Tovább dübörög a Homár-kuponkommandó! Ágota másfél éve egy fertődi hotelbe licitált 2 éjszakát a Gullivernél 24 ezer forintért, de a szállodát már soha nem tudta elérni. Idén nyáron kiderült, hogy felszámolást indítottak a szálloda ellen, és hogy náluk keresse a pénzét.
Tavaly licitáltam a http://www.gulliver.hu oldalon az alábbi 3 nap/2 éjszakát tartalmazó szállásra: "DORI Hotel Fertőd - Magyarország - Pihenés és kerékpározás az Eszterházy Kastély mellett". A licitet 23 925 Ft-os áron megnyertem. A szabályzat szerint a végösszeget 3 munkanapon belül az alábbi számlaszámra utaltam el a Gulliver Office Kft-nek. Amikor szerettem volna a szállásadó DORI Hoteltől időpontot foglalni, a kuponon szereplő telefonszámok elérhetetlenek voltak. Hívásomat megismételtem később, de a két telefonszám továbbra sem működött. A hotel weblapja sem működött.
2011. július első hetében a közvetítő Gulliver.hu üzenetküldő rendszerén keresztül jeleztem, hogy a xxxx. sorszámú licitemet nem tudom felhasználni, mivel a szolgáltató Dori Hotelt nem tudom elérni. Weboldala megszűnt, telefonszámai nem elérhetőek. Azonnali visszahívást kértem a Gulliver Office Kft-től. Mivel semmi válasz nem érkezett, üzenetemet többször is megismételtem. Miközben a Gulliver kb. 2 héten keresztül nem válaszolt, tudakozó, és külső segítség igénybevételével kiderítettem, hogy a szálloda valószínűleg megszűnhetett.
Megjegyezném, hogy a gulliver.hu oldalán 2007. óta (kb. 1-2 hónappal ezelőttig) egy fax-szám kivételével semmiféle telefonos, vagy emailes elérhetőség nem szerepelt. Kizárólag az oldalukon szereplő "Kapcsolatfelvételi űrlap"-on lehetett üzenni nekik, melyen viszont nem válaszoltak. Ezért általam vélelmezett *@gulliver.hu-s email címekre (többek között olyanokra, melyekről közben a Gulliver Office Kft. felől a kéretlen levelek érkeztek folyamatosan) is elküldtem levelemet.
Ez valószínűleg jó módszer volt, ugyanis 2 nap múlva végre választ kaptam egy "Gulliver-Hedvig" nevezetű személytől, melyben az állt, hogy a fertődi DORI Hotelt üzemeltető Fertő-part Kft. ellen jogerősen megindították a végrehajtási eljárást, valamint hogy a Gulliver Office Kft. nem tartozik felelősséggel, és a hotelt keressem meg kártérítési igényemmel.
Ezt még aznap azonnal meg is tettem emailben YX üzletvezető részére, valamint tértivevényes levelet is küldtem, mely átvételre került július 18-án YX részéről. Levelemben kifejezetten kértem a telefonos visszahívást, melyhez több elérhetőséget is megadtam. Válasz nem érkezett, így július 20-án elküldtem levelemet a Fertő Part Kft, XX ügyvezető, és YX kapcsolattartó részére, valamint újból jeleztem a Gulliver felé, hogy nem kapok választ, így segítsenek.
Semmi választ nem kaptam senkitől másfél hónapon keresztül, majd szeptember 8-án megismételtem kérésemet a szálloda, és a Gulliver felé is, hangsúlyozva, hogy mivel a szerződéskötés, valamint a díj átutalása közvetlenül, és kizárólagosan a Gulliver Office Kft. részére történt, függetlenül attól, hogy a szálláshely tartozik-e felelősséggel a szerződésszegéséért, vagy nem, a Gulliver haladéktalan intézkedését várom!
Nem meglepő, természetesen a legcsekélyebb válaszra sem méltattak. Október közepén észleltem, hogy a gulliver.hu elérhetőség oldalára több év után felkerült egy telefonszám, melyet azonnal fel is hívtam. Kifejezetten kértem az ügyintézőt, hogy egy illetékes személy haladéktalanul hívjon vissza. Ehelyett pár nap múlva kaptam egy sablon-emailt, mely gyakorlatilag a júliusi levelük megismétlése, érdemi információ híján egy felelősség áthárítás a Gulliver részéről.
Válaszul október 25-én egy utolsó felszólítást küldtem, hogy a több mint 1 éve, a Gulliver bankszámlaszámára elutalt összeget haladéktalanul visszautalni szíveskedjenek! Válasz nem érkezett.
Ügyvédi tanácsra 2011. november 5-én írtam egy büntető feljelentést csalás bűntette ügyében, és előzetesen elküldtem a Gullivernek három ismert emailcímre, valamint a gulliver.hu oldalon szereplő kapcsolatfelvételi űrlapon keresztül. Közöltem velük, hogy a feljelentéstől a követelésem visszautalása, illetve érdemi válasz esetén hajlandó vagyok elállni. A 3 munkanapon belüli kapcsolatfelvételre XY cégvezető személyes, telefonos közreműködését jelöltem meg.
A mai napig sem választ, sem visszahívást nem kaptam!
Összefoglalva: A Gulliver Office Kft. számlaszámára befizetett pénzem nyom nélkül eltűnt, szolgáltatást nem kaptam érte, visszatérítésének módjára a mai napig semmilyen konkrét választ nem kaptam! Sem a Gulliver Office Kft, sem a Fertő-part Kft. nem ajánlott fel semmiféle kártérítést, kárenyhítést, stb. A 2010. júliusi banki befizetésem után a megvásárolt szolgáltatásról semmiféle számlát, nyugtát, bizonylatot, szerződést, visszahívást, nem kaptam egyik cégtől sem! A Fertő-part Kft. teljesen elérhetetlen, egyáltalán nem reagáltak még a tértivevényes levelemre sem, holott azt bizonyítottan átvették.
A Gulliver az ügy intézése folyamán segítő szándékáról nem tett bizonyságot, a panaszommal érdemben nem foglalkozott, tájékoztatásait nem tartom kielégítőnek. Ügyfélpanaszkezelését (mivel nem kezelte a panaszomat) minősíthetetlennek tekintem.
Ezek után gondolom nem meglepő, hogy őszintén szólva „irigylem” pl. a korábbi „Kuponos nemnyaralás a BS Travellel” című postban szereplő károsultat! Vele legalább szóba álltak, sőt, visszautalták neki a vételárat. Plusz még csere utat is felajánlottak („második lehetoségként csere-utat tudunk felajánlani, melynek helyszíne Törökország, idotartama változatlanul 8 nap, viszont apartman helyett hoteles elhelyezést tudunk biztosítani”). Vagy ott van a (méltán) sokszor pellengérre kerülő Kuponvilág. Nekik olyan egyetemes Garanciájuk van, amit (ha igaz) felfogni is nehéz!A Gulliver ezzel szemben nagy ívben szarik az ügyfélre, és a Turisztikai Államtitkárság állásfoglalása mögé bújik, mely szerint nem minősülnek utazásszervezőnek, így nem is tartoznak felelősséggel. Még képes voltam azt is megírni nekik, hogy ha nem válaszolnak, akkor elküldöm a Homárnak a történetet. Nem érdekelte őket, mert nem válaszoltak.
Tényleg csak egy utolsó adalék: Miután megtettem a feljelentést, és megírtam ezt a hosszú irományt nektek, pár napja utolsó-utáni levélként megírtam a Dori Hotelnek is a feljelentés tényét (csak hogy tudjanak róla). Egyből érkezett a válasz, mely szerint ettől még egészen biztosan nem lesz visszautalva a pénzem…
vernarancs 2011.12.01. 12:28:02
vape 2011.12.01. 12:31:05
Unbiased 2011.12.01. 12:31:43
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.12.01. 12:32:00
vernarancs 2011.12.01. 12:34:15
A poszter hisz a mesekben.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.01. 12:36:50
Persze ha bizonyítható, hogy a Gulliver átutalta a pénzt, ami meg nehéz eset lesz :S
Ahoj- 2011.12.01. 12:37:08
Teccikérteni? 2011.12.01. 12:37:14
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.12.01. 12:39:47
Teccikérteni? 2011.12.01. 12:43:05
hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2011.12.01. 12:44:33
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.12.01. 12:46:40
mán kérdeztem,de ne válaszóttál! panyolba van-e aldi?
hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2011.12.01. 12:50:45
Bienvenido a ALDI.
www.aldi.es/
De ott nem az az Aldi van, ami nálunk van Aldi, hanem a konkurens Aldi.
staropramen 2011.12.01. 12:55:20
Amikor ezt a posztoló megtudta:
1. keresztet vethetett a pénzére
2. a felszámolóbiztost kellett volna kergetnie,( teljesen hiába), de akkor a maradék vagyon fölött már csak ő rendelkezhet.
3. A felszámolásban a kuponos, naív befizető a póruljárt hitelezők sorának legvégén áll és csak az jut neki ami a legkisebb gyermeknek.
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.12.01. 12:55:29
Lidl Aldi?
hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2011.12.01. 13:01:16
van gonosz Aldi
www.aldi-nord.de/
van rendes Aldi
www.aldi-sued.de/
Panyoloknak a gonosz jutott.
Prof. azsiráf.PhD. 2011.12.01. 13:03:54
Skodakék Fábia 2011.12.01. 13:08:16
A többi legalább a pézt visszaadja ha nem stimmel az átverés.
Tiszta fetrőd ez az ország...
Prof. azsiráf.PhD. 2011.12.01. 13:12:54
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.12.01. 13:21:30
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.12.01. 13:25:31
rianna 2011.12.01. 13:31:18
VIC20 2011.12.01. 13:36:18
A feljelentés persze jó ötlet. De az egyrészt nem jelent automatikusan pénzt, másrészt nem lehet visszavonni. Jó lenne, ha a pógár tisztában lenne ilyenekkel, mielőtt elkezd főjelentgetni.
qwertzuiop1 2011.12.01. 13:36:55
Skodakék Fábia 2011.12.01. 13:37:01
Egy időben foglaltam last minute szállodai szobát északra meg nyugatra mikor még fiatal voltam és bohókás. Olyan vót mint a kuponizé, a legszarabbat kapta az ember.
De legalább óccsó vót. Mostmá nem csinálnám...
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.12.01. 13:37:57
Mer amíg van szar,addig van légy is ami rászáll.
Cogito.t 2011.12.01. 13:40:28
Ha valaki egy olyan oldalon licitál, ahol a saját elmondása szerint:
"Megjegyezném, hogy a gulliver.hu oldalán 2007. óta (kb. 1-2 hónappal ezelőttig) egy fax-szám kivételével semmiféle telefonos, vagy emailes elérhetőség nem szerepelt."
Az mégis mire számít??
dr. _mmm_ 2011.12.01. 13:48:13
Kivétel, ha már a kupon eladásának pillanatán tisztában volt vele, hogy te soha nem fogod tudni igénybe venni a szolgáltatást.
fuligdzsin 2011.12.01. 14:29:32
rianna 2011.12.01. 14:45:59
TiZ 2011.12.01. 15:08:16
SingleSide 2011.12.01. 15:12:29
Azért ha valakinek adsz pénzt, majd a pénzedért lófaszt sem kapsz, hadd reklamálj már annál, akinek a pénzt adtad!
Amúgy meg miért nem tudja egy normális szolgáltató visszatartani a pénzt, és csak akkor átutalni a szállodának, amikor a naiv ügyfél fel szeretné használni?
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.12.01. 15:49:20
és még mindig vannak akik ilyen szarságoknak bedőlnek
Persze ha újszülött megérteném, ha nem lennének szülei ha árvagyerek és nem volt aki felvilágositsa ezekröl
Napokban egy levél egy cégtöl, hogy egy állami behajtószervnek ők a dijbeszedői
Megnézem a honlapot látszik hogy nem átverés, meg a témát is ismerte részletesen az ügyintéző
Kérdem miért nem mellékelték a levélhez a megbizólevelüket és a honlapjukon sem látom
Hümmögtek
dr. _mmm_ 2011.12.01. 17:09:22
Ennyi erővel azon ex máv biztosítós ügyfelek helyett az alkusz fizessen ahol a T. ügyfél megkötötte a biztosítást.
Dr Gregory House 2011.12.01. 17:19:11
Kelpo 2011.12.01. 17:21:23
Amúgy télleg mérjobb ilyen kupoonos xarokon 1 évvel előre megvenni a zutazásokat, hogy addig had álljon a péz kitudja hol, mint magad megszervezni?
Ájemef tmből mérhagyták ki szegény matócsit? Ez Fontosch!!
Gusshun 2011.12.01. 17:32:33
A Gulliver nekem mindig 24 órán belül válaszol minden apró kérdésemre, gondolom ilyenre nem voltak felkészülve. Nyilván ez nekik is presztízs veszteség, amit elég fontos, mivel elég nagy és régi oldalról van szó.
A Gulliver eddig csak korrekt volt és hibátlan. Sajnos a csalók mindenhol megjelennek, de nyilván nem várható el a közvetítő cégtől, hogy minden sarat Ő nyeljen le.
Remélem mielőbb reagálnak a posztra, mert érdekel.
dr. _mmm_ 2011.12.01. 17:52:33
És ilyen esetben az a jó ügyfélkezelés, hogy nem válaszunk semmit?
kugel2 2011.12.01. 18:48:46
Szerintem a legfontosabb informacio kimaradt a panaszbol: mennyi ido telt el a kupon megvetele, illetve az elso bevaltasi probalkozas kozott. Meg hogy volt-e a kuponon valamilyen hatarido. Nekem a levelbol ugy tunik, kb. egy ev telt el. Szerintem ez az ido eleg hosszu ahhoz, hogy egy birosag mar ugy gondolja, a kozvetito felelossege megszunt. De ha kvazi azonnal probalkozott, akkor a kupon eladoja felelos.
Masik fontos reszlet, hogy a kozvetito a kupon vetelekor vagy a szolgaltatas teljesitesekor fizet a hotelnek. Ezt a posztolo nem tudhatja, de a birosag kerheti. Utobbi esetben szerintem a penz visszajar.
Megdobbent 2011.12.02. 00:11:19
Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2011.12.03. 19:03:58
Pedig az kurvajó hely. Voltunk ott egyszer osztálykiránduláson.
Óóó. =((((