Tékozló Homár

Felszámoltuk a duplázott Raiffeisen-jelzálogot

2011.09.28. 08:12 | jackyll | 48 komment

Újabb ügyet sikerült megoldania a Homárnak. Eszter hétfőn beküldött megmagyarázhatatlan fantomjelzálogát a Raiffeisen még aznap leszedette a Földhivatalban lakásáról:

Míg csupán a tulajdoni lapot lobogtatva jártam (jártunk) múlt héten a 2007-ben még nem ott dolgozó, ámde roppant kedves ügyintéző idejét rabolni a problémával, a bank különösebben - elnézést az alpári kifejezésért - le se szart. Miután elsírtam a bánatom itt, nyilvánosan, rögtön megoldódott a problémám, sőt, a "bank" a mai napon (09.27.) még regisztrált is ide, és privát üzenetben megkeresett a blogon keresztül is, hogy vegyem fel a kapcsolatot velük (ez utóbbit mondjuk egyenlőre nem tettem meg, mert szerintem már felesleges).

A posztom megjelenését követően 5 órán belül megérkezett a már péntek délig (is) megígért visszahívás, megszületett a "Törlési engedély", és az annó még nem a Raiffeisennél dolgozó ügyintéző be is vitte azt ma reggel a Földhivatalba, és (ő vagy a bank, a ő dolguk, a lényeg, hogy nem ÉN) kifizette a törlés díját, és átadta az érkeztetett papír másolatát.

Ezért a dokumentumért édesapám ment a mai napon el, aki arról tájékoztatott, hogy a történtekre magyarázatot nem kapott/kaptunk, csak sűrűn elnézésünket kérték. Tehát nem tudom most sem, hogy az egyszer felvett jelzáloghitel a bank, avagy a Földhivatal jóvoltából került-e kétszer bejegyzésre. Gyanítom, hogy ha a Földhivatal lett volna a hunyó, akkor azt az elnézéskérés közepett kihangsúlyozták volna. Azonban tudni továbbra sem tudom, hogy a fiktív, 2007-es bejegyzésért ki a hibás.

A bankot így egyértelműen csak azért a magatartásért marasztalhatom el, amit a probléma jelzése és a Homár-poszt megjelenése között velem szemben tanúsított, úgymint a törlési engedély nem azonnali kiadása, az engedély visszatartás indoklásának elmulasztása..!
 
Annyi személyes információt fűznék még a dologhoz, hogy jó-jó, a Homár poszt után tényleg próbálták menteni a menthetőt, de 2005-ben a folyószámlámat sem véletlenül szüntettem meg náluk... most megbizonyosodtam róla, hogy jól döntöttem, és ebbe a bankba - ezek után főleg - a lábamat többet nem teszem!
 
Köszönöm a segítő szándékú kommenteket, és a megjelenés lehetőségét egyaránt!
 
Üdvözlettel: Eszter

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.09.28. 08:19:50

"A bankot így egyértelműen csak azért a magatartásért marasztalhatom el, amit a probléma jelzése és a Homár-poszt megjelenése között velem szemben tanúsított,"

Elsőre így ennyi... Mégis, miért nem lehet korrektül eljárni alapból?

Oli Garha 2011.09.28. 08:19:54

remélem csak második...

elwood 2011.09.28. 08:26:44

a hivatalvezető egy Képentörlési Engedélyt is átnyújthatott volna

cicmen (törölt) 2011.09.28. 08:41:52

Bocsi hogy felteszem, de ma reggel ezt találtam a fácsén és beszartam a röhögéstől. Tehát aki még nem ismeri.

Tegnap délután egy fél hét eltelte után elgondolkoztam, hogy miért is vagyok fáradt. Eleinte a kevés alvásra és a sok stresszre fogtam, de most végre megtaláltam az igazi okát! Azért vagyok fáradt, mert túl sokat dolgozom! Tudni illik, 10 millió lakosa van Magyarországnak. Ebből 3,5 millió nyugdíjas, ami azt jelenti, hogy a maradék 6,5 milliónak kell elvégezni MINDENT! Hétszázezren tanulnak, ami azt jelenti, hogy a maradék 5,8 millióra marad az összes munka, de 800 ezren a kormánynak dolgoznak, így marad 5 millió. Félmillió embert alkalmaz a katonaság. Lenne még 4,5 millió aktív.600 ezren még iskolakötelezett kor alatt vannak. Ha számba vesszük az összes munkaerőt, aki a parlamentben, polgármesteri hivatalokban, állami támogatású intézményekben, dolgozik, megkapjuk ugyebár azt a maradék 1,5 milliót, akire a tényleges munka elvégzése hárul. Egy adott pillanatban háromszázezer ember fekszik kórházban, van táppénzen, hozzájuk jön a félmillió munkanélküli, s máris láthatjuk: pontosan hétszázezer ember osztozik a terheken. Ja, és most olvastuk a legújabb statisztikát: jelenleg 699.998 ember van börtönben, ami azt jelenti, hogy mindössze két emberre maradt minden munka: Rám és Rád. Te most éppen nettezel…..

Dr. Kix 2011.09.28. 08:43:41

Már csak az a kérdés, hogy van-e olyan bank egyáltalán, ahova érdemes betenni az embernek a lábát?

Jokkura 2011.09.28. 08:52:51

@cicmen:
Igaz.
És abból a kettőből az egyik, a másik át@-s fáradozik. Én nem lehetek mert netezek .... :))) !

Skodakék Fábia 2011.09.28. 08:53:45

@Kix: van aki dicséri a Spermabankot. Bár kamat nincs náluk...

Prof. azsiráf.PhD. 2011.09.28. 08:58:01

@Kix: ez már régóta nem kérdés.

cicmen (törölt) 2011.09.28. 09:02:20

@birka0000: van aki dicséri a Spermabankot. Bár kamat nincs náluk...

De "befizetni" kellemes!

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2011.09.28. 09:07:35

@Kix: "Már csak az a kérdés, hogy van-e olyan bank egyáltalán, ahova érdemes betenni az embernek a lábát? "
nem tom, én inkább a pénzem szoktam bankba rakni

Dr. Kix 2011.09.28. 09:36:49

Amúgy meg:

HOMÁR POWWWAAAAA!!!444!!negyvennégy!!!!44!!

megamenn 2011.09.28. 09:38:49

Miután aszontad, hogy "és ebbe a bankba - ezek után főleg - a lábamat többet nem teszem" nézd meg, hogy nem-e tettek-e jelzálogot-e újra a pecóra.
Amúgy meg homárpóver!

Dr. Kix 2011.09.28. 09:40:33

@birka0000: Úgy hallottam, hogy a kamaty ellenben egész jó náluk! :)

vape 2011.09.28. 09:40:59

@megamen:
Jaja. Majd beteszi a lábát újra oda, ha ott lesz a lakásán megint a jelzálog.:)

Sasfióka 2011.09.28. 09:41:55

A posztoló helyében sürgősen felkeresném a földhivatalt lakcímadatok egyeztetése érdekében, ugyanis a tulajdoni lapot érintő bármilyen változásról a földhivatal a rögzített címen értesíti az összes tulajdoni lapon szereplő kötelezettet vagy jogosultat. Szóval ez a történet nem most kellett volna, hogy megtörténjen!

ergbertegon 2011.09.28. 09:50:53

Ez a bank jelentősen ássa a maga sírját.
Százhalombattán már tökéletesen eljátszották a hitelüket. Óriási pénzeltüntetés /igaz, az nem az Ő bűnük/, de kellett hozzá egy két beépített ember is a cégnél...és ahelyett, hogy meghúznák magukat, van pofájuk perekkel fenyegetőzni...Szóval van sz a bank, ahova a lábunkat soha....

herk 2011.09.28. 09:55:55

"Azonban tudni továbbra sem tudom, hogy a fiktív, 2007-es bejegyzésért ki a hibás." dehogynem tudod. A bank az, ahogy már te is mondtad. Most azt várod, hogy azt mondják, hogy mi hibáztunk, egészen pontosan Gizi néni? Ha nagyon ráérős vagy (én megtenném, hadd izzadjanak, és rugják seggbe a felelőst) kérnék egy dokumentumot, amelyben igazolják, hogy az ő hibájukból került rá a jelzálog. Ha ez nem történik meg, akkor okirathamisitásért (ismeretlen tettes ellen természetesen) perrel fenyegetőzhetsz, merthogy neked ebből kellemetlenséged, költséged származott. Nyilván próbálják eltussolni.

megamenn 2011.09.28. 10:02:29

"Azonban tudni továbbra sem tudom, hogy a fiktív, 2007-es bejegyzésért ki a hibás."
Megmondom neked, a bolonyai rencer.

Eszter01 2011.09.28. 10:07:33

@megamen: Jogos:)
@Sasfióka: Ezt fogom tenni, ezt a mecccset valóban négy évvel ezelőtt kellett volna lejátszani.
@herk: Felvetődött, hogy esetleg a Földhivatal is lehet a hunyó. Mind két "intézmény" rendelkezett minden, 2004-ben született papírral, infóval a dologhoz. És igen, azt vártam volna, hogy Gizi néni rossz aktát kapott fel.. De ezt a tanácsot is megfogadom!

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.09.28. 10:17:34

fényképbó't.
szerintem esztert megfenyítették, ha nem rakat ki egy helyreigazító posztot, eladják a szerveit, a csimotákat meg rabszolgának

herk 2011.09.28. 10:25:04

persze, igazad lehet, könnyen előfordulhat hogy a Földhivatal volt a hunyó, és a bank helyesen járt el, de akkor miért nem nyilatkozik, hogy nem ők hibáztak? Nekem fontos lenne tudnom, hogy ki hibázott, elvégre nem egy cukorkáról van szó. Egyébként egy hivatalos papir is jó lenne a kezedben, mert ha sok év múlva valaki megkérdezi, pl az ingatlan eladásakor, hogy mi volt az a bejegyzés, akkor mit mondasz? Hogy csak egy véletlen bejegyzés, de ezt alátámasztani nem tudod? Persze lehet, hogy tök mindegy, én nem értek hozzá, csak nehogy bajod legyen ebből. Ha meg nem a bank hibázott (akkor mea culpa), akkor a Földhivatal nyilatkozzon. Tán még az is kiderül, hogy mások is igy jártak.

Skodakék Fábia 2011.09.28. 10:30:28

@herk: hogyhogy mit mond? belinkeli a posztot :)

megamenn 2011.09.28. 10:34:53

"Miután elsírtam a bánatom itt, nyilvánosan, rögtön megoldódott a problémám"

Őőőőő...én nem szeretnék mohónak tűnni, de a sikerdíjjal mi lesz? :)

Eszter01 2011.09.28. 10:41:31

@megamen: egy meleg baráti ötös így az éteren keresztül esetleg?

Sasfióka 2011.09.28. 10:42:28

Tessék a földhivatalban dokumentumbetekintést kérni. Van egy zálogbejegyzést, így kell lenni azt alátámasztó okiratnak is. Szóval bemész a földhivatalba és kéred az adott helyrajzi számú ingatlanra vonatkozóan az iratbetekintést. Hamarosan ki fog derülni az ügyintéző neve is.
Ha pedig nincs alátámasztó okirat, akkor TEGYÉL FELJELENTÉS okirat-hamisítás miatt. És nem viccelek. A földhivatali nyilvántartás KÖZHITELES adatbázis, ami ott van az szent és sérthetetlen...
Emellett ellenőrizzed, hogy megvan-e a tértivevény (még ha nem is vetted át) a zálogjog bejegyzésének értesítéséről.
Ezt tényleg ne hagyd ennyiben, még ha most számodra kedvezően meg is oldódott a dolog. Ha a bank nem ad törlési engedélyt "mert csak" mit csinálsz?

megamenn 2011.09.28. 10:47:53

@Eszter01: "egy meleg baráti..."
Nocsak, te is fijú vagy? :)

Eszter01 2011.09.28. 10:49:42

@megamen: ööö.. nem. De a kezem legalább 36,5 fokos:)

XS 2011.09.28. 10:50:19

Még mielőtt beállítanánk a banko szentnek, kurva nagy mázlid volt.

A Raiffeisen Bank a legaljasabb pénzintézet amivel valaha dolgom volt. Nem tudnak elszámolni a pénzünkkel, a személyes megkeresésekre nem reagálnak, de még az ügyvéd megkeresésére is késve és hülyeségeket összehordva, a kérdésekre nem válaszolva tudtak reagálni. Nem vagyok szívbajos perlem őket. Néhány apróság, de a kálváriánk már 2 éve tart:
Törlesztő részlet duplájára nő lassan (sajnos nem 20-ról 40-re hanem 240-ről), nem az árfolyam ingadozás miatt. Kezelési költség 50.000 és 80.000 között mozgott az elmúlt időszakban havonta (teljesen korrekt, főleg, hogy 0%-ról indultunk), a hitelünk minősége hatszor (!!!) változott az elmúlt 4 év alatt a tudtunk nélkül támogatott lakáshiteltől személyi kölcsönné stb. Ha tartozásom van, akár naponta többször is hívogatnak (zaklatás kategória) akkor is ha közlöm velük, hogy mikor fogok tudni fizetni miközben azt hangoztatják, hogy látják a fizetési hajladóságomat. Hab a tortán, hogy 24%-os késedelmi kamatot számolnak fel még ilyen időkben is (ezt utóbbi hónapban 16%-ra csökkentették) és számomra a non plus ultra a 250 forintos felszólító levél költsége, illetve az év eleje óta létezik egy 3600 forintos KÜLÖN ELJÁRÁSI DIJ (nemérted...?!) is.

Ha egyszer vége lesz, leírom az egészet a Homáron. Jelenleg folyik a GVH, Bankfelügyelet és PSZAF vizsgálat + az ügyvédi iroda készíti elő a polgári peres eljárást. Kíváncsi vagyok mennyire lehet szembeszálni a bankkal, próbáltuk emberi módon, csak arra kértük őket, hogy számoljanak el a pénzünkkel, de nem ment. Amikor kitört a válság kértük, hogy ne adjanak mindenféle "kedvezményt" hanem csökkentsék emberi szintre (1-2%) a kezelési költségünket, de elutasítottak. Ahhoz persze van pofájuk, hogy személyi kölcsönt ajánljanak amit kamatostul tőkésítenek a meglévő hitelünkbe (!!) stb.

Gerinctelen, aljas társaság, pénzéhesek, arcátlanok és egy cseppet sem tudom sajnálni őket a különböző szankciók miatt. Persze ők csak addig nyújtózkodnak ameddig a jogi környezet teheti, ugyanezért Németországban már az engedélyüket vonták volna be. Vegyük észre, azok a bankok akik most a legjobban sírnak, csilliárdokat kerestek a Kelet-európai népek megsanyargatásán és még most is tömik a zsebüket.

Örülök, hogy a postolónak sikerült így megoldani, olvastam az eredeti postját is, de ne gondoljuk azt, hogy a bank korrekt és mindenáron arra törekszik, hogy ügyfeleivel jól bánjon. Egyszerűen adódott egy "alacsonyan lógó alma" amit azonnal learattak. 11 éve vagyok a bank ügyfele, 7 éve kiemelt legmagasabb szintű (akármit is jelentsen ez náluk) besorolásban vagyok és a legegyszerűbb dolgokra nem kapok választ.

Ilyen világban élünk.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.09.28. 11:03:21

csak szólok hogy mán ugrottunk a tér-időben egyet.

megamenn 2011.09.28. 11:05:41

@XS: Na ugyehogy a kék pirulát kellett volna bevenni !

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2011.09.28. 11:23:06

@XS: 240-es kezdő törlesztés? normális vagy?

XS 2011.09.28. 11:29:11

@fghjk: Igen, normális vagyok. A család nettó jövedelméhez képest teljesen reális összeg. Szerintem te összekevered a hozzászólásomat a devizahitelesek bajban levésével. Én konkrétan a Raiffeisen Bank ügyintézési gyakorlatára és ahogy kezelik az ügyfeleik hiteleit, arra vonatkozóan írtam, mi köze ennek, hogy mekkora a hitel nagysága vagy mi a havi törlesztő részlet?

Ha keresel 10.000.000 forintot havonta, akkor 1.000.000-s törlesztő részlet sok? A nettő jövedelmed 10%-a, általában az ingatlan kiadások felelős költekezés esetén nem lépik túl a nettó jövedelem 25%-át.

Persze működik az a logika is, hogy a Dunába lőhetnének, mert jól keresek. Ezt is meg lehet érteni.

rudmanynudli 2011.09.28. 11:40:34

@fghjk: Én az 50-80ezres havi kezelésin akadtam fent. Mi a rákot kezelgetnek rajta ami ennyibe kerül?

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2011.09.28. 11:41:20

@XS: "Szerintem te összekevered a hozzászólásomat a devizahitelesek bajban levésével." konkrétan te írtad h néha problémáid adódnak a törlesztéssel, gondolom ha csengettél volna időben akkor nem lenne problémád a bankkal sem. ettől még lehet inkorrekt a bank viselkedése, de amit írtál az kb pont beleillik a "totálkáros lett a hiteles suzukim a szemét bank meg 2x annyit kér mint amit a biztosító fizet" című történetekbe. aki meg megkeresi a havi 1 misit az ne sírjon a 250ft-os felszólító levél miatt...

XS 2011.09.28. 11:53:48

@fghjk: Pont ez az! Érted? Az, hogy tízezrek mennek el és 250 forintot külön kiszámláznak amire külön felhívják a figyelmet állandóan. Mindezt ilyen arányú kezelési költség és egyéb büntetési tételek mellett.

elwood 2011.09.28. 12:57:15

@XS: "csilliárdokat kerestek a Kelet-európai népek megsanyargatásán és még most is tömik a zsebüket.
"

amint biztos tudod az OTP Romániában fele akkora kamatra adja hitelt mint itthon, mert itthon van aki felveszi dupla áron is

szerintem csak nálunk vannak olyan pénzügyi géniuszok akik 20 évre eladósodnak egy 1000km-re lévő ország valutájában

XCat 2011.09.28. 14:00:18

@rudmanynudli: Szerintem benne van havi 3 szopás fűszoknyás ügyintézőkkel. Mondjuk még úgy is drága.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2011.09.28. 15:40:20

@elwood:
Romániában:
10,8 % a lakáshitel kamata
5,25 % a lekötött betéti kamat

Nálunk:
6,1 % a lakáshitel kamata
2,7 % a lekötött betéti kamat

forrás: otpbank.ro és otpbank.hu
Romániában RON, Mo-on HUF alapon

elwood 2011.09.28. 15:52:00

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: hmm, mostanában volt egy kis polémia, de tényleg az szabad felhasználású hitelről szólt

elwood 2011.09.28. 16:01:47

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: egyébként 10% a lakáshitel nálunk is csak van államilag támogatott hitel is 5-6%-ért

Anti Anyag (törölt) 2011.09.28. 16:36:44

Külföldi tulajdonú bankkal eleve nem kezdünk.

6 éve magyar takarékszövetkezetnél vagyok. A sor ismeretlen, a buta droid szerű ügyintéző ismeretlen, az olyan típusú lehúzások, hogy kinyomtatom, de 2600 Ft, mert svájci frankban számoljuk ismeretlen, kurvajó a netbankja és egyéb nyalánkságok.

És nem viszi ki a hitelesekről lementett sápot.

elwood 2011.09.28. 16:52:31

@Anti Anyag: "És nem viszi ki a hitelesekről lementett sápot. "

teljesen jogos
nehogy már egy imperialista a hájas valaga alá vegyen új jacuzzit
igenis egy igaz magyar tőkés vegyen a hájas valaga alá új jacuzzit

annyival jobb nekem

Eszter01 2011.09.28. 19:26:37

Azért valljuk be, nagyon nagy urak nálunk a bankok.. Sajnos én már úgy vagyok velük, mint négy évente a pártokkal. Egyet muszáj választani, próbáljuk meg a legkevésbé rosszat, de ha csukott szemmel bökök rá, akkor is ugyanott vagyok..

LL73 2011.10.28. 13:13:46

@elwood: miért nem szűnsz már meg, barom?

tadity 2011.10.29. 10:08:37

@XS: Tökéletesen igazat adok neked. A Raiffeisen Bank valóban egy nagyon ocsmány és aljas népség. Gerinctelenek, becstelenek és alatomosak És én is perlem őket, hasonló okok miatt. Felvettem 1250000.- Ft személyi kölcsönt, becsületesen fizettem is, és ezért cserébe már ott tartunk, hogy közel 5000000.- Ft-ot akarnak belőlem kivasalni. A törlesztést 23000.- Ft-al kezdtem most tartok 50000.- Ft-nál. Én is úgy vagyok vele, már nem veszthetek semmit. Perelek. Nem tudom mi lesz a vége, hogyan ítél a Bíróság, de nem hagyom magam kifosztani. Már nem fizetek annyit amennyit ők havonta követelnek, de minden hónapban fizetek kisebb összeget. Ezért naponta kapom a fenyegető telefonhívásokat, ha nem veszem fel akkor ötször-hatszor is próbálkoznak. Mostanában már amikor felveszem, egy hang bemondja: kérem várjon a jelentkezésre. Vagy pedig azt, hogy várják a visszahívásomat. Miből gondolják, hogy nekem arra időm van, hogy ott üljek és várjak a telefon mellett míg hajlandóak jelentkezni. Vagy hogy egyáltalán van pénzem arra, hogy őket visszahívjam. Hát leteszem a telefont, nem várok és nem hívom őket. Bár megjegyzem már nincs is miből. Még olyan is előfordult, hogy kijöttek a lakásomra és ott fenyegettek meg, hogy ha nem fizetem a rendes havi követelt összeget nagy bajom lehet. A legutolsó hívást leírom mert igencsak érdekesen zajlott. Felhívtak, hogy működjek együtt a bankkal. Mondtam természetesen együttműködöm. Előre bocsátom, hogy a kölcsönt hét évre vettem fel abból négy évig fizettem. Erre a bank együttműködési javaslata: fizessek még havonta nekik 72 hónapon keresztül havi 45-50000 Ft-ot (persze a kamatot is pluszba) és akkor nem jelentenek fel a Bíróságon és nem veszik el a házamat, ennyivel megúszom. Ezt nevezik ők együttműködésnek. Ja és persze a kölcsönöm kezes és fedezet nélküli kölcsön. Hát én ezt inkább ultimátumnak, fenyegetésnek érzem, nem együttműködésnek. Úgyhogy megelőztem őket, és feljelentést tettem a bíróságon ellenük, jogtalan haszonszerzés, csalás, uzsoratőke és uzsorakamat meg minden ami belefér, hogy fenyegetőznek, és már az ember az otthonában sincs biztonságban. Persze csak röviden írtam le mindent. Én is mostmár lassan egy éve reklamálok náluk, és levelezgetünk. Úgyhogy besokalltam, és maradt a Bíróság. Kíváncsi leszek hogyan döntenek, mennyire igazságosan ítélnek, és szembe mernek e szállni a bankkal.
süti beállítások módosítása