Tékozló Homár

Szórakoznak a kallerek Nyíregyházán

2011.08.08. 11:24 | jackyll | 103 komment

Priscin belefutott a feltehetőleg pont a nem bennszülöttek szivatására kitalált kedvezményes (20 forinttal olcsóbb), kizárólag 13.00-ig érvényes buszjegyekbe:

Tegnap (2011.08.05) kicsiny családommal vonattal érkeztem Nyíregyházára rokonlátogatóba. Hosszú évek óta nem jártam már itt, a rokonok előre szóltak, hogy a helyi buszokon mostanában kétféle jegy van forgalomba, a délelőtti (13 óráig érvényes) és a délutáni. A jegypénztárban vettünk mindkettőből eleget oda és vissza is, majd  felszálltunk a 12:50-kor! az állomásról induló 14 -es buszra. 13 óra előtt voltunk, ezért a délelőtti sárga jegyeket kezeltük. Az ellenőrök az utazásunk vége felé szálltak fel és közölték, hogy 13:02 perc! van ezért a délelőtti jegy már nem érvényes. Szerintük 13 órakkor a fognunk kellett volna a délutáni jegyeket és azokat is kezelni. Ezt furcsállottuk, egy utazás két menetjegy áráért, mondtuk nem vagyunk nyíregháziak (a rengeteg csomagunkból jól látszott) az utazást 13 óra előtt kezdtük meg, nem tudtuk meddig tart az utunk. De üsse kő, van nálunk a délutáni jegy is, kezeljük le most (ahogy szerintük kellett volna). Nem, már nem lehet, elmúlt 13 óra, büntetnek.

Ha már a fent említett sok csomagról nem hitték volna el az ellenőrök (nekem úgy tűnt elhitték, de nem érdekli őket), hogy most használunk először ilyen jegyeket, szívesen megmutattam volna a pár perccel korábbi vonatra szóló vonatjegyünket és a lakcímkártyánkat, de igazából úgy látszott csak büntetni akarnak. Némi megalázó vita kerekedett előbb a buszon, majd a célmegállónkban. Nem akarok az ország másik végéről ügyintézni, se több órás vonatúttal a hátam mögött, gyerekkel, csomagokkal a tűzőnapon a megállóban állva vitatkozni (életben nem büntettek még meg buszon, nem tudom mi az eljárás), így amikor az ellenőr felajánlotta, hogy kegyelemből csak 2 jegyért büntet 5 helyett, beadtam a derakam. Már ez a 7.000 Ft is fájón érintette a pénztárcánkat. A vita és a papírok kitöltése után 13:10-kor! váltunk el egymástól. Ha 5 perccel előbb ér oda a busz vagy biztos ami biztos mindkét fajta jegyet kezeljük felszállás után, esetleg azt a 7.000 Ft -ot taxira költjük mindenképpen jobban jövünk ki.

Utána jutott eszembe, hogyha véletlen az ellenőr és a mi óránk eltérő időpontot mutat, akkor kié az érvényes? Ez ellenőrök többször hivatkoztak rá, hogy ő csak végrehajtja az előírásokat, de tényleg két fajta vonaljegyet kell  kezeltetnem, ha a buszon ér a 13 óra? A rokonok még nem láttak embert aki ilyet tett volna, de lehet hogy csak ők nem figyeltek. Azóta reggel-este biztos ami biztos a drágábbik (délutáni) jegyet kezeljük, ha véletlen délelőtt 10 -kor ellenőriznek, akkor ismét büntetnek?

Mindenesetre megalázó volt az eljárás, az előírás betűjéhez (A kedvezményes menetjegyet 13.00 ÓRÁIG befejezett utazásra lehet felhasználni) történő ily mértékű ragaszkodás olyanokkal szemben akiknek még az előírás megismerésére is alig volt lehetőségük. A két fajta buszjegy ára között 20 Ft a különbség, hogy 5 percen és 100 Ft árkülönbözeten múlott, hogy a vidámnak ígérkező rokonlátogatás keserű szájízzel kezdődött.

Amennyiben esetemet megfontolásra érdemesnek találják, kérem válaszoljanak.
A fenti történetet egyúttal elküldtem a Nyíregháza Online -nak és a Tékozló Homár blognak is.

Tisztelettel
Priscin

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Megélhetési rasszista 2011.08.08. 11:32:42

És tényleg van ilyen:
www.nyiregyhaza.hu/index.php/hasznos-informaciok/61-autobusz-koezlekedes-

Amúgy meg kíváncsi lettem volna, ha vadkeleten közlöd az ellenőrrel, hogy akkor kapja be! és leszállsz. Semmilyen módon nem tarthatott volna vissza.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.08.08. 11:36:19

Sajnos a posztoló most rosszul járt,minden utazás előtt az interneten információkat kell gyűjteni, persze hogy fáj a 7000 Ft,de igy is nyert még 11500 ami miatt most az ellenőrők majd kapnak, mondjuk lehetett volna bennük egy kis jóindulat mégis csak turisták voltak.

Menetjegyek (az árak az ÁFA-t tartalmazzák)

Elővételben váltott:

Menetjegy ára (db)230 Ft

Kedvezményes menetjegy ára (db)210 Ft

(A kedvezményes menetjegyet a munkanapokon 8.00 óra után megkezdett és 13.00 óráig befejezett utazásra lehet felhasználni. A kedvezmény csak előre váltott menetjeggyel vehető igénybe.)

van ilyen:)

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2011.08.08. 11:40:13

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: "A kedvezményes menetjegyet a munkanapokon 8.00 óra után megkezdett és 13.00 óráig befejezett utazásra lehet felhasználni."
szvsz ez mondjuk nem korrekt, mert mi van pl akkor ha a dugóban áll a busz fél órát? így az ember elkésik meg még meg is vágják?

_____________ 2011.08.08. 11:41:41

Rohadjon rájuk a pulóver!
Az 7 szentség!
:-D

Leonine 2011.08.08. 11:42:31

Nem délelőtti és délutáni buszjegy van, hanem délelőtti és egész napos. A délelőtti buszjegyre rá van írva, hogy akkor érvényes, ha az utazás 13:00 előbb befejeződik. Ha valaki pl. a posztolóhoz hasonlóan 12:50-kor száll fel egy buszra, az nem azt jelenti, hogy mindkettőt érvényesítenie kell, hanem azt, hogy ha nem fejezi be az utazást 13:00 előtt, akkor az egész naposat kell érvényesítenie.

A zöld (egész napos) jegyet akár reggel is használhatod, arra nincs korlátozás, a kedvezményes jegy az, amit csak 13:00-ig.

Az ismerőseid erre is felhívhatták volna a figyelmedet - a kétféle jegy Nyíregyházán cirka ezer éve és egy napja létezik.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.08.08. 11:43:17

Jackyll mondták már neked,hogy mostanában nem vagy elég kreatív a címek kitalálásakor:
"Szórakoznak a kallerek Nyíregyházán"

szerintem a tények ,tudatában,amit a posztoló is tudott,a munkájukat végezték és ne felejtsük el 18500 helyett csak 7000 bűntettek:)
még az is lehetett volna a címe: Rendes kallerek Nyíregyházán :))

hogy én ezért mit fogok kapni:)))

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2011.08.08. 11:50:33

A jegykezelés alatt a postoló a hagyományos lyukasztós kezelőt értette?! Amúgy tényleg nagy szemétség a 13:00 előtt felszálló utasoktól a délutáni jegyet kérni...egyszerű, aki az adott buszra 12:59 után száll fel attól lehessen csak délutáni jegyet kérni.

Ebben az esetben pedig a kellerek pont erre a hézagra és a "tudatlanokra" hajtanak.

gergo1000 2011.08.08. 11:59:00

A posztolót nagyon nem értem. Szerintem 2 emberileg elfogadható megoldás lehetett volna.
1. Úgy gondolom, hogy nincs igaza az ellenőrnek, eztért nem fizetek, és kitartok az igazam mellett.
2. Igaza van az ellenőrnek, ezért örülök, hogy nem 5 embert, csak 2 embert büntetett és szépen hallgatok.
Erkölcsileg nagy nulla a posztoló. Ettől függetlenül, azt gondolom, hogy a nyiregyházi buszvállalatnál ezt nem véletlenül találták ki. Sőt azt gondolom, hogy egy normális országban ez tisztességtelen piaci magatartásnak minősülne, de persze Mo. nem az. Mondjuk én nem fizettem volna, hanem rájuk biztam volna, hogy bizonyítsák. Annyira az nem lenne nekik könnyű feladat. Mondjuk én mazoista vagyok.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.08.08. 11:59:47

Sün mondá Dél van:))
Harangszó Hírek időjárás sport :))

Géza, kék az ég! 2011.08.08. 12:03:40

Ööö... az ottani helyijáratok megállóinál nincsen menetrend? Abból meg lehet tudni, meddig tart az út, így kikerülhető fent említett malőr.

Úgy gondolom, aki 20 forint különbségért képes olcsóbb jegyet venni, az nézze már meg ezt is illetve a szabályzást.

Máskülönben elég drágán fog utazni.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.08.08. 12:06:22

Az lenne a jó megoldás,ha a közlekedési vállalat egy szót lecserélne a tájékoztatóba,ha elektronikus a jegykezelő és kiirja az időt :
A kedvezményes menetjegyet a munkanapokon 8.00 óra után megkezdett és 13.00 óráig LEKEZELT(befejezett helyett) utazásra lehet felhasználni. A kedvezmény csak előre váltott menetjeggyel vehető igénybe.

Leonine 2011.08.08. 12:10:23

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: igen, ez jó megoldás lenne, akár úgy is, hogy ezzel együtt 12:00 órára csökkentenék az időt, mert vannak 40 perces járatok is, és így lehetnének biztosak abban, hogy 13:00 után már senki sem használja a kedvezményes jegyet.

Kicknick 2011.08.08. 12:10:33

@Géza, kék az ég!: na pont ez jutott az eszembe
Xaros 20Ft-ot akart spórolni mikor ezreket elvert vonatra
Akárhogy is, de ha autót bérel+benzin sztem még akkor is olcsóbban jött volna ki
csak egy 5let legközelebbre...

Vonatos Flash játék · http://trainhelp.i-host.hu 2011.08.08. 12:11:18

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: De akkor kit büntetnének a kallerek? Ez tuti szándékos...

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.08.08. 12:16:06

@Minden ingyen: lehet hogy szándékos,de esetleg nem tételezhetjük fel róluk,hogy egyszerűen csak ez a munkájuk,betartatják a szabályokat(jó lehettek volna még elnézőbbek)

de ezt a munkát is valakinek el kell végezni,végezte a a dolgát ,mint egy droid,ezért fizetik:))

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.08. 12:21:01

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: Végre egy értelmes ember!

És hogy a hosszú járatok miatt ne veszítsen annyit a cég, legyen 12:30.

Géza, kék az ég! 2011.08.08. 12:23:39

@Kicknick: Jaja, és még eszembe jutott az is: ha a kaller azt mondja: érvényesítsd a délutáni jegyet IS, mert akkor nincs bünti, akkor gyors fejszámolás után nekem ez jön ki:

3500 a pótdíj összege, ha ebből levonom a jegyek árát, még akkor is kb. 2000-et spóroltam.

Nekem az jön le, hogy jobb lett volna hallgatni a kallerekre, még így is jobban jár, de hát nagy úr az öntudat...

Manci néni, a szomszéd 2011.08.08. 12:29:47

Drágáim, nem értitek, hogy miről van szó!

Azért van délelőtti olcsóbb jegy, mert akkor sokan dolgoznak és üresen rohangálnak a buszok. És így akarják rávenni a nem dolgozó népet, hogy délelőtt utazzanak.

Semmi köze a 13:02-höz vagy akár 13:15-höz ennek a dolognak. Itt egyszerűen köcsögök voltak az ellenőrök. Biztos pesten voltak kiképzésen.

Ennyi.

Én különben rendőrt hívtam volna.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.08. 12:31:31

Jó a nyíregházi ellenőröknek! Egytől fél kettőig tart a munkájuk, azalatt végigpusztítják a láma délelőtti jegyeseket, megvan a napi bevétel.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.08. 12:33:34

@Géza, kék az ég!: "jobb lett volna hallgatni a kallerekre"

Csinálta volna, nem engedték:

"De üsse kő, van nálunk a délutáni jegy is, kezeljük le most (ahogy szerintük kellett volna). Nem, már nem lehet, elmúlt 13 óra, büntetnek."

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.08.08. 12:34:42

@Manci néni, a szomszéd: "Én különben rendőrt hívtam volna."

isteni és a rendőr megállapitotta volna,igen elmúlt 13 óra !!!

oda irtuk neked,ha olvastad volna ,mi szerepel az utazási feltételekbe,én 20ft-ot(összesen 100) nem rizikoztam volna ha 12:50 kor szállok fel a buszra :_))

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.08.08. 12:38:04

@Kicknick: és ha nincs a családnak autója? Ez nem olyan háztartási felszerelés, ami minden konyhaszekrényben megtalálható

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.08.08. 12:38:08

@Manci néni, a szomszéd: Ez a lófráló (délelőtti) jegy egyfajta kedvezmény egy rassznak, mert szinte csak ők érnek rá délelőtt buszni, meg a nyuggerek a horn-bérlettel.

nekem nagyon nincs sok (elegendő) pénzem, de ha ott járok, mindig "egész" jegyet veszek. Vagy gyalog megyek...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.08.08. 12:40:50

@batgirl: " és ha nincs a családnak autója?" Azért kell/lehet kölcsönözni. Mondjuk, ha nincs a családból jogosítványa senkinek, vagy előre tudják, hogy mindannyian szilvóriummal feltöltve indulnak haza, akkor tényleg nem éri meg bérelni autót...

kokosys 2011.08.08. 12:41:33

Akkor pár dolog amit hibáztál.

1 kifizetted a birságot ugyanis a kalauz nem hivatalos személy csak annyit tehet veled hogy a következő lakott területi megállóban leszállít mert megsértetted az utazást.
2 ha rendőrt hív az is max tapsol mert igazoltatás alatt harmadik félnek nem adhatja ki az adataid. személyiségi jogok védelme.
egyszer beleszaladtam Miskolcon egy köcsög sofőrbe kiszámolt apróval szálltam fel a buszra rámnézett és annyit mondott túl apró pedig a 210 forintban 10 db 2 forintos és 10 db 1 forintos volt anno a legapróbb dolog, a sofőr annyit mondott hogy száljak le vagy rendőrt hív
mondtam neki hívjon
jött két hólyag és elkezdtek dumálni hogy mi a problémám mondtam nekik utazni szeretnék válaszuk nem jó a pénz na ezen felszívtam magam és megkérdeztem hogy mi a gond azzal hogy magyarországon a magyar állam törvényes fizetőeszközével vásárolni szeretnék egy utazást lehetővé tévő jegyet
a rendőr odafordult a sofőrhöz odavetve neki az alábbi mondatot VEDD EL A PÉNZT ÉS KUSSOLJ majd eltüntek

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.08.08. 12:44:10

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
az a rassz,amire gondolsz úgyse vesz jegyet, őket nem is baszogtatják.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.08.08. 12:46:40

@kokosys:
Erre van idejük a sündőröknek, hogy ilyen ügyek miatt kivonuljanak?

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.08.08. 12:49:50

Azt magyarázza meg valaki,miért alapból utálja mindenki azt (kivéve a simliseket)
aki a munkáját végzi:
ha lejárt a parkolási jegy ,s megbüntet
ha autóval túllépi a megengedett sebességet és képet készit róla
ha érvénytelen jeggyel utazik s megbüntet

miért alapból megy a közutálat? vannak olyan állások amiket nem jószántából választ az ember,de ha nem lennének,ki csinálná meg? ki tartana rendet ebben a káoszban, nem lehet,hogy 2 ember kell ezekhez az estekhez,a másik miért mindig a szimpatikus?

Prof. azsiráf.PhD. 2011.08.08. 12:49:59

na basszus, nyíregyházára se fogok menni. nem mintha nagyon vágynék oda. ilyen bődületes baromság a világon nincs. sültparasztok. kivételesen nem a posztolót baccpapuccsal, hanem a kallerokat meg az egyész nyíregyházi közlekedési vállalatot kéne betonba önteni és kirakni elrettentő példaként a főtérre. ha van ott olyan.

Leonine 2011.08.08. 12:55:22

Ne ajánlgassátok a posztolónak az autót, mert legközelebb azért fog írogatni, mert megbüntették, amiért a négynapos autópálya-matrica lejárata után 10 perccel még az M3-ason lófrált! :)

gergo1000 2011.08.08. 12:57:42

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?:
Azért, mert nem végzik a dolgokat. Mint ahogy ebben a posztban se végezte. És fáj az embereknek, hogy neki miért kell birságot fizetni, mikor a másiknak nem.
Itt is kiskirálynak képzelte magát az ellenőr, mert kénye kedvére állapította meg a büntetést. Amíg az emberek azt látják, hogy egyiket büntetik, a másikat nem, a harmadikat meg félig, addig senki nem fogja elfogadni, hogy ez a szabály büntetni kell.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.08.08. 13:08:16

@gergo1000: "Itt is kiskirálynak képzelte magát az ellenőr, mert kénye kedvére állapította meg a büntetést."
akkor szerinted nagy szemét,hogy nem büntette meg a 3 gyereket is 11500 ra:)

minden ellenőr lenne ilyen,de jó lenne:))

na jó az óráját visszatekerhette volna 5 perccel :))

Kicknick 2011.08.08. 13:09:57

@batgirl: mondom bérel az kb 9000/nap+benzin
igy meg elvertek kituggyamennyit
mondjuk ha pestről mentek akkor 2felnőtt+3gyerek az 30ezer odavissza +IC pótjegy
+bünti...

A country full of aliens · http://angliavagyamitakartok.blog.hu/ 2011.08.08. 13:12:25

Az miért kedvezményes ha valaki 13:00 elott érkezik meg valahova?
Húú de beteg...

nyíregyházi betti 2011.08.08. 13:17:37

Valószínűleg én is megjártam volna a helyükben. Eddig bérlettel utaztam de a 5790 forintos havi városi bérletár a keleti multis fizetésemhez és a tökéletlen szolgáltatáshoz képest túlságosan magas. A város pedig túl nagy ahhoz, hogy gyalog járjunk és nem jön állandóan a busz, sok helyen pedig nem is jár. Most pedig még éghetünk a vendégeink előtt is. :-(

Prof. azsiráf.PhD. 2011.08.08. 13:18:25

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: nad ebasszus. turista. rakat kölök, csomagok. volt jegyük rendesen, nem lógni akartak. elmondta, hogy szívesen kilyukasztya a másik x jegyet is.

valamikor régen naponta utaztam bécs melletti városkábó bécsbe a munkahelyemre, bérletem volt mindig. egyik nap otthon hagytam a pénztárcámat, semmi nem volt nálam. kallernak elmondtam, hogy mi a helyzet. biccentett egyet, megköszönte az infót és továbbment. egyértelmű volt hogy nem lógós vagyok, hanem szimplán feledékeny, eszerint kezelte az ügyet, normálisoknál így szokták.

gergo1000 2011.08.08. 13:19:02

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?:
Itt nem az a kérdés, hogy szemét vagy nem szemét. Pont te reklamáltad azt, hogy miért lenne szemét, hisz csak a munkáját végezte.
Egyszerűen szarul végzi a munkáját. Neki se joga, se kötelessége mérlegelni. Addíg amíg van esélye az embernek a helyszinen kimagyarázni, lealkudni a büntetést, addig mindenki meg fogja próbálni. ha pedig megpróbálja és nem sikerül neki, akkor szemétnek fogja tartani az ellenőrt. Meg kellene érteni, hogy az ellenőrrel nem lehet alkudozni, mert az vesztegetés. Az ellenőrnek az a feladata, hoyg dokumentálja az esetet és büntessen. Aztán utána lehet reklamálni.

Leonine 2011.08.08. 13:21:11

@nyíregyházi betti: de ez miért lenne égő? Budapesten is megbüntetnek az ellenőrök, ha 3 helyett 4 megállót utazol a metrószakaszjeggyel! Az is egy kedvezmény, és az sem feltétlenül egyértelmű a turisták számára, de el kell olvasni a feltételeket, ha idegen városba utazol. Ennyi.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.08.08. 13:21:19

"biztos ami biztos mindkét fajta jegyet kezeljük felszállás után"
ember minek?????? van a rendes menetjegy 230 Ft egész nap mehetsz vele egy útra
de a 210 Ft-os csak délelőttre szól, 12.50 kor már meg sem kellett volna venni,ugyanis hétvégére ugy sem lett volna jó,tehát sporoltál 100 ft-ot
neked 10db 230 ft-os jegy kellett volna , ha az órád péntek 12.50-et mutat,.szólt a rokon előre,vigyázz,hát ez most nem jött be:)

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.08.08. 13:27:51

@gergo1000: én magamban is hol erre hol arra billenek. mert persze ,hogy sajnálom a manuszt el lett bacva a hétvégéje 100ft-on, de minek ir posztot,ha még ő járt jól mert 11500-at nem kellett fizetnie
ugyan igy vagyok az ellenőrrel is,ez a munkája,de megenyhült a szive is,mondjuk ennyi erővel el is engedhette volna:)

összetett dolog ez, ha a posztot nézem akkor a posztolo volt a hülye,ha az embert a kaller volt droid, de hát ilyen az élet:))

Jokkura 2011.08.08. 13:32:13

@akiazsiráfotszereti: Node Bécs és nyíregyháza között hány kilóméter van (cca 500 ? ) és pár fényév és egy egész kontinens toreranciából.
egyébként meg lehet ,hogy a posztolónak így kellett volna kösszönie: Добрий день, в чому проблема?
könnyen lehet,hogy az ellenőrők inkább maguk szálltak volna le.
Egyébként kinek az órájához mérve állapították meg az időt? Hivatalos ,nem buherálható , jól látható időjező szerkezet a bizonyítás alapja....

gergo1000 2011.08.08. 13:37:31

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?:
Nem annyira összetett ez. Az ellenőrnek az lenne a dolga, hogy droid legyen, mivel ez egy ilyen munkakör. Az utasnak meg az, hogy odaadja a papirjait vagy fizessen. A volánnál meg kellene lennie egy embernek akinek lenne jogköre méltányosságot gyakorolni (neki nem kell már droidnak lennie, sőt). (Nem, nem kell plusz 1 ember erre, ez biztos nem lenne több napi fél óránál). Persze minden egyszerűbb lenne a szabályos út megkerülésére, de az meg mindig visszaélésre ad lehetőséget, és persze jogos felháborodásra. El kellene fogadni, hogy a szabály az szabály.

2011.08.08. 13:37:52

Az a volános ügyintéző volt a hibás, aki ezt az ostoba szabályt kitalálta, hogy be kell fejezni az utazást egy adott időpontra. Ez életidegen ostobaság.
Úgy lenne helyes, ha az utazás megkezdése lenne az érvényesség meghatározója.

De a konkrét esetben sajnos a posztoló szívta meg.

nyíregyházi betti 2011.08.08. 13:38:06

@Leonine: Itthon bennszülöttként nekem égő, ha szidják a városomat vagy annak valamely szolgáltatását jogosan. Úgy látszik, ez a vidéki mentalitás. Érthetetlen számomra, hogy miért nem engedték el őket udvariasan. Aztán jön majd a sírás, hogy kevés a turista..... Ha száz évben egyszer Pesten járok, napijegyet szoktam venni mert nem tudok hirtelen kiigazodni a tarifákon és általában nem tudom előre, hogy mennyit fogok tömeg közlekedni mert előfordul, hogy eltévedek. :-( Nyíregyházán azért nehezebb eltévedni még idegenként is.

2011.08.08. 13:42:02

@Manci néni, a szomszéd: miért voltak köcsögök az ellenőrök ? Ha ezt a szabályt hozta a köcsög vállalatuk, a köcsög díjszabási előadőval és oszt.vezetővel, akkor a kallernak ezt kell betartatni.

Biztos a bíró is köcsög aki elítéli a tolvajokat és nem bírálja felül a büntető törvénykönyvet.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.08.08. 13:43:07

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: Megvilágítom neked egy példával, miért (ha a posztból nem lenne világos).
Vegyünk egy utcát, amelyet ideiglenesen 'behajtani tilos' táblával láttak el (indifferens, milyen okból).
A német rendőr a táblához áll, hogy még véletlenül se hajtsál be oda.
A magyar kollégája az utca másik végére, ahol megbüntet. (Esetleg saját zsebre.)
Mindkettő a munkáját végzi. De mégis micsoda különbség!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.08.08. 13:47:24

@nyíregyházi betti: Viszont a piacon rengeteg használt/lopott bicajt lehet kapni, jó áron, azzal 20 perc alatt átszelhető a város.

@Kulics: Szerintem meg a helyi közlekedés díjszabását Nyíregyházán az önkormányzat határozza meg, hosszas ártárgyalások és alkuk után.

Leonine 2011.08.08. 13:48:29

@nyíregyházi betti: Nyíregyházán éltem 22 éves koromig, 3 éve költöztem Budapestre. Mindig felfigyelek a nyíregyházi hírekre, hozzászólok, de mégsem érzem úgy, hogy nekem kellene szégyellnem magam, amiért akár nyíregyházi, akár pesti ellenőr hülyeséget csinál.

Egyébként megmondtad az igazságot a napijeggyel. Pár hete voltunk Bécsben, és megmondom őszintén, hogy eszem ágában nem volt a kedvezmények után keresgetni, nem tudom, hogy egyáltalán van-e valami ilyesmi, inkább vettünk egy-egy napijegyet, és ezzel le volt tudva.

görbebögre 2011.08.08. 13:48:55

Hát én aztán tuti nem fizettem volna, nincs semmilyen alapja. Alapból amikor azt mondja hogy kegyelemből elenged valamennyit már ott sáros az ügy... de ez a délelőtti-délutáni jegy amúgy is egy vicc...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.08.08. 13:50:33

@estrella negra: A németországi autós csak akkor hajtana be, ha fegyverrel kényszerítenének, a magyarországi meg vagy "miezaszarbazdmegleszarombehajtok" felkiáltással fékezés nélkül hajt be, vagy óvatosan sunnyogva-tolatva, kész mesével.
A különbség nemnemzeti-etnikai, hanem szocializációs...

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.08.08. 13:52:42

Egyszerűbben: a nyíregyi kallernak (a kollegina által említett osztrák társához hasonlóan), további jó utazást kívánva (és természetesen az idióta szabályt elmagyarázva) kellett volna elintéznie az esetet.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.08.08. 13:56:54

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Jó, hát ez ilyen elméleti példa.
A német és magyar autós közti különbséget majd egy más alkalommal világítom meg.:-)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.08.08. 13:59:06

@estrella negra: Havi 2000 € alap + 1500 € mozgó esetén szerintem a vadkeleti (pl. Budapest) ellenőrök is kevésbé lennének neurotikusak...

Sokorai_Atala 2011.08.08. 14:06:55

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: bizony-bizony, itt a cégnél van 2 rokkant parkolóü balra , ezt általában tiszteletben tartják a külsősök, és van 2 parkolóhelyen bringatartó (jelelve), jön a német/osztrák rendszámú, beindexel, látja bringahely, tovább megy arrább parkol jön a magyar beáll. És még egy a másikra is.Ja majdbem 100 parkolóhely van, átlagnapon kb 20-ban állnak. A legmesszebbi van 80 m-re max.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.08.08. 14:22:06

@Sokorai_Atala: Nincs a triálos fiataloknak nyári szünet? Egy fékfolyadékkal megnedvesített kerékpárgumi kellő nevelő erővel bírna...

Manci néni, a szomszéd 2011.08.08. 14:23:49

@Kulics: "miért voltak köcsögök az ellenőrök ?"

Mert van rugalmasság is a világon, drága gyermekem!

Nem délután négykor utaztak a "csúcsban", hanem egykor. És két perc vagy akár negyed óra nincs arányban a 7000 ft-os kegyelembüntetéssel. Ez kizárólag a lehúzásra ment, különben megbüntette volna az egész famíliát. De nem ezt tette. Miért nem? Ha bíróságot emlegetsz, ott van ilyen? Öten elmennek rabolni és a bíró hármat hazaküld, hogy a másik kettő majd leüli helyettük is?

Hülyék vagytok!

Prof. azsiráf.PhD. 2011.08.08. 14:28:05

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:

erre én meg aszondom, hogy tessék először kevésbé nejurotikusan viselkedni, majd aztán beszélgetünk fizetésemelésről. sápogni tudnak, dolgozni nem. uff.

Sokorai_Atala 2011.08.08. 14:28:36

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: :) á már annak is örülünk, ha a lustábbja nem áll a fűre:)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.08.08. 14:36:17

@akiazsiráfotszereti: Azért nem velük kellene kezdeni az EU-s bérfelzárkóztatást, sőt, szerintem inkább velük kellene befejezni...

@Sokorai_Atala: Nem tud, azt már elszívták a bringások...

nyíregyházi betti 2011.08.08. 15:22:40

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Mennek is mint az őrültek tökön paszulyon, gyalogosoknak kijelölt járdán, sőt még a zebrán is átsuhanva pedig ott át kellene gyalog tolniuk a bringát a KRESZ szerint. Aztán csodálkoznak, ha néha egyiket-másikat laposra tapossák az autók. Valamelyik nap egy kiscsaj a buszra felszálló utasokra csengetett rá, miközben zenét hallgatta. Fel sem merült benne, hogy nem volna szabad a járdán bringázni. Köszi, de ebből az őrületből én nem kérek. Friss levegőn, szabad időben a városon kívül az igazi a bicajozás. Á, inkább kiköhögöm minden hónapban a buszbérlet árát, minthogy ott feküdjek valahol az úton kiterítve mert húsz perc alatt akartam átsuhanni a forgalmas városon....

cemeteryman 2011.08.08. 15:36:52

Szar a szabályozás.

A Kunság Volánnál Kecskeméten úgy szól a szabály, hogy az ún. "bevásárlójegy" (délelőtti kezdeményes jegy) a reggel 8 óra és délután 13 óra között a végállomásról elindult járatokon érvényes.

Tehát ha a busz 12:55-kor indul a végállomásról, és az én megállómhoz 13:10-kor oda, ahonnan én 13:18-ig utazok, még akkor is használhatom a kedvezményes jegyet, mert maga a járat még 13:00 előtt elindult.

2011.08.08. 15:53:14

@Manci néni, a szomszéd: annyit szerettem volna csak a figyelmedbe ajánlani angyali szalídséggel, amit más kommentelő társak is megtettek, mi szerint a kellarnak nem az a dolga, hogy mérlegeljen, hanem a szabálytalanságot felfedje. Ez a végrehajtás feladata. Majd benn az irodája magányában a volán ügyintézője gyakorolhat jószívűséget és elengedhet büntetést. Az adott buszon a kallernak nem hiszem hogy elvárható feladata az életút, szoc.háttér stb mérlegelése, tárgyalások vezetése, stb stb.
Szerintem.
A posztoló minden esetre hibázott, ez az alapállás.

Problémamegoldás 2011.08.08. 16:11:45

Következőt tettem volna: fizessen az ellenőrök anyja ha ilyen jól keres, max leszállok, de előtte is végighallgattak volna egy novellát tőlem, olyan igazi csapkodásosat, de fizetni semmiképp. Akkor inkább hívjon rendőrt, hogy a rendőr is jól a pofájába röhöghessen az ilyennek.

Utálom amúgy a feljelentgetést, de ez totál jogos lett volna, kár, hogy nem írtad fel valami azonosítóját...

Ez tényleg patkányság... ne hagyd már magad máskor!

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.08.08. 16:51:47

az volt már???

Jegyeket - bérleteket kérem :)))

Mclaurin 2011.08.08. 18:43:50

Egy okkal több, hogy ne menjek Nyíregyházára.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.08.08. 19:54:20

Futni kellett volna a busz után, azt akkor jegyet sem kellett volna váltani.

A skót kisfiú jól megizzadva hazaér az iskolából, és mondja az apjának: Képzeld édesapám, ma spóroltam 1 pennyt, mert nem szálltam fel a buszra hazafelé, hanem szaladtam utána.
Erre az apja: De hülye vagy fiam! Inkább taxi után szaladtál volna, akkor spóroltál volna legalább egy fontot is!

igazságos 2011.08.08. 20:02:45

@Mclaurin: az biztos, hogy lehet valaki ekkora barom, hogy délelőtt egy órás jegy van, meg délután egy óra utános. Milyen világ ez, mennyi viszsaélésre adhat okot, vagy csak azért van, hogy a kallerek büntethessék a nyomorultat?

@Problémamegoldás: akár hagyja magát, akár nem, a megoldásod sajnos nem jó. Akit ugyanis megbüntetnek, mindig a legpancserebb, tapasztalatlan júzer, aki nincs tisztában a jogaival. Mert aki bliccel, szándékosan, az tud mire hivatkozni, ismeri a jogait, ki van okosítva, mit kell mondania, egyszóval, azzal nem mernek keménykedni.

Sajnálom a posztolót, részvétem, s maximálisan igazat adok neki. Egy kicsi örömet okozzon neki ez is. 7000 forint, drága tanulópénz, több, mint a végső, kapott 6000 Ft reálnyugdíjam.

Kaelon 2011.08.08. 20:17:18

Mekkora baromság ez a "kedvezményes jegy"... Ennyi erővel a BKV is árulhatna kedvezményes jegyeket, amik csak minden páros órában érvényesek. :S

Megdobbent 2011.08.08. 20:33:51

Ehehe, helyszinen fizetni lofaszt, hazerve irni levelet nekik, hogy pontosan miert is a kurva anyjukat, aztan meg 1-2 korocske, es a vegen elallnak a pertol, mert nincs hitelesitett orajuk, plane nincs a kaller karjan/telefonjaban :>

igazságos 2011.08.08. 21:07:46

@Kaelon: ugye? én is ezt mondom.

szubjektiv 2011.08.08. 22:15:45

Normális eljárás ebben az esetben az lett volna, hogy felhívják a csapat figyelmét arra, hogy máskor alaposabban elemezzék a jegyre vonatkozó szabályzatot, egyidejűleg meg lukasszanak a másik jegyből, azt hello.
A szabál az szabál persze, de nem azért van, hogy a helyi hülyeségekben nem jártas látogatót kurva nagy pénzekkel lehúzzák.

Leonine 2011.08.08. 22:52:30

@Kaelon: a BKV is árul kedvezményes jegyet, pl. a szakaszjegy is egyfajta kedvezmény. Mivel máshol ilyen nem nagyon van, a vidékiek is mondhatnák, hogy mekkora hülyeség ez.

Egyébként meg ahogy Budapesten is utazhatsz a sima vonaljeggyel csak 2-3 megállót, úgy Nyíregyházán is utazhatsz az egész napos jeggyel a kedvezményes időszakban. Senki sem fog kényszeríteni, hogy vedd igénybe a kedvezményt, de ha úgy érzed, neked szükséged van a jegyenként 20 forintnyi megtakarításra, akkor olvasd el és tartsd be a szabályokat. Szerintem nem annyira nehéz, akár a Szabolcs Volánról, akár a BKV-ról van szó.

igazságos 2011.08.08. 22:55:25

@szubjektiv: persze, akkor meg nem lenne büntetés. Nem szoktad látni a BKV buszokon, hogyha felszállnak a kallerek, letakarják a legykezelő automatát? Nem véletlen, hogy nem engedik utána érvényesíttetni. Milyen világ lenne akkor.

szubjektiv 2011.08.08. 22:59:53

@igazságos: Sosem láttam ilyet, pedig elég sok évtizede békávézom. Itt viszont nem arról volt szó, hogy egyáltalán nem volt kezelt jegyük, hanem épp pár perccel elmúlt az egy óra.

tuono 2011.08.08. 23:21:14

Szarrágás díjat Nyíregyházának!

2011.08.09. 04:44:43

1 percre érvényes jegyeket kellene árulni, egységáron. Itt tartunk.

Kaelon 2011.08.09. 06:35:18

@Leonine: Értem én.. Csak szerintem értelmetlen ez a fajta kedvezmény. (A 3 megálló az ok, mert ugyebár az előre tervezhető, hogy hol szállok fel/le)
A 20Ft-os szarrágás meg más téma.

papamaci957 2011.08.09. 09:34:53

@Kicknick:
Két szülő három gyerekkel igénybe veheti a nagycsaládos kedvezményt, így Bp-Nyíregyháza oda-vissza 700 Ft/fő.

VinszentVega 2011.08.09. 10:48:02

Hülye vagy, megszívtad, úgy kellett. Még reklamálsz is, megint csak hülye vagy. A hülyeségedet még a közösség előtt is elsírod, ostoba kretén vagy.

VinszentVega 2011.08.09. 10:49:53

20 forinton szaroztál, és kaptál egy 70000-es bírságot. Megérdemelted. A szart is megennéd, ha nem lenne büdös!

LordAzazel 2011.08.09. 11:13:45

A postoló egy orbitális lúzer! Én az ellenőrrel a vitát egy "na menj már a faszomba" mondattal el is intéztem volna.

becsoccsent 2011.08.09. 12:42:15

a posztolot fikazoknak meg a kallereknek uzenem, hogy a budos kurva annyukat basszak szajba. es igen, ezert tart itt ez a kibaszott orszag.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.08.09. 19:11:24

Az összes bérlet és a MÁV jegyek is olyanok, hogy az érvényesség utolsó napján 24 óráig be kell fejezni az utazást, nem az, hogy 23:59-ig legkésőbb meg kell kezdeni.

gyugyó 2011.08.09. 20:16:31

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?:
elmagyarázom
parkolás: autósként kiba.. sok plusz adót kell fizetni, cserébe nem kapsz semmit(gondolok itt a fos utakra) és még azért is fizetned kell hogy megállj!
A jómunkás meg vadászik rád lesből amikor elmész pénztváltani jól megbüntet vagy pl. engem egy mocsár közepén várt a csomag mert 2 PERCE lejárt a szelvényem. Jogosnak jogos csak kicsit pofátlan.

gyorshajtás: az adómból fizetett rendőrök rám vadásznak mikor nézek el egy 30-as táblát,vagy lejárt e kötszerem, jogosnak jogos csak kicsit pofátlan. Amikor ennél sokkal fontosabb teendői lennének a rendőreinknek arról nem is beszélve, h a trafizáshoz minek a drága pénzen kiképzett rendőr? gombot nyomogatni meg bujkálni egy közmunkás is tudna.

Érvénytelen jegy: az orkokhoz meg a hajléktalanokhoz hozzá se mernek szólni szeretett ellenőreink, de te azért büntit fizetsz hogyha otthon hagytad a bérletedet, holott te fizettél a szolgáltatásért, nem beszélve a stílusról amit ezért cserébe kapsz.
Jogosnak jogos csak kicsit pofátlan.

Szóval akiket te itt felsoroltál azért nem szeretik az emberek, mert rosszul végzik a munkájukat...

Xezs 2011.08.10. 00:20:24

30 Ft a különbség a két jegy között, egyszerűen nem éri meg az olcsóbbat venni, mert többet kell számolgatni hozzá az időt, mintsem megérje 30 Ft-tal olcsóbban venni. Én legalábbis így látom.

qtyqruty 2011.08.10. 12:12:47

Minden kedvezmény annak van kitalálva, aki képes a kedvezmény feltételeit felfogni és betartani.
Aki nem tudja megérteni, hogy a kedvezményes jeggyel 8 óra után lehet felszállni a buszra és 13 óra előtt le kell szállni róla, az vegyen jegyet a buszvezetőtől (mert azt is lehet) 300Ft-ért és akkor nem éri meglepetés.

svinjahond 2011.08.13. 13:21:58

Nos, ott helyben lyukasztottam volna egy egésznapos jegyet az ellenőrök orra előtt, amit ha megakadályoz, akkor FELJELENTEM, hiszen már rendelkeztem egy aznap, 13 óra előtt lekezelt jeggyel amivel AZ UTAZÁS MEGKEZDÉSE UTÁN az utazás megszakítása nélkül FOLYAMATOSAN UTAZTAM. (Tehát nem úgy tartózkodtam a járművön, mint egy ingyenélő cigány, vagy egy mocskos hómlesz, hanem érvényes lekezelt jeggyel, jogosult utasként!)
Mondjuk, az is érdekes, hogy ha önhibámon túl, a "járművön rekedek" a délelőttre szóló jeggyel, akkor az automatikusan bűntetés, vagy plusz egy jegy? Tehát, az én kockázatom, hogy "szintidőn belül" be tudom-e fejezni az utazást? Hát ez kurvajó! Ilyen is csak abszurdisztánban van. Jó vicc húsz forint árkülönbséggel fenntartani egy délelőtti jegytípust, hátha valaki - városidegen - felszáll a "szopórollerre".
Én biztos, hogy nem fizettem volna, hanem szó nélkül leléptem volna a helyszínről. Ezt megakadályozni a kallernek EGYELŐRE MÉG nincs joga, hiszen nem hatósági személy én pedig ÉRVÉNYES JEGGYEL RENDELKEZTEM, sőőt! arra se hivatkozzon, hogy joga van visszatartani a rendőrjárőr megérkezéséig, hiszen NEM KÖVETTEM el bűncselekményt, hanem "csak" az utazási
feltételekben foglaltakat szegtem meg, ami egy POLGÁRI JOGI kategória és nem tartozik a Rendőrségre. Ha tehát mégis visszatart, akkor ott, a helyszínen a rendőrjárőrnél FEL KELL JELENTENI az egész koszos kallerbandát SZEMÉLYI SZABADSÁG MEGSÉRTÉSE BŰNTETT minősített esetével, mert a bűncselekményt "hatósági eljárás színlelésével", továbbá "megfélemlítéssel", fizikai/pszichikai kényszerítéssel követték el.
Erről ennyit! Naív volt a posztoló, minek fizetett, ha volt érvényesített (lyukasztott) jegye?

Lord of the Fing 2011.08.15. 17:07:37

"hanem érvényes lekezelt jeggyel"

Kedves előttem szóló!

NEM volt érvényes jegye a posztolónak, hiszen ezzel a jeggyel 13:00-ig be kell fejezni az utazást. Ez egy egyszerű kitétel, egy gyerek is megérti, már ha elolvassa mit vesz.

Persze van olyan hülye, aki ezt nem teszi meg, az aztán posztolja a balf*szságát a Homárra.

svinjahond 2011.08.23. 10:32:43

@Milkabika _: így is lehet nézni, mármint, hogy lejárt a jegy IDŐBENI érvényessége.
Amúgy tényleg egy balfasz, aki a délelőtti jegyet megveszi és húsz forintot spórolva kockáztatja, hogy a droidok meghúzzák/vonják. Ha pl. senki se venné, akkor néhány éven belül megszűnne ez a szopatási forma.

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2011.08.30. 09:33:49

Ha a jegy hátulján ott van, hogy 13 óráig BEFEJEZETT utazásra érvényes, akkor az ellenőrnek igaza volt! Vagy két jegyet kellett volna kezelni, vagy csak a délutánit. A rokon nyilván arra gondolt, hogy a helyiek 13 óra előtt pár perccelinkább az utóbbit kezelik.

Az órájuk direkt fog pár perccel előrébb járni, és szándékosan fognak 13 óra körül felszállni. Ez sajnos ilyen. Viszont a BKV-nál senki nem úszta volna meg 5 bünti helyett 2-vel. És it tugye 6000 a helyszíni bírság. Ehhez képest a 3500 ft kijejezetten baráti.

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2011.08.30. 09:37:43

@VinszentVega: te pedig a bölcs megmondóember, az élet nagy tudója, aki életében még sehol sem hibázott.
Az tudod-e, hogy Kecskeméten hány forint az árkülönbség a délelőtti és az normál jegy között?

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2011.08.30. 09:40:19

@cemeteryman: szerintem az úgy értendő, ha már a BUSZON ÜLSZ és elmúlik 13 óra. Ha veled indult el a busz, megkezdhetted az utazást. 13 óra után már nem kezelheted azt a jegyet. Én legalábbis úgy gondolom, utoljára 3 éve használtam ilyet Kecseméten. (És megnéztem a jegy hátulját :D)
süti beállítások módosítása