Sajnos az az igazság, hogy akármilyen felületen is találkozon két humanoid, a csalás esélye mindkét oldalon alapból 50%. Ezért aztán az ember kénytelen óvatosan és körültekintően eljárni olyankor, ha például nem látja a másik embert. Ez naiv ügyfélnek nem sikerült. Az viszont hazai jellegzetesség, hogy amíg eBayen az első panasznál megáll a pénz, a Vatera szétteszi a kezét:
Kedves Homár egy tanulságos történetet mesélek el, ami sajnos nem egyedi. Egy évvel ezelőtt vásároltam a Vaterán egy Nokia telefont 40 ezer forintért, amelynek a vételárát még aznap átutaltam. Az eladó megbízhatónak tűnt 10 pozitív visszajelzése volt és minden kérdésre szívélyesen válaszolt. Ezután teltek a hetek és folyamatosan hitegetett, hogy küldi a telefont, később pedig, hogy visszaküldi a pénzt. A végén egy átutalási bizonylatot is hamisított… Az átutalás azóta se történt meg, most pedig már elérhetetlen. A Vaterát értesítettem, hogy ez megtörténhetett az ő hibájuk is, mert ők biztosítottak teret a csalásnak. Ők arra hivatkozva, hogy ők csak egy piactér és semmi közük semmihez nem kártalanítanak. "A Vatera nem avatkozik bele a felhasználók közötti jogvitákba, tranzakciókba, bármilyen vita kialakulásakor a Felhasználó mentesíti a Vaterát mindennemű igénytől, követeléstől és kártérítéstől."