Tékozló Homár

Sokáig húzta a szériahibás laptop

2011.07.13. 12:56 | jackyll | 76 komment

Naiv ügyfél szériahibás laptopja majdnem 4 évig kihúzta, már ehhez is gratulálunk. Ennyi idő után azonban kicsi a valószínűsége, hogy a hibát anno elismerő videokártyagyártó bármit is tenne garanciálisan:

2007 novembereben vasaroltam egy nagyobb erteku notebook-ot (tudom, sikeres ember mar nem lehetek). Sajnos fel ev utan kiderult, hogy van egy tipushibaja a videokartyajanak, amelyet a notebook gyartoja nem ismert el, azonban a videokartya gyartoja igen (igy ok egy nagyobb osszeget elkulonitettek ennek a problemanak a kezelesere). A hiba jellege (egy bizonyos ido utan hotagulas hatasara megreped a videokartya processzoranak a foglalata) miatt nem mindenkinel jelentkezik azonos idoben a problema es aki kevesbe megterheloen hasznalja a videokartyat, annak evekbe is telhet, amig a problema hazavagja a gepet. Nalam a tegnapi nap folyaman jelentkezett, egyertelmuen a tobbek altal (internetszerte) leirt hibajelenseggel es a notebook azota hasznalhatatlanna valt.

A problemat egy picit arnyalja az is, hogy hiaba javitjak meg, nagy valoszinuseggel egy ujabb szeriahibas termeket fogok kapni, ugyanis az osszes ilyen tipusu laptopot ezzel a videokartyaval szereltek.

A kerdesem az lenne, hogy ebben az esetben van-e barmilyen lehetosegem a garancialis javitas ervenyesitesere (hiszen a notebook mar boven tul van a hivatalos garanciaidejen), vagy esetleg a notebook cserejere?

Ha igen, akkor kihez kellene fordulnom? (forgalmazo, gyarto vagy a videokartya gyartoja?)

Segitsegeteket elore is koszonom.

A szériahiba miatt visszahívott alkatrészeket a visszahívás idején szokta ingyen cserélni a gyártó. Minthogy itt ilyesmiről nem is volt szó, a hiba felismerésekor kellett volna továbbadni a még működő laptopot. Most már csak egy nem garanciális javítást érdemes bepróbálni, hátha menthető.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.07.13. 13:07:43

azert egy tipust irhatott volna szerencsetlen.

en ket notival is beszoptam ezt a hibat (gef 8400m-rol van szo es a hasonlo chipes quadrorol), HP-nal volt visszahivas, Dell-nel nem. IBM R szerias thinkpadben ismerek meg ilyen problemat, ott nem tudom mi volt a policy.

5000 forintert visszaforrasztjak hibatlanra amugy.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.07.13. 13:14:39

Lecsúsztam a dobogóról,de így is jobb vagyok, mint a vonal alatt kommentelők.
_____________________________________

aha, persze 2011.07.13. 13:16:52

Nekem az Apple 4 éves laptopomnak az alaplapját cserélte (vadonat újra), hasonló hiba miatt.
Egy fucsicuszimensz, vagy dél, vagy hápé max az arcodbanevet ennyi idő után, mondván, vegyél új műanyag játéklaptopot.
Ha mekbúk pro, akkor irány az almárium, egy szériaszám elenőrzés után.

Egyéves Önkéntes 2011.07.13. 13:21:05

Nekem az ájfonom repedt be, amikor az IKEA-ban ráfröccsent az ingyen jeges víz. De korrektek voltak, mert kaptam egy kupont az Alléba grátisz palacsintázni.

toprengojanos 2011.07.13. 13:29:50

az nvidia 8400gs-ről van szó. Az olyan zseniális hűtéssel tervezett gépeknél mint a dell m1330 garantált a hibajelenség. Használt alaplapot lehet szerválni.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.07.13. 13:30:55

Bimetálos laptopot kell vanni, abban nincs elektrónika!

Eric_Cartman 2011.07.13. 13:31:06

Alapvető emberi jog mindenkinek a tiszta és hibátlan laptothoz jutás.

2011.07.13. 13:33:59

@toprengojanos: semmi koze sincs a hutesnek ahhoz, ha a gpu atlepi a TDP-t. es mint feljebb irtam, zsenikem, 5 rongyert visszaforrasztjak gyari allapotba.

Egyéves Önkéntes 2011.07.13. 13:35:12

@Eric_Cartman: mégpedig ingyen valamelyik multitól!

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.07.13. 13:39:42

Hőségriadó esetén is megreped a videókártya? Miért nem az Ikeában használtad? Ott nem melegszik semmi!

megamenn 2011.07.13. 13:50:54

Néköm nincsen és nem is volt laptopom, de azt tudom, hogy ha lenne, 5 perc alatt átléptetném a gpu-val a TDP-t. Vagy ha nem , akkor foggal feszíteném szíjjel a videókártyát, de úgy, hogy 5 rongyért még csak véleményt sem mondanának róla. A bimetálost is.

dosszié 2011.07.13. 13:51:28

fújd le WD40-el. Az mindenre jó

zsiráffff (törölt) 2011.07.13. 13:55:18

@Eric_Cartman: Öhöm :) de csak ha nagy meleg van.

@Sün‼: 5 :)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.07.13. 13:57:08

szerintem egy további hibája is volt a laptopnak: a windows nem engedte átállítani a billentyűzet-kiosztást magyarra.
ilyen posztot el se olvasok

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.07.13. 13:57:42

@megamen:
Hááát, ha nekem lenne laptopom, én a kerítést is átlépném!

Eric_Cartman 2011.07.13. 14:02:49

@EÖ: Pontosabban BÁRHOL. Csak a posztoló képzetlen. De majd jóreggelt tibi elmagyarázza.

Egyéves Önkéntes 2011.07.13. 14:07:50

@Eric_Cartman: szerintem mi ezt nagyon nem értjük.

ergbertegon 2011.07.13. 14:15:30

Nos, megfelelő időnlént a 8400 gs-t be kell mártani egy kis ikejás jeges vízbe és meggyógyul. Esetleg egy kis rupobphen port behinteni a gépbe és az orrba. lemegy a láza és nem reped szét.
Hú b@ssza@ meg. Most jövök rá az asszony topija is ezzel a kártyával van szerelve.
Most megyek felkötöm magam...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.07.13. 14:16:56

"A problemat egy picit arnyalja az is, hogy hiaba javitjak meg, nagy valoszinuseggel egy ujabb szeriahibas termeket fogok kapni, ugyanis az osszes ilyen tipusu laptopot ezzel a videokartyaval szereltek."

Nem biztos, sokszor van, hogy a cseredarabok már javítottak.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.07.13. 14:19:39

"A problemat egy picit arnyalja az is, hogy hiaba javitjak meg, nagy valoszinuseggel egy ujabb szeriahibas termeket fogok kapni, ugyanis az osszes ilyen tipusu laptopot ezzel a videokartyaval szereltek."

Nem biztos, sokszor van, hogy a cseredarabok már javítottak.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.07.13. 14:21:05

A blogmotor meg...

...úgyis tudjátok. :D

ergbertegon 2011.07.13. 14:22:53

Ójaj.
Valaki szakértse már meg nekem.
Ez egy 2008 ban vásárolt BENQ R56 laptop és 8400MG 128 megás kártya van benne. Mi is várhatunk hasonlót?

akos147 2011.07.13. 14:25:06

30.-ozni jobb, mint elsőzni

esef 2011.07.13. 14:29:13

kendácsolj neki vízhűtést és nem fog túlmelegedni... :)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.07.13. 14:34:54

@ergbertegon:
Ha átlépnéd a TDP-t, akkor lépj vissza kettőt!
Akkor biztos nem lesz baja.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.07.13. 14:43:40

@megamen: @Sün‼: Nekem eleve már CSEKA-val gyártott van, de updételve van KGB-re...

ergbertegon 2011.07.13. 14:44:22

@Sün‼:
Megvan.
Berakom egy széles tálcába a topit amibe elsüllyesztem olyan 5 cm desztillált vízbe. Így nem lépi túl a TDP-t. Ha meg az asszony hangosan fröcsköl gépelésnél akkor majd rászólok.

ergbertegon 2011.07.13. 14:46:45

@Sün‼:
Lehet, hogy már át is léptem a TDP-t mert az RGB már nem túl jó az LCD-n. Úgyhogy most keresek a WWW-n egy új DRV-t a HDD-re.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.07.13. 14:58:11

@ergbertegon:
Ez így túl kacirmányos!
Heggessz bele bimetált, oszt' jóvan!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.07.13. 15:00:53

@ergbertegon: 8400MG
Benne van, hogy 0MG --> ezt fogod mondani, amikor behal :D

Bakter 2011.07.13. 15:10:23

@Rick Astley:
5 ropiért visszaforrasztják? Mivel, csehszlovák pisztolypákával?

Bakter 2011.07.13. 15:23:33

@Sün‼:
A pirolízises módszert én is írtam, de az rohadt médiahatóság lelopta az oldalról. Biztos nem volt hozzá 18-s WD40 karika.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.07.13. 15:38:08

@Bakter:
Persze, hogy nem volt, most a pedomaci a divat!

2011.07.13. 15:46:41

pirolízis - ez volt már ?

nagno 2011.07.13. 15:50:27

Ha a foglalat reped meg, akkor azt nem forrasztják meg.
Azért elég gáz, hogy semmi lehetőség nincs ilyenkor feldugni a gyártó cég valagába egy jó nagy sünt.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.07.13. 15:52:39

@Kulics:
Még nem!
Most a TDP-vel, meg a GPU-val, meg az OMG-vel foglalkozunk a HDMI-n keresztül.

2011.07.13. 15:55:11

@nagno: nem a foglalat reped meg, hanem a bga tokozast dobja le.

@Bakter: szerinted mivel b+? technokol rapiddal.. kit erdekel, amig tisztessegesen megcsinaljak? idiota.

@Sün‼: neked amugy miert nem szakadt bel anyadba a fejed? ;-)

Bakter 2011.07.13. 16:16:07

@Rick Astley:
No csak azért kérdeztem, mert én éppen ebben a lebujban tárogatózom. És számtalan ilyen 5 ropiért "visszaforrasztott" lapot láttam már - kinyírva. Az Nvidia egyes típusai döglenek meg így, nincs "foglalat". Le kell cserélni őket, megfelelő technológiával, megfelelő forrasztóállomással. Az 5 ropiért meghőlégfújózott chipek hamarosan ismét megdöglenek.
Szóval, apukádat idiótázd le, énekes.

Koky_ 2011.07.13. 16:25:48

@Bakter: Nyugi, nemsokára Rick Astley gépe is a szervizben köt ki, és jó eséllyel javíthatatlan lesz, mivel addigra már megjárta az 5000 Ft-os sufniszervizeket :D

Bakter 2011.07.13. 16:33:47

@Koky_:
Én nyugodt vagyok, jókat röhögök az okosokon.:) És általában azért tartják jónak a városi legendákban az 5 ropis módszert, mert a kedves ügyfelek bsznak a sufniszervizbe visszavinni a gépet, és balhézni, hanem inkább rábízzák a megfelelő szakemberekre. Így az kép alakul ki, hogy a "visszaforrasztás" működik.
Olyat is olvastam, hogy valaki a pc-s videokártyáját vágja be kéthetente a konyhai sütőbe hasonló probléma miatt, oszt egy pár napig megint jó.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.07.13. 16:39:54

5.000 Ft-ért itt nem messze az út mellett a Cigány Marisnál fullszerviz van a susnyásban.

Koky_ 2011.07.13. 16:39:57

@Bakter: Jaja :) Bírom, hogy azok "szakértőznek", akik azt hiszik, hogy -idézem- "a bga tokozast dobja le" :D Mutatni kéne neki egy BGA hibás alaplapot, aztán megkerestetni vele a tokozást, amit szerinte ledobott :D

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.13. 18:04:25

Túl sok idő eltelt. Az íbéjen veszel egy alaplapot.

FJANOS 2011.07.13. 18:31:56

@Bakter: igen, az ilyen zsenik ötleteivel van tele a jutyúb :D azután legalább 2 napig megint jó :D

Tomasz_a_gozmozdony 2011.07.13. 21:38:01

@aha, persze: es feher szinu is van belole, vagy csak ketszazezer felarert cserebe?

Gastroger 2011.07.13. 23:22:59

Ezt nem értem a posztoló kérdez majd válaszol is. Igaza van.
Azért a magyar billenytűzet kiosztásának hiányáért simán perelnék.

Majdénmegmondom 2011.07.13. 23:33:26

@Gastroger: Az igazi kúlgájok egyből kipattintják a helyükről az ékezetes gombokat, nehogy kísértésbe essenek írás közben!

Megdobbent 2011.07.14. 02:31:37

Az egesz szart sem er, ha nincs rajta palkovicsne logoja. Se bimetal, se urgyik csipeles nem segit mar ezen :(

2011.07.14. 04:31:44

Jól meg kell hőlégfúvózni (pirolízis), bga golyók xboxokban is attól nőnek vissza! Csak síneket vedd ki előtte! Ha mégsem menne akkor WD40 és/vagy jegesvíz.

zsiráffff (törölt) 2011.07.14. 08:15:13

@Sün‼: Köszönöm :) tejjesen pontos volt!

@Bakter: Haccázezres pirolízises sütőbe bele, gondja többet nem lesz vele!

Egyéves Önkéntes 2011.07.14. 08:23:59

@Aki a zsiráfotszereti:

Konyhánkban két piroliz áll,
de csak egyik pirolizál.

Eraser 2011.07.14. 08:26:56

A Reball-ozás bevett javítási módszer, csak profi helyen kell csináltatni, például itt:

hardverapro.hu/apro/infras_vga_javitas-nezz_be_ha_gondolod/hsz_1-50.html

Én szintén nVidia 8400M GS GPU-t javíttattam (ez MXM2-es kártyán volt) másfél éve, azóta is szépen megy, még ebben a marha melegben is.

zsiráffff (törölt) 2011.07.14. 08:31:46

@EÖ: LOL. Avagy betesszük a mikróba, és nem lesz benne mikróba. :)

Peter Griffin 2011.07.14. 10:14:54

www.kekszalag.hu/?q=system/files/Nevez%C3%A9si%20lista_Kekszalag.pdf

Ede a 444-es számú Adrienn nevű hajóban versenyez. Sok szerencsét és jó szelet EDÉNEK!!!!!!!!!!!!!!!!

lechiffre 2011.07.14. 10:17:42

Hasonlóan rémes történetem van egy Fusi Amilo pa 1538 cal kapcsolatban. közel 200 E ért vettem anno 2007-ben, egy év gari volt hozzá 13 hónap elteltével meghalt a videokártya (Geforce go7400). A javítás 66 E. Utánna még 3 szor kellet háromhetes szervíz-wellnesre küldenem. Ez egy fhosssss.

GZoli 2011.07.14. 12:08:34

@Rick Astley: Elvileg az össze 8-as szériás Geforce ilyen volt.
Hol javítják (normálisan) 5000Ft-ért?

zsiráffff (törölt) 2011.07.14. 12:24:22

@atpijkamo: nem, ez már régi poén :)sőt, nem is én találtam ki, hanem a volt pasim.

Eraser 2011.07.14. 12:39:37

@GZoli:

hardverapro.hu/apro/infras_vga_javitas-nezz_be_ha_gondolod/hsz_1-50.html

sienna 2011.07.14. 18:36:27

Acer Aspire laptop? Nekem 30ezerért csinálták meg...

különvélemény 2011.07.15. 10:12:05

Ha jól tudom, a szavatosság 2 év, rejtett hibánál 3 év.

mohopasi 2011.07.15. 10:37:14

Esetleg a videokártya gyártónál lehet szerintem próbálkozni. Ha elég szívhezszóló nem balhézós, hanem panaszkodós levelet ír az ember, márkavédelem címén nagyon-nagyon sokáig tudják kezelni a problémát.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.07.15. 11:05:45

Lehet, h láma kérdés, de szokott olyan lenni, az újabb típusnál, hogy rárakod egy dock station-re amibe kézzel bármilyen PCI-E (vagy talán még régi AGPs) kártyát bele lehet tenni (mondjuk lhet csak a feles méretűt).

Boot során észre fogja venni és használni, de ha nincs szerencséd akkor biosban kell átállítani vakon.

Így nyugodtan használhatod a régi laptophoz a 200ezres vadiúj videókártyát, egy ilyen gépben az aksi úgyis gyenge, szóval nem gáz a dockstation.

Dellnél tápegység szeretett kigyulladni úgy 5-6éve amit Malajziában gyártottak - akkor összeszedték és cserélték. Mivel elég rugalmasak voltak a céggel szemben elküldtük a szériaszám listát ők meg annyi darab tápot, nem kérték a régit, bár mivel veszélyes anyag stb. így ez nekünk volt teher.

Mondjuk nem hordták szét a felhasználók sem, persze lámák a típus beazonosításához, hiába küldtünk róla fényképet hol van ráírva.. aztán név szerint is felszólítottuk, mégsem vitte el. Mondjuk nem is gyulladt ki gondolom.

dr nmate 2011.07.16. 03:08:40

Javaslom vegyél egy új laptopot...
Én is akkor tájt vettem egy pegAsust... azóta is megy, igaz már van egy új is... mert kihagyhatatlan ajánlat volt(4 GB ram, 500 Gb wincseszter, hdled 15,6-os képernyő, cirka 128-ért...) (csak mert örülök)

xpedient 2011.07.18. 11:00:36

BGA tokozású csipek forrasztása szokott kiolvadni a nagy hőtől, és nem a tokozás. Egy ilyen újraforrasztás kb 35e Ft. És garancia nincs rá. 5e Ft-ért sztem max átmelegítik neked. Van amikor az is bejön.
Egyébként ez majdnem minden laptopnak hibája. És általában a VGA csipeké, mivel azok melegednek a legjobban.
Ez általában úgy jelentkezik, hogy becsíkozza vagy krix-krax karakterekkel rakja teli a kijelzőt. Ilyenkor a legjobb amit tehetsz, hogy gyorsan túladsz a laptopon. Mivel egyre gyakrabban fog jelentkezni a probléma, amíg teljesen szar nem lesz.
Én csak az Intel videokártyás laptopokat ajánlom. Azok gyengék, de legalább nem melegszenek annyira.
Aki már látott egy mai komoly videokártyát, ami akár két kártyahelyet is elfoglal a PC-ben, na most ezt kell elképzelni egy alig szellőző laptopban, egy kis ventilátorral hűtve.

Egyéves Önkéntes 2011.07.18. 11:02:32

Tok-tokozati összefüggést vélek felfedezni.

.NetRolller 3D 2011.08.04. 05:36:12

Csak nem Acer Aspire 5720G? Mert ha igen, akkor érdemes bele egy 9-es szériás GeForce-t (vagy egy Radeont) venni, és meg van oldva. (Én legalábbis ennél a típusnál találkozom menetrendszerűen ezzel a hibával - még szerencse, hogy MXM-es cserélhető.)
süti beállítások módosítása