Tékozló Homár

Az elveszett OTDK-s nyeremény

2011.09.12. 13:57 | juszka | 56 komment

Az egyetemisták, főiskolások életében többnyire egy jól sikerült OTDK egyet jelent a lehetőségekkel és a nem elhanyagolható pénzjutalommal, Kata azonban csak várja az elismerést - a megérdemelt összeget senki nem akarja utalni neki.

Nem tudom, hogy kihez fordulhatnék a problémámmal, így Önök jutottak eszembe hátha tudnának segíteni, és érdekli Önöket. 2011 áprilisában részt vettem az idei OTDK (Országos Tudományos Diákköri) versenyen, ahol 2. helyezést értem el. A versenyt 2 évente rendezik meg így a bolognai rendszer miatt én már csak diploma után tudtam részt venni rajta. Nagyon büszke voltam a 2. helyezésre, nem kevés munkám volt benne. A hivatalos nyeremény egy 30ezer Ft-os pénzjutalom lett volna, csakhogy én ezt az összeget még mindig nem kaptam meg, és rengeteg megkeresés után még válaszra se méltattak.

Voltam bent személyesen, írtam emailt a főiskolám különböző vezetőinek, a szervezőknek, az országos bizottságnak de mindenki csak hárított és a legtöbbször még választ se kaptam. Én a Zsigmond Király Főiskolán végeztem, így nekik kellene utalni a nyereményt de ennek dátumáról még felvilágosítást se kaptam. Nagyon igazságtalannak és felháborítónak tartom azt, hogy dicsőséget hozok a főiskolámra, ők ezáltal előrébb kerülnek a felsőoktatási intézmények rangsorában (mert ott azt is nézik hányan érnek el helyezést az OTDK-án) és lassan fél év után még egy kamu időpont megadására is lusták.
Nagyon örülnék, ha ez nyilvánosságra kerülne, nem csak a nyereményem miatt, hanem az egész mentalitás miatt ami manapság a felsőoktatásban észrevehető.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.09.12. 14:00:09

Aszittem pedig, hogy ma száraz gecizésen kívül nem fog itt történni semmi!

Rosszindulatú Vászka 2011.09.12. 14:03:45

Az internet nagyon jó dolog, de a használatánál figyeljünk arra, hogy ne sértsünk meg másokat ok nélkül.

A motor meg monynonle!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.12. 14:04:52

Nem tudom, a bolonyai rencernek mi köze hozzá.

Harmincezerért nem érte meg. De azért pár bérletet vehene belőle, igazán adhatnák a pénzt.

"mindenki csak hárított"

Pontosabban?

gergo1000 2011.09.12. 14:12:29

na a dicsőség után most jön a szégyen:)
azért nem semmi szinvonal lehet ezen a versenyen.

megamenn 2011.09.12. 14:18:50

Az OTDK verseny jó dolog, de a részvételnél figyeljünk arra, hogy egy szánalmas második helyezéssel ne hozzunk szégyent az iskolánkra. :)

A_blogger 2011.09.12. 14:19:19

ez miért homár poszt?

Eric_Cartman 2011.09.12. 14:24:09

Kata, nyugodj meg. Országvédelmi tervet hirdet Orbán Viktor. Az OTDK jutalmak megvédése is szerepel benne.

megamenn 2011.09.12. 14:28:35

Rohadék bolonyai rencer!!! Szerintem az nyúlta le a lóvédat!

juhaszvik 2011.09.12. 14:33:52

mintha már jártam volna egy ilyen odtk-n, még valahol Szegeden.

megamenn 2011.09.12. 14:33:55

Bolonya egyébként is szar hely, én útálok mindent ami onnan származik Oktatási rendszer, horgászbot, tészta... Svájc sokkal jobb...sapka, bicska :)

megamenn 2011.09.12. 14:36:09

@juhaszvik: na az odtk meg aztán a legszarabb :)

Harlequin 2011.09.12. 14:40:07

Be kell fúni WD40-el...

É2I 2011.09.12. 14:54:04

Nem tudom, de annyira uborka a szezon. Pedig nálam már kivitte a peronoszpóra. :S

Csigorin 2011.09.12. 14:57:10

Miert a masodik reklamal? Az elso megkapta a penzet? Amugy nem a foiskola utalja ezt szerintem ha egyszer egy orszagos verseny, hanem valami orszagos fofallosz.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.09.12. 15:10:02

Majd' az összes professzor és docens (tisztelet a kivételnek) seggnyaló KISZ-titkárként ragadt bent az egyetemeken, főiskolákon. Mit várunk tőlük?

pengusz 2011.09.12. 15:15:23

Szerintem tegyél panaszt az egyenlő bánásmód hatóságnál, hogy a roma származásod miatt (még ha nem is vagy az) nem kaptad meg a díjat...

salapapa · http://salapapa.hu 2011.09.12. 15:25:53

szégyent tudsz hozni a főikoládra, de dicsőséget csak neki.
ha jól tudom...

amúgy sokkal többet is veszítesz majd az ÉLETben mint 30ezer... kezdd el mexokni! :)

VilMarci 2011.09.12. 15:26:18

Szerintem Kata pénzét már átutalták abba az alapba, amibe majd diplomás fizetésének 98%-át kell majd utalnia.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.09.12. 15:27:28

@megamen: Milano valamivel jobb, bár a pizza ott is ugyanolyan hajlós nyers szar.

juhaszvik 2011.09.12. 15:34:30

@megamen: összemosódnak a betűk így a múlt ködéből :) amúgy tényleg sz*r volt...

igazságos 2011.09.12. 15:42:41

Hát, kicsit kételkedem észbeli képességeidben, kedves posztoló. Írni ugyanis nem tudsz.

DICSŐSÉGET HOZOK A FŐISKOLÁMNAK, nem főiskolára!!! Aztán, vesszőhiányosságok is vannak.

Nyugtass meg, nem irodalomversenyen voltál, meg nem vagy Schmitt Pál fogalmazója.

Ezektől függetlenül igazad van, köcsögök adják meg a nyereményedet, AMI JÁR A HELYEZÉSÉRT.

Zsigmond Király Főiskola amúgy meg egy nagy vicc. GDF se kutya, de egy fokkal azért még mindig jobb a ZSKF-nél.

@VilMarci: ja, előre gondolkodtak.

Van itt megoldás: legyenek fizetősek az iskolák, egyetemek, mindjárt nem fog az összes csóró odajárni, a tehetségeseket ellenben fel lehet venni, nekik nem kell fizetni.

Amerikában is ez működik, ott keményen perkálni kell a diplomáért, de meg is van becsülve a több nyelven beszélő, diplomás értelmiségi.

ugye, hagyma?

A posztolónak üzenem, NE ADJA FEL, ADDIG JÁRJON A NYAKUKRA, MÍG MEG NEM ADJÁK, AMI JÁR. Posztolja ki minden lehetséges helyre, hátha észbe kapnak, ÍRJON LEVELET AZ OKTATÁSI HIVATALNAK. Ez meg hogy nem jutott az eszébe eddig? Azok hátha rákoppintanak a fejükre.

VilMarci 2011.09.12. 15:49:29

Lehet, hogy hülyeség, de szerintem főiskolai pénzeket nem lehet csak úgy bárkinek utalgatni. Tehát, ha már nem vagy ott hallgató, akkor lehet, hogy a mindenható Neptun (vagy bármi is az most) egyszerűen nem enged neked utalni.

igazságos 2011.09.12. 15:51:27

Szoval, harmadjara biztos az OKTATASI HIVATALHOZ fordultam volna, minden fenymasolatot csatolva.

karosszékely 2011.09.12. 16:35:18

@VilMarci: Igen, valószínűleg nem véletlenül emelte ki, hogy diploma után vett részt a versenyen. De azt nem írta bele, hogy miért, milyen indokkal nem utalnak.

elwood 2011.09.12. 16:46:17

ez Zsigmond Király főiskola nagyon korunkbelinek hangzik,
ott szerintem minden teremben van alkotmány asztala

a 30000 Ft eltűnése is korunkbeli, Katának sok sikert a harchoz

"Voltam bent személyesen" ... nagyritkán én is jártam így az egyetemen

2011.09.12. 19:19:52

Semmi hiba: a pénzből elkezted a diplomásokra kiszabandó adó befizetését

tejfogubandi 2011.09.12. 20:27:15

Ahogy Barney mondaná: Csak az aranyérem számít !

Mylady 2011.09.12. 21:06:37

Bakker, egy otdk ezüst 30 ezer ft?
Nekem egy mezei gimnáziumi háziversenyen elért kimagasló eredményért adtak 20 ezret... 95-ben...
(összehasonlításképpen: a következő félévben az egyetemen pont ennyi volt az ösztöndíjam. félévre.)

most határozottan sikeresnek érzem magam :)

Megdobbent 2011.09.12. 21:20:12

Zorbanek meg ures boritekokat osztogattak egy ures mosoly, meg egy biztato vallveregetes mellett. Országos Tudományos Diákköri verseny, wtf.

Megdobbent 2011.09.12. 21:22:08

Amugy 30k-ra valthato vedelmet nyert, ez meg is kapta. Hol a hiba? Eltozsdezte?!

sihaya 2011.09.12. 21:35:21

Tudtommal nem jár az OTDK-ért pénzjutalom, legalábbis nem az alapítványadja, max. a sulid. Az hogya ZSKF sóher, az a te bajod, de én se 30 ezret kaptam a 2. helyért idén, csak 6-ot, mégse sírok, mert nem ez a lényeg... más ösztöndíjak pályázásánál súlyos pluszpontokat adnak érte, szal megtérül.

JnsV 2011.09.12. 22:23:53

Idén részt vettem az OTDK egyik szekciójának szervezésében mint az egyik hallgatói főszervező. Biztosan nem a posztban nevezett szekcióról van szó, mert nem vett részt a mi szekciónkban senki a Zsigmond Király Főiskoláról. A díjak kifizetésével mi is küzdünk még sajnos, így elég közelről látom a problémát. Mi sem tudtunk sokáig még körülbelüli dátumot sem mondani, most is csak körülbelül látjuk a kivezető utat.

Az Országos Tudományos Diákköri Konferenciát (OTDK) 2 évente rendezik több (idén 16) szekcióban. Az egyes szekciók szervezése külön zajlik, az Országos Tudományos Diákköri Tanács csak bizonyos (főként szervezési) kérdésekben fogja össze a szervezőket. Az OTDK elsődleges célja a hallgatók tudományos eredményeinek bemutatása, egymással való versenye. Ennek pénzbeli díjazása másodlagos, az OTDT ajánlása alapján nem is kötelező. Ennek ellenére az egyes szekciók szervezői maguk (tehát nem az OTDT és nem is hallgatót nevező intézmény) igyekeznek pénzdíjat vagy hasonló értékes nyereményt (pl. könyvutalvány, fényképezőgép, konferencia-részvétel stb.) biztosítani a legjobb eredményt elérő hallgatók számára. Sajnos több OTDK-ciklus óta visszatérő probléma a díjak, különösen a pénzdíjak kifizetése. Nem is a pénzforrás hiányzik (saját költségvetésünkben is milliós összeget különítettünk erre el), hanem a jogszabályi háttér nem kielégítő. Az SZJA törvény (1995. évi CXVII. tv.) 1. sz. melléklet 4.12. a) pontja szerint adómentes "a felsőoktatási intézmény nappali tagozatos hallgatója részére a felsőoktatásról szóló törvény szerint az őt megillető juttatásként kifizetett ösztöndíj". A további vonatkozó jogszabályok alapján (itt már nem vagyok teljesen képben a pontos jogszabályokról, csak az egyetemem pénzügyi osztályának tájékoztatására hagyatkozom) nem egyértelmű, hogy ebbe a kategóriába belefér-e egy, az OTDK-hoz hasonló szakmai megmérettetés díjazása. A rendező egyetem saját hallgatóinál még csak-csak megoldható a probléma, azonban a többi egyetemen tanuló hallgatók számára gyakran még hosszas próbálkozások után is lehetetlennek bizonyul az ösztöndíjként való kifizetés. Ilyenkor két lehetőség marad: vagy kötnek a díjazottakkal egy-egy kamu megbízási szerződést és így rengeteg adminisztráció ill. adó- és járulékfizetés után a hallgató megkapja a neki szánt összeg töredékét, vagy végül nem pénz-, hanem tárgynyereményt adnak a rendezők.

Konkrétan a posztoló problémájára rátérve:
Nem világos, hogy a posztoló a Zsigmond Király Főiskolán rendezett társadalomtudományi szekcióban versenyzett-e, vagy valamelyik másik szekcióban. Abban igaza van, hogy mindkét esetben a saját intézményén (a ZSKF-en) keresztül kellene ösztöndíjként kapnia a nyereményt, ám ha nem a ZSKF szervezte a szekciót, akkor a pénz valószínűleg nem náluk akadt el. Az is valószínű, hogy nem azért nem kap választ, mert a felsőoktatásban olyan a mentalitás, amilyen, hanem azért, mert a szervezők sem tudják a problémát megoldani, és ezért jó eséllyel ők is kellően frusztráltak. Ha az ösztöndíjként való kifizetés nem fog működni, akkor a megbízási szerződések kötése (vagy a tárgynyeremények átadása) valószínűleg közvetlenül fog történni, vagyis ez esetben a ZSKF-et kihagyva a szervező intézmény fogja a hallgatót közvetlenül keresni, a ZSKF legfeljebb a postás szerepét fogja betölteni.

És egy kis személyes vélemény a végére:
Nem biztos, hogy szerencsés az OTDK-kon a pénzdíjak adása, vagyis egyáltalán az, hogy ez szóba jön. Rengeteg problémát okoz, és a magam részéről nem hiszem, hogy egy ilyen viszonylag ki összegű, egyszeri nyeremény (az OTDK szabályzata szerint max. 50 ezer Ft lehet a nyeremény) igazán motiváló erejű ahhoz, hogy valaki egy több éves TDK munkába belefogjon. Fontosabb az erkölcsi elismerés, valamint az sem elhanyagolható, ahogy ezt már egy kommentelő emlegette, hogy sok egyéb ösztöndíj elbírálásánál az OTDK helyezésre jelentős többletpontszám kapható.
Az is jó lenne, ha nevesítve lenne, hogy (nappali tagozatos) hallgatói/tanulói jogviszonnyal rendelkezők számára a tanulmányaikkal összefüggő szakmai/tanulmányi verseny adó- és járulékmentesen díjazható. Ez sok, nálunk boldogabb országban így van...

hirokin 2011.09.12. 22:26:13

@igazságos: rosszul tudod, a dicsőséget mindig RÁ hozod valamire, pont mint a szégyent, a szívbajt, vagy a sikongató lábrázást.

JnsV 2011.09.12. 22:27:08

@JnsV: A végén pont a tanács maradt ki: az érintett szekció szervezőivel együtt érezve türelmet kérnék a posztolótól. A 2009. évi OTDK-k esetén is volt olyan szekció, ahol másfél év alatt zajlott le a díjak kifizetése. Ez nem ideális és a szervezőknek is kellően kellemetlen volt, de a helyzet nem lesz jobb attól, hogy a hallgató az asztalt veri valahol.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.09.12. 22:55:20

@hirokin: én úgy tudom, csak a régies mondatokban (operák, operettek) él a "dicsőséget hozok RÁ" és a mai szóhasználatban már max szégyent hozhat rá.

"dicsőséget szereztem az iskolámnak"
"szégyent hoztam az iskolámra"

sose voltam *5ös magyarból, de 4es volt a legroszabb jegyem. lehet rég volt és ma már megint más a módi?

Mnofőnix 2011.09.13. 00:04:15

Sok sok éve végeztem. Voltam OTDK-n. Akkor is kétévente rendezték. Nekem volt olyan szerencsém, hogy az utolsó évem februárjában volt.
A szekciómban második lettem, ha jól emlékszem. Kaptam oklevelet, de szerintem pénz nem volt. Talán egy könyvutalvány, meg egy bazi vastag angol nyelvű matematikai statisztika könyv.
A legnagyobb előny az volt, hogy februárra elkészült TDK dolgozatomat pár hónap múlva apró változásokkal be tudtam adni szakdolgozatként.
Az utolsó félévben a többség még görcsölt a szakdolgozattal, én meg nyugodtan hátradőlve figyeltem ki mit szenved. Na jó, van akinek segítettem anyaggyűjtésben, gépelésben, átolvasásban....

hirokin 2011.09.13. 01:03:14

@salapapa: Akkor biztos én vagyok öreg. :)

salapapa · http://salapapa.hu 2011.09.13. 08:03:26

@hirokin: nemnemnem... én ilyet soha nem mondanék másra!
olyat szoktam hogy vén, meg hogy trotty, nőneműeknek szipirtyó... de hogy öreg? nem sértegetek senkit. :)

igazságos 2011.09.13. 09:05:56

@hirokin: Te tudod rosszul: dicsőséget hoz neki és az iskolának.

kunfirmenbuchnummer 2011.09.13. 09:28:56

pedig a Zsírkirály Főiskolán van miből a tejbe aprítani, az 100!

kispestipeti 2011.09.13. 12:17:20

Soha nem voltam egy jól tanuló, tanulmányi versenyeken szereplő diák, bár azért becsülettel és elfogadható eredményekkel eljutottam egy felsőfokú végzettségig.(egy országosan, történelmileg, szakmailag elismert, állami egyetemen)
Először nem akartam kritizálni a posztolót, hiszen bármilyen országos versenyen részt venni nálam feltétlen reszpekt, hát még második helyezést elérni ott! Tehát ezért gratula!
DE: a kis panasz megfogalmazása, az abból kisugárzó naív tanácstalanság alapján nagyon elgondolkodtató, hogy a sok tanulás után csak ennyire futja?
A megnevezett főiskoláról meg annyit, hogy az a számosan felesleges felsőoktatási intézmények egyike. Az ott folyó képzés teljesen felesleges és nagy részben haszontalan egy olyan diákság részére, akik korábbi tanulmányi eredményeik alapján nem volt alkalmas az "igazi" méltán elismert, megkérdőjelezhetetlen felsőoktatásban részt venni. Tudom, evvel a véleményemmel sok, a ZSKF-en végzett andragógust, kommunikációs és nemzetközi kapcsolatos, gazdasági menedzser, szabad bölcsész, szociológus, vallástudományi szakembert valószínűleg most nagyon megsértettem. Mert ők mind az itt szerzett diplomáikkal nagyon sikeres és aktív részesei a munkaerő piacnak.

anarch 2011.09.13. 13:24:39

@kispestipeti: Csak ránéztem már mi is az hogy andragógus. A Zinternet azt írja hogy olyan tanár aki a felnőttképzésben oktat, avagy pedagógus 18+ embereknek. Ennek szerintem lenne értelme - már ha tényleg erről van szó. Pl. bevándorlókat érettségire felkészíteni, magyarra tanítani meg beilleszkedésben segíteni szerintem hasznos dolog.

Feltéve, hogy tényleg ezt csinálják...
Tényleg, vajh hány felnőttképző marad felnőttképző? Mert arról vannak hírek (statisztikát nem láttam, csak cikkeket), hogy végzett tanárok közül hány marad tanár és hány lesz pályaelhagyó.

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2011.09.13. 15:01:07

@kispestipeti: "andragógust, kommunikációs és nemzetközi kapcsolatos, gazdasági menedzser, szabad bölcsész, szociológus, vallástudományi szakember"

Hihetetlen, hogy a felsorolasban egyetlen szakma sincs ami erne valamit. Komuves, acs, villanyszerelo, csoszerelo, badogos. Esatobbi. A lakasatepites soran volt alkalmam talalkozni minddel. Nagyon szep penzeket kertek el, a minoseg pedig.. hat ha nem allsz mogotte, mind csak osszebassza, fel akarja venni a lovet, es tavozni. Nagyon szepen keresnek.. ja hogy ketkezi munka?
Tokeletesen egyetertek veled.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.09.13. 16:01:04

@vazsmegyeigerdezsház:
Maximálisan egyetértek, a 1,5 éves lányom is kőművesnek fogom nevelni :)

Iszonyatos pénz van benne, konkrétan a legolcsóbb ajánlatunk:
2000Ft/nm a hőszigetelés (ez 2db polisztirol lap felragasztása, hálózása, vakolása) napi szinten kissé gyakorlott embernek 100nm megoldható, de ha a külcsín is feltétel akkor 50nm.

Én nem értek hozzá, spéci szerszámaim sincsenek, szóval én egy hétig szenvedtem vele, de egy havi fizetésnyi pénzt spóroltam :) Ja, és a diadal asszony előtt, hogy amit erre szántunk természetben törlesztheti :P

2011.09.13. 16:57:32

@kispestipeti:
Apám bazze, egy ilyen hozzászólás után ki ne derüljön, hogy az ELTE-n végeztél szociálpedagógusként.

Amugy a posztoló naivságával egyetértek. Boszantó az a teszetoszaság ami az irományból sugárzik.

kispestipeti 2011.09.13. 21:17:52

@vágtázó halottkém:
Ha már így rákérdeztél elárulom, hogy én vagyok az OTDK versenyek fővédnöke, és egy konkurens, magánfőiskola rektora u.i. szabad bölcsészetből doktoráltam a ZSKF-en.
Az abaj, hogy Fentebb rögtön beindult a példázódás a kőműves - bölcsész vélt ellentét emlegetésével, ami kár, bár tény, hogy egy bölcsésznek nagyobb eséllyel lesz szüksége egy kőművesre, mint egy kőművesnek pl. egy összehasonlító irodalomkritikusra, vagy empirikus szociológusra.
Egyértelműbben; Az álítások és elméletek tudományosságának biztosítéka tehát a falszifikálhatóság, azaz hogy képesek vagyunk előre megmondani, mely empirikus tapasztalatok tudnák megcáfolni.(részlet egy OTDK nyertes dolgozatból :-)))
Na ez itt a nagy kérdés, nem az én végzettségem.

Sevy 2011.09.24. 11:56:05

Zsiga királybá lenyelte véletlen a harminc rongyot :)))))

Sevy 2011.09.24. 11:57:41

@kispestipeti: Az "abaj", hogy az "álítások"... jaj:D
süti beállítások módosítása