Az Unicreditnek annyira jól megy - vagy már az államosításra készül? -, hogy naiv ügyfél egy nap kétszer is hiába várakozott, hogy betehessen 30 millió forintot.
Miután a mosolygó esernyős biciklis nő és a lúzer pasi olyan meggyőzően reklámozták a 9%-os kamatukat, elhatároztuk, hogy átvisszük az Unicredithez a lakásra összespórolt 30 milliónkat. Mi sem egyszerűbb ennél: nyitunk egy számlát, átutalunk, lekötünk. Sajnos ez a terv már a számlanyitásnál el is bukott, mivel semmivel nem tudtam annyira felcsigázni a banki ügyintéző hölgy érdeklődését, hogy egyáltalán SZÓLÍTSON.
Először viccesnek találtam, hogy 2012-ben van még olyan bankfiók, ahol nincs sorszámosztó, hanem – mint udvarias érdeklődésemre elárulták – „érkezési sorrendben szólítanak”. Aztán amikor már 20 perce ültem ott céltalanul, megkérdeztem a szomszédomat, és kiderült, hogy vele 35 perce nem történik semmi. Ekkor úgy döntöttem, elintézek addig mást, és hátha később jobb lesz a helyzet. Kalandvágyó vagyok, ezért vissza is mentem később.
Akkor már senki nem volt a fiókban rajtam kívül, csak egy jól szituált szakállas úr, akivel türelmesen várakoztunk. Először egy pici, de nagyhangú ügyintéző hölgy kiáltotta el magát a bejárathoz közeli asztalnál, hogy „vár valaki vállalkozói ügyintézésre?”, de mivel nem arra vártunk, nem kiabáltunk neki vissza. Ránéztem a szakállasra, megkérdeztem, hogy vajon mi kell ahhoz, hogy minket itt észrevegyenek, de sajnos ő is csak tanácstalanul nézett.
Akkor eszembe jutott, hogy hátha nem látszik rajtam, hogy Milyen Fontos Ügyfél vagyok, és hátha segít, ha elárulom, mennyi pénzt akarok idehozni. Odamentem az egyik ablaknál magányosan üldögélő hölgyhöz, és udvariasan elmondtam, hogy 30 millió forintot szeretnék elhelyezni PONT EBBEN a bankban. Erre ő azt mondta, hogy akkor üljek vissza és várjak a Privát Banking kollégára. Hiába mondtam, hogy csak egy számlát szeretnék nyitni, azt mondta, hogy ilyen összeghatárnál már ő nem tud segíteni.
Hát, nem ültem vissza, mentem inkább ki a hóesésbe. De hiába nyitottam ki az esernyőmet, nem mosolygott.
Kicsihuszar 2012.02.08. 13:08:11
Kicsihuszar 2012.02.08. 13:09:28
Kicsihuszar 2012.02.08. 13:10:34
Dr. Kix 2012.02.08. 13:10:52
Jokerpofa 2012.02.08. 13:11:05
Sokorai_Atala 2012.02.08. 13:11:21
Kicsihuszar 2012.02.08. 13:11:45
Kelpo 2012.02.08. 13:12:24
Jokerpofa 2012.02.08. 13:12:25
Prof. azsiráf.PhD. 2012.02.08. 13:13:09
amúgy ha nem találtok megfelelő bankot, utald nyugodtan az én számlámra. ígérem csak a kamatokat fogom leszedni, a többihez nem nyúlok. kisdobos becsületszavamra.
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.02.08. 13:13:56
borso 2012.02.08. 13:17:08
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.02.08. 13:17:56
Teccet volna a bankvezért hivatni
Valami régi vicc volt , hasonló szitu
"Szeretnék egy kis pénzt elhelyezni"
Akadékoskodás
Bankvezér jön, kérdezi mennyi
100millio USD
És akadékoskodik ez a vén kurva?/utalva az ügyintézőre/
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.02.08. 13:18:27
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.02.08. 13:18:47
xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.02.08. 13:21:41
mivan, ha a zorbán holnap azt mondja, hogy "gyurcsányahibás", és a bankoknak emiatt a dupláját kell visszaadnia az ügyfélnek?
Belinda Levez 2012.02.08. 13:24:52
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.02.08. 13:26:10
Mamám több, mint egy hónapja vitatkozik a bankjával, hogy jár-e neki kamat 16 hónapos lekötés után, vagy sem. Most ott tartunk, - miután írásban is rögzítettük, h a következő lépés a PSZÁF lesz - hogy átgondolják, h tudnak-e adni vmifajta kompenzációt.
Mondtuk, h nem kompenzáció kell nekünk, hanem a kondíciós listában szereplő kamat. Még nem nyilatkoztak, merthogy ez olyan dolog, amiről majd a fiókvezető dönt. Röhej...
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.02.08. 13:28:40
Lesből Támadó Szárítókötél 2012.02.08. 13:29:39
Nem tudom, ki találta ki, de nem volt százas, az biztos.
Magam_a_Mondomét! 2012.02.08. 13:36:32
Te most dicsekszel vagy panaszkodsz ?
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.02.08. 13:41:22
Sokorai_Atala 2012.02.08. 13:41:26
Főúr1127 (törölt) 2012.02.08. 13:42:26
Vártál volna, jobban jártál volna...
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.02.08. 13:52:39
A másik lehetőség az aranyvásárlás.
Prof. azsiráf.PhD. 2012.02.08. 13:52:49
Skodakék Fábia 2012.02.08. 13:55:52
Rosszindulatú Vászka 2012.02.08. 13:57:01
Nem-e lehet, hogy beteg lett, vagy meghalott, vagy hasmarsa volt vagy mittomén, és nem direkt ne köllött neki az a jelentős összeg?
Vajon bölcs dolog-e a tévéreklám hívó szavára vinni pénzünket a reklámozott bankba? Ez a legnagyobb talány itt.
VAjon poszttoló olvasni.e szkott, mielőtt herdálja takarékpénzét?
"Az akció 2012. január 23-tól visszavonásig érvényes, és a magánszemélyek által, újonnan – bankon kívülről - elhelyezett betétekre vonatkozik, amennyiben az ügyfél növeli a 2012. január 9-én az UniCredit Banknál lévő megtakarításait."
Rosszindulatú Vászka 2012.02.08. 13:58:03
staropramen 2012.02.08. 13:58:18
Így ne is csodálkozzon.
staropramen 2012.02.08. 14:00:42
30 millával már nem olvasunk csak megyünk befele a bankfiókba, ahogy a tv-ben láttuk.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.02.08. 14:01:47
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.02.08. 14:06:24
ubaldo 2012.02.08. 14:07:24
Papjancsi :(
Rosszindulatú Vászka 2012.02.08. 14:07:49
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.02.08. 14:08:45
hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2012.02.08. 14:09:16
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.02.08. 14:10:59
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.02.08. 14:15:12
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.02.08. 14:17:20
nembaj,hamarább harap!
@hüjehalyó: he! ALDI-ban (Hoferben) el lehet kőteni 30 milliót, vagy ott se foglalkoznak veled?
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.02.08. 14:22:39
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.02.08. 14:24:22
Rosszindulatú Vászka 2012.02.08. 14:25:11
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.02.08. 14:25:41
PonDrow 2012.02.08. 14:26:10
hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2012.02.08. 14:26:19
Kár, hogy a posztoló nem írta le a folytatást. Szerintem miután eljött az Unicredittől a 30 milliójával, mérgében betért egy Hummer kereskedébe, ahol pont volt két eladó autó ebben az árban és...
:)
Zöldegér 2012.02.08. 14:31:06
venszivar 2012.02.08. 14:31:23
Aztán mennyiért akarsz s mekkora lakást venni ??? Még gyűjtesz 2-3 évig, hogy meg legyen az ötven ??? Hány szobás lakást akarsz,te szegény......,gondolom még nincs, HA MÉG most gyűjtesz RÁ !
Vegyél belőle inkább KRIPTÁT, azt tudok 15-ért, NA abból már kettőre is FUTJA !
neked.
igazságos 2012.02.08. 14:32:14
1 épeszű ember 2 milliónál többet nem tesz a bankba, mert e felett már a NAV-nak jelenteni kell, a banknak, igazolni, honnan van a lóvé.
2. 30 millának rengeteg a kamatadója, ilyen alacsony kamatnál elveszne a nyereség.
3. Aki igazán gazdag, az nem forintban fialtatja a pénzt, hanem euróban, fontban, amire több kamatot is adnak.
4. Végül, akinek ennyi pénze van, az nem egy számlára teszi, hanem a családtagjai nevére nyit számlákat több bankban is, 2 milla alatti összeggel, hogy minél kevesebb legyen az adó, nem forintban, kb. 1000 euróként, különböző időszakokra köti le, hogy a NAV-ot elkerülje.
Ezt a sztorit meg valami hülyegyerek írta, pont olyan.
Rosszindulatú Vászka 2012.02.08. 14:32:59
Meg, hogy ezért tart itt ez a Ország?
mrzigi 2012.02.08. 14:35:37
Múltkor megyek, hogy számlán állíttassak.
Na mondom, ha más nem a biztosOrk biztos tudja már hogy mégis hol ki-mi van (máshol így szokott lenni, pláne hogy mindig ez az ipse van) ... rákérdezek.
Néz rám bambán, majd benyögi hogy fogalma sincs.
Odamegyek első üres hölgyikéhez: ő ilyennel nem foglalkozik. Mondom akkor mégis ki a fhasom?
Nemtudja. B+
A pénztár külön vicc. Neked kell előre kitöltött papírral érkezni (máshol adom személyit, kérdik melyikről mennyit, nyomtatja ki a gépük a lapot kitöltve és csak alá kell írni).
Ennél már csak a sebességük viccesebb, ami a múltkor a régi időket idéző >40 fős sort eredményezett (1 darab pénztáros összvissz).
Ennél már csak a 10 perces Erste automatás pénz felvét volt bosszantóbb.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.02.08. 14:35:50
venszivar 2012.02.08. 14:38:22
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.02.08. 14:39:41
igazságos 2012.02.08. 14:42:37
Szóval, aki tényleg gazdag, az tudja, mikor, hogyan, mibe fektesse pénzecskéjét, nem ám holmi 9%-os csóró kamatra veri a nyálát.
ubaldo 2012.02.08. 14:49:24
Először is nem az a baj, hogy buta vagy hanem hogy reklámozod is.
1. Bár a hozzád hasonlók szeretik azt hinni, hogy akinek van pénze az mind bűnös úton szerezte, amit a NAV elől titkolni kell, ez nem így van. Törődj bele, hogy te vagy lúzer.
2. Arányaiban pont annyi a kamatadója 30 milliónak, mint 3-nak.
3. Te már csak tudod.
4. Lásd 3. pont.
IP gyűjtögető 2012.02.08. 14:51:06
hha96 (törölt) 2012.02.08. 14:51:33
ÁTUTALUNK, nem befizetünk. Átutalásnál nics NAV okoskák.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.02.08. 14:52:20
Csak nem beleszartam ismét a ventilátorba? Nyugi, biopöttyök könnyen lejönnek, magas labdát meg nem hagyok ki...
venszivar 2012.02.08. 14:53:37
Az is a gazdagok "játéka" !!!
PITTA 2012.02.08. 14:54:31
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.02.08. 15:02:12
Nem jött be.
Pontosabban lehet, hogy igen, de egy másik alkalommal meg a környék egyetlen csirkegomba-lelőhelyén (rókagombának is hívják, pedig nem is büdös) űzték ezt a váltókúrás nevű sportot, és ott meg nem volt patak...
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.02.08. 15:05:31
Egy grammot...
FDToth 2012.02.08. 15:07:10
hát ha nem kell... válság? hol?
XCat 2012.02.08. 15:08:02
XCat 2012.02.08. 15:09:32
@FDToth: Ilyen velem az ersténél történt meg, már jórégen. Az ügyintéző kiscsaj közölte hogy nekik nem bznisz hogy ha csak úgy utalgatok, csak a munkájuk van vele. Azóta is sajnálom, hogy nem hívtam ki a főnökét és kérdeztem meg a véleményét erről.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.02.08. 15:09:53
XCat 2012.02.08. 15:15:10
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.02.08. 15:16:33
Amúgy meg Citi bank. Kamatokat nézve mondjuk az egyik legrosszabb, na de ügyfélkezelés... Csak 2 órára raktam be a mi lakáspénzünket (utaltam tovább, persze nem volt harmadannyi sem az összeg) mégis kávéval kínáltak de a cukrot nem tettem be már készen volt minden papírmunka. Meg ajánlották a stratégiás befektetéseket
Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2012.02.08. 15:24:25
XCat 2012.02.08. 15:28:49
ubaldo 2012.02.08. 15:30:54
most vettem kettőt.
lakás (2 szoba) 50-60 négyzetméter, mélygarázsban kocsibeálló, illetékek (majd 4%, összesen 50 körül.
Ha normális nagyságút akarsz venni a 30 se irreális.
Persze van 15 millióért is.
England win The Ashes! 2012.02.08. 15:31:52
"...elhatároztuk, hogy átvisszük az Unicredithez a lakásra összespórolt 30 milliónkat. Mi sem egyszerűbb ennél: nyitunk egy számlát, átutalunk, lekötünk."
Érted? Valahol egy másik bankban őrizte a Sierra Madre kincsét, ide csak a kamat (meg a reklám) miatt akarta átutalni és lekötni. Átutalni, érted? Nem aktatáskában, nokiás dobozban, nejlonszatyorban, gyíkbőr neszeszerben, befőttesüvegben vitte volna, hanem átutalni akarta. (Persze az is igaz, hogy minek, de gyanítom, a régi bankjában szarabb konstrukció mellett pihent a lóvé.)
Rosszindulatú Vászka 2012.02.08. 15:32:32
Meg a szeméjzet lába is a szádba ér ojan kis lakhtásba. Monnyuk, ha direkt cselédlakásnak kell, akkor ki lehet fogni annyiér kis szerencsével hitelbedőlős menekülőktől meg emigrálóktól.
helianthus 2012.02.08. 15:32:38
hol voltál jóember?
egy csomó történésből kimaradtál!
@Zöldegér: én is láttam. Igen színész és nekem szimpatikus volt, nem volt nagyképű és tudása is volt a játékhoz.
England win The Ashes! 2012.02.08. 15:33:56
karosszékely 2012.02.08. 15:35:51
A fickó bemegy a bankba és mondja a hölgynek:
- Szeretnék nyitni egy kurva bankszámlát.
- De uram, hogy beszélhet így?
- Nem érdekel, egy kibaszott bankszámlát szeretnék nyitni.
- Uram, ezt nem tűröm tovább, szólok az igazgatónak.
Az igazgató:
- Mi a probléma, uram?
- Nyertem a lottón százmillió forintot és el szeretném helyezni egy mocskos kibaszott bankszámlára.
Erre az igazgató:
- És ez a büdös kurva akadékoskodik?
Rosszindulatú Vászka 2012.02.08. 15:38:35
venszivar 2012.02.08. 15:49:05
England win The Ashes! 2012.02.08. 15:49:07
Ja, amúgy sima adás volt, nem rendkívüli celebparádé.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.02.08. 15:49:17
Rosszindulatú Vászka 2012.02.08. 15:52:25
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.02.08. 16:00:30
England win The Ashes! 2012.02.08. 16:04:06
europass8 2012.02.08. 16:05:15
Rosszindulatú Vászka 2012.02.08. 16:06:48
Kifejezetten rosszindulantúak voltak a kérdések soxor, meg az egész izzaccságszagú volt. Csak nézzél meg egy Christian Clerici-s vervírmillionair-t és döbbensz, micsoda külömbség.
És az, hogy tugyga a választ és ezz4la rcoskodik cikin szánalmas, meg az is, hogy aki neki nem volt szimpi azt direkt elbizonytalanította - na ez elépggé aamtőr és prolis dolog.
Sztem.
Rosszindulatú Vászka 2012.02.08. 16:08:28
Kösz :)
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.02.08. 16:12:20
Persze, hoyg van különbség, de ez könyörgöm magyarország!
Szar volt? Szerinted igen.
Most nincs, de van helyette V.V 5 , na az qva jóó. olyan okosok leszünk tőle.
Persze hoyg undorító felvágni azzal hogy ő tudja, ebben nincs vita köztünk, és ráadásul nagyon sokszor botrányosan prosztó volt. De az egészben nem az volt a lényeg.
Rosszindulatú Vászka 2012.02.08. 16:15:13
Bár monnyuk lehet, hogy nézni fogom, ugyanis megin szerelmes vagyok.
www.life.hu/legykepben/20120208-valovilag-vv-zsuzsi-veresre-verte-a-blikk-ujsagirojat.html
XCat 2012.02.08. 16:16:30
Az meg megérne egy misét, hogy a helyi hasznostudású és magasművelcségű kommentelőkből gugli nélkül vajon hány vágná ohm törvényét. Például.
Azzal együtt szerintem is egy kekeckedő, ellenszenves fasz a hapsi, de hogy hülye lenne....
XCat 2012.02.08. 16:17:48
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.02.08. 16:18:16
húúú..melyikbe lettél ilyen szerelmes hirtelen????
De ő kiesett már, nem?
Rosszindulatú Vászka 2012.02.08. 16:33:35
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.02.08. 16:44:06
(Tudod, én viccekkel szoktam tesztelni embertársaimat. Osztán ha nem érti, vagy ha sértődékeny, akkor - és csak akkor - tényleg tolok a nagy neurotikus orcájába valami barnát.)
Rosszindulatú Vászka 2012.02.08. 16:51:22
Szétültetlek!
Puszijjátok meg egymást és szépen jáccóggyatok!
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2012.02.08. 16:54:42
Hol adnak magas kamatokat az általad említett devizára? Magyarországon NAGYON MAGAS kamatokat adnak a bankbetétekre, nézzél szét egy kicsit, mielőtt ilyeneket írsz! Valamint a kamat nem attól függ, hogy milyen devizában tartod a pénzed, hanem attól, hogy hol helyezed el. Pl. Magyarországon adnak euro-alapú betétre 4%-ot. Máshol tudod, mennyit? Mondjuk egy szomszéddal arrébb? Nézz utána, ez a házi feladat!
Állításod szerint ENNÉL AZ ÖSSZEGNÉL a kamatadó nagyon sok. Miért, kevesebb összegnél kevés? 20% a kamatadó. Továbbá nézz szét, hogy mi van, ha pl. TBSZ-re teszed a pénzt, és 5 ill. 10 évig nem nyúlsz hozzá.
Továbbá ha tízfelé osztod a pénzt és tízfelé kötöd le, akkor nem annyi kamatadót fizetsz szerinted?
Az fel sem merül benned, hogy mondjuk tisztességes jövedelemből származik a 30 millió, és nyugodtan be meri tenni a pénzét? Igen, lehet, hogy fog kapni egy NAV-vizsgálatot. De az is lehet, hogy a poszter fel van készülve erre, és minden jövedelmét igazolni tudja.
Szerintem neked kellene utána járnod dolgoknak, mielőtt orbitális baromságokat kiabálsz körbe, és meg le is hülyézed az illetőt emellé!
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.08. 17:16:55
Most mi van? Lófasz, kezitcsókolom
ubaldo 2012.02.08. 17:21:53
Kamatadó 16%, nem pedig 20.
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2012.02.08. 17:22:45
Igazad van, 2012-ben már "csak" 16%. Köszi!
venszivar 2012.02.08. 17:25:23
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2012.02.08. 17:31:37
Régen? Most is.
The Good Boy ! 2012.02.08. 17:48:47
igazságos 2012.02.08. 18:14:48
MEG LEKÖTNI!!!!!!!!
Tökmindegy, egy összeget nem kötünk le egy bankban meg pláne!!! Az okos ember több lábon áll, pénzét több helyen tartja! Ennyi.
@PITTA: devizában nem csak a 3%-ot kell nézni, hanem az árfolyamnyereséget és az egyéb nyereségeket is! A forinttól mindig többet ér a deviza és az aranytartalék is!
@Darren79:
1. Minél nagyobb az összeg, annál nagyobb a kamatadó, meg lehet nézni, 30 millánál mennyit fog érni a kamatadó, és a 9% -os kamat esetén mennyit fog kapni, az egyéb költségek levonása után kevesebbet fog érni a pénze.
2. Ismétlem magam, devizában tartani és úgy kamatoztatni a pénzed többet ér, mint forintban lekötni! Ergó, a 3%-os kamat devizában értékesebb, mint a forint 9%-a! Szóval, mielőtt mást ostobáznál, talán inkább nézz utána a dolgoknak.
Az fel sem merül benned, hogy mondjuk tisztességes jövedelemből származik a 30 millió, és nyugodtan be meri tenni a pénzét?
Írtam én ilyet? TE FELTÉTELEZTED A MÁSIKRÓL, HOGY ROSSZINDULATÚ, ÉN ILYET NEM ÍRTAM!!!! Csak azt, hogy 2 millás összeg felett a banknak kötelessége szólni a NAV-nak, aki meg kérhet vagyonosodási eljárást az ügyfél ellen!
Ennyi.
igazságos 2012.02.08. 18:24:42
Az biztos, hogy forintban nem sokat tartanék, továbbá nem írogatnék levelet a Homárnak, hogy tegyem magam, van harmincmillám, és hogy bántak velem a bankban, hanem elintézném okosba, de ügyintézőre nem bíznám a pénzem, az biztos, pláne nem ilyen nagy összeget, senkiben nem lehet megbízni, pénzügyi tanácsadókat is nagy ívben elkerülném.
Végül az utolsó: A reklámoknak pláne nem dőlnék be, hanem eleve megnézném az interneten az összes bankot, ki mennyi kamatod ad, és úgy vinném ahhoz a bankhoz, ahová lekötném.
Rosszindulatú Vászka 2012.02.08. 18:33:48
igazságos 2012.02.08. 18:41:55
Ha meg nem tetszik valami, konkrétumot írj, utálom az ilyen beszólásokat, mikor tényleg csak kötözködik, de azt se tudja, miért. Legalább indokolná meg valamivel, már ha képes erre.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.02.08. 18:42:32
igazságos 2012.02.08. 18:56:44
Én csak akkor háborodok fel, ha valami nem jogos, és indokolatlanul szemétkednek a másikkal olyan vádakkal, ami nem igaz.
Tudni kell nevetni a viccet, tudni kell a kommenteket nem magadra venni, elkülöníteni a netet a valós élettől, kezelni kell. Aki erre nem képes, és mindenen megsértődik, annak baj lehet a fejében.
Ugyanúgy nem szólunk bele két fél vitájába, mert könnyen a padlón találhatjuk magunkat, és mindkét fél ránk ront hatalmas agyarakkal és kicsinálnak. Ellenben, ha már tényleg nem bírnak magukkal a delikvensek, el kell intézni őket egy életre, méghozzá úgy, hogy magukat égessék be, és ezt ne vegyék észre, de mindenki más lássa, ennél szebb nincs.
venszivar 2012.02.08. 18:57:10
Rosszindulatú Vászka 2012.02.08. 19:01:45
"1. Minél nagyobb az összeg, annál nagyobb a kamatadó, meg lehet nézni, 30 millánál mennyit fog érni a kamatadó, és a 9% -os kamat esetén mennyit fog kapni, az egyéb költségek levonása után kevesebbet fog érni a pénze."
Fals. A kamatadó fikszen 16%. Összegtől függetlenül. Ha kisebb összegekre bontod, akkor is ugyanannyi jön ki a végén. Illetve annyiban nem, hogy egyes kis kupac pénzre jönnek a banki kölcségek, tehát a végén még rosszabb kondíciók jönnek ki, nem beszélve a kis összeg okán elbukott kaamtprémiumokról.
Ugye azt elhiszed nekem, hogy ha kevesebbet érne a pénze a sok-sok embernek a bankba, akkor senki nem tartaná ott - ez a legmókásabb meglátásod :)))
"devizában nem csak a 3%-ot kell nézni, hanem az árfolyamnyereséget és az egyéb nyereségeket is! A forinttól mindig többet ér a deviza és az aranytartalék is!"
Fals. Eccerű számtanpéda, a forint 9%-os kamat mindég több, mint ugyanaz az összeg devizakamata, ha az 3%. Főleg most, hogy erősödik a forint. Nem beszélve az átváltás kölcségéről is, ami mínusz. Ráadásul forintban akarja költeni lakásra a júzer, tehát csak akkor bolt neki, ha alacsony árfojamon vált és magas árfojamon vált vissza.
Azt csak jelzem, ahogy más is, hogy kies hazánkban magasak a kamatok.
"Ergó, a 3%-os kamat devizában értékesebb, mint a forint 9%-a"
Ez is mókás meglátás. Kitalálni eksztrém élethejzeteket erre én is tudnák, ellembe, hogy a több volna a kevesebb, az eléggé nonszensz.
Sokorai_Atala 2012.02.08. 19:03:39
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.02.08. 19:16:14
igazságos 2012.02.08. 19:18:52
Az utolsó mondatoddal vitatkoznék, mit gondolsz, Orbán miért a minimálbéreseket adóztatja meg jobban, és miért kedvez a gazdagoknak, akik kevesebben vannak? Mert a kevesebb több. :)
Na, de én is mondhatok bármit, meg te is, amíg matekpéldával nincsen alátámasztva, addig mindkettőnknek lehet igaza, és tévedhetünk is.
Te így gondolod, én úgy. Az eredményeket látva majd eldől, kinek lesz igaza. Mindenesetre én TUDOM, mennyit kap az ember 1000 eurós betétnél, és mennyit kapsz ugyanannyi forintnál.
Bankba nem igazán érdemes rakni a pénzed, túl sokat elvesznek a kamatadóval, a kezelési költségekkel,de én megint nem mondtam olyat, hogy senki nem rakná a pénzét a bankba, ezt szintén te feltételezted, és vontad le következtetésként.
igazságos 2012.02.08. 19:25:22
Egy szó, mint száz, aki magára veszi a viccet, és megsértődik rajta, akkor az a vicc rá vonatkozik. Mert hát, ha nem lenne rá igaz, akkor nevet a viccen a többiekkel együtt.
@IP gyűjtögető: ha már másba kötsz bele, legyél PONTOSCH, 9%!!!!!! Nem 10!
@ubaldo: aki személyeskedve ír, önmagát minősíti vele. Az okos ember meg nem veszi magára a másik ember véleményét. Az okos érvekkel vitatkozok, ellenben a szemétkedéssel, és a másik ember ilyen jellemzésével magadat minősíted.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.02.08. 19:32:42
Rosszindulatú Vászka 2012.02.08. 19:32:56
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.02.08. 19:35:58
Drevan 2012.02.08. 19:37:33
Kecskemét Malom OTP ftw.
England win The Ashes! 2012.02.08. 19:53:35
Van 30 millád.
a) Szétdobod 15 db. 2 millás betétre. A kamat legyen mondjuk 5% (nagyvonalú vagyok). Ez egy év alatt 100 000 pénz/betét. Abból lenyúlok 16% adót, az 16 000, neked marad 84 000. Mivel 15 ilyen számlád van, megszorozzuk ezzel a számmal mindkét összeget, az eredmény 240 ezer, ami adóba ment, neked marad (az alapon felül) 1 millió 260 ezer.
b) Egyszerre teszed be a 30 misit, kapsz rá 9%-ot (nagyobb összegeknél általában magasabb a kamat). Ez egy év alatt 2 700 000, abból lemegy 16%, ami 432 000, neked marad 2 milla 268 ezer.
Összegezve: valóban több ment az államnak (vö.: 240k vs. 432k), de a te pénzed is többet fialt (vö.: 1M260k vs. 2M268k).
Melyik is érte meg jobban?
P.S.:
Számításaimból jóindulatúan kimaradtak a kezelési, seggvakarási és egyéb költségek. Azonban mivel a legtöbb díj független a betéti alaptól (értsd: tök mindegy, mennyi pénz romlik náluk, te úgyis fizetsz havonta), 15 db. számla együttes költsége zicher, hogy magasabb, mint egy darabé.
FIGYELEM, ebben a kommentben nem használtunk speciális effekteket.
England win The Ashes! 2012.02.08. 19:55:08
Rosszindulatú Vászka 2012.02.08. 20:04:06
Például ha kapok két qrvanagy pofont, az sokkal többet ér és jobb nekem, mintha nyolcat kapnák.
Ebből a példából is világosan látható, hogy a több a rossz, a kevesebbel ellembe sokkal jobban járok.
Teccikérteni.
England win The Ashes! 2012.02.08. 20:06:23
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.08. 20:09:42
Rosszindulatú Vászka 2012.02.08. 20:12:51
Mint a South Parkba a gatyagnómoknál.
1. begyűjtés
2. ???
3. haszon
igazságos 2012.02.08. 20:23:43
Egy, ilyen magas kamatot szigorú feltételekhez kötnek, erről eddig nem beszéltünk. Még egyszer hangsúlyozom, a fent említettek függvényében, 2 millió felett a banknak KÖTELESSÉGE értesíteni a NAV-ot, éppen ezért, ha az állampolgár nem akar magának felesleges bonyodalmakat, ennél nagyobb összeget nem rak fel egyetlen számlára, mert a gazdagok nem szeretnek kockáztatni. Hiába van sok pénze az embernek, amit legálisan szerzett, egy ilyen NAV- vizsgálat mindenkinek gyomorgörcsöt okoz, hiszen mindig találnak valamit, ez a dolguk. Ugyanúgy bármilyen ellenőrzésnél, tehát nem kockáztatnak az emberek.
Itt ugye még felmerül az átutalási költség is, mellesleg a kezelési költség nem elhanyagolható tényező. Ebben a példában 2 hónapos betétről van szó!!!!!! Arra jár a 9%-os éves kamat. Tehát a 2 milliót meg kell szorozni 9%-al (ebből még, ha jól tudom, le kell vonni a nem akciós EBKM-et, ami olyan 5%, ezt se felejtsük ám el, de javítsatok ki, ha ez nem így van), elosztani 12-vel, megszorozni kettővel.
Vagy nem jól tudom? Mindenesetre a nem akciós EBKM is lejön, én úgy tudom. De ebben nem vagyok biztos.
igazságos 2012.02.08. 20:24:52
2 qurva nagy pofon az sokkal jobb neked, mint nyolc apróbb legyintés. Ugye?
igazságos 2012.02.08. 20:26:10
@batgirl: nem hát, de legalább velem vagy elfoglalva.
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.08. 20:29:47
Ezen viszont behaltam:
velvet.hu/blogok/gumicukor/2012/02/08/puzser_robert_a_csillag_szuletik_negyedik_zsuritagja/
Felkészül: Fekete Pákó.
Még szerencse, hogy nincs tévém.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.02.08. 20:30:16
igazságos 2012.02.08. 20:32:08
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.02.08. 20:32:53
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.08. 20:37:13
England win The Ashes! 2012.02.08. 20:53:35
Banki átutalás: ha elektronikusan végzi, olyan 0.12-0.2 körül van a díja (ált. minél többet utalsz, annál kisebb a százalék, helyenként 0 is lehet.). Nem kevés, de ha tényleg tűrhető módon kamatozik az új helyen a pénze, akkor megéri.
Továbbá, mint mondtam, különböző, de hasonló nagyságú költségek a kisebb betétnél is fennállnak. 15 ilyen díj, vagy csak egy, melyik a jobb.
De ha akarod, itt egy másik matekpélda:
Legyen a 2 millás betét havidíja cakompakk x.
Legyen a 30 millás betét havidíja y.
Feltételezzük, hogy y>x.
Feladat: bizonyítsd be, hogy y>15x.
Ez utóbbit kötve hiszem.
Továbbá: ne csak a konkrét fenti példát nézd. Arról vitázunk, ha nem vetted eddig észre, hogy mi éri meg: egy összegben lekötni a suskát, vagy szétdobni 15 kisebb összegre?
Kérdezhetném úgy is: melyik a kedvezőbb konstrukció: 6x 0.33 l-es kóla, 4x 0.5 l-es, vagy 1x 2 l-es? Pedig a háromdecis dobozos a legolcsóbb.
ubaldo 2012.02.08. 21:11:56
Persze nem úgy ahogyan ő gondolja, gondolom ez mindenkinek világos IQ 100 felett.
Szóval én is több részletben szoktam lekötni a pénzeket. Természetesen nem azért amit igazságos mond, hiszen semmivel sem több/kevesebb a kamat/kamatadó ha részleteiben teszed be.
De!
Az ember a bankban nem befektetésként tartja a pénzét, hanem azért, hogy ne értéktelenedjen el amíg nincs értelmes befektetés. Mikor viszont van, akkor általában gyorsan kell a pénz, így elég csak azt felbontani -és bukni a kamatot- ami egyenlő a szükségessel. A többi maradhat lekötve.
ubaldo 2012.02.08. 21:16:08
"2 millió felett a banknak KÖTELESSÉGE értesíteni a NAV-ot, éppen ezért, ha az állampolgár nem akar magának felesleges bonyodalmakat, ennél nagyobb összeget nem rak fel egyetlen számlára"
Évek óta teszek be 2 millió feletti összeget (pénztári befizetés) a (magán) számlámra, egyszer sem volt miatta ellenőrzésem.
Gondolom ott is ránéznek az adóbevallásodra, mielőtt lyukra futnának.
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.08. 21:17:26
igazságos 2012.02.08. 21:23:29
Rosszindulatú Vászka 2012.02.08. 21:23:46
én csak azt mondom, bizony egy jószarás soxor többet ér, mint egy rossz baszás.
@ubaldo: szarnak rá a bankba, azért irattyák veled alá a pénztári befizetésnél azt a pénzmosós nyomtatványot. Monnyuk már kisebb összegnél is. Meg a NAV külömbe is akkor néz bele a számládba, amikor akar, sőt, ha le akar húzni, végiggörgeti a követelését az összes számládon, még csak szólni se fog előtte.
igazságos 2012.02.08. 21:24:38
igazságos 2012.02.08. 21:26:18
ubaldo 2012.02.08. 21:27:54
"ugye még felmerül az átutalási költség is, mellesleg a kezelési költség nem elhanyagolható tényező"
Az összes banknál olyan a számlám, -és nem vagyok ezzel egyedül-, hogy netes utalásnál (bankon kívülre) 0Ft a díj.
A kamat feltételek pedig bankonként és konstrukciónként változnak, itt akár össze is hasonlíthatod őket:
www.pszaf.hu/fogyasztoknak/bal_menu/betetilekerdezo
igazságos 2012.02.08. 21:28:41
ubaldo 2012.02.08. 21:32:16
"Az okos érvekkel vitatkozok, ellenben a szemétkedéssel, és a másik ember ilyen jellemzésével magadat minősíted. "
Nézd, ha te a deriválásról alkotsz véleményt, de láthatóan a négy alapművelettel sem vagy tisztában, nem vitázok, hanem nyugodtan lehülyézlek.
Ha érvelni próbálnék, az olyan lenne mintha lóval imádkoznék.
Rosszindulatú Vászka 2012.02.08. 21:34:06
Azt ellembe kifejthetnéd, hogy egy rossz baszás hány apró baszát ér szted és hogyan számoltad ki és legfőképpen meg minek?
Külömbe nem összeevthetők a vélelmezett állítások.
igazságos 2012.02.08. 21:34:28
igazságos 2012.02.08. 21:36:13
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.08. 21:39:15
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.08. 21:43:59
Lá gyestiszé lringattyacsól nakom,
szeretlekté gedna gyon!
Afü ledbesú gomhogylé gyenyém,
rettentő nimádla kén!
ubaldo 2012.02.08. 21:52:36
Akkor kb 274 forintért kaptam 1 eurót.
Vettem 10 ezer eurót. (2 740 000,-Ft akkor.)
Kamatozott egy évig, csúcs 4% kamattal.
400 euró lenne a hozam, de ezen is van kamatadó, 16%, így csak 336 EUR a netto kamat.
Így most van 10 336 euróm. Visszaváltom forintra 286-as árfolyamon, van 2 956 000 forintom.
Mennyi volt így a kamat?
7,9%
Tisztán.
Hát, ebből nem fogsz házat venni. És ott van az árfolyam kockázat, amire lehet legyinteni, gondolom a CHF hitelesek már rájöttek nem olyan bagatell az a kockázat.
(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2012.02.08. 21:52:43
Mylady 2012.02.08. 21:53:20
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.08. 21:58:58
Rosszindulatú Vászka 2012.02.08. 22:00:18
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.08. 22:01:52
Mylady 2012.02.08. 22:03:41
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.08. 22:06:05
Mylady 2012.02.08. 22:06:29
RS 2012.02.08. 22:12:47
Rosszindulatú Vászka 2012.02.08. 22:19:13
Monnyuk, ha megin beüt egy rencerváltás, vagy új pénz, az bukta.
ne most 2012.02.08. 22:21:58
Mylady 2012.02.08. 22:23:03
Mylady 2012.02.08. 22:24:46
2012.02.08. 22:25:43
VLADISZLAV 2012.02.08. 22:27:18
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.08. 22:29:37
kutya vacsorája 2012.02.08. 22:33:37
sztem más a tanulság.
egy ismerősöm nem bízik a nemzeti együttműködésben. <30 milla megtakarításának keresett biztonságosabb helyet. egy (magyarországon lézer jánossal harcban álló) osztrák bank bécsi fiókjára esett a választása. így zajlott az ügylet:
1. telefonos időpontegyeztetés udvarias ügyintézővel
2. percre pontos kezdés
3. fontos infó: az ügyintéző nem tudta és nem is kérdezte, mennyi pénzt tenne (később, internetes utalással) az ügyfél a számlájára. lehet 40, lehet 40+ millió euró is... nem is kérdezte, ehelyett:
4. mivel ismerősöm nem beszél németül, kezdetben angolul elmagyarázta a teendőket, lemásolta a szükséges okmányokat, majd befektetési tanácsokat adott.
5. ismerősöm elbizonytalanodott, hogy pontosan értik-e egymást, kérte, hadd hívja gyorsan ide a környékben lakó barátját, segítene németül tolmácsolni, mire a bankos kisasszony:
6. "semmi szükség erre herr kovács, rögvest kerítünk magyar tolmácsot, addig hadd kínáljuk meg kávéval vagy teával".
7. az egész ügyintézés nem vett igénybe húsz percet. az internetes bankolás azóta kifogástalanul működik, ha nagyritkán szükségét érzi, herr kovács emilt írhat az ügyintéző kisasszonynak, aki fél órán belül válaszol, tanácsol, segít stb.
8. a kamat nem világrengető, de nem is szar. kaphatna többet is ugyanettől a banktól, de a célja nem a spekuláció volt, hanem a biztonság (és ha nem lesz euró esetleg? akkor lesz schilling. a forintnál mindenképpen jobb - üzeni herr kovács a fintorgóknak.)
9. a kezelési költséget egyszer emelték egy eurócent milliomod részével, erről hosszas meghunyászkodó levélben értesítették az ügyfelet, remélve, hogy azért marad náluk a pénzével, és lehetőséget adva a jogorvoslatra (náluk, illetve a helyi pszáfnál), ha esetleg kifogásolná az emelést.
szal így. magyarország tehet egy szívességet. herr kovácsnak.
knorbert 2012.02.08. 22:38:18
Azonban: nem voltam sokszor az Unicreditbe, de amikor mentem (a szolnoki fiókba), mindig azonnal sorra kerültem. Első alkalommal megkérdeztem a bizt.őrt, hogy hol lehet sorszámot húzni. azt mondta, nem kell, menjek oda bármelyik ablakhoz. Így tettem, azonnal kiszolgáltak. Később is.
igazságos 2012.02.08. 22:40:30
@Dr. Mylady: hát, pedig neked azt hittem, van ki elaltasson. :)
@estrella negra: sajnos nem. Mellesleg az alvást sem szabad túlzásba vinni, lásd kaja, pia, szex, alvás együttes, amiből az alvás munka.
Kéne keresni valami brit tudóscsoportot, aki az alvást meg az álmokat vizsgálja, és jó pénzért kísérleti nyúl lenni. Sokat alszok én is, már túlzásba szoktam vinni, délutáni alvás kötelező nálam. Nem jó ez így, kéne valami társasági élet is ám.
igazságos 2012.02.08. 22:42:31
@VLADISZLAV: az ördög sosem alszik, lehet, hogy egyesek urban legendnek tartják ezt a NAV-os vizsgálatot, a bejelentés kötelező, azt pedig sose lehet tudni, mikor fogják felhasználni ellened a dolgokat. Ezért kell előrelátónak és óvatosnak lenni.
Na, de hová tűnt az előző kommentem?
Morpeusz 2012.02.08. 22:48:06
A legtöbb hitelt a Raffi és Erste helyezte ki a külföldi bankok közül Mo-n,ha itt bármilyen pillanatnyi megingás lesz akkor ott sem fog a pénzéhez jutni.
De aki mazohista az mazohista. :)
Morpeusz 2012.02.08. 22:53:49
2008-ban még javában kínálgatták a stratégiai befektetésként a Lehman Brothers papírjait,az meg bedőlt nagyon csúnyán,csak úgy porzott...
Sok Citigold ügyfél tízmilliói,százmillió bánták azt a "stratégiai befektetést". :)
De ha valakinek megéri egy csésze kávé hogy elbukja a tízmilliókat akkor hajrá! :)
ubaldo 2012.02.08. 22:55:35
felejtsd már el, a bankbetét nem befektetés. ha euróban van, akkor sem.
az meg hogy te, a bevallottan csóró próbálsz befektetése tanácsot adni, megmagyarázni hogy mit is kellene csinálni 30 millióval, egyszerűen nevetséges.
igazságos 2012.02.08. 23:00:21
Ennyi.
Bankbetét: Az egyik legalapvetőbb befektetési forma.
igazságos 2012.02.08. 23:01:39
bertrollnok 2012.02.08. 23:06:35
Mellesleg van néhány ember, aki nagyobb dolgokkal gurigáznak, nekik ez nem összeg. Meg olyan is van, aki le-leköti egy/pár évre olyan helyen, ahol örömmel hiteleznek neki filléres költségért az élő lekötése láttán (ha netán beüt a ménkő, és mégis szükség lenne valamennyi zsére).
Tudom, egy csomó ember van, aki egy ekkora összeget izibe' forgatna vissza a vállalkozásába, de (még) van pár olyan gazdasági társaság, ami az 50 milliós éves bevételnél jóval többről adózik.
England win The Ashes! 2012.02.08. 23:07:32
2 l-es Pepsi 2.06 font. Ha kettőt veszel (2db 2 literest), a kettő együtt 2.00 font.
@igazságos: Azért még annak nézz utána, hogy mi az az EBKM. Nem jön le sehonnan sehová. :)
(Már régóta meg akarom kérdezni: hová tűnt a blogod? Tudod, az, amelyik az esélyegyenlőtlenség elleni harc jegyében született? Mondjuk azt nem értettem, hogy az első bejegyzés témája miért éppen Schmitt Pál helyesírása volt...)
Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2012.02.08. 23:14:23
Klasszikust csak pontosan.
Morpeusz 2012.02.08. 23:16:49
Mert a forró pénzek hamar odébb is állnak.
Az Unicreditnél fura dolgok mennek már régóta,nagy bizniszeket bonyolítanak a közép és felsővezetői saját zsebükre a banknál.
A hitelszezonban a fiókvezetők ráíratták a bankba besétáló ügyfelek hiteleit a külsősökre akik jutalékot kaptak érte és 50%.ot feketén vissza kellett adniuk a fiókvezetőknek akiknek ez jól jött a hivatalos havi 400-500k fizujukhoz plusz ugye év végén a teljes évi fizu mégegyszer ha volt bónusz.
Vagyonvizsgálat vazze bankfiókvezetőknél,az Apeh nem értette hogy a bónusszal együtt a fiókvezető a legális évi 12 millióból hogy tudott 30 milliót költeni. :)
Van hivatalosan lezárt viszgálat is néhány az Apehnél ezügyben.
És ebből a fajtából képzelj el sok fiókvezetőt akik hálózatba szerveződtek egymást védve mint a maffia hiszen olasz meló az is az is!
És a bank felső vezetése is tud minderről természetesen csak úgy mint a parkolótársaságok felső vezetése tudott a parkolóőröknek zsebbe fizetett pénzekről.
Most más a biznisz hogy nincs hitel. :)
ne most 2012.02.08. 23:17:59
A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.02.08. 23:20:28
A hazai több mint hatvan éve működő légitársaságot, vagyis a MALÉV-ot, és annak hűséges szakmailag kifogástalanul képzett gárdáját, a hazai turisták millióit csalták meg, verték át pofátlanul, a kiszolgáló, beszállítói cégek, és dolgozóik kerületek utcára. Ők hazaárulóztak amikor külföldi tulajdonba került valami, most maguk támogatták meg a külföldi fapados légitársaságot, hogy hazánkba visszatérve, megtámogatva a fenti összeggel, átvegye a hazai légiutasok piacát, és ezek a zemberek bedöntötték a MALÉV-ot, ez a kormány egészében hányinger, tehetségtelen tanulatlan emberek korrupt társasága!
igazságos 2012.02.08. 23:20:57
Akárhogy is, én elsőként lakást vennék, meg néznék magamnak arany ékszereket, esetleg elmennék Dubaiba aranyrudakat venni, körülnéznék a környező országokban is.
Több részletben fektetném be, korábban már írtam ezt, a 30 millát mindenképpen felosztanám. Egyébként szeretem a megtakarítást, szeretek gyűjtögetni, rakok én is pénzt a bankba, de szeretem költeni is azért időnként nagyobb dolgokba, utazásba, műszaki cikkekbe, egyebekbe. Jó érzés megkeresni, összerakni a pénzt, majd elkölteni belőle értékes dologra, de közben még marad is.
igazságos 2012.02.08. 23:27:21
Mint ahogy azt is megmondtam, hogy hiba bárkinek is ebben az országban 2/3-ot adni, mikor ünnepelték Orbán hatalomra jutását, akkor mindenki lehurrogott.
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.02.08. 23:32:38
captain morgan 2012.02.08. 23:35:44
A 2 milliós jelentgetősdit valóban el kellene már felejteni, mivel az első pénzmosási törvény bevezetésekor, kb. '94-ben volt ez a külön azonosítás határa. Ha a NAV minden 2 millió feletti tranzakciót kivizsgálna, nem lenne munkanélküliség.
England win The Ashes! 2012.02.08. 23:38:13
Biztos svájci az a Ryanair? Csak mert Dublinban van a főhadiszállása, és valami O'Leary a főmufti benne.
@igazságos: Linket kérek! :)
Linkeld be, hol, mikor és kinek mondtad meg előre. :)
Linkeld ide, és követlek, mint a napkeleti bölcsek a csillagot!
captain morgan 2012.02.08. 23:39:55
A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.02.08. 23:44:58
captain morgan 2012.02.08. 23:45:05
captain morgan 2012.02.08. 23:56:27
Tőke X éves kamat, osztva 365-tel, X eltelt napok számával = bruttó kamat, amiból még le kell vonni az adót.
villamos alóli kacaj 2012.02.08. 23:59:00
Nálam egy perc alatt elhelyezheted!
Hívj bátran!
Xezs 2012.02.09. 00:43:50
Csak azért mondom, mert az elmúlt 20 évben ez történt:
X párt javasolt valamit, Y párt elgáncsolta
A párt javasolt valamit, B párt elgáncsolta
B párt javasolt valamit, Y párt elgáncsolta
stb
stb
stb
A 2/3 viszont olyan, amivel lehet haladni. Most azt ne fejtegessük, hogy jó vagy rossz irányba, de legalább haladunk. Eddig 20 évig a posványban fetrengtünk és semmi nem történt mert állandóan ez az értelmetlen adok-kapok ment.
Valamelyik fasztarisznya nekem nehogy itt berinyáljon úgyhogy még egyszer leírom: Nem vagyok fidesznyik se orbán-hívő.
Xezs 2012.02.09. 00:45:25
De persze ki vagyok én, hogy beleszóljak, úgysem megyek arrafelé.
insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2012.02.09. 00:50:40
insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2012.02.09. 00:53:32
insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2012.02.09. 00:56:20
insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2012.02.09. 01:01:51
a posthoz, nem ismerem az unikreditet, de ez inkább ügyfélkiszolgálási és nem általános banki probléma. szerintem a homártól már elkérték az ember elérhetőségét és felajánlanak valami akciós kamatot pluszba.
insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2012.02.09. 01:04:18
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.09. 01:33:01
Kit érdekel, hogy az út végén egy szakadék van?
Dodó és Malvinka e vagy?
England win The Ashes! 2012.02.09. 01:47:15
"Elindultunk! Mentünk! Odaértünk! Nem ott volt!"
Környezettudatos 2012.02.09. 04:09:51
Környezettudatos 2012.02.09. 04:13:32
Környezettudatos 2012.02.09. 04:22:19
Csak pár példa: bankadó, baleseti adó, sodexo lecserélése szép kártyára, stb.
Igen, a bankadó fájt mindenkinek, legkevésbé a banknak. Annak van tartaléka arra, hogy elszenvedjen veszteséget, esetleg lelép a csóró országból. Az ügyfeleknek fáj az, amit áthárítanak rájuk, gazdaságilag sebezhetőbbek.
Baleseti adó. Olyan bújtatott adó, amit nem a NAV szed be. néhány hónapot kaptak a biztosítók, hogy felkészüljenek a beszedésére. A mértéke igen durva. Az ügyfélnek fáj, a biztosítók csak megkavarták az ügymenetüket....ebből majd lesz még kaland.
sodexo story. Jól működött, szerette mindenki, mert az elfogadó helyek végre elegen voltak, működött. Jött a szép kártya, új feltételekkel, a munkáltatók, elfogadó helyek kezdhették újra a csatlakozást és az egyéb cirkuszokat....már ha akarják. Mert ez már teherrel súlytott kaland. Ki járt rosszul? Végső soron a foglalkoztatott, mert nem kap már kajajegyet, munkáltatók, mert ha valamennyit adnak is, akkor jelentős erőforrást leköt az új jegy bevezetése, adminisztrációja és az elfogadó helyek. Forgalomcsökkenés formájában ápolják tovább a szép emléket a sodexóról.
lobster thermidor 2012.02.09. 05:02:14
Nekem van külföldi devizákban, határon kívüli bankokban elhelyezett befektetésem. Van némi forintbetétem hazai bankokban is, és van olyan belvárosi ingatlanom, amit bérbe adok. Több mint két hónapja egy trópusi országban élek, természetesen egy pálmafákkal övezett óceánparti apartmanban lakom, csak márciusban megyek majd haza, hogy minimalizáljam a téli rezsiszámláimat.
Látom a hozzászólásaidból, hogy te nagyon értesz a pénzügyekhez, ezért várom a befektetési tanácsaiddal együtt a véleményed, hogy mit csinálhatnék jobban.
lobster thermidor 2012.02.09. 05:13:58
Nem értek veled egyet!
Pont az Unicreditnél bizonyos összeghatár felett ingyen jár az ügyfélnek a privátbankári szolgáltatás. Ami kényelmes dolog, mert kiemelten foglalkoznak a betétessel, és még az is lehetséges, hogy a hirdetettnél nagyobb kamatot találnak valamilyen konstrukcióban.
Nyilván a posztíró nem hallott még erről, és kissé túlérzékenyre vette a figurát, amikor nem gurítottak vörös kókusszőnyeget a lábai elé, mert megérkezett a bankfiókba a "nagy befektető".
Ha türelemmel, és megfelelő körültekintéssel kezeli a dolgot, még akár kellemes meglepetésben is lehetett volna része.
Szűcslaci 2012.02.09. 06:26:52
Ha annyira környezettudatos vagy, akkor örülj neki, hogy holmi Sodexo már nem szívja a vérünket. A kommunisták nagy találmányának a része volt az is: mindent adjunk el külföldieknek, hadd szívják az emberek vérét.
Rosszindulatú Vászka 2012.02.09. 06:36:21
Sőt, törölöm ezt az egészet meg elkezdek feljelentgetni az ombuccmanusnál meg a márjásoknál! Ja és a NAV nál is.
Jöttök itt a matekkal meg közgázos alapfogalmakkal.
Mit nem lehet azon érteni, hogy 3>9?
Agresszív, modortalan és undok banda! Sarokba szorultok és elkesztek szeméjeskedni mi? Hol vannak a tények meg az észérbvek?
Hát én ezt nem tűröm tovább!
Igasságost a Népnek!
Igasságost 4PRZ!
Egy az Igasság(os), én mondom Buga Jóska, már másoccor :)
KopaszMercis 2012.02.09. 06:43:58
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.02.09. 06:55:29
Rosszindulatú Vászka 2012.02.09. 07:01:28
A magyarországi BACA láényvállalatot évekkel ezelőtt felvásárolta a mücheni székhejű (tehát burkus) HVB, akkor lett átnevezve HVB Banknak.
Ezt meg kisvártatva felvásárolta a talján Unicredit, ekkor lett átnevezve Unicredit Banknak.
Azazhogy sok köze nincs a labancokhoz már évek óta.
Ellembe így meg ravaszul szidhatod őket a latinos lezserségért, meg a lustaságukért, meg, hogy a focin és a maffián kívül más nem nagyon érdekli őket :)
pruntyike 2012.02.09. 07:17:34
Bemegy az ügyfél a svájci bankba, persze foglalkoznak vele (nem úgy mint nálunk): Uram, mit parabcsol, miben segíthetek, állunk szolgálatára.
Az ügyfél idegesen tekintget körül, majd halkan motyog valamit.
Az ügyintéző: "Meghérhetném, hogy beszéljen egy kicsit hangosabban?"
Az ügyfél idegesen nézeget körül, majd ismét mond valamit motyogva, az ügyintéző:
"Tudom, hogy az én hibám, de nem beszélne valahogy mégis hangosabban, sajnos nem értem."
Mire az ügyfél, érthetően, tagoltan:
"Szeretnék betenni a bankba 30 millió svájci frankot."
Mire az ügyintéző: "De uram, ez miatt nem kellet volna olyan halkan beszélnie. Svájcban nem szégyen, ha valaki szegény...."
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.02.09. 07:21:15
:PPPPPPPP
Don Quixote de la Ferko 2012.02.09. 07:33:52
"Több mint két hónapja egy trópusi országban élek, természetesen egy pálmafákkal övezett óceánparti apartmanban lakom, csak márciusban megyek majd haza, hogy minimalizáljam a téli rezsiszámláimat."
Életszagú.
Többe kerülne a repülőjegy, mint a fűtés.
Jót nevettem így kora reggel. Írjál még hasonló anekdotákat.
Sisakon Varázs Zúdult 2012.02.09. 07:46:17
Hát a Homérek Népe nevében gratulálok.
Most már javasolhatom, hogy nyugodtan elkezdhetsz rövid tréfákat és mókás történeteket tartalmazó honlapokat is olvasgatni, de csak mértékkel! Hosszabb szövegnek még ne kezdj neki. Türelem. Esetleg a vicces képekkel kezdjed.
Ha valamit ne értesz, nyugodtan kérdezz.
badogosmester 2012.02.09. 07:59:39
Don Quixote de la Ferko 2012.02.09. 08:04:45
Hááát, vannak problémáim az elektron viselkedésével komplex 8 dimenziós térben, de erre nem tőled várok választ, mivel már az elektronnál elakadnál.
De ugyi nem baj?
Azért nyugodtan próbálkozz, legalább nem kell humoros oldalakat keresnem, röhögök én rajtad is.
csiri bá 2012.02.09. 08:06:57
Érdekes megfogalmazás arra, hogy le se sz*rták az ügyfeleket...
Majd akkor mondd, mikor 1,5 órát ülsz ott befizetésre várva (kényszer, mert cég, utalni kell) és le se sz*rnak, vagy ha bemész nyitás után 20, azaz HÚSZ perccel és mikor mennél befizetni, közlik, hogy jajj a gép még csak most indul, még 10 perc... vagy bemész odaadod a pénzt, elviszi a hosszú pult közepéig, úgy, hogy nem is látod, mit csinál vele, vagyis vígan közölhetné, hogy ez nem annyi mint amit a papírra írtál és nem tudnád bizonyítani az ellenkezőjét és számolás közben anyázik meg a kollégát baxtatja...
vagy amikor ott álltok 5-en a pénztárra várva és a nőszemély közli, hogy ő most "böngészik", még 10 perc...
Ezek mind megtörténtek... és nem azonos fiókokban...
Qju 2012.02.09. 08:20:29
Tisztességes és legális úton ekkora cash nem lehetne egyszerre kézben. Utalni kell a pénzt egyik számláról a másikra... az a legális.
Számlát nyitni meg lehet "pénz" nélkül is.
Mi volt akkor a probléma?
Roy 2012.02.09. 08:28:15
www.rbgd.hu
budaifaló · http://ittveddmeg.atw.hu 2012.02.09. 08:28:55
budaifaló · http://ittveddmeg.atw.hu 2012.02.09. 08:33:24
budaifaló · http://ittveddmeg.atw.hu 2012.02.09. 08:37:45
budaifaló · http://ittveddmeg.atw.hu 2012.02.09. 08:42:52
indapass90210 2012.02.09. 08:47:48
Roy 2012.02.09. 08:50:14
budaifaló · http://ittveddmeg.atw.hu 2012.02.09. 08:54:00
kukoid1 2012.02.09. 08:54:08
Szarazkoro 2012.02.09. 08:59:29
atila68 (törölt) 2012.02.09. 09:05:23
orient 2012.02.09. 09:10:21
Jelenleg az Unicreditnél próbálok lakás hitelt felvenni szerződést az eladóval december elején írtunk. Minden hitelhez kért papír ott van a bankban azóta, eddig rá sem néztek. Több mint két hónap alatt nem képesek válaszolni, hogy átment -e a hitelkérelem vagy sem. Szerződésről, utalásról nem is beszéltem eddig, csak magáról a hitelkérelemről. Érdekes egy bank az biztos...
maretz 2012.02.09. 09:18:04
Öcsém, álljál már le ezzel a NAV-os baszkodással. NINCS ILYEN SZABÁLY!!
Az ember annyi pénzt tart egy számlán, amennyit csak akar, a banknak NINCS bejelentési kötelezettsége, se a NAV-nak, se másnak.
Még külső pénzbefizetés esetében sem, nem hogy banki átutalásnál.
Ne legyél már óvodás, teljesen összevissza beszélsz. Dobálózól az EBKM-el, mikor azt se tudod, hogy mi az. Miért kéne az EBKM-et levonni bármiből?!?! Tudod egyáltalán, hogy az EBKM minek a rövidítése?:)) (Megsúgom: egyesített betéti kamatláb mutató... a cikkben szereplő unicredit ajánlatnál ez pont 9% -- annyi, mint a meghirdetett kamat --, ami azt jelenti csupán, hogy az egységes törvényi meghatározás alapján számított kamat ugyanannyi, mint a meghirdetett kamat -> vagyis nincs trükközés. Semmit nem kell semmiből levonni.)
Istenem... nem akarlak megsérteni, senki nem tehet róla, ha tájékozatlan. Én őszintén szólva 14-15 évesnek gondollak, szép dolog, hogy ismerkedsz a pénzügyi világgal.
De kérlek ne csinálj magadból bohócot, mikor látszólag fogalmad sincs arról, amiről beszélsz. Inkább hallgass, figyelj, tanulj!
Elmagyarázom, hogyan megy a dolog.
1) 30 millió forintot beraksz a bankba, ennek van teszem azt 1000 Ft kezelési/számlavezetési költsége. Ha 15x2 milliót raksz be a bankba, akkor van 15x1000=15.000 Ft számlavezetési díj. Ezen már buktál 14.000 Ft-ot.
2) A nagyobb összegnek MINDIG nagyobb a kamata, mint a kisebb összegnek. Vagyis míg 2 millió forintra kapsz 9%-ot, 30 millió Ft-ra valszeg a meghirdetett akciós 9%-nál is többet kapsz, hiszen ekkora összegnél már egyéni ajánlatot kapsz, ami MINDIG kedvezőbb, mint a kisebb összegé. Ezen tehát nyersz 1-2%-ot, ami 300-600ezer forint. Eddig 315-615 ezer forint nyereségnél tartunk a feldarabolással szemben.
3) A kamatadó 16% bármekkora összeg esetében, tehát még ha az első két pontot figyelmen kívül hagyjuk, akkor is pontosan ugyanakkora kamatadót fizetsz 15x2 millióra, mint 30 millióra. Ez elemi matek. Ha ezt nem vágod, akkor szerintem gimnáziumba se vesznek fel.
4) Nem tudom eléggé hangsúlyozni: NAV bejelentési kötelezettség NINCS. Mivel számlanyitáskor meg kell adni az adóazonosító jeledet is, ezért a NAV akkor is ugyanúgy fogja tudni, hogy neked 15 számlád van rajta 2 millióval, mint ha egy számlád van 30 millióval.
Azért a bankok örülhetnek, hogy ilyen sügérek is vannak az emberek között (már ha tényleg nagykorú vagy, amit az írásod alapján erősen kétlek), az ilyen tudatlan emberek jelentik nekik a legjobb bizniszt!
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.02.09. 09:23:17
Parajpuding 2012.02.09. 09:23:28
maretz 2012.02.09. 09:25:36
És egy dolog kimaradt még: devizában egyetlen dolog miatt érdemes tartani a pénzt, ez pedig az, hogy félünk a forint-gyengüléstől.
Itt nem arról van szó tehát, hogy a deviza többet kamatozik (ez is egy bődületes baromság, hiszen legjobb esetben feleannyit kamatoznak a deviza lekötések), hanem hogy féltjük a pénzünket, és a kisebb kamatot választjuk, mert a LEHETSÉGES (!!!) árfolyamveszteséggel együtt még mindig jobban járhatunk.
Az USA dollár és euró 6-9 hónapos lekötések kamata kb. 1-1,5% között mozog. Ezt hasonlítsd össze szépen az 5-7%-os forint-kamatokkal.
Bocs, de tényleg szédületes baromságokat hordasz itten össze.
maretz 2012.02.09. 09:26:48
Mér, igazsagos lány?:D Mer akkor valahol kezdem érteni a dolgot...:D
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.02.09. 09:27:18
maretz 2012.02.09. 09:33:45
Nem erről van szó... csak hát lássuk be, a 14-15 éves csitrik nem éppen a legintelligensebb teremtmények a világon:) Egy öntudatos érett nő becsülnivaló, szó se róla... na de igazsagos látszólag nem ez a kategória.
Az életkorát sikerült belőnöm már szerintem, itt a nem egyszerűen csak adalék a megértéshez...:)
CyS 2012.02.09. 09:44:26
sterimar 2012.02.09. 09:46:49
1. Ha tudod igazolni az eredetét, akkor miért ne raknád bankba?
2. 30 milliónak pont annyi a kamatadója mint 1 milliónak. 16%
3. A font meg euró kamat magasabb? Van neked fogalmad arról mennyi azoknak a kamata??
4. Te már csak tudod.
Roy 2012.02.09. 09:49:41
Én szerencsére máshol bankolok.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.02.09. 10:00:12
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.09. 10:13:40
maretz 2012.02.09. 10:14:33
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.09. 10:14:53
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.09. 10:16:39
maretz 2012.02.09. 10:18:47
Mert Te azt honnan tudod?...
Mercel 2012.02.09. 10:19:52
Ha a kedves posztoló leírta volna, hogy melyik bankfiókban nézték levegőnek, akkor már most a megjelenéskor meglehetne az elégtétele, hogy az a bankfiókos kolléga, (vagy azok) elfehéredő újakkal kapaszkodnak a székükbe, egy központból érkező le.....szás után.
Így meg pont nem fog semmi sem történni.
Tényleg nem értem, egy rakás poszt annyira konkrétumok nélkül kerül fel ide, hogy az adott cég akkor sem tud semmit tenni, ha esetleg akarna.
Értem én, hogy óvatosan kell fogalmazni, meg leközölni meg stb. De ha legalább a kerületet vagy a környéket leírja ilyenkor valaki az máris több az adott cég vezetésének.
Tételezzük fel, hogy az Unicredit központjában valaki felszisszen, és azt mondja na most előkapom az idiótákat..
Most akkor nyálazzák át az összes Budapesti fiókot, hogy hol szarták le az ügyfelet?
"Frigyes"
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2012.02.09. 10:23:25
Megpróbálom még egyszer, hátha ma bekapcsoltad a megfelelő idegsejteket:
1: a kamatadó lineárisan emelkedik a hozam mértékével, mivel minden összegre 16% az adókulcsa, nincsenek sem fix, sem változó sávok. Úgyhogy nem tudom, miről beszélsz.10000 Ft-ra 1600 Ft kamatadó, 1000000-ra 160000. Ha 100x10000-et fog lekötni, akkor 100x1600 lesz a kamatadó. Az nálad is 160000-re jön ki, ha a csillagok állása is úgy alakul a Te fejed fölött is.
2: Az előbb kurvára nem ezt mondtad, hanem azt, hogy ki az a hülye, aki ilyen kis kamatra forintban tartja a pénzét. Ez mintha kicsit más lenne, mint amit most mondtál.
3: Nem. Te feltételezted, hogy gondot jelent valakinek, ha a NAV felé reportol a bank. Megsúgok valamit: Te is jelentesz a NAV felé minden évben: SZJA-bevallásnak hívják.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.02.09. 10:29:12
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.02.09. 10:32:20
Forrás: MTI/Bagoly Dániel
Létrehozva: 2012-02-09 06:43:06
Lehet, hogy egy talajjavító szer, a Phylazonit adja vissza az emberiség kopóban lévő egészségét?
Béres József (1920-2006) agrármérnök-biokémikus, a híres Béres Csepp feltalálója, kutatásai során vonta le egykor a következtetés, amely szerint "a talaj a növény, az állat és az ember számára alapvető éléstár, s a föld ásványi részeinek a termeléssel együtt járó kizsigerelése, élettanilag fontos mikroelemeinek állandó csökkenése megannyi betegség előidézője". A most megjelent, A beforgatott jövő című szakkönyv írói állítják: a magyar szabadalomként bejegyzett Phylazonit baktériumtrágya képes a folyamatosan gyengülő talajélet regenerálására, és megteremti az egészséges élelmiszerek előállításának lehetőségét.
Béres József, a Nyírségi Mezőgazdasági Kísérleti Intézet kisvárdai kutatóközpontjának egykori tudományos munkatársa még 1992-ben beszélt az MTI-nek az azóta már gyógyszernek nyilvánított, az immunrendszert erősítő és a daganatos betegségek kezelésében is jótékony hatást kifejtő Béres Csepp feltalálásának körülményeiről. "Talajokkal, vizekkel, növényekkel és állatokkal foglalkozó biokémikusként a kutatásom eredményei, tapasztalatai irányították a figyelmemet a rettegett betegség, a rák problémájára" - mondta e sorok írójának, aki még őrzi az akkor rögzített beszélgetést.
A környezet felelős a betegségek kialakulásában
A kutató az 1950-es évek végén, az 1960-as évek elején a burgonya terméshozamainak visszaesési okait vizsgálva elemezte a talajt is, és arra a következtetésre jutott, hogy a föld ásványi készletével nagy a baj.
Akkoriban kis számú volt az állatállomány, nem tudott a mezőgazdaság számára megfelelő mennyiségben szerves trágyát biztosítani a talaj táperejének visszapótlásához. A földből hiányzó ásványi részek miatt lett kevesebb a burgonyatermés - állapította meg a biokémikus -, romlott a vetőgumók minősége is, mert felborult a növény élettani összetevőinek egyensúlya. Több lett benne a mész, a szilícium, a króm, a szerves trágya helyett alkalmazott műtrágya miatt pedig a nitrogén, a foszfor és a kálium. A gumókban megugrott az úgynevezett kárt okozó ágensek száma, a növény pedig nem tudott védekezni a kialakuló betegségekkel szemben, hiszen elveszítette ellenálló képességét.
Egy másik eset ugyancsak a talaj ásványi készletének fontosságára hívta fel Béres József figyelmét. Történt, hogy az egyik szabolcsi baromfitenyésztő telep két óljában jelentősen eltért egymástól a szárnyasok tojásának minősége. Az egyik állomány tojásaiból jól fejlődő csibék keltek ki, a másikéból viszont nem. Rossz volt a kelési arány, sőt a csibék jó része életképtelenül jött világra, azonnal vagy nem sokkal később elpusztult. A kutató analízise során kiderült, hogy a beteg tojásoknak alacsonyabb volt a mikroelem-tartalmuk, mint az egészségeseké, illetve magasabb volt bennük a foszfor- és a mésztartalom, bár a tyúkok azonos fajtájúak voltak, sőt azonos minőségű és mennyiségű tápot kaptak. Erre a magyarázatot a helyszíni szemle adta meg: az egyik ól állománya naponta kijárt a telep melletti legelőre, míg a másikat zárva tartották. A szabadba járó tyúkok a hiányzó tápelemeket magukhoz vették a legelő talajából, így tojásaik mikroelem-tartalma 20-50 százalékkal volt nagyobb zárva nevelt társaikénál.
A baromfitenyésztő telep vezetői vitatták Béres József véleményét, aki erre azt javasolta, hogy cseréljék meg a két állomány lakóhelyét. És hat hét múlva a korábban életképtelen tojásokat produkáló tyúkok újabb tojásaiból már életképes csibék keltek ki. A ketrecekbe kerülőknél pedig jelentkezett a baj.
A kutató így jutott el a rák problémájához, és egyre jobban megszilárdult benne az a meggyőződés, amely szerint a rettegett kór okát a környezetben kell keresni. A statisztikai adatok is a feltevését támasztották alá, hiszen az első világháború előtt a rák halálozási aránya még 2 százalék alatti volt a halálokok között, majd 1924-ig 3,7, 1949-ig 9,1, 1959-ig 15,1,1970-ig pedig már 20 százalékra emelkedett.
Hipotézisében aztán végleg megerősítette a biokémikust egy levéltári adat: lakóhelyén, Kisvárdán három olyan utca statisztikájára bukkant, ahol a rákban elhunytak száma lényegesen magasabb volt a települési átlagnál. Persze megvizsgálta az érintett utcák környezetét, és ott az átlagosnál nagyobb mennyiségben bukkant káliumra, foszforra, mészre és nitrogénre. A talált kémiai elemeket kísérletképpen egerek táplálékába keverte, és az állatokban hamarosan emlő-, tüdő- és bőralatti rák keletkezett.
Béres József kutatási tapasztalatai alapján vallotta, hogy az ember fejlődése, immunbiológiai állapota, szellemi képessége, anyagcseréje, sőt szaporodása is nagyban függ táplálékának minőségétől és mennyiségétől. Az egészséges élelem rendkívüli jelentőséggel bír, hiszen az élettanilag fontos mikroelemek nem hiányozhatnak a szervezetből, mert ellenkező esetben sérül a betegségekkel szembeni ellenállás, nem tudja ellátni feladatát a test védelmi rendszere. A Béres Csepp éppen ezt segíti, összetevői az immunrendszer megfelelő működésének feltételeit biztosítják.
A baktériumtörzsek a termésátlagot is növelik
A mezőgazdasági kutatások előre haladtával napjainkban már lehetőség van olyan baktériumtenyészetek létrehozására, amelyek az ember alapvető éléstárának, a talajnak a biológiai, kémiai és fizikai tulajdonságait regenerálják, javítják, az elengedhetetlenül fontos tápelemek kialakítását elősegítik.
Mindez az egészséges élelmiszerek és állati takarmányok szántóföldi előállításának feltételeit teremti meg, méghozzá hosszú távra - írják a már említett Beforgatott jövő című szakkönyv közreműködői, Balázsy Sándor, Bartók Tibor, Benedek Szilveszter, Biró Borbála, Keresztes Zsolt, Máté Sándor, Nagy Dóra, Szécsi Árpád és Zászlós Tibor.
Tény, hogy a talaj állapota a nagy adagban használt műtrágyák hatására jelentősen romlik, savanyodik, a földben lévő fontos baktériumok száma csökken, vagy egy részük már kis is pusztult - mondják a szakemberek. Szerintük a negatív folyamatok megállítását, az egészséges talajélet helyreállítását egy magyar szabadalomtól, a Phylazonit baktériumtrágyától lehet várni.
A Phylazonit tíz magyar agrárszakember találmánya, akik egymástól függetlenül, külön-külön végzett kutatásaik során jutottak el összetételéhez. Az általuk kitalált talajjavító szer olyan baktériumtörzsekből áll, amelyek képesek a légköri nitrogén megkötésére, valamint foszformobilizációra és a cellulóz bontására, de emellett vitaminokat és növényi hormonokat is termelnek.
A Phylazonit baktériumtrágya a levegő nitrogénjét a felső talajrétegben hozzáférhetővé teszi a növények számára - áll a most megjelent szakkönyvben -, ily módon közvetlenül, saját hatásmechanizmusa révén - a kutatási adatok szerint bizonyítottan - átlagosan 50-60 kilogramm nitrogén előállítására képes hektáronként. A földben úgynevezett vízoldhatatlan formában jelenlévő foszforvegyületeket pedig úgy képes átalakítani, hogy azokat a növények hasznosítani tudják. Hektáronként 30-40 kilogramm foszfor vízoldhatóvá alakítását végzi el.
Felélénkíti az egyéb baktériumok, így a cellulózbontók működését is, aminek következtében hektáronként akár 100 kilogramm káliumot is kaphat a talaj. Szelént, krómot és más mikroelemeket szintén közvetít a növényi, illetve áttételesen az állati táplálékkal az ember számára. Javítja továbbá a talaj szerkezetét, beindítja a humusz újratermelődését, a kizsigerelt termőréteg újraéledését. Termelt hormonjaival felgyorsítja a növények növekedését, fejlődését, gyorsítja érésüket. Az ugyancsak termelt vitaminjaival pedig fokozza a növények ellenálló képességét a betegségekkel szemben, erősíti szárazságtűrő képességüket.
Vajda Péter, a szakkönyvet kiadó nyíregyházi Agrova-Bio Kft. ügyvezető igazgatója a szerről elmondta azt is, hogy a Phylazonittal kezelt mezőgazdasági területeken jelentős termésnövekedést mutattak ki a különböző növényeknél. Példaként a kukoricát említette: az ország 15 legeredményesebb gazdálkodója között négy olyan termelő van, aki használta kukoricatábláján a baktériumtrágyát. És ők ráadásul gyengébb minőségű, homokos talajon érték el a legjobbak közé tartozó átlag feletti termést.
A cégvezető azt is kiemelte, hogy a Phylazonit alkalmazásának eredményeként javul a magvak, például a napraforgó és a repce olajtartalma, a takarmánynövények fehérje- és cukortartalma. Egyöntetűbb továbbá a növények érése. Emellett a termelési költségeket is csökkenti a baktériumtrágya, hiszen a talaj szerkezetének javulásával nem használnak annyi üzemanyagot az erőgépek, és az ellenállóbbá váló növényeknél kevesebb permetezésre, növényvédelemi munkálatokra és tápanyagpótlásra van szükség.
Beszámolt arról is, hogy a Phylazonit baktériumtrágyát kipróbálták a vörösiszap által károsított területek regenerálásánál is. Cégük 10 ezer liter, 7,5 millió forint értékű szert ajánlott fel adományként ezer hektár Devecser és Kolontár környéki termőföld talajéletének visszaállításához. És ahogy fogalmazott: az eredmény minden várakozásukat felülmúlta!
Két hónap múlva már beindult az egészséges talajélet
A vörösiszap által elöntött területeken a permetezéssel a földekre kijuttatott szer eredményeként hamar PH-csökkenés jelentkezett, a lúgos érték semlegesítését mutatták ki a vizsgált talajmintákban. Két hónap múlva pedig a föld PH-értéke már megegyezett a katasztrófa előtt mérttel, szinte teljesen beindult az egészséges talajélet.
A mikroorganizmusok számánál 50-100-szoros növekedést mutattak ki, és a vetett energiafű- és kukoricatáblák ugyanolyan zöldek voltak, mint ott, ahol vörösiszap-szennyeződés nem érte a határt.
Az ügyvezető igazgató tájékoztatása szerint ma már 140-150 ezer hektár területen használják Magyarországon a Phylazonit baktériumtrágyát a mezőgazdasági termelők. Az Agrova-Bio Kft. Nyíregyházához közeli, besztereci gyárából, amelyet 2009-ben az Európai Unió 125 milliós támogatásával, félmilliárd forintos költségből építettek, tavaly 1400 gazdálkodó rendelt a talajjavító szerből. Az üzem működésének első évében még csak 400, 2010-ben pedig 900 volt a megrendelők száma.
A besztereci gyár évi 12 millió liter baktériumtrágya előállítására képes. A termelési csúcsidőszak március közepétől május közepéig tart. Tavaly 1,5 millió liter Phylazonitot állítottak elő és adtak el, a terméket bevezették a román, a szlovák és a román piacon is. A három országban 30-40 termelő próbálhatta ki a baktériumtrágyát, amelynek exportja az idén indul. A legnagyobb megrendelésre Ukrajnából számítanak, de élénk a vevői érdeklődés Romániából és Szlovákiából is.
A gyártási technológia exportját is tervezik, mivel Indiából, Ausztráliából, Oroszországból, Azerbajdzsánból és Szerbiából jelentkeztek érdeklődő vevők a know-how átvételére. A telepítés előkészítésén már dolgoznak a nyíregyházi társaság munkatársai és várhatóan az év második felében sor kerülhet az üzletkötésekre.
A Phylozanit baktériumtrágyát a szántóföldi növénytermesztés mellett egyébként a legelő- és gyepgazdálkodáshoz, gyümölcsültetvények telepítéséhez, gondozásához, valamint szabad- és üvegházi zöldségtermesztéshez egyaránt ajánlják a szakemberek, mint a tápláléklánc egészséges élelmiszereinek előállítását garantáló szert.
Idet 2012.02.09. 10:46:02
Egyébként meg: ügyfél által Unicredit kihúzva, képpel sem fordulni feléje, véletlenül sem, soha többé. Tévéreklámot elhinni? Badarság. Amikor alaposabban megnézed, pl. éppen a bankban, kiderül, hogy van valami hátulütője. Én azt teszem, hogy véletlenül sem veszem meg azt a dolgot, amit véresre reklámoznak a tévében.
Rosszindulatú Vászka 2012.02.09. 10:51:50
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.09. 10:52:22
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2012.02.09. 10:52:31
Reklám alapján pénzügyi szolgáltatást igénybe venni? Nooormális? De most komolyan: ilyen tényleg létezik?
Inkább add nekem azt pénzt, mindenki jobban jár :)
É2I 2012.02.09. 10:55:20
:p
albirea 2012.02.09. 10:59:44
Amikor odaértem, egy várakozó volt előttem, sorszámosztó sehol. Ezért odamnetem a biztiőrhöz, megkérdeztem, mi a teendő. Rámutatott egy hölgyre, hogy ő fog hívni. Ezért amikor a hölgy felnézett, belenéztem a szemébe és jééé! már hívott is.
flea 2012.02.09. 11:02:35
Azért nem megy mégsem mindenki az Unicredithez, mert az ügyfélszolgálati viselkedésük és a bankfiókjaik űbergázak tudnak lenni. (Az alkalmazottak egyébként általában rendben vannak, csak a szervezés szar.)
Megoldás:
A számlanyitást kell egyszer valahogy kibekkelni (~2 óra), utána netbank meg telefonbank. (Eddig kb 5x kellett telefonálnom, ebből 4x SEMMIT nem vártam a kezelőre.)
Mellesleg 10M feletti megtakarításnál van olyan opció, hogy BUBOR-0,05% kamatra 1 hónapos lekötés, általában ez éri meg legjobban (1-2 újpénzes akciót leszámítva).
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.02.09. 11:12:05
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.02.09. 11:13:59
lobster thermidor 2012.02.09. 11:16:54
Gondolj amit csak akarsz barátocskám, én most jöttem fel a bícsről, eg szál shortban ülök a teraszon, te meg takaríthatod jégergatyában a havat.
Ennek valóban életszaga van.
igazságos 2012.02.09. 11:22:17
A deviza és aranytartalék, megtakarításban többet ér, a forint meg mindig is gyenge, nem éri meg abban tartani a lóvét.
Most már komolyan elegem van, hogy itt pattognak ezen, hogy én azt mondta, hogy a posztoló nem legális úton szerezte a jövedelmét. Könyörgöm, ez törvényi kötelezettsége a banknak, nem én találtam ki.
Dövan is kérjen bocsánatot ezért, ne próbálja meg másra kenni a saját rosszindulatú és szemétkedő beszólását, aki visszaolvas, az úgyis látja, ki mit írt, de a gyengébbek kedvéért kimásolom:
igazságos 2012.02.08. 14:32:14
Ez a történet kamu, miért?
1 épeszű ember 2 milliónál többet nem tesz a bankba, mert e felett már a NAV-nak jelenteni kell, a banknak, igazolni, honnan van a lóvé.
2. 30 millának rengeteg a kamatadója, ilyen alacsony kamatnál elveszne a nyereség.
3. Aki igazán gazdag, az nem forintban fialtatja a pénzt, hanem euróban, fontban, amire több kamatot is adnak.
4. Végül, akinek ennyi pénze van, az nem egy számlára teszi, hanem a családtagjai nevére nyit számlákat több bankban is, 2 milla alatti összeggel, hogy minél kevesebb legyen az adó, nem forintban, kb. 1000 euróként, különböző időszakokra köti le, hogy a NAV-ot elkerülje.
Ezt a sztorit meg valami hülyegyerek írta, pont olyan.
Darren79 · www.darren.hu/blog 2012.02.08. 16:54:42
@igazságos:
Hol adnak magas kamatokat az általad említett devizára? Magyarországon NAGYON MAGAS kamatokat adnak a bankbetétekre, nézzél szét egy kicsit, mielőtt ilyeneket írsz! Valamint a kamat nem attól függ, hogy milyen devizában tartod a pénzed, hanem attól, hogy hol helyezed el. Pl. Magyarországon adnak euro-alapú betétre 4%-ot. Máshol tudod, mennyit? Mondjuk egy szomszéddal arrébb? Nézz utána, ez a házi feladat!
Állításod szerint ENNÉL AZ ÖSSZEGNÉL a kamatadó nagyon sok. Miért, kevesebb összegnél kevés? 20% a kamatadó. Továbbá nézz szét, hogy mi van, ha pl. TBSZ-re teszed a pénzt, és 5 ill. 10 évig nem nyúlsz hozzá.
Továbbá ha tízfelé osztod a pénzt és tízfelé kötöd le, akkor nem annyi kamatadót fizetsz szerinted?
Az fel sem merül benned, hogy mondjuk tisztességes jövedelemből származik a 30 millió, és nyugodtan be meri tenni a pénzét? Igen, lehet, hogy fog kapni egy NAV-vizsgálatot. De az is lehet, hogy a poszter fel van készülve erre, és minden jövedelmét igazolni tudja.
Szerintem neked kellene utána járnod dolgoknak, mielőtt orbitális baromságokat kiabálsz körbe, és meg le is hülyézed az illetőt emellé!
Ennyit, ki mit írt, vároma abocsánatkérést.
@maretz: Nem vagyok az öcséd, picikém. Menjél, oszt írd mehpgba házi feladatodat, majd árulj be a tanító néninek, ugyanis normális ember nem öcsikézi a másikat, aki meg pláne nem fiú. Szóval, miről is beszélsz?
Továbbra is azt mondom. A történet kamu.
indapass90210 2012.02.09. 11:22:54
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.02.09. 11:25:16
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.09. 11:28:06
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.09. 11:30:15
Rosszindulatú Vászka 2012.02.09. 11:30:48
Szal mindenképpen írjad fel magadnak, hogy három alma többet ér, mint kilenc alma. De a legjobb, ha aranyt veszel külföldön.
Mostan ezen nem köll matekolni, ezt fogadd el mert nem tucc továbblépni, majd késöbb elmagyarázom.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.02.09. 11:30:58
És ki áll nyerésre?
Mást kérdezek:
Kinek kell drukkolni?
igazságos 2012.02.09. 11:31:42
Úgy látom, nagyon magadra vetted a hülyézést, pedig itt nem erről van szó. Akinek nem inge, ne vegye magára, amit a másik ír. Fentebb nem Dövant akartam írni, hanem téged.
Ennyi.
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2012.02.09. 11:33:22
Akkor tanulj meg fogalmazni, és akkor majd mindenki azt érti, amire gondolsz. Rajtam kívül még jópár másik kommentelő is érdekes módon úgy reagált, ahogyan én.
Hagyjuk a témát.
igazságos 2012.02.09. 11:33:26
De most komolyan. Egyszer hülyézek, és a többi hülye azonnal rám ugrik, mivel mind magukra vették.
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.09. 11:34:09
Állítólag.
(Bár mintha egy kicsit kezdene szétcsúszni. Egy kávét javallnék.)
igazságos 2012.02.09. 11:35:14
@estrella negra: a sok hülye, akik magukra vették, tehát azok, azt képzelik, falkában ki tudnak csinálni, de sajnos rossz emberrel kezdtek ki.
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2012.02.09. 11:38:10
Ja, nyilván a hülyézésen van a hangsúly. Nem ám az, hogy összehordasz egy csomó hülyeséget, és meg vagy győződve róla.
Kérlek, kattanj le rólam, ne is reagálj, tök felesleges! Tényleg hagyjuk.
Rosszindulatú Vászka 2012.02.09. 11:38:34
Számtalan példa van a sanzoniparban csakúgy, mint az irodalomban, hogy a kevesebb több.
Mostmár én is úgy látom, hogy így elmagyaráztad nekem relevánsan, hogy 3>9 :)
Ezt a dalt meg mindenkinek, aki kételkedne:
www.youtube.com/watch?v=DRlTUf5B-Rc
Ahogy Krisztus Urunk is megmonta (tugygukkiknek Jézus):
ne hallgass a csúfolkodókra!
indapass90210 2012.02.09. 11:40:25
Rosszindulatú Vászka 2012.02.09. 11:48:53
Tökéletesen mindent jól mondott. Globálisan kifejtve a leglényeget, mintegy a közgazdtan szubsztesszenciáját, csak tik ezt nem vagytok képesek megérteni és felfogni, de nem a ti hibátok hiszen csak emberek vagytok.
Amúgy én se értem, de most nemrég megvilágosodtam és el tudom fogadni az Igasságot. Készen állok a többi fényre is.
Hozsánna!
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.02.09. 11:54:19
OK, ez meggyőző érv volt.
@estrella negra:
Magam is így vagyok vele.
Egy 90D magáért beszél.
Hát még kettő!
@igazságos:
Zumbatorna vót-e ma?
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.09. 11:55:08
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.02.09. 11:56:42
igazságos 2012.02.09. 11:56:58
@Dövan: Ne vegyél egy kalap alá magaddal, köszi. :)
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.02.09. 11:59:54
Én speciel mostanában megint készletmolyokat. Meg rövidesen hangyákat is.
Don Quixote de la Ferko 2012.02.09. 11:59:54
Nyugi. A kemény magnak ez a módszere. Alapból buták mindenhez, aztán belekötnek valakibe, rászállnak, és összevissza beszélnek minden baromságot.
Röhögjél rajtuk, én azt teszem, hidd el, azzal jobban kiakasztod őket.
Nem kell komolyan venni a firkálmányaikat.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.02.09. 12:00:01
llátom, ez a csont már tegnapi.
Akkor pedig nincs dél!
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.09. 12:00:26
@igazságos: Hagyd, Imr... izé. Mindegy.
lobster thermidor 2012.02.09. 12:00:36
De most komolyan mondom, mit csináljak veled..?
Én valamit írtam a posztoló felvetésére, te meg jössz itt nekem az egyéni problémáiddal. Arról én nem tehetek, hogy neked bajod van az emberekkel, és nem tudsz értelmesen kommunikálni a környezeteddel.
Még azt sem mondtam, hogy az Uicreditnél űberfasza minden. Magam is találkoztam taplóskodni próbáló bankistákkal, akik valamiért jellemzően mind nőneműek voltak. Leépítettem a dolgaimat, és ott is hagytam őket a rákba. Azután jöttek sírni telefonon, meg levélben, hogy ugyan mivel nem vagyok elégedett, meg elnézést...
Volt ilyen a BB banknál, de máshol is. Inkább hasonlított kuplerájra, mint egy decens pénzintézményre.
De egy ideje találtam egy jó kis bankfiókot a lakhelyem közelébe, ahol kinyitják előttem az ajtót ha megérkezem, sőt még ráadásul ingyért is lehet parkolni a bank előtt.
Azért adok egy jó tanácsot teljesen díjmentesen.
Aki keres, az talál!
Rosszindulatú Vászka 2012.02.09. 12:01:49
Köszönynük meg neki!
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.02.09. 12:01:50
@estrella negra: A fogyasztó, b+!
igazságos 2012.02.09. 12:03:07
Úgy látszik, egyesek szociálisan érzékenyek a hülye szóra. Most az egyszer használtam, és mi lett belőle, egyébként nem hülyéztem eddig, ezután se fogok, nagyon beletapostam ezzel egyesek érzékeny lelkébe, amit ők nehezen viselnek. Hát ebből is lehet tanulni itt a homáron, mely szavakat kell elkerülni.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.02.09. 12:04:04
Roy 2012.02.09. 12:04:30
Egyet mondj meg, hogy jön ez ide. Kicsit eltévedtél.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.02.09. 12:06:04
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.02.09. 12:08:01
(Bocsánat: barlanbgos=> barlangos.)
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.02.09. 12:08:15
Ha az eredeti poszthoz van még hosszáfűznivalód, kérlek, ne fogd vissza magad!
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.02.09. 12:08:31
Nálam van az új poszt, azé' nincs itt:
sunews.blog.hu/2012/02/09/kukacponthu
É2I 2012.02.09. 12:08:37
@igazságos: Elég makacs asszonyság vagyol :D
helianthus 2012.02.09. 12:09:27
igazságos 2012.02.09. 12:10:29
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.09. 12:11:32
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.09. 12:14:13
Rosszindulatú Vászka 2012.02.09. 12:14:31
A mi Pistmánk nem csak a lexebb középejrópai arcszőrzet tulajdonosa, hanem fino sé művelt ember is egyben és megtisztelve érzem magam, hogy kicsit, amennyire tellett a kis agyamból tanított engemet. És kiváló popzenész, sportos és remek ember is.
igazságos 2012.02.09. 12:14:54
Cortez37 2012.02.09. 12:19:37
Kérdésemre, hogy ki tud nekem segíteni számla nyitással kapcsolatban, a válasz: bármelyik ablaknál meg tudják nyitni.
A hölgy kedvesen felajánlotta, hogy megcsinálja Ő is nagyon szívesen. A kutyát nem érdekelte, hogy mennyi pénzt fogok rá befizetni.
üdv.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.02.09. 12:21:18
Én konkrétan tengeralattjáróba fektetném.
Most, hogy nincs légivállalat, kifejezetten jó biznisznek tűnik.
@estrella negra:
Má' hogyne lenne.
Fentebb linkeltem.
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.09. 12:21:41
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.09. 12:23:36
Rosszindulatú Vászka 2012.02.09. 12:25:04
Aranyba, meg devizaszámlába mer a kis kamat többet ér, mint a nagy, meg szétkapni sok részösszegre, hogy a NAV ne tuggya leradarozni, meg ha bedől a bangrencer, több lábon kell állni. De semmiképpen se egyba bangba, mer akkor csak kevesebb lesz a pénz mer a sok a adó meg sarc. Meg be kell fektetni lakásba meg aranyba - ja, az már volt.
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.09. 12:27:22
Minden egyéniség megosztó.
Rosszindulatú Vászka 2012.02.09. 12:30:43
igazságos 2012.02.09. 12:36:58
@Dr. Univ. Mag. Prof. Ctrl+C Ctrl+V Sün‼:
Nem rossz,msajnos irtózom a víztől, meg a hajókatasztrófa után jelentsen megcsapant a vizes utazások. Habár mindig abba kell fektetni, amiről a többiek azt gondolják, hülyeség.
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.09. 12:37:40
Ady Endre: A perc-emberkék után
Otthon bolondját járja a világ,
Majmos, zavaros, perces, hittelen,
Nagy, súlyos álmok kiterítve lenn,
Fenn zûrös, olcsó, kis komédiák.
Magyar Bábelnek ostoba kora,
Ments Atyaisten, hogy bennelegyek -
Engemet kötnek égbeli jegyek
S el kell hogy jöjjön nászaink sora.
Most perc-emberkék dáridója tart,
De építésre készen a kövünk,
Nagyot végezni mégis mi jövünk.
Nagyot és szépet, emberit s magyart.
Robogok honról rejtett vonaton,
Ebek hazája ma, nem az enyém -
S ha marad csak egy hivõm, szent
legény,
Még a holttestem is ellopatom.
Ez a ricsaj majd dallá simul át,
Addig halottan avagy éberen,
Pihenjen a szent láz s az értelem,
Míg eltünnek a mai figurák.
Magyar leszek majd hogyha akarom,
Ha nem sutáké lesz itt a világ,
S fölcsap minden szent és igazi láng
Rejtekbõl avagy ravatalon.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.02.09. 12:39:17
Naugye, hogy jól mondom.
Amúgy hogy állsz a zumbatornával?
Újabb fotó van-e?
Megannyi kérdés...
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.09. 12:40:27
Rosszindulatú Vászka 2012.02.09. 12:43:25
@estrella negra: ez nemtom mejik zenekar, de elég zavaros és hüje szöveg. Én az ijeneket szeretem, hogy pl.:
Idejött valahogy egy pici dino-bébi
Csuda nagy szemei félve néztek ránk
Aztán megnyugodott s mindent meg akart nézni
Gyere vár a világ repülünk a zene szárnyán
Tipi-tapi dino
Utazgatni oly jó
Tipi-tapi dino
Utazgatni oly jó
Vidám eszkimó,sok pici indián ránk vár
Vicces zöld kakadú,sok kicsi kenguru hív már
Velünk táncol a fóka s a bálna a partnál
Gyere vár a világ, repülünk a zene szárnyán
Commandante Jayasuriya 2012.02.09. 12:51:15
Eztet azok jáccák, amelyikek a Csovi, csovi Dzseszpertet.
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.09. 12:55:12
A tied télleg jobb. Táncolni is lehet rá.
helianthus 2012.02.09. 12:55:16
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.09. 12:57:13
Rosszindulatú Vászka 2012.02.09. 12:57:58
A dínósat a dolliroll néni énekeli a hungáriából, a csovis meg a csitcsatcsitcsat csetelek a barna mackós szőke nénitől, aki a dodókacsás.
www.youtube.com/watch?v=t6s3MqURDWw
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.02.09. 12:59:56
Magánvéleményt írt le, h mibe fektetne. Én meg se ingatlant nem vennék se aranyrudat, hanem a házamat, életteremet korszerűsíteném, meg a kiccsaládomét javítanám, no meg re-kreáció, mert nekem meg ez a fontos (a maradékból meg gazdálkodnék). No és, kit érdekel? Egy vélemény ez is, nem több. Nyilván van aki tavalyi húsvéti tojást/csülköt venne, átcimkézne és dupla áron eladna...
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.09. 13:02:32
Ezérttartittezazország!
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.09. 13:04:34
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.02.09. 13:07:03
nekem a paff sárkány tessék elénekelni
indapass90210 2012.02.09. 13:07:59
De az, hogy ostobaságokat írsz, már ráutaló magatartás!
igazságos 2012.02.09. 13:14:43
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.09. 13:15:12
igazságos 2012.02.09. 13:17:04
@estrella negra: Még soha nem rúgtam be, eddigi életem során, mit mulasztottam, valahogy irtózom a piáktól.
Don Quixote de la Ferko 2012.02.09. 13:19:33
Azaz kiléptél a panel nyócadikon a kádból, bebotorkáltál a nappaliba, lerogytál a fotelbe, és behelyezted a bilibe a kezed, hogy legyen mire felébredned.
Nem baj. Jó neked ott ahol vagy, és ez a lényeg, azzal meg ne nagyon gyötörd magad, hogy én havat lapátolok, én is nagy ívben tojok arra, hogy mit csinálsz, és mit hiszel magadról.
De ugyi nincs harag? Nem venném a szívemre, ha infarktust kapnál a nagy bícsen.
isti77 2012.02.09. 13:22:22
igazságos 2012.02.09. 13:25:17
Swind 2012.02.09. 13:29:58
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.09. 13:32:24
KosztümHős · http://store24.hu/tutiarak 2012.02.09. 13:44:32
Amúgy meg számlát csak Aldibú, Ede aláírásával!
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.09. 14:10:46
remlik valami a sok eladosodott chf-birkarol, akiket most a mi adonbol mentenek meg a sajat hulyeseguktol..?:-)
England win The Ashes! 2012.02.09. 14:24:30
"Aki igazán gazdag, az nem forintban fialtatja a pénzt, hanem euróban, fontban, amire több kamatot is adnak."
(Hangsúly itt: "AMIRE TÖBB KAMATOT ADNAK" (a szerk. megj.))
"Minél nagyobb az összeg, annál nagyobb a kamatadó, meg lehet nézni, 30 millánál mennyit fog érni a kamatadó, és a 9% -os kamat esetén mennyit fog kapni, az egyéb költségek levonása után kevesebbet fog érni a pénze."
"Ergó, a 3%-os kamat devizában értékesebb, mint a forint 9%-a"
"A nem akciós ebkm is lejö, vagyis az csak 4% kamat."
A fentiek mind csak érzékszervi csalódások, fatamorganák, amit csak a halandó, ebédjegyet visszasíró panelprolik látnak. Az igazság ezzel szemben az, hogy te előre megmondtad, mi a helyes, hogy idézzelek:
"nem a 30 millával van gondunk, hanem azzal, hogyan is lehetne azt jól befektetni, hogyan is illik viselkednie annak, akinek netalántán tényleg lenni kéne annyinak."
Köszönet illet téged, hogy korunk Mózeseként száraz lábbal vezetsz át minket az ármány kapitalisták által elénk vetett pénzügyi machinációk tengerén, hogy mindannyian épségben juthassunk el az ígéret földjére, a kétpói adóparadicsomba.
(Kérdés így a végére: nem Orbán Ráhelnek hívnak tiszta véletlenül?)
ubaldo 2012.02.09. 17:13:22
"Szóval akkor mibe is fektessük a lóvét? "
Akkor most megosztom veled a titkot.
Az igazán gazdagok, működő vállalkozásba szokták fektetni a pénzüket.
Arany, valuta, csak biztonsági tartalék, háború, katasztrófa stb. esetére, bankbetét csak parkoló pálya.
Ingatlanból jelenleg csak a termőföld.
És egy utolsó:
igazságos, ugye szerinted VV alekosz okos ember?
igazságos 2012.02.09. 19:13:28
@ubaldo: végre valaki ötleteket is ad rajtam kívül.
Termőföld nálam nem probléma, a vállalkozásba meg nem részvényeken keresztül lehet fektetni???
Az is kockázatos.
England win The Ashes! 2012.02.09. 19:52:17
Mylady 2012.02.09. 20:23:04
Mondhatnám úgyis: beszerzési ár.
Igaz, hogy a bank a hitelek után kap kamatot, de ahhoz, hogy hitelezni tudjon, kell tőke, amit odaadhat a hiteligénylőnek. A tőkét pedig a betétgyűjtésből szerzi és fizet érte.
Pont mint a kereskedő, aki vesz egy doboz kávét a nagykertől és eladja a vásárlónak. És megnyeri rajta a két ár különbözetét.
A bank a betétre kamatot fizet, a hitelért pedig kamatot kap. A kettő különbözetét nyeri.
(Most a példa kedvéért erősen leegyszerűsítettem, de a lényeg ez)
igazságos 2012.02.09. 20:35:29
England win The Ashes! 2012.02.09. 22:07:07
A posztoló lakásra spórol, nem derült ki, mikorra tervezi a vásárlást. Ha a bizonytalan, ámde mégsem annyira távoli jövőben (1-2-3 év), akkor (de ez csak az én véleményem,) lekötni x időre nem hülyeség. Persze Magyarországon manapság elterjedtek olyan hangok, hogy a kormány befagyaszt(hat)ja a betéteket stb., ezeknek nem tudom, mennyi a valóságtartalmuk, ha van igazság benne, akkor az gáz.
Hosszú távra (10-15 év) állampapírt vennék. Leszögezem, nem vagyok pénzügyi zseni, de azt tudom, hogy az államok bizonyos kamattal visszapengetik a papírokért kifizetett összeget. Ráadásul jóval kisebb az esélye, hogy egy állam becsődöl, mint egy bank vagy egy cég, vagy mint hogy az arany, valuta, olaj, ingatlan stb. ára esni fog. Természetesen nem valami banánköztársaság kötvényeit venném, hanem egy masszív(abb), de civilizált országét, pl. Csehország.
Többször utaltam rá fentebb, de zárásként ide is leírom:
ez csak az én személyes véleményem, nem állítom, hogy ez a helyes út.
igazságos 2012.02.09. 22:12:44
Innen is látszik, vannak itthon rejtett tartalékok.
Xezs 2012.02.09. 22:27:06
Xezs 2012.02.09. 22:32:55
Az nem igaz, hogy a cégek nem adják a dolgozóiknak, mert mi most fogjuk kézhez kapni 10 napon belül a mieinket. Az sem igaz, hogy nem lesz elfogadóhelye, ugyanis az összes számomra kedves étteremben már vagy bevezették, vagy most fogják. Ne felejsd el, hogy az OTP Cafeteria hálózata igen kiterjedt, és tulajdonképpen csak át kell szerződtetni a már meglévő tagokat a SZÉP kártyára.
És akkor még nem beszéltem arról, hogy mennyi trükközés volt a papírfecnivel. Mert ugye a vastagnyakú vállalkozó felvásárolta a kajajegyet mondjuk 20%-kal a névérték alatt, majd eladta 10%-kal a névérték alatt. Mindenki jól járt: aki eladta, aki továbbította, meg aki megvette.
De ezt a fecnit az állam nem arra adta, hogy a sok barom trükközzön vele, hanem hogy kajára költse. De persze a magyar mindenben a kibúvót keresi meg amúgyis szeretjük magunkat hülyének tettetni és még véletlenül sem rendeltetésszerűen használni a kezünkbe adott eszközöket.
na erre jó a kártya. Meg arra, hogy az ebből befolyó bevétel az államnál és ne valami csigazabáló francia fasznál kössön ki.
Xezs 2012.02.09. 22:34:59
Xezs 2012.02.09. 22:42:39
www.hitelefon.hu/?us=news_u&nid=500
Xezs 2012.02.09. 22:46:59
Xezs 2012.02.09. 22:49:04
ne most 2012.02.09. 23:44:41
kutya vacsorája 2012.02.10. 08:04:05
én csak arra akartam rámutatni, hogy mennyiben tér el a hozzáállás a kuncsafthoz attól függően, hogy magyarok-e ez ügyintézők/fiókvezetők vagy bécsiek.
nemtom,h.herr kovács jó boltot csinált-e, ez majd soká derül ki.
kutya vacsorája 2012.02.10. 08:08:11
igazságos 2012.02.10. 10:09:05
Le kéne már venni a szemüveget, hogy a vevőnek mindent lehet és szabad, kinyalják a seggüket, csak mert odament, egyszóval a vevő az Isten, mindenki más meg elmehet a fenébe. A fenti példázatban is látni lehet, nem az ügyfél diktál, a bank csinál azt, amit akar, mert megteheti. Ha majd kell neki az ügyfél pénze, majd szól a bank neki, hogy mikor mehet oda. :)
HMF 2012.02.10. 15:45:26
andus2 2012.02.10. 18:34:27
Ha a piacon elérhető legmagasabb akciós kamattal - 9,5%/év 3 havi lekötés esetén - szeretné lekötni a pénzét, és mindezt plusz költség és várakozás nélkül, keressen meg a hadine.andrea@gmail.com e-mail címen. Szívesen segítek.
Xezs 2012.02.10. 19:15:53
andus2 2012.02.10. 19:27:03
Xezs 2012.02.10. 19:31:09
Amúgy meg ez itt nem a reklám helye.
England win The Ashes! 2012.02.10. 20:39:21
sziszi80 2012.02.10. 21:32:53
LOL
Hol kapartad össze ezt a linket?
Focifun vagy, vagy szlovák?
shadowboxer 2012.02.10. 21:34:15
andus2 2012.02.10. 21:36:09
2. Aki csak mások kritizálása miatt szól hozzá, az nem is értem, miért van itt. Segítőkész komment nem sok van, de mivel ezzel a hozzáállással nem csak itt találkozom, nem lep meg.
Úgy gondolom, több szót nem érdemes fecsérelnem hasonló hozzászólókra.
Nos, jó éjszakát mindenkinek!
Xezs 2012.02.10. 22:52:40
A szöveg is mindig kb. ugyanaz, hogy komoly nemzetközi cég, bla-bla. Csak ott van a bökkenő, hogy komoly nemzetközi cégnek van akkora presztízse, hogy nem kommentekben hirdet.
Ez a blog pont az átverésekről szól, szóval szerintem össze tudod rakni, hogy miért nem rohanunk gyorsan-gyorsan a karjaidba.
Xezs 2012.02.10. 22:53:58
melyik hülye írta ezt? :)
holdkóros
England win The Ashes! 2012.02.11. 02:54:32
Aztán az NST kimúlt, a nick maradt.
England win The Ashes! 2012.02.11. 03:01:23
flea 2012.02.11. 09:12:37
England win The Ashes! 2012.02.11. 14:17:20
England win The Ashes! 2012.02.11. 14:19:08
sziszi80 2012.02.12. 08:01:42
Kár érte!
Csak akkor lehet egy témához hozzászólni, ha friss és meleg?! Ebben nem vagyok biztos!
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.02.12. 13:56:49
England win The Ashes! 2012.02.12. 14:32:00
@agresszív kismalac: Az enesós mutáció úgy viszonyul az eredetihez, mint Beleznay Endre Hofi Gézához.
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.12. 14:43:11
R.I.P.
Xezs 2012.02.12. 15:53:20
R.I.P.
Xezs 2012.02.12. 15:55:53
Elképzelem az ott zajló eszmecserét:
- Kurva nagy turhát köptem fel az MTK meccsen!
- Három rendőrnek csaptam oda Fradi meccsen!
- 5 helyen tört el a bordám!
- Szétvertem egy egyész metrókocsit!
England win The Ashes! 2012.02.12. 19:25:57
Ha érdekel, asszem még látogatható (ne a legutolsó posztokat nézd, azok már a "költözésről" szóltak) az oldal:
nst.blog.hu
England win The Ashes! 2012.02.12. 19:27:20
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.12. 19:36:43
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.12. 19:54:32
Xezs 2012.02.12. 20:15:23
@Dr Jozef Vengloš: Na jó, csak szivattalak. Mondjuk azt azért jegyezzük meg, hogy a külföldi focicsapatok körül is nagyon sok a balhé, csak mondjuk ők legalább tudnak is focizni.
Ugyanúgy megverik egymást az ellenséges szurkolótáborok, maximum nem a pályán és környékén, ahogy korábban pl. az Egyesült Királyságban tették, hanem valami elhagyatott külterületen. És a bundabotrányba is nagyon szépen belemásztak a kinti csapatok is.
A foci valahogy mindig is az állati ösztönök kiéléséről szólt.
XCat 2012.02.12. 20:22:06
XCat 2012.02.12. 20:25:01
Próbáld meg leprolizni vagy csőcselékezni őket, arra is azok. :) De vicces nézni, ahogy őrjöngenek a semmin, szóval ez ne tartson vissza.
XCat 2012.02.12. 20:26:52
England win The Ashes! 2012.02.12. 20:50:54
Xezs 2012.02.12. 21:22:36
@Dr Jozef Vengloš: Ilyenek természetesen vannak, de ez megvolt 20 évvel ezelőtt is.
Schmittpál és a Borz 2012.02.12. 21:32:24
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.12. 21:39:09
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.12. 22:09:40
Nem, nem arról szólt.
Xezs 2012.02.12. 22:54:50
A honi szurkolók ha nem állati ösztöneiket élik ki, akkor mit csinálnak szurkolás címszó alatt? Miért nem kell rendőrsorfalat állítani pl. egy koncert látogatói köré, netán a színház vagy a mozi mellé? És ez szurkolói törés-zúzás régen is megvolt, nem újkeletű dolog.
Én örülnék ha Magyarországon felhagynának ennek a sportnak csúfolt valaminek az erőltetésével, semmit nem vesztene a haza, ha nem verné szét a sok barom a fél utcát meccsről hazafele menet.
Xezs 2012.02.12. 22:56:23
semmit nem vesztene a haza, és nem verné szét a sok barom a fél utcát meccsről hazafele menet.
XCat 2012.02.12. 23:00:13
XCat 2012.02.12. 23:01:43
Szóval a foscit elásni nem hazafias.
Xezs 2012.02.12. 23:34:29
Estrella mióta is hisztis?
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.02.12. 23:45:12
Én emlékszem, mikor még apámmal jártunk meccsre, a játék kedvéért mentünk ki. És eszembe se jutott kissrácként, hogy ott bármi bajom lehet, vagy valamitől/valakiktől félnem kellene.
Nem is kellett.
Egy-egy kettős rangadón (két hazai meccs!) sokszor tele volt a Népstadion. De nem emlékszem, hogy bármikor balhé lett volna.
XCat 2012.02.13. 00:30:24
Álcázza magát, de én tudom hogy egy hisztérikus pöcs.
XCat 2012.02.13. 00:32:08
flea 2012.02.13. 09:05:42
Az amerikai foci bíráskodásában sem az a minőségi ugrás, hogy nincsenek vitatható ítéletek (most a Super Bowlon is hisztizett a zebrákra az egyik edző, történetesen a későbbi győztesé), de még csak nem is az, hogy használják a technikát, bár ez nyilván nem mellékes. Hanem az, hogy ha hoznak egy ítéletet, akkor ki kell állniuk a kamera elé és ELMONDANI. Támadó csapat 67-es számú játékosa szabálytalanul fogta ellenfelét, 10 yard büntetés. Ezzel szemben az európai fociban mindent megtesznek, hogy minél kisebb legyen az átláthatóság. Még a jegyzőkönyvek sem nyilvánosak (pedig azokat a bíró már utólag, a visszajátszás ismeretében kozmetikázhatja, hogy ne lehessen (annyira) belekötni).
Ez persze mindaddig így is lesz, amíg a meccsek finom befolyásolásával növelhető a bevétel (mert a népszerűbb csapatoknak lejt a pálya), és úgy tűnhet, a sportágnak összességében meg is éri. Csak az a baj, hogy Blatterék majd hiába kezdenek el akkor kapkodni, mikor már mérhető lesz az a folyamat, hogy a fociszerető közönség elkezd foci helyett mást nézni, mert akkorra már késő lesz. (Platiniék és az UEFA amúgy nem reménytelenek annyira - szerintem. Ők például belátták a +2 bíró haszontalanságát, és most tesztelik a technikai újításokat, bár az átláthatóságra mint kulcsszóra még nem igazán találtak rá...)
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.02.13. 13:40:52
Na de közben sokat rugdossák egymást is - ha a bíró nem látja.
A vizilabda meg még olyanabb.
Xezs 2012.02.13. 19:36:27
silent76 2012.02.14. 13:34:58
Türkménbasi 2012.02.14. 16:31:10
Miért fáj ennyire, hogy neki van 30 millája? Mert CSAKIS lophatta vagy összecsalta, más lehetőség kizárt ugye?