Tékozló Homár

Törölte a jegyét a KLM

2012.01.12. 12:42 | jackyll | 338 komment

Naiv ügyfél úgy gondolta, hogy retúrjegye jó lesz visszafelé, ha odafele nem használta. Tévedett. A törölt jegy árát nem térítették vissza, sőt egy újat vetettek vele 500 fontért.

Szeretném megosztani az óvatlan és becsületes, leendő utazóval az alábbi kis történetet. Igen tanulságos és nagyon sok pénzbe kerülhet annak aki nem olvas el minden apró betűs részt: Lányom és barátja decemberi ide és január elei vissza útra retúr jegyet vett a KLM menetrend szerinti járatra Glasgow - Amsterdam - Budapest útvonalra és vissza. A jegyeket  jó előre megvették és ki is fizették a megadott árakat. Lányom meg is érkezett a megvásárolt jegy szerinti időpontban, azonban barátja, sürgős és nem várt orvosi problémák miatt csak később és egy más városból érkezett meg Budapestre. Az eredeti jegyét nem váltotta vissza, hisz együtt és az eredeti járattal utaztak (volna) vissza. A hatalmas pofára esés akkor következett be, amikor január elején kimentünk Liszt Ferihegyre és a becsekkoláskor közölték a fiúval, hogy nincs érvényes jegye!


A KLM információs pultnál elmondták, hogy ez természetes, hisz ide fele nem csekkolt be a gépbe, azaz nem utazott így hát a rendszer automatikusan törölte a visszaútra szóló jegyét is! És természetesen pénzt sem térítenek vissza! Hivatkozva a saját szabályzatukra. De előzékenyen javasolták, hogy vegyen egy jegyet az első osztályra mert ott van még hely. Potom 870 angol fontért! Itt kell megjegyeznem, hogy az eredeti retúr jegy 140 angol fontba került. Mindkét fiatal diák és ösztöndíjból tanul.

Az, hogy mégsem ennyiért voltunk kénytelenek egy új jegyet venni csak annak volt köszönhető, hogy az információs pultnál ülő hölgy, együtt érezve velünk  segített egy "olcsóbb" megoldást találni ami potom 505 fontba került. Csak!

Nos, ezt én közönséges bűncselekménynek tartom, hisz jogszerűtlenül eladták a megvásárolt és kifizetett szolgáltatást/terméket. Semmiféle előzetes értesítést erről nem adtak. Végül vissza sem térítették a visszaút (tehát még nem felhasznált) rész árát. Majd erőfölényükkel visszaélve, kihasználva az utas kényszerhelyzetét rábírták, hogy jóval drágábban vegyen még egy jegyet. Az már csak a hab a tortán, hogy az egyszer már kifizetett helyet a gépen eladták valaki másnak is.

Na ezt hívják Európai kultúrának, tisztességes üzleti versenyszellemnek, ahol a vevő a király! Ehhez az Európához kellett nekünk csatlakozni. Semmi más nem számít, mint a  gusztustalan és pofátlan pénz és profithajhászás. Várom a világvégét mert itt az ideje a totális erkölcsi tisztulásnak!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Maddness69 2012.01.12. 17:54:10

"...ezt én közönséges bűncselekménynek tartom..." Magam is így vagyok sok mindennel kapcsolatban, viszont itt szeretném megjegyezni, csak nagyon óvatosan - hiszem ismerem az anyukákat - hogy ezt nagyon sok ember, köztük sok igen magas beosztásban lévő, meglehetősen gazdag is nagy ívben és magasról...
Tetszettem volna egy másik bolygóra születni a jó édes k anyámat.:)

(A srác egyébként, de lehet, hogy a lányod is egy balfasz. A srác biztosan! Segítettem?:)

VilMarci 2012.01.12. 17:55:34

@Dilettáns: Az már csak halkan tegyük hozzá, hogy sok dombornyomott kártyához alapból jár ilyen biztosítás, érdemes lenne megnézni, hogy amivel a jegyet vásárolták, ahhoz tartozik-e.

regress 2012.01.12. 18:00:06

dec.23-án utaztam volna haza frankfurtból,malév géppel.a jegyet nov.rendeltem neten.aztán nem lett helyem,másnak is eladták.azt mondták ,ez nem ritka.végül német géppel jöttem haza,szerencsére ingyen

Dilettáns 2012.01.12. 18:00:52

@VilMarci: még az is lehet, de a bankkártyákhoz jellemzően csak balesetbiztosítás jár, és az is csak külföldi tartózkodás esetén.

szega85 2012.01.12. 18:03:08

Én a Lufthansa-nál dolgozom, és 2-3 éve a Call Centerben is lehúztam egy évet.

Gondolom IATA által megfogalmazott szabály a posztban említett sérelem, amit egyszerűen "sequence of coupons"-nak hívnak. Ha egy jegyben több út is szerepel, azt sorrendben - értsd időrendben - kell leutazni, és bármelyik út kihagyása a jegy automatikus törlését vonja maga után.

De ahogy belekukkantottam a hozzászólásokba ez más légitársaságnál is így van, szóval nem meglepő, csak max az utas nem tud róla. Itt a józan paraszti ész nem használ, mindennek utána kell kérdezni.
Sőt, el is kerülhette volna ezt az egészet. Ha orvosi probléma miatt nem használta fel az első részt, ha betelefonál, közli a tényt akár pár órával az út előtt is, valószínűleg el tudták volna akár ingyen intézni, hogy átteszik a jegyét a kívánt későbbi gépre, max egy rebooking fee-t (újrafoglalási díj) kell fizetnie, de mivel orvosi eset, lehet kapott volna rá egy waiver-t (engedély kb) és attól is eltekintenek.
Mármint nálunk ez így működik.

A legszebb a légi-közlekedésben, hogy rengeteg embernek fogalma sincs hogyan működik. Persze ez nem feltétlenül az ő hibájuk....

Ha pl. nem fapadossal repül az ember és nem kapja meg a csomagját, szentségel, csak az nem jut eszébe, hogy lehet a saját biztonsága érdekében nem vitték el a csomagját, mert mondjuk súlykritikus volt a gép, és inkább otthagytak pár csomagot még, csak rendben fel- és le tudjon szállni a gép...

ier6w7i 2012.01.12. 18:08:42

Együttérzek a posztolóval, biztos nagyon kellemetlen volt, de sajnos ez bizony így van, a légitársaságok így járnak el és félek, hogy a Kondícióikban ez benne is van feketén-fehéren.

Ha ezt a szabályt ismeri az utazó, akkor ezt a helyzetet úgy lehet elkerülni, hogy ha utazás előtt, amikor kiderül, hogy az odafelé szóló jegyet nem használja fel, akkor ezt jelzi/bejelenti, mert akkor kvázi 'beírják', hogy ment kifelé és nyitva hagyják a visszafelé szóló jegyet. Van ilyen, létezik, sajnos ismerni kell és utána kell járni.

Col.Maybourne 2012.01.12. 18:10:12

@szega85: Arrol persze nem szol a fama, hogy mitol lett sulykritikus a gep... Csak nem a jol fizeto express cuccosert? A cargo holdba inkabb rakunk 4€/kg arut, mint borondot ugye?

2012.01.12. 18:11:09

Hogy mindenki szamara egyertelmu legyen, a retur jegy ara nem egyezik meg ugyanazon utakra szolo 2 egyiranyu jegyevel:

BUD-JFK Jan/16-Jan/23 retur KLM $567
BUD-JFK Jan/16 egyiranyu KLM $2,854
JFK-BUD Jan/23 egyiranyu KLM $2,631

Tehat, retur jegy $567 vs. 2 egyiranyu ugyanazokra a jaratokra, ugyanarra az idopontra $5,485. Tehat majdnem $5000 kulonbseg (arak az expedia-rol).

Ahogyan korabban is irtak, ezert ervenytelen a retur jegy az elso szakasz fel nem hasznalasa eseten. Ellenkezo esetben vennel egy returt ~$500-ert, majd utaznal csak egy iranyban, es maris kerestel rajta ~$2,000-t.

szega85 2012.01.12. 18:11:30

@Col.Maybourne: A cargo-nak kisebb a prioritása, mint a csomagé.... Ez egy elég alapvető szabály.

Shinjuku 2012.01.12. 18:15:50

@hazank fia: A levezetes szep, a kovetkeztetes nem de azert tetszetos. :) Nem ez az oka, hogy nem ervenyes a retur masik fele (a one-way jegyek valoszinuleg mind full-fare arak) de szepen demonstralja hogy ha ki akarsz menni nyujorkba es ott is akarsz maradni, azert erdemes returjegyet venni.

Col.Maybourne 2012.01.12. 18:15:51

@szega85: Te lehet, hogy a Lufinal dolgozol, de en 10 eve vagyok Star Gold es SkyTeam Platinum (lifetime) statusu utas. Picit tobbet tudok a repulesrol testkozelbol, mint te az irodabol. A legitarsasagok magasrol tesznek a szabalyra, az instant cash mindig elonyben van... ;)

Shinjuku 2012.01.12. 18:17:32

@Col.Maybourne: Nekem meg az apukam ismert valakit akinek a nagybatyja egyszer beszelt egy olyan ember hugaval, aki el tudta fingani a Marseillaise-t.

ManituSolarNagyker 2012.01.12. 18:17:43

Sajnos így van, én már jártam így, benne van minden légitársaság szabályzatában.

egyébként valamennyire logikus (most, hogy már nem vagyok ideges miatta, 10 évvel később).
Hiszen ha nem jöttél el elsőre, nem is jeleztél, miből kéne gondolnia légitársaságnak, hogy közben más úton meg odajutottál - és nyilván eladják a helyet másnak.

bár gondolom ez most senkit se nyugtat meg, de legalább más tanul belőle.

ier6w7i 2012.01.12. 18:20:14

A légiközlekedésben nagyon érdekes az árképzés! Így fordulhat elő az az eset, hogy Brüsszelbe repülve (csüt mentem és pénteken jöttem) olcsóbb volt venni egy retur Bud-Bru (csüt indulással) és külön egy retur Bru-Bud (pénteki indulással) jegyet és beírni, hogy a hétvégét a célállomáson töltöm.
Odafelé az egyik, visszafelé a másik jegy első kuponját használtam fel és utána akár mehet a kukába a két visszaút kupon, mert olcsóbb volt a két jegy együtt mint egy Cs-P oda-vissza.

2012.01.12. 18:20:24

@Shinjuku: Igazad van. Hozzateszem meg, hogy a legdragabb retur (ami lehet meg mindig nem full-fare) is mindig alatta marad a 2 egyiranyunak. $1500 felett meg nem lattam erre az utvonalra retur jegyet, legitarsasagtol fuggetlenul.

Ellensúly 2012.01.12. 18:22:28

Svédországba repültem pár éve, és megnéztem, mennyi Malévval és mennyi WizzAirrel. Mivel a WizzAir odafelé fillérekért volt, úgy terveztem, hogy odafelé azzal, visszafelé Malévval jövök. Igen ám, csakhogy a Malév egy útra szóló jegye majdnem háromszor annyiba került, mint a retúr! Felhívtam őket, nem tévedés-e, és azt mondták, ez teljesen természetes. A hölgy azt is említette, hogy ha retúrt veszek, és nem jelenek meg az odaúti beszállásnál, bukom az egészet.

ier6w7i 2012.01.12. 18:24:09

@Ellensúly: És ha svédországi indulással veszed és nem használod fel a visszautat?

Pan Modry 2012.01.12. 18:24:33

Ez minden legitarsasagnal igy van ahol two way ticketet foglalsz.
Szar ugy, en sem szeretem, de ez nem klm specifikus.

Shinjuku 2012.01.12. 18:24:53

@hazank fia: Mmmgen... en mar megprobaltam kiokoskodni hogy mikor erdemes jegyet venni es mire de egyelore meg nem sikerult rajonnom... Van a 21 napos arkepzes, a 14 napos arkepzes meg az a rakat osztaly... egy ideje feladtam es inkabb megkerdezem egy nalam okosabbtol (aki szinten nem tudja.) :)

szega85 2012.01.12. 18:25:06

@Col.Maybourne: Nos, rálépek arra az útra, amit mindig is elvetettem....:

Akkor biztos tudod mit csinál a Load Control-er a Star Alliance-nél...

Csak még egy mondat a "testközel"-ről.
Minden egyes percben telefonon kommunikálunk a világ bármely repterével/rámpájával, mivel mi sem egyedül végezzük a munkánkat.

Ja, és azt is tudod gondolom, hogy elég olcsón utazunk, úgy hogy repültem én is párszor...

De tényleg nem akarok vitatkozni, a meggyőződéseden már most látom, hogy nem lehet változtatni, nem is célom.
Viszont legalább azokat a tényeket/szabályokat ne kérdőjelezd meg kérlek, amik alapján nap, mint nap dolgozom.
Órákat és oldalakat lehetne írni csak a weight-critical helyzetről, a trim-critical-t eddig nem is említettük, a kettő együtt még szebb, de tényleg nem akarok belemenni...

Shinjuku 2012.01.12. 18:28:35

@szega85: Latom, a te apukad is ismerte az illetot, akit az elozo hozzaszolasomban emlitettem... :)

szega85 2012.01.12. 18:31:18

@Shinjuku: Azt tudom mondani, Lufinál mi a helyzet.

Minél olcsóbb a jegy, annál szigorúbbak a feltételek. Minél közelebb van az utazás időpontja, annál szigorúbb feltételű a jegy.
Economy class-on kb 14 különböző jegykategória van. Ennek a nagy része mind külön kondíciókkal rendelkezik.
Hívj fel egy call-centert, vagy menj be egy utazási irodába, elmagyarázzák, hogy melyik-merre-hány méter.
Általánosságban.

Shinjuku 2012.01.12. 18:32:30

@szega85: Vicc volt... :) :) :) A Col. Maybourne elozo igen szereny hozzaszolasa alatt keresd a valaszt. :)

szega85 2012.01.12. 18:35:01

@Shinjuku: biztosan. :)

Ezért nem szeretek senkivel leállni "vitatkozni" kommentekben. Egyszer hozzászólok valamihez, amihez valamennyire értek is, és azonnal kapja az ember az ívet.

Shinjuku 2012.01.12. 18:36:08

@szega85: Igazabol nem is szeretnem atlatni... Valahol hallottam (az apukam ismert valakit... :) ) hogy eleg bonyolult szamitogepes algoritmus van arra hogy eppen melyik kategoriaju jegyarat ajanlja fel a rendszer es ez is allandoan valtozik... Igy is tul sokat toltok az eletembol repulotereken.

Col.Maybourne 2012.01.12. 18:38:16

@Shinjuku: Az irigykedes a 7 fo bun egyike. Cheers from AF995, upper deck:)

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2012.01.12. 18:39:03

@szega85: gigaoff. Meg tudnad mondani, mi a halalt jelent az alabbi?

"VALIDATE ADJACENT LINE OF FLIGHT FARE COMPONENTS ONLY"

Danke!

This_is_Sparta (törölt) 2012.01.12. 18:40:16

A végén az a világvége dolog, azért elég durva!

Azért mert a posztolónak elgurult a gyógyszere és még balf.sz is volt, miért kellene az emberiségnek elpusztulnia!?

Shinjuku 2012.01.12. 18:41:54

@Col.Maybourne: :) Akkor siess, meg nem csuktak be az ajtot. Meg mak hogy Joburgbol nem az Atlanti-ocean folott megy az AF. :) Nem irigyellek mert tudom milyen szar allandoan mashol lenni. De en legalabb nem kompenzalom ezt a hianyerzetet azzal, hogy masokat okositok es azt nyomom hogy milyen fasza neke.

Col.Maybourne 2012.01.12. 18:46:20

@Shinjuku: Respect! Megyek haza Skandinaviaba... Lesz egy kis homersekletkulonbseg. Tovabbi jo szorakozast, doors closing soon, champaigne is en route, Maybourne out.

szega85 2012.01.12. 18:49:15

@KennyOMG: Hmm.. érdekes.
Gondolom valamilyen jegykondícióból bányásztad ki.

Azt hiszem ez számodra nem jelent sokat, a ticketing (jegykiállítás) részlegnek egy szabály, hogy csak egymás melletti fare-eket adjanak ki.(ha jól értem)

Megmondom őszintén nem értem miért jó ez, egy flexibilis jegynél szinte bármilyen fare-t lehetett bármilyennel kombinálni, a szigorúbbnál meg alig valamivel.

Remélem segítettem.

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2012.01.12. 18:58:30

@szega85: Oke, mit jelent az "egymas melleti fare-ek"?

Egyebkent igazad van, a Lufi altalaban tenyleg nem enged kombinalni, de sokan masok igen, ezert is vagyok kivancsi.

flamer 2012.01.12. 18:58:47

Azért már ideje lenne, hogy valaki jól fejbeverje a légitársaságokat amiatt, amit a retúrjegyekkel művelnek.

Shinjuku 2012.01.12. 19:06:30

@flamer: Miert? Lehet olyan jegyet is venni, ami kulon is ervenyes oda is vissza is. Csak kurva draga.

jooasszony 2012.01.12. 19:10:48

Sajnos minden ilyen különlegesen olcsó szolgáltatásnak az ASZF-je nagyon részletes és szigorú ezért ritkán tudjuk végignézni. .. de (!!!) amikor eltérünk a "normál" felhasználásástól (pl. az odaút elmaradása stb..), akkor sajnos mindig utána kell érdeklődni, hogy ennek van-e hatása a szolgáltatás további igénybevételére

Fo Soma 2012.01.12. 19:53:50

Nagyon vicces az itt írdogáló KLM-t posztolók érvelése: "kíváncsi vagyok hány oldalt kell átolvasni egy jegy megvételekor" meg "de igazán nem lenne fáradság nekik megengedni". Képzeljétek nem így megy, buta parasztok :( Ha veszel 1 db jegyet, akkor az asszonnyal se jelenhetsz meg a gépnél, hogy ugyan hozzák már el őt is, mert fontos neked. A műveletlen parasztok utazzanak busszal Krkre meg charterrel Rodoszra, ne ilyen bonyolult dolgokba üssék az orrukat, mint egyéni utazás.

szega85 2012.01.12. 19:59:27

@KennyOMG: Gondolom a "sorban" egymás mellett lévő, árban és kondíciókban hasonló/megegyező fare-ekre gondol, de csak így egy kiragadott mondatból nem megy több. Sorry.

lordjim 2012.01.12. 20:14:26

@Col.Maybourne: Mi vaaan?Platina van a lábadban? Kirrrrrály!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.12. 22:09:17

@igazságos: "te se ismerted el, mikor nem volt igazad"

Nem értem, mit akarsz. Nem szokott nem igazam lenni. Az szánalmas, mikor valaki hülyeséget beszél, és még csak nem is tud róla.

De hogy jön ez ide?

megamenn 2012.01.13. 09:00:53

@atpijkamo:
"Nem szokott nem igazam lenni"
Esszem fasszom megáll !

Gabiiiiii 2012.01.13. 10:09:53

@VilMarci: a baleset-betegseg-poggyaszbiztositas tok mas,ami a kartyakhoz tartozik,az nem jo jegylemondasra,arra masfajta van...Atlagban a total jegy aranak az 5%-a,de lehetnek ennel olcsobb konsturkciok is

VilMarci 2012.01.13. 10:22:26

@Gabiiiiii: Lehet,hogy hiba volt általánosítani. Az Amex kártyámhoz van útlemondási biztosítás is, most megnéztem a Visa és MC kártyákat a bankomnál, és csak késésre vonatkozik.

Gabiiiiii 2012.01.13. 10:40:08

@VilMarci: en is csak pontositottam...Mar a kartyas balesetbiztositasoknal is erdemes atolvasni ,mire es milyen osszegre vonatkozik,mert van,amelyik egy foghuzas osszeget sem fedezi,ebben az esetben erdemes pluszban kulon biztositast kotni..De ugye ezt is el kell olvasni az utasnak elobb,nem utolag okoskodni

2012.01.13. 15:36:14

@Arilian: a reptársaságok kartellben állnak a szállodásokkal, ezért a kinti alvás a turizmus ópiuma, tehát a szállodásnak bevételt generál a pilóta és nem arra van kitalálva returjegy kedvezménye, amit a szállodás ad a repülősnek, hogy kollégisták repkedjenek vele. Teccikérteni ?

ptspts 2012.01.13. 21:26:26

Egy ismerősömmel is történt hasonló. Egy háromszög alakú utazás középső szakaszát akarta kihagyni. Előre e-mailben megkérdezte, igénybe veheti-e a harmadik szakaszt, ha a másodikat kihagyja. E-mailben egy nem túl egyértelmű igent válaszoltak. Ezután az első szakasz előtt, a becsekkolásnál megkérdezte. Nemet válaszoltak. A kinyomtatott e-mailre azt mondták, hogy az is nemet jelent. Végül kihagyta a középső szakaszt, és írt egy e-mailt, melyre azt írták vissza, hogy a harmadik szakasz elveszett. Ezután telefonon azt a választ kapta, hogy a harmadik szakasza még érvényes. Végül fapofával becsekkolt, visszavitték.

Néha jó az utasnak, ha a légitársaságon belül sincs konzisztencia.

A Tyne folyó déli partja 2012.01.13. 21:37:01

mielőtt elolvasnám lehet, hogy már írta valaki, de: ennek mi köze Ferihegyhez? vagy bármi magyarnak? ez a KLM, egyrészt, másrészt mindenhol így van, akármelyik repülőtársaságnál, sőt, vonatnál is. ha retúrjegyet vesz az ember az bizony más, mint két single jegy. csakis saját maguknak köszönhető.

A Tyne folyó déli partja 2012.01.13. 21:42:44

@varvizib: "egy retúrjegy az pont a duplájába kerül egy egy útra szóló jegynek, nem"

repülőnél nem feltétlenül. sőt. de még a vonatnál se, legalábbis, errefelé. ja, és még a busznál se.

A Tyne folyó déli partja 2012.01.13. 21:52:08

@SINGLETON99: arról nem is beszélve, hogy mikor megvette a retúrjegyet, az úgymond egy jegynek számít. nem szállt fel odafele, miből kellett volna tudnia a légitársaságnak, hogy visszafele majd jönni akar? egy jegynek számít, szóval nyilván az egészet törölték. amúgy meg, nehogy már a légitársaság kezdjen bébiszitterkedni az utas felett, hogy nem szállt fel a gépre, hát hol is van, nehogy már nekik kelljen utánajárni.

A Tyne folyó déli partja 2012.01.13. 22:04:40

@itsa: te fogd már fel, hogy az a retúrjegy EGY darab jegy volt. nem teljesítette az első részt, semmis. hiába fizetett ki x. fontot rá, az a oda-vissza útra szólt, egyetlenegy jegynek számított. ha csak visszafele jön, az egy single jegy, NEM a retúr, igenis kell vennie egy single jegyet. mások az árak, feltételek, minden. NEM fizette ki elsőre, mert az nem az a jegy volt.

azbest 2012.01.14. 01:16:07

Jellemző, a többség még tapsikol is ahhoz, ha átverik. Gratulálok. Ilyen az amikor a hülyeség szorgalommal társul.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2012.01.14. 01:26:06

De az akkor is fura, hogy nem fizetik vissza a benyelt jegy árát.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2012.01.14. 01:27:35

@horex: Nem jó a példád. A következőképpen lenne helyes:

100 csavart venne 50-ért, ki is fizeti, majd meggondolja magát, és csak egyet kér, a boltos meg azt mondja, hogy nem adja oda, csak ha fizet 500-at, és az előzőleg befizetett pénzt nem kapja vissza.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2012.01.14. 01:28:46

Szóval itt az a gond, hogy oké, hogy csak a visszautat akarta felhasznáni, de a teljes retúrjegyet kifizette, innentől kezdve a légitársaságnak tök mindegy, hogy valóban ül-e valaki a kifizetett helyen, vagy üres marad, hiszen a hely ki van fizetve.

fuckleberry hinn 2012.01.14. 01:34:29

@Peti817172M: A visszaútra már nem volt helye. Attól a pillanattól, hogy nem csekkolt be odafelé.

Xezs 2012.01.14. 14:33:59

@balintus: Ha nem az ÁSZF-ben a helye a fontos infonak, akkor mégis hol? Fészbúkon vagy twitteren?

Xezs 2012.01.14. 14:48:26

@A Tyne folyó déli partja: Amikor vonatot említesz, akkor a MÁV-ra is gondolsz? Csak azért kérdezem, mert ott nem tudják ellenőrizni, hogy odafele utaztál-e, mert az, hogy a jegyre nincs ráfirkálva (egyébként tudja valaki, hogy mit firkálnak rá? csak bekarikázzák aztán kész) semmi, az jelentheti azt is, hogy a kalauz részegen feküdt a büfékocsiban, amíg te odautaztál.

Na meg ugye firkálni az utas is tud.

Szóval az érdekel hogy a mávra gondoltál elsősorban, vagy valamilyen nemzetközi vonatra?

A Tyne folyó déli partja 2012.01.14. 19:24:07

@Xezs: mávval nagyon régen utaztam már, nemzetközivel tán soha, az itteni vonatra gondolok. na meg a repülőre, ami viszont pláne így van, légitársaságtól függetlenül.

balintus · http://napoleon.blog.hu 2012.01.14. 22:15:54

@Xezs: miért kell egy alapvetően inkorrekt gyakorlatot ennyire védeni?
Egy normális cég nem átcseszni akarja az ügyfeleit, hanem azt akarja hogy újra vásároljanak. Az ÁSZF-be rejtett fontos kritériumok csak az ügyfél átverésére alkalmasak, mert a tipikus ÁSZF mind nyelvezetében, mind terjedelmében ALKALMATLAN az ügyfél megfelelő tájékoztatására. Az ÁSZF egy szükséges rossz, aminek a fontosabb részeit a normális cég a saját jó hírneve érdekében az ügyfél szájába rágja. Különösen, ha egy olyan hülye és életszerűtlen szabályról van szó, mint hogy a visszaút megkezdése az odaúton kezdődik. Feltételezem hogy a légiutasok 90% elég ritkán repül ahhoz, hogy belefusson egy ilyen sallerba ha nem írja a repülőtársaság piros nagybetűkkel az OK gomb mellé ezt.
Egyébként meg, ha a retúr jegy nem lehet single jegy, akkor a visszaút elmulasztását is szankcionálni KELL egyébként az egész érvelés borul.

balintus · http://napoleon.blog.hu 2012.01.14. 22:19:38

@ptspts: ez a légitársaság most ellenséget akar magának, vagy elégedett ügyfelet? Fel nem tudom fogni, hogy egy nekik pénzbe nem kerülő dologért miért éri meg befenyíteni az ügyfelet. Különösen ha az ügyfél megbeszélte velük. És szerencsétlen vevőnek még így is izgulnia és cselezni kell. Az ilyen cég megérdemli a csődöt.

balintus · http://napoleon.blog.hu 2012.01.14. 22:21:26

Ez az egész kb olyan, mintha az étteremben vennél egy menüt, nem izlene a leves, otthagynád, ezért listaáron fizettetnék ki veled a főételt és a desszertet.

Xezs 2012.01.14. 23:56:35

@balintus: "a tipikus ÁSZF mind nyelvezetében, mind terjedelmében ALKALMATLAN az ügyfél megfelelő tájékoztatására"

Nem jó, fogalmazzuk át.

A tipikus ügyfél mind észbeli, mind szorgalombeli képességei alapján alkalmatlan az értő olvasásra.

Egyébként nem védem a céget, csupán annyit mondok, biztosan van valamilyen valós indoka ennek az eljárásnak, amit mi nem ismerünk. Valaki hívja fel őket és kérdezze meg. Addig csak találgatunk, meg acsarkodunk itt értelmetlenül.

EXLEXMAN 2012.01.15. 09:19:03

A jegy piaci áron lett eladva!
Az utas kifizette. A Holland Állam tervezett bevétele csak remélt haszon, mert nekem barátaim ott élnek, szinte haza megyek. Remélt haszonnak annyi! Ne mfizetek semmi extrát, eszem a barátaimmal amit ők főztek. Ők meg mikor jönnek hozzám, akkor itt esznek és élvezik az otthon barátságos szeretetét!

A KLM meg kapja be, mert ez inkorrektség!

YZ 2012.01.15. 11:41:00

@balintus: Nem. Ez olyan, mintha kikérnéd a levest és a főételt, majd a levesbe beleköpsz és visszaküldöd, fizetésnél meg hisztizel hogy nem vették le a számláról.

Hiszen kvázi eladhatatlanná tetted a levest. Ugyanezt tette a posztoló is az odaúti jegyével, hiszen a repülés pillanatáig nem derült ki a légitársaság számára, hogy ő valójában eladhatná másnak is a helyet.

És hogy miért is törlődik a visszaút? Miért tartanák fenn a helyet valakinek, aki - mivel nem használta fel a jegyét, a légitársaság tudomása szerint - el sem utazott? Nyilván megpróbálják eladni a meg nem jelent utas visszaúti helyét másnak.

Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2012.01.15. 17:25:00

Amellett, hogy ezt a légitársaságok évek óta így csinálják, leírják az ÁSZF-ben, illetve több helyütt is lehetett már erről olvasni (többek között a Homáron is), nem igazságos az eljárás.
Mivel kedvezményes volt a jegy, én se adnám vissza azt a felét, amit nem használtak ki, de az a minimum, hogy a visszaútra felszállhatna az utas, ha már egyszer kifizette...

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.01.15. 21:35:20

@Tribeca: Várj, leírom mégegyszer, hogy te is +értsd:
A visz-sza-út-ra va-ló he-lye ab-ban a pil-la-nat-ban meg-szünt lé-tez-ni, mi-kor nem csek-kolt be. Azt a lé-gi-tár-sa-ság más-nak ér-té-ke-sí-tet-te.
Eny-nyi.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.01.16. 08:09:05

nem értem, miért kell ekézni a posztolót. Az, hogy a retúrjegy törlődik az odajegy fel nem használásával, nekem is új, pedig elolvastam pár repjegy feltételt az évek során. Ráadásul nem is logikus a visszaút törlése, hiszen a légitársaságnak vajmi kevés köze van ahhoz, hogy a delinkvens miként utazik az egyik irányba - a jegynek rendelkezésre kell állnia az utazás pillanatáig.
Ráadásul a KLM ÁSZF (elolvastam) enyhén szólva sem egyértelmű a visszautat illetően, mert csak ennyit írnak:

If a Passenger fails to meet the Check-In Deadline the Passenger shall not be entitled to travel. The Carrier shall then be entitled to cancel the Passenger’s reservation and seat reserved for such Passenger and to dispose of the seat as the Carrier sees fit, without any liability toward the Passenger.

Ebben szó sincs arról, hogy a no-show a visszautat is törli, tehát ez a döntés maximum egy egyéni döntés lehetett és a KLM-es kisasszony ebben a határesetben az ügyfél kárára döntött - nem okés!

Figyel Castro 2012.01.16. 11:59:44

Na várjatok, akkor no-show, vagy check in? Ha becsekkolok online, de nem szallok fel a gepre, akkor marad a visszaut jegye?

Figyel Castro 2012.01.16. 12:17:41

@hazank fia: Ez ok, de ha csak az elso utat repulod le, vissza nem, azzal mit csinalnak? Ez diszkriminacio!

Shinjuku 2012.01.16. 15:25:09

ugy latom az utkozben megjelent uj kedves kommentelok nem olvasgatjak a tobbi kommentet, csak irnak ahogy jon.

Col.Maybourne 2012.01.16. 16:29:28

@Shinjuku: Jaja. Olvasni kene.
Pl a klm oldalan a jegyfoglalasnal a "Ticket Conditions" alatt a "More Info" gombra kattintva:
.
Change is permitted at a fee of EUR 50
Cancel
Cancellation is not permitted
No-show
No-show is not permitted.
Minimum stay
A minimum stay of 3 day(s) applies. A Sunday should be included in the stay.
Maximum stay
A maximum stay of 6 month(s) applies
Travel class
You will be travelling in N class with fare basis NSRNO.
Frequent flyer
Flying Blue members earn 374 Miles

Leggyengebbek kedveert tehat ujra:
A jegy buko mert:
1. NO SHOW
2. Minimum stay requirement not met.
Egyeb kerdes?

Col.Maybourne 2012.01.16. 16:32:36

A teljesseg kedveert a teljes aru çnem kedvezmenyes)jegy kondicioi:
Change
Change is permitted at no cost
Cancel
Cancellation is permitted at no cost.
No-show
No-show is permitted without having to pay a penalty fee
Maximum stay
A maximum stay of 6 month(s) applies
Travel class
You will be travelling in B class with fare basis BFFNO.
Frequent flyer
Flying Blue members earn 1500 Miles

Xezs 2012.01.16. 22:30:18

@Col.Maybourne: hagyd a faszba, az emberek nagy többsége nem képes felfogni, hogy a szolgáltatási termékek között is akár óriási különbség lehet, csakúgy, mint a kézzelfogható termékek (pl mp3 lejátszók) között.

Míg azt sokan megértik, hogy mondjuk nem kapnak Magnat hangfalat egy noname áráért, addig a szolgáltatóiparban ez már nagyon neccesen értődik meg.

tz1 2012.01.18. 22:03:36

Mindent elolvasva sem értem, illetve értem csak elfogadhatatlannak tartom.

Ha kibéreltem a helyet, akkor az abban az időpontban az enyém, annyiért amennyiért adták. Ha nem használom fel az egyik vagy másik részét az az én bajom, de hogy töröljenek ez abszurdum, hiába van benne a feltételekben.
Kicsit jog alap nélküli gazdagodásnak (vagy mifenénk) gondolnám, de hát a nagyoknak mindent szabad"
Ha meg attól olcsó a jegy, mert néhány amatőr majd nem veszi észre az apróbetűst és triplán fizet, akkor meg egyenesen gusztustalannak érzem a légitársaságok tevékenységét.

Az meg egy másik dolog, hogy mennyiből tartani minden eladott retúr mellé, odaböffenteni, hogy" vigyázzá barom, mer csalok"? Ja, akkor drágáb lenne a jegy. Bocs elfelejtettem.

Erre is csak azt tudom mondani: Tojok minden bunkóra.

Keep walking!

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2012.01.19. 16:17:52

nevetséges vagy, poszt toló.

ezernyi ilyen panasz volt már, főleg a MALÉV-ra. el kellene olvasni a tájékoztatót is a jegyhez. a KLM oda-vissza jegyeket ad el, ha egy irányba nem utazol, lemondtál a másikról is. ennek a reptérnek fizetett díjakban van például jelentősége.

az ostobák csak ebből tanulnak.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2012.01.19. 16:19:27

@Réka ‎: ha ez neked új, attól még az információ egyáltalán nem az. már itt a Homáron is volt több ilyen sztori is.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2012.01.19. 16:24:39

@Howl101: itt van a szakmai része is a válasznak.

némiképp csalódást keltő, hogy a Homárra minden faszság kikerül, az ilyen egyértelműek is.

Xezs 2012.01.19. 21:49:28

@gio: Fentebb javasoltam, hogy valaki kérdezze meg a KLM-től, hogy ez miért van így. Egyik se vette a fáradságot, inkább hőbörgött tovább. Akkor mégis mit vársz tőlük? :)

triarius 2012.01.21. 21:32:32

@Xezs: A nemzetközi gyakorlatban ezt úgy hívják, hogy throw-away ticketing, és általában tilos.

Az egyutas jegyek elsősorban azért drágábbak mint az oda-vissza jegyek, mert aki egy éven belül nem utazik vissza, az általában tartósan ott marad, többnyire kivándorló (ha csak tartós kiküldetésbe megy, általában egy év alatt akkor is hazajön), és nem nagyon van más választása mint megvenni a jegyet, tehát többet lehet kérni tőle.

Xezs 2012.01.22. 00:40:49

@triarius: Nagyon tilos, ha mégis ennyire nyíltan létezik.

triarius 2012.01.22. 08:26:48

@Xezs: Nyilván meg lehet csinálni, csak akkor a légitársaság visszaüt, mint az a poszt toló esetében is történt. És akkor ne csodálkozzon. Egyébként ez már a nagyon sokadik ilyen jellegű panasz a Homáron.

Xezs 2012.01.22. 10:03:42

@triarius: Szerintem a klm leszarja, így is van elég ügyfele.

Le van egyébként is írva a szabály, az már nem a társaság hibája, hogy olyanok akarnak repülni, akik még olvasni se tanultak meg, illetve nem tudják hogy mire való a telefon.

triarius 2012.01.22. 19:48:19

@Xezs: Ez olyan, mint a villamoson potyázni. Nagyon tilos, mindenki csinálja, de azért akit elkapnak, azt megbüntetik.

KopaszMercis 2012.01.23. 10:11:32

@ZF2:
nincsen olyan, hogy extra profit mikor tanulja mar meg orbanisztan kozgazdasz retege az istenfaszat...

nezd nagyon egyszeru: o felajanlott neked egy komplett szolgaltatast, egy bizonyos arert.. ennyi erovel en hadd ugorjak ki ejtoernyovel utkozben, az sem kerul penzbe senkinek.. kicsit hideg lesz nektek, amig kinyitjuk az ajtot, de az is ingyer van...

Hagyjuk mar.. letezik az a szolgaltatas, amirol beszelgetunk, annak mas az ara.. ha megfizeted, akkor jogos a hoborges. Ugy donottel nem fizeted meg, akkor maradj szepen csendben. Opciokent ott van. A Te dontesed, senki semmire nem kotelezett... jo hogy nem mesz be a mekibe es balehzol hogy neked vegyek elo a szemetbol a kajat es adjak oda ingyen, hiszen ugyis kidobnak. Ugyanmar..

Globetrotter2014 2012.01.23. 10:38:30

@KopaszMercis: látom, te sem álltál kétszer sorba amikor a stílust osztották.

A baj az az ilyen szolgáltatásokkal, hogy közel monpol jellegűek és az ASZFekben nem nagyon hagynak neked lehetőséget alkudozásra. Ahogy elnéztem még utazűási irodáknak sem.

Ez nem a sarki piac baxki, mágha a régi kiomcsi rendszerből áttérve "piacgazdaságnak" is hívták, a normális rendszerekben van hagyománya a foygasztóvédelemnek, és nem csak az önszabályozás szintjén...

Ilyen jogviszonyokat általában le szoktűk szabályozni, pont azért hogy ne tehessen meg mindent egy mopolhelyzetben lévő szolgáltató.

Te a szolgáltatást megredelted és kfizetted. Nem hagysz semmilyen járulékos költséget magad után. A polgári jogban vannak bizonyos szabályok szerődési aránytalanságra ez tipikusan egy olyan helyzet amikor a "szerződésszegés" követlezményei nem állnak arányosságban az okozott "kárral".

KopaszMercis 2012.01.23. 10:52:39

@ZF2:
Ha monopolisztikus piacrol beszelsz, akkor holt teher vesztesegnek hivjak, nem extra profitnak. Minden profit extra, vagy semelyik sem az. Tokeletesen redundans, mint beimportalni, kiexportalni stb.

Raadasul ezek tipikusan azok a piacok, amik tenylegesen az optimalis uzemmeret miatt monopolisztikusak, nem azert mert gonoszak a szolgaltatok. Amugy pedig verseny van.. lasd fapados. A repules amugy igencsak le van szabalyozva, ha nem hiszed el, probaljal meg elkotni egy 747-est es new york felett elrepulni. Hamar megtanulod.

Nezd itt a kovetkezorol van szo, es egy aprosagban lehet igazad: barki akit nem egy akolba szult bele az anyja tudja, hogy ez igy megy.. ha lemondod A utat ha "kici occo" megoldasban vagy nem fapadosnal B-nek kuka.. ez teljesen trivialis. Ez a piaci igy mukodik. Ha nem tetszik, akkor be lehet faradni a legitarsasag irodajaba es felgyujtani magad... tiltakozni ugy kell. Vagy szolni a T. fityisz kepviselonek hogy valtoztassak meg a torvenyt. De barmi mas csak a hoborgo tuloksagarol tesz tanubizonysagot.. attol fuggetlenul, hogy ez a rendszer igazsagos-e vagy sem.

Szerintem amugy az, mert az opcio ott van, az hogy valaki furko ahhoz, hogy igenybevegye, az meg a sajat dontese.. a legitarsasagnak semmi koze hozza.

Globetrotter2014 2012.01.23. 11:18:51

@KopaszMercis: egy dologban szerintem tévedsz: a repülés nem csak a tevékenység miatt szabályozott.

Nyilvánn ez az egyik fő ok amiért szerintem itt nem lehet a hagyományos oligpolium struktrák közé venni, mert ezek nem a régi nemzeti startégiai ágazat miatt speciális helyzetet élveznek, többek között a II VH idején nyugaton, vagy nálunk az tákosban államosítva vagy legalább monolizálva voltak (lásd Panam).

Szerintem ha hasonlatot keresünk, akkor nem annyira a hagyományos piaci szeokáltatás a refeencia, hanem a más régi nemzeti startégiai ágazat miatt engedélyezett monpóliumból ex ante szabályozással fellazított ágatzatok érdekesek).

A szerződés felmondása az egy dolog, persze hogy a légitársaságok nem akarják visszaadni az akciós jegy árát. A kiárusításban vett ruha sem cserélhető be. Ugyanakkor a no show olyan szabály mintha a telefonszolgáltató kikapcsolná a flat rate telefonos előfizetésed, mert nem hívtál fel senkit abban a hónapban. A légitársaságnak nincs semmiylen kára ha nem ülsz fel a járatra.

Ugyanakkor a légitársaságok lazán megjátszhatják a 800 eurós jeggyel is a no-showt, és lazán eladhatjáék neked ennyiért az utolsó jegyeket, amit egy normális versenyhelyzetben nem tennének.

Igazból nekem a no show egy igazi állami privilégizált vállakozás erőfölényes egyoldalú intézkedésenek tűnik. Ilyet a legtöbb ágazatban a verseny vagy a szabályozás miatt nem tudnának (pláne iparág szerte elfogadottan) alkalmazni.

És mivel iylen szabályt senki sem alkalmaz más ágazatokban, az utas rendszerint értetlenkedve áll előtte amikor alkalmazzák rá. Ahogy az overbookingot is.

KopaszMercis 2012.01.23. 11:46:54

@ZF2:
"A légitársaságnak nincs semmiylen kára ha nem ülsz fel a járatra. "
Ez az eszenciaja a mondandodnak, es ebben az alternativ koltseg miatt tevedsz. O eladhatta volna azt a jegyet masnak dragabban, ha te koran olcson nem foglalod be. Tehat igenis van.. amugy tulsagosan gyakorlatias oldalrol kozelited az egeszet. Az elmeleti resze okosan ki van talalva, es alkalmazhato, mukodo okos modell.. van alternativaja is a fapados, lehet arra is jegyet venni.

Mellesleg, ha ennyire gyakorlatias oldalrol kozelitjuk meg a dolgot, mert reszemrol OK, akkor kerlek abba gondoljal bele, hogy hogyan beszelhetsz verseny hianyarol, amikor mar olcsobb repulni sokszor mint buszozni.

Verseny az van, a repules tipikusan logisztikai remelom, es szajbakurjak azt aki ebbe belerondit. A legnagyobb adatbazis a vilagon a legikozlekedese.. nagyobb mint az urprogramoket, vagy hadseregeke.

Hogy igazsagos-e igy az 1.0 jozsival aki baszik utana nezni? Valszeg kibaszas, de aki hulye...

triarius 2012.01.23. 13:06:00

@KopaszMercis: Az extraprofit éppenséggel létező fogalom (lásd: en.wikipedia.org/wiki/Superprofit)

más kérdés, hogy főként a marxista és általában a baloldali közgazdászok alkalmazzák, tehát természetesen lehet vele egyet nem érteni. Vitatott.

Egyébként a légitársaságok biztosan nem tartoznak az extraprofitot kaszálók közé, többségük a csőd határán egyensúlyoz, jónéhány csődbe is ment már. Szépen látszik, hogy amíg a repülés mindenütt állami monopólium volt, addig hatalmasat kaszáltak, mióta azonban a legtöbb útvonalon liberalizálták, az árak és a profit meredeken csökkent (noha egyébként több ember utazik). Ahol pedig fennmaradt a monopólium, ott most is az egekben vannak az árak.

Én semmit kivetnivalót nem találok abban a gyakorlatban, hogy tiltják a "throw-away ticketing" rendszert, főként, hogy aki előre tudja, hogy nem fog utazni, az előre szólhat és elrendezheti a dolgot.

KopaszMercis 2012.01.23. 13:21:10

@triarius:
Neharagudj, de en itt egzakt tudomanyokrol beszelek, nem pedig mindenfele kereszteny, kommunista stb babonanak alig csufolhato okorfaszsagok mesterkelt hangzatos balfaszoknak valo terminis technikusairol. Amit belinkeltel az nem relevans.

Nincsen olyan mikorokonomiai fogalom, hogy extra profit es sosem lesz, mert egy nem letezo dolog. Egyuegy fasszopokkal meglehet etetni, hogy ilyesmi biztos van. Nincsen.

triarius 2012.01.23. 15:14:00

@KopaszMercis: Azért egy kicsit visszavehetnél az arcodból...
Biztos ötösre vizsgáztál mikroökonómiából (én is vizsgáztam belőle), de azért még nem kell lefasszopózni azt, akit másként gondol egy-két dolgot.

A közgazdaságtan nem egzakt tudomány, amit nagyon jól láthatunk ma is, amikor Nobel-díjas tudósok egymásnak homlokegyenest ellentmondó nézeteket vallanak arról, hogy adott helyzetben mi a teendő, mi a helyes vagy éppen helytelen intézkedés. Meg egy sor más kérdésben is.
Az extraprofit (superprofit, surplus profit) fogalmát elég komoly, nem éppen "fasszopó" kategóriába tartozó közgazdászok is használják, az ausztrál kormány pedig nem attól sem riadt vissza, hogy megadóztassa az extraprofitot (super profit tax). Talán magyarázd el nekik, hogy milyen barmok.

KopaszMercis 2012.01.23. 16:10:39

@triarius:
Akkor finomabban: hazudhatsz magadnak olyan valosagot, amilyet szeretnel. Nincsen ilyen fogalom es nem is lesz.
Az meg, hogy az emeltszintu mikrookonomia hatarvideken akadnak ujjitasok nem azt jelenti, hogy a jol definialt mukodo alapfogalmak a politikai retorikahoz tenylegesen kepesek alkalmazkodni. Akkor sem ha 7-esre vizsgaztal mikorbol.

Xezs 2012.01.23. 19:58:30

Marx nagyon jól értett ahhoz, hogy ideológiai alapon egymásnak ugrassza a népeket. Ez a szuperprofit is kifejezetten ilyen fogalom, ahhoz segít, hogy egyesek fejét elborítsa a vörös köd, és ordítozni-toporzékolni kezdjenek kínjukban.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.01.23. 20:17:52

@hazank fia: Ez nem mindig van igy. Fapadosaknal sokszor ugyanannyiba kerul, ( mar ha nem kell fiezetned a kartyas fizetesert pluszt) ha kulon-kulon veszed meg, mintha returt vennel. Raadasul mig returnal ha csomagot adok hozza, azt felszamoljak mindket iranyba, egyiranyunal megtehetem, hogy pl csak hazafele veszek csomagot, kifele mar nem.

Mondjuk az is erdekes, ha valaki mar a jegy elso felet leutazta, akkor ezen az alapon visszakovetelhetnek tole a visszaut arat ha nem utazik vissza?:D:D:D

tejcsokoládé (törölt) 2012.01.27. 14:16:10

sajnos sajnos nem tudok egyetérteni azzal, hogy ha valamit nem 12x-es, hanem csak 6x-os horror áron veszel, akkor ez etikus a légitársaság részéről. itt mindenki azzal indokol, de hogy 'occsó' jegy volt. frászt volt olcsó, csak nem 1000x annyit kértek amibe kerül, csupán 200x.
egyébként a tisztességes viselkedésnek nem kéne árfüggőnek lennie.

DePassant 2012.02.13. 05:15:18

@tildy:): ezen az alapon visszakovetelhetnek tole a visszaut arat ha nem utazik vissza?:D:D:D

(IGEN)

Ha sokszor és hosszú időn keresztül csinálod a throwaway ticketing-et, és még elég "okos" is vagy hozzá, hogy a törzsutas kártya számodat is megadod a foglalásnál, előbb vagy utóbb szemet fog szúrni a légitársaságnak, mentek már ilyen dolog miatt bíróságra a légitársaságok, bár általában amennyire tudom vesztettek. Viszont azt simán megcsinálhatják, hogy az addig összegyűjtött mérföldjeidet elveszik (van akinek ez óriási érvágás), meg azért jó ideig cseszegethetnek levelekkel, behajtókkal ilyenek :)
Szóval throwaway ticketinget csak ésszel vagy sehogyan. Ha érdekel a téma: Kenny blogja: etkt.blog.hu

gratulálok (törölt) 2012.04.08. 08:27:55

Hat ez nem igy mukodik..
hiaba nem repult oda, az oda-vissza ut 1 repulojegynek szamit...
Logikusan ha nem repult oda, akkor nincs ott, ahonnan vissza akar repulni.
Illetve nem kezdte meg az odarepulest, a kozepen nem lehet becsatlakozni, de ehhez rutinos utazonak kell lenni, hogy egyszeri ember felfogja..
süti beállítások módosítása