Nem szeret a szerződés szerint fizetni az Aegon - legalábbis naiv ügyfél elbeszélése szerint. Amit korábban biztosítottak és háztartási eszköznek nyilvánítottak, most nem fizetnek ki - már ha létezett egyáltalán a szóban forgó eszköz. (Kit érdekel, hogy van róla számla?)
Vásároltunk egy házat. Gondoltuk a mai viszonyok mellet kötünk rá biztosítást, betörés és természet által okozott károkra. Minden gond nélkül ezt meg is tettük az AEGON MAGYARORSZÁG biztosítónál. Szerződéskötés alkalmával felhívtuk a biztosító figyelmét arra, hogy van egy alakformáló gépünk is a háztartási ingóságok mellet. Megkérdeztük kell-e rá külön biztosítást kötni, vagy elég, amit éppen akkor kötöttünk. Az ügyintéző hölgy nem tudta biztososan, ezért oda hívta a kockázat elbíráló szakértőt, aki a következőt mondta. Amennyiben nem kereső tevékenységre használjuk és a számla a szerződő nevére szól, nem kell külön biztosítani elég az aktuális biztosítás, amit ott akkor kötöttünk.
Kb 6 hónapra rá betörtek hozzánk és elloptak tőlünk 2,6 millió forint ingóságot és az alakformáló gépet, összesen 9,8 millió értékben. Rendje és módja szerint bejelentettük mindenhol. Biztosító, Rendőrség. Leadtuk a számláinkat, dobozokat, adásvételi szerződéseket. A Rendőrség lezárta két hónap múlva ismeretlen tettes ellen a nyomozást. A két hónap alatt a biztosító magánnyomozókat küldött ránk.
A lezáró határozat után kaptunk egy levelet, hogy kiutalnak 1,6 milliót, mert ennyi a kárunk. Panaszlevelek tömkelegét írtuk, majd kiutaltak megint 1 milliót, és közölték velünk, hogy az alakformáló gépet azért nem fizeti ki, mert nem minősül háztartási ingóságnak.
Bementünk a Biztosítóhoz ahol a szerződést kötöttük és kértünk egy nyilatkozatot arról, hogy ők voltak azok, akik háztartási ingóságok csoportjába sorolták. Beküldtük nekik és vártunk. Nemsokára kaptunk egy levelet, hogy a kárszakértő nem volt mindennel tisztában a géppel kapcsolatban ezért rosszul döntött. Jó mi? De azért döntött.
Mikor pedig elküldtük a feladó vényeket a biztosítónak, hogy polgári pert kezdeményeztünk ellenük, és a PSZAF- nál is feljelentettük őket, feljelentettek bennünket a rendőrségen csalás miatt. Most rendőrségre járunk, ők pedig röhögnek a markukba. Teszik ezt joggal, hisz mire kötelezik őket a kárrendezésre, addigra ezt az összeget a befektetéseikkel, hitel kihelyezéseikkel évi 30-35 % hozamra tesznek szert, míg nekünk csak a MNB évi 6% kamatát köteles megfizetni.
Lakásbetörés alkalmával közel 9,5 millió kárt okoztak a betörök. Ebből a kárból 2,6 milliót kifizetett a biztosító. Az alakformáló gépre pedig most már azt mondja, nem is létezett, azt csak biztosan utólag csatoltuk be. Teszi ezt úgy, hogy
– Számlánk van a gépről,– Igazolta az a személy, aki megvette a gépet a férjem helyett 2009-ben, mert ő akkor Spanyolországban dolgozott,
– Igazolta a szerviz ahol javíttattuk a gépet 2010 nyarán,
– Rendelkezünk egy nyilatkozattal, amit a Székesfehérvári Aegon Biztosító adott ki, hogy mi a szerződéskötéskor bejelentettük nekik, hogy van egy ilyen alakformáló gépünk. Ők akkor nem vették a fáradságot, hogy megnézzék, ellenőrizzék a gépet annak ellenére, hogy mi meg is kérdeztük kijönnek-e,
– Illetve igazolta a Cég, akitől vettük, hogy ők adták el nekünk a gépet.
Tanulságos az eset, és talán segít másoknak abban, ha az AEGONNÁL köt biztosítást mire számíthat, vagy ha biztosításkötés előtt áll, kit ne válasszon. Mindent elkövetnek, ne kelljen kifizetni a kárt, vagy minél később kelljen.
Az utolsó 100 komment: