Tékozló Homár

Sosemfizet-poggyászbiztosítás az AXÁ-nál

2012.01.09. 13:10 | jackyll | 57 komment

Az AXA Biztosító szerint András horvátországi nyaralásán ellopott táskáját nem zárt helyről tulajdonították el, és a rendőr is az "eltűnés" szót használta a jegyzőkönyvben rablás helyett, így hiába küzd értéktárgyaikárpótlásáért.

Augusztusban Horvátországban jártunk és – ahogyan azt az óvatos utazók teszik – baleset- és poggyászbiztosítást kötöttünk az AXA Biztosítónál. Évek óta náluk kötjük meg az utasbiztosításunkat, ráadásul nem is a legolcsóbb kategóriájút, de most sajnos megtudhattuk, hogy a „másképp, mint mások” szlogen jelentése nem az, amire először gondolnánk.


A történet egy strandon kezdődött, ahova épphogy csak leértünk, kiterítettük a pokrócokat, letettük a táskáinkat és letelepedtünk. Ekkor csak annyit láttunk, hogy egy fiatalember felkapja a mögöttem – de a többiek szeme előtt – elhelyezett táskámat és elfut vele a part melletti erdőbe. Utolérni esélyem sem volt, rajtam strandpapucs volt, rajta sportcipő. A táskában benne volt valamennyi hivatalos papírom (személyi, jogsi, forgalmi, stb.), a fényképezőm, telefonom, a karórám, több ruhadarab, valamint a párom 1-2 holmija. Azonnal mentünk a helyi rendőrégre, ahol elpanaszoltuk a történteket (angolul), majd kaptunk egy horvát nyelvű jegyzőkönyvet az eltűnt tárgyak listájával. Azonnal felhívtam az AXA számát, hogy közöljem velük az esetet, hiszen aki ezt 24 órán belül nem teszi meg, az nem is számíthat kártérítésre. Ezek után a követséggel kellett felvennem a kapcsolatot, hogy haza tudjak menni. A nagykövetségen dolgozó hölgy nagyon kedves volt, ingyen kiállított egy ideiglenes útlevelet, mindez kb. 20 percig tartott.

Miután hazaértünk megküldtem a kárbejelentési lapot a biztosítónak, majd a következő választ kaptam: „a kárbejelentésből egyértelműen megállapítható, hogy poggyászát nem lezárt helyiségből tulajdonították el”. Mivel ezzel a ténnyel teljes mértékben tisztában voltam, ezért visszaírtam, hogy az ászf szerint: a biztosítás nem terjed ki a poggyász bármely okból történő elvesztésére, elhagyására, otthagyására, elejtésére, sérülésére, rongálódására, továbbá közterületen, nem lezárt helyiségben őrizetlenül – ügyfél látóterén kívül – hagyott tárgyak ellopására. Ezen pont alapján közterületi eltulajdonítás esetén, amennyiben a poggyász az ügyfél látóterén belül, őrzött állapotban található, a Biztosítónak kártérítési kötelezettsége van.

Ezt követően jött az újabb elutasító válasz, amiben azt ecsetelték, hogy azért nem jogos a kérésem, mert nem rablás történt, hiszen ahhoz fizikai tettlegesség szükséges. Ekkor ismételten tájékoztattam őket az ászf tartalmáról, illetve arról, hogy egy szóval sem említettem, hogy rablás történt volna, csak azt, hogy a körülmények alapján a szerződési feltételek szerint jogos a kérésem.

A következő válaszlevelükre kb. 45 napot kellett várnom (jogszabályi kötelezettségük 30 napon belül válaszolni), ahol leírták, hogy az általam benyújtott jegyzőkönyv nem támasztja alá az általam leírtakat. Ekkor beírtam a horvát nyelvű jegyzőkönyvet a google fordítóba, ami alapján megtudtam, hogy a lopás helyett a horvát rendőr az eltűnés szót használta. És lám, az AXA sikeresen talált egy szót, amibe bele tud úgy kötni, hogy még igaza is van. De most már tudom, hogy ismeretlen nyelvterületre nem szabad többet utaznom, vagy vinnem kell egy tolmácsot is, vagy legalább egy fordítógépet. Mindenesetre továbbra is úgy érzem, hogy nekem van igazam, a történtekkor négyen láttuk, hogy nem csak elvesztettük azokat a tárgyakat.

A harmadik levelükben már tájékoztattak a jogorvoslati lehetőségekről (a jogszabály alapján már az elsőben kellett volna), ezek szerint érvényesíthetem az igazam polgári peres eljárás során, vagy a PSZÁF Békéltető Testülete előtt. Az utóbbi határozata viszont nem kötelező érvényű (ha jól értelmezem) és a lakhelyemtől 220 km távolságra (Budapestre) kellene utaznom a tárgyalásra. Szóval ezt a csatát az AXA nyerte, nem fektetek bele több energiát, csak az bosszant, hogy az elmúlt években kifizettem annyi biztosítási díjat nekik, amennyibe ez a kártérítés került volna.

És végezetül néhány érdekesség az AXA ászf-ből: 

A biztosítás nem terjed ki az alábbi tárgyakra (többek között):
– sporteszközökre, sportfelszerelésre,
– motoros felszerelésre, bukósisakra,
– napszemüvegre,
– az eredeti vásárláskor (újkori) 100 000 Ft egyedi értéket meghaladó tárgyakra és azok tartozékaira
– a biztosítás tartama alatt külföldön vásárolt vagyontárgyakra.
– mobil telefonra, GPS-re,
– műszaki cikkekre és tartozékaikra.
 
A biztosítás nem terjed ki a következő poggyászbiztosítási eseményekre (többek között):
– ha a csomagtérből a poggyászt – helyi idő szerint – este 22 óra és reggel 06 óra között tulajdonítják el;
– ha a csomagtér nem fedett, így a csomagok látható helyen voltak;
– ha járművel történő utazás során megérkezéskor a poggyászt a Biztosított nem helyezi el késedelem nélkül a szálláshelyen, illetve a járműben őrizetlenül hagyja; (tehát, ha megérkeztél, onnantól a kocsiban nem lehet értéktárgy!)
 
Azt hiszem, hogy ezentúl nincs is szükségem a poggyászbiztosításra...


Tisztelettel:
András

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2012.01.09. 13:14:08

csipkebokor vessző

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.09. 13:17:13

Nekem ezt tetszett legjobban: "ismételten tájékoztattam őket az ászf tartalmáról"

Még hazudni se tudnak jól.

Manci néni, a szomszéd 2012.01.09. 13:26:34

A biztosítás a biztosítókat biztosítja arról, hogy biztosan lesz jó sok bevételük.

Ennyi, drágáim.

Házmester 2012.01.09. 13:27:29

Nemtudom, valahogy szerintem nem csak én gondolok valami másra, amikor a "biztosítás" szót hallom...

2012.01.09. 13:28:47

Sajnálom a posztolót, de azt is le kell szögezni, hogy strandra minden értékünket vinni óriási felelőtlenség.
Nekem spanyolországban lopták el a szatyorból a levetett farmeremet.. gondolom pénzt, kocsikulcsot kerestek. Szerencsére egyik se volt benne, viszont vizes fürdőgatyában kellett hazagyalogolnom.

Prof. azsiráf.PhD. 2012.01.09. 13:34:47

sose kötök ilyen utazós biztosítást, pont ezért, mert soha nem fizetnek.... ellenbe próbálok vigyázni magamra meg a cuccaimra. eddig bejött. illetve van egy hegyimentős biztosításom, ha kitöröm a nyakam a hegytetőn, akkor ingyér lehoznak helikopterrel. de ennyi.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2012.01.09. 13:35:06

Még szerencse, hogy az Aldiban ilyen nem fordulhat elő.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.01.09. 13:36:14

Hinnye, be hosszú!
Biztosítást az Aldiból!

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.01.09. 13:39:54

Nincs véleményem, csak jelezni akartam, hoyg itt vagyok.:))))

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.01.09. 13:43:15

Zsiráf nem mász' hegyre.
Meg különbe' sem fér be a helikopáterba.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.01.09. 13:43:33

@batgirl: Nekem van véleményem!
De nem árulom el.

Prof. azsiráf.PhD. 2012.01.09. 13:49:24

@estrella negra: tiltakozom. igenis mász a zsiráf a hegyre. most is ott vótam, igaz nem túl nagy hegy vót, de jó vót. a helipokterból meg kilógatom a nyakam. na.

amúgy mega pocctoló minek tart magánál minden szart? iratokat a széfbe, 20 ajrót a zsebbe, kúcsot meg a gatyamadzagra csomózni és kész.

ODIV 2012.01.09. 13:49:37

Vicces, hogy a horvát rendőr statisztika-hamisítása miatt mekkorát szívhat az ember. Nyilván nem ír lopást a jegyzőkönyvbe, ha a sértett nem érti a nyelvet. Még a végén csökkenne a turistaforgalom.

Sokorai_Atala 2012.01.09. 13:58:14

Mindenkivel egyetértek:)
Azzal is, hogy a biztosítók úgyis találnak kibúvót, hogy ne fizessenek és azzal is, hogy értéktárgyat strandra nem viszünk, vagy ha igen (pl fényképezőgép) azt ki nem adjuk a kezünkből.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.01.09. 14:02:38

@Sokorai_Atala: ...vagy ha mégis kiadjuk a kezünkből, legalább legyen rajtunk szögescipő.
Strandolás előtt pedig tessék bemelegíteni.

Sokorai_Atala 2012.01.09. 14:03:53

Amúgy ez lopás volt szerintem, mivel nem történt személy elleni erőszak, csak odahuppant egy bandita felkapta a szajrét és elfutott vele.

Sokorai_Atala 2012.01.09. 14:05:30

@estrella negra: mindenképpen, mert húzódásos balesetre sem fog fizetni a biztosító:)

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.01.09. 14:07:48

Valaki zanzásíccsa mán a sztorit,mer hogy nem óvasom el az is bizonyos! köszönöm!

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.01.09. 14:15:35

@estrella negra: az mért jó neked, ha szólok hogy elmegyek?

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.01.09. 14:16:46

@Sün‼: jó is a mai időkben titkolózni, nehogy sötét autó járjon feléd.

2012.01.09. 14:26:16

@Horváth Lajos: mindenkivitt-felkapták-ellopták-nemfizet-dühösügyfél

Rosszindulatú Vászka 2012.01.09. 14:31:19

@Kulics: baszki, az sokezer kilóméter és gyalog? Respekt!

venszivar 2012.01.09. 14:32:36

Engem német o.(west oldalán) könnyítettek meg a sport táskámtól, melyben a pólóm, r.farmerom, pár könyv s a kocsi indító kulcsa.......Olyan 36-38C volt ezért az ablakot 3-4 cm-re nyitva hagytam, így ki tudtam nyitni a kocsit s mivel műszaki vagyok a kulcs nélkül is eltudtam indítani.
Rendőrségi feljelentés után, kaptam róla doksit ! Új indító kapcsoló vétel, számla van róla ! Beszereltem s itthon a külföldre is kiterjesztett bizt.-ra hivatkozva....AZT MONDTÁK, HOGY MIVEL "HOZZÁJÁRULTAM" A LOPÁSHOZ NEM FIZET ! ÉS NEM IS FIZETETT :DDD

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.01.09. 14:34:20

@Kulics:
ahamm! így mán értem! a prosztoló poszttoló sikeres ember mán nem lehet ezek alapján!

Antifogyaszto 2012.01.09. 14:44:59

Axa: Másképp herdáljuk el a pénzed mint mások.

2012.01.09. 14:51:50

@Rosszindulatú Vászka: igen, ez volt az El Camino Grande :-)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.01.09. 15:29:43

@estrella negra: értem, csak azt nem értem, hogy miért kell szólnom??????

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.01.09. 15:49:16

@batgirl: Nem kell, opcionális.
(Kicsit mintha görcsös lennél máma.)

833 2012.01.09. 16:30:31

A következőt kell csinálni:
Mielőtt elutazol, megnézed, mennyi lenne a biztosítás, és azt az összeget szépen berakod egy megtakarítási számlára, mondjuk ismétlődő havi lekötésre...

Ha meg para van, feltöröd, és akkor maximum a legutolsó kamatperiódust bukod el. De akár végig is várhatod...

Ahogy a szövegből kivettem szoktál utazni, de nem szoktak kirabolni, ergo a betét bőven fedezné a mostani kivétet...

:)

Captain Crash 2012.01.09. 16:33:20

Alapértelmezetten egy ilyen PSZÁF Békéltető Testület eljárásnak a megindítása nem elvetendő ötlet. Sajnálatos módon az AXA nem található azon szervezetek között, akik alávetik magukat a határozatnak. Az okok prózaiak. Tavaly év végén nem tett eleget az együttműködési kötelezettségének és 5 millió Ft bírsággal sújtotta a PSZÁF emiatt. A PSZÁF határozatából kitűnik, hogy a pénzügyi szervezet iktatta a testület levelét, de se nem nyilatkozott arról, se nem jelent meg a meghallgatáson.

Ez egyébként a nem PSZÁF Békéltető Testületek eljárásaira is jellemző, csak a szankciók másak.

A PSZÁF Békéltető Testületek esetében vannak olyan szervezetek, akik - korlátozással - de vállalták, hogy alávetik magukat a testület határozatainak.

Szarazkoro 2012.01.09. 16:39:09

A biztosito azert van h benyelje a penzed, nem masert.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.01.09. 16:46:56

Na, ezért kell távirányítós sokkolót a fogantyúba építeni!

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2012.01.09. 16:51:20

Szeretném látni az összes kommentet.

Mclaurin 2012.01.09. 17:04:01

Az volt-e már, hogy sikeres ember nem lehet aki biztosítást köt? Kivéve ha kötelező. De akkor sem az AXA-nál.

SarahConnor 2012.01.09. 17:22:38

Posztoló,

együttérzek, de strandra soha semmilyen körülmények közt nem viszünk se értéket, se személyes iratokat, igazolványokat (ez utóbbit különösen nem!).
Mi a párommal mindig csak a szoba/apartman kulcsát visszük, újságot, néha, ha merész vagyok, akkor mp3-lejátszót, de ezeket is vonakodva.
A kulcsot a párom általában a fürdőnadrágja madzagjára fűzi, mert azon van egy karika, így ha a pakk elvész, még túléljük.

Szóval elsősorban az utas vigyázzon a holmijára a saját érdekében, bizony legközelebb strandra semmit ne vigyél.
Sokan arra szakosodnak a bícseken, hogy onnan lopnak, a gyanútlan turisztoktól.

Tesóm csinálja jól: úgy megy a partra, hogy egyik kezében asztmapumpa, másikban úszószemüveg. Egyik se kell senkinek. :D

venszivar 2012.01.09. 17:58:33

@Fenimore: Talán még az is "megoldás", hogy nudira járjunk..........nem ?!? :):D

Megdobbent 2012.01.09. 21:15:08

Ha Andras biztositas kotese _elott_ olvas ASZF-et, ma nem lenne homarposzt. Az elet es a viszonyok kegyetlensege.

vape 2012.01.10. 09:11:33

@dpfancsali:
Azt mondjuk megnézném, hogy hány utazás biztosításából gyűlne össze egy átlagos mobiltelefon, egy fényképezőgép és egy karóra ára. Tekintve, hogy egy utasbiztosítás díja egy családnak 1 hétre Európába lehet vagy 5-10e Ft.

Itt most felejtős annak az emlegetése, hogy telefonálásra alkalmas készüléket lehet már ötezerért is kapni, mert nagy átlagban nem a legalapabb dolgokat veszik meg az emberek.
Mellesleg meg egy kórházi ellátás külföldön nem úgy megy, hogy majd adok az orvosnak egy tízest a zsebébe, oszt' jó lesz az. Mert ilyenekre is vonatkozik az utasbiztosítás, ugye.

833 2012.01.10. 09:32:42

Teljesen világos, hogy az egészségem megér ennyit, ebben igazad van.

Viszont az "ahányszor a biztosító fizette a mobilt" vs. "amennyit ki tudok köhögni, hogy vegyek egyet" mérlegben még mindig az utóbbi a nyertes... ;)

mohopasi 2012.01.10. 12:02:34

Ez a sosemfizet a legtöbb biztosító legtöbb "termékére" igaz. Ezek genyóbbak a bankoknál, azok legalább (ha hitelről van szó) egyszer már adtak valamit. Biztosító csak elvesz.

Prof. azsiráf.PhD. 2012.01.11. 09:03:02

@vape: ez rendben is lenne ha a bisztosító fizetne amikor bajba kerülsz. csak éppen olyankor le se szarnak. tudod, kölcsönadják az esernyőt, aztán mikor esik az eső visszakérik. ezt figyelembe véve az 5-10ezer huf bizony elég nagy pazarlásnak tűnik.

Félre Beszélő 2012.01.11. 09:51:30

Én ott voltam, elmondom, mi történt: jöttek ezek a magyar gyerekek fürdeni a strandra, de út közben átmentek egy piros lámpán egy zebránál. Egy rendőr épp meglátta és odament hozzájuk, de - mivel nem tudtak szót érteni a srácokkal, szólt egy haverjának, hogy segítsen tolmácsolni. Na, a srácok, miközben a rendőr épp a tolmáccsal beszélt, berohantak a strandra. Közben történt egy baleset, ami miatt a rendőrnek ott kellett segítenie, így a tolmács egyedül ment a fiúk után. Mivel a magyar csirkék úgy tettek, mintha nem is látnák a rendőr segítőjét, így az elvitte a rendőrnek a fiúk cuccait, hogy az felírhassa az adatokat. Mire a tolmács/segítő visszaért a srácokhoz, azok már kereket oldottak, nehogy büntit kelljen fizetni. Valójában ez az egész nem is Horvátországban történt, hanem Szlovéniában, de ott nem mertek bejelentést tenni a lebukástól való félelem miatt, így kerültek Horvátországba.

Na, ez a teljes sztori.

2012.01.13. 08:47:24

Ez már magában megér egy homár posztot:

A biztosítás nem terjed ki az alábbi tárgyakra (többek között):
– sporteszközökre, sportfelszerelésre,
– motoros felszerelésre, bukósisakra,
– napszemüvegre,
– az eredeti vásárláskor (újkori) 100 000 Ft egyedi értéket meghaladó tárgyakra és azok tartozékaira
– a biztosítás tartama alatt külföldön vásárolt vagyontárgyakra.
– mobil telefonra, GPS-re,
– műszaki cikkekre és tartozékaikra.

Hát akkor mire terjed ki a bizt. hatálya? A nagypapa kalapjára? Ez egy vicc.
A Posztoló meg előre kellett volna elolvassa az ászf-et. Mert ilyen szart normális ember egyszerűen nem ír alá.
Axa monnyon le!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.13. 09:00:24

@kermi: "Hát akkor mire terjed ki a bizt. hatálya?"

Gondolom minden egyébre. A csak a fentieket fiszed egy utazásra, nagyon fognak nézni, és közszeméremsértésért bedugnak a dutyiba.

Gondolom van más, még drágább biztosítás is.

Nem ott kéne keresni a problémát, ahol betartja a szerződést a biztosító, hanem ott, ahol nem.

2012.01.13. 09:52:21

@atpijkamo: De ilyen általános megfogalmazás, mint sporteszköz meg műszaki cikk?
Belegondoltam, miket szoktunk a baráti társasággal nyaraláskor vagy egyéb utazásokkor magunkkal vinni.
-ruhanemű. Nyaralás, tehát nem a legcsicsásabb drága ruhák, max. pár tízezer ft. De ezt úgysem igen lopnak.
-fényképező, kamera, laptop, telefon, zsebrádió, mobil dvd-lejátszó -ezekre ugye nem érvényes.
-búvárszemüveg, tappancs, gumicsónak, bringa, ha tél akkor sífelszerelés, korcsolya - ezekre sem érvényes.
-könyv, újság - ez ok, de ezt nem is lopják.
-némi kaja, pia. - Ezt ugye nem számoljuk bele.
-pénz. Ezt nem említik, de tutira nem vonatkozik rá semmi.
-Maradnak a kofferek, neszeszerek, tisztálkodási szerek. Na, ha ezeket ellopják, akkor fizet a biztosító.

Nyilván lehetne vinni magunkkal még sok mindent, bélyeggyűjteményt, hintaszéket, Rembrandt festményt, barkávsfelszerelést, de azért az emberek 99%-a szerintem nem szokott ilyeneket utazásokkor magával vinni.

Tehát én ott látom a problémát, hogy ilyen biztosítást minek kötni?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.13. 10:33:50

@kermi: "De ezt úgysem igen lopnak."

Hát azért lehet olcsóért biztosítást kötni rá.

"bélyeggyűjteményt, hintaszéket"

:)))

Csigorin 2012.01.15. 21:57:23

a strandra minek kell utlevelet vinni? az az elso hogy az utlevel megy a szalloda szefjebe, arra ugysincs napkozben szukseg, max egy fenymasolat, de inkabb kekeckedjen a rendor es igazoltasson a szallodaval minthogy eltunjon az utlevel.

amugy meg a poggyaszbiztositasok mar regota szart sem ernek: minden realis esetet kizarnak ami elofordulhat, akkor meg minek?

Andriska1111 2012.01.19. 13:31:03

A szálloda medencéje nem elégíti ki mindenki igényeit. Mi úgy szoktunk nyaralni menni, hogy felfedezzük az egész környéket, keresünk eldugott öblöket, stb. Ehhez viszont autó kell, akkor meg sajnos kell magaddal vinni papírokat, pénzt, kocsikulcsot, meg a fényképezőt sem szeretjük a szálláson hagyni. És igazából a telefon sem árt (mi van, ha leáll a kocsi, vagy megsérülök a sziklákon, stb.)

Andriska1111 2012.01.19. 13:32:03

@kermi: természetesen pénzre, bankkártyára sem fizet

venszivar 2012.01.19. 13:50:14

@Andriska1111: Akkor maradj otthon ! De mivel azt írod, hogy ti, így meg úgy szoktátok........ viszed a mobilt ! A természetbe ?! TV-t nem viszel ?! Miért romlik el a kocsi ?! Baszki, te itt annyit nyafogsz ! Egy ilyen töketlen fhsszal nem is köt biztosítást senki, mert lerí rólad, hogy elromlik az autód, elveszted az iratokat, elhagyod a szállás a a slussz kulcsot, elesel, leesel s az eldugott öbölbe ejted a telcsikédet, meg a fényképező gépet....
No baszki, szerintem fojtsd bele magadat az eldugott öbölkébe s AKKOR MÁR NEKED, NEM LESZ GONDOD A BIZTOSÍTÓVAL ! :))):D
süti beállítások módosítása