Tékozló Homár

Nem szeretik a nyelvtanulókat a kávéházban

2011.02.11. 16:09 | jackyll | 203 komment

Naiv ügyfél meglepődött, hogy többet nem mehet nyelvtanárjával délelőtt a Mandragórába, pedig a hely kihasználtságán drasztikusan ront majd a hiányuk:

Délelőtt 11órakor érkezem meg a II. kerületeben lévő, Kacsa utcai Mandragóra kávézó és étterembe - ahogyan ez lassan már szokásom csütörtökönként. A kávézó teljesen üres, két asztalnál ülnek, ebből az egyiknél az én nyelvtanárom, ott dolgozóból több van, mint vendégből. Kedvesen előreköszön az egyik pincér, már tudják, hogy én leszek az aki 11 és fél 1 közt franciául próbál nyekegni a sarokban. Leülök, rendelek egy teát, majd vakmerően elkezdünk idegen nyelven társalogni a tanárommal, aztán kis idő múlva arra vetemedek, hogy kinyissak egy nyelvtan könyvet, végül teljesen elszemtelenedem és illemet nem ismerve egy szótárt is előrántok az ott töltött idő alatt. Közben elfogy az innivaló, így hát jó fogyasztó módjára újabb italt rendelek.

Olvasson tovább!

Így fizetjük a bankadót

2011.02.11. 15:13 | jackyll | 46 komment

Tényleg nem értem, hogyan gondolták ezt kormányzati szinten, hogy ez nem lesz feltűnő. Szerencsére az egyoldalú szerződésmódosítás joga megmaradt a bankoknak, úgyhogy vidám hetek-hónapok jönnek a hiteleseknek. Torr3ador szerint minden alap nélkül emeltek kamatot hitelén, és bizonyára lesznek még így ezzel páran:

 

A mai napon a mellékelt levelet kaptam a Budapest Banktól a hitelemmel kapcsolatban. 2 pontban magyarázza meg a kamatemelést, azaz az egyoldalú szerződésmódosítást. Az első pontban leírt okra nemigen lehet mit mondani, homár legyen az ízelt lábán aki ezt ellenőrizni tudja. Bízunk a bankban, hogy a "javunkat" akarja és tényleg így van. A második pont viszont kerekre nyitotta a szememet. Azt állítja a bank, hogy 30 nap késedelmet is tapasztaltak az elmúlt 6 hónapban és ezért is módosították a szerződésemet.

Olvasson tovább!

Akciós iPadnek ne várd a kiszállítását

2011.02.11. 14:37 | jackyll | 29 komment

Gábor szembesült a szörnyű valósággal: az interneten bárki bármit mond, akár még készleten egyáltalán nem lévő termékeket is kiakciózhat, amit aztán maga sem tudja, mikor szállítaná ki:

Ugye akciós volt pénteken a libri-nél az ipad 99-ér, hát megrendeltem (kiszállítást kértem). Ma kedden hívom őket hogy na merre van a futár? Erre mondják az ügyfélszolgálaton hogy jaa hát nem is volt készleten, és nem is tudják mikor lesz, de mintha ez a világ legtermészetesebb dolga lenne... Persze előre fizettem kártyával, a visszautálás hetekig is eltarthat. Magyarország 2011... :D

UPDATE 02/15: Hepiend.

Korhatáros lett az öngyújtó a Teszkóban?

2011.02.10. 12:52 | jackyll | 135 komment

Extrém butaság a Tesco Expresszből: Barbarától igazolványt kértek egy öngyújtó vásárlásához. Mindenképp becsülendő a kezdeményezés, a gyerekek védelme, nehogy felgyújtódjon valami. Igazából ezt az egész tűz dolgot betilthatnák, tényleg veszélyes.

Drága, jó Anyámnak az összes öngyújtója megadta magát, így leugrottam a tőlünk 10 m-re lévő Tesco express nevet viselő boltba, és a kasszában lévő eladóhölgyhöz lépve öngyújtót kértem. (Meg kell jegyeznem, hogy velem egyidős lehetett a "hölgy", vagyis úgy 20.) Szóval, odaállok és szépen kérek egy öngyújtót, mire Ő: - Ja, amúgy azt csak 18 éven felülieknek adhatunk!
Mire Én: - Öngyújtóóót?!? Hát, most nincs nálam igazolvány.
Erre válaszul: - Mindegy, nem baj!

Odaadta, kifizettem, viszontlátás, de hadd jegyezzem meg, hogy igazából ez azért idegesít/ett, mert hogy egyáltalán nem cigizem, nem szívok öngyújtógázt, és semmi olyan káros dologra nem használom, ami káros és/vagy illegális, ezért, ha "neadjisten" egy mécsest szerettem volna meggyújtani vele vagy gáztűzhelyen ételt melegíteni, és esetleg akadékoskodóbb a csaj és köti az ebet a karóhoz, akkor nem tudom?

Próbáltam utánanézni a dolgoknak, de semmit nem találtam ezzel kapcsolatosan, így esetleg megtudom, hátha valakinek volt hasonló tapasztalata, vagy felvilágosít, hogy tényleg van ilyen jogszabály.

Magányos csomagokat nem szállít az Easyjet

2011.02.10. 11:42 | jackyll | 70 komment

Az Easyjetnél egyszerűbb kivetetni a gépbe bepakolt csomagokat, mint kinyitni a beszállókaput, hogy ne maradjanak le az utasok:

Biztos vagyok benne, hogy nem sokan vannak, akiket a repülőjáratuk úgymond otthagyott. Hát én többedmagammal átéltem ezt a felemelő élményt. A történetet azzal kezdeném, hogy kisebbik lányom Angliában él és dolgozik vőlegényével. Mivel a családban három születésnap is csaknem egyidőben van, kigondolta, hogy egy meglepetés "nyaralással" ajándékozza meg az érintetteket. Ígyhát elkezdett szervezni, utánajárni, és persze félretenni a szükséges pénzt az utazásra. Fél év kellett hozzá, hogy minden összejöjjön: öt ember számára repülőjáratot, szállást foglalni, gépkocsit bérelni, reptéri parkolást elrendezni, természetesen mindent előre fizetve vagy foglalózva. Szép ajándékot szeretett volna adni, egy egyhetes pihenést Madeira szigetén.

Olvasson tovább!

Használhatatlanok a kajajegykártyák

2011.02.09. 11:42 | jackyll | 151 komment

Január óta "működik" az új kártyás kajajegy, amit azonban olvasónk észrevétele alapján szinte sehol nem tudnak kezelni. A projektre tavaly októberben alakult Multi-Pay Zrt. honlapján is arra panaszkodtak január végén, hogy 14 megkérdezett ételfutár közül egy igérte a közeljövőben a kártya bevezetését. A cég szerint még tesztelik a rendszert, úgyhogy addig várjuk olvasóink receptjeit, mit lehet kifőzni 5 gramm műanyagból!

Csodálkozom, hogy a saját honlapjuk kivételével még nem ütötte fel a fejét az interneten ez az esemény. Szeretném ha a Homár jól fenékbe csattogtatná ezt a bandát. Kitalálták múlt évben, hogy megszüntetik az étkezési utalványt és kártya lesz helyette. Nem tudom hányféle szolgáltató csapott le erre az új üzleti lehetőségre, de csak ma legalább kétféle ilyen kártyát láttam. Nevezett cég (Multi-pay) kártyájából jutott nekem és még sokezer szerencsétlennek. A kártyával SEHOL nem lehet vásárolni jelenleg.

Olvasson tovább!

20% víz a halfilében

2011.02.09. 11:16 | jackyll | 89 komment

Fidókutya tanulságos megállapítása szerint nincsen hal víz nélkül, vagy legalábbis a pangasius filét felütik. Lehet, hogy folyékony nitrogénnel fagyasztották tömbbe?

Megszoktam már, hogy kétszer annyi időt szánjak a vásárlásra, mint maga a feladat igényelné - kiolvasok mindent, mintha könyvtárban lennék. De álmomban sem jutott eszembe, hogy egy mélyhűtött hal összetevőivel is foglalkozni kell és kiolvasni a zacskó hátát. Pedig dehogynem... Íme a fotó az óvatlanul beszerzett mélyhűtött hal zacsijáról. Lehet, ha nem adnak hozzá  +20 % vizet, megfulladt volna a hosszú úton az áruházi mélyhűtőpultig. Talán a gyártó elkötelezett állatvédő. De hogy az E-négyszázvalahányakra mi szükség mélyhűtésnél,  hát erre várom a tippeket, mert nekem nincs.

Napi backdoor üzenet a virágtolvajnak

2011.02.08. 09:45 | juszka | 100 komment

Úgy látszik, nem mindenki jó ember, aki a virágot szereti. Vagy egészen mások az elképzelései a lépcsőházban elhelyezett közös tulajdonról és csupán kölcsönvette egy kis időre hazafelé menet, hogy ne legyen olyan morcos az asszony, ha megint üres kézzel állít be egy jó kis kocsmatúra után. Ha így van, jó sokáig kell békítgetni a hölgyet, mert Sadist szerint a virág még mindig nem tért vissza megszokott helyére. Ezúton is köszönet a képért.

 

 

Fociznak a csomagokkal a DPD-nél

2011.02.07. 14:12 | jackyll | 68 komment

Zoltánnak 10-ből 2 alkalommal enyhén megrugdosva és némileg hiányosan hozta a csomagot a DPD. Nem kell rögtön lopásra gyanakodni, lehet, hogy csak túl nehéz volt a csomag a léghajóban, vagy elvitte a cica:

A mai napon a DPD Hungária Kft. volt oly kedves és az alábbi képeken látható formában szállította ki a csomagomat. Biztos szerették volna levenni a vállamról a kicsomagolás terhét, ezért néhány rúgással jól megdolgozták a csomagot. Végül arra gondoltak, hogy úgyis sok mindent rendeltem, biztos nem fog feltűnni, ha kilopnak belőle néhány dolgot. A néhány dolog értéke 15 ezer forint.

Olvasson tovább!

Átszínezték a hűtőt a szerelők

2011.02.07. 13:10 | jackyll | 121 komment

Önmegfélemlített olvasóink bátortalanul márkanév nélkül küldték el az alábbi hűtőajtócserélős sztorit. Ezzel gyakorlatilag lenullázták az esélyét, hogy segíteni tudjunk. Na de végül csak kicserélték a hűtő ajtaját, legalább működik, nem? Ezekhez nem kellene még legalább 5 évig alkatrészt biztosítani?

2009. év végén vásároltunk egy új hűtőszekrényt. A kiválasztásnál fő szempont volt, hogy a színe ezüst, magasfényű legyen, 2010 szeptemberében garanciális hibaként jeleztük, hogy a hűtő mindkét ajtaja a „lakkozás” alatt rozsdásodik. A garanciális problémákkal foglalkozó munkatársuk kijött, megvizsgálta, és panaszunkat jogosnak találta (a probléma bejelentésekor rögtön felhívták a figyelmünket, hogy gondoljuk át a vizsgálatot, és amennyiben panaszunk nem jogos, a kiszállást nekünk kell kifizetnünk).

Olvasson tovább!