Tékozló Homár

Beteg(nem)ellátás Székesfehérváron

2011.08.02. 09:21 | juszka | 167 komment

Csaba begyulladt fülét készséggel ellátták volna a székesfehérvári Szent György Kórházban - három héttel később. Érthető módon nem szívesen várt volna ennyit, és azt is meglepve tapasztalta, hogy a beígért soron kívüli vizsgálatról végül anélkül, hogy orvos látta volna, hazaküldik. De nincs baj, lehet menni magándokihoz is, egy egészen picivel több pénzért (amit ki ne akarna befizetni a sok évnyi egészségbiztosítási járadék után).

2011. július 29-én voltam a Székesfehérvári Szent György Kórház rendelőjében. A fülem begyulladt, fájt és nem tudtam kivárni, hogy a hétvégét így töltsem. Mivel a háziorvosom már nem rendelt, az üzemorvosomhoz fordultam, aki megvizsgált és elküldött az említett rendelőbe. Beutalót nem adott, mert ehhez nem szükséges. A rendelőt felhívtam és elmondtam a problémámat. Időpontot kaptam 3 hét múlva. Mondom a hölgynek, hogy nekem most fáj a fülem, nem tudok 3 hetet várni és kértem, hogy segítsen. Telefonba közölte, hogy menjek be a rendelőbe 1/2 2-ig, és két bejelentett vizsgálat között keresnek nekem is egy helyet.

10 perc múlva ott voltam (11 órakor) a kartonozóba és természetesen csak három hétre adtak volna időpontot, a telefonbeszélgetést letagadták. Ismét elmondtam az előzőeket és azt javasolta, menjek fel a szakrendelőbe és beszéljek az orvossal. Felmentem és vártam-vártam, persze nem jött ki senki, a betegeket hangszórón keresztül hívták be, én pedig illedelmes módon nem kopogtam be az ajtón, mert ki volt írva, hogy ezzel zavarnám a rendelést. Vissza a kartonozóba és kértem vegyenek fel a várólistára a mai napra. Ezt nem tették meg, azonban felhívták a szakorvosi rendelőt, aki határozottan elutasított és legkorábbra a jövő hétre tudtak volna adni időpontot. Próbáltam felhívni a betegjogi képviselőt, de nem sikerült kapcsolatba lépnem vele. A telefont nem vette fel, mint kiderült szabadságon volt (ebben az esetben ez érthető is)
Több kérdés is felmerült bennem:
- 26 év munkaviszony és rengeteg egészségbiztosítási járulék befizetése után miért nem kaptam betegellátást?
- Hova/kihez tudtam volna fordulni a rendelőben ebben az esetben? A sürgősségi osztályon kaptam volna esetleg ellátást? (Ez elég vicces lenne)
- Orvos szerencsére ritkán lát (nem a fentiek miatt), és nem vagyok beteges, de ha baj van, joggal várom el a törvényben is rögzített betegellátáshoz való jogomat.

U.I.: Ismerősömtől kaptam egy orvos címét, aki délután soron kívül fogad (ára: 5000 Ft)

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Layosh 2011.08.02. 09:25:30

Én is így jártam.

Dr. Kix 2011.08.02. 09:32:09

Magyarországon 1 dolgot kell tudni az egészségügyről: nem érdemes igénybe venni.

Kardics 2011.08.02. 09:41:33

Ismerősöm gerincsérvvel januárban járt orvosnál, elküldte ct-re, erre júniusi időpontot kapott. Amikor ennek az eredményét visszavitte az orvoshoz akkor közölték vele, hogy majd novemberben érnek rá vele foglalkozni. Közel egy év míg az orvos az ő általa kért vizsgálatok eredményét látni fogja. Hogy addig mi a bánatos f@sz lesz vele azt pont telibeszarja mindenki.De persze a markát meg a zsebét mind tartja.

Kardics 2011.08.02. 09:42:47

Kimaradt: ez is Székesfehérváron volt

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2011.08.02. 09:42:50

Jó napot! Szeretném kinyilvánítani, hogy. Kinyilvánítom, hogy az összes elsőzős, másodikozós, harmadikozós - de még ötödikezős állat is van! - hozzászólót kíméletlenül címeres, debil hülyegyereknek nyilvánítom. Ez egy kinyilvánítás. Hogy miért? Mert a számozgatósdinak megfelelő szinten vannak általános suli-szinten számolva! Kisgyerek-agyilag! Össze is lehet őket számolni és egyben kezelni mindet. De úgy sem szebbek! Minden elkeseredett elsőzőket irtani kívánóknak beszólót is rossz rendszerhez lojális, debilhülyegyermeknek nyilvánítom! Magamat is ideértve! De mivel magamnak nem fogok beszólni, nyugodtan érthetem ide magamat, érted? Abszolút jól levédtem magam ahhoz, hogy biztonságban legyek! Mármint hogy ne szóljon be senki, mert ez egy igen nemes és jobbító cél! Célérdek. Nem vagyok én itt senki, de azért meglépem ezt a kinyilvánítást. Szerintem, már most érzem, hogy népszerűbb lettem ettől. De komolyan. De ez csak egy pár ember, ők meg nemigen fognak szólni! Azok fognak, akik elsőznek! Ettől idegállapotba lehet kerülni! Többen emiatt nem olvassák 'zhosszászólásokat, vágod? Ez így szörnyű, szóval vágd. A szövegem nagyon kemény, vigyázat tehát. Aki továbbra is elsőzik azon lovagolni fogok! Meg sátáni kacajjal röhögni is, hogy dehülye! Azaz, hogy egy script! Érted, mert van egy domain, hogy satanikacaj.com/ és ide lesznek felsorolva nickek és pokol-szerű lesz az egész. Szokásjog ide, szokásjog oda. Namost senki ne járjon utána, hogy ilyen domain nincs (de az lehet, hogy egyszer más jóvoltából lesz), de ettől még véresen komoly a fenyegetés és mint említettem a szöveg is kemény! Ezt nem feledni...

@Kix: De figyeljen uram. Ha önt elüti egy ember - akire azután nem fog kedvesen nézni, ha látja - és ripityára törik maga, akkor szükségbe fogja venni a kóros házi ellátást, oké? Használatba veszi az ottaniak értelmét, amely jobb esetekben még szak is. Hiszen ripityára van törve! Hát ki tud úgy nyugodtan vasárnapi ebédet megenni, hogy széjjel van! Egyszer, mikor még alacsonyabb voltam - gyermek voltam még, azért volt ez így - volt egy cigájn osztálytársam. Mit mondott ő, lássuk: "Ha eltörik a lábad nehogy elmenjél ám orvoshoz! Csavard forró törülközőbe, otthon. Apám is így csinálta és rendbe jött 2 hét alatt." Nah, így is lehet.

Kasya 2011.08.02. 09:44:44

Korházi ismerős nélkül orvoshoz bejelentkezni? FAIL
Lidliben olcsó a fagyi, állítólag jó a fülre.

Mindemelett szomorú a sztori, sajnos itt tartunk...

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.08.02. 09:48:13

Fül melegítése (só, infralámpa), gyulladáscsökkentő.
Számlaszámot priviben küldöm.
üdvözlettel
dr. Estrella Negra

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.02. 09:50:53

Az ötezer nem is olyan drága.

Időpontot tényleg csak nagy sokára tudnak adni. De be kell kéreckedni két beteg között, ahogy mondták. Be kell kopogni.

Különben nem ez a méreg, hanem mikor behívják az embert időpontra, és váratják három órát.

Szar állapotban van az egészségügy, ezt tudtuk eddig is. A tékozló koldus esete.

XCat 2011.08.02. 09:51:21

És akkor én vagyok a primitív állat, amikor lekoldulómészárosozom őket. :D

Megérdemlitek, gyerekek.

Mindaddig amíg a "doktorúr" valami feletettek álló csoda lesz, akinek nyalni kell a seggét és lesni a kegyeit, és nem egy huszadrangú közalkalmazott, akik évek óta fizetsz, és örülsz hogy tízezrekkel zsebbejattolhatod, addig ez így is marad.

Az 5e meg kimondottan olcsó.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.08.02. 09:51:55

@Kellemes Zérókomponista: ez jó!

"Érted, mert van egy domain, hogy satanikacaj.com/ és ide lesznek felsorolva nickek és pokol-szerű lesz az egész. "

megtennéd, hogy engem elsőnek írsz fel a listádba? köszi.:)

XCat 2011.08.02. 09:52:42

@atpijkamo: Az emberek teszik szarrá. Ha nem így lenne, az menne orvosnak, aki 1. nagyon jó benne, 2. megengedheti magának.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2011.08.02. 09:58:41

@akiazsiráfotszereti: nah de most megkérlek, hogy ne burkold már nagyonbennelenni-akarásba a dolgot, mert vedd már észre, hogy rettegsz!:D Amúgy a wow az szerintem jó szó. Itteni állapotoktól függetlenül is. Tehát nem az van, hogy ÉN azt megengedem. Csak mondom. Lusta vagyok scripteket írni, de viselkedjetek azért!!! Nem akarok diagnózissal kórházba kerülni.

@estrella negra: szőlőt ettem csak, de azt nem kell venni, mert van. Meg kell enni csak, ha valaki úgy gondolja. Én elég gyakran igen. Továbbá felébredtem. Ennyi a recept.

varvizib 2011.08.02. 10:00:52

A posztolóval maximálisan egyet értek (ilyet is ritkán írok).

Az állam feladata lenne ugyanis hogy normális egészségügyi ellátást kapjon mindenki, ha már rendesen befizeti az adót, járulékokat.

A normálisba pedig nem fér bele, hogy "majd 3 hét múlva". És az se, hogy plusz pénzért kelljen külön orvost keresni.

Ha ilyen balkáni állapotok uralkodnak, akkor joggal teszi fel a posztoló a kérdést, hogy mire is fizetjük a járulékokat?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.02. 10:01:44

@CatMother: "Az emberek teszik szarrá."

Milyen emberek? Persze, hogy az emberek. Mi kutyák nem szólunk bele.

1) Szar a vezetés, nagy a korrupció, tolvajlás...

2) Szar az orvosok, nővérek hozzáállása. Mondjuk behívhatná a betegeket tíz perces eltolással, ehelyett behív kilencre harminc beteget, és van aki délután eggyig vár.

3) Tisztelet a kivételnek, mert azért ők vannak többen.

Meg van olyan, hogy utazik a rákos beteg két órát az onkológiára, megcsinálnak egy vizsgálatot, és jöjjön vissza a másik vizsgálatra holnap! Persze, beteg, időmilliomos. Még jó, hogy a rákosoknak fizetik az utazást. Ha jól tudom. Na, itt is megy a pazarlás.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.08.02. 10:01:47

Sajnos ez így működik, nem kell ezen csodálkozni. Mindegy mekkora összeget fizettél be a TB-be, ezért kell félretenni, ilyen esetekre.

Amit ugyanis a TB-be befizetsz az meg megy a jelenleg betegek számára. Az nem a te pénzed. Persze, megérné meggyógyítani a polgárt minél hamarabb, hogy termelő tevékenységét folytassa és elvileg nem érné meg megvárni amíg elhalálozik de sajnos más az elmélet és a gyakorlat.

Szóval bármennyire is ellene vannak marad az öngondoskodás, mert tisztelet a kevés kivételnek, de fetrenghetsz a fájdalomtól a földön, nem igazán érdekli őket.

A kedves betegjogi képviselő munkája nem igazán lehet fontos, ha nem kell helyettesíteni. Szvsz az is egy kamu pozíció, csak arra kell, hogy még több pénzt vegyen fel valaki.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.08.02. 10:02:16

@Kellemes Zérókomponista: na tuttam én hogy nyúl vagy. jól beígéred, aztán kiderül hogy lópikulin.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.02. 10:04:03

@varvizib: "mindenki, ha már rendesen befizeti az adót, járulékokat."

Persze, ha mindenki rendesen befietné, és nem minimálbérre lenne bejelentve, és zsebbe kapná a fizetéskiegészítést...

Amit meg is tenne, ha nem 100% lenne a béren a teher...

Ördögi kör ez.

Kéne egy forradalom.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.08.02. 10:04:21

Ugyan ez pesten, éjjel ... van benne kihívás :)

péterfy -> uzsoki -> délpesti -> lászló
péterfy, uzsoki : net a barátunk, és azt láttuk, hogy van fülészet + ügyelet. Előbbiben semmi, utóbbiban fülészet (ügyelet nélkül)
délpesti : lakcím alapján (nincs fülészet)
lászló : Itt tudtak foglalkozni a problémával

Lászlóban már úgy kezdtem (kb köszönés után rögtön), hogy 'csókolom, előadjam a problémámat, vagy mehetek tovább rögtön a honvédba vagy a margitba? esetleg irány szeged vagy sopron?'

@estrella negra: álsz elébe egy műhiba pernek is? ugyanis a fentebb felsoroltak rajtam nem segítettek.

napalm 2011.08.02. 10:05:52

igen is be kellett volna kopogni, és ragaszkodni ahhoz hogy ellássanak.
puha voltál, nem álltál ki magadért.
és itt rugózol.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.08.02. 10:06:04

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: egyértelmű. ugyanis ha túléli, még termelget néhány évig, aztán tartja a markát a nyögdíjért.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.08.02. 10:07:18

@atpijkamo: jó. kit állítsunk falhoz (az elmúlt 25~30 év politikusain kívül)?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.02. 10:08:04

@Kellemes Zérókomponista: "Ettől idegállapotba lehet kerülni!"

Nyugi! Nem érdemes felkapni a vizet. A kisköcsög elsőzőknek is joga van az életre. Sajnos.

Nincs ellenük szer, a Zindexet nem érdekli, nem moderálják ki őket... Megszoktuk.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.08.02. 10:08:49

Morfondírozom:
Ha lenne egy honlap ahová beírja az ember, hogy mi a nyavalyája és kvázi webshopként kiadná találati listában hogy hol, merre, mennyi várakozóidővel lehetne jobbulást találnia...

Lehetnének benne az állami kórházak, szakrendelők, de akár a magánok is. Tudjon a beteg (a vevő) mérlegelni, hogy elmegy Fehérvárról Veszprémbe, vagy megcsináltatja helyben...

Persze, ez "kisebb" nyavalya, mint pl. egy csípőprotézis ami állami rendszerben is egy komoly 2-3 órás műtét (maszekban meg úgy fél millió) + rehabilitáció szóval a komplikáltabb, nagy várólistásakra biztosan megérné létrehozni.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.02. 10:09:52

@donfuligjimmy: Ha engem kérdezel, akkor még a tolvaj holdudvarukat.

Ha még van a golyóból, akkor a láblógató bürokratákat.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2011.08.02. 10:10:40

@CatMother: "Mindaddig amíg a "doktorúr" valami feletettek álló csoda lesz, akinek nyalni kell a seggét és lesni a kegyeit, és nem egy huszadrangú közalkalmazott (...). Nagyon jó megfogalmazás, így van! A doki nem azért fehér ám, mert angyali fény, meg Isten, hanem az a köpeny! És szimpla ember, igaz tanult, meg izé.. túldimenzionálóknak meg úgykell. Nem épp külső szemlélőként mondhatom ezt.

Géza, kék az ég! 2011.08.02. 10:11:06

Hát, kedves posztoló, kicsit rámenősebben máskor. Nekem mindig bejön, nem azért fizetsz, hogy kimaradj a betegellátásból és az új magyarok soron kívül jussanak be...

@Kellemes Zérókomponista: valóban idegesítőek a hülye idióta elsőzők, de nem reagálod túl?

cicmen (törölt) 2011.08.02. 10:12:05

@atpijkamo: De be kell kéreckedni két beteg között, ahogy mondták.

Mit kéreckedni? Betolakszol és pont. Ha visítanak, hogy nem te jössz, azt nem hallod meg. Fülészet.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.08.02. 10:13:16

@Kellemes Zérókomponista: ezt figyeld:
első,második, harmadik, negyedik ..., első tízre még jó vagyok, sokadix.
nincs is olyan oldal, amivel fenyegetőzöl.
Szerintem egyszerüen csak irígy vagy, mert lecsúsztál a dobogóról :P

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.08.02. 10:18:51

@Kellemes Zérókomponista: hogy tud valaki ilyen korán reggel Elsőre bebacni,hogy ilyen vad szöveg jöjjön ki belőle:)))

Prof. azsiráf.PhD. 2011.08.02. 10:19:16

@atpijkamo: ha elfogyna a gyolyó, nekem van vagy tíz méternyi jófajta kenderkötelem valahol a pincében, szívesen adom.

borso 2011.08.02. 10:19:44

érdekes lenne, ha ilyen esetben elmennénk magánrendelőbe (érdekes módon ott azonnal vagy max 24 órán belül tud fogadni ugyan az orvos aki a kórházban 6 hónapra ad időpontot) majd a kapott számlát a magánrendelésről elküldenénk a tb -nek és önhatalmúlag levonnánk a befizetési kötelezettségünkből...........

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2011.08.02. 10:21:07

Nem vagyok ám idegállapotba, köszi, hogy aggódtok. Mónika showból idéztem csak.

cicmen (törölt) 2011.08.02. 10:24:03

@Géza, kék az ég!: Ez az elsőzésre hisztizés is mire jó! Az egyik barom aki felvonyít, hogy első, az is megéri a pénzét. Aztán jön egy troll, hogy mit elsőzöl, mi a f.szra jó ez? Én nem szoktam elsőzni. (mindig megelőz valami szemét) :))))

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2011.08.02. 10:24:37

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: hát tegnap volt 3 sör. Mára nem maradt! Talán ez mindannyiunk szerencséje.:)

Fővárosban nem lennék - várakozó - beteg... Több riport is volt az ottani atrocitásokról (nem akarok mindent, mindenkit egy kalap alá venni ama körzetben, de noh). Szörnyű lehet. Sok agresszív ember egymás hegyén-hátán. Maradék meg félelmet kap köztük.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.08.02. 10:25:38

@Kellemes Zérókomponista: Kérjük keresse fel háziorvosát , gyógyszerészét :))))

É2I 2011.08.02. 10:27:18

@Kellemes Zérókomponista:
Hogy stílusos és on is legyek: Orvos látott már?

@atpijkamo:
Kikérem magamnak! Én nagy köcsög vagyok!

@Géza, kék az ég!: A hülye és az idióta is stimmel, de még marha is vagyok, azt lehagytad.

raftery 2011.08.02. 10:28:26

@Kellemes Zérókomponista:

"maunyika,az en uram,a lajos,az egy tulipantaposo..."

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.08.02. 10:28:35

@donfuligjimmy: Az hogy rajtad nem segített, még nem alapozza meg egy műhibaper jogosságát.
Fogalomzavarban (is) szenvedsz.

Géza, kék az ég! 2011.08.02. 10:30:57

@cicmen: Ja, ez jó :DDD

Engem mégis zavar a sok agyhalott, no meg a trollok, akik baromi viccesnek gondolják magukat az ezerszer ellőtt poén-patronjaikkal (de korábban ezt már írtam, unalmas vagyok)

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2011.08.02. 10:32:01

@cicmen: nem divatból és feltűnési viszketésből trolloskodom drágaság. Csak zavaró. Szeretek nekiállni olvasni. Jó dolgok tudnak kikerekedni itt. Időnként. Namost ha rendszertelen a hasznos meg a haszontalan infó, akkor - hogy nehogy átugorj egy közbeékelődött hasznost - a sok hülyeséget is el kell olvasnod. Ennyi a problémám, nem több. Úgy érzem ez kimeríti a nyomós érv fogalmát, ami velős eredőjét adhatta felvonyítók levonyításának. De lehet, hogy csak nekem vannak ilyen gondjaim.. (Erre biztos jönni fog pár "igen, csak neked" <- na ez a trollkodás).

Prof. azsiráf.PhD. 2011.08.02. 10:32:25

@É2I: valamiért én is megszólítva érzem magam. Én ráadásul még bunkó is vagyok, kultúúúrálatlan és csúnyán szoktam káromkodni ha a gyerek nincs ott. ja. az iku tesztemre meg azt írta a rencer hogy data not found, hát gondolhatod...

Géza, kék az ég! 2011.08.02. 10:32:33

@É2I: Kivételesen nem Rád gondoltam, nem úgy ismerlek, mint aki "olyan" volna, de nem inged, ne huzgáld hát magadra fel! :D

XCat 2011.08.02. 10:35:39

@atpijkamo: Nem, nem, nem. Nem lehet mindent a vezetésre fogni, Te önálló, értelmes, saját felelősséggel (néha felelősségtuddattal is) rendelkező, felnőtt lény vagy.

Aki nem végzi el rendesen a munkáját, az TE vagy.
Aki bunkó az emberekkel, az TE vagy.
Aki lop és tönkretesz mindent ami tönkretehető és nincs lebetonozva, az is TE vagy.
Aki telibefossa a nyilvános wc-t, és úgy hagyja, azt sem a vezetők csinálták olyanra.

Nyilván nem személy szerint te, hanem általánosan. Viszont ezt ne kenjük a vezetőkre, a nép akkor is ugyanilyen lenne, ha holnaptól szentpéter lenne a miniszterelnök.

Az emberek olyan meg vezetést kapnak, amilyet megérdemelnek.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2011.08.02. 10:36:51

@É2I: látott tizenpár, de nem tudtak segíteni. Ez a része má' nem vicc. Ezvan.

XCat 2011.08.02. 10:37:51

@atpijkamo: "3) Tisztelet a kivételnek, mert azért ők vannak többen."

Szerintem kevesebben vannak. Konkrétan láttam eddig 3, azaz három darabot. Abból a pár tucatból, akit személyesen ismerek. Na és ők sem szentek, csak valamivel különbek a többinél.

Aki nem szar, azt ezek kimarják magukból, hidd el.

Sokorai_Atala 2011.08.02. 10:37:57

Egyszer én is majdnem így jártam, de rendes betegirányító kisleány volt pont aznap és problémám ecsetelése után azonnal telefont ragadott és iziben bejelentett a gégészetre, így 10 percen belül bent voltam, igaz sem előttem sem utánam nem jött senki vagy be és elküldtek volna, ha nem megértő a betegirányító és mehettem volna vissza egy hét múlva.

Egyéves Önkéntes 2011.08.02. 10:38:26

@atpijkamo:

"De be kell kéreckedni két beteg között, ahogy mondták. Be kell kopogni.

Különben nem ez a méreg, hanem mikor behívják az embert időpontra, és váratják három órát."

pont azért kell órákat várni az időpontra érkezőknek, mert mindig van valaki, aki soron kívül bemegy

XCat 2011.08.02. 10:39:34

@Kellemes Zérókomponista: Én sem. :) Onnan tudom. ezt a sok áttatlan lelű bambát meg csak sajnálni tudom, mert biztosra veszem, hogy előbb-utóbb kipróbálják azt, amit annyira védenek.

És azt egészen sokban le merném fogadni, hogy utána ők ordítanak majd a leginkább habzó szájjal lincselésért.

XCat 2011.08.02. 10:40:57

@donfuligjimmy: Elfogyna az internet, mire mindet leírnád... :)

XCat 2011.08.02. 10:42:48

@atpijkamo: Igen, akkor nem 3 órát várnál, hanem szépen meghalnál egy sikátorban. És ha olyannal odamennél, ami miatt most 3 órát vársz, azzal elzavarnának a picsába, hogy jössz te itt a piszlicssáré hülyeségeiddel, amikor ők a súlyos sérültekkel foglalkoznak.

Tényleg jó lenne, kihalna egy rakás hülye.

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2011.08.02. 10:57:42

én időpontra mentem. emiatt szabi. aznap nem kerültem sorra. "dr úrnak fontos dolga van." inkább meggyógyultam magamtól.
nem minimálbér után vonják tőlem a járulékot. de mi a fasznak?

Zöldegér 2011.08.02. 10:59:06

Kifizetjük az egészségügyi ellátást, méghozzá előre, TB Járulék formájában, és akkor még nekünk kell harcolni, hogy meg is kapjuk, ha szükség van rá. Szerintetek ez normális? Valamint az is, hogy tüdőgyulladásba és más kezelhető betegségbe halnak bele sorozatosan fiatal emberek, akiket minimális orvosi tudással és emberi odafigyeléssel meg lehetne menteni? Ő volt a hülye, hogy beteg lett és belepusztult? Jó fejek vagytok....

Egyéves Önkéntes 2011.08.02. 11:05:14

@CatMother: sajnos ez így van, nem orbán viktor firkálja össze a vonatot
se nem gyurcsányi szaratja a kutyáját a házunk elé
hanem ez a balkáni tahó nép, aki agyonveri egymást az akciós trapista sajtért a pennyben és a leállósávon megy, ha baleset van, a tűzoltók meg majd sétálnak

XCat 2011.08.02. 11:06:40

@metalheart: Miért van az, hogy ilyenkor senki nem veri ki ott a balhét, hogy de mi a francért most van dolga, amikor neked jár az ellátás?

Olyan szépen tudtok hisztizni a sávszélesség, a levéltetves pizza, meg minden filléres hülyeség miatt, hogy az szolgáltatás.
Ez nem az? Lófaszt nem.

Kutya kötelességük, hogy rendesen megcsinálják.

XCat 2011.08.02. 11:07:43

@EÖ: Igen, nagyjából erről van szó.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.08.02. 11:09:44

@EÖ:
Azt megfigyelted már, hogy tőlünk nyugatra, sokkal kevesebb wc van összeszarva? Ez is hozzáállás kérdése, hogy nem szarok rá az ülőkére.

XCat 2011.08.02. 11:17:51

@Horváth Lajos: Ez a westendben volt, egész meglepődtem, nem láttam még ilyet ott... nem bele volt szarva, és nem volt lehúzva, hanem vastagon végig az ülőkén, meg a falon is egy darabon... nem tudom elképzelni, hogy ilyet nem direkt produkál valaki. És női wc-ben.

Amin viszont ledöbbentem, hogy a takarítónő milyen nyugodtan ment be kiganajolni. Szabályosan tisztelni kezdtem utána. Ijesztő belegondolni, hogy mennyi ilyet láthatnak.

Egyéves Önkéntes 2011.08.02. 11:17:52

@Horváth Lajos: @CatMother:
tanítom a gyereket, hogy köszönünk az utcán, ha sétálunk és jön valaki
erre bazmeg nem köszönnek vissza a szomszédok :)

ez lemaradt az előbb:
www.youtube.com/watch?v=5OSbQ25w2BY

endre2714 2011.08.02. 11:23:26

Na, eddig mindenki sírt, hogy jaj, balkán van itt, meg abszurdisztán. Végre itt a nyugat: kint nem hiszik el, hogy itthon beül az ember a rendelőbe és aznap ellátják. Ott 3-6 hónapra kap az ember időpontot, akár egy kiütés miatt is. Ez van, ennyi orvos van! Aztán még a betegek fel vannak háborodva, ha a munkaidő végeztével az orvos haza mer menni, de megnézném, hogy Joli néni 5 perccel a zárás után még adna-e ki újságot...
Itt van a Nyugat, tessék örülni neki!

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.08.02. 11:23:36

Még egyszer mondom a TBt nem magadnak fizeted. Ha magadnak fizetnéd lenne egy számlád, tudnád örököltetni stb.

A TBt általánosságban fizeted, egy alapellátás részeként amibe belefér a gyermeked születése vagy a szüleid gyógyszere. Persze, bele kellene férnie a sürgősségi és szakellátásod is - lám bele is fér, csak 3 hét után amikorra vagy megőrül az illető a fájdalomtól, vagy elpusztul pl. vérmérgezésben. Ez az alapellátás.

Máshol máshogy van, szerencsések akik választhatnak. Azok is akik jót fognak ki. Indiában pl. pont ugyanígy. Kb. ilyen arányban fizetik is és annyi a rászoruló aránya is.

XCat 2011.08.02. 11:24:59

@EÖ: Gyönyörűszép. A végén kiderül, hogy Dzsudzsáknak volt igaza, és mahacskala nem is akkor visszalépés..

XCat 2011.08.02. 11:27:02

@endre2714: Nyugaton nem veszik el erővel a biztosítási pénzt. Ha akarsz, fizetsz, ha nem akarsz, nem fizetsz.
Ha arányaiban annyit fizetsz mint itt, azért már elég jó ellátást kapsz.

Mondjuk ha minden orvost kibasznának a fenében, aki nem képes hozni a megfelelő tudásszintet, nyugodj meg, itt sem maradna sokkal több. :)

Egyéves Önkéntes 2011.08.02. 11:27:51

@CatMother: A mahacskala felmászta magát a fára. (Hogy Uj Péter-t is idézzük) :D

mindig azt hallom, hogy a boltos azért tahó, mert nem keres eleget. Csak azt nem értem a beduin miért tud mosolyogni havi 50 dollárnyi fizetésért.

XCat 2011.08.02. 11:34:16

@EÖ: Halleluja.
Na, megyek előteremteni a tb-t. Addig is öljétek a fehér vámpírokat. :DD

Puszcsy.

RoopeHUN 2011.08.02. 11:34:27

Van egy nagy bibi itt mindenki hozzászólásával. Azt mondjátok elvárjátok, hogy relative hamar ellássanak, jó szinvonalon, törődve. Mert ez jár.

Na, ha széjjel néztek a világban 2 féle tipussal találkoztok. Az afrikai, hogy 0 orvosi segitség - erre járunk mi is.
A másik az amerikai (de mondhatnék angolt vagy franciát is), ahol tényleg megkapod az ellátást, jó szinten, gyorsan, de brutális árakon. Csoporttársamat megharapta anno egy kutya az USAban, bementek dokihoz, kapott oltást, veszettség ellen. Vakcina + kötözésért 180 ezer forintot számláztak ki neki.. (nem az OEP-nek, nem állami szervnek, hanem személyesen neki)

Tehát lehet mondogatni, hogy ez járna az járna - de sajnos erre egyszerűen sehol nem jut állami pénz. Se M.o.-on, se máshol.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.08.02. 11:35:02

@CatMother:
Katonaságnál 4-en voltunk egy wcre és kulcsra is zártuk. Mindannyiunknak legalább egy diploma és 2-3 nyelvtudás. Mégis valaki összeszarta a wc-t és nem takarította ki, pedig tudta, hogy nem fogja takarítónő megcsinálni.

Az emberek ilyenek a közös tulajdonnal kapcsolatban, csak itt nem túrós volt a háta, hanem sz*ros a széle. Mert van rá esély, hogy a másik ki fogja takarítani.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.08.02. 11:36:55

Megint az van, hogy 500 faliórát internálnak szibériába...

Ha nem ment el a poszt mérges leszek, ha kétszer akkor meg ti lesztek azok. Blockmotor mongyon le !

Prof. azsiráf.PhD. 2011.08.02. 11:37:01

- Józsi bácsi, milyen a hallása?
- Hát református vagyok.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.08.02. 11:40:45

@endre2714: ez nem igaz. vagy ausztria nem nyugat. itt ugyanis besétálok és ellátnak. még hétvégén is. pofavágás és üvöltözés meg bunkóskodás nélkül.

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2011.08.02. 11:41:12

@RoopeHUN: azt hiszem, a tieddel van a baj. de megpróbálom egyszerűen, érthetően leírni neked:
évente több százezer ft-ot fizetek be az egészségbiztosításnak. néhány évente egyszer megyek orvoshoz. s akkor olyan ellátást kapok (vagy nem kapok), ami nagyon keveset ér.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.08.02. 11:41:38

@EÖ:
- Olcsón vehet benzint/gázolajat.
- Nem kell fizetnie gázszámlát.
- Nem kell fizetnie távfűtést.
- Nem kell fizetnie teveadót.
- Nem kell fizetnie kocsiadót.
- Nem kell fizetnie házadót.
- Nem kell fizetnie vízdíjat.
- Nem kell fizetnie szennyvízdíjat.
- Nem kell fizetnie szemétdíjat.
- Nem kell fizetnie a homokért, ha a gyereke játszani akar.

XCat 2011.08.02. 11:42:02

@EÖ: Kíméld a lelkét, mondd neki, hogy lehet hogy nem tudnak magyarul.

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: Jó, én is láttam már sok mindent oktatási intézményekben meg irodaházakban (érdekes módon, valahogy kétféle hely van, a tökéletesen tiszta, és nagyon mocskos, átmenet nuku), de ez akkor sem természetes. Nem tudom mi lenne a megoldás, talán a nyilvános megszégyenítés.. de abból meg lehet hogy az lesz, hogy gondol egyet a nyomija, és tömeggyilkosnak áll.

Lelőni, esetleg? Az sem jó... Megvan, küldjük kórházba! :D

XCat 2011.08.02. 11:43:21

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Neked sem kell. Kiköltözöl az alföldre egy közművesítetlen tanyára, és élsz boldogan. Vagy egy sivatagba, vagy az urálba, vagy akáhova. Minden csak választás kérdése.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.08.02. 11:46:45

@metalheart:
Igen,de abból a pénzből, amit te befizetsz (na meg én is, és még sok kedves homár olvasó) abból nem csak téged látnak el. Bár elvárható lenne, ha valamiért fizet az ember-nem is keveset- akkor annak cserébe emberi körülményeket kapjon. Bár ez az előjegyzés dolog azért jó mert addigra elmúlik/megszokod/megdöglesz.

XCat 2011.08.02. 11:48:58

@Horváth Lajos: Öngyógyítani kell, ezekhez meg akkor menni, ha már nem bírod magadról lerúgni őket. Akkor meg már olyan mindegy, hogy hullaház vagy kórház.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.02. 11:52:36

@EÖ: "pont azért kell órákat várni az időpontra érkezőknek, mert mindig van valaki, aki soron kívül bemegy"

Nem. Úgy kell időpontra behívni a ráérőket, hogy legyen köztük elég hely a sürgős eseteknek. Na, milyn okos vagyok? Hát okosabb, mint legtöbbjük.

RoopeHUN 2011.08.02. 11:52:56

@metalheart: Az, hogy évente több száz ezret fizetsz be, nem jelenti azt, hogy azt rád is kell költenie az államnak. Pláne, ha csak több évente vagy beteg. Te a szopó oldalán vagy az átlagnak, mert az egészségesebb fajtába tartozol, aki viszonylag sokat fizet be. Van, aki havi 10-15 ezret fizet be, és baleset éri, krónikus beteg, teszteket kell csinálni, gyógyszereket kell kapnia.. nyilván a tiédből fizetik az övét, mert egy bizonyos szolgáltatás mindenkinek kell, hogy járjon.
Ez van, jó lenne a világ, ha jutna mindenkinek kiváló orvosi ellátás, 3 csaj, hatalmas palota, sportkocsik... de sajnos nem igy van. Ezekre egyszerűen nincsen keret, el kéne fogadni, és nem ostorozni a magyar egészségügyet amikor bármelyik ország egészségügye is hasonlóan működik. (ahol nem, ott LÉNYEGESEN többet is fizetsz)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.08.02. 11:55:59

@CatMother: Nem csak választás, szocializáció is. Az én helyemben, az egy főre eső jövedelmemmel, adósságaimmal majdnem a fél ország felkötné magát, majdnem a másik fele meg örülne neki, mint majom a farkának, utóbbi tömeg csak akkor virnyákolna, ha megtudná, hogy se csipszre, se kólára, se felesre, se sörre, se cigire, se szórakozásra (azaz semmiféle ppp-re) nem költhetek, ha nem akarok dugóhúzóban zuhanni...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.02. 11:56:15

@akiazsiráfotszereti: Köszönjük a felajánlást! Az legalább újrahasznosítható, sose fogy el.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.08.02. 12:02:28

Egy agybeteg kér segitséget a következő új posztban:)) orvost neki :))

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.08.02. 12:06:52

@atpijkamo: Nemcsak (és néha nem is elsősorban) a valóban sürgős esetek kerülnek ellátásra soron kívül, hanem a mentővel beszállítottak (ha jattol a cégük a dokinak, akkor a betegszállítók által bevittek is), a rendőrök által kísértek, az eü dolgozók és hozzátartozóik, és legfőképp azok, akik visszajáró fizetővendégek.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.02. 12:10:24

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: A mentős meg a rendőr csak kerüljön előre, drágán fizetjük az idejüket.

Nekem azzal sincs problémám, hogy ha valaki külön fizet kerülhessen előre. Persze jobb lenne, ha nem zsebbe fizetne.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.02. 12:12:33

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: "az egy főre eső jövedelmemmel"

Túl kicsi? Legalább nem üt agyon.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.08.02. 12:15:47

Hát csókolom erre volt a vizitdíj.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.02. 12:16:01

@RoopeHUN: Hogy van a @metalheart: "néhány évente egyszer megyek orvoshoz. s akkor olyan ellátást kapok"

Sajnálhatod, hogy nem vagy rákos. Dolgoznod se kéne, és milliókat költenénk rád.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.02. 12:20:23

@endre2714: "a betegek fel vannak háborodva, ha a munkaidő végeztével az orvos haza mer menni"

Két hete. Berendelték a betegeket 8-ra. Az orvos megjött 9-kor. Még fél óráig röhécseltek a nővérkével. Volt aki du. 3-ig várt.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.02. 12:22:19

@estrella negra: "Hát csókolom erre volt a vizitdíj."

Ja igen. Akkor volt az, mikor Ausztria szintjére javult az ellátás színvonala? Vagy mikor?

vega2 2011.08.02. 12:25:33

Rojseblit otthon is lehet sütni,kóla helyett jó a szörp is, hiszen azt is abból csinálják, a felest meg ki lehet váltani otthon főzött házipálinkával, mert már azt is lehet otthon főzni törvényesen, akár a sört. Gyümölcsöt, árpát bagóéert lehet venni, amit meg tudsz termelni otthon is, csak venni kell dohánymagot. Komló meg rengeteg terem az ártéri ligeterdőkben.

theutat villám 2011.08.02. 12:37:56

A posztoló megválaszolta magának a kérdését: sürgősségi osztályra kellett volna mennie, ugyanis ott ellátták volna (szakorvos is!). Ez a menete, majd legközelebb már tudni fogja. Szakrendelésre nem lehet beesni, azért van a sürgősségi. Jó reggelt.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.08.02. 12:39:26

@atpijkamo: Nem ezt mondtam.
Csupán egy kissé igazságosabb volt a rendszer, és egy kis fejlődésre is lehetőséget adott.
A népszavazás körüli szemforgató demagógiába most nem mennék bele.

vega2 2011.08.02. 12:50:02

@estrella negra: Nekem anno akkor durrant el az agyam, amikor kijelentették, hogy azoknak nem kell vizitdíjat fizetniük, akik nem fizetnek TB-t. Júj de igazságos rendszer volt!

Tron65 2011.08.02. 12:56:46

Elméletileg a rendelés egy bizonyos időszakában mindenütt fogadni kellene a csak úgy "beeső" betegeket is.
Olyan nincs, hogy kizárólag csak az időpontra érkezőkkel foglalkozzanak.
A helyileg illetések TB kirendeltségen érdemes lenne megemlíteni az esetet. Mondjuk az orvosellenőröknek. Csípik az ilyen dolgokat nagyon.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.08.02. 13:01:47

@vega2: Azt nem mondtam, hogy tökéletes volt.

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2011.08.02. 13:03:47

a vizitdíj / napidíj időszakában kevesebben mentek rendelésre, feküdtek be kórházba, csak a tényleg indokoltak. ez igenis előrelépés volt a pénzügyi egyensúly felé.

vega2 2011.08.02. 13:13:05

@metalheart: Én nem azt mondtam, hogy nem volt jó, hanem csak azt, hogy igazságtalan volt. Ha minden betegnek fizetni kellett volna, akkor üdvözölni tudtam volna, hiszen nem borította volna annyira söté színbe az orvosi ellátást. Kevesebb lett volna a "beteg", világosodtak volna a körülmények. De így, hogy aki fizet az fizessen kétszer, aki nem az meg egyszer sem, így igazságtalan volt.
Megbukott, kész.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.08.02. 13:35:45

@vega2: Kisstílű, politikai okok miatt bukott meg, nem szakmailag, vagy mert nem lehetett volna jobbá tenni.

vega2 2011.08.02. 13:42:10

@estrella negra: Szerintem akkor is igazságtalan volt. Ezért lehetett felhasználni "kisstílű, politikai" célokra.
Bár őszintén szólva nem tudom, hogy konkrétan mire gondolsz ezzel.
OFF:
Mondjuk ott volt a sulinet program......
Na az mondjuk nem volt kisstílű. :-)))

Dr. Kix 2011.08.02. 14:23:35

@Kellemes Zérókomponista: Ez természetesen igaz. Mint ahogy azon állításom is, hogy "nem érdemes igénybe venni". De ha muszáj, akkor muszáj. Bár ha választhatnék, akkor inkább egy Angliában üssenek el, mint egy Magyarországon. Lehetőleg egy 15 kg-os gyerek legyen az és egy aluvázas rollerrel tegye meg, ha már meg kell lennie. Max. 6 km/órás sebességgel.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.08.02. 14:30:48

@vega2: Őszintén szólva nem tudom, konkrétan mire gondolsz, mikor azt kérded, konkrétan mire gondolok.

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2011.08.02. 14:36:56

@vega2: konkrétan:
1. népszavazás: akar ön fizetni? (nyilvánvaló a válasz).
2. keresztülhúztuk a kormány egyik intézkedését, és ezzel egy reform kezdetét.

most már ilyen nem lesz: fideszes OVB nem enged már népszavazást.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.08.02. 14:43:05

Röviden ennyi, amit metalheart kolléga volt szíves előadni, ha erre gondoltál.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.08.02. 14:44:44

Vesd össze- minél rosszabb, annál jobb.

vega2 2011.08.02. 14:46:29

@estrella negra: Konkrétan: Kisstílű politikai cél.

@metalheart: OK! De milyen reform az, ahol csak annak kell fizetni aki már amúgy is fizet? Az igazi reform az lett volna, hogy fizessen az is, aki eddig nem fizetett.
Na de mindegy. (Sic transit gloria Mundi.)

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.08.02. 14:56:41

@vega2: Egy kisebb hiba miatt veted el az egészet. Kiöntöd a vízzel a gyereket.
Vagy, hogy stílszerűbb legyek, egy benőtt köröm miatt amputálnál végtagot.
(Tényleg mindegy már, ebben igazad van, de hogy a Fidesz jobban teszi-e a dolgát, a fenti poszt is tanúsítja.)
A kisstílű politikai okot meg hadd ne magyarázzam. A mostani kormánynak igen nagy szüksége volna arra a vizitdíjra...

2011.08.02. 14:57:42

@borso: búbzmeg, ez nagyon nagy. tényleg érdemes lenne, ha valaki kipróbálná. mondjuk csak annak opció, aki maga fizeti a tébét. elhintem az egyik egyéni vállalkozónak, amekkora arc, még lehet h képes, és megcsinálja.

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2011.08.02. 15:01:37

szerintem vagyonosodási vizsgálatok nagyon jól kimutatnák, ki milyen jövedelmet vall be, egyből több befizető lenne a TB-be és nagyobb összegekkel.

XCat 2011.08.02. 15:02:40

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Félreértelmezed. Ez egy kényelmi szolgáltatás, ami hossz életet szavatol neked, mindenféle káros anyagól mentesen.

Egyszóval lehet hogy szar az életed, de az sokáig fog tartani. Javaslom, áruld ebayen az elkövetkezendő 10 évedet. Biztosan lesz, aki megveszi.

Szórakozásnak meg itt vagyunk mi. Hát láttál már ennyi hülyét egy rakáson? Interaktív ingyencirkusz.

XCat 2011.08.02. 15:04:20

@atpijkamo: És milliókat költhetne ő is magára, ha nem a 98 éves vén nyanya mászkálna hetente négyszer az orvoshoz, hogy őt miért nem tudják megfiatalítani. Vagy a máját szétpiált, tüdejét szétbagózott emberroncs. Esetleg az, akinek semmi baja nincs, de csinál magának.

XCat 2011.08.02. 15:05:50

@Kix: Valaki panszkodott múltkor, hogy angliában rokkantkocsikon száguldoznak a nyuggerek. És a járdán. Szóval az sem egészen a kánóány, legfeljebb a legszéle.

XCat 2011.08.02. 15:09:02

@vega2: Sulinet programoról az a legszebb élményem, hogy volt már nat meg anyámkínnya, aztán bevezették a zinternetet is (kézenfogva) az oskolába. A tanarak használták is boldogan. Egyszer az informatikásat megkérdeztem, hogy mi mikor fogjuk használni.

Elvörösödött fejjel ordítani kezdett velem, hogy mi a francot képzelek én magamról, hogy ő majd egyesével minden kölyöknek meg fogja csinálni a hozzáférést?

Frankón olyan volt, mint egy online Twist Oliver. :)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.02. 15:18:42

@CatMother: Azt nem tudom, a dohányosok nettó kárt vagy hasznot hoznak.

Jó, a tüdőrák nem olcsó mulatság, de helyette más drága betegsége is lehetne.

- tüdőrákkal kell kezelni őket
+ fizetik a jövedéki adót
+ kevesebb ideig kapják a nyugdíjat
+ nem más drága nyavalyában patkolnak el

Manci néni, a szomszéd 2011.08.02. 15:28:14

Igen, drága posztoló, a sürgősségire kellett volna menned, nem a rendelőbe.

Ott kivárod azt a 4-5 órát, mire sorrakerülsz, de legalább ellátnak.

helianthus 2011.08.02. 15:35:22

@Manci néni, a szomszéd: :D tapasztaltad te is? Én először mentem a sürgősségire, kificamodott bokával és ínszalaghúzódással, kicsit elámultam azon, hogy fekszik a férfi a hordágyon, ömlik a fejéből a vér és várja, hogy sorrakerüljön. Meg is történt cirka 1,5 óra múlva, igaz, addigra elállt a vérzés.

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2011.08.02. 15:38:42

Fájó füllel a sürgősségire? S mit csinál vele a sebész? Levágja? De még a belgyógyász sem: a posztban olvasható, hogy az üzemorvos belgyógyász szakrendelésre küldte.

vega2 2011.08.02. 15:49:47

@estrella negra: Azt hiszem félreértesz. Én az adóvisszaigényléses Sulinetre gondoltam, amikor valaki(k)nek a cége másfélszeres áron árulta a cuccot magánszemélyeknek és vissza lehetett igényelni az adóból az árát.
Végül is nem volt rossz, de a valaki(k)nek a cége nagyot kaszált.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.08.02. 15:51:02

@CatMother:
Beállítááás? Alapeset, hogy a helyi hálóról próbál fellépni a böngésző. Routerben beállította volna és kész, minden gép minden felhasználója be tud menni. A tanulókat meg különhálóra dugni ész kész :)

A legnagyobb baj az nem a sulinettel volt (gépvásárlás támogatása) hanem az, hogy szakembert nem képeztek. Példádban a számtek tanár volt az egységnyi sugarú pedig ehhez pedig nem kell egy CCNP képzettség - szomszéd 8 éves srác egyedül konfigolta be az otthoni eszközt, csak a port forwardingot nem értette

vega2 2011.08.02. 15:51:52

@estrella negra: És szerinted ki szavaztatta le a vizitdíjat? Az akkor regnáló kormány?

labi 2011.08.02. 15:54:58

"- Hova/kihez tudtam volna fordulni a rendelőben ebben az esetben? A sürgősségi osztályon kaptam volna esetleg ellátást? (Ez elég vicces lenne)"

Így van a sűrgősségin.
Mi ebben a vicces? Ha vicckategóriába gondoltad, akkor nem is lehetett olyan sűrgős... Ha nem várhat a fájdalmad, akkor irány oda.

@atpijkamo: "De be kell kéreckedni két beteg között, ahogy mondták. Be kell kopogni.
Különben nem ez a méreg, hanem mikor behívják az embert időpontra, és váratják három órát."

Esetleg e kettő között nem érzel valami összefüggést?
Ha mindenki úgy gondolná hogy az ő nyavajája a szakrendelésen soronkívüli, akkor máris felesleges lenne a sorbanálás. Amőbaalakzat, és aki nagyobbat üt, az megy be.
És sajnos sokan gondolják így. Pl háziorvosnál a "csak receptet irató" de aztán fél órát bentlevő emberkék. Csak napi négy ilyentől már két órát csúszik a bejelentkezés.

labi 2011.08.02. 15:58:20

@metalheart: "Fájó füllel a sürgősségire? S mit csinál vele a sebész? Levágja?"

Nos bár tudom hogy a vészhelyzet sorozatban csak azt láttad, hogy ömlik a vér, levágnak meg újraélesztenek mert ez a látványos, de amúgy a sűrgősségi ellátás nem csak erről szól. :)

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2011.08.02. 16:02:41

Hát egyszer egy temetői tűzoltás után volt alkalmam pár óráig tanulmányozni egy nagyüzemi sürgösségi működését: Kb. 10 orvos volt bent, ebből 8 sebész, 2 belgyógyász. Fül-orr-gégész egy sem.

XCat 2011.08.02. 16:05:22

@labi: Szerintem is teljesen normális, hogy valaki olyasmivel, amiről úgy érzi hogy nem igényel azonnali ellátást, nem a sürgősségire megy, mert ott a balesetesek meg ezek vannak.

Vagy egy műszakot átdöglő, és az ügyeleti díjat átvevő orvos (kisebb várásokban inkább ez jellemző).

XCat 2011.08.02. 16:06:47

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: Hát igen. És büdös is volt szegény, de valami dögletesen.. nem is értettem, hogy engedték tanítani.

@metalheart: Temetői tűzoltás? Hű. :)

XCat 2011.08.02. 16:08:43

@CatMother: városokban, nem várásokban

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.02. 16:10:16

@labi: "Ha mindenki úgy gondolná hogy az ő nyavajája a szakrendelésen soronkívüli, akkor máris felesleges lenne a sorbanálás."

Hát vannak sürgős és nem olyan sürgős esetek. Az élet már csak ilyen.

@atpijkamo: "Úgy kell időpontra behívni a ráérőket, hogy legyen köztük elég hely a sürgős eseteknek."

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2011.08.02. 16:13:45

@atpijkamo: mindenkinek a saját problémája a legfontosabb, és a legsürgősebb. de nem vagyunk orvosok. nekik kell eldönteni, ki a sürgös eset, s eszerint időpontot adni. (akár azonnalra a betegfelvevő, elirányító).

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.08.02. 16:18:20

@CatMother:
"És büdös is volt szegény"
Nem lehet, hogy már elhunyt szegény? Az magyarázná a hozzáértését is...

Állítólag Jacko is össze akar állni még egyszer egy búcsúkoncert erejééi :)

@metalheart:
Híradó:
"Helikopter zuhant le egy temetőre. Túlélő nincs, a holttestek folyamatosan kerülnek elő. Eddig 104-et ástak ki a romok alól..."

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.08.02. 16:18:20

@vega2: Nem, az akkori ellenzék szavaztatta le, rövidtávú politikai érdekek által vezérelve.
(Úgy látom elbeszélünk egymás mellett, meg amúgyis idejétmúlt a dolog.)
A Sulinet meg ugyanarról szólt, mint az összes többi közbeszerzés Magyarországon. Jelesül a pénzlenyúlásról. Mi ebben a meglepő?

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.08.02. 16:25:34

@estrella negra:
Azért ha a sulinetben alkatrészt (monitort,HDDt) vett az ember és nem konfigot egész jól jöhetett ki. Azaz pont azért az árért tudta megvenni, mint amennyiért áfa nélkül, feketén ismeretlen importból... Mondjuk 120ezeFt-nak megfelelő pénzért (kb. 180e) ma igen jó moncsit tudnék venni...

Shinjuku 2011.08.02. 17:07:17

Az mar volt hogy a WD40 oldja a fulzsirt?

vega2 2011.08.02. 18:45:47

@estrella negra: Engem akkor sem lepett meg a dolog, mondjuk most sem lep meg a dolog.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.08.02. 19:07:23

Elég gyenge posztok vannak máma. Ede nyaral?

vega2 2011.08.02. 19:07:59

Mondjuk képzeljünk el a sok életpályamodell között egy politikusit:

Volt funkci= Miniszterelnök
III/III= Miniszterelnök
Bányászbéka= Miniszterelnök
Egyetemi ember= Miniszterelnök
Hátrányos helyzetű= Miniszterelnök
Szántó-vető földműves= Miniszterelnök
Bolti eladó= Miniszterelnök
Főiskolai docens= Miniszterelnök
Kardos csávó= Miniszterelnök izé..... Köztársasági.....

E.t.c.

endre2714 2011.08.02. 23:53:43

@akiazsiráfotszereti: Baden Würtembergben jelenleg bőrgyógyászhoz 6 hónap a várólista - az egész államban.

endre2714 2011.08.02. 23:55:08

@atpijkamo: Anyámat rendszeresen fenygetik, amikor a rendelőidő végezte után 30 perccel haza szeretne menni. Neked ez a tapasztalatod, neki ez.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.08.03. 07:28:42

@endre2714: az lehet, de én ausztriáról beszéltem. rossz helyen vagy.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.03. 07:55:22

@atpijkamo:
Jó Hajnalt!

Az ötezer nem is olyan drága"
Villanytűzhelynek csak ugy van garanciája ha a szerviz rakja fel a piezzo villásdugóját a drót végére
kb 5perces meló, 8000Ft

Fülfájás kifizetődőbb
:)
Kopogni meg lassan hármat kell, eü.dolgozók igy szokták,erre nyillik az ajtó
Akkor már lábat és szintén 5ezret a résbe és sinen vagy

Ugyandehogy (törölt) 2011.08.03. 08:04:38

de a vizitdíjra biztosan nemmel szavaztál

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.08.03. 10:42:19

@metalheart: Az egészségügy teljes pénzügyi egyensúlyához arra lenne szükség, hogy minden rendellenességgel született, és/vagy sokat betegeskedő gyereken, krónikus és/vagy súlyos betegségben szenvedő felnőttön és minden 65 feletti személyen posztnatális abortuszt hajtsanak végre, a megmaradók meg minden jövedelmükből és bevételükből tizedet fizessenek az egészségbiztosító(k)nak. Teljesen biztosan akkor sem valósulna meg a pénzügyi egyensúly, ugyanis amíg a betegségipar a fegyveriparral hasonló nagyságrendű, vagy azt meghaladó extraprofitot legálisan realizálhat, logikailag sem lehetséges. Olyan nincs, és nem is lesz, hogy egy egész iparág (/szolgáltatási ágazat) befektetői megelégednének a részesedésükkel.

Ugyandehogy (törölt) 2011.08.03. 10:46:28

ma történt:
felhívtam az orvost, hogy ki kéne jönni. azt mondta, pont arra jár, pár perc múlva érkezik. megjött, körülnézett, megnyugtatott, beadott két injekciót, kért négyezret. és távozott.

az állatorvos volt és a kecskéknél járt.

ez a tb-ben így nézett volna ki: elviszed a kecskét a háziorvoshoz, kornyadozik ott pár órát, míg sorra kerül, majd kap egy beutalót a belgyógyászatra, kapsz időpontot 3 hónap múlvára, majd drukkolsz, hogy megérje...

mohopasi 2011.08.03. 11:00:07

De az tényleg beszarás ebben a magyar módiban, hogy 3 hétre adnak időpontot egy vizsgálatra... Pl gyerek születése után 6-8 héten szükséges csípő, gerinc, stb vizsgálat: felhívod őket, 3 hónap múlva mehetsz.... Beszarás.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.08.03. 11:05:08

@atpijkamo: A dohányzás az egészségügyi kasszának és a katasztrófavédelemnek nettó ráfizetés, a nyugdíjkasszának tényleg nettó nyereség, a munkaadóknak viszont szintén kész ráfizetés (cigarettaszünetek (veszélyes dolog, olyanok közben alakultak meg a munkásmozgalmak, a szakszervezetek és a tőlük el nem választható módon a védelmi maffiák), kiesett táppénzes napok (betegszabadságot a munkáltató fizeti), és a szak- és felsőoktatásra fordított kiadások szempontjából is hasonló nagyságrendű veszteség, mint a munkaerő emigrálása. A dohányzó környezetben senyvedő magzatok eleve hendikeppel indulnak az életnek (születési tömegük ~500 grammal kisebb, mint a nemdohányzóké), nem beszélve arról, hogy különösen a minimálbér környékén lévő fizetésből vagy/és szociális ellátásból élők esetén nemcsak a dohányzást - mondjuk úgy - tudatosan vállaló felnőttek károsodnak, hanem a velük (bennük) élő gyerekek is. Eleve rosszabb életkilátásokkal (alacsonyabb intelligenciával, gyakoribb iskolai hiányzással, kisebb fizikai teljesítőképességgel stb.) indulnak, és sokkal nagyobb esélyük van arra, hogy ezt az egészségkárosító mintát ők is követni fogják.

Meg nem erősített hipotézisek szerint bizonyos pénzügyi csoportok vezetői egyszerre akarják lassítani a dohányzás elterjesztésével a Föld túlnépesedését, néhány embercsoport relatív elszaporodását, miközben a lassú kiirtásra ítélt etnikumokkal nemcsak az egészségkárosításuk költségeit fizettetik ki (mint a görög vasút a koncentrációs táborokba indított chartervonatok menetdíját) hanem még extraprofitot is realizálnak közben...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.08.03. 11:07:38

@Babette_: Viszont a háziorvosoknak (néha bánatukra) nem szabad kényszervágást elrendelniük...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.03. 11:38:06

@horex: "lábat és szintén 5ezret a résbe"

:)))

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.03. 11:39:49

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: "lassítani a dohányzás elterjesztésével a Föld túlnépesedését"

Cigit minden néger szájába?

A következő évtizedekben pár milliárddal nő a Föld lakossga, amit leginkább Afrika termel meg.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.03. 11:43:39

@Babette_: "elviszed a kecskét a háziorvoshoz ... majd drukkolsz, hogy megérje"

Na de ingyér!

Van akinek semmi se elég jó.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.03. 11:45:47

@endre2714: Rendelés vége előtt idővel - mikor már látszik, hogy ennyien férnek be - ki kell szólni, hogy többet már nem tud ma fogadni. Meg is lehet ezt előre saccolni, és kiirni a miheztartás végett.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.03. 11:47:35

@Babette_: "a vizitdíjra biztosan nemmel szavaztál"

Te szószerint vetted? A miszterelnökről szólt a szavazás.

"... takarodj!"

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.08.03. 11:58:34

@atpijkamo: Momentán Kínában és Latin-Amerikában szinte kötelező a dohányzás, Európában a teljes Balkánon, valamint az összes cigányromának és cigányrányinak, sőt a legtöbb cigánypurdénak is, stb...

Afrikába nem is kellene a bagó, elég az, hogy a volt gyarmattartók egykori és jelenlegi "dicső" tevékenysége miatt nagy részén éhínség és háború van, még Tóta W ominózus nitrogénbombája (sicc!) sem kell szerencsétlenekre. Ahelyett mondjuk kaptak CIA és/vagy KGB-laborokban kitenyésztett HIV-vírust, de azt egész jól bírják, mert az eredeti valóban ott volt tájkórokozó.

A természeti erőforrások okszerű és megújulást biztosító kihasználásával egyébként Afrika nagy részén is az európaihoz hasonló életszínvonal és népsűrűség lenne elérhető, és a hónapokon belül Irán ellen meginduló amerikai (NATO) invázió költségvetéséből legalább a félsivatagok simán termővé tehetők lennének...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.03. 12:09:20

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: "Afrikába nem is kellene a bagó"

Egész falvakban nincs felnőtt, elvitte őket az AIDS.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.03. 12:18:01

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Én pacifista vagyok, de mégis kellene nekünk egy kis WWIII, az emberiség túlélése érdekében.

Gurul a busz a szakadék széle felé, és a G7-ek a sofőrülésben másodpercenként egymás hátát lapogatják, milyen fasza gyerekek vagyunk, a következő egy méterre tökéletesen fel vagyunk készülve.

2011.08.04. 14:38:00

ugyanígy jártam a kaposvári kórház fülészetén néhány hete. csak engem másfél óra várás után hajtottak el a búsba. aszonták menjek át a sürgősségire. kérdem ott van fülész doki? nincs. majd innen lehívnak valakit. mondom hogy nem egyszerűbb most? merthogy most itt van a megvizsgálandó fül? nem.
lementem a recepcióra és megkérdeztem mégis milyen baromság ez?
első kérdésük, regisztráltam-e. mondom asszony regisztrált még mielőtt ideértem volna, merthogy itt dolgozik.
erre ő: itt dolgozik és nem tudja kit kell keresni?? mondom nem ápolási vonalon melózik, de ennek különben sem így kellene működnie.
másnap reggel visszamentem és kivártam a soromat.

egyébként kaposváron nemsokára megkezdi működését az előjegyzési kft (nem pont ezzel a névvel) ahol a fizető vendégeket előrébb veszik a műtéti várólistán.
repa úr (nem is olyan rég majdnem egészségügyi miniszter lett)
áldásos tevékenységének köszönhetően a gazdagabbak egészségesebbek lesznek mint a csórók.
nem is volna ezzel baj, de akkor kérem vissza az eddig befizetett tb-met.
és természetesen ezután sem vagyok hajlandó fizetni.

anarch 2011.08.04. 14:40:47

@Babette_: ez működik ember orvosnál is, csak nem négyezret kér... Tényleg, Magyarországon nincs olyan egészségbiztosítás, amivel az orvosok zsebébe lehet fizetni? Valami olyasmire gondolok, hogy fizeted havonta a biztosítónak, a biztosító leszerződik mindenféle orvosokkal. Ha gáz van, felhívod a biztosítód, ő mond egy orvost akit fel tudsz keresni még aznap, a doki megnéz, hümmög meg csinálja amit kell. Miután elváltok megy az sms a biztosítónak, hogy minden ok, végül a biztosító meg küldi a jelöletlen borítékot biciklis/motorosfutárral. Csak mert az utalás vagy paypal mennyire stílustalan lenne már...

Na, milyen? Legyen a neve TB bt :P.
süti beállítások módosítása