Naiv ügyfelet elfelejtették értesíteni, hogy ne narancs, hanem fehér színű buszt keressenek Krakkóban. Az sem volt egyértelmű, honnan indult nélkülük végül a jármű, mert a megadott helyen hiába vártak órákat.
Ha rendesen elolvastuk volna a posztjaitokat az Orangeways nevű botránycégről, soha nem utaztunk volna velük. Mindenesetre így már világos, hogyan jön ki a gazdaságos ár: otthagyják az utast, vagy pedig Budapestről eleve el sem indul a busz a Krakkóban érvényes jeggyel várakozó utasokért. Részletek és a cég által válasz nélkül hagyott reklamáció alább. Fontos lenne elérni, hogy ezek a szélhámosok senkit ne kopaszthassnak meg a jövőben! És persze ha van tippetek, hogy milyen módon lehet kártérítést követelni, azt megköszönnénk.
Tisztelt Orangeways!
2012. január 2-án, hétfőn négyen érvényes jeggyel rendelkeztünk az Orangeways aznapi, 14:30-as menetrend szerinti indulásra kiírt Krakkó-Budapest járatára. A jelzett időpont előtt fél órával megjelentünk a krakkói RDA autóbuszpályaudvar G8-G13-as kocsiállásainál (melyek közvetlenül egymás mellett találhatóak). A budapesti járattal ide érkeztünk korábban, de a biztonság kedvéért a pályaudvari információnál még megkérdeztük, hogy hol kell várni az egyébként a krakkói buszpályaudvaron semmiféle irodával, de még egy látható cégjelzéssel, táblával, sőt egy árva felirattal sem rendelkező Orangeways autóbuszára. Itt, a buszállomás információjánál és később, amikor nagy nehezen elértük az Orangewayset mobiltelefonon, ők is megerősítették, hogy azoknál kocsiállásoknál kell várakoznunk, ahová érkezett a budapesti járat. Ezt meg is tettük: 14:00 órától 16:00 óráig ott voltunk, ahová a busszal korábban érkeztünk és ahol kellett várakoznunk. Ebben az időszakban egészen biztosan nem érkezett meg az önök autóbusza az állomásra, vagy pedig valahol teljesen máshol állt meg. Erről minket senki nem értesített, holott önök rendelkeztek mindannyiunk mobiltelefonszámával.
Sokadszori próbálkozásra 15:00 órakor (!) végül felvették az ügyfélszolgálati mobiltelefont, amikor is kissé sértődött hangon megerősítették azt, hogy hol kell várakoznunk (lásd fent) és a ekkor, a jelzett indulás után félórával közölték, hogy ne a szokásos narancssárga Orangeways buszt várjunk, hanem egy fehéret. Ám szerintünk ez nem okozhatta otthagyásunkat, ugyanis 14:00 órától 16:00 óráig minden érkező autóbusz feliratát megnéztük és száz százalékig biztos, hogy Orangeways felirat egyiken sem szerepelt.Amikor először tudtunk beszélni a diszpécserükkel (a menetrend szerinti indulás után félórával) próbáltuk megtudni, hogy hol van éppen az autóbusz, de ez a próbálkozásunk sem járt eredménnyel. Gondolhattuk, hogy késik, hiszen odafelé sem ért oda időben, és rendszerint az a busz indul vissza, amelyik előtte megérkezik. Az önök diszpécsere azonban telefonon nem akarta, vagy nem tudta megmondani, hogy hol volt éppen akkor az autóbusz.
Túl azon, hogy felháborító ez a titkolózás, hiszen éppen a buszvezetők mesélték el nekünk korábban, hogy a központból GPS-sel követik őket - kérdéseket vet fel azzal kapcsolatban, hogy jóhiszemű vagy rosszhiszemű módon állt cégük az utasfelvétel elmaradásához. Magyarán elindították-e egyáltalán a menetrend szerinti buszt aznap, vagy el sem indították, mert úgy gondolták, hogy négy-öt-hat-hét emberért el sem mennek, esetleg?
Hosszú percek teltek el, míg újra tudtunk beszélni a diszpécserükkel (nem vették fel sokáig) kb. fél négykor sikerült beszélni vele, s akkor azt állította, hogy az autóbusz ott volt a buszpályaudvaron a szokásos kocsiállásban és háromkor el is indult Budapestre. Azonban ez így ebben a formában egészen biztosan nem történt meg! Utolsó beszélgetésünk alkalmával a diszpécser a részletek meghallgatása nélkül, azonnal visszautasította kérésünket arra vonatkozóan, hogy érvényes jegyünket a következő Budapestre tartó Orangeways-járaton felhasználhassuk.
Eljárásuk, tehát hogy érvényes jegyünk ellenére otthagytak minket és még csak nem is próbáltak értesíteni bennünket az indulási paraméterek esetleges változásairól, valamint teljesen ellenségesen, elutasítóan álltak hozzá az önök hibájából előállt súlyos helyzet megoldásához, nemcsak anyagi károkat okozott nekünk (buszjegyek ára, később vásárolt vonatjegyek ára, az utazás elmaradásából fakadt egyéb költségek) hanem stresszt és egy egyéb kellemetlenségeket is (másnap nem volt járatuk, sőt elegendő szabad hely sem volt más cég járatán, emiatt fél nappal később érkeztünk haza, sokkal drágábban, egész éjjel utaztunk, ketten közülünk lekéstek egy temetést, ketten pedig késve és fáradtan mehettek csak munkába).
Leadfoot 2012.01.09. 12:24:42
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.09. 12:26:21
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.09. 12:28:01
Az nem jó, mert attól még végigmegy a busz... Az kerül pénzbe, ha megy, akkor is, ha üres :D
lordjim 2012.01.09. 12:29:27
Dr Gregory House 2012.01.09. 12:30:48
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.01.09. 12:34:18
Hát Gizikének ki kell menni valamikor kávézni meg cigizni, meg megbeszélni mi vót a VV-ben tegnap este.
Prof. azsiráf.PhD. 2012.01.09. 12:40:32
Skodakék Fábia 2012.01.09. 12:43:58
Ja meg a vizzel, malévval, satöbbivel sem.
Otthon ülnétek egész nap
chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.01.09. 12:44:01
Koholmány 2012.01.09. 12:47:44
sompetike 2012.01.09. 12:51:34
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.09. 12:53:08
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.01.09. 12:54:26
Nincs is semmi problémám.
Ez már a 7végi?
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.01.09. 12:55:32
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.01.09. 12:57:40
de mivan, ha a prosztó-ló vót rossz városban?
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.09. 12:57:58
vagye1 2012.01.09. 12:59:39
Mercel 2012.01.09. 13:00:11
Nyilván egyéni szórakozásból ül le valaki fél oldalas panaszlevelet írni.
Hihető.
Másrészt az orangeways-ról kb. egy éve jelennek meg fogyasztói szempontból problémás reakciók a neten.
Nyilván mindenki hülye, és mindenki szórakozásból nyűglődik.
Ha figyelembe veszem azt a létező tényt, hogy a fogyasztók 95%-a bármilyen szivatást reakciók nélkül visel el akkor nagyon durván ....tják az utasaikat.
"Frigyes"
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.01.09. 13:00:45
Inkább kitaláltak mindenféle meséket.
Nem is narancs, hanem fehér.
Nem is busz, hanem hajó.
Nem is Krakkó, hanem Tirgu Mures.
...
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.09. 13:01:28
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.01.09. 13:04:36
Skodakék Fábia 2012.01.09. 13:07:07
Aldiba nem naranccsossal mész?
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.01.09. 13:11:01
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.01.09. 13:13:15
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.09. 13:13:29
Cask a homáron sokaik. (2?)
Skodakék Fábia 2012.01.09. 13:18:29
Winston007 2012.01.09. 13:28:17
Skodakék Fábia 2012.01.09. 13:28:59
lordjim 2012.01.09. 13:29:16
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.01.09. 13:30:06
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.09. 13:38:00
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.09. 13:39:20
Bár ha csaj lennék valszeg veled értenék egyet.
Ács Ferenc 2012.01.09. 13:47:12
homar.blog.hu/2009/10/27/ismet_pragaban_hagyta_utasait_az_orangeways
homar.blog.hu/2011/12/19/nem_szol_az_orangeways_ha_nem_jon_a_busz
Ács Ferenc 2012.01.09. 13:49:01
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.01.09. 14:17:54
glóriásgörkorisangyal 2012.01.09. 14:23:32
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.09. 14:23:56
Szerintem a Brad Pitt biztos attraktív a hölgyek szemében. A maradék 3 milliárd férfiról nem tudom biztosan. Illetve a ricsárdgír meg a hjúgrant, azok nagy bájgúnárok.
glóriásgörkorisangyal 2012.01.09. 14:26:23
Szentgáli 2012.01.09. 14:29:05
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.01.09. 14:47:10
:)
altimus 2012.01.09. 14:49:37
Mindenesetre ha megvan az utasok telefonszama es modosul az indulasi hely es idopont akkor illene az utasokat felhivni. (ellenkezo esetben persze nem, mindenkinek joga van lemaradni, a buszvezetonek nyilvan nem kell egyenkent vegigtelefonalni az utasokat, ugyanmar miert is nincsenek ott a menetrendszerinti indulasi helyen a menetrendszerinti indulasi idopontban)
glóriásgörkorisangyal 2012.01.09. 14:52:34
A Brúsz szerintem is tuti, elég hülye volt ez a Demi, de már bánhattya
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.01.09. 14:54:07
Mária 2012.01.09. 14:56:36
Soha nem hagytak ott :)
Csak volt úgy, hogy amire a magyari vámos rámutatott a pakkban, azt oda kellett neki adni :)
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.09. 14:58:20
glóriásgörkorisangyal 2012.01.09. 15:03:56
Posztoló Péter 2012.01.09. 15:05:06
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.09. 15:07:48
Na, tanulok.
glóriásgörkorisangyal 2012.01.09. 15:12:39
Mer aki ugye orangeways-el utazik, az sikeres ember nem lehet....
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.01.09. 15:18:02
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.09. 15:18:28
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.09. 15:20:04
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.01.09. 15:26:09
Mondjuk, a lányánál még így is szebb.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.09. 15:30:49
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.01.09. 15:31:39
Nicolas Reök 2012.01.09. 16:48:01
Szóval nekem alapvetően szerencsém volt a hozzáállással, de a panaszolt diszpécser reakcióját én se hagynám egy meg nem válaszolt panaszlevél szintjén..
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.01.09. 20:36:51
glóriásgörkorisangyal 2012.01.09. 21:08:25
glóriásgörkorisangyal 2012.01.09. 21:10:53
glóriásgörkorisangyal 2012.01.09. 21:18:07
És mielőtt még 20-an kikérnétek magatokat, szólok, hogy magamra gondoltam.
Megdobbent 2012.01.09. 21:21:18
glóriásgörkorisangyal 2012.01.09. 21:34:44
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.01.09. 22:33:40
glóriásgörkorisangyal 2012.01.09. 22:51:44
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.01.10. 07:11:21
Szóval ezek a mikrobuszok nem olyan veszélyesek, mint pl. a kialvatlan sofőrökkel közlekedő román mikrobuszok.
Gonosztörpe 2012.01.10. 09:02:00
Azt mondták neked, hogy fehér buszt keress, nem azt, hogy Orangeways feliratost!!! A fehér busz alvállalkozóé, ezért nincs az oldalán narancsos felirat, és nincs gps sem a buszban, ezért nem tudja nyomon követni az orangos diszpécser. Abban sem hazudtak neked, hogy a busz onnét indul, ahova érkezik. A járatot érkezésekor a buszállomás diszpécsere irányítja egy éppen üres állásra, ott lepakolnak, felveszik a visszainduló utasokat, és go.. Tehát nem onnét indul, ahol Te egy héttel ezelőtt leszálltál, hanem onnét, ahova beáll az aznapi járat!!!!!!!!!
És ha tényleg annyi eszed nem volt, hogy odasétálj a magyar rendszámos fehér buszhoz, és megkérdezd, hogy nem az indul-e véletlenül Budapestre, akkor szerintem veled van a probléma, nem (csak) a narancsos céggel..
Ács Ferenc 2012.01.10. 10:52:49
www.napi-hirek.hu/hirek/tartalom/szarik-az-otthagyott-utasaira-az-orangeways/697697
homar.blog.hu/2009/10/27/ismet_pragaban_hagyta_utasait_az_orangeways
homar.blog.hu/2011/12/19/nem_szol_az_orangeways_ha_nem_jon_a_busz
Szentgáli 2012.01.10. 11:03:57
Ács Ferenc 2012.01.10. 11:05:40
Gonosztörpe 2012.01.10. 11:16:45
Ács Ferenc 2012.01.10. 11:32:43
Sóstói 2012.01.10. 11:35:33
glóriásgörkorisangyal 2012.01.10. 11:37:21
glóriásgörkorisangyal 2012.01.10. 11:39:59
Ács Ferenc 2012.01.10. 11:47:35
mohopasi 2012.01.10. 12:06:13
Szentgáli 2012.01.10. 13:16:19
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.01.10. 13:22:45
Egyébként tavaly is, meg idén is belekerült Albánia a világ 10 ár-érték arányában legvonzóbb turisztikai célpontja közé az USA-beli turisztikai szervezetek szövetségénél (a pontos nevét most nem tudom, és lusta vagyok kikeresni), meg a Lonely Planet is a 10 legvonzóbb turistacélpont egyikének tartja idénre. És nagyon jó itt lakni is.
Nivea 2012.01.12. 16:13:17
Tabak 2012.01.13. 08:14:20
Highlander11 2012.01.15. 14:05:33
Highlander11 2012.01.15. 14:09:06
Highlander11 2012.01.15. 14:14:39
És mi lenne, ha a kamunickeken való írogatás helyett inkább nem csapnátok be az utasokat?
Nivea 2012.01.27. 14:58:03
Nevetséges lúzer vagy a légből kapott sértegetéseiddel együtt
Nyírkátai 2012.01.31. 22:53:11