Tékozló Homár

Milliméterre méri a kézipoggyászt a Wizzair

2011.10.17. 12:10 | jackyll | 133 komment

T Joe nem készült fel eléggé a fapados repülésre, pótdíjat fizethetett extra böröndje után. Ha lemérte volna az otthoni becsekkolásnál a kézitáskáját lézerrel, kiderült volna, hogy egy centivel magasabb a megengedettnél:

A Wizzair soha nem merül ki újításokban, ha a pénzedre van szüksége. Elfogadom, hogy vannak kikötések és az olcsóbb jegy miatt igyekszik is az emberfia betartani az előírásokat. Kinyomtatom a jegyet - rendben van. Kinyomtatom a beszállókártyát - rendben van. Mivel becsekkolok a neten, ezert megtakarítom a becsekkolási dijat, de ezzel kihagyom a milliméterre pontos csomagmérést, így nem tudom meg, hogy a kézipoggyászom bizony 1 cm-rel nagyobb :(

Otthon lemértem, és nem tudnám eldönteni, hogy 55 vagy 56 cm magas, mert nincsen lézeres mérőműszerem. Ha becsekkolnék pénzért, amit meg akartam takarítani az otthoni nyomtatással, akkor most tudhatnám, hogy ez biza már nem kézipogyyász, hanem feladásra való BÖRÖND! Akkor viszont nem kellene  plusz 2 JEGY árát a kapunál kifizetnem vagy 15 útitársammal egyetemben, mert kikerülhetném a morcos nénikét a kapunál, aki egy "Nyugodtan maradjon ithon, ha nem tetszik a rendszer!"-rel letorkoll.


Persze a plusz hatvan euróval megtoldva már a Malévvel is mehetnék, ahol az "1" cm-ért nem néznének hülyének!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.10.17. 12:12:22

első milliméter !

VilMarci 2011.10.17. 12:14:54

Úgy tűnik, hogy mostanában szigorúbbak. Nekem sosem mérték meg a kézipoggyászomat még.

2011.10.17. 12:14:54

posztolót nem értem, most teoretikusan vitatkozik a wizzel vagy megbüntették a reptéren ?
Tényleg nem tudja hogy ellenőrzik a csomagokat ? Ha nem akkor miért nem ezt kérdezi, miért reklamációt ír a homárra ?
A reptéren van egy vasból hegesztett sablon és oda kell beférjen a csomagja. 1-2 centit simán összenyomható a bőrönd, kár ezért posztot írni.
Amúgy posztolót már lehet ?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.10.17. 12:15:07

Van egy keret. Ha abba belefér - mehet, hanem, akkor nem. Ez annyira bonyolúúúút!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.17. 12:15:37

Nagyobb volt? Nagyobb. Kérdés?

Ha nincs lézeres mérőműszerem, akkor inkább egy centivel kisebbet viszek, mint nagyobbat. Tudom, ehhez agysebésznek kell lenni.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.10.17. 12:16:12

@VilMarci: Ha nagyon tele van a gép, akkor szokták mérni, különben leszarják.

qwertzuiop1 2011.10.17. 12:17:19

"Persze a plusz hatvan euróval megtoldva már a Malévvel is mehetnék, ahol az "1" cm-ért nem néznének hülyének!"
A mondat második felében ne legyél olyan biztos.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.17. 12:17:22

@Kulics: "posztolót nem értem, most teoretikusan vitatkozik a wizzel vagy megbüntették a reptéren ?"

Értelemszerűen multidő a feltételes mód helyett.

"plusz 2 JEGY árát a kapunál kifizetnem"

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.10.17. 12:17:49

@atpijkamo: Én meg olyat szoktam hordani, ami jól gyömöszölhető. Még sosem volt olyan légitársaság, akinél ne fért volna be a keretbe, pedig előfordult, hogy árgus szemekkel nézte a néni.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.17. 12:19:25

@Csokis: Kéne egy ilyen présgép, ami kockára nyomja, és jól körbefóliázza, hogy maradjon is akkora.

(Szar dolog, ha az anyóst akartam benne csempészni.)

2011.10.17. 12:19:26

@atpijkamo: azt jackyll írta és a bulvárstílus miatt egyáltalán nem biztos, hogy igaz.
A posztban végig feltételes mód van. Tehát nem vagyok meggyőzve hogy VALÓBAN megbüntették.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.17. 12:21:46

@Kulics: A poszt toló írására értettem:

"Akkor viszont nem kellene plusz 2 JEGY árát a kapunál kifizetnem vagy 15 útitársammal egyetemben, ..."

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.17. 12:22:46

@Kulics: Bár lehet, hogy jelenidő. (Akkor éppen hiányoztam az iskolából, mikor a nyelvtant tanultuk.)

2011.10.17. 12:31:37

@atpijkamo: ez feltételes mód, nem derül ki hogy tényleg megtörtént-e, vagy csak gondolatban játszik el a következményekkel.
De persze te úgy értelmezed ahogy akarod, számomra meg eg ymeg nem történt esetet dramatizál a posztoló, mert a mondanivalója harmatgyenge gyíkfing :)

Skodakék Fábia 2011.10.17. 12:32:43

Amikor Wizzel utaztam a zutastársak fele akkora csomagot hozott fel a gépre kézipoggyászként hogy csak pislogtam
Volt hogy be sem fért fölülre
Ez most úgy látszik megszűnt. Szörnyű igazságtalan az élet
Lassan mindenért fizetni kell amit használunk
Mi lesz így a cocializmussal?

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.10.17. 12:36:00

És az már volt, hogy a Wizzair-ral csak emeltdíjas telefonon lehet beszélni??????

Egyéves Önkéntes 2011.10.17. 12:50:00

A múltkor a köcsög wizzair helsinki járata nem szállt le a kedvemért Varsóban, pedig útba esett.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.10.17. 12:50:22

@atpijkamo: Estleg egy ilyet kéne a dolgozónak cibálnia. Aztán amikor kinyittatják, kihullanak belőle a bonsai macskák. Vagy egy bőröndnyi fotóbolt.

Egyéves Önkéntes 2011.10.17. 12:53:20

@batgirl: csak pár dolgot intézem volna, utána mehettünk volna tovább.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.10.17. 12:55:56

@EÖ: de erről lemaradtál, mert én már Pozsonynál lestoppoltam. Hatalmasat fékezett, de visszatolatott, majd leszállt.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.17. 12:56:34

@Kulics: Hát igen, abból kell "dolgoznunk", ami van. Valóban feltételes módban írta, de konkrét más 15 utast említett, és a morcos nénike beszólását.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.17. 13:00:21

@EÖ: Ezzel a Varsóval mindig baj van. A mi wizzair varsói járatunk nem szállt le Varsóban. Azóta is itt vagyunk fent.

partfish 2011.10.17. 13:10:41

most akkor menjünk, vagy maradjunk, ha nem tetszik a rendszer?

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.10.17. 13:12:36

@atpijkamo: milyen a kilátás? (lelátás?) Integess lécci:)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.17. 13:14:32

@batgirl: Gyönyőrű tiszta idő. Egy órája integetek már, letörik a kezem. Nem látod?

Píter 2011.10.17. 13:14:48

Megertem a posztolot. Az alapveto problema az osszes ilyen ocska fapadosnal, hogy hol ellenorzik a kezipoggyaszokat, hol nem. Nehany utas neha elkepeszto meretu borondoket cihel fel es ez qurvara verlazito, amikor teged meg megbuntetnek 1-2cm vagy kg miatt. En mindig gondosan ugyelek, hogy mind sulyilag, mind meretileg rendben legyen a csomagom, de az kene, hogy mindig mindenkit egyenloen kezeljenek, ellenorizzenek.

Xezs 2011.10.17. 13:17:45

Én azt nem értettem soha, hogy mi a picsát balfaszoskodnak az emberek a kézipoggyásszal? Maximum egy hátitáska meg egy laptoptáska és kész, mi a pöcsnek óriásbőröndöket felvinni a fedélzetre?

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.10.17. 13:17:55

@atpijkamo: Nem látom, de lehet hogy csak azért nem, mert pont a pincébe tartózkodom. Vagy rosszul integetsz. Néha azt is tanulni kell, mert fontos.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.17. 13:18:54

Az átkosban akármekkora csomaggal mindig felengedtek.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.10.17. 13:19:02

@Xezs: Már buktad, mert vagy hátitáska, vagy laptop. Csak 1 maradhat!! (hegylakó után szabadon)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.10.17. 13:20:27

@atpijkamo: Felengedtek, csak le nem. Hol is vagy ?:)))

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.10.17. 13:28:11

@atpijkamo: Nem is azt mondtam, hogy fel vagy fújódva!:)

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.10.17. 13:34:17

@EÖ:

Mert hülye utas módjára nem nyomtad meg a leszállásjelzőt... :-)

qwerty01 2011.10.17. 13:37:33

Nem értem, hogy ha le van írva egy szabály, akkor miért reklamálnak, ha betartatják velük. Lehet, hogy valaki csak egy centinél akad fenn, más már háromnál, van aki tíznél...

Amúgy a Wizz járataira simán fel lehet menni egy kisebb bőrönddel is, csak beleférjen a rendszeresített keretbe, ami ott van a pultoknál.

Xezs 2011.10.17. 13:43:07

@batgirl: Van, ahol nem. De elhiszed, hogy megoldom, hogy a laptop beférjen a hátitáskába? Nem nagy művészet az.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.10.17. 13:45:55

@Xezs:
Azért, mert ezeken a fapados szarokon kurva sokat kell fizetni a bőröndért.

Repülős Gizi ott vót-e a gépen?

Xezs 2011.10.17. 13:51:16

@Horváth Lajos: Akkor meg faszér' megy fapadossal a paraszt?

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.10.17. 13:51:44

@Xezs: Persze, hogy elhiszem. Én is abban szoktam szállítani.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.10.17. 13:53:04

@Xezs:
Hámer a Malév is ugyanolyan nagy szar,de az még drágább. :))
Normális légitársasák meg be se repül az ország légterébe.
Na ezér!

Manci néni, a szomszéd 2011.10.17. 13:56:01

Drága posztoló, otthona lézeres vágókészüléket veszünk! Mert ugye attól, hogy megméred, még nem lesz kisebb, de ha egyből vágod is... Vágod?

Xezs 2011.10.17. 14:01:46

@Horváth Lajos: Menjenek akkor Mig-29-essel, faszbánja!

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.10.17. 14:10:49

@Xezs:
Egyátalán, mi a faszért utaznak akárhova is?

Csigorin 2011.10.17. 14:17:43

ha a fillert baszod baszd a centit is!

szarrago fapados.

dr NŐ 2011.10.17. 14:19:06

Egy kis helyreigazítás azoknak akik még életükben nem utaztak a wizzairrel,de posztolnak.A check-in online pont azért van hogy elkerüld a sorbanállást és már csak a fémdetektoros kapunál jelentkezzél a kézipoggyásszal.Ott még nem mérik,majd csak akkor (ilyenkor mérik másodszor azoknak akik elötte sorban álltak a check-in -nél) amikor a buszra szállsz fel amely elvisz a géphez.Ha az első sort és mérést kihagytad,naná hogy a másodikon megbuksz.Rengeteg teszkós,ósönös,korás,stb kisbőröndöt láttam már ami kissebb préseléssel belefért volna a mérőlyukba,de nem engedték akkor sem hogy felvigye az utas.(mert naná hogy 1,2 cm-rel nagyobb,szélesebb és hosszabb a szabályzatban leírtaknál).Ilyenkor jön a keréktörés.A kisbőrönd 10-30-50 euro,az 1 cm plusz meg 60 euro....mi éri meg jobban?Mindenki kitöri a kerekeket,ez a szokás.Aztán jön a másik fekete leves,ha épp olyan idióta ötleted támadna hogy vegyél még a reptéren pár hungarikumot,mert ugye csak egy kézi poggyászod van,nem vettél ólcsón semmit az ÓSÖNBE.Csakhogy ám sem az Unikum sem a téli szalámi nem fér már bele a böröndödbe,ezért már 2 !!!!!!! kézipoggyászod van a második ellenőrzésen.Itt is leperkáltatják veled a 60 eurot,mert ugye nem fér bele a kisbőröndödbe,akárhogy is ülsz rá!!!És a harmadik baj az,hogy ezt a külföldi reptereken is így követeli meg a wizzair,pedig ott nem magyar alkalmazottak vannak,nem a wizz perkálja a fizetésüket.Láttam már én is olyat amikor a kiúton felengedték az x bőröndöt,visszafelé pedig 1-2 cm miatt nem.Örüljön neki aki így járt!!!!Én kisgyerekkel vittem már fel majd 60 kilót kézipoggyászba,a kutya se ellenőrizte.De volt hogy a lefejt anyatejet megkóstoltatták velem hogy nem-e robbanóanyag.....

Leadfoot 2011.10.17. 14:29:10

Kb. 23-szor írják le jegyvásárlásnál, hogy szigorú szabályzatuk van ezzel kapcsolatban + a váróban is bemondják 225-ször a gép indulása előtt (mondjuk akkor már nem segít).

És akkor utána ők a hülyék?

Ha nem tetszik, ne menj fapadossal. Ők ezért olcsók. Egyébként ha időben foglalsz, a Malév se drága.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.17. 14:40:32

@dr NŐ: "a lefejt anyatejet megkóstoltatták velem hogy nem-e robbanóanyag....."

Milyen praktikus! Induláskor megitatják veled, érkezéskor lefejed.

dr NŐ 2011.10.17. 14:43:43

@atpijkamo: nemhogy a leszállásig nem bírod ki,de a legközelebbi retyóig se!!!

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.10.17. 14:58:07

A méretlimitnél egy kicsivel kisebb bőrönd kell, mert van mérési bizonytalanság. Nem szabad kicentizni (szó szerint). Amúgy nekem belefért a vaskeretbe is, a személyzetet meg nem érdekelte.

anarch 2011.10.17. 15:00:26

Miért a reptéren lézerrel mérték le? Van ott valami fémkeret, amibe ha sikerül beszuszmákolni akkor kézipoggyász, ha nem fér bele akkor nem. Ez elég egyszerű teszt szerintem.

Egyébként az egésznek az a lényege, hogy befér-e az előtted levő ülés alá a lábadhoz. Ez fontosch! Nem a fejre ejtetős kalaptartóba ahova mindenki próbálja a mázsás bőrőndjét beszuszakolni két ujjal egyensúlyozva, hanem a lábadhoz a földre az ülés alá. Nagyon nem szeretném ha az én fejemre esne egy ilyen nagyon erős ember "kézipoggyásza" és jönne a hirtelen halál...

Bartush 2011.10.17. 15:07:28

Nem baj ha mérik. Mérhetné a Lufthansa és a Malév is. Akkora bőröndöket visznek fel egyesek, hogy az elképesztő. Szerintem szimplán pofátlanság, én meg a kis sport táskámat nem vihetem fel, mert esetleg fel akarom robbantani a gépet a parfümömmel meg a kézkrémemmel - a fogkrémemről nem is beszélve... Nem véletlen van egy határ. Egyébként Wizzair-rel többször repültem és akkor mindig csak a kirívóan nagy csomagokat nem engedték felvinni.

anarch 2011.10.17. 15:08:56

Jah, Ferihegyi sorsforgalmi út megvan? Ott ki van téve egy magasságellenőrző tábla, ami arra szolgál hogy még a híd előtt fennakadjon rajta a túl magas busz/teherautó. No, ez a kézipoggyász-vaskeret pont ugyanezt tudja.

2011.10.17. 15:31:41

@dr NŐ: csatlakozom hozzád, a Ryanair is ilyen, nem wizz specialitás. Ha van egy szabály akkor az ostoba magyar azt hiszi azt nem kell betartani.

2011.10.17. 15:38:11

@anarch: ez most nettó hülyeség amit leírtál. Alap helyzetben a bőröndöket a felső tartóba rakják, ha zsúfolt, akkor a sztyuvik átrendezik, hogy beférjen mindenkié. Csak ha az tele van akkor lehet a lábadhoz, de pont ezért van méretkorlát, hogy beférjen mindenkié felülre.

herk 2011.10.17. 15:44:05

@dr NŐ:
"De volt hogy a lefejt anyatejet megkóstoltatták velem hogy nem-e robbanóanyag"
A lúzerek. Ha repülőt kivánsz robbantani (és te is azon a gépen utazol), nem lesz@rod, hogy lenyelsz-e egy keveset a robbanóanyagból? :-DD

laposelemer 2011.10.17. 15:44:20

Jahhhj sok okostojas!!Vegyetek mar eppen akkora borondot,amekkora a leirasban van!!
Az ismerosom mar vegignezett "ezer boltot" de seholsem talalt megfelelo meretut.
A kezipoggyasz meret 56 cm mindenhol a boltokban az attol kisebb meretu annyival kisebb,hogy semmisem fer el benne.
A fentemlitett ismerosom amugy 55cm es boronddel rendelkezik csak az onsulya 3.5 kg.
Az illeto vagy 40-50x utazott ezzel a tarsasaggal es a mindig ugyanaz, mindig megfelelo meretu csomagja utan (amit mar itthon es mas varosban is beprobaltak a keretbe) most elosszor lekapcsoltak ot is egy 60 asra.(Wizz Xclusive Club tag)
Szerintem meg lekellene merni hatha a belso kapunal csak 54cm a keret!!
Amugy meg aki nem utazik ezen tarsasagokkal az ne ossza mar itt az eszt!!!!

anarch 2011.10.17. 16:02:55

@Kulics: Nagy tévedés, default-ból alulra kell hogy menjen. A felső tároló kabátoknak meg kézitáskáknak van. Ha megfigyeled felül ki is van írva a súlykorlát, hogy mennyit bír ki az a szerencsétlen felső tároló... Ráadásul balesetveszélyes, egyrészt ha kinyílik egy komolyabb rászkódás közepette, másrészt a fejreejtés miatt. Ha valakit kinyír, akkor a légitársaságot veszik elő, nem az renitens utast... Aztán majd megy a pereskedés, hogy a repülőgépgyártóé a felelősség, a légiutaskísérőé, vagy pedig a légitársaságé...

laposelemer 2011.10.17. 16:04:51

@laposelemer:

"A kezipoggyasz meret 56 cm mindenhol a boltokban "

erdekes modon egy masik tarsasag mero box merete valamiert eppen 56 cm.
mindez 5 meterre a Wizz meroegysegetol

movhu 2011.10.17. 16:08:03

Már bocs, de valahol meg kell húzni a határt. Ha 1 cm megengedett, akkor plusz 2 is? Esetleg 3? Ha a plusz 4 megenegdett, akkor a plusz 5 miért nem? Nehogy már a 4 és 5 centi különbségért fizessek 60 ejrót...
A lényeg, hogy van egy határ, és azt be kell tartani. Senki sem kólint fejbe, ha a bőröndöd 5 cm-el kisebb, és 1 kg-al könnyebb, mint a megengedett.

anarch 2011.10.17. 16:14:52

@Kulics: FAA tanácsok...
www.faa.gov/passengers/prepare_fly/baggage/

* Stow heavy items under the seat in front of you, not overhead.
* Don't stack items in the overhead storage bin.

Statisztikák közül egy olyat találtam ahol a gyakori beleseti forrásokat sorolják fel. Az első helyen a fejreejtés van: 4500 sérülés volt abban az évben. Összehasonlításképp 45 sérülés származott abból, hogy a gép turbulenciába került, valaki nem volt bekötve és szépen odacsapódott valaminek. A harmadik népszerű baleseti ok az volt amikor a zsúrkocsit odakenték valakihez (láb/könyök).

laposelemer 2011.10.17. 16:47:15

@movhu:nem azert megy a duhonges,hogy minel nagyobb legyen a megengedett csak azert mert barhova bemesz venni egy kezi borondot annak a 80% a 56 cm es lessz.
a kisebb kategoria nem 54 cm hanem 40cm a magassaga.
Gondolom a masik tarsasag azert csinaltatott 56cm es merokeretet.
Amugy meg irrealis 60 eurot elkerni a kapunal!!!

laposelemer 2011.10.17. 16:51:36

@Kulics: "A reptéren van egy vasból hegesztett sablon és oda kell beférjen a csomagja. 1-2 centit simán összenyomható a bőrönd, kár ezért posztot írni."

nem lehet osszenyomni mert argus szemekkel figyelnek mivel 60 euro a tet.
Amugy meg lemernem amit Pista osszeheggejsztett a muhelyben,hogy az milire 50cm !!!

XCat 2011.10.17. 17:02:01

Lehetne ilyen plázapicsa + gyerek járatokat csinálni; 45 kilósnál nehezebb utas pótdíjat fizet.
Siker lenne.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.17. 17:54:20

@laposelemer: Kézenfekvő (ez de jó szó!) a megoldás- nem utazol velük.
Oszt majd akkor elgondolkoznak.
@CatMother: Te mennyit fizetnél?
(Körmönfont e vagyok?)

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.17. 17:56:19

A 'körmönfont' is nagyon jó!
Fel is ütöm az etimológiai szótárt.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2011.10.17. 18:14:02

A wizz nagyon elpofátlanodott. Ez tény. Ellenben most igaza van. Nagyobb volt? Akkor fizess. Fapadoson inkább kisebbre verszem a motyót, biztos, ami biztos.

ex-dr. vuk 2011.10.17. 18:37:14

easyjetnel csak beletetetik valami kalickaba, ami eleg tolerans.
a wizz eleg ciganybanda... kezdve ott h emeltdijas az ugyfelszolgalat.

dr NŐ 2011.10.17. 18:50:15

Wizzair 55x40x20 cm
Easyjet 56 x 45 x 25
Jet2 56 x 45 x 25
Ryanair 55 x 40 x 20
Malév 55 X 40 X 20 cm

Tehát a centiméterek nem akadályok,minden cég olyan méretet,cm-t ad meg amilyet akar.Utaztam többször mindegyikkel,talán az angolok voltak a legszemetebbek,ott tényleg centire és grammra mérték a kézipoggyászt.

laposelemer 2011.10.17. 19:02:44

@Ulbert István [Typhoon]: Megis mennyivel veszed kisebbre ha maga a borond 56cm ?

Ha 15 utasnak kulonbozo gyartoktol 56cm es borondjei vannak es meg a masik tarsasag merokerete is 56 cm akkor talan ok is elgondokodhatnanak azon az 1 centin!!Amugy meg az 56 cm siman becsuszik az ules ala ezert nem is ertem az egesz mizeriat.
Persze akkor ugrana a 60 euros meglepi a kapunal.
Ez meg egy 50 euros jegynel eleg elfogadhatatlan mivel a feladas 15 euro es ez mintegy megbirsagolasnak minosul igy.

laposelemer 2011.10.17. 19:14:15

@vuk_: @dr NŐ:
Az ismerosom komolyan vegigjarta a boltokat egy meroszalaggal es vagy 56-57-58 ast talalt vagy joval kisebbet.
Aki utazik az tudja mennyire sakkozni kell a kilokkal es volt 54 centis borond de az meg 3,8 kilo onsulyu volt.
Ha meg mar ittartunk akkor egy 50 kilos no eppen annyit fizet mint egy 100 kilos ferfi!!

CID 2011.10.17. 19:32:20

Én, nem is értem, valamelyik koffergyártó miért nem rukol elő fapadoskompatibilis tatyóval ? 55cm pontos leméréséhez meg nem szükségeltetik lézeres bizbasz! Szerintem :-)

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2011.10.17. 19:45:24

@laposelemer: A szabályok világosak. Nagyobb volt? Igen. Ha tutira akarsz menni: www.ryanair.com/doc/samsonite/cabin-bag-en.html veszel egy ilyet. Ezt gyakorlatilag az összes fapados cég ismeri, és elfogadja.

Balint Gyuri bacsi 2011.10.17. 19:59:50

Miert a posztolot kell szidni meg plane a magyarokat?
Igenis szarragas 1 centin vacakolni. A kezipoggyasz azert akkora mert akkorara gyartottak.
A rajener, a vizer meg az osszes ilyen cigany tarsasag ugy hatarozta meg a kezipoggyasz meretet, h abba sok kezipoggyasz ne ferjen bele. A legujabb rajener undormany a penzszerzesre, h a jegyvasarlasnal 60 euroert rajener eloirasoknak biztosan megfelelo kezipoggyaszt ajanl. (amugy 2600 ft-ert vannak gurulos kezitaskak a boltba)

En inkabb erzem ezt penzszerzesi kiserletnek csakugy mint a trafipaxozast a "kintfelejtett" 30-as tablanal.

A rajenernel es a vizernel ezeket a ciganykodasokat ki talalja ki?

megamenn 2011.10.17. 20:11:21

Hát kedves posztoló, az egy centi az egy centi. Mégis mit szólnál hozzá, ha a kritikus pillanatban a túlméretes bőröndöd kibaszott sarka belelógna a hiperhajtómű lendkerekébe, ami ahelyett, hogy a gépet 150%-ázalékos fénysebességre gyorsítaná, csak annyit mondana: hutyhutyhuty.

laposelemer 2011.10.17. 20:29:08

@Ulbert István [Typhoon]:
Igen nagyobb volt de a belso kapunal ezert 60 euroval lehuzni az embert az pofatlansag!!Egesz odaig nem szol senkisem,hogy ez nagy.
Fizettessek ki vele a feladasi dijat ami 15 euro!
Az is szep bevetel 1 centiert.
Raadasul a vall mogot odavetett hozzaallas sem elfogadhato.
Az ismerosomnek egy 50 es egy 20 eurosa volt es a no aztmondta neki,hogy nemtud visszaadni 10 et.
Vagy szamolja ki neki forintban pontosan a 16500 forintot vagy a 60 eurot mert nem fog ra varni a gep.
Raadasul a 60 euro nem is 16500 ft
es ha ok szedik a lovet akkor legyen visszajaro naluk!!

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2011.10.17. 20:42:42

@laposelemer: Nem lehúzás. Ennyibe kerül. Ki van írva. Etikailag sztem sem OK, de törvényes. Az érem másik oldala: Velem, még sosem akartak fizettetni semmit. Nem adok rá okot. Ha 56 cm a megengedett, biztos h az én táskám nem lesz nagyobb 54-nél. A visszaadás nem ok. Ha a hölgyike nem tud visszaadni, és lekésed a gépet, a wizznek, mint szolgáltatónak megállapítható a felelőssége. Azaz, jár a kártérítés. Hosszadalmas per...Az EUR kurzusát joga van minden cégnek meghatározni. 275 HUF a repülésben sztem korrektnek nevezhető.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2011.10.17. 20:49:07

@Balint Gyuri bacsi: Kár fröcsögni. Ha egyszer le van írva, h 55 cm-es lehet, odaállítasz egy 56 cm-es bőrönddel, akkor nem értem min vagy meglepődve? A ryanair egy Samsonite táskát ajánl. Csak kicsit különbözik a 2600 Ft-os csájna cucctól:)))) Ma, amikor a JETA1 ára is az egekben van, nem értem min csodálkozol? Mindenki próbál spórolni, hogy tudja tartani az olcsó jegyárat.

dr NŐ 2011.10.17. 21:04:11

@laposelemer: Az én 14 kilós gyerekem is ugyanannyit fizet mint a 45 kilós nő vagy a 100 kilós férfi......a baj általában tényleg a kerekekkel van,attól lesznek centikkel nagyobbak a csomagok.vagypedig hogy annyira kitömik őket,hogy nem megy bele a vaskalitkába.egyébként a nagy táskás cégek már gyártanak megfelelő méretű kisbőröndöt,de persze csakis TRIO-ban lehet megvenni horror áron :))))

laposelemer 2011.10.17. 21:09:22

@Ulbert István [Typhoon]:
Es mit szolsz egy olyanhoz,hogy valaki 3 eve ugyanazzal a kezipoggyasszal utazik es mindezidaig mindig megfelelt ,eppen paszentos volt .
Es most megis megvagtak 60 jurora.
Nemlehet,hogy nem robot meri heggeszti a kereteket es az egyik 1 cm rel kisebb mert Pista kicsit megkoszorulte az illesztesnel?
Legyen az a vege,hogy egy 50 euros jegyre ravagni egy 60 euros birsagot lehuzas!!

laposelemer 2011.10.17. 21:15:10

@dr NŐ:
Igen van ilyen de a triobol ugyis otthon kell hagynod az egyiket :).
En mar ultem olyan ember mellett aki az en ulesem felere atlogot a kb 130 kilojaval.
Nem orultem !!

Megdobbent 2011.10.17. 21:39:45

Ez a vizer egyszer kihuzza a gyufat es a forradalom majd ...

CID 2011.10.17. 21:45:40

@laposelemer:
Te nagyon hülye vagy. Mi a faszért gondolod, hogy egy lakatos inas nem tudna neked hegeszteni egy kalitkát milliméter pontosan ? Azért mert te nem értesz a lakatos munkához, ne gondold, hogy más sem. Én spec nem vagyok szakmabeli, de hegesztek neked egy kalitkát 1-2 milliméter pontossággal, nem 1 centiméterrel. Balfasz !
Mi ez a nagy fapados tapasztalat baráti társasággal jársz ki mosogatni londonyba ?

ZBR 2011.10.17. 21:55:22

Nos, a Wizzel nem, de másokkal már utaztam.

A megoldás az, hogy téglákat kell rakni egy megfelelő méretű poggyászba. Mert ugyanis amíg a méretre van sablon, a súlyt a kapunál már a kutya sem nézi. Persze nem árt magamfajta erős férfinak lenni, aki fütyörészve kapja fel a 90 kilós 56 centis poggyászát. Egy hasonló tömegű táska egy filigrán nőszemély slypontját képes áthelyezni és felborítani. :) A súllyal soha senki meg nem bukott még kézipogyival. Szóval: nehéz, de kicsi, ez a megoldás! :)

laposelemer 2011.10.17. 22:04:38

@CID: Atugrottal par reszletet felkezzel ,becsukottszemmel is heggeszteni tudo joember, de ez ne zavarjon a frocsogesbe
Amint valami ertelmeset tudsz idekanyaritani jelentkezz!

XCat 2011.10.17. 22:05:36

@estrella negra: Én szegény vagyok, ritkán repülök. Olyankor meg nem fapadossal.

Pitta2 2011.10.17. 22:30:00

A postoló egy igazi loser. 28-szor szálltam fel a Wizz Airrel, 28-szor nézték a bőröndöm, de még egyszer sem fizettem érte. Miért? Mert belefér az 55*40*20 cm-s ketrecbe. Olyan szánalmas, amikor valaki a saját hülyeségét nyilvánosságra hozza. És a Homár is egyre szánalmasabb, mert nem az első eset, amikor egy hülye ügyfél esetét teszi közzé.

XCat 2011.10.17. 22:32:46

@Pitta2: Hát mert vannak a méghülyébbek, akik az ilyeneken csámcsoghatnak. Azt hiába hozná le a homár, hogy a részecskegyorsító hogyan hibásodott meg, néznél rá, mint bornyú az új kapura.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.17. 22:44:19

@CatMother: Ezért volt a kérdés feltételes módban, érted.

laposelemer 2011.10.17. 22:45:45

@Pitta2: Volt meg ott jopar luzer akkor.

Megveszek neten egy jegyet kinyomtatod,
Kinyomtatod a beszallokartyat ,
kimesz a repterre es megkerdezel egy helyierot,hogy merre.
Odakuldenek a beleptetohoz ahova huzod maga utan a borondodet.
Atvizsgalnak,stb.
Odaersz a kapuhoz ahol var a keret ,amibe kis eroltetessel beleferne a cucc de akkor mi lessz a 60 euroval?
Szegeny luzer meg kipengeti a jegy arat meghalado birsagot.
Te meg oromkodhetsz mert nem tartozol kozejuk.
Grt.

XCat 2011.10.17. 22:48:04

@estrella negra: Persze, a seggem mérete érdekel. De vagyunk mi olyan jóban, hogy a kapcsolatunk ezen szakaszában ilyesmiről cseverésszünk 3-4 millió ember előtt?

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.17. 23:00:32

@CatMother: Mindenki átmegy hárommajomba... most!
Súgjad.

XCat 2011.10.17. 23:01:25

@estrella negra: A fejedre ne üljek?.. :D

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.17. 23:13:44

@CatMother: Az nekem miért lenne jó?
(Látod, nincs itt senki, mindenki odaát bassza a rezet.)

Mylady 2011.10.17. 23:17:13

@ZBR: Malévnál nézik a kézipoggyász súlyát. Legalábbis amikor én repültem velük, meg kellett mutatni, hogy nem több a megengedettnél.

Megdobbent 2011.10.18. 00:29:21

@estrella negra: figyellek en titeket, de amig a jogasz hutoszekrenyes BJ. esete meg nincs nekem magyarazva, ti., hogy nem ott nala baszod a rezet hutot dugdosva, addig csak semmi pajzankodas itt!

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.18. 00:35:29

@Megdobbent: Sz'al te ilyen monogám tipus vagy. Értem.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.10.18. 01:04:27

Az volt már hogy még egy szabócenti sem téved 1 cm-t?

Mit szolna a poszter ha a szabó 1cm-t tévedne az egyik nadrágszárnál, vagy a cipész csinálná 1cm-rel kisebbre a cipőt?

Nem az a lényeg hogy van-e lézere, hanem mennyi is volt a bőrönd ténylegesen

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2011.10.18. 02:27:18

Ha csak "kicsit" nagyobb a bőrönd, és ezt mindenkinek engedik, csak kicsit lesz túlsúly probléma, csak kicsit nem lehet semmit biztonságosan rögzíteni, stb. akkor esetleg csak kicsit fog lezuhanni a gép, te csak kicsit fogsz megdögleni miatta? Meg a többi utas is. Mondd miben jobb így kicsit megdögleni mint nagyon?

Aki feladta a csomagot, azét idejében lemérték, kiszámolták mit hova kell tenni, stb. te külön adsz nekik pluszmunkát ami ehhez képest egy csomó plusz pénzbe kerül. Na ezért kell kifizetni a 60 eurot.

Megdobbent 2011.10.18. 02:31:05

@estrella negra: csak a te erdekedben :( BJ haragjat nem akarod kihivni magad ellen, hidd csak el :(((

pruntyike 2011.10.18. 05:31:55

A probléma kialakulásának mechanizmusáról kevesen írtak, tehát:
Amikor pl. online megveszed a jegyet, aszerint (is) fizetsz, hogy milyen poggyászod van. Én speciel úgy szoktam, hogy van 1 nagy poggyász (amiért fizetek) + 1 kézipoggyász, ami ingyenes. Na már most, ezt a nagyobb poggyászt fel kell adnod szalagra, még akkor is, ha a check-int az automatánál csinálod. És ekkor a hölgy a szalagnál, a csomag átadásánál nagyon is megnézi, mekkora a kézipoggyászod, és ha nagy, bizony azt is fel kell raknod a szalagra, és fizetni érte. Ha csak kézipoggyászod van akkor ezt az ellenőrzést megúszod, hiszen automatánál csinálod a check-int, és mehetsz a biztonsági ellenőrzéshez. Na már most erre sok furfangos csavaroseszű (fillérbaszó) rájött, és óriási kézipoggyászokat visznek fel a gépre, hiszen őket nem ellenőrzi senki, míg akik bevallják a poggyászt+kézipoggyászt, bizony azokat a csomagfeladásnál ellenőrzik. A fillérbaszók aztán meg vannak lepődve, hogy ugyanazt nekik is ki kell fizetni, amit más eleve kifizetett. Tapasztalatból beszélek, nemrég Schwechatról repültem Zürichbe FlyNikivel, óriási kézipoggyászokat vonszoltak fel a gépre.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2011.10.18. 06:44:08

@laposelemer: 3 éve, olyan poggyásszal utazik, ami eddig sem felelt meg. Az h nem szóltak érte, az egy dolog. Nem hinném, h ezeket a bőröndöket, józsibá' reszelné a sufniba. Hidd el, nekem sem tetszik a wizz hozzáállása, de most igazuk van.És olvasd el pruntyike 2011.10.18. 05:31:55 hsz-t. Tökéletesen igaza van, és remekül jellemzi a magyar emberek többségét.

CID 2011.10.18. 06:56:08

Figyu zsebtelep! Ha majd te is produkálsz valami értelmeset, és nem csak a hülyeségedet erölteted, akkor, de csak akkor és csak a te kedvedért, megpróbálok valami értelmeset írni.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.18. 08:49:06

@Megdobbent: Azt mondják, nem lehet megdugni a világ összes nőjét, de legalább törekedni kell rá.

2011.10.18. 09:15:23

@anarch: rendben, ha ennyi energiát fektetsz a meggyőzésembe, akkor meghajlok érveid súlya alatt, lévén egy bazinagy bőrönd úgyis a fejemre esett :)

2011.10.18. 09:20:38

@pruntyike: pontosan ez a helyzet, amit leírtál, de ez nem magyar sajátosság, a nyugati emberek is ezt csinálják. Németek, osztrákok, hollandok is olyan fillérbaszók, hogy öröm nézni :)

2011.10.18. 09:21:57

@laposelemer: ha valamit megköszörülnek, akkor anyagot vesznek ki belőle, tehát a keret belső mérete nagyobb lesz, nem kisebb. Szóval fuss neki még egyszer ennek az ötletnek :)

laposelemer 2011.10.18. 09:33:04

@CID: Biztosan nem fogsz megharagudni ha lepattanora veszlek amiert ismeretlenul ,elsore lehulyezel embereket.
Ha kicsit elmerultel volna az olvasasban es nem zsigerbol inditod a hozzaszolasod meg normalis valaszt is kaphattal volna.
Addig is csokold meg azon fajtarsaidat akik mas hulyenek,idiotanak titulasaval elik ki magukat!!

laposelemer 2011.10.18. 09:34:46

@Kulics: :))) nekifutottam.
esetleg tedd te is!

laposelemer 2011.10.18. 09:44:30

@Ulbert István [Typhoon]:
bocsi,hogy nem jol fejeztem ki magam(bar fentebb mar leirtam)!
A csomag nem egyszer es nem egy repteren kerult mar bele a keretbe meres miatt.

laposelemer 2011.10.18. 09:59:29

@pruntyike: nemhinnem,hogy oriasi csomagrol van itt szo es arrol sem,hogy kinek van igaza az eloirasok betartasanal.
Kis faradsaggal vegigolvasva kiderul,hogy emberunk ugyan meglepodve de nem kikerulve a fizetest(mert ugysem lehet)akart utazni.
pusztan a kapunal 4x annyit vesznek le rolad mint a feladasi dij.vagyis a masok kifizetik en meg kiakarom kerulni nem allja meg a helyet.

England win The Ashes! 2011.10.18. 10:02:47

@anarch: A BA-nél is fentre megy a kisbőrönd, az ülés alá pedig a retikül és/vagy a notebook, ha olyanod is van.

Yumurdzsak 2011.10.18. 12:29:10

pont ezért bukó a fix méretű gurulós bőrönd, ezért viszek rugalmas hátizsákot. ha nem tetszik a méret, kiveszek a táskából két pulcsit és felveszem. kinyalhatják, ez a balkán.

de nem úgy van,h ha a keretbe belepaszírozod a bőröndöt, akkor békén hagynak?

am easyjetnél láttam undorító dolgot, amikor a nyanya végignézte, ahogy a 70 éves utas, próbálja begyömöszölni a kofferját a keretbe.

nlaci 2011.10.18. 13:44:58

@pruntyike:

Na ezt az "óriási kézipoggyászokat vonszoltak fel a gépre" azért nem hiszem, mert azt ügye nem tudja felrakni a tárolóba. De aki tényleg ezzel akar trükközni az meg is érdemli, hogy többet fizet. Én mindig lemérem a bőrönd súlyát és méretét is. Ha már egy kicsit is határeset nem kockáztatok. (kicserélem kisebb bőröndre, Tescós zacsira akármire) Aki meg vagány az utazzon a BKV-n, vonaton is jegy nélkül mert az is izgi...

2011.10.18. 14:50:04

@laposelemer: nekifuthatok, de nekem igazam van, veled ellentétben :)P

ZBR 2011.10.18. 16:44:03

@Mylady:
Igen, a check-in pultnál, nem? Mivel méri a kapunál? Indultam már MALEV-os terminálról, láttam a ketreceiket, de súlyt azt nem tudnak mérni...

CID 2011.10.18. 17:39:52

Elemér: nem is vagy te olyan sügér, persze, hogy nem haragszok meg:-)

Navarone 2011.10.18. 21:20:12

Kellemetlen, de igaza van a Wizzair-nek. Valahol meg kell húzni a határt. Ha több, nem viheti fel. Vagy mondjuk tíz százalékkal nagyobb még férjen bele? És mi van a tíz és fél százalékkal? Az már nem férhet bele? X centi, több nem lehet. Evvan.

Pamuk 2011.10.18. 21:30:07

Teljesen korrekt a wizzair eljárása. Amikor megvetted a jegyedet, kipipáltad hogy elfogadod a feltételeket.Innentől nincs ok a reklamációra, és nem másra kell mutogatni, ha nem tartasz be szabályokat.
Csak azt nem értem, miért kell a saját hülyeségedet világgá kürtölni???

Egyéves Önkéntes 2011.10.19. 07:53:33

Ha Chuck Norris bőröndje nem fér fel a fedélzetre, a Wizzair hoz nagyobb gépet.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2011.10.19. 13:15:24

@laposelemer: Azért vitt akkora kézipoggyászt mert nem akart a feladásért fizetni. Általában felengedik, inkább kicsit nagyobbat visz mint kevesebbet.

1. Nem mindig kapják el, így összességében kevesebbet fizet.

2. Annak az embernek a munkadíja aki a feladott csomagokat kezeli sok ember között oszlik meg. Aki a fizetést megkerülők ellenőrzése után az ő csomagjaikat külön kezeli, újraszámolja hova mi fér, azt viszont kevesen.

Ugye ez utóbbi többletköltségét a feladással szemben ne a többi utas fizesse.

3. A plusz költségeken felül is annyival drágább kell, hogy legyen a túlméretes kézipoggyász, hogy ne érje meg ezzel trükközni.

Magyarul: Nem akart fizetni, így drágább lett, de ő is csak kifizeti a szolgáltatás árát, semmi nem történt.

qgiate 2011.10.19. 13:54:42

És a kedves posztoló szerint akkor a Wizzairnek mégis hol kellene meghúzni a határt? Mert ha ugye 1cm-mel magasabb bőröndöt felengednek, akkor akár már a 2cm-mel nagyobb bőröndöt is felengedhetnék. De akkor meg már ugye a 3cm-mel nagyobb is szabályos és így tovább. Vagy eleve 5 cm-mel nagyobb keretet is építhetnének, de akkor is lenne jó pár olyan hülye, aki meg abba próbálná beletuszkolni a nagyobb bőröndjét!

Szerintem nem csak a lehúzás miatt veszik szigorúan a túlméretes csomagokat, hanem mert bizonyos csomagméret után már nincs hely a fejek fölötti tartóban a cuccnak. Pont 2 napja utaztam Wizzairrel, jól felidegesített a sok "kézipoggyásznak" titulált bőrönd, mivel miattuk a valóban kézipoggyász méretű oldaltáskámat már csak nehezen sikerült betuszkolni a tartóba.

Amugy teljesen korrekt volt a Wizzair, mert a feladott bőrönd viszont mindkét alkalommal túl volt 20 kilón (kb. 22kg) viszont szó nélkül elfogadták, nem kellett plusz díjat fizetni!

Szánalmasak akik még a szaros csomagjukon is spórolni próbálnak miután megvették a 8000 huf-os repülőjegyet. Minek utazik ilyen repülővel? Menjen lóval, vagy mit tudom én, hogy mivel... Vagy ne menjen sehova, maradjon itthon!

laposelemer 2011.10.26. 14:07:50

Azert csak ideirom a vegszot:
A Wizzairnak nem a centik szamirtanak hanem a centek.
Erdekes,hogy egybol nem szamit a tulmeret,suly,"balesetveszely" amint lepengeted a hatvanast a kasszaba.
Jelzem ismerosom meselte,hogy visszafele nem egy olyan borondot latott felvinni ellenorzes nelkul a gepre amit o nem vett meg a bolban elozetes meres utan !!!
A sokan elsiklottak a lenyeg felett mert nem :vittek at" a lenyeget egy centi hijjan.

sanya2011 2011.11.23. 20:59:02

Ne utazz fapadossal..ennyi..ha meg megis vettel jegyet a szar Wizzair-re, ne sirjal, vallald be!
süti beállítások módosítása