Öröm látni, hogy minden napra jut egy újabb módszer a lakosság szénnészipolyozására. Meneküljön, akinek még bármi van a nevén!
Látom, hogy mindenhonnan pénzt próbál szerezni az állam a lakosságtól (most a legújabb kísérlet a rendszámcsere akció), hol burkoltan, hol nem, de azért a Szombathelyi Körzeti Földhivatal már kissé polgárpukkasztó módon teszi ezt. A mellékelt levelet a minap kaptam, „kertszomszédaimmal” egyetemben. Nem túl barátságos módon beidéznek- minden előzmény nélkül, mint aki bűnt követett el- egy adott időpontra, óra percre -a levélből töröltem – és közlik, hogy fellebbezésnek helye nincs.
Első olvasásra nem is értettem miről van szó, ráadásul mivel én nem is vagyok szombathelyi lakos, és nem is tudok az adott időpontban megjelenni (pont más elfoglaltságom van az ország másik felében), megpróbáltam az idézés íróját elérni. Természetesen nem volt elérhető, ezért más úton informálódtam. Helyi lakosoktól megtudtam, hogy sajnos már bevett szokás a Földhivatalnál, hogy több kert,- hétvégi üdülőtulajdonost megkeresnek, hogy a tulajdoni lapon való besorolása nem egyezik meg a területnek a terület hasznosításának módjával. Nálunk az lehet a gond, hogy a több 10 éve kertként használt telkek, melyek szépen ki vannak parcellázva, több hétvégi ház is fel van építve, a villany be van már vezetve…szántó művelési ágú besorolásban találhatóak a tulajdoni lapokon. Most a szegény kisnyugdíjasokat, akik ott saját ellátásukra zöldségeket, gyümölcsöket termelnek kötelezni akarják a művelési ág megváltoztatására, persze nem ingyen, a mezőgazdász vérmérsékletétől függően 30-70eFt közötti összegeket kérnek, mint megtudtam.
Érdekes módon nem mindenki kap idézést, úgy tűnik valamilyen meg nem határozható szelekció folytán válogatják a tulajdonosokat. Persze mondhatjuk, hogy jogos a követelés, csak három probléma van:
1. kikérem a hangnemet, a Földhivatal nem hatóság, hogy csak úgy idézgessen, bár ha jól tudom ilyen esetekbe van jogosítványa idézés küldésére
2. ha a Földhivatal át akarja sorolni a területet mondjuk zártkertté, tegye meg ingyen, ha beleegyezik a tulajdonos, ha nem egyezik bele, esetleg akkor kötelezheti a besorolású ágnak megfelelő visszaállítására a tulajdonost
3. ha a Földhivatal rendet akar tenni az ingatlanok művelési ágának besorolásban, tegye, de ha csak Szombathelyen és környékén van ilyen eset kb. 1000 db, akkor országos szinten ez több 10.000 is lehet, amit központilag kellene megoldani a 2. pont alapján, hisz joggal mondhatja egy szombathelyi, hogy amiért „büntetést” kell fizeti Szombathelyen, azért nem kell mondjuk Miskolcon
Végezetül, sikerült elérnem a mezőgazdászt tárgyi témában, hogy mégis adjon egy kis felvilágosítást, de sajnos nem volt hajlandó. Azt ajánlotta, ha gondolom jelenjek meg az idézésen, de ha nem akkor nem, őt már nem érdekli, ugyanis utolérte őt is időközben (1 hét az idézés megírása és a telefonbeszélgetés között) az állami szféra dolgozóinak leépítése, és azonnali hatállyal felmondtak neki, csak még a piszkos munkát elvégeztették vele.
Most nem tudom, hogy őt sajnáljam, vagy inkább magunkat.
glóriásgörkorisangyal 2012.01.25. 14:48:54
mildi 2012.01.25. 14:50:22
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.25. 14:51:24
Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.01.25. 14:52:19
glóriásgörkorisangyal 2012.01.25. 14:53:15
glóriásgörkorisangyal 2012.01.25. 14:54:13
glóriásgörkorisangyal 2012.01.25. 14:55:55
Akkor most mi is van????
Sikeres-e a poszt-toló?
Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.01.25. 15:00:30
a.) beszántja, oszt' jónapot
b.) átsoroltatja némi pénzért zártkertbe, és rögtön értékesebb lesz
c.) eladja valakinek, akinek van vele ideje foglalkozni
És akkor az építéshatóságról még nem is volt szó, aki nyilván érdeklhetne, hogy került a szántóra egy hétvégi ház...
Dr. Kix 2012.01.25. 15:03:21
glóriásgörkorisangyal 2012.01.25. 15:05:06
Hát ez van....
vape 2012.01.25. 15:05:33
Szerintem is ez a megoldás. Tulajok a szántót elkezdták kiskertnek használni, házikót is építettek rá. Közben reménykedtek, hogy úgysem tűnik fel senkinek. Nem jött be...
Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.01.25. 15:09:07
Dr. Kix 2012.01.25. 15:09:41
Nemtom, de mifelénk az a módi, hogy pl. szántóra építeni nem nagyon lehet. Kiskertre meg max 3% (?) a beépíthetőség. Szóval, ha szántója van, akkor azon eleve nem épülhetne semmi, vagy csak az, amit a szántóra építeni lehet. Ha meg billegálisan építkezett, akkor örüljön, hogy megússza ilyen olcsón.
Szóval nem kerek a sztori egészen.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.01.25. 15:14:01
Skodakék Fábia 2012.01.25. 15:19:47
de azért fogd vissza magad ;-)
Csigorin 2012.01.25. 15:21:33
Ilyen elbaszott egy rendszer is csak Abszurdisztanban van...
elwood 2012.01.25. 15:25:51
a nyugatin és blahán szépen kiosztott papundeklidobozokban laknak az emberek, kikészítve a bor és váltóruha ...
a földhivatalnál meg aluljáró besorolásban van a terület, miért nem írják már át lakókertre
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.01.25. 15:27:27
Kérd ki a sört inkább, a Földhivatal hatóság, a ... Megyei Kormányhivatal Földhivatala. De ha nem tetszik pl. a pentaton, fel is függesztheted állampolgári jogaidat.
"2. ha a Földhivatal át akarja sorolni a területet mondjuk zártkertté, tegye meg ingyen, ha beleegyezik a tulajdonos, ha nem egyezik bele, esetleg akkor kötelezheti a besorolású ágnak megfelelő visszaállítására a tulajdonost"
Fentiekből következik, hogy a Földhivatal simán előírhatja az illegálisan megváltozott művelési ág visszaállítását, sőt akár - növény- vagy állategészségügyi vészhelyzet vagy a lakosság veszélyeztetése esetén lebontathatja a kerítéseket és bodegákat és felszántathatja az egész területet a tulajdonosok költségére, és az árát rájegyezheti követelésként a tulajdoni lapokra. "Krisztus koporsóját sem őrizték ingyen."
"3. ha a Földhivatal rendet akar tenni az ingatlanok művelési ágának besorolásban, tegye, de ha csak Szombathelyen és környékén van ilyen eset kb. 1000 db, akkor országos szinten ez több 10.000 is lehet, amit központilag kellene megoldani a 2. pont alapján, hisz joggal mondhatja egy szombathelyi, hogy amiért „büntetést” kell fizeti Szombathelyen, azért nem kell mondjuk Miskolcon"
A földhivatalok megyei hatáskörű kormányhivatalok, ami nem jelenti azt, hogy - pl. a Vas megyei tapasztalatokat felhasználva - nem fogják rendezni a közeljövőben a többi megyében is a helyzetet. Megjegyzem, hogy Miskolc környékén vélhetően kevesebb földbirtok van illegálisan, zsebszerződésekkel külföldiek kezében. Én még emlékszem, amikor a tulajdonjogok bejegyzése éveket, évtizedeket vett igénybe. Azt az ügyhátralék-tömeget feldolgozták, most meg ott a művelési ágak szerinti nyilvántartást akarják naprakésszé tenni.
"Nem túl barátságos módon beidéznek- minden előzmény nélkül, mint aki bűnt követett el- egy adott időpontra, óra percre -a levélből töröltem – és közlik, hogy fellebbezésnek helye nincs."
Aki bűnt, pontosabban bűncselekményt követ el, azt ritkán idézik be, leginkább "előállítják". Az idézés célja vélhetően a tények feltárása volt. Pár éve még csak napra, és reggel 8-ra idézték volna be, aztán lehet, hogy csak 16.30-kor szabadul - vagy pedig 36 hónap múlva...
hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2012.01.25. 15:33:41
Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.01.25. 15:34:34
Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.01.25. 15:39:10
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.25. 15:40:04
Valahol hallottam a hírekben, hogy lufikkal felemelve röpködnek. Akkor nyilván ide szállt le.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.25. 15:41:29
Na de leve hogy lehet valami szántó, ha egy traktor se fér be?
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.25. 15:49:13
Skodakék Fábia 2012.01.25. 15:49:32
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.25. 15:50:47
Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.01.25. 15:51:38
Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.01.25. 15:58:29
szmoker (Homo Trollicus) 2012.01.25. 16:07:48
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.25. 16:10:05
Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.01.25. 16:22:26
Asztalos Gábor 2 2012.01.25. 16:36:19
"Ez egyrészt mobilház, és ha hathavonta arrébb rakja, akkor nem ép. eng. köteles"
ez nem teljesen így van.
"Most a szegény kisnyugdíjasokat, akik ott saját ellátásukra zöldségeket, gyümölcsöket termelnek kötelezni akarják a művelési ág megváltoztatására, persze nem ingyen, a mezőgazdász vérmérsékletétől függően 30-70eFt közötti összegeket kérnek, mint megtudtam."
vagyis miután évekig-évtizedekig jogszabálysértő módon használtátok az ingatlanokat, most van olyan pofátlan a hatóság, hogy merészel szólni hogy tegyétek rendbe jogilag és eltekint minden bírságtól?
és hogyan küldjön idézést? keressen rád a facebookon?
Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.01.25. 16:43:17
Anomalocharys 2012.01.25. 17:04:15
A kérdés innentől az, hogy a posztoló kitől és milyen állapotban vette meg a telket, mert vásárláskor a földhivatali tulajdoni lapon átvezetik a tulajdonost.
Ami a posztoló mellett szól a közmű, mivel a szolgáltatók sem szoktak szántót közművesíteni. Ráadásul szokásuk, hogy a földhivatali digitális alaptérképekre vezet rá az elosztórendszereik nyomvonalrajzait a közterületeket felhasználva.
Esetleg érdemes lenne utánakeresni a szolgáltató térképtárában, hogyan is néz ki az illető terület. (nagyon udvarias kérésre néha meg szokták küldeni faxon, vagy e-mailben)
pengusz 2012.01.25. 17:09:00
Magyarán gazdagék felhúztak illegálisan egy csomó palotát a szántóra...
belekotty 2012.01.25. 17:48:29
Szóval a Földhivatal jogosan jár el.
miro1 2012.01.25. 17:51:47
endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.01.25. 18:01:43
nu pagagyí 2012.01.25. 18:02:17
Ugyandehogy (törölt) 2012.01.25. 18:02:20
2. most várhatod, hogy az építéshatóság is megkeres a fennmaradási engedélyek miatt.
3. szombathelytől nem messze szó és értesítés nélkül minősítettek egy területet nagyvízi mederré, nem is derült volna ki, ha nem akarja a rajta levő épületet átalakíttatni.
4. épp tegnap jártam a szhelyi fh-ban, és szembesültem vele, hogy ugyan bárki és bármilyen telkéről kérhetek tulajdoni lapot és térképmásolatot, és ki is fizethetem, de számlát már nem kérhetek neki róla. (csak magamnak)
AndSie 2012.01.25. 18:02:58
Ez már régóta így van, csak a földhivataloknak legfeljebb nem volt arra kapacitásuk és lehetőségük, hogy ellenőrizzék a jogszabályok betartását.
Heremóka 2012.01.25. 18:05:04
Egy érdekes eset: annó volt két -egymás melletti- hobbitelkem. Az egyikre kijött 6e. Ft. vétel utáni átírási-illeték, mint szántóra, a másikra 28e. forintos, mint zártkertre. Ugyanaznapi vétel volt mindkettő. Bementem reklamálni, mire nekem estek, hogy: AKKOR A MÁSIK IS 28 EZER LESZ ÁM! De én készültem: ügyvédbácsi eligazított... Pedig örömködtek volna a g.nyók. Egy végletekig rosszindulatú banda volt. Pillangó utcánál, a kilencvenes évek eleje-közepe felé. Pest megyei hivatal. Már megszűntek, hála az Égnek.
Ne aggódjunk, csak ha muszáj.
balazsj. 2012.01.25. 18:05:38
Nem olvastam végig a beírást, csak szemléztem. Lehet szidni felmenőimet, nem vagyok földhivatalos érdekeltségű.
Egyben egyetértek, a hangnem..., na de miért is csodálkozunk???
Visegrádi 2012.01.25. 18:09:23
Posztolónak tanácsot v. információt adni=MENŐ
Más: extra sok munka, extra kevés emberrel elvégeztetve. Na lesz ebből komoly nyilvántartás...
pneumónia 2012.01.25. 18:15:11
venszivar 2012.01.25. 18:15:19
Kamazszutra 2012.01.25. 18:20:53
Értem én, hogy mindent egy hivatal intézzen el, de jobb az, ha rend van. Ez a Te érdeked is, ha esetleg el akarnád adni és később kártérítésért hozzád fordul a vevő, hogy megtévesztetted az eladás során, amiért neki többletköltsége merült fel...
FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2012.01.25. 18:24:27
hatóság, idézhet.
Környezettudatos 2012.01.25. 18:27:15
A tulajdonosnak nagyon is van köze a besoroláshoz! Megtudod majd te is, ha a dréheres üvegen kívül lesz másod is, pl. egy belterületi építési telek, amit egyzser csak, hogy-hogy nem elvtársak, a FH elkezd zártkertté minősíteni. A telked ára a tizedére zuhan. Jé! Mégis van hozzá közöd!
zotyikaa 2012.01.25. 18:27:21
Szépen kaszálatták, hogy majd jó lessz a gyerekeknek. Belterület lett, kivonták a művelés alól, stb. Most az önkormányzat 1.150.000,-ft évi adót vetett ki anyámra, illetve földjére. (Évi 750.000 a nyugdíja.) Mivel nem tudja kifizetni, így majd ráterhelik és két év múltán már el is veszti a földjét.
Most azt kérdezi lehet e egyenlőségjelet tenni a kommunisták és a mostaniak közé?
Szerintem nem.
Mert akkor elvették, erőszakkal lemondatták. Később igaz részben, de kárpótolták. Joga volt verni a mellét.
Most adócsalóként fognak ellene eljárni, a földet elvenni de lehet, még adóssága is marad, mire szépen elveszik és az összes végrehajtási stb, költséget ráverik.
Kérdés, melyik volt jobb a kommunizmus vagy a mostani?
Környezettudatos 2012.01.25. 18:29:32
DR.version · http://m-12.blog.hu 2012.01.25. 18:30:02
Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2012.01.25. 18:36:34
tényleg fel lehet függeszteni az állampolgárságot? és az mivel jár? főleg, ha egyik államnak sem vagy a tagja?
csupa izgalmas kérdés
Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2012.01.25. 18:38:56
dehogynem sikeres, hisz országos ismertségre tett szert a homár által! ilyenről én még álmodni sem merek!
aha, persze 2012.01.25. 18:38:59
Nem, ez ősi "svéd bányász" szokás.
Ősi magyar szokás a nagypofával, tájékozódás nélküli reklamálás.
maxell.disc 2012.01.25. 18:41:04
1third 2012.01.25. 18:44:02
És most számon kéri, hogy miért nincs traktorral felszántva a hely?
Eleve, amikor felparcellázták, az maga kizárta, hogy a továbbiakban szántőterület legyen. Később, a villany bevezetésekor újabb kizáró ok, hiszen az önkormányzat és/vagy a földhivatal nem adhatott volna engedélyt a szántóföld közepén mondjuk 50 darab villanyóra telepítéséhez.
Szóval ez a szerető kormányunk újabb lehúzása csak. Szerintem.
cincinnatus 2012.01.25. 18:44:44
jooasszony 2012.01.25. 18:45:28
Az ő tanácsára levelet írtam, majd az erre érkezett csekket befizettem, minek következtében a művelési ágammal a továbbiakban már nem volt probléma.
Mindezeket csak azért írtam, hogy nem kell csüggedni, minden hivatalban, mindig van egy jó munkatárs - csak meg kell keresni - aki tud segíteni akkor is, ha az akinek ez a dolga magasról ....... ik az egészre.
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.01.25. 18:45:29
A többihez nem tudok mit mondani, de az biztos, hogy annak oka van, ha egy területet át kell sorolni. Az árát biztos, hogy nem a hasukra ütve adták meg, utána kell nézni. Egyébként legegyszerűbb, ha a levélben lévő jogszabályi hivatkozásra keresel rá (pl. a magyarorszag.hu-n) és megnézed, hogy mi lehet ez, ilyen hivatkozás csak van.
Egyébként miért ne sorolhatnának át bármit? Gondolj arra, ha pl. vmely szolgáltató miatt a telkedre szolgalmi jogot jegyeznek be, akkor úgy sorolják át a telkedet pl. védterületté, hogy még örülj, ha kapsz érte vmi kárpótlást.
Vacak ügy ez, de ez van.
(nem, nem védek senkit, a kormány hülyeségeit meg pláne nem, de ezt a szitut el tudom képzelni)
bornemissza.zsolt · http://www.online-szallas.com 2012.01.25. 18:46:31
Ja és nem lehet megúszni, mindenképpen tejelni kell.
xenuka 2012.01.25. 18:46:54
keressen rád a facebookon - U R epic!
hexensussz 2012.01.25. 18:49:53
Nem mondom egy szóval sem, hogy az állampolgárok földreszállt angyalok, de a Földhivatal sem maszületett bárány a szabálytalanságok elkövetésében!
A különbség csak annyi a két fél között, hogy általában a pógárok veszítenek az ilyen konfliktusokban
Rókakígyó 2012.01.25. 18:49:59
Ha nem volt kivonva a telek (átminősítve), akkor erre kötelezhet, ha ennek költsége is van, azt is a tulaj fizeti. A hatósági megjelenést nem érdemes nagyon elhúzni, persze lehet. Az összeget pedig jogszabály alapján és aranykorona szerint fogják kiszámolni. Ez már így van néhány évtizede és így is fog maradni, legfeljebb többet kell majd fizetni, hogy a nép ne nagyon ugráljon.
venszivar 2012.01.25. 18:52:57
xenuka 2012.01.25. 18:55:26
És miután az ország területének kb 70%-a így állami tulajdonba kerül két eset lehet:
1. eladják az állami földeket zsidóknak
2. az állam csődbe megy és az adósság fejében átadja az állami földeket a zsidóknak.
Ők meg kiteszik a táblát "új izrael".
Na ezért utálom a zsidóseggnyaló kormányainkat már 20 éve.
Magyarország államadósságának több mint 60 % zsidó magánbankok felé van.
Nem más országok felé állampapírban vagy államkölcsönben, ahogy azt épeszű kormányok tették volna.
Borenbukk 2012.01.25. 18:57:08
Winston Smith 2012.01.25. 19:02:52
Ha zöldséget termel a nyugdíjas, akkor miért akarják megvágni az átminősítéssel? Tilos a szántón uborkát termelni?
pneumónia 2012.01.25. 19:09:20
bekbórd! 2012.01.25. 19:12:19
Németh András 2012.01.25. 19:15:21
Nem tartja be a jogszabályokat, aztán még neki áll feljebb. Meg ha engem meg akarnak büntetni akkor a többit miért nem. Azon se lepődnék meg ha fel is jelentette volna az utcát, hisz ha a szembe szomszédot is előveszik akkor már örömmel fizet.
Szánalmas az ürge...
Németh András 2012.01.25. 19:18:46
Németh András 2012.01.25. 19:20:19
Németh András 2012.01.25. 19:22:01
This_is_Sparta (törölt) 2012.01.25. 19:24:04
De hol a levél...!?
hha96 (törölt) 2012.01.25. 19:24:43
B., Engedély nélkül építkezett (attól függetelnül hogy a parcellázás során nem lett művelésből kivéve és itt ki hibázott)
C., Csöndben marad, befizet. Ha kell fennmaradási engedélyt kér.
Németh András 2012.01.25. 19:24:56
livengood 2012.01.25. 19:26:37
Tipikus vélemény: "Magyarán gazdagék felhúztak illegálisan egy csomó palotát a szántóra." Mintha ez az ember nem látott volna szerény viskókat a falvak, városok határában, ahol főleg nyugdíjas korú szerény körülmények között élő, egy életet végig robotoló emberek élvezik a napsütést és a kiskertet amikor még tehetik. Most főleg ezeket rángatja a hivatali rabszolga akit pedig a végtelenül közönyös hatalom kénye-kedve szerint szipolyoz.
Itt, a hozzászólásokban meg a kárörvendő csürhe röhög a kipécézetten: - végre nem csak engem rugdosnak, most megkapják a hétvégi ház és kis kerttulajdonosok is, holnap a régi autók tulajdonosai, utána majd ők kárörvendhetnek a terasszal rendelkezőkön, majd a macskatulajdonosok lesznek rendbe téve... és így megy ez addig, amíg nem léptek tízszer mindenki lábára.
Aki pedig azt hiszi, hogy ez a rendhez vezető út, az hülye! Ez az út a bénuláshoz, a korrupcióhoz vezet! Ebben az országban aki valamit építeni, csinálni akar annak tucatnyi ilyen-olyan hatóságnál kell embereket lefizetnie, mert másként nem boldogul.
A töménytelen, egymásnak ellentmondó szabályozás - melynek eredményeként százezernyi "illegálisan" kialakított nyaraló, garázs, hétvégi telek, lakás, ablak, bejárat, felhajtó, kerítés, különféle célú építmény létesült az elmúlt évtizedek alatt (MERT MÁSKÉNT NEM LEHETETT, VAGY MERT AZ ÁLLAM KÉPVISELŐI BECSUKTÁK A SZEMÜKET) bár mikor jogalapot biztosít egy helyzet törvényes vagy ugyanazon helyzet törvénytelen voltának megállapítására.
Ebben az országban nincs állampolgár akit ilyen-olyan jogcímen ne lehetne megbüntetni! Tapsikoljatok barmok a rendcsinálóknak! Nem látjátok hogy az egésznek semmi köze az egyenlő jogok, egyenlő kötelességek elvéhez??? Ez az egész igazságtalan, ti pedig megérdemlitek, hogy hátralévő életetekben az utcasarkon, vagy a munkahelyeteken, vagy családotok körében ünnepnap erőszakoljon meg néhányszor a hatalom. Szinte mindannyian kaptok még a fentiekhez hasonló ajánlott levelet a "központból" : legyetek itt és itt , ekkor és ekkor, mert ha nem akkor fizethettek... Ez a sorsotok, mert ti nem fogtok másra szavazni, csak arra aki időnként felpróbál benneteket. Gondolom kéjes örömet éreztek ilyenkor, ehhez persze hülyének is kell lenni.
egy maréknyi dollár 2012.01.25. 19:30:28
Nem akarok belemerülni, mert kevés az információm, meg földhivatalnok sem vagyok.
Mindenesetre összefogást javaslok.A randevút a Földhivatallal nemigen lehet megkerülni.Érdemes lenne egy jogásszal felvenni a kapcsolatot és érdeklődni;előtte persze összeszedni minden papírt,ami a telkekkel kapcsolatban 10 év alatt született.
Dr.Bio74 2012.01.25. 19:30:33
- telek összevonás, azonos művelési ág alá vonás, építési terület művelés alól kivonás cca.:150000 Ft.
-építeni csak gazdasági épületet lehet, adott feltétel rendszer mellett ( a területre jellemző építészeti hatások miatt. Megjegyzem ha területre jellemző építészeti szokásokat nézném akkor ott, akkorát és olyat építenék a telkemen amilyet csak kitalálok.
Mikor méregettem a helyszínt az építéshez a szomszédokkal szóba elegyedtem és elmondtam nekik a kálváriát, akkor gúnyosan mosolyogtak és azt mondták, minek kerítek ekkora feneket a dolognak.
De azért feltenném a kérdést a fenti kommentek alapján:
- Ha valaki így épít az biztos gazdag semmire sem figyelő csávó? Na ne..
- Építgettek és azt hitték senkinek sem fog feltűnni. Ezt meg pláne ne. Anno, hagyták az embereknek ezt tenni. A területek ellenőrzése az vajon nem előírás? Hol vannak azok az önkormányzati (tanácsi) potens személyek akik rábólintottak ezekre?
Amennyiben Szombathelyen van egy értelmes ember aki akár az erő lehetőségével élve is, de rendezni akarja a területek nyilvántartását, nem pénzbeszedésre koncentrálva, annak tisztelet. Ha ez a pénzről szól, akkor egy ismételt hányingere ennek az országnak.
Pozse 2012.01.25. 19:31:28
Ha szántó, nem lehet rá 16 m2-nél nagyobb, vagy bármilyen alapozott házat ráhúzni. Sőt, ha nem kivett terület, akkor sem lehet rá építeni.
A változás vezetésnél a tulajdonos bejelentési kötelezettséggel tartozik a földhivatal felé. (Szólni kell, ha változik valami, BÁRMI, maguktól nem jönnek rá)
És igen, ha szántó volt, és át akarják vezettetni, akkor Földvédelmi járulékot kell fizetni, mert a terület kikerül a művelés alól, és a törvények a termőföldet nagyon védik. Már vagy 7 éve így van, legalábbis azóta dolgozok vele.
Még várjatok csak az épület fennmaradásához szükséges engedélyek és egyebek áraira is.
Az hogy van-e ott áram, tök mindegy, mert a hivatal és a szolgáltató még véletlenül sem beszél egymással.
Asztalos Gábor 2 2012.01.25. 19:31:52
mi lenne szerinted a barátságos mód?
szivecskés meghívó ajándék csokival? ingyen limuzin? welcome drink meg rövidszoknyás hoszteszcsajok?
Anti Anyag (törölt) 2012.01.25. 19:34:26
Most azt fizeted ki, amit az előző tulajnak kellett volna. Viszont ha ő fizeti ki, drágábban is adja a telket.
Németh András 2012.01.25. 19:40:11
Amikor viszont már ott volt a vezetéksor akkor már a kutya nem kereste meg a fh-t a házibekötéssel.
Azonkívül miért ne vezethetné be valaki a szántójára az áramot, attól még nem kell megváltoznia a művelési ágnak hogy van rajta egy villyanyoszlop?
De a legvalószínűbb hogy ez egy zártkerti területrész amin néhányaknak legálisan van kulipinytyója/présháza ezért a területre kivitték a villanyt (már lehet hogy évtizedek óta). Csak azóta szépen elkezdett beépülni a terület, és most meg már a fél bungisorban valamilyen oknál fogva télen-nyáron kint hétvégéznek a kisnyugdíjasok, hisz a hó alatt is fejlődik a répa :)
Ez egy totál általános jelenség. Az nem volt az eddig hogy a földhivatal nem kap állami támogatást hanem saját magának kell előteremtenie a működési költségeket, és ezért elkezdték előszedni az évtizedek óta porosodó tisztázatlan ügyeket. De itt nincs elévülés, nem úgy van hogy felhúztam a házam oszt lapítok hogyha 10 évig nem veszik észre akkor királyság van.
A következő földhivatali lépés az lesz hogy megkeresik az embereket hogy felhasználónak a tullapon be van jegyezve egy 50m2-es ház meg egy 10m2-es desznyóól (70-es évek) most meg a légifotón látszik hogy van a telken egy 120m2-es ház, meg egy 30m2-es műhely meg egy 20m2-es garázs. Kérjük a papírokat, valamint utólagosan az épületek feltüntetését tessenek megcsináltatni.
Nagy lesz a zúgolódás az biztos, de ilyen ez ha a kormányhivatal nem kap pénzt hanem magának kell előteremtenie.
Xezs 2012.01.25. 19:41:11
mindjárt sírva fakadok
mi köze ennek az egésznek ahhoz hogy kik laknak ott?
hagyjuk már meg a drámát a bulvármédiának
manager2008 2012.01.25. 19:43:47
A jogszabályok 95%-a hibás, (bárkivel fogadok nagy összegben hogy bármelyikben találok hibát) ellentmondásos, vagy totál hülyeségekkel van tele (a példákat kihagynám) volt olyan is ami az alkotmány bíróságot is megjárta és ott sem vették észre hogy ellentétes nem csak a logikával de az alapvető gazdasági fogalmak is rosszul vannak értelmezve benne. Tehát egy polgár azért hogy naprakész legyen nem fogja járatni a közlönyt és elemezgetni hogy rá éppen mi vonatkozik jelen, múlt és jövő időben, amikor a jogalkotó az aktuálisan gyártott jogszabályt sem érti pedig ő csinálta. Valami mást kellene kitalálni. Talán. Természetesen az EU összes törvényét illik ismerni, mert telked házad lehet máshol is. Na ne.
Németh András 2012.01.25. 19:44:00
Pozse 2012.01.25. 19:44:22
Most már csak a tulajdonosok dolga, hogy a területeiket átminősítsék építési területté, kertté, akármi másra. De még lehet szántóként is használni őket, pl a veteményes is lehet az a szántó.
árnyékgyuri 2012.01.25. 19:46:44
livengood 2012.01.25. 19:48:47
Te is itt élsz, láthatod mi folyt és folyik. A blogolók jóindulatában meg ne bízz, magyarok ezek is, a közösséget, a rendet úgy értelmezik, hogy időről-időre lefogunk valakit aki előre igyekezne és jól megrugdossuk. A többségük annak a szaftos történetnek örülne, ami arról szól, hogy akartál csinálni valamit, de megszívatott a hivatal. A szemükben csak te lehetsz a hibás, hisz van pénzed építkezni.
manager2008 2012.01.25. 19:51:31
Javaslom tehát hogy a példa alapján az utcán járókelőket beterelni egy kapu alá és aki nem fizet azt becsukni bármiért, meg elküldeni a kőbányába, hátha akkor eszébe jut hol a pénze. Mi a különbség? Ugyanez igaza sebességmérésre, amikor 62 km/ó miatt megbüntetnek egy olyan úton, ahol nincs is forgalom és a házak is 20 métere vannak a közúttól, és persze lejtőn lefelé mész. Egyszerűbb ha kisorsolják ki fizet, az is érdekes lehetne, mint a lottó. Minden rendőr szedje be a fizetését mint a szamuráj.
Megköszönöd az italt,hazamész, kivered 2012.01.25. 20:01:03
igazságos 2012.01.25. 20:05:26
----------
Látszik, hogy fogalmad sincs, MIRŐL VAN ITT SZÓ.
Most erre mennek rá az önkormányzatok, hogy mindenkit előszednek, aki régen ezzel próbált trükközni.
Például egy ismerősöm megvette a szomszédtól a földet, ahová felhúzott egy házat, igen ám, de az is szántónak volt titulálva, és még ő volt felháborodva, hogy az önkormányzat meg akarja őt büntetni.
IGEN, ITT EZEK A TULAJDONOSOK VOLTAK A HIBÁSAK, HA SZÁNTÓ, AKKOR LEGYEN SZÁNTÓ, HA MEG HÁZAT AKAR ÉPÍTENI, TEGYE OLYAN HELYEN, AHOL LEHET.
Mindenkinek igazat adok, aki szerint az önkormányzat éppen hogy segíteni akar a posztolónak, hogy MOST IDÉZI BE, NEM PEDIG KÉSŐBB, mert akkor lehet, hogy már 200 ezerbe fájna. Ennek ellenére a poszter még HABZÓ SZÁJJAL méltatlankodik, pedig tudja, hogy VAJ VAN A FÜLÉN, NEM ÁRTATLAN A DOLOGBAN.
Szóval, ahelyett, hogy a Homárra írogatna, és kiplakátolná, hogy hülye volt, inkább húzzon el a Földhivatalhoz intézkedni, de izibe. Habár, amilyen hülye, még ezt is húzza.
@Csokis: MOBILHÁZAT SE RAKHATSZ TE CSAK ÚGY BÁRHOVÁ. Kerítés kell, kút kell, satöbbi, nagyon szigorú feltételek vannak. A szomszéd településen van ilyen mobilház, el kell keríteni, saját udvar, egyebek...
PanelProli 2012.01.25. 20:06:03
Kanstruktív 2012.01.25. 20:06:09
keptelenseg 2012.01.25. 20:07:40
űberbunkó és embertelen az hatalmi hozzáállás, amikor kapsz egy helyet és időpontot. Fellebbezés nincs. Téma nincs.
Ahelyett, hogy a levélhez használt A4-es lapra leírnák, hogy milyen fajta eljárás miatt kellene együttműködni velük, hogy általánosságban mely ingatlanokon milyen ellenőrzést végeznek, mely jogszabály/rendelet stb. vezérlőelve mentén,
ahelyett szadista vadbarmok módjára kezelik a másik embert.
Látom, sokaknak a meleg sör is sör.
egy maréknyi dollár 2012.01.25. 20:10:00
A többit biztosan jól tudod.
Kanstruktív 2012.01.25. 20:10:16
Nyelvtani kisokos: "vaj van a fején" vagy "valami van a füle mögött". Ez a kettő helyes, a mixek nem.
igazságos 2012.01.25. 20:11:39
@PanelProli: aranykoronás vagy? XD
Jó dolog földtulajdonosnak lenni.
Lásd: a politikusok is a földet gyűjtik, meg lehet nézni, egy-egy honatyának milyen földbirodalma van.
NGabor 2012.01.25. 20:11:54
Kanstruktív 2012.01.25. 20:12:12
Ez nem lehetett véletlen...
:D :D :D
igazságos 2012.01.25. 20:12:42
sélliagrav 2012.01.25. 20:13:49
A helyzet az, hogy a többévtizedes káosz és hallgatás után a földhivatal (ami bezony hatóság!) eljárása teljesen helyénvaló, előremutató. Hogy a nyelvezetet nem érti a laikus, az nem olyan nagy baj, sok segítséget kap az ember, ha keres. (pl: EISZK.HU) A megoldást én ott keresném, hogy miért lett ez "kert" (szántó szerintem nem valószínű). Valószínűleg anno is küldtek egy határozatot, de akkor nem törődött vele a tulaj, mert akkor sem értette, de legalább nem kértek érte pénzt.
Jelezném, hogy Szombathely sem a világ közepe, az esetek 1/10-e nem jár egyetlen városnak ... a helyi 1000 vs országosan 10.000 erősen túlzó becslés, sokkal több ingatlanról van szó országosan ...
igazságos 2012.01.25. 20:14:15
Németh András 2012.01.25. 20:15:05
Petya1977 2012.01.25. 20:15:42
1 tulajdoni lap: 6.250 Ft
1 térképmásolat: 3.000 Ft
Ez nagyon sok, és ha valaki valamit akar annak 2-3 tulajdoni lapot is ki kell vennie, pl. egy beruházáshoz. Szerintem 1-2 lapért ennyit kérni nagyon sok. Gondoljunk bele 1 tul lapot kiadnak 4 perc alatt, ha 1 óra alatt csak 10-en veszik ki az 62.500 Ft, ha átlagban egy kis földhivatalban 8 óra alatt 50 db-ot az napi 312.500 Ft. Egy kisvárosi földhivatalban úgy 8-10 fő dolgozik. kb. 1 hét alatt megvan az összes embernek a bére...és emellett a földhivatalnak van egy rakat pénzes szolgáltatása is. Ez a rablás. Közben meg 2 md Ft-ot nyert el pályázaton elektronikus ügyintézésre (minden hivatalban táblán hirdetik), Ezzel a fejlesztéssel olyan tul. lapot és térképmásolatot lehet elektronikusan kedvezményesen letölteni a takarnetről, ami egy hivatal se fogad el. pl építésügy. Akkor mire volt a 2 md-os fejlesztés?.
shwarcz bácsi 2012.01.25. 20:16:07
a nagy hajrában( végtörlesztés )még dolgozniuk kell, de már előre közölték velük, hogy utána lapát...
livengood 2012.01.25. 20:16:53
A vízgazdálkodási díjat, egy-két hektár felett kivetik a termőföld tulajdonosokra/bérlőkre és be is szedik. Ez arra való, hogy az állam megvédjen a nagy víztől.
Ugyanakkor a vízgazdálkodási hivatal telephelyeit felszámolták, munkagépeit privatizálták. Ezekkel lehetett csatornákat ásni, tisztítani, amiken el lehetett vezetni egy-egy felhőszakadáskor az utakról, lakott területektől a vizet a szántókról, erdőkről, kertekről. Most nincs mivel ezt végezniük, tizen éve nem is végzik, így a vízmosások eldugultak. Hallunk majd még sok faluról, útról, vasúti töltésről...stb., amit az ár elvisz később, bár arrafelé sose volt ilyen azelőtt - lásd Mátrakeresztes történetét 2005-ben. Persze majd az extrém időjárással takaródznak, vagy egyes kipécézett cégekre (MAL Zrt.) vagy magánszemélyre húzzák a vizes lepedőt. A pénzt meg lenyeli az ellenőrizetlen jótevőnk, az állam.
A blogolók persze ezt nem fogják érteni. Miután megvették a számítógépüket, kivonultak a társadalomból, csak a klaviatúrát ismerik fel. Véleményük azért van, akkor is, ha fogalmuk nincs miről van szó. Meg hát milyen jó a káröröm.
Xezs 2012.01.25. 20:17:28
De ha ennyire jobban tudod, miért nem te írod a törvényt?
igazságos 2012.01.25. 20:18:44
Petya1977 2012.01.25. 20:18:51
2 telek összevonása pl. építkezés miatt mindennel együtt 150 ezet Ft, ebből olyan 80 ezer a hivatali eljárási díj, ami nem áll másból, mint hogy a 2 telket elválasztó vonalat letörlik. És csodálkozunk hogy a földhivatali térképeken még mindig rajta vannak 8-10-15 éve már nem létező épületek? Így sose lesznek pontos/aktuális földhivatali térképek.
Xezs 2012.01.25. 20:19:30
Miért hiszik sokan azt idehaza, hogy nekik többet szabad, mint ami megengedett?
igazságos 2012.01.25. 20:20:14
Xezs 2012.01.25. 20:20:34
Németh András 2012.01.25. 20:21:10
Németh András 2012.01.25. 20:22:23
Németh András 2012.01.25. 20:25:00
a nem jogi háttér meg ott van a költségvetésben ahol a bevételi oldalon beírják hogy mennyi lesz az annyi, de azt meg nem a trafipaxoló rendőr írja oda, sőt nem is a közvetlen főnöke
egy maréknyi dollár 2012.01.25. 20:27:10
Szegény posztoló nem sokra ment velünk,de te máris okosabb lettél.
igazságos 2012.01.25. 20:28:13
@egy maréknyi dollár: ezért járok ide, itt mindig lehet tanulni, az okos ember, a hülyék és csaló trükközők kárából tanul.
Petya1977 2012.01.25. 20:28:23
Nos ennek a hatósági eljárási díja ennek a 2 oldalnak 133.000 Ft. 2011 szeptembere óta még akkor is fizetni kell ha egy zuhanyzót vagy WC-t építünk pl. egy tiszai strandra. NONSZENSZ !
Megdobbent 2012.01.25. 20:28:42
livengood 2012.01.25. 20:29:00
Mindig lesznek nálunk tömegek akik ehhez asszisztálnak, tapsikolnak, aztán meg nem értik mért nem élünk nyugati színvonalon, mikor annyit dolgozunk? Biztos ellopják a pénzünket! Mi ver bennünket állandóan?
A hülyeség, barátaim! - ami nálunk a törvény ír, végrehajt, és ellenőriz.
Csak ez a bajunk.
livengood 2012.01.25. 20:30:29
igazságos 2012.01.25. 20:31:29
Xezs 2012.01.25. 20:32:44
Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2012.01.25. 20:33:23
Találkoztam már olyan telekkel, aminek a tulajdonosai akkor jöttek rá, hogy a szomszédokkal osztatlan közös tulajdonon vannak, amikor el akarták adni. Ugyan elhoztak egy 25 éve kelt Földhivatali bejegyzésről szóló határozatot, amin ez feketén fehéren rajta volt, de hát ki olvas ilyeneket....
manager2008 2012.01.25. 20:34:27
livengood 2012.01.25. 20:35:21
igazságos 2012.01.25. 20:35:41
Egyébként ezt most a népszámláláskor lehetett leszűrni, ugyanis az önkormányzatok elővették szépen a térképet, hogy hány ház, satöbbi van, ahol minden jelölve volt, és ez állítólag három hónappal korábbi állapot volt.
Aztán meg jött a döbbenet, hogy három éves házak nem voltak jelölve, rengeteg volt az olyan ház, ami elvileg ott se volt.
Szerintem pont a népszámlálás után mentek erre rá, mikor látták, mennyi házról nem tudnak, nosza, gondolták, kapjuk csak el ezeknek a grabancát, tejeljenek.
Xezs 2012.01.25. 20:35:50
Persze hogy igazuk volt. Az a szabály, ami? Az. Akkor meg?
egy maréknyi dollár 2012.01.25. 20:36:11
igazságos 2012.01.25. 20:37:42
Xezs 2012.01.25. 20:37:54
Kétféle ember lopja az áramot: a putriscigány, és a milliárdos adócsaló vállalkozó. Ez utóbbi tényleg azért, mert rohadt sok áramot zabál a háza vízforgatóval meg minden szarral. Meg mert amúgyis leszarja.
igazságos 2012.01.25. 20:39:46
Putriscigány, legalábbis az, aki tényleg olyan, az kölcsönveszi a piás szomszédtól, vagyis nem lopja.
Xezs 2012.01.25. 20:41:31
Ha a fővezetékre, azzal a szolgáltatót.
Gondolom ismered a kampós módszert: csak felhajítják a fővezetékre a kampót és máris van áram. És érdekes módon nem bírja őket agyonbaszni az áram.
igazságos 2012.01.25. 20:44:21
--
Pont ezért veszi kölcsön, a szomszéd meg hagyja, mert adnak neki mondjuk piát meg cigit. Ez így működik. Meg is lepődnél, mennyi ilyen eset van.
Németh András 2012.01.25. 20:45:17
1: megnézed hogy nyilvántartás szerint ki a tulaj (ha csak te akkor királyság, ha van még több számodra ismeretlen tulaj, esetleg látod hogy osztatlan közös tulajdon akkor nem király)
2: felírod hogy mik az adatok (terület, művelési ág, aranykoronaérték, stb)
3: megnézed hogy van-e bármilyen egyéb bejegyzés (vezetékjog, özvegyi jog, jelzálog, akármi)
4: megkéred az ügyintézőt hogy mutassa már meg hogy nagyjából hol helyezkedik el az ingatlan (közvetlenül a falu szélén, a szőlőhegy közepén stb) ezt megpróbálod megjegyezni, térképet úgysem hiszem hogy kapsz ingyé.
5: hazamész nyitsz egy guglimapszot és megpróbálod belőni nagyjából hogy hol vannak a telkeid, megnézed van-e a közelben út, vannak-e a környzetében újonnan beépülő részek
6: a neten rákeresel hogy a környéken hasonló adottságokkal rendelkező ingatlanokat árulnek-e ha igen mennyiért (akár ezzel kapcsolatban fel lehet hívni a falugazdászt) itt se áruld el hogy te vagy a tulaj, szimplán érdeklődsz.
Ezek után összesíted a tapasztalatokat: ha értéketelen kis fecnik olyan falu határában ahol fejlesztés nem várható, de gazdálkodásra nem alkalmas, meg nem is akarsz, vagy nagyon kicsi az értéke (pár tízezer) akkor hagyd a búsba. Reménykedj, hogy nem talál meg a földhivatal.
Ha viszont nagyobbacska a földterület, esetleg erdő, vagy olyan zártkert aminél lehetséges hogy kiépül és belterületbe vonják, vagy a közelben épül az ipari park akkor kezdj el utánajárni hogy mik a kötelességek, költsd rá amit rá kell és lehet hogy hasznod is lehet.
De gondold jól át a dolgot, a másik hogy a földterület érték, mégha nem is tudsz vele mit kezdeni.
Ha írsz ennél nagyobb konkrétumokat adok szívesen tanácsot, nekem nem fáj, garit nem vállalok, de elképzelésem az biztos van, max nem állja meg a helyét :)
Sőt ha kiderül hogy valami kis természetvédelmi szempontból jó terület van a birtokodban akkor az még érdekelhet is engem, magánemberként azzal úgysem tudsz mit kezdeni (se építkezni, se fát kivágni se semmi).
nagyjából megpróbálod lerajzolni hogy hol is van
livengood 2012.01.25. 20:47:09
Nem kéne figyelembe venni azemberek élethelyzetét? - kereseti viszonyai?
Az a tipikus, hogy mindenki lop, hazudak ha kell ha nem, meg kő gazdag?
Felrobbanok!
manager2008 2012.01.25. 20:50:47
Németh András 2012.01.25. 20:51:56
Xezs 2012.01.25. 20:58:25
@livengood: Nem kell figyelembe venni a kereseti helyzetet. Az, hogy valaki csóró, az az ő baja, a törvény ettől még rá is vonatkozik.
Szerintem eléggé köztudott, hogy bármit is építesz, arra engedély kell. Lehet trükközni, de az a minimum, hogy ha megfognak, nem rinyálsz, nem hivatkozol csóróságra, hanem fizetsz.
Annyira fájt volna az embereknek bebattyogni a földhivatalba és megkérni az engedélyt?
Én ezt nem fogom megérteni a magyarokban soha, hogy itt mindig mindenki a kiskaput lesi. És sosem fogják fel, hogy a legrövidebb út az egyenes út, nem a girbegurba.
Mindenki azt hiszi, hogy a szabályt azért hozzák hogy neki rossz legyen hogy mindenki őellene esküdött össze, holott magasról le van szarva az átlagember feje addig, amíg betartja azt az egyébként nem borzalmasan sok szabályt, ami rá vonatkozik.
Mire jó az állandó sunnyogás?
venszivar 2012.01.25. 20:59:43
Xezs 2012.01.25. 21:00:31
livengood 2012.01.25. 21:03:27
Bárkinek (sajátod, másé) a tulajdoni lapján szereplő adatokat ingyen felolvassák, csak a HRSZ -t (helyrajzi szám) kell tudnod. Papírra leírhatod, ez ingyen van. Másolatot kérhetsz róla, azt hiszem a hitelesnek 6.500 az ára. Elektronikus ügyintézéshez kapsz kódot az okmányirodán, ezzel a magyarorszag.hu -n minden ingatlanról (havonta max 19 db.) kaphatsz infót ingyen kizárólag méret, besorolás, AK (aranykorona) adatokról.
Denny Crane 2012.01.25. 21:06:48
Az ingatlan-nyilvántartásról szóló törvény szerint ugyanis a földhivatalok a természetbeni állapot szerint tartják nyilván az ingatlant. Tehát ha az most szántó, de egyébként nem (van rajta x méter vastag nemtermőföld, meg egy ház, mellette repülőtér és egyébként is, sóval van beszórva hatezer éve), akkor szépen kimennek, megtekintik, és megállapítják hogy baj van. Ilyenkor egyrészt kikap a tulajdonos, mert a művelési ágtól eltérően használja a földet, emellett felhívják, hogy vagy minősíttesse át (hogy a tényleges állapot szerint lehessen nyilvántartani), vagy legyen szíves a művelni. De ez meglehetősen hülyén jön ki akkor, amikor egyébként a földhivatalnak hivatalból, azaz magától és automatikusan, kérés nélkül kellene lekövetnie a természetbeni állapot változásait.
Szóval a jogszabály a gázos, de mivel ha rendeznék, az vagy szívás lenne a földhivataloknak (amik egyébként a saját bevételükből gazdálkodnak), vagy pedig nagyon-nagyon sok embernek, akik pl. a belterületbe vont szántóra építkeztek annak idején, mert a polgármesteri hivatal megadta az építési engedélyt, mondván ha már belterületbe vonták, akkor meglesz az átminősítés is. Csak az elfelejtődött. És egyébként nem, ilyenkor nem kellett lefizetni senkit, csak egyszerűen a jogalkalmazás vidéken (és egyes budapesti kerületekben is) teljesen kretén, szokásjogi módon működik, amit az írott joggal igen nehéz összeegyeztetni.
Szóval a posztoló nem azért hülye, mert szántóra épített, hanem mert valamilyen meghatározhatatlan okból itt jön ki a polgárjogi aktivista belőle, pedig nagyon-nagyon nem kéne.
dik_ 2012.01.25. 21:07:57
"Ha ki lett parcellázva a terület, akkor ez szabályosan úgy történik, hogy az eredeti egy (néha 2-3-5) helytajzi számon szereplő szántót a földhivatalban sok, a parcellák számának megfelelő helyrajzi számra bontják (és itt értelemszerűen a földterület művelési ágát is szokás változtatni)."
Hülyeség #1. Művelési ágat nem 'szokás' miatt változtatnak.
"Ami a posztoló mellett szól a közmű, mivel a szolgáltatók sem szoktak szántót közművesíteni.”
Hülyeség #2. Ahhoz nem kell semmilyen engedély, hogy a telkedre bevezesd a villanyt. És ha bevezettetted a villanyt, az még nem jelenti, hogy az ingatlant nem tudod a művelési ágnak megfelelően hasznosítani. Attól még ugyanúgy maradhat szántó, hogy a telek szélén ott áll egy villanyoszlop, villanyórával és dugaljjal.
livengood 2012.01.25. 21:11:07
Aranyos vagy. Látod a problémát, de nem akarod megérteni. Ha senki sem akarja megérteni, és orvosolni, akkor örök időkre így is maradunk: - sunnyogunk, mert a legrövidebb út nálunk nem egyenes!
Nem látod hogy a szeretett szabályaid betarthatatlanok? Építkeztél? - vállalkoztál már kis hazánkban?
Te tényleg azt hiszed, hogy ez a nép csupa gazemberből áll?
livengood 2012.01.25. 21:22:27
Akkor pedig ne csodálkozz, ha a szabályokat tömegesen negligálják. Az élet minimum szükségletei, ilyen a lakhatás is, a szegényeket szabálysértésre ösztönzi, ha a hatalom, számukra szabályos körülmények között elérhetetlenné teszi a fedelet a fejük felett.
A te hozzá állásod gőgös és embertelen.
Ráadásul csak anarchiához vezethet. Veled ellentétben én védem a rendet, amikor betartható szabályokat követelek.
tojas99 2012.01.25. 21:26:27
A kurva anyádon ügyeskedjél, ne mindnyájunkon, kis geci!
Igaza van a Földhivatalnak, sőt az ilyen kis ügyeskedő-reklamáló férgeket még különadóval is sújtani kellene, hogy basznátok meg magatokat!
Kerek négyszög 2012.01.25. 21:33:40
A fogalom kicsit erős, de amúgy pontos megállapítás.
Lásd évi 4000 milliárd feketejövedelem. Döbbenetes. Persze ez is meg van indokolva.
livengood 2012.01.25. 21:36:00
"A zártkertek története ennél jóval árnyaltabb. Ezt a kategóriát az EU-csatlakozáskor kellett megszüntetni, mert ez a speciális "se nem belterület, se nem külterület" besorolás nem volt kompatibilis a nyugati módikkal. A legtöbb helyen erre az volt a válasz, hogy speckó mezőgazdasági övezetbe sorolták a területeket. És nem törődtek azzal, hogy ezek a területek egyébként építésre kijelölt területek voltak korábban, s 82 előtt az itt jellemzően előforduló épületekre nem is kellett építési engedély."
Tehát az állam kérdés nélkül átminősített, ott ahol korábban törvényesen építkeztek!
Xezs 2012.01.25. 21:38:47
Most őszintén: mi olyan fájdalmas abban, hogy bemegy valaki a földhivatalba, engedélyt kér, majd csak akkor kezd el építkezni, amikor már azt megkapta?
Ez maximum a agyalágyultaknak girbegurba.
Az a baj, hogy az emberek mindig találnak kifogást.
Most te éppen a csóróságot találtad ki kifogásnak (ezt egyébként is valamiféle aduásznak gondolják sokan Magyarországon) de más meg mást talál ki.
Én nem vagyok gőgös, csak azt látom napi szinten, hogy az emberek elhajigálják a csikket, utcára szaratják a kutyát, 120-szal száguldoznak 50 helyett balesetet okozva, adót csalnak stb. és mindig mindegyikre megvan a magyarázat.
Pont az állandó szabálykerülés vezet anarchiához, de szerintem ezt te is tudod.
Nem fér a fejembe, hogy miért kell állandóan sunyizni. Ez nálunk a nemzeti extrémsport?
tojas99 2012.01.25. 21:39:00
Van szántó, zártkert, üdülő, vegyes, stb.
SZÁNTÓRÓL volt szó a levélben, bazdmeg!!!
livengood 2012.01.25. 21:41:20
sélliagrav 2012.01.25. 21:43:27
Mondok egy példát: kifogás, hogy azt írták, nem lehet fellebbezni. Igen, ez alapszabály, hogy az eljárás érdemi döntését, azaz csak a végén lehet jogorvoslattal élni. Az is szabály, hogy az eljárás megindításáról értesíteni kell az ügyfelet. Azaz ez a papír valószínűleg csak egy értesítő végzés volt, ami ellen még valóban nincsen jogorvoslati lehetőség, hiszen még döntés sincsen, csak tájékoztatás van és érdeklődés.
Ha valakit tényleg a probléma érdekel, illetve annak megoldása, akkor annak akár én is szívesen segítek. Garantálom, hogy többet segíthetünk, mint ez a tudatlanságból és hirtelen indulatból megírt poszt.
1kutya 2012.01.25. 21:45:32
JohnHenry 2012.01.25. 21:49:25
livengood 2012.01.25. 21:49:48
Idézet abból, amire hivatkozol:
"bevett szokás a Földhivatalnál, hogy több kert,- hétvégi üdülőtulajdonost megkeresnek, hogy a tulajdoni lapon való besorolása nem egyezik meg a területnek a terület hasznosításának módjával. Nálunk az lehet a gond, hogy a több 10 éve kertként használt telkek, melyek szépen ki vannak parcellázva, több hétvégi ház is fel van építve, a villany be van már vezetve…szántó művelési ágú besorolásban találhatóak a tulajdoni lapokon"
livengood 2012.01.25. 21:56:49
Csak ennyi az elvárásom. Ha már rendet akarnak tenni, akkor nem lehetnek még igazságtalanabbak, mint eddig, mert az nem növeli a szabályok, és a hivatalok tekintélyét. Minden országban ahol kisebb a korrupció, és nagyobb a szabálykövetők száma, az emberek jobban hisznek a hivatalaikban és a szabályaikban. Ez tartja működő képesen az országokat. Ha a törvényekbe vetett hit megszűnik, akkor szét esik az állam. Ennek a határán vagyunk most és a fenti példa nem erősíti az államba és hivatalnokaiba vetett bizalmat.
draci 2012.01.25. 21:59:06
Utána persze ki fogják vetni az üdülőterületre a helyi adót, csókolom, ezért éri meg nekik ...
draci 2012.01.25. 22:00:29
Xezs 2012.01.25. 22:11:48
Viszont létezhet, ezt elismerem.
De félremagyarázod az okot.
Egy ember ugyanis nagyon hamar alkalmazkodik ahhoz a környezethez, amiben találja magát. Volt egy ilyen kísérlet is: ugyanazokat az embereket figyelték meg rendezett kertvárosi területen, akiket később szakadt, lepukkant elhanyagolt területen. A pszichológusok érdekes dolgokat figyeltek meg: az emberek nagy hányada a tisztes kertvárosi részben normálisan viselkedett, nem szemetelt, viszont amikor a lepukkant részhez értek, teljesen megváltoztak, volt aki még a bokor alá is pisált.
Ezzel azt próbálom érzékeltetni, hogy ha valaki kimegy USA-ba, az egyrészt azért kezd el viselkedni, mert nem a megszokott "mindentleszarok" környezetet látja (persze ott is vannak lepratelepek, nem téma) meg ugye fosik, hogy kitoloncolják az éden országából, ezért inkább viselkedik.
Pont az a baj ma Magyarországon, hogy az emberek egymástól tanulják a hülyeséget és egymást erősítik benne.
Ha nem azt látnák az emberek, hogy a szomszéd is beleszarik a dolgokba, hanem azt, hogy mindenki normálisan áll a dolgokhoz, akkor itt sokminden változna.
Pont emiatt nem szabad elhitetni az emberekkel azt, hogy van kifogás (ahogy te is teszed). Nincs kifogás, ezt kéne megtanulni végre.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.01.25. 22:13:50
:-)
:-D
X-D
XXXDDD
@:-*
(:-)=
livengood 2012.01.25. 22:14:08
PONTOSAN EZT GONDOLOM!!!!!
De én veled ellentétben azt látom, hogy ez valamilyen állmigazgatási hibának az eredménye, nem pedig a magyarok vele született tulajdonsága. Én előbb meg vizsgálnám a jogszabályokat, átalakítanám őket úgy, hogy azok emberi módonélve betarthatók legyenek, mindenkiről alapból a becsületességet feltételezném és ezért nem alkalmaznék hatalmas apparátust az ellenőrzésre (a bürokrácia csökkentése adócsökkentést tenne lehetővé) , de akit véletlenül csaláson kapnék kegyetlenül, KEGYETLENÜL!!! megbüntetném. Senki sem tudna felhőtlenül örülni az összecsalt pénzének, vagyonának, ha bármikor beüthet a ménkű és apu és anyu tényleges életfogytot kapna, mondjuk engedély nélküli építkezésért, adócsalásért.
Ezt csinálják az USA-ban és remekül működik.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.01.25. 22:15:14
.
.
.
Kurva köd!
kela-bá 2012.01.25. 22:17:48
http://www.vntv.hu/Orbán Viktor történelmet ir, vagy a csőd szélén táncol? Videó.
Jó éjt !
fifibá55 2012.01.25. 22:21:16
Na ezért is kell füvesíteni a tetőt...
livengood 2012.01.25. 22:23:43
Egyetértek.
Bennem azért felmerül a kérdés, miért tömeges nálunk a negatív példát mutatók száma? Azt nem hiszem, hogy nálunk, csak a rosszat tanulták el egymástól az emberek és így szép lassan már szinte mindenki csaló lett. Nem lehet, hogy a szabályokkal van a baj? Nem lehet, hogy úgy álltalában az állam hozzáállásával van a baj amikor nem partnereket akar látni az állampolgárokban hanem alapból potenciális csalókat és bűnözőket? És mikor a szabályokat alkotja akkor ehhez a - "úgy is mindenki hazudik, ha még nem követtek el valamit, majd elfognak" - bűnös társadalomhoz igazítja azokat?
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.25. 22:25:55
Xezs 2012.01.25. 22:28:39
Továbbá megmosolygtató, mikor azt írod: "meg vizsgálnám a jogszabályokat, átalakítanám őket úgy, hogy azok emberi módonélve betarthatók legyenek"
Hogy miért? Tegyük fel neked tényleg meglenne a lehetőséged erre. Megvizsgálnád (ja igen, ez egy szó) a jogszabályokat, és ahogy mondod, át is alakítanád úgy, hogy emberi módon élve betarthatók legyenek. Tudod mi jönne ezután? Jönne egy rakás huhogó, akik levonulnának az utcákra, bekommentelnének a Homárra, hogy ezek a törvények bizony élhetetlenek és hogy aki ezeket hozta az egy komplett elmebeteg.
És tudod miért? Mert az embereknek semmi se jó idehaza. Ha van lyuk a seggükön az a baj, ha meg nincs, az a baj. Az emberek tudod milyen törvényt akarnak? Ne kelljen adót fizetni, minden legyen ingyen, bármikor megdugható legyen a szomszéd csöcsös felesége, lehessen büntetlenül lopni, stb. Aki ezt megadja nekik, az viszont anarchista. Azt meg mégsem akarnak az emberek, csak ebbe már nem gondolnak bele, mert az 2 lépéssel később van, ők meg 1 lépésig se tudnak előregondolkodni.
Hidd el, ha te hoznád a legjobb törvényeket, akkor is a kurva anyádat szidnák, ezt itt most borítékolom neked.
etruszk 2012.01.25. 22:31:22
Még az is oké, hogy bizonyos felhasználási módokat korlátoz; mondjuk környezetszennyezés, vagy zajártalom miatt.
Ez alapján pedig lehet statisztikát készíteni, adókat kiróni, satöbbi.
Na de hogy a polgár van a hivatalért, az ott élőknek kell a nyilvántartáshoz igazodniuk, ez vicc.
livengood 2012.01.25. 22:36:56
etruszk 2012.01.25. 22:37:26
Úgy vagyok hajlandő megjelenni, ha fizeti az utazási költségemet és a kiesett munkadíjamat.
livengood 2012.01.25. 22:52:44
"...ha te hoznád a legjobb törvényeket, akkor is a kurva anyádat szidnák, ezt itt most borítékolom neked..."
Igen ez így van. Ha lenne politikai erőm, hatalmam, mégis belevágnék, megkockáztatnám, hogy időlegesen nem lennék népszerű. De ha igazam van, amiben hiszek, meglepően gyorsan jönnének az eredmények.
Nézd, ha csak erőt alkalmazol, a szabályok minőségére nem figyelsz és nem a nép képviseletében alkotod őket, akkor ez önkény. Hosszú távon össze omlik a rendszered.
Csak mondod és mondod, hogy tartsák be, helyes büntetni. Nem látod, hogy ez a korrupciónak kedvez, ha nincs diktatúra. A te módszered csak diktatúrában működik. A Szovjetunióban egy lazacért börtön járt, amikor ívás idején a kertek végében több volt a hal a patakban mint a víz, kézzel lehetett fogni. Az emberek nem nyúltak hozzá. Féltek. A 90-es évektől ezek a patakok halottak, nincs bennük hal, pedig 70 évig "tanította" a kommunizmus a szabálykövetést, most meg anarchiába süllyedtek. Én egy szabad ország, öntudatos, szabálykövető állampolgára akarok lenni, ahol mindenkiről tudhatom, hogy ebben azonosan gondolkodunk. Ezt csak erővel nem érheted el!
livengood 2012.01.25. 22:58:35
"Na de hogy a polgár van a hivatalért,... ez vicc."
nemjogasz 2012.01.25. 23:01:10
livengood 2012.01.25. 23:11:58
livengood 2012.01.25. 23:18:46
A gazdálkodás és államigazgatás tervezhetőségét, a föld értékének meghatározását segíti, gondolom.
draci 2012.01.25. 23:48:17
Most vettünk ingatlant, azt mondja az eladó, az ingatlanos, az ügyvéd: hú, maguk túl tájékozottak. Lópéniszt, ez lenne az elvárható tájékozódási minimum.
Nekem nincs már energiám arra, hogy mások miatt aggódjam, miattam se aggódik senki.
hexensussz 2012.01.25. 23:51:12
Viszont a történet folyamatát ismerem: A '80-as évek közepe előtt a TSz egy folyómenti területen szétszórtan elhelyezkedő, gyümölcsös művelési ágú területeket 1500 nm-es, vagy annál egy kicsivel nagyobb részekre parcellázva 15 évre haszonbérbe adta, majd '87-88 táján eladta a bérlőknek.A haszonbérleti, majd az adásvételi szerződésben is gyümöcsös művelési ág szerepelt. Kb. 3 éve két, általam ismert tulaj a területre - engedély nélkül - épített kulipintyóját legalizáltatta, e folyamatkor derült ki, hogy a telkük művelési ága gyep-legelő. Birtokomban van a földhivatali helyrajzi térkép, amely a legújabbkori, tehát a '92 utáni földosztás helyzetét rögzíti, de amely valamikor '95 körül késült, azon az ismerőseim területei már gyepként vannak feltüntetve.
Azt tanácsoltam az ismerőseimnek, hogy nézzenek utána, s kérjék a visszaminősítést, de hogy megtették-e, azt nem tudom!
(Az én gyümölcsösöm is azon a területen van, tőlük 8000-1000 m-rel távolabb, azt meg a természetvédelem akarta természetvédelmi területté nyilvánítani. A gyümölcsöst, amit az ember telepített, tehát az nemigen tükrözhet természeti állapotokat! Kb. féléves levelezéssl és telefonálgatással sikerült a dolgot megfúrnom.Ennek az ügynek kacsán voltam kénytlen belemászni a az én kertem krnyezetének tanulmnyozásába is. Innen vannak az információim.)
Bernáth Tarján, 4914 Olcsvaapáti, Nyár utca 40. (t 2012.01.25. 23:55:11
Xezs 2012.01.25. 23:55:14
Vett valami területet, hogy majd ő azt műveli, de kinőtt a területen valami istenfasza gaz, ami védettnek van nyilvánítva.
Nosza, a területével egyből nem kezdhetett semmit, és még eladni sem tudta, lévén hogy természetvédelmi terület. Mondjuk erősen gyanús, hogy aki eladta neki, az nagyon jól tudta, hogy mit ad el.
Az biztos, hogy ha én így jártam volna, egy sötét éjszaka kitapostam volna az összes szart a picsába, aztán ráfogtam volna ismeretlen tettesre.
Mekkora kibaszás már ez, ráadásul valami szakadt gaz miatt.
gabcigirl 2012.01.25. 23:57:46
Szerintem nincs igazad-nem az ember van a törvényekért, hanem a törvények az emberekért. Normális országokban. Mondjuk az nem Hungarian Banana Republic :S
dr. Trebitsch 2012.01.26. 01:17:09
venszivar 2012.01.26. 05:15:37
belekotty 2012.01.26. 05:54:59
klacus 2012.01.26. 06:07:27
Ebből is látszik, hogy az jár jól akinek nincs látható jövedelme, se lakcíme, se semmi.
Az építési jogszabályokat ha végígnézed az elmúlt 10 évben folyamatosan úgy egyszerűsödött, hogy dupla annyi papírt kell kitölteni, és kétszer annyi szabáléynak kell megfelelni. Az inaktívakat el kell tartani valahogyan.
Zuzimama 2012.01.26. 06:20:43
Elolvastam volna.....
maxell.disc 2012.01.26. 07:21:56
tjunior 2012.01.26. 07:34:53
tjunior 2012.01.26. 07:36:28
dik_ 2012.01.26. 08:00:50
"Mit zavarja az a földhivatalt, hogy a szántó besorolású területen nem szántanak, haenm kiskertek vannak?"
Akkor talán fuss neki még egyszer a posztnak...
<... több hétvégi ház is fel van építve ...>
Szántó művelési ágú ingatlanon a kiskertes, házilag felszántott és krumplival bevetett föld nyugodtan működhet. Itt a házakkal van a gond!
papilloma 2012.01.26. 08:06:43
dik_ 2012.01.26. 08:08:32
"Lehet, hogy kissé idealista a hozzáállásom, de szerintem a földhivatalnak az lenne a dolga, hogy az adminisztrációval lekövesse a tényleges állapotokat. Vagyis hogy az adott terület kié, mikor szerezte, hogyan, és hogy mire használja."
Nem idealista, hanem anarchista.
A fantasztikus ötletd alapján annak a Budán építkezett újgazdagnak köcsögnek minden további nélkül el kellett volna nézni azt, hogy nem az előírásoknak megfelelően építkezik, hanem a telke mögött lévő tájvédelmi körzetből kiharap egy darabot, kivágatja a fákat és a beadott tervekkel ellentétben odáig kitolja a teremgarázsát.
Semmi gond, hiszen etruszk kartács logikája alapján a földhivatal kimegy, kiméri a tényleges állapotot és átvezeti a földhivatali nyilvántartásban, hogy kisebb lett az erdő, nagyobb lett a telek és a ház(garázs).
Na, ennek az "idealizmusodnak" fuss neki mégegyszer. :))
Kamazszutra 2012.01.26. 08:16:35
Akkor is leírom, a posztoló kötelessége, hogy a tulajdoni lapon aktualizálja a mindenkori állapotot, ha a tulajdoni lapon szántó szerepelt, akkor nem építhetett volna oda olyan építményt, ami nem felelt meg a jogszabályoknak! Úgyhogy a Földhivatal szerintem ebben nem ludas, még örülhet, hogy nem állíttatják vissza az eredeti állapotot.
Amúgy meg: a Földhivatal formanyomtatványokat használ, nem fog szépen megkérni, mert ugyanazt küldi neked, mint az összes többi esethez és nincs joga mérlegelni, hogy neked kevésbé indokolt-e a hivatalos nyelvezet, vagy csak ejnye-bejnyét érdemelsz. Azt esetleg a bíróság döntheti el.
És ebben mi volt az indok a kimoderálásra? Esetleg eltért a sztenderdtől és nem az államot ütjük mindenért? Fel kéne már nőni és gondolkozni, nem az államtól várni, hogy ha valamit elszartunk, majd tegye jóvá helyettünk - beleértve a nyakló nélkül felvett hiteleket is.
dik_ 2012.01.26. 08:18:21
"Nem látod hogy a szeretett szabályaid betarthatatlanok? Építkeztél?"
Én építkeztem, de az tuti, hogy te nem...
Nincs szó semmiféle betarthatatlan jogszabályokról, az csak a te hagymázas fantazmagóriádban létezik.
Építkezés a világ legegyszerűbb dolga. Kinézel egy telket, polgármesteri hivatalnál utánajársz, hogy beépíthető-e, ha igen, milyen mértékben. Elkészítteted a tervet, beszerzed a közműnyilatkozatokat, a szomszédok írásos rábolintását és megkapod az építési engedélyt. Ha a terveknek megfelelően épült meg a ház, megkapod a használatbavételi engedélyt. Földmérő kiméri a tényleges állapotokat és a földhivatal átvezeti a(z esetleges) művelési ág megváltozását. És ez a geci hivatal, még arra is figyel, hogy az átvezetés utáni határozathoz mellékel neked egy adatlapot, amit kitöltve nem csak ezen, hanem a tulajdonodban lévő más ingatlanokon is díjmentesen átírja a lakcímedet.
Rohadt bonyolult metódus, ugye? :))
Ugyandehogy (törölt) 2012.01.26. 08:45:21
felucca 2012.01.26. 09:00:54
Szóval:
Földhivatal nem sorol át övezetet. Övezetet átsorolni Szabályozási Terv, és a SZT alapján elkészített Övezetátsorolási Hatástanulmány alapján lehet, az átsorolásról a döntést a képviselőtestület hozza meg. E döntésnek az érintett ingatlantulajdonosok úgymond "elszenvedői", részükről ez semmiféle közreműködést nem igényel. Átsorolással a terület értéke változhat, van, akit ez pozitívan érint, van, akit negatívan.
Fredo78 2012.01.26. 09:05:44
De azért fordítsuk meg a dolgot:
Tullapon: szántó. Valamilyen okból el kéne adni a kertet (pl. kell a pénz). Jön a vevő, megegyezik vele. A vevő kikér egy tullapot: szántó. Vevő jobbra el... Akkor meg a szemét földhivatal lenne a hibás hogy miért nem szólt hogy nincs rendben a dolog...
Amúgy művág váltás ingyenes volt régebben, két éve 6600-Ft. Ha építmények vannak az drágíthatja meg mert földmérő-vázrajz-stb. Akkor reális a posztoló által írt összeg.
etruszk 2012.01.26. 09:17:50
Sehol sem írtam, hogy jó az, ha valaki csak úgy kihasít a tájvédelmi körzetből egy darabot, és építkezik rá. Mert az lopás. Valóban nem az a földhivatal dolga, hogy leadminisztrálja, hogy ki mennyit lopott és mikor. Szerintem nem vagy képben: Azt, hogy valaki mekkora és milyen házat/épületet építhet egy adott területre, nem a földhivatal szabályozza, hanem az önkormányzat. Az önkörmányzat mondja meg, hogy mennyi a beépíthető terület, milyen magas lehet az épület, stb. Persze az építkezés végén a lakhatási engedély meglétét a földhivatalban be kell jelenteni. Még ez az a rész ahol leginkább működik a "lekövető" üzemmód.
Az már más kérdés, hogy az önkörmányzat építési előírásainak, rendeleteinek egy részét az határozza meg, hogy a földhivatal miként tarjta nyilván az adott területet.
Kivlov 2012.01.26. 09:18:57
Tetszettek volna adót fizetni, nem kamubéren bejelentve dolgozni. Meg tetszenének nem az államtól várni mindent: ingyenes felsőoktatást, eü-i béremelést, segélyeket, munkahelyeket.
alib 2012.01.26. 09:49:38
alib 2012.01.26. 09:52:06
kaloz_a 2012.01.26. 10:12:29
Állítsuk meg a ......... 2012.01.26. 10:16:50
Személy szerint azt nem értem, hogyan teheti meg a földhivatal, hogy kertségi, családi házas övezetben sorra adja ki a társasházak építésére szolgáló építési engedélyeket, kisméretű telkekre a telekszomszédok engedélye nélkül.Sőt építkezés közben derül ki, hogy az elénk felhúzott randa társasházat még megnövelik 1 szinttel a tervhez képest.
Ja, hogy ez pár éve történt és a láncfűrészes kósa és főépítésze az mindent végrehajt a pénzes hordának?
Fredo78 2012.01.26. 10:21:53
Állítsuk meg a ......... 2012.01.26. 10:34:41
Ezt a pénzt a család már többszörösen beadózta az államnak.
Miért kell 8 hónapot várni egy önkormányzatra, hogy végre a jegyzőhöz kerüljön az ügy, miért kér pénzt a jegyző, amikor semmit sem csinál a 10 perces találka alatt, csak később postán küldi a végzést.
Miért lehet maszek jegyzőknek kiadni az ügyeket, akik nem szabott áron dolgoznak, jócskán eltérnek az áraik, de mégis csak a kijelölthöz lehet menni.
Miért tart egy átírás a földhivatalnál olyan sokáig, mikor a jegyző papírjaiból dolgoznak?
Ja, persze pénzért meg lehet gyorsítani az ügyet.
Így egy örökösödési eljárás eltart 10 hónapig.
Állítsuk meg a ......... 2012.01.26. 10:43:09
Kíváncsian várom, hogy mi lesz a rendszámcserével kapcsolatban.
Lesz-e elég ügyintéző, mikor mindenhol csoportos leépítések folynak.
Majd szijjálle petike, orbánc, girnyó-szász és társaik megoldják a pénzbeszedést.
jaty 2012.01.26. 10:43:34
Kivlov 2012.01.26. 10:48:39
Sajnos nem lehet elvárni, kedvesem, mert 3 millió nyugdíjas van az országban, több100e nem dolgozó kokeró. A kamubéresek tömkelegéről nem is beszélve, akik eddig az elcseszett adójóváírás miatt nem fizettek SZJA-t.
A 7-800E közszolgáról nem is beszélve.
Na, ezekre jut kb 1-1,5M tényleges bérén foglalkoztatott versenyszférai munkavállaló. Erről ennyit...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.01.26. 11:09:02
Most nem tudom, hogy őt sajnáljam,"
Őt ne sajnáld, mert ha nem rúgják ki, önszorgalomból szénné szopatta volna a szádat. A hivatal olyan, mint a dolgozói.
És itt bizony emberek pénzért szívatnak másokat. Felőlem rúgják ki az összeset.
Lord of Earth 2012.01.26. 11:11:37
Manyecska 2012.01.26. 11:20:55
dik_ 2012.01.26. 11:25:48
Példa volt, nyilván sarkított...
Alpannonia.at 2012.01.26. 12:15:17
Lord hidd el a Fejér a leggecibb :D
Itt minden EON oszlopon Orbánya fityma lóg :D
szultan02 2012.01.26. 12:21:30
Még csak a hozzászólások felét olvastam el, de úgy gondoltam, hogy inkább most írok és majd később olvasom el a többit, mert elég sok félreértést, téveszmét és feltételezést látok.
Én is kaptam ilyen levelet és voltam is ez ügyben a Földhivatalban.
Az érintett földterületet ’89-től öt évig béreltük egy Szombathely melletti TSz-től és ’95-ben lehetett megvásárolni. Mi is (szüleimmel) és általában mások is azért béreltük, mert abban bíztunk, hogy majd meg is lehet venni (ez bejött) és idővel talán építési telek lehet belőle (ez nem jött be) és gazdálkodunk is a területen. (Az eladók számítása hamarabb bejött, mert a több mint 200 db 1000 m2-es telek négyzetméterét kárpótláson 20 Ft-ért vették és 170-ért adták el.)
Aki művelte a kertjét, az zöldséget, gyümölcsöt, virágot termesztett. Szántóföldként a bérleménybe vétel óta egyik sem funkcionált, hiszen a legtöbb bérlő (majd tulajdonos) kerítést is épített és egy kis szerszámoskamrát.
A legtöbb telek ma gyümölcsös és sokan pihenőtelekként is használják, de ne gondolja senki, hogy víkendházakkal van beépítve minden telek (bár én csak a saját telkem utcáját látom, kb. 40 kert), többnyire csak a 15-20 éve felhúzott bódék! Van néhány szilárd alappal bíró tégla építmény is (és láttam a terület szélén az aszfaltozott út mellett családi házat is), de nem ez a jellemző. Kb. tíz évvel ezelőtt a kerttulajdonosok kérelmére villamos hálózat is épült. Tehát téves az a feltételezése több hozzászólónak, hogy itt üdülőtelep van kacsalábon forgó palotákkal.
A Földhivataltól kapott levél inkább ellenséges, mint ügyfélbarát hangvételű, nálam is felment a pumpa, amikor olvastam. Az első öt mondat „barátságos” szófordulatai: „kötelezem”, „köteles eleget tenni”, „eljárási bírsággal sújtható”, „ esetenként 5000 Ft”, „Végzésem ellen fellebbezésnek helye nincs”. Nem várok a hivataltól illatos levelet rózsaszín borítékban, de azért így rám rontani szerintem durva.
A mezőgazdászt, aki a levelet jan.10-én aláírta, közben elbocsátották, a levél kelte után két héttel már más foglalkozott az üggyel.
A hivatalban teljesen normális ügyintézés volt, az ügyintéző készséges volt és mindenre válaszolt. Lényegében arról van szó, hogy a telkek művelési ágát szántóról gyümölcsösre kell megváltoztatni, mivel már nem szántó. Szerintem ezzel nincsen semmi gond. Ez helyrajzi számonként 6600 Ft igazgatási szolgáltatási díjat jelent (sajnos), ezért nem tudom, hogy a posztoló honnan vette a 30-70e Ft közötti összeget. (Esetleg más célú hasznosítás esetén más összeg is lehet, azt nem tudom, de a művelési ág változás ennyi.)
Kicsit hosszú lett, bocs.
c 2012.01.26. 12:40:22
Németh András 2012.01.26. 12:46:16
belekotty 2012.01.26. 12:51:23
Németh András 2012.01.26. 13:01:15
Azt várni hogy a földhivatal automatikusan, szó nélkül átvezesse a szántót kert művelési ágba, vagy a gyepet reptérré, vagy a gyepet szántóvá, kicsit olyan számomra mintha a NAV úgy működne hogy figyeli hogy a felhasználó befizette az adót, és ha nem akkor nem bünti jönne, hanem a NAV átírná a számait és a jövőben már nem kérné az adót. Vagy mintha a fuvarozócégnél a főnök figyelné hogy hogyan fogy a gázolaj és ha kiderül hogy Józsinál hiányzik pár száz lityó, akkor simán beírná hogy ez van, de Józsi nem kapna seggberúgást.
Fredo78 2012.01.26. 13:01:37
Németh András 2012.01.26. 13:08:01
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.26. 13:10:29
Nálunk még a WC-s néni is hatóság. Miért pont a Földhivatal ne lenne az. Már legalább szóhasználatban... :)
Németh András 2012.01.26. 13:12:24
Németh András 2012.01.26. 13:14:25
Németh András 2012.01.26. 13:21:33
végülis lehetne alkalmazni 20000 földmérőt, akik kéthetente járőröznének és bejárnának hozzád és méregetnék a garázsodat hogy nem lett-e nagyobb. Benéznének a nyárikonyhába hogy nincs-e benne önálló kislakás a gyereknek, vagy végigjárnák a szobákat hogy minden megfelel a bejelentésnek.
És a bérüket és a benzinköltségüket fizetné az állam, és kivetne egy külön adót amiből ezt fedezné.
Hát szerintem jobb ez így hogy aki fejleszt/változtat/átépít annak bejelentési kötelezettsége van és fizeti a változásvezetés költségét. Az összes ember meg csak magát a nyilvántartást fizeti átalányban.
Németh András 2012.01.26. 13:25:21
Németh András 2012.01.26. 13:26:16
Németh András 2012.01.26. 13:50:34
Amit én el tudok képzelni (annyi alapja pont van mint annak hogy a földhivatal szándékosan baszogassa az ártatlen népeket).
Mi van ha a TSZ-es szerződéseken lett elírva a művelési ág?
Hisz ahogy írod szétszórt gyümölcsös, tehát eredendően valami folyómenti régi települési ártéri gyümölcsös lehetett a terület. Amit mellesleg régen a helyiek jó eséllyel kaszáltak is vagy legeltettek. Tehát ez került be a TSZ-be majd onnan újra ki a népekhez. Innen nézve tehát tényleg lehet azon gondolkozni hogy az a terület amit rendszeresen kaszálnak, de van rajta gyümölcsfa is, hisz a hasznot az is hozza az gyümölcsös vagy kaszáló. Nehéz döntés, de amíg valaki nem akar illegálisan építkezni, hanem fenn kívánja tartani a korábbi földhasználati módot addig egyik sem zavaró (a természetvédelem belekeverése szintén az én verziómat támasztja alá (mondom így messziről, tehát tévedhetek), az pedig nettó butaság hogy egy emberi telepítésű gyümölcsösben nincs természeti érték. Ha egy kicsit utánanézel rájössz hogy ezeken a területeken rengetek természeti érték van, ugyanis az ilyen helyeken lehet hogy évszázadok óta fennáll ez a gyümölcsös-kaszálós használati mód. És rengeteg növény és állat marad fennt ezeken a részeken amike a szántókon a településeken meg a telepített erdőkben már nem találják meg az életfeltételeiket. Magyarországon érintetlen természeti terület nincs! Az ember már mindenbe belenyúlt, volt ahol jobban volt ahol kevésbé.
Én így messziről úgy látom hogy a te földed esetén helyes a gyep művelési ág, a leghelyesebb a legelőgyümölcsös vagy kaszálógyümölcsös lenne, de ilyen nincs. A természeti értékek védelme szempontjából pedig nem szerencsés hogy nem került rá a védelem, de érthetően a tulajdonos ez esetben ellenérdekelt fél lehet, hisz neki nem kell hogy érdeke legyen a közösségi értékőrzés. Sajnos nagyon sok természeti és egyéb (műemlékvédelmi, régészeti) érték tűnik el, vagy sérül a tulajdonosi ellenérdek miatt (és igen egyetértek nem a jelenlegi a legjobb megoldás de nincs jobb, hisz az az lenne hogy a közösség számára értékes dolgok közösségi tulajdonban legyenek, de erre nincs pénz, se az átvételükre se a fenntartásukra/megőrzésükre)
Németh András 2012.01.26. 13:56:42
De lehet hogy csak azt nézte hogy a szántó x millió, ezt a susnyás gyepet meg megkapja itt harmadáron. Hát megkata, most használja :D
Az hót ziher hogy szántó esetében ilyen esetben nem tudják a szántóművelést megfúrni.
Ja és még az is lehet hogy a megvett terület sarkában kinézte a kis ligetet ahol majd milyen jó leszen egy rencset felhúzni, és azt fúrta meg a védett gaz :)
Hát igen tájékozódjunk mielőtt elköltjük a pénzünket. Kocsit se veszünk látatlanba...
Németh András 2012.01.26. 14:05:02
Németh András 2012.01.26. 14:09:41
Németh András 2012.01.26. 14:13:03
És őszintén tényleg nagyon sokallod hogy 6600 ft-ot fizetni kell azért hogy volt egy szántód amit nem annak megfelelően használsz?
Németh András 2012.01.26. 14:14:37
Szabad Gábor 2012.01.26. 14:32:23
„Lázár János szerette volna, ha 2012 tavaszára nem lenne Magyarországon svájci frank hiteles. Hát lesz.” Csak nekik nem lesz.
www.vagy.hu/tartalom/cikk/1532_100_ezernek_a_torlesztes_1_millionak_a_veg
szultan02 2012.01.26. 15:43:52
Másrészt, ha kimegy a terepre, akkor nyilván nem csak egy telket néz meg, hanem amennyit tud (tízet-húszat).
Harmadrészt, egy 150 m2-es, külön helyrajzi számon lévő földdarab díja ugyanannyi, mint mondjuk egy fél hektárosé, ilyen zsebkendőnyi területnél azért tényleg túlzás a 6600 Ft.
Viszont még ennél is nagyobb lehúzásnak tartom földhivatal témában, hogy elhunyt hozzátartozó haszonélvezeti jogát is ugyanennyiért törlik, pedig ahhoz aztán senkinek sem kell felemelnie még a seggét sem a számítógép elől.
etruszk 2012.01.26. 16:28:11
A garázsok esetleges átépítésének ellenőrzése nem a földhivatal dolga.
Az önkormányzaté.
A földmérőt eddig is én fizettem.
A földhivatal a dolga a lekövetés lenne. Például elvárható, hogy pontos legyen a nyilvántartás. Pontos nyilvántartás alapján pedig lehet adót kivetni, statisztikát gyártani, népszámlálást támogatni, büntetni. De ez már másnak a feladata. Ők csak reszeljék a körmüket és tartsák naprakészen a nyilvántartást.
"bejárnának hozzád és méregetnék a garázsodat hogy nem lett-e nagyobb. Benéznének a nyárikonyhába hogy nincs-e benne önálló kislakás a gyereknek, vagy végigjárnák a szobákat hogy minden megfelel a bejelentésnek."
Ilyen ellenőrzés most is van. És nem a földhivatal dolga.
Valami lila köd miatt sokan úgy gondolják, hogy a hivatalnak azon kívül, hogy NYILVÁNTART, adatot szolgáltat, mindenféle egyéb feladatot is el kellene látnia.
Pedig neki csak az a dolga, hogy országos szinten pontosan tudja, hogy melyik földterület kié, azon mit engedélyezett a területi önkormányzat, és ezt az információt adott esetben a földterület tulajdnonosának és a döntéshozóknak kiszolgáltassa.
Apja faxát idézze be. Ő van értem, és nem fordítva.
És ha a gyerek a nyárikonyhából kialakított kislakásban lakik, akkor mi van? Ha az önkormányzat jóváhagyta, akkor írják be, hogy ott lakik. Ha pedig nem akkor annyi történt, hogy a nyilvántartás alapján az nyilvántartásból feketén-fehéren kiderül, hogy nem engedélyezték. Ennyi a dolga és nem több. Mellesleg mivel jobb ha ehelyett hatan alszanak a házban egy szobában?
zotyikaa 2012.01.26. 16:35:05
Hát ez egy jó nagy marhaság. A földhivatalnak az a dolga, hogy magyarországon valós nyilvántartás legyen, mint szolgáltatás. Az NAV-nak pedig hogy beszedje az adót.
Természetesen elfogadom, hogy a polgároknak segíteniük kell ezt a munkát, de apolgáriknak szavazniuk is kellene, leváltani a korrupt embereket, a bíróságoknak meg elítélni őket. De ha mégsem teszik meg tökéletesen még nem büntetik meg őket. Mert nem az a feladata.
zotyikaa 2012.01.26. 16:39:03
2012.01.26. 16:54:07
akinek valami tulajdona van, annak vannak kötelezettségei is. Ocsmány takony az egész országunk, lepukkant bérházak garmada áll budapesten mert szegéynkisnyugdíjas nem tudja fenntartani, tatarozni, állagmegóvni.
JA akkor nem kéne a tulajdonlással bajlódni.
El lehet menni máshova ahol olcsóbb az élet és a jövedelmének megfelelő tulajdont tisztességgel fenn tud tartani.
draci 2012.01.26. 16:57:58
mohopasi 2012.01.26. 16:59:13
draci 2012.01.26. 17:01:14
etruszk 2012.01.26. 17:08:58
Szerintem ez a hasonlat sántít.
Ahhoz, hogy egy gyepből reptér legyen, rengeteg engedély szükséges. Magyarán nem a fölhivatalom múlik hogy lesz-e ott reptér. Illetve rajta is múlik, mert be tud kavarni, de az érdemi döntést a közlekedési, gazdasági, környezetszennyezési kérdésekről nem a földhivatal hozza meg.
Akkor mondhatjuk, hogy az a dolga, hogy amiben az állam, a zöldek, az önkormányzat, és az ott lakók megegyeztek, azt ledokumentálja?
Illetve az lenne a dolga.
Ha felszántom a gyepemet, akkor az szántó. Akkor is ha a földhivatal gyepként tartja nyilván.
etruszk 2012.01.26. 17:16:04
Xezs 2012.01.26. 22:22:15
Akkor kiért vannak a törvények? Értem, vagy érted?
Pont az itt a probléma, hogy van egy sajnos elég nagy réteg, aki ahogy fentebb írtam, azt akarja, hogy ne kelljen adózni, minden ingyen legyen, és úgy általánosságban véve mindent meg lehessen tenni, leszarva a másik ember igényeit.
Szóval mikor azt mondod, hogy a törvény az emberekért van, nem árt tisztázni, hogy kit értesz pontosan az emberek alatt. Mert nincs egységes álláspont a társadalomban és soha nem is lesz.
maxell.disc 2012.01.26. 22:27:46
Xezs 2012.01.26. 22:27:49
Nem a bérből élőkre kell gondolni, hanem arra a sok adócsaló vállalkozóra, akiknek a felét legalább el kéne tiltani mindenféle vállalkozás nyitásától.
Emlékszel pár éve mekkora sipákolás volt, hogy a válság miatt az építőipari vállalatok kb. harmada-fele eltűnt? Észrevettük? Persze hogy nem, mert ezek mindegyike kamuvállalkozó volt és számlákat gyártott amik alapján adót csalt meg ki tudja még miket művelt. Nem építettek azok lószart se, maximum papíron.
Németh András 2012.01.26. 22:28:42
Xezs 2012.01.26. 22:29:53
Németh András 2012.01.26. 22:34:29
A lényeg hogyha van valamid az nem azt jelenti hogy azt csinálsz vele amit akarsz, hanem azt csinálsz vele amit szabad :)
Fredo78 2012.01.27. 09:18:55
Fredo78 2012.01.27. 09:39:06
zotyikaa 2012.01.27. 09:45:15
Szegény nyugdíjas azért szegény mert elvették az ügyvédek és közgazdászok a tulajdonait, mert az adrián a legnagyobb hajók magyarok tulajdonában vannak, persze nem magyar zászló alatt. Mert a macedón tengerparton a legnagyobb kastélyokban magyar passzátok és golfkocsik állnak, stb.
Németországban mindenki visszakapta ami az övé volt. A szegény kisnyugdíjas kapott a bankjától hitelt a felújítására és azért szépek. Nem azért mert elhajtották szegényebb vidékre.
zotyikaa 2012.01.27. 09:46:45
zotyikaa 2012.01.27. 09:48:03
zotyikaa 2012.01.27. 09:52:18
Fredo78 2012.01.27. 10:33:56
etruszk 2012.01.27. 10:53:00
"Ha naturás gyepedet felszántod sanszos a 200eFt/ha bírság. Ma Ma.on nem úgy van hogy azt tehetsz a földeddel amit akarsz"
Azt csinálok vele amit akarok. Ha felszántom, akkor fel van szántva. Legfeljebb megbírságolnak.
Ennek ellenére nem is azt mondtam, hogy ne legyen korlátozás.
Hanem azt hogy a korlátozás, ellenőrzés és a bírság kiszabása nem a földhivatal dolga.
"A példádnál maradva, ha a sima gyepedet felszántod jogszabály szerint 30 napon belül be kell jelentened az fh felé. Ha nem akkor felszólítanak (beidéznek nem büntetnek) hogy vezettesd át, költség 6000Ft. Ha ez nem humánus akkor javaslom egy apehes hasonló ügyintézést... "
Naná, hogy be kell jelenteni, különben honnan tudnák, hogy felszántottam a gyepemet? Illetve mégis megtudják, mert beidéznek. Hogy van ez? Ha látják a változást, és a művelet nem von maga után bírságot, akkor miért nem vezetik át és küldik a csekket? Miért idézgetnek? Valamikor az ő bérüket is meg kell keresnem. Ha pénzkeresés helyett ott töltöm az időm, akkor előbb-utóbb mindketten éhenhalunk.
De menjek oda - beidéznek, haha - álljak sorba, fizessek, és reménykedjek, hogy meg is teszik, ami a dolguk lenne. Mert esetleg néhány hónap múlva kapok egy értesítést, hogy ilyen és ilyen okok miatt nem vezették át, úgyhogy oda leginkább csak fűmagot vessek. Egy másik forgatókönyv szerint majd csak 10 év múlva derül ki, hogy a változást nem vezették át, amikor ösztör annyiba kerül a rendezés.
Nekem már egyszer elég sokba került az, hogy a földhivatal nem végezte el a törvényben előírt feladatát. Konkrétan törvényt szegett. Mert valakinek nehéz napjai voltak, vagy a körmét reszelte.
Felelőst nem találtak....
Bocs, hogy nekem ez még mindig nem elég humánus.
XCat 2012.01.27. 10:53:26
Ha nem, akkor vagy a törvény rossz, vagy az adott ember hülye.
Próbáljátok ki a mogyorós tejbegrízt, isteni.
Fredo78 2012.01.27. 11:12:45
"Azt csinálok vele amit akarok. Ha felszántom, akkor fel van szántva. Legfeljebb megbírságolnak."
Ilyen esetben (natura 2000) nem a fh büntet hanem a köfe(környezetvédelmi felügyelőség) és valószínűleg visszaállítattják veled a gyepet...
"Naná, hogy be kell jelenteni, különben honnan tudnák, hogy felszántottam a gyepemet? Illetve mégis megtudják, mert beidéznek. Hogy van ez? Ha látják a változást, és a művelet nem von maga után bírságot, akkor miért nem vezetik át és küldik a csekket?"
Be kell jelenteni, de ellenőrizhetik is hogy stimmel-e a nyilvántartás a valósággal. Azért idézgetnek mert ki kell nyomozni hogy akarod-é hogy ezután szántó legyen?
Ha szó nélkül átvezetnék lehet, hogy te lennél az első aki verné az asztalt hogy milyen alapon csináltak a te gyepedből szántót, pedig te csak idén felszántottad aztán visszafüvesíted. Szerintem ez logikus eljárásrend.
Úgy gondolom te valamilyen ügyben összeugrotttál a fh-val. Van ilyen ők se szentek, se tévedhetetlenek. Lehet hogy igazad is volt, de azt tényleg nehéz Ma-on érvényesíteni hatósággal szemben...
2012.01.27. 11:57:20
Németekkel ne példálózzunk,mert ott megy a gazdaság, van valódi pénz a nyugdíjakra (nem hitelből mint nálunk) és persze igényesek az emberek és nem romosodnak el a házak.
Németh András 2012.01.27. 15:16:54
Németh András 2012.01.27. 15:20:29
""Ha naturás gyepedet felszántod sanszos a 200eFt/ha bírság. Ma Ma.on nem úgy van hogy azt tehetsz a földeddel amit akarsz"
Azt csinálok vele amit akarok. Ha felszántom, akkor fel van szántva. Legfeljebb megbírságolnak."
Az biztos hogy egy te igazi magyar ember vagy :D
Németh András 2012.01.27. 15:29:15
De egyébként beindult itt is a változás ugyanis manapság a villanyoszlopokon szaporodnak a kockáslapra, kézzel írt hirdetések a 30-40 milliós házikókról (olyan furi ezt látni vidékiként, azt gondolnám hogy 40 milliás házat nem az utcán hirdetünk, de biztos így működik)
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.01.27. 16:15:16
Xezs 2012.01.27. 19:34:25
@PsychoCica (4zsiráf): Pontosan. Csak nálunk rengeteg a hülye és ők a leghangosabbak :)
KóserKároly 2012.01.28. 08:48:28
Természetesen a másként hasznosítás, és a művelés alóli kivét súlyos pénzbe kerül, szintén föld- és talajvédelmi szempontok miatt nagyon helyesen.
Itt nem arról van szó, hogy a gonosz Földhivatal "rendezni" akarja a nyilvántartást, hanem arról, hogy egy tulajdonos a jogszabályokkal ellentétesen hasznosítja a termőföldet. És még neki áll feljebb.
zotyikaa 2012.01.28. 14:02:12
Lehet, ha vissza kapta volna mindenki nálunk amit elvettek tőle, nagyobb becsben tartaná az értékét. A bankok pedig ügyeskedés helyett a nyugdíjas tulajok házába tolná a kölcsönöket felújításra.
zotyikaa 2012.01.28. 14:06:13
zünüke 2012.02.12. 01:35:26