Tékozló Homár

A románokat nem szipolyozza ki az OTP

2011.08.31. 16:20 | jackyll | 104 komment

Kivételesen nem egy naiv vagy boldog ügyfél, hanem egy megdöbbent szemlélődő sorait olvashatjuk, aki betévedt egy román OTP-be, és elképesztő számokkal találkozott. Kiderült, hogy a határ túloldalán Csányi Sándor 14,85% THM-mel szórja a személyi kölcsönt, amit itthon 32,29% THM-mel ad. A hülyének is megéri!

A következő dolog engem ugyan nem érint, de mindenesetre elgondolkodtató, hogy mit meg nem lehet tenni velünk, birka magyarokkal: akár akarom, akár nem, ömlik a tv-ből a sok bank reklámja folyamatosan, köztük Csányi Úr intézményének humorosnak szánt személyi kölcsön reklámjai. Mivel számokkal dolgozom, megragadt bennem a 32% körüli THM érték. Aztán nemrég sokk ért.

A román határ mellett élve a múltkor a határ túloldalán lévő kisvárosban valahogy betévedtem az ottani OTP (igen, a magyar OTP ottani bankjának fiókja, ugyanaz a logo, minden) fiókba. Szemben hatalmas plakát ordít (magyarul): személyi kölcsön, THM 14,85%. Rákérdeztem, nem jelzálog alapú, adják mindenkinek, nyugdíjasnak, vállalkozónak, stb...

Érdemes lenne utánajárni, hogy mitől ilyen drága ez nálunk, ha más országban (ami ráadásul nem jár több száz évvel hazánk előtt a demokráciában) ez ennyiért megéri a bankoknak, akkor velünk miért fizettetnek dupla árat? A román OTP honlapon meg lehet nézni (van magyar nyelvű oldaluk), ott is meg lehet találni ezeket, számomra "kicsit" megdöbbentő különbség...

 
Ja, bónuszként rákérdeztem: a lakossági számlavezetés teljesen ingyenes bármilyen devizanemben, és nem csak akkor ha 128 feltételt teljesítünk, meg a napszél is megfelelően fúj, mint itthon pár banknál, hanem úgy alapból...
 
Mindent meg lehet tenni velünk, magyarokkal?
 
Üdvözlettel
Balázs

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sylon 2011.08.31. 16:25:16

És most sem jött be :)
Nem baj soha nem csináltam még ilyet gondolom kipróbálom :)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.31. 16:25:26

"mitől ilyen drága ez nálunk"

Mert megteheti. Pontosabban úgy hívják, hogy kartell.

"számlavezetés teljesen ingyenes"

Ezen meg mit csodálkozol? Tőlünk nyugatabbra mindenhol így van. ... Khm. ...

Nem tűnt fel, hogy a válság ellenére vastagon nyereségesek a bankok?

Normális országban normális ember aláírna olyan szerződést, amit a másik fél egyoldalúan módsíthat?

ex-dr. vuk 2011.08.31. 16:27:31

Kartellezest kene elobb felszamolni, mert amig nincs rendes verseny, szar sem lesz.
Lehet, hogy a roman jogbiztonsag megbizhatobb? :)
Lehet, hogy ott nem a bankok diktaljak a jogot?
Ki tudja.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.31. 16:27:38

@gelsystem: "ott magyarként vajon-e lehet-e felvenni-e hitelt-e?"

Persze! Csak legyél román állampolgár.

gelsystem 2011.08.31. 16:28:30

aldiban van-e hitel?????
.
velőt csak és kizárólagosan Szindbád-ilag szabad enni...........ahogy Latinovits:
www.youtube.com/watch?v=TnEn-P7z_3Y
1:40-től

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.08.31. 16:29:21

@atpijkamo: ha talalok valami erdelyi rokont a multambol, akkor felvehetem a roman allampolgarsagot vajon?
/ja es lehet valakinek 3?/
kinzo kerdesek

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.31. 16:30:59

@vuk_: "Lehet, hogy ott nem a bankok diktaljak a jogot?"

Mondasz valamit. Volt itt törvényhozás. Pár éve. Társadalmi, szakmai vita. A törvény benyújtása előtti napon a multi képviselője bedzsalt a minisztériumba, és néhány számukra kellemetlen passzust és számot átírt. Csak néztünk...

Lady Ann 2011.08.31. 16:32:02

Kíváncsi lennék, hogy akkor mi lenne, ha mindenki kibírná, hogy fél-egy évig nem venne semmit kölcsönre.

Rosszindulatú Vászka 2011.08.31. 16:33:37

Balázs feltalálta a panyolviaszkot.

Javaslom neki, nyugatabbra ne nagyon nézzen, mert még agyvérzést kap. Hát evvan.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.08.31. 16:34:32

Nem ők az egyetlenek ! Citibank is jobb az amcsiknál, de talán még Indiában is.

Az itteni irodák adói és egyéb költségei szintén magasak s talán az adósok kockázata is. Bár azt hittem, hogy Romániában is nagy a kockázat, de ezek szerint már ebben is jobbak nálunk.

Na, most akkor irigykedjünk mert ez a trendi? Húzzuk le az ott élőket, hogy nem érdemlik meg? Ez pusztán üzlet: itt a magas kamatú hitel is versenyképes, mert kartell van és mesterségesen magasan tarthatják. Meg hát a lobbi...

Ott ezek szerint nincs összefonódás a politikával és verseny van...

neménvagyok 2011.08.31. 16:39:30

Most már csak azt nem tudjuk, hogy az 14,85% THM milyen valutára vonatkozik, és annak mennyi az éves kamata, stb., mert szinte biztos vagyok benne, hogy nem Forintban adják azt a személyi hitelt.

Gondolkodik is itt valaki, vagy csak kommentelni kell?

Amúgy rohadjanak meg a bankok, de gondolkodni se ártana.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.08.31. 16:40:02

@Lady Ann:
"Kíváncsi lennék, hogy akkor mi lenne, ha mindenki kibírná, hogy fél-egy évig nem venne semmit kölcsönre. "

Egyeseket (akik nem is igazán vehetnénk fel hitelt) visszafog, de igazából nem jelentősen csökkenne a fogyasztás ugyanis akinek szüksége van rá megvonja a vállát és megveszi készpénzből, ha megteheti.

Viszont hogy jobban csábítsák az embereket talál engednének pár százalékot. Tönkre nem mennének, hiszen a betétek azért fialnak és van más pénzmozgás is.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.08.31. 16:40:09

@Balázs:
"...Mindent meg lehet tenni velünk, magyarokkal?..."
Üdv a való világban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.08.31. 16:40:44

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: az amcsiknal minden bank jobb, de az is teny nem tokolnek a hazaddal, ha nem fizetsz:)

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.08.31. 17:09:47

@hagyma:
Ja. A kilakoltatási moratórium szép, hogy a nénike nem megy a híd alá, de a bank szempontjából rossz, mert nem kellően likvid, nem jut a pénzéhez csak későn (mondjuk azért nem sajnálnám őket.. hogy gyorsan a pénzéhez jusson nem átall a beült ár feléért árverezni, míg a másik hiéna meg nyomott áron vesz)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.08.31. 17:16:04

@Rosszindulatú Vászka:
A svédekről ne is beszéljünk!
Felér egy szívinfarktussal, ami ott megy.

@hagyma:
Ez itt jobban meg van szervezve.
Itt akkor se tökölnek, ha fizecc.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.08.31. 17:16:18

"Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!"
pofám leszakad ... a komment mégis megjelenik

@bloghu gittegylet, nem kéne már kidobni a 3.14csába ezt a szart?!

és még1x ezzel örvendeztet, csak most a komment is eltünt

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.08.31. 17:18:56

@Sün‼: Te miben vetted fel a hieteledet?
svajci makk-alsoban
vagy gilisztaban, netalan a medvetol malnapalinkaban?

Főúr1127 (törölt) 2011.08.31. 17:21:23

Romániában az ott jelenlevő bankokkal nyilván nem lenne versenyképes az OTP a hazai kondíciókkal. Csak itthon tehetik meg azt, hogy minden extra pénz, meg költség, számlavezetés, betét, kivét, biztosítás, kártya, pótkártya, kiegészítő kártya, ügyintézés. Még jó hogy a sorszámot nem egy százasért adja ki a gép.

Akinek nem esne le: a környezetünkben lévő összes többé-kevésbé stabilnak mondható országban olcsóbbak a hitelek, és kisebbek a banki költségek mint itthon (bár mi nem?). Mert beleszoktak, hogy a magyar nem vesz fel pénzt a "rohadt tótoktól", a "szőröstalpú románoktól", vagy a "szemét osztrákoktól". Magyar ember, magyar bank, magyar hitel > magyar lehúzás.

Egyébiránt a román állami vasúttársaságnak jobb és tisztább kocsijai vannak mint a MÁV-nak, és a nagyobb városaikban a tömegközlekedés színvonala még ha nem is sokkal, de valamivel jobb mint a BKV esetében (a járműpark meg sokkal).

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2011.08.31. 17:27:01

@hagyma: jó ez az ékezetlenség.

A hazáddal és a házaddal sem tökölnek, ha az érdekük úgy kívánja.

(remélem, most elküldi a blog.hu)

É2I 2011.08.31. 17:56:09

Balázs először is: "birka magyar" te vagy!

Másodszor meg: addig amíg az összes politikus a csányi meg a többi oligarcha f.szát szopkodja, te mit tennél? Törted már be egy otp kirakatát? Nem, akkor mif.szt jár a lepénylesőd?

Harmadjára: ha jól körbe nézel ezt csinálja a mol is. Itthon kiszipolyoz, hogy külföldön piacot szerezzen.

És az egérszar csokireszelék a tortára, hogy a külföldi bankok pont fordítva csinálják: itt nyúlnak le minket, hogy odakint az állampolgáraiknak adhassák a 0 pénzes számlavezetést és a jó kamatokat.

Persze Balázs te nem tehetsz erről, mint ahogy arról sem, hogy agytekervényeid meglehetősen kisimultak.

poseidon 2011.08.31. 17:59:34

Ma láttam egy német bank hirdetését:

9000 Euro hitel, 48 hónap alatt kell visszafizetni, havonta 205,90 Euro-val. Tehát összesen 9883,20 Euro-t fizetsz vissza a 4 év alatt.

Kérdezd meg ugyanezt itt Magyarországon! :-)

.lll. 2011.08.31. 18:00:49

@Főúr1127:

úgy látszik még nem trolibuszoztál Kolozsváron:D

@hagyma:

örökbe fogadlak,de csak,ha a románokhoz költözöl Maryval együtt!:D

RoopeHUN 2011.08.31. 18:09:47

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: Az amerikai Citibankot hoztad fel, hogy az mennyivel jobb. Ezt én megkérdőjelezném, mert kb. fél éve volt náluk számlám, és mikor le akartam kötni némi megtakaritott pénzt, megfagyott bennem az ütő: 1% kamatot ajánlottak a pénzemre. Ha sok-sok millióm lett volna, akkor is a legmagasabb, amit tudtak volna ajánlani 1.25%... OTP simán ad 4%-ot, de még a magyar Citibank is... Szóval nézőpont kérdése, hogy kinek mi a jobb..
Nem értek a banki dolgokhoz, de szerintem ahhoz van köze, hogy nálunk sokkal nagyobb igény van a hitelekre, még úgy is, ha 30%-kal többet kérnek majd vissza.. ehhez pedig pénz kell a bankoknak, és ezért magasabb kamattal csábitják az embereket a lekötésekre... Tehát a magas %-ok inkább a magyar emberek vég nélküli mohóságáról árulkodik, hogy megvegyenek olyan dolgokat, amikre nem futja, sem mint Csányinak az állitólagos lehúzásáról..

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.08.31. 18:10:48

@lófő: ezt valoszinu kihagyjuk, bar semmi gondom Transzilvaniaval

egyenlítő 2011.08.31. 18:25:44

@RoopeHUN: Szerintem is erről van szó. A forintbetétek és -hitelek arányáról. A yen, frank és eurohitelek mögött is ez a dolog áll. A bank az adott devizában annyit hitelezhet, amennyi betétje van, van közvetítheti más bankok pénzét. Itt is érvényesül a kereslet-kínálat törvénye.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.08.31. 18:29:01

@RoopeHUN: naja
de nezd mar meg mennyit kernek kamatot, ha venni akarsz mondjuk egy kocsit vagy hazat!

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2011.08.31. 18:29:31

@poseidon: azért a mellékelt példa az oldalon kicsit magasabb, de még így sem sok:
"Repräsentatives Beispiel: Kreditbetrag 10.000 Euro, Laufzeit: 36 Monate, eff. Jahreszins: 7,90%,
Sollzinssatz (gebunden) 7,63% p.a., Gesamtbetrag: 11.219,13 Euro, Bearbeitungskosten: 0,00 Euro."

ASX 2011.08.31. 18:56:39

@É2I:

Először:
Balázs miért is birka? Mert felhívta a figyelmet egy igazságtalanságra?
Nem az a birka, aki a pofátlan OTP helyett inkább Balázs ellene fordul? Az OTP téged is átver, ha hozzá fordulsz, Balázs pedig nem bántott téged soha. Ki a birka? Ja, hogy lepkefing vagy az OTP ellen?

Másodszor: Az OTP kirakatának betörése milyen megoldás? Eddig terjed a problémamegoldó képességed? Ez komoly? Ezt így fel is vállalod?
lepénylesőd?

Harmadjára: Attól, hogy ezt csinálja a többi bank, még nem helyes. Vagy szerinted igen? De fura logikád van.

Harmadjára: ha jól körbe nézel ezt csinálja a mol is. Itthon kiszipolyoz, hogy külföldön piacot szerezzen.

Furcsa egy ember vagy @É2I.

ASX 2011.08.31. 18:57:39

Még mindig nem értem, ha a posztoló nem követett el hülyeséget, akkor miért kell piszkálni...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.08.31. 19:09:46

raadasul valahol olvastam, hogy ejjel elloptak a lovainkat

igazságos 2011.08.31. 19:20:19

@hagyma: na, azért nálatok is sorban húzzák le a rolót a kedves bankok. Imádják őket ám az amcsik is, ugyanúgy, mint itthon. Végre valami közös is van bennünk. :)

Amúgy meg, hogyhogy nem vagy még kettős állampolgár???? Na, holnap első dolgod légyen igényelni. :D

OFF:
Lopnak azok mindent, még a saját anyjukat is. Köcsög indiaiak meg köcsög csányi.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.08.31. 19:24:04

@hagyma:
Ez kéhrlek szépen ajjas rágalom.
Nekem nincs is hitelem.
Nálunk a bartellezés dívik.
Az antennás kábelinternet az egyetlen vagyonom, azt meg a rókával bizniszeltem annó.
De nem ám pénzért!
Kapott érte gyümölcspáleszt.
Amúgy maximum a makkommal (brazilul: a tökömmel) tudnék fizetni.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.31. 19:25:12

@hagyma: "ha talalok valami erdelyi rokont a multambol"

Akkor biztos nem. Mondd azt, hogy az ükapád dák volt.

ancsams 2011.08.31. 19:29:35

15 évvel ezelött Mo-on is ingyen volt a bankszámla vezetés, a betéti kártya, a készpénzfelvétel, a csoportos beszedés a legtöbb bankban, majd miután megszoktuk a banki szolgáltatásokat, lassan mindenért dijat kezdtek kérni. Aztán 5-8 éve ingyen volt a hitelkártya, sőt áruházak bejáratánál osztogatták a 100 eFt-os hitelkerettel rendelkező bevásárlókártyákat, csak azt kérdezték meg, hogy van-e munkahelye (azt, hogy visszatudja-e fizetni a jövedelméből már nem kérdezték). Ma már minden féle dijat húznak le a hitelkártya használatért, sőt óriási nyereség a bankoknak, mert az emberek 90%-a nem fizeti vissza az elköltött összeget teljes egészében határidőre (akkor ingyenes a hitelkerete használata), sőt még pénzt is vesznek fel vele automatából, ami azonnal kamatozik 45-55%-al.
Vegyük tudomásul vége a beetetési időszaknak.
Romániában most kezdik az embereket beetetni. Nyugaton meg, már nem lehet beetetni.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.08.31. 19:31:06

@igazságos:
Azannyukmindenit!
De miért pont az indiaiak?
Vagy átnevezték a hatágú csillagos lobogót?

különvélemény 2011.08.31. 19:38:25

@neménvagyok: "THM milyen valutára vonatkozik, és annak mennyi az éves kamata"

A valutának saját kamata van?

Ahogy te írtad:
"Gondolkodik is itt valaki, vagy csak kommentelni kell?"

De hogy ne csak trollkodjak:

Deviza XBOR értéke Kamatok Kamat képlete Teljes hiteldíj mutató (THM)
RON 5.50% 13.93% ROBOR 3L + 8.43% 14.85%*
EUR 1.42% 14.42% EURIBOR 3L + 13% 15.41%*
CHF 0.18% 17.48% LIBOR 3L + 17.30% 18.95%*

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.08.31. 19:41:01

@igazságos: kis semmi videki bankok
en a Bank of Americanal vagyok, nem felek, hogy bedol:)
kolcsonosen szeretjuk egymast, ok, mert naluk van a penzem, en mert adnak hitelt ha akarok:)
a harmadik felol erdeklodtem? lehet-e valaki harmas?
@Sün‼: najovan, de mibol vetted az odut?
nekem ne dumaljal hogy kessel fizettel

igazságos 2011.08.31. 19:43:12

@Sün‼: hát mer az indiaiak a romák, alias cigányok.

Ilyeneket nem tudni, még egy erdőlakónak is illik tisztába lennie ilyenekkel.

Különben tudtad, hogy a romák szeretik a sündisznót megenni??? Egy könyvben olvastam.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.08.31. 19:43:15

@atpijkamo: de az ukapam nem volt dak.....
tokeletes magyar volt, mint a nevem is mutatja
a magyarnal is magyarabb
@ancsams: nalunk etetes utan is ingyen vannak ezek a dolgok, vagyis dehogy ingyen, hat ott van a penzem, amit hasznalhatnak, meg toluk fogok hitelt felvenni ha kell

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.08.31. 19:45:14

Ja persze, megint a zsidók lopják szét az országot, és nem a nagymagyar Viktor Király Csányi nevű színmagyar barátja, aki mellesleg annyira odavan, hogy segíthessen Magyarországon, meg a magyar embereken.

igazságos 2011.08.31. 19:54:16

@Jani haverja: nem kéne ide segítség, tökös Pszáf kéne, aki beintene a bankoknak, hogy kuss, aztán azok egy idő után belátnák, hogy nem éri meg még több bőrt lehúzni az emberekről.

De mivel a bank, csányi meg az orbán diktál, ezért a hitelesek csak szíjjanak, de ne építgessenek nekik óccsó, állami pénzből háromszoros áron összehozott kecót. Mert ezzel megsimogatják azon emberek buksiját, akik hitelt vettek fel.

OFF:
Régen mindig támadtam a hiteleseket, de most már egyre jobban kezdem sajnálni őket. Látom egyre-másra a kilakoltatásokat, szép új házból most rakták ki a palit. Hát nem tudom, ilyen nem érdemel az, aki fizetni akart. Az a baj, hogy a kecók azoknak épülnek majd, akik tudatosan szartak fizetni a hitelt, úgy is vették fel, hogy tudták, sose fogják visszafizetni. Építik a gettót, tele cigókkal.

Mylady 2011.08.31. 20:40:07

Itt egyetlen ember gondolkodik vagy ért hozzá (szabadon választható):
@neménvagyok:

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.08.31. 20:44:02

@igazságos: Tökös PSZÁF receptje egy tökös PSZÁF-ről szóló törvény (ami a PSZÁF jogosítványait írja le néhány más joggal-kötelezettséggel együtt). Na ez ugye hiányzik Magyarországon.

Szerencsére én kb. 1 hónap múlva költözök innen családostól, de azért alkalomadtán megírom, hogy ott hogy működik a hitelfelvétel (gyanítom még ott is sokkal jobban, mert a mobiltelefon díjaknál a VERSENY miatt már leelőztek minket).

M. Péter 2011.08.31. 21:07:35

@atpijkamo:
Ingyenes számlavezetés: Ezek szerint az NSZK meg az USA nem nyugatra van Mo.-tól.

Megdobbent 2011.08.31. 21:12:47

@M. Péter: nszk? :))))))))))

O baratom, ha meg mindig lenne olyan, mi sem rinyalnank, mertnyugi lenne meg normalis vilag.

igazságos 2011.08.31. 21:21:57

@Jani haverja: hajrá.

Sok helyen jártam, legjobban Californiába mennék lakni.

Szerintem nincs olyan rossz dolgunk, mint amilyennek itthon látják egyesek. Hajlamosak vagyunk sajnáltatni magunkat, pedig vannak dolgok, amit nem vennék át Amerikából, Angliából.

ui.: Ok, hogy elmégy kis családoddal, de remélem, nem fogsz visszajönni. XD vagy :(

Mert arról nem regélnek az emberek, hogy mennyien mennek ki, és mennyien kullognak haza 5-6 év után.

Rosszindulatú Vászka 2011.08.31. 21:24:26

@Megdobbent: ijeneket én is tudok: Csehszlovákia, Jugoszlávia, Szovjetúnió, Tanganyika, Zanzibár, Perzsia

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.08.31. 21:24:45

@Megdobbent: hat pedifg szerintem NSZK van...
az en bankomnal, ha amerika nyugat, ingyenes a szamlavezetes...
a kp felvet is

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.08.31. 21:26:09

@igazságos: Kalifornia egy ferto
sose mennek at a tulso partra
csak vakaciora:)

igazságos 2011.08.31. 21:47:50

@hagyma: jó tudni. Ott laknak a rokonaim. Az időjárás is nagyon bejött, kivéve San Fransisco-t, ahol lefagyna a tököm, már ha lenne olyanom. Mondjuk a kertemben van, de az más dolog.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.08.31. 22:01:27

@igazságos: Nem, valószínűleg nem fogok visszajönni:(

Egyszerű az ok: Ott bérelek egy 3 szintes, két különálló lakásos, kertes családi házat a főváros főterétől 13 km-re (mint Budapest Sashegy része kb.). A bérleti díja ennek havi 200 EUR. Poénból megkérdeztem a tulajtól, hogy rezsistől együtt? :)) Erre azt válaszolta, hogy azt azért mégsem:( Én meg mondtam, hogy akkor számoljunk, mennyi pl. a vízdíj? Mondta, hogy 150 Lek, ami kicsit kevesebb, mint 300 Ft. Én erre megkérdeztem, hogy m3-ére? Azt válaszolta, hogy nem, ez az egész hónapra az átalánydíj!!! Magyarul: ha nyitva felejtem a csapot adott hó elsején, és 30-án, vagy 31-én veszem észre, akkor is 300 Ft-ot fizetek:) És ez egy kertes ház, úgyhogy nyugodtan lehet öntözni a feleségemnek a virágágyását, meg a veteményeskertjét...
A villanyról meg egy külön írásban, de előrebocsájtom, hogy az nem ilyen olcsó, viszont az is a magyar árak negyede-ötöde.

Kiszámoltam, (a féláras kajaárakat is belevettem), hogy sokkal olcsóbban jövünk ki rezsiköltségben, mint ha itthon maradnánk (vidéken, a Balatonparton) a saját házunkban.

Az már csak ráadás, hogy ott VANNAK komoly üzleti lehetőségek, itthon meg semmi sincs. Hidd el, 6 éve járkálok ki, évente többször, úgyhogy tudom.

M. Péter 2011.08.31. 22:02:07

@Megdobbent: Igen, Német Szövetségi Köztársaság vagy hivatlosan Németországi Szövetségi Köztársaság. A német bankok is szeretnek minden szolgáltatásért külön díjat felszámolni.

szcsongor 2011.08.31. 22:12:42

A svéd SEB-nél most nekem cakkpakk 25 korona, azaz kb. 750 ft a havidíjam, amiben benne van a VISA debitkártya éves díja, számlavezetés, internetbank, meg még egyéb online szolgáltatások is. A kp felvét meg totál ingyenes az egész eurozónában. Azt nem tudom, hogy külön a számlavezetés ebből mennyi, de ez így összességében egész baráti. Pláne, hogy itt ez a 25 korona szinte semmi...

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.08.31. 22:13:40

@hagyma: Ha jöttök jövő tavasszal Európába, (a hagyma.blog-on írtad nekem), akkor már nem valószínű, hogy itt Magyarországon vendégül tudnálak látni Benneteket. Viszont egy pár napra érdemes benézni Európa leglibertáriusabb országába, éppen az lesz (ha az égiek is úgy akarják) a családom otthona akkor (szép nagy ház, elférünk, meg közel az Adria, meg a Jón tenger:)). Szerintem Marynek nagyon tetszene, meg sok is ott az amerikai, úgyhogy még otthon is érezné magát (az ottani helyi közlekedéstől eltekintve:))

Email címemet tudod, de a saját blogodon is üzenhetsz, mert azt mindig megnézem összes kommentekkel együtt.

igazságos 2011.08.31. 22:20:14

@Jani haverja: lehet, viszont külföldiként majd fogsz találkozni előítéletekkel is, meg egyéb dolgokkal, amik nem igazán jó dolgok. Majd meglátod. Turistáskodni imádok, de hosszabb életvitelt folytatni külföldön, azt nem vállalnám be. Szeretek itthon élni, itthon dolgozni, nincsenek hatalmas igényeim. Mi nem olyanok vagyunk, mint a magyarok nagy többsége, akik miatt le kell tagadni a magyarságot.

De hát én azt mondom, aki akar menjen, aki maradni akar, az maradjon, de utána ne panaszkodjon.
Panaszkodást sose bírtam. Attól is mindig ki szoktam borulni, ha azt hallom, hogy mer külföldön minden jobb, itthon meg szar, de mégse merek menni, mert nincs pénzem, mert nem tudok, mert itthon a család, mert, mert, mert.
Kifogás mindig van mindenre.

Hanem lépje meg, amit meg kell tennie, akár jó lesz, akár nem. Hajrá.

Na, elég volt mára a lelkifröccsből.

Szegény SÜN-t már úgy elijesztettem, a sündisznós kajával, hogy már elő se mer jönni szegény. De hát tényleg azt olvastam, hogy a sündisznóhús finom is, romák egyik alapeledele volt.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.08.31. 22:27:16

@hagyma:
Hát az úgy volt, hogy megörököltem a züknagyanyámtól.
Itt pénzért venni valamit felejtős.
A bankok labdába se rúgnak.
A héber testvérek a nagy bizniszt keresik, itt meg nincs olyan.
Na ezért nyugodt a mi kis erdőnk.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.08.31. 22:36:28

@igazságos: Szerencsére ebben az országban nemhogy szeretik, hanem szinte imádják a magyarokat (ritka az ilyen ország) :). Úgyhogy én ott nem BEVÁNDORLÓ vagyok, hanem először MEGBECSÜLT TURISTA voltam (szimplán azért, mert magyar vagyok), aztán VENDÉG, aztán nagy nehezen (6 év alatt) BARÁT lettem. Ezt a kategóriát nehéz ott elérni, nekem is csak szerencsével sikerült.
Ezt az egész országot két nagy CSALÁD alkotja. Én most már elmondhatom magamról, hogy az egyik CSALÁD BARÁTJA vagyok. Persze természetesen addig, amíg nem csinálok valami ordenáré hülyeséget, tisztességtelenséget, stb.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.08.31. 22:45:41

@Jani haverja: Persze természetesen, mivel az egyik CSALÁD BARÁTJA lettem, így elnyertem az íratlan jogot arra is, hogy a másik CSALÁD is megbízzon bennem.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.08.31. 22:46:52

@igazságos: Hidd el, én drukkolok magunknak a legjobban:)

igazságos 2011.08.31. 22:48:27

Elteszem magam mára, elég a nyalásból. XD

Jó éjt mindenkinek.

Megdobbent 2011.08.31. 23:05:49

@hagyma:
@M. Péter:

Nahat, valamiert azt hittem, hogy siman Deutschland/Germany, de most jol utananeztem, es Bundesrepublik Deutschland / Federal Republic of Germany.

Ma is tanultam valamit.

Mivel azonban 1989 ota nem hallom, hogy nszk, ezert nekem szimpla nemetorszag a tovabbiakban is, es az nszk ujra meg fog mosolyogtatni.

movhu 2011.08.31. 23:27:40

5-6 éve dolgoztam kint is Szlovákiában és kaptam is ott pénzt, tehát nyitottam egy számlát az OTP-ben. Ekkor még korona volt.
Számlanyitás, kp. felvét ingyen a saját automatából, sőt a magyar! OTP automatákból is csak kb. 200-250 Ft volt a felvét, miközben a magyar OTP-s kártyával odakint OTP-s automatából úgy emlékszem 1.500 :( Nem mellékesen nagyon jó árfolyamon ment a korona/forint váltás az itthoni vásárláskor, miközben fordítva megint csak nem volt olyan jó.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.09.01. 01:58:53

@Megdobbent: eigen en is abban nottem fel, hogy NSZK, meg NDK:)
es eni s csak nemeteknek vagy naciknak hivom oket de az NDK megszunt es maradt hivatalosan az NSZK

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.09.01. 02:02:39

@Jani haverja: thx
semmi sem elkepzelhetetlen:)
@Sün‼: nba, azert hallottam en, hogy a roka meg a faszallitok benne vannak a tutiba!!

Layosh 2011.09.01. 08:53:21

Egyszer elfogják nagyon picsázni a vezetőket itthon. Nem tudom meddig lehet húzni a magyar embereket, de egyszer biztos kiborul a bili.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.09.01. 08:57:00

Románokat nem szipolyozza, mert nincs mit. Ellenben ha geciznének a szőröstalpúakkal, szerintem hamar szétlopnák az egész kócerájt :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.09.01. 08:59:58

@ASX: Ahogy elnézem, a szövegértéssel azért néha neked is vannak gondjaid :)

Gera 2011.09.01. 09:00:07

Ostobaság ez a poszt. Az OTP éppen piacot próbál szerezni Romániában, ennyi. Meg annyi, hogy ez ugye nem egy forinthitel. Ezzel az erővel lehetne példákat citálni, hogy az amcsiknál mennyivel olcsóbb a dollárhitel, vagy a németeknél az eurohitel. Ez van, elkúrtuk az országunkat, magasak a kamatok. Egyszer talán kimászunk ebből is, bár egyelőre semmi jel nem mutat erre.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.09.01. 09:10:18

@Gera: Viszont az ügyfelekhez való hozzállásuk itthon is lehetne jobb.
És itthon is nagyot szakítanának pl. az ingyenes pénzfelvéttel.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.09.01. 09:26:53

Tényleg, olyat nem lehet, hogy kint veszek fel hitelt? :D

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2011.09.01. 09:44:18

Kurva egyszerű a megfejtés.
Itthon minden birka hozzájuk jár, mert 40 éve megszokta. Úgy húzzák le őket, ahogy nem szégyenlik. Ott meg újak a piacon, piacot kell szerezni.

elwood 2011.09.01. 09:59:44

én tudom miért adnak itt 32%-ra hitelt:

mert van aki felveszi

elwood 2011.09.01. 10:31:06

@hagyma: "ha talalok valami erdelyi rokont a multambol, akkor felvehetem a roman allampolgarsagot vajon?

keress egy lómait, ők azt hiszik tőlük származnak

labi 2011.09.01. 10:44:16

Ó, ha nekem bankom lenne, akkor kiraknám rá valamelyik szeretetszolgálat jelvényét és ingyenhitelt adnék, nyereséget nem akarnék, trabanttal járnék. :)

Különboző kamatok különböző országokban azért nem meglepő dolog, egyrészt ugye nem mindegy, hogy forinthitel, vagy lejhitel, milyen a visszafizetési arány, és nem utolsósorban az se mindegy hogy szaréhugyé van-e a víz, villany, irodák bérleti díja, vagy nagyondrágán, és ez mellé még mindig bejön hogy valahol agresszívabban akar a társaság piacot szerezni, ezért kedvezőbb feltételeket ad.

A végén meg hozzátesszük, hogy mindent annyiért lehet eladni, amennyit valaki hajlandó adni érte.

Skodakék Fábia 2011.09.01. 11:08:42

Be lehet fejezni a birkázást, jó? :)))
Amúgy ki az aki még hajlandó hitelt felvenni? Jóanyám mindig mondta : okos ember más kárából tanul...de a magyarok???

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.09.01. 14:23:45

@hagyma:
Jaj, láttam valami műsort. Jelzálog kocsira, behajtók meg szépen a parkolóból, tulaj tudta nélkül vitték el traileren. Elmész bevásárolni kocsival, haza meg gyalog? Ilyen tényleg létezik odaát?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.09.01. 14:48:42

@neccharisnyás útonálló: nem tudom, meg nem voltam ilyen helyzetben halistennek
de sokat nem szaroznak gondolom
magyar ismerosok, befejezve itteni"kuldetesuket" szoval kerestek annyi penzt amennyit akartak es tudtak ,utazas elott leszedtek a kocsijukrol a rendszamot, hogy hazaviszik emlekbe
masnap delutan mar nem volt a kocsi a parkoloban
elvittek

Teszt.Elek 2011.09.01. 18:45:22

Ennyire ne legyünk már sötétek.

A kamat nem teljes egészében a bank haszna. A hitelt amit felveszel a bank is hitelként kapja. Rárakja a saját hasznát és azt adja tovább.

A fentieken felül a hitel "árát" befolyásolják olyan tényezők, mint például a bank, ország és vagy pénznem kapcsán fellépő kockázat.

Tehát például azért is drágább forintban hitelt adni mint svájci frankban, mert a forint sokkal kevéssbé megbízható mint a frank és ezt a bizonytalanságot ellensúlyozni kell egy megnövelt kamattal.

Nyilván lesznek a fent említett tényezőkön felül is eltérések a helyi piaci, gazdasági, politikai viszonyok alapján. Nem kell mondanom gondolom, hogy a bankokra kivetett különadót is a nép fogja megfizetni, nem pedig a bankok. Többek között ebben van a szolgáltatók megsarcolásának zsenialitása. Úgy vetik ki az adót a népre, hogy nem a kormányt köpöd le miatta, hanem a büdös, mocskos bankokat akik drágák, vagy a szolgáltatót aki árat emelt.

A fentiek fényében tehát teljesen értelmetlen összehasonlítgatni a két országban a kamatokat, főleg ha még csak nem is azonos pénznemben történik ez az összehasonlítás.

butcher__ 2011.09.01. 21:38:27

Ne felejtsétek el azt se hogy ott lehet hogy más a thm meghatározása, hiányoznak belőle kezelési költségek stb. Simán lehet hogy ott pár dolog nincs benne így kevésnek tűnik.

Minotaur 2011.09.02. 22:10:16

@Főúr1127: "Még jó hogy a sorszámot nem egy százasért adja ki a gép."

Ne add itt az ötleteket, még bevezetik.

becsoccsent 2011.09.03. 14:44:55

- felhaborodoknak: igen, meg lehet csinalni ( pont veletek ), es nem, nem fog tortenni semmi soha
- csodalkozoknak: igen, mert az egy fejlett balkani orszag, mig mi olyan balkani orszag vagyunk, ami fejletlen
- optimistaknak: nem, nalunk nem lesz ilyen. egyebkent pedig hagyd abba, kilogsz a sorbol.

emárton 2011.09.03. 19:49:26

És mennyi a jegybanki alapkamat? És a betétek kamata? Gondolkozz egy kicsit!

nganaszan 2011.09.06. 15:09:22

Csányi vezetéknevében a 4-ből mindössze 3 olyan betű van, mely fonémaként kifejezetten csak a magyar nyelvre jellemző.

CS Á NY

Mivel Magyarországon minden fordítva van kb. a XVI. század végétől kezdve, szerintem teljesen elfogadható, hogy egy magyar ember kifosztja azokat, akiknek ősei részt vettek az országunkat felépítő munkában. Nyilvánvaló, hogy egy olyan ember akinek csupán a vezetékneve 3 egyedi magyar fonémát tartalmaz, a románok életét könnyíti meg.

Mi ezzel a baj? Magyarok vagyunk!
Vagy kértek még?

:(

Szlamáné 2011.09.07. 16:40:42

Deutsche Bank: az OTP hiteleinek akár negyede is bedőlhet
2011. szeptember 5. | 14:04
Elérkezett az idő, hogy az eddigi alulsúlyozásról felülsúlyozásra módosítsák a CEEMEA (Közép- és Kelet-Európa, Közel-Kelet, Afrika) régió bankjaira meglévő ajánlásukat a Deutsche Bank elemzői - derül ki a bank által hétfőn kiadott elemzésből. Érdekesek az elemzésnek az OTP nem teljesítő hiteleinek arányára vonatkozó megállapításai: 3,2%-os jövő évi GDP-növekedés mellett 2012 végére 20,9%-ra nőne a bank nem teljesítő hiteleinek aránya, 1,5%-os GDP-növekedés mellett 23,0%, 1%-os GDP-visszaesés esetén pedig 24,3%-os arány várható. A legnagyobb magyar bank részvényeire vonatkozó ajánlás a Deutsche Banknál tartás, a célár 5000 forint.

A Deutsche Bank elemzésében az OTP a régió egyik fekete bárányának számít, a bank tőkearányos megtérülési mutatója a jelenlegi becslések szerint 2012-ben a 15 bankból a harmadik (14,4%), gazdasági növekedés lassulása esetén a második legalacsonyabb (10,2%). A bank nem teljesítő hiteleinek aránya a normál forgatókönyv (3,2%-os jövő évi GDP-növekedés) mellett 20,9%-ra, a gazdasági növekedés lassulása esetén 23,0%-ra nőne becsléseik szerint. Mindkét érték magasan a legnagyobb.

2011.09.07. 16:57:21

Kedves Poszoló!
A magyar hitelfelvevő kapzsi, éhenkórász és pénzéhes. Még a 32%-os THM-re is úgy ugrik mint kacsa a nokedlire.

A romániai magyar hitelfelvevő, nem kapzsi, nem ugrik minden baromságra, nem éhenkórász, nem pénzéhes, meghúzza magát mert fél, hogy nem kap hitelt, meg sem próbálja felvenni, gyakran nem is tudja, hogy a 18%-os THM jónak "olcsó"nak számít.
Ha bevezetésről van szó, naná hogy kedvezőbbek a feltételek.

A romániai román meg be nem tenné a lábát egy magyar bankba.
Csak ennyi a történet.

sirT 2011.09.11. 10:23:51

eurós banki ajánlatot ne hasonlitsuk már a forintoshoz/lejeshez!!
az euró kamata kb 3 % de a betétkamat is!!!
meg egyébkénta bankrenszerről annyit, hogy sms értesítő nincs (nem létezik)
egy számlához van maestro kártya ((nem domború) meg hitelkártya azt ennyi.
szóval ennyit a nyugati fejlettségről .
üdv Belgiumból

ladislaus 2011.09.12. 08:06:24

1RON/65HUF - nesze....

FSM-hívő 2011.09.27. 08:35:04

@Rosszindulatú Vászka: A posztoló szerintem tudja, hogy tőlünk nyugatabbra jobb. Ő azon lepődött meg, hogy nálunk keletebbre is jobb. Északra már régóta jobb, ezen nem hinném, hogy meglepődne, de az az igazi gáz, hogy tőlünk délre is jobb lesz nemsokára :P
A Schmitt Pali nem azért nyalja Tuvalu, Mali, meg Tonga küldötteinek a seggét, hogy benyalja az országot az ENSZ-BT-be, hanem azért, mert kb. azon a szinten áll Magyarország, hogy már a Marshall-szigeteknek is térden állva kell könyörögni, hogy ne rohanjanak le, vagy ne shortolják meg a forintot :D

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2011.09.27. 10:29:07

Gondolom piacszerzési fázisban van ott az OTP és ezért.

peppemaci 2011.09.29. 07:01:42

Qrva egyszerű megoldás van erre:
Legyen a magyar forint is olyan erős, mint a román lej. Pillanatnyilag a lejt HETVEN ft-ért váltják. EGY darabonként...
Merő heccből levadásztam a román Billa aktuális katalógusát, rögtön látható a kinti aktuális árkörkép; a katyalóguson belül lehet tovább lépkedni, nagyítani...
www.billa.ro/Layouts/dd_bi_single.aspx?folderId=126530&pageId=1140217

tréfás kedvű felhasználó 2012.04.24. 08:31:04

@ladislaus: gondolom elkerülte a figyelmedet, hogy a román testvérek néhány évvel ezeløtt levágtak 4 darab 0-t a pénzrøl. Igaz azóta lényegesen jobban teljesít az új lej (RON) (a régi az ROL volt!), nem szalad az infláció mint a 90-es években, de a az "1RON/65HUF - nesze...."-hoz talán ez is hozzátartozik.

Üdvözlet!
süti beállítások módosítása