Yves horrorsztorija után Homár legyen a talpán, aki beteszi a lábát az aquincumi Auchanba. A pénztáros a helyszínen beismert hibájából kevesebb tejet számolt el, mint ami a kosárban volt, amit a biztonsági őrök a vásárló lopásának akartak elkönyvelni. Naiv ügyfél ehhez nem adta a nevét, úgyhogy több mint 2 óráig egy ablak nélküli lyukban tartották barátjával. A rémálomnak a rendőrség vetett véget:
2011. július 11-én délután az Aquincum Auchanban vásároltam barátommal több más termék között 3 karton tejet és 6 karton ásványvizet is. A pénztárnál ezeket a termékeket kivéve minden mást kipakoltunk a szalagra, majd megkérdeztük a pénztárost szükség van-e az összes karton kiemelésére vagy elég, hogyha a tejből 1db-ot és az ásványvízből egy kartont adunk oda. A válasz az volt, hogy elegendő. Az ásványvízből sikerült is lehúzni a 6 kartont, de sajnos a tejből nem, abból csak 1 db került blokkolásra. Ezt a hibát ekkor még nem vettük észre, azonban a pénztáros hölgy jelezte, hogy blokk ellenőrzésre fog sor kerülni, mert több, mint 5 kartont vásároltunk az ásványvízből. Ezután egy a kasszában található „pánikgombbal” odahívta a közelben tartózkodó biztonsági őrök egyikét.
Én közben fizettem, bankkártyával, majd a megkapott blokkot átnyújtottam a biztonsági őrnek (melyet mellékelten küldök). Aki jelezte, hogy a blokkon hiba található, ugyanis a tejből nem húztak le megfelelő mennyiségűt, ezt a pénztárosnak is mondta, aki azonnal elismerte a hibáját, közölte, hogy elütötte a mennyiséget, mi pedig felajánlottuk a hiányzó mennyiség azonnal kifizetését.
Erre nem kaptunk lehetőséget, hanem arra kértek minket, hogy fáradjunk velük (ekkor már 2 biztonsági őr volt), hogy a hiba rögzítésre kerülhessen, ugyanis a pénztárost ezért felelősségre vonják. Természetesen nem egyeztünk bele, hiszen jó szándékú emberek lévén nem akartuk a pénztárost semmilyen szinten felelősségre vonatni, egyébként is szerettük volna a bevásárlásunkat minél gyorsabban lezárni.
Erre sem adtak lehetőséget, így elmentünk velük a biztonsági szolgálat egy kis fülkéjébe, a mellékhelységek közelében, ahol elkezdték rögzíteni az adataimat. Az adatokat rögzítő biztonsági őrnek ezzel nehézségei támadtak, többek között azért, mert még nem töltött ki ilyen dokumentumot, így segítettem neki, az értelemszerű kitöltésben, hogy minél gyorsabban az ügy végére járjunk.
Ekkor vettem észre, hogy a dokumentum fejlécében a következő cím áll „Szabálysértési eljárás” majd tételesen felsorolják a következőkben, hogy én mit, milyen mennységben, az áruház mely osztályáról TULAJDONÍTOTTAM EL. Ezt természetesen felháborítónak és valótlannak tartottam, hiszen a pénztáros hibázott, így ezt a dokumentumot nem voltam hajlandó sem aláírni, de sem hogy az adataimat rögzíteni nem engedtem, sem kitölteni a többi részt. A barátom pedig fogta a lapot és kettétépte, majd hívtuk a biztonsági őrök felettesét.
Arra, a kérdésre, hogy miért ezt a dokumentumot kell kitölteni, azt válaszolták, hogy ezt a parancsot kapták „felülről”. A biztonságiak egy felettest hívtak, aki természetesen nem mutatkozott be, beosztását sem tudtuk meg. Az úriember arra próbált rábeszélni, hogy rögzítsük az adatokat és írjuk, le hogy bűncselekmény történt, „ők úgysem tesznek feljelentést” és ha én ártatlannak érzem magam, akkor leírom, de legfeljebb a végére odaírom, hogy nem ismerem el a történteket. Ebbe természetesen nem egyeztem bele, hiszen NEM történt bűncselekmény, így nem lehettem bűnös sem, egyértelmű volt, hogy a pénztáros hibázott, amint azt korábban el is ismerte.
Felajánlottam, hogy vegyünk fel egy jegyzőkönyvet az esetről, melyhez örömmel adom az adataimat, és amelyben az esetet részletesen bemutatjuk. Erre nem kaptam lehetőséget, mert azt a választ kaptam, hogy nekik erre az esetre, csak ez az egyetlen formanyomtatvány áll rendelkezésükre, és nincs más.
Meg egyébként is, szerintük, ha a szabálysértéshez nem adom a nevem, mi a különbség, a jegyzőkönyvnél. A különbség az, hogy nem úgy rögzítenek, mint tolvajt! Ezt sajnos hiába bizonygattam nekik. Mivel nem tudtunk megegyezni, az úriember kijelentette, hogy akkor rendőrt kell hívniuk. Ebbe először nem egyeztem bele, mert nem értettem mi szükség van erre.
Le kell, hogy írjam, hogy ez a fülke, ahová elvezettek egy nagyjából 1 méter x 2 méter alapterületű, semmilyen levegőzési lehetőséggel nem rendelkező „szoba” volt, bekamerázva, egy darab ülőhellyel, ahol az egyik biztonsági őr ült. Én ekkor már zokogtam, de sem egy zsebkendőt nem adtak, sem elengedni nem engedtek el, hiszen 2 biztonsági őr állt az ajtóban, kérésemre kinyitották ugyan az ajtót, hogy legalább levegőt kapjak, és végül sikerült az egyik biztonsági őrtől az ülőhelyet is megkapnom, de a barátomnak ennyi sem jutott. A mellékhelységek közelsége miatt a nyitott ajtónál a wc-re igyekvők természetesen kíváncsian kandikálhattak be a szobába, hogy mi történik.
A vásárolt termékek, eközben, melynek nagy részét ebben a hőségben azonnal hűteni kellett volna, természetesen ott feküdtek a bevásárlókocsiban a pénztártól való távozás óta is, csak egy órával később, az én kérésemre rakták be hűtőbe.
Közben felmerült bennük az az irreális vád is, hogy mi „összejátszunk” a pénztárossal, mivel ilyenre volt már példa, ők ezt sem tartották kizártnak a mi esetünkben. Természetesen felmerült a kérdés, hogyha összejátszottunk volna a pénztárossal, az miért hívta azonnal oda biztonsági őrt?
Arra a kérésre, hogy a pénztárost hívják ide a kasszából, hogy beszélhessünk vele, nemleges választ adtak, és azt válaszolták, hogy az az ő ügyük, majd a pénztárost meghallgatják a műszak végén.
Közben telefonáltam édesapámnak, akitől szintén azt a megerősítést kaptam, hogy a dokumentumot semmiképp se töltsük ki. És kérjük, hogy a pénztárost hozzák oda. De erre nem kaptunk lehetőséget egyszer sem.
Hosszas huzavona után, melyben végig, különböző eszközökkel - többnyire megfélemlítéssel - arra próbáltak rávenni, hogy töltsem ki ezt a lapot, és amely alatt úgy kezeltek, mintha valóban eltulajdonítottam volna 35 karton tejet (áruházi tolvajként), végül a rendőrök kihívásában egyeztünk meg. Eközben érkezett a biztonsági szolgálat helyettese, aki kemény, fenyegető hangon közölte, hogy látja, hogy nem sikerült megegyezni (az én hibámból) így kihívták a rendőröket. Én ekkor már örültem, hiszen láttam, hogy ez az egyetlen kiút ebből az irreális, emberileg megalázó, és valószínűtlen helyzetből, melyben engem tetten ért áruházi tolvajnak kezelnek, aki még ráadásul ellenállást is tanúsít. Természetesen ő is megpróbált még többször is rávenni, hogy töltsem ki a lapot. Az ő felettese aznap már nem dolgozott, így vele nem volt szerencsénk találkozni.
Természetesen közöltem velük, hogy ők nem tarthatnak itt, erre azt a homályos választ kaptam, hogy valóban nem, de annak következményei lesznek. Egész végig, az alatt a több, mint két óra alatt, amíg a rendőrség kiért minimum két ember felügyelt minket, egy biztonsági őr volt a szobában (többnyire az ajtót állta el) és egy magát a biztonsági szolgálat helyettes vezetőjének nevező jól megtermett fiatalember. Mondanom sem kell, hogy 160 cm magas kb. 55 kilós huszonéves lány vagyok, (aki természetesen nem megélhetési tolvajnak néz ki) tehát egyértelmű, hogy erre szükség volt. Egy szó, mint száz, korlátoztak a személyes szabadságomban, több mint 2 órán keresztül és közönséges áruházi tolvajként bántak velem. Hála istennek a rendőrség kiérkezésekor azonnal realizálta a valódi helyzetet és pár kérdés és a személyes adataink ellenőrzése után „kiszabadítottak” az Auchan alkalmazottak fogságából. Mellékleten küldöm a két blokkot, az elsőt, melyről hiányzik 35 liter tej, és a másodikat, melyen kifizettük a hiányzó mennyiséget. Ezeken látható a két időpont eltelt idő, ami alatt a szobában tartottak.
UPDATE 07/22: Az Auchan elnézést kér és kárpótlást ígér naiv ügyfélnek:
Kedves Tékozló Homár és Kommentelők!
Az Auchan Magyarország Kft. ezúton is sajnálatát fejezi ki a július 11-én történt esettel kapcsolatban. A vállalat kárpótolni kívánja az érintett vásárlókat. Az Auchan kivizsgálta a lopás gyanújához kötődő esetet, megállapításra került, hogy az Óbudai áruház is több ponton hibázott az ügyben. Az Auchan Magyarország Kft. a kellemetlenségekért a panasszal élő vásárlók elnézését kéri, a kárpótlási egyeztetést az áruházlánc megkezdte.
Üdvözlettel,
Az óbudai Auchan áruház igazgatója
Az utolsó 100 komment: