Sebestyén elkövette az egyetlen hibát, amit használtautó vásárláskor el lehet követni: nem vitt saját szerelőt az autó átnézéséhez, hanem egy nyíregyházi Mercedes-szalont bízott meg az állapotfelméréssel. 25 ezer forintért kiderítették, hogy tulajdonképpen semmi baja - naiv ügyfélnek ez több százezer forintjába került:
2010. november 14-én vásároltam egy 2004-es évjáratú Mercedes C180-ast. A 3190000-es ár a használtautós hirdetésen ugyan kicsit magasabbnak tűnt, mint az aktuális Eurotax ajánlás (2600000-tól 290000-ig), de a kocsi a képeken szép volt, a tulajdonos készségesen küldött további fotókat. Úgy döntöttem, hogy leutazom Nyíregyházára, megnézem a kocsit és le is szerveztem egy átvizsgálást a Mercedes szalonban. 25000 forintért gondoltam alapos és megbízható diagnózist adnak.
A szervízben komputerre kötötték a vasat, felemelték, rétegmérővel végigmérték. „Jelentéktelen” hibákat találtak, mint pl. a CD olvasó pár éve nem tudott olvasni egy lemezt vagy a tanksapka fedél nem záródott jól (lásd hibalista). A keresztgyorsulás érzékelő kábele volt egyedül leesve, nem működött a szervó, „ettől volt nehéz a kormány” hangzott el, visszadugták, nem gondoltam, hogy ennek jelentősége lesz. Ugyan tájékoztattak, hogy a szervizben nincs karosszérialakatos műhely, de a festékréteg ellenőrzése és a kocsi „tüzetes” átvizsgálása után megerősítették, hogy „szerkezeti sérülése a kocsinak nem volt”. Meg is kötöttük az üzletet. Aztán hazafelé a pályán már elkezdődött a kálvária.
A kocsi csak húzott, de hát a futóműben nem találtak hibát, mondom biztos csak be kell állítani. El is vittem egy futóműveshez, ahol kiderült, hogy a bal első rugó törött!, illetve a kocsi olyan mértékű pofont kapott, hogy mindkét kerék állíthatatlan irányú dölésbe került. Világos lett, hogy a szervó kiiktatása kellett, hogy ezek ne tűnjenek fel a próbaúton. Közben arra is figyelmes lettem, hogy menet közben huzat és szélzaj jön a vezetőoldali ajtótól. Persze ez is csak a pályán jött ki.
Nos ez már elég volt ahhoz, hogy felhívjam az eladót. Ő az első beszélgetés alatt ugyan mindent letagadott, de közben mégiscsak felajánlotta, hogy visszaadja a teljes vételárat. Amikor konkretizálni akartam ezt, már húzódozott, sőt röviddel ezután már vissza is vonta az ajánlatát. Nem volt más, teljesen kiakadva, de folytattam a szervízjárást. Közben a kocsi húz, benne a törött rugó, és a folyamatos huzat. Agyrém!
A rugót a szervízben kicserélték, a futóművet helyrehozták, amennyire lehetett, ez belekerült 50 ezer forintomba. Az ajtón is állíttattam, na ekkor jött a nagy meglepetés. A szerelőm első ránézésre kiszúrta, hogy A oszlop és a B oszlop is durván be volt rogyva a sérüléstől, a B oszlop íve nem követi az ajtót, az első ajtót pedig csak alátétekkel lehetett szintbe hozni. Hogy lehet, hogy ezeket a hibákat a Mercedes szalon szakemberei nem vették észre? Hogy lehet az, hogy a 300 mikronos rétegvastagságra rámondják, az még lehet gyári. Hogy lehet, hogy egy felemelt autón nem szúrnak ki egy törött rugót? Nem tudom, de az biztos, hogy a kocsiért alsó hangon 20%-kal fizettem többet, mint amennyit ér (igazságügyi kárszakértői vélemény), vagyis igazából meg sem vettem volna, ha tudom, hogy ilyen sérülései voltak!
Fél év vizsgálódás, kárszakértői, ügyvédi konzultációk után esélytelennek látom az ügyet. Több százezerért perelhetném az eladót, aki állítólag nem tudott erről, de hát az esély minimális. Átvert a tulaj, megtévesztett a márkaszervíz.
Az utolsó 100 komment: