László nem elég, hogy emailben kétszer megkapta az örömhírt, hogy már mindjárt szállítják neten rendelt készülékét, hanem telefonon is kétszer egyeztetett. Az persze már nem volt annyira egyszerű, hiszen először arról értesült, hogy elveszett a rendelése, másodszorra pedig a készlet is kifogyott.
Mivel a Telenor ügyfélszolgálata egy tehetetlen csődtömeg és a facebook oldalt hamarabb találtam meg, mint az e-mail címüket, ezért ide írom azt, amit eredetileg nem ide szántam. Remélem, elolvassa az is, akinek szól.
Történt egyszer, hogy nagy kegyelmemben telefont szerettem volna venni a fiamnak, és én balga ezt el is mondtam neki. Lett is nagy öröm rögvest. Kiskamasz még a gyermek, nem volt neki sosem ilyen masinája. Mivel én is a Telenor (lánykori nevén Pannon) zsebét tömöm immár 20 éve, gondoltam jó lesz itt a gyereknek is. A hagyomány mégiscsak hagyomány. Összeültünk hát, és kiválasztottuk a telefont, meg a hozzá illő számot a netshop nevű csodaboltból. A megrendelés (2012.02.09) után jött is mindjárt a visszaigazoló e-mail, hogy ihaj-csuhaj, megrendelésemet rögzítették és köszönik (52153846), munkatársuk hamarosan telefonon jelentkezik a kiszállítással kapcsolatos információkkal, de tényleg.
Vártam hát a telefonhívást, vártam türelmesen, de egy részidős munkatárs nem sok, annyi sem hívott fel. Kezdtem aggódni. Mit fogok most mondani a fiamnak, hol a telefonja?
Már majdnem elkeseredtem, mikor mit ad Isten, egyszer csak csörög a telefonom (2012.02.13). Hát a régen várt munkatárs szólt bele félszeg hangon, hogy nagyon sajnálja, de elvitte az ördög a megrendelésemet. Csak a nevem, a telefonszámom, meg a kiszállítási cím maradt meg. A többit Belzebub megette. Tiszteletteljes, sűrű elnézések közepette újra felvette a rendelést, és megesküdött a Szűzanyára, hogy most már minden rendben lesz. De ó jaj, a telefonszám, amit eredetileg a fiam választott, az is az enyészeté lett. Másikat kellene helyette választani. Ésmerthogy ő nem tud olyan számot adni, amit én szeretnék, inkább törli a rendelést, és így lehetőségem lesz újra leadni, kedvemre válogatva a gép által felkínált telefonszámok közül. A lemondásról értesítést kapok. Így is lett…volna.
Vártam, vártam a lemondás visszaigazolását – de az hasonlóképpen, mint a munkatárs – csak nem akart megérkezni. Türelmetlen ember lévén megpróbáltam újra megrendelni az áhított masinériát. És láss csodát, a gépezet kegyes volt hozzám, elfogadta a rendelésemet, és még jobb számot is adott, mint azelőtt. Annak rendje és módja szerint meg is érkezett a visszaigazolás (70928550), és bíztató jelként még egy e-mail. A futár (711845) üzent általa, hogy érkezésének részleteit szándékozik egyeztetni.
Boldog elégedettség lett úrrá rajtam, lám milyen egyszerű is a telefonvásárlás. Aztán – mivel csak nem akart megérkezni az első rendelés lemondását visszaigazoló e-mail – kezdtem nyugtalan lenni. Mi lesz, ha az a szegény futárember idejön kettő telefonnal? Viheti vissza világ csúfjára az egyiket. Ezt nem hagyhatom, gondoltam és felhívtam magát a Nagy Telenort, mondaná meg ő, miként kell cselekedni hát. A Nagy Telenor bársonyos női hangon megnyugtatott, minden a legnagyobb rendben van. Megérkezett az új rendelés, küldik a telefont. A régi rendelést meg 72 órán belül törlik a rendszerből, nem kell tartanom attól, hogy két pakkal érkezik a futár (valamit már sejthetett, de még nem szól). Ha pedig mégis, hát küldjem csak vissza nyugodt szívvel az egyiket, ha úgy tartja úri kedvem. Mintha mézet csepegtettek volna a számba, úgy éreztem magam.És akkor hibát követtem el. Ahelyett, hogy nagy megnyugvásomban letettem volna a telefont, kíváncsi természetem kikövetelte az utolsó, mindent elrontó kérdést: Ugye azt a telefonszámot kapja a gyerek, amit másodiknak választottam? Megharagudott erre a Nagy Telenor és a bársonyos női hang átváltozott unalmas zenévé. Hosszú vészjósló percek után, mint villám csapott belém a válasz: Készlethiány miatt nem tudják teljesíteni a megrendelésemet. Nagyon sajnálják.
Boldog, lírai lelkem összeszorult és csak egyetlen mondat járt a fejemben körbe-körbe: Mi a faszom van? Hogyan lehet, hogy két visszaigazoló e-mail és két egyeztető beszélgetés után derül csak ki, nincs is a Nagy Telenornak olyan árucikke, amit árul? Ennyire nem lehet komolytalan cég. Itt valami más sumákságnak kell a háttérben lennie.
Tisztelettel kérem tehát, hogy a fejemben körbe-körbejáró gondolatot mellőzve, ám az utána feltett kérdést annál inkább komolyan véve mondja meg nekem valaki: Megkaphatom-e legalább egyszer, a kétszer is megrendelt és visszaigazolt telefont és kártyát, vagy sem?
Tisztelettel,
László
Az utolsó 100 komment: