Tékozló Homár

Laptop nem-vásárlás a Cetelem rosszvoltából

2011.05.26. 11:00 | jackyll | 91 komment

A Homár bár alapvetően támogatja a tartós javak halmozását, inkább eladná a szerveit, mintsem hitelre vegyen bármit. Aaront megcsapta a 0%-os THM szele, laptopot szeretett volna részletre, de a Cetelem formanyomtatványába nem fért be sem a két helyről érkező fizetése, sem a hamarosan drasztikusan csökkenő lakáshitele:

Az Extreme Digitalnál lévő 0% THM-es hitelakció keretében szerettem volna venni egy laptopot 15 havi részletre. A hitelügyintézéshez vinni kellett az utolsó bankszámlakivonatot. Vittem is szépen, és gondoltam: nem lesz akadálya a hitelnek, mivel havi 240e Ft érkezik fizetésként a bankszámlámra. 2 héttel korábban fizettem ki a lakáshitelem 90%-át, így a korábban havi 88e-ről ezentúl csak havi 15-öt fogok fizetni. De ez a legutolsó kivonaton még nem látszik, csak a 88e a (a következő kivonaton már látszana, csakhogy addig nem tart a hitelakció). Erre már előre készültem, ezért vittem az előtörlesztésről szóló igazolást, és azt a pecsétes dokumentumot, amiben a másik bank kiszámolta, hogy mennyi lesz a lakáshitel törlesztőrészlete a következő hónaptól. A hitelügyintéző ezt nem fogadta el, mondván, hogy ezt sehová nem tudja beírni.

Erősködésemre felhívta a Cetelem Bankot, de ők megerősítették, hogy tényleg csak azt lehet beírni, ami a bankszámlakivonaton van, ha 88e a lakáshitel-kiadás, akkor 88e, és azt a tényt, hogy a következő hónaptól már csak 15e lesz, nem tudják figyelembe venni.

Ezután kiderült, hogy két helyről kapok fizetést. Mind a két összeg látszik a bankszámlakivonaton, mindkettő „munkabér” néven, de a hitelügyintéző ismét értetlenül állt az eset előtt, hogy „Két helyről kap fizetést??? Hát olyat nem lehet...” azt ő nem tudja beírni, mert csak egy rubrika van a fizetésre…!!!!

Végül kisütötte, hogy el tudja fogadni „egyéb jövedelemként”, de csak akkor, ha hozok az APEH-től igazolást, hogy mennyi volt a tavalyi jövedelmem.

Nos, mivel a 2010-es SZJA-bevallást akkor még nem adtam be, ezért az APEH csak a 2009-es munkabéremről tudott igazolást adni, de mivel csak tavaly kezdtem el dolgozni a másik állásomban, így 2009-ben még csak havi netto 110e volt a munkabérem, amire (a bankszámlakivonaton látható 88e Ft-os hiteltartozással terhelve) persze nem adták meg az áruhitelt. Ezzel a kör bezárult.

Tehát: adott egy normális fizetéssel rendelkező lehetséges vásárló, akinek a kiadásai alacsonyak (legalábbis a jövő hónaptól kezdve, amiről igazoló dokumentum van), és pusztán adminisztratív okokból nem kaphat hitelt? Létezik ilyen, hogy egy hitelügyintézés azért akad el, mert „nincs ilyen rubrika, ahová beírhatná”??? Létezik, hogy a bank megerősíti azt, hogy valóban nem fogadják el a másik bank igazolását, hogy a lakáshitel törlesztés 90%-ban megtörtént, ezért a havi kiadások jelentősen csökkentek? És az zavart okoz a gépezetben, ha valakinek egynél több helyről érkezik munkabére? Amit azután APEH-igazolással kell alátámasztani, ami az évváltás miatt eleve nem is tudja igazolni a jelenlegi állapotot?

Értem én, hogy egy bank minden körülményt figyelembe akar venni, mielőtt a pénzét odaadja. De ha a hitelügyintézésüket, a nyomtatványaikat nem igazítják az ÉLEThez, akkor sok lehetséges ügyfelet el fognak veszíteni. Én biztosan nem megyek többet feléjük.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gelsystem 2011.05.26. 11:02:01

laptopot az aldiból!!!

gelsystem 2011.05.26. 11:03:49

vagy őstermelőtől......
de egyiktől biztosan

gelsystem 2011.05.26. 11:05:03

hitelt nem-ve-szünk-fel!!!!!!!!!!!!!!!
még az aldiból sem......

.lll. 2011.05.26. 11:09:23

baszod,te egy sikeres ember vagy,minek neked laptopra hitel?

Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2011.05.26. 11:09:49

Úgy látszik, az ügyintézőnek nem voltál szimpatikus. Simán összeadhatta volna a két helyről érkező jövedelmet (ha mindkettő megjelenik a bakszámlakivonaton) és csak az összeget írja be a kevés rubrikájába.

Amúgy az APEH-os kört tuti nem futottam volna már meg, még csak telefonon se.

Artie 2011.05.26. 11:14:26

Nézd pozitívan, így legalább nem az ED-től vásároltál.

És ne csak írj a Homárra, olvass is. Akkor megtudod, hogy ez neked miért jó, hogy ebből az élményből kimaradtál.

Emberek, vásárolni _nem_ az árak alapján kell.

Lakatos Baltazár 2011.05.26. 11:15:57

Pukkasszatok emberek!
Stresszlevezetés!
Vidámság!
Boldogság!

Zacskópukkasztás itt:

www.ezmiez.com/pukkaszto/

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.05.26. 11:16:20

Tipikus magyar,mindent hitelből :))) ma már a jobb szolgáltatok ingyen adnak netbookot,azt használd ki :)))

Cetelem sem arról hires,hogy nem kér kamatot :))

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.05.26. 11:16:39

Létezik az, hogy valakinek 240 ezer a nettója és hitelre vesz laptopot?

Miért?

pcmci 2011.05.26. 11:16:59

nem tudom ki találta ki eredetileg, de azért ide vág:
a bank annak ad hitelt, aki be tudja bizonyítani, hogy nincs rá szüksége.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.05.26. 11:19:54

@lófő:

Mert 0% THM mellett a laptop ára tovább nála marad.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.05.26. 11:20:47

"Én biztosan nem megyek többet feléjük."

na ezt én nem hiszem!! imádod a hiteleket,s van egy mondás soha ne mond, hogy soha :)))

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.05.26. 11:21:04

@pcmci:

Ez valamikor tényleg így volt. De ma már nem ez megy. Látod, most az nem kap hitelt, akinek nincs is rá szüksége. A posztoló valószínűleg meg tudná venni a laptopot hitel nélkül is, csak az általam fentebb említett okok miatt nem akarja ezt.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.05.26. 11:22:07

@klarky:

Neked is: "Mert 0% THM mellett a laptop ára tovább nála marad."

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.05.26. 11:23:24

laptop hitelre,az pont olyan mint Mol részvényeket venni IMF hitelből- tők olcsóóóó :)))

tugezőőr uuuii uuillö 2011.05.26. 11:23:43

Ha tellett előtörlesztésre, akkor KP-ra igazán meg lehetett volna venni azt a laptopot!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.26. 11:26:47

1. Laptopot nem veszünk hitelre.
2. Főleg nem az edigitalnál.
3. Ha havi 240 a nettód b+ akkor megveheted kápéra is, és akkor nincs faszakodás.
5. El kell menni máshová, és megvenni ott, ha ők tulajdonképpen nem akarnak laptopot eladni...

Artie 2011.05.26. 11:29:05

@Darren79: Ha 150.000 forintos laptopból, 12 havi törlesztésből és havi 0,5% betéti kamatból indulok ki, akkor ez egész konkrétan jelent egy év alatt 4875 forint plusz kamatbevételt.

Persze, mindenki maga dönti el, mi a jó neki, az viszont biztos, hogy ennyiért én nem töltenék ki egy félsoros nyomtatványt sem, és akkor az egész cirkuszt megspórolom magamnak.

Inkább elmegyek egy olyan helyre, ahol lehet, hogy kicsit drágább az a laptop, de normálisan kiszolgálnak, és még a garanciát is normálisan intézik, nem addig vagyok vevő, amíg csengetek, utána meg egy darab szar a szemükben.

pcmci 2011.05.26. 11:29:37

@Darren79: jelen esetben szerintem fennáll, hogy nem tudta a bank felé kétséget kizáróan bizonyítani, hogy nincs rá szüksége.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.05.26. 11:38:33

@Artie:

Itt nem feltétlenül lekötésekre gondolok. Nekem az az elvem, hogy mondjuk van 150ezer félretett pénzem. A félretett pénz az, amiből váradtlan kiadásokra, hobbira stb költök.

Ha a 150ezret elköltöm kapásból, nem marad nálam semmi, amiből mondjuk egy csőtörést megjavíttathatok.

Ha a 150.000-et magamnál tartom, akkor laptopom is van, megmarad a tartalékom is.

Ha mondjuk 25.000.000 forintom van lekötve, akkor valószínűleg nem fogom 0% THM-re megvenni a laptopot, mert a megtakarításaim mértékéhez képest tényleg elenyésző az összeg, de ha a félretett pénzem mondjuk 1 millió, akkor azért megfordul a fejemben, hogy inkább megpróbálom magamnál tartani a pénzt, mert az 1 millióból csak 850ezrem marad hirtelen.

Legalábbis én így szoktam csinálni a dolgaimat, biztos van, aki hasonlóképpen gondolkodik. Ja, és amúgy én sem csak az ár alapján döntöm el, hogy mit hol veszek meg.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.05.26. 11:39:49

@pcmci:

Szerintem meg pont azt bizonyította a bankszámlakivonatával, a 90%-os lakáshitel-előtörlesztésével, hogy bizony nincs rá szüksége.

Ezért nem kapott. :-)))

Agyalap 2011.05.26. 11:44:33

Háhá!

Ha most törlesztettél, nem maradt egy laptopnyi? 200e -től már egész jókat kapni.

A Cetelem meg egyébként is gittegylet. Vagy 10 éve romlott el a TV-nk, szombaton elmentünk újat venni. Hál' Istennek a Cetelemtől kaphattunk volna hitelt, havi 10 000 lett volna a törlesztőrészlet. Csak az én fizetésemből is kijött volna, de mégsem kaptuk meg, mert az asszony "valami gyanús alapítványnál" dolgozott. Röhej. Végül az egyik kollégám adott kölcsön - Ő meg tudta csinálni...

dr. _mmm_ 2011.05.26. 11:46:52

Egyik bank nem fogad el a másiktól valamit?? ez semmi.. mesélek jobbat..

Eladtama kocsim.. kötelezője a Uniqa-nál volt.. Lemondtam.. eddig okéé úgy alakult, hogy 1,5 évig nem is vettem másik kocsit. Majd amikor vettem megint az Uniqa-hoz mentem. Ahol közölték, hogy addig nem hajlandóak figyelembe venni az Bónusz10-et amíg az előző biztosító nem igazolja nekik hivatalos formátumba hogy tényleg annyi volt.

Ekkor megkérdeztem:
"Akkor most kérjek maguktól egy igazolást, majd adjam oda maguknak hogy elhiggyék?? "

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.05.26. 11:48:44

@woodooman:

Elvileg kaptál a szerződés lezárásakor kártörténeti igazolást tőlük.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.05.26. 11:49:46

@Agyalap:

"Ha most törlesztettél, nem maradt egy laptopnyi? 200e -től már egész jókat kapni."

Valamiért te is a kollégádtól kértél kölcsön...

cicmen (törölt) 2011.05.26. 11:50:21

@Agyalap: de mégsem kaptuk meg, mert az asszony "valami gyanús alapítványnál" dolgozott.

És a Földesi Szabó már szökésben volt???
:))))

dr. _mmm_ 2011.05.26. 11:51:23

@Darren79: Persze.. be is volt csatolva.. sőt.. az új szerződésen is fel volt tüntetve hogy előző biztosító:uniqa
Nem tehetek róla hogy olvasni sem tudnak.

Artie 2011.05.26. 12:01:03

@Darren79: Persze, ezért is mondtam, hogy ezt mindenkinek magának kell eldöntenie, nem feltétlenül hülyeség felvenni ennyit, még ha ki is tudnád fizetni, mint ahogy az ellenkezője sem feltétlenül az.

Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2011.05.26. 12:07:19

Amit én eddig láttam 0% hitelre, az valahogy sosem 0% volt.
A hitelköltségekkel már nem mernek trükközni, mert azért megb*sz a PSZÁF, de pl. az egyébként 135e Ft-os laptop 0%-os hitelre simán lehet 150e.

biohazard 2011.05.26. 12:08:48

Ennyi szarrágást a semmiért.

zsiráffff (törölt) 2011.05.26. 12:14:23

nagyon kéne az laptop, mi? ha ennyit izzadsz érte,hogy képes vagy még az apehhel is játszadozni emiatt, én adok egyet kölcsönbe ingyér, szóljál. 0% téháemmel

Viktus 2011.05.26. 12:17:53

Én azt nem értem, ha 240 havi bevételed van a következő hónaptól megmarad még havi 70 mi okból nem vársz inkább 2-3 hónapot, és veszel kp-ra olyan laptop amilyet akarsz ... minek akarsz hitelre venni egy akciós szart amiért utána kifizeted a dupljátá, mint amit ér ...

mortalwombat 2011.05.26. 12:22:27

Ha a posztot toló nem bankszámlakivonattal, hanem munkáltatói igazolással érkezik, semmi fennakadás nem lett volna. Azon csak az van: itt dolgozik, ennyi a fizetése, pecsét, aláírás, jónapot.Cetelem honlapjáról letölthető.

Azt is megkockáztatnám, hogy adatvédelmi szempontokból kétséges a bankok ragaszkodása a bankszámlakivonathoz, és az azon szereplő tételekhez. Én se kérdezem meg tőlük, hogy van-é nemibetegsége, vagy pókeren elb@ssza-e a család félretett pénzét.

Wolf papa 2011.05.26. 12:27:39

Ha ennyi a fizud, akkor szerintem 2 hónap alatt -tehát ez aktuális hónap és a rákövetkező hónap- alatt össze tudsz szedni annyi zsét, hogy egy kifejezetten csak PCvel foglalkozó kisebb boltban veszel meg egy ugyan olyan laptopot. És ha jó a dumád -bár ezek után kétlem- akkor ki tudsz préselni valami kis ajándékot is! Pl.: laptoptáska, vagy valami hasonló cucc, ami a laptophoz jó lesz később, de te arra is később pénzt adsz ki!

Szerintem!

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.05.26. 12:35:42

@Darren79: Nem tudom, h a posztoló milyen életkörülmények közt él, de ha vkinek 240 nettóból nem marad annyi, h röhögve kifizessen egy laptopot, az valamit vagy nagyon rosszul csinál, vagy lejjebb kell adni az igényeket.

Én sokkal kevesebbet keresek, mint 240, de a gépem simán kp.-re megvettem pont egy éve.

isti77 2011.05.26. 12:37:52

Dolgoztam én is a kereskedelemben egy ideig, bár konkrétan hitelügyintézéssel nem foglalkoztam, de hallottam néhány hajmeresztő dolgot azoktól, akik igen. Pl. nyugdíjas vezetékes telefon nélkül nem vehetett fel hitelt. Dolgozó, akinek a munkáltatója csak mobil telefonszámmal rendelkezik, felejtős. Egyéni vállakozóktól annyi igazolást kértek, hogy én bele sem vágtam volna. Ja, és ha hitelkártyát nem akarsz, a hitelt sem kapod meg (árukapcsolás?),
És ez 5-6 éve, tehát még a hitelbőség idején volt, amikor a bankok is tolták ész nélkül, azóta a helyzet csak rosszabbodhatott.
Nem biztos, hogy a hitelügyintéző hülye, lehet, hogy a banknak vannak ilyen előírásai. Ha a bank valamilyen iratba beleköt - amit csak utólag, a hitelkérelem elfogadása után lát, amikor az üzlet beküldi az iratokat postán a bankba, akkor az üzlet (helyesebben, aki a hitelt intézte) szív, mert ha a bank nem finanszírozza meg a hitelt az iratokra hivatkozva, akkor bukták a hitelösszeget, mivel te már rég elvitted a cuccot. Vagyis a hitelügyintéző csengethet. Ilyen körülmények mellett én is inkább visszadobnám már a legkisebb lehetséges probléma felmerülésekor is.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.05.26. 12:40:27

@klarky:

Ha valamit megvehetek 0%-ra, akkor én is úgy szoktam inkább, pedig nem lenne gond kp-ra megvenni.

dr. _mmm_ 2011.05.26. 12:44:37

Látom sokan nem értik a posztolót.

Lehet hogy van havi 240-es bevétele.. DE

Ha van egy laptop.. ami mondjuk 180 ezer.. és a cég meghirdeti, hogy 10x18.000Ft-ért viheted.. akkor mégis mi a jó francért ne használja ki?? Még akkor is ha megengedhetné magának??

Addig is az Ő számláján van az a pénz. és neki kamatozik..

Viktus 2011.05.26. 12:46:07

@isti77:

Kamu munkáltatóival elküldi Kolompár Romeo-t már övé lehetne a laptop :D

Viktus 2011.05.26. 12:51:45

@woodooman:

Komolyan így 2011-ben a hiteles válság után még van olyan ebben az országban aki elhiszi, hogy egy pénzintézet jótékonysági intézmény, és egy évre brahiból oda ad 180 ezret, hogy ne szegény pórnép pénze fogyjon? :D

dr. _mmm_ 2011.05.26. 12:54:11

@Viktus: Hát tudod mi a családban már elég sok dolgot vettünk így.. TV, DVD, házimozi, klíma, stb..

Pénz megvolt rá.. rajta volt a bankszámlán.. csak nem egybe adtuk oda.. hanem x hónap alatt.

Deuce Bigalow 2011.05.26. 13:00:58

mi is vettünk nemrég árut cetelem hitelből, az én tűrhető fizumra elutasították azt, vélhetően azért -mondta az elbíráló-, mert a munkahelyi vonalas számom -mint kiderült- titkosítva van!! a pároméra, aki gyesen van, és hivatalosan egyedülálló, kapásból megadták a hitelt... tehát, ki az aki kap hitelt manapság?? aki vélhetően bele fog dögleni a visszafizetésében! szép magyar banki virtus!

Giraffa 2011.05.26. 13:11:57

Ha van felhalmozott tartalékom, akkor is: amit lehet 0% kamatozású hitellel vásárolok meg. Mert ha hirtelen kellene olyan valamire költeni, amire NINCS hitel, akkor van mihez nyúlni. Azonnal. De ha előző napon vettem egy részéből laptopot egyben, akkor lehet, hogy nem lesz elég.

Warnika 2011.05.26. 13:18:30

hello,
mi két háztartási gépet vettünk ilyen nulla százalékos hitelre, pontosan ugyanígy miért ne alapon, egyszer sem kértek se munkáltatóit se számlakivonatot. Lehet túl jó nevű cégnél dolgozom? :)

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.05.26. 13:26:14

@Viktus:

Senki sem mondta, hogy ingyen van. A 0%-os THM-mel árult dolgok dokszor drágábbak; arra rendezik be a kereskedők ezeket a termékeket, hogy áruhitelből el fogod vinni.

Plusz nézd meg a hitelszerződést: lehet olyan benne, hogy mondjuk csúszol két napot, és kipengetsz 5000 forint monitoring-díjat.

Tehát a kamatot meg fogod fizetni, csak nem "kamat" címszó alatt, hanem a kereskedő árrésébe építve, vagy éppen az előbb említett monitoring-díjban.

Eldöntheted, hogy megéri-e neked, hogy egy 150.000-es notebook-ot az ED lehet, hogy 160.000-ért árul, és ad rá technikailag 0% THM-et.

Nekem speciel megérné a plusz 10.000-et, hogy addig nálam van a pénz.

dr. _mmm_ 2011.05.26. 13:30:47

@Darren79: sokszor még nem is drágábbak azok a cuccok..
A kereskedő is arra épít hogy veszel mást is.. nameg a bank utána próbál rád sózni hitelkártyát / másik hitelt stb amiből pénze van. Ezt fel lehet fogni a bank részéről potenciális adatbázis építésnek is.

j311 2011.05.26. 13:37:43

@Viktus: Nem általános, de vannak ilyen akciós áruhitelek.
Feketén-fehéren le van írva, hogy ha megveszed részletre a 180k-s laptopot/tévét/akármit, akkor 10% (18k) a kezdőrészlet és utána még 9x 18k törlesztés. Egyéb költség nincs.

AlulírottFentemlített 2011.05.26. 13:39:36

Amennyiben a posztoló bevallotta volna az ügyintézéskor, hogy van egy korai Pranyákja, akkor simán megkapja a hitelt.

2011.05.26. 14:09:06

Én meg kimegyek Münchenbe, ott egy valós cég EU - s adószámával, fiktív tulajdonigazolással (csak pecsét legyen rajta) megveszem NETTÓ áron. Oszt jónapot.

Tedat 2011.05.26. 14:16:19

A posztoló tipikus balf.sz. Vagy kérjen folyószámlahitelt, vagy csináltasson hitelkártyát, vagy tegyen félre havonta 20-30 ezret laptopra, és abból vegye meg, ha összegyűlt.

Igen, a bankok nagyon óvatosak, és nem akarnak foglalkozni a kockázatos ügyfelekkel. Aki oda-vissza machinál, hogy két helyről kap fizetést, van is lakáshitele de nincs is, abba jobb nem belemenni. Inkább olyannak adnak hitelt, akinek egy fizetése van.

A posztoló amúgy kifizette a lakáshitele 90%-át (ez lehet 5-10 millió Forint!!!), és most azért nyavajog, hogy egy hónapot kell várnia a laptopra? Vagy pénzt félreraknia?

Tedat 2011.05.26. 14:17:31

@Darren79:
"Senki sem mondta, hogy ingyen van. A 0%-os THM-mel árult dolgok dokszor drágábbak; arra rendezik be a kereskedők ezeket a termékeket, hogy áruhitelből el fogod vinni."

Tanulság: ha egy termékre 0% THM van, azt nem szabad megvenni készpénzre, mert ráfizetsz.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.05.26. 14:22:56

@Tedat:

Mert a folyószámlahitel és a hitelkártya milyen kamatokkal ketyeg?!

esef 2011.05.26. 14:26:38

@klarky:
én hasonló számokkal tv-t vettem 0%-os THM-es hitelre. addig is nekem fialt a pénz, nem a banknak. ennyi...

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.05.26. 14:28:00

@Tedat:

"Igen, a bankok nagyon óvatosak, és nem akarnak foglalkozni a kockázatos ügyfelekkel. "

Keress az ismerőseid közül valakit, aki banki hiteleket helyez ki, és kérd ki erről a véleményét...!

"A posztoló tipikus balf.sz. Vagy kérjen folyószámlahitelt, vagy csináltasson hitelkártyát"

Ezt a BGF-en vagy a Corvinus-on tanítják?

Ne haragudjatok, de itt az emberek nagy hányada tényleg annyira analfabéta, hogy nem képes felfogni, hogy mondjuk a posztoló NEM AKARJA egyben kifizetni egy notebook árát?! Hihetetlen, hogy az emberek mennyire nem képesek gondolkodni.

Már elnézést a trollkodásért...

AmyS 2011.05.26. 14:35:40

599.000,- ft-ért vettem egy toshiba qosmio laptopot. nem hitelre, kp. sikeres-e vagyok-e?

dr. _mmm_ 2011.05.26. 14:35:48

@beszoptuk: de amint behozod ÁFÁ-t vagy köteles fizetni!

becsoccsent 2011.05.26. 14:58:51

ahogy latom, a kommentelok egy reszenek fingja sincs, mi az a 0%-os THM. THM! nem kamat! THM! hulye kommentelok, kommentelo hulyek!

qwertzu 2011.05.26. 15:22:33

Szerintem tök érthető miért akart hitelre laptopot.
Most éppen nincs pénze, mert mindet betolta előtörlesztésre, viszont a gép meg kéne, jó eséllyel melóra. Ha két helyről kap fizetést, akkor a második lehet például otthonról végezhető másodállás, amihez erős gép kellene.

Nanemá 2011.05.26. 15:26:02

A posztoló helyében inkább vagy még spórolnék egy-két hónapig, esetleg kérnék kölcsön rokontól/baráttól/munkáltatómtól - de hogy nem hagynám, hogy egy sz@ros laptop miatt alázzon egy bank, az biztos.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.05.26. 15:38:07

Bementem az aldiba, de nem adott a cetelem a tejfölre hitelt.

Artie 2011.05.26. 16:38:45

@beszoptuk: Aztán ha elromlik, mész vissza Münchenbe a 30 kilós plazmatévéddel, és kurva jól jártál.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.05.26. 17:34:38

Ilyen 0%THM-et egyszer adtak már valakinek?

daniferi 2011.05.26. 17:45:59

Szerintem az az üzlet ebben, hogy megvesz az ember mindenféle szart, mert "ingyen hitel". Én is vettem egy monitort fél éve, ugyanilyen 0%-is hitelre. Csak hát én amúgy is terveztem új monitort venni, ki is néztem korábban a típust és elkezdtem rá gyűjteni. Aztán jött ez az akció, s kipróbáltam.

Előtte is, amikor csak nézelődtem, 70ezer forintba került és az akció idejére se emelték fel az árát. Az elmúlt fél évben már csökkent, most 65ezerért is hozzá lehet jutni, de ilyen erővel sose vegyél semmi számítástechnikai dolgot, mert úgyis lemegy az ára, akár hitelre veszed, akár nem :D

2011.05.26. 19:08:00

@Artie: ha elromlik eladom valami havernak, akinek "véletlenül" kiégett a szobája, a biztosító fizet. de mért romlana el? Havonta úgyis kell kimennem, amiket eddig hoztam (laptop, házimozi, lcd tv)MIND LÉNYEGESEN olcsóbb még rendes áron is, pláne a - 19% - kal mégjobb. Kint még a garis ügyintézés is lényegesen egyszerűbb: az egyik tv - távirányítója hiányzott, nem volt nálam semmi számla, KIKERESTÉK, adtak másikat.

Mylady 2011.05.26. 19:11:37

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: Én pl így vettem a gardróbszekrényt.
Igaz, a havi nettóm a felvett hitel kétszerese volt...

dr. _mmm_ 2011.05.26. 20:20:44

@beszoptuk: ha berakod a könyvelésbe a számlát akkor tuti megtalálnak...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.26. 21:33:18

palkovicsnenak csak az afa-t kell; befizetni es kuldi a laptopot taskaval, kutyukkel, potegerrel
ezregen koztudott, van aki meg nem ott vesz laptopot?
hihhetetlen

Artie 2011.05.26. 22:07:11

@beszoptuk: Naná, hogy ott más az ügyintézés. De minek ezért Münchenbe menni? Bécs nincs közelebb?

2011.05.26. 22:49:42

@woodooman: Valós EU - s adószám - fiktív név. Milyen könyvelésbe?

2011.05.26. 22:55:35

@Artie: Azért, mert Münchenbe járok havonta gyógyszerért. A Müncheni SATURN a Theresienhöhe - n közel van.

Megdobbent 2011.05.27. 00:44:21

@hagyma: nem tudnak ezek a fiatalok mar semmit. Azt hiszik csak trefalkozunk itt palkovicsneval, amikor egyenesen EDE hozza neki a hajofenekben a "kekszalag" versenyen valo "reszvetel" utan a "celnal" kirakodva a legfrissebb 3 magos(?) cuccokat 2 potegerrel, meg egy lezeragyuval.

dr. _mmm_ 2011.05.27. 07:03:24

@beszoptuk: azért jó lenne ha senkit nem biztatnál nyilvánosan törvénysértésre!

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.05.27. 10:46:57

@Mylady:
Mi hasonlóan voltunk azaz dupla összeget vettünk volna fel 12 hóra mint a jövedelmünk. Ez kb. 3-4 éve volt és Brico store

Kellett hozzá utolsó 3 hónap
- név/címre szóló közüzemi számla
- bankszámlakivonat
- személyi és lakcímkártya
- munkáltatói

A bankszámlakivonaton különösebb költés nem látszódott, sőt lakáseladás miatt 3M bevétel volt rajta.

Pakoltunk a bevásárlókocsira mosógépet, fürdőkádat, csempét, hűtőt meg ami még kellett a másik meg várta az ügyintés végét (kb. 2,5 óra). De elutasítottak indoklás nélkül, így szép szokás szerint a felpakolt kocsit ott is hagytuk. Pedig 3-4 hónap alatt a szokásos életvitelünk mellett simán kifizettük volna, nem hogy 12 hó alatt.

Aztán -mivel nem plazmatévé, szükség volt rá- lett a köv. hónapban hűtő, aztán mosógép aztán kád ezúttal hitel nélkül és a konkurenciától. Ha nem kell a pénzünk hát adjuk máshova. Azóta se tettük be oda a lábunk

lidi400 2011.05.27. 11:46:21

Én is néztem ezt a 0% hitel akció az ED-nél, ki is néztem egy telefont 80.000 Ft-ért. Ezután gugliztam egy kicsit, ugyanazt megkapom 60.000-ért. Inkább gyűjtük egy-két hónapig és megveszem olcsóbban. Szerintem laptop-pal is ez a helyzet. Vagy azt is el tudom képzelni, hogy az akció idejére felvitték az árakat. Vagy rosszindulatú vagyok?

dr. _mmm_ 2011.05.27. 12:08:14

@lidi400: Azért jól nézd meg telefont hol veszel! PL az ED-nél egy telefon 70e. Más telefonos boltban megkapod 54-55-ért.. de se doboz. se töltő.. semmi.. csak a telefon.. (vagy ezek mind plusz pénz.. 2-3ezer/darab) és ezek után bíz benne hogy lesz rá garancia is.. Egy telefonos haverom elég érdekes dolgokat mesélt nemrég..

Artie 2011.05.27. 12:18:12

@woodooman: Na, az ED-t garancianyújtás minősége miatt védeni...:S Pont ők ennek a - bocsánat - nagy gecijei.

dr. _mmm_ 2011.05.27. 12:21:42

@Artie: nem védem.. nekem még nem volt garis bajom velük... csak arra próbáltam rávilágítani, hogy ha valaki telefont akar venni, akkor nem biztos hogy ott a legolcsóbb ahol a neten megtalálja..

Artie 2011.05.27. 12:33:50

@woodooman: Így akkor teljesen egyetértünk. Ha bármit venni akarsz, keress rá neten, nézd meg akár az ED-nél, hogy ők mennyiért adják, számolj rá 10-15%-ot, és az lesz az az ár, amennyiért normális helyen normális szolgáltatással megkapod.

dr. _mmm_ 2011.05.27. 12:37:48

@Artie: nem is fontos nagyon 10%-ot rászámolni.. van olyan árban már normális hely is. Csak ezektől a sufni gsm boltoktól kell messzire szaladni.. akik 0%-os áfás számlákkal trükköznek..

Artie 2011.05.27. 13:12:22

@woodooman: Ismét egyetértünk.

Egyébként én azt mondom, érdemes tisztességes netes boltokban is vásárolni, lehet szlovák, luxemburgi... Kapod az áfás számlát, EU-s, nem tiltja az importot semmi. Persze ez csak kisebb értékű cuccokra, meg DVD-re, CD-re igaz.

PannonBoy 2011.05.27. 14:36:03

Egy apró megjegyzés az esethez: Minden hitelajánlatnál szerepel, hogy a bank a hitelbírálat jogát fenntartja. Vagyis arról van szó, hogy hiába felel meg valaki a feltételeknek, még nem jelent automatikusan hitelt. A bank indoklás nélkül bárkinek megtagadhatja a hitelnyújtást.

Agyalap 2011.05.27. 16:13:15

@PannonBoy: Ez szépen hangzik, de azzal akkor mi a helyzet, hogy ha jelzálog alapú hitelt akarok felvenni, mondjuk 10 millát, van rá fedezetem 20 millás ingatlan, meg havi 10 ezer fizetésem - akkor is megkapom a hitelt, ha nem is megyek be a bankba. Talán még házhoz is hozzák a szerződést.
Magyarul - ha a legkisebb kockázat is látszik, a bank élből visszadob. Persze ez rendben van így, az hogy elveszíthetem a lakásomat az már pont nem érdekli őket.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2011.05.28. 03:18:46

nem kell paranoiásnak lenni. nincs semmi baj a 0%-os hitelre adott árukkal, egyszerűen csak a kifutó modelleket szokták így eladni a boltok. inkább eladják minimális haszonnal vagy anélkül is, hogy feltölthessék az új generációval a boltot. ennyi.
én gyakran használom a cetelem hitelt, és mert van náluk hitelkátyám, így secperc alatt elbírálják. még eddig nem utasítottak vissza.

j311 2011.05.29. 23:35:43

@Artie: Mi a gond a garanciájukkal?
3 monitort cseréltettem pixelhiba miatt. Egyiknél sem akadékoskodtak.
Fotómasinámat is megjavították kb. 1 hónap alatt. Ez semmivel sem rosszabb, mint a többi bolt.

Artie 2011.05.30. 08:16:08

@j311: Á, semmi, csak egyszer három hónapot veszekedtem velük, mert nem azt küldték, amit rendeltem, és közölték, hogy ja, hát az pont nem volt, amit kértem. Ez úgy 6-8 éve volt, azóta a közelükbe nem megyek.

És egyébként meg ajánlott olvasmány a témakörben a Homár.

j311 2011.05.30. 09:53:46

@Artie: Minek olvassak homárt ha van saját tapasztalatom velük?
Egy vásárló a rossz tapasztalatot kb. nyolcszor annyi embernek mondja el, mint a jót vagy a várakozáson felülit. Tehát természetes, hogy inkább negatív tapasztalatot találni mindenhol...

Artie 2011.05.30. 10:01:41

@j311: Így is lehet nézni... De engem meg inkább még az is zavar, amikor kiderül valami szokkicioccóról, hogy ja, hát magyarországi garanciát nem sikerült adni hozzá, mert import a cucc.

j311 2011.05.30. 10:17:14

@Artie: Az egyik fotómasinámra nem volt magyar garancia, mégis megvolt egy hónap alatt a németországi szervizes kirándulása.
Egy másik Canont meg a Camera Kft. tartott fogva egy hónapig. Nem mindegy melyik raktárban áll egy hónapot a gép? De.
süti beállítások módosítása