Tibor szombaton utazott a Wizzairrel, de csak ő, a csomagjait valahogy Budapesten felejtette a légitársaság. Azóta hiába próbálja visszaszerezni a poggyászt, senki nem tud semmit - segíteni meg nem igazán akarnak.
Augusztus 27-én szombaton a 18:20 perces járattal utaztam Ferihegyről a London-Lutoni reptérre. Leszállás után körülbelül még húsz utastársammal együtt potyára vártuk a csomagjainkat, az ottani személyzet arra hivatkozott, hogy sajnálatos hiba történt - a csomagjaink Ferihegyen maradtak. Ezután elkérték a nevem, telefonszámom és címem, majd mosolyogva közölték, hogy felhívnak, amint tudnak valamit, a csomagomat pedig miután megérkezett, kiszállítják a megadott címre. A címem a helyszínen ugyan nem tudtam megadni, de ezt pótoltam a Wizzair panaszoldalán.
Minden adatom le van adva tehát a légitársaságnál, azóta a saját emeltdíjas ügyfélszolgálati telefonszámukon is hívtam őket. Az első hívásnál néhány percnyi várakozás után meguntam, hogy a várakoztató vonalon kívül senki nem kommunikál velem, -mindezt persze az én pénzemen-, a második hívásnál pedig a diszpécser állítása szerint semmit nem tudnak a csomagomról, valamint, hogy írjak a Wizzair panaszoldalára.
Mondanom sem kell, a légitársaság azóta sem keresett sem telefonon, sem más elérhetőségemen. A helyzet tehát; azon kívül, ami a kézipoggyászomban volt semmim nincs nálam, mindennapi használati tárgyaktól kezdve a fontos papírokig - minden. Egyik reptér ujjal mutogat a másikra, én pedig hívogassam az ügyfélszolgálatot a saját pénzemen - potyára - azért, hogy meghallgathassam az újabb magyarázkodást, vagy éppen azt, hogy nem tudnak semmiről.
Szívből remélem, hogy levelemmel felkeltem a légitársaság figyelmét - ha már panaszoldalukon nem képesek válaszolni, csak terelni ide-oda, valamint azt, hogy leendő utasaiknak nem kell átélni ezt a kiszolgáltatott helyzetet.
Dr. Kix 2011.08.31. 14:30:38
Dr. Kix 2011.08.31. 14:32:38
Skodakék Fábia 2011.08.31. 14:33:52
Ezmeg : "semmim nincs nálam, mindennapi használati tárgyaktól kezdve a fontos papírokig - minden"
Hát a kézipoggyászban mi volt, ha nem a fontosh dolgok?
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.31. 14:34:18
É2I 2011.08.31. 14:41:19
Na tippeljünk! Én tippem: Tokió
Mármint ott tartózkodnak Tibor csomagjai.
Col.Maybourne 2011.08.31. 14:41:46
Az viszont tipikus "lokoszt" dolog, hogy a mai napig sincs csomag. Aztan a viccair felajanlotta-e, hogy vasarolj be magadnak ruhat, cipot, stb aztan vidd a szamlat es kifizeti? Neeem? Na ezert ne utazz fapadossal!
Jokkura 2011.08.31. 14:42:19
Ha lenne rá keretem,feladnék 19 kg betontömböt börőndben,kíváncsi lennék,hogy az is elvész-e ?
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.08.31. 14:44:40
D.S.K. 2011.08.31. 14:45:44
Col.Maybourne 2011.08.31. 14:49:09
Skodakék Fábia 2011.08.31. 14:51:02
Aztán ezzel is odaérsz. Előbb-utóbb :))
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.08.31. 14:54:46
Akkor már inkább lóháton! :)
Fitos Attila · http://paleotop.blog.hu/ 2011.08.31. 14:59:17
Col.Maybourne 2011.08.31. 15:03:43
Metsegukre szolgaljon, hogy a MA603-mal elhoztak es masnap reggel kiszallitottak.
Skodakék Fábia 2011.08.31. 15:06:12
De inkább lóháton mint birkaháton...
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.08.31. 15:12:59
Birkák repülhetnek egyébként?
Rosszindulatú Vászka 2011.08.31. 15:17:18
Skodakék Fábia 2011.08.31. 15:18:48
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.08.31. 15:23:50
Sztratoszférán kívülre repít a Wizzair?
@birka0000:
Nyugtass meg,hogy a gyapjút csomagban adod fel! :D
Csigorin 2011.08.31. 15:27:43
Amugy meg jaratszam es csomagszelveny ellenorzo szama. Tovabba a repteren (helyszinen) felvett jegyzokonyv. Ezek fenymasolata plusz egy dorgedelmes level. Cimzett a kozponti ugyfelszolgalat pesten, termeszetesen ajanlva.
Az meg hogy van hogy a cimed nem tudtad megadni a repteren? Ugy mesz oda hogy azt se tudod hol alszol?
GGG77 2011.08.31. 15:37:22
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.31. 15:40:32
És nyereséges is, nem kell félévente nyolcmilliárddal megtámogatni, mint a malévot.
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.08.31. 15:45:05
Abból a 8 milliárdból azért elég sok embernek csurran-cseppen :):):) Ezt is számold bele :)
Skodakék Fábia 2011.08.31. 15:46:09
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.31. 15:47:50
Taxomükke (UK) 2011.08.31. 15:59:37
/tno+DA= 2011.08.31. 15:59:48
Olcsó húsnak sajnos híg a leve. Kíváncsi leszek mikor lesz a Wizzairnél állóhely a gépen. Mert az ötlet már felmerült.
Ekkora egy trágyadombot. Csoda, hogy a gépeik fent maradnak. :S
RoopeHUN 2011.08.31. 16:05:58
Ja és igen, a 21. században illik tudni, hogy ez simán előfordul, igy tessék fogkefét, pénzt, fontos iratokat kézipoggyászban hordani.
Skodakék Fábia 2011.08.31. 16:06:56
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.08.31. 16:09:20
El tudom képzelni, hogy normális kommunikáció esetén a kitelepített személyzet segít, nem kell a fejüket a falba verni vagy felmosni velük a kifutópályát. Persze ha szóból nem értenek... >:)
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.08.31. 16:11:09
Viszont nem is túl gyakran zuhannak le. Egy gép általában csak egyszer, nagyon ritka az, hogy többször is lezuhanjon.
AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2011.08.31. 16:21:56
Amúgy nem hiszem, hogy a Wizz tehet arról hogy a csomag maradt, hanem a CELEBI, az tény hogy után neki kellene gondoskodni az eljuttatásáról. Amúgy erre van a biztosítás én is csak reménykedni szoktam hogy egyszer, csak egyszer hagynák el a csomagom :D
Jaj és tudjátok ugye, ha Wizz jegy kelk és rajtam keresztül meg a foglalás akkor 3300Ft-ot sporoltok fejenként? Nézétek meg a oldalam tele van jobbnál jobb ajánlatokkal :D
bl4ze 2011.08.31. 16:30:22
fontos papírok a csomagban : áááááááááá
...más: én az évek alatt kb. 6-8 alkalommal utaztam már Wizz-zel. soha semmi baj nem volt a csomagokkal, és minden esetben pontosan érkezett és indult. ennyi.
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.08.31. 17:12:52
Ez szép teljesítmény, csak hát lutri: nézni kell egész nap a portált van-e a kellő uticélra még gép. Én ennyiért Korfura mentem. sajna csak egy irányba..
AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2011.08.31. 17:33:21
Meg különben is a legszebb része az egésznek, mikor szépen sakkozgatva összeraksz egy ilyen programot
A country full of aliens · http://angliavagyamitakartok.blog.hu/ 2011.08.31. 18:32:41
SarahConnor 2011.08.31. 19:25:31
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2011.08.31. 20:24:16
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2011.08.31. 20:25:42
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.08.31. 20:33:47
Megdobbent 2011.08.31. 21:03:35
Mylady 2011.08.31. 21:06:59
Én nemrég jártam úgy Ferihegyen, hogy a landolás után a gép komplett utazóközönsége ácsorgott hosszasan a szalag mellett, amire felpakoltak már 3 gépnyi bőröndöt (más járatok) el is vitték mindet, csak a mieink nem akartak jönni. Aztán egyszercsak valaki elment szétnézni és kiderült, hogy a 3-as szalagra írták ugyan ki a járatunkat, a csomagjaink viszont a 2-es szalagon körözgettek békésen...
AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2011.08.31. 21:08:36
Jofiu 2011.08.31. 21:43:48
Az előírások csak 21 nap után kötelezik a légitársaságot kártérítésre, 21 nap után számít elveszettnek a csomag. Addig csak késik. : )
És 21 nap után is max ca. 1100 EUR lehet a kárigény, vagyis ennél többre nem kötelezhetőek. Ez nem jelenti ezt meg is kapod, meg kell egyezni a légitársasággal, ki kell belőlük dumálni. Vagy ha nagyvonalúak adhatnak maguktól többet is, bár erre nem hiném, hogy építeni lehetne : ). Gondolom kötekednek majd amiben lehet. Állítólag joguk van kérni eredeti számlákat is, ha kétségek merülnek fel. Valószínű egy drága táskát nem hisznek el csak úgy bemondásra. Mondjuk én a helyükben nem kötözködnék sokat egy kicsit magasabb áru kártérítési igénynél, hisz sok extraköltséget és bonyodalmat okoznak egy ilyen üggyel.
Amúgy az elveszett poggyászt kezelő irodának (nem feltétlenül a légitársaság alkalmazottai hanem szerződéses csomagkezelők) szokott lenni helyi telefonszáma ahol érdeklődni lehet. Ha Ferihegyen van, akkor Lutonban is kell legyen. És ez nem emeltdíjas. Én a ferihegyinél már a helyszínen elkértem a számukat és megkérdeztem, mit kell mondanom a telefonba ami alapján gyorsan bazonosítják az ügyem, és hogy mennyi idő után érdeklődjek ha ők nem keresnek. Szerencsére kerestek és ajtóig szállították a csomagot 3 nappal az érkezés után. Jó jártam, mert nem nekem kellett 230 kilométert cipelnem vonaton, buszon és gyalog. Legközelebb is szívesen igénybevenném ezt a csomagelvesztési és házhozszállítási szolgáltatást. : ))
A fontos irataidra pedig vigyázhatnál, ha fontosak.
Megdobbent 2011.08.31. 21:45:52
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.08.31. 23:23:24
Balint Gyuri bacsi 2011.08.31. 23:38:36
Jelezd a repternek.
AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2011.08.31. 23:41:14
De sajna tiranába sincs jobb lehetőség átszállással olaszon keresztül kb. 180-200€ba kerül egy oda vissza jegy.
AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2011.08.31. 23:44:35
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.09.01. 01:03:11
Állítólag télen még a Malév jegy is olcsóbb oda:)
ÉNVAGYOKAZOKOSKÁK 2011.09.01. 01:19:49
Kicsivagyokszekrealloken 2011.09.01. 14:13:34
Kicsivagyokszekrealloken 2011.09.01. 14:15:03
robinsoncrusoe 2011.09.01. 14:21:33
grimbusz 2011.09.01. 14:26:44
De amikor hazamentunk (elvileg) 18-an Budapestre, akkor csak szimplan toroltek a jaratot, majd amire attettek minket pentek este, kb 6 orat kesett, igy az elso becsekkolas es a landolas kozott ropke 40 ora telt el. Panasz e-mailre persze semmi valasz.
Mar banom, hogy a karacsonyi jegyet is naluk foglaltam.
sydneybeachgirl 2011.09.01. 14:35:23
Molinaseca 2011.09.01. 14:51:44
gio · www.napiauto.blog.hu 2011.08.31. 20:24:16
Azért, hogyha a személyit elhagyja, tudja magát igazolni valamivel. Vagy te anyakönyvi kivonattal jársz?
Mennyi nagyképű tuskó van itt, akik még sose hagytak el semmit, vagy sose intéztek valamit rosszul Azért bánnak így a szolgáltatók az ügyfelekkel, mert maguk az ügyfelek is egymást fikázzák, a szolgáltató helyett. Ostoba rosszindulatú bagázs.
LuciFerko 2011.09.01. 14:56:51
3 hónap múlva lett meg, szerencsére elküldték Ferihegyre.
LuciFerko 2011.09.01. 14:59:28
Tom és Jerry fan · http://www.tomesjerryfan.hu 2011.09.01. 15:00:36
Molinaseca 2011.09.01. 15:03:34
amúgy a Wizzair-nek valóban csak emelt díjas száma van. Aki hülye vagy tájékozatlan, ne itt élje ki a fruszt5rációjátm hanem a fikuszon, kiskutyán vagy barátnőn.
wdo 2011.09.01. 15:05:24
Ahogy mondod. Elviteti magát Londonba 20 euróért biztosítás nélkül (mert úgy olcsóbb), oszt itt emberkedik, hogy milyen szar a Wizzair. A poggyász eltűnéséhez a légitársaságnak semmi köze barátom. De ha mégis úgy gondolod akkor nyugodtan lehet menni British Airways el 1500 euróért. (Mellesleg az egyik ismerősöm pont British Airways el repült amikor elhagytak minden csomagját, és soha nem került meg.
Molinaseca 2011.09.01. 15:06:46
utazz Malévvel.. jahh, ötször annyiért..
Molinaseca 2011.09.01. 15:11:16
Amúgy a Wizzair addig nem szar, míg nem történik baj, utána köcsögcég, mert leszarják- ismerős tapasztalata, nem az enyém. Mint mondtam, nekem bajom eddig nem volt velük, de az feltűnt a honlapon, hogy kizárólag kb 400/percért tudod őket felhívni, ha bármi bajod van. Ez azért repülős utazásnál kissé meleg szerintem, tekintve hogy ez egy valamennyire speciális formája a külföldre jutásnak, mert a buszon/kocsiban/vonaton nálad van a csomag, és töredéke szabálynak kell megfelelned..
Jofiu 2011.09.01. 15:12:34
3 hónap?! Érdekes lenne tudni mi a háttere ekkora késésnek. Csoda, hogy egyáltalán foglalkoztak vele 3 hónappal később.
exkalibur 2011.09.01. 15:18:28
Jofiu 2011.09.01. 15:22:25
Műszaki cuccok erősítővel egyetemben voltak a feladottban?
Ferihegy hírneve alapján még az is lehet, hogy valaki a repülő helyett figyelmetlenségből a saját autójába pakolta be. Ha nincs nyoma a csomagnak, akkor ez rendőrségi ügy is lehet. Nekik csak nem kell az emelt számos vonalat hívniuk.
Skodakék Fábia 2011.09.01. 15:35:47
@Molinaseca: nem káröröm. Csak aki sokat jár ide az megtanul mindenféle szolgáltatóval szemben fekészülni a legrosszabbra. Ergo feladott poggyászba csak ruhát tesz, meg olyasmit amit pénzzel lehet pótolni, illetve megköti a napi 400Ft-os utasbiztosítást ami ilyen esetben fizet mint a katonatiszt.
És akkor nincs rinya.
lobster thermidor 2011.09.01. 15:36:21
brokerceg 2011.09.01. 15:36:47
ha 5 napon belül nem találják a csomagodat, akkor utána a wizzair felelőssége a megtalálás.
ha nincs biztosításod, a montreáli egyezmény értelmében akkor is felelniük kell a csomagodért maximum 1131 sdr (~1500 usd) értékben. ne hagyd magad!
Ambörzsé 2011.09.01. 15:40:45
Seang Lee 2011.09.01. 15:42:40
Seang Lee 2011.09.01. 15:44:44
Urban Gorilla · http://urbangorilla.blog.hu/ 2011.09.01. 15:45:37
lellei 2011.09.01. 15:53:42
-
-
Ha bárkit érintene; a WizzAir nem emeltdíjas telefonszámon is elérhető!!!
06-1 358-65-91
-
-
-----
lellei 2011.09.01. 16:02:05
Ha bárkit érintene; a WizzAir nem emeltdíjas telefonszámon is elérhető!!!
06-1 358-65-91
telkoe 2011.09.01. 16:04:56
kb 5000 Ft miota nagy penz?
temesp 2011.09.01. 16:26:50
Én mindig mindig megveszem pedig csak 178 cm vagyok, viszont roppantul sérelmezném, ha ingyen ülne oda vki, amiért én fizetek.
Ennyi pénz kibírható még egy fapados járaton is, főleg ha már foglaláskor tudod, hogy milyen magas vagy. A gépeket pedig az Airbus építi , nem a Wizzair.
mezga-aladar 2011.09.01. 16:28:40
kb 3éve Bp-Glasqow egy hétre mentem nyaralni. Ryanair
odaérve a csomag nem volt Glasgowban. csomag nélkül nyaraltam. vettem ruhákat stb (csak normálisan ami fontos volt, naygon jóó áron) számlát kértem
egy hét mulva visszafelé a reptéren ideadták a csomagom és vihettem haza:)
utólag
kiderült a Feri, uppsz Liszt reptéren szúrópróba ellenőrzés volt és a biztonságiak elbaszták lekéste a csomag a gépet (100%, mert a cukorpótlót egyesével egy zacskóba kinyomogatták :)
és az UTAS biztosítás kifizette a számlákat (az igazolt költségeket)
a RYANAIR anazonkívül hogy a csomagom végülis ideadta, költség stb térítéses leveleimre baszott válaszolni... ez után mentem a biztosítóhoz
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.09.01. 16:37:41
EN ugy tudom a CELEBI vegzi ( egyebkent nem egy borondunket "kezeltek" mar ,s ajnos joakt nem tudok roluk mondani. A legutolso esetben konkretan LETORTEK kb tobol a huzoful tartojat) Hogy hogy sikerult,azt nem tudom).
lellei 2011.09.01. 16:38:13
Londonban élek egy ideje, eddig csak kétszer utaztam a WizzAir-rel, de a második utazásnál már „problémám” volt velük…
Július végén, Bp – Ferihegy 1-en landolva, a szalagnál várjuk a csomagjainkat.
A Londonban egyszerre feladott bőröndök közül az egyik az elsők között, míg a másik az utolsók között érkezett meg a szalagon.
A második bőrönd külső zsebén Londonban még volt egy apró, 1Ł-os lakat…
Ez a lakat Ferihegyen már nem volt meg, mert lakattal együtt a külső zseb –nemes egyszerűséggel- le lett tépve, és eltűnt minden, ami benne volt.
Irány a ferihegyi Celebi képviselete, megirattuk a kárfelvételi jegyzőkönyvet.
Kárértékként nem irreális összeget diktáltam le, hanem a valós kárösszeg került a papírra.
A bőrönd értékét a WizzAir abban az esetben téríti meg, ha egy külsős javíttató cég a bőröndöt javíthatatlannak minősíti.
Hát az én esetemben javítható volt a bőrönd, bruttó 8 800 Ft-ért, 10 napos javítási határidővel.
Felhívtam a WizzAir-t, hogy én azért jöttem haza Magyarországra, mert pár nap múlva elmennék nyaralni, ehhez pedig mihamarabb kellene egy bőrönd, és akciósan épp 8 000 Ft-ért kaphatóak most az Auchanban.
A válaszuk pedig: NEM, mert az Üzletszabályzatuk szerint erre nincs lehetőség, inkább kifizetik a javítás drágább összegét!
(Utoljára a honvédségnél találkoztam ilyen beszűkült, korlátolt gondolkodással)
Nem volt mit tenni, vettem egy új bőröndöt, azzal mentem el nyaralni, és most van plusz egy bőröndöm, amit nem éppen egyszerű tárolni.
Amíg elkészült a bőrönd, történt néhány e-mail váltás köztem és az ügyfélszolgálat között;
Kiderült, hogy az eltűnt értékek közül a 100 ml-es parfüm árát nem fogják megtéríteni, mert az Üzletszabályzat szerint ez eleve nem szállítható a bőröndben.
A többi értékről (borotvapengék, borotva gel) nem is esett szó.
Miután pár nap késéssel megérkezett a kártérítési összeg, kiderült, hogy csak a bőrönd javíttatását térítették meg, a borotvakellékék értéke (kb. 4 500 – 5 000 Ft) valahogy elfelejtődött.
Ekkor lendületből elmentem a kerületi rendőrkapitányságra, és feljelentettem őket,
(ott tudtam meg a rendőröktől, hogy már Ferihegyen meg kellett volna tennem az ottani kapitányságon a feljelentést) majd a Fogyasztóvédelemnél tettem panaszt.
Nyilván nem az az 5 000 Ft bosszant, hanem az a hozzáállás, hogy teljesen hülyének nézik az ügyfeleiket.
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.09.01. 16:39:30
Vkat118 2011.09.01. 16:43:55
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.09.01. 17:18:22
Amugy nekem is ket honapba kerult elintezni a cseret (mondjuk ebben en is sokat tokoltem) , de legalabb csereltek.
ÉNVAGYOKAZOKOSKÁK 2011.09.01. 18:31:38
kerdesek05 2011.09.01. 20:58:24
Shinjuku 2011.09.02. 04:05:52
Jofiu 2011.09.02. 08:28:31
De.
A montreali egyezmény nem IATA tagságtól függ. Az EU tagállamai mind ratifikálta az egyezményt, ez alól wizzair sem huzhatja ki magát.
en.wikipedia.org/wiki/Montreal_Convention
www.icao.int/icao/en/leb/mtl99.pdf
eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32002R0889:HU:HTML
Jofiu 2011.09.02. 08:33:27
Ha még van kedved játszani, lehet, hogy a késésért még valamit behajthatsz. Bár biztos nem sétagalopp, de most olvastam a fenti EU-s linken:
"A poggyász késése
A poggyász késése esetén a légifuvarozó felelős a kárért, kivéve, ha minden ésszerű intézkedést megtett a kár elkerülése érdekében, vagy lehetetlen volt ilyen intézkedések meghozatala. A poggyász késéséért a felelősség 1000 SDR-re (helyi pénznemben kifejezett összegére) korlátozódik."
Jofiu 2011.09.02. 08:37:07
Ellent kell mondjak. A kerék mindíg sérülékenyebb, mint a fix támasz, és mivel tudjuk milyen kíméletesen bánnak a csomagokkal, előbb utóbb elő is fordul.
Tapasztalat.
A letört kerék után lesz csak igazán instabil a bőrönd, üresen is.
Minél kevesebb, minél zömökebb kiálló rész, annál jobb.
hangképzavar 2011.09.02. 13:10:43
Korfu-Bp. viszonylatban a wizz éppenséggel duplájába került (volna), mint a Malév... (tudom, nem mindegy, mikor nézed, mikor foglalod, de akkor is...)
Még egy adalék: október vége-nov. eleje Róma, oda-vissza. Jelen állások szerint semmivel sem olcsóbb, mint a Malév. Bocs.
A korfui hazautazásból tanulva maradok a nemzeti légitársaságnál.
Shinjuku 2011.09.03. 06:58:29
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.09.03. 10:32:02
Eddig nekem csak a negykerekes borondok jottek be, kereket meg sosem sikerult letorniuk (nekem sem) ellenben ezekkel a tamaszokkal.
@hangképzavar: Sokszor feleannyi a jegy. Pl. hol tudnal te ket embernek, karacsonyi idoszakra osszesen 18 ezerert (tehat fejenkent es iranyonkent 4500 ft) foglalni London-BP jegyet? Megmondom, eleg keves legitarsasagnal. Igaz jo elore, de nekem sikerult:D
hangképzavar 2011.09.03. 12:06:05
Jofiu 2011.09.03. 14:39:50
Ellen-ellen kell mondjak. : )
Egy szarul megcsinált fix támasz sérülékeny, akárcsak egy szarul megcsinált görgős. Egy jól megcsinált görgős naná, hogy erősebb mint egy szarul megcsinált fix, de egy fixet könnyebb jóra csinálni mint egy görgőset. Samsonite a megmondhatója. Volt négygörgős Samsoniteom - igazából még megvan, elfekvőben -, nem ment át a reptéri csomagkezelő teszten.
Nagyobb az esély, hogy egy fixes erősebb lesz mint egy görgős.
Analógia: egy téglát nehéz elrontani.
Jofiu 2011.09.03. 14:46:11
Nem vagyok expert a szabályokban, de korábbi szólással ellentétben laikusként is található wizzairre vonatkozó szabályozás elveszett csomagra, késettre is, olyan amilyen, 21 napos, 1100EUR gumiszabály, csak ennyit mondtam. Készséggel elhiszem, hogy az IATA űberszuper utasseggkinyalós, ezzel ki is beszéltük részemről.