Tékozló Homár

A meghirdetett ár nem tartalmaz szinte semmit

2011.05.26. 15:30 | jackyll | 152 komment

Petteri egy egészen őszinte last minute utat talált potom 140 ezer forintért. A hirdetés alján apró betűvel bevallották, hogy még legalább 90 rugót szeretnének legombolni igazából:

Megtetszett egy reklámozott utazás. Utolsó perces foglalási lehetőség kereken fejenként 140 ezer forintért 7 napos jordániai-izraeli körút. Vonzó program, érdekes helyek. Már majdnem felemeltem a telefont, amikor elolvastam a szöveg alján található információt is, miszerint a meghirdetett ár nem tartalmazza a következőket:

- illetékek: 34.900 Ft/fô
 - Kerozin pótdíj: 6.900 Ft/fő
 - kilépési és határátlépési illetékek – kb. 100 USD/fő (a helyszínen fizetendő)
 - belépők – kb. 130 USD/fő (a helyszínen fizetendő)
 - stornobiztosítás – a részvételi díj 1%-a
 - Betegség-, baleset-, poggyászbiztosítás (kb. 600 Ft/nap)
 - fakultatív programok árai, amelyek a helyi képviselőnél fizethetők be a helyszínen
 - szervízdíj: 5.000 Ft

Nosza, gyorsan kiszámoltam, és a biztosítás és a fakultatív programok nélkül még legalább 90 ezer forintot kellene kifizetni, azaz 140 helyett 230 ezer forintot. Ez egy kicsit olyan, mintha az élelmiszer-áruházban meghirdetnének 2000 forintos szalámit, és a boltban derülne ki, hogy az ár nem tartalmazza a szalámi héjának árát (500 Ft kilónként, a címkét, 300 forint darabonként, az ólomzárat a végén, 350 forintért, a celofán csomagolást 400 forintért és a kiszolgálási díjat további ezerért, így aztán egy kiló szalámiért 4550 forintot fizetnék, ha nem számolom az áfát és a készpénzkezelési díjat, valamint a boltból való kilépéskor fizetendő illetéket.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.05.26. 15:35:14

Mi az a "szervízdíj"??? Ki iszik "szer" vizet???

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2011.05.26. 15:36:22

Az Aldiban nem is számolnak fel boltból való kilépési illetéket.

Leadfoot 2011.05.26. 15:36:56

Kerozin pótdíj? Jó, hogy nem az utasoknak kell leszervizelni a gépet... :-)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.05.26. 15:39:12

Hiányolom a tevegelési pótdíjat.
Valamint a belépési díjat, kézmosási felárat, a szombatért fizetendő pótdíjat, a tengerparti séta díját, és a pirézeknek fizetendő védelmi díjat.
Kihagytam volna valamit?

agent_x 2011.05.26. 15:43:01

@Sün‼: az életbiztosítást ("jordániai-izraeli körút")

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.05.26. 15:46:38

@agent_x:
Tényleg.
Valamint a fitymapótdíj is kimaradt.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.05.26. 15:47:15

a szervizdij tetszik,s mit szolgálnak fel?? robbantott gázait :(

az sem normális aki mostanában arra felé megy,nem véletlen last minutemrepülőjegy csak oda szól :)))

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.05.26. 15:50:38

Az ár tartalmazza az oda és vissza utat(szerencsés esetben)
6 éjszaka,szállodában
étkezés!! idegenvezető dija stb....
ocsóé menne,azt hitte a fakultativ program is a dijban van,hol él ??? :))

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.05.26. 15:56:46

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?:
Ezért van a stornopótdíj.
Ha esetleg valaki nem jönne vissza...

Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2011.05.26. 16:05:35

A kerozin pótdíj tetszik a legjobban. Az ár a repülőutat tartalmazza, de ha azt szeretné, hogy tankoljunk is bele, az plusz költség lesz. :D
Ha meg csak az utasok fele fizeti meg ezt a pótdíjat, akkor csak félútig elég kerozint tankolnak, utána szabadúszás.. :D

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.05.26. 16:11:39

Tengeralattjáróval kell menni, akkor nincs kerozinpótdíj!
Tényleg: atommeghajtású repülő van már?

retinax 2011.05.26. 16:15:36

Most nem azért, de a kommentelők mikor jártak utoljára szervezett úton külföldön repülővel? Ezek minden útnál így vannak, pluszban kell fizetni. Semmi meglepő nincs benne.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.05.26. 16:17:55

@retinax: ezt a KOMMENTELŐK TUDJÁK, de a post irója azt hitte ocsóé megjárja a katasztrófaturisták útját,hát tévedett :)))

Remol 2011.05.26. 16:20:14

@Sün‼: atommeghajtású repülőgép nem van, hanem volt.
Kísérleti gép volt, oroszok, és amcsik is próbálkoztak ilyesmivel, csak voltak rendesen vele problémák, plusz túl drága volt, így ejtették.. helyette atommeghajtású repülőgéphordozót építettek.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.05.26. 16:24:20

@Remol:
Hát ez pekk.
Akkor maradok a tengeralattjárónál.

@retinax:
Én még sose!

2011.05.26. 16:29:43

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: pont hogy jordánia és izrael perpill a "legbiztonságosabb" ország a térségben. Körben: szíria, szaudia, egyiptom.

Oli Garha 2011.05.26. 16:32:47

viszont 230ért sem drága ez az út...

Kzsolt 2011.05.26. 16:37:52

Az volt már, hogy belföldön olcsóbb a nyaralás? :)

Géza, kék az ég! 2011.05.26. 17:14:41

De gondolj bele! Last Minute-ba utazhatsz, szinte ("szinte") ingyér'!

Ne búsulj, épp most spóroltál meg 230 ropit - ez tök tuti üzlet volt...

Ahoj- 2011.05.26. 17:23:18

Röhögni fogsz a Kemencei kisvasúton meg van hírdetve hogy mennyi a vonaljegy ára, csak épp ahhoz hogy elmenj a vonatig át kell menned egy lezárt múzeumi területen 300 Ft-ért. Ez itt Magyarország b..szameg.

Ahoj- 2011.05.26. 17:24:21

Így jár aki a zs*dókhoz utazik. Tessék menni a Hortobágyra, Lillafüredre, Balatonhoz vagy épp Villányba :)

ökörpöröly 2011.05.26. 19:00:20

Utazási irodákat messze el kell kerülni. Ha valaki nem érzi biztosnak magát, akkor kérje meg ismerőseit, rokonait, hogy segítsenek. Az utazási költségek 30-70%-kal mérsékelhetőek, ugyanolyan színvonalú ellátásnál, utazásnál. Emellett sokkal nagyobb az ember szabadsága, a fakultációs utakat meg általában helyiektől töredékáron meg lehet venni.
Akinek van esze, az elkerüli az utazási irodákat.

Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2011.05.26. 19:14:44

@ökörpöröly: Mostanában én is repülőjegyeket nézegetek szeptemberre és éppen ma találtam egy jó ajánlatot az egyik utazási irodánál (jobbat, mint közvetlenül a légitársaságtól), de annyi ilyen irodamegszűnésről hallani minden évben, hogy megvárom, amég a légitársaság akcióz valamit.

FDToth 2011.05.26. 19:29:34

Jogilag mennyire szabályos ez a dolog? Mert normális esetben a teljes árat kellene írni, mert ki az akinek pl. nem kell fizetni reptéri illetéket???

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2011.05.26. 20:01:27

@Josephine B.: talán keress meg. Esetleg tudok segíteni, utazási iroda nélkül is:))) typhoon@v-one.hu

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2011.05.26. 20:03:04

@Kzsolt: Az volt már, hogy külföldön olcsóbb nyaralni?:)

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2011.05.26. 20:07:59

A poszt-toló ott van eltévedve, hogy a maradék 90000 et nem az utazási iroda szeretné legombolni. Le van írva: vízum, reptéri illeték, keró pótdíj, stb. Ezeket NEM az utazási iroda kapja. Ezek ún. közvetített szolgáltatások. Miért van külön? Mert ha Te pl. izraeli állampolgár is vagy, akkor nem kell vízum. ha az adott légitársaságnál dolgozol, szintén van kedvezmény. Ha pl Citi aranykártyád van, nem kell BBP. Stb...

asdf 2011.05.26. 20:50:27

A lentiek alapjan az a sanda gyanum, hogy a repteri illeteket es valoszinuleg a kerozin felarat kotelezo jelleggel az arban kell feltuntetni nem pedig kulon (leven az nem opcio, hanem kotelezoen fizetendo, anelkul az utazas nem valosulhat meg):

A Versenytanács megállapította, hogy a Wizz Air Hungary Kft. a 2005. és 2006. évi egyes
reklámjaiban a szolgáltatásainak áráról a fogyasztók megtévesztésére alkalmas tájékoztatást
adott.
A fent leírt jogsértés miatt a Versenytanács a Wizz Air Hungary Kft.-t 20.000.000,- Ft (azaz
húszmillió forint) versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezi
[...]

A kifogásolt magatartás
18) A GVH által kifogásolt magatartás két, egymást követõ év (2005. és 2006.) során
alkalmazott valamennyi reklámeszközhöz kapcsolódott.
2005. évi reklámkampányban alkalmazott tájékoztatások
19) Outdoor reklámeszközök (Plakátok és citylightok)
19)a) 2005. március – Térképes plakát
"Repülõjegyek akár 990 Ft-ért*
Már csak az a kérdés, hogy hol szeretne nyaralni."
Kis betûvel, de olvashatóan
"*egy útra repülõtéri díjak és illetékek nélkül"

-ezutan meg egy rakas pelda-
[...]

A Versenytanács álláspontja
117) A Tpvt. 8. §. (1) bekezdése értelmében tilos a gazdasági versenyben a fogyasztókat
megtéveszteni. A törvény alkalmazásában fogyasztónak tekintendõ: a megrendelõ, a vevõ és
a felhasználó. A (2) bekezdés szerint fogyasztók megtévesztésének minõsül különösen, ha
a) az áru ára, lényeges tulajdonsága - így különösen összetétele, használata, az
egészségre és a környezetre gyakorolt hatása, valamint kezelése, továbbá az áru eredete,
származási helye, beszerzési forrása vagy módja - tekintetében valótlan tényt vagy valós
tényt megtévesztésre alkalmas módon állítanak, az árut megtévesztésre alkalmas
árujelzõvel látják el, vagy az áru lényeges tulajdonságairól bármilyen más,
megtévesztésre alkalmas tájékoztatást adnak;
b) elhallgatják azt, hogy az áru nem felel meg a jogszabályi elõírásoknak vagy az áruval
szemben támasztott szokásos követelményeknek, továbbá, hogy annak felhasználása a
szokásostól lényegesen eltérõ feltételek megvalósítását igényli;
c) az áru értékesítésével, forgalmazásával összefüggõ, a fogyasztó döntését befolyásoló
körülményekrõl - így különösen a forgalmazási módról, a fizetési feltételekrõl, a
kapcsolódó ajándékokról, az engedményekrõl, a nyerési esélyrõl - megtévesztésre
alkalmas tájékoztatást adnak;
d) különösen elõnyös vásárlás hamis látszatát keltik.”
118) A potenciális fogyasztó számára a légi személyszállítás igénybevételekor a döntés egyik
leglényegesebb eleme a szolgáltatás ára. Ezen felül bizonyos fogyasztói körök számára
fontos döntési szempont lehet még a szolgáltatás minõsége – pl. késések, járattörlések
gyakorisága – és az utazás közbeni kényelmi szempontok. Az addicionális szempontok
figyelembe vételekor is létezik azonban egy ár-érték arány, tehát itt is lényeges döntési elem
az igénybe veendõ szolgáltatás ára.
119) A fogyasztó számára a létezõ árajánlatok nem részösszegekbõl tevõdnek össze, az utazás
ára egységes fizetendõ összegként jelenik meg még akkor is, ha ezt az összeget nem egy
szolgáltató számára fizeti ki. Bár a repülõtéri illetékek és díjak különbözõek lehetnek
légitársaságonként, a fogyasztó nem választhatja ki külön a fogadó repülõteret – s így az
esetlegesen kedvezõbb díjakat – így a szolgáltatás számára egységes egészet képez. A
szolgáltató kiválasztásakor nem egy útra, hanem oda-vissza kalkulál az adott relációban, s
így választja ki a számára legkedvezõbb ajánlatot. Az ár – tehát a szolgáltatás igénybe
vételéért fizetendõ teljes összeg oda-vissza útra – a fogyasztói döntés lényeges eleme.
120) A Versenytanács a Vj-72/2005. számú, MALÉV Zrt. ellen folytatott versenyfelügyeleti
eljárásban kimondta, hogy „az áru vásárlásakor fizetendõ végösszeg nagyságát befolyásoló
díjtételek elhallgatása az áru lényeges tulajdonságához kapcsolódik.”
121) Fentiek értelmében amennyiben egy vállalkozás a fizetendõ végösszeg nagyságát
befolyásoló díjtételeket elhallgatja, az alkalmas a fogyasztói döntések tisztességtelen
befolyásolására. Elhallgatásnak minõsül az a tényállás is, amikor a vállalkozás tájékoztat
ugyan a fogyasztói döntést befolyásoló körülményekrõl, de azt olyan módon teszi, hogy azt
a fogyasztó nem, vagy nagyon nehezen észlelheti.

www.gvh.hu/gvh/alpha?do=2&pg=11&st=1&m5_doc=4702

mortalwombat 2011.05.26. 20:54:22

@Reveng3r: Akkor talán úgy lenne korrektebb, hogy:

Nesze hülyegyerek, ennyi az ára (illeték, járulék, pótdíj, szagosradír), ám ha Ön:
-célországi állampolgár
-adott légitársaságnál dolgozik
-arany/gyémánt/platina kártyás
-Chuck Norris

akkor ennyi meg ennyi forinttal olcsóbban veheti igénybe szolgáltatásunkat.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2011.05.26. 21:02:25

@Nigab: A gondolatmented nem logikus. Az iroda, aki értékesíti az utat, nem ajánlhat fel Neked semmiféle kedvezményt, amit nem tud ő maga megadni. Azaz, ha történetesen Te azt mondod h IL állampolgár vagy, és a határon kiderül h mégsem, akkor az irodának kellene tartania a hátát érted, merthogy neki kellett volna hitelt érdemlően ellenőrizni. Ezzel szemben az iroda azt mondja, h 140000 az út és 90000 a közvetített szolgáltatás. Magyarul: az iroda a védi magát.

Col.Maybourne 2011.05.26. 21:55:51

Ennyibol voltunk (2 fo) Egyiptomban, business classon, Hiltonban egy hetig wazze. Ja, hogy magam szerveztem, nem az iroda? Posztolo egy lusta disznaj.

Col.Maybourne 2011.05.26. 21:58:02

@Nigab: Az aranykartya nem jogosit kedvezmenyre a jegyarat illetoen. A Platina sem (automatikus upgradet figyelmen kivul hagyva). A Chuck Norris nevre kiallitott utlevelemmel meg nem probalkoztam eddig.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.26. 22:44:05

a szalaminal kihagytad a Bakats elleni biztositas dijat

amugy meg allandoan sir mindenki, de mindenki utazgat
eszem megall
Korfu, Jordania, Laptop, zuhanyzofulke, kakao a gyereknek, fax kivan
nagy a jolet otthon

mirage8 2011.05.26. 22:46:35

Szalami vegen tenyleg olom van? De most komolyan... :-)

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.05.26. 22:50:17

@hagyma: persze nagy a jólét,minden hitelre,aztán meg ki fizeti ki,az már lényegtelen :))))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.27. 00:48:35

magyar mondas, ugy meg sose volt, hogy valahogy ne lett volna
hat igy

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.27. 00:54:06

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: nadfe most komolyan

"Megtetszett egy reklámozott utazás. Utolsó perces foglalási lehetőség kereken fejenként 140 ezer forintért 7 napos jordániai-izraeli körút."
ez koltopenzzel alapbol, sumak nelkul is 350-400 ezer forint
most en nem mondom, hogy nincs 2000 dollarom, ha megetetszene egy utazas, de ugy utolso perceskent, csak ugy
a meloban mit mondok
mentem jordaniaba, mert olcso?
nem ertem
amugy 2000 dollart megmezzuk mire is koltjuk el
hogy nem last minitre az szinte tuti

cicmen (törölt) 2011.05.27. 01:55:34

@atpijkamo: Ki iszik "szer" vizet???

A zsidrákok aranyom! Ez egy kóser víz féleség,a Wasserman és fiai cégtől!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.05.27. 01:58:59

@cicmen: A garammarnácik nem isznak.

Tehát egy zsidrák nem lehet grammarnáci?

cicmen (törölt) 2011.05.27. 02:00:04

@Sün‼: Tengeralattjáróval kell menni, akkor nincs kerozinpótdíj!

Az tényleg nincs! Viszont periszkóp illetéket kérnek!

cicmen (törölt) 2011.05.27. 02:01:36

@atpijkamo: Te még fent vagy? Reggelire szántam!

cicmen (törölt) 2011.05.27. 02:03:23

@atpijkamo: A garammarnácik nem isznak.
Csak a vízraeliták!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.05.27. 02:04:20

@cicmen: "Reggelire szántam!"

Azért most is jólesett a kávé mellé.

cicmen (törölt) 2011.05.27. 02:38:47

A meghirdetett ár nem tartalmaz szinte semmit

Egy bordély látogatást beleszoríthattak volna mi?

cicmen (törölt) 2011.05.27. 02:55:33

@hagyma: Nem! Ott nem borotválást kell kérni!

pruntyike 2011.05.27. 03:49:49

@Ahoj-: És mi van akkor, ha Villányban dugódíjat fizettetnek veled?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.27. 07:22:43

Miért tartalmazna? Ez csak azt jelzi, hogy mennyit kell fizetned, hogy megtudd, hogy mennyibe kerül az út :D

Layosh 2011.05.27. 07:52:14

Naív ügyfél? Ez mindenhol így működik, szinte egy utazási irodát sem tudok mondani, ahol ne így lenne. Mindig is így volt...

Layosh 2011.05.27. 07:54:39

Ja, és aki azt hiszi, hogy ezekből semmi nem marad az irodánál az nagyon téved!!! Sokkal kevesebbek az illetékek, ha magadnak intézed, én pl. a vízumot is mindig az úti célnál veszem meg, ha előre megvenném, akkor 2X annyiba kerülne...

Rosszindulatú Vászka 2011.05.27. 08:18:02

@Layosh: eccer próbájj meg így hendméd ellátogatni a Szentföldre, majd lesz nagy csudálokzás :P

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2011.05.27. 08:37:45

@hagyma: Én is sírok, brühühü...de azért két hét múlva go Tenerife. Két hétig senki nem lát itthon:)))

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2011.05.27. 08:39:25

@Col.Maybourne: 2 fő Dominika, repjeggyel 2 hétre, AI ellátással, transferrel, 400.000 HUF Szóval nekem is kicsit tumaccs ez az Egyiptom. Dehát, van akit még le lehet húzni:))))))))

Layosh 2011.05.27. 08:48:17

@Rosszindulatú Vászka: Persze tudom, veszélyes, nem ismerem a helyi sajátosságokat, véletlenül valakinek nem, vagy kevesebb jattot adni végzetes lehet. De az utazási irodák akkor is rengeteget bezsebelnek egy úton.

Rosszindulatú Vászka 2011.05.27. 08:51:51

@Layosh: ha a frekventáltabb nyaralóhejeket preferálod, akkor a nagy irodák olcsóbbak, mint egyénileg. Monnyuk azon sokat lehet spórolni, ha a sokadik soros kalandszállókkal is megelégszik a júzer. Csak a legtöbb ember, hamár összespórolta nagy nehezen a nayaralásra valót, nem szeret kockáztatni.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2011.05.27. 08:57:24

@Rosszindulatú Vászka: Ma már azért nincs akkora kockázat. Ha valakibe szorult egy cseppnyi értelem, és tudja használni a bankkártyáját,az utazási iroda nélkül tud jó áron utazni...

Rosszindulatú Vászka 2011.05.27. 09:05:09

@Reveng3r: az értelem, meg a bankkártya klassz dolog, de, ha a vágyott uticél minden minőségi szállását lefoglalta egy vagy több nagy iroda egész szezonra, illetve és vagy a hozzá való csártergépeket is, akkor ebenguba.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.05.27. 09:07:39

Én sem értem, ha sikerült a légitársaságokon átverni, hogy a 35 ezer forintos jegyet ne hirdethesse 1 ft-osnak, miért tűri ugyanezt a Fogyasztóvédelem az utazási irodáknál?

Külön tetszik az 5000 Ft-os szervizdíj, amit állítólag a vámosok megvesztegetésére szoktak beszedni. Mondom, állítólag, mert ki tudja, mire költik.

Sztornóbiztosítás dettó. Indulás előtt két nappal nem akarok biztosítást arra, hogy két nap múlva el tudok-e utazni. Persze, kötelező akkor is, hiszen haszon az irodának (is).

Kötelezze a törvény az utazási irodákat, hogy a 200 ezer forintos utakat 200 ezresnek hirdessék és ne 110 ezresnek.

Andie 2011.05.27. 09:08:22

Én az elmúlt 10 év utazási tapasztalatai alapján mostmár kapásból 50%-ot hozzáadok az árhoz. Akkor nem ér meglepetés.
Lásd tavaly, 1 hetes Kefalónia: 69.900.-
Mire kifizettem, lett belőle 110.000.-

A legnagyobb pofátlanságnak a sztornóbiztosítást tartom (3 nappal indulás előtt???), meg ezeket a mondvacsinált költségeket, mint a kerozin dij (hát legyen benne a repjegyben bazmeg, a taxis se ad hozzá 500 ftot a fuvardijhoz, hogy ja, bocs, tegnap felment a benzin ára...), szevizdíj, stb...

Squid 2011.05.27. 09:15:23

@retinax: "Most nem azért, de a kommentelők mikor jártak utoljára szervezett úton külföldön repülővel? Ezek minden útnál így vannak, pluszban kell fizetni. Semmi meglepő nincs benne."

De van

Tekintve, hogy egyik összetevője sem opcionális a +90000Huf-nak a 600 forintos biztosításon kívül. Ergo az az ár része és így kiszedegetve szándékos megtévesztés.

Az összes tetves utazási iroda ezt csinálja az összes útjával.

2011.05.27. 09:23:35

Én szinte csak all inklusive utakat látok hirdetni, a magyar árak töredékéért.

A last minut kedvelőiek ajálom, fogja a bőröndjét és 29€+10€ menjen ki München Francz Jozef Strausra: na ott válogathat, már 150-200€ ért is vannak egyészen jó kis nyaralások, napkenőcs-fagykenőcs legyen, minden esetre.

Agyalap 2011.05.27. 09:29:38

Ha már a kerozint is pótdíjért adták, a szervizdíj is csak a repülőszerelésére vonatkozhat :)

Papundekli 2011.05.27. 09:30:34

Semmi meglepő nincs ebben, ez ennyi és kész. Lost minute átbaszás!

masszázsblog · http://masszazs.blog.hu 2011.05.27. 09:36:17

@retinax: vannak ebben az országban nem is kevesen, akik szinte vágynak az átvágásra. Semmi meglepő nincs ebben sem.

2011.05.27. 09:44:37

az miért nem nulla forint?

Bellagio 2011.05.27. 09:51:47

Kb. 10 eve nem utaztam utazasi irodaval. Balfaszsag nem magad szervezni az utat. Csak tudni kell a modjat es az ember olcsobban, jobb korulmenyek kozott nyaralhat.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.05.27. 09:52:18

@Frengi: erről bővebben legyél kedves: hová kell menni, mijaz a 39 euro és stb.

Nőzike 2011.05.27. 10:12:29

Miért van mindenki meglepődve azon, hogy vannak járulékos költségek??? Ha pl. veszel egy autót, akkor is ki kell utána még fizetni a reg adót, az átíratási díjat és még ki tudja mit. Ezeket a költségeket viszont a reklámba nem nagyon írják bele. Akkor vesszen az összes autókereskedő is?

Soni 2011.05.27. 10:19:18

Én is hasonlóképp repültem. Repülőjegy: 9000Ft, illetékek, pótdíjak, csomagdíj, vigaszdíj, összesen 45000Ft.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2011.05.27. 10:20:22

@Frengi: Mellétenném még a firstchoice-ot, és az arke-t mindkettő jó áron van.

Cadena75 2011.05.27. 10:23:16

Nem olvastam végig a hsz-okat, lehet, hogy valaki már írta, de ha jól megnézitek az utazási hirdetéseket, a legtöbb így van meghirdetve, akár last minute, akár nem.

2011.05.27. 10:25:30

@Kiszámoló: 29€ -hálókocsi nélkül - egy Bp. - München vonatjegy az éjszakaival, ezzel 6:15-re Münchenben vagy a Hbf-ről megy S-bahn a FJS reptérre, elvileg reggel 7 -re már ott lehetsz, ez kb 10€ a jegy.
Ott számtalan utazási iroda kinálja a Last Minut utakat, befizeted és már mész is a Chek pulthoz, mert indul a gép, hát jó, van hogy néha várni kell, mert modnjuk csak este indul, de akkor egy müncheni városnézés bele fér.
Hogy hová? hát az meglepetés, függ attól hogy mennyi pénzt szánsz rá.

Ez az igazi utólsó perc, és ez valóban kedvezményes az eredeti árhoz képest.

Sokan csinálják, fogsz talákozni ott bóklászó magyarokkal.
Angolul is boldogulsz, ha csak az van.

Pista bá 2011.05.27. 10:31:49

és az átkúrási illeték még benne sincs

gani 2011.05.27. 10:58:22

Ezt mindenhol így csinálják,nem tudom,miért lepődsz meg,sosem utaztál még?Amúgy,a legegyszerűbb,ha te magad foglalod le a repülőjegyet,szállást,így tudod,mit fizetsz,és te eldöntöd,milyen programokhoz van kedved.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.05.27. 10:58:33

@Frengi: köszi.

Esetleg árakat is tucc? Vagy azon a linken találok?

Rui Blaaz 2011.05.27. 11:14:43

Egyiptom, Izrael, Jordánia, Ciprus, Korfu...
Antalya, Lido di Jesolo, Bibione, Paralia...
Sőt, a horvát tengerpart!!

Ki a faszom megy ilyen helyekre?? Nem látsz elég magyart idehaza? A Balatonnál még mutogatni sem kell a söré, a napon meg ugyanúgy össze lehet szedni azt a szarkómát.

2011.05.27. 11:15:58

@Layosh: Izrael esetében mielőtt beengednek az országban azelőtt lecsekkol a moszad. Ezt nem viccből írom, vagy túlzásként, hanem mert így van.
Ha vannak arab kapcsolataid/barátaid, kollégáid...stb, akkor kicsit jobban megnéznek.

2011.05.27. 11:18:33

@Nőzike: A regadó benne van az autó meghirdetett árában. Járulékos költség max 10ezer ft nagyságrend lehet, ami nem úgy aránylik az autó 3-5 millás vételárához, mint a posztbeli arányok.
Akkor lenne igazad, ha egy autó meghirdetett árához képest még 1-2 millával kellene több járulékos költséget fizetni. De nem.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2011.05.27. 11:22:59

@Rui Blaaz: Egyszer azért próbáld ki...Nem olyan rosszak ezek. Te hol szoktál nyaralni?

Szólítsatok Józsinak! 2011.05.27. 11:25:30

Azér van az apró betű,hogy azt is el köll olvasni. Mer ha nem lenne apró betű még aszondom jogos, de ottvót szóval nincs gond. A teszkóba is árulhatnák úgy a tojást, hogy 10 db 350 Ft+50 forint a tojástartó.

Az vótmá, hogy itthon is vannak kurva veszélyes helyek, nem kell ahhoz elrepülni a Közel-Keletre.

Spóroltál 230at oszt jónapot!

karosszékely 2011.05.27. 11:27:48

@Frengi: Na, ez pont jó példa. Kíváncsiságból rákattintottam az egyikre, 257 euró, Preis prüfen, Gesamtpreis 498 euró, alatta a másik, 299 euró, Preis prüfen, Gesamtpreis 540 euró. És persze Tiefpreisgarantie van rá, ja.

fehso2 2011.05.27. 11:27:55

Minden olyan tétel, amit nem lehet nem kérni, szemétség külön szerepeltetni.

"- Csókólom, én nem kérek kerozint!
Nem szeretem az ízét.
- Az a repülőbe kell uram, nem lehet nem kérni.
- Akkor miért nincs benne az árban? Remélem lesz ve4zetékes víz a szobában, mert az sincs kiemelve! A kerozin miért van?
- Hát, őőő...
- Mert át akarnak minket baszni, ilyen ócska marketing trükkel! Még nem tanulták meg kedveskéim, hogy a visszajáró kuncsaft a legjobb ügyfél. De ezek után..."

kukahontas 2011.05.27. 11:30:30

1-2 pontban nem értelek
belépő nincs az árban mert
1. felnőtt vagy teljes árú
2. gyerek vagy és kedvezményes
3. nem akarsz bemenni így nem kerül pénzbe

másik biztosítás ha már véletlenül utaztál, nem csak metrón
lehetőségek
1. felnőtt teljes árú
2. gyerek kedvezményes
3. 70 év felett feláras

ezek szerint azért írtad a posztot mert alapból hülye vagy, Tőled mentse meg az utazási irodákat a jó isten

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2011.05.27. 11:31:45

@karosszékely: Mindegyik úgy kezdődik hogy "ab". Aztán,tudod hányan utaznak innen? Lehet h az az ár elfogyott, de hidd el találni lehet jó áron. Akarni kell.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.05.27. 11:38:04

@karosszékely: az mit jelent magyarul? Akkor mennyi a vége?

nevemnemeve 2011.05.27. 11:39:15

@retinax: Van egy iroda, az a szlogenjük, hogy rejtett költségek nélkül: www.jo-utat.hu ők minden olyan költséget betesznek az árba, amit előre ki kell fizetni, ami helyi (euro-s, dollár, bantu pénz, az persze itt is plusz költség)
Sztem korrektek

Nőzike 2011.05.27. 11:39:31

@Kulics: Értem a posztoló gondját, csak az nem fér a fejembe, hogy mi a probléma azzal, hogy nem egy összegben volt leírva, hogy az út ára 230 ezer, hanem teszem azt négy tételben, amit szegény embernek össze kellett adnia. Hiszen ezek az összegek ott voltak leírva feketén-fehéren. Nem mellesleg, a hatályos magyar, és minden európai ország törvényei értelmében, ezeket a járulékos költségeket külön tételként kell feltüntetni.

Ha tudsz olyan kereskedőt, ahol minden plusz költség, mint pl. casco, kötelező, üzembe helyezési-, vagy átíratási díj (hiszen ezeket ki kell fizetni, hogy megvehesd és használhasd az autót) nem haladja meg a 10 ezret, pls írd meg a nevét, hogy ott próbálkozzak legközelebb

gnme 2011.05.27. 11:40:30

én ezért (is) vettem országugró autót

nálunk az a last minit, hogy utólsó percben elmegyünk bronzolni az indulás előtt :-)

a szervízdíjakat magamnak fizetem, veszek rajta bort

Szólítsatok Józsinak! 2011.05.27. 11:41:34

Általában a reptéri illeték sincs benne az árban (fapadosok kivétel. És azon nincs felháborodás.

nevemnemeve 2011.05.27. 11:48:55

@Layosh: én tudok: www.jo-utat.hu csak a külföldi valutában fizetett díjak nincsenek az árban, meg ami extra, pl.: utasbiztosítás, félpanzió helyett all inclusive stb

nevemnemeve 2011.05.27. 11:51:12

@Rosszindulatú Vászka: És az olyan szállodákat ne is említsük, akik kizárólagosságot adnak egy irodának egy országban. Na ilyen helyre próbálj meg bejutni. Nem fogsz tudni

uninterested 2011.05.27. 11:56:52

Autóvásárlásnál ugyanez van. Ha olyan extrákat mint központi-zár, elektromos ablakemelő, cd-s rádió is akar, rögtön 1 misivel drágább a kocsi...
A pofátlanság kezd más területeket is meghódítani.

Zpalee 2011.05.27. 12:09:23

Ez kb. minden utazási ajánlatban így szerepel. Örülj, hogy nem az előleg ebfizetése után közölték :)

Kászon Tomi · http://kulturjunkie.blog.hu 2011.05.27. 12:20:15

Na ezt nem is tudtam, hogy még kerozin-pótdíjat is kell fizetni. :D

Anti Anyag (törölt) 2011.05.27. 12:24:12

230.000-ért sem rossz.

Amúgy minden utazási ajánlat ilyen, régebben is ilyen is volt. Persze rutintalanok elsőre beszopják.

2011.05.27. 12:27:32

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: te valami bérkommenter vagy? Opcionális dolgok mint kerozin meg határátlépés stb, mi?
tiszta lehúzás.

cometneni 2011.05.27. 12:34:53

Edénél kellett volna nyaralnia, Bfüreden...

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.05.27. 12:38:11

@randomgenerator: nem vagyok,de tudod egyes országokban kell fizetni a vízumért!!
a kerozin az nekem szem tetszik,de törvény van a környezetvédelem cimszóval :))

Egyéves Önkéntes 2011.05.27. 12:44:15

@Reveng3r: aki pedig gyalog szeretne menni, annak nem kell kerozin pótdíj. ezt lehagytad véletlenül.

Shipak 2011.05.27. 12:47:49

Szervíz-díjról:
Az egyiptomi útnál elkérte az utazási iroda a fejenkénti 5000 HUF-ot.
A szállodában, az előre egyeztetett franciaágyért a recepció elkérte a 20 EUR-ot.
Hivatalosan, írott formában kértem vissza az irodától a befizetett baksist.
Írott formában mutatták fel a középső ujjukat....

golyóstroll 2011.05.27. 12:50:25

@Reveng3r: de ebből a végén még adnak vissza 1000 dollárt nem? és a szállodát megtarthatod.

karosszékely 2011.05.27. 12:52:11

@Reveng3r: De ha rákattintasz (Termine und Buchung), akkor már nem "ab" szerepel, hanem fixen az ár, felsorolva több lehetőség is, "ab" nélkül. És bármelyiket választod, a Gesamtpreis sokkal (legalább 30%-kal magasabb, de van olyan, hogy 50-nel is). Szóval ott is ugyanez megy, mint itt.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2011.05.27. 12:52:26

@golyóstroll: nem is lenne rossz. Igazából 600 GBP volt fejenként, akkor 29x volt a GBP /2009ben/. A maradék a BUD-LGW repjegy.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2011.05.27. 12:55:03

@karosszékely: Katt pl. Mallorca 214 utána katt Montesol utána zur buchung. Nekem továbbra is 214...

popocatepetl 2011.05.27. 12:58:31

@Ahoj-: Nem kell magyargyűlölettől fröcsögni, ilyen tetűségek sok-sok helyen vannak!

Egyéves Önkéntes 2011.05.27. 12:59:59

A szervízdíj a világ legnagyobb lehúzása, egy izraeli úton elkérnek minden utastól 100 dollárt (ez jó pár éve volt) ötven utasnál az már 5000 dollár.
Mikor ad annyi baksist egy ott élő idegenvezető?
a sok birka meg kifizeti

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2011.05.27. 13:04:50

@Ahoj-: nem feltétlenül a zsidókhoz, hanem oda, ahol mondjuk Jézus is élt, meg ilyenek :)

Az a kerozinpótdíj az durva, a többi érthető.

Jofiu 2011.05.27. 13:11:15

Ez nem szalami.
Vehetsz all-iclusive luxus utakat is es vehetsz kizarolag szallitast, esetleg pluszban alap szallast. Attol fugg milyen csomagbol veszel, meg attol fuggetlenul akcios vagy sem. A kerozin potdij es illetekek tenyleg direkt trukkozes, meg az egesz hozaallas, de nem ennyire tiszta a kep, teljesen normalis, hogy felhivjak a figyelmet olyan korulmenyekre amikkel ok nem akarnak kozvetlen foglalkozni, vagy csak kiegeszitoen, megallapodas kerdese. A belepok talan jobb is ha helyszinen fizetendok, ha nem tetszik kihagyod es egyeni program.
Az a resze ami kotelezo, hogy egyaltalan felulhess a gepre, az mas teszta, az a resz trukkozes, de nem feltetlenul az egesz. Elvarhato az elozetes fizetes, de nem is, hozaallas es megallapodas kerdese. Ha mar szalami, akkor lehet ahhoz hasonlitanek egyes pontokat, mint ha aprobetusben kozolnek, szukseged lehet kesre es kenyerre. Lehet egyes eladok csatolnak keres nelkul es egyben fizetned ezt is, masok nem. Persze a kerozindij es az illetekek azok inkabb a kulon kerunk penzt a szalami boltbaszallitasaert es a blokk kiallitasaert kategoria tenyleg.

megamenn 2011.05.27. 13:18:20

Ma láttam egy autókereskedésben egy bazinagy micsubisi telepjárót, az volt rája írva, azonnal elvihető. Bementem és mondtam , ide a kulcsot már viszem is! De aszonták, apám f@szát.

Jofiu 2011.05.27. 13:19:32

@Rui Blaaz:
Igazad van! Mindenki maradjon ott, ahol szuletett, ugyis azt szokta meg. Faszomnak ez a sok maszkalas osszevissza.

Jenya 2011.05.27. 13:33:08

Én is emlékszem hasonló bírságolás időszakra pár éve, hogy az utazási irodáknak kötelező a teljes árat is megírni, pl illeték, amit senki sem kerülhet ki. Pl malév weboldalon az illetékes árat kapod, egyptair szintén, KLM szintén. Ezért az utazási irodának is így kellene. Pl Safari travel pirossal minden ár alá írja a teljes ktg-et korrekten. Biztosítás mindig külön van, mert a többség maga köt külön-sokféle biztosítás van, vagy éves EUB kártyája van az illetőnek(ami EUn felül Egyiptom Tunézia Kanárira is érvényes)

Jenya 2011.05.27. 13:36:45

muzulmán országba nem engednek be izraeli vízummal-ezt is jó figyelembe venni! Egy jó jordán -izraeli körút után útlevélcsere ha újra menni szeretnél. Kivétel Egypt TUnézia

Labancz 2011.05.27. 13:42:55

Hogy maradjak a posztoló szalámis hasonlatánál:
Nem a címkét, meg celofánt nem kell kifizetned.
De venned kell tányért, ha nem a zsírpapírból akarod kienni, meg asztalt, ha nincs kedved a földön ülni. Sőt még egy lakásra is szükséged van, ha nem az utcán szeretnél zabálni!
Na látod, rögtön milliókba fáj egy szalámis zsömle! Okostojás!

ZX 2011.05.27. 13:47:31

@Jofiu: Kerozin pótdíj nem átverés. Az utak árát általában kb. 1/2-1 évvel előre kalkulálják, addig meg ugye nőt az üzemanyagár, nem kicsit. Emiatt van a pótdíj. Lehet nem egyetérteni vele, de ez teljesen jogos úgy gondolom.

ZX 2011.05.27. 13:53:35

@ökörpöröly: kalkulálj nekem légyszi egyhetes beleki nyaralást 2 főre, közvetlen járattal. Utazási irodától nem kérhetsz árat. Ha sikerül akkor majd beszélünk. :P

yerico1 2011.05.27. 13:54:47

Ugyanmár, a legnagyobb pénzéhes banda a katolikus egyház.
Esztergomi bazilika, kincstárat megnézni belépődíjat szednek. De hogy bent mint lehet látni, ahhoz külön kell venni egy tájékoztatót, egyébként mindennek csak ára van. Felmenni a toronyba megint külön pénz.
Hát kapják be a papok (egymásét).

yerico1 2011.05.27. 13:56:47

@ZX: Nem, nem jogos. Ha csökken a kerozinár, sohasem adtak vissza. Ha egy évre előre kifizetem aktuális áron, akkor a továbbiakban az ő kockázata. Pont, mint a tőzsdén az árukereskedelem határidőre.

ZX 2011.05.27. 14:00:53

@yerico1: Ha még a pótdíj befizetése előtt fizettél, akkor többnyire már nem számoljak fel utólag. Ennek az lellentételezése, hogy csökkenés esetén vissza sem adják. Ha csökken a kerozinár, eltörlik a pótdíjat, illetve további kedvezményeket tudnak adni az irodák. Ennyire egyszerű.

Col.Maybourne 2011.05.27. 14:05:23

@Reveng3r: Azannya. Tulfizettem! De azt azert ugye nem kell elhinnem, hogy C osztalyon repultetek ennyiert Dominikara :)

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.05.27. 14:07:40

A baj akkor szokott lenni, ha már kicsengetsz egy valag pénzt és valami mondvacsinált ok miatt még kérnek.

Itt egyenlőre minden részletezve van.

Amúgy meg belföldi turizmus rulez, ma már nem mindenhol bunkók/akarnak átvágni a szálláshelyek, és kényelmi szempontokból egész jók.

Persze ha valami nem tetszik igenis jelezni kell kulturált formában - többnyire megoldás is kerül azonnal. Néma gyereknek ugyanis...

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2011.05.27. 14:10:22

@Col.Maybourne: C nincs a gépen. Y van. de mindenkinek saját display, mozi, tv, zene, és online játék a gépen akárkivel:)) Ez a része qrva jó:)) B763ER flights.thomson.co.uk/en/index.html velük repültünk, de egy angol irodánál csomagban foglaltam.

ZX 2011.05.27. 14:13:38

@Reveng3r: y az irodáknak fenntartott speckó csoportos ár :)

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2011.05.27. 14:16:16

@ZX: Legjobb tudomásom szerint az Y az full fare economy.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2011.05.27. 14:18:15

C az meg business. Azt hiszem erre vonatkozott a kérdés...

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2011.05.27. 14:21:32

First Class Category

R Supersonic or First Class Suite (currently only on the Airbus A380)
P First Class Premium
F First Class
A First Class Discounted
[edit]Business Class Category

J Business Class Premium
C Business Class
D Business Class Discounted
I Business Class Discounted
Z Business Class Discounted
[edit]Economy/Coach Class Category

W Economy/Coach Premium
S Economy/Coach
Y Economy/Coach
B Economy/Coach Discounted
H Economy/Coach Discounted
K Economy/Coach Discounted
L Economy/Coach Discounted
M Economy/Coach Discounted (Round the World Fare)
N Economy/Coach Discounted
Q Economy/Coach Discounted
T Economy/Coach Discounted
V Economy/Coach Discounted
X Economy/Coach Discounted

ZX 2011.05.27. 14:26:27

@Reveng3r: :) fú, még jó, hogy nem repjegyezek :D

Col.Maybourne 2011.05.27. 14:50:17

@Reveng3r: Az ilyen fajta IFE elegge standard. Meg a SAA-n is van (hacsak nem az oskovulet A340-200-at sikerul kifognod, de az asszem csak az intra-afrikai utakat nyomja.

Col.Maybourne 2011.05.27. 14:52:16

@Reveng3r: Jo az osszeallitas, de az economy fares booking class felsorolas erosen legitarsasag fuggo. SK: B,Y,S a premium economy peldaul. A C es F kategorizalas altalaban megegyezik.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2011.05.27. 14:52:26

@Col.Maybourne: Standard? Hehe. 2010 LH FRA-MIA B744. Két "doboz" a folyosó felett:))) Kb. ennyit a standardról:))

Col.Maybourne 2011.05.27. 14:56:21

Huuu, kosz az infot. Mondjuk az a gep legalabb 20 eves.. :(
Tengeren tulra csak C-n!
(Long-haulon az Airbust preferalom amugy is...)

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2011.05.27. 14:59:50

@Col.Maybourne: Jah. Longhaulra CSAK Boeing.:))) Jó az a C, de nincs a TUI gépein:))

Col.Maybourne 2011.05.27. 15:00:51

@EÖ: Tobbnyire otthon / szallodaban a kepernyo elott. :)

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2011.05.27. 15:01:01

@EÖ: KÉrlek szépen, csakis a legjobbnál. Citibank.

Col.Maybourne 2011.05.27. 15:04:11

@Reveng3r: Ebben nem ertunk egyet, dehat izlesek es pofonok.
Longhaul: A340-600
Short: B737-600/700

Col.Maybourne 2011.05.27. 15:05:44

@Reveng3r: Ebben viszont egyetertunk. A CITI a legjobb!

P84 2011.05.27. 22:25:14

@Reveng3r: Azér vigyázz ne hogy Haitin végezd! Haiti - Dominika = Jordánia - Egyiptom mindkét esetben csak a tenger választja el. 400.000Ft-ért nem lehet négy eresztés.

Róka-Rudi 2011.05.29. 08:16:50

Az ügyfél nem naív, hanem szimplán tájékozatlan.
Ez mindenhol így van, hogy a feltüntetett ár csak a repülőjegyet tartalmazza!

Cr 2011.05.30. 14:43:14

Jaj, istenem.... ez mindig is így volt... és így is lesz....

MÁJklub (törölt) 2011.06.08. 09:16:10

Egyrészt ez mindig is így volt, így lesz, másrészt én most voltam 10 napig a tengerparton a heverokkal komoly 23ezer Ft-ból (utazás, kifejezetten felső kategóriás apartman stb.).
A Google jóbarát, közepes angol tudással ha megszervezed magadnak (és főleg, jó fél évvel előre) akkor ki fog jönni az eredetileg látott 140ezerből, hidd el...
süti beállítások módosítása