Tékozló Homár

Fantomizálódott a Gulliver kuponos szállodája

2011.12.01. 12:24 | jackyll | komment

Tovább dübörög a Homár-kuponkommandó! Ágota másfél éve egy fertődi hotelbe licitált 2 éjszakát a Gullivernél 24 ezer forintért, de a szállodát már soha nem tudta elérni. Idén nyáron kiderült, hogy felszámolást indítottak a szálloda ellen, és hogy náluk keresse a pénzét.

Tavaly licitáltam a http://www.gulliver.hu oldalon az alábbi 3 nap/2 éjszakát tartalmazó szállásra: "DORI Hotel Fertőd - Magyarország - Pihenés és kerékpározás az Eszterházy Kastély mellett". A licitet 23 925 Ft-os áron megnyertem. A szabályzat szerint a végösszeget 3 munkanapon belül az alábbi számlaszámra utaltam el a Gulliver Office Kft-nek. Amikor szerettem volna a szállásadó DORI Hoteltől időpontot foglalni, a kuponon szereplő telefonszámok elérhetetlenek voltak. Hívásomat megismételtem később, de a két telefonszám továbbra sem működött. A hotel weblapja sem működött.

2011. július első hetében a közvetítő Gulliver.hu üzenetküldő rendszerén keresztül jeleztem, hogy a xxxx. sorszámú licitemet nem tudom felhasználni, mivel a szolgáltató Dori Hotelt nem tudom elérni. Weboldala megszűnt, telefonszámai nem elérhetőek. Azonnali visszahívást kértem a Gulliver Office Kft-től. Mivel semmi válasz nem érkezett, üzenetemet többször is megismételtem. Miközben a Gulliver kb. 2 héten keresztül nem válaszolt, tudakozó, és külső segítség igénybevételével kiderítettem, hogy a szálloda valószínűleg megszűnhetett.


Megjegyezném, hogy a gulliver.hu oldalán 2007. óta (kb. 1-2 hónappal ezelőttig) egy fax-szám kivételével semmiféle telefonos, vagy emailes elérhetőség nem szerepelt. Kizárólag az oldalukon szereplő "Kapcsolatfelvételi űrlap"-on lehetett üzenni nekik, melyen viszont nem válaszoltak. Ezért általam vélelmezett *@gulliver.hu-s email címekre (többek között olyanokra, melyekről közben a Gulliver Office Kft. felől a kéretlen levelek érkeztek folyamatosan) is elküldtem levelemet.

Ez valószínűleg jó módszer volt, ugyanis 2 nap múlva végre választ kaptam egy "Gulliver-Hedvig" nevezetű személytől, melyben az állt, hogy a fertődi DORI Hotelt üzemeltető Fertő-part Kft. ellen jogerősen megindították a végrehajtási eljárást, valamint hogy a Gulliver Office Kft. nem tartozik felelősséggel, és a hotelt keressem meg kártérítési igényemmel.

Ezt még aznap azonnal meg is tettem emailben YX üzletvezető részére, valamint tértivevényes levelet is küldtem, mely átvételre került július 18-án YX részéről. Levelemben kifejezetten kértem a telefonos visszahívást, melyhez több elérhetőséget is megadtam. Válasz nem érkezett, így július 20-án elküldtem levelemet a Fertő Part Kft, XX ügyvezető, és YX kapcsolattartó részére, valamint újból jeleztem a Gulliver felé, hogy nem kapok választ, így segítsenek.

Semmi választ nem kaptam senkitől másfél hónapon keresztül, majd szeptember 8-án megismételtem kérésemet a szálloda, és a Gulliver felé is, hangsúlyozva, hogy mivel a szerződéskötés, valamint a díj átutalása közvetlenül, és kizárólagosan a Gulliver Office Kft. részére történt, függetlenül attól, hogy a szálláshely tartozik-e felelősséggel a szerződésszegéséért, vagy nem, a Gulliver haladéktalan intézkedését várom!

Nem meglepő, természetesen a legcsekélyebb válaszra sem méltattak. Október közepén észleltem, hogy a gulliver.hu elérhetőség oldalára több év után felkerült egy telefonszám, melyet azonnal fel is hívtam. Kifejezetten kértem az ügyintézőt, hogy egy illetékes személy haladéktalanul hívjon vissza. Ehelyett pár nap múlva kaptam egy sablon-emailt, mely gyakorlatilag a júliusi levelük megismétlése, érdemi információ híján egy felelősség áthárítás a Gulliver részéről.

Válaszul október 25-én egy utolsó felszólítást küldtem, hogy a több mint 1 éve, a Gulliver bankszámlaszámára elutalt összeget haladéktalanul visszautalni szíveskedjenek! Válasz nem érkezett.

Ügyvédi tanácsra 2011. november 5-én írtam egy büntető feljelentést csalás bűntette ügyében, és előzetesen elküldtem a Gullivernek három ismert emailcímre, valamint a gulliver.hu oldalon szereplő kapcsolatfelvételi űrlapon keresztül. Közöltem velük, hogy a feljelentéstől a követelésem visszautalása, illetve érdemi válasz esetén hajlandó vagyok elállni. A 3 munkanapon belüli kapcsolatfelvételre XY cégvezető személyes, telefonos közreműködését jelöltem meg.

A mai napig sem választ, sem visszahívást nem kaptam!

Összefoglalva: A Gulliver Office Kft. számlaszámára befizetett pénzem nyom nélkül eltűnt, szolgáltatást nem kaptam érte, visszatérítésének módjára a mai napig semmilyen konkrét választ nem kaptam! Sem a Gulliver Office Kft, sem a Fertő-part Kft. nem ajánlott fel semmiféle kártérítést, kárenyhítést, stb. A 2010. júliusi banki befizetésem után a megvásárolt szolgáltatásról semmiféle számlát, nyugtát, bizonylatot, szerződést, visszahívást, nem kaptam egyik cégtől sem! A Fertő-part Kft. teljesen elérhetetlen, egyáltalán nem reagáltak még a tértivevényes levelemre sem, holott azt bizonyítottan átvették.

A Gulliver az ügy intézése folyamán segítő szándékáról nem tett bizonyságot, a panaszommal érdemben nem foglalkozott, tájékoztatásait nem tartom kielégítőnek. Ügyfélpanaszkezelését (mivel nem kezelte a panaszomat) minősíthetetlennek tekintem.

Ezek után gondolom nem meglepő, hogy őszintén szólva „irigylem” pl. a korábbi „Kuponos nemnyaralás a BS Travellel” című postban szereplő károsultat! Vele legalább szóba álltak, sőt, visszautalták neki a vételárat. Plusz még csere utat is felajánlottak („második lehetoségként csere-utat tudunk felajánlani, melynek helyszíne Törökország, idotartama változatlanul 8 nap, viszont apartman helyett hoteles elhelyezést tudunk biztosítani”). Vagy ott van a (méltán) sokszor pellengérre kerülő Kuponvilág. Nekik olyan egyetemes Garanciájuk van, amit (ha igaz) felfogni is nehéz!

A Gulliver ezzel szemben nagy ívben szarik az ügyfélre, és a Turisztikai Államtitkárság állásfoglalása mögé bújik, mely szerint nem minősülnek utazásszervezőnek, így nem is tartoznak felelősséggel. Még képes voltam azt is megírni nekik, hogy ha nem válaszolnak, akkor elküldöm a Homárnak a történetet. Nem érdekelte őket, mert nem válaszoltak.

Tényleg csak egy utolsó adalék: Miután megtettem a feljelentést, és megírtam ezt a hosszú irományt nektek, pár napja utolsó-utáni levélként megírtam a Dori Hotelnek is a feljelentés tényét (csak hogy tudjanak róla). Egyből érkezett a válasz, mely szerint ettől még egészen biztosan nem lesz visszautalva a pénzem…

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vape 2011.12.01. 12:31:05

Kitartó a posztoló. Pénzt szerintem sem kap vissza, de legalább nem csak magában morog, míg szívrohamot nem kap. Sok ilyen ember kéne, kicsit tisztulna a szolgáltatóipar Magyarországon.

Unbiased 2011.12.01. 12:31:43

Az óriások, vagy a törpék országában bújhatott el, ott keresd.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.12.01. 12:32:00

Na ez valami geci durva sztori! Mingyán el is olvasom!

vernarancs 2011.12.01. 12:34:15

Gulliver?
A poszter hisz a mesekben.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.01. 12:36:50

Hát ez vastagon bíróság, és a DORI-t kell perelni...
Persze ha bizonyítható, hogy a Gulliver átutalta a pénzt, ami meg nehéz eset lesz :S

Ahoj- 2011.12.01. 12:37:08

Az indulhatunk.hu -val is érdemes néha vigyázni, jó árban van, de néha nem túl ügyfélbarátak.

Teccikérteni? 2011.12.01. 12:37:14

A hetedik te magad légy.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.12.01. 12:39:47

Nem olvastam el, túl hosszú. Szállodát csak saját magunknak foglalunk, nem ilyen Gulliver meg egyéb kuponos/licites szarokon foglaljuk!

Teccikérteni? 2011.12.01. 12:43:05

Gulliver-Hedvig? Gulliver-Gizi stílusosabb lenne.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2011.12.01. 12:44:33

Ez a hotel nem a panyolországba menekült ájfonos tmobilt nem perelő Dórié?

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.12.01. 12:46:40

@hüjehalyó:
mán kérdeztem,de ne válaszóttál! panyolba van-e aldi?

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2011.12.01. 12:50:45

@Horváth Lajos: van Panyolban.

Bienvenido a ALDI.
www.aldi.es/

De ott nem az az Aldi van, ami nálunk van Aldi, hanem a konkurens Aldi.

staropramen 2011.12.01. 12:55:20

Gyanítom, hogy az eredeti üzemeltető Fertő-part Kft ellen nem jogerős végrehajtási, hanem felszámolási eljárás indult.
Amikor ezt a posztoló megtudta:
1. keresztet vethetett a pénzére
2. a felszámolóbiztost kellett volna kergetnie,( teljesen hiába), de akkor a maradék vagyon fölött már csak ő rendelkezhet.
3. A felszámolásban a kuponos, naív befizető a póruljárt hitelezők sorának legvégén áll és csak az jut neki ami a legkisebb gyermeknek.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2011.12.01. 13:01:16

@Horváth Lajos:
van gonosz Aldi
www.aldi-nord.de/

van rendes Aldi
www.aldi-sued.de/

Panyoloknak a gonosz jutott.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.12.01. 13:03:54

jááááájjjj. mán mégin kupon.

Skodakék Fábia 2011.12.01. 13:08:16

@akiazsiráfotszereti: na ja.
A többi legalább a pézt visszaadja ha nem stimmel az átverés.
Tiszta fetrőd ez az ország...

Prof. azsiráf.PhD. 2011.12.01. 13:12:54

@petrócselly: lúzerek mindkét oldalon. az is aki eladja ezt a szart meg az is aki megveszi. de mosmán unom a kuponokat.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.12.01. 13:21:30

@akiazsiráfotszereti: más posztot kérünk, de kupon , telefon, és internet ne legyen benne.

rianna 2011.12.01. 13:31:18

Egy tapasztalt homáros elmagyarázná nekem, miért jó ilyesmit kuponnal venni? Annyival olcsóbb, mintha csak telefonálna a szállodába ?

VIC20 2011.12.01. 13:36:18

Ennyi fölösleges szarakodás helyett egy fizetési meghagyással többet ért volna. Ha más nem, legalább időt és idegi megterhelést spórol. Az az 5.000,-Ft-os eljárási díj is simán összejöhetett ennyi levélből, meg telefonálgatásból.

A feljelentés persze jó ötlet. De az egyrészt nem jelent automatikusan pénzt, másrészt nem lehet visszavonni. Jó lenne, ha a pógár tisztában lenne ilyenekkel, mielőtt elkezd főjelentgetni.

qwertzuiop1 2011.12.01. 13:36:55

úgy néz ki az összes homáros ráugrott az e-cegjegyzek.hu-ra, mert nem megy... :)

Skodakék Fábia 2011.12.01. 13:37:01

@rianna: ez az , kérünk egy tapasztalt homárost!!!
Egy időben foglaltam last minute szállodai szobát északra meg nyugatra mikor még fiatal voltam és bohókás. Olyan vót mint a kuponizé, a legszarabbat kapta az ember.
De legalább óccsó vót. Mostmá nem csinálnám...

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.12.01. 13:37:57

@rianna:
Mer amíg van szar,addig van légy is ami rászáll.

Cogito.t 2011.12.01. 13:40:28

Nem értem, de biztosan én vagyok a csökkent értelmű!?
Ha valaki egy olyan oldalon licitál, ahol a saját elmondása szerint:
"Megjegyezném, hogy a gulliver.hu oldalán 2007. óta (kb. 1-2 hónappal ezelőttig) egy fax-szám kivételével semmiféle telefonos, vagy emailes elérhetőség nem szerepelt."
Az mégis mire számít??

dr. _mmm_ 2011.12.01. 13:48:13

Azt nem értem mi a fasz köze van ehhez a Gullivernek? Árultak 1 kupont, megvetted, de nem használtad fel. Közben a cég ahol a kupont fel tudtad volna használni, megszűnt/felszámolták stb. ehhez pont semmi köze a Gullivernek.
Kivétel, ha már a kupon eladásának pillanatán tisztában volt vele, hogy te soha nem fogod tudni igénybe venni a szolgáltatást.

fuligdzsin 2011.12.01. 14:29:32

@rianna: Igen,Spanyolból köll telefonálni ,T-mobilos Iphonnal. :))

rianna 2011.12.01. 14:45:59

@petrócselly: @Horváth Lajos: @fuligdzsin: köszönöm az irántam való jóságtok, így már tiszta minden :D

TiZ 2011.12.01. 15:08:16

Egyre több a kuponos panasz. Lassan kupolda lesz ebből az országból.

SingleSide 2011.12.01. 15:12:29

@_mmm_: Benne van a levélben, hogy a Gullivernek utalt bankszámlára.

Azért ha valakinek adsz pénzt, majd a pénzedért lófaszt sem kapsz, hadd reklamálj már annál, akinek a pénzt adtad!

Amúgy meg miért nem tudja egy normális szolgáltató visszatartani a pénzt, és csak akkor átutalni a szállodának, amikor a naiv ügyfél fel szeretné használni?

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.12.01. 15:49:20

21 év a rendszerváltás után
és még mindig vannak akik ilyen szarságoknak bedőlnek
Persze ha újszülött megérteném, ha nem lennének szülei ha árvagyerek és nem volt aki felvilágositsa ezekröl

Napokban egy levél egy cégtöl, hogy egy állami behajtószervnek ők a dijbeszedői
Megnézem a honlapot látszik hogy nem átverés, meg a témát is ismerte részletesen az ügyintéző
Kérdem miért nem mellékelték a levélhez a megbizólevelüket és a honlapjukon sem látom
Hümmögtek

dr. _mmm_ 2011.12.01. 17:09:22

@SingleSide: A guliver ebben az esetben egy közvetítő volt. semmi más.

Ennyi erővel azon ex máv biztosítós ügyfelek helyett az alkusz fizessen ahol a T. ügyfél megkötötte a biztosítást.

Dr Gregory House 2011.12.01. 17:19:11

Nekem hasonló ügyem volt egy eBay-en vásárolt üdölési kuponnal: a szálloda 8 napig nem válaszolt a foglalásra. Írtam az irodának és még aznap visszautalták a pénzt.

Kelpo 2011.12.01. 17:21:23

Hát ha a cégvezetőt XY-nak hívják akkor nem is csodálkozom hogy nem akart fizetni a poszttolónak..
Amúgy télleg mérjobb ilyen kupoonos xarokon 1 évvel előre megvenni a zutazásokat, hogy addig had álljon a péz kitudja hol, mint magad megszervezni?

Ájemef tmből mérhagyták ki szegény matócsit? Ez Fontosch!!

Gusshun 2011.12.01. 17:32:33

A Gulliver Office Kft.-vel üzleti kapcsolatban állok. Sajnos nem tudnak minden kiszűrni, de a rendszerük elég korrektül megvan csinálva. Ha megnézed a kuponon van egy beválthatósági garancia, na aki ezt adta, azzal kellene beszélni ha magánszemély.
A Gulliver nekem mindig 24 órán belül válaszol minden apró kérdésemre, gondolom ilyenre nem voltak felkészülve. Nyilván ez nekik is presztízs veszteség, amit elég fontos, mivel elég nagy és régi oldalról van szó.
A Gulliver eddig csak korrekt volt és hibátlan. Sajnos a csalók mindenhol megjelennek, de nyilván nem várható el a közvetítő cégtől, hogy minden sarat Ő nyeljen le.
Remélem mielőbb reagálnak a posztra, mert érdekel.

dr. _mmm_ 2011.12.01. 17:52:33

@Gusshun: "gondolom ilyenre nem voltak felkészülve"

És ilyen esetben az a jó ügyfélkezelés, hogy nem válaszunk semmit?

kugel2 2011.12.01. 18:48:46

A kerdes az, hogy a hotel vagy a kozvetito nem teljesitett. A posztolo nyilvan szeretne elerni, hogy a kozvetito legyen felelos a nemteljesitesert, hiszen egy mukodo cegtol meg visszakaphatja a penzet, mig egy felszamolas alatt allotol utolso utani hitelezokent aligha.

Szerintem a legfontosabb informacio kimaradt a panaszbol: mennyi ido telt el a kupon megvetele, illetve az elso bevaltasi probalkozas kozott. Meg hogy volt-e a kuponon valamilyen hatarido. Nekem a levelbol ugy tunik, kb. egy ev telt el. Szerintem ez az ido eleg hosszu ahhoz, hogy egy birosag mar ugy gondolja, a kozvetito felelossege megszunt. De ha kvazi azonnal probalkozott, akkor a kupon eladoja felelos.

Masik fontos reszlet, hogy a kozvetito a kupon vetelekor vagy a szolgaltatas teljesitesekor fizet a hotelnek. Ezt a posztolo nem tudhatja, de a birosag kerheti. Utobbi esetben szerintem a penz visszajar.

Megdobbent 2011.12.02. 00:11:19

Gulliver-Hedvig ismeri kupokrisztat? Van valami videon elerheto showjuk? Hanem hogy a picsaba' talal meg barki ilyen kuponos oldalakat? Egyszeruen fel nem foghatom. Kupon penzert mar eleve kurvanagy faszsag, de kupon LICITRE es PENZERT a magyar zseni netovabbja.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2011.12.03. 19:03:58

Becsődölt a DORI Hotel? :-O =(((((((((((((

Pedig az kurvajó hely. Voltunk ott egyszer osztálykiránduláson.

Óóó. =((((
süti beállítások módosítása