Péter is talált egy érdekes mondatot az OTP-s végtörlesztése igazolásán: "Bankunk nem felel azért az esetleges kárért, amely abból keletkezik, hogy a fentiekben közölt tartozás összege a jelen igazolás kiadását követően megváltozik."
Ma került átutalásra 180Ft-os végtörlesztés segítségével a hátralékunk. Az időtartam kb. 1,5 órát vett igénybe a papírok töltögetése, stb. miatt, illetve 2 dolog hátráltatta még:
1. csatoltam a ma kapott igazolást, ennek az utolsó mondatára hívnám fel a figyelmüket. Rákerdeztem, hogy ez mit jelent, erre a hölgy azt felelte:"...hát, ha az Alkotmánybíróság úgy dönt és visszamenőlegesen bla-bla, akkor ugye a kárt valakinek téríteni kell".Erre azt feleltem, hogy ilyen ügyben a Volksbank már kapott egy 50M Ft-os bírságot, mire váltott és azt mondta, hogy ez igazából mégse arra, hanem olyan esetekre vonatkozik, hogy ha ma nem tudnánk törleszteni és ezért változna a tartozás forintban kifejezett összege. Nem nyugodtunk meg, írunk a PSZÁF-nak is, mert nem szeretnénk ráfázni.
2. a jelzálogtörlési kérelem kitöltése után észrevettem, hogy 6600Ft illetéket kell majd fizetni. Mikor rákérdeztem, azt válaszolta, hogy a belső tájékoztatásuk szerint az illetékmentesség csak arra az esetre vonatkozik, ha a végtörlesztés ft-hitelből történik. Mondtam neki, hogy a törvényben ilyen nincs, nézzük meg :). Átült egy másik géphez, éskb. 10perc múlva azzal jött vissza, hogy MOST kaptak egy új e-mailt, hogy ránk is vonatkozik. Érdekes... Megkaptuk ezek után a 0Ft illetékű törlési kérelmet.
Nem értem, hogy egy 09.26-a óta érvényben lévő jogszabályt (ami csupán 7-8 oldalas), hogy hogy nem ismer egy lakáshitelezéssel foglalkozó ügyintéző.
helianthus 2011.10.17. 13:10:37
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.17. 13:11:05
Egy piros pont a posztolónak. Végre egy nemidióta.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.10.17. 13:11:14
Felkészültél???
helianthus 2011.10.17. 13:12:15
Szerintem sokan már a teljesítőképességünk határa alatt vagyunk tízzel. Érdekel-e valakit?
Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.10.17. 13:15:34
Xezs 2011.10.17. 13:20:00
Sokorai_Atala 2011.10.17. 13:30:51
Link Elek 2011.10.17. 13:41:49
fehérgalamb 2011.10.17. 13:43:08
Xezs 2011.10.17. 13:44:24
qwerty01 2011.10.17. 13:44:44
fehérgalamb 2011.10.17. 13:45:53
fehérgalamb 2011.10.17. 13:46:56
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.17. 13:47:31
Na jó, úgy könnyű. De ahol másfél órát tökölnek vele, valakinek ki kell fizetnie az elbaxott munkaidőt.
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.10.17. 13:48:13
fehérgalamb 2011.10.17. 13:49:26
Sokorai_Atala 2011.10.17. 14:05:10
Attól tartottam, ha rászólok, akkor lassítja a folyamtot valahogy. De megyek még oda, mint Lúdas Matyi:)
Tomtomnemtom 2011.10.17. 14:10:04
"..Tárgyánál fogva díjmentes:
aa) ... valamint a devizában felvett lakáscélú hitelből származó követelés törvényben rögzített árfolyamon történő végtörlesztésével összefüggésben kezdeményezett jelzálogjog, végrehajtási jog, továbbá az elidegenítési és terhelési tilalom törlésére irányuló eljárás,..."
Rosszindulatú Vászka 2011.10.17. 14:11:14
Cnere 2011.10.17. 14:15:22
Csigorin 2011.10.17. 14:16:26
amugyis devizapecer ugyeskedo rohatt kulak vagyol!
na remelem nem hagytam ki semmit :)
Xezs 2011.10.17. 14:23:52
Nagy általánosságban ugyanis az van, hogy fiókban szinte csak nők vannak. Mit csinálnak a nők, ha össze vannak zárva? Rivalizálnak és tépik egymást (még ha csak szavakkal is). Emiatt lesz aztán előbb-utóbb minden fióki dolgozó nő egy frusztrált hülye picsa, mert állandóan egymást bosszantják. Van persze kivétel is, csak kevés.
földhözragadt 2011.10.17. 14:24:52
A földhivatali illeték NEM banki költség. Állambácsinak kell fizetni...
B-rocker (törölt) 2011.10.17. 14:25:17
Különben meg nincs pénzügyis szakember a banknál, hogy kiadják a jen sváci frank hitelt? Normális?
Hallotatok már a kamat papritásos futures fx számításáról? Azt még ezek kérik számon a pénzügyi műveltséget.
algi 2011.10.17. 14:27:53
W Joe 2011.10.17. 14:28:29
wita.hu/index.php?show=wita&wita=156
VT Man 2011.10.17. 14:30:06
"Nekem ellen példám van a K&H-ban 25perc alatt elintéztem"
Szintén K&H, szintén pozitív tapasztalat.
Ha nem szivattak volna a "most csökkent a CHF kamata, ezért neked kamatot emelünk" dologgal, meg a számlavezetési díj nagy emelésével, akkor talán most náluk maradnék.
Sokorai_Atala 2011.10.17. 14:30:08
elwood 2011.10.17. 14:37:21
Sok pénzembe került, megdolgoztam érte.
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.10.17. 14:40:29
ÉS még egy jópáran beszopjuk ezt a törlesztéses szart!
fehérgalamb 2011.10.17. 14:41:21
helianthus 2011.10.17. 14:42:32
nemacsuka · http://nemacsuka.blog.hu 2011.10.17. 14:44:56
Ha butasagot beszelek/kerdezek, orditsatok.
helianthus 2011.10.17. 14:46:09
egy atlag 2011.10.17. 14:48:43
Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.10.17. 14:51:00
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.10.17. 14:53:07
2011.10.17. 14:53:20
2011.10.17. 14:54:45
É2I 2011.10.17. 14:59:17
igazságos 2011.10.17. 15:01:17
Ha ilyen életrevaló, mi a fenének van hitele?
igazságos 2011.10.17. 15:02:45
Vagy megszoksz, vagy megszöksz.
R_Gábor 2011.10.17. 15:02:48
Tessék mondani, olyan fogalmakat, hogy irónia, meg hogy poén, tetszik ismerni? :-)
Sokorai_Atala 2011.10.17. 15:02:50
Csigorin 2011.10.17. 15:04:33
Maurice74 · http://www.personaltraining.hu 2011.10.17. 15:07:35
Mert a T. cikkíró minden jogszabályt ismer, ami rá vonatkozik.
Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2011.10.17. 15:07:51
Hihhhetelen ez a mai modern technika. :)
Nagyzee 2011.10.17. 15:09:35
De a gazdasági, pénzügyi ismereteidre se legyél túl büszke, mert az embereknek meg a forinthiteleseknek igenis van köze ahhoz, hogy (áttételesen a többiek pénzéből) te kedvezménnyel kiszállhatsz a devizahiteledből.
igazságos 2011.10.17. 15:10:26
Rinyálni tudtok, meg nagy lábon élni, de mikor fizetni kell, húzzátok össze magatokat.
Az ilyen embereken, mint a fajtád, a sors úgyis igazságot fog szolgáltatni idővel, ez a kedvenc mondásom. Eddig bevált.
Büszke lehetsz magadra, milyen ügyes voltál, nyalhatsz be egyet Orbánnak, amiért pár millával nyerészkedtél.
Remélem, ötvenmillás hiteled volt, mert az alatt nem vagy magyar. :)
@Prof. William: Hát, az az ügyintéző sem teszi zsebre azt, amit kap a banktól ezért. A pancserje, még át is ült, érted??? Mintha nem is Magyarországon lennék.
Tucsko1 2011.10.17. 15:11:31
Azzéééé megjegyezném, hogy vót ám ollan is, hogy bankárokék a kapott állami juttatástot arra hasznosították, hogy... nem... nem arra, hogy kimásszanak a xarból, hanem béremelésre, reklámra (na ettől nem lesznek beljebb...), meg "tsapadt építdő trainingerre" ... Online team support meating vagy mi a kóchengeres faxom... :)
Szóval azért annyira nem sajnálom őket. Ellenben annyiban igazat adok neked, és gondolom TE IS erre gondoltál, mert TE sem vagy földől elrugaszkodott ( tehát eccccerű hüjjje :DDD ), hogy ez a megoldás senkinek sem jó. Egyszerű kormányzati hangulatjavító "prodzsekt"... (a projekt olyan angélus... :DDD ). Tehát egy kalap xar! Spec van CéHáeF hitelem, de nem törlesztem elő... Előnemtörlesztem... Azt keveset már minek...
Jóé át baxták megint a ZEMbereket... oszt jónapot... Éjjen a király aki nem lesz ott okt. 23-án mert elbújt BrüsszebA... :)
Hogy vitte vóna magával a gyurcsányikot is...
Tucsko1 2011.10.17. 15:14:06
Amúgy meg szolgáltass igazságot Sukorón, vagy a"nyóckerben" személyesen bazmeg! Ilyen hülyének miért kötik be a Zinternetet?????
igazságos 2011.10.17. 15:15:01
Na, ő az, aki tudott, a többiek, Orbán, Gyurcsány, meg ez a mestervalaki szart se tud mást, mint egymást hibáztatni, egymásra mutogatni, meg még szarabb helyzetbe hozni ezt az üzbegisztán magyarisztán országot. Pedig már úgy volt, hogy valami eredmény lesz, de erre jönnek a még pénzéhesebb horda fidesz bérenc banda, aztán tessék.
igazságos 2011.10.17. 15:16:07
A hülyék élnek nagy lábon, meg azoknak van millás hitelük. Látszik a hozzászólásodon is.
Tucsko1 2011.10.17. 15:16:41
Na ebben melléd állok! Bár sokat nem kommentelek, de egy ember már van melletted ebben a témában.
Na mégsem vagy hüüüjee... annyira... :DDD
Alexx13 2011.10.17. 15:18:22
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.10.17. 15:18:54
Tucsko1 2011.10.17. 15:19:39
Tucsko1 2011.10.17. 15:21:27
Laciii 2011.10.17. 15:22:46
Amikor elkaszálja az EU akkor is ÉN fogom kifizetni (az 1,3 millió amivel kevesebb lett kb. fél évnyi adóm), ahogy eddig fizettem pl. a támogatott Ft hitelesek helyett is. Szóval aki nem fizet be ennyit az kussoljon és ne mondja, hogy ő fizet helyettem, mert nem.
igazságos 2011.10.17. 15:25:23
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.17. 15:25:41
Na ebben melléd állok<<
Hát ha leülné a csődbűntett miatt kiszabandó büntetését, szóbajöhetne.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.10.17. 15:27:48
Nagyzee 2011.10.17. 15:29:23
s,mf,a 2011.10.17. 15:30:11
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.10.17. 15:31:50
Secnir 2011.10.17. 15:33:16
nekem anno az egyik biztosítóval volt egy ilyn sztorim. Pénz járt volna vissza, mert eladtam az ótót, és ugye a maradvány időszakra visszajár a pénz.
erre az összeget nagyvonalúan megfelezték.
mondom wtf?
ere benyögi szörnyella, hogy nekik ez van megírva a belső szabályzatukban.
mondom jó, mert az rám nem vonatkozik. vagy talán és is a generali alkalmazottja vagyok?
kb még öt percet pampogott, meg odahívta a főnökét, hogy én milyen getzi vagyok, hogy szarok a Belső Szabályzatra, meg nem tartom be a nekik küldött Felsőbb Utasítást, de csak vigyorogtam.
arany_ember 2011.10.17. 15:34:04
Laciii 2011.10.17. 15:35:19
De nem _helyettem_. Az hogy az adófizetők fizetnek a devizások _helyett_ az egy qrva nagy demagóg hazugság.
1. A devizahitelesek is adóznak.
2. Az előtörlesztéshez elég magas hivatalos jövedelem kell (ha keveset keresel nem tudsz előtörleszteni, ha valahonnan elővarázsolsz sok pénzt meglátogat a NAV).
Professor Chaos 2011.10.17. 15:38:52
A kárt ekkor valakinek meg kell téríteni a bankoknak.
Orbán csak a jelenlegi kormány nevében tud vállalást tenni, ha más van kormányon, amikor az ítélet megszületik, akkor Ő mosthatja kezeit.
Ekkor a bankok polgári pert indítanak az egykori adósok ellen, akik akármit is nem írnak, vagy nem írnak alá végül fizetni fognak, mivel tudták, hogy jogilag megkérdőjelezhető dologba vágtak bele.
collateral collector (törölt) 2011.10.17. 15:39:13
inkább te ülj le, egyes.
ha már ilyen buta vagy, legalább ne böfögd vissza kritikátlanul a szíjjártó-féle dumákat, inkább maradj csendben..
Rosszindulatú Vászka 2011.10.17. 15:39:33
Bezzeg a Zigasságos Kádárjános bácsi, az igen! Kettőhatvanas kenyér, meg sörvirsli, meg akasztás! Nemám monnyuklézni meg picsogni! Bezzeg akkor nem volt svejcifrank, maksz háromévente 50 dolcsi, ami pontosan 50 rúbelt ért, ne kejjen már az árfojammal görcsölni. Akkor meg még nem volt nyafogás a zótépés uzsora miatt se.
Meg ojan se volt, hogy hetek óta nem aggya oda a kocsit a díler. Meghogy lassn kászül a sajtburger. Megogy nem veszi vissza a telcsit a kereskedő.
No, akkor felkopott volna a Homár ollója, mer még rend volt!
helianthus 2011.10.17. 15:40:45
@Kulics: he? Épeszű vagyok-e? Hát papírom nincs róla. Csendben jegyzem meg, nincs hitelem. Én "csak" a közüzemi számlákat és kaját egyebet fizetem nehezen. De azért vannak ismerőseim (meglehetősen sokan) devizahitellel és hidd el sokan vannak köztük jóravaló, dolgos emberek, akiknek tényleg nem volt más megoldás, mint a devizahitel, ha tetőt (sajátot és nem Anyuét) akartak a fejük fölé. Ja és egyik sem jelentkezett még a végtörlesztésre, mert nekik tényleg hitel kellett.
Laciii 2011.10.17. 15:41:25
Mert a kamatkockázatot valahogy lenyelte azért. Ha a kamat követte volna a CHF kamatot (ami lassan negatív lesz) akkor kb. 10%-al nőtt csak volna a havi törlesztő.
helianthus 2011.10.17. 15:42:04
Rosszindulatú Vászka 2011.10.17. 15:44:42
@Sokorai_Atala: nekem azt magyarázta egy tanult barátom, hogy ha hivatalba köszönök, az rögtön feketpont, mert lássák, hogy értelmiségi vagyok és rögtön útálnak.
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.10.17. 15:44:54
helianthus 2011.10.17. 15:46:08
Laciii 2011.10.17. 15:47:47
Mondja aki még magyarul se tud.
Rosszindulatú Vászka 2011.10.17. 15:48:40
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.10.17. 15:49:10
passzolom a kérdést, saját lakásom van. az ordítást fogadd a megelőlegezett bizalom jeleként :)
Tucsko1 2011.10.17. 15:52:11
Megjegyzem mi is buktunk (családilag) a "Barnevál"-on, de én spec belülről ismerem a történetet, úgyhogy én mást raknék börtönbe... (megjegyzem egy kiadós verést Gordon is mérne... csak mert úgy jól esne... :) )))
@batgirl: Csak amit a sajtó le mer közölni :)))))
@Nagyzee: Erre csak annyit, hogy amikor berongyoltam hitelt felvenni 270 HUF-os CHF-nél nem adtak... 130-nál igen... Innentől Ptk. (gyk: Polgári Törvénykönyv)
@Rosszindulatú Vászka: Mondom én, hogy sok közös van bennünk, egy sör mellett megdumálhatjuk... csak szvsz van köztünk kb. 200 km. :/ Pedig de jól elveszekednénk... :DDD
Artie 2011.10.17. 15:52:46
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.10.17. 15:53:08
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.17. 15:53:35
Én is!
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.17. 15:54:51
Így van.
Cnere 2011.10.17. 15:56:48
De jogilag nem hiszem, hogy ez ilyen egyszerű lenne. Ha a törvényt visszamenőleg törlik, akkor én is kérhetem visszamenőleg a semmisséget, adják vissza a devizahitelt és minden költségemet (közjegyző is) és folytassuk, ahol abbahagytuk. Jövőre majd úgyis módosítják az alkotmányt és akkor futunk még egy kört a bankkal. Ez nem tudom, hogy tetszene nekik?
A bank nyílván ezt úgy képzeli, hogy te fizeted az x millió különbezetet, mert rajtad könnyebb leverni, mint az államon. Az állam ráadásul adóemeléssel vissza is tudná venni, úgyhogy inkább az ügyfelet támadják.
Rosszindulatú Vászka 2011.10.17. 15:57:03
Sör jöhet. Míg fel nem viszik megin az árát a svejifrankidióták miatt.
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.10.17. 16:01:49
de ha ez így folytatódik, kénytelen leszek én is.
Van egy régi vicc
Beszélget az amerikai, német, magyar vezír.
amerikai: nálunk az átlagember keres 5000$-t havonta, 4000$-ből megél, minket nem érdekel, hogy mit csinál a maradék 1000$-al.
német: nálunk az átlagember keres 4000€-t havonta, 3000€-ből megél, minket nem érdekel, hogy mit csinál a maradék 1000€-val.
magyar: nálunk az átlagember keres 80e Ft-ot havonta, 100e-ből megél, minket nagyonis érdekel honnan van az a 20e
földhözragadt 2011.10.17. 16:02:04
érdekes hogy a bankokat mindenki csak most szídja...akkor mééé nem szídtad, amikor felvetted a hitelt??? és most mindegy hogy minimálbérre vagy többszázezres jövedelemre adták neked..akkor is volt banki költség, de mélyen kussoltak a hozzád hasonlók
Tucsko1 2011.10.17. 16:03:52
ne keverjük a szezont a fazonnal... A H-Bét veszteséges volt és tönkrement.
1./ Voltak ott "IGAZGATÓ URAK" ugye? Akik szépen csődbevitték. Jött a Wallis és felszámolta.. MINT FELSZÁMOLÓ IGAZ? Mit vártok egy felszámolótól?
2./ Ne kívánd nekem az öngyilokot bazdmeg, mert szájba váglak!
3./ Hagyjuk már a süket dumát! Tudod miért nem ment tönkre a családom anno teljesen de tényleg tönkre? Mert időben átváltott másra... ennyi. Jött a hír, hogy elbocsájtások lesznek, és kerestek valakit aki tudott oroszul... ami a szerződésben még állt, azt leadtál a Bét-nek, a többi ment Moszkvába... mert ott kellett a kaja... ennyi. Ezt hívják úgy, hogy PIAC. Hülye...
4./ Igazán sajnálom azokat akik tönkrementek, de 1989-1990-ben volt egy rendszerváltás, és egy gazdasűgi átalakulás. Szockistermelőről-kapitalistára. Bocs, de ez a politikánerek bűne, mert NEM VOLT ÁTBEMENT A TSZ ÉS A KISTERMELŐ között... Látom magam előtt, ahogy ronatak a faekével művelni a 2-5 holdjukat, nemhogy maradtak volna "tsz"-ben vagy hívjuk ahogy akarjuk és szépen lassan kiváltak, vagy meggyarapodtak volna... hagyjuk bazdmeg, te is csak a propagandát nyomod...
aszaltszilva4 2011.10.17. 16:04:18
Legalább az a gonosz (sokszor külföldi) bank, aki hazánkban magyar embereknek munkát merészel adni, a magyar munkásokat nem éhbérérre bejelentve és többit zsebbe, hanem normál bérezést nyújt, azok után teljes járulék és adófizetéssel.
Ezt legalább más, főleg hazai kis, közép vállalkozások példaként átvehetnék...
Az OTP pedig a munkakörét megfelelően el nem tudó "Mancikákat" pedig trenírozhatná, ha az sem segít, cserélje őket alkalmas ügyintézőkre.
Tucsko1 2011.10.17. 16:04:57
Istenem... megint be kell baxni...... :DDDD
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.10.17. 16:04:59
Tucsko1 2011.10.17. 16:09:34
Drága együgyű barátom! AZT A PÉNZT NEM ERRE KAPTÁK!!!! Capise? Te is csak egy "sejtű" vagy.... Bocs.... vagy egybe írják???? :DDD
Ó gyereke vegyétek már észre, hogy a BANK akkor is nyereséges, ha veszít....
Google: "közgazdaságtan". "Oszt" olvassatok...
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.17. 16:11:17
aszaltszilva4 2011.10.17. 16:13:05
Szerintem ezzel a mondattal semmi gond. A bank egy szóval nem írta, hogy fixen kár lesz, és azt sem, hogy az ügyfél felel.
Szerintem ez a mondat tök érthető, ha a t. kormány hoz olyan végtörlesztési lehetőséget, ami nagy valószínűleg alkotmányellenes, de uniós normáknak nem felel meg (márpedig úniós országként be kell tartani az úniós jogot, az úniós jog tudtommal magasabb rend, mint a tagállam jogrendszere, azaz úniós normával, joggal ellentétes tv-t nem hozhatnak a tagállamok).
Majd ha a tv-t elkaszálják, akkor az elkaszáló bíróság, úniós szervezet, majd megmondja ki a felelős és ki fizet és mennyi kártérítést utólag.
Cnere 2011.10.17. 16:13:13
szerinted mégis mi más célt szolgálna ez a mesterkedés?
mindenjónévfoglalt 2011.10.17. 16:16:14
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.10.17. 16:17:51
kovego 2011.10.17. 16:20:36
Rettegő Goethe · http://www.meglepetes.com 2011.10.17. 16:27:33
talán ez segit: surl.hu/Hl7h9H
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.10.17. 16:31:43
S-Works 2011.10.17. 16:36:00
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2011.10.17. 16:37:20
Nagyzee 2011.10.17. 16:45:17
Nagyzee 2011.10.17. 16:46:47
aszaltszilva4 2011.10.17. 16:46:53
"AZT A PÉNZT NEM ERRE KAPTÁK!!!!"
A bank nem szociális intézmény, hanem piaci szereplő, pénzügyi szolgáltatást nyújt, nem ingyen. A bank ha jelentős beruházást hoz létre egy adott országban, régióban, azért teszi, mert hasznot remél (mint bármely egyéb cég).
A banknak költségei vannak, adók mellett, dolgozók bére, irodaépületek közműköltségei...stb, ezeket mind rendezni kell. A bank és minden egyéb cég is az üzeletmenetét látva maga határozza meg, hogy mennyi pénzt szán a dolgozók trenírozására, képzésére...stb.
Inkább örülni kéne, ha vannak bankok, akik áldoznak a dolgozókra, nem magyar mutyi kis cég módra kizsákmányolja a dolgozóit.
A hitel nem ingyen van, a hitelt felvevő pénzügyi szolgáltatást vett igénybe.
Ha egy banknak nem megy jól, vagy csak nem úgy, mint tervezte, akkor annak másokra is következményei lesznek. Befektetők netán később rosszabb feltételek mellett tudnak elhelyezni, hitelfelvevők is rosszabb feltételekkel kapnak hitelt, ha egyáltalán kapnak. A dolgozói létszámban leépítés lehet, ami munkanélküliséget növelhet.
Ha vállakozások nem jutnak hitelhez, akkor beruházásaikat visszafogják, azoknak a cégeknek és alkalmazottaiknak sem lesz jó.
Kör van, a körbe sokak tartoznak.
Lehet ostorozni a bankokat, csak vigyázni kell a mértékkel, mert válaszul ők is képesek fityiszt mutatni, ami közvetlen, vagy közvetve, de sokakra valamilyen hatással lehet. Ha neki nem úgy megy mint szeretné, és ezért változtat korábbi üzletmenetén, az másoknak is fájni fog.
Ha a banknak, vagy bármely más cégnek jól megy, akkor van esély, hogy az összehozott nagy tortából szélesebb körnek jutnak fincsi kis szeletek. Ha rosszabbul megy a vártnál, a kis tortából is lesz egys kör, akinek mindig jut, de sokaknak onnantól, már nem jut majd egyáltalán szelet.
Minden döntésnél át kell gondolni a hatását, következményeit.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.10.17. 16:48:29
Te faekézel, és én nyomom a propagandát?
Úgy látom, itt az ideje, hogy valaki felvilágosítson: a családotok nem azért maradt talpon, mert annyira bölcsek voltak, hanem azért, mert tagjai voltak a Moszkváig és azon is túl érő kapcsolati hálózatnak. Abban az időben ebből a régióból keleti exportra szinte csak Berecz János "segítségével" volt mód.
Elvtárs az elvtársnak nem vájja ki a szemét, avagy "Érted jöttünk elvtárs, nem ellened!"
Egyszer még kérnek valamit tőletek...
Aegopolis2 2011.10.17. 16:59:10
A Wallis a Hajdú-Bét tulajdonosa volt egy időben (a végén már egy ciprusi cégbe, a VITONAS Investments Ltd-be játszották ki), nem a felszámolója. A felszámolást a Hunyadi Zrt. végezte.
Csak a pontosság kedvéért.
Laciii 2011.10.17. 17:00:51
"hogy jön ide konkrétan a kamatos téma?"
1. Mert egy hitelnek az is van, a forintosok is szoptak miatta.
2. Mert szépen tud kompenzálni, ha erősödik a valuta csökken a kamat, ha elértéktelenedik akkor meg nő.
3. A bankok a kamat túlzott emelésével biztosították, hogy ne legyenek veszteségeik a nemfizetők miatt, egyszerűen emelték a fizetőknek is a sarcot, mint a közös-költség.
A másik dolog amiért érdekes az az, hogy a kormány MÁR 2010-ben BELENYÚLT a szerződésekbe és az egyoldalú kamatemelést feltételekhez kötötte.
Clandestino 2011.10.17. 17:02:03
Csendben kellene örülni a Zembereknek adott Karácsonyi ajándéknak.
gumicsimbók 2011.10.17. 17:02:26
vagy
kiállítják és kiadják az igazolást, de a kiegyenlítésig pl. végrehajtási illeték a számlán terhelésre kerül=nő a tartozás
vagy
kamatváltozás +/- = tartozás+/-
vagy
mindössze nem azon az értéknapon fizeted be = napi kamat miatt +/-
sokáig lehet folytatni a sort, de a lényeg gondolom érthető
gyk. több olyan a banktól függő és független (melyre felelősséget nem tud vállalni) dolog történhet, ami az igazolás kiadását követően a tartozás mértékét megváltoztatja
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2011.10.17. 17:02:53
Mivel a többségnek nincs devizahitele / nem akarta a végtörlesztést, ezért akkor még nehezebb lesz a mostani végtörlesztőket megvédeni. És nyugodjunk meg, nem lesz moratórium, lesz gyors végrehajtás. A bank se mérlegelhet, más sem fogja tudni megtenni.
Laciii 2011.10.17. 17:15:00
Ne ebből látszik, hogy nem jogállamiságot féltitek csak irigy faszok vagytok.
Ennyi erővel ugye vissza lehetne venni utólag a szoctámot, állami kamattámogatást, meg a GYESt is, mert akkor az állam nem a devizahiteleseknek hanem a gyereket nevelőknek akart támogatást adni, de meggondoltuk magunkat, fizessenek mindent szépen vissza.
XCat 2011.10.17. 17:16:46
Laciii 2011.10.17. 17:20:11
Nem a te adódból lesz megfizetve.
Most én is kaptam végre egy kis adójóváírást és csendben örülnék neki, ha nem anyázna a sok irigy, aki ennyit 10 év alatt sem fog befizetni adóban.
klacus 2011.10.17. 17:24:15
XCat 2011.10.17. 17:24:23
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.17. 17:26:17
És ez a nagy baj!
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.17. 17:29:17
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.10.17. 17:33:20
klacus 2011.10.17. 17:34:41
A Google előtt jóval hamarabb volt Androidunk... ez is egy vívmány :-)
A droidsereg bevetésre készen, bár most nem lesz okt-23 as verziófrissítés, mert a fő programozónak dolga akadt. :-)
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.17. 17:36:01
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.10.17. 17:36:07
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.17. 17:40:42
Már hogy forogna?
Clandestino 2011.10.17. 17:41:43
Érdekes gondolatmenet, hogy azért mert nem támogatom ezt az egész eltörlesztési mizériát, ezért adócsaló lennék.
Az még inkább, hogy ezt az ajándékot adójóváírásnak értékeled. Vicces vagy.Ja nem. Inkább szánalmas.
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.17. 17:47:12
venszivar 2011.10.17. 17:53:06
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.10.17. 17:55:41
Azért írtam, hogy állítólag, mert én nem láttam sem a tulajdoni lapját, sem a tulajdonló vállalkozás cégbírósági bejegyzéseit. Én korábban azt hittem, hogy önkormányzati tulajdon, és egy attól független intézménynek kerestem helyet, akkor mondták.
Rosszindulatú Vászka 2011.10.17. 17:56:03
venszivar 2011.10.17. 17:57:54
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.17. 18:02:08
A DNS-től lehet.
Meg is kérdezem valakitől, mi az.
Laciii 2011.10.17. 18:05:59
"Érdekes gondolatmenet, hogy azért mert nem támogatom ezt az egész eltörlesztési mizériát, ezért adócsaló lennék."
Tényleg érdekes, nem is tudom honnan szedted, mert én ilyet nem írtam.
Nem ajándék, mert nem adnak, csak kevesebbet vesznek el. Ha bank mondhatja a vártnál kevesebb haszonra, hogy veszteség éri akkor én is mondhatom a kevesebb elvonásra, hogy nem ajándék.
klacus 2011.10.17. 18:11:03
Nagyon nem látom az utcán tömött sorokban menetelő felháborodott tömeget.
Messze még az átlagpogi ingerküszöbe. Ebből két dolog következik.:
- Az állami alkalmazottak szakszervezetei igencsak karcsúak.
- A közszféra minimálbéreseinek elsöprő többsége tényleg csal.
Ez a két apró ám el nem hanyagolható tényező elegendő nagy nemzeti ellenállás meg sem alakulásához.
Szóval véres konfliktusokra nem számítok október 23 -án.
klacus 2011.10.17. 18:14:34
Egy valamit bizonyít:
A koncepció hiányos politikus, aki még a hozzáértés csíráját sem tudja felmutatni, az rettenetesen drága móka egy ország életében.
Ezt láttuk ferinken, és drazsén, és most mutatja be Viktor is ezt a figurát.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.10.17. 18:21:48
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.17. 18:28:40
Wheeler dealerst nézhetek azért?
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.10.17. 18:38:27
venszivar 2011.10.17. 18:43:29
Most az mikor FORRADALOM s MIKOR ELLEN FORRADALOM ?!? Gondolom, hogy a győztes döntené el, utólag ! :)))
Azért ha nem fofna, akkor nem kéne 20-22 Milliárdért a TEK..........
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.10.17. 18:45:10
;-)
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2011.10.17. 18:52:18
Mivel én Eurot kérek a banktól vissza, abban kérem a kamatot is, stb. a bank nem tehet mást: Akkor is Euroban (CHFben, stb) számol el veled, ha te forintban kapsz hitelt és abban is törlesztenél.
Miért? Mert nem saját forintjaival játszik, hanem az én betéteimmel, euroimmal.
Te sírsz és hazudozol, hogy nem lehetett tudni, hogy ilyen magas lesz a törlesztő. Lehetett tudni. Lehetett tudni, hogy annyival lehet magasabb a forint hitelnél is, hogy akár összességében is többet fizethetsz. Ez még nem jött el. Ha nem kapnátok segítséget akkor nem is jönne el.
Magyarországon nem volt igazi bankmentés a postabank óta (az más story), ergo nem kapott semmit a bank a közösből, inkább adót fizet. Nem is keveset. A részvényes, a betétes úgyszintén.
Namost te azt mondod, "te aki nem hitelből hanem megtakarításból akarsz lakást, most 100 euro helyet 70et kapsz vissza". Mindezt úgy, hogy egyszer átverted a bankot amikor megígérted hogy törlesztesz, most meg politikát amikor azt hazudod nem lehetett erre számítani.
Amikor viszont ki fog derülni, hogy a végtörlesztősdi alkotmány és EU jog ellenes, más emberektől lopja el a jövőjét, lakását, stb. és a mostani végtörlesztések mindegyike semmis lesz, akkor ismét szívni fogsz. Nem kicsit, nagyon.
Tudod miért? Mert most a kormány saját vizsgálatai szerint is alkotmányellenes megoldással akarod más pénzét ellopni.
Most is tudod a kockázatot, ha a végtörlesztést hatályon kívül helyezik igen rövid időd lesz törleszteni, ha nem tudod, mindenedet elveszted.
És örülhetsz, ha a bank, stb. átverése (mégsem vállalod az árfolyamkockázatot, azt csak hazudtad), az így megszerezni kívánt tisztességtelen haszon, stb. okán nem indul ellened majd némi eljárásocska. Bár tudod mit, induljon. Akkor legalább lesz fedél a fejed felett (látod, ezt sem irígylem), lehet hogy a szobatársad a következő pár évre azzal fogad, hogy "köcsög vagy csicska" de legalább választhatsz is.
Azért nem foglak sajnálni, mert te is leszarod, hány megtakarításból lakást, jövőt, stb. venni kívánó családot teszel tönkre tisztességtelenül. Tudod, hogy tisztességtelen. De neked ajándék, mert megteheted, hogy elveszed, hála pár alkalmatlan embernek.
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.10.17. 19:00:03
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.17. 19:05:31
Nem vagy igazán részeg, amíg kapaszkodás nélkül tudsz feküdni a padlón.
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.17. 19:18:55
A daloktól meg szédülök.
algi 2011.10.17. 19:28:04
És akkor ez egy frappáns visszavágás lehetne. :)
youtu.be/yvllQl5t4Ww
ricsi_ii 2011.10.17. 19:30:38
ricsi_ii 2011.10.17. 19:35:21
Pontos 2011.10.17. 19:35:45
És maradnának is ott.
OTP_Segitunk 2011.10.17. 19:37:21
A végtörlesztési igazoláson található mondatot az indokolja, hogy a végtörlesztési szándék bejelentése és teljesítése között akár 60 nap is eltelhet. Ez idő alatt az ügyfél az érvényben lévő szerződésnek megfelelően akár két törlesztőrészletet is befizethet, ami megváltoztathatja a hátralévő törlesztés összegét. Ugyanakkor az sem kizárható, hogy az ügyfél a bejelentés és a végtörlesztés között késedelembe esik egy addig aktuális törlesztőrészlettel, aminek következtében késedelmi kamat és díj kerül felszámításra, ez szintén módosíthatja a hátralévő tartozás összegét. Az OTP Bank formanyomtatványának kifogásolt mondata ezek miatt a lehetséges esetek miatt indokolt.
Az OTP Bank tartja magát ahhoz a jogszabályi rendelkezéshez, hogy nem számíthat fel díjat vagy költséget a rögzített árfolyamon való végtörlesztés kapcsán. Sajnáljuk, ha egy ügyintézői beszélgetés során felmerült egy illetékfizetési kötelezettség (ami az egyéb, nem rögzített árfolyamú elő- vagy végtörlesztés esetében indokolt lehet), egyúttal biztosítjuk valamennyi ügyfelünket, hogy az OTP Banknál jogszerűtlen költség felszámítására nem kerülhet sor.
lordjim 2011.10.17. 20:24:11
lordjim 2011.10.17. 20:48:04
Rosszindulatú Vászka 2011.10.17. 20:52:58
XCat 2011.10.17. 21:05:20
Rosszindulatú Vászka 2011.10.17. 21:10:15
XCat 2011.10.17. 21:15:01
Secnir 2011.10.17. 21:16:48
"Sajnáljuk, ha egy ügyintézői beszélgetés során felmerült egy illetékfizetési kötelezettség"
ööö...
...ez miért merühetett fel egyáltalán?
1. nem volt kioktatva az ügyfélszolgálatos
-fasz az oktató seggébe
2. ki volt oktatva az ügyfélszolgálatos
-fasz az oktató seggébe
"A végtörlesztési igazoláson található mondatot az indokolja, hogy a végtörlesztési szándék bejelentése és teljesítése között akár 60 nap is eltelhet. Ez idő alatt az ügyfél az érvényben lévő szerződésnek megfelelően akár két törlesztőrészletet is befizethet, ami megváltoztathatja a hátralévő törlesztés összegét. Ugyanakkor az sem kizárható, hogy az ügyfél a bejelentés és a végtörlesztés között késedelembe esik egy addig aktuális törlesztőrészlettel, aminek következtében késedelmi kamat és díj kerül felszámításra, ez szintén módosíthatja a hátralévő tartozás összegét."
"bazmeg józsi ezzel kivágtuk magunkat"
Bankunk nem felel azért az esetleges kárért
így kezdődik a mondat, ha az ügyfél nem fizeti ki a 60 nap alatt nem fizet, akkor a OTP nem felel a saját káráért?
tökéletes mondat, fasz gonodolkodásmód.
Rosszindulatú Vászka 2011.10.17. 21:18:48
XCat 2011.10.17. 21:22:42
Rosszindulatú Vászka 2011.10.17. 21:27:50
XCat 2011.10.17. 21:32:15
Rosszindulatú Vászka 2011.10.17. 21:36:49
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.17. 21:40:10
XCat 2011.10.17. 21:41:43
XCat 2011.10.17. 21:53:23
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.17. 21:54:20
XCat 2011.10.17. 21:56:47
Mondom jó, kiszolgál. Megyek egy másikhoz, vásárlók könyve van? Van, de minek nekem az? Mondom írnék bele. Hát mi történt. Mondom szemtelen volt a kolevagina. Hát akkor ő elnézést kér helyette is, majd rászólnak.
Könyvet nem adott. :D
quadrocs 2011.10.17. 22:13:01
(egyébként meg azért aki azokat fikázza akik végtörlesztenek: jobb lenne, ha úgy bedőlne a devizahitelesek miatt az ingatlanpiac, hogy az ingatlanok értéke a mostani értékek tizedére zuhanna vissza - és drága külhoni barátaink egy havi nyugdíjukból felvásárolnák az országot?)
(mondjuk így is ez lesz, de fő az optimizmus... az utolsó majd légyszi kapcsolja le a lámpát...)
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.17. 22:13:16
XCat 2011.10.17. 22:27:17
A végtörlesztőkkel az a baj, hogy nem a saját, hanem a mi pénzünkből végtörlesztenének. Nézd el nekünk többiek, hogy nem szeretjük őket jobban ezért. Kifizetni úgyis mi fogjuk. No nem jószántunkból, hanem mert erővel elveszik. EZ SEM teszi őket szeretnivalóbbá. Mert ő nem luxuskocsit meg plazmatévét vett, hanem lakást.
Hogyazistenbasznámegőket. Meg a lakásukat. Meg a síró szájukat.
Az ország miatt ne aggódj, már régen fel van vásárolva.
venszivar 2011.10.17. 22:27:21
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.17. 22:45:48
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.17. 22:47:30
XCat 2011.10.17. 22:51:13
XCat 2011.10.17. 22:53:06
Meg néha pár másikat, de azoknak nem jegyeztem meg a nevét.
Rosszindulatú Vászka 2011.10.17. 22:55:35
Hadházi nekem felejtős Mirtil miatt.
XCat 2011.10.17. 22:56:28
Kőhalmi az az esztékászemcsis könyvelőforma?
XCat 2011.10.17. 22:57:26
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.17. 23:04:15
Most Csenki vitte a szót. A többit el lehet képzelni.
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.17. 23:05:37
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.17. 23:07:16
XCat 2011.10.17. 23:09:06
venszivar 2011.10.17. 23:09:14
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.17. 23:11:07
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.17. 23:13:51
Az semmilyen bőrszínnel nem lenne fajtája dísze.
XCat 2011.10.17. 23:17:23
Idejött, bizniszt csinált abból amiből tudott, küld haza pénzt, próbál élni.
venszivar 2011.10.17. 23:19:09
csak a Jimmy kakasát, na azt napokig eltudnám hallgatni........
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.17. 23:22:01
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.17. 23:23:23
XCat 2011.10.17. 23:25:33
:)
venszivar 2011.10.17. 23:26:53
igazad van hozassál be, még pár tíz, netán száz ezer nigériait ! úgyis az a hír járja, hogy DÓGOS, BECSÜLETES "emberek" .......Drogkereskedők, embercsempészek, AIDS s HEPATITISZ A, B, C, D, E, F,..... behurcolók! még többet, ha kérhetnék.
XCat 2011.10.17. 23:30:33
Én minek hozatnék be bárkit?
Drogozni nem kell, és nem számítanak a drogkereskedők, nem kell fűvel-fával dugni, tehát ezek sem számítanak.
A tisztességes embereket ezek a dolgok nem érintik. Akit meg igen, az megérdemli.
venszivar 2011.10.17. 23:47:04
DE, mivel minden szemetet, bárhonnan befújhat a globalizáció s világ "demokrácia" szele....., hát öleljük őket keblünkre.
jöhetne pár tízezer Csádból, Líbiából, Szudánból, "Palesztinából", Indiából, Pakiból, Kolumbiából, Törökből, Albániából, Afganisztánból, Irakból v.Iránból.....,mondjam még ?! oszt az egyik mennyivel "rosszabbak", mint a mások....aztán vaj miért ? Öleljük keblünkre a világot ???
Minket meg FŐLEG az EURÓPAI, "hasonszőrűek" a sárba tapostak az elmúlt 20 évbe !!! Ó, igaz "CSAK" GAZDASÁGILAG" ! De "cserébe" mienk a világ egyetem óriási, kibaszott nagy "demokráciája", kitörölhetem vele az összes tehenem seggét......
Kenderice 2011.10.18. 00:42:52
"A történet nem erről szól. A történet arról szól, hogy ha berakok ma 100 eurot a bankba, 5% kötelező tartalék, egyéb céltartalékok, stb. levonása után ki lehet helyezni 80 eurot. A 80 euro hitelkamataiból finanszírozzák a bankot, és a nekem járó kamatot. Igen, ez a kamat azért jár, mert te kaptál hitelt és nem a Jóska cégébe fektettem be részvényt vásárolva."
Ez így nem teljesen igaz. Ma magyarországon a bankok a náluk lekötött betétek hússzorosát helyezhetik ki hitelként, vagyis a részleges tartalék-követelmény (vagy kötelező tartalékráta) 1:20. Vannak olyan országok, ahol 1:30 az arány, de van olyan ország is, ahol nincs korlátja a hitelkihelyezésnek. Ezt az arányt az állam határozza meg.
Ajánlom "A pénz, mint adósság" című filmet (pl. youtube), abban részletesen elmagyarázzák, hogy hogyan működik a bankrendszer.
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2011.10.18. 01:02:15
Ugyanis amit hitelként kihelyezel megjelenne betétként, ami betétként megjelenik kihelyeznék sokszor, stb. azaz korlátlanul, kontrolálhatatlanul jelenne meg pénz a rendszerben, ami így értéktelenné válna.
Ma nem ez történik.
MA beraksz 100 eurot a bankba, kihelyeznek 95öt hitelként, de az is megjelenik számlán (nem feltétlenül a sajátodon: lehet, hogy azén akitől lakást, autót veszel) betétként, ki tudnak helyezni még valamivel több mint 90et hitelként (másnak adják nyilván), ami megint betét lesz, majd megint hitel (kicsit több mint 85), stb. és így kerül több fizetőeszköz forgalomba mint amennyi monetáris bázisként megjelenik.
A kezdeti 100 euroból, 5% tartalékrátával valóban ki lehet helyezni 2000 euro hitelt. Csakhogy ezzel együtt lesz 2000 euro betét is, és 100 euro letét a jegybankban.
Ezért sem tudja sem a kezdeti befektető (100 euroja kapcsán) elviselni az árfolyamkockázatot (jelenleg 600 euroról van szó), sem a bank (nincs forrása), sem a storyban középen álló emberek.
Ezért azt vagy a forinthiteleknél kifizetteti veled magasabb kamat, költségek, stb. okán, vagy a devizahitelnél hitelfelvevőként magad fizeted.
A részleges tartalék engedélyezése (pl. angoloknél) a kevés likvid tőkét orvosolta. A cél a tartós szegénység megszüntetése volt. Ez jó is volt.
A gazdasági világválság után viszont az aranyfedezet eltűnése (Rendeleti pénz és az erre épülő hitelpénz lett a gazdaság alapja) fontos oka lett a tartalékra vonatkozó szabályok változásának.
Amúgy ezzel együtt ma már nem csak a bankok termelnek pénzt. Hiszen ha te veszel némi vásárlási utalványt: Nálad is lesz fizetőeszköz, és a kibocsájtó számláján is (ami alapján megint ki lehet helyezni némi hitelt. Van aki az utalványt költi el, van aki a számláján lévő pénzt, van aki a hitelként kapottat). Itt még kötelező tartalék sincs.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.10.18. 07:35:57
Xezs 2011.10.18. 09:22:06
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.10.18. 09:24:04
fehérgalamb 2011.10.18. 18:29:56
2011.10.19. 15:24:45
Xezs 2011.10.19. 19:30:51
gabcika 2011.12.28. 21:14:31
A földhivatali díj változása nem lett időben közölve a bankokkal sajnos.