Nem teljesen világos, hogy Zrubi mit szeretne a Suzuki Pesttől, azon kívül, hogy nem szeretne 150 ezer forintot fizetni 50 ezer kilométerenként nyelestengely csapágy cseréje miatt.
Közel 4 évvel ezelőtt, megvettük első saját autónkat. A választás - főként anyagi korlátok miatt - a "mi autónkra" esett, konkrétan az egyik (1,3 benzines 5MT 2WD) Suzuki Swift (2005-2010) modellre. Egészen mostanáig meg is voltunk vele elégedve, még annak ellenére is, hogy párszor visszahívták ilyen-olyan kisebb hibajavításra, alkatrészcserére. Persze van az a bizonyos Suzuki váltó-betegség - ami a fejlemények után már szintén megérne egy pár mondatot... A kocsit a Suzuki Pest (ma már Auto-Fort) márkaképviseletnél vettük, és oda is hordtuk kötelező a szervizelésekre. Nem volt velük különösebb gond vagy probléma, ha leszámítjuk azt, hogy mindig lényegesen drágábban csinálták, mint máshol - de előnyükre szól, hogy hamar megcsinálták, és közel vannak :) Egy nap aztán felfigyeltem, hogy a kocsi furán morog menet közben...
Nem lehetett a fék, mert a kerékfordulathoz/fékezéshez nem volt köze a zajnak... Sokkal inkább a motor fordulatszámához, és ahogy egyre jobban figyeltem és hallgattam, körvonalazódott, hogy nem csak a fordulat, hanem inkább a leadott nyomaték az, ami befolyásolja a morgás mértékét. Ebből számomra egyértelművé vált, hogy valahol az áttétel és a kerekek meghajtása körül lehet a probléma, ami várhatóan egy laikus számára is rosszul hangzik, én viszont - szerénytelenül mondhatom, hogy jelentős műszaki tapasztalattal rendelkezem - komolyan aggódni kezdtem :O
Másnap bevittem a bejáratott szervizbe a kocsit, hogy vizsgálják meg, mi adja a fura hangot. Egy szakember jött, és elmentünk kipróbálni, hogy ő is hallja, miről beszélek. Alig gurultunk ki a szerviz kapuján, az első 3 megtett méter után a szerelő rám nézett és azt mondta: nyelestengely csapágy. Mivel autókkal sosem foglalkoztam igazán, kértem némi magyarázatot a kifejezés megértéséhez, majd megelégedéssel nyugtáztam, hogy legalább jól sejtettem, hol a probléma. Azt azonban még mindig nem értettem, hogy ez mitől van. Az autó viszonylag új, szinte csak én vezettem, érzésem szerint nem hajtottam szét, normál használat mellett következett ez be, 57000 km körül - ami szintén nem indokolja, hogy bármi tönkremenjen a váltóban (vagy bárhol!) A szavaiból, és a használt kifejezésekből egyértelműen arra következtettem, hogy nem most lát ilyen problémát először - és ez a történet kimenetelének ismeretében igen fontos momentum!
Visszamentünk a szervizbe, ahol ecsetelte, hogy mit lehet ezzel tenni:
Bejöhetek bármikor, még aznap megcsinálják: kicserélik a problémás csapágyakat, a művelet várható költsége pedig: 150.000 HUF lesz. Ezen már csak röhögtem, és kértem hogy menjünk vissza a munkafelvételre, mert az szerintem nem elfogadható, hogy egy "új" gépjárműben 57.000 km után az ilyen mértékű meghibásodást normálisnak tekintik, és kifizettetik a cserét a tulajdonossal. Főleg, hogy ha belegondolok: mit várhatok ezután? 60.000 km-ként 150.000 HUF-os szerviz rendszeresen?
Kérdeztem a munkafelvételen, hogy mi van, ha ez a probléma a garancia időn belül előjön? A válasz a következő volt: "akkor természetesen ingyen megjavítjuk". Ez pedig azt jelenti, hogy a probléma üzemszerű használat során előjön! - és ezt el is ismerik azzal, hogy garanciaidőn belül szó nélkül javítják!
Kértem, hogy adjanak egy írásos szakvéleményt a járművem állapotáról és problémájáról. Itt változott meg a hangnem a részükről, és egyből elutasításba váltott át: Ők ilyet nem tudnak adni. Kérdem én, hogy akkor ki tud ilyet, ha a hivatalos Suzuki márkaszerviz NEM?
Ezek után a munkafelvételis ember elkezdte lökni a hülyeséget, amikből idéznék párat:
...egy kávéfőző esetében biztosan mindenki elolvassa a használati útmutatót, de egy 3 millás autó esetében senki...
...valakinek ki kell fizetnie a révészt...
...biztosan nem volt megfelelően szervizelve...
...lehet hogy nem cseréltek benne olajat...
...ezt még senkinek nem sikerült megreklamálnia és garancia időn túl elintéznie...
Ezen a ponton a főnökét kértem. Fel is hívta, a beszélgetés a következőképp zajlott:
- Helló, van itt egy ügyfél, és megszólalt neki a nyelestengely.
- Hol vásárolták a kocsit?
- A Suzuki Pestnél.
- Hol szervizelték a kocsit?
- A Suzuki Pestnél.
- Megvolt minden kötelező szerviz?
- Igen, mindegyik időben megvolt.
- Hány kilométer van a kocsiban?
- 57000 km.
- Garancia időn belül van még?
- Nem, már nem.
A többi nem is érdekes, nyilván azt kapta válaszul a főnökétől, hogy húzd az időt, hülyítsd még pár hétig azzal, hogy megkérdezzük a Suzuki Magyarországot.
De egy lényeges információt azért akaratlanul is adtak:
a probléma létezik, hiszen egy főnök is tudja, miről van szó, egyetlen kifejezésből(!)
tudják, hogy ez rendszeres probléma,
tudják hogy az ügyfélre kell tolni a szart, mert a Suzuki Magyarország nem hajlandó elismerni a problémát
Utána persze azt kaptam válaszul hogy: van remény, jövő héten megkeressük ez ügyben, addig tárgyalnak a Suzukival. Mindez 3 hete volt, és most nyögték ki, hogy: Sajnáljuk, de nem garanciális probléma!
A fura az, hogy a fórumokat, alkatrészboltokat keresgélve megállapítható hogy:
több helyen szakemberek megállapították, hogy a váltó egyszerűen alul van méretezve az alkatrészboltok teli vannak a problémás csapággyal. Illetve, hogy a csapágyból létezik megerősített változat.
Ezek után feltételezem, hogy nem vagyok egyedül ezzel a problémával. Lehet, hogy már veled is kifizettették egyszer ennek a költségeit, lehet hogy még nem jött elő, de a fentiekből biztosan állíthatom, hogy elő fog jönni a Te autódban is.
gelsystem 2011.07.27. 12:13:03
gelsystem 2011.07.27. 12:15:02
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.07.27. 12:16:47
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.27. 12:17:56
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.07.27. 12:18:28
Amúgy meg a Suzuki szervíz hozzáállása is elég szar...
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.07.27. 12:20:12
zsiráffff (törölt) 2011.07.27. 12:22:23
Sokorai_Atala 2011.07.27. 12:24:30
Chewwbacca 2011.07.27. 12:24:58
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.07.27. 12:25:10
Saab,Smart,Subaru?
zsiráffff (törölt) 2011.07.27. 12:26:08
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.27. 12:26:58
hihihi:)
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.07.27. 12:28:38
Miért mi történt? :O
esef 2011.07.27. 12:28:51
ennyi...
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.27. 12:30:17
1., buzuki stift ... a TI autótok :)
2., bö
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.07.27. 12:30:23
OPEL SOSE KOP' EL
vagy Audi 100-ast,azzal lehetne menni benzinezni az ukránokhoz
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.27. 12:32:26
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.27. 12:32:45
kösd fel a liberót, szar érzés utánna másba visszaülni (qrva gyorsan meg lehet ám szokni /néhány mp/, hogy bármikor rálépsz a gázra, feltépi az aszfaltot) :)
dr. _mmm_ 2011.07.27. 12:33:56
Volt ismerős 1 Suzuki szervizbe. Megsúgta, hogy a gyár tud róla.. elismeri a hibát.. de gari időn túl nem javítja ingyé. Ln nem csináltattam meg.. eladtam a kocsit rá 1-2 évre.
É2I 2011.07.27. 12:34:51
Sün archiváltad remélem!
FONTOSH!!!!
Egyébként EDE nagy eséllyel beleborult a Balatonba.
Zrubi · http://zrubi.hu 2011.07.27. 12:36:16
Hogy a problémát garancia időn belül kijavítanák, azzal elismerik, hogy üzemszerű használat mellett is előjön a probléma...
Ebből viszont az következik, hogy MINDEN (ezzel a váltóval szerelt) swift-nél előjön, ez csak idő kérdése. Ahol az idő 3-5 év. Ez szerintem egyátalán nem elfogadható!
Ez bőven kimeríti a szériahiba vagy tervezési hiba fogalmát!
És igen, az is lényeges szempont, hogy ne kelljen 60.000 km-ként szétszereltetni a váltót egy alulméretezett csapágy miatt!
Mindemellett érdekelne, hogy más swift tulajok mit tapasztalnak ezügyben?
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.27. 12:38:39
EDE is igy tunt ell egy ejszaka...
de most nem tudom ki volt az utolso...
Prof. azsiráf.PhD. 2011.07.27. 12:38:58
DE: sikerült. így mostmár ez vagyok én és nem más, van avatarom is, boldog vagyok, csak ennyit akartam mondani, köszönöm.
@donfuligjimmy: menni megy valóban, csak ne lenne olyan csúnya.:)
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.27. 12:40:06
skodálatos feliciám van (nem verem rá a mellem de ...)
olcsón van hozzá alkatrész.
Bár időbe telik megtalálni őket, de vannak IGAZÁN JÓ szerelők hozzá maszek vonalon, csak sokáig tart míg sorrakerülsz (2-3 hét).
Relatíve keveset fogyaszt (vegyes: 6.7)
Még nem ált meg sehol.
Azon kívül, hogy nincs benne klíma és ótomata váltó, nagyon nem tudok belekötni (tempomatot már rakattam bele, idővel a többi is meglesz, villanyablak, ülésfűtés...).
Inkább skodri mint buzuki :)
vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2011.07.27. 12:40:30
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.07.27. 12:40:48
@hagyma:
Bazzeg,pedig milyen jó kis poszt volt. És a hozzászólások... Kárba veszett a trollkodásunk.. :(:(
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.27. 12:42:04
nemtökmind1 hogy néz ki kivülről, ha mondjuk 150-nél parketta, és álvahagyja a többit? :D
É2I 2011.07.27. 12:42:28
@hagyma: Lusta voltam leellenőrizni :)
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.27. 12:43:29
lehet fejlesztik a blogmocit.
Ez egy új fícsör lehet. Már nem csak kommenteket tüntel el, hanem posztokat is :)
Prof. azsiráf.PhD. 2011.07.27. 12:46:46
yowou 2011.07.27. 12:47:31
É2I 2011.07.27. 12:47:53
@Horváth Lajos: Arról nem is beszélve, hogy oda lett egy keservesen beszerzett ELSŐzésem. Igaz Alsónak volt álcázva, hogy ne vegyék észre az elsőzőket utáló kommentelők.
É2I 2011.07.27. 12:49:15
Prof. azsiráf.PhD. 2011.07.27. 12:50:05
Én is éppen álcázom magamat, hogy a trollok ne találjanak meg:)
leonito77 2011.07.27. 12:59:19
Annyira nagyon nem kell elkeseredni, mert a csapágy ára nem éri el az 5000 forintot és 40-50 ezerért kicserélik (megkérdeztem). Igaz, nem márkaszervizben. Egyébként pedig fődarabra van úgynevezett szavatosság, ha jól tudom a váltó és a motor is ilyen, de a jogszabályokat nem ismerem érdemes lenne utána nézni ennek is.
Prof. azsiráf.PhD. 2011.07.27. 12:59:56
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.07.27. 13:03:12
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.27. 13:03:45
webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:5QxDQgnjdPYJ:homar.blog.hu/2011/07/26/foglalalot_kertek_a_skoda_kiprobalasahoz+
qlcsszavaknak:
nagykáta, autó, használtautó, autóudvar, kobela
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.27. 13:07:03
nade egy EDEs utolsozas utan nem rossz ez
fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2011.07.27. 13:07:32
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.27. 13:08:31
ezt monnya a homár:
"Tékozló Homár
Sajnos nincs megjeleníthető bejegyzés...
"
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.07.27. 13:09:17
Vagy lementetted az internetet. :)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.27. 13:09:19
Apenta Meggy 2011.07.27. 13:10:34
1) forgó+kopó alkatrészekre kicsit más a gari. Talán el kellene olvasni a jótállási feltételeket + a gari is lejárt már.
2) 150k kicsit durva kb. megduplázta a tényleges költséget.
Imádom az ilyen idióta posztolókat akik a valóságot elferdítve félrevezetik az embereket + lejáratják a cégeket. De legalább jót röhögünk a baromságán.
Továbbá ez a post is csak arra jó, hogy a számlát nem adó sufni autószerelő műhelybe tereljék a csóró Suzukisokat, aki azt hiszik hogy jól járnak, hogy 80k-ért számla nélkül olcsón megúszták a javítást.
Az ilyenek miatt tart az ország ott ahol most tart.....
Prof. azsiráf.PhD. 2011.07.27. 13:10:43
Zrubi · http://zrubi.hu 2011.07.27. 13:10:48
Ahogy az sem, hogy a hivatalos márkaszervízben garancia idő után 2-3x-os áron akarnak javítani egy ISMERT típushibát.
És ha mást nem is érek el az egésszel, mint hogy teli lesz ezzel minden kicsit is érintett fórum, már az is valami ;)
Zrubi · http://zrubi.hu 2011.07.27. 13:12:06
gelsystem 2011.07.27. 13:12:54
...
150k?!?!?!?! százötven kááááá?!?!?!?!
meg akarod duplázni az autód értékét???????
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.27. 13:13:56
Nem volt igazi troll. Ő a jófajta eszmecserét/kultúrált vitatkozást hiányolta. Itt. A trollok gyülekezőhelyén. Csak felhomályosítottam, hogy nem a megfelelő helyen keresgél :)
(erről jut eszembe: HEY!FOSTALIGABLOGMOCI!HOLAZÉRTESÍTŐÍMÉLTESZARDARAB?!AZTISLENYELTED?)
fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2011.07.27. 13:14:44
mindenesetre érdekesen működik a proxynk
mortalwombat 2011.07.27. 13:14:44
-olcsó hozzá az alaktrész
-keveset fogyaszt
-tartós, mint a baracklekvár
Az én 19 éves autóm 180 ezer km-el:
-195 e ft volt használtan
-megvétele óta belehajtottam 1 év alatt 50 e km-t
-csak kopó alkatrészek voltak cserélve, a legdrágább 19.800 ft volt.
-1.4-es motor, 5,8-at eszik nem kímélő üzemmódban, autópályán, városban vegyesen.
Minden más a Ti autótok.
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.27. 13:14:57
Prof. azsiráf.PhD. 2011.07.27. 13:18:31
@gelsystem: ez már új vicc? még nem hallottam.
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.07.27. 13:18:40
Na jó,de pornó nélkül az egész net mit sem ér...
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.27. 13:19:31
3 első 5 második? :D
megint 2011.07.27. 13:19:35
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.07.27. 13:21:05
Itten csak kútúremberek leledzenek!
Prof. azsiráf.PhD. 2011.07.27. 13:23:23
A kutyát lecsekkoltad, hogy benn van-e még az óljába'? Mer lehet ám, hogy csak az szorult be az ékszíj alá.
tygger 2011.07.27. 13:23:42
Prof. azsiráf.PhD. 2011.07.27. 13:25:11
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.27. 13:26:15
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.07.27. 13:28:37
Vót biztosításotok? Vagy épp azért "lopták el"? Érted mire célzok? :D:D
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.27. 13:31:04
elwood 2011.07.27. 13:32:13
google be "kobela homár"
kattintás a "Cached" linkre
már nem sokáig
ők is a go4travel-lel utaznak és mind a szervíz mind az utazási iroda valamennyi ügyfele elégedett és semmilyen pert vagy kártérítési igényt nem támasztanak sem most sem a jövőben
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.27. 13:32:31
Mocskos Világ 2011.07.27. 13:36:01
Az más dolog, hogy innentől fogva a Szuzukiról mint autóról lehet egy véleményed. Úgy látszik ehhez az árszinthez (itt) ilyen minőség tartozik.
Az én autómban 320ezer km van, de azt se tudtam, hogy van ilyen alkatrésze :) Sőt a motorjához még hozzányúlni nem kellett, igaz ez nem szuzuki, meg egy évtizeddel idősebb :)
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.07.27. 13:36:53
@hagyma: Mo-on meg az ittas vezetésért jár börtön. Mánakinek, persze. "
Az utolsó hozzászólás ez volt... :(:(:(
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.27. 13:37:21
Prof. azsiráf.PhD. 2011.07.27. 13:41:13
Tron65 2011.07.27. 13:44:15
Ez az egyik alkatrész, ami egy átlagos autóban kitart a bontóig.
Szerintem lehetne egy kicsit rámászni a szuzukira, ha nem a szervizen keresztül, akkor direktben a gyártóra.
É2I 2011.07.27. 13:45:01
É2I 2011.07.26. 11:49:46
Alsó!
Apenta Meggy 2011.07.27. 13:47:02
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.27. 13:47:36
kezdesnek
a tobbit a biro donti el
/nagy volt az arc az indexnel, hogy mindent lehet ami nem tilos, oszt Kobelkaek meg levetettek a posztot/
Rosszindulatú Vászka 2011.07.27. 13:48:30
Prof. azsiráf.PhD. 2011.07.27. 13:49:20
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.27. 13:49:30
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.07.27. 13:55:52
pengusz 2011.07.27. 14:17:21
TiZ 2011.07.27. 14:22:07
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.07.27. 14:34:44
5 éves elmúlt,mit gondoltál életed végéig kitart benne minden,ne menj rá fekvőrendőrre,ne azzel tapossd az anyósod pupját,ha elromlott ne menj szakszervizbe,csináltasd meg ahaverokkal :))
A country full of aliens · http://angliavagyamitakartok.blog.hu/ 2011.07.27. 14:40:14
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2011.07.27. 15:01:54
és ha 100000-nél romlik el akkor is ki akarod cseréltetni merthogy "gyári" hibás?
megamenn 2011.07.27. 15:07:16
Egyébként nem kell megköszönni, hogy bevettelek a kobelás poszt utsó kommentjébe :)
megamenn 2011.07.27. 15:09:51
igazságos 2011.07.27. 15:42:23
@megamen: az biztos, de lehet rá felvenni hitelt a Citibankból.
igazságos 2011.07.27. 15:45:14
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.27. 16:15:32
bevittek 5 orara, pont ez a resz jon holnap a blogomon:)
kosz,, hogy bevettel a kobelas poszt utolso kommentjebe
@igazságos: ja, amugy dolgoznak az indexen, irtak, kulonosen a blogszferan
felszopó 2011.07.27. 16:20:25
Zrubi · http://zrubi.hu 2011.07.27. 16:30:11
Jóhogy nem már a főtengely (csapágy) is kopó alkatrész, hiszen forog szegény sokat...
yxcvbnma 2011.07.27. 16:55:12
A többi meglátása is eléggé vicces.
csintapala (törölt) 2011.07.27. 17:36:05
4 éves autó 57 ezer kilométerrel. Igen, az gyakorlatilag új.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.27. 17:38:54
yxcvbnma 2011.07.27. 18:37:47
@csintapala:
Szerintem se nem régi, de főleg nem új.
Smartass 2011.07.27. 19:40:34
Nyilván azért kapott a totalcar-os népítélet.hu-n 8,37-et 702 !! vélemény alapján, mert húmennyire szar autó.
Egyszer, csak egyszer próbálná ki a sok nagypofájú azt az autót, amit annyira fikáz.
A családban 3 régi swift van. Egy 94-es 420 000 kilométerrel, melós autó, egy 190 000 kilométerrel. És egy 135 000 kilométerrel. Kopó cuccok (szilentek, axiál, gömbfejek 200 ezrenként, vagy az után), szelephézag, gyújtásállítás.
Érdekes módon ezek is annyira szar autók, egyikkel se sikerült még 6,2 l/100 fölé menni fogyasztásban. Légkondival se. Persze nem kizárólag városban.
Smartass 2011.07.27. 19:42:13
Nyilván ütközni NEM ezzel az autóval kell. De a annyira fikázzátok, ugyan nézzetek már meg egy fiat punto, Corsa B, Citroen saxo, stb 99 előtti töréstesztet. KÖSZI
Zrubi · http://zrubi.hu 2011.07.27. 19:53:21
Ebből a típusból viszont a legöregebb is max 6! éves. Tehát, még csak most jönnek ki a valódi problémái....
És nyilván nem minden swift érintett, ezét is konkretizáltam:
"1,3 benzines 5MT 2WD"
Smartass 2011.07.27. 20:11:11
Ez újabb szériák esetében igaz.
A 2005-2010-es szériából 46 darab van 90 000 kilométer felett a népítéleten. Jókat írnak, az ismerősök is hasonlóképp vélekednek. Van 14 darab, ami 130 ezer felett futott, de van 200 és 300 ezret futott is. Benzines 5 sebességes mind. A dízeleket nem néztem.
Lehetnek hibák, nem mondom, de azért az súlyos, hogy szériahiba, meg az összes szar. Mert ez nem igaz.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.27. 20:15:40
vagy megsem
amit a szalonbol, na
Mocskos Világ 2011.07.27. 20:51:38
Most nissanom van, olyan ami még japánban készült, volt ennél már jóval fiatalabb autóm is, de ez 4 éve van nálam és ennyi használat után (7 másik típus után) kijelenthetem, hogy ennyire kevés gondom egyikkel se volt.
Ha újban meg lehetne venni az enyémet, semmi mást nem is néznék.
Secnir 2011.07.27. 22:57:21
homar.blog.hu/2011/07/26/foglalalot_kertek_a_skoda_kiprobalasahoz
2011.07.26. 11:47 | jackyll
naiv ügyfél autó
cimű poszt eltűnt. Megértem, ha valami ok végett eltávolítják a posztot, de ugye tudni kell, hogy ami az internetre felkerült, az fent is marad, másrészt illene tájékoztatni a véresszájú bloggereket, hogy miért is történt ez? kis korrekt tájékoztatás (a Kobela Matyi felhívott és udvariasan megkért, hogy töröljük, vagy ő játszik Svarci-féle Erasert, papírja van arról, hogy nem így történt, a poszt toló kérte meg a Homárt mert meggondolta magát, Kobeláék rájöttek, hogy egy local ellenpartner csinálta stb)
2. gépész létemre (beismerem) sosem hallottam a nyelestengelyről. Számomra olyan a hangzása, mint a pengebalta. vagy a menetharapó, reszelőzsír esetleg az ónhorgoló. vagy a bifidus actiregularis.
szóval egy faszság. utánanéztem, így is van, ez egy közönséges tengely, rajta fogaskerekekkel. a kuplungszerkezetben található. 3 db (általában) csapágy tartja, ára összesen kb 30e huf.
ami macerás, az az, hogy le kell szedni a kuplungot, és ennyi. ez MAXIMUM (jól felszerelt AKÁRMILYEN szervizben) 2 óra, két embernek. csapágycsere (1 óra egy tanulónak). összerakni ugyanúgy 2 óra. persze, ha már meg van bontva, akkor egy kuplungcsere is belefér. (javasolt SKF csapágyra cserélni, az örök élet meg még két hét a szétszedés után. érdemes manuálisan kicsit túlméretezni fordulatszám stb. alapján).
összesen 9 munkaóra + a csapágy ára = 50-60e huf. aki ennél többet kér, azt orrba kell daszni.
Attee 2011.07.27. 23:10:54
webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:5QxDQgnjdPYJ:homar.blog.hu/2011/07/26/foglalalot_kertek_a_skoda_kiprobalasahoz+foglalalot_kertek_a_skoda_kiprobalasahoz&cd=1&hl=hu&ct=clnk&gl=hu&source=www.google.hu
Google a barátunk.
fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2011.07.28. 00:37:19
2-3, azt mondod a posztoló megduplázta a tényleges költségeket (mintha nem mondhattak volna neki él(c)ből ekkora összeget - tudósítson kevesebbről, hogy nyugodtabb légy?!) 150k pénzre, ugyanakkor a következő pontban már ekézed azokat akik szerinted 80k-ért(!) számla nélkül(!) sufni(?-!) autószerelő műhelyben javíttatják a "problémát". ha 80 ezer forintért javítják, számla nélkül a sufni autószerelő műhelyben szerinted, akkor ugyan mennyi is lehet az ÁR, a MÁRKASZERVIZBEN?
egy nyolcvanezres nem márkaszervizes le nem adózott tétel (főleg ha bontási úgyeskedésből van a pótalkatrész, tehát azt se verte fel az áfa) kapásból több mint egy százasba kerül legálisan.. és akkor erre rájön a magasabb márkás "órabér" + lecserélik az olajat, megigazítják az antennát, felteszik a az új abroncsokat és ELLENŐRIZNEK. máris 150 000 forintnál járunk. és ezt minden legfeljebb 57 000 km alkalmával. csak mert nem tervezték meg jól a "mi autónkat".
egy mosógépnél is kibaszás, hogy 3-5 év után valami "kikopik" belőle (mert biztos nem költött calgonra a "hüjejűzer", napersze), de bazmeg ez itt elvileg egy gépjármű! mosógépeket ritkán szoktak közlekedésre használni (kivéve korai hajdúk valamint bizonyos eltávolítatlan csavarok esetében) ezt viszont rendszeresen. nehogy olyanban üljön bárki (vagy közlekedjen velünk együtt, szemben, stb.) aminek tervezési hibái vannak. mikor mi voltunk a "kelet" voltak a problémák, típushibák az autókban, de azokkal együtt lehetett élni (más lehetőség úgysem volt), de most mégis mifaszért kell mindent lecserélni/lecseréltetni kurva drága pénzért nem mellesleg 3-5 évente. már apróbb-nagyobb műszaki cikkeknél is bosszantó (és finom voltam), de egy több milliós használati eszköznél is. rossz valami és típushiba? javítsák ki ingyen! aztán legközelebb nem fognak hibázni a tervezésnél.. a szándékos avultatott lehúzásra meg megoldás a kereszthalál..
és, hogy visszatérjek a kitérő után a komment eredeti témájához:
pökhendi vagy és ostoba is. "Az ilyenek miatt tart az ország ott ahol most tart...." ez az egy mondatod még így sem igaz egészen, mert te is csak kis pont vagy. csak van még néhány olyan légypiszok mint te.
isti77 2011.07.28. 14:17:22
Vagy azért gondolja, hogy ez rendszeres, mert a szervizes azonnal rájött? Vazze, azért dolgozik ott, mert ért az autóhoz, nem? Feltehetően már találkozott pár ilyen esettel, nem feltétlenül csak olyan Swiftben, mint amilyen a tiéd, és adott mechanikai hiba szerintem minden autóban hasonló hangot ad. Ebből felesleges messzemenő következtetést levonni, és általánosítani.
Egyébként is tele van a poszt rosszindulattal, senki által ki nem mondott, csak az író által feltételezett dolgokkal, mintha üldözési mániája lenne. Szerintem neked már eleve direkt olyan autót adtak el, amelyről tudták, hogy ilyen hibája lesz 57 ezer km-nél. Ja, és azt is tudták, hogy te olyan keveset használod az autót, hogy ezt a futásteljesítményt már a garanciaidő után éred el.
Apropó, futásteljesítmény: ha csak ennyit jársz az autóval, mit vagy úgy besz.rva? A következő ilyen kiadás megint csak 4 év múlva lesz, addigra úgyis lecseréled.
Apenta Meggy 2011.07.28. 16:06:13
2011.07.28. 16:15:11
Ne legyél sznob aki azt hiszi valami minőséget kap, ha dupla annyit fizet. Teli van az internet a márkaszervizekben történt horror sztorikkal.
Saját esetet is mondhatnék amikor pár ezer forintos hibáért 700 ezret biznisszeltek le a biztosítóval. Nyilván csaltak, de engem ezzel nem ért kár. De ugyanezt csinlják fizetős munkánál is (igen, ezt teszik !!!)
2011.07.28. 16:17:29
Semmi köze hozzá hogy ki a jó és lelkiismeretes autószerelő.
Apenta Meggy 2011.07.28. 16:44:16
lordjim 2011.07.28. 20:59:23
vape 2011.08.01. 10:02:31
A szakértő nem márkaszervizes szerelőkrőlk meg a véleményem csak annyi, hogy...
Én francia autót birtokoltam korábban sokáig. Csak márkaszervizbe vittem, de Bp. helyett Szentendrére vittem rendszeresen kötelező szervizelni. Egyszer volt egy pillangószelep problémája, akkor próbáltam meg egy fórumokon istenített "félsufni" szervizessel javíttatni. Szórakozott vele vagy bő félórát, utána a kompjútert már nem tudta újratanítani, a végén meg fizettem 5000-et neki (számla nélkül természetesen). Elvittem pár nap múlva az ismert márkaszervizbe, 8000 Ft-ért (számlával) kitisztították a szelepet, kompjútert újratanították, minden OK volt utána. Következő héten a szervizvezető fel is hívott, hogy rendben van-e az autó.
Az esetem megerősítette, hogy maradok a márkaszervizeknél, csak nem az első helyre adom be javításra a kocsit.
Zrubi · http://zrubi.hu 2011.08.01. 10:26:14
Egyébként, kis update az ügyben:
Felhívtam több márkaszervízet is, amiből kiderült, hogy:
- kb azonos áron dolgoznak, ez az ár pedig 100.000 HUF körül mozog. - A hozzáállás persze változó: Volt ahol magától érthetődő volt a csereautó a szervizelés idejére.
- Arra is kaptam tippet, miért kaphattam ennél többet az említett szervizben: "arra az eetre, ha esetleg kuplungot is kell cserélni" (Azonban olyan még egyszer sem volt, hogy az ajánlatban lévő összegnél kevesebbet kellett volna fizetnem...)
- Az is kiderült, hogy a suzuki (kb 2 éve) lecserélte a kérdéses nyelestengely csapágyat egy másik, erősebb darabra. Ezzel tulajdonképp elismerve a szériahiba tényét.
Ezek után, úgy érzem - ha kedvem és energiám lenne hozzá - sikeresen lehetne pereskedni. De nincs.
De lehet hogy másnak van ;)
A tények magukért beszélnek. Azt hiszem, nincs már egyetlen kérdéses pontja sem a 'tippjeimnek', és az eredeti postomban lévő állításoknak sem.
svinjahond 2011.08.03. 01:29:43
2. KERMI vozsgálatot rendelni
3. felkutatni több károsultat
4. megkeresni az esztergomi tetveket, hogy csináljanak egy visszahívást, mint nem oly rég tették azt, a régi swiftek lengéscsillapítói miatt.
5. ha nem teszik, akkor pertársaságot alapítani és beperelni a gyártót, hogy isemerje be a felelősségét és soron kívül - saját költségén! - cserélje a problémás alkatrészt erősebbre.
Hirtelen ennyi ötletem van csak.
Én biztosan nem hagynám annyiban, hogy "benyeljek" egy 150 ropis békát azzal a tudattal, hogy ez 60 ezer km-enként menetrendszerűen újra megjön.
Amúgy meg AZONNAAAL KISZÁLLNÉK egy ilyen alulméretezett "mezitlábas" proli járműből... Vennék valami 8-10 éves japán, vagy német "dögöt", amik ANYAGBÓL VANNAK és hírből sem ismerik a fenti ALÁMÉRETEZÉSBŐL SZÁRMAZÓ gyártói hibákat. Hiába no, akinek új autó-feeling kell, de nem telik igazi autóra, annak áll a zászló, hogy beleszalad ilyen szoppantyúba...
Zrubi · http://zrubi.hu 2011.08.29. 18:11:48
- Másnap hívtak is, hogy legyek még egy kis türelemmel, újratárgyalják az ügyet a Suzuki magyarországgal :)
- Pár nappal később ismét hívtak, hogy ugyan még nem sikerült elintézni, de a szerviz saját költségre bevállalja a javítást, és majd ők lerendezik a Suzukivla később :))
- végül a kocsit ingyen megjavították, az összes érintett csdapágyat kicserélték. A morgás meg is szűnt, cserébe – gondolom a váltó szétszedése miatt – most sokszor nem talál be a megfelelő sebességbe. Ez remélhetőleg bekopik, és elmúlik hamarosan…
Az egész procedúra folyamán egyvalamire azért nagyon ügyeltek: Semmi ezzel kapcsolatos információ nem került írásba. Az egyetlen hivatalos bejegyzés a szervizkönyv, ahová bekerül a csapágycserék ténye.
Ásil 2011.11.13. 11:58:16
Sid | Chameleon 2012.02.28. 08:34:20
Most fogom vinni a 90.000-es szervízre, szerencsére (lekopogom a fán) semmi baja nincsen azóta.
svinjahond 2013.02.01. 12:55:05
Csak a közös fellépés hozhat eredményt, no meg a (sajtó)nyilvánosság okozta nyomás fokozása, hogy történjen valami pozitív változás az ügyetekben!
Nekem jelenleg francia autóm van és a családban is több "csigazabáló népség" által gyártott kocsi fut, de érdekes, hogy eddig egyik se akarja igazolni azt legendásan rossz hírét, ami a vízcsapból is folyik! Biztos, hogy mi vagyunk a statisztikai hibahatár alatt navigálók néhány tucatjainak egyikei, vagy csak megkapják nálunk az előírt törődést a verdák, nem csak beleülünk és rugdossuk, meg tankoljuk azokat!
Szóval sokat számít a bánásmód is.
fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2013.12.14. 01:28:54
remélem azóta megtanultál értőn olvasni gyógyegér. most már biztosan megy a felhő-napocska-hópehely kombó is. ;-)
fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2013.12.14. 01:30:40