Naiv ügyfél úgy gondolta, hogy retúrjegye jó lesz visszafelé, ha odafele nem használta. Tévedett. A törölt jegy árát nem térítették vissza, sőt egy újat vetettek vele 500 fontért.
Szeretném megosztani az óvatlan és becsületes, leendő utazóval az alábbi kis történetet. Igen tanulságos és nagyon sok pénzbe kerülhet annak aki nem olvas el minden apró betűs részt: Lányom és barátja decemberi ide és január elei vissza útra retúr jegyet vett a KLM menetrend szerinti járatra Glasgow - Amsterdam - Budapest útvonalra és vissza. A jegyeket jó előre megvették és ki is fizették a megadott árakat. Lányom meg is érkezett a megvásárolt jegy szerinti időpontban, azonban barátja, sürgős és nem várt orvosi problémák miatt csak később és egy más városból érkezett meg Budapestre. Az eredeti jegyét nem váltotta vissza, hisz együtt és az eredeti járattal utaztak (volna) vissza. A hatalmas pofára esés akkor következett be, amikor január elején kimentünk Liszt Ferihegyre és a becsekkoláskor közölték a fiúval, hogy nincs érvényes jegye!
A KLM információs pultnál elmondták, hogy ez természetes, hisz ide fele nem csekkolt be a gépbe, azaz nem utazott így hát a rendszer automatikusan törölte a visszaútra szóló jegyét is! És természetesen pénzt sem térítenek vissza! Hivatkozva a saját szabályzatukra. De előzékenyen javasolták, hogy vegyen egy jegyet az első osztályra mert ott van még hely. Potom 870 angol fontért! Itt kell megjegyeznem, hogy az eredeti retúr jegy 140 angol fontba került. Mindkét fiatal diák és ösztöndíjból tanul.
Az, hogy mégsem ennyiért voltunk kénytelenek egy új jegyet venni csak annak volt köszönhető, hogy az információs pultnál ülő hölgy, együtt érezve velünk segített egy "olcsóbb" megoldást találni ami potom 505 fontba került. Csak!
Nos, ezt én közönséges bűncselekménynek tartom, hisz jogszerűtlenül eladták a megvásárolt és kifizetett szolgáltatást/terméket. Semmiféle előzetes értesítést erről nem adtak. Végül vissza sem térítették a visszaút (tehát még nem felhasznált) rész árát. Majd erőfölényükkel visszaélve, kihasználva az utas kényszerhelyzetét rábírták, hogy jóval drágábban vegyen még egy jegyet. Az már csak a hab a tortán, hogy az egyszer már kifizetett helyet a gépen eladták valaki másnak is.
Na ezt hívják Európai kultúrának, tisztességes üzleti versenyszellemnek, ahol a vevő a király! Ehhez az Európához kellett nekünk csatlakozni. Semmi más nem számít, mint a gusztustalan és pofátlan pénz és profithajhászás. Várom a világvégét mert itt az ideje a totális erkölcsi tisztulásnak!
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.12. 12:44:54
Mondjuk ha lehetne jelezni, hogy bocsi, máshogy jutottam ki, de vissza azért jönnék, ha már kipengettem...
Ezen kívül a fel nem használt jegy árát visszaadni?
qwertzuiop1 2012.01.12. 12:45:25
glóriásgörkorisangyal 2012.01.12. 12:45:42
glóriásgörkorisangyal 2012.01.12. 12:48:40
Attól tartok jelen esetben az igazság odaát van.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.12. 12:49:14
Tessék teljesárú jegyet venni, és azzal lehet bűvészkedni összevissza.
Holnap lesz egy poszt, hogy vett egy sima BKV jegyet, érvényesítette a metrón, és mégis elkapta az ellenőr a 4-6 villamoson.
megamenn 2012.01.12. 12:53:02
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.01.12. 12:55:34
Egyébként mi a sztori? Mert nem olvastam el..
Ez mán a hétvégi?
Poszttolót lehet mán?
Jegyet csak az Aldiból!
charlottecorday 2012.01.12. 12:55:55
Zöldegér 2012.01.12. 12:58:07
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.12. 12:59:11
labirintus1 2012.01.12. 13:00:08
A posztoló téved. Előbb tájékozódni, aztán panaszkodni!
VilMarci 2012.01.12. 13:00:27
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.01.12. 13:08:19
Én meg odaát dünnyögök magamba'.
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.01.12. 13:10:32
glóriásgörkorisangyal 2012.01.12. 13:12:43
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.12. 13:13:09
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.12. 13:15:18
Innen nem is olvastam tovább
Poszttolót lehet-e már?
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.01.12. 13:15:42
Hogy egy klasszikust idézzek: el lehet menni innen.
Ha nem tetszik Európa, hát irány innen. Javaslom mondjuk Észak-Koreát,mert ott katonás rend van. Ha esetleg nem tetszik a kötöttség,akkor ott van opciónak Szomália. Anarchiában úgyis azt csinál a poszt-toló amit akar.
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.01.12. 13:16:47
De nem, majd anyuka megírja a Homárra.
Kijafaszt érdekel, hogy a lánya Glasgowba' tanul, he?
Prof. azsiráf.PhD. 2012.01.12. 13:17:31
oké, csendbe maradok.
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.01.12. 13:17:56
glóriásgörkorisangyal 2012.01.12. 13:20:15
VilMarci 2012.01.12. 13:20:43
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.01.12. 13:21:00
lehet hogy vót,csak homár nem vót, oszt nem tuggyuk meg, hogy mi történt. 150 éve még az asszonyok a fonóban pletykálták el az ilyen dógokat
Prof. azsiráf.PhD. 2012.01.12. 13:22:05
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.01.12. 13:22:56
Vagy gyalogszer.
Mondjuk, nem is ment senki sehova.
A skót vőlegény is viszonylag ritka vót.
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.12. 13:25:25
Mindkét fiatal diák és ösztöndíjból tanul."
JJaja, ezért keleltt az EU-hoz csatlakozni
Ha má a diákok nem a XXI.sz-ban élnek, apuka miért nemolvasttatta el az apróbetüket?
Tessen talán az Ó-Zealad járattyával repülni ott is igy van
+jegyzem Ó-Zealand nem az EU tagja
Ha apuka boltos lenne , valaki rendelne 100db csavart ami jó buli és ezért nem 100, hanem csak 50-ért adná apuka a vevőnek
Persze a rohatt vevő amikor jön már csak egyet venne
Merhá' apuka maga 50-et mondott , mé 100 akkó?
Teccik érteni? Angro-ban más az ár
www.youtube.com/watch?v=hb14oGVIICY
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.01.12. 13:25:29
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.01.12. 13:26:33
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.01.12. 13:26:56
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.12. 13:27:04
Én a tol-ig méretét tudom
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.01.12. 13:28:38
má megin van újj poszt!!!!
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.12. 13:29:38
A hatalmas pofára esés ,
mint a gusztustalan és pofátlan pénz és profithajhászás. Várom a világvégét mert itt az ideje a totális erkölcsi tisztulásnak!"
Egy nő így nem beszél!
:)
megamenn 2012.01.12. 13:29:53
Píter 2012.01.12. 13:30:54
Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2012.01.12. 13:31:35
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.01.12. 13:32:18
de lehet pöcsöslány vót
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.12. 13:32:42
Pff pfff... Azért ezt gondold át mégegyszer. Veszel egy retúrjegyet, ami olcsóbb, mint egy visszaút jegy, és csak visszaútra használod? Azért a MÁV se olyan hülye.
Egyébként meg foglalják az utas helyét, aki nem jön, és kihasználatlanul repülnek. Azért gondolkoggyunk!
Ha teljesárú jegyet veszel, azzal variálhacc.
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.01.12. 13:33:46
glóriásgörkorisangyal 2012.01.12. 13:33:53
Azért mert
1-szer volt együtt
2-en
5 percig
aztán
6 hét múlva kiderült, hogy
9 hónap múlva
3-an leszünk
Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.01.12. 13:37:14
babraba 2012.01.12. 13:38:38
babraba 2012.01.12. 13:40:30
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.01.12. 13:40:43
KLM-nek meg javaslom, hogyha dupla, vagy tripla esetleg csoport jegyet adnak el, akkor a check in -nél a pultos kislány számolja össze a népeket és tájékoztasson, ha valaki hiányczikk, hogy akkor az ő jegyének árát elnyelte a gépcsavar!
Amúgy a fiatal diák párnak küldeném a témába Vágó dalt a találati lista első helyéről még 1994-ből:
www.google.hu/search?q=blood+of+an+english+muffin
Zöldegér 2012.01.12. 13:40:45
De ha tényleg csak úgy érvényes a jegy, ha oda-vissza használják, azt valahol fel kéne tüntetni. És nem az apróbetűben.
Arilian 2012.01.12. 13:41:57
A légitársaság csak jól jár vele, még a kerozin fogyasztás is kevesebb lesz.
Ez egyszerűen mohóság, ráadásul KARTELL- ben csinálják, mert mindenhol így van.
És nincs értelmes magyarázat rá miért, azon kívül, hogy így több a bevételük.
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.01.12. 13:41:58
5 perc??? nem túl sok az?? :)
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.12. 13:43:07
??? Akkor pontosan miért is kéne visszafizetniük a jegy árát???
Füredi 3.0 2012.01.12. 13:43:16
1.)Ha Európa annyira szar hely, akkor miért Glasgowban tanul a lányod?
2.) Az európai és a magyar kultúra egyik alapja az írás-olvasás magas fokú ismerete. Na, ez most valahogy hiányzott, valóban.
anarch 2012.01.12. 13:43:37
itsa 2012.01.12. 13:44:00
hogy ez az eljárás normális!!!!
Basszátok meg, igen jogszerű de kurvára nem normális hogy kifizetsz valamit, szívességet teszel a légitársaságnak hogy kevesebb kerozint használ mert nem utazol el, erre törlik a visszautat, és eladják a helyét másnak a lóvét meg elteszik.. Mi a fasz ez ha nem szintíszta átbaszás???
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.01.12. 13:44:12
Amúgy meg a körzetszám az vajon mi?
Továbbá, ha 6 hét után derült ki, akkor nem 9 hónap múlva lesz meg a 3 fő, hanem csak 7,5 :)
Megannyi kérdés!!!!
Jódoktorod 2012.01.12. 13:44:22
bean 2012.01.12. 13:46:00
itsa 2012.01.12. 13:47:11
Te meg szopjál lovat!
örök vesztes 2012.01.12. 13:48:12
varvizib 2012.01.12. 13:48:37
Annyira pedig a MÁV sem idióta, hogy olcsóbban adjon egy oda-vissza utazásra jogosító jegyet, mint egy egyszeri útra szólót. (Ha mégis, az legyen az ő bajuk, akkor ilyet fogok én is venni.)
Ha a repülő kihasználatlanul repül, abból szerintem - a pazarláson kívül - nem sok hátrány származik. Anyagi hátrány meg főképp nem, hisz fizetve lett a jegy, oda és visszaútra egyaránt.
Ilyen esetekben az lehet a megoldás, hogy a helyet értékesítik ha éppen tudják, DE csak akkor, ha a tulajdonosa nem csekkol be időben.
Az viszont nevetséges, hogy retúrjeggyel se vissza nem tud utazni (ha odafelé nem utazott), se a pénz ezen részét sem kapja vissza (noha egyből kivették a rendszerből), és ráadásul még el is adják a helyét.
Etniez 2012.01.12. 13:49:48
Annyi ilyen sztorit hallok, hogy inkább megveszem oda, majd veszek egyet vissza, mert ha valami nem úgy alakul, akkor szopatás van.
Sasfióka 2012.01.12. 13:51:43
A posztolónál sem lett volna gáz, ha nem egy jegyben állítják ki a két utat. De egy jegyben állították ki, és ez "örök szabály", hogy a kimaradó szakasz utáni szakaszok érvénytelenek (tehát körutazás esetén is ha egy szakasz kimarad, nem tudja folytatni!)
Valóban a teljes árú jegy a megoldás, ott nincs ez a gond.
Valamint érdemes a feltételek elolvasni, mert van olyan légitársaság, amely AKKOR IS TÖRÖLHETI a jegyed, ha odautaztál, de a visszaút előtt nem jelezted 48 órával, hogy vissza is akarsz utazni...
andand 2012.01.12. 13:52:44
Van viszont más, mint pl. nem garantált csatlakozások...
szigusievich 2012.01.12. 13:52:57
Ezt igazán kihagyhattad volna...
Az eset amúgy tényleg felháborító. El kell olvasni mindent, akkor nem történik ilyen.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.12. 13:53:26
Ezer éve így van. Arra se figyelmeztették, hogy ha szalad a gép után, nem fognak megállni kinyitni az ajtót. Pedig a BKV-nál néha van ilyen.
Ha mondja, hogy most utazik először repülővel, és kéri, hogy világosíccsák fel, akkor biztos megteszik. A másik utas, meg megsértődik, ha kéretlenül trivialitásokkal kezdik traktálni, hogy csak a kézipoggyászt lehet felvinni a gépbe, stb. Nem voltam ott, lehet, hogy bunkó volt a jegyeladó, de lehet, hogy az utas volt bunkó.
A csekin pultnál hosszú sor áll, az egyik utas hangosan veszekszik, a kishölgy a pult túloldalán mosolyogva veszi a szidalmakat. A következő utas:
- Hát maga rendkívül türelmes, kisasszony! Ez az előbbi férfi egy goromba pokróc volt. Hogy bírja?
- Ó, könnyedén - mondja a csajszi vidáman -, az úr New York-ba fog megérkezni, a csomagja meg Szingapúrba.
eznemfoglaltnick 2012.01.12. 13:54:09
seagull 2012.01.12. 13:54:35
babraba 2012.01.12. 13:54:49
Szerintem tisztességtelen, beteg, lehúzós trükk, de ha szerinted ez a normális, akkor hajrá, térdre veled és szopj...
Egyébként, a posztoló pedig szólhatott volna, hogy az oda vagy vissza utat ilyen-olyan indokból csak az egyik személy veszi igénybe.
@bean: de azt gondolom, hogy egy turista oda/vissza szombati ottartózkodással azért drágább, mint egy hétköznapi csak egyirányba - nyilván u.a. osztályon... szóval a légitársaság egy nagy köcsög ill. az összes az!
Leadfoot 2012.01.12. 13:54:51
andand 2012.01.12. 13:55:07
vincere 2012.01.12. 13:57:09
itsa 2012.01.12. 13:57:29
Tegyük fel előre rendelsz 2 időpontra egy tortát egy cukrásztdától amit ki is fizetsz nekik előre... de nem mész el az első tortáért mert közbejött valami, a második tortáért elmész
ahol közlik veled hogy lófasz nincs nemhogy torta, TE ekkor vállonveregeteted a cukrászt hogy milyen fasza üzletember mert a 2. tortádat sem csinálta meg hiszen úgy gondolta felesleges mert az elsőért sem mentél el, sőt még ott helyben le is SZOPOD és fizetsz is érte hogy legyen olyan kedves és azonnal adjon neked egy tortát...
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.01.12. 13:58:10
"Valamint érdemes a feltételek elolvasni, mert van olyan légitársaság, amely AKKOR IS TÖRÖLHETI a jegyed, ha odautaztál, de a visszaút előtt nem jelezted 48 órával, hogy vissza is akarsz utazni..."
Na ezt nem hallottam még, melyiknél van (hogy elkerüljem :) ) ?
No meg hogyan kell jelezni? Felhívom, hogy bocs, de azért vettem meg a retúr jegyet, mert holnap után tényleg vissza akarok utazni és nem csak a kezem reszketett amikor kattintottam ?
Vicces.. illetve elég szomorú. Gondolom ez is a nem annyira urban legend fapados túlfoglalások miatt van (azaz mindig kb. 2-3 jeggyel többet adnak el, mert úgyis lesz aki nem jön el, de ha mégis akkor ül a pótszéken/sztyuvik ölében stb)
Tapogatott Kukorica 2012.01.12. 13:59:19
Nem jol tudod. :)
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.12. 13:59:48
Pont nem.
"Egy egy útra szóló jegy pedig pont ugyanannyiba kerül, ha A pontból B-be megyek, mint ha B-ből A-ba, úgy tudom."
Nem feltétlen.
"Ha a repülő kihasználatlanul repül, abból szerintem - a pazarláson kívül - nem sok hátrány származik. Anyagi hátrány meg főképp nem, hisz fizetve lett a jegy, oda és visszaútra egyaránt."
Így van. Pont ezért nem fizetik vissza a jegyet. Mi a kérdés?
"Az viszont nevetséges, hogy retúrjeggyel se vissza nem tud utazni (ha odafelé nem utazott)"
Ez a lényege a retúrjegynek. Baromi olcsón veszed, de feltételekhez van kötve. Vehetsz drága jegyet lényegesen kevesebb feltétellel.
Gondolj bele. Veszel egy lásztminit jegyet, baromi olcsón, pont veled töltenék meg a gépet, de aztán azt mondod, hogy te máskor akarsz utazni vele. Hát toll a füledbe.
itsa 2012.01.12. 14:03:00
naiv az, te meg a überfasza világutazó vagy...
Tudod a hasonló birkák miatt tart itt a világ aki azt természetesnek veszi hogy egy el nem végzett szolgáltatásért nem kapom vissza a pénzem...
hajrá így tovább!!!!
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.12. 14:03:31
Ez van, vagy megveszed így a jegyet, vagy másik jegyet veszel. Ha meg nem kérdezed meg a feltételeket, te fogsz szopni, de nagyon. Én inkább tájékozódom, ha tudatlan vagyok, nem futok bele egy álló faszba.
glóriásgörkorisangyal 2012.01.12. 14:03:55
vincere 2012.01.12. 14:05:10
ha nem 140, hanem 1000 fontos jegyet vettek volna, azt úgy módosítják, ahogy akarják, ilyen a légitársaságok jegyárpolitikája (mondjuk sztem akkor is automatikusan törlődik a visszaút, ha oda nem utazott). a legolcsóbb jegyek nem módosíthatók, nem törölhetők, még külön költség ellenében sem! ezért ilyen olcsók. senkit nem érdekel, h. valaki miért nem tud abban az időpontban utazni, ha olyan jegyet vett, aminek ilyen feltételei vannak, nem kötelező ilyen jegyet venni.
GarneTT 2012.01.12. 14:05:15
itsa 2012.01.12. 14:05:20
Tudsz te olvasni?
"Gondolj bele. Veszel egy lásztminit jegyet, baromi olcsón, pont veled töltenék meg a gépet, de aztán azt mondod, hogy te máskor akarsz utazni vele. Hát toll a füledbe. "
Ki a fasz akart más járattal utazni?
Azzal akart visszamenni amit ELŐRE kifizetett te szerencsétlen...
glóriásgörkorisangyal 2012.01.12. 14:05:23
IamMenyus 2012.01.12. 14:05:45
Oka van ennek az árazásnak, úgy hívják hogy IATA előírás... aki IATA tag(kb minden nívós jegyeladással rendelkező légitársaság), arra ez érvényes.
itsa 2012.01.12. 14:06:36
Kurva okos lehetsz...
két helyet szoktál venni a repülőre az egód miatt?
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.12. 14:07:12
Na ezt nem hallottam még, melyiknél van<<
Malévnál volt ilyen anno. Az a lényege, hogy ne repüljön üresen a gép, mert valakinek abból kára lesz.
Olyan is volt, hogy ott dekkoltunk a gép indulása előtt, és ha volt még hely, olcsón fölfértünk. Ha meg nem sikerült, vártuk a következőt.
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.12. 14:07:36
phaszfej 2012.01.12. 14:07:46
Zöldegér 2012.01.12. 14:08:47
Csak azért szóltam bele, mert ez speciel nekem se volt triviális. Tudom, hogy meghatározott a kézipoggyász mértéke, tudom mit nem lehet felvinni, azt is, hogy levetethetik a cipőm, ergo ne menjek lyukas zokniban, de ezzel én is úgy lettem volna, h ha kifizettem, az enyém. Azért biztos ami biztos alapon valszeg telefonon megkérdeztem volna, de én kórosan rendszerető vok, és nem kárhoztatom, ha valaki nem ilyen.
ZBR 2012.01.12. 14:09:20
Nem kell a logikát meg rációt keresni benne, de így van. Viszont, ha valaki tudja, hogy nem fog utazni azzal a géppel, miért nem előtte mondja vissza a jegyet?!
A posztoló meg hajjaj. Idióta panelproli, akinek a kis ribanc lányocskája valami angol faszival hetyeg. Amúgy vagy odakinn tanul (valaki ezt fizeti neki, ami nem olcsó és ezekután nem is valószínű), vagy idehaza van hallgatói jogviszonya (gondolom államilag finanszírozott), de kint lóg a csávóval és egy szállodában mosogat...
béla a görög (törölt) 2012.01.12. 14:09:27
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.01.12. 14:09:47
Létezik olyan bombázó akinél a maszkból idézett "eeeldurranok" lenne csak, nem hogy két perc.. csak a feleségem meg ne tudja ;-P
Prof. azsiráf.PhD. 2012.01.12. 14:10:08
Tapogatott Kukorica 2012.01.12. 14:10:09
Moziban is utalom azt, aki a felenel jon be es atmaszik a vetitovaszon elott. Maradjon kint a kurvaannyat. Ha nem tud egy mozizast (repulozest) elore megtervezni, akkor igy jart. Ha meg ovatos, akkor nem vesz olcso jegyet, ami ezer feltetelhez van kotve, tobbek kozt ilyen esetekrol szol az aprobetus resz. Vagy kifizet kicsit tobbet es ket perc alatt ott lett volna a szamlajan a visszajaro masodik ut ara. Olcso husnak hig a leve.
Gondolom a posztolo gyereke ezutan az elsoosztalyon jol elcsomagolta papirzsepibe a rantott husit, hadd vesszen a kapitalista barma!
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.01.12. 14:12:03
"Olyan is volt, hogy ott dekkoltunk a gép indulása előtt, és ha volt még hely, olcsón fölfértünk. Ha meg nem sikerült, vártuk a következőt. "
Jó tudni...
olyat hallottam, hogy a kövér utasoknak azonos arányban kell ülni a két oldalon, mert akkor csak körbe-körbe menne a gép, mint az ecetfa termése... :-)
Etniez 2012.01.12. 14:12:20
simon says: 2012.01.12. 14:12:25
tapasztalatlan emeberek gyakran beleesnek ilyen csapdákba és megértem a frusztrációt.
ha tényleg érdekelné a KLM-et a vevő, akkor egy 50 EUR környéki díjért cserébe elmehetne.
itsa 2012.01.12. 14:12:50
Leírtam, jogszerű volt, de undorító eljárás...
Tapogatott Kukorica 2012.01.12. 14:13:18
Emeltdijas, ne hivd fel!
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.12. 14:13:24
Globetrotter2014 2012.01.12. 14:13:52
A vicces az hogy senki sem fog elolvasni egy 20 oldalas ASZFet egy netes foglaláshoz, mire a végére érne már timeoputolná az oldal.
Réges régen volt hogy utazási irfában vetetm a jegyet, sosem láttam az ASZFet. Ilyen szabályoknál azért nem ártana tájékoztatni az ügyfelet...
Zergerverge 2012.01.12. 14:14:06
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.12. 14:16:15
Csabeee 2012.01.12. 14:16:25
Ezért van, hogy ha odaúton nem vagy fent, akkor már leszarják, hogy visszaúton felszállnál, mert akit a helyedre csekkoltak be, az már a visszaúton ott ül, és kész.
csizkek 2012.01.12. 14:17:02
Ebben semmi meglepo nincs, nemcsak a KLM, hanem az osszes legitarsasagnak van ilyen, lehet ilyen kitetele az eladott jegyekhez. Oda-vissza jegy meg 1 azaz 1 darab jegy. A logika, ha nem mentel ki, nem lehetsz ott, hogy ezzel a jeggyel visszagyere. Igy mukodik. Lehet panaszkodni, de benne van a szabalyzatban es eleg tipikus megoldas minden legitarsasagnal! Online rendelesnel ott a figyelmeztetes, de a jegyen is rajta van ez a kitetel.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.12. 14:18:47
Öööö... szerinted?
>>"Gondolj bele. Veszel egy lásztminit jegyet, baromi olcsón, pont veled töltenék meg a gépet, de aztán azt mondod, hogy te máskor akarsz utazni vele. Hát toll a füledbe."
Ki a fasz akart más járattal utazni?
Azzal akart visszamenni amit ELŐRE kifizetett te szerencsétlen... "<<
Csak próbáltam egy szerencsétlennek megvilágítani analóg példán. Sajnálom, ha így sem érted. Nem volt gyerekszobád, én leveszem rólad a kezem.
seagull 2012.01.12. 14:18:59
Tapogatott Kukorica 2012.01.12. 14:19:41
Szerintem valahogyan meg lehetett volna puhitani ott valakit, tehat vagy a posztolo volt gorombabb a kelletenel, vagy a klm munkatarsa. Mivel a homaron vagyunk, termeszetesen a klm a hunyo. :D
SINGLETON99 2012.01.12. 14:20:07
cicmen (törölt) 2012.01.12. 14:20:29
Az igaz, csak a mostanában divatos sóletzabáló kultúra behozta az apró betűs részt amiről az üzletkötők kurvára hallgatnak és ott vannak elrejtve ezer piti baromság között a csapdák. Ha veszek jegyet oda vissza, akkor miért kell gondolnom, hogy ha nem megyek oda, akkor nem jó vissza?
KopaszMercis 2012.01.12. 14:21:36
Te megvasaroltal egy szolgaltatast...
ekkor es ekkor oda es ekkora es ekkora vissza..
Utana jelentkezel, hogy hoppa, te egy egeszen mas szolgaltatast szeretnel igenybe venni, de azt szeretned ingyen.
Ne haragudj, de ez olyan, mintha elvarnad a kokakolatol, hogy 200 forintert ne egy liter kolat hanem egy kilo kokaint szallitson le neked...
Globetrotter2014 2012.01.12. 14:21:39
Azért az emberek ritkán repülnek, lés lehet hogy a légitársaságok régóta laklamzzák ezeket a meglehetősen furcsa konsktrukciókat, attól még érdemes lenne bevizsgálni úket,. mert az emberek többségfe nem repül gyakran, és valszeg még sosem találékozott ilyesmivel.
Ilyen málységben még sosem beszélgettünk utazási irodánál a feltételekről, és a netes foglaésnál sem jutottam el ide.
Amikor először olvastam róla hogy van ilyen meglepődtem pedig soksok éve rendszersen utazom repülővel..
bean 2012.01.12. 14:23:15
Igen, csak az a baj hogy a cukrász a két tortát neked egy torta árának feléért adta és ezért rengeteg feltételt szabott. Ha nem tartod be a feltételeit, vehetsz normál áron tortát. Egyszerű?
Globetrotter2014 2012.01.12. 14:25:37
Én itt az aránytalanságot érzem.
A no show mögött a légitársaság pénzéhessége rejlik meg. Rájöttek hogy tudbnak még egy kis többletbevételt szerezni az overbookinggal, ez rendben van. De hogy ezt az extraprofitot még egy rendes vevőszivatással (no show) is megfejeljék az meredek...
Én a magam részéről mindkettőt betitlanám...
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.12. 14:26:40
Mert a másik 50 ott foglalja a helyet és egy ellenőrzésnél nem stimmel a raktár, apeh főbelő/het/
De mint minden tanmese , ez is sántithat
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.12. 14:26:41
Tapogatott Kukorica 2012.01.12. 14:27:29
csoko20 2012.01.12. 14:28:43
Retúrjegy: oda-vissza, vagy menettérti. Még helyesírásilag is egy egységet alkot.
Azért mert a MÁV-nál másképpen működik, még nem kell messzemenő következtetéseket levonni.
berlin_mount 2012.01.12. 14:28:53
A szabályok nem ismerete, nem mentesít a büntetések alól!
Ha egy szerződésen módosítani szeretnénk, akkor erről a másik szerződő felet is illene értesíteni. (ebben az esetben, ha az oda-vissza jegyünket, csak visszafelé szeretnénk igénybe venni, akkor közölni kellett volna ezt a gondolatot a légitársasággal. amire felhomályosítottak volna, hogy az apróbetűs részben mit nem olvastunk el, és milyen lehetőségek vannak a szerződés módosítására.)
Figyel Castro 2012.01.12. 14:30:12
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.12. 14:30:47
Eldöntöm egy jó példával
Mi van ha veszek egy átszállójegyet a bkv-ra és nem szállok át mégsem?
Visszakérhetem-e a vonaljegy 50filléres és az átszálló 70filléres különbségét, már ha nem gyerekjegyet vettem 32fillérért?
Ez a +oldás a posztra!
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.12. 14:30:56
berlin_mount 2012.01.12. 14:33:20
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.12. 14:33:42
Ha az volt az egyezség, hogy mindenképp átszállsz, mert különben nincs kiegyensúlyozva a villamos, és belefordul a tehetetlen tömeged nélkül a Dunába, akkor nagy baj lesz.
Nagyon nehéz analóg példát kerálni villamossal. A légiközlekedés eléggé sajátos üzletág.
balintus · http://napoleon.blog.hu 2012.01.12. 14:33:54
Robinzon Kurzor 2012.01.12. 14:33:59
Egyszerűen ez a kedvezmény (egyik) feltétele, és pontosan a több évtizedes gyakorlat miatt ez nem valami különlegesség, aki szokott repülőgéppel utazni, az ismeri.
Sajnálom persze, hogy így jártak, de ők ezek szerint pont nem ismerték, de ezért nem a légitársaságra, meg az EU-ra kell haragudni.
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2012.01.12. 14:34:33
Tapogatott Kukorica 2012.01.12. 14:34:41
Veszek egy uveg kolat, de meggondolom magam kozben es csak a buborek kell. Ezert elmegyek a Coca-Colahoz es csapkodom az asztalt a recepcion, hogy MARPEDIG NEKEM BUBI KELL, NEM LOTTY!
Ekkor a recepcios elveszi az uveget a kezedbol, jol felrazza, ovatosan kisziszegteti a bubikat, visszaadja a kezedbe a csak lottyot tartalmazo palackot, felmutat a levegobe: "Parancsoljon uram, mind az one!"
sélli_ 2012.01.12. 14:37:27
Tapogatott Kukorica 2012.01.12. 14:38:04
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.12. 14:39:28
Te biztos tudsz viselkedni, és ha retúrjegyet vettél volna, lehet, hogy marasztalnak még egy percet, hogy elmondhassák. Nem voltál ott, nem tudhatod. Lehet, hogy a leányka nagy arccal utasította rendre a jegyeladót, hogy tuggya azt ő, repült már, nepapoljon.
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2012.01.12. 14:40:13
berlin_mount 2012.01.12. 14:40:17
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.12. 14:41:03
Neked nagyon kellett erre kommentelned?
Te poszt és topikrombló,egész nap itt döfönyéző, mindenbe belekötő
"A légiközlekedés eléggé sajátos üzletág."
Ponty annyira mint a villamos.
Láttál te már váltókezelőt 10ezer magasan?
Amugy meg bkv-t irtam, nem villamost
Naa?
:)
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2012.01.12. 14:41:43
Globetrotter2014 2012.01.12. 14:43:29
ha veszel egy átszálló jegyet de nem szállsz át, hanem csak egy járatot veszel igánybe, megvághat az ellenőr, hogy nem mentél két járaton, csak egyen?
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.12. 14:43:59
Kimentek a járattal oszt kinnmaradtak
Baszhatta a Malév meg a Ibusz a returját
Tapogatott Kukorica 2012.01.12. 14:44:01
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.12. 14:45:23
Én csak kérdeztem!
Nem vághat meg, hisz nem úgy jártam el ahogy "igértem" a bkv-nak?
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.12. 14:46:26
Esik az újonc ejtőernyős, tízezer méteren jár, jön szembe egy váltókezelő.
- Nem tudja véletlenül, hogy kell kinyitni az ernyőt?
- Nem. De maga nem látta a cigimet? A tartályvagonra raktam.
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.12. 14:47:30
Köszönöm a preciz logisztikai felvilágositást az olvtárs részére
Kiváncsi lennék sün micsinálna ha csak vágnák a erdőt körülötte és nem szállitanák el
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2012.01.12. 14:49:12
megamenn 2012.01.12. 14:49:13
zanzibear 2012.01.12. 14:49:29
Valami apróbetűben benne van, nem KLM specialitás.
Mégpedig azért, mert kiindulási ország (jegyvásárlási ország) piaca szerint áraznak, és nem mindegy, hogy BUD-akármi-BUD, vagy akármi-BUD-akármi jegyet vesz az utas.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.01.12. 14:50:33
vagy ez mar volt?
itsa 2012.01.12. 14:50:49
"Csak próbáltam egy szerencsétlennek megvilágítani analóg példán. Sajnálom, ha így sem érted. Nem volt gyerekszobád, én leveszem rólad a kezem. "
HA elfogynak az érvek...
itsa 2012.01.12. 14:52:14
"@itsa: Nem attól tudom a dolgokat, mert magas az íkúm, hanem jó ideje nyitott szemmel élek ezen a sárgolyón. Majd ha felnősz, megérted. "
Hehe... tehát birka vagy :D
itsa 2012.01.12. 14:54:52
"Igen, csak az a baj hogy a cukrász a két tortát neked egy torta árának feléért adta és ezért rengeteg feltételt szabott. Ha nem tartod be a feltételeit, vehetsz normál áron tortát. Egyszerű?
Áruld már el a cukrásznak azzal hogy nem
csinálta meg a 2. tortát nem többletbevétele keletkezett? Sőt továbbmegyek a neked szánt tortát eladta másnak magasabb áron,ergo nem hogy veszeteség nem érte hanem extra profithoz jutott...
de látom nem érted... szerintem ez így fair.... mondom hogy birka nép a magyar...
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2012.01.12. 14:58:26
inkább rátenni kéne ... lendületből ;)
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.12. 14:59:04
Höhö, lyó!
itsa 2012.01.12. 14:59:42
Nem azon vitakozunk itt hogy ez nem jogos-e hanem hogy kibaszottul unfear és érthetetlen.... miért ez az eljárás? miért? miért?
Megmondom azért mert az itteni kommentelőkből közül 10-ből 9 azt gondolja hogy ez így korrekt...
na amíg ez így van addig így is fog maradni...
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2012.01.12. 15:00:10
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.12. 15:00:32
Na te kellettél ide
Te is bizonyára returral mentél , de nem jöttél vissza
Ezért tart itt az....
ZBR 2012.01.12. 15:02:01
itsa 2012.01.12. 15:02:41
Javaslom legközelebb egy járaton utazzatok, akkor szophajtátok egymás faszát is, de vigyázzatok, mert ha retúr jegyetek van de az egyikőtök odafelé más úton megy akkor a visszautját is törlik és elmarad a közös oboapartitok! :)
bean 2012.01.12. 15:04:55
Na még egyszer: ezt úgy hívják hogy kapitalizmus. Kereslet-kínálat. A cég kínál valamit. Megveszed vagy sem. Nem azt veszed meg, amit te gondolsz hanem ami éppen eladó. Még mindig: egyszerű?
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2012.01.12. 15:10:36
leonito77 2012.01.12. 15:15:47
fetyisob 2012.01.12. 15:17:32
Papichulo 2012.01.12. 15:18:37
Ilyenkor altalaban ugy szankcionalnak, hogy az odauti frequent flyer pontokat sem kapod meg. Ha ez elfogadhato szamodra, akkor megteheted...
bendeguz75 2012.01.12. 15:24:24
Tapogatott Kukorica 2012.01.12. 15:26:43
englandboy 2012.01.12. 15:29:02
a jegyarat bukta a poszt tolo
sajat tapasztalat....
malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2012.01.12. 15:30:53
Akkor még az olvasást nem tanulhatták.
Silent Bob 2012.01.12. 15:32:56
Ennyi fogyatékost bazmeg. Megmagyarázzák, hogy szarabbul jár a légitársaság, ha kifizetek egy szolgáltatást és nem veszem igénybe, mintha kifizetem és igénybe veszem.
OK, ha beleszámoljuk a kokaináron adott szendvicset, amit lehet, hogy megvennék, ha utaznék, talán.
De a KLM-en még kaját is adnak, azt is megspórolták.
balazs65456 2012.01.12. 15:32:57
A sok naívnak még info, hogy ha van jegye a gépre és időben ott van a reptéren az sem garancia, hogy felfér a gépre. Ha sok a foglalás a légitársaságok túlkönyvelik (ovebooking)a gépet mert a tapasztalat azt mutatja hogy az utasok x%-a nem jelenik meg a check-innél. Ha mégis akkor lemaradsz az adott járatról!!!! Viszont ilyenkor gondoskodnak rólad, következő géppel, másik útvonalon, legrosszabb esetben másnap eljuttatnak a célállomásra.
Aludtam én már Kempinskyben légitársaság költségén és még zsebpénzt is kaptam :)
_Toto_ 2012.01.12. 15:34:47
Igen.
Elfogadta azt a poszt író a jegyfoglalással?
Igen.
Utána nézett a posztoló utazás előtt a szabályoknak, és annak, hogy az az utazási mód, amit kigondolt működik-e?
Nem!
A retúrjegyek sokszor olcsóbbak, néha akkor is ha csak egy irányba utazunk. De ezt úgy kell csinálni, hogy az ELSŐ utat utazzuk le, és a másodikat nem!
A KLM utazási/jegyfoallási szabályai egészen biztosan összhangban vannak az EU-s szabályokkal, a posztoló légi közlekedési szabályokban való tájékozatlansága, és naivsága nem mentesíti a felelőssége alól. Ezt teljes mértékben ő szúrta el, ezért felesleges az asztalt vernie és mást hibáztatnia.
Akit hibáztathat, az csak és kizáróalg saját maga.
gabest1 2012.01.12. 15:36:22
balazs65456 2012.01.12. 15:43:59
Rommel6600 2012.01.12. 15:46:35
Vagy kérdezték volna meg a légitársaságot, hogy mi a teendő... Oda is ugyanannyi ideig tart emailt írni, mint a homárnak!
Mivel KLM-ről van szó, valószínűsítem, hogy ha ezt előre (amikor rájöttek, hogy nem a KLM-el fog ide utazni a srác!) jelzik simán átírták volna a jegyüket, esetleg egy resa díjba került volna...
A LisztFerihegyen megforduló légitársaságok közül a KLM magasan a legjobb utas szempontból, úgyhogy a postló kicsit szálljon magába, ezúttal a fagyi nyalt vissza. Szóval kedves postoló, Maguk a hibásak!
Pécsi bölcsész 2012.01.12. 15:47:52
zanzibear 2012.01.12. 15:48:42
Silent Bob 2012.01.12. 15:49:22
Ducasse 2012.01.12. 15:52:12
T mint T 2012.01.12. 15:55:56
Ugyanakkor nem ertem a szerzo Europara vonatkozo megjegyzeset (vagyishogy ertem, csak sajnalatos, hogy ennyire nem helyenvaloan vagdalkozott valaki mar megint a "de szemet ez az Europa, hogy igy kicsesz szegeny magyarokkal" szajbaragott szlogennel - anlekul, hogy gondolkodnank).
Ez ugyanis nem europai eljaras, es nem kifejezetten szegeny magyarok megszopatasara letezik, hanem:
- mindenhol ez az eljaras - ha tetszik, ha nem...
- el kell olvasni az aprobetus reszt is
- mas legitarsasag is repul Glasgowig, maximum nem Amsterdamon keresztul. Tehat, nem all meg az erofolennyel valo visszaeles esete. Peldaul olcsobb megoldas lett volna egy Budapest - Brusszel Wizzair jarat, es onnan egy Ryanair tovabb Glasgowig. Ez kb 200 eurobol kijott volna meg utolso pillanatban is... Vagy egy Budapest - Krakkow - Glasgow jarat is letezik a fapados osszeallitasban.
Az illeto figyelmet tovabba felhivom arra, hogy mivel brit celallomasrol van szo, es ha rendszedresen teszi meg az utat, akkor erdemes a Wizzair, az Easyjet es a Ryanair jaratait figyelni (budapesti, becsi, pozsonyi es akar lengyelorszagi kiindulopontokkal is). Nem kell kiralyi legitarsasagokkal jarni...
Akinek meg nem tetszik az europai integracio, az csatlakozhat ezen kivul a nagy orosz testverhez, vagy a nagy kinai testverhez. Megneznem, hogy ott milyen fogyasztoi jogai vannak a zembernek...
DFK 2012.01.12. 15:57:35
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.12. 15:59:46
Igen, régen ilyesmi volt a helyzet. De aztán bejöttek a fapados légitársaságok.
itsa 2012.01.12. 16:00:22
"@itsa: Kivel szemben unfair? A gép elégette az üzemanyagát odafelé nélküle is, most pedig gyakorlatilag ingyen akarja magát visszahozatni."
Ki a tököm akarta visszahozatni magát ingyen? Hol olvastál te ilyet?????????????????????????????
DFK 2012.01.12. 16:01:21
Rommel6600 2012.01.12. 16:03:05
Elmondanám, hogy az utazási irodában lévő alkalmazottak már félnek felhozni az útiokmány, vízum témát is, annyi a nagypofájú, kioktató, mindentjobbantudok fajta utas. Aztán persze a légitársaság a hibás, amikor mondjuk a reptéren derül ki, hogy a 13éves gyerek mindössze egy diákigazlvánnyal(!) nem utazhat a családdal Korfura nyaralni...
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.12. 16:03:22
Hát igen.
Én a weben agyatlanul bepipálom mindig. Bármikor lehet ott a halálos ítéletem is.
Viszont ha nagyobb összegű dolgot veszek, és számomra ismeretlen vizekre evezek, akkor előbb körbenézek, olvasok, ne adj isten, tán még azt is elolvasom, amit bepipálok. Ha meg nem, akkor nem picsorgok.
itsa 2012.01.12. 16:03:46
"Akinek meg nem tetszik az europai integracio, az csatlakozhat ezen kivul a nagy orosz testverhez, vagy a nagy kinai testverhez. Megneznem, hogy ott milyen fogyasztoi jogai vannak a zembernek... "
Ahogy mennek a dolgok lassan több mint itt... :D
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.12. 16:04:42
bean 2012.01.12. 16:06:01
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.12. 16:07:15
:)) Nem kell megnézned, megmondom. Úgy otthagynak érvényes jeggyel, mint a sicc. Tapasztalat.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.12. 16:10:20
bean 2012.01.12. 16:10:34
itsa 2012.01.12. 16:12:42
Lófaszt olvasod te el a teljes ÁSZF-t...
Valaki linkelje már be a KLM ÁSZF-bl az idevonatkozó részt? Kíváncsi vagyok mennyire egyértelműen van ez megfogalmazva és hány oldalt kell elolvasni egy szaros repűlőjegy megvásárlásakor...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.01.12. 16:12:59
buktam egy jegyet vissza...
ez van
itsa 2012.01.12. 16:14:12
Te olyan foskeverő jogásztanonc lehet azért írsz ilyeneket...
Silent Bob 2012.01.12. 16:15:37
itsa 2012.01.12. 16:17:20
"@itsa: Értsd már meg, hogy nem érted! "
Megértettem, szerinted ez az eljárás korrekt... :D
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.01.12. 16:17:41
azt kell gyartanod es ugy eladnod amire van kereslet es megveszik
ez a kapitalizmus
repulojegyeknel viszont valoban igy jarnak el
biztos van tobb oka is mint a dupla haszon
en mindig csak egy iranyba repulok:0
itsa 2012.01.12. 16:18:58
Te amikor pl vonattal utazol és a jegypénztárban jegyet veszel akkor órákig olvasod a kifüggesztett ÁSZF-t?
Ha igen akkor nincs több kérdésem...
ZX 2012.01.12. 16:25:36
2012.01.12. 16:28:08
Egyreszt ez nem europai sajatossag, mindenhol igy van, ha "retur" jegyet vasarolsz. A retur arkepzesnek vannak feltetelei, ezek nem teljesulese eseten ugrik felfele az ar, illetve a megvasarolt jegy sem feltetlen ervenyes. Pl. a retur jegyek tobbsegenek (olcsobb kategoriaknal) feltetele a szombat ejjel az uticelon valo eltoltese. Ha eleve el sem indulsz, ez nem valosul meg. Egyebkent ha az indulas elott ertesiti a KLM-et, biztos kitalaltak volna valamit, sokkal kevesebb rafizetessel.
Amugy pedig a KLM Europa egyik legszinvonalasabb tarsasaga, nagyon segitokeszek mindig. A jegyhez tartozo utazasi feltetelekben pedig pontosan le vannak irva a vonatkozo kondiciok. Pl., hogy az utazas megkezdese nelkul a teljes jegy ervenytelen.
kék madár 2012.01.12. 16:28:16
igazságos 2012.01.12. 16:33:04
Teljes mértékben ők voltak a hibásak, plusz még olvasni se tudnak. És az ilyenek élnek kint, külföldön. Gratulálok.
Ezzel én is tisztában vagyok, pedig kétszer ültem repülőn, egyszer London, másodszor Fresno.
Az mondjuk tök vicces, hogy ilyenkor mindig az első osztályra ajánlgatják a jegyeket.... Ez valami bermunda-háromszög féle rejtély.
MÁV is ugyanezt csinálja, ha nem érvényesíted a retúr jegyedet, és úgy használod, úgy büntetnek, hogy csak úgy nyekkensz. Üzlet.
Mi mintakövető állampolgárok vagyunk, amikorra szólt a jegyünk, leléptünk Amerikából. Ott tényleg kikötés, hogy csak oda-vissza jeggyel léphetsz be az országba, legalábbis, ha nincs vízumod, ugye, az ESTA feltétele.
Amúgy meg hagyma, nem vízummal mentél?
@itsa: a repülőjegy hátoldalán ott szokott lenni kiírva az utazási feltétel, úgy emlékszem.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.12. 16:33:15
Nem használnám rá ezt a szót.
Kötöttek egy szerződést, a légitársaság erősen engedett az áraiból, cserébe erős feltételeket szabott. A csaj nem tartotta be a feltételeket, megszegte a szerződést, innentől nem tudok együttérezni vele.
Az, hogy nem tudta a feltételeket, nem tudom, hogy kinek a hibája, nem voltam ott. Lehet, hogy titkolták előtte, lehet, hogy csak nem hallgatta meg. Ilyenkor szívesen meghallgatnám a másik felet is.
De mivel megszegte a szerződést, szerződésen felül pénzt nem kérhet vissza, picsogni nincs joga.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.12. 16:38:19
"sürgős és nem várt orvosi problémák miatt csak később és egy más városból"
Ha nekem van egy jegyem, és azt nem használom fel, akkor odacsörgök, hogy valaki más hadd mehessen már el a helyemen. Még akkor is, ha közvetlen anyagi előnyöm nem származik belőle. Egy másodperccel később fogy el a kerozin a Földről.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.01.12. 16:40:33
vizummal is oda-vissza jegy kell
utana tudod modositani, de ha nincs vissza jegyed, talan a gepre sem engednek fel, de a repteren tesznek fel a visszajaratra az tuti
/kiveve ha amerikai vagy van zoldkartyad, esetleg business vagy tanulo vizumod/
igazságos 2012.01.12. 16:41:10
Ugyanis, ha nem mész el a repülőtérre, nem csekkolsz be kb. x idő (fél órával) az indulás előtt, akkor kiadják a jegyedet a következőnek a várólistán, aki ott van. Ez világosan le van írva a jegyre, ha elkésel, nem engednek fel a repülőre.
wfalcon 2012.01.12. 16:43:23
Füredi 3.0 2012.01.12. 16:43:43
dex.ion 2012.01.12. 16:45:18
én megadom privátban, ha akarod:D
Füredi 3.0 2012.01.12. 16:45:42
Shinjuku 2012.01.12. 16:46:10
Füredi 3.0 2012.01.12. 16:48:42
rexter 2012.01.12. 16:51:01
de, igazabol erted, csak egy troll vagy.
KopaszMercis 2012.01.12. 16:51:38
Mert ha en vagyok pl a holland vagy barmilyen allam (magyar) ami legitarsasagokat 100 milliardokkal tamogat, akkor nyilvan el fogom varni hogy pl sok turistat hozzanak nekem egy hetre, ket hetre stb...
Tehat nem veletlen, hogy pl szombat ejszakat ha valahol toltesz, akkor sokkal olcsobb az odavissza repjegy, mert azert mesz, hogy a delladat elverjed. Amikor pl reggel mesz es este jossz mert bizi bizi uzletember vagy, jo esellyel egy arva kibaszott forintot nem hagysz ott a helyen stb...
Amugy meg ez alapvetoen arrol szol, hogy szabadsag.. ha en egy repulogepet uzemeltetek, akkor en dontom el, hogy kinek adok olcson es kinek dragan repjegyet.. ha faszok a felteteleim akkor repulj massal. Ennyi.
Füredi 3.0 2012.01.12. 16:52:55
www.klm.com/travel/hu_en/local_shop/article_6-10.htm
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.01.12. 16:54:54
valaki beugrik a helyere es az megkapja a visszautat is
en is utaztam igy pragaba lekestem egy nappal elotte, masnap meg vartam felferek-e a kovetkezore
es valaki nem jott el, pont becsusztam utolsonak/MALEV volt amugy/
onnantol aki lekeste annak jonapot kialtok
aruljak a visszajegyet is
ez van
hogy jo , vagy nem azt nem tudom, de ez van:)
amugy igy van m, ha nem iratja at a jegyet idoben oda-vissza, hiaba csorog fel oraval elotte
Shinjuku 2012.01.12. 16:55:41
Neon Fu 2012.01.12. 16:56:57
balintus · http://napoleon.blog.hu 2012.01.12. 16:58:03
Egyébként meg: miért kell a no show-t szankcionálni, amikor a légitársaság csak örülhet hogy a no show-k miatt lehetősége van overbookolni? Elég a szerencsétlen ügyfélnek hogy a semmiért fizetett az odaút helyett.
phaszfej 2012.01.12. 16:59:16
SzCsaba 2012.01.12. 17:00:54
Az utolsó bekezdés pedig a minősíthetetlen tájékozatlanság ordító mintapéldája... Előtte nagyon készségesek lettek volna vele, utólag viszont csak Magyarországon szokás szerződéseket átírni és számonkérni.
Rommel6600 2012.01.12. 17:02:31
Nem sokat:
General conditions of carriage/ARTICLE VII: REFUSAL AND LIMITATION ON CARRIAGE/(l): The Passenger has not used the Flight Coupons in the order of issue, in accordance with the provisions of Article III/3 and Article III/4 above.
Amúgy meg felhívnám a posztoló figyelmét a következőre, szintén a KLM-től idézek:
"If your journey did not go according to plan, we apologise for the inconvenience. We will refund the costs of your ticket in the following cases:
[...]
In case of hospitalisation or death"
Postoló! Ezt mutasd meg a lányodnak! Ha Nagy-Britanniában él, feltételezem tud angolul... Aki pedig olvasó és nem érti a fenti kimásolásokat:
1:Az utazás megtagadható attól, aki nem a kibácsátás sorrendjében használja fel a repülöjegyeket.
2: Ha az utazása nem a tervei szerint alakult, sajnáljuk a felmerült kellemetlenségeket. Visszatérítjük jegye árát a következő esetben: Kórházba kerülés (vagy halál)
igazságos 2012.01.12. 17:04:21
EU vs Orbán 1:2.
Shinjuku 2012.01.12. 17:05:39
KopaszMercis 2012.01.12. 17:09:28
latszik, hogy melyszocializmusban szocializalodtal.
bendeguz75 2012.01.12. 17:09:30
"6. Cancellation of Reservations on an Onward or Return Flight
If Passengers do not check in for a flight, the Carrier shall be entitled to cancel their Reservations for the onward or return legs, unless the Passenger has informed the Carrier in advance and in compliance with the Fare conditions (see, in particular, Article III.3 “Coupon Order of Use”)."
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.12. 17:10:24
Hát nem tudom.
Neki mindenesetre bejött volna.
tamareaf 2012.01.12. 17:11:35
tamareaf 2012.01.12. 17:13:05
Gabiiiiii 2012.01.12. 17:14:36
Howl101 2012.01.12. 17:14:39
Szóval. Utazási irodában dolgozom, többek között repülőjegyet is értékesítünk. Mint ilyen tanulunk, tanultunk repülőjegy tarifálást. Azt, amit ma a helyfoglaló rendszerek automatikusan megtesznek a utazási irodai dolgozók helyett. A lényeg: adott városokból induló járatokra (menetrendszerinti járatokról beszélünk, nem low cost - fapados)más és más árakat adnak ki, kalkulálnak és töltenek a rendszerben a légitársaságok. Szinte mindennapos történet, hogy egy Budapest-Bécs-New York-Bécs-Budapest járat mondjuk olcsóbb (Budapesten eladva és kiállítva), mint a Bécs-New York-Bécs járat Bécsben eladva és kiállítva. Ha a taktikus utas, mondjuk rájön (mint ahogy sok évvel ezelőtt egy bevált gyakorlat volt) hogy egy elég megvennie a Budapestről induló jegyet, majd felszáll Bécsben és megspórolt egy csomó pénzt, akkor a légitársaságnak kárt okoz(ott), hiszen nem a Bécsre kalkulált - akár kedvezményes árú - jegyet vette meg, hanem más piacra vonatkozót. Na ezt unták meg a légitársaságok, és egységesen azt mondták, hogy - ritka kivételtől eltekintve pl egyéni engedély, vagy full fare jegy -a továbbiakban ha valaki az első szakaszt nem repüli le (mindegy hogy csak egy része az odaútnak, vagy a teljes odautat) akkor törlik a jegyet. Ha utazási irodában veszel jegyet, és rákérdezel erre, akkor erre felhívják a figyelmed. Ha neten veszel jegyet, akkor olvasd el a feltételeket..
Ennyi...
Cantona 007 2012.01.12. 17:16:20
9.1. Az utasfelvétel az Indulási Hely szerinti repülőtéren a Menetrend szerinti indulási időpont előtt 2 órával kezdődik, és rendszerint a Menetrend szerinti indulás előtt 40 perccel zár. Egyes repülőtereken az utasfelvétel a Menetrend szerinti indulás előtt 60 perccel zár, ezekről a Honlapunkon vagy a Telefonos Ügyfélszolgálatunkon keresztül tájékozódhat. Amennyiben Ön bármely okból nem tud elutazni, késve érkezik vagy egyéb okból nem jelenik meg az utasfelvételnél vagy a beszállókapunál kellő időben, fuvarozását megtagadjuk és helyfoglalását töröljük, a Teljes Viteldíj összegét visszatérítjük levonva az Egyéb Szolgáltatások Díját és a Rendelkezésre Tartási Díjat. Javasoljuk, hogy kössön útlemondási biztosítást.
Gabiiiiii 2012.01.12. 17:16:30
Ha megveszel mondjuk egy retur jegyet,a returkedvezmenyekkel es a szigoru feltetelekkel,olcsobb jegyet kapsz,mint egy egyutas visszautit,tehat csalasnak minosulne a dragabb feltetelu jegyet felhasznalni olcsobban..A szabalyok kozott van,hogy a couponok kizarolag abban a sorrendben hasznalhatok,ahogy a jegy ki lett allitva,bakugrasban nem,mert annak teljesen mas lett volan az ara eredetileg is
Gabiiiiii 2012.01.12. 17:18:42
Cantona 007 2012.01.12. 17:20:07
Col.Maybourne 2012.01.12. 17:20:52
A poszt-tolo figyelmebe ajanlanam, hogy 1000 (ezer) font a teljes aru jegy. Es meg ezt is "sequence order" kell leutazni.
Tehat ha ennek a 15%-at fizeti a poszt-tolo, akkor lesz'szives alkalmazkodni a legitarsasag felteleleihez. Nem itt sirdogalni.
Gabiiiiii 2012.01.12. 17:22:16
andand 2012.01.12. 17:23:07
Lufthansanal mar egyertelmubb:
This fare is only valid if the flights are taken in the booked sequence. Otherwise the fare will be recalculated based on the actual flight routing.
majd
Gabiiiiii 2012.01.12. 17:23:32
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.12. 17:24:49
Shinjuku 2012.01.12. 17:25:43
Joel Teitelbaum 2012.01.12. 17:27:25
3. Coupon Order of Use
(a) Carrier will honour Coupons only in sequence from the Place of Departure as shown on the Ticket. The fare that the Passenger paid corresponds to the route stated on the Ticket and the usage of the complete routing shown on the Ticket forms an essential part of the Contract of Carriage. The Contract of Carriage excludes the cancellation of individual parts (Coupons) of the journey. Except as otherwise provided for in the Fare conditions, the Ticket will not be accepted and shall lose all value and validity if the Coupons are not used in the order in which they are issued (for example if the Passenger does not use the first Coupon and embarks at a point which is not the Place of Departure, or embarks at an airport mentioned in the Ticket without having used any of the previous Coupon(s)).
(b) In the event that the applicable Fare conditions allow a change in the departure or arrival point for the journey by the Passenger (for example, if the Passenger does not use the first Coupon), this may result in a change in fare. Numerous Fares are only valid on the dates and for the flights specified on the Ticket.
igazságos 2012.01.12. 17:34:29
Már nem azért, de aki nem életrevaló, az megy a levesbe, pláne ne a szülő reklamáljon már, nem az ő dolga, felnőtt lánya problémáinak megoldása.
Furcsa ez az egész hisztikiverés itt.
@atpijkamo: te se ismerted el, mikor nem volt igazad, úgyhogy most nincs jogod mást rendre utasítani, akkor sem, ha neked lenne igazad. Ez így működik. Ezért ismerem én is be, ha tévedtem, mert máskor ezt számonkérhetik rajtam.
odamondó 2012.01.12. 17:45:10
Return jegy csak úgy érvényes ha mindkét irányt használod. Ezt kb. egy ovodás is érti/tudja. (benne van a nevében return!)
Részletezném a nem ovodásoknak: nagy légitársaságok a one-way jegyeket horribilis áron árulják, míg a returnt kedvezményesen, mert téged mint customer akarnak megszerezni mindkét járatra és mivel tudják, hogy velük fogsz később visszatérni engedményt adnak. Nyílván ha 2 légitársaság 2 return jegyével trükköznél jobban jöhetnél ki. Meg még sokféle visszaélést is így akadályoznak meg.
Hogy nem térítették vissza az árát az gondolom abból adódik, hogy non flex jegyet vettél, amit adott időpontban nem repültél le tehát ettől egyből érvényét veszítette a return jegyed is és nem csak úgy törölték a jegyed. Ha veszel egy pizzát az étteremben és nem eszed meg akkor mit csodálkozol ha kidobják a kukába?
Na mind1 ezt a posztot érdemes lenne törölni, mert baromságon megy a háborgás.
Dilettáns 2012.01.12. 17:47:57
Van azonban egy másik vetülete is a dolognak. Ha a posztolónak lett volna egy kis esze, akkor a repülőjegy megvételekor - a jegy árához képest aprópénzért - köt biztosítást is, ami tartalmaz útlemondásra vonatkozó tételt is. Ha valóban orvosi problémája volt, a biztosító minden további nélkül fizetett volna.
Tessék végre megtanulni, hogy minden külföldi útra kötünk biztosítást, lehetőleg olyat, ami minden szóba jöhető esetre fedezetet nyújt.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.01.12. 17:50:02
Maddness69 2012.01.12. 17:54:10
Tetszettem volna egy másik bolygóra születni a jó édes k anyámat.:)
(A srác egyébként, de lehet, hogy a lányod is egy balfasz. A srác biztosan! Segítettem?:)
VilMarci 2012.01.12. 17:55:34
igazságos 2012.01.12. 17:57:42
regress 2012.01.12. 18:00:06
Dilettáns 2012.01.12. 18:00:52
szega85 2012.01.12. 18:03:08
Gondolom IATA által megfogalmazott szabály a posztban említett sérelem, amit egyszerűen "sequence of coupons"-nak hívnak. Ha egy jegyben több út is szerepel, azt sorrendben - értsd időrendben - kell leutazni, és bármelyik út kihagyása a jegy automatikus törlését vonja maga után.
De ahogy belekukkantottam a hozzászólásokba ez más légitársaságnál is így van, szóval nem meglepő, csak max az utas nem tud róla. Itt a józan paraszti ész nem használ, mindennek utána kell kérdezni.
Sőt, el is kerülhette volna ezt az egészet. Ha orvosi probléma miatt nem használta fel az első részt, ha betelefonál, közli a tényt akár pár órával az út előtt is, valószínűleg el tudták volna akár ingyen intézni, hogy átteszik a jegyét a kívánt későbbi gépre, max egy rebooking fee-t (újrafoglalási díj) kell fizetnie, de mivel orvosi eset, lehet kapott volna rá egy waiver-t (engedély kb) és attól is eltekintenek.
Mármint nálunk ez így működik.
A legszebb a légi-közlekedésben, hogy rengeteg embernek fogalma sincs hogyan működik. Persze ez nem feltétlenül az ő hibájuk....
Ha pl. nem fapadossal repül az ember és nem kapja meg a csomagját, szentségel, csak az nem jut eszébe, hogy lehet a saját biztonsága érdekében nem vitték el a csomagját, mert mondjuk súlykritikus volt a gép, és inkább otthagytak pár csomagot még, csak rendben fel- és le tudjon szállni a gép...
ier6w7i 2012.01.12. 18:08:42
Ha ezt a szabályt ismeri az utazó, akkor ezt a helyzetet úgy lehet elkerülni, hogy ha utazás előtt, amikor kiderül, hogy az odafelé szóló jegyet nem használja fel, akkor ezt jelzi/bejelenti, mert akkor kvázi 'beírják', hogy ment kifelé és nyitva hagyják a visszafelé szóló jegyet. Van ilyen, létezik, sajnos ismerni kell és utána kell járni.
Col.Maybourne 2012.01.12. 18:10:12
2012.01.12. 18:11:09
BUD-JFK Jan/16-Jan/23 retur KLM $567
BUD-JFK Jan/16 egyiranyu KLM $2,854
JFK-BUD Jan/23 egyiranyu KLM $2,631
Tehat, retur jegy $567 vs. 2 egyiranyu ugyanazokra a jaratokra, ugyanarra az idopontra $5,485. Tehat majdnem $5000 kulonbseg (arak az expedia-rol).
Ahogyan korabban is irtak, ezert ervenytelen a retur jegy az elso szakasz fel nem hasznalasa eseten. Ellenkezo esetben vennel egy returt ~$500-ert, majd utaznal csak egy iranyban, es maris kerestel rajta ~$2,000-t.
szega85 2012.01.12. 18:11:30
Shinjuku 2012.01.12. 18:15:50
Col.Maybourne 2012.01.12. 18:15:51
Shinjuku 2012.01.12. 18:17:32
ManituSolarNagyker 2012.01.12. 18:17:43
egyébként valamennyire logikus (most, hogy már nem vagyok ideges miatta, 10 évvel később).
Hiszen ha nem jöttél el elsőre, nem is jeleztél, miből kéne gondolnia légitársaságnak, hogy közben más úton meg odajutottál - és nyilván eladják a helyet másnak.
bár gondolom ez most senkit se nyugtat meg, de legalább más tanul belőle.
ier6w7i 2012.01.12. 18:20:14
Odafelé az egyik, visszafelé a másik jegy első kuponját használtam fel és utána akár mehet a kukába a két visszaút kupon, mert olcsóbb volt a két jegy együtt mint egy Cs-P oda-vissza.
2012.01.12. 18:20:24
Ellensúly 2012.01.12. 18:22:28
ier6w7i 2012.01.12. 18:24:09
Pan Modry 2012.01.12. 18:24:33
Szar ugy, en sem szeretem, de ez nem klm specifikus.
Shinjuku 2012.01.12. 18:24:53
szega85 2012.01.12. 18:25:06
Akkor biztos tudod mit csinál a Load Control-er a Star Alliance-nél...
Csak még egy mondat a "testközel"-ről.
Minden egyes percben telefonon kommunikálunk a világ bármely repterével/rámpájával, mivel mi sem egyedül végezzük a munkánkat.
Ja, és azt is tudod gondolom, hogy elég olcsón utazunk, úgy hogy repültem én is párszor...
De tényleg nem akarok vitatkozni, a meggyőződéseden már most látom, hogy nem lehet változtatni, nem is célom.
Viszont legalább azokat a tényeket/szabályokat ne kérdőjelezd meg kérlek, amik alapján nap, mint nap dolgozom.
Órákat és oldalakat lehetne írni csak a weight-critical helyzetről, a trim-critical-t eddig nem is említettük, a kettő együtt még szebb, de tényleg nem akarok belemenni...
Shinjuku 2012.01.12. 18:28:35
szega85 2012.01.12. 18:31:18
Minél olcsóbb a jegy, annál szigorúbbak a feltételek. Minél közelebb van az utazás időpontja, annál szigorúbb feltételű a jegy.
Economy class-on kb 14 különböző jegykategória van. Ennek a nagy része mind külön kondíciókkal rendelkezik.
Hívj fel egy call-centert, vagy menj be egy utazási irodába, elmagyarázzák, hogy melyik-merre-hány méter.
Általánosságban.
Shinjuku 2012.01.12. 18:32:30
szega85 2012.01.12. 18:35:01
Ezért nem szeretek senkivel leállni "vitatkozni" kommentekben. Egyszer hozzászólok valamihez, amihez valamennyire értek is, és azonnal kapja az ember az ívet.
Shinjuku 2012.01.12. 18:36:08
Col.Maybourne 2012.01.12. 18:38:16
KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2012.01.12. 18:39:03
"VALIDATE ADJACENT LINE OF FLIGHT FARE COMPONENTS ONLY"
Danke!
This_is_Sparta (törölt) 2012.01.12. 18:40:16
Azért mert a posztolónak elgurult a gyógyszere és még balf.sz is volt, miért kellene az emberiségnek elpusztulnia!?
Shinjuku 2012.01.12. 18:41:54
Col.Maybourne 2012.01.12. 18:46:20
szega85 2012.01.12. 18:49:15
Gondolom valamilyen jegykondícióból bányásztad ki.
Azt hiszem ez számodra nem jelent sokat, a ticketing (jegykiállítás) részlegnek egy szabály, hogy csak egymás melletti fare-eket adjanak ki.(ha jól értem)
Megmondom őszintén nem értem miért jó ez, egy flexibilis jegynél szinte bármilyen fare-t lehetett bármilyennel kombinálni, a szigorúbbnál meg alig valamivel.
Remélem segítettem.
KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2012.01.12. 18:58:30
Egyebkent igazad van, a Lufi altalaban tenyleg nem enged kombinalni, de sokan masok igen, ezert is vagyok kivancsi.
flamer 2012.01.12. 18:58:47
Shinjuku 2012.01.12. 19:06:30
jooasszony 2012.01.12. 19:10:48
Fo Soma 2012.01.12. 19:53:50
szega85 2012.01.12. 19:59:27
lordjim 2012.01.12. 20:14:26
lordjim 2012.01.12. 20:17:17
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.12. 22:09:17
Nem értem, mit akarsz. Nem szokott nem igazam lenni. Az szánalmas, mikor valaki hülyeséget beszél, és még csak nem is tud róla.
De hogy jön ez ide?
megamenn 2012.01.13. 09:00:53
"Nem szokott nem igazam lenni"
Esszem fasszom megáll !
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.13. 09:01:46
megamenn 2012.01.13. 09:44:11
Gabiiiiii 2012.01.13. 10:09:53
VilMarci 2012.01.13. 10:22:26
Gabiiiiii 2012.01.13. 10:40:08
2012.01.13. 15:36:14
ptspts 2012.01.13. 21:26:26
Néha jó az utasnak, ha a légitársaságon belül sincs konzisztencia.
A Tyne folyó déli partja 2012.01.13. 21:37:01
A Tyne folyó déli partja 2012.01.13. 21:42:44
repülőnél nem feltétlenül. sőt. de még a vonatnál se, legalábbis, errefelé. ja, és még a busznál se.
A Tyne folyó déli partja 2012.01.13. 21:52:08
A Tyne folyó déli partja 2012.01.13. 22:04:40
azbest 2012.01.14. 01:16:07
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2012.01.14. 01:26:06
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2012.01.14. 01:27:35
100 csavart venne 50-ért, ki is fizeti, majd meggondolja magát, és csak egyet kér, a boltos meg azt mondja, hogy nem adja oda, csak ha fizet 500-at, és az előzőleg befizetett pénzt nem kapja vissza.
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2012.01.14. 01:28:46
fuckleberry hinn 2012.01.14. 01:34:29
Xezs 2012.01.14. 14:33:59
Xezs 2012.01.14. 14:48:26
Na meg ugye firkálni az utas is tud.
Szóval az érdekel hogy a mávra gondoltál elsősorban, vagy valamilyen nemzetközi vonatra?
A Tyne folyó déli partja 2012.01.14. 19:24:07
balintus · http://napoleon.blog.hu 2012.01.14. 22:15:54
Egy normális cég nem átcseszni akarja az ügyfeleit, hanem azt akarja hogy újra vásároljanak. Az ÁSZF-be rejtett fontos kritériumok csak az ügyfél átverésére alkalmasak, mert a tipikus ÁSZF mind nyelvezetében, mind terjedelmében ALKALMATLAN az ügyfél megfelelő tájékoztatására. Az ÁSZF egy szükséges rossz, aminek a fontosabb részeit a normális cég a saját jó hírneve érdekében az ügyfél szájába rágja. Különösen, ha egy olyan hülye és életszerűtlen szabályról van szó, mint hogy a visszaút megkezdése az odaúton kezdődik. Feltételezem hogy a légiutasok 90% elég ritkán repül ahhoz, hogy belefusson egy ilyen sallerba ha nem írja a repülőtársaság piros nagybetűkkel az OK gomb mellé ezt.
Egyébként meg, ha a retúr jegy nem lehet single jegy, akkor a visszaút elmulasztását is szankcionálni KELL egyébként az egész érvelés borul.
balintus · http://napoleon.blog.hu 2012.01.14. 22:19:38
balintus · http://napoleon.blog.hu 2012.01.14. 22:21:26
Xezs 2012.01.14. 23:56:35
Nem jó, fogalmazzuk át.
A tipikus ügyfél mind észbeli, mind szorgalombeli képességei alapján alkalmatlan az értő olvasásra.
Egyébként nem védem a céget, csupán annyit mondok, biztosan van valamilyen valós indoka ennek az eljárásnak, amit mi nem ismerünk. Valaki hívja fel őket és kérdezze meg. Addig csak találgatunk, meg acsarkodunk itt értelmetlenül.
EXLEXMAN 2012.01.15. 09:19:03
Az utas kifizette. A Holland Állam tervezett bevétele csak remélt haszon, mert nekem barátaim ott élnek, szinte haza megyek. Remélt haszonnak annyi! Ne mfizetek semmi extrát, eszem a barátaimmal amit ők főztek. Ők meg mikor jönnek hozzám, akkor itt esznek és élvezik az otthon barátságos szeretetét!
A KLM meg kapja be, mert ez inkorrektség!
YZ 2012.01.15. 11:41:00
Hiszen kvázi eladhatatlanná tetted a levest. Ugyanezt tette a posztoló is az odaúti jegyével, hiszen a repülés pillanatáig nem derült ki a légitársaság számára, hogy ő valójában eladhatná másnak is a helyet.
És hogy miért is törlődik a visszaút? Miért tartanák fenn a helyet valakinek, aki - mivel nem használta fel a jegyét, a légitársaság tudomása szerint - el sem utazott? Nyilván megpróbálják eladni a meg nem jelent utas visszaúti helyét másnak.
Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2012.01.15. 17:25:00
Mivel kedvezményes volt a jegy, én se adnám vissza azt a felét, amit nem használtak ki, de az a minimum, hogy a visszaútra felszállhatna az utas, ha már egyszer kifizette...
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.01.15. 21:35:20
A visz-sza-út-ra va-ló he-lye ab-ban a pil-la-nat-ban meg-szünt lé-tez-ni, mi-kor nem csek-kolt be. Azt a lé-gi-tár-sa-ság más-nak ér-té-ke-sí-tet-te.
Eny-nyi.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2012.01.16. 08:09:05
Ráadásul a KLM ÁSZF (elolvastam) enyhén szólva sem egyértelmű a visszautat illetően, mert csak ennyit írnak:
If a Passenger fails to meet the Check-In Deadline the Passenger shall not be entitled to travel. The Carrier shall then be entitled to cancel the Passenger’s reservation and seat reserved for such Passenger and to dispose of the seat as the Carrier sees fit, without any liability toward the Passenger.
Ebben szó sincs arról, hogy a no-show a visszautat is törli, tehát ez a döntés maximum egy egyéni döntés lehetett és a KLM-es kisasszony ebben a határesetben az ügyfél kárára döntött - nem okés!
Figyel Castro 2012.01.16. 11:59:44
Figyel Castro 2012.01.16. 12:17:41
Shinjuku 2012.01.16. 15:25:09
Col.Maybourne 2012.01.16. 16:29:28
Pl a klm oldalan a jegyfoglalasnal a "Ticket Conditions" alatt a "More Info" gombra kattintva:
.
Change is permitted at a fee of EUR 50
Cancel
Cancellation is not permitted
No-show
No-show is not permitted.
Minimum stay
A minimum stay of 3 day(s) applies. A Sunday should be included in the stay.
Maximum stay
A maximum stay of 6 month(s) applies
Travel class
You will be travelling in N class with fare basis NSRNO.
Frequent flyer
Flying Blue members earn 374 Miles
Leggyengebbek kedveert tehat ujra:
A jegy buko mert:
1. NO SHOW
2. Minimum stay requirement not met.
Egyeb kerdes?
Col.Maybourne 2012.01.16. 16:32:36
Change
Change is permitted at no cost
Cancel
Cancellation is permitted at no cost.
No-show
No-show is permitted without having to pay a penalty fee
Maximum stay
A maximum stay of 6 month(s) applies
Travel class
You will be travelling in B class with fare basis BFFNO.
Frequent flyer
Flying Blue members earn 1500 Miles
Xezs 2012.01.16. 22:30:18
Míg azt sokan megértik, hogy mondjuk nem kapnak Magnat hangfalat egy noname áráért, addig a szolgáltatóiparban ez már nagyon neccesen értődik meg.
tz1 2012.01.18. 22:03:36
Ha kibéreltem a helyet, akkor az abban az időpontban az enyém, annyiért amennyiért adták. Ha nem használom fel az egyik vagy másik részét az az én bajom, de hogy töröljenek ez abszurdum, hiába van benne a feltételekben.
Kicsit jog alap nélküli gazdagodásnak (vagy mifenénk) gondolnám, de hát a nagyoknak mindent szabad"
Ha meg attól olcsó a jegy, mert néhány amatőr majd nem veszi észre az apróbetűst és triplán fizet, akkor meg egyenesen gusztustalannak érzem a légitársaságok tevékenységét.
Az meg egy másik dolog, hogy mennyiből tartani minden eladott retúr mellé, odaböffenteni, hogy" vigyázzá barom, mer csalok"? Ja, akkor drágáb lenne a jegy. Bocs elfelejtettem.
Erre is csak azt tudom mondani: Tojok minden bunkóra.
Keep walking!
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2012.01.19. 16:17:52
ezernyi ilyen panasz volt már, főleg a MALÉV-ra. el kellene olvasni a tájékoztatót is a jegyhez. a KLM oda-vissza jegyeket ad el, ha egy irányba nem utazol, lemondtál a másikról is. ennek a reptérnek fizetett díjakban van például jelentősége.
az ostobák csak ebből tanulnak.
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2012.01.19. 16:19:27
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2012.01.19. 16:24:39
némiképp csalódást keltő, hogy a Homárra minden faszság kikerül, az ilyen egyértelműek is.
Xezs 2012.01.19. 21:49:28
triarius 2012.01.21. 21:32:32
Az egyutas jegyek elsősorban azért drágábbak mint az oda-vissza jegyek, mert aki egy éven belül nem utazik vissza, az általában tartósan ott marad, többnyire kivándorló (ha csak tartós kiküldetésbe megy, általában egy év alatt akkor is hazajön), és nem nagyon van más választása mint megvenni a jegyet, tehát többet lehet kérni tőle.
Xezs 2012.01.22. 00:40:49
triarius 2012.01.22. 08:26:48
Xezs 2012.01.22. 10:03:42
Le van egyébként is írva a szabály, az már nem a társaság hibája, hogy olyanok akarnak repülni, akik még olvasni se tanultak meg, illetve nem tudják hogy mire való a telefon.
triarius 2012.01.22. 19:48:19
KopaszMercis 2012.01.23. 10:11:32
nincsen olyan, hogy extra profit mikor tanulja mar meg orbanisztan kozgazdasz retege az istenfaszat...
nezd nagyon egyszeru: o felajanlott neked egy komplett szolgaltatast, egy bizonyos arert.. ennyi erovel en hadd ugorjak ki ejtoernyovel utkozben, az sem kerul penzbe senkinek.. kicsit hideg lesz nektek, amig kinyitjuk az ajtot, de az is ingyer van...
Hagyjuk mar.. letezik az a szolgaltatas, amirol beszelgetunk, annak mas az ara.. ha megfizeted, akkor jogos a hoborges. Ugy donottel nem fizeted meg, akkor maradj szepen csendben. Opciokent ott van. A Te dontesed, senki semmire nem kotelezett... jo hogy nem mesz be a mekibe es balehzol hogy neked vegyek elo a szemetbol a kajat es adjak oda ingyen, hiszen ugyis kidobnak. Ugyanmar..
Globetrotter2014 2012.01.23. 10:38:30
A baj az az ilyen szolgáltatásokkal, hogy közel monpol jellegűek és az ASZFekben nem nagyon hagynak neked lehetőséget alkudozásra. Ahogy elnéztem még utazűási irodáknak sem.
Ez nem a sarki piac baxki, mágha a régi kiomcsi rendszerből áttérve "piacgazdaságnak" is hívták, a normális rendszerekben van hagyománya a foygasztóvédelemnek, és nem csak az önszabályozás szintjén...
Ilyen jogviszonyokat általában le szoktűk szabályozni, pont azért hogy ne tehessen meg mindent egy mopolhelyzetben lévő szolgáltató.
Te a szolgáltatást megredelted és kfizetted. Nem hagysz semmilyen járulékos költséget magad után. A polgári jogban vannak bizonyos szabályok szerődési aránytalanságra ez tipikusan egy olyan helyzet amikor a "szerződésszegés" követlezményei nem állnak arányosságban az okozott "kárral".
KopaszMercis 2012.01.23. 10:52:39
Ha monopolisztikus piacrol beszelsz, akkor holt teher vesztesegnek hivjak, nem extra profitnak. Minden profit extra, vagy semelyik sem az. Tokeletesen redundans, mint beimportalni, kiexportalni stb.
Raadasul ezek tipikusan azok a piacok, amik tenylegesen az optimalis uzemmeret miatt monopolisztikusak, nem azert mert gonoszak a szolgaltatok. Amugy pedig verseny van.. lasd fapados. A repules amugy igencsak le van szabalyozva, ha nem hiszed el, probaljal meg elkotni egy 747-est es new york felett elrepulni. Hamar megtanulod.
Nezd itt a kovetkezorol van szo, es egy aprosagban lehet igazad: barki akit nem egy akolba szult bele az anyja tudja, hogy ez igy megy.. ha lemondod A utat ha "kici occo" megoldasban vagy nem fapadosnal B-nek kuka.. ez teljesen trivialis. Ez a piaci igy mukodik. Ha nem tetszik, akkor be lehet faradni a legitarsasag irodajaba es felgyujtani magad... tiltakozni ugy kell. Vagy szolni a T. fityisz kepviselonek hogy valtoztassak meg a torvenyt. De barmi mas csak a hoborgo tuloksagarol tesz tanubizonysagot.. attol fuggetlenul, hogy ez a rendszer igazsagos-e vagy sem.
Szerintem amugy az, mert az opcio ott van, az hogy valaki furko ahhoz, hogy igenybevegye, az meg a sajat dontese.. a legitarsasagnak semmi koze hozza.
Globetrotter2014 2012.01.23. 11:18:51
Nyilvánn ez az egyik fő ok amiért szerintem itt nem lehet a hagyományos oligpolium struktrák közé venni, mert ezek nem a régi nemzeti startégiai ágazat miatt speciális helyzetet élveznek, többek között a II VH idején nyugaton, vagy nálunk az tákosban államosítva vagy legalább monolizálva voltak (lásd Panam).
Szerintem ha hasonlatot keresünk, akkor nem annyira a hagyományos piaci szeokáltatás a refeencia, hanem a más régi nemzeti startégiai ágazat miatt engedélyezett monpóliumból ex ante szabályozással fellazított ágatzatok érdekesek).
A szerződés felmondása az egy dolog, persze hogy a légitársaságok nem akarják visszaadni az akciós jegy árát. A kiárusításban vett ruha sem cserélhető be. Ugyanakkor a no show olyan szabály mintha a telefonszolgáltató kikapcsolná a flat rate telefonos előfizetésed, mert nem hívtál fel senkit abban a hónapban. A légitársaságnak nincs semmiylen kára ha nem ülsz fel a járatra.
Ugyanakkor a légitársaságok lazán megjátszhatják a 800 eurós jeggyel is a no-showt, és lazán eladhatjáék neked ennyiért az utolsó jegyeket, amit egy normális versenyhelyzetben nem tennének.
Igazból nekem a no show egy igazi állami privilégizált vállakozás erőfölényes egyoldalú intézkedésenek tűnik. Ilyet a legtöbb ágazatban a verseny vagy a szabályozás miatt nem tudnának (pláne iparág szerte elfogadottan) alkalmazni.
És mivel iylen szabályt senki sem alkalmaz más ágazatokban, az utas rendszerint értetlenkedve áll előtte amikor alkalmazzák rá. Ahogy az overbookingot is.
KopaszMercis 2012.01.23. 11:46:54
"A légitársaságnak nincs semmiylen kára ha nem ülsz fel a járatra. "
Ez az eszenciaja a mondandodnak, es ebben az alternativ koltseg miatt tevedsz. O eladhatta volna azt a jegyet masnak dragabban, ha te koran olcson nem foglalod be. Tehat igenis van.. amugy tulsagosan gyakorlatias oldalrol kozelited az egeszet. Az elmeleti resze okosan ki van talalva, es alkalmazhato, mukodo okos modell.. van alternativaja is a fapados, lehet arra is jegyet venni.
Mellesleg, ha ennyire gyakorlatias oldalrol kozelitjuk meg a dolgot, mert reszemrol OK, akkor kerlek abba gondoljal bele, hogy hogyan beszelhetsz verseny hianyarol, amikor mar olcsobb repulni sokszor mint buszozni.
Verseny az van, a repules tipikusan logisztikai remelom, es szajbakurjak azt aki ebbe belerondit. A legnagyobb adatbazis a vilagon a legikozlekedese.. nagyobb mint az urprogramoket, vagy hadseregeke.
Hogy igazsagos-e igy az 1.0 jozsival aki baszik utana nezni? Valszeg kibaszas, de aki hulye...
triarius 2012.01.23. 13:06:00
más kérdés, hogy főként a marxista és általában a baloldali közgazdászok alkalmazzák, tehát természetesen lehet vele egyet nem érteni. Vitatott.
Egyébként a légitársaságok biztosan nem tartoznak az extraprofitot kaszálók közé, többségük a csőd határán egyensúlyoz, jónéhány csődbe is ment már. Szépen látszik, hogy amíg a repülés mindenütt állami monopólium volt, addig hatalmasat kaszáltak, mióta azonban a legtöbb útvonalon liberalizálták, az árak és a profit meredeken csökkent (noha egyébként több ember utazik). Ahol pedig fennmaradt a monopólium, ott most is az egekben vannak az árak.
Én semmit kivetnivalót nem találok abban a gyakorlatban, hogy tiltják a "throw-away ticketing" rendszert, főként, hogy aki előre tudja, hogy nem fog utazni, az előre szólhat és elrendezheti a dolgot.
KopaszMercis 2012.01.23. 13:21:10
Neharagudj, de en itt egzakt tudomanyokrol beszelek, nem pedig mindenfele kereszteny, kommunista stb babonanak alig csufolhato okorfaszsagok mesterkelt hangzatos balfaszoknak valo terminis technikusairol. Amit belinkeltel az nem relevans.
Nincsen olyan mikorokonomiai fogalom, hogy extra profit es sosem lesz, mert egy nem letezo dolog. Egyuegy fasszopokkal meglehet etetni, hogy ilyesmi biztos van. Nincsen.
triarius 2012.01.23. 15:14:00
Biztos ötösre vizsgáztál mikroökonómiából (én is vizsgáztam belőle), de azért még nem kell lefasszopózni azt, akit másként gondol egy-két dolgot.
A közgazdaságtan nem egzakt tudomány, amit nagyon jól láthatunk ma is, amikor Nobel-díjas tudósok egymásnak homlokegyenest ellentmondó nézeteket vallanak arról, hogy adott helyzetben mi a teendő, mi a helyes vagy éppen helytelen intézkedés. Meg egy sor más kérdésben is.
Az extraprofit (superprofit, surplus profit) fogalmát elég komoly, nem éppen "fasszopó" kategóriába tartozó közgazdászok is használják, az ausztrál kormány pedig nem attól sem riadt vissza, hogy megadóztassa az extraprofitot (super profit tax). Talán magyarázd el nekik, hogy milyen barmok.
KopaszMercis 2012.01.23. 16:10:39
Akkor finomabban: hazudhatsz magadnak olyan valosagot, amilyet szeretnel. Nincsen ilyen fogalom es nem is lesz.
Az meg, hogy az emeltszintu mikrookonomia hatarvideken akadnak ujjitasok nem azt jelenti, hogy a jol definialt mukodo alapfogalmak a politikai retorikahoz tenylegesen kepesek alkalmazkodni. Akkor sem ha 7-esre vizsgaztal mikorbol.
Xezs 2012.01.23. 19:58:30
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.01.23. 20:17:52
Mondjuk az is erdekes, ha valaki mar a jegy elso felet leutazta, akkor ezen az alapon visszakovetelhetnek tole a visszaut arat ha nem utazik vissza?:D:D:D
tejcsokoládé (törölt) 2012.01.27. 14:16:10
egyébként a tisztességes viselkedésnek nem kéne árfüggőnek lennie.
DePassant 2012.02.13. 05:15:18
(IGEN)
Ha sokszor és hosszú időn keresztül csinálod a throwaway ticketing-et, és még elég "okos" is vagy hozzá, hogy a törzsutas kártya számodat is megadod a foglalásnál, előbb vagy utóbb szemet fog szúrni a légitársaságnak, mentek már ilyen dolog miatt bíróságra a légitársaságok, bár általában amennyire tudom vesztettek. Viszont azt simán megcsinálhatják, hogy az addig összegyűjtött mérföldjeidet elveszik (van akinek ez óriási érvágás), meg azért jó ideig cseszegethetnek levelekkel, behajtókkal ilyenek :)
Szóval throwaway ticketinget csak ésszel vagy sehogyan. Ha érdekel a téma: Kenny blogja: etkt.blog.hu
gratulálok (törölt) 2012.04.08. 08:27:55
hiaba nem repult oda, az oda-vissza ut 1 repulojegynek szamit...
Logikusan ha nem repult oda, akkor nincs ott, ahonnan vissza akar repulni.
Illetve nem kezdte meg az odarepulest, a kozepen nem lehet becsatlakozni, de ehhez rutinos utazonak kell lenni, hogy egyszeri ember felfogja..