Naiv ügyfél úgy gondolta, hogy retúrjegye jó lesz visszafelé, ha odafele nem használta. Tévedett. A törölt jegy árát nem térítették vissza, sőt egy újat vetettek vele 500 fontért.
Szeretném megosztani az óvatlan és becsületes, leendő utazóval az alábbi kis történetet. Igen tanulságos és nagyon sok pénzbe kerülhet annak aki nem olvas el minden apró betűs részt: Lányom és barátja decemberi ide és január elei vissza útra retúr jegyet vett a KLM menetrend szerinti járatra Glasgow - Amsterdam - Budapest útvonalra és vissza. A jegyeket jó előre megvették és ki is fizették a megadott árakat. Lányom meg is érkezett a megvásárolt jegy szerinti időpontban, azonban barátja, sürgős és nem várt orvosi problémák miatt csak később és egy más városból érkezett meg Budapestre. Az eredeti jegyét nem váltotta vissza, hisz együtt és az eredeti járattal utaztak (volna) vissza. A hatalmas pofára esés akkor következett be, amikor január elején kimentünk Liszt Ferihegyre és a becsekkoláskor közölték a fiúval, hogy nincs érvényes jegye!
A KLM információs pultnál elmondták, hogy ez természetes, hisz ide fele nem csekkolt be a gépbe, azaz nem utazott így hát a rendszer automatikusan törölte a visszaútra szóló jegyét is! És természetesen pénzt sem térítenek vissza! Hivatkozva a saját szabályzatukra. De előzékenyen javasolták, hogy vegyen egy jegyet az első osztályra mert ott van még hely. Potom 870 angol fontért! Itt kell megjegyeznem, hogy az eredeti retúr jegy 140 angol fontba került. Mindkét fiatal diák és ösztöndíjból tanul.
Az, hogy mégsem ennyiért voltunk kénytelenek egy új jegyet venni csak annak volt köszönhető, hogy az információs pultnál ülő hölgy, együtt érezve velünk segített egy "olcsóbb" megoldást találni ami potom 505 fontba került. Csak!
Nos, ezt én közönséges bűncselekménynek tartom, hisz jogszerűtlenül eladták a megvásárolt és kifizetett szolgáltatást/terméket. Semmiféle előzetes értesítést erről nem adtak. Végül vissza sem térítették a visszaút (tehát még nem felhasznált) rész árát. Majd erőfölényükkel visszaélve, kihasználva az utas kényszerhelyzetét rábírták, hogy jóval drágábban vegyen még egy jegyet. Az már csak a hab a tortán, hogy az egyszer már kifizetett helyet a gépen eladták valaki másnak is.
Na ezt hívják Európai kultúrának, tisztességes üzleti versenyszellemnek, ahol a vevő a király! Ehhez az Európához kellett nekünk csatlakozni. Semmi más nem számít, mint a gusztustalan és pofátlan pénz és profithajhászás. Várom a világvégét mert itt az ideje a totális erkölcsi tisztulásnak!
Az utolsó 100 komment: