Tékozló Homár

Malév járattörlés - vagy mégsem?

2011.08.25. 11:47 | juszka | 134 komment

Attila rutinos Malév-ügyfél, tudja, hogy mindig többször kell csekkolni a járat indulást, ha azzal a géppel akar menni, amivel előre eltervezte. Nem is szopathatja olyan könnyedén a légitársaság, bosszankodhat viszont eleget a "csúsztassuk a járatot, vagy inkább mégse?" című, malévosok körében kedvelt társasjáték miatt.

Régebben viszonylag sokat repültem, de azért manapság is havonta egyszer biztosan. Jó kis Malév, közvetlen járat Helsinkibe. Ma is megyek kifele, de mikor is? Online vettem a jegyet egy utazási irodán keresztül. Tegnap egyszer csak kapom az emailt tőlük, hogy ma nem 18:50-kor, hanem 23:00-kor megy a gép. Gondoltam, még jó hogy ránéztem az emailjeimre. No mindegy, biztos ami biztos, hívjuk fel a Malév ügyfélszolgálatot, ők biztos tudják pontosan. A jegy azonosítószáma alapján meg is tudta mondani a hölgy, hogy igen, tényleg 23:00-kor megyek. Jól van, akkor beszéljünk a kompenzációról, ugyanis több mint 4 órával később fogok megérkezni, és csak 1 nappal előtte szóltak. Szerinte nem jár semmilyen kompenzáció, de írjak a claims@malev.hu-ra. Jól van, meg is írtam, hogy mi az ábra és hogy hogyan kaphatom meg a kompezációt. Erre eddig nem jöt válasz, de csak tegnap írtam, mire odaér annyi bit...

Na akkor utazás újraszervezése, átgondolás mi, mikor, hogyan, éjjel többe fáj a taxi Helsinkiben, holnap hulla leszek a megbeszélésen, de itthon később kell kimenni a reptérre, egy-két dolgot még elintézhetek. Ok, na majd kárpótól a Malév. Ma reggel biztos ami zicher, megnéztem az induló járatokat a bud.hu-n Helsinki felé. Sehol egy 23:00-ás, de van 18:50-es! Mi a fasz?!?!?! Nézem a leveleimet, nincs értesítés újrafoglalásról. Akkor most mikor is kéne menni?

Felhívtam egy Malév-os barátom, derítse már ki mi a helyzet, és sikerült is megtudnia, hogy tényleg 18:50-kor megy a gép, mert találtak egy gépet. (Tegnap biztos elveszett. :)

Na erről a legújabb módosításról sem emailt, sem sms-t, sem hívást nem kaptam. És hamarosan készülődnöm kell a reptérre, újraszerveznem a dolgokat, most itthon kell többet taxiznom, holott sokkal olcsóbban megúszhattam volna, ha biztosan tudom, hogy a 18:50-essel tudok menni. De még az átszervezett 23:00-ás is olcsóbban jönne ki, mivel arra volt egy napom rákészülni. Most csak arra van, hogy megírjam ezt az üznetet.

Vajon ki a saras a témában? A Malév vagy az utazási iroda? Vagy mindekettő?
Tök mindegy, a lényeg, hogy ha ma reggel nem nézek rá az emailjeimre, este kimentem volna egy nem induló járatra. Kiváncsi vagyok, hányan késik le a mai 18:50-es járatot. És vajon most nem jár a kompenzáció mert egyszer oda, egyszer megy vissza szivattak meg és az kinullázza az egészet?

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

elwood 2011.08.25. 13:20:22

akinek a repülés elérhetetlen úri passzió, az úgysem fogja komolyan venni az ilyen problémát és a posztert fogja cseszegetni

amúgy a Malév ezek szerint tényleg nem mondta, hogy 23:00-kor megy a gép

Rosszindulatú Vászka 2011.08.25. 13:32:44

Szal az a baj, hogy akkor megy a gép, amikorra mondták. Értem. Én eccer azt az ételt kaptam egy vendéglőbe, amit rendeltem és nem is kompenzáltak. Majd meg is írom ide.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.08.25. 13:34:06

@Thule:

Úgy látom, Rád férne egy alapos kúrás. :-)

juhaszvik 2011.08.25. 13:38:48

@Rosszindulatú Vászka: ha a variálás közben nem kellett a gyomorgyűrűdet odébb mozgatni, akkor nem jó a hasonlat.
(mondom én, de aztán kiderülhet, hogy nem vagyok az a hasonlatszakértő)

Rosszindulatú Vászka 2011.08.25. 13:43:55

@juhaszvik: úgy érted kéhrlekaláschan, hogy át-e kellett ütemezni a fajanszon való erölködéset, vagyhogy a bilagit dozírozásot egyeztetnem a láziorvosommal valamint a kalóriaégetéset a gömbsújzóval a szpecnazkiképzőmmel?

Hát bizony nem eccerű dolgok ezek, sőtmitöbb, Agyarországban az a kirívó, ha úgy zajlik valami, mint azt előre lezsíroztuk. Nem vagyunk szokva az ijesmihez.

juhaszvik 2011.08.25. 13:49:11

@Rosszindulatú Vászka: én sem azt mondom, hogy most aztán seperje el a forradalom a Malévet és minden utazási irodát, amiért késett majd nem késett a repülő. de ugye ennek a blognak az a lényege, hogy ha az ighen tiszthelt ügyfhél szív, akkor mi kicsit megtámogassuk, útba igazítsuk, ha elszontyolodott, akkor megvigasztaljuk stb.
igen előfordul, hogy a posztoló magában hordozza a problémát, de ez most pont nem az a poszt.

Leone_510 2011.08.25. 14:11:35

@Rosszindulatú Vászka:
szerintem te érted a lényeged csak megjátszod a hülyét...de lehet tévedek...:D

ginlemon 2011.08.25. 14:14:07

@juhaszvik:
Oh, akkor ha én kiposztolom, hogy tavaly decemberben 2 órát késett a gépem, majd arra toppantam haza, hogy a fele cucc hiányzik a lakásunkból, a másik fele meg összepakolva a nappali közepén, tehát nyilvánvalóan a Malév-gép késlekedése alatti időben történt a betörés, hiszen megzavartam "munka" közben a tetteseket, na, akkor engem is megtámogattok és útbaigazítotok? :D

JohnDorian 2011.08.25. 14:21:53

Szeretem, ha kiragadják a lényeget a mondanivalómból!:D:D
...és ahelyett, hogy ellenérvelnének, inkább szőrszálhasogatással, meg megbélyegzéssel, meg mindenféle alaptalan feltételezéssel applikálnak... zseniális:)
Felesleges bármit is leírni, mert sosem lehetsz annyira körültekintő és feddhetetlen minden megnyilvánulásodban, hogy ne azzal próbáljanak meg példálozni, normális, ép ész érvek helyett:D

Rosszindulatú Vászka 2011.08.25. 14:30:37

@juhaszvik: iogazad van, majdnem el is szégyenlettem magamat, bár ojan nagy traumát nem észlelk, mert végülis nem történt semmi senem összeségében, azazhogy minden az eredeti terv szerint esett meg. Ha nem túráztassa magát feleslegesena poszttoló, akkor mégennyi senem.

Bizony, a tömegközlekedés mindég cselendzs.

Rosszindulatú Vászka 2011.08.25. 14:31:57

@ginlemon: természetesen és szivesen. Sőtmitöbb, ha hejesen sejdítem, még egy jó kis frecsegős etnikázás is kinéz a dologból.

juhaszvik 2011.08.25. 14:32:23

@JohnDorian: de lehetséges. de akkor olyan semmitmondó bejegyzéseket kell írnod, mint például az enyéim. :)
kitartás, a kommentelés lényege, hogy az érveket ütköztessük, de ha feladod, akkor a trollok győznek és elfoglalják Móriát...

Szellszi 2011.08.25. 14:33:14

@/tno+DA=: Sikeres ember nem lehetek, tudom, de a Helsinki-Budapest utat már több ízben megjártam ráadásul a MALÉV-vel! És soha semmi bajom nem volt velük. Jó, egyszer elfogyott a sonkás szendvics mire odaért hozzánk a stewardes, dehát kellett nekünk későn chek-inelni :)

pecs2010 2011.08.25. 14:33:18

Nem akarok szemét lenni, de:

Idióta a posztíró.

Két weboldalt kell figyelni, SEMMI MÁST:

www.malev.hu és www.bud.hu

Hova mész? Helsinki. Akkor vagy malev.hu vagy finnair.com.

Ezeken kell foglalni, nem lesz sehol olcsóbb. Ezen-azon a szar semmitmondó oldalakon keresztül való járatfoglalás bukta.

Mégsem rutinos az utazó, hanem balfasz.

Ted Striker 2011.08.25. 14:33:48

Szegény Malévet akkor is bántják hogyha jót akar: meghibásodott az egyik gépük, berotáltak helyette egy másikat ami csak egy körrel később vitte volna a járatot - ám vesztükre közben megjavították vagy átszervezték a napi forgalmat úgy hogy mégse késsen el a járat...

Posztolónak meg javaslom keresse elő a szerződési/utazási feltételeket amely szvsz mind a honlapokon mind a jegyvásárlásánál meg kell hogy legyen

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2011.08.25. 14:36:43

@pecs2010: egyetértek.

Szerintem ez egy kamu poszt. Malévvel életemben egyszer repültem. A poszt toló se nem rutinos, se nem repül havonta.

Amúgy meg Lufthansa rulez....

Ted Striker 2011.08.25. 14:37:35

Egyébként meg hülye a poszt címe mert még az első konstellációban sem volt szó arról, hogy törölik a járatot csak eltolták az indulását: ha törölték volna akkor többek között át kellett volna foglalnia a jegyét...

ginlemon 2011.08.25. 14:37:43

@Rosszindulatú Vászka:
De miért? Hisz' nem is vagyok zsidó/cigány/néger/stb. :))

Seang Lee 2011.08.25. 14:38:34

@/tno+DA=: aha, Lufthansa baromi tuti...New York, JFK, asszem 4 eve. Csekkolok be a pultnal, csavo nezi az utlevelet, fasza, itt a jegy, szevasz. gepen tobbiek nezik az utleveluket es az orszagba valo belepesnel beletuzott kis feher papir nekik elvettek. nekem a csavo NEM! Emiatt amikor hazajottem jott a level az ugynoksegtol akik altal kint dogloztam, hogy vizumom lejart, itthon-e vagyok? ha igen, azonnal kerjek igazolast az egyetemrol hogy itt vagyok, mert nem lesz jo vege. szaladgalas, hivatalos forditas, stb... New York, JFK 3 eve, csekkolok be, mit ad isten. UGYANAZ A CSAVO! na mondom.. majd most figyelem mit muvel. direkt nem szoltam elore es, lam! MEGINT nem vette ki azt a biszbasz papirt! ugyhogy (be)szoltam neki, hogy jo lenne ha rendesen vegezne a dolgat mer matta szivtam 1 eve is. persze leszarta. de legalabb 3 eve nem kellett ujra szaladgalni meg vagyont fizetni hivatalos forditasert, stb. Viva, Lufthansa. masreszt a long haul jaratai kurva kenyelmetlenek. En inkabb Air France es Air COntinetal parti vagyok (amcsi gepeken mindig tomnek kajaval meg snack-ekkel :)

2011.08.25. 14:38:39

Igen az utazási irodák erre jók...
Én utoljára kb. 6 éve mentem irodával Tunéziába.
Szerintük a gép 16:00-kor ment a 2A-ról, ehhez képest már reggel 8-kor a 2B-ről...
Az volt a szerencse, hogy szó nélkül foglaltak a 19:00 Tunisair-re, úgyhogy olyan sokat nem késtünk, sőt még meghívtak kint egy ebédre is kárpótlásul.

Netuddki. 2011.08.25. 14:38:53

@PITTA: Helsinki? Az, momentán nyugat...

juhaszvik 2011.08.25. 14:39:50

@Rosszindulatú Vászka: hát ami azt illeti tényleg nem dőlt össze a világ. van akinek a fájdalomküszöbén kívül van ez az eset, van akinek belül.

biododírium 2011.08.25. 14:39:59

Nekem is az a furi, hogy mire ez a rinyálás. Átszervezi és kész. A taxiköltségen siránkozni, hogy mikor olcsóbb, meg valóban vicc. Utazási iroda meg eleve minek egy repjegy megvásárlásához? Olyan amatőrnek érződik ez az egész írás, ellenben az általa említett "repülős rutinről". És tuti, hogy emberünk az a tipikus idegesítő/irritáló ügyfél lehet, bármerre jár.

Netuddki. 2011.08.25. 14:40:48

A Malév már nyereséges?

PITTA 2011.08.25. 14:43:09

@kovi1970: ...de már komp jár át Leningrádba!

mekkorabálvány · http://www.sprintauto.hu/ 2011.08.25. 14:48:24

a kérdés, a világ más pontján ez máshogy működik?

Fitos Attila · http://paleotop.blog.hu/ 2011.08.25. 14:59:42

Tapasztalataim szerint egy utazási iroda talán még több figyelmet fordít az értesítésekre, mint a légitársaságok, úgyhogy csoda h egyáltalán az első változásról kapott infot. Amúgy én legutóbb irodán keresztül vettem jegyet. Lehullott vagy 3m hó, káosz volt, de gondoltam a légitársasággal letárgyalom a dolgot, mire lehet számítani. Élő emberrel nem tudtam beszélni, SENKIT nem lehetett elérni a légitársaság összes szájbatekert kontaktját próbáltam. Végül berizikóztam az utazási iroda egyik emailjére válaszolva, pedig péntek késő este nem voltak nyitva. Még aznap kicserélték a jegyemet egy későbbi időpontra.
Vagy a kivétel erősíti a szabályt?...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.08.25. 14:59:42

@mekkorabálvány:
Természetesen.
Vehetjük például a svédeket mindjárt elsőre.
Ott egész más ez a procedúra.

szkripnyik 2011.08.25. 15:00:27

Na ezért megyek Bécsen keresztül, osztrák légitársasággal!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.08.25. 15:02:49

ha nem ertenetek: at lett rakva a jarat 23 orara - errol ertesitettek a posztolot.
Aztan vissza lett rakva 18:50-re, de errol viszont mar nem. Ha nem lep fel a bud.hu-ra total abban a hiszemben marad, hogy a jarata at lett rakva.

Ha nem nez fel a bud.hu-ra (korabban en is fejlesztettem azt az oldalt) , akkro lekesi a gepet.
Ennyi.

szerintem jogos, hogy kompenzaciot ker.

Sherko 2011.08.25. 15:08:15

1. Ha valaki sokat repül akkor tudhatná hogy utazási irodában csak kezdők vesznek repülőjegyet. Vagy azok azok szívatni akarják magukat
2. felejtsd el a malev-ot, KLM a nyerő
3. ha tényleg rutinos repülő vagy akkor baszott nagy luzer is egyben, ha nem akkor megismerted a MALEV plusz szolgáltatását az utas szívatást...

Megjegyzem ennél csak WizzAir a rosszabb a személyzet taplósága ott határtalan bármi is történik....

Skodakék Fábia 2011.08.25. 15:13:11

@tildy:): de akkor a zutazási iroda a hunyó
Mert a malév ugyan egy kurma szót sem szólt neki
ugye?

fda 2011.08.25. 15:13:17

Mondjuk panaszkodni érdemes, hogy ne marháskodjanak már, de mivel kár nem történt, nem sok kártérítést lehet fizettetni.

Akkor lehetne kártérítésről beszélni, ha a 23-ra átrakott járathoz kimegy este 10-re, és mondanák, hogy a gép épp most szál le, kicsit arrébb:-)

Egyébként én épp ezért nem szeretem a repülőt: mindig van valami kavarás.

Az meg hogy 2 óra alatt bárhova elérni Európában, az egyszerűen nem igaz. Van az 8 is, ha az ember a járulékos utazásokat-várakozásokat elkezdi összerakni.

Mondjuk Helsinkibe már nem olyan egyszerű autóval elugrani.

andand 2011.08.25. 15:17:02

tildy rátappintott a lényegre. A travellink-ről pedig: cégünk mindig azt használja. Néha olcsóbb velük kikerestetni egy utazási irodával a megfelelő járatot, mint, hogy te járjál utána, melyik társaságnak is van abban az időpontban jó ára.
Magánútra én se használnék utazási irodát, de céges esetben van létjogosultsága.

A Spanyol Inkvizíció 2011.08.25. 15:17:28

Mindenki milyen nagyvonalúan bánik a posztoló taxiköltségével. LOL

fda 2011.08.25. 15:18:30

Egyébként az írásod érdekes, hiszen előbb az a drága, ha később megy a repülő, aztán már az a drága, ha az eredeti időpontban. Aki hetente megy, az 1. egy nagy környezetpusztító barom
2. valószínű valami gazdag cég nevében utazgat, nekik egyrészt marhán számít, hogy 20%-kal drágább éjjel egy taxi, másrészt miért nincs egy titkárság, aki ezt intézi. Utazási irodán keresztül az amatőr nagyszülők szoktak utazni

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.08.25. 15:20:31

@Sherko: Akkor nekem jo elmenyeink vannak veluk, maximalisan elegedett ugyfeleik vagyunk. Viszont az easyvel mar kevesbe , legalabbis spanyol vonalon.

@birka0000: vannak cegek, akik szerzodesben vannak mas cegekkel, peldaul repjegy vasarlas kapcsan. Hogy miert igy, es miert nem kozvetlen a tarsasagtol, jo kerdes, ettol fuggetlenul azert valahol ertheto.

Mondjuk en mostanaban raszoktam a skyscannerre, de valamikor az is mas arat ir ki, vagy nem is adja a legjobb ajanlatot.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.08.25. 15:25:04

Nekunk, na.

Madridi repter amugy iszonyat gaz , szerintem, mintha 20 evet visszautazna az ember az idoben , gaz. Angolul a kedves jegykezelok nem iagazan tudnak, semmit nem lehet erteni abbol amit beszelnek... Na de ennek semmi koze pmar a poszthoz.

asdf 2011.08.25. 15:34:35

@Csokis: "Azért 2011-ben utazási irodán kerezsül venni jegyet... "

Azert, hogy 2011-ben a malev jegyfoglaloja nem tud olyat, hogy A-bol B-be mesz, majd C-bol jossz haza A-ba... Ilyenkor kenytelen vagy nem malevtol venni jegyet. Nem mellesleg az is elofordulhat, hogy olcsobb, mint magatol a malevtol, vagy mittomen mas online jegydealertol.

2011.08.25. 15:35:51

@Thule: te vagy a repülő finn ?

Skodakék Fábia 2011.08.25. 15:39:31

@andand: pelikán oszt jónapot
az utiroda is azt használja
ennyire nem lehetsz lusta
persze ha céges büdzsésből telik...

2011.08.25. 15:39:32

@tildy:): miért lenne gáz a madridi reptér??? a reptér egy épület semmilyen nyelven nem beszél. A londoni se. Ott áll és hallgat mint a sír.
Amúgy meg spanyol földön, spanyol alkalmazottak spanyolul beszélnek. Meg kéne tanulni és nem rinyálni (quejarse). :)

andand 2011.08.25. 15:48:42

@birka0000: A cégnek telik rá, nem az én pénzem. :) Nem ismerem a cég és a travellink közötti szerzdődést - lehet vannak ott még olyan dolgok, ami miatt jó a cégnek velük együtt működni, de a saját foglalással ellentétben velük mindig úgy van, hogy pl. 1-2 napig lehet még modosítani a foglalást. Ez nem lehetséges ha te veszed meg, ha csak nem valami flexibilis jegyet vásárolsz jó drágán.

BGYCS 2011.08.25. 15:50:43

Engem az Air France-nál csesztek le, hogy miért nem mentem ki a törölt járathoz. Mikor foglaltam a jegyet, megadtam a mobilszámom. Este utaztam volna. Jött is szépen egy SMS indulás előtt 3 órával, hogy törölték a járatot. Nosza, próbáltam hivni az Air France-t, de senki nem vette fel. Biztosan késő volt, hazamentek. Hivtam a repteret, sajnálkoztak. Mondták, hivjam masnap reggel a légitársaságot. Másnap sikerült is beszélnem az Air France-nál egy sipitozó kis tyúkkal, aki lecseszett miért nem mentem ki a reptérre előző este. Mondom, dehát küldtek SMS-t hogy nem megy a járat. Kérdem miért, mégis volt gép? Mondja nem. Kérdem, miért maga kint volt? Mondja nem. Kérdem: akkor mi a retkes tetves túrósnak mentem volna oda? Hát...nincs válasz. Ennyit az Air France-ról.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.08.25. 15:50:58

@Kulics: szovegertes?

Egyreszt az epulet is gaz ( kb mint tiz eve Ferihegy 1 , ezenkivul lepuszultnak hato, rendszervaltas elottinek tuno kinezet) , masreszt az ott dolgozokkal sem voltak jo elmenyeink. A relayben a csaj sem a carbonated watert, sem a sparkling watert nem ertette (minek dolgozik egy nemzetkozi repteren , ha nem beszel angolul?) , es beszallaskor sem nagyon eroltettek meg magukat angolbol.

fogash 2011.08.25. 16:01:02

@/tno+DA=: Elsősorban nem a légitársaságtól, hanem a reptértől függ, hogyan/milyen pontosan/elveszett csomagokkal vagy gond nélkül érkezel.

Paris CDG-n eddig mindig volt gondom nekem is, ismerőseimnek is. Brüsszelben sokszor. Lisztferihegyen mindig. Schwechaton sose.

Repülni meg lehetőség szerint nem csődközeli 3gépes társaságokkal kell. Nekem mondjuk a LH se jött be annyira (fapados, kopott), ellenben az AUA, a Swiss, meg a keletiek (Thai, Cathay Pacific, Emirates, AirAsia) mindig jó volt.

qwerty01 2011.08.25. 16:09:19

@tildy:): Mineral water megvolt? :O) Nos, a vizet "with buble" vagy "without buble" szoktam kérni. Értik. :O)

csakb 2011.08.25. 16:14:49

@tildy:): Ilyenkor segít a nemzetközi kézzel-lábbal mutogatás.

Ha ilyenektől kiakadsz, akkor Afrikába, vagy Dél-Amerikába soha ne menj, mert idegösszeomlást kapsz hamar. ;]

Egyébként beszálláskor miről kellene elcsevegniük az utasokkal angolul? Megnézik a beszállókártyád, ha OK, mehetsz, oszt adios.

Sokorai_Atala 2011.08.25. 16:16:48

Céges jegyet csak irodán keresztül. Nagyon sok előnye van. Mondjuk nekem 10 éve ugyanazok a hölgyek intézik a jegyeimet, és csak pozitív tapasztalatom van. Utalással fizetünk ráadásul, szóval én nem cserélném le őket, mert nagyon pontosak és megbízhatóak.

Mr. Finger 2011.08.25. 16:21:48

Szerintem alap hogy miutan ertesitettek az indulas modosulasarol folyamatosan monitorozod a repter oldalat, gondolom ez nekik is egyertelmu volt. Ha valoban olyan sokat repultel akkor te is tudhatnad.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.08.25. 16:28:51

@csakb: Mondjuk az, hogy kesobb indul a jarat, hanyas kapu.

A kezzel labbal mutogatas meg ott hatasos, ahol a masik fel is segitokesz.

Portugalok szinten nem nagyon tudnak angolul, ellenben kezzel labbal magyarazva is , de segitenek. Nagyon segitokeszek voltak velunk ott barhol.

@qwerty01: azt is mondtam, azt sem ertette:D

Lille havfrue 2011.08.25. 16:32:39

@qwerty01: De az sem rossz, hogy aqua sin gas illetve con gas (ennyit meg tud talán jegyezni, akinek problémája volt).
Mellesleg én szeretem a Barajast, mindig eszem egy jó paellát két csatlakozás között.

csakb 2011.08.25. 16:33:58

@tildy:): Aha, ez már érthető szituáció.

Egy igazi profi pedig így kér vizet:

www.youtube.com/watch?v=kjME2Ke__fo

:D

netreader 2011.08.25. 16:41:00

A posztoló sajnos nem lehet túl gyakorlott utazó...
Ha irodán keresztül veszi a jegyet, akkor mindenfajta járatmódosításokról az _IRODÁT_ értesítik, az ő telefonszámuk, stb, van megadva a légitársaság számára, azt regisztrálják az adott jegy mellé. És ez erősen logikus is...
A légitársaság akkor keres közvetlenül, ha közvetlen vásárlású a jegy.
Nekem is volt már számos példám járatmódosításra, a Malév speciel korrektül hívott és átrakott preferált járatra. Irodán keresztüli foglalás esetén egy pl. szombati járatváltozás már elég rizikós dolog...

2011.08.25. 16:51:55

@tildy:): nem mondod, hogy a Barajas lepusztult ??? Most adták át az új terminált és az a tetőszerkezet elég csinos... furcsa vagy, de mindegy, te dolgod.

igyszeretlek 2011.08.25. 16:58:36

Akkor kicsit én is kommentelnék.
1. Magán út volt, de ha céges lenne, akkor sem szoktam szórni a pénzt.
2. Elkúrtam az üzenetet, nem az emailre néztem rá aznap (tegnap) reggel, hanem a bud.hu-ra. Mindegy a lényeg átjött.
3. Az utazási iroda a netes foglalás eredménye, dohop.com-on keresztül, nem kp.-val a kezembe mentem be a sarki utazási irodába. Ha van még olyan.
4. Tényleg úgy néz ki az iroda szúrta el a dolgot, most vizsgálják, mondjuk a claims@malev.hu-ra írt levelem környékén még mindig csend.

Egyébként a gép indult és érkezett időben :), mármint 18:50-kor, minden rendben ment és volt vagy sajtos vagy sonkás szendvics. Mindig megkérdem, de most itt is, nem lehetne sajtos-sonkás szendvics néha néha? :)

Na még annyit, hogy ha havonta repülök az talán nem jelent marha profi utazót, nem is szokta nézni az járatok indulását csak a jegyen az időpontot, így tegnap szerencsém volt.

A fikázóknak kívánom hogy a következő alkalommal amikor repülnek, ha van olyan, akkor legyen dugó reptér fele. Vagy mégsem. Vagy mégis.

popocatepetl 2011.08.25. 17:20:44

Szerintem annyira begyulladt a Malév a hörcsögtől és a kompenzáció-éhségétől, hogy inkább vettek egy gépet, hogy ne késsenek.

odamondó 2011.08.25. 17:21:28

18:50es repülőre úgy kell kimenni, hogy 18:50kor indul aztán ha végül átrakták 23:00ra akkor az majd ott kiderül és vársz. Olvasol vagy netezel ingyen a telenoron.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.08.25. 17:21:37

Szent tehenek Magyarországon:
MALÉV
MÁV
BKV
MOL
OTP
Magyar Posta
Volán társaságok

Ha valamit kifelejtettem, nyugodtan írjátok meg.

Ezeknek a cégeknek mindent szabad, a drága, és teljességgel színvonaltalan szolgáltatást is beleértve, és bármekkora veszteséget felhalmozhatnak nyugodtan, következmények nélkül, majd kifizetik az adófizetők, akiknek semmi sem drága. A teljes korrektség kedvéért, mielőtt valaki megszólna: Az OTP és a MOL félig kivételek, mert legalább nem veszteségesek.

angie78 2011.08.25. 17:39:35

a balkán mentalitás megint csak érvényesül a magyaroknál. a kommentelők 90%-a nem utazott még repülőn, de véleménye van. Irigység mi?
Mit szólnátok ha a BKV-val nem érnétek be dolgozni, mert 5 órát késik? van akinek van olyan szerencséje, hogy külföldön köti az üzleteit (a magyar mentalitással éhen döglesz).
az én gépem 18.50 helyett 0.40-kor indult, és ugyanúgy ki kellett volna mennem a reptérre 17.30-ra és ott várakozni. egy fél literes ásványvíz 500 .- nál indul, szállást kell fizetni ha lekésed a csatlakozást, taxit és a többi. de az irigység ezen nem lép túl mi? mit sír valaki, aki repülővel jár???? ezért tartunk itt..... gratulálok az összes rosszindulatú kommentelőnek. A posztolónak pedig járjon utána, kérje a kompenzációt (sajnos nem fog kapni semmit), mert ez egy ilyen ország.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.08.25. 17:44:57

@birka0000: Nem is azt mondtam, hogy a Malévnak panaszkodjon, hanem az irodának. Azok küldték neki az SMS-t.

angie78 2011.08.25. 17:45:55

@Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono): Látod, egyszer repültél malévval és véleményed van. és persze leoltós. törzsutas vagyok a malévnál, havonta kétszer repülök velük, és mindig késik a járat. a kérdés, hogy mennyit. érdekes, az aer lingus 10 perccel korábban indul, mint a Malév és felszáll időben, a malév 2 órát késik. a swiss aer időben felszáll, a malév 40 percet késik. na miért? rossz az idő a malévnak?
nem kamu a poszt.

Shinjuku 2011.08.25. 17:45:57

@/tno+DA=: Rutinos utazokent en is feltetlenul azt ajanlanam a poszt tolonak hogy a direkt jarat helyett feltetenul szalljon at legalabb negyszer es ha lehet akkor az egyik atszallas legyen Burkina Fasoban mert az F terminalon kurva jo a fagylaltozo.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.08.25. 17:49:07

@asdf: Iroda tud? Pár hónapja próbáltam több helyen is a nejemnek BUD-CPH ARN-BUD-ot foglalni, és k...vára nem ment, csak két szóló jegyként, egy vagyonért. Le is tettünk róla.

Shinjuku 2011.08.25. 17:51:21

@fogash: LH=AUA=Swiss :) ugyanaz a tulaj

Fitos Attila · http://paleotop.blog.hu/ 2011.08.25. 18:42:40

@Csokis: és mi lett a vége? Felmentél egy légitársaság honlapjára és tádáám, rögtön lett jegyed úgy, ahogy neked kellett? Gondolom nem, mert az iroda is a légitársaság ajánlataiból dolgozik, néha valóban még olcsóbban is (a nagyobbak kapnak spec árakat). Ez nem fekete-fehér, emberek, van eset, aminél érdemes irodát választani, van aminél nem. Aki fikkantja az irodákat, az az igazán rutintalan utazó.

Willie 2011.08.25. 18:58:28

@Seang Lee: Akkor teged yol megszivattak. Na nem a lufisok, hanem a munkahelyed... nekem is volt mar olyan, hogy bennehagytak a papirt az utlevelben, felhivtam a kovetseget, hogy most ilyenkor WTF mondtak, hogy vigyem be hozzajuk, majd ok elintezik. Mondom nem jo mert masnap indulnek vissza (akkor vettem eszre, hogy benne maradt). Mondtak, hogy ja akkor ne foglalkozzak vele csak adjam oda az Immigration officernek mikor odaerek. Odaertem, odaadtam, ficko rohogott, elvette es engedett a dolgomra. Semmifele igazolas, forditas stb. nem kellett...

Col.Maybourne 2011.08.25. 19:16:56

@Csokis: Bena volt az irodas. Barmikor befoglalom neked open-jaw-ra. Persze draga lesz, mint az ilyen jegyek altalaban. Ket returral (fake returnnel) sokkal jobban jarsz. :)

asdf 2011.08.25. 19:41:17

@Csokis: pelikan is tud ilyet, budavartours is, meg a 2fly.hu is, meg meg biztos egy rakas masik is.

A Tyne folyó déli partja 2011.08.25. 20:33:18

@BGYCS: Air France-ről eddig én csak rosszat hallottam (saját tapasztalatom szerencsére nem volt, tesóméknak igen).@qwerty01: csak szólok, hogy a mineral water ásványvíz, (magyarul, nem feltétlenül szénsavas), másrészt errefele sparkling water van ráírva, és bizony jó a carbonated is. harmadrészt, az bubble, nem buble.

Texaszi Láncfűrészes 2011.08.25. 21:49:36

Nekem sem volt eddig egyetlen problémám sem a Malévvel. (sőt egyetlen társasággal sem)

Még életemben nem repültem.....

Pontosabban egyszer már igen. 96' Majáliskor egy AN-2 -el. Diszkontáron.... De azzal sem volt problémám...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.08.25. 22:04:29

@angie78: hany balkani ismerosod van, hogy ismered a mentalitasukat?
ketto: na most azert mert ketszer oda-vissza elmozdult az indulasi ido, es a tag el is tudott utazni, raadasul maganuton, hat erre a vilagon nem fizetnek kompenzaciot
hogy, hat lekestem volna, ha nem hivom meg egyszer...
nem mondom, hogy kellemes eset, de nem tortent semmi vegulis
ilyenert kompenzacio?
mit kene kompenzalni?

ginlemon 2011.08.25. 23:11:48

@angie78:
Ó de szimpatikus vagy... egy posztban megemlítetted az összes kedvencemet: balkánmentalitás, irigyekvagytok, ezérttartunkitt, ezilyenország. Nagyon kellett már ide egy megmondóember, aki jóóól kiosztja ezt a sok bugris, irigykedő, balkáni senkit, akik miatt "itt" tartunk. Természetesen az motivál minket, hogy azt a kurma harmincezer forintos jegyet irigyeljük tőle, nem a töketlenkedése és a kapzsisága miatt teszünk enyhén rosszindulatú megjegyzéseket.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.08.26. 00:24:37

@Kulics: Igen, azt mondom. Az 1-es teljesen az, Ferihegy 1 merfoldekkel lekorozi , a Barajos kettes mar kevesbe lepukkant, de osszesegeben nem voltam elajulva tole. Melzik az uj terminal? A 4es valahol kinn?

Az arak az egekben, meg igy is, hogy ismerem a londoni repteri arakat, nekem soknak tunt. Es akkor jott melle, hogy nem tudnak angolul .( Gatwick is, Stansted is, Luton is olcsobb amugy, joval).

En sem vagyok tokeletes angolbol, de a sparkling water, a carbonated water, vagy a water with bubble alapfoku szint. Szvsz. Egy reptere dolgozo eladonak, aki arul is ilyesmit, tudnia kene. Szerintem.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.08.26. 00:25:39

@tildy:): Barajas , na. Nehogy mar keveredes legyen Badajozzal:D:D

Sherko 2011.08.26. 06:44:42

@tildy:): Pont egy Spanyol Barca-Bud járatnál volt kiakadásom wizznél.

ám ha már fapad akkor volt még egy ami fura egy társaság: Baltic Airlines. Nah azok voltak am viccesek.

Atisch 2011.08.26. 07:03:37

Ha közvetlenül MALÉV-tól veszed a jegyed akkor időben kapsz értesítést, az utazási iroda meg szart rá másodjára, mivel abból nem származik haszna.
Csak az a furcsa, hogy ide mindig azok írnak akiknek bajuk van. Érdekes sosem láttam olyan bejegyzést, hogy minden rendben volt az utazásommal köszönöm legközelebb is Önöket választom sőt terjesztem a jó tapasztalatomat.

Évi több millió utasból egy két száz blog bejegyzés a homáron "valóban mérvadó és reprezentatív"!

Mindenkinek sír a szája, ha gáz van de a jót megjegyezni esetleg megosztani luxus, mert az természetes, ha minden úgy alakul, ahogy eltervezted. Nekem még egy rossz tapasztalatom se volt a MALÉV-vel (12 alkalommal) se az Alitaliával se az Americannel.
Atis

Repülni igenis k**va jó!

Col.Maybourne 2011.08.26. 07:46:09

@Sherko: Esetleg Air Baltic... Ha a lett legitarsasgrol van szo. Nem voltak annyira tragyak amig SAS tulajdonban voltak.

Col.Maybourne 2011.08.26. 07:49:52

@Atisch: Egyetertek, repulni jo! Europaban, illetve a fejlett vilagban. Kivanok neked egy FBN-NBO, vagy KWZ-FBN utat. Elvezni fogod! :) Mar ha feljutsz a repulore a "repuloteren"... :)))

Caprica99 2011.08.26. 08:06:42

@Thule: nahát, hogy te is remekül megértetted a poszt lényegét.
Javaslom, olvasd el mégegyszer, hátha felfogod, miről panaszkodik a posztoló

Caprica99 2011.08.26. 08:08:51

@Atisch: "Csak az a furcsa, hogy ide mindig azok írnak akiknek bajuk van."

Hát tán mert ennek a blognak éppen ez a tematikája.

Caprica99 2011.08.26. 08:17:24

@hagyma, @ginlemon: ja, mert az szerintetek teljesen normális és rendjén van, hogy egy 18.50-kor induló járat hirtelen 23.00-ra változik (erről még kap email értesítést).
Aztán kiderül, hogy ja de mégiscsak 18.50-kor indul, erről viszont már nem értesítik, véletlenül tudja meg.

Csak a "rosszhiszeműsége" és "gyanakvása" miatt tudott elutazni ez a kapzsi posztoló, mert nem bízott (jelek aszerint teljesen jogosan) az utastájékoztatásban, egyébként kimegy 23.00-ra és keresheti a repülőjét (veheti meg újra a repülőjegyét, újabb taxiköltség,stb).

2011.08.26. 08:24:22

@tildy:): együttérzek veled a frusztrációd miatt, de számomra a lepukkant az építészeti értelemben értendő. Semmiképp nem az árakat és a személyzet nyelvtudását értem alatta.
De sebaj.
Amúgy meg bubis = agua con gas, bubimentes= agua sin gas.
Spanyolul tudni kell, egy világbirodalom nyelve, egy teljes kontinens hivatalos nyelve, ami az angolról nem mondható el :)

megamenn 2011.08.26. 09:14:43

Bár a malév nagyon bekaphattya, azért ez a profitorientált magaviselet elég faszkalapos. Gondolom, ha a posztőr nekifeszül a biznicnek és netán a lámpánál valaki nem indul időben, így mégegy lámpaváltást kell várnia, biztosan kopogtat a késlekedő ablakán a kiesett (és kibaszottul drága)idejének konpenzálásáért. Deqrváraüzletenbervagyokén!!!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.08.26. 09:25:10

@Kulics: Hm, emlekeim szerint egy teljes kontinensen sem beszelnek spanyolul, mivel az egyik legnagyobb allamban ott is portugalul toljak. a masik pedig epiteszitelieg is ertettem.
Nezd meg az egyes terminaljukat, ( meg talan a kettest is) rajossz mirol beszelek. En meg ilyen lepukkant epuletet repternek, nyugaton nem lattam.

bubis viz pedig sparkling water , legalabbis UK-ben, nem hinnem, hogy ok ne tudnanak angolul.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.08.26. 09:42:16

Eszembe jutott a megfelelo szo: szolnoki vasutallomas feeling (parom szerint debreceni ...)

2011.08.26. 12:04:15

@tildy:): hát jó, ízlésekről nem lehet vitatkozni, bár szerintem nem jártál még a Kievi főpályaudvaron, összehasonlítási alap céljából. Ott egyik sarokban kecskék szartak a padlóra, a másikban tyúkok piszkítottak.. a többit nem részletezném. Szóval nálam az a "lepukkant" szinonímája.

Shinjuku 2011.08.26. 14:55:18

@Caprica99: Nem. Pusztan arrol van szo, hogy ha 23.00-kor indul a gep akkor is kimegyek 18.50-es indulashoz. Egyreszt mert a legitarsasagoknal semmi sincs kobe vesve, masreszt adott esetben atfoglalnak egy masik jaratra, esetleg atszallassal. A poszt tolo siman csak rutintalan es enyhen rinyalos.

A Tyne folyó déli partja 2011.08.26. 20:00:00

@hagyma: az erre nem használatos. soda water van.
amúgy, azért az ne legyen már nem felháborító, hogy annak tudatában, hogy 23-kor megy a gépem, kimegyek akkorra, aztán ott kiderült, hogy mégis elment 18.50-kor. igenis értesítsenek róla. még időben. bár én is kimentem volna 18.50-re, de akkor is.

Walmer 2011.08.27. 00:11:38

@tildy:):
"vannak cegek, akik szerzodesben vannak mas cegekkel, peldaul repjegy vasarlas kapcsan. Hogy miert igy, es miert nem kozvetlen a tarsasagtol, jo kerdes"

ha belegondolsz nem is annyira meglepő. Egy légitársaság nem fog neked foglalni hotelt meg bérautót. Ha maszkatba akarsz utazni, melyik légitásaságot hívod fel? mert olyan nincs, hogy "A légitársaság".
Időd van összehasonlítani az árakat, meg felhívni 4-5 légitársaságot?
Ráadásul az utazási iroda hivatott, hogy betartassa az adott cég travel policyját is, ill. monitorozza az utakat. X negyedévben x összeget költöttek, x utat teljesítettek, stb.

Walmer 2011.08.27. 00:14:22

@Kulics: melyik az a kontinens?
mert olyan kontinens nincs, hogy Latin-Amerika, olyan viszont van, hogy Amerika.
vagy az egész amerikai kontinensen spanyolul tolják? lemaradtam valamiről?

t.netti 2011.08.27. 13:12:00

Szerintem egyáltalán nem normális, hogy a második alkalommal már nem kapott mailt ill. értesítést, hogy mégis indul a gépe.

Malév tapasztalat: egy, a rokonoktól kapott értékes gyermekkerékpárt szerettem volna haza hozni a repülőn, ami belefért volna a megengedett súlyhatárba (három utas = 3X23kg). Több hétig tartott, amíg sikerült választ kapnom tőlük: nincs elég hely a repülőn, válasszam az Air Cargot. Bizonyos összeg ellenében elhozzák, akár a "mi" gépünkön is. (...tehát mégis volt hely a repülőn?) Igen ám, de olyan összeget kellett volna fizetni, hogy itthon egy másik gyermekkerékpárt vehettem volna azon a pénzen.

Így inkább az indulás előtti éjszaka apró darabokra szedtük a kerékpárt, beletettük gondosan becsomagolva egy nagyobb bőröndbe, és a saját csomagunkként adtuk fel. Érkezésünkkor nem találtuk azt a bizonyos bőröndöt, de örömünkre szolgált, hogy pár nap múlva a repülőtérről egy személyautó hozta el a lakhelyünkre a várt bőröndöt ingyen.

Tanulság: ha kerékpárt szeretnél repülőn szállítani, végy egy nagy bőröndöt...:)

2011.08.27. 17:32:14

Na erről a legújabb módosításról sem emailt, sem sms-t, sem hívást nem kaptam. <=/=> Tök mindegy, a lényeg, hogy ha ma reggel nem nézek rá az emailjeimre, este kimentem volna egy nem induló járatra.

anarch 2011.09.01. 09:19:46

Csak egy tipp, a flightstats.com-on vissza lehet keresni mi történt - a járat és menetrendmódosító telexek elérhetőek. Régebben akármeddig visszamenőleg, az új piacorientált hozzáállásban már csak egy napig. Szóval ha valaki másnap tudni akarja mi is történt valójában, akkor ott érdemes megnézni és csatolni a fogyvédnek.
süti beállítások módosítása