Tékozló Homár

Újabb jelzálog a Raiffeisentől

2011.09.26. 10:26 | juszka | 58 komment

Eszter már hat éve visszafizette minden tartozását a Raiffeisennek, sőt, még a folyószámláját is megszüntette náluk, amint lehetett. A bank azonban nem hagyja ennyiben a szakítást: két évvel később újabb jelzálogot rakott volt ügyfelük ingatlanjára. Hogy miért, az újoncnak számító ügyintéző nem tudja, és nyilván ő az egyetlen alkalmazott a banknál, szóval még egy kis időbe és levelezgetésbe telik, mire kiderül a turpisság.

2004-ben jelzáloghitelt vettem fel a Raiffeisen Banktól, amit – a bank által is elismerten – 2005-ben maradéktalanul, kamattal, minden vacakkal együtt visszafizettem, ezt követően még a folyószámlámat is megszüntettem náluk.
Idén tulajdoni lapra lett szükségem, és megdöbbenve tapasztaltam, hogy a Raiffeisen Bank 2007-ben, tehát két évvel a visszafizetés után(!!!), ugyanannak a hitelnek a kapcsán ismét jelzálogot rakatott az ingatlanra!

Egy hete napi szinten kapcsolatban vagyok a Bankkal, hogy kapjak „Törlési engedélyt” a fiktív bejegyzésre. Egy hete nem sikerül ezt elérnem, úgy, hogy ennek okát megmondani sem tudják! Az ügyintéző azzal védekezik, hogy a második, fiktív bejegyzés keletkezésekor még nem dolgozott a bankban, ezért nem tudja, ez hogyan fordulhatott elő, és hogy most miért nem akarnak törlési engedélyt adni, arra a központ neki sem ad tájékoztatást!

Csak hogy még szebb legyen a napom: a fiktív, alaptalan bejegyzés törlését (ha egyáltalán kapok rá a banktól engedélyt..) a Földhivatal felé NEKEM kell finanszíroznom, ami kb. 6300 Ft az ügyintéző tájékoztatása szerint!

Hogyan történhet ilyen? Hova forduljak az igazamért?

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.09.26. 10:29:55

Először is mindenkinek jó reggelt!

Prof. azsiráf.PhD. 2011.09.26. 10:32:54

Amúgy ajánlott levél ügyvédtől, határidő megadásával a törlésre és költségtérítés követelése. Többe lesz a leves, mint a hús, de jobb ezekkel nem cicázni.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.26. 10:33:12

Ezekszerint bármely bank bárki ingatlanára bármikor jelzálog jogot jegyeztethet be?

Le is lövethet?

elwood 2011.09.26. 10:34:29

unortodox megoldás a bank részéről, felzárkózik

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.09.26. 10:36:00

@atpijkamo: Dehogy.
A Spermabank nem.
...azt hiszem.

É2I 2011.09.26. 10:36:50

Harcold ki, hogy a törlést ők indítsák meg. Mert akkor ők fizetik.
Téves bejegyzésért nem hogy már te fizess.
Menj be és tegyél hivatalos panaszt, vásárlók könyvébe szépen beleírni, arra kötelességük lépni.

elwood 2011.09.26. 10:38:09

én bejegyeznék jelzálogjogot a bankszékházra, 1:1

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.09.26. 10:39:49

@estrella negra: Illetve csak akkor, ha az ügyintéző már legalább három éve ott dolgozik.
(Ezért a kifogásért amúgy a banki alkalmazottat kéne lelőni.)

megamenn 2011.09.26. 10:42:55

A megfejtés két szó: bolonyai rendszer

zooDoo 2011.09.26. 10:46:05

Mi mindent megtehet egy bank, érdekes.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.09.26. 10:49:48

A jelzálog nagyon jó dolog, de használata közben figyeljünk arra, hogy ne rakjuk rá boldog-boldogtalan házára ok nélkül.

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2011.09.26. 10:50:43

kérdés h a 2007-es földhivatali értesítővel mit csinált a posztoló

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.26. 10:55:15

@estrella negra: Pedig ott önerőből megoldható lenne a törlesztés. Fú, ezt lehetne részletezni mocskos szájjal...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.26. 10:56:22

@É2I: Plusz az okozott nem anyagi kár...

megamenn 2011.09.26. 10:57:33

Megmondom én, mi jár a banknak: dzsúdóütés !

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.09.26. 11:08:44

A dzsúdóütés az olyan, mint a rongybicikli?

serfecs (törölt) 2011.09.26. 11:15:58

Hogy hova fordulj? Hát ne egyből a Homárhoz, szerintem. Én ezt annyira nem értem, hogy miért a Homár az első, hát nem arra találták ki, hogy ingyen elvégezze a piszkos munkát! Teljesen egyértelmű, hogy a bank felügyeleti szervéhez kell fordulni, ez pedig a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete, ez minden bankfiókban ki van függesztve.
Meg kell írni a történteket a PSzÁF-nek, elektronikus úton is fogadnak bejelentést, természetesen nem átvállalni a törlési költségeket, stb-stb.

ex-dr. vuk 2011.09.26. 11:22:50

Rendorsegi feljelentes ismeretlen tettes ellen csalas alapos gyanuja miatt, ezen kivul a kart (6300 ft + szaladgalas + erkolcsi kar) szinten kifizettetni.

Hatha jogallamban elunk (nem).

megamenn 2011.09.26. 11:27:59

...még nem dolgozott a bankban...
Nagyon könnyen hagyod magad lerázni.

2011.09.26. 11:35:36

Szemelyesen bemenni, az ugyitezo bizonytalankodasanak elso jelere azonnal a fiokvezetot kerni, es IRASOS magyarazatot kovetelni. Addig a bankfiokot el nem hagyni, amig a "kozpontbol" meg nem erositik, hogy a jelzalog bejegyzese teves volt, valamint hogy OK inditjak el a Foldhivatalnal a torlest. Lepattintani nem szabad hagyni magadat, ha kell, emelt hangon, sok tanu fule hallatara kerdezni, hogy valoban komolyan gondoljak-e, hogy nem tudjak miert/hogyan kerult ra a jelzalog. Ha kell, orditani a fiokvezetovel, ha nem tudja kezelni a helyzetet.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.09.26. 11:43:20

A minap bementem a bankba, hogy felvegyem a náluk elhelyezett betétemet a kamatokkal.
Az ügyintéző őszinte sajnálatát fejezte ki, amiért nem adhatja ezt át nekem, mert mikor a pénzt elhelyeztem náluk, még oviba járt, ezért nem emlékszik az esetre.
Most hova forduljak?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.09.26. 11:53:31

Eszter nagy levegőt vesz, kifújja, elmegy az illetékes földhivatalba és megtekinti, hogy milyen dokumentum alapján jegyezték be a jelzálogjogot. Arról másolatot kér és elmegy a kormányhivatalba, megkérdezni, hogy akkor kinek is az anyját. Ha nagyon peche van, társasházban van tulajdonjoga, és van vállalkozó tulajdonostársa, aki egy kis ügyes korrupcióval az egész ingatlanra bejegyeztette a jelzálog-jogot...

telkoe 2011.09.26. 11:57:14

@Zwei: Csatlakozom! Bankoknal ilyen hulyesegnel szemelyesen bemenni, emelt hangon utasitani a banki droidot es ha nem azt csinalja amire utasitod akkor azonnal felettest kerni. Felettest a beosztottjai elott hasonloan kezelni.

megamenn 2011.09.26. 12:02:57

@Zwei: Pontosan ezt kell csinálni, én is csatlakozom.

vape 2011.09.26. 12:22:13

Öööö... már csak egy kérdés részemről: egész biztos, hogy a bank a 2005-ös szerződéslezárást követően elindította a jelzálog törlését? Mert (bár a posztoló említ egy 2007-es dátumot) az is elképzelhető, hogy még annak a hitelnek a maradványa ez a földhivatali bejegyzés.
Persze majd az okokat a rafi csapata megmondja egyszer, ha találnak végre egy kollégát, aki már 2007-ben is a pénzintézetnél dolgozott.:)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.09.26. 12:32:27

Vajon mit szólnának a tulajdonosok, ha az ilyen bankok (és anyaországuk nagykövetségei) előtt rendszeressé válnának a demonstrációk?

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.09.26. 12:41:13

Tegyél panaszt a Rafinál és felügyeleti szervénél, meghagyva, hogy az eredeti állapot visszaállítására adsz nekik mondjuk 7 napot.

Szólítsd fel őket, hogy a továbbiakban ne tegyenek jelzálogot az ingatlanodra, és bizonyítsák be, hogy 2007-ben te kérted a jelzálogbejegyzést.

Ugyanis ha nem járultál hozzá akkor okirat hamisítást követtek el, ami büntetendő. Esetleg ezt is írd panaszba. Azt ne, hogy 10-15Millió forintért hajlandó vagy erről a botlásról megfeledkezni, mert zsarolás, de kisebb ajándékot elfogadhatsz (adózni kell az SZJA törvénynek meglelően érte)

simon says: 2011.09.26. 12:44:34

Bankválasztó kiskáté: Raiffeisen, K&H, Unicredit, OTP : NNNNEEEEEEEEE

helianthus 2011.09.26. 12:45:52

Belegondoltam, ha mindenki csak arról tudna, ami azóta történt, amióta ő már egy bizonyos helyen dolgozott!, izgalmas dolgok lennének az országban.

Pl könyvtárban:
Olvasó: Szeretném kikölcsönözni Szolzsenyicin Ivan Gyenyiszovics egy napját! Ez a könyv tényleg az orosz munkatáborokról szól?
Könyvtáros: Nem tudom, amikor a könyvet írta, még nem dolgoztam itt. :)

Cipőboltban:
Vevő: Ez a cipő bőrből van?
Eladó: Nem tudom, amikor gyártották még nem dolgoztam itt.

ABC-ben 13 órakor:
Vevő: Friss a kenyér?
Eladó: Nem tudom, délben kezdődött a műszakom.
:):)))

Eszter01 2011.09.26. 12:50:01

Köszönöm a segítő hozzászólásokat, ügyvédhez fordulok.
Válaszolva a kérdésekre, 2007-ben a földhivatali értesítő kimaradt az életemből. Elméletileg kellett volna kapni, gyakorlatilag nem találkoztam vele, keresni meg miért kerestem volna.. A földhivatal egy hivatkozási számon két jelzálogjog bejegyzést lát (2004 és 2007), meg egy 2005-ös törlést.

2011.09.26. 13:13:03

Eszter!
Majd a fejleményeket is írd meg! Az sokszor elmarad, pedig abból tanulnánk a legtöbbet. Kösz.

Magam_a_Mondomét! 2011.09.26. 13:40:34

Tégla > kirakat > Bank kirakatába beilleszteni

Zedder 2011.09.26. 14:44:52

@Eszter01: van rá esély, hogy a földhivatalban még az előző lakcímed van regisztrálva a tulajdoni lapon (mondjuk ezt könnyen megtudhatod, csak rá kell nézni:)). Valamiért nem tartják logikusnak, hogy ha lakást vesz az ember, akkor az ÚJ címére küldjék a hivatalos leveleket - ők teljesen jól elvannak a lakásvételkori aktuális levelezési címmel, ahol ugye nagy eséllyel már évek, évtizedek óta nem fordult meg a tulajdonos. Ez lehet egy magyarázat arra, hogy miért nem kaptál levelet tőlük a bejegyzésről.

Putykum91 2011.09.26. 15:02:14

@Kurgan:@Eszter01: Mivel ezt az oldalt az érintett intézet egy-két kollégája is olvassa, természetesen az ügy soron kívüli kivizsgálása után, a kellő intézkedést megtették azonnali hatállyal, amiről a poszt íróját hamarosan tájékoztatják is.

Jokkura 2011.09.26. 15:17:32

@vuk_: nem,nem élünk jogállamban,ezt nem tudom ki dobta be a köztudatba,de Magyarország sose lesz jogállam(legalábbis az elkövetkező 50-70 évben biztos nem).
De az öltelt elinítható, megtetézve esetleg magán és közokírat hamísitással ,és jogtalan haszonszerzés gyanújával , esetleg uzsora szó is felmerülhet a feljelentésben.
A feljelentés másolatát elküldeni az osztrák anyabankhoz és az összes elképzelhető és elképzelhettelen forúmon szellőzetni .
A Kossuth tér 1-3 ki lehet hagyni ,azok úgysem arra valók,hogy az emberekkel foglalkozzanak

Eszter01 2011.09.26. 15:18:25

"Mivel ezt az oldalt az érintett intézet egy-két kollégája is olvassa"

És valóban, most hívtak. Nahát, még be is viszik a Földhivatalba a törlési kérelmet, és fizetnem se kell, a bank átvállalja.. Hogy hogy történt, az viszont rejtély maradt!
Köszönöm a segítséget mindenkinek!

Jokkura 2011.09.26. 15:22:21

@Van_mikrohullámú_sütőtök?:
hehe, kisebb ajándék ? :) esetleg egy jamaicai ingatlan , természetesen tehermentesen. Odáig talán nem éer el a bank kapzsi,karvaly ujja

Eszter01 2011.09.26. 15:33:37

Azért egy feljelentést megér az ügy szerintetek így is, hogy most állítólag elrendezik ezt a holnapi nap folyamán?

elwood 2011.09.26. 15:38:49

@vuk_: "Hatha jogallamban elunk (nem)."

Nem.

Putykum91 2011.09.26. 16:41:32

Bár erre itt még senki se hívta fel a figyelmet, de mi van ha holnap kiderül, hogy nem a bank volt a hibás, hanem az érintett földhivatal hibázott?
Vajon fog-e a posztoló javítást eszközölni a sztoriban?
Várom a fejleményeket.

Eszter01 2011.09.26. 17:00:39

@Putykum91: Fog.
De abban, hogy egy hétig nem kaptam törlési engedélyt, a bank a hibás. Abban, hogy nem tudták megmondani, miért nem kapom meg az engedélyt, a bank a hibás.
Abban, hogy ügyintéző elintézett azzal, hogy ő akkor még nem dolgozott a banknál.. hát a bankot képviseli, csak a bank a hibás.

Pitta2 2011.09.26. 17:03:17

Hova fordulj?

Rendőrséghez! Közokirat hamisítás. Reklamáld még meg a földhivatalnál is, mert neki minden bejegyzésrők kell küldeni egy értesítést

Putykum91 2011.09.26. 17:18:56

@Eszter01: Én megértem, én se éreznék másképpen. A törlési engedélyt annak ellenében indítja a bank, amit ráhelyezett. Ha nem a bank helyzetette rá az már időben bekavarhat, mert azt keresik hogy miért és hogyan került rá. Az ügyintézőt ért kritikával csak egyetérteni tudok, ez nem lehet mentség. Holnap remélhetőleg már tisztázódni fog minden.

DitavonTeese 2011.09.26. 18:30:27

Kipróbáltam Zwei módszerét már korábban: jelentem működik. Minket egy nem létező tartozás miatt egy bank BAR listára tett és letiltatta az ott vezetett dombor kártyáinkat. Bementem a bankba, kinéztem a leggyengébbet, elmondtam a problémát, ordítottam jó hangosan, írásos bocsánatkéréssel jöttem ki. A pasinak remegett a keze, miközben gépelt. Lehet, hogy nem érdemelte meg, de nem kívánom senkinek, hogy egyszerűen elvágják a pénzétől.

Megdobbent 2011.09.27. 04:12:55

A poszter jegyeztessen fel jelzalogot a bank kozponti epuletere, ne legyen szivbajos. Aztan csereljenek, ha ugy alakul.

Napeta 2011.09.27. 09:09:27

Valaki írja már meg, hogy megy ez? A Bank a beleegyezésem nélkül csak úgy jelzálogot tehet a házamra? Ott nekem is alá kell írnom valamit, nem?
Egyik nap egy kedves bankunk elhatározza magát, hogy világuralomra tör, és az összes ügyfele ingatlanára ráteszi a jelzálogát... kezdődhetne így egy krimi is.

Eszter01 2011.09.27. 09:46:08

@Napeta: Hogy pontosan mi történt, még nem tudom. Az biztos, hogy minden hozzájárulás, aláírás elkészült 2004-ben. Ezt valaki kétszer használta, 2004-ben és 2007-ben, mégpedig vagy a bank, vagy a földhivatal.

vomit 2011.11.22. 11:02:10

pa-pa-pa-pa jo uton a vilaghir fele
35 Seconds Of TV Air Time Explaining Why Austria's AAA Rating Is Doomed
www.zerohedge.com/news/35-seconds-tv-air-time-explaining-why-austrias-aaa-rating-doomed
süti beállítások módosítása