Tékozló Homár

Meglincselték egy jegy miatt

2011.12.21. 12:35 | jackyll | komment

Talán mégis jobb lenne, ha gyorsan csődbe menne a BKV, akkor a kabáttépő trollokra se lenne pénz:

Két jegyem volt, egyiket az Örsön kilukasztottam, rögtön szemrevételezte az ott álló ellenőr. Bólintott és tovább engedett a metróra. Leszálltam az Astorián, ott elém állt egy ellenőrnő aki viszont már nem fogadta el a jegyem. A fehér vonalat már átléptem, meglökött és a közteresek odaléptek 3an. Elég rohanós volt a napom, otthon felejtettem az irataim, pénztárcám is.

Nem hitték el hogy nincsenek nálam az irataim, beszorítottak a falhoz,pont a kamerák alá.... próbáltam kikerülni őket, akkor lökdösődni kezdtek és kifeszítették a karom. Próbáltam a kezem kiszabadítani a szorításukból, de mindhiába nevetve csak szorítottak. Eltépték a kabátom. A jobb oldalon lévő közteres minél inkább sírtam hogy fáj engedjen el annál jobban szorította a kezem és csak röhögött. Rendőrt hívtak. Utólag tudtam csak meg hogy olyan ürüggyel hívták ki őket hogy én kaszabolok 5-6 ellenőrt és siessenek...

Pótdíjazni nem is próbáltak a helyszínen.Viselkedésük számomra felfoghatatlan. Rátelefonáltam a rendőrökre én is. Egy jegy miatt meglincselnek? Félrehívták egymást, gondolom megbeszélték mit mondjanak a rendőröknek ha kiérkeznek.

Felháborítónak tartom ezt az eljárást, ezt a durvaságot pedig feleslegesnek.Táskám megmutattam a köztereseknek is  hogy valóban nincs nálam irat.Nem értem?Nagyon nem jó ez így,visszaélnek, hazudnak.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CBF 2011.12.21. 12:38:55

Iratok nélkül, persze... pfffffff

CBF 2011.12.21. 12:40:52

A rendőrök végül is kijöttek? Nincs vége a történetnek, megtörtént ez egyáltalán? BKV trollokról simán el tudnám képzelni, de annyi sötét folt van itt...

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2011.12.21. 12:45:24

Elég zagyva ez így.

A sztori valahogy a mekis leszázalékolt nőre emlékeztet.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.21. 12:46:56

Kérjük a hiányokat pótolni! Testüreg motozás volt-e?

Ha 140 kiló vagyok, akkor nem kell jegy, de egy 40 kilós csajjal biliárdoznak.

ex-dr. vuk 2011.12.21. 12:56:50

Elso ajtos felszallas es beleptetokapuk. Nem ertem, hogy ebben mi olyan bonyolult megcsinalni.

karosszékely 2011.12.21. 13:00:27

És miért nem volt jó a jegy? Erről bőszen hallgat a kedves levélíró. Csalókkal szemben jogos a kemény fellépés, kár ezen siránkozni. Lássátok be, azok az idők már elmúltak.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.21. 13:05:27

A yard mit szólt hozzá, hogy nem volt nálad jegy? Feljelentést nem tettél? Hiszen a kameraképeken csak látszott, hogy szorítanak be.
Fura azért, pedig a BKV ellenőrökből még ki is nézem ezt.

rudmanynudli 2011.12.21. 13:09:15

Segítsetek, nem értem! Mi volt a baj jeggyel?

Kuty 2011.12.21. 13:09:37

Bisztos szakaszjegy vót. Azzal csak három megállót mehetsz. Az Asztória az az ötödik...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.21. 13:11:40

@ColT: Jegy, bazmeg, személyi. Hülyevagyokmán.

karosszékely 2011.12.21. 13:12:11

@Kuty: Én is erre gondoltam elsőre. De azért várjuk meg, hátha megírja a beküldő (kétlem mondjuk).

Kuty 2011.12.21. 13:16:59

@ColT: ez mondjuk engem is érdekelne. Mert ha nincs személyi, más fényképes okmánnyal igazolhatod magad. De ennél ba'meg semmi nem vót! Mostígyakkorhogy? Mi történhetett?

karosszékely 2011.12.21. 13:17:02

@ColT: Ja, az meg a másik. Kihívja a rendőröket a hülyéje úgy, hogy nincs nála semmi irat. Igazoltatják, akár 100 ezer forintos bírság is lehet belőle. Akkor már jobban jár a 6000 Ft-os pótdíjjal.

2011.12.21. 13:19:26

én 2004 óta nem lyukasztottam mégsem történik velem ilyen, defura...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.21. 13:22:53

@Kuty: Ilyenkor elvileg bevisznek, vagy manapság már nem?

@karosszékely: "Rendőrt hívtak. Utólag tudtam csak meg hogy olyan ürüggyel hívták ki őket hogy én kaszabolok 5-6 ellenőrt"

Az ellenőrök hívták a yardot.

Harcitehen 2011.12.21. 13:25:48

Azért én kicsit irigyelem a bkv ellenőröket. Ők olyan jól le tudják vezetni a felgyülemlett munkahelyi stresszt.
Pár nekemnincsjegyem de akkor is utazok élőlényen, az vagy épp arra tévedő kedves utazókon.

karosszékely 2011.12.21. 13:28:44

@ColT: "Rátelefonáltam a rendőrökre én is."

Ő is hívta.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.12.21. 13:33:57

Miért kell ilyen posztot kitenni, ahol a történések 80%-át homály fedi? De ahhoz képest, hogy nem mond semmit, egy kis blabla azért van benne.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.12.21. 13:36:30

Ha vót jegyed, akkor miért is geciztek? Ha jeggyel utazol, akkor kurvára nem kérik az irataidat. Szóval ez a sztori kamu!
Én mán évek óta nem veszek bérletet a B-kávéra,oszt mégsincs gond sose. Igaz, a székesfővárosba csak a Wartburgommal megyek. Bár láttam, hogy Pestön nagyon sok lyányka közlekedik drótszamárral. Mondjuk itt falun is sokan járnak kerékpárral, bár itt az embereken van gumicsimma, ott meg az asszonkákon!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.21. 13:42:19

@karosszékely: Hopp akkóbocs. De szerintem ha a közteresek hívták előbb... :)

Kuty 2011.12.21. 13:44:55

Nahh, utánaolvastam. Iratok hiányában a rend őrei le tudják kérni rádión keresztül az adatokat (kvázi igazolnak), de az iratok hiánya automatikusan bírságot von maga után. Ergó posztíró duplán szopatta magát.

Kuty 2011.12.21. 13:48:34

@karosszékely: hehe, asszem rájöttem a megfejtésre... A történet úgy indul, hogy két jegye vót, ebből kiindulva úgy gondolom, hogy a balga poszter ellenőrzéskor a kezeletlen jegyét adhatta át a zellenőröknek....

mortalwombat 2011.12.21. 13:48:34

Valahol voltam valamikor valakivel, és nekem jöttek. Mondtam, hogy izé, de nem hitték el. Pedig előtte már mutattam. Az lett a vége, hogy

2011.12.21. 13:53:08

Ma a kettes villamoson 4 ajtón felszállt 4 ellenőr, mindegyiket 2-2 közterületes kísért vadiúj suhogós egyenruhában.. kilencen szállták meg a villamost, nem volt ennyi utas összesen. Képzeljetek el tizenkét egyforma egyenruhás bakancsos félkatonai militáns alakot amint átfésüli az utazóközönséget. Jövőre nehéz idők jönnek, szerintem gépkarabély is lesz náluk.

Harlequin 2011.12.21. 13:56:52

"Leszálltam az Astorián, ott elém állt egy ellenőrnő aki viszont már nem fogadta el a jegyem."
-Milyen indokkal?
"Rendőrt hívtak. Utólag tudtam csak meg hogy olyan ürüggyel hívták ki őket hogy én kaszabolok 5-6 ellenőrt és siessenek..."
-Eredmény?
"Rátelefonáltam a rendőrökre én is."
-Eredmény?
"Félrehívták egymást, gondolom megbeszélték mit mondjanak a rendőröknek ha kiérkeznek."
-Eredmény?
Táskám megmutattam a köztereseknek is hogy valóban nincs nálam irat.
-Kicsavart karral?
"Nem értem?"
-Nem tudom.
"Nagyon nem jó ez így,visszaélnek, hazudnak."
-Hazudtunk, reggel, délben, este...

rudmanynudli 2011.12.21. 13:57:30

@Kulics: Amikor csövi van rajta, akkor sosem jönnek. Egyszer megnézném, mit csinálnak vele? Leszállítják?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.21. 13:59:02

@Kulics: Félelmet keltenek, egyenruhának látszó öltözetben, ráadásul hatalmat kívánnak gyakorolni!!! Gárdaaaa! Jogvédők segítseteeek!

vendriner aladár 2011.12.21. 14:00:52

Azért ha velem ilyen történne, hogy eltépnék a kabátom ennyivel nem úszná meg az ember. Lehet nem szép dolog a balhézás, de jó kurva anyját a köcsögöknek. Erőszak nélkül is lehet igazságot tenni.

Szegeden az ellenőr beleült a gyerek ölébe a maga 100+ kilójával és úgy szolgáltatott igazságot, ezt sem tartom követendő magatartásnak, de a kabáttépégetés az már kárt okoz másoknak, vagyis büntetendő.

KAWAszaki 2011.12.21. 14:02:35

Legközelebb tényleg le kéne kaszabolni azt az 5-6 ellenőrt. Csak hogy a sünök ne jöjjenek hiába...

Stupido_Girl 2011.12.21. 14:10:13

"egyiket az Örsön kilukasztottam, rögtön szemrevételezte az ott álló ellenőr. Bólintott és tovább engedett"

Ez csak nekem furcsa? Úgy hangzik, hogy a kezelt jeggyel valami nem stimmelt, csak az Örsön nem vették észre, nem úgy, mint a másik helyen.
Miért a mély hallgatás a jegy el nem fogadásának okáról?

karosszékely 2011.12.21. 14:13:20

@Kulics: Nagyon jó. Ezt már rég meg kellett volna lépni, sokkal gyakrabban, határozottabban.

karosszékely 2011.12.21. 14:15:50

@Kuty: De ha így lehetett, akkor miért nem azt mondta az ellenőrnek, hogy "jaj, bocsánat, összekevertem, ez a jó jegy"? Akkor el sem jutnak addig, hogy az iratokról legyen szó. Valami továbbra sem tiszta még.

Szarazkoro 2011.12.21. 14:16:52

Tiszta Balkan en mondom. Lehet 1edul nem verekedtem volna, de tuti felgyujtottam volna vmelyiket.
Amugy: miert nem volt jo a jegy? Miert lep ki a poszt tolo iratok nelkul a lakasbol? Megannyi kerdes...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.21. 14:18:31

@Stupido_Girl: Miért lenne furcsa, hogy megnézték a jegyet? Nemrég voltam Pesten egy pár hetet, nekem is megnézték (amíg nem lett bérletem).

De tényleg kéne ok a jegy el nem fogadására.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.12.21. 14:32:10

Teljesen irreleváns, hogy volt-e jegy, mi volt vele. Semmi olyat nem tehet egy utas, amiért így bánhatnak vele. Ha ez igaz, bármeddig el kell menni, hogy felelősségre vonják az elkövetőket. Azt meg sem említem, ha ezt az én családomból csinálnák valakivel, utána lehetne velem is erősködni, megnéznénk, olyan könnyen megy-e? Undorító ocsmányság, remélem kamu.

Netszamuráj 2011.12.21. 14:34:28

@karosszékely: Jogos a kemény fellépés? Karkicsavarás? Úgy hogy sírjon? Bazmeg, Te frankón elmebeteg vagy. Pszichopata.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.12.21. 14:34:51

Egyébként akik az iratokon lovagolnak, azoknak elmondom, még az átkosban is fogtak meg a yardok papírok nélkül. Otthon felejtettem, na bumm. Akkor ez az eljárás? Megbüntettek akkor 1000 Ft-ra és kész. Verekedni, lökdösni, erősködni, mert nincs irat?? Aztán ha meg egy utas egy ilyen után megvédi magát és jól szemen vágja a tetves állatját? Nem lehet így viselkedni!

Stupido_Girl 2011.12.21. 14:36:17

@ColT: Nem az a furcsa, hogy megnézték a jegyet, meg szokták nézni. Az a furcsa, hogy úgy jön le a dolog, mintha valami nem stimmelt volna a jeggyel, és ezt a posztoló is tudta, csak arra hivatkozik, hogy az egyik helyen elfogadták, nem vették észre.

Stupido_Girl 2011.12.21. 14:37:32

Az ellenőrök fellépése akkor sem elfogadható, ha sáros volt a posztoló.

phaszfej 2011.12.21. 14:41:08

Csak a patkányok utaznak a föld alatt.

Stupido_Girl 2011.12.21. 14:45:18

Csak nagyon halkan jegyzem meg: nekem soha nem volt afférom a BKV ellenőrökkel. Igaz, mindig rendben a jegyem, bérletem.

nemjogasz 2011.12.21. 14:58:01

Ez a közteres ez milyen állatfajta? Van az ilyennek joga erőszakot alkalmazni? Valami másik blogon olvastam, hogy valakit meg lefújtak gázsprével. Nevetséges, hogy rendőrön kívül manapság bárki is hozzáérthet egy állampolgárhoz. Következő mi lesz, a parkolóőr helyszínen statáriálisan kivégez, ha 3 perce lejárt a parkolójegyed?
Egy normális jogállamban az ilyet önvédelemből szitává lehetne lőni...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.12.21. 14:59:22

@karosszékely: Az eszednek a tokja, az jogos. Hozzám sem érhet, még a rendőr sem nyúlhat csak úgy a táskámba vagy rángathat, nem hogy egy közterületes! A rendőr nem is szokott. Ő tudja, hogy megütheti a bokáját. @Stupido_Girl: Nekem sem volt. Viszont láttam már, hogy létezik a jelenség. A saját szememmel.

Kierkegaard Akciócsoport 2011.12.21. 15:05:00

A történet eléggé szétszórt, hiányos. Amiért elhiszem, az a következő: Ha akárki nekimegy 5-6 ellenőrnek és meg is van hozzá az ereje, hogy akár csak egyet is földre vigyen, az elől vonyítva fog futni az összes. Közteres, BKV-ellenőr, biztonsági ork, egykutya mind, csak a nevük más.
Tegnap két közteres+ellenőr trió mellett utaztam a Moszkva tértől egészen a Nyugatiig a 4/6-on, össze-vissza szambáztak a Combino-n, meg büntetgették a kisdiákokat, tőlem még a jegyet se kérték el (igen, kikerültek, 3-szor is). Persze a legnagyobb közteres is olyan magas volt, hogy a mellbimbómat is csak ugrálva tudta volna nyalogatni :)

belekotyogok 2011.12.21. 15:06:54

@alfagumi: mondjuk láttam már köpködő-hadonászó "kedves" utast, aki nem kívánta magát kitenni a jegyellenőrzés vegzatúrájának...ilyen esetben érthető, ha a kollegádat-saját magát védenék, viszont a hírekben nem veszi jól ki magát, hogy 5 ellenőr esett neki az ártatlan utasnak.

pavor nocturnus 2011.12.21. 15:11:35

Az a titka az ellenőrökkel való bánásmódnak, hogy felszólítás nélkül megállsz előttük, buzgón elkezded keresni a táskád legmélyén a bérletedet, ha előkotortad, akkor nyugodt kézzel feltartod előttük, hogy jól megnézhessék, miközben mosolyogsz rájuk. Tízből kilenc ellenőr ilyenkor zavarba jön, mert nem erre számítanak, hanem ingerültségre az utas részéről. Szinte minden esetben megköszönik, soha sem ért inzultus ezzel a módszerrel, sőt olyan is volt, hogy az egy napja lejárt bérletemmel is átengedtek. Barátságosnak kell lenni, s általában barátságosan reagál, még a legprimitívebbnek tűnő ellenőr is. Nem kell hörcsögösködni, a korrektség is megteszi.

Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2011.12.21. 15:16:07

Ez nevezik úgy, hogy totál kamu. Mindenesetre egy jót röhögtem.

Sárga Király 2011.12.21. 15:55:24

Hamis volt a jegy vagy sem, az ellenőrnek nincs joga lefogni valakit, karokat feszegetni, stb - a bkv-s az nem egy hatalmi ág, még ha ezt is képzeli magáról. És ezzel jópolgári mentalitással, hogy "megérdemli, biztos sunnyogott, nem az én dolgom", megy gajra az egész ország.

B-rocker (törölt) 2011.12.21. 16:01:30

Meba''nak majd mindenkit, ha nem adjuk oda 32 000 000 000 ot?

SvenH. (törölt) 2011.12.21. 16:01:30

amikor kijott vegul a zsaru akkor elokerult az otthonfelejtett irat amugy? vagy eloallitottak a delikvenst?
tuggyuk, kenyszeito eszkozzel akar kardlappal

amugy megyek most venni berletet ennyit elertek legalabb a kozteresek!!!

SvenH. (törölt) 2011.12.21. 16:03:59

amugy meg mindenki tanulja meg hogy NEM EGY JEGY MIATT!!!

egyreszt a csalas / blicceles kiderulesenek pillanataban az 6000 Ft, de ha kozteres odalep a debil delikvenshez es a fulebe duruzsolja hogy akkor igazolja mar magat onnantol, ARROL SZOL, hogy IGAZOLNIA KELL magat
nem egy jegyrol...

cicmen (törölt) 2011.12.21. 16:09:52

@Kierkegaard Akciócsoport: Persze a legnagyobb közteres is olyan magas volt, hogy a mellbimbómat is csak ugrálva tudta volna nyalogatni :)

Miken nem jár az eszed! A közteres nyalogatja a mellbimbódat a Combinon? Már engem is megdicsértek hogy perverz vagyok, de ezt a fantáziálást csak csodálni tudom! :)

Én meg Nynfus vagyok. 2011.12.21. 16:15:12

@Kuty: nekem inden arckepesem kartya alapu es a brifkomban tartom. siman lehet, hogy o is. Ezzel most nem velemenyt mondtam, hogy igaz-e amit ir vagy sem, csak gondoltam megjegyzem nem ez a legszilardabb pont, ahol bele tudsz kotni a sztoriba.

Silent Bob 2011.12.21. 16:17:19

@SvenH.: attól még nem cibálhatja, főleg az ellenőr, aki hozzá se érhet. A közteres visszatarthatja, ha nem tudja magát igazolni ÉS nem hajlandó megvárni a rendőröket. Ennyi.

nemjogasz 2011.12.21. 16:17:21

@SvenH.: szerintem ha nem támadja meg a közterületest az utas, nincs joga hozzáérni akkor se, ha nem igazolja magát. Gondolom rendőrt hívhat, és kész, nem karokat tör el mer ő úgy gondolja.

himpellér 2011.12.21. 16:19:06

Na,ezért kell megtanulni karatéjozni. Jelzem én tíz éve csak a saját autómmal járok, és az általam,magamnak nyújtott szolgáltatással fenemód elégedett vagyok. Ha mindenki így tenne, ez a sok tetvarek ellenőr elmehetne kukázni.

SvenH. (törölt) 2011.12.21. 16:24:57

@Silent Bob: a kozteres jelen esetben visszatartotta, csak eppen a kabatjat fogta meg
ha maradt volna nyugton, akkor nem kerult volna sor erre az intermezzora :)
ennyi...

SvenH. (törölt) 2011.12.21. 16:27:37

@nemjogasz: szerintem meg Önnek joga van hasznalni az eszet!!!
gugli...

www.kozterulet-felugyelet.hu/A_felugyelok_jogosultsagai

"A szabálysértési eljárás azonnali lefolytatása érdekében, valamint a személyazonosság megállapítása céljából előállítás. Ellenszegülés esetén az előállításhoz a Rendőrségről szóló törvény szerint a rendőrség segítségét kell kérni. A rendőrség megérkezéséig a felügyelő az érintett személyt feltartóztatja."
"A közterület-felügyelő a jogszerű intézkedésével szembeni ellenállás megtörése érdekében jogosult kényszerítő eszközt alkalmazni, amely lehet:testi kényszer, könnygázszóró palack, szolgálati kutya."

CSOK

Vizslah 2011.12.21. 16:28:40

Én is bliccelek, de legalább nem hisztizek ha elkapnak. És nem hazudozok a homáron. Mint rutinos versenyző, megpróbálom megtippelni, hogy mi történt:

Csávókám ugyanazt az újrahasznosított jegyet lyukasztja minden nap, vagy valami hasonló ócska trükkje van. Betanulta a dumát, hogy nem érhetnek hozzá, és nem tartóztathatják fel. Érdekes módon a fehér vonal fogalmát is nagyon jól ismeri. És hát hogyne hagyta volna otthon a tárcáját.

Feltételezem hogy ezeket a dolgokat meglehetősen arrogánsan vágta a vele szemben jogosan eljáró ellenőrök fejéhez.

Mégis mit képzelsz, kedves barátom? Használod a szolgáltatást, nem fizetsz érte gondolom hosszú évek óta már, és még van képed idejönni sírni, hogy elegük lett belőled, és ugyanúgy megszegték a törvényt veled szemben, mint te velük szemben? Azt hiszed neked csak jogaid vannak, kötelezettségeid nem?

Én is bliccelek, de legalább van annyi eszem hogy metróhoz veszek szakaszjegyet, és ha elkapnak, együttműködő vagyok. Érdekes módon harminc év alatt egyetlen ellenőrrel sem volt konfliktusom.

Stupido_Girl 2011.12.21. 16:33:45

Arra lennék inkább kíváncsi, hogy hova tűnt a csaló vaterás sztorija.

SvenH. (törölt) 2011.12.21. 16:33:58

hat megint tanult az ember na...
"A közterület-felügyelő felszólítására az állampolgár köteles személyazonosságát igazolni, ennek elmulasztása szabálysértési eljárást von maga után."

tehat a kabattepkedessel szemben PONTOSAN egy SZABALYSERTES all!!!

Vizslah 2011.12.21. 16:35:56

A kabátodat meg nem eltépték, hanem még akkor sem álltál meg, mikor már húztak visszafele. Magadra vess. Gondolom szerinted az lett volna a megfelelő eljárás, hogy hagynak elmenni ezúttal is, mi?

Silent Bob 2011.12.21. 16:39:26

@SvenH.: tulajdonképpen igen. én azért egy látlelettel bepróbálkoznék, ha így megcibálták, annak nyoma van.

SvenH. (törölt) 2011.12.21. 16:50:50

@Silent Bob: "testi kényszer"

tudod amikor lengyelzolikat elvonszoltak az aszfalton o is felvett latleletet :)))

Silent Bob 2011.12.21. 16:55:13

@SvenH.: ARÁNYOS testi kényszer. Van erre szakember, aki eldönti, én csak ennyit mondtam. :)

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2011.12.21. 17:06:13

Nekem csak egy évnyi tapasztalatom van, azóta élek a fővárosban, lehet hogy azóta javult fel a helyzet... de nagyon sokat metrózom, és sose voltak velem bunkók az ellenőrök. És nem láttam eddig, hogy bárkivel is azok lennének. Viszont ellenben láttam olyat, hogy a cigánygyerek két centiről üvöltözött az ellenőr arcába, én már rég lebasztam volna neki a könyököst.

Don Quixote de la Ferko 2011.12.21. 17:12:21

Agyad nálad volt? Iratok nélkül nem megyünk sehová. A Yard egy normál ellenőrzésnél nyugodtan bevihet, oszt mehet érted a család.

Hasonló szituban visítani, mint a malac, és hangosan ordítani, hogy "meg akarnak erőszakolni". Erre azért csak összegyűlik némi nézőközönség, azt meg a békávétroll nem mindig szereti.

Don Quixote de la Ferko 2011.12.21. 17:13:51

@SvenH.:
Át is kell adni az iratokat? Emlékeim szerint azt csak a rendőr kérheti el.

májkrémke 2011.12.21. 17:16:57

ha tényleg a "kamerák alá" löktek be akkor szerencséd van, mert minden látszik, nem?!

Főleg az a rész, hogy nevetve körbeszorítanak, te ártatalan májkrém.

Stupido_Girl 2011.12.21. 17:37:54

"te ártatalan májkrém" Ez tetszik :D

elég.volt 2011.12.21. 17:43:23

Elmondom mi a baj: Az, hogy a rohadt semmirekellő műveletlen iskolázatlan tapló paraszt ellenőrök a rendőrnek alkalmatlan, hájas, májkrémzabáló 7 általánossal büszkélkedő közterületfelügyelők hatalmával takaróznak. Mondjuk egy olyan országban, ahol egy kék síruhába bújtatott utcaseprő igazoltatási joggal bír, mire számítsunk? Mondjuk hozzám próbáljon egy közterületes hozzám érni...

Gáborom 2011.12.21. 17:58:43

Amikor bemegyek a metróba, én mindig köszönök az ellenőröknek.
Miért?
Mert ott állnak és ha már mutatom a jegyet, akkor miért ne köszönhetnék egyet.
Mindig visszaköszönnek és érzem, hogy hálásak is azért amiért nem trollnak hanem embernek nézem őket. Miért? Mert ha nem egy nagyképű,nagyszájú kommentelő vagyok aki mindenkit trollnak néz akinek nincs valami ilyen-olyan diplomája, mellesleg nekem is van kettő, szóval ha én is emberként viselkedem akkor általában velem is úgy szoktak viselkedni.
Mondhatni:nemcsak elvárni kell a jót, hanem adni is.
Ja és mindig van jegyem.
Miért?
Mert az állandóan hivatkozott nyugaton is mindig kell,hogy legyen. És hát addig amíg mi emberek nem vagyunk nyugatiak, addig az ország sem lesz az.
Csak egy nagypofájú szemétdomb, mint ma.

A történet meg sántít, csak úgy nem lincselnek senkit sem - bár főcímnek ezt írni is jó nagy hülyeségre utal.

Gáborom 2011.12.21. 18:00:29

@elég.volt: Ú, te mindent tudsz.
Jó neked.

poa ogapo 2011.12.21. 18:14:43

Már megint egy hazug potyautas!

Szélpörgő 2011.12.21. 18:19:26

Go online->taser.com->400 dodóért vesz EMD sokkolót, az nem illegális->legközelebb kötekednek sokkold őket azzal, hogy nincs személyid. Meg a taserrel.

shushu2 2011.12.21. 18:24:42

@vuk_: az első ajtós felszállást ajánlom neked pl a Blahán bármelyik 7-es buszra ...

Asszem 2011.12.21. 18:26:04

@Gáborom: Hasonlóképpen gondolkozom és viselkedem.

A Blahán naponta látom, hogy baromi sokan egyszerűen lendületből átsétálnak az ellenőrökön, tudván, hogy úgysem tehetnek semmit.

CSakhogy. Pár hete rendszeresen látom, hogy közteresek is állnak ott.

Nagyon helyes! Fogják csak meg a bliccelőket, akik helyett én is eltartom a BKV-t.

És igenis lehessen visszatartani erőszakkal azt, aki le akar lépni a helyszínről.

Másfelől.

Az erőszakkal nem szabad visszaélni. Ezért kéne az egész állomást jól láthatóan bekamerázni és minden ügyfélpanaszt szigorúan kivizsgálni. Ha túlzott volt az erőszak, megtenni a megfelelő lépéseket. Ha viszont kiderül, hogy a panaszos hazudott, akkor nemcsak a bliccelésért, hanem a hazugságért is meg kellene büntetni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.21. 18:29:50

@vuk_: budfapesten ezt keptelenseg megcsinalni

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.21. 18:31:59

@karosszékely: hat ha otthon 100 rugo jar azert mert valaki otthon felejti a szemelyijet vagy a jogsijat, akkor nem is tudok mit mondani....

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.21. 18:53:42

@Asszem: "Fogják csak meg a bliccelőket, akik helyett én is eltartom a BKV-t."

A BKV-t eltartani nem nagy kunszt. Viszont vért pisilsz, míg kifizeted a talicska pénzt, amit naponta a hátsó ajtón tolnak ki.

dreia 2011.12.21. 18:55:18

Egyszer az én karomat is durván elkapta egy ellenőrnő, mert rossz jegyet vettem elő. Lehet, ha nem került volna elő az érvényes jegy, én is kaptam volna komolyabbat. Azt is szokták, hogy miközben keresem a bérletet, kukucskál egész közelről befelé a táskába, mintha köze lenne hozzá, és ha elfordulok, hogy ne lásson bele, fordul ő is és kukkol tovább. Bunkóság. Velem szeretnek szórakozni, mert vékony vagyok. Aki helyesli a bántalmazást, hagyja csak otthon egyszer az iratait vagy lopják el tőle, aztán ha megverik, akkor még köszönje is meg hűen az elveihez.

Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2011.12.21. 19:09:12

A közterület-felügyelő sajnos tényleg igazoltathat, sőt, ami még aggályosabb, hogy elő is állíthat. Kíváncsi vagyok mikor támadja meg ezeket a rendelkezéseket vki az AB-on, mert szerintem a közterület-felügyelő hatáskörébe tartozó szabálysértések megakadályozása, mint védendő jogi cél és a személyi szabadság korlátozása nem állná ki a szükségesség-arányosság tesztjét.

Egyébként akit érdekel, a BKV bliccelés bűncselekményt nem valósít meg.

Asszem 2011.12.21. 19:29:02

@Josephine B.: érdekes felvetés, én józan paraszti ésszel kérdezem, miért nem állná meg a helyét? Sajnos életszerű az a tapasztalat, hogy a BKV ellenőrök utasításait a bliccelők nagy része figyelmen kívül hagyja és egyszerűen tovább vagy kisétál a metró területéről.

Itt szerintem szükséges lenne, hogy igenis fizikai erővel visszatartható legyen, és ez bőven arányos is, amíg a rendőrök ki nem érkeznek. Gondolom, ahogy a boltok biztonsági őreinek is megvan ehhez a joga, úgy miért kéne, hogy ez másképp legyen a BKV-nál?

Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2011.12.21. 19:53:12

@Asszem: A fizikai erővel visszatartás és az előállítás nem azonos. Előbbi a helyszínen tartást, utóbbi az eljárásra illetékes hatóság elé szállítást jelenti.
Visszatartásra a bolti lopásos esetben azért van lehetőség, mert akkor a visszatartandó illető bűncselekményt (illetve értékhatártól függően szabálysértést követ el), amelynek elkövetőjét BÁRKI a helyszínen tarthatja, amíg a rendőrség ki nem érkezik. Ezen állampolgári jogból ered a bolti biztonsági őrök visszatartási joga lopás esetén. De ezt akár te is jogszerűen megteheted.
A BKV-s esetben ez azért nem jogszerű, mert a BKV-s bliccelés nem bűncselekmény, de még csak nem is szabálysértés. Jogi értelemben a BKV-n való bliccelés egy szerződésen kívüli károkozás, amellyel okozott kárát a BKV polgári peres úton érvényesítheti.

Asszem 2011.12.21. 19:59:13

@Josephine B.: köszönöm a pontos választ, ez esetben én csak a laikus jogérzékemre tudok hivatkozni, miszerint a BKV-n történő bliccelést sem így kellene szabályozni, hanem úgy, hogy jogilag legyen büntethető.

Amikor a főváros ott tart, hogy a BKV leállása reális veszélyként felmerülhet és amikor a kormánynak kétharmados többsége van, ellenzék nélkül, akkor szerintem már csak szándékra lenne szükség a megfelelő szabályok megfelelő módon történő megváltoztatásához.

Ha ezzel foglalkoznának mondjuk új alkotmányírás és közterület átnevezés helyett, akkor közelebb kerülnénk a megoldáshoz.

Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2011.12.21. 20:02:25

@Asszem: A másik kérdése, a szükségesség-arányosság kérdésére itt inkább nem válaszolok, mert elkezdtem, és hosszú, unalmas jogi szöveg lett, ami itt gondolom senkit nem érdekel. :)

Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2011.12.21. 20:08:28

@Asszem: A felvetésed (mármint hogy jogilag büntethető módon kéne szabályozni a bliccelést) abból a szempontból érthető, hogy az ember nap mint nap hallja, hogy milyen mértékű pénzügyi gondok vannak a Fővárosban, illetve konkrétan a BKV-nál is.

Azonban ez felveti azt a kérdést, hogy ha a legitim erőszak jogintézménye kikerül az állam kizárólagos hatásköréből, akkor hol lesz ennek a vége?
Ha a BKV, mint az államtól különböző jogi személy tulajdonának védelme érdekében rendőri intézkedést, vagy akár a helyszínen tartással erőszakot lehet alkalmazni, akkor ha mondjuk a szomszéd tartozik nekem, akkor miért nem? Számomra ez lehet ugyanolyan fontos, mint az előbbi.

Ja és a félreértés elkerülése végett, nem támogatom a bliccelést. Ha valaki igénybe vesz egy szolgáltatást, fizessen érte. De véleményem szerint az amíg a joghatalmi eszközökön kívül is van megoldás ennek kikényszerítésére (pl. akár beléptetőkapuk létesítésével), addig ezek alkalmazása nem indokolt, sőt, aggályos.

Asszem 2011.12.21. 20:16:59

@Josephine B.: remélem nem gond, ha laikusként továbbra is azt kérdezem, hogy vajon nem nagyobb-e az a károkozás, amit a jelenlegi bliccelés okoz annál a feltételezett kárnál, amit a legitim erőszak állami monopóliumból való kikerülése jelentene? Nekem a naív jogérzékem azt súgja, hogy bár utóbbi eset is add visszaélésre lehetőséget, de ahogy az előbbi is kezelhető beléptetőkapukkal, úgy utóbbi is kezelhető, pl. kamerákkal.

A beléptetőkapuk esetében is felmerül az a kérdés, hogy mit tegyünk azokkal, akik átmásznak rajta? Legyen joga a felügyelőnek megállítani? Vagy próbáljon polgári pert kezdeményezni? Nem terhelné le ez indokolatlanul a bíróságokat?

Külföldön van-e példa arra, hogyan lehet ezt a kérdést hatékonyan megoldani?

Sajnos a jelen gazdasági helyzetben a jogszabályváltoztatás reálisabb és költséghatékonyabb megoldásnak tűnik számomra, mint mondjuk egy beléptetőkapus rendszer kialakítása.

Agyalap 2011.12.21. 20:19:32

Csendben sírogatunk a sarokban? Tessék már egy rendes ordítós patáliát csapni frankó SEGITSÉG kiáltásokkal, meg HIVJANAK RENDŐRT-tel. Mindjárt nehezebb lesz letagadni bármelyik részről.

Mercel 2011.12.21. 20:21:09

@karosszékely:

Te tényleg ilyen ostoba és rosszindulatú vagy, vagy fested magad?

Vagy festenek.
Mittomén.

"Frigyes"

Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2011.12.21. 20:32:25

Külföldön - tudomásom szerint - szintén ez a két megoldás működik: a beléptetőkapuk és az igazoltatás.
Ez utóbbi talán azért jobb megoldást, mert megkerülték azt, hogy a BKV trolloknak legyen joga igazoltatni vagy helyszínen tartani, inkább tettek melléjük valakit, aki rendelkezik ezzel a jogosítvánnyal.
Az már csak szükséges rossz, hogy rendőrök hiányában ezek közterület-felügyelők. De legyünk optimisták, előbb-utóbb ők is kapnak némi minimális képzést arról, mit tehetnek és mit nem. :)

Szerintem az igazoltatás talán jó megoldás lehet, a bliccelők adatai birtokában a polgári eljárás lefolytatható.

De eljátszva a gondolatmeneteddel, tegyük fel, hogy jogilag büntetendő cselekményként szabályozzák a bliccelést. Legyen mondjuk szabálysértés (azért mégse bűncselekmény :). Milyen büntetést tartanál indokoltnak ezért, ami visszatartó erővel bír és esetleg a keletkezett kárt is megtéríti?

nemjogasz 2011.12.21. 20:35:15

@Asszem: szintén laikusként:
A víz, gáz, áramszolgáltatóknak is sokan sokkal tartoznak, sokszor behajthatatlanul, és ezzel milyen nagy kárt okoznak. "vajon nem nagyobb-e az a károkozás, ... annál a feltételezett kárnál, amit a legitim erőszak állami monopóliumból való kikerülése jelentene?", tehetjük fel a kérédésed, és akkor máris küldhetné a gázszolgáltató a verőembereket ha nem fizeted időben a számládat.

Asszem 2011.12.21. 20:46:03

@nemjogasz: ne ess túlzásokba, nem verőemberekről van szó, hanem egyszerűen arról, hogy a bliccelők a helyszínen legyenek tarthatóak, amíg a rendőr ki nem ér és intézkedik.

én nem tudom megérteni, hogy ez miért olyan világtól elrugaszkodott dolog.

egyébként gondolom a közműszolgáltatásnál van követeléskezelés, és nem a verőemberekkel kezdik, mert az adós eléggé egyértelműen azonosítható, sőt még a lakcíme is adott, ugyebár...

Asszem 2011.12.21. 21:05:27

@Josephine B.: 6000 forint helyszíni bírság, 12 ezer utólag fizetve... nem kell ezt túlspilázni, ha valakit elkaptak, akkor tartsák ott, amíg kijön a rendőr, aki felírja a valós adatait és mehet a csekk...

ha pedig a közteres visszaél a hatalmával, akkor annak is legyen meg a következménye, ennek ellenőrzésére remek dolog a kamera, és szerintem jelenleg olcsóbb, mint a kapuk felszerelése.

a posztban említett szituáció is szerintem sokkal könnyebben megítélhető lenne, ha látnánk (és esetleg hallanánk), hogy pontosan mi is történt.

A Tyne folyó déli partja 2011.12.21. 21:06:51

@Josephine B.: persze, külföldön az égvilágon mindenhol beléptetőkapu van. az egyhetes külföldi tartózkodásodat nem kéne ráhúzni a külföld (az melyik ország, egyáltalán?) egészére.

vuknak és hagymának is szól a fenti. speciel itt, Tyne and Wear megyében marhára nincsenek beléptetőkapuk a metrónál. pont ugyanúgy jön az ellenőr, mint Pesten. és ugyanúgy van terület, ahova jegy nélkül már nem mehetsz be, és ki is van írva mindenhova, hogy a jegyedet még ne dobd el, mert a határon belül vagy. és bliccelni is szoktak, meg elkapni embereket. lejjebb, West Midlandsban szintén nem volt beléptetőkapu, jött az ellenőr a vonaton.

Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2011.12.21. 21:12:05

@A Tyne folyó déli partja: Ezért írtam, hogy tudomásom szerint ez a két módszer van. Ez nem azt jelenti, hogy a világ összes országáról tudok, hanem azt, hogy én csak olyan országokról tudok, ahol HATÉKONYAN ezen két módszer (beléptetőkapu, igazoltatás) valamelyike működik, illetve olyan országról, ahol egyik se.
Nálatok, Tyne and Wear megyében milyen módszer van arra, ha bliccelésen kap az ellenőr, és te ellenállsz vagy egyszerűen csak elsétálsz? Visszatarthat? Igazoltathat? Előállítás? Megbotoz? :)

A Tyne folyó déli partja 2011.12.21. 21:36:31

@Josephine B.: tudom, csak annyira tud idegesíteni ez a "külföldön így van", mert mondjuk, Angliára vonatkoztatva, járt két hetet Londonban és akkor megállapította, hogy az egész országban nyilván úgy működik.

többen jönnek, felszállnak, akkor gyorsan bezárják a metró ajtaját, és senki nem szállhat már le. ja, van, hoy már kint a peronon is ellenőriznek, hogy akik lejöttek, van-e jegyük. igazoltatni nem tud, mert nem vagy köteles semmilyen irattal rendelkezni, magadnál tartani pláne. azt nem tudom, mi van, ha ellenállsz. volt kollégámat elkapták, el akart futni, nem hagyták. felírja a neved, lakcímed (amit azt hiszem, úgy ellenőriz, hogy nála van egy készülék, amivel a rendőrséget, vagy ahol nyilván van tartva, tudja hívni.) büntetést kiállítanak,sőt, egyes helyeken még szégyenfal is van, a metróállomáson egy nagy tábla, fényképpel, névvel, címmel, hogy ki utazott jegy nélkül.
egyszer voltam olyan metrón, ahol elkaptak valakit, le akarták szállíttatni, további intézkedés céljából,nem volt hajlandó. így a metró ott vesztegelt, míg le nem szállt...tök jó, hogy egy idióta utas miatt, aki nem vett jegyet, te késel el a munkából...nagyon nem tudom, milyen jogaik vannak az ellenőröknek, mostanában nem járok közlekedési eszközzel, amíg meg igen, mindig vettem jegyet. de a beléptetőkapu baromira nincs mindenhol, még az országban se. ami egy városra-a fővárosra -jellemző, nem lesz jellemző az ország összes részére.

Szél Kállmán 2011.12.21. 21:38:42

Miről szól a poszt? Részeg volt-e a szerzője? Mi lett a kabáttal?

eax_ 2011.12.21. 22:05:23

Javitson ki egy joghoz erto ember, de en ugy ertelmezem, hogy a kozter. felugyelo csak akkor igazoltathat, allithat elo, meg egyaltalan szolhat hozzad, ha a 218/1999.(XII.28.) kormanyrendeletben leirt szabalysertesek kozul olyanon ernek tetten, ahova oda van irva, hogy a kozter. felugyelo helyszini birsagot szabhat ki.

A BKV-n blicceles pedig ebbe nem tartozik bele.

Asszem 2011.12.21. 22:23:16

@eax_: joghoz nem értek, de a bkv járműveire baromi nagy betűvel ki van írva, hogy a közterfel hivatalos személy, aki igazoltathat.

Mesterlövész 2011.12.21. 22:26:44

Mondjuk akár igaz a sztori, akár nem, mindig az ilyen 6 általánost végzett kecsegék kiskirályoskodnak (itt az ellenőrökre gondolok), meg azt hiszik, hogy hú de ki****** fontos az ő munkájuk.

2011.12.21. 22:33:02

Gyenge történet. Valahol indul, majd elsiklik egy homályos részbe (nem fogadták el a jegyet, de hogy miért?)

Mi lett a történet lezárása.

Nem tudom elhinni.

Valójában azt sem értem, hogy a homár miért hozta le ezt a történetet.

eax_ 2011.12.21. 22:39:25

@Asszem: Ha en lennek a BKV, en is kiirnam. :)

kvpsgb (törölt) 2011.12.21. 23:08:39

Azért az ellenőrök nem esnek csak úgy neki valakinek. Mi baj volt azzal a jeggyel? Miért akarta a posztoló "kikerülni" őket? Rengeteget utazom BKV-val, számtalanszor szálltam már le és fel az Astroián is, de még ilyesmit sosem tapasztaltam.

matolcsy · http://www.nuku.hu 2011.12.21. 23:22:36

ez a szakaszjegy csak problémákat generál. Meg kell szüntetni, mint a 4 napos autópályamatricát! A legtöbben úgyis többet akarnak utazni.

SvenH. (törölt) 2011.12.21. 23:48:08

@Josephine B.: "Visszatartásra a bolti lopásos esetben azért van lehetőség, mert akkor a visszatartandó illető bűncselekményt (illetve értékhatártól függően szabálysértést követ el), amelynek elkövetőjét BÁRKI a helyszínen tarthatja, amíg a rendőrség ki nem érkezik"

a kozteres megkeri a delikvenst hogy igazolja magat, ha ezt elmulasztja, akkor az SZABALYSERTES lesz, na ekkor mar csak lehet ugy feltartoztatni osszeghatartol fuggetlenul?
amugy a kozteres csak visszatarthat a rendor kierkezeseig, a zsaru meg elo is allithatja a delikvenst
www.kozterulet-felugyelet.hu/A_felugyelok_jogosultsagai

SvenH. (törölt) 2011.12.21. 23:52:07

@A Tyne folyó déli partja: Becsben sincsen semmi beleptetokapu, szomoru hogy meg addig se jutottak el :)
tudom mert a negy napos MAV jegyet tutti nem tudnam beszuszakolni sehova :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.21. 23:52:48

@kvpsgb: ezzel altalaban mindenki igy van meg meg nem tortenik, mopst ez tortenettol fuggetlen

csak mar annyiszor olvastam, meg sosem motoztak meg aruhazban , sosem kovettek, sosem volt problemama abkv-val
aztan van hetente 2 bejegyzes
neked nem volt bazmeg, de meg lehet
vagy mindenki hazudik?

fogatlan provokátor (törölt) 2011.12.22. 00:05:24

Tényleg kellene már a beléptetőkapu, a felszíni járatokra állandó ellenőr(kalauz), kiadni mindent amit lehet alvállalkozóknak, akik 1-2 tucatnyi buszt, trolit üzemeltetnének saját infrastrukturával. A lehetőségét sem kellene megadnia bliccelésnek!
Ez a sztori így nulla, nem lett volna szabad leközölni!

fogatlan provokátor (törölt) 2011.12.22. 00:11:48

Tényleg hülyeség ez a sok jegyféle. Nem lenne egyszerűbb, ha a pecsételős készülékeket szétdobálnák, minden járműre jusson egy, és egy órán át lehetne utazni? A lyukasztós megmaradna azoknak, akik nem szállnak át.
Persze a beléptető lenne az ideális, és az elektronikus bérlet, ill. jegy.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.12.22. 00:11:54

@matolcsy: Úgy van. Nem tudom ezzel a húscincálással is mit vacakolnak.
Féldisznó, oszt jól van.
Merjünk nagyot álmodni!

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.12.22. 00:19:58

@fogatlan provokátor: Lehet, hogy a sok ork (ellenőr, biztonsági őr, lehet, hogy a köztereseknek is fizetnek) béréből már futná minden járaton kalauzra.
Nem beszélve arról, hogy a jegyárusokra sem lenne szükség.
Meg tán nem amortizálná le a sok köcsög a járműveket, ha mindig lenne ott, aki figyel.

bgp 2011.12.22. 00:24:54

Valami csalás biztos volt, ha az iratokra volt szükség. De az ellenőrök se tiszták.
Engem nem zavar, ha kicsit gecik a potyázókkal, csak az, hogy a cigányjeggyel utazókat simán átengedik.

SvenH. (törölt) 2011.12.22. 00:26:54

@fogatlan provokátor: na persze a belepteto!
es lattal te mar beleptetot? egy sportos 60 eves atugorja, na akkor kell oda ellenor is ugye? es ha csak elsetal az ellenor mellett? akkro kell a kozteres is...

ha 6e a bunti akkor gyakorlatilag a leendo bliccelot ha 2szer el tudjak szamoltatni akkor maris pozitiv!
es szerintem sokkal olcsobb ez amostani mint mindenhol kiepiteni a beleptetoket meg a kalauzokat a buszra

Trójai 2011.12.22. 02:14:10

Hogy is van a mondas? Ajtot letepni, baccpapucsot elokesziteni, a renitenseket elofizetni egy sun platinakartyara es egy nyaralasra Edehez.

Ez egy "egyszer volt hol nem volt sztori", engem meg sosem inzultaltak ellenorok ettol fuggetlenul elhiszem, mert kobunkok.

Komolyan mondom mar csak diktafonnal lehet maszkalni meg minikameras baseball sapkával, amilyen allapotok vannak.

Mert ugye aki vadol, az bizonyit.

Kedves posztolo. Oszt a karoddal elmentel e latletet felvetetni? Ha csak nyolc napon belul gyogyulo is.

Aztan rendoroknek mutattad az elszakadt kabatodat? Az is a tetlegesseg bizonyiteka, vegyek jegyzokonyvbe.

Ne hagyd annyiban a dolgot mert akkor massal is megcsinaljak. Ha polgari per, hat akkor az. A kameran igaz nem latszik a dolog de az latszik hogy PONT nem veszi a kamera a dolgot...

En amugy inkabb azon lennek felhaborodva hogy valaki hozzam mer nyulni, nem azon hogy elszaggatta a kabatomat.

Ja es tudtatok hogy a telefonos meg digitalis diktafonos akermilyen hangfelvetelt nem fogadja el a birosag? Olyan diktafon kell ami meg szalagra rogzit. Olyat lehet meg kapni egyaltalan baszki?

Na csak ennyit akartam amugy, jok legyetek.

potyus 2011.12.22. 02:18:42

Valamikor a hatvanas évek vége felé voltam katona. Már az első napokban megállapítottam, hogy továbbszolgáló tiszthelyettesnek az megy el, aki pszhihés beteg, vagy Cezaromániás.
Nagyon sok ember van ilyen, aki abban éli ki magát, hogy mások fölé helyezi az arcát,és uralkodik rajta. Mindegy milyen kicsit, mindegy milyen formában, csak bizonyíthassa elsősorban önmagának, aztán az áldozatnak, hogy most ebben a szituációban Ő az irányító, Ő az úr. Ez ismét csak rövid időre, de lelki kielégülést, békét hoz a lelkébe.
Szerintem a közterület felügyelők nagy hányada, és a BKV ellenőrök szintén jelentős része hasonló bajjal rendelkezik. Ők ilyenkor a hatóság, ahogy szegény Hofi mondaná, a "szerv"
és szemléltetne is, megvakarná a zsebében a f.....kát.

Trójai 2011.12.22. 02:27:25

Amugy ha van elektronikus belepteto, akkor is kellenenek orok, akiknek azt kene figyelni hogy senki ne ugralja at a korlatot.

Amugy lehetne jobb megoldas is varosban, hogy ne kelljen nyomorogni, hosszabb tavokra marad a metro, rovidebb tavokra meg lattam multkor egy tok jo talalmanyt.

Egy rud volt aminek a vegen egy viszonylag kis kerek volt (bicajkereknel joval kisebb) motor hajtotta, marha kicsi akkumulator volt beepitve a kerek fole. Vagy volt egy talpa amire ra alltal es huzattad magadat, vagy gorkorival magad elott tartottad es huzott.

CSak 20 km/h-sra terveztek hogy ne kelljen hozza bukosisak.
Tudom van mar csomo hasonlo egyszemelyes elektromos, micsoda de azok ehhez kepest komplikaltak is meg sok energiat is fogyasztanak.

Majd jovo karacsonyra veszek egy olyat.
Magyar talalmany!

Aki kiguglizza nekem ennek az izenek a nevet orok hala.

Megdobbent 2011.12.22. 03:56:50

@Trójai: na az baszna be, ha mar szivesseg guglizokat toboroznal ilyen fura dolgokra, wehe :)))

exxlex 2011.12.22. 04:36:05

@Kuty: Nem biztos. Engem már igazoltattak egy presszóban és nem volt nálam semmi igazolvány. Lekérdeztek, tisztelegtek, elmentek.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2011.12.22. 08:00:47

@Harlequin: Nekem volt jegyem, de nem voltam hajlandó megmutatni. Letepertek, rendőrt hívtak, fogdában voltam és most hivatalos személy elleni erőszakkal gyanúsítanak. Nem hazudok, papírokkal igazolni tudom.

Harlequin 2011.12.22. 08:02:25

@Miazmás: Akkor megérdemled, ugyanis, köteles vagy megmutatni a jegyedet, ha kérik. Ki szelet vet, vihart arat.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2011.12.22. 08:11:51

@Harlequin: A véleményed nem különösebben érdekel, csak arra akartam rávilágítani, hogy valóban brutálisak a közterületesek.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2011.12.22. 08:14:38

@alfagumi: A közteres alkalmazhat testi kényszert.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2011.12.22. 08:18:53

@Harlequin: Továbbá, hogy megérdemeltem vagy nem, az majd a bíróságon eldől.

cicmen (törölt) 2011.12.22. 08:40:51

@Miazmás: Nekem volt jegyem, de nem voltam hajlandó megmutatni.

Miért csináltad? A Te dolgod különben, csak érdekel.

Ajtony 2011.12.22. 08:46:51

Nem volt jegyem, és nem volt hol venni. Utazni márpedig kell. A leszállás előtt bebuktam. Kértem, hogy szálljunk le, ne a villamoson intézzük. Leszálltunk, normálisak voltak, kifizettem a pótdíjat - kérdeztem, hogy a pótdíjért visszamehetek-e villamossal oda, ahonnan jöttem. Azt mondták igen, ők lesznek egész délelőtt a vonalon. Visszafelé "csak" köszöntek. A tapasztalatom szerint a "bliccelő" hozzáállása nagyban befolyásolja az ellenőrök viselkedését. Vegyük már tudomásul: nekik ez a dolguk. Amikor adót emelnek a BKV miatt, jusson eszünkbe az is, hogy a jegy nélkül utazók díját mások fizetik meg.

P3Dr0 2011.12.22. 08:55:40

Sajnos nincsenek veletlenek. A kommentelo nem mond igazat. En kulfoldon elek nyaranta hazaugrom 1-1 hetre es az az elso hogy veszek felhavi berletet. Nekem meg sose volt ilyen gondom. Iratokat otthon hagyni? Ha a rendor allit meg be is vihetnek adategyeztetesre ha joltudom.Meg persze mennyire hiheto,hogy elozo nap otthon minden iratot kipakolt a tasksjabol vagy a kabatjabol es elfelejtette visszatenni xD
Ha igy is tortent akkor sincs semmi megbuntetik kifizeti aztan legkozelebb figyelmesebb lesz.
Azert csak ugy nem fognak egy embert csak ugy utni rugni meg rendort hivni........csak magambol kiindulva ha ez egy valos eset lenne,hogy megvannak az okmanyaim ennel ellenere hozzamnyul en szo nelkul beverek egy akkorat,hogy az orra szetszakad!
Nem hiszem hogy en lennek az egyetlen aki igy cselekedne......azert ezek se hulyek tudjak hogy ok nelkul nem biztos hogy jo otlet a dulakodas.
Mint mondtam veletlenek nincsenek en nem hiszek a kommentelonek........

Peetee 2011.12.22. 09:04:05

Lelkiismeret-furdalás nélkül meg tudnám taposni az ilyen gyökérharcosokat.

P3Dr0 2011.12.22. 09:04:44

A masik dolog! Meg kellene vegre erteni a BKV egy fizetos szolgaltatast nyujto vallalat.Nem kotelezo hasznalni ha nem vagyunk megelegedve a szolgaltatas minosegevel.Senki sem tart pisztolyt az ember fejehez,hogy tessek jegyet,berletet venni es utazni.
En mikor otthon laktam gyuloltem a bkv-t ezert nem is vettem igenybe. Bringaztam, setaltam(volt hogy napi masfel orat esoben,hoban)
En draganak es minosegtelennek tartottam.
Itt ahol elek ha nem fizetsz fel sem szallhatsz a tomegkozlekedesre!
Csak az elso ajton szallhat fel az ember miutan vagy sms-ben vett jegyet vagy fizetett az elso ajtonal a jarmu vezetonel.
Metronal meg kapu nem engedni be ha nincs ervenyes jegy.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.12.22. 09:36:59

teccik ez a "külföldön" szócska. nigéria, albánia és észak korea???? vagy mellik külföld???

Thrasher 2011.12.22. 10:09:44

lófasz egy sztoricska ez, ugyan már...

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2011.12.22. 10:09:50

@cicmen: Tekintve, hogy még előttem áll egy büntetőper, továbbiakat nem mondanék, nem tudom ugyanis, hogy adott esetben mivel ártok magamnak és mivel nem. Bocs.

A Manci, akiben nincs szilikon, se hyaluron 2011.12.22. 10:10:58

Nekem ez kamuszagú.
Az iratait, pénzét otthon hagyja, de jegyet meg visz magával?

Ezért marha felesleges beírogatni.

Moan 2011.12.22. 10:12:32

Tényleg tettlegességig is elmehet a BKV ellenőr? Vagyis testi kényszert is alkalmazhat? Mert ha igen, akkor az baj. (Ez esetben be tudja valaki linkelni az ide vágó passzust?)
Ha meg nem tehet ilyet, akkor meg miről van itt szó? Akkor a tettlegesség nem testi sértés kategória? Mert ha igen, akkor megvédheti magát az ember ha jól tudom. Nem?
Világosítson már fel valaki ebben a dologban engem!

Szarazkoro 2011.12.22. 10:21:32

Meselje mar el vki h mi a retkes rakert nem tesznek fel otthon is kapukat mint mas orszagokban, akkor nem lehetne bliccelni es nem lennenek eroszakos ellenorok/kozteresek. Boven futotta volna ra ha a qrva BKV nem lopna a penzt....

Boris the Bullet dodger 2011.12.22. 10:24:47

"Rátelefonáltam a rendőrökre én is."
- Halló, 112? Kovács II zászlóst kérem.
- Kis türelmet, kapcsolom.

Tower13 2011.12.22. 10:25:01

@karosszékely: Elmúltak azok az idők. Meg azok is, hogy a bkv-n én aki fizetek érte, nyugodtan utazhassak, mert a mindent összehugyozó, hangos, hányós részeg barmoktól nem kér senki semmit. Ha meg már átléptem a fehér vonalat kifelé menet, akkor max köszönhet nekem, de már nem kérhet semmit és pláne nem nyúlhat hozzám. (igaz én nem is 40kg-os leányzó vagyok)

barumka 2011.12.22. 10:26:08

Sántít ez az egész. Nekem sem volt még soha semmii afférom a kallerekkel, ellenőrökkel. Igaz, rendben van mindig mindenem. Szerintem ez valami feltűnési viszketegségben szenvedő kis pöcs postja....

tuono 2011.12.22. 10:26:59

nocturnus: Nah jó, de mi van azzal az eggyel? :)

Tower13 2011.12.22. 10:28:34

@Szarazkoro: Válaszoltál is kérdésedre.

shpgrl 2011.12.22. 10:50:56

Amennyiben valóban csal a jeggyel a postoló, talán jogosan kétségbevonható az egész történet. Az egyik fajta csalás ritkán jár önmagában.

Netszamuráj 2011.12.22. 11:17:11

1. Attól még hogy Veled nem történt meg, mással előfordulhat. Én sem estem még be a metró elé, meg nem is láttam senkit beesni a metró elé, aztán mégis szoktak emberek beesni a metró elé.

2. Miért külföldre hivatkoznak egyesek? Azért, mert Budapestről van szó, egy világvárosról, az ország fővárosáról. Ilyen mivoltában más fővárosokhoz kell hasonlítani, nem valami egyéb angliai helyhez. Ha Párizsban, Londonban, etc. van kulturált kapus beléptetés, akkor itthon is illene. Az itt kommentelők sem Karakószörcsög-alsóra kérték a kapus beléptetést, hanem a fővárosba.

3. Enyhén szólva vérlázító, hogy a kallerek, s egyéb hatalmat kapó karakterek mindig a náluk gyengébbel szórakoznak. Én magam is többször tanúja voltam már annak, amikor lumpen elemeket, szkinhedeket szó nélkül elengedtek, csak azért mert azok agresszívek voltak. És annak is tanúja voltam, amikor a nyolcadikos kislány elé odaálltak, és nem engedték leszállni a troliról. (Mondjuk én tettem róla, hogy engedjék, de ez más kérdés.) Ha annyira be akarják tartani a törvényt, tartassák be mindenkivel, egyformán. Ha viszont az ellenőrnek nincs joga valakit visszatartani, mert neki nincs, akkor ne tegye meg, csak azért, mert egy 35 kg-os gyerekről van szó, és meg tudja tenni. Ne tegye, mert nincs joga hozzá!

4. A hozzászólások alapján a közterület fenntartóknak joguk van visszatartani valakit a rendőrség kiérkezéséig. Ez akkor jogilag rendben van, bár elég aggályosnak tartom. Véleményem szerint elég a rendőrség, mint erőszakszervezet. Aztán majd sorra alakulnak a privát kis hadseregek, minden magára adó vállalatnak lesz kis erőszakszervezete, aki "csak" visszatarthat a rendőrség kiérkezéséig. Aztán majd a Magyar Telekom katonái megütköznek az ELMŰ zsoldosokkal, hogy épp ki foghassa le a delikvenst egy tartozás behajtásának fejében... ;)

5. Enyhén szólva farizeus ez az egész pattogás, amikor mindenki tudja, hogy a BKV pártkifizető hely (volt?), és folynak el a kisíbolt milliók. Ilyenkor még a legtörvénytisztelőbb emberben is felmerül: a kurva anyátokat fogom én a luxusotokat fizetni!

SvenH. (törölt) 2011.12.22. 11:18:31

@Moan: en 2szer belinkeltem!!!
bkv ellenor nem csak a kozteres, az meg akar egy kutyat is raduszithat :)))

SvenH. (törölt) 2011.12.22. 11:26:33

@Netszamuráj: kozteres mar van a parkolasnal is
ugyanaz a foszer egyik nap a kerekbilincset rakja fel masik nap a BKVnal tustenkedik...
szo sincsen sajat eroszakszervezetrol, en amugy a kutyaszaratok felelossegre vonasat is elvarnam toluk, kis puhapocsu banda...

mondjuk szerintem jobb lenne rogton zsaruval lerendezni... es akkor nem 6e lenne a helyszini ha "eppen nincsen itten a szemelyim", hanem rogton 20e, csak kell egy civil ruhas zsaru aki elott ezt elrebesgeti :)

2011.12.22. 11:37:15

@karosszékely: egyébként a nemeteknél farkaskutyákkal jönnek az ellenőrök. asse piskóta.

ork1234 2011.12.22. 13:28:17

Amatőr, metrón csak a hülye bliccel.
Onnan nem tudsz feljönni, ráadásul a legjobban védett a bkv-nál.
Vizslah írta jól, lehet okosan is bliccelni, a metrón tessék jegyet venni. Halkan jegyzem meg, hogy az volt (amíg el nem kezdett kigyulladni) az egyetlen olyan BKV közlekedési eszköz, amiért jogosan kértek el annyit, amennyi a jegy ára. Gyors, pontos, sűrűn jár, viszonylag kultúrált. Pont ezen okok miatt viszont nem lyukasztok a buszon, villamoson (4-6-os kivétel).
Ja, és az is igaz, hogy a sok bunkó proli miatt kell annyi ellenőr, meg közterület felügyelő, a tahók ellen tahó kell.
Volt egy kérdés valakitől, hogy miért nem vezetik be a kapukat és az első ajtón a felszállást. Megmondom: mert akkor kontrollálható lenne, mennyien utaznak és nem tudnának annyit lopni.
Ergo sose lesz ilyen, nem érdekük.

qwertzu 2011.12.22. 16:46:31

@Netszamuráj: "Aztán majd sorra alakulnak a privát kis hadseregek, minden magára adó vállalatnak lesz kis erőszakszervezete, aki "csak" visszatarthat a rendőrség kiérkezéséig. "

Minden bolt biztonsági szolgálata visszatarthat a rendőrség kiérkezéséig. Te is visszatarthatod az otthonodban rajtakapott tolvajt a rendőrség kiérkezéséig.

A Tyne folyó déli partja 2011.12.22. 20:35:53

@Miazmás: és miért is nem mutattad meg a jegyed? ha ennyire idióta vagy, akkor meg is érdemelted. @akiazsiráfotszereti: igen, ezt kritizáltam én is. meg a másikat, hogy ebben az országban beléptetőkapu LONDONBAN van (s tudtommal ott se mindenhol. ) MÁSHOL NINCS BELÉPTETŐKAPU! ugyanúgy ellenőr jön a metrón! sőt, a tesóm szerint itt valamikor lehettek kapuk, mert eléggé olyan a szerkezet. most nincsenek, valószínűleg megszüntethették őket. de fentebb Svenh is leírta, hogy Bécsben sincs kapu...@Szarazkoro: mert más országokban sincs. VAN, ahol van. egy-egy városban. NEM az egész országban. lásd fent.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2011.12.22. 21:59:28

Hát, a te véleményed sem számít, abszolút jelentéktelen. Remélem, nem haragszol ezért. Moszkvában meg van beléptető kapu, ott egy ember figyeli azt. Működik.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2011.12.22. 22:01:03

@A Tyne folyó déli partja: Hát, a te véleményed sem számít, abszolút jelentéktelen. Kibicnek semmis sem drága. Remélem, nem haragszol ezért. Moszkvában meg van beléptető kapu, ott egy ember figyeli azt. Működik.

cicmen (törölt) 2011.12.23. 10:01:43

@ork1234: Ja, és az is igaz, hogy a sok bunkó proli miatt kell annyi ellenőr,

Ott a 10 pont!

Szarazkoro 2011.12.23. 10:35:17

@Tower13: semmi gaz, hozatunk 1-2 ongyilok merenylot h robbantsa fel magat 1 BKV annual headoffice meetingen XD

Szarazkoro 2011.12.23. 10:42:29

@A Tyne folyó déli partja: Fovarosrol van szo. Mindenhol van kapu. Ha kimesz Londonbol (tomegkozlekedessel csak vonattal tudsz menni, buszra nem enged fel a sofor jegy nelkul (elso ajtos felszallas van) minden vonatallomasnal Angliaban van kapu, kiveve Bivalybasznad-alsot, tenyleg nem tesznek kaput. Ott jon az ellenor.
Understand?

Szarazkoro 2011.12.23. 10:44:23

Na ezt a posztot is letudtuk, UGORGYUNK! Vagy ez mar a Karacsonyi???

cicmen (törölt) 2011.12.23. 10:54:06

Két jegyem volt,

Életedben!
Azokat is találtad!
Hülye voltál.
Most panaszkodsz!
De nem lehet előadni a történetet valósághűen, mert akkor...
Ezért hazudozol itt össze vissza!
www.youtube.com/watch?v=-98XSKwVzHw

A Tyne folyó déli partja 2011.12.23. 14:31:00

@Szarazkoro: marhaság. Birminghamben pl. volt ugyan kapu a vonatállomáson, csakhogy baromira nem beléptetős. tudod, mi volt? ott álltak az ellenőrök a kapunál. pedig nem kisváros. Newcastle-ben a vasútállomáson kb. három éve van kapu, előtte az égvilágon semmi nem volt. az se egy falu. Manchester reptér vasútállomásán szintén nincs kapu. Tyne and Wear metrónál (merthogy fent is arról volt szó, metróról...) továbbra sincs. pedig elég nagy a hálózat, 78 kilométer.
jönnek az ellenőrök, pontosan ugyanúgy, ahogy a pesti metrón.
tessék:
Metro is an 'open access' network with no fixed ticket controls. Despite this, the Tyne and Wear Metro has the highest level of passenger income per year (£40 million in 2009/2010) than any other light rail system outside London.[3] Checks are made by roving patrols of inspectors.

Xezs 2011.12.23. 21:04:19

Csalni, sunnyogni, mindenféle szabályt kikerülni, de mindenért rinyálni ősi román szokás.

Xezs 2011.12.23. 21:08:40

Különben vicces, hogy a diszkóbelépőt (mondjuk Morrisons) simán kifizeti az ilyen faszparittya, és esze ágában sincs ordibálni a kidobóval.

Pedig a diszkóban kapott szolgáltatás egy olyan szintű rakás szar, hogy ahhoz képest a BKV egy tízfogásos lakoma élménye.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.12.23. 23:11:43

hová lett a vaterás poszt?
erre járt Cent Ura?

salapapa · http://salapapa.hu 2011.12.23. 23:12:56

@salapapa: izé... Cenz Ura -bár egyértelmű. kicsi ez a klavi...

marko77 2011.12.24. 14:04:28

A BKV ellenőrök anyagilag érdekeltek a pótdíjazásban. Velem is eljátszották csak a keletiben. Egy indulatos szó nélkül hívtam a rendőröket, és megemlítettem, hogy a kerületi kapitányságon szeretném folytatni. Ha metrózom mindíg megnézem legalább egy ellenőr számát.
Mire kijöttek a rendőrök már csak apró félreértés lett a dolgoból(részükről) ami megoldódott.
Az ellenőr megvakul és analfabéta lesz. Általában a rendőrség megtanítja őket.
Persze ha tényleg érvényes jegyed van.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.12.25. 02:14:01

@Xezs: jójó... közben rájöttem én is.
azért tnx! :)

Zöldegér 2011.12.28. 10:40:34

Na és akkor mi van, ha történetesen pont a metrón lopják el valakinek az iratait, pénzét?? Akkor még kifelé jól meg is bünteti az ellenőr?
Szerencsére ezt most nem sikerült élesben letesztelni, mert a fiam észrevette, hogy kizsebelik, és megfektette a büdös cigány kölket, és visszaszerezte a tulajdonát. Ja, és visszaszolgáltatott a jogos tulajdonosának fél tucat pénztárcát és telefont. A bkv biztonsági őrei csak óberkodni mentek oda, a népharag elől hamarosan el is kussoltak.
Talán előbb rendet kéne tenni ezen a fronton is, aztán keménykedni.

Xezs 2011.12.28. 10:59:10

@Zöldegér: Lehet a BKV akármilyen éber, lopni mindig fognak a járatain. Ugyanígy mindig fognak lopni fesztiválokon, bevásárlóközpontban, egyszerűen ez egy megállíthatatlan folyamat.

De a fiad miért is nem hívott rendőrt? Szemtanúk voltak, bizonyíték volt, egyenes az út a sittre.

Zöldegér 2011.12.28. 11:24:07

@Xezs: A többi kárvallott rendőrkézre adta a kis mocskot. Aminek az lett az eredménye, hogy feljelentette a TOLVAJ a FIAMAT súlyos testi sértésért, mivel eltört egy bordája meg 3 ujja. Tény és való, hogy kirúgta alóla a lábát és a hátára térdelt, valamint megropogtatta a mancsát is, de szép szóra nem hinném, hogy visszaadta volna a lopott cuccot.

XCat 2011.12.28. 14:03:19

@Zöldegér: Tanulság: legközelebb lincselni. :)

Grat a fiadnak, amúgy.

XCat 2011.12.28. 14:11:09

@Asszem: Én blicceltem most egy hétig, amikor átpakoltam a tárcámat, és véletlenül kipakoltam a pont érvényes bérletemet. Ki is dobtam a régiekkel együtt. Minden ellenőrnek megmutattam hót magabiztosan az egy éve lejárt régi bérletet, és egyik sem szólt, hogy valami nem kóser. :D

Egy kiscsaj mondta, hogy ez most nem frankó, de megbüntetni az sem akart. Büntettek már, de velem mindig kedvesek voltak, nem értem ti honnan szedtek ilyen vadállatokat.

@Miazmás: Te meg hülye vagy, minek szívózol feleslegesen. Megérdemelted.

Xezs 2011.12.28. 18:01:06

@Zöldegér: Nem baj, jó, hogy rendőrkézre adták.

És jó, hogy el lett verve. Az ilyet a robogó metróból kéne kibaszni úgy, hogy darabokra szakadjon.

Xezs 2011.12.28. 18:05:12

@PsychoCica (4zsiráf): Miért szívózik feleslegesen? Mert tele van komplexusokkal, mint az utca embere úgy általában.

Mert kell neki a "kurvárafaszagyerekvagyok" életérzés, és ezt csak úgy kapja meg, hogy baszakszik az ellenőrrel.

Kurva érdekes egyébként, hogy sem engem, sem ismerőseimet soha nem teperték még földre sem közteresek, sem BKV ellenőrök.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.12.28. 18:31:31

@Asszem:
Fogják csak meg a bliccelőket, akik helyett én is eltartom a BKV-t. "

Téged agymostak
Az 50filléres vonaljegy óta egyfolytában emelkedne a bliccelők tömege?
És mióta fogdmegek vannak, csökkent-e a bliccelők száma?
Ha csökkent, kevesebbet kell-e neked fizetni?

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.12.28. 18:36:26

@P3Dr0:
Biciklizzél és gyalogolj ott is ahol most agy
Bp-en estefelé sehol nem kapsz jegyet, a hegyijáratokon pláne nem
Jegyautomata elnyelte a pénzem egyszer, felhivtam az ingyenes számot, jeleztem hogy nem ajánlom hpogy elelnőr maceráljon
Rá vagy 2 hétre kaptam egy elnéző levelet és benne egy villamosjegyet
Magyar BKV!

Xezs 2011.12.28. 18:58:34

@horex: Nyilván nem lehet ennyire számszerűsíteni, de igaza van: a fizető utasok fizetik ki a potyázók részét is.

Mert a BKV az átlagos utasforgalomból számol egy jegy- és bérletárat, aminél neki megéri az üzemeltetés. De ha ennek az átlagos utasforgalomnak egyre nagyobb hányada lesz bliccelő, akkor muszáj árat emelni. Tehát a rendesen fizető a bliccelő miatt fizet majd többet.

Persze az áremelést nem csak ez befolyásolja, de mindenképp jelentős tényező.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.28. 20:16:31

@Xezs: "a fizető utasok fizetik ki a potyázók részét is."

A fizető utasok fizetik a talicska pénzt, amit a vezetés havonta kitol a hátsó kapun.

Egyébként a jegyeladás és ellenőrzés költsége nagyságrendileg megegyezik a befolyt összeggel, úgyhogy nem lenne sokkal veszteségesebb a BKV, ha ingyér lehetne utazni. És akkor sokkal többen használnák, gazdaságosabban lehetne üzemeltetni, sűrűbbek és gyorsabbak lennének a járatok, kevesebb autós szennyezné a levegőt...

Xezs 2011.12.28. 20:17:56

@atpijkamo: Ja, mindig más a hibás. Meg amúgyis, mindent ingyen, hadd szóljon.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.12.28. 22:12:50

@atpijkamo: Esetleg valami forrást is megjelölnél, honnan vetted ezt?

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.12.28. 22:16:06

@atpijkamo: Ugye azt te sem gondoltad komolyan, hogy lehet valamit gazdaságosan üzemeltetni, ami ingyen (wtf?) van?
Nem is értem, miért nem csinálják ezt sehol.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.28. 22:16:47

@estrella negra: A MÁV igazgatója mondta a mávra. Gondolom a békávé analóg.

A pénztalicskázásra meg ott van ezer újságcikk forrásnak. Sajnos bírói itélet annál kevesebb. Meg a nemzetközi korrupciós lista, amin csak egyre csúszunk lefelé. Én húsz éve azt hittem, meredeken emelkedni fogunk.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.28. 22:31:34

@estrella negra: Ingyen van a lift. Legfeljebb nyuggrek utazgatnak rajta feleslegesen, mert képtelenek megérteni, hogy ha lefelé akarnak menni, akkor ne a fölfele menőbe szálljanak bele.

Na most teszel minden emeletre jegypénztárat, ellenőrt, belléptető kapukat, ellenőröket, szolgálati ügyeletest, gazdasági igazgatót, annak titkárnőjét, Audi szolgálati kocsival, korlátlan benzinkártyával, mobilhasználattal... Lesz olyan havi tizenötmilliós veszteséged. Míg a lift havi párszázezer áramdíjjal és karbantartási költséggel elüzemelget.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.12.28. 22:45:20

@atpijkamo: Most hallottam, hogy harminc helyet javítottunk a korrupciós világranglistán.
...igaz nem volt olcsó.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.12.28. 22:51:35

@atpijkamo: A MÁV igazgatója gondolkodjon el, miért van ez így.
Azért nem hinném, hogy rá lehet ezt húzni 1az1be' a BKV-ra is. Kicsit mások az adottságok.
A korrupció terén (sajnos) egyetértünk.
Gyökeresen kellene átalakítani a rendszert.
Legelőször is a Vitézy-gyereket kirúgni a picsába.
Kocsissal együtt.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.12.28. 22:58:42

@atpijkamo: Sőt, a járdán való séta is ingyen van.
Egyelőre.
Bár a parkolási díj szedésére sincs több joguk, és az mégis létezik.
(Ellentétben az elmaradott Szlovákiával, ahol az Alkotmánybíróság egyszerűen eltörölte az egészet, mondván, a közterületen való, őrzés nélküli parkolásért díj nem szedhető.)

XCat 2011.12.28. 23:15:29

@estrella negra: Mi meg az alkotmánybíróságot töröltük el. Na ki a fasza gyerek? Nehogymána csóri szlovákok. :)

@Xezs: Igen, ez nekem is kezd feltűnni. Mondjuk én úgy nevezem hogy egyre több az idegbeteg proli, aki lassanként igazol mindent, amit csak ki tudnak találni rájuk, mert ezekkel normális módszerekkel nem tudsz mit csinálni.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.28. 23:20:07

@PsychoCica (4zsiráf): "Mi meg az alkotmánybíróságot töröltük el. Na ki a fasza gyerek? Nehogymána csóri szlovákok."

:))

Erős versenyző a nap kommentje díjra. A maradék kevesebb mint egy órában nem hiszem, hogy bárki beelőzhet.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.28. 23:21:19

@estrella negra: Inkább: "... ötven helyett csak 15 hellyel csúsztunk hátra ..."

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.28. 23:32:18

@estrella negra: Milyen alapvető különbség van a békávé és a máv között???

A vitézi gyerekeket véletlenül egyes számban írtad.

Móricz most is megírhatná a Rokonokat. Papír helyett tableten jelenne meg, más irányú fejlődés nincs.

Alternatíva nincs, mert a szoclibsi és a fityisz ugyanazt csinálja. És ez rrrendkívül szomorú. Jöjjön a Jobbik, mert arról még nem derült ki? Meglátjátok, az lesz.

Jönne új poszt, akkor ekézhetnlénk a hülyéket, nem politikán búslakodnánk. De arra nincs remény, úgylátszik a Homárt feltálalták karácsonyi ebédnek.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.28. 23:36:30

@estrella negra: "a parkolási díj szedésére sincs több joguk"

Te ütődött, a parkolási díjat azért szedik, hogy neked jobb legyen, napközben is tudjál könnyedén parkolni a belvárosban. Nem tudsz, mert így sincs üres parkolóhely? De legalább megpróbálták.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.28. 23:41:34

Tök édibédi: www.delmagyar.hu/belfold_hirek/felavattak_godollon_a_gysev_sisi-mozdonyat_-_galeria/2253910/

Gondolom lesz majd ferencjóska és horti mozdony is. Tolatómozdonyok, hogy a történelemben játszott kétes szerepüket reflektálja. Illetve dehogy kétes!

Xezs 2011.12.29. 01:11:19

@estrella negra: A parkolási díjra addig szükség van, amíg nincs elég parkolóhely. Az autó luxusszükséglet, sok kiadással, ezt be kell vállalni, nincs mese.

@atpijkamo: Ööö, milyen liftről van most szó?

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.12.29. 02:46:21

Akkor talán
-lehetne parkolóhelyeket építeni (nem pedig a P+R parkolókat törölni elsőként a négyes metró beruházásból "spórolás" címén)
-a parkolásból befolyt összeget a tömegközlekedésre fordítani (nem pedig ellopni)
-az autóból tömegközlekedésre váltókat dotálni (nem pedig ellehetetleníteni)
És legfőképpen nem pofázni ezek helyett. Azt a legkönnyebb, mert fekve is lehet. Csak kicsiny a hozadéka.

Xezs 2011.12.29. 09:58:56

@estrella negra:

1) miből?
2) semmi köze a kettőnek egymáshoz
3) aha, és azokat ki dotálja, akik soha nem is autóztak, hanem már az elejétől fogva tömegközlekedtek?

Ez nem olyan, ami varázsütésre megoldódik.

England win The Ashes! 2011.12.29. 21:49:12

@Szarazkoro: Pl. Coventryben és Rugbyben nincs. Általában ott a vonaton ellenőriznek.

Vad_Alma · http://hatodikelem.blog.hu/ 2012.01.03. 19:57:58

@Netszamuráj: tökéletesen egyetértek veled. abból a pénzből, amit az elmúlt kitudjahány évben a bkv-n keresztül politikusok és felebarátaik loptak, minden állomáson lehetne normális beléptetőkapu. akinek van jegye, bejut, akinek nincs az meg sétálhat. a kijárathoz meg nem kellenek ezek az erőszakos dögök.
megkérdezném a trollokat, akik hazugnak nevezik a beírót: szoktatok bkv-val közlekedni? bizonyára nem tévedek, ha arra gondolok, hogy sokan közületek kocsival közlekednek, mert nektek büdös a bkv.
ami a villamosokon zajlik, az is rohadtul igazságtalan, mert főleg olyan embereket baszogatnak, akik megveszik a jegyet, csak éppen nem sikerül az első megállóig átverekedni magukat a banyatankokon a kezelőgépig. a bliccelő cickányok pedig büntetenül leszállnak, amíg egy embert 5 ellenőr szekál. beléptetőkaput lehet tenni buszmegállókba is, kérem szépen. 2 ajtón felszállás, a többin leszállás. ha valaki megsérti a szabályokat, a sofőr leszáll és elküldi a csalókat a vérbe. orkok nem kellenek sehova!

Xezs 2012.01.03. 21:05:41

@Vad_Alma: "olyan embereket baszogatnak, akik megveszik a jegyet"

Ez az ami nem igaz, csupán szubjektív romantika.

Ja, és tömegközlekedek.

salapapa · http://salapapa.hu 2012.01.05. 01:25:09

@Vad_Alma: egyetlen mondatodra reagálnék:

"sokan közületek kocsival közlekednek, mert nektek büdös a bkv."

igen. büdös. az a rengeteg pacsuli a csajokon meg mostanság már a srácokon is fürdés helyett, a száj és bagószagú igénytelen senkiházik, nyáron a sajtszagú pinával a nők, erős kan és hónaljszaggal a mandrók...
igen, büdös. inkább fizetek 412Ft-ot egy liter benzinért ami elég 20kilóméterre + fizetem a kötelezőt, a vizsgákat és egyéb járulékokat. éves szinten -jelenlegi áron- kifizetek kicsit több mint félmilliót benzinre + a fent említettek éves szinten 100 ropi körül.
éves szinten vehetnék úgy 70db bérletet ennyiből, de akkor szagolhatnám a bűzt, nem beszélve a várakozásokról hóban esőben fagyban kánikulában...
a szabadság megfizethetetlen.
tehát kössz, nem!

a többivel nagyjából egyetértek.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.01.05. 10:26:12

@Vad_Alma: Gondolom, te sem élvezetből BKV-zol.
@salapapa: Te meg minek szagolgatod a puncikat a buszon?;-)

Xezs 2012.01.06. 00:20:48

@salapapa: No, azért a pacsulival nincs sok gond szerencsére, általában a vénasszonyokon szokott lenni 40 évvel ezelőtt gyártott pacsuli, de az is ritka. A szájszag szerencsére nem érzik nagyon messzire, a bagószag meg mindenhol ott van, a melóhelyen is beülök és érzem mert sok a bagós.

DE!

Ezzel nem a tömegközlekedést akarom védeni, mert bár azzal élek, de amint lehetőségem lesz, veszek valami használt kocsit.

És nem azért, mert nem jár rendszeresen a BKV, mert egész jók a követési távok, csak rohadtul fos hogy szét van szaggatva minden, össze van firkálva minden, és hogy az általad felkapott szagról is említést tegyek, igen, van hogy felszáll egy olyan csöves, aki nem érzi, hogy az ő helye maximum a szemétégetőben van, de nem a bkv járatain.

Szóval a végszó az, hogy tényleg szar a BKV, de nem azért, amit te felsorolsz. ettől függetlenül egyetértünk, csak az okaink mások.

Xezs 2012.01.06. 00:21:48

követési táv a faszomat

követési idő

látszik hogy kocsin jár az agyam

salapapa · http://salapapa.hu 2012.01.06. 02:57:38

@estrella negra: dehogy szagolgatom! mondtam, nem vagyok hajlandó felülni eyikre sem. állítom, egy 16órás lehúzott nap után sincs olyan szagom, mint emlékeimben egyes utasok rendelkeznek.
azért az illatos punci aaaaaaaziggeen! mmmmmmmm! :D

@Xezs: ne végy mindent szó szerint! :D
tudod, pacsulinak nevezhetjük ha az old spice, a boss, a piper nigrum, a vanilla intense (ez isteni!) vagy bármely más jó illat keveredik a többivel. külön-külön kellemes illatok, de keverve...
leginkább attól hányok, amikor mindez csak felületkezelésként van az "emberen", mert egy reggeli tusolás herótos, de az éjszaka "illatait" el kell fedni. _hányóssmile_
baromi érzékenyek az érzékeszerveim. ez jó amikor lokalizálni kell egy hangot, illatot, de átok amikor a csndben hallok "valami zajt", vagy egy BKVn kellene utaznom.

a "kedves utasok" átal tönkretett dolgokról ne is beszéljünk. dünnyög mind, hogy íg meg úgy, de amikor látja hogy a kisgyerek módszeresen rúgja a lábával az ülést, egyik sem szól.
persze... nanáhogynem, mert az "édesanya" -az a hülye picsa- olyat szólna vissza kölkét védendő, hogy még az értéket óvó érezné kényelmetlenül, mexégyenítve magát.
keményebb esetről ne is beszéljünk...

ezért van az, hogy huszonéve nem utaztam tömegközlekedéssel. pár éve amikor lerohadt a autóm és 4 napig nem tudtam vele járni, minden reggel jött a taxi és át békásra a műhelybe, majd este/éjjel amikor végeztem haza az angyalok főggyére. napi 5ropiba fájt (sosem hagytam jatt nélkül a pilótát), de mexoktam a ház előli rajtot a műhelyem előtti kiszállással és vissza.

épp most veszel járgányt? ráadásul használtat? remélem jól el vagy eresztve, mert egy 5literes fogyasztású is (fentebb írtam) mindennel együtt nekem évi 600ezer körül jön ki nagyszerviz nélkül.

Xezs 2012.01.06. 08:26:03

@salapapa: Az emberek nem azért használnak dezodort/stiftet mert nem fürdenek :)

Nem veszek én járgányt, csak jó lenne.

salapapa · http://salapapa.hu 2012.01.09. 00:22:46

@Xezs: úristen! tényleg ilyen sakkfigurának (sötét paraszt) tartasz?
kezdem azt hinni, hogy nem érted miről beszélek. ez pedig a besorolásokban nagy baj lenne.......

hogy ne legyen kétértelmű, részletezem és így nem kell gondolkodnod:

1) nem fürdik de hogy ő maga ne érezze magát büdösnek és ezáltal azt higyje más sem fogja, fürdés helyett dezodorál, parfümöz. ennél nagyobb okádnivalót elképzelni sem tudok.
2) még ha le is tusolna mindenki -ami lássuk be sajjnos nincs így!-, az összes egyedileg finom illatból egy hatalmas bűzfelhő lesz.

álom, édes álom......

Xezs 2012.01.09. 20:05:41

@salapapa: Azért vitatkozok, mert én napi szinten járok metróval, meg amúgy is tömegközlekedek, és azért annyira nem gáz a helyzet, mint ahogy te leírod.

1) Igen, van ilyen ember, de nem ez a nagy többség.

2) Ilyet még sosem tapasztaltam, nem jellemző, hogy valaki bűzlik a pacsulitól, mert a legtöbb dezodor/kölni szolid illatú.

3) A sakkban nincs paraszt, tessék utánanézni.

salapapa · http://salapapa.hu 2012.01.09. 23:28:52

@Xezs: OK. szerintem hagyjuk.........

Gyömbi 2012.01.15. 11:47:49

Remélem a legközelebbi bliccelésnél (mert blicceltél most is, használt jegyet lyukasztottél az első ellenőr mellett, mert naffiú vagy!!) egyszerűen lelőnek.

Doktor PHD belebeszélek (SP után szabadon...) 2012.01.19. 21:20:40

AZ a baj az egész rendszerrel, hogy közterület-felügyelőnek, BKV ellenőrnek csak az áll be, aki sehová máshová nem kell.
Az intelligenciaszintjük, az értelmi képességeik ebből adódnak.
És ehhez "hatalmat" kapnak....

Xezs 2012.01.19. 21:44:00

@belebeszélek: Gondolom hasonlóan nyilatkozol a kukásokról is.

Nyilván nem a karrierizmus csúcsa, de tisztes munka az ellenőrködés is. Aki dolgozik azt ne bántsd, ennyi a minimum. Egy kis tiszteletet mutassunk már a másik munkája iránt légyszi.

Nem vagyok ellenőr.

Doktor PHD belebeszélek (SP után szabadon...) 2012.01.19. 23:46:28

@Xezs:
Nem így van, a kukásokat becsülöm.
Ők ugyanis DOLGOZNAK.
Ellentétben a hatalmaskodó, de semmihez nem értő "ellenőrökkel", akik karrierjük csúcsának tekintik, hogy leordítanak a körúti hatos villamosról egy dél-zulu turistát...

Xezs 2012.01.20. 19:55:57

@Doktor PHD belebeszélek (SP után szabadon...): Érdekes, velem sosem ordibálnak. Talán mert tisztelem őket annyira, hogy nem gecizek velük.

Ja, meg mert kifizetem a szolgáltatás ellenértékét.
süti beállítások módosítása