Tékozló Homár

Biztosító nélkül drága a biztosítás

2011.11.25. 12:50 | jackyll | 190 komment

Homeless oblig konstruktív javaslatokat vár, hogyan lehetne faragni tavalyi kötelező biztosítása helyett kiszabott 85000 forintos Mabis fedezetlenségi díjat:

Tavaly novemberben neten biztosítót váltottam a feleségem autójára. Viszonylag kedvező ajánlat volt, 18 000,-Ft éves díj. Később valahogy megfeledkeztem róla, hogy egyszeri banki utalás volt előírva. Csekk nem jött, de ez a sok egyéb csekk között nem tűnt fel. Most novemberben került újból napirendre a téma és kiderült, hogy márciusban felmondta a biztosító a szerződést díjnemfizetés miatt. Gyorsan megkötöttem a következő évre 16 000,-Ft-ért, de jelezték, hogy a fedezetlen időszakra is küldenek majd egy számlát. A számla meg is jött: a MABIS fedezetlenségi díj 85 000,-Ft.

Olvasson tovább!

Félelem és rettegés az Ikeában

2011.11.25. 11:49 | jackyll | 334 komment

Tibor igazi Hitchcock-filmbe csöppent, ahol mindenki őt üldözte, bárhova ment, bármit csinált, pedig azt sem tudta miről van szó. Megszokott módon hatolt az Ikeába, ahol egy csapat fiatal cirkulált, akik közül egy mindig követte. Háromnegyed óra kergetőzés után végül naiv vásárló szembenézett támadóival, ám az ügyfélszolgálat úgy tájékoztatta, hogy nem tehet ellene semmit:

A mai napon 2011.11.24. 15:30 kor betértem a Budapesten 1148 Örs vezér téren található IKEA áruházban. Teljesen megszokott módon bejöttem a bejáraton és felmentem a mozgólépcsőn. Ahol aztán több körülbelül 50-80 fiatal lányt és fiút láttam. Akiknek kezükben tervrajzok voltak. Számomra nem volt elsőként érthető, hogy mégis mit csinálhatnak. Gondoltam, hogy az IKEA kezdő tervezői és a tér berendezésén dolgoznak. Sajnos amint elindultam éreztem egy tekintetet mindig a hátamon. Ezt több perc után is éreztem. Ezek után észre vettem egy lányt ugyan ilyen tervrajzzal a kezében és rajzolt rajta. Ez elsőként nekem nem volt még észrevehetően kirívó. Természetesen úgy tettem, mintha nem érezném magam feszéjezve. Sajnos ezt kővetően tovább követett bármit csináltam. Ő csak követett. Nem tudtam lerázni vagy bármit kezdeni vele.

Olvasson tovább!

KuponVilág reloaded: újabb felárazás?, memóriapárna visszatér (frissítve)

2011.11.24. 14:12 | jackyll | 131 komment

Látszik, hogy szívükön viselik az internetezők a KuponVilág ajánlatait. Tibor egy újabb felárazást fedezett fel, ezúttal egy kétnapos panziózás eredeti ára csusszant fel 55%-kal:

UPDATE 11/28: A Hotel Jager válasza:

Elég felületesen olvashatta el a hirdetést, hiszen itt nem 2 éjszaka félpanzióval az ajánlat csupán. Sorolom, ami a csomagban van: welcome drink, öt órai tea, korlátlan szaunahasználat, valamint túravezetés profi túravezetővel! Valóban igaza van, ez nem 40.000.- Forint, hanem jóval TÖBB! Jó lenne, ha előbb figyelmesen olvasna és csak utána vádaskodna! Kénytelenek vagyunk hitelrontásért megtenni a megfelelő lépéseket!

Hotel Jager

Kedves Homár, Kuponvilág és Jagerhotel, Nem akarom a kuponvilágot lejáratni, de nemrég volt két olyan homáros poszt is (ez, meg ez), amiben megigérték, hogy nem lesz több átverés az áraik közt! Megint van! És itt van a panzió oldala.  Tisztán látható, hogy ugyanez az ajánlat 26.000Ft, azaz 2 éjszakára egy főnek félpanzióval 13.000Ft... Nem 40.000Ft!

Olvasson tovább!

Így készül egy diákigazolvány

2011.11.24. 12:08 | jackyll | 187 komment

Gáborék a diakigazolvany.hu felületén szivárgó információkkal követhették nyomon hogyan alakul szeptember 3-án igényel kártyájuk sorsa. Alig 2,5 hónap alatt el is készült, általában "feldolgozás alatt" volt, bő egy hete pedig talán a már valamelyik posta környékén pihen. Diákigazolvány hiányában már több mint egy hónapja nem fogadják el sehol az iskolalátogatási igazolást semmilyen közlekedési kedvezménynél.

Párom felnőtt fejjel rászánta magát a másoddiploma megszerzésére, felvették levelező szakra egy közeli főiskolára. Mivel más városban lakunk, vonatoznia kell, de nem vészes a távolság. A diákigazolvány igénylését szeptember 3-án leadta, előtte egy nappal, másodikán a kért összeget befizette (pótfelvételivel jelentkezett, ezért tolódott szeptemberre a papírmunka). Nálam már november 22-e van, de még ma sincs diákigazolványa.

Olvasson tovább!

Ellopódott a napszemüveg a poggyászból

2011.11.24. 10:21 | jackyll | 114 komment

Misztikus eltűnést jelentett T, akinek 30 rugós napszemüvege 12 km magasban szippantódott ki poggyászából:

Tudom, lejárt lemez, és nincs mit tenni, de azért a többi ferihegyes story mellé ajánlom. Az alábbi panaszt írtam a repülőtérnek...

Tisztelt Budapest Airport! A mai napon nagyobb poggyászom feladására kényszerültem, és a célállomásra érkezve tapasztaltam, hogy a poggyász az út során kinyitásra került, és a ~100 EUR értékű napszemüvegemnek lába kelt. Mivel Skavsta repülőterén a csomagok kipakolását és szalagra rakását saját szememmel kísérhettem végig a sajnálatos esemény minden kétséget kizáróan Budapesten, illetve valami csoda folytán 12 km magasban a -57 fokban történhetett.

Olvasson tovább!

Befagyott az Erste-Fundamenta végtörlesztés

2011.11.24. 08:40 | jackyll | 53 komment

Jajj annak, akinek kombinált hitele van! Gábor végtörlesztése fennakadt az Erste és a Fundemanta vitáján. Az erstés ügyintéző szerint minden rendben halad, bár még mindig nem küldték ki az óvadéklehívást a Fundamentának, igazolást nem adnak és nem oldják fel a lekötött pénzét.

Fundamenta lakástakarék pénztárral kombinált hitelem van az Ersténél. Ez azt jelenti, hogy a hitelösszeget nem a "hagyományos" módon törlesztem vissza, vagyis kamatot és tőkét fizetek kb. egyenlő részletekben a futamidő végéig, hanem csak kamatot fizetek x évig, a tőkére fordítandó részt (ill. valamivel többet), pedig az LTP-be. Erre kamat és állami támogatás jár. X év után, amikor lejár az LTP, a pénz szerződés szerint beletörlesztődik a hitelösszegbe, innentől kezdve "hagyományos" úton folytatódik a a törlesztés. Lényeges, hogy a kombi konstrukcióban az LTP-ben elhelyezett pénzre banki zárolás kerül. Az adós nem veheti ki a pénzt, nem szüntetheti meg az LTP-t, stb.

Ezt szeretném most végtörleszteni. "Hagyományos" hitel esetén egyszerű lenne: van egy fennálló tőketartozás, azt kell kifizetni. Kombi hitel esetében, mint kiderült, ez kicsit bonyolultabb, főleg, ha Erste-Fundamenta párosról van szó...
Olvasson tovább!

Last minute jegyeket nem éri meg módosítani a Malévnél

2011.11.23. 14:20 | jackyll | 205 komment

Elégedetlen ügyfélnek nem tetszik, hogy a Malévnél különbözeti díjat akartak fizettetni vele, amikor módosítani akarta az egyik jegyét. Az üzletszabályzatukban (PDF) ez benne van (6.3-as pont) mondjuk előre, bármennyire hülyeségnek is tűnik.

Tisztelt Malév csoport! Reklamációval és észrevétellel szeretnék élni Önök felé. Eddig hűséges, Malév-szerető utasuk voltam, de sajnos eme árpolitika mellett, amit folytatnak ez a mai nappal megváltozott. Van egy repülőjegy foglalásom, XXXXXXX foglalási kód alatt. Ezüst kártyás törzs utas vagyok. Mai napon úgy döntöttem, hogy szeretnék repülőjegyet módosítani, mivel szerettem volna több időt otthon eltölteni. Felhívtam a Malév ügyfélszolgálatot ahol egy igazán segítőkész hölggyel beszéltem telefonon, tényleg, le a kalappal, kedves és segítőkész volt, minden lehetőséget megnéztünk, hogyan járnék a legjobban, mint kiderült sehogy, vagy csak ha nincsenek ilyen nagyravágyó igényeim hogy több időt töltsek otthon, és ne kelljen repülőjegyet módosítanom.

Olvasson tovább!

Nehéz a T-Home-tól szabadulni

2011.11.23. 13:06 | jackyll | 46 komment

Dóra rekordmennyiséget telefonált a T-Home ügyintézőivel, miután úgy tűnt, hogy már megszabadult még hűségidős előfizetésétől. Az átírás azonban nem ment zökkenőmentesen, s ez idő alatt még egy havi számla is becsúszott:

2010. októberében 1 év hűségidővel IP TV előfizetői csomagot kötöttünk kábeltelefon, és internet eléréssel együtt 5680 Ft-ért. Hónapokig semmi gond nem volt, mi használtuk a szolgáltatást, ők küldték a számlát. 2011. júliusában kiköltöztem a lakásból, ezért az előfizetést (mivel még hűségidős volt) átvette egy ismerősöm. Az én számlázási nevem és címem: K. Dóra, 6724 Szeged, T. u. 3. az új előfizetőé V. Sándorné 6729 Szeged, Z. u. 6. Készülék, illetve előfizetői szerződés áthelyezést kértünk meg telefonon 2011.07.21.-én telefonon az új előfizetővel karöltve. Körülbelül egy óra egyeztetést követően az ügyfélszolgálatos hölgy készségesen tájékoztatott, hogy minden rendben, postán küldik a szerződést az új előfizetőnek, és akkor vehetjük ezt elintézettnek.

Olvasson tovább!

Késedelmi kamat nem létező tartozás után

2011.11.23. 12:13 | jackyll | 30 komment

BusBagoly férje ugyanabban az évben vásárolt családi házat, mint amikor a garzonját eladta, ezért úgy gondolta, hogy az APEH feleslegesen számlázott ki neki 475 ezer forint illetéket. Az viszont másfél évig tartott, amíg tisztázták, hogy ez a tartozás nem létezik, addigra pedig megérkezett a 80 ezer forintos késedelmi kamat a nagy büdös semmire:

Férjem eladta a garzonlakását 2008 decemberében, a családi házunkat még 2008 nyarán megvettük. Ha egy éven belül zajlik a két tranzakció, akkor nem kell illetéket fizetni a vásárlások után, csak minimálisat, ezt be is fizettük (11 000 ft). Az iratokat az ügyvédek továbbították az APEH-nak, földhivatalba, stb. Ehhez képest az APEH/NAV férjemnek kiszámlázott 475 000 forintot. Miután levélben közöltük velük, hogy ez nem helytálló, valóban el is ismerték, de mivel az egész procedúra kb. másfél évig tartott, ránkvertek 80 ezret késedelmi kamatként arra a majdnem félmilliós összegre, amivel NEM tartozott!!! Ez nem vicc. Ezért az ombudsmanhoz fordultunk, most megy a huzavona, hogy szerintünk ez nem jogos.

Olvasson tovább!

A Generalinak nem kell a pénzem

2011.11.23. 10:13 | jackyll | 51 komment

Laci nem érti, hogyan nem sikerül biztosítást kötnie a Generalival, pedig ő vissza is hívja őket, meg elmegy bárhova, de egyre szürreálisabb irodákat talált:

Kisvállalkozásom számára szolgáltatói felelősségbiztosítást szerettem volna (szeretnék még mindig) kötni. Nem vagyok szakember, de elgondolásom szerint az ügylet értéke kb. évi 200-300 ezer Forint (legalábbis ennyit hajlandó lennék fizetni). Az ajánlatkérés előtt körbenéztem a konkurens, már biztosítással rendelkező vállalkozások weboldalán, melyek többségét (most már úgy gondolom, hogy csak állítólag) a Generali biztosítja, így én is náluk próbálkoztam. Először a központi ügyfélszolgálatot hívtam november elején, ahol ugyan segíteni nem tudtak, de ígéretet kaptam arra, hogy egy kompetens üzletkötő még aznap visszahív. Nem sikerült. Ezen annyira még nem lepődtem meg, van ilyen (bár ha éppen nem akarok biztosítást kötni, akkor a különböző „tanácsadók” naponta háromszor keresnek). A mai napon újból telefonáltam, végighallgattam a robotot, majd a válasz ismét ugyanaz volt. Már kellemes csalódásként ért, hogy egy óra múlva egy üzletkötő (Lajos, ha jól emlékszem) valóban visszahívott. Innen úgy gondolom kissé szürreális fordulatot vettek a dolgok:

Olvasson tovább!