Tékozló Homár

Szériahibás Suzuki Swift?

2011.07.27. 12:12 | jackyll | 117 komment

Nem teljesen világos, hogy Zrubi mit szeretne a Suzuki Pesttől, azon kívül, hogy nem szeretne 150 ezer forintot fizetni 50 ezer kilométerenként nyelestengely csapágy cseréje miatt.

Közel 4 évvel ezelőtt, megvettük első saját autónkat. A választás - főként anyagi korlátok miatt - a "mi autónkra" esett, konkrétan az egyik (1,3 benzines 5MT 2WD) Suzuki Swift (2005-2010) modellre. Egészen mostanáig meg is voltunk vele elégedve, még annak ellenére is, hogy párszor visszahívták ilyen-olyan kisebb hibajavításra, alkatrészcserére. Persze van az a bizonyos Suzuki váltó-betegség - ami a fejlemények után már szintén megérne egy pár mondatot... A kocsit a Suzuki Pest (ma már Auto-Fort) márkaképviseletnél vettük, és oda is hordtuk kötelező a szervizelésekre. Nem volt velük különösebb gond vagy probléma, ha leszámítjuk azt, hogy mindig lényegesen drágábban csinálták, mint máshol - de előnyükre szól, hogy hamar megcsinálták, és közel vannak :) Egy nap aztán felfigyeltem, hogy a kocsi furán morog menet közben...

Nem lehetett a fék, mert a kerékfordulathoz/fékezéshez nem volt köze a zajnak... Sokkal inkább a motor fordulatszámához, és ahogy egyre jobban figyeltem és hallgattam, körvonalazódott, hogy nem csak a fordulat, hanem inkább a leadott nyomaték az, ami befolyásolja a morgás mértékét. Ebből számomra egyértelművé vált, hogy valahol az áttétel és a kerekek meghajtása körül lehet a probléma, ami várhatóan egy laikus számára is rosszul hangzik, én viszont - szerénytelenül mondhatom, hogy jelentős műszaki tapasztalattal rendelkezem - komolyan aggódni kezdtem :O

Másnap bevittem a bejáratott szervizbe a kocsit, hogy vizsgálják meg, mi adja a fura hangot. Egy szakember jött, és elmentünk kipróbálni, hogy ő is hallja, miről beszélek. Alig gurultunk ki a szerviz kapuján, az első 3 megtett méter után a szerelő rám nézett és azt mondta: nyelestengely csapágy. Mivel autókkal sosem foglalkoztam igazán, kértem némi magyarázatot a kifejezés megértéséhez, majd megelégedéssel nyugtáztam, hogy legalább jól sejtettem, hol a probléma. Azt azonban még mindig nem értettem, hogy ez mitől van. Az autó viszonylag új, szinte csak én vezettem, érzésem szerint nem hajtottam szét, normál használat mellett következett ez be, 57000 km körül - ami szintén nem indokolja, hogy bármi tönkremenjen a váltóban (vagy bárhol!) A szavaiból, és a használt kifejezésekből egyértelműen arra következtettem, hogy nem most lát ilyen problémát először - és ez a történet kimenetelének ismeretében igen fontos momentum!

Visszamentünk a szervizbe, ahol ecsetelte, hogy mit lehet ezzel tenni:

Bejöhetek bármikor, még aznap megcsinálják: kicserélik a problémás csapágyakat, a művelet várható költsége pedig: 150.000 HUF lesz. Ezen már csak röhögtem, és kértem hogy menjünk vissza a munkafelvételre, mert az szerintem nem elfogadható, hogy egy "új" gépjárműben 57.000 km után az ilyen mértékű meghibásodást normálisnak tekintik, és kifizettetik a cserét a tulajdonossal. Főleg, hogy ha belegondolok: mit várhatok ezután? 60.000 km-ként 150.000 HUF-os szerviz rendszeresen?

Kérdeztem a munkafelvételen, hogy mi van, ha ez a probléma a garancia időn belül előjön? A válasz a következő volt: "akkor természetesen ingyen megjavítjuk". Ez pedig azt jelenti, hogy a probléma üzemszerű használat során előjön! - és ezt el is ismerik azzal, hogy garanciaidőn belül szó nélkül javítják!

Kértem, hogy adjanak egy írásos szakvéleményt a járművem állapotáról és problémájáról. Itt változott meg a hangnem a részükről, és egyből elutasításba váltott át: Ők ilyet nem tudnak adni. Kérdem én, hogy akkor ki tud ilyet, ha a hivatalos Suzuki márkaszerviz NEM?

Ezek után a munkafelvételis ember elkezdte lökni a hülyeséget, amikből idéznék párat:

...egy kávéfőző esetében biztosan mindenki elolvassa a használati útmutatót, de egy 3 millás autó esetében senki...
...valakinek ki kell fizetnie a révészt...
...biztosan nem volt megfelelően szervizelve...
...lehet hogy nem cseréltek benne olajat...
...ezt még senkinek nem sikerült megreklamálnia és garancia időn túl elintéznie...

Ezen a ponton a főnökét kértem. Fel is hívta, a beszélgetés a következőképp zajlott:

- Helló, van itt egy ügyfél, és megszólalt neki a nyelestengely.
- Hol vásárolták a kocsit?
- A Suzuki Pestnél.
- Hol szervizelték a kocsit?
- A Suzuki Pestnél.
- Megvolt minden kötelező szerviz?
- Igen, mindegyik időben megvolt.
- Hány kilométer van a kocsiban?
- 57000 km.
- Garancia időn belül van még?
- Nem, már nem.

A többi nem is érdekes, nyilván azt kapta válaszul a főnökétől, hogy húzd az időt, hülyítsd még pár hétig azzal, hogy megkérdezzük a Suzuki Magyarországot.

De egy lényeges információt azért akaratlanul is adtak:

a probléma létezik, hiszen egy főnök is tudja, miről van szó, egyetlen kifejezésből(!)

  • tudják, hogy ez rendszeres probléma,

  • tudják hogy az ügyfélre kell tolni a szart, mert a Suzuki Magyarország nem hajlandó elismerni a problémát


Utána persze azt kaptam válaszul hogy: van remény, jövő héten megkeressük ez ügyben, addig tárgyalnak a Suzukival. Mindez 3 hete volt, és most nyögték ki, hogy: Sajnáljuk, de nem garanciális probléma!

A fura az, hogy a fórumokat, alkatrészboltokat keresgélve megállapítható hogy:
több helyen szakemberek megállapították, hogy a váltó egyszerűen alul van méretezve az alkatrészboltok teli vannak a problémás csapággyal. Illetve, hogy a csapágyból létezik megerősített változat.

Ezek után feltételezem, hogy nem vagyok egyedül ezzel a problémával. Lehet, hogy már veled is kifizettették egyszer ennek a költségeit, lehet hogy még nem jött elő, de a fentiekből biztosan állíthatom, hogy elő fog jönni a Te autódban is.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.27. 12:32:45

@Aki a zsiráfotszereti: impreza wrc light -ra gondolsz? :)
kösd fel a liberót, szar érzés utánna másba visszaülni (qrva gyorsan meg lehet ám szokni /néhány mp/, hogy bármikor rálépsz a gázra, feltépi az aszfaltot) :)

dr. _mmm_ 2011.07.27. 12:33:56

Nekem egy 2000-es évjáratú swiftem volt. Újonnan vettem. Azoknak az első szélvédő volt tervezési hibás. A szélvédő "mozgott" a keretben, és szép lassan kidörzsölte a tetőnél az érintkezést, majd ezután a tető látványosan elkezdett rohadni a szélvédő felől. Persze ez már csak akkor jött ki amikor a kocsin nem volt garancia. (idő kell a dörzsöléseshez, és a rohadás elindulásához)
Volt ismerős 1 Suzuki szervizbe. Megsúgta, hogy a gyár tud róla.. elismeri a hibát.. de gari időn túl nem javítja ingyé. Ln nem csináltattam meg.. eladtam a kocsit rá 1-2 évre.

É2I 2011.07.27. 12:34:51

@Horváth Lajos: Állítólag levették a homárról a posztot.
Sün archiváltad remélem!

FONTOSH!!!!

Egyébként EDE nagy eséllyel beleborult a Balatonba.

Zrubi · http://zrubi.hu 2011.07.27. 12:36:16

Hogy Zrubi mit is szeretne ezzel:

Hogy a problémát garancia időn belül kijavítanák, azzal elismerik, hogy üzemszerű használat mellett is előjön a probléma...

Ebből viszont az következik, hogy MINDEN (ezzel a váltóval szerelt) swift-nél előjön, ez csak idő kérdése. Ahol az idő 3-5 év. Ez szerintem egyátalán nem elfogadható!
Ez bőven kimeríti a szériahiba vagy tervezési hiba fogalmát!

És igen, az is lényeges szempont, hogy ne kelljen 60.000 km-ként szétszereltetni a váltót egy alulméretezett csapágy miatt!

Mindemellett érdekelne, hogy más swift tulajok mit tapasztalnak ezügyben?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.27. 12:38:39

@É2I: hat nem allitolag, hat tenyszeruen nincs itt:)
EDE is igy tunt ell egy ejszaka...
de most nem tudom ki volt az utolso...

Prof. azsiráf.PhD. 2011.07.27. 12:38:58

wow. reggel óta azzal szórakoztam, hogy ezt a nyamvadt profilt állítgattam. Mozilla nem fogadja el a jelszót, IE meg nem visz sehova, valami béta verzióról hablatyol.

DE: sikerült. így mostmár ez vagyok én és nem más, van avatarom is, boldog vagyok, csak ennyit akartam mondani, köszönöm.

@donfuligjimmy: menni megy valóban, csak ne lenne olyan csúnya.:)

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.27. 12:40:06

@Aki a zsiráfotszereti: azért ezt így kijelenteni botorság.
skodálatos feliciám van (nem verem rá a mellem de ...)
olcsón van hozzá alkatrész.
Bár időbe telik megtalálni őket, de vannak IGAZÁN JÓ szerelők hozzá maszek vonalon, csak sokáig tart míg sorrakerülsz (2-3 hét).
Relatíve keveset fogyaszt (vegyes: 6.7)
Még nem ált meg sehol.
Azon kívül, hogy nincs benne klíma és ótomata váltó, nagyon nem tudok belekötni (tempomatot már rakattam bele, idővel a többi is meglesz, villanyablak, ülésfűtés...).
Inkább skodri mint buzuki :)

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2011.07.27. 12:40:30

Pedig csak az irányjelző-folyadékot kellett volna rendszeresen mosni.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.07.27. 12:40:48

@É2I:
@hagyma:
Bazzeg,pedig milyen jó kis poszt volt. És a hozzászólások... Kárba veszett a trollkodásunk.. :(:(

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.27. 12:42:04

@akiazsiráfotszereti: óóóó te ... most szépseggversenyrekészülsz vagy mifene?
nemtökmind1 hogy néz ki kivülről, ha mondjuk 150-nél parketta, és álvahagyja a többit? :D

É2I 2011.07.27. 12:42:28

@Zrubi: Részvétem! Ugyanakkor szerintem keress rá a neten, biztosan van valami suzukis fórum. Ott eredményesebb lennél a sorstárs kereséssel. És talán pertársaságot is tudtok alakítani.

@hagyma: Lusta voltam leellenőrizni :)

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.27. 12:43:29

az eltünt posztra.
lehet fejlesztik a blogmocit.
Ez egy új fícsör lehet. Már nem csak kommenteket tüntel el, hanem posztokat is :)

Prof. azsiráf.PhD. 2011.07.27. 12:46:46

@donfuligjimmy: azért vettem mazdát, mert az szép is meg jó is (nekem.. ). persze a külső nem minden,de az ilyen batár ronda kocsikat igazán tesztelhetnék optikailag is, mielőtt kidobják a placcra.

yowou 2011.07.27. 12:47:31

autót kellett volna venni nem pedig szutyukit

É2I 2011.07.27. 12:47:53

@akiazsiráfotszereti: Ezt inkább pateknak nézem, mint zseráfnak. :D

@Horváth Lajos: Arról nem is beszélve, hogy oda lett egy keservesen beszerzett ELSŐzésem. Igaz Alsónak volt álcázva, hogy ne vegyék észre az elsőzőket utáló kommentelők.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.07.27. 12:50:05

@É2I: Az bizony. Mégpedig egy nagyon nagyon kedves kis pati :)

Én is éppen álcázom magamat, hogy a trollok ne találjanak meg:)

leonito77 2011.07.27. 12:59:19

Kedves Posztoló!

Annyira nagyon nem kell elkeseredni, mert a csapágy ára nem éri el az 5000 forintot és 40-50 ezerért kicserélik (megkérdeztem). Igaz, nem márkaszervizben. Egyébként pedig fődarabra van úgynevezett szavatosság, ha jól tudom a váltó és a motor is ilyen, de a jogszabályokat nem ismerem érdemes lenne utána nézni ennek is.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.07.27. 13:03:12

@É2I: Sajnálom, biztos megrázó lehet,hogy elveszett egy elsőzésed. Írj az indexnek, hogy a posztot ne, de a kommenteket állítsák helyre!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.27. 13:07:03

@donfuligjimmy: basszameg utolso elotti voltam
nade egy EDEs utolsozas utan nem rossz ez

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2011.07.27. 13:07:32

@donfuligjimmy: most komolyan, csak nálam jön be az eredeti? vagy ami nálam van az a proxy verzió?

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.27. 13:08:31

@fghjk: valószinüleg van egy proxy "előtted".

ezt monnya a homár:
"Tékozló Homár

Sajnos nincs megjeleníthető bejegyzés...
"

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.27. 13:09:19

nem baj, majd azt hazudom, hogy utolso voltam...

Apenta Meggy 2011.07.27. 13:10:34

A kedves posztoló kicsit tájékozatlan.
1) forgó+kopó alkatrészekre kicsit más a gari. Talán el kellene olvasni a jótállási feltételeket + a gari is lejárt már.
2) 150k kicsit durva kb. megduplázta a tényleges költséget.
Imádom az ilyen idióta posztolókat akik a valóságot elferdítve félrevezetik az embereket + lejáratják a cégeket. De legalább jót röhögünk a baromságán.
Továbbá ez a post is csak arra jó, hogy a számlát nem adó sufni autószerelő műhelybe tereljék a csóró Suzukisokat, aki azt hiszik hogy jól járnak, hogy 80k-ért számla nélkül olcsón megúszták a javítást.
Az ilyenek miatt tart az ország ott ahol most tart.....

Prof. azsiráf.PhD. 2011.07.27. 13:10:43

@fghjk: az is lehet, hogy te vagy a rencergizda, csak elfelejtetted.

Zrubi · http://zrubi.hu 2011.07.27. 13:10:48

@leonito77: Értem, és természetesen én is utánanéztem.... De ettől még ez még nem okés.
Ahogy az sem, hogy a hivatalos márkaszervízben garancia idő után 2-3x-os áron akarnak javítani egy ISMERT típushibát.

És ha mást nem is érek el az egésszel, mint hogy teli lesz ezzel minden kicsit is érintett fórum, már az is valami ;)

Zrubi · http://zrubi.hu 2011.07.27. 13:12:06

@Real77: A kedves posztoló TÉNYEKET közölt. A postban feltüntetett árakat a Suzuki Pest adta, nem én találtam ki.

gelsystem 2011.07.27. 13:12:54

hogy érdemben hozzá-throllkodLYak:
...
150k?!?!?!?! százötven kááááá?!?!?!?!
meg akarod duplázni az autód értékét???????

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.27. 13:13:56

@akiazsiráfotszereti: most láttam, h tegnap még válaszoltál a kommentemre.
Nem volt igazi troll. Ő a jófajta eszmecserét/kultúrált vitatkozást hiányolta. Itt. A trollok gyülekezőhelyén. Csak felhomályosítottam, hogy nem a megfelelő helyen keresgél :)
(erről jut eszembe: HEY!FOSTALIGABLOGMOCI!HOLAZÉRTESÍTŐÍMÉLTESZARDARAB?!AZTISLENYELTED?)

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2011.07.27. 13:14:44

@donfuligjimmy: oks van proxy, elsőre nálam is az jelent meg h "Sajnos nincs megjeleníthető bejegyzés..." majd refresh után megjelent, de a végén ez van: "Ez a bejegyzés nincs megjelentetve. Nem fűzhető hozzá komment."
mindenesetre érdekesen működik a proxynk

mortalwombat 2011.07.27. 13:14:44

Ennyit arról, hogy jó, mert:
-olcsó hozzá az alaktrész
-keveset fogyaszt
-tartós, mint a baracklekvár

Az én 19 éves autóm 180 ezer km-el:
-195 e ft volt használtan
-megvétele óta belehajtottam 1 év alatt 50 e km-t
-csak kopó alkatrészek voltak cserélve, a legdrágább 19.800 ft volt.
-1.4-es motor, 5,8-at eszik nem kímélő üzemmódban, autópályán, városban vegyesen.

Minden más a Ti autótok.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.27. 13:14:57

@Horváth Lajos: áááá ... nem kell vele vesződni. Adj címet, pornó nélkül 2cd az egész, elküldöm mélbe :D

Prof. azsiráf.PhD. 2011.07.27. 13:18:31

@donfuligjimmy: eszmecserét?? kulturált vitatkozást??? ITT? Maaargiiiit, hát noooormááális??? na sebaj. nyóc osztályt azér' én is bevégeztem :)

@gelsystem: ez már új vicc? még nem hallottam.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.07.27. 13:18:40

@donfuligjimmy:
Na jó,de pornó nélkül az egész net mit sem ér...

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.27. 13:19:31

@akiazsiráfotszereti: jó, elhiszem, hogy megvan a nyócosztáj, de hogyan?
3 első 5 második? :D

megint 2011.07.27. 13:19:35

Ingyen nem fogják neki megcsinálni mivel lejárt a garancia, annyi esze lehetne, hogy elviszi egy normálisan felszerelt maszekhoz, aki valószínűleg sokkal olcsóbban megoldja neki ezt a nem túl bonyolult műveletet.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.07.27. 13:23:23

"Egy nap aztán felfigyeltem, hogy a kocsi furán morog menet közben..."

A kutyát lecsekkoltad, hogy benn van-e még az óljába'? Mer lehet ám, hogy csak az szorult be az ékszíj alá.

tygger 2011.07.27. 13:23:42

nekünk is nyelestengely-csapágyas lett a swiftünk, 80e km-rel. mielőtt megcsináltattuk volna, ellopták. nincs tanulság, csak mondom

Prof. azsiráf.PhD. 2011.07.27. 13:25:11

@donfuligjimmy: nem, nagynéném vót az igazgató, így senki nem mert megbuktatni :):)

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.27. 13:26:15

@akiazsiráfotszereti: Szóval te is melegedni, meg aludni jártál be. Nincs több kérdésem :D

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.07.27. 13:28:37

@tygger:
Vót biztosításotok? Vagy épp azért "lopták el"? Érted mire célzok? :D:D

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.27. 13:31:04

@akiazsiráfotszereti: A napra lehet nézni, de rád nem. :) Köszi!

elwood 2011.07.27. 13:32:13

na tessék Kobela posztot már csak a cache-ben lehet megtekinteni:

google be "kobela homár"
kattintás a "Cached" linkre

már nem sokáig

ők is a go4travel-lel utaznak és mind a szervíz mind az utazási iroda valamennyi ügyfele elégedett és semmilyen pert vagy kártérítési igényt nem támasztanak sem most sem a jövőben

Mocskos Világ 2011.07.27. 13:36:01

Garanciaidőn túl sehol se csinálnák meg ingyen.

Az más dolog, hogy innentől fogva a Szuzukiról mint autóról lehet egy véleményed. Úgy látszik ehhez az árszinthez (itt) ilyen minőség tartozik.

Az én autómban 320ezer km van, de azt se tudtam, hogy van ilyen alkatrésze :) Sőt a motorjához még hozzányúlni nem kellett, igaz ez nem szuzuki, meg egy évtizeddel idősebb :)

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.07.27. 13:36:53

" megamen 2011.07.27. 07:52:56
@hagyma: Mo-on meg az ittas vezetésért jár börtön. Mánakinek, persze. "

Az utolsó hozzászólás ez volt... :(:(:(

Prof. azsiráf.PhD. 2011.07.27. 13:41:13

@atpijkamo: na azt már nem. Nem olyan családból származom én....

Tron65 2011.07.27. 13:44:15

Nem vagyok igazán szaki, de amennyire tudom, a nyelestengely csapágya csak akkor forog, ha ki van nyomva a kuplung!
Ez az egyik alkatrész, ami egy átlagos autóban kitart a bontóig.
Szerintem lehetne egy kicsit rámászni a szuzukira, ha nem a szervizen keresztül, akkor direktben a gyártóra.

É2I 2011.07.27. 13:45:01

@Horváth Lajos:
É2I 2011.07.26. 11:49:46
Alsó!

Apenta Meggy 2011.07.27. 13:47:02

@Zrubi: Hadjuk már a tényeket.....Nekem májusban volt nyeles tengely csapágy cserém. Még cseréltek más csapágyakat de nem tudom pontosan melyikeket ezen kívül volt vezérműszíj,olajcsere ja és a számla nem érte el a 100e Ft-ot se. És képzeld márkaszerviz volt (találd ki melyik? Történetesen ezért is szóltam hozzá a cikkhez, hogy kicsit megvédjem az egyetlen normális szervizt). Tehát a 150e HUF erős túlzás!!!! És nem fedi a valóságot.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.27. 13:47:36

@Horváth Lajos: ittas vezetesert itt 5 ora borton jar
kezdesnek
a tobbit a biro donti el
/nagy volt az arc az indexnel, hogy mindent lehet ami nem tilos, oszt Kobelkaek meg levetettek a posztot/

Rosszindulatú Vászka 2011.07.27. 13:48:30

Amit én tuttam Auto Fort, az piramis volt, de eltünt. Aldi van a hején, Ez fontosch.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.07.27. 13:49:20

@Nigab: nem a te papádat hívták Gepettonak véletlenül? :) Milyen autó ez?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.27. 13:49:30

@Tron65: lehet mindig kinyomott kuplunggal ment, mint a Kobelka fia

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.07.27. 13:55:52

Gyertek a következő poszthoz,és megláthatjátok, hogy Rosszindulatú Vászka szerint menő-e az elsőzés!

TiZ 2011.07.27. 14:22:07

Lövésem nincs mi az a nyeles tengely, de azonnal eszembe jutott ifjúkorom nem normális kifejezése, a nyeles tiki-taki. :-)))

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.07.27. 14:34:44

lehet már a posztolót: a Suzuki a Te autód,szervizelni márpedig kell,fizess néha :))

5 éves elmúlt,mit gondoltál életed végéig kitart benne minden,ne menj rá fekvőrendőrre,ne azzel tapossd az anyósod pupját,ha elromlott ne menj szakszervizbe,csináltasd meg ahaverokkal :))

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2011.07.27. 15:01:54

most mi a probléma? a fékbetétet is saját költségeden kell cserélni x km-enként, mert kopóalkatrész. és ha a nyelesbiszbasz is az?

és ha 100000-nél romlik el akkor is ki akarod cseréltetni merthogy "gyári" hibás?

megamenn 2011.07.27. 15:07:16

@hagyma: és ezt tapasztalatból tudod? :)
Egyébként nem kell megköszönni, hogy bevettelek a kobelás poszt utsó kommentjébe :)

megamenn 2011.07.27. 15:09:51

Az új autó, még az előfizetés nélküli mobilinternetnél is nagyobb lehúzás.

igazságos 2011.07.27. 15:42:23

@hagyma: szerintem EDE keze volt a dologban. Amúgy meg rákattintottam az index oldalán a Homárra, és nem jött be, csak a blogoldal. Valami hivatkozásprobléma is volt.

@megamen: az biztos, de lehet rá felvenni hitelt a Citibankból.

igazságos 2011.07.27. 15:45:14

@Mocskos Világ: akkor tuti Trabant, vagy Lada.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.27. 16:15:32

@megamen: igen
bevittek 5 orara, pont ez a resz jon holnap a blogomon:)
kosz,, hogy bevettel a kobelas poszt utolso kommentjebe
@igazságos: ja, amugy dolgoznak az indexen, irtak, kulonosen a blogszferan

felszopó 2011.07.27. 16:20:25

az enyémben tuti nem jön elő mert nekem nem a ti autótok van :s

Zrubi · http://zrubi.hu 2011.07.27. 16:30:11

@Hurrá Torpedó: Nem, a nyelesbizbasz nem 'kopó' alkatrész. Legalábbi egy normális autónál nem az.

Jóhogy nem már a főtengely (csapágy) is kopó alkatrész, hiszen forog szegény sokat...

yxcvbnma 2011.07.27. 16:55:12

4 éves autót még újnak tart?:) Atyaég...
A többi meglátása is eléggé vicces.

csintapala (törölt) 2011.07.27. 17:36:05

@yxcvbnma: "4 éves autót még újnak tart?:) Atyaég... A többi meglátása is eléggé vicces. "

4 éves autó 57 ezer kilométerrel. Igen, az gyakorlatilag új.

yxcvbnma 2011.07.27. 18:37:47

@hagyma:
@csintapala:

Szerintem se nem régi, de főleg nem új.

Smartass 2011.07.27. 19:40:34

Érdekes módon, 4 ismerősömnek is van ilyen 2005 utáni swiftje, mind 80 ezer kilométeren felül, és nem hallottam ilyen hibáról még. Milyen fura.

Nyilván azért kapott a totalcar-os népítélet.hu-n 8,37-et 702 !! vélemény alapján, mert húmennyire szar autó.

Egyszer, csak egyszer próbálná ki a sok nagypofájú azt az autót, amit annyira fikáz.

A családban 3 régi swift van. Egy 94-es 420 000 kilométerrel, melós autó, egy 190 000 kilométerrel. És egy 135 000 kilométerrel. Kopó cuccok (szilentek, axiál, gömbfejek 200 ezrenként, vagy az után), szelephézag, gyújtásállítás.

Érdekes módon ezek is annyira szar autók, egyikkel se sikerült még 6,2 l/100 fölé menni fogyasztásban. Légkondival se. Persze nem kizárólag városban.

Smartass 2011.07.27. 19:42:13

@Smartass:

Nyilván ütközni NEM ezzel az autóval kell. De a annyira fikázzátok, ugyan nézzetek már meg egy fiat punto, Corsa B, Citroen saxo, stb 99 előtti töréstesztet. KÖSZI

Zrubi · http://zrubi.hu 2011.07.27. 19:53:21

@Smartass: A Népítéleten a legtöbb hozzászólás 5000 km-es autókról szól. Még jó hogy akkor mindenki happy

Ebből a típusból viszont a legöregebb is max 6! éves. Tehát, még csak most jönnek ki a valódi problémái....

És nyilván nem minden swift érintett, ezét is konkretizáltam:
"1,3 benzines 5MT 2WD"

Smartass 2011.07.27. 20:11:11

@Zrubi:

Ez újabb szériák esetében igaz.

A 2005-2010-es szériából 46 darab van 90 000 kilométer felett a népítéleten. Jókat írnak, az ismerősök is hasonlóképp vélekednek. Van 14 darab, ami 130 ezer felett futott, de van 200 és 300 ezret futott is. Benzines 5 sebességes mind. A dízeleket nem néztem.

Lehetnek hibák, nem mondom, de azért az súlyos, hogy szériahiba, meg az összes szar. Mert ez nem igaz.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.27. 20:15:40

@yxcvbnma: najo konkretan az az uj amit kihozol a Kobelakek autosudvarabol
vagy megsem
amit a szalonbol, na

Mocskos Világ 2011.07.27. 20:51:38

@igazságos: ha a lada ennyire problémamentes lenne azt se szégyelleném (az is volt nekem 10 éve).

Most nissanom van, olyan ami még japánban készült, volt ennél már jóval fiatalabb autóm is, de ez 4 éve van nálam és ennyi használat után (7 másik típus után) kijelenthetem, hogy ennyire kevés gondom egyikkel se volt.

Ha újban meg lehetne venni az enyémet, semmi mást nem is néznék.

Secnir 2011.07.27. 22:57:21

1. szomorú vagyok mert a
homar.blog.hu/2011/07/26/foglalalot_kertek_a_skoda_kiprobalasahoz
2011.07.26. 11:47 | jackyll
naiv ügyfél autó
cimű poszt eltűnt. Megértem, ha valami ok végett eltávolítják a posztot, de ugye tudni kell, hogy ami az internetre felkerült, az fent is marad, másrészt illene tájékoztatni a véresszájú bloggereket, hogy miért is történt ez? kis korrekt tájékoztatás (a Kobela Matyi felhívott és udvariasan megkért, hogy töröljük, vagy ő játszik Svarci-féle Erasert, papírja van arról, hogy nem így történt, a poszt toló kérte meg a Homárt mert meggondolta magát, Kobeláék rájöttek, hogy egy local ellenpartner csinálta stb)

2. gépész létemre (beismerem) sosem hallottam a nyelestengelyről. Számomra olyan a hangzása, mint a pengebalta. vagy a menetharapó, reszelőzsír esetleg az ónhorgoló. vagy a bifidus actiregularis.
szóval egy faszság. utánanéztem, így is van, ez egy közönséges tengely, rajta fogaskerekekkel. a kuplungszerkezetben található. 3 db (általában) csapágy tartja, ára összesen kb 30e huf.
ami macerás, az az, hogy le kell szedni a kuplungot, és ennyi. ez MAXIMUM (jól felszerelt AKÁRMILYEN szervizben) 2 óra, két embernek. csapágycsere (1 óra egy tanulónak). összerakni ugyanúgy 2 óra. persze, ha már meg van bontva, akkor egy kuplungcsere is belefér. (javasolt SKF csapágyra cserélni, az örök élet meg még két hét a szétszedés után. érdemes manuálisan kicsit túlméretezni fordulatszám stb. alapján).
összesen 9 munkaóra + a csapágy ára = 50-60e huf. aki ennél többet kér, azt orrba kell daszni.

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2011.07.28. 00:37:19

@Real77: 1, ezekkel tisztában volt a posztoló is. ha a poszt egy jótállási avagy garanciális ügyintézési papír formátumában lett volna megszerkesztve, akkor talán (de csak talán) ezt fel is fogtad volna.

2-3, azt mondod a posztoló megduplázta a tényleges költségeket (mintha nem mondhattak volna neki él(c)ből ekkora összeget - tudósítson kevesebbről, hogy nyugodtabb légy?!) 150k pénzre, ugyanakkor a következő pontban már ekézed azokat akik szerinted 80k-ért(!) számla nélkül(!) sufni(?-!) autószerelő műhelyben javíttatják a "problémát". ha 80 ezer forintért javítják, számla nélkül a sufni autószerelő műhelyben szerinted, akkor ugyan mennyi is lehet az ÁR, a MÁRKASZERVIZBEN?

egy nyolcvanezres nem márkaszervizes le nem adózott tétel (főleg ha bontási úgyeskedésből van a pótalkatrész, tehát azt se verte fel az áfa) kapásból több mint egy százasba kerül legálisan.. és akkor erre rájön a magasabb márkás "órabér" + lecserélik az olajat, megigazítják az antennát, felteszik a az új abroncsokat és ELLENŐRIZNEK. máris 150 000 forintnál járunk. és ezt minden legfeljebb 57 000 km alkalmával. csak mert nem tervezték meg jól a "mi autónkat".

egy mosógépnél is kibaszás, hogy 3-5 év után valami "kikopik" belőle (mert biztos nem költött calgonra a "hüjejűzer", napersze), de bazmeg ez itt elvileg egy gépjármű! mosógépeket ritkán szoktak közlekedésre használni (kivéve korai hajdúk valamint bizonyos eltávolítatlan csavarok esetében) ezt viszont rendszeresen. nehogy olyanban üljön bárki (vagy közlekedjen velünk együtt, szemben, stb.) aminek tervezési hibái vannak. mikor mi voltunk a "kelet" voltak a problémák, típushibák az autókban, de azokkal együtt lehetett élni (más lehetőség úgysem volt), de most mégis mifaszért kell mindent lecserélni/lecseréltetni kurva drága pénzért nem mellesleg 3-5 évente. már apróbb-nagyobb műszaki cikkeknél is bosszantó (és finom voltam), de egy több milliós használati eszköznél is. rossz valami és típushiba? javítsák ki ingyen! aztán legközelebb nem fognak hibázni a tervezésnél.. a szándékos avultatott lehúzásra meg megoldás a kereszthalál..

és, hogy visszatérjek a kitérő után a komment eredeti témájához:

pökhendi vagy és ostoba is. "Az ilyenek miatt tart az ország ott ahol most tart...." ez az egy mondatod még így sem igaz egészen, mert te is csak kis pont vagy. csak van még néhány olyan légypiszok mint te.

isti77 2011.07.28. 14:17:22

Nekem az nem jött le egészen világosan, miből következtette ki a posztíró, hogy ez egy típushiba? Mert a fórumokon már találkozott vele? Ettől még nem biztos, ha az eddig eladott párszázezer autóból pár százon előfordult, az múlhat a használat módján, a vezetési stíluson és tudáson is, nem biztos, hogy az alkatrész van "alultervezve", különben mindegyikben besz.rna.
Vagy azért gondolja, hogy ez rendszeres, mert a szervizes azonnal rájött? Vazze, azért dolgozik ott, mert ért az autóhoz, nem? Feltehetően már találkozott pár ilyen esettel, nem feltétlenül csak olyan Swiftben, mint amilyen a tiéd, és adott mechanikai hiba szerintem minden autóban hasonló hangot ad. Ebből felesleges messzemenő következtetést levonni, és általánosítani.
Egyébként is tele van a poszt rosszindulattal, senki által ki nem mondott, csak az író által feltételezett dolgokkal, mintha üldözési mániája lenne. Szerintem neked már eleve direkt olyan autót adtak el, amelyről tudták, hogy ilyen hibája lesz 57 ezer km-nél. Ja, és azt is tudták, hogy te olyan keveset használod az autót, hogy ezt a futásteljesítményt már a garanciaidő után éred el.
Apropó, futásteljesítmény: ha csak ennyit jársz az autóval, mit vagy úgy besz.rva? A következő ilyen kiadás megint csak 4 év múlva lesz, addigra úgyis lecseréled.

Apenta Meggy 2011.07.28. 16:06:13

@fogsunder: 1) K****ra tisztában volt vele valóban, ha egyből konstrukciós hibára akarta hárítani az egészet. Mert ami magyar az szar ugye??? Mindezt csak azért mert a szervizben rögtön mondták mi a baja. Ezért szakemberek vagy nem? Miért baj az, hogy egy hozzáértő megállapítja a hibáját az autónak, mert erre képezték ki????? Az ilyen "OSTOBA és "PÖKHENDI" mint TE vigye Kiss Pista EV.-hez (gyk: sufni szerelő), hogy találgatva megtalálják a hibáját és majd olcsón és szakszerűen kijavítsák számla nélkül Áfá-t és adót csalva. Mert ez ma a trendi... Gondolom Te is ezt támogatod ostoba balf*sz módjára. 2-3)Ha nem esett volna le akkor segítek. A szakik akik állítólag becsületesen és olcsón jól dolgoznak azok húzzák le a társadalom hülyéit. Konkrétan tudom, mert van ismeretségi körömből aki járt már így, jól rá is b*szott erre. Röviden: bevitte a sufniba, hogy majd jól olcsón megjavíttatja az autóját, nem sikerült az eredetileg 60e Ft-os tervezett ár 170e Ft lett. És a slussz poén, hogy bevitte egy hivatalos szervizbe és 110e-ből megúszta volna az egészet. Spórolni akart de beszopta. Szal remélem Te is megszívod 1x. Ezt kívánom neked, jól rántsanak el aztán majd rájössz. 3)Hogy jön ide a mosógép???? Ha már itt tartunk szerinted ha a mosógépet a vízkő szétbassza akkor az tervezési netán konstrukciós hiba?????? Neked az agyadban van tervezési hiba……

2011.07.28. 16:15:11

@Real77: nincs SEMMi összefüggés egy jó szakember, aki hamar felismeri a hibát/becstelen rossz szerelő és a drága, túlárazott márkaszervíz/kis maszek műhely között. Jó és rossz szerelő egyaránt lehet márkaszervízben és sufniműhelyben is.
Ne legyél sznob aki azt hiszi valami minőséget kap, ha dupla annyit fizet. Teli van az internet a márkaszervizekben történt horror sztorikkal.
Saját esetet is mondhatnék amikor pár ezer forintos hibáért 700 ezret biznisszeltek le a biztosítóval. Nyilván csaltak, de engem ezzel nem ért kár. De ugyanezt csinlják fizetős munkánál is (igen, ezt teszik !!!)

2011.07.28. 16:17:29

@Real77: hja és a számla + adócsalásnak SINCS semmi köze a munka minőségéhez. Ezt a katasztrofális gazdasági és elnyomó adórendszerünknek köszönhetjük. Meg a totális korrupcióra alapuló életünknek.
Semmi köze hozzá hogy ki a jó és lelkiismeretes autószerelő.

Apenta Meggy 2011.07.28. 16:44:16

@Kulics: Legyen igazad! Mindkét oldalon lehet jó és rossz szakember. Mindkét oldalon lehet csalás így vagy úgy, de történetesen a cikkben szereplő márkaszerviz pont a korrekt. Én is hozzájuk viszem az 5 éves Suzukim. Szvsz. nem vagyok sznob emiatt. főleg azért nem mert egy ócska fapados 120e km megélt swift-em van:) De boldog vagyok hogy nincs rajta hitel elvisz mindenhová és megfizethető a márkaszerviz.... Ennyi.

lordjim 2011.07.28. 20:59:23

@donfuligjimmy: na anyádnak biztos'sok öröme van veled.böööööö

vape 2011.08.01. 10:02:31

A posztoló helyében én azért a biztonság kedvéért kérnék árajánlatot más márkaszervizektől is. Pest környékiektől is. Előfordulhat, hogy a másik márkaszerviz 25-30%-kal olcsóbban elvégzi ugyanazt a munkát, ugyanúgy számlával, adózva. És alkatrészt is vihetsz magaddal jópár helyre, nem az ő általuk ajánlott áron kötelező megvenni.

A szakértő nem márkaszervizes szerelőkrőlk meg a véleményem csak annyi, hogy...
Én francia autót birtokoltam korábban sokáig. Csak márkaszervizbe vittem, de Bp. helyett Szentendrére vittem rendszeresen kötelező szervizelni. Egyszer volt egy pillangószelep problémája, akkor próbáltam meg egy fórumokon istenített "félsufni" szervizessel javíttatni. Szórakozott vele vagy bő félórát, utána a kompjútert már nem tudta újratanítani, a végén meg fizettem 5000-et neki (számla nélkül természetesen). Elvittem pár nap múlva az ismert márkaszervizbe, 8000 Ft-ért (számlával) kitisztították a szelepet, kompjútert újratanították, minden OK volt utána. Következő héten a szervizvezető fel is hívott, hogy rendben van-e az autó.
Az esetem megerősítette, hogy maradok a márkaszervizeknél, csak nem az első helyre adom be javításra a kocsit.

Zrubi · http://zrubi.hu 2011.08.01. 10:26:14

Nem tudom miért gondolja mindenki, hogy innentől a "sufniszervízeket" preferálom... Egyátalán nem így van.

Egyébként, kis update az ügyben:

Felhívtam több márkaszervízet is, amiből kiderült, hogy:

- kb azonos áron dolgoznak, ez az ár pedig 100.000 HUF körül mozog. - A hozzáállás persze változó: Volt ahol magától érthetődő volt a csereautó a szervizelés idejére.

- Arra is kaptam tippet, miért kaphattam ennél többet az említett szervizben: "arra az eetre, ha esetleg kuplungot is kell cserélni" (Azonban olyan még egyszer sem volt, hogy az ajánlatban lévő összegnél kevesebbet kellett volna fizetnem...)

- Az is kiderült, hogy a suzuki (kb 2 éve) lecserélte a kérdéses nyelestengely csapágyat egy másik, erősebb darabra. Ezzel tulajdonképp elismerve a szériahiba tényét.

Ezek után, úgy érzem - ha kedvem és energiám lenne hozzá - sikeresen lehetne pereskedni. De nincs.

De lehet hogy másnak van ;)

A tények magukért beszélnek. Azt hiszem, nincs már egyetlen kérdéses pontja sem a 'tippjeimnek', és az eredeti postomban lévő állításoknak sem.

svinjahond 2011.08.03. 01:29:43

1. Kikényszeríteni belőlük (a szerviztől) a hivatalos állásfoglalást.
2. KERMI vozsgálatot rendelni
3. felkutatni több károsultat
4. megkeresni az esztergomi tetveket, hogy csináljanak egy visszahívást, mint nem oly rég tették azt, a régi swiftek lengéscsillapítói miatt.
5. ha nem teszik, akkor pertársaságot alapítani és beperelni a gyártót, hogy isemerje be a felelősségét és soron kívül - saját költségén! - cserélje a problémás alkatrészt erősebbre.

Hirtelen ennyi ötletem van csak.
Én biztosan nem hagynám annyiban, hogy "benyeljek" egy 150 ropis békát azzal a tudattal, hogy ez 60 ezer km-enként menetrendszerűen újra megjön.

Amúgy meg AZONNAAAL KISZÁLLNÉK egy ilyen alulméretezett "mezitlábas" proli járműből... Vennék valami 8-10 éves japán, vagy német "dögöt", amik ANYAGBÓL VANNAK és hírből sem ismerik a fenti ALÁMÉRETEZÉSBŐL SZÁRMAZÓ gyártói hibákat. Hiába no, akinek új autó-feeling kell, de nem telik igazi autóra, annak áll a zászló, hogy beleszalad ilyen szoppantyúba...

Zrubi · http://zrubi.hu 2011.08.29. 18:11:48

- Ezek után mégsem hagytm annyiban a dolgot, írtam egy panaszlevelet a szerviznek, amiben kértem, hogy ha nem tudják elintézni saját hatáskörön belül a dolgot, akkor erről írásban tájékoztassanak, a döntéshozó vezetők megnevezéssével. Amivel aztán személyesen fordulhatok a Suzuki magyarországhoz és a fogyasztóvédelemhet egyaránt.

- Másnap hívtak is, hogy legyek még egy kis türelemmel, újratárgyalják az ügyet a Suzuki magyarországgal :)

- Pár nappal később ismét hívtak, hogy ugyan még nem sikerült elintézni, de a szerviz saját költségre bevállalja a javítást, és majd ők lerendezik a Suzukivla később :))

- végül a kocsit ingyen megjavították, az összes érintett csdapágyat kicserélték. A morgás meg is szűnt, cserébe – gondolom a váltó szétszedése miatt – most sokszor nem talál be a megfelelő sebességbe. Ez remélhetőleg bekopik, és elmúlik hamarosan…

Az egész procedúra folyamán egyvalamire azért nagyon ügyeltek: Semmi ezzel kapcsolatos információ nem került írásba. Az egyetlen hivatalos bejegyzés a szervizkönyv, ahová bekerül a csapágycserék ténye.

Ásil 2011.11.13. 11:58:16

@svinjahond: Nos én is károsultnak érzem magam. Nekem a baj azzal kezdődött, hogy elindultam az autóval, erre teljesen elhagyta magát a sebváltó. Bevittem egy szervízbe, ott 6 ezer forintért helyre rakták. Miután visszarakták, első körben semmi gond nem mutatkozott, majd egy hét múlva az autó fura váltáskor fura hangot adott. Jött a vizsga, majd mikor beül a gyerek az autóba, jön vissza, hogy csapágyas az autó. Mondom ez jó, és mennyibe kerül a szerviz? 100 ezer forint körüli. Beszélek tovább az emberrel, és Ő mondja, hogy annyi ilyen hibás Swift jön vissza, hogy ezen már elgondolkodhatnának a Suzukinál, nem e típus hiba. Mondták, hogy betehetnének akár bontottat is, de ki nem tudnák garantálni, hogy nem menne e szét.

Sid | Chameleon 2012.02.28. 08:34:20

Nekem egy 2007-es Swift-em van, amiben 35.000 kilóméternél jött elő ugyanez a gond. Szintén szivattak 2-3 hétig, majd ki kellett perkálnom a 120.000 forintot.
Most fogom vinni a 90.000-es szervízre, szerencsére (lekopogom a fán) semmi baja nincsen azóta.

svinjahond 2013.02.01. 12:55:05

@Ásil: félre értés ne essék, nem a lenézés beszél(t) belőlem, mikor azt írtam, hogy ez egy mezítlábas, proli autó. Tisztában vagyok azzal, hogy a mai gazdasági/financiális helyzetben nagyon sok becsületes ember csak ezt a járműkategóriát képes nyugodt szívvel bevállalni. Pontosan e "népautó-szerep" miatt gusztustalanok ezek a halmozottan jelentkező, tendenciózus meghibásodások a járművek olyan fődarabjainál, amik jelentős költségkihatással járnak és pont azt a réteget terhelik, akik anyagi lehetőségeik behatároltsága végett nemigen tudnak járműkategóriában feljebb menni! Abban azért egyet érthetünk, hogy kis pénz, kis foci. Ennek szellemében hiába várnánk komplett fedélzeti diagnosztikai rendszert, kétzónás automata klímát, ESP-t, sötétedő tükröket, követési távolságtartó tempomatot, DE KORREKT ÖSSZESZERELÉST ÉS NORMÁLIS TARTÓSSÁGÚ GYÁRI ALKATRÉSZEKET igenis elvárnánk!
Csak a közös fellépés hozhat eredményt, no meg a (sajtó)nyilvánosság okozta nyomás fokozása, hogy történjen valami pozitív változás az ügyetekben!
Nekem jelenleg francia autóm van és a családban is több "csigazabáló népség" által gyártott kocsi fut, de érdekes, hogy eddig egyik se akarja igazolni azt legendásan rossz hírét, ami a vízcsapból is folyik! Biztos, hogy mi vagyunk a statisztikai hibahatár alatt navigálók néhány tucatjainak egyikei, vagy csak megkapják nálunk az előírt törődést a verdák, nem csak beleülünk és rugdossuk, meg tankoljuk azokat!
Szóval sokat számít a bánásmód is.

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2013.12.14. 01:28:54

@Apenta Meggy: ó milyen kedves vagy, erre kénytelen vagyok reagálni - így évek múltán is. egyszerűen arra számítva is hanyagoltam a homárra írogatást, hogy egy olyan olymértékben nincsigaza pökhendi pöcstől mint amilyen te vagy (voltál) csak legfeljebb nickváltásra számítottam, válaszra - ha annak lehet nevezni, amit idehánytál - nem.

remélem azóta megtanultál értőn olvasni gyógyegér. most már biztosan megy a felhő-napocska-hópehely kombó is. ;-)

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2013.12.14. 01:30:40

@Zrubi: és ez nem volt norbi-updatelve a homáron? pedig jó a végkimenetel. ejj..