Érti a Homár, hogy a telefontársaságoknak csak nyűg ez a sok vacak kínai telefon, de ha már ők is árulják ezeket, és képtelenek megjavítani, tényleg csak az ő érdekük lenne, hogy ügyfeleik tudjanak is velük telefonálni. Ja, nem, még az ügyfelek érdeke is lenne!
Tavaly szeptemberben vásároltam Önöknél egy Sony Ericsson U10 készüléket. A telefont külföldi tartózkodásom miatt, lényegében csak január óta használom. Fél évnyi használat után szinte minden hibás a készüléken, a nélkül hogy bármilyen fizikai behatás érte volna. Többször tettem bejelentést, hogy Budapest belvárosában folyamatosan szakad a 3g kapcsolatom, a kimenő hívásaim harmada sikertelen, sőt olyan is előfordult hogy félre ment a hívás (más számra ment ki, mint amit tárcsáztam...), a 3g-s internet pedig lényegében használhatatlan sebességű. Az ügyfélszolgálattól többször azt a választ kaptam, hogy a készülékkel lehet probléma, azóta persze kiderült, hogy a sikertelen kimenő hívásokat, és a beszélgetések megszakadását bármilyen készülék produkálja nálam. Persze lehet nem kellene napi több órát telefonálnom a munkám miatt. Vagy más szolgáltató működőképes hálózatán kellene ezt megtennem. Végül rászántam magam, hogy leadjam a készülékem szervizbe Önökhöz. Előtte már történt software frissítés, de ez nem oldotta meg a problémát.
Először is felháborítónak tartom, hogy olyan ügyfélként aki éves szinten több százezer forintot fizet Önöknek telefonszámlára, egy még hasonló kategóriájú csere készüléket sem tud felajánlani az Önök legnagyobb üzlete... A készüléket két hét múlva kaptam vissza. Itt már túl vagyunk egy software frissítésen, ekkor már egy alaplap cserén is. Ez múlt hét pénteken (08.12) történt. Körülbelül egy óra múlva a készülék (melynek voltak dühítő és a munkában akadályozó hibái de működött) többé már be sem kapcsolt.
Itt sajnos már meg kell kérdőjeleznem a szakszerviz kompetenciáját. Visszavittem következő nap a telefont Önökhöz. Ahol azt a választ kaptam, hogy menjek el én a világ végére a szakszervizbe, és kérjük tőlük egy papírt, hogy a telefon nem használható. Sajnos itt már azon töprengek, hogy a szolgáltatás használhatatlanságra hivatkozva, elállok az Önökkel kötött szerződéstől, és kérem a szerződés előtti állapot visszaállítását. Nem tudom mi az Önök üzletpolitikája, de még egyszer elmondanám, olyan ügyfél vagyok, aki sok éve évi 300-400 Forintos számlát produkál ezen a számon. Ennek ellenére, nem hogy nem kapok ingyen készüléket mint Nyugat-Európában bárhol, vagy akár itthon másik szolgáltatóknál ilyen számlák után, hanem még a piaci ár felett vehetek Önöknél "kedvezménnyel" készüléket. Miért teszem ezt? Hogy ne legyen vele gondom, mert nem fér bele az időmbe a munka mellett. Hogy ne kelljen nekem küzdenem a szakszervizzel. Ha ezt akarnám tenni, akkor bármilyen hűség nyilatkozat nélkül vásárolnék magamnak olcsóbban gyártói garanciával készüléket. Meg ugye Önök cserekészüléket ígérnek, amit most másodszor sem sikerült produkálni. Nem tudom, biztos ez is a digitális kánaán és ügyfél barát üzletpolitika része, de mint sok éve hűséges nagyon sokat költő ügyfél úgy érzem, Önök semmibe vesznek engem, és ahelyett, hogy ösztönöznének maradjak Önöknél, tudatosan próbálnak elűzni.
A készülék jelenleg szervizben van. Nem szeretném már visszakapni. Egy olyan szervizben, ahol a félig működő telefonból teljesen rosszat csinálnak, sajnos nem tudok megbízni. Nincsenek újabb heteim, amit azzal tölthetnék, hogy várok egy használható telefonra. Akkor inkább bemegyek egy másik szolgáltatóhoz, ahol új ügyfélként lényegében ingyen kapok új telefont, ha már Önöknek ennyit ér a pénzem és a hűségem.Kérem tájékoztassanak, hogy a készülék cseréje lehetséges-e, egyéb esetben kérem a szerződés előtti állapot visszaállítását.
Üdvözlettel, J.
Egy héttel később, a szervizből kikerülve még még mindig rossz a telefon:
Sajnos továbbra sem értem mi folyik Önöknél. A levelemre a mai napig nem érkezett válasz. A készülék ma ismét visszajött a szervizből. Abból a szervizből, ahol már egyszer működés képtelenné tették. Most hosszabban működött a telefon. Körülbelül két órán át. Felhívtam az Önök telefonos ügyfélszolgálatát. Konkrétan azt a választ kaptam, hogy Önök nem tudnak ezzel mit kezdeni, annak ellenére sem, hogy Önöktől vásároltam a készüléket (és évente több százezer forintot fizetek Önöknek, csak erre az egy számra), és forduljak a fogyasztóvédelemhez. Megfogadom a tanácsot, a következő lépés ez lesz. Természetesen a bejelentésem nem csak a Sony Ericsson ellen fog irányulni, hanem Önök ellen is, hiszen a készüléket Önöktől vettem. Engem mint felhasználót a legkevésbé sem érdekel, hogy Önöknek a Sony Ericsson "szakszervizzel" milyen szerződésük van. Én a telefonomat szeretném használni, ha már 17e Ft előfizetési díjat fizetek havonta egy csomagra. Szerencsére a csomag hűsége hamarosan lejár, aztán egy-két millió forint és sok Önöknél töltött év után a számom és a hozzám kapcsolódó összes többi szám kereshet magának új szolgáltatót. Levelezésünket (amit csak én folytattam) továbbítom a tékozló homár weboldalnak is.
Üdvözlettel, az Önök megbecsült ügyfele
Rosszindulatú Vászka 2011.08.23. 08:24:59
Rosszindulatú Vászka 2011.08.23. 08:26:07
Rosszindulatú Vászka 2011.08.23. 08:32:01
Dr. Kix 2011.08.23. 08:36:23
Sokorai_Atala 2011.08.23. 08:37:03
Dr. Kix 2011.08.23. 08:37:27
Rosszindulatú Vászka 2011.08.23. 08:38:46
Sokorai_Atala 2011.08.23. 08:38:59
mézgaúr 2011.08.23. 08:40:38
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.08.23. 08:40:43
Miért, az hol rdekli őket? Csak az előfizetési díjakat fizessék be :D
Amúgy ja, szóval érdekes a Vodka hozzáállása, elvileg öldöklő piaci verseny folyik a mobilpiacon, ezek meg szarnak egy jól fizető ügyfélre, gratulálok.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.08.23. 08:41:44
Dr. Kix 2011.08.23. 08:41:50
lolperec 2011.08.23. 08:47:58
Michelle, a francia ellenállástól 2011.08.23. 08:53:47
juhaszvik 2011.08.23. 09:13:21
a posztoló rájött a nagy igazságára: a 20 éveseké a világ, ami nem habos torta. a nagyképűség meg olyan dolog, amit jobb helyeken már hanyagolnak...
Bonbonbandita 2011.08.23. 09:15:26
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.08.23. 09:21:40
Bonbonbandita 2011.08.23. 09:30:06
Host 2011.08.23. 09:38:49
SomethingWild 2011.08.23. 09:49:21
"ki sok éve évi 300-400 Forintos számlát produkál ezen a számon"
Azaz havi 25-33 forintot? Hát ezután senki nem fog kapkodni, mélyen tisztelt Előfizető :)))))
Troll OFF.
Ha levelet írsz (bármilyen) szolgáltatónak, 30 napos elbírálási/válaszadási határidő a minimum, egy héttel később választ még ne várj (és igen, ez szomorú, de nem tudsz mit tenni). Azt, hogy a készüléket cserélik-e, illetve milyen körülmények közt, azt az ÁSZF szabályozza. Az alapfelállás az, hogy három sikertelen javítás után (mindegyikről hivatlos papírokat megőrizni!!) lehet cserélni egy készüléket. Ettől a Voda ÁSZF-je persze eltérhet.
Uff.
tetro 2011.08.23. 09:57:49
reunalla 2011.08.23. 09:58:16
DaDa77 2011.08.23. 10:02:24
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.23. 10:05:15
KecskeDotyi 2011.08.23. 10:14:55
"sikertelen kimenő hívásokat, és a beszélgetések megszakadását bármilyen készülék produkálja nálam" Ergo minden készülékkel sz@r? Nem jutott még eszedbe, h a kártyával van a baj?
tetro 2011.08.23. 10:21:09
KecskeDotyi 2011.08.23. 10:29:30
Telefont meg úgy cserélsz h bemész a bolba és mondod h cseréljék ki, mert nem működik. Ilynekor elküldik szervízbe. Megmondod h oké, de ne javítani küldjék, hanem VIZSGÁLNI. Ha ott kiderül h nem működik, akkor cserélik szó nélkül.
De ennyi problémával már gondoltam arra is, h van valami a fejedben, ami mindent leárnyékol :D
Tényleg, lefedettségi térképet böngészted már? Bp-nek van olyan része, ahol szaraxik a hálózat.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.08.23. 10:36:19
tetro 2011.08.23. 10:38:07
elég sokat mozgok országon belül, és igazából mindenhol jelentkezik a hívás megszakadás problémája. vagy a sikertelen hívás indítás.
legutóbb már úgy volt leadva a telefon, hogy a szerviz felvételi lapjára rá volt írva, hogy cserét kérek. a szerviz meg visszaküldte software frissítve.
azt meg értem, hogy a kártya az enyém, de nem kellene, hogy a szerviz emlékeztessen rá, legalább eszükbe jusson, hogy akár az is lehet rossz. mondjuk így a harmadik kör után...
amikor pedig a telefon cseréjét kértem, akkor a válasz az, hogy ezt csak e-mailben lehet az ügyfélszolgálaton keresztül, akik legalább két hét mire válaszolnak. addigra persze a telefon már úgy is meg lesz "csinálva" :D
KecskeDotyi 2011.08.23. 10:43:26
tetro 2011.08.23. 10:47:20
Walaki01 2011.08.23. 10:52:37
Ezt nem írom alá. több mint 10 éve vagyok a T-nél, sőt a mobil netem is náluk van, de soha nem volt gondom a szolgáltatásukkal.Próbáltam pár éve a Voda netet, az viszont kritikán aluli. Állandóak voltak a csatlakozási problémák.
Természetesen amikor reklamáltam, szerintük én voltam a balfék, de érdekes módon, amikor kézzel foghatóan bizonyítottam a problémámat, akkor hallgattak mint kutyasz@r a fűben.
A jelmondatom azóta: "Voda soha".
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.08.23. 10:55:22
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.08.23. 11:01:08
Nem kevered a posztot a poszt tolóval?
Amúgy mindkettő ellenszenves. Nem kicsit.
Még bevethette volna a cigányevagyokazé'nemacctelefonttebuzi -t is, hátha ...
Mielőtt megjelentetnek egy ilyet, el szokták olvasni a homárék?
Lehet el kéne menni a nyúlhoz, Sün is mindig ott van. Hárman csak el tudnák dönteni, mely posztokat érdemes kirakni, és melyek azok, amik ha eltünnének nem hiányoznának senkinek ;)
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.08.23. 11:03:43
Ez így van. Próbálnak engem is bepalizni vmi mobilnetes marhasággal. Meg havonta van 1-2 hívás tőlük, hogy fantasztikus, egyszeri, soha vissza nem térő, etc. ajánlat, ha most lecserélem a tamagochi kártyámat előfizetésesre.
KecskeDotyi 2011.08.23. 11:07:50
@tetro: Na most az üfszolg egy személy, aki neked felveszi a telefont a 1270-es szám tárcsázásakor. Szerinted ő mit tud tenni? Akkor menj be a Vodába és ha megint elküld, akkor ott hívd fel a 1270-et és add át a pult túloldalán ülő egyénnek a telefont.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.23. 11:22:08
Semmiképpen sem, mert akkor berozsdál. Jobb helyen a szervizbe küldik.
KecskeDotyi 2011.08.23. 11:29:01
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.23. 11:31:07
Járnak ide kis pisisek is (nagy arccal), nem szabad rosszat tanítani nekik.
Bender (törölt) 2011.08.23. 12:09:16
infy 2011.08.23. 12:16:54
Amúgy meg van internet, utána kell nézni vásárlás előtt, hogy szoktak-e gondok lenni az adott készülékkel stb. Én már csak úgy veszek éve óta kütyüket, hogy előtte utána olvasok. Sanyi Erikszont meg el kell felejteni.
Kiss Anikó 2011.08.23. 13:09:00
tényleg, többször láttam már, az beválik.
2011.08.23. 15:34:41
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.08.23. 15:43:08
Ez feltételezi azt, hogy az illetőnek regisztrálni kellene az adott közösségi oldalra. Ami ugye elég kellemetlen. A kérdés költői: vajh miért nincs meg ugyanez a támogatás a telefonos/webes ügyfélszolgálatnál, email-nél...
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.08.23. 15:44:57
Nem az van, hogy a szervizből vagy tesztelt és garantált működésű készüléket adnak ki, vagy egy nyilatkozatot, hogy a telefon javíthatatlan és ha garis akkor újra kell cserélni?
Kiss Anikó 2011.08.23. 15:45:02
2011.08.23. 15:49:14
Mondjuk ez nem mai sztori, még egy N-Gage-ről volt szó, de akkoriban az egy elég drága készülék volt. (Visszasírom azóta is, baromi jó telefon volt.)
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.08.23. 17:58:42
Kiválóan lehetett vele pingpongozni.
(Miszerint asztalitenisz.)
Andris2009 2011.08.23. 18:24:45
telkoe 2011.08.23. 23:04:33
j311 2011.08.23. 23:10:24
Teljesen mindegy hova mész, sokat fogsz fizetni.
Megdobbent 2011.08.24. 00:46:43
Shinjuku 2011.08.24. 05:36:31
Layosh 2011.08.24. 08:49:33
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.08.24. 09:45:49
timur69 2011.08.28. 10:36:25
Jucus2010 2011.08.28. 14:24:04
Nem akarlak elkeseríteni, de velem hasonló eset történt a Telenornál:(
Jobb ha tudod, hogy a telenor azt nyilatkozta, hogy őket a fogyasztóvédelem nem kötelezi semmire, mert nekik csak az számít, hogy mit írtak a szervizben!!!
Tehát felesleges pénzkidobás bármit a Fogyasztóvédelemhez küldeni, mert ők csak a pénzlehúzásra vannak már!
Amennyiben valakit érdekel és van rá mód , akár be is tudom Szkennelni is amiben leírták , kerek perec, hogy nem kötelezi őket a Fogyasztóvédelem.
Jucus2010 2011.08.28. 14:37:55
@ColT: ez sajnos a szerviz hozzaallasa es nem a vodafone-e. Amig a szerviz nem kuld egy olyan velemenyt hogy a telefon rossz es nem javithato, addig a szerviz velemenye a mervado.
Na ehhez is hozzá kell szólnom:S
Nekem a szervizben azt mondták, hogy " Nem írhatják le azt, hogy rossz a készülék" miért nem? azért mert nekik meg kell javítani!!!
A telefonszolgáltató sosem fogja elismerni, hogy szar a készülék, a szerviz pedig nem adhatja vissza úgy, hogy rossz!! Tehát itt az ördögi kör!!!
Bár én amikor harcoltam a telefon márkaképviseletéig is eljutottam ahol elismerték, hogy szar a készülék, és a Telenornak nem szabadott volna így eladni a készüléket. Persze ezt úgye a Telenor sosem fogja elismerni.
Az igazat meg valva nekem hangfelvételeim , írásos bizonyítékaim vannak , talán egyszer majd én is nyitok egy blogot ahol cenzúrázás nélkül felteszem a hangfelvételeket, írásos bizonyítékokat!
Bár eléggé félő, hogy ezen anyagokért már őrizetbe vennének, mert túl sok igazságot tartalmaznak :)
Én sok sikert kívánok neked és mimnél rövidebb elintézési időt!