Hónapok telefonálgatása, szervizbe rohangálása és perrel fenyegetőzése után a Samsung nagy kegyesen kicserélte naiv ügyfél javíthatatlan herélt Galaxyját. A tanulságot az olvasókra hagyta a levél szerzője, hiszen amint visszakapta a pénzt, vett egy ugyanolyan gépet, csak olcsóbban:
2011. 07. 03-án vettem egy Samsung Galaxy S WiFi 5.0-át az XXL GSM-nél. Ez végülis egy tablet, ami kísértetésien hasonlít a Galaxy S II-re, csak ugye SIM kártyát nem tud fogadni. Nagyon tetszett a gép, jól is működött, de aztán egyszer csak nem ismerte fel a PC. Több gépen is kipróbáltam, de semmi. Bevittem hát az XXL GSM-hez, ahol megnézték, és ott sem működött. Átküldtek az egy saroknyira lévő Samsung szervizbe, ahol leadtam a készüléket javításra - 1 hetet ígértek. Másnap reggel már hívtak is, hogy javítják. 1 hét múlva hívtam őket, hogy hogy állnak, de akkor csak annyit tudtak mondani, hogy alkatrészre várnak. Újabb 1 hét múlva ismét felhívtam őket, de akkor az ügyintéző nő annyit közölt flegmán, hogy nem tudja mikorra lesz alkatrész, de ha akarom, kapcsol valakit, aki szintén nem tudja. Telt-múlt az idő, aztán 1 hónappal a leadás után már fontos lett volna visszakapnom, mert utaztam külföldre. Ekkor már cseréhez próbáltunk (már anyám segítségével, mert jogászként ő tisztábban látja a dolgokat) folyamodni, de elutasították. Külföldön hívtak, hogy mehetek a készülékért (1 hónap 5 nap után).
Mikor hazaértem csalódva tapasztaltam, hogy a készülék borítása recseg-ropog, és a bugos szoftverfrissítésnek köszönhetően nem lehet lezárni a készüléket. Remek, újra elvittem a szervizbe, de másnap mindenféle javítás nélkül visszaadták. Ezt persze csak hazafele menet vettem észre, de még csak 1 megállóra voltam a szerviztől, ezért megint visszavittem. Közölte a srác, hogy akkor megint itt kéne hagyni. Na, itt lett elegem.
Újra cseréhez próbáltunk folyamodni, de az inkompetens samsungos droidok (ügyfélszolgálatosok) nem tudtak mit kezdeni a dologgal. Aztán nagy nehezen kiderítettük, hogy a reklamacio@partner.samsung.com címre kell írni. Írtunk is, de csak a türelmünket kérték kb. 1 hónapon keresztül. Aztán megfenyegettem őket az NFH-val, és láss csodát, jött is válasz másnap: jóváhagyják a cserét, mert javíthatatlan a készülék. Csakhogy közben berepedt a kijelző (valószínűleg összefüggött a borítás összeszerelésével), ami kapóra jött a Samsungnak, és visszavonták a cserét, mert a törés nem javítható garanciálisan. Nagyjából további 3 levélből és hívásból sikerült felfogniuk, hogy nem a kijelzőt akarjuk cseréltetni, hanem a készüléket. Perrel fenyegetőzés (a Samsung csak az ilyen grandiózus dolgokat érti meg) után újra felajánlották a cserét, de azért még hozzám vágták a levélben, hogy ezzel nekik mekkora kárt okoztam, hiszen egy javítható készüléket tettem tönkre.
Ezután felhívott egy kedves (tényleg kedves) samsungos hölgy, valószínűleg a „takarítónő”, aki próbálja rendbe hozni a károkat a márka presztízsével kapcsolatosan. Értesített, hogy jóváhagyták a cserét, mert a készülék javíthatatlan, bocsánatot kért, kikérte a véleményem a szervizről, és felajánlott egy gumis autós tartót. Ezt először személyesen, majd postán is megkaptam.
A szervizben mikor át akartam venni a csereutalványt, közölte az ügyintéző, hogy azt nem adhatja át, csak ha én odaadom a tartozékokat. Csakhogy aki vásárolt már az XXL GSM-től, az tudhatja, hogy a tartozékokat csak felárért adják a készülék mellé, amúgy az ember egy zacskós készüléket kap. Sikerült meggyőznöm a férfit, hogy én nálam pedig nincs tartozék, és végül csak odaadta. Átsétáltam az XXL GSM-be, ahol közölték, hogy ők nem Samsung bolt, nem tudják, hogy mi az az YP-G70 (a papíron csak ennyi volt), menjek vissza a garanciapapírért a szervizbe, és hozzam el azt is. Na, mondom, én biztos nem fogok mászkálni, keressen rá a Google-ben, ha nem hiszi el nekem, hogy az YP-G70 az a Galaxy S WiFi 5.0. Az idősebb eladó végül elcsendesítette a kollegáját, adott egy átvételi elismervényt az utalványról, és 3 nap átfutási időt kért, amíg lekérdezik a Samsungtól, hogy hiteles-e az utalvány. Megkérdezte, hogy mit szeretnék: vásárlási utalványt, vagy cserekészüléket. Én harmadik lehetőségként a vételárat választottam, mivel ma már kb. 20 000 forinttal olcsóbban meg lehet venni a készüléket. 3 nap múlva hívtak, hogy megjött a cserekészülék. Én mondtam, hogy nekem csak a vételár jön szóba, és miután elküldtem nekik a Samsung levelét, pár nap után - miután visszaküldték a cserekészüléket - csak visszaadták a pénzt. Hát így zárult a kb. fél éves projekt, visszakaptam a 62 000 forintos vételárat, és vettem egy új gépet 45 000 forintért az iPonban. Nagy csatában, de nyertem 17 000 forintot. Miért vettem újat? Mert ennyiért rablás. De azért ezek után minden ismerősömet óvom a Samsungtól.
Azt hiszem annyi a dolog tanulsága az olvasó számára, hogy ha az embernek igaza van, akkor nem szabad hagyni veszni a dolgot, csak erőszakosnak kell lenni, ami célra is vezet.
England win The Ashes! 2012.03.06. 12:31:04
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.03.06. 12:32:01
Rosszindulatú Vászka 2012.03.06. 12:34:31
Manyecska 2012.03.06. 12:37:45
England win The Ashes! 2012.03.06. 12:39:19
- veszekszik a szervizzel, de két ajándékot ("... és felajánlott egy gumis autós tartót. Ezt először személyesen, majd postán is megkaptam.") is elfogad tőlük.
- cserélni akarja a készüléket, harcol érte (jogosan), aztán mire sikerrel jár, közli, hogy végül a pénzt kéri.
- muitán megkapta a pénzt, vett belőle egy ugyanolyan készüléket, "De azért ezek után minden ismerősömet óvom a Samsungtól."
Énbagoly 2012.03.06. 12:40:13
Ha te ezt mégis így értékeled, akkor örülj neki. :)
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.03.06. 12:41:15
androidos hűttő vót
England win The Ashes! 2012.03.06. 12:41:53
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.03.06. 12:42:51
Énbagoly 2012.03.06. 12:44:52
vape 2012.03.06. 12:45:57
Fél évvel ezelőtt nem volt rablás 62e Ft-ért ez a szerkentyű?
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.03.06. 12:46:33
England win The Ashes! 2012.03.06. 12:46:53
Anomalocaris (törölt) 2012.03.06. 12:55:03
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.03.06. 12:55:55
sikeres ember nem lehet aki 45 ezret (nemhogy 62 ezret) kiad egy 4"-os tabletért. mán amennyire ez tablet, mer inkább egy okos(abb) mp4 lejáccó
Énbagoly 2012.03.06. 13:04:24
England win The Ashes! 2012.03.06. 13:10:03
Énbagoly 2012.03.06. 13:14:38
Dr. Kix 2012.03.06. 13:27:37
Valaki írhatna erről egy verset! :)
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.03.06. 13:33:56
XCat 2012.03.06. 13:34:08
Már. Kivirrad a határ, pár mókus arra sétál.
Örök éjszakában nyugszik a döglött vakond.
Ez olyan elcseszetthaikus lett, de most ennyi sikerült.
XCat 2012.03.06. 13:35:09
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.03.06. 13:35:23
XCat 2012.03.06. 13:37:55
- Hát te? - kérdezi hökkenten.
- Beteg vagyok, rettenetesen beteg... - találja fel magát az asszony, s elkezd nyögdécselni.
Kovács megijed, és a nagyobbik fiát elszalasztja orvosért. Közben beszalad a kisebbik fiú:
- Apu! Gyere azonnal! Egy meztelen bácsi van a szekrényben!
Erre az asszony elájul. Kovács átszalad a másik szobába, kitárja a szekrényajtót, és látja, hogy legjobb barátja, Szabó áll meztelenül a ruhák között. Rárivall:
- Nem szégyelled magad? A feleségem haldoklik, te meg ijesztgeted a gyereket?
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.03.06. 13:42:23
- No de Gizike! Mit keres maga itt?
- Fáj a fülem. És magának mi a baja?
-Nekem meg a fülbevalóm...
XCat 2012.03.06. 13:45:27
- Küldje be hozzám - mondja az orvos, majd én beszélek a fejével.
Kovács bemegy, és azt mondja neki a pszichológus:
- Nézze Kovács úr, azért néha békén hagyhatná azt a szerencsétlen asszonyt, hiszen nagyon fáradt...
- Csak az a baj doki, hogy egyszerűen nem bírok a véremmel.
- Akkor menjen el a kuplerájba, és ott vezesse le a fölös energiáját!
Kovács szót fogad, és elmegy a nyilvános házba. Meglepődve tapasztalja, hogy a felesége várja mélyen dekoltált ruhában. Az asszony dühösen támad rá:
- Te már itt sem hagysz engem békén?
XCat 2012.03.06. 13:48:29
notime (törölt) 2012.03.06. 13:49:58
Dr. Kix 2012.03.06. 13:56:54
Sorvad a homár,
büszkesége sem áll,
nem oly kemény már, mint a kevlár,
beceneve meg mostantól lekvár.
XCat 2012.03.06. 14:01:15
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.03.06. 14:14:16
Vízbe teszed, kicsit kavargatod, oszt kész a telefon.
Ízlés szerint fűsz... tartozékozod.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.03.06. 15:11:43
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.03.06. 15:17:10
pengusz 2012.03.06. 15:55:32
A Mini Hifi-m kb. 8 éves (lehet több, már nem emlékszem), és még minden működik rajta.
Énbagoly 2012.03.06. 16:32:02
Nekem már a fülem van bagoly alakúra nyírva, nincs szükségem fülbevalóra. :)
England win The Ashes! 2012.03.06. 16:36:36
"Telt-múlt az idő, aztán 1 hónappal a leadás után már fontos lett volna visszakapnom, mert utaztam külföldre. Ekkor már cseréhez próbáltunk (már anyám segítségével, mert jogászként ő tisztábban látja a dolgokat) folyamodni, de elutasították."
Én nem vagyok jogász. Viszont itt mindig jönnek ilyesmi kommentek, hogy 1 hónap alatt, ha nem javítják akkor cserélni kell (vagy visszaadni az árat?). Most akkor ez hogy? Mégsem így van, vagy a hölgyet ügyesen pattintották le?
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.03.06. 16:43:21
Amúgy meg törekedni kell, hogy 30 nap alatt javítva legyen a készülék. El is képzelem, hogy összeül a gyár és brainstormingolnak mi a rákért nem látja a PC-t az eszköz illetve a sw frissítés egy bétára után azért mégis megy (csak ilyenkor a hátlap már nem olyan precízen áll, mint újkorában)
2012.03.06. 16:51:02
A csere alatt nem feltétlen új készüléket jelent. A Samsung ajánlotta fel a készpénzes opciót, és akkor már inkább az, mint egy új készülék.
Nem telefon, és nekem megért akkor 62 ezret, egy hete pedig 45 ezret.
2012.03.06. 16:57:35
A zacskós készülék alatt pedig egy készüléket kell érteni, ami egy zacskóban van, plusz egy számla és garanciapapír. A legtöbb bolt OEM csomagolásnak hívja.
England win The Ashes! 2012.03.06. 17:17:05
2012.03.06. 17:17:28
2012.03.06. 17:22:40
-ugyanolyan készülék
- más Samsung termék, a különbözetet készpénzben rendezve
- készpénz
Bármelyiket választhattam, de azt abban a boltban intézik, ahol vettem, itt most az XXL GSM-ben. Csak ők annak ellenére, hogy megkérdezték mégis cserekészüléket akartak adni, és ezt nem fogadtam el, hiszen ha választhatok, akkor hadd válasszak.
England win The Ashes! 2012.03.06. 17:54:12
Nade ezt meg te értetted félre, mert az imént azt kérdeztem, hogy mikor személyesen kínáltak kárpótlásképpen egy ajándékot, azt miért fogadtad el. Nyilván ami postán jött, az más tészta.
Teddy Beer 2012.03.06. 17:55:31
2012.03.06. 18:07:25
Az ajándékot a sok hercehurcáért kínálta fel a samsungos hölgy, aki felhívott élnézést kérni. Én meg elfogadtam.
szmoker (Homo Trollicus) 2012.03.06. 18:48:15
De ma nincs kedvem trollkodni, így nem írok ilyet, mert még flamewar kezdődne :D
Amúgy meg azt hittem, mindenki tudja, hogy Samsungot csakis az Aldiból :)
Ha meg elromlik, akkor WD-40, mert még arra is jó (mint az köztudott).
England win The Ashes! 2012.03.06. 19:14:52
2012.03.06. 20:44:13
England win The Ashes! 2012.03.06. 21:11:32
A példád azért meredek, mert itt nemhogy a károd térült meg (hiszen visszakaptad a kest), hanem megfejelték egy kis aprósággal is.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.07. 00:58:16
most gondold el, holnap elromlik a kocsim es akkor ha 30 napig javitjak nem tudok melozni???
ha valami garancialis es alromlik, akkor
rogton cserelem
a javitasig biztositok cserekeszuleket
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.03.07. 08:02:24
manes 2012.03.07. 08:54:58
notime (törölt) 2012.03.07. 09:12:05
@theszikman: Nos szerintem reklamáció és reklamáció közt is van különbség.
Nekem is van vitám a Samsunggal és véleményem is róluk ,de ha megoldódik a gondom ,akkor nem fogok nekiállni ócsárolni embereket általánosságban.Max konkrétan.Márpedig te egy lezárt és megoldódott ügy UTÁN írtad meg a történetet-tehát nem elkeserdetten segítségben reménykedve- és így is belevitted a leszóló részt.
Ez számomra kicsit hiteltelenné teszi a jogosság kérdését is.
Szinte várom ,azt amikor meglátod még 10enxezerrel olcsóbban valahol ,aztán ez is megy a mikróba.
Na errű ennyit.
CID 2012.03.07. 10:27:27
CID 2012.03.07. 10:29:43
neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.03.07. 15:13:25
Rendben, hogy a Philips-szel eddig gondom nem volt, hosszú évek óta gyönyörűen üzemel minden, de négy(!) különböző termékük alapján gyűlt össze a tapasztalat, nem kettő megegyező után.
Samuból még csak két különböző van, ez, még nem elég a pontos mintavételhez.
Good luck, Mr. Poster! Pioneer spirit keeps the world rolling.
lordjim 2012.03.07. 17:07:56
lordjim 2012.03.07. 17:12:42
lordjim 2012.03.07. 17:17:12
Megdobbent 2012.03.07. 19:29:30
England win The Ashes! 2012.03.07. 20:20:13
XCat 2012.03.07. 20:26:14
Nos?
Megdobbent 2012.03.07. 22:00:53
2012.03.08. 00:45:33
Support viszont picit butácska, bonyolultat nem éri meg kérdezni.
CID 2012.03.08. 08:14:51
CID 2012.03.08. 08:19:22
Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2012.03.08. 12:48:35
Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2012.03.08. 12:55:41
tuono 2012.03.08. 18:55:44
XCat 2012.03.08. 19:03:46
@tuono: Amúgy szerintem jó cucc, nyaraláskor pl, amikor nem csinálsz semmit, csak néha mégis szétnéznél a világban. Esetleg ha úgy alakul, és süllyed alattad a halyó, lehet írni gyorsba facebookra végrendeletet, ha nagyon nincs más. Csak szerintem évi két hetes használatra drága.
biopiac 2012.03.08. 23:33:39
Ezzel szemben a Vodafone nem cserélte ki a gyárilag szoftverhibás Vodafone márkájú vacakját, mert nem sikerült hozzá aksit vennem(!). (Ők nem forgalmaznak hozzá.)
CID 2012.03.09. 09:24:44
Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2012.03.12. 03:16:38
Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2012.03.12. 03:18:21
biopiac 2012.03.13. 11:17:53
:) Először és is azt hittem viccel. Mégis honnan vegyek Vodafone telefonba Vodafone aksit, ha a Vodafone nem forgalmazza???
Amúgy meg minek vajon egy használhatatlan, javíthatatlan telefonba új aksi???
Aztán amikor kiderült, hogy sehol nem lehet ilyen aksit venni, hirtelen rájöttem mi értelme van ennek a látszólag teljesen idióta csereszabályzatnak!
A Vodafonnak ez rendkívül gazdaságos: pl. most se cserélték ki az egy hónapos, de máris javíthatatlan telefonjukat! Szépen vettem pénzért, máshol, másmilyet...
Ezt nyilván sok ügyféllel eljátszák, sokat megspórolnak! Olcsóbb, mint jó készülékeket forgalmazni...