírni már az üzletbe szállítást sem!

dark future · http://www.andocsek.hu 2011.05.19. 00:16:22

@666E:

"Mégis miféle baja történhet egy zuhanykabinnak az üveg törésén kívül?"

Pl. elrozsdásodik a fém tartószerkezet. Nekem korábban volt egy olyan kabinom. Vékony acéllemezekből készült az íves kerete, azt gondolná az ember, hogy szinterezve, de egy év múlva már tiszta rozsda volt az alja.

Egyébként 99%, hogy az az üveg nem magától tört össze. A feszegetést, az éleinek a megütését, befeszítését nagyon nem bírja. De ha már rendesen benn van a helyén, akkor kellően erős és rugalmas, pl. egy belekönyökölést lazán túlél.

Egyébként ECO = tescogazdaságos, azaz mérsékelten professzionális, azaz gagyi.

Az alkatrész meg mindig jóval drágább a készterméknél, ezen ne csodálkozz már (ha egy Suzukit otthon legóznál össze gyári alkatrészből, akkor belekerülne 15 millióba...).

salapapa · http://salapapa.hu 2011.05.19. 00:17:51

@qwertzu: pont a motornak egyes részeire van, de nem mindenre.
ahogy _szerinted_ idő előtti tönkremenetelükre az izzókra, gumikra, üvegekre sincs. nézd csak át a gar feltételeket ha érdekel! :)

@toszódj+: beszéljétek meg priviben, 5ért odaadsz egyet! :)

@avman: azért tedd hozzá hogy nem szálkásan hasadt, hanem apró kis szemcsékre hullt. biztonsági üveg, így kell tennie hogy ne vagdossa össze az esetleg belefejelő egyedet.
ugyan összerakni mint puzzlet már nem tudod, de szerintem nem is akarod.

ha maradt még kedved valamint pár forintod és elfogadsz egy 5letet: beszerelés előtt a belső részre tégy ütésálló fóliát. ha véletlenül belekönyökölsz és robban, nem hullik ezer darabra mert nagyjából összetartja a fólia.
ahogy a kirakatokban, autókban.

Paulybird 2011.05.19. 00:32:01

Ez baromság. Az obi bepróbálkozott, és úgyfest, összejött neki.

Azt nem értem, hogy hogy lehet törhetetlennek hívi egy üveget, de nem is ez a lényeg. A te zuhanykabinod edzett üvegből volt, ennek az egyik sajátja, hogy jobban viseli a nyúzást, és ha törik, akkor viszonylag életlen morzsákra törik.
Az ilyen üvegnek viszont a sajátja a spontán törés. A technológiától függően körülbelül a legyártott táblák 3-5% egyszercsak magától szétrobban a picsába. Spontán.
Ezért a gyárban a kész táblákat hősokknak vetik alá, vagyis ezt a sopontán törést szándékosan előidézik. Ezzel a "meghibásodásra hajlamos" táblák java részét összetörik, kiszűrik. A gyárból kikerülő táblák már egy nayságrenddel kisebb valószínáséggel törnek ripityára. De még egyébként ez is eléggé jelentős lehet: egy üveg épületnél, amit akár több száz vagy ezer táblával burkolnak, például teljesen normális és megszokott, hogy egy két tábla szétdurran magától.
És simán lehet, hogy százból egy obis zuhanykabin is selejt. Főleg, ha valami gagyi szar, felteszem az üveget sem a Saint-Gobain gyártotta hozzá...

Természetesen a szavatosság erre is vonatkozik, csak nem kell beszopni, ha az áruház elkezd kamukázni. Természetesen neked semmi közöd az importőrhöz, neked az áruház adta el a cuccot, és jelen esetben ő teljesített hibásan.

Ha nem vagy teljesen béna, akkor az obi fog neked adni egy rendes kabint, vagy visszafizeti a pízt...

Ja, és mégegyszer: szavatosság.

Paulybird 2011.05.19. 00:37:46

@Jegesmaci81:

Ez nem teljsen igaz, mert mint írtam, az edzett üveg tud spontán is törni.
De tény, hogy sokkal sokkal gyakoribb az, hogy a júzer leejti, megüti az élét, eltöri. Egyébként a feszegetést bírnia kell. Az élükre viszont borzasztó érzékenyek ezek az üvegek.

kukikaa1986 2011.05.19. 00:41:17

baumaxban egy hasonló kabint (kb 20e ft volt az is, 4 üvegeleme volt) pontosan ugyanilyen hiba után szó nélkül visszacseréltek.

Démonmac1 2011.05.19. 00:45:45

Oh dear, egy 20k hufért egy zuhanyzókabin, nevetségesen olcsó.
Nyilván nem készül "törhetetlen" üvegből:D

Jegesmaci81 2011.05.19. 00:53:10

@Paulybird: Nem azt mondtam hogy nem tud törni csak azt hogy ritkán törik spontán!

"Ja, és mégegyszer: szavatosság. "

Én még nem vettem olyan üveget tartalmazó terméket aminek a garancialevelére ne lett volna ráírva hogy üvegre NINCS garancia.

InversioN 2011.05.19. 01:09:09

persze, egy zuhanykabinnak való üveg ennek a többszörösébe kerül. nem ablaküveget tesznek rá...

11 ezerért jo ha kapna 1/4 négyzetmétert abból..

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.19. 02:20:10

en egyszer osszetortem egy sorosuveget es nem akartak visszavaltani, pedig ki volt irva uvegbetet 1,50
senki nem mondta, hogy egyben kell visszavinni
na ezrt tart itt az orszag

Telek 2011.05.19. 06:07:15

az első két sor után nem is olvastam tovább. aki azt hiszi, hogy obiban 19900 ft-ért minőséget kap (speciális törhetetlen üveget:), az megérdemli a sorsát...

Kaelon 2011.05.19. 06:39:35

Ismerek egy olcsó üvegest. Érdekel? :)

Nzoltan 2011.05.19. 06:45:53

20 ezerért nem érdemes rohangálni a cuccal. Többe kerül jönni-menni, időt elbaszni.
Jót kellett volna alapból beszerezni, majd beszereltetni. Én a falracsukható keret nélküli zuhanykabin híve vagyok, de az ennek minimum a tízszeresébe kerül. Ahhoz nem kell különösebb szakértelem, nem kell feszegetni.

ba-na 2011.05.19. 06:49:27

1. Tisztázzuk törhetetlen üveg nincs, ezt a bejegyző találta ki, hogy színesebb legyen a története (biztonsági van, de az sem törhetetlen). Na innentől kezdve már nem lehet megbízni az általa leírtakban.
2. Valóban üveg törésre sehol nincs garancia. Olvassa el a garanciális feltételeket!
3. Itt többen hivatkoztak a szavatosságra, valóban az is érvényes, azonban a szavatosság nem egyenlő a garanciával. A szavatosság csak azt biztosítja, hogy a megvásárlás pillanatában hibátlan a termék, nem pedig azt, hogy nem fog elromlani, megsérülni, stb. Tehát ha hazavitte és eltört az üveg, bukta. Főleg, hogy az áruház kamera felvételekkel tudja bizonyítani, hogy ép és sértetlen volt a termék mikor kifizették. Ráadásul senkinek nem tiltott a pénztárnál való fizetés után még ott a helyszínen kibontani és meggyőződni a sértetlenségről! Ha nem teszi az a vevő rizikója.

D.S.K. 2011.05.19. 07:34:08

Véleményem szerint:
1) 20.000 forintos komplett zuhanykabintól nem sokat várnék el, mondjuk az sem, hogy összetörjön benne az üveg.
2) nehéz lenne bizonyítani, hogy az üveg nem a beszerelés nem szakszerű elvégzése miatt tört össze, persze az sem kizárt, hogy már eleve feszült.
3) én nem látok esélyt ennek a garanciális cseréjére.

Nekem egy bútor volt hibás (300k Ft-ért vettem), de ki sem bontottam, csak pár hónap múlva. Akkor derült ki, hogy több hibája is van, többek között szövethiba is. A forgalmazó elzárkózott a cserétől, mert nekem kötelességem lett volna ellenőrizni. Én meg jeleztem az üzletnek, hogy jó lenne kicsit a PTK-t lapozgatni, mielőtt nagy tételben bútort kezdenek árulni. Szó nélkül hoztak egy komplett új garnitúrát. A lényeg az volt, többek között, hogy ha jótállási jegyet kapok a termékről, nem vagyok köteles ellenőrizni annak állapotát, azaz úgy kell tekinteni, hogy a termék sérülésmentes. Egyéb szerződés, vagy megállapodás kizárt, hiába ír a nyomorult eladó bármit a vásárlási feltételekbe, a PTK ide vonatkozó passzusa a mérvadó.

púdó 2011.05.19. 07:51:53

Eccer még régen ,mikor angliában dolgoztam,a tulaj meggondolta magát,hogy a fürdőjébe mégsem a már megvásárolt aranyszínű zuhanyrózsa-valami-szet kellene,hanem az ezüst.Nosza be a helyi obiba(nemtommmámivót,bár nem ott lett vásárolva,hanem kb.200 kilcsivel arréb egy ugyanolyan boltban),és láss csodát.BLOKK ellenében azonnal felajánlották a cserét,vagy az értékarányos vásárlást.Oké,hogy ez nem garancia meg ezmegaz,de azért szép történet....

Roy 2011.05.19. 07:58:33

ajánlat:
www.nfh.hu
Ezzel kellett volna befenyíteni öket.
A garancia az egész zuhanykabinra jár, beleértve az üveget is.

Egyéves Önkéntes 2011.05.19. 08:02:53

@bekbórd: 6 puttonyosból kábé ott jár az ár :)

karirobi 2011.05.19. 08:08:28

Szeretném leszögezni mégegyszer, hogy az üveget természetesen nem én törtem össze, hanem magától robbant szét.
Ha én lennék a hibás akkor nem megyek vissza az Obiba, nem írok ide semmit, hanem káromkodok egyet és kész.
Az hogy valami akciós és olcsóbb nem feltétlenül kell hogy azt jelentse, hogy rossz minőségű is. Megnéztem a kiállított darabot amiről megállapítottam, hogy a kabin a célnak megfelel és nem is tűnt silányak.
De a garancia az akkor is garancia és ha a gyártó vállal rá akkor azt igenis sz Obinak kell lerendeznie a gyártóval és a vevőt készségesen kiszolgálni. vagy ja nincs akkor nagybetűvel írják rá hogy a Garancia csak a csavarokra és a műanyag fogganytúra vonatkozik, mert a kabin többi része ezekből áll és ez kb 1500 Ft-s tétel. Még utólagosa is

Itt nem csak a pénzemről van szó , hanem, az elvről is gyerekek, hogy hogyan bízzak meg az Obiban ha egyszerűen nem képesek az egyetlen előforduló reklamációmat korrekten kezelni.

Egyéves Önkéntes 2011.05.19. 08:10:41

@woodooman: egyszer vettem egy fűszegélynyírót az obiban, 3000 forintért
kimentem vele dolgozni
öt perc múlva bementem, asszony kérdezi hol a nyíró?
mutatok ki az ablakon, ott figyelt ki a kukából kettétörve
megérte!

Jokkura 2011.05.19. 08:14:18

Többen leírták ,hogy törhetetlen üveg nincs (a kiskerben !),csak biztonsági,ami millió darabra hullik.Most mi szerepelt az árún ,törhetetlen,vagy biztonsági. Én is szereltem be be ilyen @kabint ,nem törtem/robbantottam fel az üveget.Rohadtul kell figyelni minden mozdulatra.(szűk hely és minden útban van)
Az OBI egyébként egy rohadt mocsok banda ez tény,de BARKÁCS árúház.Tehát barkács minőséget árul (túlnyomórészben) barkácsolóknak, akikről feltételezi,hogy
A.: tudnak olvasni ,
B.: tisztába vannak a saját képességeikkel.
C.: Tudják mit,hol vesznek

Valaki feljebb írta,hogy mindent ő csinál meg (féltengelytől , a gázszerelésig).Írta ,hogy alig birta felszerelni a kabint .No most kérdem a vízmérték ,és a függő ón még nem mutatkozott be neki? Ha kicsit ferde a fal akkor "ablégolom", ha nagyon ,azt vagy látom időben és javítom,vagy nem szerelek oda olyat ami működésképtelenné válik/válhat.
Egyébként a az ilyen emberektől jobb óvakodni.Építőiparos múltammal, nem csinálok féltengely cserét Renaulton, és nem vállalok gázszerelést, és 8m feletti állványozást sem. Nem óhajtok másokat megölni( kivéve a nem fizető ügyfeleket :) ).Cipész a kaptafánál.

D.S.K. 2011.05.19. 08:17:10

@karirobi:
PTK 283§(2) A dolog átvétele során nem kell vizsgálni azokat a tulajdonságokat, amelyeknek a minőségét tanúsítják, illetőleg, amelyekre jótállás vonatkozik.
Ez alapján vidd vissza, hogy kéred a cserét.
Esetleg ez? 305/A § (2) Fogyasztói szerződés esetben az ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

Egyéves Önkéntes 2011.05.19. 08:22:18

@craslorg: inkább a DAS szerződés árából venni kell egy normális zuhanykabint.

Jokkura 2011.05.19. 08:23:28

@karirobi: Az OBI-ba sehohy NE bízz meg .
Bp-en 3 OBI -ban voltak szemetek.
(Újpesti,Fogarasi út, és azt hiszem a Budaörsi)Egyszer az volt a bajuk,hogy munkásruhában voltam és és a félig "elrágott" ceruzát nem mutattam be a 'biztonsági szolgálatnak',mivel én azt ki akarom cserélni egy teljesre.) ,Ja kosárban ott volt egy közel 40 000 .- gép is. Abban a percben a kifizetett árút visszavétettem a üzlettel,és a panaszkönyv is játszott. De azóta sem jött válasz (2 éve). Innantől ,ha tehetem csak ócsárlom ezt a förmedvény céget!

Jokkura 2011.05.19. 08:25:08

@karirobi: Az OBI cégben sehogy se bízz!
Alapszabály!

karirobi 2011.05.19. 08:26:17

@N-04:

2: a rágalmazás felvetéseét nem is kommentálom, mert ez a röhejes
3: nem szidtam az osztályvezetőt, csak normális hangnemmel nem értem el nála semmit, és nem tapasztaltam azt se hogy törekedett volna a problémámat megoldani
a menjek a gyártóhoz mert az obi is oda megy rajtam nem segít, ill,. nem segített - ezt írtam is a cikkben
Ezért is mentem vissza az Obiba

4: nem szidtam az egész Obit,csak kikértem az alkalmazottak gúnyolódását magamnak (lásd cikk)

5:Az autó nagyon rossz példa volt, de ha mondjuk veszel egy fűnyírót és füvet akarsz nyírni de nem tudsz mert nem működik vagy eltörik benne valami akkor igenis jár rá a garancia, itt nem tudok a kabinban zuhanyozni mert szétrobbant az üveg mielőtt összeraktam volna Ennyi!

Jokkura 2011.05.19. 08:26:27

Bocs,de a blogmotor csapágyas lett. Nincs itt egy ezermester aki javítani tud egy blogmotort?

Egyéves Önkéntes 2011.05.19. 08:28:02

@Turk Hava Yollari: az a legszebb az egészben, hogy valószínűleg az egy üvegtábla az üvegesnél többe fog kerülni, mint az egész kabin a Zobiba'
nekem az asztalos szokta mondani, ha kérek valamit, hogy vegyem meg az IKEÁ-ban, mert annyiért anyagot sem tud venni, amennyi ott egy polc vagy asztal.
de mondta már üveges is ezt, az ikeás üvegvitrin olcsóbb készen, mint ha csak az üveget vennéd meg valahol

craslorg 2011.05.19. 08:32:51

@EÖ: Nyilván akkor már nem csak erre használom a DAS-t :)

Saci Pererê 2011.05.19. 08:33:35

Az OBI-t elsőként fogja falhoz állítani a zuhanyfülkeforradalom!

Saci Pererê 2011.05.19. 08:38:47

De hogy segítsek is: a szilánkokat be kell vinni a Szépművészeti Múzeumba és ott a mozaikosok összerakják

labi 2011.05.19. 08:39:42

Hát, én egyszer egy pohárkészletet ejtettem le otthon, az se nem volt garanciás...

Amúgy azt írták már, hogy törhetetlen üveg nincs? :)

Az ilyen cuccokat beszerelni kurva szar, a csomagolás és a végleges (szakszerű) beszerelés között elég sérülékeny.

Persze amikor ott van egymás mellett a 200.000 Ft-os és 20.000 Ft-os zuhanykabin, akkor az ember elgondolkodhat azon, hogy megfogta az isten lábát és szaréhugyé talált egy jó minőségűt, de ilyenkor inkább ébredjünk fel.
Mindig az olcsó dolgokban rejlik a legnagyobb szopási lehetőség, legyen az laminált padló, fűkasza, zuhanykabin, vagy bármi.

cicmen (törölt) 2011.05.19. 08:41:18

@karirobi: Ezért is mentem vissza az Obiba
Egy zacskó üvegtörmelékkel, hogy elromlott, cseréljék ki!

silversurfer 2011.05.19. 08:41:32

Kicsit későn érkeztem érzem, de én is rákontráznék, mert egy hasonló, szanitertechnikával foglalkozó cégnél dolgoztam anno:
1. Speciális törhetetlen üveget senki sem árul, ha van csöppnyi esze a kereskedőnek meg sem próbálja így hirdetni. A zuhanykabinok fala/ajtaja egyszerű biztonsági üveg 4-6mm vastagságban, aminek a feszítőszilárdsága a nullához közelít, akár a kezedben is szétrobban ha nem figyelsz eléggé.
2. Az üvegre azért nem jár garancia, mert egyrészt onnantól kezdve, hogy a kezedbe vetted a terméket (átvetted), az épsége a te felelősséged (ebben az esetben másra sem kapsz). Mivel te magad szállítod, a sérülés keletkezhet ilyenkor helytelen szállításból (lsd. feljebb) vagy szándékosan (nem tetszik mégse és összetöröd inkább).
3. Ezen oknál fogva, és mivel az alkatrészekre SOSEM A KERESKEDŐ, hanem a GYÁRTÓ adja a garanciát, így azt áll módjában cserélni garanciálisan, amit a gyártó vállal. Az üvegre semmilyen garancia nem jár, egyéb alkatrészre 1-3 év kiviteltől és gyártótól függően.
HOGY TUDTAD VOLNA KIVÉDENI?:
-kifizeted a kabint, és házhoz szállítást kérsz. Lehet kicsit drágább, de az átvételig a kereskedő tulajdona és felelőssége az árú épsége, így ha átvételkor megnézed, és sérült, kérésedre köteles
a./ cserélni a terméket
b./ visszafizetni a vételárat
c./ kárenyhítést alkalmazni
-megbízol egy szerelőt (ez főleg hidro/gőzkabinoknál érdekes). A munkadíjért cserébe garanciát vállalnak (változó), így ha beszereléskor vagy utána nem sokkal sérül vagy egyéb hibája van, az ő felelőssége. Gyártók és kereskedők is kínálnak saját vagy szerződött partnert, van olyan gyártó aki nem is enged külsős szerelőt (pl. Sanomix)
- veszel egy Ravak Whitewater Light-ot potom 1.693.000,-ért, beszereléssel együtt. Na azzal nem nagyon lesz bajod, de szomszédod se, aki pusztán irigységből vesz magának hogy neki is legyen :)

Saci Pererê 2011.05.19. 08:42:51

I will not buy this zuhanykabin, for it is scratched.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.05.19. 08:48:48

@minekez:

Hadd idézzem Neked a a srácot:

"Azt megkapta egy megszívlelendő jótanács formájában: fizettesse ki a biztosítójával. Vagy lehet, hogy annyira sóher, hogy olyanja nincs is? Akkor kössön egyet gyorsan, és jelentse be a kárt 2-3 hét múlva."

Ezt Te minek nevezed, ha nem biztosítási csalásnak?!

labi 2011.05.19. 09:02:31

Azért mielőtt nekiállna az illető a biztosítási csalásnak, olvassa el a biztosítás üveg részének a feltételeit, mert az se lesz igazán jó arra, hogy a zuhanykabin üvege a nappaliban összetört miközben vitte a fürdőszoba felé. :)

Mint ahogy műszaki cikkek meghibásodására se terjed ki a lakásbiztosítás (elromlott a tévé), kivéve ha szépen lángol és felgyújtja a környezetét is.

silversurfer 2011.05.19. 09:03:05

@karirobi: hát igen, itt a probléma... "De a garancia az akkor is garancia és ha a gyártó vállal rá akkor azt igenis sz Obinak kell lerendeznie a gyártóval és a vevőt készségesen kiszolgálni.".
A gyártó nem vállal garanciát az üvegre (lsd. előbbi hozzászólásom). Legjobb esetben is polgári peres úton követelhetnéd a kereskedőtől az üveg és az egyéb költségek árát (pl. utazás), de értelmetlen belemenni ilyen tételnél, és ezt is csak akkor, ha bizonyítható, hogy nem tájékoztattak rendesen a garanciális feltételekről.
Nem levegőbe beszélek, nem egy ilyen vitám volt vevőkkel/gyártókkal. Vegyél kádat, az legalább nem lutri (pedig mennyire!).

cicmen (törölt) 2011.05.19. 09:06:21

@Darren79: "Azt megkapta egy megszívlelendő jótanács formájában: fizettesse ki a biztosítójával. Vagy lehet, hogy annyira sóher, hogy olyanja nincs is? Akkor kössön egyet gyorsan, és jelentse be a kárt 2-3 hét múlva."

Tessék egy vicc!

-Halló! Biztosító?
-Igen, tessék.
-Telefonon kötnek lakás biztosítást?
-Nem uram!
-Akkor hívom a tűzoltókat!

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2011.05.19. 09:10:50

postolónak tudok harmincezerért atombunkert.. :-p

cicmen (törölt) 2011.05.19. 09:34:04

Egyébként, ha tényleg törhetetlen üvegnek írták,(bár ezt kétlem) akkor még jogos is a panasz.

Tron65 2011.05.19. 09:50:21

ikában vásárolt, mindkét lapján üvegezett asztalka összeszerelés után 2. éjszaka egyik lapján végigrepedt.
Visszamentem azügyfélszolgálatra, ahol jeleztem a gondot.
Azonnal mondták, hogy az üveglapra amúgy nincs garancia (2 db üveglap, 4 db láb az egész asztalka), de azért írásban rögzítették amit mondtam.
Majd 3 hét múlva csörögtek (már lemondtam róluk), hogy mehetek a pótlapért, a gyártó küldött másikat.
Hazacipelés után derült ki, hogy a csomagban mindkét üveg bennevan!
Mindezt ingyen.

KecskeDotyi 2011.05.19. 09:56:06

@labi: Van h ingóságra és ingatlanra is köthetsz. Tudom, nekünk is olyan van. A pincénkben bármikor eltörhet a szennyvízcső, a lépcsőháznak nincs pénze rá, és inkább nem mondom meg h mekkora összegű cucc van ott bepakolva...

KecskeDotyi 2011.05.19. 09:57:29

Én azt nem vágom, h Gyöngyösön miért nincs fürdőszobaszaküzlet...

petusz 2011.05.19. 10:37:51

Kedves blogtársaim!

Mátol akciós az ECO zuhanykabin!!!!!

14990-80x60cm
17990-90x60cm

Csak az obiban !!!!!!!!!!

petusz 2011.05.19. 10:41:09

Ja nincs ráirva hogy törhetetlen,

csak ez atlátszó,biztonsági üveggel

Törhetetlen bla bla ,szerintem kamu a poszt

OFF

Egyéves Önkéntes 2011.05.19. 10:43:20

Az aldiban most akciós a törhetetlen napraforgómag.

labi 2011.05.19. 10:43:39

@KecskeDotyi:
Köszönöm hogy elmesélted hogy létezik ingóságbiztosítás is, és hogy csőtörésnél fizet az elázott cuccokra.

Bár én nem erről beszéltem... :)

cicmen (törölt) 2011.05.19. 11:05:31

@KecskeDotyi: inkább nem mondom meg h mekkora összegű cucc van ott bepakolva...

Ott tartod a korai Gronyárokat? Tudod mennyit fog az érni később?

Koky_ 2011.05.19. 11:17:50

@craslorg: Ahogy te elképzeled... Nemrég megtapasztalta ismerős, hogy igazából semmire nem jó, egy amúgy egyszerűnek tűnő eset kapcsán sem...

mohopasi 2011.05.19. 11:21:39

Nekem pont az obival kapcsolatban voltak eddig jó tapasztalataim. Ha valami betojt és visszavittem garis javításra, általában nem szórakoztak vele, meg szervizzel, azonnal cserélték. Egyébként nem törhetetlen az az üveg, szerintem senki nem mondja annak, max biztonsági, mert 1: nehezebben törik, 2: apróbb darabokra, így kevésbé veszélyes. Nem tudom mi mást mondhatna az áruház 2 hete vásárolt üvegtárgyra, ha eltörött...

cicmen (törölt) 2011.05.19. 11:23:07

Robbanós törhetetlen üveg az OBI-ban

Egyébként mi a probléma? A posztoló azt írja, hogy felrobbant, nem eltört.

Azt hiszem, elmegyek ügyfél szolgálatisnak!

craslorg 2011.05.19. 11:46:52

@Koky_: Mivel nem tudom, mi volt az az egyszerű eset nem tudok róla írni, de akkor nem volt szerencséje. Több éves tapasztalat alapján bőven pozitív a mérleg. Nyilván mindenki eldönti, hogy DAS-ozik vagy amikor ügy van, akkor keres egy ügyvédet hozzá. Vagy megpróbálja maga elintézni, de az biztos, hogy ez utóbbi a legreménytelenebb vállalkozás, de legalábbis sok idő, akár sok pénz is lehet és sok türelem, meg utána járás. Jobb ha ezt nem én csinálom, hanem akár egy ügyvéd, akár egy DAS.

England win The Ashes! 2011.05.19. 12:24:58

Múltkor én is vettem egy ilyen zuhanykabint, de mikor otthon összeraktam, géppisztoly jött ki.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.05.19. 12:32:38

- Nézd Jenő, vettem egy ütésálló tálat! Ledobom... Vagy hőállót mondtak?

mortalwombat 2011.05.19. 12:42:51

Törhetetlen üveg....Még a golyóálló üveg is törik, csak nem darabokra.
Ezt a találmányt (pláne, ha húszért megkapom) felteszem a polcra az éghetetlen benzin, a perpentum mobile, és Napóleon gyermekkori koponyája mellé. Na mennem kell, Elvis-el megyünk megetetni a Loch Ness-i szörnyet az 51-es körzetben.

Dorie 2011.05.19. 13:11:48

van egy jó hírem a posztolónak, mától akciós az a típusú zuhanykabin amit ő is megvett:
obi.hu/hu/offers/aktualis_ajanlatok/catalogue_aktualis/index.html?startpage=16

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.05.19. 13:17:22

Amúgy én házilag építettem a zuhanykabint: spéci színes üvegtéglából és mivel gyerek is van meg részeg is lehetek 4-es betonacéllal merevítettem még a ragasztóját plafon-fal-padló irányú rögzítéssel.

Persze az üvegtégla is törik: csak ott a falvastagság fél centi (2x).. ja és én gumikalapácsot használtam beállításhoz :)

Az ajtón gondolkodtam a biztonsági üvegen de egy 90*140-es is 22ezerbe került, szóval lett 2ezerért teszkós zuhanyfüggöny, de bánom hogy nem 150*150-es duplát csináltam, így nem tudunk az asszonnyal kényelmesen együtt zuhanyozni :)

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.05.19. 13:21:11

Amúgy érdekesség:
a legtöbb lakásbiztosítás üvegkárra nem fizet üvegtégla, Tiffany üveg illetve ólomkristályra (még akkor sem ha nem műtárgyad van, csak egy dekoratív berakás a bejárati ajtóban).

Gondolom mert ezek drágák...

cicmen (törölt) 2011.05.19. 13:35:02

@Dorie: Gondoltam! Biztonsági üveget írtak! Jajj! Te posztoló! Te.....

buga jayson 2011.05.19. 13:43:35

ugyanez, csak brico-val.
üveg robbant, ehhez "csak" 8000 volt az üveg, ezt én megvettem. kiderült, hogy 2 cm-el magasabb, mint a többi. cikkszám alapján stimmel, nem hitték el nekem a gyártónál, azt mondták hülye vagyok. vágni nem lehet, mert robban, végül otthoni módszerekkel megoldottuk, kicsit ferde, de a mienk. szeretjük :)

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.05.19. 14:11:56

nekem nincs zuhanykabinom. De ha ezek ennyire robbanásveszélyesek, nem is lesz...

cicmen (törölt) 2011.05.19. 14:17:35

@Laci Today Magazin: nekem nincs zuhanykabinom. De ha ezek ennyire robbanásveszélyesek, nem is lesz...

Vegyél nyugodtan! Csak ha tele fingod ne gyújt rá!

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.05.19. 14:18:52

@cicmen: honnan tudtad, hogy telefingom? amúgy: nemdohányzom. Egyszer egy Auchan parkolót is telefingottam. Beszéljünk róla?

Jokkura 2011.05.19. 14:25:29

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: Köthetsz ezekre is ,csak külön kell "idexálni" vagy "indexelni" vagy mi .
@buga jayson:Lehet vágni ,spec. műhelyekben,egy vagyonért.( golyóstoll hegy méretű nyíláson több atmoszférával kimenő vízsugárral).

buga jayson 2011.05.19. 15:13:14

@Jokkura: :D akkor valszeg ezért mondták azt kapásból, h nem lehet... :D
marad így, mert sose'vót ilyen jó!

isti77 2011.05.19. 16:25:27

20 ezer Ft-ért üveget tettek bele, nem műanyagot?

salapapa · http://salapapa.hu 2011.05.19. 17:07:09

@púdó: idehaza ez csak egy szép álom.

@cicmen: B+! :D

KecskeDotyi 2011.05.19. 18:17:01

@cicmen: Nem, a Tranyákokat tartom ott.

Jegesmaci81 2011.05.19. 20:11:59

@karirobi: Szerintem neked kellene végre felfogni hogy nincs igazad! Utoljára leírom hogy az ÜVEGRE garancia NINCS!!! Amikor átveszed megnézheted hogy össze van-e törve és ha igen kicserélik de ha egyben van az üveg akkor onnantól a te bajod ha eltörik akár miattad akár nem! Ezt a garanciapapíron is elolvashatod sőt legtöbbször az áruházban figyelmeztetnek.
1 eset kivétel, ha hazaszállíttatod és összeszerelteted! Akkor az összeszerelési jegyzőkönyv aláírásáig kicserélik ha eldurran!

Természetesen vannak gyártók akik jóindulatból adnak másikat de a lényeg hogy nem kötelező!

N-04 2011.05.19. 23:01:39

Egész jó móka alakult itt már ki amint elnézem!Lassan már Fábry műsorában is sor kerül kiparodizálásra!Már alig várom!"Az összerombolhatatlan zuhanykabin"vagy mégsem"...

Kedves 666E!

Nagyon mellé lőttél!Minden téren!Te is elég jó képességű vagy...
Akit ismerek még szép, hogy megvédem!!!
Pontosan tudom, hogy mi történt és utána meg itt látom viszont, hogy akiket ismerek támadás éri!Te hogy reagálnál???Kíváncsi lennék arra!Kiállnál mellettük gondolom!
De a másik mi közöd ahhoz, hogy én mikor regisztrálok fel és mihez szólok hozzá???
Semmi!Nem kellene itt japánkodni nekem!Ha értelmes ember vagy akkor nem szólogatsz be nekem!!!Köszönöm:-)
Én sem törődök azzal, hogy mikor és hová regisztrálsz és milyen gyorsan!Leszarom magasról...
Remélem értesz a szóból!Mert magyar ember szerintem érti!Remélem felfogod te is!!!

zsoci 2011.05.19. 23:36:07

Eleve nincs olyan , hogy törhetelen üveg. Félre tetszett érteni valamit. Amúgy ezt nem lehet gariba cserélni, mert mi igazolja, hogy nem födhözvágtad mérgedben ? A cserepek ?

Nem értem azokat, aki arra panaszkodnak, hogy bonyolut összerakni, szerintem nem az, csináltam már. Az meg hogy felfúrjuka afalra végképp nem az. De ha gondot okoz kell hívni egy szakembert.

Amúgy a zuhanyklabin a világ legfeleslegesebb dolga a zuhanytálcával párban. Mindegyik kicsi, mint egy szűk gyatya !

N-04 2011.05.19. 23:54:40

@zsoci: Pontosan, csak egyetérteni tudok veled!Ez úgy van ahogyan leírtad.
De tényleg csak arra jó, hogy villogjon az ember vele."Nekem ilyenem is van"...
Vízkővel utána harcolhat is!Nekem a fürdőkádammal semmi bajom nincsen, mert az anyagból van és időt állóbb is.

N-04 2011.05.20. 00:17:48

@karirobi: Elég érdekes sztorid van pedig!Bizonyítani túl sokat nem tudsz!Csak állítani, azzal sokra nem megy az ember itt.
A rágalmazásra meg visszatérve, igen is van szó, mert ezen honlapon szidalmazol egy nagy céget!
Sokat nem érsz el ezzel.Inkább a gyártóval kell rendezni ezt, mert ha valaki ludas lehet, akkor az csak is ők!
Legközelebb ne vegyél zuhanykabint inkább!Vegyél valami mást ami nem törékeny!;-)Abból már nagy baj nem lehet.
És szakember segítségét is kérheted!!!Magadon segítesz ezzel!

salapapa · http://salapapa.hu 2011.05.20. 01:00:47

@zsoci: idehaza kádunk van. kényelmes, ergonómialilag kialakított kéz/fej/lábtartó...
de a műhelyemben biza' 80*80as tustálca van, mert ott nem fér el kád. (nomeg hogy venné ki magát? :D )
a vízkő annak okz problémát, aki nem tartja rendszeresen tisztán maga körül a dolgokat. azokról pedig férfilétemreis megvan a magam véleménye. nem én vagyok a takaríók istene, de a retket nem bírom.
a tustálcámban sem.
ami a reklámokban van, hogy ilyen-olyan koszos meg vízköves meg égtudjamilyenek a fürdőszobák, konyhák, undorral tölt el. és röhögőgörcsöt kapok amikor eszembejut, hogy bizony ezért veszik meg az emberek a különféle szereket :D
méghogyöccörerősebb... LOL!

@N-04: ez a "honlap" épp arra van, hogy az arra érdemes cégeket ekézzük.
a gyártó magasról tojik a dologra. jogosan.
hiszen az OBI (ezt a szót fiatalabb koromban a szopásra használtuk és úgylátszik a cég hű hozzá) igen nyomott áron, nagy mennyiségben vásárol a gyártótól. elképzelheted az eredeti árat, ha egy tábla "pótüveget" 10ropiért ad, míg ugyanannak a terméknek 4 darabját kiegészítőkkel, sínnel, kerettel együtt 20ért adja tovább haszonnal az, akinek eladta.

a többivel egyetértek.

earny 2011.05.20. 06:28:58

A "betesztelt" üveggel kapcsolatos panaszt "fel tudják rögzíteni"? :DDD

Captain Crash 2011.05.20. 09:41:59

@szita szita péntek: Ilyenkor azt nem értem, hogy ha már egyszer hallottál a jótállásról, akkor miért nem néztél utána? Illetve, hogy honnan ez a fenenagy bátorság, hogy ezt még le is írd?

Tájékoztatásul közlöm: Jótállás = garancia. Ugyanis jogi nyelven jótállás, köznyelv számára garancia.

Segítségül leírom, hogy a jótállást a Ptk. 248. a szavatosságra vonatkozó szabályokat (merthogy ez különbözik a jótállástól) pedig a Ptk. 305. szakaszától kezdődően...tájékozódj!

mohopasi 2011.05.20. 11:18:58

@zsoci: Zuhanykabint építeni kell, és akkor pont elég nagy. Nekem 1,20X1,20-as van, csak ajtót vettem rá. Azóta nem másztam be a kádba, mióta elkészült.

2011.05.20. 15:05:57

@SilverSurfer: ennyi sok kibaszott dezinformációt is ritkán láttam eddig egy hozzászóláson belül.
jahogy, kereskedőnek teccik lenni, azért ilyen síkhülye a jótálláshoz... éttem.

LordAzazel 2011.05.25. 09:20:59

mi az, hogy törhetetlen üveg???? ezekben a kabinokban pont az van, hogy direktbe úgy van megcsinálva az üveg, hogy ha törik akkor apró darabokra robban, biztonsági okokból. namármost ezt hőkezeléssel érik el, ennek viszont az a mellékhatása, hogy az üveg a széleinél sokkal merevebb ezért ha nagyon picit odakoccan szereléskor szétrobban az egész. ezért nem is szokták cserélni ezeket ilyen esetben, szinte biztos, hogy a szereléskor hibázott a postoló.

halacska56 2012.06.28. 08:50:00

Mi a Baumaxban vettünk ilyen jó, olcsó zuhanykabint, éppen 19900 Ft-ért, néhány héttel ezelőtt. Ugyanígy szétrobbant a kezemben az egyik üvegajtó. A Baumax készséges volt, jegyzőkönyvet vett fel, s ígérte, hogy a forgalmazó képviselője személyesen fog felkeresni 1-2 napon belül. Ez nem történt meg, viszont telefonon többször is közölték, hogy semmilyen garancia nem vonatkozik az üvegre, megszívtuk. Nem kellene összefognunk valamennyiünknek, akik így jártunk, és a Fogyasztóvédelemhez fordulnunk? Ha nem csak 1-2 panasz érkezik hozzájuk, biztosan jutunk valami eredményre. Az akcióhoz csatlakozni a halacska56@gmail.com címen lehet.

army74 2016.09.21. 02:56:34

Mi nem olcsót és nem ilyen áruházakban kapható zuhanykabint vettünk.
Nekem a kezemben robban szét pár napja egy ilyen zuhanykapbin üveg. Épp megemeltem függőlegesen, hogy arrébb tegyem amikor robbant és minden tele lett üveggel és a nagy része a lábam elé porladt. 138.000Ft.-os új Niagara Wellnes Maximus 80×120-as biztonsági üveges zuhanykapin legnagyobb méretű oldalfala tört össze. Ezek után én se merek venni hozzá pót üvegfalat amit ráadásul 57000Ft.-ért adnának. 30.000 körül le is gyártanák máshol, Plexiből 45e körül lenne helyette.
Azt nem értem, ha ez ennyiszer előfordul miért nem fóliáztatják be mindkét oldalát mert az legalább egyben tartaná ha törik és nem lesz tele minden szilánkkal, nem robban szerte széjjel a sok szilánk és talán még erősíti is az üveget. Én mindenképp a maradék két üveg elemet le fogom fóiiáztatni, mert különben nem mernénk használni.

army74 2016.09.21. 02:58:35

@army74: Vadi új volt 8mm-es biztonsági üveg és még beszerelés előtt történt. Persze a gyártó a garanciás zuhanykabinnál erre se vállal garanciát. Senkinek se ajánlom ezeket az üveg zuhanykabinokat.
süti beállítások módosítása