Tékozló Homár

Pusztító devizaszámla a Budapest Banknál

2012.03.28. 13:46 | jackyll | 106 komment

Sade az első utalás után felszámolta budapestbankos devizaszámláját, amikor kiderült, hogy pénz fogadásáért is fizetnie kell. Máshol nem?

A Budapest Bank szlogenje szerint ha elégedett vagyok, mondjam el másnak is, ha nem, akkor nekik...de ez olyan vicces, hogy muszáj mindenkivel megosztanom. Történt, hogy a férjem euróban kapta a fizetését, így célszerűnek tartotta, ha én is nyitok egyet. Ha már úgyis a Budapest Banknál vagyok, és ott nincs 40 euro felett havidíja a számlának, rögtön átutalt 100 eurót, mondván sokáig elég lesz (ez neki egy másik bankból 8 euróba kerult). Nézem a számlát, 6 euro levonás forgalmi díj.

Nem értettük, a kondíciós lista pedig annyira elbújt a weboldalon, hogy nem is találtuk. de a számlanyitáskor kapott papírok közt megleltük a megoldást: ha pénz érkezik a számlára, akkor történik a levonás (ezt meg is erősítették a bankban).

Tehát, összesen 14 euróba került az utalás.. de cserébe értékes tudás birtokaba jutottunk: ha tönkre akartok tenni valakit anyagilag, akkor nyittassatok vele BB-euroszámlát, és naponta küldjetek neki 1 eurót (mivel a bank ennek a többszörösét számolja fel forgalmi díjként a kedvezettnek).

Epilógus: természetesen rögtön fel szerettem volna mondani a számlát, ami azért ütközött problémába, mert nem tudtak kiadni 4 eurót... Tehát be kellett fizetnem még egy kis pénzt, hogy ki tudjam venni.. ami kicsivel kisebb bukta, mint amit a bankban dolgozó hölgy javasolt, miszerint váltsam át a 94 eurót forintra, és úgy ki tudja adni.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.03.28. 13:47:21

de rég voltam első!!!!!!!!!!!!!
elsŐ!!!!!!!

Ahamm 2012.03.28. 13:48:57

mennyit kellett befizetned?
forintban?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.03.28. 13:50:15

Tudtommal minden bankban levonnak a fogadó oldalon is a nemzetközi átutalás esetén. Cáfoljon meg valaki!

Paypalon belül ingyenes az átutalás.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.03.28. 13:51:21

@batgirl: Ez annyira gyerekes! Komolyabb embernek gondoltalak.

Rosszindulatú Vászka 2012.03.28. 14:00:37

Itten valami nem kerek. 100 EUR utalása nem kerülhet ennyibe.

Nem inkább az volt, hogy a bank monnyuk az éves számladíjat vonba le így egyben?

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.03.28. 14:02:05

kűggyön már nekem valaki 100 eurot, majd én megmondom, hogy igaz e

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.03.28. 14:03:42

egy kis offolás, jó, aztán majd visszaállok, de ez annyira teccik!!!

"A legtöbb országban Schmitt Pál már a lemondását fogalmazná, vagy legalábbis találna egy lemondólevelet, amelyet lemásolhatna – hangzik az Economist blogjának, az Eastern Approachesnek a lesújtó véleménye"

Rosszindulatú Vászka 2012.03.28. 14:06:17

Azon meg mit csudálkozik a Poszttoló, hogy aprópénzet nem tartanak a bankba? Örüjjön neki, hogy nem kerekítettek, mint a népbótba szoknak.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.03.28. 14:07:19

legközelebb majd zsebbe fizet apci, aztán kész.

posztolót mán lehet? mer' akkor én nagyon...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.03.28. 14:08:19

@batgirl: Neked is mondom. Nem a plágium a baj a dolgozattal. A korrupció a baj, hogy erre a dolgozatra csak úgy megkapta a doktorit.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.03.28. 14:08:55

@Rosszindulatú Vászka:
rasszista-e vagy ! nincs bankbűnözés Magyarországon!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.03.28. 14:09:23

Már lefizetni sem kell

Jó hír: van egy terület Magyarországon, ami egyértelműen hatékonyabbá vált és jobban működik, mint korábban. Rossz hír: ez a terület éppen a korrupció.

index.hu/belfold/2012/03/28/transparency/

serfecs (törölt) 2012.03.28. 14:11:06

Nálunk ugyanez volt, azzal a különbséggel, hogy sima Forint számlára lett utalva és nem EUR, hanem CHF.. Ugyanúgy le lett vonva a 8 CHF jutalék, de a telefonos ügyintéző nem tudta megmondani, hogy miért. Nagyin sok panaszt írtam már a BB-nak, de most végre teljesen megszűntetem náluk a számlámat.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.03.28. 14:12:57

A Közbeszerzési Tanács új épületet bérelt, a felújításra nem írt ki közbeszerzést.

Óóóóóááááhháháhóóóó!! :)))))

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.03.28. 14:15:22

@Horváth Lajos,a falu bikája-SMITTPÁL 4 PREZIDENT!!: A korrupció mocskában fetreng az egész ország, már a mindennapi életet is kezdi áthatni, és akkor okoskáknak a smitt (egészségemre!) dolgozata a legnagyobb probléma. Anyám, borogass!

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.03.28. 14:15:47

@atpijkamo: hhehhhehhehhe

segítség!!! doktorálni szeretnék ismételten, de hol a francba kell javítanom??????

Rosszindulatú Vászka 2012.03.28. 14:18:17

@atpijkamo: külömbe is tökre igasságtalan, hogy mindenki csak őt báncsa, mikor nem is ő írta.

Bezezg az igazi felelős meg röhög a markába, pedig tuti még számlát senem adott róla.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.03.28. 14:18:34

Vatikáni valutában kell kérni az átutalást, akkor nincs ilyen levonás!

Rosszindulatú Vászka 2012.03.28. 14:19:45

@Dr. Phyl. Sün‼ ツ: meg bűncsobátosz cédulába fektetni mi?

Haha, veszek pár istenikármolosátot, meg jó sok paráznaságot. Szodómia nem köll, pedig az ócsóbb.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.03.28. 14:22:59

paráznaságot, mi?! Most így húsvét előtt!!
sokba kerül ám!

memyselfandI 2012.03.28. 14:23:40

A PayPal-en is pénzbe kerül az utalás, bár igaz, hogy lényegesen olcsóbb. Most küldtem 35 GBP-t, amiért 1.74 GBP-t számított fel. Mondjuk, amikor a fogadó leutalja magának a saját számlájára a kapott összeget, ott lehet, hogy a bank felszámít pénzt. Ezt még nem tudom. :(

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.03.28. 14:28:08

@memyselfandI: A Paypalra ingyen teszek pénzt bankkártyáról. A Paypalon belül ingyenes a küldözgetés. A Paypalról fizetés is ingyenes. Nagyobb összeg Paypalról hazautalása is ingyenes.

Ha a bankszámládra utalsz külföldről, vagy Paypalról, az pénzbe kerül. Csináld akkor, ha túl sok pénzed van, akkor nem fog fájni az a kis összeg. Száz eurókat nem utalgatunk országok között.

A Paypalon nem kamatozik viszont, míg a bankban van 0,000000000000000001% látraszóló kamat.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.03.28. 14:29:27

@Horváth Lajos,a falu bikája-SMITTPÁL 4 PREZIDENT!!: ugye? nekem is tetszik, bár gondoltam alias helyett aljas -ra..de csak gondoltam

Sokorai_Atala 2012.03.28. 14:29:46

Általában valamennyi %-ba kerül egy utalás, de meghatározzák, hogy minimum (jelen esetben 8 euró) hány euró.
Ez kb minden bank így csinálja, csak az alap limit összeg változhat.
Tranzakciós díjat mindkét féltől vonnak, mértéke attól függ, hogy a küldő mit jelöl meg, a fizető vagy a kedvezményezett terhére történjen, de akkor is kell minimális díjat fizetni, hisz esetleg egy x bankból y bankba történik a pénzmozgás (tehát nem bankon beül), azaz dolgoznak vele mindkét bankban.Régebben, ha kaptunk pénzt MKB-ba és a küldő fizetett az utalás után, akkor is 0,50 eurot vontak tőlünk. Amúgy 10 euro volt a minimum tranzakciós díj itt, tehát jól meg kellett gondolnunk, hogy mikor mit utalunk euróban.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.03.28. 14:31:13

@dr.batgirl, alias, nemmondokle smitt: "paráznaságot, mi?! Most így húsvét előtt!!"

A rabbi felháborodva látja, hogy Kohn fedetlen fővel lép be a templomba. Odamegy hozzá:
- Kohn! Ez egy ugyanolyan bűn, mintha a barátod feleségével hálnál.
Kohn sunyi képpel válaszolja:
- Kipróbáltam, atyám. Nem ugyaolyan.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.03.28. 14:32:24

@dr.batgirl, alias, nemmondokle smitt:
Azt tudod-e, hogy mondják labancul, ha valaki egy kád vízben (hosszú í) plagizál?

@Rosszindulatú Vászka:
Vagy ostyában, az is óccsóbb!

Amúgy a poszttoló mínuszba tudott-e menni ottan?

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.03.28. 14:35:27

@Dr. Phyl. Sün‼ ツ: honnan tudjam? mi vagyok én ? nyelvtanár? Labanc?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.03.28. 14:45:13

@dr.batgirl, alias, nemmondokle smitt:
Ugye, hogy tud fájni!?
Nézg meg a sünnyúzt, ott is van még.

kilométerfaló 2012.03.28. 14:45:20

más banknál is fizetni kell a deviza jóváírásért, mondjuk nem ilyen sokat. Ez a legnagyobb buli, minden bank duplán jól jár. Ezt (is) persze csak Magyarországon lehet megcsinálni.

Browning 2012.03.28. 14:52:37

Hadd világosítsalak fel titeket: Szlovákiában 0 eurót vonnak le mind utalásnál, mind beérkező összegnél. Ingyenes bankkártya kettő is, Visa és MC Business, ami itt darabonként lenne évi 7000 Ft. Ja, és havi pár euró a díja. Mi ezért nyitottunk Szlovákiában bankszámlát, mert rengeteg eurós forgalmunk van, s így a magyar bankoknak havi több százezer Ft-ot kellett volna fizetnünk. Kész röhej. Míg Szlovákia kijön havi egy ezresből. Menjenek az anyjukba ezek a magyar vérszívó bankok. Nyissatok Szlovákiában eurós számlát!

Boldogság gyere haza! 2012.03.28. 14:54:43

@atpijkamo: en most utaltam az anyukamnak egy nagyobb összeget svedorszagbol, de a koronat forintban inditottam el. Levontak itt 50 koronat, otthon semmit, ja es jo magas a forint itt, szoval alapvetöen jo ötlet volt a forint utalas. Ha koronat utalok, akkor az AXA 10ezer forintot von le a jovairas miatt.

oleszt 2012.03.28. 14:57:32

Lehet, hogy ez túl sok tranzakciós díjnak, de minden banknál kell fizetni a jóváírásért is. Nem is értem, ezt eddig hogy nem vette észre? Forint számlánál is van ilyen.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.03.28. 14:57:55

@Boldogság gyere haza!: Milyen bankba utaltál, milyen fajta számlára?

(Azt, hogy "anyukám" a gyerekek mondják. A felnőtteknek anyám vagy édesanyám.)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.03.28. 15:00:11

@oleszt: "Forint számlánál is van ilyen."

Nem attól függ. Országon belüli utalásért a fogadó fél nem fizet. Nemzetközi utalásért igen.

A jobb bankokban a bankon belüli átutalásért a küldő fél se fizet.

Újabban a pénztári befizetésért a fogadó fél fizet.

Csigorin 2012.03.28. 15:00:40

marpedig ez regota igy van, ugyanis az atutalas dijat altalaban megosztva terhelik, tehat a kuldo es a fogado is fizet belole valamennyit. Lehet persze ugy is hogy csak a kuldo vagy csak a fogado, ezt az atutalasnal kell kerni.
Ez nem posta.

Ezert kar beragni a Budapest Bankra, mindenhol igy van.

Vittore. 2012.03.28. 15:00:47

Úristen! A férjed feladott külföldön pénzt, te meg Magyarországon felvetted egy automatánál forintban, vagy a bankban euróban és a mocskos, szemét bank ezért pénzt mert kérni?

Javaslom, válaszd inkább a következő módozatokat:
1. küldje postán -> ellopják
2. küldje Western Unionnal -> k.rva drága
3. küldje Paypalen, Moneybookers-szen -> olcsóbb, de ott is bizonyítani kell a számládat, hozzá kell adni a bankkártyádat, stb.

Az csak nekem tűnt fel, hogy általában a bankok egy fix összeget+százalékot számolnak fel jutalékként? Akkor miért is érdemes 100 eurót hazaküldeni? A férj hülye, vagy szociális segélyt kap Belgiumban, azt küldte haza?

Csigorin 2012.03.28. 15:02:23

@Browning: gondolom azt tudod hogy Szlovakiaban az euro hazai fizetoeszkoznek szamit, nem devizanak.

Amugy a javaslat jogos: euroban szamlat nyitni olyan orszagban kell ahol az a fizetoeszkoz, jelenesetben szlovakoknal vagy osztrakoknal (kinek mi van kozelebb)

Sokorai_Atala 2012.03.28. 15:03:46

@atpijkamo: mindenki fizet mindenért:) Megfizetsz!!!:)

Pierr Kardán 2012.03.28. 15:04:07

Van egy kis euróm, gondoltam, hogy lekötöm valamelyik bankban. Az internetes tájékoztatókat nézve nagyon szép volt a helyzet, de amikor bent a bankfiókban végigszámoltuk az ügyintézőkkel a helyzetet, akkor egy-két apróbetűs turpisságra minden banknál fény derült.

A "kiemelt" 4-4,5 %-os éves kamatok ellenére banktól függően legalább 400-600 eurót kellett volna berakni a számlára, hogy legalább a berakott pénzedet visszakapd! Ha ennel kevesebbet raktál be, akkor a "szuper" kamat és különböző díjak, levonások egyenlege azt hozta, hogy egy év után kevesebbet kaptál volna vissza, mint amennyit beraktál. Az én pénzmennyiségemet nézve egy év alatt lett volna vagy 10-15 euró reálhozam a pénzen, úgy, hogy egy évig nem bonthattam volna fel a lekötést, mert akkor jöttek volna a különböző extra levonások :-(

Ez már a röhej kategóriája, a kis pénzmag maradt a párnacihában :-)

Szittyakürt 2012.03.28. 15:04:37

Céges Euro számlára érkező 1050 Euro után a CIB Bank 49 Eurót vont le jutaléknak. Innen is küldöm nekik a szívlapátot!

Skodakék Fábia 2012.03.28. 15:04:41

Baszki hogy itt mindenki csak úgy utalgat jobbra balra én meg havonta egyszer látok devizát mikor megyek ukrajnába tankolni...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.03.28. 15:07:44

@Pierr Kardán: "Van egy kis euróm, gondoltam, hogy lekötöm valamelyik bankban."

Ha csak kis pénzed van, akkor ne urizálj! Váltsd át forintra, és kösd le ahogy tetszik. A magyar bankok a magyarokra vannak felkészülve, akik forintban tartják a pénzüket.

Boldogság gyere haza! 2012.03.28. 15:19:24

@atpijkamo: nekem meg anyukam, amugy közelebb vagyok az 5o-hez.... es irtam, hogy AXA forintszamla...

nemáá 2012.03.28. 15:23:14

CIB bank EUR lakossági számlája összegtől függetlenül 2 EUR-t elnyel az összeg fogadásáért... És megérdemlik, mert nagyon klasszul fogadják a zsét.

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2012.03.28. 15:24:15

Azt nem tudom, hogy most hogy megy ez, de egyet tudok: a posztoló helyesen cselekedett. Pont ugyanezt csinálnám én is, ha vmi bank behúzott volna egyszer ezzel a pénzzel.
Én nem értem a hozzászólókat: mindenkinek természetes, hogy pénz ÉRKEZÉSEKOR a fogadó féltől levonnak? Milyen alapon? Az utalás díját az utalást indító már megfizette. A beérkező pénzt (az én saját pénzemet) HASZNÁLJA a számlavezető bankom. Fizetem a számlavezetési díjat, pénzfelvét díját (ez is milyen már?), bankkivonat díját, kamatadót öreganyám térgyekalácsa díjat stb. Ezen felül levonnak pénz érkezési díjat? Csak nekem furcsa ez? Nem lehettek ilyen birkák, főleg nem egy fogyasztóvédelmi blogon!

tlantos 2012.03.28. 15:24:31

@atpijkamo: a kh-nal evek ota nincs levonas.
tapasztalatbol tudom, meg a paypal elotti idokbol.

Anomalocaris (törölt) 2012.03.28. 15:26:16

"Történt, hogy a férjem euróban kapta a fizetését, így célszerűnek tartotta, ha én is nyitok egyet."

tlantos 2012.03.28. 15:26:22

@atpijkamo: netto tevedes az egesz, amit irsz, de nem baj, elj csak a kis alomvilagodban.
A hulyekbol lehet meggazdagodni :)

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2012.03.28. 15:29:29

@atpijkamo: Cáf. Sőt: Megcáf.
Ha jól emlékszem tán EU törvény (de legalább iránymutatás) is van rá, hogy az IBAN és a SWIFT kód alkalmazásával indított EU-n belüli utalásra csak korlátozott díjat számolhat fel a bank.
Nem gondolom, hogy ez a fogadó banknál 6% lehet! Azt sem gondolom, hogy egy ilyen kondíciós lista korrekt volna. Annyi történik csak, hogy a bankok beszedik a rájuk kivetett bankadót az emberektől. Már azoktól, akik hagyják ezt. Mintha miniszterelnökünk azt mondta volna, hogy a bankadót nem lehet/tilos továbbterhelni a lakosságra. Hmmm. Tévedett vagy csúsztatott?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.03.28. 15:30:23

@tlantos: Hülyeséget írsz. De lehet, hogy nem tudsz róla, ezért nem haragszom.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.03.28. 15:34:19

@Popeye76: "tán EU törvény (de legalább iránymutatás) is van rá"

Már aara is van, hogy ugyanolyan legyen az országok közötti átutalás, mint az orsazágon belüli. Csak pár évet kell várni, és eljön a kánaá. Na, erre jó az EU.

"csak korlátozott díjat számolhat fel a bank.
Nem gondolom, hogy ez a fogadó banknál 6% lehet!"

Az nem űgy van. X százalék, de minimum 6 euró, de maximum Y euró. Nem kell kis összegeket utalni, mert fajlagosan nagy lesz a banki költség. Ezt már általánosban oktatni kéne.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.03.28. 15:36:49

Na.
Nyitottam egy ojrószámlát, aszonták, nem vonnak le semmit.
Küldhetitek a zojrót nekem, én becsülettel megőrzöm!

Ann1294 2012.03.28. 15:39:53

Nem minden banknal van ez igy.

MKB-nal van szamlam. Se a devizara (frank es euro) se a forintra ha penz erkezik devizaban nem kell erte fizetnem fogadasi dijat. Van havi szamlavezetesi dij (1Euro felett kicsivel/szamla) es ennyi. Direkt ugy valasztottamm anno bankot, hogy a szamlaim kozott ingyenes legyen az atvezetes, olcso legyen a netbankos tranzakciok dija es ne kerjen fogadasi dijat. Ha bevezetik valtok. Ennyi.

OTP-nel kell fizetni a fogadasert ha nem az adott penznemben erkezik (pl. eurot kapsz ft szamlara).

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.03.28. 16:06:38

@tlantos: Linkelni tudsz, szöveget értelmezni már nem. Szánalmas. :))

Anonimama 2012.03.28. 16:15:15

A CIB Bank a fogadó oldalon 2 eurót von le (tehát nem 6-ot, mint a BB).

tlantos 2012.03.28. 16:16:21

@atpijkamo: meg1x utoljara.
ha FIZETSZ, az neked ingyen van. a fogado felnek nem. Ha FELTOLTESZ penzt a paypal egyenlegedre kartyaval, azert TE fizetsz.
Ha csak privat penzt kuldesz, az lehet ingyen is (EU-bol EU-ba), de adott esetben ezert is fizet valaki (kivalaszthato, hogy ki).

bgp 2012.03.28. 16:16:27

Az nem gond, hogy magadat is tönkreteszed az 1 eurós utalásokkal?

Pienaar 2012.03.28. 16:35:33

Hát akkor elmondanám mindenkinek hogy ez egy abnormális és más nem-euróövezeti országokban sem alkalmazott gyakorlat. Magyarországon a multik (bankok, telekom) így verik le a különadókat az ügyfeleken. Egyáltalán nem összeesküvés-elmélet hogy a különadókért és egyéb sarcokért cserébe a magyar kormányok évek óta engedik kartellezni a piacvezetőket. Közvetlen bizonyíték nincs de egy kis nyelvtudás elég hogy összehasonlítsa bárki pld a banki vagy mobiltelefon díjakat a környező országokéval, igen látványosak a különbségek...

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.03.28. 16:50:13

@Pienaar: És szerinted ez a mindenkori magyar kormányt menyire érdekli?

Pienaar 2012.03.28. 16:53:39

@agresszív kismalac: Pontosan annyira amekkora azon választópolgárok aránya, amelyek ezt számon kérik rajtuk. Tehát jelenleg leginkább semennyire, és nem úgy tűnik hogy ez a közeljövőben megváltozna...

FDToth 2012.03.28. 17:13:17

ezzel semmi gond. deviza jóváírása deviza számlán min 6 eur

Darth Revan 2012.03.28. 17:18:36

Ez rablas. Ha az utalas nem a szamla devizanemeben tortenik es felszamolnak dijat, az ok, de ilyen esetben nem szabadna.

mulire92 · http://bit.ly/H9LE4o 2012.03.28. 17:21:05

Azért akarják mindenhol a bankszámlákon átfolyatni a pénzeket, hogy minél többször le tudjanak húzni bennünket. Valamit csinálnunk kell, hogy ezt pótoljuk, pl mint ők.
kmdholding.com/huot0c6

2012.03.28. 17:48:28

A postoló beszéljen aa férjével és kérjen társkártyát. Ha nem kap akkor tuti meg van csalva.

Rák Attantam 2012.03.28. 18:19:46

Én nem értem, mi ez a kavarás a tranzakciós díjakkal. Valami nem kerek.

Jelenleg az EU tagországain belül, EUR-számlák között NINCS tranzakciós díj (azaz az átutalások díja 0 EUR).
Tehát ha mind a küldő, mind a fogadó bankszámlát EUR-ban vezetik, akkor nincs tranzakciós díj.

Ezt már többször próbáltam párszáz, párezer és 30-40ezer EUR átutalásakor is. Minden esetben a megbízásban szereplő összeg került a címzett számlájára (vagy az enyémre, iránytól függően) és sehol, semmilyen díj nem került levonásra, felszámításra, elsunnyogásra stb. Ez működött mind külföldi->külföldi, mind külföldi->magyar EUR bankszámlák között.

Mégegyszer: a lényeg, hogy a küldő és a fogadó számla EURós legyen, valamint a küldendő összeg is EURóban legyen. Ennyi.

Ha valakiről mindezek ellenére valamilyen díjat gombolnak le, az (vagy a bankja) benézett valamit.

L.A. · http://blog.fuggoagy.hu 2012.03.28. 18:40:24

Erste-nel forintszamlanal is levonnak tobbszaz forintot, ha valaki befizet egy fiokban barmennyit a szamlara.

Pienaar 2012.03.28. 18:50:07

@Rák Attantam: Elég nagy tévedésben vagy. Olvass utána a SEPA-t érintő szabályozásoknak amelyek nem ingyenessé teszik a tagországok közötti utalásokat hanem csak azt kötik ki hogy egy adott banknak egységesen kell kezelnie minden EUR->EUR utalást függetlenül attól hogy melyik tagországban van a küldő és a fogadó bank. Tehát bármely európai banknak szíve joga a közzétett díjszabása szerinti kezelési ktg-t felszámítani a bejövő EUR tételekért. Más kérdés hogy pofátlan lehúzás, ugyanúgy mint a devizaátváltási árfolyamok a forintszámlára érkező devizás utalások esetén.

Rák Attantam 2012.03.28. 18:52:19

A forintos témát ne kavard ide. Persze, hogy levonnak, hiszen azt nem tiltja semmi, meg ez is profit nekik.
De EUR-EUR vonatkozásban 50000 EUR alatti EUR utalásoknál, EU tagállamokon belül, EUR-számlák között 0 EUR a tranzakciós díj.
Ez majd tán változni fog a közeljövőben, de idáig így volt.

Rák Attantam 2012.03.28. 19:01:27

@Pienaar: Hát akkor nekem elég nagy tévedésből mennek 0 EUR tranzakciós díjjal a SEPA-s utalásaim elég sokféle bankból elég sokféle bankba. :)

Pienaar 2012.03.28. 19:09:07

@Rák Attantam: Linkelem a vonatkozó EU szabályozást: ec.europa.eu/internal_market/payments/crossborder/index_en.htm
Szó sincs díjmentességről. De hirtelenjében egy bankot se tudnék mondani aki van olyan kedves hogy még a pénzt küldő személynek sem számítana fel díjat SEPA utalásért. Ha tudsz ilyenről írd meg hogy melyik bank lécci.

Béla12 2012.03.28. 19:27:15

És ön kinél bankol?
Előnyei:

- nem kell hozzá bankkártya
- mindenkinek saját kezelőszemélye (szaktanácsadója) van
- az egyenleg automatikusan újratöltődik
- soha nem megy mínuszba a kuncsaft

Íme, egy bankfiók:
sunews.blog.hu/2011/12/14/es_on_kinel_bankol_1

bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.03.28. 20:16:51

Egyébként ilyen díjat MINDEN bank felszámít. Az enyém pl. 2,5 eurót.

Mylady 2012.03.28. 20:27:18

@dr. L.A.: Ez minden bankban így van. De nem azért fizetsz, mert pénz érkezik a számládra, hanem azért, mert bementél a bankfiókba és ott a pénztárban intézted az ügyed. Erről próbálják leszoktatni a népet a bankok, ezért olcsóbb a telebank, meg a netbank. Olcsóbb fenntartani.

Politizátor · http://westwing.blog.hu/ 2012.03.28. 20:42:52

Az összes magyar bank felszámol deviza fogadásáért legalább 3-12€ díjat per tranzakció. Ez független attól, hogy hazai számláról vagy külföldi számláról érkezik. Az egyetlen olyan pénzintézmény aminél nincs ilyen a Forrás Takarék devizaszámlája, azonban ezt kicsit körülményes kezelni (nincs internetbank, és felvétel csak két fiókban lehetséges).

Ugyanide tartozik, hogy a forintszámláktól eltérően a devizaszámlákról készpénzfelvétel szinte teljesen egységesen 1% minden banknál céges számlák esetén. Ez főleg azért vicces, mert ez euróban közel 2 hónapnyi lekötött kamattal egyezik meg euróban, vagy egy átlagos informatikai cég marzsának negyedét-harmadát (pl. egy munka kifizetésénél).

A bankon kívüli devizaátutalások díjai nincsenek 10€ alatt (egy-egy olyan kivétel van ahol a nemzetközi anyabank másik fiókjába utalt pénz esetére van 20-30% kedvezmény). Vagyis itt is mindegy, hogy országon belülre megy a pénz vagy nem. A lényeg, hogy deviza.

Az ésszerű megoldás bankszámlát nyitni Szlovákiában vagy Ausztriában. A készpénzfelvétel persze körülményesebb, de az egyetlen magyarországi eurós ATM segítségével fel lehet venni pénzt olcsón (már akár 13 eurócent körül per felvétel).

Xezs 2012.03.28. 21:12:10

@atpijkamo: Na most pont te ne beszélj korrupcióról, aki szerint a postástól kezdve a pincérig mindenkinek kell csúsztatni valamit a zsebébe. Szerinted az nem ugyanaz csak kicsiben?

Xezs 2012.03.28. 21:17:55

@Boldogság gyere haza!: Nem az számít, hogy Forintszámla, hanem hogy honnan érkezik rá az összeg. Ha belföldről, akkor nincs jutalék, ha kintről, akkor van.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2012.03.28. 21:21:32

nekem (céges) USD -s van a zuncsikredtiné', azok is levesznek pé'zre, ha $ jön. Természetesen ez nem gátolja őket abban, hogy akkor is levegyenek, amikor továbbküldöm/felveszek belőle. Lúzer e vagyok?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.03.28. 21:28:29

@Xezs: Ne légy nevetséges! Kevered a virslit a vurslival.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2012.03.29. 02:09:53

@Dr Jozef Vengloš: én komáromban nyitottam, unicredit. Segítőkészek, mindenki beszél magyarul :), egész tűrhető díjjakkal. Netbank tokennel, annyi eltérés van ezen a téren a hazai felfogással szemben, hogy rögtön ki kellett fizetni a tokent. 10€. Na, meg hogy a netbank SK/ENG nyelveket tud. Bár ezzel még megbírkózok vhogy :)

England win The Ashes! 2012.03.29. 05:57:26

@donfuligjimmy: A Token az nem az afro csávó a South Parkból? ;-)

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2012.03.29. 09:18:02

@Dr Jozef Vengloš: b+
komolyan gondolkoznom kellett így korán reggel :D

Sátán meg a Jocó 2012.03.29. 09:58:06

Ha 2012-ben, a PayPal korában valaki még mindig bankokkal szopatja magát külföldi pénzátutalás ügyében, az, hogyismondjamfinoman...

Édesapám 2012.03.29. 18:04:44

@Politizátor:

A takarékoknál (pl. Pannon) évi 5€ a számlavezetés, díjmentes a jóváírás, és 1.000€-ig a pénzfelvétel.
Nem értem az embereket, mit keresnek a kerbankokban?
süti beállítások módosítása