Úgy látszik, nem először fordul elő - legalábbis panaszos szerint -, hogy az ELMŰ előszeretettel számláz kicsivel, csupán pár tízezer forinttal többet a fogyasztóknak. Ezúttal azonban szívós és türelmes ügyfélre akadtak, aki semmiképpen nem hajlandó többet fizetni a kelleténél, kinek kálváriáját alant olvashatják:
Az alábbi levelet küldöm nektek, és küldtem az alább részletezett hivataloknak. Az átütő siker reményében és érdekében rettentő hivatali nyelven fogalmaztam. Bízom benne, hogy így átmegy a rendszeren a panasz és remélem még a gumizene szó sem akadályozza meg őket az rendesen odacsapós vizsgálatban!
Tisztelt Hivatalok,
A jelentős piaci erővel rendelkező szolgáltatókat szabályozó 2005. évi CLXIV. törvény, valamint a Szolgáltató ügyfélszolgálattal kapcsolatos jogosan elvárható minőségi kötelezettségeinek súlyos megsértése értelmében panasszal kívánok élni a Budapest Elektromos Művek Nyrt., mint Szolgáltató (áramszolgáltató és kereskedő) ügyfélszolgálati tevékenységével kapcsolatban.
A Szolgáltató egy teljesen irreális számlát küldött részünkre. E szerint az utolsó számlázási évben összesen 26 kWh áramot fogyasztottunk. Ennek következtében kb. 57.000 ft túlfizetés keletkezett az elmúlt évben.
Ez természetesen nem fedi a valóságot. A Díjnet rendszeren keresztül megérkezett száma szerint kb. 13 ezer párszár kWh-n áll a számláló, a valóságban 15 ezer párszázon. (A számla másolatát PDF-ben csatolva küldöm.)
A díjleolvasást a Szolgáltató megbízásából érkezett személy végezte, és az óra állásáról fényképet is készített.
Ezt a Szolgáltató (illetve munkatársa, vagy alvállalkozója) által generált hibát szerettem volna jelezni a Szolgáltató telefonos, helyi hívással működő ügyfélszolgálatán. Ez nem sikerült, mert a telefont senki nem vette fel. A telefonom kijelzője alapján egyszer 38 percet, másodszor 20 percet, majd újabb 36 percet hallgattam a gumizenét, de a számlareklamációval nem sikerült beszélnem. Mindez a tegnapi és a mai nap folyamán történt, ezért a telefonos részletező nem áll a rendelkezésemre, de kérésre azt is elküldöm, amint megérkezik.
A hibabejelentő számot hívva egyszer, kb. 10 perc után sikerült beszélnem a Szolgáltató ügyfélszolgálatával. Ahol számlázási hibát jeleztem. Ők viszont azt jelezték, hogy ezzel a hibával a hibabejelentő vonal nem tud foglalkozni, és hívjam a számlázást. Én viszont azt jeleztem, hogy ez lényegében lehetetlen, és kértem, vegyék fel az adataimat, majd hívjanak vissza (mint ahogy arra más szolgáltatóknál van mód). A Szolgáltató ügyfélszolgálata jelezte, hogy erre itt nincs lehetőség. Én jeleztem, hogy a gyakorlat miatt a felelős kormányzati szervekhez fogok fordulni.
Meggyőződésem, hogy ezen Egyetemes Szolgáltató esetében a részletezett eljárás nem biztosítja a megfelelő ügyfélszolgálathoz való hozzáférés lehetőségét. Kérem a Hivatalt, hogy ügyemben eljárni szíveskedjék, és jelezném, hogy az üggyel kapcsolatban vagyoni és nem-vagyoni kártérítésre is igényt tartok.
Egyben szintén kérem a Hivatalt, hogy indítson átfogó, akár "próbavásárlásokat" is igénybe vevő vizsgálatot, mert informális környezetemben arról értesültem, hogy a Szolgáltató eljárása a személyes ügyfélszolgálaton is az általam részletezettekhez hasonló és régóta általános.
Meggyőződésem, hogy a Szolgáltató gyakorlata akkor is elfogadhatatlan lenne, ha nem Egyetemes Közszolgáltató lenne, és nem ért volna el a 2010-es üzleti évben 21 milliárd forint adózás előtti nyereséget. Egyben meggyőződésem, ha a Szolgáltatóval szembeni panasznak az egyik meghatározó kiváltó oka, hogy kihasználja jelentős, domináns piaci erejét.
Egyben jelezném, hogy panaszomat benyújtottam a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságoz, illetve be fogom nyújtani az Energiahivatalhoz is. Amennyiben úgy látják, hogy a sikeres és eredményes vizsgálat lefolytatása csak a szervek összevont és egységes eljárásával lehetséges kérem ne habozzanak eképpen eljárni, illetve olyan további Hivatalt, vagy Hatóságot bevonni a munkába, amelyre szükség lehet.
Kérem a Hivatalt, hogy a vizsgálat megkezdéséről, illetve annak részleteiről értesíteni szíveskedjen, illetve arról is, amennyiben esetleg további adatokra van szüksége a vizsgálat eredményes lefolytatásához.
Az utolsó 100 komment: