Tékozló Homár

Telefoncsere Magyarországon

2011.07.29. 14:37 | jackyll | 214 komment

Makákó általános érvényű okostelefoncserés kálváriájának alapvető tanulsága, hogy az azonnal elromló telefonokat mindig a vásárlás helyén kell cseréltetni:

Megosztanám veletek, hogyan jártam nemrégiben okostelefon-vásárlás ügyében. Előre kell bocsátanom, hogy szándékosan nem említek cég- illetve márkaneveket írásomban, mert véleményem szerint - sajnos - bármelyik szolgáltatónál, illetve bármelyik telefongyártó termékével kapcsolatban járhat úgy a júzer, ahogyan mi jártunk.

Kitaláltuk, hogy lecseréljük a feleségem halódó félben lévő, régi (2 éves) telefonját. Ő már minimum fél éve nézeget telefonokat, de soha semmi nem tetszett neki igazán. Aztán megtetszett neki ez a bizonyos középkategóriás okostelefon, én meg azt mondtam, hogy egyszer az életben hajlandó vagyok ennyit (soktízezret) kiadni egy telefonért, ha már egyszer születésnapja van. El is küldtem édesanyámat - családi vállalkozásunk vezetőjét, aki egyben az aláírónk is - egy üzletbe megvenni ezt a készüléket céges keretek között. Ez ment is gyorsan. Még szombat kora délután a birtokunkba került a készülék, úgyhogy a szülinapi bulin át is tudtam nyújtani a nejemnek. Hanem már ekkor kellemetlen meglepetés ért minket: kiderült, hogy a készülék - bár a harmadennyibe kerülő, más márkájú okostelefonoknak ez általában nem okoz gondot - nem tud magyarul. Ez már csak azért is bosszantó volt, mert ezt sehol nem jelzik. A feleségem meg nem igazán beszél angolul, szóval volt - teljesen jogos - szájhúzás emiatt. De végül nem is ez lett a nagy baj, mert kb. egy nap leforgása alatt - látva, hogy milyen szuper, okos a készülék - ebbe belenyugodott a drágám, viszont másnap (már hétfőről beszélünk), amikor elkezdte "élesben" használni, többször hülyeséget csinált a készülék: percekig gondolkodott, meg bekapcsolt a képernyőzár, amit sehogyan nem lehetett feloldani, meg nem tudta felvenni a telefont, amikor hívták, amiken egyedül az akksi ki-be kombó segített. Ezek után közölte, hogy vigyem vissza a készüléket, és cseréltessem ki. (Én mondtam neki ugyanis korábban, hogy törvény szerint 3 napon belül a hibás műszaki cikkeket bevizsgálás és minden akadékoskodás nélkül cserélni köteles az eladó.) Innen lett cifra a történet.


Kedd reggel be kellett mennem a feleségem munkahelyére a fülhallgatóért, amit bent felejtett, mert ugyebár csak hiánytalan tartozékokkal veszik vissza a cuccot. Aztán be kellett mennem édesanyámhoz a munkahelyére (szerencsére az is abban a kerületben van, ahol a nejem dolgozik) meghatalmazásért, mert amúgy nem járhatok el céges ügyekben. A kézhez kapott jótállási jegyen a szemembe ötlött azonban, hogy nem a vásárlás helyére - vagy akármelyik ehhez a szolgáltatói hálózathoz tartozó boltba - kell vinni a hibás készülékeket, hanem rögtön valamelyik szervizbe. (Ezt amúgy teljesen törvényellenesen kötik ki, de mindegy.) Úgyhogy - elővigyázatosságból - felhívtam az ügyfélszolgálatot, mielőtt a nyakamba vettem volna a várost. Innen kezdődött a "kálvária":

1. felvonás, telefonos ügyfélszolgálat

Felhívtam őket, hogy megkérdezzem, ugye jól értelmeztem a jótállási jegyen olvashatókat, miszerint - akármennyi időn belül a vásárlást követően - szervizben kell bemutatnom a készüléket, ha gondom van vele. A válasz: igen. És ugye nem muszáj oda vinnem, ahol vásároltam? (Megjegyzés: ugyebár nem törvényszerű, hogy a vásárlás helyén szerviz is működik.) A válasz: nem, akármelyik szerződött szervizbe vihetem.

2. felvonás, egyik szerződött partner üzlet (telefonon)

Érdeklődök a hölgynél, hogy jól tudom-e (a szolgáltató honlapján olvastam), hogy ők szerződött szerviz, mert bevinnék egy készüléket. A válasz: ők valóban szerviz, de "csak átvevő szerviz", azaz átveszik tőlem a készüléket szívesen, de ők csak tovább küldeni hivatottak, és 15 napon belül lesz valami a dologból. Mondom, az nem jó, mert én a 3 napon belüli csere lehetőségével szeretnék élni. A válasz: ha nem náluk vásároltam a készüléket, akkor ők bizony ki nem cserélik. (Megjegyzés: pedig kötelesek lennének.) A hölgy javaslata: másik üzletben próbálkozzak, ahol "rendes" szerviz működik.

3. felvonás, másik szerződött partner üzlet (telefonon)

Vázolom az úrnak, hogy eddig eltérő információkat kaptam, hogy mi a teendő a 3 napos cseregarancia ügyében. Ő már segítőkészebb, közli, hogy tudomása szerint a 3 napos cserét bármelyik üzletben - legyen az "eredeti" üzlet vagy szerződött partner üzlet - megejthetem, már amennyiben a konkrét típusú készülék van raktáron. Nekik pedig éppen nincsen, így sajnos nem tud segíteni. Kérdezem, hogy olyat nem tudunk-e csinálni, hogy leadom a hibás készüléket, mire ő ad egy papírt cserébe, és amikor lesz majd nekik ilyen készülékük, akkor bemegyek érte, de azt mondja, ilyet nem lehet csinálni, mert azonnal cserélni kell.

4. felvonás, telefonos ügyfélszolgálat újra

Az első hölgy, akivel beszélek, a rövid beköszönő monológom után megkérdezi, hogy lakossági vagy vállalati ügyfél vagyok-e. Mikor mondom, hogy vállalati, sietve elköszön, és átkapcsol másnak. (Megjegyzés: mintha vállalati ügyfélként már elbírálás alá esnék a 3 napos csere ügyében, pedig nem.) A második hölgy türelmesen meghallgatja a panaszomat, majd - rövid szünet után, amikor utána olvas a tudnivalóknak - elmondja azt, amit már az 1. felvonás előtt is tudtam: szervizbe kell vinni a készüléket. Mondom neki, hogy két ilyen helyről is elküldtek. A reakció: nem tehették volna. Mondom, hogy én is így gondolom, de akkor most mit tegyek. A válasz: elméletileg bármelyik üzletben cserélniük kell a készüléket, hiszen 3 napon belül vagyok. (Megjegyzés: ez, mondjuk, pont ellentmond annak, hogy szervizbe kell vinni.) Kérdezem, hogy egyáltalán megteheti-e egy üzlet, hogy elutasít arra való hivatkozással, hogy nem náluk vásároltam a készüléket. A válasz: nem. Kérdezem, hogy elutasíthatja-e a készülék csere végetti átvételét egy üzlet arra való hivatkozással, hogy nincs nekik ugyanolyanjuk raktáron. A válasz: nem. Akkor tehát most kihez forduljak? A válasz: menjek valamelyik "nagy" üzletükbe, mert "onnan kis eséllyel küldik el az ügyfelet".

5. felvonás, gyakorlati lépések

Ezek után felhívtam édesanyámat, hogy akkor esetleg vigye vissza oda, ahol ő vette (egy nagy bevásárlóközpontban a város túlsó végén), mert ott "nagy" üzlet működik. Nem örült neki, hogy emiatt el kell jönnie hozzám, majd be kell mennie a boltba, de rábólintott. Jött is munka után, elvitte a készüléket. Legközelebb már csak a boltból hívott, hogy akkor pontosan mi is a hibajelenség, ha kérdeznék. Majd csönd. Aztán felhívtam, hogy mi van. Nos, - a fentiek után talán nem meglepő módon - első körben elutasította a cserét az ügyintéző, mondván, hogy 1) ilyen lehetőség nincs is, amúgy meg 2) a szerviz addigra már bezárt, így megnézetni sem lehet már szakemberrel. Édesanyámat persze nem abból a fából faragták, hogy csak úgy hagyja magát lekoptatni, úgyhogy - egy kis bemelegítő veszekedés után az (amúgy láthatóan új munkatárs) ügyintézővel - elkérte a panaszkönyvet, majd "hangosan" új sorszámot húzott, és közölte, hogy valaki rangidőssel szeretne beszélni. Elő is került egy nyilvánvalóan tapasztalt kollegina, aki már teljesen máshogyan állt a kérdéshez. Tudott például a 3 napon belüli csere lehetőségéről, és nem is zárkózott el előle, bár megjegyezte, hogy elméletileg vissza sem vehetnék a telefont a képernyő védőfóliájának megléte nélkül (megjegyzés: ezen ábra meg feliratok vannak, tehát fel sem merül az emberben, hogy NE vegye le), de ettől - kedvesen - eltekintett végül, és hozott egy másik készüléket. (Ja, a döbbenetes indoklása annak, hogy miért kell a fóliának a telefonon lennie: mert különben nem tudják újra értékesíteni a készüléket. Hogy mi? Visszaviszem, hogy HIBÁS, de ők újra akarják értékesíteni?) Itt megemlítendő, hogy bár a plombát édesanyám orra előtt vágta fel (utólag úgy rémlik anyámnak, hogy az első készülék vásárlásakor már felbontott dobozt kaptunk), ehhez képest másnap hozzám úgy jutott el a cucc, hogy a tartozékok (kábel, töltő és fülhallgató) egyike sem volt a gyári csomagolásában. (Láthatóan az első készülék kibontott tartozékait rakták át az új dobozba.)

Az új készülék jól működik. Egyelőre. A(z újabb) három nap eltelt már, úgyhogy innentől csere már nem lesz akkor sem, ha ez a készülék is bemondja az unalmast. Amúgy az a sejtésünk, hogy az előző egy olyan készülék volt, amit valaki már visszavitt, hogy hibás, de újra eladták, és pont hozzánk került.

Konklúzió: nem érdemes drága készüléket venni, mert a (relatíve) magas vételár sajnos nem garancia arra, hogy az ember annyival jobb készülékhez jut, mint amennyivel az többe kerül az olcsóbb változatoknál. Megbízhatóság tekintetében legalábbis. Továbbá nem szabad hagyni, hogy lerázzák az embert, mert sokat lehet bukni rajta.

Üdvözlettel: Makákó

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cicmen (törölt) 2011.07.29. 21:09:10

@Panni75: Ti nem a Bin Laden telefonját vettétek meg?

Pizdec 2011.07.29. 21:30:46

Okostelefon піздец... 6230i rulez foreva'! meg olvasd el a kisbetűs részt (is). MeGALoL!

elwood 2011.07.29. 21:46:20

@hagyma: ne aggódj, jövőre kötelező lesz

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.29. 22:02:45

minden hotelben, motelbenn ott van a szobaban a biblia
miert ne?
lehet hinni, nem hinni de a kereszteny vilaghoz tartozunk
az ujtestamanetum meg kifejezetten erdekes olvasmany
az O-ban nem nagyon tudtam kovetni a csaladokat
sosem leszek gyakorlo, de ahogy oregszem, ugy vagyok egyre kevesbe meggyozodeses ateista

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.29. 22:39:41

@hagyma: Neked is megjelent Jézus a piritósodon?

igazságos 2011.07.29. 22:43:17

@hagyma: Amerika, meg a vallás, mindjárt kétrét görnyedek a röhögéstől.

Teljesen ledöbbentem, rokonom se jár templomba, mindenhol perkálni kell rengeteget. Az egyházaknál divat, hogy gazdag sztárokat nyernek meg maguknak, gazdag embereket igyekeznek szerezni, a csórók ne járjanak templomba.

Aki templomot üzemeltet Amcsiban, az nagyon jól jár, aki templomba jár, keményen fizet. Nálunk tök üres lenne a templom, ha még ott is lenyúlnának. Nem véletlen üldözik nálatok a pedofil papokat sem, a többi vallás erősen támadja a keresztényeket, akiknek ez a legfájóbb pontja, a papság.

Egyébként én is az Újtestamentumért rajongok, valahogy a teremtéstörténet nem jön be nekem, de hát ez egyéni szociális probléma.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.29. 22:46:40

Mondjuk, azt sosem értettem, miért kell azért hinnem valamiben, mert valahova születtem.

RoopeHUN 2011.07.29. 23:09:40

@estrella negra: Senki nem mondta, hogy hinned kell. Viszont igenis illene megismerned-megtanulnod azt a kultúrát, amibe beleszülettél.
Élhetnél ghánai módra is, egész nap nem csinálva semmit, időnként kővel csirkét áldozni, hogy hozzon szerencsét.. de akkor nem európai lennél. Márpedig, ha európai akarsz lenni abban, hogy elvárod, hogy legyenek jogaid, legyenek lehetőségeid, igényeid, akkor Te miért nem teszed meg az alap lépéseket, hogy tényleg európai légy? Csak elvárások vannak, kötelességek meg letojva?

cicmen (törölt) 2011.07.29. 23:10:02

@estrella negra: Ezért régen mágjára kerülhettél volna!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.29. 23:25:20

@estrella negra: a piritosomon altalaban fokhagyma es vaj jelenik meg, de gyre kevesbe vagyok benne biztos, hogy amobabol lettem...
nem kell hinned semmiben, de ha szet nezel a vilagban a kereszteny euroapi stb ertekrend kulonbozik a tobbitol pl. az iszlamtol is, de sok del amerikai torzsetol is
es mi ide szulettunk, es itt maximalisan toleraljak az ateizmust, sok mas videkkel ellentetben
@igazságos:
ez butasag, a " nagy " egyhazak templomai nem uzemek, rengeteg enger jar es rengeteg emberen segitenek
az a bizonyos uzlet az, a szektaknal lelheto fel, ne keverjuk
rengeteg a vallasos ember, mint Mary aki nem gyakorlo es nem jar templomba, de hisz
en meg nem tudom es senki nem tudja, hogy is lett ez az egesz itten
jelen pillanatban szamomra az evolucio eppen annyira hihetetlen mint Isten..

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.29. 23:37:18

@igazságos: es az amerikai csaladok nagyon nagy szazaleka kifejezetten vallasos es hivo es konzervativ
sokkal nagyobb szazaleka mint pl otthon
ezen nem kellene rohogni, mert ez teny
ettol Ok sem tobbek sem kevesebbek, de ez tenyallas....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.29. 23:59:23

na.alszom eegyet ejfelig es befejezem a posztomat:)
errol meg lesz idonk beszlgetni egesz 7vegen

Megdobbent 2011.07.30. 02:24:20

@cicmen: Ehehe, fel eve mar o is eldontotte, de amekkora him allat, egyszeruen csak kivart, hogy a neje torjon meg elobb, aztan dorgo hangon elmondta, hogy neki mar korabban eszebe jutott, es ha a zasszony nem szolt volna, akkor kapott volna az arcara :>

Manci néni, a szomszéd 2011.07.30. 05:47:56

Az ilyenek miatt (is) tart itt ez az ország, mint te!

Megveszitek a telefont a cég nevére, szépen leírjátok az adóból, a telefonszámlát szépen leírjátok az adóból, az áfát visszaigénylitek, közben meg az asszony pofázik rajta a kozmetikusával.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.30. 08:38:49

@RoopeHUN: @hagyma: Ezt beszéljétek meg Tömjén Zsoltival.
Nem mondtam, hogy nem érdekel a keresztény (iszlám, hindu, zsidó...) kultúra (természetesen olvastam a Bibliát), csupán azt nem értem, hogy körülöttem, aki vallásos, az keresztény (jó eséllyel), tehát a zsidó/keresztény egyistenben hisz (a divatból/törtetésből templomba járókat hanyagoljuk most), míg ha 300/400/500... kilométerrel arréb születik (Bosznia, Törökország etc.) ugyanígy Allahhoz imádkozna.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.30. 08:43:47

@hagyma: Egyszerűbben- azt mondod, már nem vagy meggyőződéses ateista.
Tehát hinni kezdesz (mindegy miért) Istenben. De melyikben? Miért pont abban? Miért nem Zeuszban pl?

cicmen (törölt) 2011.07.30. 09:15:50

@Megdobbent: Ehehe, fel eve mar o is eldontotte, de amekkora him allat,

ÁÁÁ! A fele csak a humor miatt volt. Ha szereti az ember a feleségét és van zsozsó, akkor miért ne venné meg a telefont, amire vágyik. Ez még nem papucsság. Viszont ha beküld a munkahelyére, mert ő bent felejtette a fülhallgatót, az már gáz.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.07.30. 09:58:59

Az volt már: ez tényleg a hétvégi,mert annak elég gyenge :)))
Régen a cocializmusba 5 évet kellett várni telefonra,autóra,de túléltük,most meg belehalnak egyesek ha a szomszédnak jobb kocsija vagy telefonja,laptopja stb. kütyüje van, oda a nyugalom a csendes hétvégék,ja akkor még csak Tv is csak hétfőn volt vagy akkor nem volt:)))

igazságos 2011.07.30. 10:00:48

@hagyma: mondjuk azért vannak Amerikában is kegyhelyek, jártam is pár ilyenben, nem azt állítottam, hogy senki nem jár templomba, csak ott jobban pénzszagú az egész, mint nálunk.

Az embereknek hozzá kell járulniuk az egyházakhoz, van az adó X %-a, úgy tudom, meg ezen felül is.

Jó dolog a vallás, én is úgy gondolom, kell hinni valamiben, akár Istenben, akár Zeuszban, akár Allah-ban, aki csak közömbös, nem is értem, minek kapálózik annyira a hit ellen. Miért fáj az az ateistának, hogy ha a másik hisz? Ugyanez fordítva is igaz, mindenki eldönti egyénileg, aztán majd a halála után úgyis megtudja, kinek lesz igaza.

A templomba járásból nálatok üzletet csinálnak, nálunk ez nem jellemző. Most az más kérdés, hogy vannak emberek, akik hisznek, imádkoznak, de nem járnak templomba. Ez két külön dolog.

kpityu2 2011.07.30. 10:23:40

1. A történet fele arról szól, hogy miként cseszett ki magával a levélíró.

2. Nem kő annyit okoskodni, vissza kell vinni az eladónak.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.07.30. 10:31:02

1) ilyen hosszú sztorit utoljára Jókainál voltam hajlandó végigolvasni.

2) a kétéves telefon nem régi, csak a konzumidióták gondolják így.

3) telefonálni egy egyszerű telefonnal is lehet. sajnálom, hogy egyeseknek ez lúzerségnek tűnhet, de mivel benne van a nevében a "telefon" szó, én arra használom a készülékemet.

4) Köszönjük a Nemzeti AVH (korábban APEH) nevében, hogy önként bevallotta, hogy a magáncélú telefont a vállalkozásuk üzleti költségeként számolta el.

Ceterum censeo: nálunk én vagyok az okos, nem a telefon.

csibu 2011.07.30. 10:32:08

-Főnököd, panaszkönyv, toll.
-...
-FŐNÖKÖD, PANASZKÖNYV, TOLL.
-......
-FŐNÖKÖD, PANASZKÖNYV, TOLL!!!!

Vásárlás helyén ennyi mindig elég.

Dancso 2011.07.30. 10:34:28

ha cserelni akarta akkor minek kell szervizbe vinni ahol elvileg csak javitanak és nem cserélnek?

Roy 2011.07.30. 10:35:32

Okos telefon? Minek?
Olyan telefont meg pláne nem amiben nincs magyar nyelv.
Milyen telefon lehetett ez? A Magyarországon forgalmazott telefonokban benne kellene lennie a magyarnak is, Magyar nyelvű használati utasítással együtt. Akár magyar szolgáltató, akár márkakereskedő.
Természetesen ez nem vonatkozik az arab, és kínai kereskedőkre. Kamionról leesett árukra.

Papundekli 2011.07.30. 10:43:58

Van egy Nokia 6310i-m na az telefon. Ennyi, nem okos, de telefon. 1 hétig jó az akksija, régebben tovább is bírta. Kamera nuku, wifi nuku, net nuku, mms nincs rajta. Sms, bluetooth van rajta, mást meg nem használok. Épp most akarok venni ájfónt az asszonynak, de nagyon sokallom a 100 fölötti összegeket a telefonra. Ugye, ezekhez még net is kell, az sem két forint havonta. Jelenleg dísznek ez sok szerintem, bár megtehetném, de akkor is ennyit nem ér egy telefon.

lolperec 2011.07.30. 11:02:37

"nem tud magyarul"
LoOL! XD

hát aki annyit nem tud valamelyik idegen nyelven amennyi egy telefon menüben van, akkor az meg is érdemli.

Roy 2011.07.30. 11:03:03

@Papundekli: Nekem N 3110i- van. Ebben van kamra 1.3 megapixeles, Bluetooth, infra, és mini USB. MMS, és SMS Már harmadik éve tökéletesen működik.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.30. 11:07:18

@lolperec: Azért hadd tudjon már magyarul. Meg legyenek benne magyar karakterek, ugye.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.30. 11:10:02

Azon gondolkodtam, hogy a 450-es telefonoknak mennyi volt az előhívója.:-)

fuakjs11 (törölt) 2011.07.30. 11:15:00

I MAD.
Aki a következő alapszabályokat nem tartja be, az ne csodálkozzon ha a fasz rossz végén találja magát:
1. Nem írunk alá hűségnyilatkozatot
2. Szolgáltatótól nem veszünk telefont
3. Kártyafüggetlen telefont veszünk
4. Hivatalos forgalmazótól, nem zuggsm boltból, lehetőleg 2 év gyári garanciával
5. Aki ajándékba vesz készüléket és nem tartja be az első 4 pontot, az román
6. Aki még mindig az anyja csecsén csüng, az kussoljon
7. Ha az előbbiekre nem futja, akkor takarodj dolgozni.

nyelv-ész 2011.07.30. 11:16:38

@Roy: "A Magyarországon forgalmazott telefonokban benne kellene lennie a magyarnak is, Magyar nyelvű használati utasítással együtt."

No persze. Például a Motorola androidos okostelóiban nincs magyar nyelv (Defy, Milestone), pedig a Defy hazai szolgáltatóknál is kapható, nemcsak a szürkeimportőrös lajcsigéesemeknél.

Az "Okos telefon? Minek?" kérdésedre pedig nyilvánvaló a válasz: okostelefon okosaknak való.

DJ Etus 2011.07.30. 11:22:40

Motorola Defy lesz ez, ami egyébként messze a legjobb ár/érték arányú telefon a piacon.

deliriumos 2011.07.30. 11:26:46

Biztosan Motorola Defy. Ha vásárolok egy telefont mindig utánanézek, elolvasom a teszteket, ebből kiderült, hogy a Defy nem tud magyarul és valószínüleg nem is fog tudni soha, bár ígérgetnek frissítést... A szolgáltató pedig szerintem kevés esetben fog a vásárláskor tájékoztatást adni, hogy mit veszel meg. YouTube-on rengeteg videót megnézek, kicsomagolásról, használatról, fórumokat olvasok el, beírom a Google-be. Ez csak 1-2 órás dolog és kiderül, ha valami hátulütője van egy telefonnak. Úgy gondolom egy drága telefon ennyi fáradságot megér.
Oda viszem vissza, ahol vettem a telefont, nem tudom mit kellett ezen komplikálni, mindent bejárt a világon és oda ment el legutoljára... Három napos csere esetén kit érdekel a szerviz, ott javítanak...
Egyébként biztos a Vodánál vette, mert ők reklámozzák nagyon a telefont mostanság.
Amúgy tetszik a telefon és az angol sem okozna gondot, de nem vettem meg, mert nem bírom elviselni, nekem 100% magyar legyen, majd ha olyanom van átváltom angolra, de tudjam visszaváltani magyarra! Így is zavar, hogy a Galaxy-n még mindig van egy-két alkalmazás amit nem magyarosítottak, inkább ne tennék rá, úgyis haszontalanok. Bár a Market új verziója már tud magyarul, a Google Térkép is magyar lett, úgyhogy már alakul a dolog.

Mocsár 2011.07.30. 11:30:46

Idióta!

1. 72 órás csere csak és kizárólag a vásárlás helyszínén érvényesíthető! Ha futárral vetted, online, akkor a szolgáltató legközelebbi MÁRKAKÉPVISELETE. Nem dealer bolt!

2. Tanuld meg a különbséget a 72 órás csere és a szerviz fogalmak között! Ha felhívod az ügyfélszolgálatot, hogy "szervizbe" akarod vinni a készüléked, akkor azt fogják mondani, hogy igen, viheted bármelyik üzletbe. Mert akkor átveszik javításra, kapsz a javítás idejére cseretelót, és ha kész, mehetsz érte! De a 72 órás csere az nem szerviz! Az CSERE, te majom!

Az asszonyod meg tanuljon meg angolul.

0rdas 2011.07.30. 11:34:38

Minek kell egy két éves telefont lecserélni? Mi az, hogy egy két éves telefon halódik? Az én 7 (HÉT) éves NOKIA 6230-amnak semmi baja. Bírja az építkezést is. :)

lujo22 2011.07.30. 11:36:19

Nem az édesanyának kell megvenni a műszaki cikket, mert a rafinált kereskedők, akin látszik, h nem ért hozzá, átbasszák.

isti77 2011.07.30. 11:46:39

"egyszer az életben hajlandó vagyok ennyit (soktízezret) kiadni egy telefonért, ha már egyszer születésnapja van."

De akkor is csak céges számlával, hogy az ÁFÁ-t vissza tudd csaklizni. Még a feleségének vett ajándékot is leírja (sőt, az anyjával íratja le), ez az igazi magyar sutyerák.

isti77 2011.07.30. 11:46:40

"egyszer az életben hajlandó vagyok ennyit (soktízezret) kiadni egy telefonért, ha már egyszer születésnapja van."

De akkor is csak céges számlával, hogy az ÁFÁ-t vissza tudd csaklizni. Még a feleségének vett ajándékot is leírja (sőt, az anyjával íratja le), ez az igazi magyar sutyerák.

isti77 2011.07.30. 11:48:02

"egyszer az életben hajlandó vagyok ennyit (soktízezret) kiadni egy telefonért, ha már egyszer születésnapja van."

De akkor is csak céges számlával, hogy az ÁFÁ-t vissza tudd csaklizni. Még a feleségének vett ajándékot is leírja (sőt, az anyjával íratja le), ez az igazi magyar sutyerák.

2011.07.30. 11:48:28

Milyen konklúzió már, hogy nem éri meg drága készüléket venni, mert csak a baj van vele? Otthon meg kézzel mostok mi, mert a teknő meg a kezed nem romlik el úgy, mint egy csillivilli mosógép..
szép

Ha meg szervízbe kell vinni a készüléket (nem a cseregari miatt), akkor meg tényleg érdemesebb a márkaszervízbe menni, mert ugyan nem feltétlen kapsz cseretelefont, viszont jóval hamarabb megjavítják

2011.07.30. 11:54:02

(Csak zárójelben, jóindulatúan jegyzem meg, hogy ezt a céges vonalat érdemes lett volna kihagyni a történetből, mert anyukára papírozni a céget (feltehetőleg Bt. beltagként, mert neki van a legkevesebb végrehajtható vagyona), meg a cég nevére magánhasználatra szánt telefont venni (gondolom a telefont és az előfizetést is költségként keményen elszámolva, áfát részben levonásba helyezve) nem éppen jogkövető magatartásra vall.)

Ettől függetlenül nagyon jó, hogy sikerült a levélírónak jól kijönnie a dologból.

Ajtony 2011.07.30. 11:55:54

@Szarazkoro: el tudom képzelni a fejeket :-)
Kár, hogy a videofelvevő nem indult a müezzinel egyszerre :-)

zseni 2011.07.30. 12:03:22

Ez olyan hülyeség, hogy csak na!

Elvből, ha már szülinap, akkor olyant választ, amilyent akar. Ha ajándék, legalább próbálom a legjobbat vásárolni és amilyent legalább szeretne. (ha titokban az ember fia kicsit rákérdez)
A második okostelefonom van. Az első egy MIO A702 volt, a második egy HTC DESIRE HD.
A lányomnak egy olcsó Samsung Androidos van, mivel még 12 éves. Egy biztos, olcsó, okostelefon is legyen, hát ez nem az a piac. Jó okostelefonért bizony ki kell pergetni pár tízezer forintot és jól meg kell gondolni.
Szerviz tapasztalat:
A MIO kétszer adta meg magát, mivel lakóhelyemen nincs szerviz, ezért írtam a MIO ügyfélszolgálatra, így másnap a futár a lakáson, elvisz, majd egy hét múlva meghoz javítva. Ingyen! 3 év garancia. Ez nekem pozitív hozzáállás volt részükről.
HTC: külföldről rendeltem, tök angol nyelv volt telepítve. Aki ismeri az Adroidot, az tudja ez nem lehet akadály. 5 perc és már magyarul kommunikált velem és azóta is kifogástalan.

Nagy pirosbetűs szerviz és ügyfélszolgálat: Lakóhelyemen több üzletük van szerencsére és értékesítik a készülékeket, de az biztos, hogy ebből csak egy üzletbe vihetem vissza a telefonokat, mert a többi mind oda viszi, majd futár viszi Budapestre javításra. Ez kb. 2 nap előny, ha az ember egyből a központi helyre adja be.
Információáramlás pedig érdekes. Amennyi üzlet, annyi különböző információval látnak el néha ugyan arról a termékről. A Samsung telefont pár hete vettem, de érdekes volt, hogy az üzletekben mindenhol mást mondtak a készülékkel kapcsolatban és az előfizetésekkel kapcsolatban is. Persze, 80% megegyezett, de a 20% elgondolkodtató.
Figyelmébe ajánlom viszont a vezérüknek, hogy az eladóknak fogalmuk sem volt a készülék paramétereiről vagy kezeléséről, de legalább látszott rajtuk, hogy próbálnak igyekezni!

Az utolsó gondolatom pedig az, hogy telefonvásárlás előtt a fórumok olvasása szinte kötelező.

infy 2011.07.30. 12:20:36

Kedves post küldő!

Van internet, vannak tesztek, tudsz olvasni. Problem? Mielőtt veszel valami kütyüt nézz utána milyen problémák merülhetnek fel. Ha nagyon problémás a kütyü, akkor nem veszed meg.
Én a mostani telefonomról 2-3 napig olvasgattam véleményeket mielőtt döntöttem.
Legközelebb alaposabban utána kell járni megéri-e megvenni.

billy reed 2011.07.30. 12:22:29

@estrella negra: "Azért hadd tudjon már magyarul. Meg legyenek benne magyar karakterek, ugye."

Attól, hogy a menü nem magyar, még vannak benne magyar /és egyéb nyelvű ékezetes/ karakterek.
Úgyhogy lehet vele "normális" sms-t, e-mailt stb. írni.

Egyébként ma már -amikor pl.a tegnapi nyelvoktatásos témájú blogon mindenki verte a nyálát a nyelvtudására- minimum el kell tudni boldogulni nem magyar nyelvű telefonnal.
Nem megy?
Akkor mit csinálsz külföldön? Mutogatsz?
Van ismerősöm, aki hangot nem beszélt angolul, de a telefont simán kezeli.
Ja, és így közben tanulgatja a nyelvet is.

@franc0: Azt hiszed, hogy minden -nem a három nagyhoz tartozó - mobiltelefon szaküzlet "szürkeimportőr zug gsm"?
Ez azt jelentené, hogy minden ilyen ilyen bolt max. fél-legális?
Akkor elárulom: sokkal nagyobb választékkal, sokkal emberibb kiszolgálással, több akcióval találkozhatsz. Csak utána kell nézni.
Én 2004, az első telefonom óta soha nem szolgáltatótól vettem a telefonjaimat. És még soha semmi gond nem volt velük!
És olyan telefonok, amik a "nagyoknál" nem fordulnak meg!
Karácsonykor vettem egy telót, tavasszal ugyanott vettünk a páromnak is egyet. És még emlékeztek ránk. Kedélyesen elbeszélgettünk, megtárgyaltuk, hogy milyen a teló /szuperjó/.
Zug gsm? Ez egy kicsit sértő.
Ez nem sznobizmus, hanem egyszerű utánajárás: melyik az igazán jó telefon.
A legtöbben azt hiszik, hogy a Nokia-LG-Samsung világon túl semmi sincs, és csak a szolgáltatónál lehet készüléket venni.
Hahaha!

A posztíró meg megtanulta a leckét. Mielőtt telefont /vagy bármi mást/ veszel, tájékozódj!
"meg bekapcsolt a képernyőzár, amit sehogyan nem lehetett feloldani, meg nem tudta felvenni a telefont, amikor hívták,"
Az érintőképernyősön, ha be van kapcsolva a képernyőzár, nem lehet csak úgy egy gomb megnyomásával felvenni...
Pl. van egy kis csúszka, ami híváskor megjelenik, azt ujjal el kell húzni. Hiába nyomkodja, nem reagál, az ujjával húzni kell. Lehet, ez volt a nagy gond???

Moan 2011.07.30. 12:27:06

@franc0:

"6. Aki még mindig az anyja csecsén csüng, az kussoljon"

:))))))))))))))

Leonard Zelig 2011.07.30. 12:30:26

"Feleségem nem igazán tud angolul."
De szopni, azt rendesen, úgy nézem...

Alapvető Emberi Jog 2011.07.30. 12:41:01

El sem olvasom, csak addig jutottam: nem tud magyarul.
Nos, az angol nekem sem gond, de a speedshop.hu -n írják, hogy
HTC Desire HD + magyar nyelv.
Kézhezvétel után (csomagküldővel, előre fizetve) derül ki, hogy akkor magyar, ha egy nagyjából magyarított programot beüzemelés után, letöltök, telepítem.
Vagyis, ha elbaszom, akkor enyém a felelősség.
Mi ez, ha nem a fogyasztó tudatos megtévesztése?
És még van pofájuk, vásárlás után, emailt küldeni, hogy jelezzem vissza, milyen fasza cég.
Hát anyád.
Kíváncsi lennék, ha mindenki a fogyasztóvédelemhez fordulna 100k -s telefonok ilyen terű félrevezetésével, mekkora, akár többmilliós bírságot kellene fizetniük.

Wainwright Központi Zöldségpiac 2011.07.30. 12:51:43

... már mindenki leírt mindent.
A posztolóról.

somewhat damaged 2011.07.30. 13:07:07

olvasom a postot és egyre érik bennem, hogy apám, mit fogsz te itt kapni:) na most a kommentek

IP gyűjtögető 2011.07.30. 13:16:42

@isti77: román kurvaanyád csak ennyit tanított meg a népről akinek a nyelvét mered használni? Nyomás innen, ha ennyire nem tetszik ..

attila7575 2011.07.30. 14:02:00

Nem értem ezt a hosszas szenvedést az ügyfélszolgálat, meg üzletek hívogatásával, első reakció az lett volna hogy azonnal a vásárlás helyére visszavinni. Ameddig Makákó kombinált ezekkel az ügyfélszolgálatokkal, kb 2x kényelmesen megjárta volna a vásárlás helyét.

kpityu2 2011.07.30. 14:19:59

@attila7575: Nem, mert előbb anyukának kellett szólni, ugyanis ő a főnök. :D

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.07.30. 14:33:20

Legalább a készülék legyen okos, ha már az asszonka nem az.

csahos 2011.07.30. 14:58:20

Mért beszél a posztoló a feleségéről mint egy hülyéről?
Ő sem tud angolul, de legalább elég primitív.
Okos telefon. Mit is jelent ez?

fagzal 2011.07.30. 15:29:21

Tippelek: LG Optimus 2X. :)

max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.07.30. 15:47:12

"A válasz: ha nem náluk vásároltam a készüléket, akkor ők bizony ki nem cserélik. (Megjegyzés: pedig kötelesek lennének.)"

Itt tévedsz. NEM kötelesek erre.

XCat 2011.07.30. 16:15:45

@franc0:

"1. Nem írunk alá hűségnyilatkozatot"

Kivéve ha tudjuk hogy rendesen fizetjük a számlákat, és úgysem kapcsolják ki 2 hónap múlva. Ugyanis akkor megéri.

"2. Szolgáltatótól nem veszünk telefont"

Miért nem? Szolgáltató még sosem mondta semmire, hogy nem tartanak mert túl drága, csak úgy benne van a katalógusban, mert szép

"3. Kártyafüggetlen telefont veszünk"

Minek? Dugdosod bele a kártyákat, és lesed meddig tart a csúcsidő? A már a múlt század végén is suttyóságnak számított.

"4. Hivatalos forgalmazótól, nem zuggsm boltból, lehetőleg 2 év gyári garanciával"

Szolgáltatónál is van garancia.

"5. Aki ajándékba vesz készüléket és nem tartja be az első 4 pontot, az román"

Csak hülye.

"6. Aki még mindig az anyja csecsén csüng, az kussoljon"

Aki a blog.hu-n osztja az észt, pedig ő is rászorulna, az pláne

"7. Ha az előbbiekre nem futja, akkor takarodj dolgozni."

Neked ehhez mi közöd?

Konklúzió: a posztoló hülye.
Te is.

tede 2011.07.30. 17:48:03

2 éves telefont lecserélni? Minek?

cicmen (törölt) 2011.07.30. 18:36:00

@tede: Egy 4 évesre! Az biztosan működik, tekintettel a korára! :)
Viszont az asszonynak ne vedd meg szülinapjára, mert nem kapsz punit!!!

Manci néni, a szomszéd 2011.07.30. 18:37:56

@tede: Mert beszart benne az aksi és a zasszonynak nincs rá ezerötje, hogy vegyen bele egy másikat.

Vagy: a szolcsiban a barcsinőjének a pasija vett egy új telcsit (meg egy új kocsit).

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2011.07.30. 18:45:19

@attila7575: tanulj már meg szöveget értelmezni hülyegyerek.

Egyébként meg ez a "a 2 éves teló már oly régi, hogy teljesen használatatlan, nem jelenhetek meg vele sehol, különben is mindig beszarik" egy igen nyakatekert módja az önigazoló önbecsapásnak, melyet mi más, mint a fogyasztó társadalom presszionálói (létrehozói), kiválóan működő pszichológiai módszereivel plántált bele az userbe. Miért kell mindent álszent, önámító módozatban előadni? Ráadásul önmaga felé is? Kicsit ébredjünk már fel. Be kell vallani, hogy vágyom rá, kell nekem, megtetszett a reklámból, ennyi. Nem gáz. Fentebb említett ferdítménytipusok viszont nemkicsit de.

cicmen (törölt) 2011.07.30. 19:05:59

@Kellemes Zérókomponista: Rákérdezhetek?
Te egy pszichopata pszichológus vagy!
...:).....:( ?

cicmen (törölt) 2011.07.30. 19:08:48

@Manci néni, a szomszéd: Vagy: a szolcsiban a barcsinőjének a pasija vett egy új telcsit (meg egy új kocsit).

Aztán kajcsiztak a mekibeee de csak egy szopcsiba került!
Könnyű a nőknek.
Mármint a selejtjének.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.30. 19:20:01

@tede: en minden 2 evben lecsereltem, na nem okost, nekem nem kell, a csaladban az en vagyok
de miert ne cserelnem 2 evente, mikor 2 eves kontrakttal kapok szinte uj telefont es ugyanazok a feltetelek...
raadasul 2 ev utan mar az akksi is baszakodik, de nemely telefon is
kb. 2 evig jol huzzak vehetnek okos telefont is de egyszeruen nincs ra szuksegem, utobbi fel evben egyaltalan mobilom sem volt es mindenki elrt aki akart...

XCat 2011.07.30. 20:04:42

@cicmen: A nem selejt nem szopcsizik. Azzal meg az a bajotok.
Nekj nektekse semmise.

XCat 2011.07.30. 20:22:05

Nemjó nektekse semmise.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.30. 20:41:35

@CatMother: Ér megkérdezni, hogy ezt melyik oldalról mondod?

lordjim 2011.07.30. 21:02:39

@hagyma: pirítósra csak sült oldalas zsírt!!!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.30. 21:14:46

@lordjim: jo, ha legkozelebb megkivanok 2 piritost lesutok 2 kilo oldalast
@estrella negra: azon nem jelenik meg Krisztus

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.30. 22:04:10

@hagyma: Csak, ha baccpapucsban vagy.

cicmen (törölt) 2011.07.30. 23:01:04

@CatMother: Semmit nem akarok tudni, csak azt, hogy mit ittál? Nekem sem ártana egy kis lebegés! :)

attila7575 2011.07.31. 08:17:08

@Kellemes Zérókomponista: ki is fejted, hogy mit nem értelmeztem jól, vagy az a típus vagy aki csak jön és beböfög egyet, aztán továbbáll?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.31. 15:14:49

@estrella negra: nincs baccom, rakotottem egy felteglara es bedobtam Kobelkaeknak kaucio helyett, vagy foglalonak vagy mi

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.07.31. 16:47:00

El nem olvasom, mert irtó hosszú (és remélem azt is, h már valaki mondta, mert már majd 200 hozzászólást se olvasok el), de:

Cégre vettél az asszonynak telefont?

Ahogy az egyik kollégám mondotta volt:

"Úr vagy gecó!"

Szerintem meg tisztán szégyen...

nezavarjmasokat 2011.07.31. 17:15:17

@Manci néni, a szomszéd: "Az ilyenek miatt (is) tart itt ez az ország, mint te!

Megveszitek a telefont a cég nevére, szépen leírjátok az adóból, a telefonszámlát szépen leírjátok az adóból, az áfát visszaigénylitek, közben meg az asszony pofázik rajta a kozmetikusával. "

TÖKÉLETESEN EGYETÉRTEK!!! Remélem az APEH megkeresi ezt a Tesco-gazdaságos tetvest!!!!

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.07.31. 17:54:43

@Dr Jozef Vengloš: Okostelefont hogy tudtad lebutítani? Mesélj! Új módszerekre mindig vevő vagyok. :D

venszivar 2011.07.31. 18:15:41

@hagyma: Ne pofázz,te rühes hazaáruló,ámerikai tetű.Honnan is?Chile,Peru,Mexikó?Büdös gumó!Ha oda vágytál,akkor mit ugatsz ide!Pofázz a fekáknak,ja,hogy azok sem állnak szóba egy rühes bevándorlóval.....!Fejed még a meryt?!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.31. 20:40:57

@venszivar: mi van minimokus, felriadtal a kannasbor mamorabol?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.31. 20:50:19

@estrella negra: de be is fejezodik, ebed utani sziesztat tartok:)
keresek egy baseball meccset es alszom egy kortyot

England win The Ashes! 2011.07.31. 21:14:33

@neccharisnyás útonálló: Kikapcsoltam a 3G-t, az automatikus frissítést, a wi-fi-t stb. Amikor kell (mert időnként előfordul), akkor bekapcsolom a szükséges funkciót. Röviden ennyi.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.07.31. 21:45:39

Blogmotor MUKOGGYYYYY,lassan adj új posztot :))))))

venszivar 2011.07.31. 22:42:53

@hagyma:Hazaáruló tetves barom!Anyádék itták a lóhugyot,azért gondolod,hogy más is iszik?te degenerált,ahhoz,hogy horkolni tudj be kell kapcsolnod a tívít?
Szar a lelkiismereted,te görény?mery vesz neked egy 17 éves japi autót......?
Jól megy ott ámerikába a retkes bevándorlóknak.Anyádéktól menekültél ki Venezuelába v. Argentínába?te gyökér büdös paraszt!Ámerikai okoskodó záp tojás.Pofázz ott,ha már itt hagytad,ezt az országot,te rohadék.Ne ugass ide !

Mylady 2011.07.31. 23:15:18

@venszivar: Elgurult a gyógyszered, öreg! Vigyázz, mert ha nem szeded szépen, visszavisznek a gumifalak közé!

venszivar 2011.07.31. 23:39:49

@Mylady: Mi a bajod?Ki kérdezett te futó bolond!Most éppen merre jársz,te degenerált?Bipp-bipp,idióta.........
Ki szólt hozzád.Unod magad?Száguldj el a pihába!A gyógyszert szépen kell szedni?!
Idióta.

XCat 2011.08.01. 10:06:38

@Mylady: Csak sírhatnékja van a hagymától. Megértem, nekem is szokott lenni.. mondjuk őrjöngeni miatta.....
Ha már valahol lenni kell neki, inkább ott legyen, mint itt.

@cicmen: Kávét. Eddig hármat.

@estrella negra: A nickem alapján mire tippelsz? :)

XCat 2011.08.01. 10:08:32

@klarky: Gondolom feltételezte, hogy az asszony használni is fogja... De mondjuk jah.

lordjim 2011.08.02. 07:43:35

@hagyma: Fordítva ülsz a lovon,ami nálunk itt Oklahomában feltűnő lenne. Elmondom bővebben:Nem azért veszel két kiló oldalast,és sütsz vele fínom zsírt,hogy két pirítóst megkenj,hanem azért veszel két kiló oldalast,és sütsz vele finom zsírt-(lesz belőle jócskán)-,hogy amikor zsíros pirítóst akarsz enni akkor bemész a spájzba,és ott van a jénaiban a sült zsír amivel bárakármennyi pirítóst megkenhetsz.(én mostanság ezt eszem saját készítésű kovászos uborkával)

j311 2011.08.02. 15:37:56

Anyámasszonykatonája.

Deuce Bigalow 2011.08.04. 12:15:13

@Gastroger: hát te vagy nem vagy ehhez még felnőve, vagy már túl öreg vagy hozzá, az tisztán látszik...