Tékozló Homár

A Wizzair-nél maradt a csomag

2011.08.31. 14:26 | juszka | 96 komment

Tibor szombaton utazott a Wizzairrel, de csak ő, a csomagjait valahogy Budapesten felejtette a légitársaság. Azóta hiába próbálja visszaszerezni a poggyászt, senki nem tud semmit - segíteni meg nem igazán akarnak.

Augusztus 27-én szombaton a 18:20 perces járattal utaztam Ferihegyről a London-Lutoni reptérre. Leszállás után körülbelül még húsz utastársammal együtt potyára vártuk a csomagjainkat, az ottani személyzet arra hivatkozott, hogy sajnálatos hiba történt - a csomagjaink Ferihegyen maradtak. Ezután elkérték a nevem, telefonszámom és címem, majd mosolyogva közölték, hogy felhívnak, amint tudnak valamit, a csomagomat pedig miután megérkezett, kiszállítják a megadott címre. A címem a helyszínen ugyan nem tudtam megadni, de ezt pótoltam a Wizzair panaszoldalán.

Minden adatom le van adva tehát a légitársaságnál, azóta a saját emeltdíjas ügyfélszolgálati telefonszámukon is hívtam őket. Az első hívásnál néhány percnyi várakozás után meguntam, hogy a várakoztató vonalon kívül senki nem kommunikál velem, -mindezt persze az én pénzemen-, a második hívásnál pedig a diszpécser állítása szerint semmit nem tudnak a csomagomról, valamint, hogy írjak a Wizzair panaszoldalára.

Mondanom sem kell, a légitársaság azóta sem keresett sem telefonon, sem más elérhetőségemen. A helyzet tehát; azon kívül, ami a kézipoggyászomban volt semmim nincs nálam, mindennapi használati tárgyaktól kezdve a fontos papírokig - minden. Egyik reptér ujjal mutogat a másikra, én pedig hívogassam az ügyfélszolgálatot a saját pénzemen - potyára - azért, hogy meghallgathassam az újabb magyarázkodást, vagy éppen azt, hogy nem tudnak semmiről.

Szívből remélem, hogy levelemmel felkeltem a légitársaság figyelmét - ha már panaszoldalukon nem képesek válaszolni, csak terelni ide-oda, valamint azt, hogy leendő utasaiknak nem kell átélni ezt a kiszolgáltatott helyzetet.
 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Kix 2011.08.31. 14:32:38

Az EU-nak már rég be kellett volna tiltani az ilyen lehúzós - emelt díjjal hívható ügyfélszolgálatokat.

Skodakék Fábia 2011.08.31. 14:33:52

Nekem murvajó biztosításom van és mindig imádkozok hogy elvesszen a csomagom, de soha.
Ezmeg : "semmim nincs nálam, mindennapi használati tárgyaktól kezdve a fontos papírokig - minden"
Hát a kézipoggyászban mi volt, ha nem a fontosh dolgok?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.31. 14:34:18

A Wizzair londoni járatnál a beszálláskor kértem a jegykezelő hölgyet, hogy az egyik csomagomat Párizsba, a másikat Brüsszelbe küldje. Azt válaszolta, ezt nem tudja megtenni. Mondtam, pedig augusztus 27-én pont ezt csinálta.

É2I 2011.08.31. 14:41:19

@atpijkamo: :D

Na tippeljünk! Én tippem: Tokió
Mármint ott tartózkodnak Tibor csomagjai.

Col.Maybourne 2011.08.31. 14:41:46

Posztolo csomagja helyere jol fizeto expressz legiaru kerult. Nincs ebben semmi ujdonsag. Bevett gyakorlat.
Az viszont tipikus "lokoszt" dolog, hogy a mai napig sincs csomag. Aztan a viccair felajanlotta-e, hogy vasarolj be magadnak ruhat, cipot, stb aztan vidd a szamlat es kifizeti? Neeem? Na ezert ne utazz fapadossal!

Jokkura 2011.08.31. 14:42:19

Az,ilyen eltűnt és soha elő nem kerülő csomagokból leszek a bálás ruhák a turiban,ill a segélyes csomagok Szomáliába. Vedd úgy,hogy adakoztál :)
Ha lenne rá keretem,feladnék 19 kg betontömböt börőndben,kíváncsi lennék,hogy az is elvész-e ?

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.08.31. 14:44:40

A Wizzair a legnagyobb szar légitársaság ami a világon van! Nem is értem, hogy a büdös faszba engedik ezeknek a szardaraboknak, hogy "szolgáltassanak"

D.S.K. 2011.08.31. 14:45:44

Tibor kézipoggyásza a kezében lenne, ha tényleg az lenne. De ő feladta és nem kézipoggyászként vitte a fedélzetre. A dulpavégű análvibrátort meg szerintem kint is meg tudod venni (ami a poggyászban volt), talán még olcsóbban is.

Col.Maybourne 2011.08.31. 14:49:09

Meg valami kedves poszt tolo (ha mar lehet...): Semelyik legitarsasagnal nem indulsz jol, ha a 18:20-as jaratrol kezdesz el beszelni. Jelen esetben W6 XXXX -re kellett volna hivatkozni. Ezt ertik a legitarsasagok. Meg az AIR FAST CONGO is csak ebbol ert. (ne rohogj, van ilyen, de nem akarod kiprobalni!)Jaratszam. A 18:20-as az maximum a kanizsai gyors, de annak is van vonatszama.

Skodakék Fábia 2011.08.31. 14:51:02

@Horváth Lajos: az lehet hogy szar, de feleannyi a jegy mint a malévnál...
Aztán ezzel is odaérsz. Előbb-utóbb :))

Fitos Attila · http://paleotop.blog.hu/ 2011.08.31. 14:59:17

azé direkt járaton poggyászt elhagyni, ehhez a wizzair kell

Col.Maybourne 2011.08.31. 15:03:43

@atyafi: Nem feltetlenul. A Malev az MA601-es osszes csomagjat (5 kivetelevel) sziveskedett otthagyni februarban, mert kellett a hely masnak (ami jobban fizet).
Metsegukre szolgaljon, hogy a MA603-mal elhoztak es masnap reggel kiszallitottak.

Skodakék Fábia 2011.08.31. 15:06:12

@Horváth Lajos: én nemtom, kétszer utaztam vizz-el, időben indult, időben érkezett - a csomagom is.
De inkább lóháton mint birkaháton...

Rosszindulatú Vászka 2011.08.31. 15:17:18

@Horváth Lajos: csak sztratoszférán belül, tovább csak kutyák és majmok.

Skodakék Fábia 2011.08.31. 15:18:48

@Horváth Lajos: előtte mindig nyiratkozok, úgy nem feltűnő...

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.08.31. 15:23:50

@Rosszindulatú Vászka:
Sztratoszférán kívülre repít a Wizzair?
@birka0000:
Nyugtass meg,hogy a gyapjút csomagban adod fel! :D

Csigorin 2011.08.31. 15:27:43

Fontos papirok? Azok mi a retket kerestek feladott poggyaszban?

Amugy meg jaratszam es csomagszelveny ellenorzo szama. Tovabba a repteren (helyszinen) felvett jegyzokonyv. Ezek fenymasolata plusz egy dorgedelmes level. Cimzett a kozponti ugyfelszolgalat pesten, termeszetesen ajanlva.

Az meg hogy van hogy a cimed nem tudtad megadni a repteren? Ugy mesz oda hogy azt se tudod hol alszol?

GGG77 2011.08.31. 15:37:22

Mondjuk tudok gratulálni annak, aki a fontos papírjait nem a kézipoggyászba teszi.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.31. 15:40:32

@birka0000: "az lehet hogy szar, de feleannyi a jegy mint a malévnál..."

És nyereséges is, nem kell félévente nyolcmilliárddal megtámogatni, mint a malévot.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.08.31. 15:45:05

@atpijkamo:
Abból a 8 milliárdból azért elég sok embernek csurran-cseppen :):):) Ezt is számold bele :)

Skodakék Fábia 2011.08.31. 15:46:09

@Horváth Lajos: nem kell az nekem, növesztek helyette :)

Taxomükke (UK) 2011.08.31. 15:59:37

@Horváth Lajos: A pártok szerinted miből fizetnek bért és költségtérítést a politikusoknak, mi?? MÁV, MALÉV, BKV, stb.

/tno+DA= 2011.08.31. 15:59:48

Pedig már egy korábbi postban is elmeséltem, hogy a Wizzair rendszeresen elkutyulja a csomagokat. Rossz helyre viszi, késve hozza, ott hagyja, stb.
Olcsó húsnak sajnos híg a leve. Kíváncsi leszek mikor lesz a Wizzairnél állóhely a gépen. Mert az ötlet már felmerült.
Ekkora egy trágyadombot. Csoda, hogy a gépeik fent maradnak. :S

RoopeHUN 2011.08.31. 16:05:58

Nincs ebben semmi rendkivüli, a poggyász gyakran lemarad a gépről. Vagy vállaljuk ezt a rizikót, vagy egy reptérről max. napi 3 gépet lehet inditani, de akkor a jegyek is sok milliósak lennének... majd szépen küldik a csomagodat, a légitársaság költségén (ami néha kifejezetten drága, utánam pl. 120 km-t kellett autózniuk, úgyhogy elhiheted, nem direkt csinálják, és nem azért, mert igy olcsóbb lenne nekik..).. attól függően, hogy mennyi ideig nem kapod meg a bőröndöt, jogosult vagy némi kártéritésre. Erről majd akkor, ha megkaptad a bőröndödet.

Ja és igen, a 21. században illik tudni, hogy ez simán előfordul, igy tessék fogkefét, pénzt, fontos iratokat kézipoggyászban hordani.

Skodakék Fábia 2011.08.31. 16:06:56

@/tno+DA=: tévedés. még egy gép sem maradt fenn

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.08.31. 16:09:20

Sztem személyesen kell intézkedni az érkezés helyszínén, lehetőleg tényleges infót megszerezni arról, hogy hol van a csomagod, mikor fogják feladni, hogyan kompenzálnak mielőtt el nem vitetnek a biztonságiakkal.

El tudom képzelni, hogy normális kommunikáció esetén a kitelepített személyzet segít, nem kell a fejüket a falba verni vagy felmosni velük a kifutópályát. Persze ha szóból nem értenek... >:)

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.08.31. 16:11:09

@birka0000:

Viszont nem is túl gyakran zuhannak le. Egy gép általában csak egyszer, nagyon ritka az, hogy többször is lezuhanjon.

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2011.08.31. 16:21:56

Csak hogy álljon jó dolog is itt a wizzairről. Ma foglaltam 11023ft Budapest-Göteborg-Gdansk-Turku-Budapest jegyet szeptember 15-17re.
Amúgy nem hiszem, hogy a Wizz tehet arról hogy a csomag maradt, hanem a CELEBI, az tény hogy után neki kellene gondoskodni az eljuttatásáról. Amúgy erre van a biztosítás én is csak reménykedni szoktam hogy egyszer, csak egyszer hagynák el a csomagom :D
Jaj és tudjátok ugye, ha Wizz jegy kelk és rajtam keresztül meg a foglalás akkor 3300Ft-ot sporoltok fejenként? Nézétek meg a oldalam tele van jobbnál jobb ajánlatokkal :D

bl4ze 2011.08.31. 16:30:22

a posztoló egy nem túl okos ember.
fontos papírok a csomagban : áááááááááá

...más: én az évek alatt kb. 6-8 alkalommal utaztam már Wizz-zel. soha semmi baj nem volt a csomagokkal, és minden esetben pontosan érkezett és indult. ennyi.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.08.31. 17:12:52

@AzUtazó:
Ez szép teljesítmény, csak hát lutri: nézni kell egész nap a portált van-e a kellő uticélra még gép. Én ennyiért Korfura mentem. sajna csak egy irányba..

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2011.08.31. 17:33:21

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: létezik erre külön program, ami segít :)
Meg különben is a legszebb része az egésznek, mikor szépen sakkozgatva összeraksz egy ilyen programot

A country full of aliens · http://angliavagyamitakartok.blog.hu/ 2011.08.31. 18:32:41

Az útlevelet én is mindig a nagybőröndbe rakom...

SarahConnor 2011.08.31. 19:25:31

Posztoló: fontos papírokat CSAK és KIZÁRÓLAG kézipoggyászba! Akkor is, ha miattuk nem tudod betenni az mp4et meg a sminktükröt!

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2011.08.31. 20:24:16

@A country full of aliens: nagyon okos vagy :) ha nem kérik tőled, minek viszed el egyáltalán? jó helyen van az otthon...

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2011.08.31. 20:25:42

egyébként pedig a Celebi Ground Handlingnek kell írni, járatszám, poggyászcimke alapján. utána tudnak nézni.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.08.31. 20:33:47

@AzUtazó: Megnéztem már az oldaladat, de legközelebb csak akkor nézem meg, ha BUD-TIA viszonylatban is van valami hasonló ajánlatod. Engem ugyanis ez érdekel folyamatosan, részint magamnak, meg a családomnak, részint meg eg pár üzletembernek, akikkkel kapcsolatban állok.

Megdobbent 2011.08.31. 21:03:35

@birka0000: EDE hazanak makettje, palkovicsne laptopja es egy bar baccpapucs, mint minden normalis embernek. Na ez volt a kezipoggyaszban :> A wizer meg rohadjon kette.

Mylady 2011.08.31. 21:06:59

Egyáltalán nem biztos, hogy nem vitték el a csomagokat.
Én nemrég jártam úgy Ferihegyen, hogy a landolás után a gép komplett utazóközönsége ácsorgott hosszasan a szalag mellett, amire felpakoltak már 3 gépnyi bőröndöt (más járatok) el is vitték mindet, csak a mieink nem akartak jönni. Aztán egyszercsak valaki elment szétnézni és kiderült, hogy a 3-as szalagra írták ugyan ki a járatunkat, a csomagjaink viszont a 2-es szalagon körözgettek békésen...

Jofiu 2011.08.31. 21:43:48

Tisztára mint a régi módosított British Airways szlogenben: reggeli Londonban, ebéd New Yorkban, csomag a Bahamákon.

Az előírások csak 21 nap után kötelezik a légitársaságot kártérítésre, 21 nap után számít elveszettnek a csomag. Addig csak késik. : )
És 21 nap után is max ca. 1100 EUR lehet a kárigény, vagyis ennél többre nem kötelezhetőek. Ez nem jelenti ezt meg is kapod, meg kell egyezni a légitársasággal, ki kell belőlük dumálni. Vagy ha nagyvonalúak adhatnak maguktól többet is, bár erre nem hiném, hogy építeni lehetne : ). Gondolom kötekednek majd amiben lehet. Állítólag joguk van kérni eredeti számlákat is, ha kétségek merülnek fel. Valószínű egy drága táskát nem hisznek el csak úgy bemondásra. Mondjuk én a helyükben nem kötözködnék sokat egy kicsit magasabb áru kártérítési igénynél, hisz sok extraköltséget és bonyodalmat okoznak egy ilyen üggyel.

Amúgy az elveszett poggyászt kezelő irodának (nem feltétlenül a légitársaság alkalmazottai hanem szerződéses csomagkezelők) szokott lenni helyi telefonszáma ahol érdeklődni lehet. Ha Ferihegyen van, akkor Lutonban is kell legyen. És ez nem emeltdíjas. Én a ferihegyinél már a helyszínen elkértem a számukat és megkérdeztem, mit kell mondanom a telefonba ami alapján gyorsan bazonosítják az ügyem, és hogy mennyi idő után érdeklődjek ha ők nem keresnek. Szerencsére kerestek és ajtóig szállították a csomagot 3 nappal az érkezés után. Jó jártam, mert nem nekem kellett 230 kilométert cipelnem vonaton, buszon és gyalog. Legközelebb is szívesen igénybevenném ezt a csomagelvesztési és házhozszállítási szolgáltatást. : ))

A fontos irataidra pedig vigyázhatnál, ha fontosak.

Megdobbent 2011.08.31. 21:45:52

@Jofiu: azokba tekerte be a Picasso-jat :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.08.31. 23:23:24

@AzUtazó: Az nagyon sok a rendszeres utazásra. Valami Viccer-hez hasonló árkategória kellene, hogy pl. ne kelljen télen a Balkánon átautóznom kiszámíthatatlan hóviszonyokban. Mert egyébként az üzemanyag oda-vissza (okos tankolással) 60.000 Ft-ból megvan, ehhez jön még a kocsikopás. Az út meg 15 óra, normál esetben, ez még kibírható gyerekkel is. De ugye ezek a költségek minimum 3 személyre (2 felnőtt + 1 gyerek) értendők, és annyi csomaggal, amennyi a kocsiba belefér. Ha úgy adódik, tudok vinni még két személyt. Cserébe szívok 15 órát. Télen viszont nem annyit, hanem jóval többet esetleg. Erre kellene valami jó megldás, de én sem találtam.

Balint Gyuri bacsi 2011.08.31. 23:38:36

Nezz utana a neten a dolognak! Ha jol emlekszem 30e ft karterites jar es fedezniuk kell a cuccokat amiket azert vasaroltal mert nincs meg a csomagod (polo, fogkefe, stb...).
Jelezd a repternek.

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2011.08.31. 23:41:14

@Jani haverja: Bocsánat csak beírtam hogy tia airport és az első találatot néztem, ami tampa volt :D
De sajna tiranába sincs jobb lehetőség átszállással olaszon keresztül kb. 180-200€ba kerül egy oda vissza jegy.

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2011.08.31. 23:44:35

@Jani haverja: mondjuk annyiért már malevből is megvan.. :(

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.09.01. 01:03:11

@AzUtazó: Tudom, ezeket én is néztem, de azért várok a csodára:)

Állítólag télen még a Malév jegy is olcsóbb oda:)

ÉNVAGYOKAZOKOSKÁK 2011.09.01. 01:19:49

Először is kösz a normális hozzászólásokat!Másodszor nem én írtam le,mert ahhoz túl ideg voltam,szóval nézzük el,hogy a nevemben nem kezdett el kitérni minden apró részletre!Akkor válaszolnék a málészájhősöknek érthetően,hogy észrevegyék nem én égtem be,hanem ezek a vicces hozzászólások,de azért röhögtem jókat és nem annyira sértőek xD 1.emelt díjas lófasz...nem tudom gúnyból írtad-e,de tényleg lehetne egy ingyenes számuk ilyen geci esetre,ami egyébként nem ritka csak én nem szoptam még be eddig!2.Részegen pakoltam be vazze,jó van már és szerinted hogy férne be minden műszaki cucc erősítővel egy háti szarba?-pedig nagy és általában amit tudok oda pakolok-Másik a kibaszott iratok!Mi a faszt haluzik mindegyik?!Nem vagyok gyépés,jó,hogy a buzi igazolvány kártyák nálam vannak feszt,akkor is amikor nálatok nincs,áááááááááááá!!!!!A számomra fontos iratok,nem a köcsög államnak fontos iratokat jelenti halihó!Mellesleg azok nagyját is belebaszom feszt a hátiszarba ami geci nagy-kivéve most-majd arra fogok várni,hogy tűnjön el!Én nem kamu cuccal meg biztosítással utazom,az egy másik mese,hogy várjam,hogy eltűnjön!És kb.a cuccaim 95% értékes,amúgy meg jó,hogy a laptop itt van nálam,arról írok öreg :D És még nekem írja valamelyik,hogy 21. század??!! xD LOL 3.....Na jó a faszom számozgassa xD Szóval,igen azt a kurva fogkefét is máskor a hátiba basztam,de szólj már bele miket baszok a nagy táskába,jó,hogy egybe volt a tüsfürdő szarokkal,hagyjuk!Ja meg valaki szerint,ha van fontos cucc a kézi poggyászomban,akkor nem lehet még 100 fontos dolog a nagy táskában is,pfff x'D Ja Tokió jó lenne,utána mennék inkább :D Másik:Nem adtam fel a kézi poggyászt okoska és nem én szorulok vibrátorra,hanem a csajod,mert nem tudod kielégíteni!!!Másik:Rád nem tartozik a járatszám,stb.,nyílván a visszeres csöcsűeknek le van adva,menjél akkor Kanizsába,te nagyon okos xD A másik,hogy a címet azért nem tudtam még,mert ismerőshöz mentem,de emlékeztem hol lakik,csak még alig voltam arra ezért a konkrét címet nem vágtam,és hát a fontos iratok pedig naívan bezuhantak a nagy tatyóba,mert túl sok van belőlük,azért a nagyja jó,hogy velem maradt,de a többi közül valami pótolhatatlan...máskor én se oda teszem,de ilyen bukó se történt még eddig nálam soha!Van olyan törvény,hogy csak AK-47-et,szamuráj kardot,kokaint meg ruhát lehet oda rakni?Ja meg persze mindent ami krém vagy folyadék,le ne itassam az utastársamat hideg vízzel csak ha a terminálban vettem,de az,hogy mindent lehúznak rólad az okés!Ja meg egyszer talált nálam a biztonsági vagy 4 ollót meg vagy 5 kést,azt mondta az nem érdekli,csak kidobja a borotvahabot mg dezodort tusfürdőt LOL Igaz ez még repüléseim elején és tévedésből volt,de az a poén,hogy kés mehet fanta marad xD Kivéve ha 20-szoros áron vetted :D A gratulációért és esetleges kárörvendésért köszi,nem abban gondolkoztam,hogy mi az amit szívesen elhagynék és azt rakom a nagy táskába xD Konkrétan így semmit sem terveztem elhagyni!Az,hogy mennyi eszem van nekem vagy neked,azt ne itt vitassuk meg,ezenkívűl mázlista vagy,eddig én is az voltam,eddig!Szóval sok szerencsét a Wizzair-hez a továbbiakban is,csak majd nehogy egy nap neked is kimenjen tőlük a hajad,imádkozom érted xD

Kicsivagyokszekrealloken 2011.09.01. 14:15:03

@Jokkura: Igy van, illetve Vecsesen a ferihegyen dolgozok ruha boltjai...

robinsoncrusoe 2011.09.01. 14:21:33

@Csigorin: ez a fölösleges kötekedés... rengetegen mennek ki ismerőshöz, aki csak annyit mond, hogy szállj le a vonatról a King's Crosson és a 3-as peron elején várlak... jó, nyilván hülyeség, hogy nem adja meg a címet előre, de sok a hülye... de ebbe pont faszság belekötni mikor annyi mindenbe lehetett volna ebben a postban

grimbusz 2011.09.01. 14:26:44

Mi is azzal utaztunk Londonba, nekunk szerencsenk volt.
De amikor hazamentunk (elvileg) 18-an Budapestre, akkor csak szimplan toroltek a jaratot, majd amire attettek minket pentek este, kb 6 orat kesett, igy az elso becsekkolas es a landolas kozott ropke 40 ora telt el. Panasz e-mailre persze semmi valasz.
Mar banom, hogy a karacsonyi jegyet is naluk foglaltam.

sydneybeachgirl 2011.09.01. 14:35:23

nem biztos hogy a Wizzair hibája. Csomagelhagyás tipikus reptéri, csomagkezelői hiba, bármelyik társassággal előfordul. Hagyta már el csomagom Lufthansa és British Airways is. Igaz általában 24-36órán belül megkerült -egyszer Indiában eltartott majdnem 3napig nah az nem volt kellemes. Tipp: kézpoggyászban legalább 1 váltás póló-alsónemű :) Aki sokat és sok átszállással utazik annak érdemes beruháznia (sicc) olyan utazásbiztosításra amely ilyen esetre is fedezetet ad. Ilyenkor általában meghatároznak egy összeghatárt ameddig a helyszínen vásárolt ruhaneműt utólag megtérítik, számla és a hibabejelentő megléte esetén..Hitelkártyáknál is van már olyan amely tartalmaz ilyen biztosítást...

Molinaseca 2011.09.01. 14:51:44

Válasz erre
gio · www.napiauto.blog.hu 2011.08.31. 20:24:16

Azért, hogyha a személyit elhagyja, tudja magát igazolni valamivel. Vagy te anyakönyvi kivonattal jársz?

Mennyi nagyképű tuskó van itt, akik még sose hagytak el semmit, vagy sose intéztek valamit rosszul Azért bánnak így a szolgáltatók az ügyfelekkel, mert maguk az ügyfelek is egymást fikázzák, a szolgáltató helyett. Ostoba rosszindulatú bagázs.

LuciFerko 2011.09.01. 14:56:51

Nekem a Ryanair keverte el 2007ben Dublinból Londonba menet. Nem volt egyszerű ott angolul intézkedni, és mindehhez pökhendi lenézés is társult (Mit pattog itt ez a magyar?)
3 hónap múlva lett meg, szerencsére elküldték Ferihegyre.

LuciFerko 2011.09.01. 14:59:28

Ja amúgy átszállással jöttem vissza, ezért is kurva kellemetlen volt a dolog. Kb 2 órám maradt intézkedni.

Tom és Jerry fan · http://www.tomesjerryfan.hu 2011.09.01. 15:00:36

Ejha... Pedig én is náluk néztem járatokat, de Angliába ezek szerint nem kell menni :)

Molinaseca 2011.09.01. 15:03:34

A fikázók homárfaktora hatos.

amúgy a Wizzair-nek valóban csak emelt díjas száma van. Aki hülye vagy tájékozatlan, ne itt élje ki a fruszt5rációjátm hanem a fikuszon, kiskutyán vagy barátnőn.

wdo 2011.09.01. 15:05:24

@Molinaseca:
Ahogy mondod. Elviteti magát Londonba 20 euróért biztosítás nélkül (mert úgy olcsóbb), oszt itt emberkedik, hogy milyen szar a Wizzair. A poggyász eltűnéséhez a légitársaságnak semmi köze barátom. De ha mégis úgy gondolod akkor nyugodtan lehet menni British Airways el 1500 euróért. (Mellesleg az egyik ismerősöm pont British Airways el repült amikor elhagytak minden csomagját, és soha nem került meg.

Molinaseca 2011.09.01. 15:06:46

@ÉNVAGYOKAZOKOSKÁK: áhh, hagyd ezeket a nagyeszűeket.. Évente 6-8-szor repülök, eddig jellemzően wizz-zel. Baj sosem volt, én se számítanék másra, mert nem vagyok bérrettegő alkat, másrészt elvárok némi lojalitást, mint utas. Így lennék az embertársaimmal is, ha nem itt élnék, frusztrált birkák közt. Így meg értem is a hozzászólásokat, esküszöm, süt belőlük a káröröm..
utazz Malévvel.. jahh, ötször annyiért..

Molinaseca 2011.09.01. 15:11:16

@wdo: nézd, én nem gondolom, hogy ne lehetne elvárás azért, mert olcsó..és én se számítanék másra, sosem volt bajom. azért bármilyen olcsó is, az elveszett csomagért felel valaki, valszleg a Celebi, vagy a reptér, ezt nem tudom pontosan.
Amúgy a Wizzair addig nem szar, míg nem történik baj, utána köcsögcég, mert leszarják- ismerős tapasztalata, nem az enyém. Mint mondtam, nekem bajom eddig nem volt velük, de az feltűnt a honlapon, hogy kizárólag kb 400/percért tudod őket felhívni, ha bármi bajod van. Ez azért repülős utazásnál kissé meleg szerintem, tekintve hogy ez egy valamennyire speciális formája a külföldre jutásnak, mert a buszon/kocsiban/vonaton nálad van a csomag, és töredéke szabálynak kell megfelelned..

Jofiu 2011.09.01. 15:12:34

@LuciFerko:
3 hónap?! Érdekes lenne tudni mi a háttere ekkora késésnek. Csoda, hogy egyáltalán foglalkoztak vele 3 hónappal később.

exkalibur 2011.09.01. 15:18:28

@/tno+DA=: tévedsz, még egy sem maradt fent

Jofiu 2011.09.01. 15:22:25

@ÉNVAGYOKAZOKOSKÁK:
Műszaki cuccok erősítővel egyetemben voltak a feladottban?
Ferihegy hírneve alapján még az is lehet, hogy valaki a repülő helyett figyelmetlenségből a saját autójába pakolta be. Ha nincs nyoma a csomagnak, akkor ez rendőrségi ügy is lehet. Nekik csak nem kell az emelt számos vonalat hívniuk.

Skodakék Fábia 2011.09.01. 15:35:47

@ÉNVAGYOKAZOKOSKÁK: neked aztán elgurult rendesen. Szerintem nyugodj le és lazíts.
@Molinaseca: nem káröröm. Csak aki sokat jár ide az megtanul mindenféle szolgáltatóval szemben fekészülni a legrosszabbra. Ergo feladott poggyászba csak ruhát tesz, meg olyasmit amit pénzzel lehet pótolni, illetve megköti a napi 400Ft-os utasbiztosítást ami ilyen esetben fizet mint a katonatiszt.
És akkor nincs rinya.

lobster thermidor 2011.09.01. 15:36:21

Utazz Bécsből, kézipoggyásszal!

brokerceg 2011.09.01. 15:36:47

gondolom terminál 1-ről indultál, hívd a celebit a 0670-3324017 vagy a 06-1-296-5558 számon.
ha 5 napon belül nem találják a csomagodat, akkor utána a wizzair felelőssége a megtalálás.
ha nincs biztosításod, a montreáli egyezmény értelmében akkor is felelniük kell a csomagodért maximum 1131 sdr (~1500 usd) értékben. ne hagyd magad!

Ambörzsé 2011.09.01. 15:40:45

Az én poggyászom valahol éppen a Nápoly-Róma tengelyen kering, a bendőjében pár üveg borral, sajttal, olivaolajjal, szóval hátradőlhetek. Hétfőn jöttünk haza, állítólag holnapra megjön. Nyomorékok.

Seang Lee 2011.09.01. 15:42:40

@Csigorin: van az ugy amikor veletlen odakerul. nekem pl a JFK-n a Lufthansa a kezipoggyasznak tervezett csomagom feladatta (bunti elleneben persze :) Nincs azzal semmi gond, nehez volt meg minden de addig pakoltam amig veletlenul epp a 3 honap alatt kersett par ezer $ cash maradt a feladott poggyaszban.izgulta is rendesen hogy meglegye ferihegyen a cucc. meglett :)

Seang Lee 2011.09.01. 15:44:44

@Tom és Jerry fan: de kell. es nem is erdemes hazamenni :)

Urban Gorilla · http://urbangorilla.blog.hu/ 2011.09.01. 15:45:37

Annyi tanácsom lenne azért, hogy fontos iratokat ne adjunk fel csomagként. A WIZZ egyébként egy trágyadomb. Én a 3 tagú zenekaromban a legalacsonyabb vagyok a magam 192cm-ével, és ugye ezek a légitársaságok olyan közel teszik az üléseket, hogy 150 magas ember is alig fér el, a vészkijáratoknál kötelező nagy lábhelyű üléseket pedig nagy pénzért árulják. Nemrég utaztunk velük, és a 9 vészkijárat ülés közül mindössze egy ülésen ült valaki. Én megkérdeztem, ne ülhetünk e oda, mire az utaskísérő azt felelte, hogy meg van nekik tiltva, és szabály, hogy nem, mert ha ingyen odaülök, akkor rosszul esik annak, aki fizetett érte. Ha pedig a légitársaság beépített utasa odakönyörgi magát, akkor fegyelmit kaphat az utaskísérő. Ebben az az etikátlan, hogy a biztonsági követelmények miatti adottságot pénzért értékesítik, másfelöl pedig nincs igazuk abban, hogy aki oda akar ülni, az fizessen. Ugyanis az egyenértékű jegyárakkal ugyanazt a kényelmet vásárolom meg, mint a 150 magas ember. Ha tehát a 150 magas ül a nagy lábhelyhez, akkor fizessen. Ha 185 felett (pld), akkor ingyenes, mert akkor úgy tud az utas normálisan utazni. Ez egy adottság, nem az utas hibája. A kórházba ingyen fekhez be az az ember, aki beteg. Aki csak aludni meg ellátásért akar menni, az fizessen.

lellei 2011.09.01. 15:53:42

-----

-

-

Ha bárkit érintene; a WizzAir nem emeltdíjas telefonszámon is elérhető!!!
06-1 358-65-91

-

-

-----

lellei 2011.09.01. 16:02:05

@Molinaseca:
Ha bárkit érintene; a WizzAir nem emeltdíjas telefonszámon is elérhető!!!
06-1 358-65-91

telkoe 2011.09.01. 16:04:56

@Urban Gorilla: a vészkijáratoknál kötelező nagy lábhelyű üléseket pedig nagy pénzért árulják.

kb 5000 Ft miota nagy penz?

temesp 2011.09.01. 16:26:50

@Urban Gorilla: A Wizzair-nél 1.375.- forintba kerül a nagyobb lábteres ülőhely.
Én mindig mindig megveszem pedig csak 178 cm vagyok, viszont roppantul sérelmezném, ha ingyen ülne oda vki, amiért én fizetek.
Ennyi pénz kibírható még egy fapados járaton is, főleg ha már foglaláskor tudod, hogy milyen magas vagy. A gépeket pedig az Airbus építi , nem a Wizzair.

mezga-aladar 2011.09.01. 16:28:40

megesett velem is... pontosan tényszerűen...

kb 3éve Bp-Glasqow egy hétre mentem nyaralni. Ryanair

odaérve a csomag nem volt Glasgowban. csomag nélkül nyaraltam. vettem ruhákat stb (csak normálisan ami fontos volt, naygon jóó áron) számlát kértem

egy hét mulva visszafelé a reptéren ideadták a csomagom és vihettem haza:)

utólag
kiderült a Feri, uppsz Liszt reptéren szúrópróba ellenőrzés volt és a biztonságiak elbaszták lekéste a csomag a gépet (100%, mert a cukorpótlót egyesével egy zacskóba kinyomogatták :)

és az UTAS biztosítás kifizette a számlákat (az igazolt költségeket)

a RYANAIR anazonkívül hogy a csomagom végülis ideadta, költség stb térítéses leveleimre baszott válaszolni... ez után mentem a biztosítóhoz

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.09.01. 16:37:41

Miota vegzik wizzair alkalmazottak a csomagok bepakolasat Ferihegyen?
EN ugy tudom a CELEBI vegzi ( egyebkent nem egy borondunket "kezeltek" mar ,s ajnos joakt nem tudok roluk mondani. A legutolso esetben konkretan LETORTEK kb tobol a huzoful tartojat) Hogy hogy sikerult,azt nem tudom).

lellei 2011.09.01. 16:38:13

Az én sztorim a következő…

Londonban élek egy ideje, eddig csak kétszer utaztam a WizzAir-rel, de a második utazásnál már „problémám” volt velük…

Július végén, Bp – Ferihegy 1-en landolva, a szalagnál várjuk a csomagjainkat.
A Londonban egyszerre feladott bőröndök közül az egyik az elsők között, míg a másik az utolsók között érkezett meg a szalagon.
A második bőrönd külső zsebén Londonban még volt egy apró, 1Ł-os lakat…
Ez a lakat Ferihegyen már nem volt meg, mert lakattal együtt a külső zseb –nemes egyszerűséggel- le lett tépve, és eltűnt minden, ami benne volt.

Irány a ferihegyi Celebi képviselete, megirattuk a kárfelvételi jegyzőkönyvet.
Kárértékként nem irreális összeget diktáltam le, hanem a valós kárösszeg került a papírra.

A bőrönd értékét a WizzAir abban az esetben téríti meg, ha egy külsős javíttató cég a bőröndöt javíthatatlannak minősíti.
Hát az én esetemben javítható volt a bőrönd, bruttó 8 800 Ft-ért, 10 napos javítási határidővel.

Felhívtam a WizzAir-t, hogy én azért jöttem haza Magyarországra, mert pár nap múlva elmennék nyaralni, ehhez pedig mihamarabb kellene egy bőrönd, és akciósan épp 8 000 Ft-ért kaphatóak most az Auchanban.
A válaszuk pedig: NEM, mert az Üzletszabályzatuk szerint erre nincs lehetőség, inkább kifizetik a javítás drágább összegét!

(Utoljára a honvédségnél találkoztam ilyen beszűkült, korlátolt gondolkodással)

Nem volt mit tenni, vettem egy új bőröndöt, azzal mentem el nyaralni, és most van plusz egy bőröndöm, amit nem éppen egyszerű tárolni.

Amíg elkészült a bőrönd, történt néhány e-mail váltás köztem és az ügyfélszolgálat között;
Kiderült, hogy az eltűnt értékek közül a 100 ml-es parfüm árát nem fogják megtéríteni, mert az Üzletszabályzat szerint ez eleve nem szállítható a bőröndben.
A többi értékről (borotvapengék, borotva gel) nem is esett szó.

Miután pár nap késéssel megérkezett a kártérítési összeg, kiderült, hogy csak a bőrönd javíttatását térítették meg, a borotvakellékék értéke (kb. 4 500 – 5 000 Ft) valahogy elfelejtődött.

Ekkor lendületből elmentem a kerületi rendőrkapitányságra, és feljelentettem őket,
(ott tudtam meg a rendőröktől, hogy már Ferihegyen meg kellett volna tennem az ottani kapitányságon a feljelentést) majd a Fogyasztóvédelemnél tettem panaszt.

Nyilván nem az az 5 000 Ft bosszant, hanem az a hozzáállás, hogy teljesen hülyének nézik az ügyfeleiket.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.09.01. 16:39:30

@tildy:): AMugy igen, en is wizzairrel utaztam, be lett jelentve minden pontosan , tegnap meg is kaptam az vadiuj borondet a londoni javitoszerviztol (gondolom ok elintezik a wizzairrel egymas kozt) .

Vkat118 2011.09.01. 16:43:55

Mondjuk erre megoldás lenne, hogy aki nem tudta a rendelésnél hány cm, az a gépen is kifizethesse a kényelmesebb helyet:)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.09.01. 17:18:22

@tildy:): Mondjuk egy noname borond votl a regi, ez az uj is az . Jonak nez ki,c sak borulos. (erre mindig figyekljetek, lehetoleg ne ket kerek + labasat, hanem negy kerekeset vagyetek, mert a tartolabasak hajlamosak eldolbni, ha megtomod oket... ).
Amugy nekem is ket honapba kerult elintezni a cseret (mondjuk ebben en is sokat tokoltem) , de legalabb csereltek.

ÉNVAGYOKAZOKOSKÁK 2011.09.01. 18:31:38

A Celebinél sok alkesz lehet,na mindegy holnap reggel hozzák,így legalább nem kellett cipelni :D Még jó,hogy már csomó szarból újat vettem,most ki fog tartani egy darabig xD Igen sok hozzászólásba is bele lehet kötni,nem csak postba,de hát ezért vannak......meg azért a néhány jó tanácsért!Bocs csak kiment a hajam,mindig is utáltam várni,főleg arra ami amúgy is az enyém,amúgy meg hót részegen pakoltam LOL És kurvára leszarták a jegyzőkönyvet is,csak hozzák,ennyi!De ez már majdnem olyan,mint amikor kilök valaki a kocsi elé aztán ugyanaz visszaránt és hálásan megköszönöd,hogy életben maradtál xD

kerdesek05 2011.09.01. 20:58:24

@telkoe: mióta elvették a manyup pénzemet?:)

Shinjuku 2011.09.02. 04:05:52

@Jofiu: Milyen eloirasok? A Wizz nem IATA tag, igy aztan nem vonatkoznak ra az elveszett poggyasszal kapcsolatos eloirasok... Illetve a jaratkesessel, megvaltozott menetrenddel es egyebekkel kapcsolatos eloirasok sem. Aki ezek utan is veluk utazik occsoe, az vigyen csak kezipoggyaszt (akkorat hogy ne forditsak vissza a kaputol) es legyen baromi sok ideje utazni.

Jofiu 2011.09.02. 08:28:31

@Shinjuku: Tényleg. Nem tudtam.
De.
A montreali egyezmény nem IATA tagságtól függ. Az EU tagállamai mind ratifikálta az egyezményt, ez alól wizzair sem huzhatja ki magát.
en.wikipedia.org/wiki/Montreal_Convention
www.icao.int/icao/en/leb/mtl99.pdf
eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32002R0889:HU:HTML

Jofiu 2011.09.02. 08:33:27

@ÉNVAGYOKAZOKOSKÁK: : )) fő, hogy meglett.
Ha még van kedved játszani, lehet, hogy a késésért még valamit behajthatsz. Bár biztos nem sétagalopp, de most olvastam a fenti EU-s linken:
"A poggyász késése
A poggyász késése esetén a légifuvarozó felelős a kárért, kivéve, ha minden ésszerű intézkedést megtett a kár elkerülése érdekében, vagy lehetetlen volt ilyen intézkedések meghozatala. A poggyász késéséért a felelősség 1000 SDR-re (helyi pénznemben kifejezett összegére) korlátozódik."

Jofiu 2011.09.02. 08:37:07

@tildy:):
Ellent kell mondjak. A kerék mindíg sérülékenyebb, mint a fix támasz, és mivel tudjuk milyen kíméletesen bánnak a csomagokkal, előbb utóbb elő is fordul.
Tapasztalat.
A letört kerék után lesz csak igazán instabil a bőrönd, üresen is.
Minél kevesebb, minél zömökebb kiálló rész, annál jobb.

hangképzavar 2011.09.02. 13:10:43

@birka0000: Feleannyi a jegy? Ha-ha-ha, kac-kac stb.
Korfu-Bp. viszonylatban a wizz éppenséggel duplájába került (volna), mint a Malév... (tudom, nem mindegy, mikor nézed, mikor foglalod, de akkor is...)
Még egy adalék: október vége-nov. eleje Róma, oda-vissza. Jelen állások szerint semmivel sem olcsóbb, mint a Malév. Bocs.
A korfui hazautazásból tanulva maradok a nemzeti légitársaságnál.

Shinjuku 2011.09.03. 06:58:29

@Jofiu: Mmmgen... de ha elolvasod akkor latod hogy az egvilagon semmi konkretum nincs benne arrol hogy milyen hataridok vonatkoznak a kesesre illetve arrol sem hogy mit jelent az, hogy mindent megtettek a kar elkerulese erdekeben. Egyszeru atlagszoveg, ami alapjan semmit sem lehet tenni. Ezert van az IATA.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.09.03. 10:32:02

@Jofiu: Ellent kell mondjak. A fix tamasz sok esetben serulekenyebb, nekem pl sikerult a mavrol leszallva letornom totalisan a labat egyik poggyaszomrol. Mondjuk az nem volt zomok. Arra mondjuk figyelni kell, minnel kintebb legyen, kulonben borulossa valnak.
Eddig nekem csak a negykerekes borondok jottek be, kereket meg sosem sikerult letorniuk (nekem sem) ellenben ezekkel a tamaszokkal.

@hangképzavar: Sokszor feleannyi a jegy. Pl. hol tudnal te ket embernek, karacsonyi idoszakra osszesen 18 ezerert (tehat fejenkent es iranyonkent 4500 ft) foglalni London-BP jegyet? Megmondom, eleg keves legitarsasagnal. Igaz jo elore, de nekem sikerult:D

hangképzavar 2011.09.03. 12:06:05

@tildy:): Ha wizz hitelkártyával fizetted, és csak kézicsomagot viszel, akkor elhiszem. Egyébként + kártyahasználati díj, + foglalási díj, + csomagdíj. Akkor hol is tartunk? (Árakat nem néztem.)

Jofiu 2011.09.03. 14:39:50

@tildy:):
Ellen-ellen kell mondjak. : )
Egy szarul megcsinált fix támasz sérülékeny, akárcsak egy szarul megcsinált görgős. Egy jól megcsinált görgős naná, hogy erősebb mint egy szarul megcsinált fix, de egy fixet könnyebb jóra csinálni mint egy görgőset. Samsonite a megmondhatója. Volt négygörgős Samsoniteom - igazából még megvan, elfekvőben -, nem ment át a reptéri csomagkezelő teszten.
Nagyobb az esély, hogy egy fixes erősebb lesz mint egy görgős.
Analógia: egy téglát nehéz elrontani.

Jofiu 2011.09.03. 14:46:11

@Shinjuku: Nincs kedvem nekem erre a bizonygatós Orbánkodásra. Mindenbe bele lehet kötni, minimum a sapka miatt.
Nem vagyok expert a szabályokban, de korábbi szólással ellentétben laikusként is található wizzairre vonatkozó szabályozás elveszett csomagra, késettre is, olyan amilyen, 21 napos, 1100EUR gumiszabály, csak ennyit mondtam. Készséggel elhiszem, hogy az IATA űberszuper utasseggkinyalós, ezzel ki is beszéltük részemről.
süti beállítások módosítása