Tékozló Homár

Eladás után nőtt a sikerdíj az Otthon Centrumnál

2011.05.19. 15:40 | jackyll | komment

Igen olcsó trükkel, bemondásra szeretett volna még 100.000 forintot Istvántól az Otthon Centrum egyik munkatársa eladott lakása után sikerdíjként, bár minden OC irodában 300 ezret kértek volna tőle amúgy. Persze nem fizetett:

Eddig is sejtettem, hogy az ingatlanosok külön állatfaj, de ez most megerősítést is nyert. Év elején szerződést kötöttünk az Otthon Centrum egyik budapesti irodájával. A szerződés szerint 4.5%+ÁFA mértékű díj illette meg őket, illetve minimum 300000+ÁFA sikeres eladás esetén. Eladás megtörtént és minő véletlen, aznap már 400000+ÁFA mértékű "sikerdíjjal" számolt az ingatlanközvetítő.

Rákérdezve a hirtelen +100000 forintra azt válaszolta, hogy egy belső utasítás szerint ennyi. Persze erről se szerződésmódosítás, se értesítés...szóval semmi. Telefon az OC Lajos utcai központjába: 300000+ÁFA. Még három pesti irodába: 300000+ÁFA.

A plusz összeget persze nem fizettük ki, Bemondás maximum az ultiban hatásos fegyver. Balhé volt, veszekedés szintén, hívatkozás elcserélt szerződésre stb...
 
Konklúzió: ragaszkodni az eredeti szerződéshez, bármekkora barom az ingatlanos.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cicmen (törölt) 2011.05.19. 16:01:56

Rákérdezve a hirtelen +100000 forintra

Rákérdeztél???
Akkorát belerúgtam volna, hogy elájul!

GatyaPityu 2011.05.19. 16:02:06

Na, ezeket az ügynököket nem tartom sokra. Valódi, értékteremtő, produktív munkát nem végeznek, ellenben piócaként élősködnek másokon. Hányinger...

cicmen (törölt) 2011.05.19. 16:02:11

Rákérdezve a hirtelen +100000 forintra

Rákérdeztél???
Akkorát belerúgtam volna, hogy elájul!

cicmen (törölt) 2011.05.19. 16:02:14

Rákérdezve a hirtelen +100000 forintra

Rákérdeztél???
Akkorát belerúgtam volna, hogy elájul!

cicmen (törölt) 2011.05.19. 16:05:10

Második, harmadik, ötödik, hatodik!
Jeeeeeeee! Blogmotor!

cicmen (törölt) 2011.05.19. 16:06:36

@Koholmány: @Atro: Na tünés! Itt csak én posztolhatok!

Taurusz 2011.05.19. 16:15:05

Nekem meg olyan belső utasításom van, hogy 2000+áfa, a többit meg a kutyákkal beszélje meg... Pofátlanság felsőfokon.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.19. 16:25:28

@cicmen: Most akkor melyik személyiséged hozzászólását vegyük komolyan?

dr. Aullah 2011.05.19. 16:44:26

De legalább nem fizette ki a poszt toló. Ő a nap nem-vesztese!

cicmen.. pihizz kicsit :D

mortalwombat 2011.05.19. 16:49:36

Mondjuk én alapból nem fizetnék 300e pluszáfát egy olyan szolgáltatásért, ami nincs arányban ezzel az összeggel, de ez az én egyéni gondolatom.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.05.19. 16:57:17

az a 100ropi+áfa az már 125. annyival kellett volna kevesebbet fizetned és ha nagyon pampog az ingatlanos, beépíteni a falba.

Eric_Cartman 2011.05.19. 17:16:24

Az volt már, hogy bele kell rúgni az ingatlanosba, hogy elájuljon ?

cicmen (törölt) 2011.05.19. 17:28:31

@Eric_Cartman: Háromszor. Ez a blogmotor egy buzi! De ha akarod írhatod. Vagy írd azt, hogy akkorát kell belerúgni, hogy összeszarja magát! Az nem volt. Csak most! Én írtam itt! Na nem baj! Akkor írd azt, hogy akkorát kell belerúgni, hogy kiugorjon a szeme! Az nem volt! Ja! De!
Tudod mit? Írj amit akarsz! (csak kérdezd meg előtte, hogy volt e, mert akkor felesleges)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.05.19. 18:17:11

@cicmen: "Ez a blogmotor egy buzi!"

Tőlem lehetne buzi, kinemszarjale. Csak működne a drágám!

Géza, kék az ég! 2011.05.19. 18:32:32

Micsoda trükkös ingatlanosok vannak!

Azért megnéztem volna a fickó képét, mikor rájött: ez nem jött be.

Voltemár?

Pincér kiviszi a számlát, vendég tételesen ellenőrzi és megkérdi:
-Bocsánat, mi ez a "Sikerült - 2000 FT?"
-Oppardon! - szól a pincér - nem sikerült - és kihúzza a tételt.

Anti Anyag (törölt) 2011.05.19. 19:49:59

@ayeti azaki - távolkeleti segédmunkás: Nem durva, próbáld ma eladni a kéglidet.

A durva az, hogy még le akarták húzni egy gurigával.

egyszerüen 2011.05.19. 20:28:19

4.5% nem drága egy kicsit??
csak ugy gondolkodom
itt lesz a kutya elásva

minimum 300 de ha eladják a lakást annak 4.5 %

kérdés hogy mennyiért adták el a lakást
10 millkánál már 450 ezer+áfa

akkor most hol is a baj???

A posztiro leirta hogy 4,5% a jutalék, de minimum 300 ezer

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2011.05.19. 20:44:59

Poszt toló jól tette, hogy nem hagyta magát (jobban) átverni, de rosszul tette, hogy egyáltalán közvetítőhöz fordult. Ha maga tette volna fel a netre a hirdetést, most beljebb lenne 300 ronggyal (plusz áfa, hogyfordulnánakfel).

ayeti azaki - távolkeleti segédmunkás 2011.05.19. 20:59:44

@Anti Anyag: a mostani, pangó ingatlanpiacon az ingatlanüzér sem sikeresebb, mint a tulaj.

telkoe 2011.05.19. 21:49:03

Ez a beprobalom oszt hatha sikerul tipusu sikerdij.

A80 2011.05.19. 22:14:56

Sajnos az ingatlanpiacon alig kószál mostanság néhány komoly vevő, és azok sokszor egyszerűen befáradnak egy ilyen csili-vili irodába. Vagy azért, mert duzzad a vértől a pucájuk, hogy asszony lakást veszünk, csináljuk elegánsan, vagy mert azon kevesek közé tartoznak, akiknek kevés idejük van és sok pénzük. Nos, őket nagyon nehéz megfogni az interneten, főleg ha már egy közvetítő teledumálta a fejüket, hogy az ingatlanpiac nagyon veszélyes és szükség van az ő nagy szakértelmükre...

A80 2011.05.19. 22:16:35

A konkrét cég konkrét jutalékmértékéből pedig arra következtetek, hogy már az elején átverték, azaz kizárólagos szerződést írt alá, azaz akkor is fizetnie kell, ha ő hozza a vevőt (ezért cserébe nem 5% + áfa, meg még több a jutalékszint)

P84 2011.05.19. 22:43:32

Sajnos az OC és a DH már csak ilyen. Be etetik az embert aláiratják a kizárólagos szerződést és aztán várnak, hogy mikor válik sürgőssé az eladás aztán olcsóért eladják mert ugye csak ők adhatják el. Nem szabad nagy hálózatokhoz fordulni mert az ügynökök 80%-a max fél évet van ott egyetlen cél, hogy ingatlant vigyenek a rendszerbe aztán lapátra velük.
De aki elhiszi, hogy XY mosóporral sárban fetrengve is tiszta marad a ruha
Magyarul aki hülye az fizesse meg az árát!!

telkoe 2011.05.19. 22:46:30

@A80: Akinek mostanaban van penze lakasra az nem a falvederol lepett le hogy egy mukormosbol atkepzett ingatlanugynoktol kerjen tanacsot :)

salapapa · http://salapapa.hu 2011.05.20. 01:26:18

@egyszerüen: ha 5milláért megy el, akkor kissé sok a 4kiló+fa mert az már összességében 10% lenne. :)
az a 3+fa is csak azért van, mert ma ez az ára.

@P84: hozzátehetjük a Duna House nevezetű buzigyülekezetet is?

akartam kérdezni. aztán láttam meg a DH-t :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.20. 03:46:12

vettem Marynek egy 16 db-os puzzlet de nem tudja kirakni, mert megettem 2 darabjat
csipsznek neztem, mert koncetraltam az american idolra
de majd rendelek

martinzol 2011.05.20. 07:15:36

Kamu a sztori...A szerződés és a jutalék átvétele nem így zajlik..A szerződést és a jutalékot az irodában számla ellenében több ember előtt bonyolítják.
Lehet hörögni...de az ember hazudik! Ha meg nem akkor tegyen bejelentést az irodánál.

Nem vagyok ingatlanos, csak tudom, hogy működik.

Megdobbent 2011.05.20. 07:28:21

Ez a belso utasitas annyira komolynak hitt modern magyar lehuzo trukk :)))

Belso bazdmeg :>>>

Az elso ilyen sztori ota mindig rohogok, ha ezt olvasom, mint ervet.

Hat nemtom egy olyasmi valaszra mit lepnenek, hogy "mi meg otthon atbeszeltuk, egy kurva fillert nem adunk, viszont tudjuk hol lakik es hova jarnak a gyerekei iskolaba. Jah, az anyja uzeni, hogy vigyen tejet, mert a keddi beszerzes megromlott. PROBLEM?"

Jaj, magyarok-magyarok, zseni nepseg :)))

Megdobbent 2011.05.20. 07:32:04

@hagyma: rajzolni tan nem tudsz? Egy torolmetszett magyar 3 ceruzaval egy kockaspapirbol barmikor "fest" egy gyors DaVinci-t, ha szorul a hurok :)

goes 2011.05.20. 08:30:16

@martinzol: Hülyeség, amit írsz. Amikor mi vettük a lakásunkat, az eladó az ügyvédnél fizette ki az ügynököt a foglalóból, a számlát is ott írta meg. OC egyébként.

nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2011.05.20. 08:39:07

Mondjuk én úgy csinálom, hogy elbaktattam az IK.-hoz, mutasson egy pár nekem való lakást, komolyak a szándékaim, bla, bla...Szem felcsillant, mehetünk...Lakásokat megnézve, amelyik tetszik, előre megírt cetli (név telszám rajta) a tulaj zsebbe csúsztat....Így a hiénák kikerülve, hogy sajnálom, de nem tetszenek a lakások. Közvetítő bekaphatja, minden egyebet a bankom intéz.

martinzol 2011.05.20. 09:10:58

@goes: Nem írok hülyeséget, mert ügyvéd is jelen volt a Te eladásodnál is, mint minden normális szerződésnél. Nem látom a képet, hogy egy ügyvéd előtt megpróbálkozott volna egy ilyen szöveggel. Ha meg részben elfogadjuk azt hogy, igaz a sztori akkor miért nem először a céggel intézi el. Valószínűleg azonnal kirúgták volna. Gondolkodj el egy "komoly" cégnek sem érdeke az ilyen munkatárs.
Egyébként nem vagyok OC elkötelezett, mielőtt bértollnoknak neveznél. Ráadásul úgy ítélkezik a kommentelők nagy része, hogy a másik oldalt is meghallgatta volna.

para_noir 2011.05.20. 09:12:18

@nyunyógomez: ez tetszik. Egyébként meg aki ezekkel a mindenféle irodákkal komolyan szóba áll, sőt szerződést köt, sőt-sőt, kizárólagos szerződést köt, az teljesen megérdemli, hogy lehúzzák.

para_noir 2011.05.20. 09:13:57

@martinzol: az ügynökök létezésének értelme, hogy megpróbálják lehúzni az embert, ebből van pénzük. Minden ügynök kerülendő, mint a leprás.

martinzol 2011.05.20. 09:15:42

@nyunyógomez: Nem igazán látom ki a hiéna, Te vagy az vagy az ingatlanos, aki jobb esetben szeretné elvégezni azt a munkát amivel megbízták. Lehetőleg korrekten.
Egyébként a komoly cégek megtekintési nyilatkozatot íratnak alá és komoly jogász hátterük van, hogy előbb utóbb behajtsák a jutalékot, ha összefutnak a nevek.

martinzol 2011.05.20. 09:19:52

@shitgun2: Az ügynökök és közvetítők lényege, hogy olyan partnereket hozzanak össze, akik egyébként az életben sohasem találkoznának. Ezért elítélhető módon pénzt kérnek. Ha ez a lepra, akkor igazad van.

para_noir 2011.05.20. 09:28:17

@martinzol: Aki lusta maga megoldani, vagy van kidobandó pénze ilyesmire, az csinálja. Másoknak tényleg leprások.

D.S.K. 2011.05.20. 09:32:52

Most a szerencsétlen ingatlanosok csak a töredéke lakást és hitelt tudják kiközvetíteni, mint néhány ével ezelőtt. Szóval szeretnének továbbra is megálni, ezért próbálnak még jobban át..szni.
Az OC-nek nemhogy magasabbak a közvetítési díjai, de a szerződéses feltételei sem egyszerűek, még a nem kizárólagos szerződésnél sem. Úgy tudom, hogy ha értékesítő akarsz lenni, fizetned kell a helyért, ahol dolgozhatsz, fizetned kell a rendszerük használatáért, fizetned kell a modilért, amit megmondanak, hol vegyél meg, stb...Tehát egy munkakezdő hónapokig csak fizet és nem neki fizetnek. Aztán jó, ha bejön neki egy-két eladás, aminek a jutalékából kap X százalékot. Ezek után nem csodálkozom, hogy át akarták b.szni a kommentelőt. Elég mocsok dolog lett volna.

martinzol 2011.05.20. 09:39:28

@shitgun2: Nem tudom, hogy mi a szakmád, de Te sem örülnél, ha le hiénáznának.
(Egy példa (véletlenül se vedd magadra): az autószerelő is hiéna mert, nem is cseréli ki az olajat. Pedig ismerek olyan szerelőt, aki lecseréli) és sorolhatnám a szakmákat...

martinzol 2011.05.20. 09:42:35

Egyet ne felejts, mikor hiénázol és ítélkezel:ezt az országot mi tettük közösen ilyenné.

para_noir 2011.05.20. 09:44:45

@martinzol: Ezt nem feledem, viszont nyugodtan lehiénázhatsz, nem veszem magamra, sosem tettem ilyesmit senkivel.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.20. 09:47:35

"Persze erről se szerződésmódosítás, se értesítés...szóval semmi. Telefon az OC Lajos utcai központjába: 300000+ÁFA. Még három pesti irodába: 300000+ÁFA."

Ennyire idióta lehúzást... Csórikám nagyon okos akart lenni :D Jól nyomtátok! :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.20. 09:49:03

@shitgun2: Ez mondjuk igaz, de aki igénybe veszi, az nem feltétlen akarja, hogy pofáttlanok legyenek.
Amikor szerződsz, tudod, mi lesz az ára, arra költöd a pénzed amire akarod.

martinzol 2011.05.20. 09:49:15

@shitgun2: Eszembe se jut, mert nem ismerlek se Téged se a körülményeidet. Szia

P84 2011.05.20. 09:56:48

@goes: Én nem lennék büszke erre a helyedben!
Legközelebb ügyesebb leszel mint a Settenkedő aztán jól megérdemelte a multi, hogy egyáltalán ki nyitotta a boltját. Aztán amikor nem lesz kit át b.szni akkor mész majd tüntetni?

martinzol 2011.05.20. 09:57:59

@ColT: Úgy látszik nem szabadulunk egymástól...Sajnos a tapasztalatom az, hogy nem jellemző, hogy a szerződéseket az emberek végig olvasnák...Ha végig olvasnák vagy olvastatnák, akkor most nem lenne ennyi bedőlt hiteles, akiket éppen közös erővel kell megmenteni. Kicsit off, de mi már álltunk fel úgy a közjegyzőtől olvasás közben, hogy akkor tudatosult bennünk, hogy mit is vállalunk a bankkal szemben. A bank ügyesen nem emelte ki, hogy milyen költségek várnak ránk, ha hamarabb kiakarjuk fizetni a tartozás. Felálltunk, eljöttünk. Ettől a bank nem hiéna. Egyébként a véleményem, hogy valaki idejött böffentett egyet, majd azóta nem reagált semmit...tehát a sztori:KAMU

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.20. 10:10:29

@martinzol: A postoló nem tudja, hogy mikor kerül ki a postja.
És pont, hogy elolvasta a szerződést, amiből tudta, mennyit kell fizetnie. Tehát pont az üdítő kivétellel akart baszakodni a OC-s pofa :D

"már álltunk fel úgy a közjegyzőtől olvasás közben, hogy akkor tudatosult bennünk, hogy mit is vállalunk a bankkal szemben."
Nagyon helyes, nem kell hagyni, hogy szopassanak.

Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2011.05.20. 10:12:12

"A szerződés szerint 4.5%+ÁFA mértékű díj illette meg őket, illetve minimum 300000+ÁFA sikeres eladás esetén. "

Tehát nem fix 300e+Áfa, hanem a vételár 4,5%+Áfa (de minimum 300e+Áfa).

Nem akart átverni az ingatlanos, csak nem tudsz olvasni/szöveget értelmezni/számolni!

Ettől függetlenül még sok a 4,5%, de ezt vállalja, aki hozzájuk fordul.

para_noir 2011.05.20. 10:15:57

@Josephine B.: Ja, az ingatlanosnak igaza volt, mégis engedte a kevesebb lé kifizetését. Vagy nagyon nagylelkű, vagy rájött, hogy bebukott a lehúzási kísérlet. Az "éppen ma megváltoztak a feltételek" részről nem is szólva. Akinek ugyanis jogos jussa a négy kiló, az fog elfogadni hármat.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.05.20. 10:16:44

jó ekézni a pósztert, de egyet senki nem vesz figyelembe:
sehol nem írta le, mennyiért ment el a kéró!
akkor mire alapozzátok a 4,5%hoz való ragaszkodásotokat? ha csak 6,65M-ért ment el, akkor van határon. ha alatta, akkor a 3Kba esik, jogtalan a 4.5%.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.20. 10:22:47

@Josephine B.: Hahó, valszeg kevesebb lett a 4,5%, mint 300 ropi.

mohopasi 2011.05.20. 10:54:58

Gondolom már többször bepróbálkoztak ezzel sikerrel... De nyilván az a fasz, aki kifizeti. Szerződés miről szól? 300-ról. Akkor annyi.

martinzol 2011.05.20. 11:04:37

Biztos nincs jobb dolgom így péntek délelőtt és ezért végig futottam az egész történetet újra. (Ígérem elengedem a csontot most már...) Csupán egy dolog kerülhette el a figyelmemet valahol, miből derül ki, hogy a posztot író igazat mond? Én sehol nem látom sehol a bizonyítékot...Talán pap? Na mindegy, most elmegyek a városba hiénáskodni: Nem engedek be egyetlen indexelőt se az úton, hátha ingatlan ügynök...szenvedjen a rohadék!!! Sőt a Lajos utcai OC iroda előtt fogom kidobni a banánhéjat. Azért szép hétvégét mindenkinek...

Tovaris Putyilov 2011.05.20. 12:19:14

@martinzol:

Nem vagyok pap. Ha nem tetszik a sztori, hívd fel a XXII. kerületben az irodát, vagy a Lajos utcában Garamvölgyi Rékát :) Vagy Berta Bélát a 22. kerületben, számomra tök mindegy. Amúgy mennyit fizetnek neked az OC védelméért? :D

A többi kérdésre a válasz: a 400000+áfával akkor szembesültünk, amikor az adásvételit írtuk az ügyvédnél, és elénk tolta az OC- hölgy a számlát. A szerződésen ma is 300000+ÁFA van mint minimum sikerdíj.

Tovaris Putyilov 2011.05.20. 12:30:04

@Josephine B.:

Ha nem éri el a 4.2% a 300.000 forintot, akkor 300.000+áfa. Minden más esetben 4.2%.

martinzol 2011.05.20. 14:28:22

@Tovaris Putyilov: Heló, ezt így kellett volna megírni már reggel és annak is benne kellett volna lennie, hogy az OC központ nem foglalkozott veled. Elhajtott! Ha elolvasod kívülről az írásod, akkor látnod kell, hogy ez így sima rágalmazás...és fölösleges hangulatkeltés. Az meg minek.
Nem ismerem az OC szerződés tartalmát és nem is vitatkozom azon. Joshephin B. fentebb kifejtette, hogy mi történhetett...ha az történt, de mivel nem tudjuk mennyiért kelt el az ingatlan (és nem is akarom tudni) így a válaszod másik fele nem teljesen világos.
Egyébként ha az ingatlanos egy állatfaj és nem vagy pap, akkor Te melyik állatfajhoz tartozol? (mit dolgozol, és hányan utálnak ok nélkül?)
Tulajdonképpen örülök, hogy nem vagy pap, így talán a gyerekek nyugton lehetnek. Látod milyen csúnya általánosítást nyomtam.
Szerintem, akkor írj legközelebb, ha az OC vagy minden más hatalmával visszaélő cég nem vesz emberszámba. Akkor ígérem segítek savazni őket.
Egyébként azt csinálsz, amit akarsz...üdv
(Nem vagyok az OC embere, bár ismerek néhányat. Egy két (súlyos) kivételtől eltekintve, normálisan élő és dolgozó emberek.)

vidéki suzukis 2011.05.20. 15:04:33

Azé' érdekes ez a mai világ. Az ingatlanosnak simán kifizetnek aránytalanul magas díjakat (4-5% az k.va sok), az ügyvédtől meg sajnálják az 1% körüli munkadíjat. Pedig felelősséget vállal az ügyletért, szemben az ingatlanossal, aki fölrakja internetre a pecót, megmutatja az érdeklődőknek, oszt' jónapot. Ismerőst is megpróbálta lehúzni ingatlanos. "Jó" nevű, országos iroda volt.

martinzol 2011.05.20. 15:30:53

@vidéki suzukis: Eladni, főleg a mai világban kicsit nehezebb, mint ugyanazt a szöveget - csupán az adatokat kicserélve - megíratni.
A nagy felelősségről a rengeteg becsapott földönfutó tudna igazán mesélni. Tudtommal egyetlen ügyvédet sem fogtak perbe, mert annyira odafigyelt Mari néni adásvételijére.

Miért nem írod meg a sztorit névvel címmel a "jó" nevű országos irodáról?

A jutalék meg mihez képest magas? Általában egy közvetítő vagy ügynök 10%-ra dolgozik. Az ingatlan esetében ez természetesen túlzás lenne.

A feldobjuk a pecót, meg nem egészen így van. A hirdetőportálok nagyon nagy többsége nincs ingyen. Egy komoly iroda százezreket-milliókat fizet azért havonta, hogy a megrendelő lakása egyáltalán megjelenjen egy csomó oldalon. A telefon, benzin és egyéb kiadásokat nem is ecseteltem. Arról nem is beszélve, hogy a vevő sem egyszerű eset általában. Sosem az kell, ami van. Vasárnap, este, hajnalban elvinni az ügyfelet és hallgatni a baromságait, mert a vevő mindig okos, az eladó meg lúzer.
Mielőtt bármit írnál: Nem vagyok ingatlanos!!!

vidéki suzukis 2011.05.20. 15:36:45

@martinzol: Nem csak ugyanazt a szöveget kell kicserélni. Követni kell a jogszabályi változásokat is, különben megszexualizál a földhivatal.
A jónevű irodáról nem írok konkrétumot, mert nem akarok pert a nyakamba.
Azt nem mondom, hogy az ingatlanos nem dolgozik, és nincs költsége, csak sokallom a jutalékot.

martinzol 2011.05.20. 15:49:17

@vidéki suzukis: Naponta kell követni?
Szerinted mennyi lenne a reális?

Tippeld meg légyszíves, hogy egy ingatlan ügynök mennyit visz haza havi átlagban?

köszi

Még mindig nem vagyok ingatlanos!!!

telkoe 2011.05.20. 18:59:25

@salapapa: Ha tobbert kelt akkor sem azert tobb a dij mert 'belso utasitas' van ra, hanem mert ennyi a dij a szerzodes szerint. Aki belso utasitasra hivatkozik az
- nem tudja mi van a szerzodeseben (ritka, de az ingatlanosnal nem csodalkoznek rajta). Ebben az esetben ha az ingatlanos helyett ertelmes ember ele akerul a szerzodes utolag felszolitjak az ugyfelet h rendezze a kulonbseget, vagy

- beprobalkozott egy gagyi atveressel. Ebben az esetben iranyba teszik a probalkozot aki utana orul a penzenek es melyen kussol.

Szerinted melyik eset tortenhetett meg?

telkoe 2011.05.20. 19:01:20

@martinzol:
A hirdetőportálok nagyon nagy többsége nincs ingyen. Egy komoly iroda százezreket-milliókat fizet azért havonta, hogy a megrendelő lakása egyáltalán megjelenjen egy csomó oldalon.

Magyarazd mar el hogy hogyan lehet havi tobbszazezer / milliot kifizizetni h megjelenjen egy lakas? Csak segitsegkeppen, egy kepes ingatlanhirdetes olyan 8-10eFt.

martinzol 2011.05.20. 19:31:50

@telkoe: Talán félreérthető volt, amit írtam...nem egy lakás, hanem az úgynevezett hirdetési csomag. Ezt meg lehet nézni (azt hiszem), például az ingatlan.com oldalán. Ha jól sejtem egy hirdetés havonta nyolc-tiz ezer a magán hirdetőnek. Nagy valószínűséggel több hónapig kellene hirdetnie, mert a piac nehezebb. tehát nem azt akartam mondani, hogy egy lakás hirdetése több százezer, hanem egy irodának a "portfoliójának" a fenntartása, kerülhet annyiba.
Egy iroda csak akkor lehet működőképes ha sok keresője van és nagyon sok értékesítésre váró ingatlana.

telkoe 2011.05.20. 19:52:13

@martinzol: Ez meg mindig nem kerek. Egy lakas kozvetitesi koltsegebe nem szokas a portfolio koltseget belekalkulalni. Legrosszabb esetben is koltsegcsokkentonek kellene lennie egy nagy portfolionak, nem pedig ezzel indokolni a magas kozvetitesi dijat. Egy lakast is el lehet adni haszonnal (ebbol elnek a kis iroda nelkuli ugynokok, illetve ezzel jarnak jol azok akik iroda nelkul eladjak / veszik / kiadjak a lakasukat). Nagy portfolional eppenseggel kisebb szazalekkal kellene dolgozni mert a fixkoltsegek (sajat weboldal, iroda stb ) tobb ingatlanra oszlik el.
Gyakorlatban persze ez nem mindig mukosik - egy kicsi ugynok / ugyved ki tud valasztani olyan ingatlanokat amiket valoban jol el lehet adni, a nagy irodak altalaban parhavonta cserolodo biodroidokkal dolgoznak amik mindent behoznak ami ingatlan - igy hiaba a nagy szam csak futkosnak vele es nem tudnak forgalmat / hasznot generalni, de ez a sajat hulyeseguk.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.05.21. 00:41:55

@telkoe: hogy ezt miért pont nekem írod? :D
tökéletesen átlátom és értem az esetet.
le is írtam meddig jár a 3K és mettől a %.
a belső utasítás egy lehúzási próba lehetett, amit én vagy egy nagy maflással, vagy a lehúzási próba mértékének megfelelően kevesebb jutalékkal honorálnék.
igen, nagy a pofám. mindig van nálam minimum hangfelvételre alkalmas eszköz és már volt szerencsém több esetben pártízezres "nyereményre" szert tennem vele. rühellem ha hülyének néznek és az itt posztolókkal ellentétben én teszek ellenük.
sajna paranoiásnak kell lenni a mai világban. nem szép dolog.

Rode 2011.05.21. 10:18:06

Nem akartam ennyire elmenni ebben a témában, de mivel szavahihetetlennek tartottak egyesek, idemásolom az OC-nak írt levelem.... hátha egyszer választ is kapok rá.

Tisztelt Hölgyem!

Az eset a XXII.kerületi irodával történt. Röviden vázolnám a tényeket.

Az ingatlan eladásával kapcsolatos szerződésben sikerdíjként/jutalékként 4.2%+ÁFA vagy minimum 300.000+ÁFA összeg került rögzítésre. Az ingatlan eladása közben többször telefonon beszéltünk az üzletkötővel, a jutalék mértéke többször változott változatlan eladási ár mellett. A legutolsó összeg 475.000 forint volt. Az ingatlan eladása 8.600.000 forintos vételáron realizálódott. Ha a nettó értéket veszem figyelembe, ez 361.200 forint, tehát túlhaladta a 300.000 forintos határt, így nem értettük, hogy lett a bruttó 451.500 forintból 475.000. Itt megjegyezném, hogy az ingatlanos hölgy szerint ez is egy méltányos, az ÁFÁ-val trükköző összeg volt, hiszen 400.000+ÁFA-t kellene fizetnünk. ( Mellékes kérdésem, hogy lehet trükközni ÁFÁ-val, amikor számlát adnak a szolgáltatásukról???? Én próbálnám meg egyszer...) A adásvételi szerződés megkötéskor felhívtuk az ingatlanos hölgy figyelmét erre az anomáliára, akinek a reakciója meglepő volt. Miért nem szóltunk előbb, ő már kiállította a számlát. A kérdésem: Mi alapján? A szerződésben világosan 4.2% és 300.000 forint szerepelt. A hölgy egy belső utasításra hivatkozott mely szerint nem 300.000 hanem 400.000+ÁFA a minimum közvetítői jutalék, és mi azért kaptunk 300.000+ÁFA összegről szóló szerződést, mert a régi szerződéseket EL KELL HASZNÁLNI. Na ne... A hölgyet mi vittük és hoztuk az ügyvédtől, az autóban tett kijelentései szerint mi most tönkretettük őt, és mit számít nekünk az a 25.000 forint, hiszen ő olyan segített a lakás eladásában. Azt gondolom, ez a dolga, erre szerződött. A vevőt a XI. kerületi irodából hozta át, neki 200.000+ÁFÁ-t kell kifizetnie a XI. kerületnek. Mi közöm van nekem hozzá? Azt gondolom, ez a két irodára tartozik, az ő üzletelésüket ne nekünk kelljen megfizetni.
Nagyon örülünk annak, hogy az ingatlan elkelt, de ez a közjáték igencsak keserű szájízzel tölt el bennünket.

Rode 2011.05.21. 10:19:05

Miért Rode néven ment át a hozzászólásom?

vidéki suzukis 2011.05.21. 12:01:12

@martinzol: A reális az 1-2%, min. 100eFt lenn,. +áfa. Asszem van olyan cég, hogy 1%-os ingatlaniroda.

Hogy mennyit keres egy ingatlanos? Gondolom, hogy a droidként kezelt alkalmazottakhoz hasonló havi 90-100 eFt-ot. De ismerek olyan ingatlanost, aki alkalmazott nélkül dogozik, és 1 ügyletre bezsebelt 800 eFt-ot. Az számomra a pofátlanság kategóriája.

vidéki suzukis 2011.05.21. 12:02:20

Belső utasításra hivatkozni meg nyilvánvaló átverés. Annyit kérhetnek, ami le van írva a szerződésben. Egyoldalúan nem módosíthatják.

Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2011.05.22. 02:26:43

Ez a "A belső utasításban már árat emeltünk, csak azért lehetett az ön szerződésében kevesebb összeg, mert a régi szerződéseket is el kell használ" duma nagyon tetszik!
Megérdemel egy különdíjat a szellemes próbálkozás. Mondjuk ettől még jár a sün, de ez esetben ne legyen farfekvéses. :)

Kolb Ace 2011.05.22. 09:12:28

Mindig a szerződés számít, az hogy mennyit "szokott" vagy szeretne kaszálni a cég, senkit se érdekel.

Mi Horvátban jártunk így, drágábban akarták kiszámlázni a szállást mint amennyiért kiajánlották. Recepciós hivatkozott a honlapjukra, meg hogy nem annyi az ár, mi meg simán előhúztuk a kinyomtatott emailt hogy leszarom, ti ennyiért ajánlottátok, mi ennyiért fogadtuk el. Kis telefonálgatás a recepcióstól a bossnak, aztán nyertünk. Rájöttek hogy ők basztáűk el, amit nagyon sajnálok, csak épp nem érdekel. Majd máskor "jó" árat adnak meg, legfeljebb nem megyünk oda.

Kolb Ace 2011.05.22. 09:16:22

A legjobb hogy még nekiálltak lelkizni hogy majd nekik alkalmazottaknak kell kipótolni a "hiányt", és szégyelljük magunkat, biztos tudtuk hogy ők mennyiért szokták hirdetni a szállást (persze, perfekt horvát vagyok, mindennap .hr oldalakat olvasgatok...). Jót röhögtünk rajtuk. :)

telkoe 2011.05.22. 12:13:41

@salapapa: Igazad van. Onnantol egyertelu az atbaszasi kiserlet ahol elkezdett a 'belso utasitasra' hivatkozni.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.05.22. 13:24:42

@Rode: 8,6M-ért ment el áfásan? akkor az simán a 3K+fa a fizetendő, hiszen 289eFt+áfa az, amennyire kijönne a jutalék. ezt tartalmazza feketén-fehéren a szerződésed.
mi csak az a kérdés, hogy az ingatlan is és a közvetítői díj is 25%os áfával számolandó?

Rode 2011.05.23. 08:33:17

@salapapa:

A közvetítői díj is elvileg ezzel az áfával számolandó. Egy kitétel van az adótörvényben: akkor, ha a közvetítő ÁFA alany. Ha nem, akkor nincs ÁFA. De mivel ez egy egy franchise partnere az OC-nak, és Kft.-ként működik, így van ÁFA.

Otthon Centrum 2011.05.23. 09:34:07

Megengedhetetlen tartjuk, hogy ilyesmi előforduljon hálózatunkban, az esetnek mindenképpen szeretnénk utánajárni. Arra kérjük, legyen kedves felvenni velünk a kapcsolatot az ugyfelszolgalat@oc.hu címen, hogy a konkrétumokkal tisztában legyünk. A történtekért addig is elnézését kérjük és segítségét előre is köszönjük.

Rode 2011.05.23. 09:39:41

@Otthon Centrum: Mire gondol? :D
Telefonszámom leadtam, a mai napig nem hívtak vissza.
Elektronikus levélben is leírtam.
Postagalambom sajnos nincs, de ha az kell az üdvösséghez, beszerzek egyet.

Rode 2011.05.23. 09:40:59

@Otthon Centrum:
Nehogy szó érje a ház elejét :
To: =?UTF-8?B?R2FyYW12w7ZsZ3lpIFLDqWthICA=?=<Garamvolgyi.Reka@oc.hu>
Subject: =?UTF-8?B?UmU6IEthcGNzb2xhdC1mb3Jt?=

martinzol 2011.05.23. 11:19:18

@Rode: Azt nem tudom, de érdekeset olvastam a szerződésben. Minimum jutalék 400 ezer + Áfa.

Nem vagyok perverz, de elolvastam egyet.

Ha az otthon centrum felvette veled a kapcsolatot, akkor most hajrá...adj nekik.

Rode 2011.05.23. 11:28:14

@martinzol:

Fel.
A mi szerződésünkben még ma sem változott az összeg, maradt 300 ezer+áfa. :)

Rode 2011.05.23. 11:54:42

@martinzol:

Most megint felhívtam két irodát, nem akarok hülyén meghalni. 300 ezer+áfát mondtak.

martinzol 2011.05.23. 12:14:36

Nem fogsz, de akkor ebben is zűrzavar van, mert én is felhívtam valakit. aki megnézte és 400 ezer...de ez állítólag nemrég változott. Az a szomorú, hogy nem tudják egy irodában. Szerintem valahol itt van a kutya elásva. Persze ez nem indokolja, hogy így próbálják megszerezni a különbözetet...Szerinem az ügynök rossz (régi) szerződést íratott alá veled és gondolom azért adta elő a trükköt. Ha így van akkor mivel ő hibázott, akkor ezt neki kellett volna kifizetni. Szerintem.

martinzol 2011.05.23. 12:17:15

Szóval@Rode: Szóval, nem rosszindulatú és lehúzós, hanem szimplán hibázott és rosszul kezelte a dolgot. Valószínűleg ennek fényében nem kapott jutalékot az eladott ingatlan után. Vakra dolgozott és csacsi is volt.

Rode 2011.05.23. 12:23:50

@martinzol: Készséggel elhiszem, hogy változhatott.

A biztosítékot a hozzáállás verte ki. Ha nagyon kekeckedni szerint, akkor felhozhatnám azt is, hogy a 2000. évi CXVII. törvény taglalja a szerződés felmondásának részét is, elviekben és gyakorlatban is megtehettem volna, hogy a rosszul megírt szerződés és az átadott számla eltérése miatt ott helyben felmondom a szerződést.
Azt gondolom, hogy a mi hozzáállásunk még most sem volt negatív az irodával szemben.

martinzol 2011.05.23. 12:41:56

@Rode: Ez van...Végül is az a lényeg, hogy nem adtad oda a plusz összeget. Reméljük ilyen nem lesz többé egy cégnél se (kicsi az esély). Reméljük valamivel kiengesztel az OC...Sok sikert...

Rode 2011.05.23. 12:46:52

@martinzol: régóta vágyam egy Bentley :D

martinzol 2011.05.23. 13:04:08

én is próbálok szponzort szerezni egy Maseratira...

Otthon Centrum 2011.05.23. 17:47:49

@Rode: Szeretnénk megköszönni, hogy segített utánajárni az esetnek és tisztázni tudtuk a kérdést. Ahogy azt Önnel is egyeztettük, az Otthon Centrum hálózata egységes minimáldíjakkal dolgozik. A félreértést vélhetően az okozta, hogy a minimáldíj változására az idei évben került sor.
A jelenleg hatályos minimálisan fizetendő összeg 400.000 Ft+Áfa.
A megbízási szerződésben kerül rögzítésre a jutalék %-os mértéke, illetve a minimáldíj meghatározása. Azokban az esetekben, amikor a szerződés a változás előtti díjtételt rögzíti és nem került sor írásbeli módosításra, a szerződésben szereplő összeg kerül kiszámlázásra a Megbízók felé. Ebben az esetben a helyzetet valóban nagyon szerencsétlenül kezelte tanácsadó kollégánk. Természetesen a szükséges lépéseket megtesszük. Köszönjük pozitív hozzáállását, hogy a történteket egyedi esetként kezeli és nem von le belőle általános következtetéseket cégünkre vonatkozóan. Mindent elkövetünk, hogy hasonló eset a jövőben ne fordulhasson elő.

telkoe 2011.05.23. 19:59:30

@Otthon Centrum:
Az olvasok majd onalloan levonjak a kovetkeztettest hogy az Otthon Centrumnal olyan dilettans ugynokot is ki lehet fogni aki a sajat megbizasi szerzodese is meghaladja a szellemi kepessegeit.

cbc 2011.05.23. 22:53:38

"A hirdetőportálok nagyon nagy többsége nincs ingyen. Egy komoly iroda százezreket-milliókat fizet azért havonta, hogy a megrendelő lakása egyáltalán megjelenjen egy csomó oldalon."

Egy nagy fenéket, ez nagyon régi és rossz ingatlanos marketingduma. Az ingatlan.com legnagyobb csomagja, amely 800 ingatlan hirdetését teszi lehetővé - egy átlagos franchise irodának feleennyi megbízása sincs egyszerre - 32.900 azaz HARMINCKETTŐEZERKILENCSZÁZ forint, és az ingatlan.com az egyik legdrágább a piacon.

Százezreket, milliókat, ugyanmár :))) Egy lakásra eső hirdetési költség rossz esetben pár ezer forint....

cbc 2011.05.23. 22:56:23

@telkoe: simán. a mindenhol hangoztatott sikerjelentések ellenére iszonyat nehéz embert fogni az ingatlanirodákba, főleg miután kiderül, hogy fizetés csak annyi, amit sikerült eladni - ez akár hónapokig is nulla lehet - viszont valamilyen vállalkozói jogviszonyt fel kell tudni mutatni, aminek költsége van.

ezzel párhuzamosan egyre inkább csak az aljanépet tudják befogni, nagyon sok a próbálkozó aki egy-két hónapig mit veszíthet alapon valaki másnak a cége mögött bohóckodik, utána pedig megunják egymást.

nekem mindenesetre még senki nem tudta megmagyarázni, ha annyira biztos és sikeres szakma az ingatlanközvetítés, akkor miért 40-60% az éves fluktuáció a nagy hálózatoknál? :)

salapapa · http://salapapa.hu 2011.05.24. 08:04:24

@Rode: akkor asszem nincs miről beszélni, ott a pont.
OC pedig elmehet a sunnyogóba az ilyen alkalmazottai miatt. ők vették fel... nem azt mondja az ember, hogy Kiss Erzsike (és most elnézést az ártatlan Kiss Erzsébetektől! :D ) egy baromarcú lehúzós szuka, hanem hogy az OC milyen tetű.
ez pedig így is van, amíg van akár csak egyetlen ilyen alkalmazottja is!

@Otthon Centrum: blog.hu/user/611033
:DDDD poénos vagy!

@martinzol: méghogy nem vagy /verz...

Szólítsatok Józsinak! 2011.05.24. 13:03:44

Kövezzetek bár meg, de régebben én is jelentkeztem ingatlanközvetítőnek. A dolog úgy működik,hogy jelentkezés után elküldenek egy tanfolyamra,ami 35E+áfa.Utána van ingyenes oktatás,de annak a vizsgadíja szintén egy 20-as körül van.
Szóval több mint50,csak hogy belekezdhess. Ezen kívül venni kell telefont. Számlát természetesen neked kell állni.
Nem vagy bejelenve, szóval vállalkozóként fizesd a járulékokat is.
Ezen kívül van ún. asztalpénz is, aminek az a lényege,hogy havonta fizetned kell egy meghatározott összeget,csak azért, hogy az irodában dolgozhass. És itt jön a csavar. Természetesen a jutalékot nem kapod meg egy az egyben. Annál több %-ot hagynak meg ,minél többet penget az ember fixen havonta.
Szóval az egész egy kurva nagy lehúzás. Az irodák lehúzzák az ingatlanost,az ingatlanos meg megpróbálja lehúzni a "zügyfelet". A kör bezárult :D oszt jónapot!

alx 2011.05.25. 08:57:29

Én dolgoztam nyári munkán 2001-2002 környékén az akkor még jóval kisebb Otthon Centrumban. Már akkor volt egy fekete és fehér könyvelés. Az alkalmazottak felé + az ügyfelekkel is trükköztek ahol tudtak!
süti beállítások módosítása