Tékozló Homár

Melyik reptéren lophattak forintot?

2012.05.07. 16:47 | jackyll | 242 komment

Krisztián mamájának a lutoni reptéren kényszerből feladott kézipoggyászából elloptak 18 ezer forintot. Kiváncsian várjuk, melyik reptér válaszol hamarabb. Az biztos, hogy rontja az esélyeiket, hogy érkezéskor nem vették észre, és nem ott tettek panaszt. Amúgy lehet, hogy tényleg az Easyjetnél kellett volna.

Szüleim Londonban voltak egy hosszú hétvégére, és sajnos hazafelé pénz tűnt el a csomagból. Anyám telefonálgatott mindenfelé, de jó szokás szerint elindult a 'nem mi, hanem őket hívja', így írtam egy hivatalos panaszlevelet a reptérnek a hivatalos weboldalukon (természetesen pontos adatokkal, járatszámmal), ha gondolod tedd közre, és ha érdekel mi lett a dolog vége természetesen szívesen tájékoztatlak.

Szüleim meglátogattak Londonban, és sajnos hazafelé kellemetlen tapasztalattal gazdagodtak. Lutonban elvették az egyik kézipoggyászukat, egy kis bőröndöt, ami a mérethatáron belül volt, és feltették a poggyásztérbe. Ez megszokott dolog, és nincs is gond ha semmi szükséges nincs benne, ami a kettő és fél órás úton kellene.

Rendben meg is érkezett a kis bőrönd Budapesten a másik nagyobb bőrönddel együtt. Azt azonban csak otthon vették észre mikor kipakoltak, hogy a kis bőröndből, melyben édesanyám személyes dolgai voltak, eltűnt 18.000 Ft. Sajnos a kis bőröndön nem volt lakat, mert kézipoggyászként a repülőre szerették volna vinni, és mikor a repülő lépcsőjénél Lutonban elkérték tőlük már nem volt idő arra hogy lezárják. Sajnos ezzel az utazás boldogságát sikerült megcsorbítani, főként hogy ez volt életük első repülőútja és ilyesmi történt.

Természetesen ezen levelet angolul elküldöm a Lutoni reptérnek is, hiszen nem gyanusíthatom egyik vagy másik repteret, de ha ésszerűen gondolkodom, nem valószínű hogy a Lutoni reptéren a repülő mellett valaki kibont egy csomagot, és magyar forintot lop, ami használhatatlan az adott országban.

Édesanyám másnap felhívta a magyar repteret, de sajnos elindult a 'nem mi vagyunk az illetékesek, hivja a ... számot' láncolat, melynek a végén az angliai Easyjet számát adták meg neki, ami persze használhatatlan hiszen ő nem beszél angolul.

Kérem Önöket, hogy legyenek segítségemre abban, hogy ez a kellemetlen eset valamilyen szinten rendeződjön, és bár nem számítok arra hogy akár 1 forintot is viszontlát édesanyám az elveszett pénzéből, kérem vizsgálják felül a csomagok repülőtől kiadóig tartó útját, és győződjenek meg arról hogy ez az eset nem ismétlődik meg.

Üdvözlettel:
Krisztián

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eszenix 2012.05.07. 16:50:21

Háát nem is tudom erre mit mondjak, én még nem adtam fel pénzt csomagba.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.07. 16:52:53

Feladott csomagba nem teszünk:
- pénzt, aranyat, ékszert
- bankkártyát, kötvényeket
- igazolványt, útlevelet
- pótolhatatlan családi fotókat
- kézirat egyetlen példányát
- általában szubjektíve vagy objektíve nagy értékű akármit

XCat 2012.05.07. 16:55:19

"nem valószínű hogy a Lutoni reptéren a repülő mellett valaki kibont egy csomagot, és magyar forintot lop, ami használhatatlan az adott országban"

Miért, angliában nincs pénzváltó? De tényleg nem valószínű, hogy ott szedik ki, aprópénz nekik.
Szerintem érdeklődj, nincs-e magyar vendégmunkásuk. :DD

A feriken meg mindig is loptak, azért olyan népszerű a fóliázás. 18 ezret miért nem tudott anyukád berakni a zsebébe?

England win The Ashes! 2012.05.07. 17:02:17

@TERMOSZ: Kurva nehéz olyat találni, ami forintot is vált. Na persze ez nem riasztja vissza a tolvajt, gondolom én.

Egyébként itt van minden: @atpijkamo:

Ehhez nem is kell fűzni semmit.

Bálintka. 2012.05.07. 17:03:38

@TERMOSZ: nőknek nincs zsebük csak retiküljük, az meg már néha néha kistáska..

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.05.07. 17:04:56

Lisztferihegy lesz a bűnös, de ez soha nem fog kiderülni, mint semmi Magyarországon. Ugyanígy van a Magyar Postánál is.

XCat 2012.05.07. 17:05:25

@Bálintka.: Aha. Hát nekem van zsebem. Mindenen, szinte. Szeretem a zsebes dolgokat.

@Dr Jozef Vengloš: Utálnak minket? :(
:D

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.05.07. 17:05:30

Pénzt/tárcát/fényképezőt/laptopot csak kézipoggyászba! Kilopják még a repülőn is.

Amúgy otthon olcsóbb a zsugorfóliázás, de biztosítást is érdemes rá kötni (mármint az utazásra): nem egy nagy tétel.

Legutóbb amikor csomagom tűnt el egy úttörőtáborból jöttem hazafelé vonattal. Na, akkor is loptak!!!

Mégpedig a külön szatyorba (centrumos vagy skálás-nem emléxem) gyűjtött szennyesem! Remélem azóta is boldog valaki 7 napi koszos zoknival, pólóval...

(bár lehet lehajította a kaller a szerelvényről mert azt hitte biológiai fegyver :) )

XCat 2012.05.07. 17:08:16

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: Az enyémbe nem fér bele a laptop. :(

XCat 2012.05.07. 17:10:17

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: Szerintem belefutottál valami gyűjtőbe. Apámtól a lejárt bérleteit lopják el folyton, de nem értem, hogy csinálják. Biztos vannak ilyen specializálódott tolvojok.

England win The Ashes! 2012.05.07. 17:11:12

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: Ellentmondásba kerülve magammal annyit mégis hozzátennék, hogy a poszter édesanyja nem előre megfontolt szándékkal rakta a pénzét a feladott csomagba, hanem a kézipoggyászt mindősítették át feladottnak. Gondolom nagy zavarában megfeledkezett a suskáról, előfordul. Tanulópénz, mégha drága is. Pénzt egyébként csak zsebben szabad tartani, az a tuti.

England win The Ashes! 2012.05.07. 17:13:38

@Bálintka.: Mivel a poszter úgy említi, hogy "Szüleim meglátogattak Londonban", ebből arra tippelek, hogy anyukája ÉS apukája együtt utaztak (már ha a hagyományos családmodellt tekintjük defaultnak). Utóbbinak meg kellett, hogy legyen zsebe.

nandika68 2012.05.07. 17:15:51

Adj neki 50 fontot gondolom futja rá...Ha meg nem tudsz adni kár itt lenned költözz haza.

XCat 2012.05.07. 17:17:45

@Dr Jozef Vengloš: Neked nem ciki néha, hogy milyen honfitársaid vannak a közeledben?... :)

England win The Ashes! 2012.05.07. 17:20:08

@TERMOSZ: Itt van mindjárt egy példány negyedhat:ötvenegyél.

ferand1979 2012.05.07. 17:20:16

@Dr Jozef Vengloš: "hasi-tasi nem kér kódot..."...
Kellett volna kérni egy táskacsomagot... Kvázi beleteszik egy zárható, de minimum leragasztható papír, vagy fólia táskába a kis táskát, és akkor nagyobb eséllyel megmenekül a pénzlopástól...
...
Haver mondta is hogy amikor pakolták ki az Easyjet-et, talát egy gazdátlan táskát. Rá vol írva, hogy "de a táska meglegyen ám..."
Meglett!!! Mint utóbb olvasom, üressen....

zen ész ke 2012.05.07. 17:22:55

Világosan leírja, hogy nem engedték fel a gépre a csomagot, amit kézipoggyásznak szántak.

Hurri Kán 2012.05.07. 17:25:16

Szomorú történet. De hát sem a lutoni, sem a feri... Liszt Ferenc repülőtéren nem várható el a személyzettől, hogy a 18.000 forint mellé elhelyezze az angol koronázási ékszereket.
További problémát ott látok, nem volt poloska a csomagban, ami le tudta volna buktatni a dézsmáló(ka)t.

Dr Gregory House 2012.05.07. 17:26:11

Nem értem. Erőszakkal elvették a kézipoggyászt (hand luggage)? Miért adta oda? Ha méret- és súlyhatáron belül volt, akkor miért nem vitte fel magával a gépre? Miért megszokott dolog? Vagy én vagyok hülye?

mehemed 2012.05.07. 17:26:24

Nademostakkor!!! Én olyan helyeken is jártam már amit el se tudnátok kérpzelni, de soha nem vittem magammal mást mint műanyag pénzt. Fizetni kb mindehol lehet vele ahol meg nem ott van autómata és jobban váltja a forintot mint a sarki zsidó.

mojoking77 2012.05.07. 17:27:15

BA a Healthrow-rol meg soha sem kellett kezipoggyaszt feladnom. Tanulopenz, oruljetek, hogy csak ennyi tunt el. Gondolom, ha a penz ott volt, akkor ott volt mellette a bankkartya, szemelyi, jogositvany kombo is... A tolvaj meg koltse azt a 18 000 forintot halapenzre vegbeltukrozes utan...

England win The Ashes! 2012.05.07. 17:29:21

@ferand1979: Így van. Erre mondtam, hogy tanulópénz.

mojoking77 2012.05.07. 17:31:45

@mehemed: Te egy felisten vagy es mi imadunk is erte.... Olyan meg nem volt draga kogazdag idiota cimboram, hogy nalad maradt valamennyi kp, mikor epp elhagytad kis orszagunkat? Ugy nem kedvelem a sok ostoba fenhejazo alakot. Ha poen volt, akkor persze bocs, es ha-ha-ha.....

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2012.05.07. 17:33:09

Még szerencse, hogy az Aldiban ilyen nem fordulhat elő.

Globetrotter2014 2012.05.07. 17:36:21

Nem hiszem el hogy valaki ennyire amatőr.

Régen soksok éve Ferihegyen még a nagyköveti diplomatapoggyászt is képesek voltak kifosztani, SEMMI értékeset sem szabad a leadott csoamgba tenni.

Ezeréves aranyszabály

Shagrath 2012.05.07. 17:37:14

Hamis pénzt minden feladott csomagba beletenni. Aki lebukik az lop, ennyire egyszerű.

CID 2012.05.07. 17:39:33

@Shagrath: Jah, hameg átnézik a csomagjaidat, azon nyomban le is csuknak :-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.07. 17:40:56

kulgyel anyadnak 100 fontot, ugyis jol keresel odakint, oszt tema lezarva

Skeptical 2012.05.07. 17:42:24

@Dr Gregory House: ez az új módi fapadoséknál, egyébként szerintem vérlázító, mi van ha kell gyógyszer, intimbetét, kenőcs, olvasnivaló, zsebkendő, stb. a repülőn? pont ez a kézipoggyász lényege...

Nekem 2 éve a parfümömet lopták ki a feladott csomagból feriéknél.

nandika68 2012.05.07. 17:43:24

Sose repülj a Lutonról és pláne ne fapadossal.Egyébként olyan nincs pedig hogy ha belefér kézipoggyászba,csomagként kell feladni.Szerintem megkérdezték a mama pedig mondott egy határozott yes-t és így lett csomag.Heathrow -n ilyen nem fordul elő,mondjuk ott fapadosok sincsenek.De szerintem egyszerűbb lenne 50 fontot adni a mamának,mint ilyen buzi cikkeket irogatni.

- Rendi - 2012.05.07. 17:43:50

Azt csak én nem értem, hogy miért utaztattak egyáltalán forintot?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.07. 17:43:54

amugy nekem meg tenyleg nem volt eletem ben semmilyen csomagomban semmilyen kp-m
minek tennem bele?
zsebbe van
vagy kartyan
maximum Mary ritikuljebe
de csomagba?
rossz otlet
eletemben nem hallottam ilyet

YZ 2012.05.07. 17:44:41

@atpijkamo: Rémlik, hogy a kézipoggyászt vették el tőle beszállításkor és adták fel? Gyanítom, nem nagyon hagytak időt átgondolni, hogy mi kell belőle... Amikor én ilyet láttam (tőlem még nem vettek el így kézipoggyászt, de utastársaktól igen), akkor egész egyszerűen a kapunál a hölgy rárakott egy szalagot, ráírta a nevet, majd félrerakta oldalra a csomagot. Egy tapasztalatlan, esetleg idegesebb utazó ilyenkor elfelejtheti, hogy mi is van a csomagban, mit kellene kivenni belőle (elvégre mindene benne lehet, mivel magával akarta vinni a fedélzetre).

De látom, hogy még vannak néhányan, akik szintén nem értik, amit olvasnak:
A KÉZIPOGGYÁSZBAN VOLT A PÉNZ, NEM A FELADOTTBAN!

XCat 2012.05.07. 17:45:20

@Skeptical: "mi van ha kell gyógyszer, intimbetét, kenőcs, olvasnivaló, zsebkendő,"

Mi lenne. Összeokádod, taknyolod, vérezed az ülést, és mindenki szagolja. Édesanyád meg majd csuklik nagyokat, amikor sztyuviék takarítanak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.07. 17:45:34

@- Rendi -: kellett volna hazafele a ferihegyi taxira...
pl.
de akkor sem a csomagba teszem....
ami valoszinu nagyobb volt mint egy retikul:)

XCat 2012.05.07. 17:47:00

@TERMOSZ: De különben egy intimbetét meg egy csomag zsepi elfér a zsebedben, hányószacskót meg csak adnak.

mojoking77 2012.05.07. 17:47:12

@Skeptical: Szoktak... Amugy nem illik hullat rugdosni, meg azert sajnalom is egy kicsit oket, de emlekszem, kis hilyan infarktust kaptam, mikor a borondomrol letort lakat, es a borondbol ellopott parfum miatti hisztimet azzal probalta a Malev elintezni, hogy az en hibam, miert hivtam fel a lakattal az esetleges tolvaj figyelmet, hogy ertek van a taskamban, vagy akkor miert nem foliaztattam korbe. Es kulonben is, barki mondhatja, hogy feltortek a taskajat, es elloptak belole ezt vagy azt, azert azt bizonyitani is kell, hisz a suly ugyanannyi, mint amikor feladtam.......

- Rendi - 2012.05.07. 17:47:59

@hagyma: De akkor nem csak otthon vették volna észre...

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.05.07. 17:48:08

@nandika68: Ha a végén szállnak fel, és nincs hely a poggyésztartókban felül, akkor előfordul, hogy az utolsó pár embernek a poggyászát leviszik. Fapadon ez mindennapos. Ha Ferihegyen a bőröndödben értékes akármi van, arra keresztet vethetsz. Én kizártnak tartom h Lutonon lopták volna el. Ellenben Lisztferihegyen...

Leadfoot 2012.05.07. 17:49:35

Csak úgy, külön díj nélkül feladott poggyászként kezelték? Egy fapadoson? (Lutonból csak az jön, ha jól tudom.) Ilyen tényleg van?

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2012.05.07. 17:49:36

sok funcionális analfabéta vegye már észre, hogy kézipoggyász vol,t de valamiért nem engedték felvinni az utastérb e, helyette ment a poggyásztérbe. ők meg először repültek, angolul sem tudtak, lányos zavarukban a táskában felejtették a pénzt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.07. 17:49:54

@- Rendi -: hat akkor biztonsagi tartalek volt:)
lett volna..
lehet elfelejtettek hova tettek

2012.05.07. 17:51:55

Így jár, aki fapadossal utazik. A buszon is lopnak, mégse ír levelet minden meglopott a Volánnak. A fapados azért olcsó, mert átvágnak és lopnak.

avan 2012.05.07. 17:52:09

Lehet, hogy emigrált cigányok keze van a dologban...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.07. 17:52:12

@YZ: "a kézipoggyászt vették el tőle beszállításkor"

Miért adta oda? Miért nem gondolkozott, mielőtt odaadta?

A kézipoggyász fedélzetre való felvitele a legritkábban alku eredménye. A légitársaság elég pontosan megmondja, mi minősül kézipoggyásznak. Nézz utána, ha esetleg sikerül valahogy megértened, számodra meglepő dolgokat olvasol majd.

Ha ezetleg ütődött vagyok, és nem sikerül a kézipoggyász mibenlétét abszolvélnom, akkor se tépik ki a kezemből. Ha kissé szenilis vagyok, akkor is kérek pár perc időt átgondolni, hogy mit is pakoltam bele, esetleg belekukkantok.

Különben készpénzt, zsebben tartom, esetleg nyakba vagy derékra köthető táskában.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.07. 17:52:30

@hagyma: oszt akarnak a gyerektol egy 100 fontost
hat mondom...
szerintetek Krisztian mit melozik kint?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.07. 17:54:17

@avan: a ciganyok nem emigralnak
azok vandorolnak

Globetrotter2014 2012.05.07. 17:55:00

Tök mindegy hogy kézi vagy leadott, KP-t csak saját zsebben, iratokkal együtt.

Amúgy gáz hogy milyen mebrek kezelik a poggyászok átnézését, ha ennyire lopnak.

Elvileg ők vigyáznának arra hogy bombát fegyvert stb ne vegyenek fel, mennyire biztonságos ilyen emberekre bízni az életünket?

YZ 2012.05.07. 17:55:11

@atpijkamo: Ezek szerint még sosem utaztál úgy, hogy túl sok volt a kézipoggyász, ezért a nagyobbakat elvették és levitték a poggyásztérbe. Fapadosokon és a hagyományos légitársaságot kisebb, regionális gépein szokott előfordulni, ahol nincs annyi fej fölötti poggyásztartó, hogy mindenkinek beférjen 1-1 kézipoggyásznak minősülő gurulós bőrönd. Ezeket közvetlenül a beszállás előtt, van, hogy a gép lépcsőjénél kérik el, hogy berakják a poggyásztérbe. Itt egyrészt nem sok idő van pakolni, de a reptér betonján nem is biztos hogy engedik. És, mint mondtam, ha egy ideges, esetleg tapasztalatlan utazóról van szó, el is felejtheti, hogy valamit ki kellene venni belőle.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.07. 17:57:29

@YZ: bele sem kene tenni
18 rugo az zsebbe, penztarcaba ritikulbe....
bazmeg nem milliokrol beszelunk
ez kb 5 db papirpenz

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.07. 17:58:36

ettol fuggetlenul rohaggyon le a keze aki kilopta
engem is loptak mar meg
nem orom

England win The Ashes! 2012.05.07. 17:59:19

@hagyma: Ötvenes a legnagyobb címlet, az is baromi ritka. (A skótoknak és az északíreknek van százasuk, de ahhoz meg nem hiszem, hogy olyan egyszerű hozzájutni Londonban.

mojoking77 2012.05.07. 17:59:46

@hagyma: Gondolom eleted masodik repuloutjan mindezeket kented vagtad, es nem csak feszultseget levezetni/feleslegesen kotozkodni jottel most ide...

pdw (törölt) 2012.05.07. 17:59:53

Penzt, iratot csomagba nem teszunk. End of sztori.

Queens84XX 2012.05.07. 18:03:04

@roli101: felszállás előtt ez egyik reptér földi kiszolgálói pakolnak be, leszállás után a másiké ki. A légitársaságnak csak annyi köze van a poggyászhoz, hogy elviszik innen-oda, hozzá se ér senki tőlük.

Martian (törölt) 2012.05.07. 18:03:11

Nem jó belegondolni, hogy akik kivesznek belőle valamit, azok bombát vagy drogot is rakhatnak bele...

ladislaus 2012.05.07. 18:05:37

@mehemed: sarki zsidónál mindenhol jobban váltják :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.07. 18:06:04

@Dr Jozef Vengloš: nem mondtam hogy egybe kuldje a 100 fontot...
@mojoking77: nem , be is voltam szarva, mindenesetre a kp-t, vagy a kartyat szeretem magamnal tartani...
mikor ide jottem is feltve oriztem a 100 dolcsist a zsebemben:)

Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.05.07. 18:06:29

Tanulópénz. Pénzt csak kártyán, ne adj Isten pénztárcában. Ilyen egyszerű. Sajnos.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.07. 18:07:09

@Dr Jozef Vengloš: amugy nem tudtam, hogy nincs 100 fontos....
en sosem voltam angliaban
a 100 dollarost kedvelem:)
csak sok legyen

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.07. 18:08:25

@Dr Jozef Vengloš: amugy nalunk szerintem a leggyakoribb kp az 1 dollaros

England win The Ashes! 2012.05.07. 18:08:41

@ladislaus: Azért az kissé fura, hogy egy muszlim képben van a sarki zsidó árfolyamaival. :)

Félre Beszélő 2012.05.07. 18:13:45

Én egyszer feladtam ricinus olajat egy konyakos üvegben a poggyászomban. Pár órával később a reptér dolgozói WC-je eldugult, mert a lefolyó nem bírt a megnövekedett mennyiségű termékkel, csak folyt ki a szar a küszöbön. Persze az itthoni reptérnél ilyen soha nem fordulhatna elő...

Dr Gregory House 2012.05.07. 18:16:10

@Skeptical: Azért nem értem, mert a feladott csomagért külön kell fizetni, a kézicsomag meg ingyenes.

2012.05.07. 18:19:38

@- Rendi -: Például a ferihegyről hazajutni jó az, ha tudsz fizetni a taxisnak. Tudod, ha például vidéki vagy, és shuttle visz haza, a sofőrnek fizetsz, kp.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.07. 18:20:10

@YZ: "Ezek szerint még sosem utaztál úgy, hogy túl sok volt a kézipoggyász, ezért a nagyobbakat elvették és levitték a poggyásztérbe."

Pontosan. Illetve volt úgy, hogy bepróbálkoztam sok csomaggal felmenni a fedélzetre, és nem jött be, de ez nem okozott nagyobb meglepetést. Volt, hogy 25 kilós nagy sporttáskát is felvittem a fedélzetre a meglehetősen terjedelmes kézipoggyászon felül, harminc éve még lazábban vették a dolgot, a repülőjegy sem ennyibe került. A fapados társaságokkal nem kekeckednék, mert szigorúaknak lell lennüiük, minden fillért meg kell fogniuk. Nagyobb utazásokra fel szoktam készülni.

Csigorin 2012.05.07. 18:32:21

@atpijkamo: ennyi. Lezarni nem volt ido, oke, de kivenni a lovet belole lehetett volna.

dennisthemenace 2012.05.07. 18:33:03

@TERMOSZ: Azért gondolkodj egy kicsit: Kb. 50 fontról van szó, mert a Forint nevu szemetet ennél jobban nem válrják, ha váltják egyáltalán. Ki kockáztatná a munkáját szaros 50 fontért?
Anno Észak-írbol kétszer tunt el ajánlott levelem, amiben pénz is volt. (Akkor nem volt más lehetoségem a pénzkuldésre). A Magyar Posta illetékese kerek perec azt mondta a panaszomra, hogy "érdeklodjon az angoloknál, tele vannak koszos niggerekkel, meg arabokkal).. És még akkor is nagy szája volt, mikor megjegyeztem, hogy a Royal Mail elkuldte a jegyzéket, amin szerepel a kuldeménylistán a levelem és a Malév átvette toluk...

dennisthemenace 2012.05.07. 18:35:42

@Dr Jozef Vengloš: Egyszeru, minden nagyobb bankban kérhetsz. Az otvenes valami oknál fogva csak Angliában ritka, Észak-Írben minden héten abban kaptam a fizetésem, gyakran vadonatúj, ropogós bankjegyek voltak.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.07. 18:40:01

@Csigorin: "Lezarni nem volt ido"

Én már hallottam olyanról, hogy a feladott poggyászból loptak. Sőt, olyat is, hogy az egész bőrönd eltűnt.

Annyit teszek a bőröndbe, amennyiért a légitársaság felelősséget vállal.

England win The Ashes! 2012.05.07. 18:43:28

@dennisthemenace: Ne vedd kötözködésnek, de ki az a beteg, aki Londonban skót vagy északír kibocsátású bankjegyet akar? Sehol nem fogadják el (illetve azért van kivétel, pl. tudok egy ír boltot Coventryben, ahol az utóbbit elfogadja a tulaj).
Az ötvenes is azért ritka, mert ugye nincs nagyobb fölötte angol és velszi földön, amiből visszaadnák, a bankomatok pedig £10-es és £20-as bankjegyeket köhögnek ki (ill. némelyek ötösöket is).

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.05.07. 18:49:51

"Lutonban elvették az egyik kézipoggyászukat, egy kis bőröndöt, ami a mérethatáron belül volt, és feltették a poggyásztérbe."

Ezt nem értem. Miért? És ha mérethatáron belül volt miért adták oda???

pöcsköszörű · http://sunt.blog.hu 2012.05.07. 18:56:08

Ha az én anyám lenne ekkora lúzer, biztos nem kürtölöm világgá a sztorit, hanem elmondom neki: mama, elbasztad, semmi értéket a feladottban nem hagyunk. Aki viszont egy ekkora bénaság után levelezni kezd a repterekkel, az még anyukánál is nagyobb lúzer.

ügyeske 2012.05.07. 18:58:02

ne jópofizzatok már, a francbais !!
Igen is , éppen itt az ideje , hogy bezárják, nemcsak a Ferihegy 1-et, hanem a 2/a, 2/b és 2/c-t is, mert ott olyan csomagos (és egyéb célokra specializálodott ) maffia dolgozik, hogy olyan még a balkánon sem.

Isnerősöm ott volt fedélzeti karbantartó, nekik minden repülőn talált dolgot szigoruan le kellett adniuk, papíron, tanukkal igazolva, a jelenlévő biztonsági ember ibntézte tovább.
Netudjátok meg , miket találtak ott, egy New Yorki járaton Iphone-t, laptopot, ékszert, karkötőt, drága mobilokat, üveg viszkit, könyveket, ruhákat, gyerekholmit, kengurut, szaros pelenkát, egyszerűen mindent otthagy a JetLag-től fáradt nyűgös turista.

És ők nem mertek eltenni semmit.

No a csomagosok, az másik kaszt, azok gátlástalanul loptak mindent.

remélem bezárják őketis és a repteret is...

CID 2012.05.07. 18:58:31

@Dr Jozef Vengloš: ezt most nem igazán értem. A hivatalos fizetőeszközt nem fogadják el ?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.07. 18:59:50

@klarky: "elvették az egyik kézipoggyászukat, egy kis bőröndöt... Miért?"

Gondolom fejenként egyet lehet vinni, és neki kettő volt. A posztoló nem mondja, csa találgatok.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.05.07. 19:03:35

@atpijkamo: Azt a beszállítás előtt veszik el 70EUr ért:))) AZért vették el, és tették le, mert sanszos hogy fennt már nem volt elég hely. Mint mondottam, ez bevett gyakorlat.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.07. 19:04:00

@pöcsköszörű: "levelezni kezd"

És ha sikrül neki, akkor legközelebb az enyimből is kilopnak félmillió forintot, legalábbis banki bizonylattal tudom igazolni, hogy utazás előtt felvettem annyi kp.-t.

A Tyne folyó déli partja 2012.05.07. 19:04:24

feladott csomagba nem teszünk készpénzt. többek közt. kétlem, hogy annyira váratlanul vették el, hogy nem lehetett volna kivenni belőle, ez egy. kettő, ha fel is tervezte vinni a gépre, akkor tegye olyanba, aminek esélye sincs, hogy esetleg elveszik a csomaghatár miatt. kézitáskába, retikülbe, övre akasztható kis pénztárcába. feladni nem szabad, és ezt bizony minden repülőtársaságnál leírják.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.07. 19:05:14

@Ulbert István [Typhoon]: Vagy igen, vagy nem. Kombinálhatunk napestig, a poszt toló nem írta.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.05.07. 19:06:43

legközelebb adja fel a pénzt. nekem. csekken.

a feladási díjat és a csekkadót megtérítem.

dennisthemenace 2012.05.07. 19:07:45

@Dr Jozef Vengloš: Mit tudom én.. Gyujti.:-DD
Tény, hogy tartanak és váltanak.
Én még nem találkoztam bankautomatával, ami ad ki otost, igaz, én nem nagyon használok automatát, a cashback a Tescoban nekem megfelel.
Ha már pénz, Tesco: tetszenek egyes magyarok, akik elmennek bevásárolni, a bejáratnál vesznek le készpénzt, majd azzal fizetnek benn..:-))))))))))

A Tyne folyó déli partja 2012.05.07. 19:07:46

@TERMOSZ: hát mert angliában minden tökéletes, nem tudtad? itt nincs ám olyan, hogy lopnak, á, dehogy. a boltokon nyilván csak véletlenül van kint a cetli, hogy minden lopást feljelentünk, meg hogy ha lopáson kapnak, akkor kizárnak a többi boltból is. a biztonsági őr is csak dísznek van, nem tudtad? a biciklim meg csak unatkozott, az is magától ment el...

NIL7 2012.05.07. 19:09:00

@klarky: mert: "elvették az egyik kézipoggyászukat," - a lényeg itt az "egyik" szócskán van, tekintve, hogy akkor volt másik is. Márpedig fapadon egyetlen kézipoggyász vihető, tekintet nélkül a méretre. Választhattták volna még azt a megoldást, hogy otthagyják Lutonban a csomagot. Vagy választhatták volna azt, hogy a pénzt kiveszik, zsebreteszik, a táskát pedig faladják.

dennisthemenace 2012.05.07. 19:11:10

@CID: Azért nem, mert ez igazából regionális pénz. Az írek szívesebben nézik John Boyd Dunlop képét a tízesen, mint a királynoét, kaptak hát saját bankókat,hadd oruljenek.
De pl a bufés az út szélén nem fogadja el Angliában, mert bankba kéne vinni, az meg macera.Itt ugyanis amit lehet, interneten, otthonról intéznek. Én sem voltam a bankomban idotlen idok óta..

XCat 2012.05.07. 19:11:55

@A Tyne folyó déli partja: Na és még egyetlen biciklivédő egyesület sem jelentett fel, hogy mit kínozod te szegény cangát?

dennisthemenace 2012.05.07. 19:12:49

@A Tyne folyó déli partja: Nem minden. De tokéletesebb, mint egyes balkáni torpeállamocskákban,ahol idonként rendort kapnak lopáson a boltban.

Etniez 2012.05.07. 19:19:06

@Dr Jozef Vengloš: múltkor vittem 2000 fontot, természetesen zsebben...
Szegény anyukát sajnálom, biztos nem vágta, mi megy Ferihegyen....

A Tyne folyó déli partja 2012.05.07. 19:19:28

@Dr Gregory House: mert nem volt méret és súlyhatáron belül. azért vették el.@YZ: kapaszkodj meg: én sem utaztam még soha úgy, hogy túl sok volt a kézipoggyász...ugyanis van annyi eszem, hogy tájékozódjak előtte. így még sose vettek el semmit, hogy ezt nem vihetem fel. ja, és soha nem lakatoltam le a bőröndöt, mégse loptak el soha semmit. sőt, egyszer vissza kellett mennem, mert bejelzett a feladott csomag, és bemondták a nevem a hangosbemondóba (meg két másik utasét is), és az én jelenlétemben nyitották fel a bőröndöt. pedig nem volt lelakatolva.

Etniez 2012.05.07. 19:22:36

@dennisthemenace: Meg ki van írva, hogy 4 iskolás gyerek lehet csak bent a boltban egyszerre...

2012.05.07. 19:26:00

@Queens84XX:
Ez igaz, csak menetrendszerinti járaton nem veszik a kézipoggyászt, hogy feladott poggyász legyen belőle. És nem kell gyalog kimenni a reptéren a géphez, de amíg vannak olyan hülyék, akiknek a legfontosabb, hogy minél olcsóbban repülhessenek, addig a légitársaságok ki fogják szolgálni őket. Pl. saját maguknak kell a csomagjuk a gép hasába rakodni, nekik kell kézipumpával megtankolni a gépet, hetente egyszer takarítják slaggal a gépet belülről, stewardess nem lesz a gépen, lesznek kapaszkodós állóhelyek. Nem lesz menetrendszerinti járat, hanem reggel kimész és amikor rád kerül a sor, repülsz.

A Tyne folyó déli partja 2012.05.07. 19:26:26

@dennisthemenace: "Észak-Írben minden héten abban kaptam a fizetésem, gyakran vadonatúj, ropogós bankjegyek voltak."
a bankszámlát ott nem ismerik?@Dr Jozef Vengloš: itt simán elfogadják az skót pénzt. észak-írt nem tudom, de szerintem azt is. ide Skócia meglehetősen közel van, nagy az átjárás.

A Tyne folyó déli partja 2012.05.07. 19:28:56

@dennisthemenace: ja, mert ezt kizárólag csak magyarok követik el. jó sok magyar lehet errefelé akkor..."tt ugyanis amit lehet, interneten, otthonról intéznek."

aha. nálunk most vezették be az e-payslipet. hogy otthon, akárhol, netről le tudod tölteni, meg tudod nézni. tippelj, hányszor csörgött a telefon, hogy "nincs internetem, nem értek a számítógéphez, jaj, én ezt nem akarom."

P.bubus 2012.05.07. 19:30:42

Szerintem a Lutoni repülőtéren lophatták el, a tolvajok tudhatták, hogy senki sem fog rájuk gyanakodni.

A Tyne folyó déli partja 2012.05.07. 19:31:53

@roli101: a fapados nem menetrend szerinti járat? az meg, hogy melyiknél kell kigyalogolni a géphez, melyiknél nem, meg a reptértől függ inkább, nem a társaságtól. Pesten akkor is busz vitt ki a géphez, ha British Airwayszel mentem, meg akkor is, ha Easyjettel.

XCat 2012.05.07. 19:32:45

@A Tyne folyó déli partja: "a bankszámlát ott nem ismerik?" Gondolom feketemunkánál nem. Vagy valami balkáni törpeországbeli csökevény lehet, igaz, ő azon már felülemelkedett. :)

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.05.07. 19:33:41

Bóvli kormány, bóvli ország!

Járni sem képes, mégsem rokkant a felbérelt fideszes orvosok miatt!
Egyedül még öltözködni sem tud Kovács József (57), járni is csak nagy fájdalmak kíséretében, felesége segítségével tud. Most mégis munkára köteleznék.

A volt favágót 11 éve százalékolták le súlyos ízületi gyulladása miatt.Azóta kezét és térdét is többször műtötték. Ma már nem tudja mozgatni csuklóját, bal térdében protézis van, jobb térdét pedig már csak a csont tartja, az ízületeit teljesen kipucolták. Újabb protézisműtéte jövő áprilisra van kiírva. Józsefet kéthavonta viszi a mentő Budapestre vizsgálatra.
Segítség. Felállni, mozogni is csak felesége segítségével tud Kovács József.
A márciusi szakvélemény szerint romlott a térde állapota, kezét pedig csak otthoni életvitelre használja, állapota végleges. Ám alig telt el három hónap, és „csoda történt". József meggyógyult, legalábbis a kötelező rehabilitációs felülvizsgálatot végző orvos szerint. Rokkantságát visszaminősítették 40 százalékosra, vagyis az eddig munkára alkalmatlannak talált férfit most dolgozni küldenék. – 27 évig dolgoztam az állami erdőben vibrációs fűrésszel, aminek az ízületi gyulladásomat köszönhetem. Majdnem beleőrültem, amikor munkaképtelenné váltam. Egy évembe telt, mire lelkileg rendbe jöttem.

Most pedig azt állítják, nem is vagyok beteg – értetlenkedett József, aki szerint mindösszesen 5 percig tartott a felülvizsgálata. – A mostani határozat szerint az eddig kapott 86 ezer forintos rokkantnyugdíj helyett 27 ezer forintos segélyt kapok, amennyiben jogosultnak ítélnek rá. Ám három hónapja semmilyen pénzt nem kapok – tette hozzá a volt favágó, aki nem érzi a csodás javulás kedvező hatásait, ezért fellebbezést nyújtott be, ám ezúttal is „gyógyultnak" minősítették.

– A munkaügyi bíróságon nyújthat be keresetet, illetve kérheti, hogy helyezzék hatályon kívül a korábbi határozatokat. Ehhez azonban egy új, független szakértői véleményt kell kérni – tanácsolta Kamarás Péter ügyvéd. Szerettük volna a Nemzeti Rehabilitációs Hivatalt megkérdezni, mi alapján döntik el, hogy egy rokkant újból munkaképes, de a Nemzeti Erőforrás Minisztériumhoz irányítottak bennünket. Ám tőlük is csak egy szűkszavú levelet kaptunk, amelyben a válaszukkal a kormánydöntésig türelmünket kérik. – Eddig sem volt könnyű az életem, mostanra pedig minden kilátástalan lett – sírta el magát a férfi.

10-20 éve kiestek a szakmájukból ezek a szerencsétlenek. Ebben a hatalmas munkanélküliségben hova a jó anyádba tereled őket vissza a munkába?
Az eddigi alig megélhetésük helyett a halál vár rájuk és a családjukra!

Sunyi egy aljas szemét vagy O. Viktor!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.07. 19:36:16

@Etniez: "biztos nem vágta, mi megy Ferihegyen...."

Vagy az országban.

Szerintem egyenesen a Marsról jött.

dennisthemenace 2012.05.07. 19:36:25

@A Tyne folyó déli partja: 2004-5-ben még bankszámlánk sem volt egy ideig. Minden pénteken egy faszi jott a cég irodájából és kis barna papírtasakban átadta mindenkinek a pénzét és a payslipet. 2006-ban lett csak számlánk és utána szunt meg a készpénzben fizetés.

dennisthemenace 2012.05.07. 19:39:19

@TERMOSZ: Nem dolgoztam feketén soha.
Igen, onnét jottemés boldog vagyok, hogy sikerult eljonnom. Te is megteheted.Csokevény.

ügyeske 2012.05.07. 19:42:19

@Hány rokkantnak kell még meghalnia Orbán miatt?:
nembaj öreg , nemsokára ezek az emberek is szavazni fognak. ( kb. 100 000 ember)
meg a most 18 éves diákok, akikkel kicsezstek a továbbtanulásnál. ( kb. 100 000 ember)
Rendőrök, tűzoltók, katonák, katasztrófások, BKV-sok stb, akiknek kicsesztek a kedvezményükkel ( kb. 100 000 ember)
nyugdíjasok, akiket semmibe vesznek, keveset keresk, akikkel kicsesztek az egykulcsosnak látszó KÉTKULCSOS adójukkal) kb párszázezer ember.

meg a többi párszázezer, aki addig még hozzájukcsapodik !!

majd kiderül, "kinek van igaza" ahogy azt a PROGNOZISBAN Vörös Pista énekelte...

én sejtem, hogy kinek.

2012.05.07. 19:42:52

@A Tyne folyó déli partja:
Tévedés, hogy a reptér dönti el, hogy ki mivel megy ki a repülőhöz. A légitársaság dönti el, hogy mennyit akar fizeni a ki-be szállásért, a gyalog a legolcsóbb, a folyosó a legdrágább. Az easyjet már pesten bevezette a kigyaloglást, nem hallottál róla?
A másikat félreértetted, jelenleg még menetrendszerint járnak, már ha nem törlik a járatot, mert kevesen vettek rá jegyet, vagy elromlik a gép és nem küldenek cserét vagy nem írják át más légitársaságra. Mert ezek bizony napi szinten előfordulnak. Én csak lehetőségként vetettem, hogy megszüntetik a menetrendet a fapadosok, hiszen olcsóbb lenne csak akkor menni, ha van ráérő gép, az utasok meg türelmesen várnak a reptéren.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.07. 19:44:11

@ügyeske:

A trollokat etetni szigorúan tilos!
A trollokat etetni szigorúan tilos!
A trollokat etetni szigorúan tilos!
A trollokat etetni szigorúan tilos!
A trollokat etetni szigorúan tilos!
A trollokat etetni szigorúan tilos!
A trollokat etetni szigorúan tilos!
A trollokat etetni szigorúan tilos!
A trollokat etetni szigorúan tilos!
A trollokat etetni szigorúan tilos!
A trollokat etetni szigorúan tilos!
A trollokat etetni szigorúan tilos!
A trollokat etetni szigorúan tilos!
A trollokat etetni szigorúan tilos!

dennisthemenace 2012.05.07. 19:44:27

@ügyeske: És ha meg is buktatnák oket, mi lenne? Két év alatt csinaltak húszevre elég kárt. Ki hozná helyre? És minek? Aki teheti, elmegy a fenébe, már nem lehet a "Tiéd az orszag, magadnak építed" jellegu hulyeséggel megvezetni embereket.

XCat 2012.05.07. 19:45:49

@dennisthemenace: De miért tenném? Nekem jó itt. Biztosan eljön majd az az idő, amikor szétnézek a világban, mert miért ne, de köpködni azt, ami azt nevelte belőlem ami vagyok, elég ízléstelennek tűnik.

Bár a te esetedben valahol érthető, ugye.

dennisthemenace 2012.05.07. 19:48:53

@TERMOSZ: "Ami azt nevelte belolem"

Még legyek hálás, hogy iskolába járhattam,nem?

A Tyne folyó déli partja 2012.05.07. 19:52:45

@roli101: nem, nem hallottam róla, innen már nem járnak. s mikor utoljára velük mentem, buszozás volt Ferihegyen, pont ugyanúgy, ahogy a British Airwayszl is.

Xezs 2012.05.07. 19:57:45

@A Tyne folyó déli partja: IT analfabéták mindenütt vannak. De az e-payslip ötlete nagyon tetszik, jó lenne nálunk is :)

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.05.07. 19:59:16

@atpijkamo: Igaz, hogy nem írta, de ha 2 kézipogyó lett volna, akkor világba sírta volna, hogy elvették 70 EUR ért a táskáját. MIután ilyet nem írt, feltételezem, hogy a szokásos nem fér el kézipogyó az utastérben dolog merült fel.

Xezs 2012.05.07. 19:59:18

@Hány rokkantnak kell még meghalnia Orbán miatt?: Ezt minek ide másolod? Meg aztán, honnan tudod, hogy minden úgy volt, ahogy leírták neked? Találkoztál a favágóval?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.07. 19:59:25

@dennisthemenace: "Aki teheti, elmegy a fenébe"

Igen. Akinek nincsenek ismerősei, barátai, rokonait úgyis utálja mint a bűnt, nincsenek gyerekei, akiktől megfosztaná a nagyszülőket, és nincsenek idős szülei, akik törődésre szorulnak...

Xezs 2012.05.07. 20:00:23

@dennisthemenace: É betűd van, de Ö nincs? Az meg milyen mán?

Xezs 2012.05.07. 20:01:21

@ügyeske: Na, arra nagyon kíváncsi vagyok, hogy hogyan sütötted ki, hogy ma most nálunk kétkulcsos adórendszer van.

ropile 2012.05.07. 20:01:25

az a rossz, hogy forint ugye csak a magyaroknak kell, tehat adodik, hogy Ferihegyen loptak. Ellenben, ahogy a leveliro is, ugy masik is dolgoznak Londonban :)
Peldaul a Lutonon poggyaszt rakodnak.

Xezs 2012.05.07. 20:02:49

@dennisthemenace: Tulajdonképpen igen. GOndolom tisztában vagy azzal, hogy ez nem minden országban adatik meg a gyerekeknek. Kicsit több tiszteletet, kisfiam.

dennisthemenace 2012.05.07. 20:04:19

@atpijkamo: Rokonok es barátok miatt ne kelljen mar ott élnem, ahol nem jó nekem.
Ezzel a szar dumával kotik roghoz, aki hallgat rá, hogy élete végéig gurizzen egy kilátástalan jovoju országban.

A Tyne folyó déli partja 2012.05.07. 20:04:51

@dennisthemenace: kéne, de a jelek szerint nem sok hatása volt...

dennisthemenace 2012.05.07. 20:05:26

@Xezs: Húsz év alatt kifizettem adóban boven.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.07. 20:09:37

@dennisthemenace: "ne kelljen mar ott élnem, ahol nem jó nekem."

Élj ott, ahol jó neked! Bárki bármi másra öztnöz???

ügyeske 2012.05.07. 20:09:46

@Xezs: elmondjam ?
Nagyon egyszerűen.
aki kétszázhuszonezer felett keres, annak még nemcsak a 16%-os adokulcsa van , ami sujtja, hanem plusz egy kis "büntiadó" (mint pl. nekem is)

Nos ?
Újat mondtam ?
Akkor nemistudom, te hol éltél eddig ??

Xezs 2012.05.07. 20:12:46

@dennisthemenace: Tiszta sor, hogy kifizetted, nem is ezzel van a baj, hanem úgy teszel, mintha a tanulási lehetőség olyan általános lenne a világban. Igen, nekünk, meg a nyugati kultúrának általános, de nézz már szét mondjuk Afrikában, ami egyébként a világ seggluka, na ott minden van a cecelégytől kezdve a maláriáig, de nem tanulás.

@ügyeske: Pontosan milyen büntiadó sújt téged a 16% fölött azért mert 220 fölött keresel? Még mindig nem fejtetted ki.

esef - akit kitiltott Csikós úr vagy az Ommmmmmmmm 2012.05.07. 20:14:01

@Dr Jozef Vengloš:
most akkor az angolok csak az angolangol fontot fogadják el a skótangol fontot nem? ez mekkora szar. hülye angolok, angol hülyék

Xezs 2012.05.07. 20:14:24

@ügyeske: Ne sírjál, még mindig jobban jártál, mint azelőtt.

JohnHenry 2012.05.07. 20:15:14

@- Rendi -: ez egy jó kérdés! Londonba fontot visz az ember, nem forintot.

kamu poszt :)

csusz (törölt) 2012.05.07. 20:16:02

Kommentelok kozul látta már valaki hogyan torténik ez ? Nem ? Elmondom. Lutonban .Állsz a sorban, miután korábban feladtad a nagy poggyászod - ha van - adod a csajnak a beszállókártyád, meg a személyazonosító okmányod , mert innen már sétálsz a géphez. Ismétlem, Lutonban. Ha a csajnak feltunik, hogy - ami a feladott poggyász és a beszállókártya átvételénél is fel kellene nekik, de nem mindig így van - hogy a kézipoggyász esetleg túl nagy, mondja, hogy rakd bele az ott álló fémkeretbe. Ha nem fér bele, nem engedi fel a gépre, csak a csomagtérbe és ott helyben fizetned kell érte, nem is keveset. Ekozben a mogotted állók már sietnének helyet foglalni, tehát ha nem elég a plusz kiadás, meg az, - mint ebben az írásban -hogy esetleg nem igazán érted mit hablatyolnak, még emiatt is ideges leszel. Simán elfelejthetsz kivenni belole valamit, foleg ha ez csak a második repulésed . Azt, hogy gyalog mész a géphez vagy busz visz, a reptér donti el, nem a légitársaság - hacsak nem kérsz valami extra dolgot pl. idos vagy rokkant személy eetében, ilyesmi.

dennisthemenace 2012.05.07. 20:17:14

@atpijkamo: Idonként igen. Valami hulye nyitott egy blogot nemrég, "Gyere haza" címmel és marhaporkolttel, csalamádéval, Túró Rudival érvelt...:-)

csusz (törölt) 2012.05.07. 20:19:28

Azért visz Londonba forintot, hogy hazajusson Ferihegyrol, mikor megjon.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.07. 20:20:28

@dennisthemenace: Na jó, egy pici igazság azért van benne, mondjuk Angliában az angol "konyha" egy idő múlva terhes tud lenni annak, aki szereti a ahasát.

dennisthemenace 2012.05.07. 20:21:23

@Xezs: Caak éppen nem afrikai, hanem európai országokhoz kellene hasonlítanunk magunkat, szerintem.

tede 2012.05.07. 20:22:48

Volt egy kísérlet egyszer, hogy feladatak a postán 5 db levelet különböző címekre és mindegyikben volt egy ezres. Ami fény felé fordítva látható is volt.

Végül az eredmény annyira nem rossz, három levél megérkezett, kettő eltünt.

A postás manus dumája volt a legszebb, hogy ezek nem szabályos levelek voltak, mert pénzt nem lehet borítékban feladni a posta szabályzata szerint.

Ja, persze, de lopni sem szabad a posta szabályzata szerinte, te nagyokos.

dennisthemenace 2012.05.07. 20:23:07

@atpijkamo: Na, ez eg nagy hulyeség. Itt ugyanais a világ szinte minden nemzetének étele, itala megtalálható, azt eszel, amit akarsz. Az angol konyhával annyi a kapcsolatom, hogy szeretem a fish and chipset, amúgy indiai, kínai, arab/torok kajákat eszem.

csusz (törölt) 2012.05.07. 20:24:32

@atpijkamo: reptéri transzfer 200 km 19.000 HUF jelenleg.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.07. 20:24:43

@dennisthemenace: Lyó neked! Pont azt untam meg 5 perc alatt.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.07. 20:27:18

@csusz: Persze, taxival meg 200 km-t, de fapadossal repül. Életszerű.

Phrascarica 2012.05.07. 20:27:30

@ügyeske: "nembaj öreg , nemsokára ezek az emberek is szavazni fognak. ( kb. 100 000 ember)"
Lófaszt fognak szavazni, vagy ha igen akkor a Vikátorra, ne legyenek illúzióid.

zsüber 2012.05.07. 20:28:24

Legutóbb (3 hete) Rómába menet a hajnali gépnél lett feladva lelakatolt bőrönd. Az út során átkonvertálódott levágott lakatú feltúrt bőröndé. Össze-vissza a ruhák a magyar rejtvényújságok meggyűrögetve.
Nem tűnt el semmi. De nagyon pipa lettem volna, ha belefejtenek az újságba. Útálom, ha összefirkálják, vagy más olvashatatlan kézírása van rajta.
Szóval álmos szemű celebisek, vagy kapucsínótól friss olaszok fosztogatnak.

Xezs 2012.05.07. 20:28:34

@dennisthemenace: Nézőpont kérdése. Én az egész Földet szoktam vizsgálni és ahhoz képest nem vagyunk rosszak. Persze nem azt mondom, hogy ne legyen itt jobb, sőt, épp ideje lenne.

csusz (törölt) 2012.05.07. 20:29:10

@atpijkamo: mint írtam reptéri transzfer. Semmi koze a taxihoz.

ügyeske 2012.05.07. 20:31:22

@Xezs: és a nejed?
a Fiad?
a családtagod, aki kevesebbet keres?
ilyen rövidlátó vagy.
Bakker , nekem a fizetésemből minden járulékkal együtt most is 40 % fölött vonnak le.
Akkor ki járt jól ???
nehogymán aszidd, hogy csak 16%-ot vonnak le tőled, bakker. számoljál már kicsit.
nagy szemfényvesztés az egész...

csusz (törölt) 2012.05.07. 20:32:05

@atpijkamo: sot, ha vonattal mennek is belekerul jó pár ezresbe, még ha nem is 18-ba, az, hogy tobb van náluk meg azért is lehet, mert felkészulnek esetleges nem várt kiadásokra

ügyeske 2012.05.07. 20:33:53

@JohnHenry: hülyegyerek.
ha hazaérsz és leszállsz és nem pesten laksz, akkor némi készpénz is kell, hogy hazatudj utazni.
és amikor kifelé mész és kiutazol a reptérre, akkor is marad kis apród, mert nemtudod pontosan utólsó fillérre kiszámolni.
neked nemmarad pár ezres ilyenkor a zsebedben ??

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.07. 20:34:57

@csusz: "Készpénzt magunkkal nem vinni - megfizethetetlen. Minden másra ott a mászterkárd."

Xezs 2012.05.07. 20:36:03

@ügyeske: De baze te jobban jártál és kész. Mit rinyálsz akkor? A nejed meg szar helyen dolgozik ha rosszabbul járt, ideje váltania.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.07. 20:37:01

@csusz: "reptéri transzfer. Semmi koze a taxihoz."

Azért ezt gondold át mégegyszer.

csusz (törölt) 2012.05.07. 20:39:41

A reptéri transzfereket nem taxis cégek indítják, nem taxisok vezetik az autókat, nem taxis a díjszabás - nincs benne óra - és nem taxikat használnak. Másban lehet hogy hasonlít.

ügyeske 2012.05.07. 20:39:46

@Xezs: no, most akkor számoljad már ki, hogy hányan jártak jobban, meg hányan rosszabbul ?
nemvéletlenül lett igy kitalálva, aki 200 körül keres, az rosszabbul járt mind.
és hányan keresnek 200 körül vagy alatt?
az emberek 90 %-a, bakker.

Ennyire nemlátsz, csak a szemedig ?
meg is érdemled, amit kapsz , vazze

XCat 2012.05.07. 20:40:29

@csusz:

Ezt a taxik is tudják?

csusz (törölt) 2012.05.07. 20:44:21

@TERMOSZ: láttál már ilyen autót ? Mert nem ultél benne, úgy tunik.

csusz (törölt) 2012.05.07. 20:46:32

@TERMOSZ: természetesen egy taxis cég is índíthat ilyen szolgáltatást, de az egy taxis cég szolgáltatása lesz, nem egy transzferesé. Az ára nem lesz olcsóbb az biztos.

csadeev 2012.05.07. 20:48:17

@Dr Gregory House: Ez low-cost specialitás, mivel magasak az előzetes csomagfeladási díjak, jellemzően 15-20 euró utanként, ami a jegy 20-30 % is lehet. Éppen ezért a legtöbb utas kézipoggyásszal utazik, mivel a kézipoggyásztartók a fedélzeten csak limitált mennyiségű bőröndöt, táskát, ruhát képesek befogadni. A tumultus, és kényelmetlen utazás elkerülése végett, a légitársaság térítésmentesen felajánlja az utasnak, hogy feladhatja kézipoggyászát, így nem kell az utazótérben puzzlezni a tartórészeknél a stewardesseknek sem. Pénztárca, telefon, laptop, fényképező mindig legyen velünk.

XCat 2012.05.07. 20:49:39

@csusz: Hát hallod, nekem eddig az összes reptéri transzferes azt hazudta, hogy taxis! :D

SarahConnor 2012.05.07. 20:50:44

Hát igen. Párizsba menet velem is ez történt: a kézipoggyásznak szánt táskámra kijelentették, hogy fel kell adni. Mert csak. Nem vitáztam, mert attól csak elgurul a gyógyszerük, de megmondtam, hogy akkor két perc türelmet kérek, kiveszek belőle ezt-azt. Félrehúzódtam, kivettem a karórámat, a szemüvegemet, meg az otthoniaknak vett ajándékot. Felőlem azt gondolnak, amit akarnak, és az se zavar, hogy feltartom a sort. Anyukáék is majd beleedződnek a repkedésbe. Fel kell tenni a pléhpofát és kirámolni a feladott cuccból az értékeket :)

A Tyne folyó déli partja 2012.05.07. 20:55:53

@csusz: ki az a hülye, aki taxival megy 200 km-t? de fapadossal repül?

A Tyne folyó déli partja 2012.05.07. 20:57:12

@csusz: 200 km reptéri transzfer? hova ment?

csusz (törölt) 2012.05.07. 20:58:42

@TERMOSZ: itt egy példa : agoratrans.hu

ügyeske 2012.05.07. 20:58:54

@A Tyne folyó déli partja: Mér ?
egy fapados röpködés egy feladott bőrönddel egykis ezmegazzal már veri a 20 000-et...
kinek éri meg ?
nekem speciel nem...

csusz (törölt) 2012.05.07. 21:00:20

@A Tyne folyó déli partja: valszeg vidékre, nem gondolod ? Pl. Zalaegerszeg, Debrecen, Békéscsaba etc.

London2010 2012.05.07. 21:05:02

Szeretnék néhány dolgot hozzáfűzni mivel a kommentelők sokan nagyon okosak és pontosan tudják mit kell tenni ilyenkor illetve mit nem tennének.
Ilyen voltam én is,elképzelhetetlennek tartottam,hogy poggyászba bármi értéket tegyek,de velem is megtörtént ,nagyon sok pénzt loptak el tőlem....KÉZIPOGGYÁSZBÓL
A tények
-Easyjet
-Budapest a célállomás
-kézipoggyász,kisméretű
-nincs választási lehetősegéd,ha a személyzet nem tudja elhelyezni a kézipoggyászt és erőszakoskodsz akkor leszállítanak
-a gép hamarosan indul,ideges mindenki
-a Budapestre tartók több poggyászt visznek a gépre ha tudnak és néha tudnak mint a megengedett ezért aki betartja a szabályokat az pórul jár
-Budapesten pontosan látható ki pakol ki,igaz nincs a reptér ott bekamerázva..erős a gyanúm ott lopnak

Szóval én feljelentést tettem a rendőrségen és meggyanúsítottam azt a 3 kirakodót akiknek volt ideje a lopáshoz.Londonban ehhez nem volt az induláskor idő-igaz az easyjet személyzete is lehetett ha le tud menni a raktérbe
Biztos voltam abban,hogy a pénz nem lesz meg ,de reméltem figyelik majd őket és lebuknak

Kaptam egy határozatot amiben megszüntették a nyomozást.
Ez mindennapos eset....

Nem akarok senkit és semmit meggyanusítani,sokat utazom,de ami Ferihegyen van azt nagyon keletre sorolom..elnézést keleti országoktól nem akartam megsérteni őket.....
Ha nem lopnak ezt a fenti mondatot akkor is igaznak tartom
ha tehetem Bécs repterét választom,sokszor olcsóbb a jegy és minden más.

XCat 2012.05.07. 21:05:30

@csusz: Marhakedvező, amiskolctól bécsik csak 135 000 :) Ennyiből veszel egy trabantot, és elmégy vele. :D

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.05.07. 21:08:19

@NIL7: Ezt eddig értem, de emlékeim szerint az ember mire a gép lépcsőjéhez ér átmegy számtalan szűrőn. Ha odáig eljutott több kézi poggyásszal, akkor miért csak itt szólnak?

Vagy valamit nem jól értek? Ha több is volt nem kellett volna már hamarabb elvenni tőle?

csusz (törölt) 2012.05.07. 21:09:37

@TERMOSZ: az VIP lehet, amúgy 9.500 per utas. Nem olcsó, de háztól reptérig visz, nem kell várni és cihelodni, ha nincs senki más aki elvinne. A vonat sem olcsó már, ha vidékrol indul az ember, a kinlódás viszont annál tobb.

A Tyne folyó déli partja 2012.05.07. 21:09:39

@csusz: 18ezer forintért? a busz/vonat tuti, hogy sokkal olcsóbban elvisz, most néztem meg az elvirán, igyekeztem a legmesszebbit kiválasztani, a legdrágább jegy kb. 5000 forint, kettőnek is kevesebb, mint 18ezer. amúgy, a reptéren van bankjegykiadó automata, ott le tud venni a hazautazáshoz pénzt. készpénzt meg nem teszünk a csomagba, ha mégis fel kell adni, akkor kivesszük. de eleve úgy kéne készülni, hogy nem határeset a poggyász.

A Tyne folyó déli partja 2012.05.07. 21:13:47

@csusz: hát ez aztán életszerű nagyon. fapadossal utazunk, vállaljuk az azzal járó kényelmetlenségeket, de a buszhoz/vonathoz való eljutást nem vállaljuk be, kényelmetlen a cihelődés, várakozás.

csusz (törölt) 2012.05.07. 21:14:05

@klarky: már akkor jelezniuk kellene ha túl nagy a kézipoggyász, amikor az ember átveszi a beszállókártyáját és feladja a nagy poggyászát - persze abban az esetben ha van feladandó poggyásza - , de ez sok esetben elmarad. Azt, hogy miért, ne kérdezd, fogalmam sincs.

T-akonypunpa 2012.05.07. 21:15:36

Ha csak otthon vették észre, hogy eltűnt a zsé, akkor az nem taxira/minibuszra kellett és semmi másra sem. De akkor minek kell ennyi Ft-ot egyáltalán magával hurcolnia külföldre? Én repcsis útra 5e Ft-nál többet sosem viszek (+valuta +bankkártya persze). És természetesen ezeket SEM a feladott, SEM a kézipoggyászba nem teszem be...

csusz (törölt) 2012.05.07. 21:16:57

@TERMOSZ: hát, itt bizony áremelkedés volt, mert a 11, az nem 9.5 :(

csusz (törölt) 2012.05.07. 21:20:24

@A Tyne folyó déli partja: szerintem teljesen logikus, sokszor nagyobb nyug a reptérre eljutni, mint onnan Londonba, azaz jelen esetben Lutonba, ahol már lehet, hogy várt rájuk a fiuk. Foleg ha a hazamenetelnél az esti géppel mentek és nem akartak hajnalig várni a vonatra. A buszra ugyanígy.

csusz (törölt) 2012.05.07. 21:24:47

Azt pedig nem biztos hogy tudták, hogy a reptéren is vehetnek ki pénzt, ne feledjuk, eloszor jártak ott. Lehet nincs is bankkártyájuk - bár manapság már kinek nincs ...

vkaresz6 2012.05.07. 21:26:40

Melyik reptéren lopnak magyar forintot?
Bármelyik ország bármelyik repterén ahol van valutaváltó.XD

A Tyne folyó déli partja 2012.05.07. 21:32:29

@csusz: ha valaki spórolni akar, tuti, hogy nem fog súlyos tízezreket kiadni csak azért, hogy elkerüljön némi kényelmetlenséget. én még egyszer se vettem ezt a transzferizét igénybe, pedig nekem az a műsor, hogy (otthonról indulva) felszállok a város szélén a helyi járatra, az bevisz a távolsági buszhoz, amivel is elmegyek a Népligetig Pesten, ott felszállok a metróra, el Kőbánya-Kispestig, ott fel a reptéri buszra. s míg lentebb laktam, itt majdnem ugyanaz, megérkeztem a reptérre, fel a buszra, be a városközpontba, aztán helyi járat.

andand 2012.05.07. 21:36:42

Egyeseknek nehezen felfogható, hogy igenis van eset, amikor elveszik a kézipoggyászt, még akkor is ha darabszámra, méretre megfelel a szabályoknak. És ez nem fapados specialitás, ha zsúfolt a gép, akkor egyes kézipoggyászokat (a nagyobb méretúeket) beszálláskor, a lépcsőnél, le kell adni. Normális helyeken ezeket kiszálláskor vissza is adják, nem a leadott csomagokkal együtt kapod meg. Nem tudom mi van, ha nem buszos v. gyalogos kiszállás van, hanem folyosós. Illetve Ferihegyen se tudom, hogy műkődik ez, de sok helyen láttam, hogy adják vissza a csomagot leszálláskor. Pl. babakocsikkal rendszeresen ezt csinálják.
Ha ez történt, teljesen érthető a meglepődés és kapkodás, hogy bent felejtettek az értékeiket.

England win The Ashes! 2012.05.07. 21:37:03

@dennisthemenace: cashback rulez! :)

@esef - akit kitiltott Csikós úr vagy az Ommmmmmmmm: a Bank of England által kibocsátott bankjegyek mindenhol használhatók. Ez az, amit mindenki angol fontként ismer. Viszont joga van a kibocsátásra (jóval kisebb volumenben) pár skót, ulsteri, Man-szigeti, Csatorna-szk.-i meg mittomén milyen banknak, amit lokálisan használhatnak az angol mellett, gondolom, hogy érezzék a törődést. :) Értéke azonos az angollal, de más régióban nem kötelesek elfogadni. Cserébe bármely bank pofázás nélkül beváltja. Érdekes, hogy az érmékre viszont ez a megkötés nem érvényes, gondolom, mert macerás lenne azokat is ellenőrizni (plusz az automaták miatt), ezért inkább elfogadják.

@A Tyne folyó déli partja: Én is arra tippelek, hogy Skócia közelsége miatt fogadják el azokat is.

csusz (törölt) 2012.05.07. 21:42:27

@A Tyne folyó déli partja: nem biztos, hogy transzferrel mentek, csak példaként említettem. Ha vonatoztak akkor is kell pénz egy távolabbi állomásra, nekem pl. 4500 lenne, plusz 500 a busz, nekik ez a táv x2, az 10 ezer és ehhez jon a kínlódás a csomagokkal. Az, hogy van náluk plusz 8, meg nem olyan nagy dolog, lehet csak azért volt, hogy fel legyenek készulve némi plusz koltségre pl. enni, inni valamit.

csusz (törölt) 2012.05.07. 21:45:21

@Dr Jozef Vengloš: az a vicces, hogy egyes magyar bankok egyes ugyintézoi, nem hajlandóak beváltani a skót fontot :)

T-akonypunpa 2012.05.07. 21:48:40

@csusz: Mint már írtam: ha CSAK OTTHON vették észre a pénzük eltűnését, akkor semmi szükségük nem volt arra a pénzre... sem transzferre, sem vonatra, sem másra.

tede 2012.05.07. 21:53:58

A kézipoggyászokról az a véleményem, hogy rohadtul idegesít, mikor a parasztja feljön a bőrödnjével a gépre és tuszkolja be. Vagy feljön annyi kézipoggyásszal, ha eselteg nem tolakszom és tülekszem, akkor mire a helyemre érek már nem marad pakolóhely, mert mindet elfoglalták a rengeteg csomaggal, aztán szívhatok és rakhatom a lábamhoz, ha elfér meg rugdossa mőgöttem ülő például a laptopomat, amitől ideges leszek.

Egyszer a stewardess mondta, hogy a fapadosokkal jött be ez a nagy tülekedés, meg persze az árcsökkenéssel, mert régen volt némi kultúrája a repülőutaknak és aki kényelmes utoljára szállt fel, azt sem az fogadta, hogy minden hely tele van rakva.

Nézem sokszor a sok buta embert, ott tolakszik, hogy egymást majd fellökik, hogy előbb szállhasson fel a gépre.

Ha szigorúbban vennék a kézipoggyász szabályt, akkor az utazás is kényelmesebb lenne.

Nem szeretek tolakodni, de ha laptopot viszek, akkor kénytelen vagyok, különben nem jut neki hely fent.

England win The Ashes! 2012.05.07. 21:55:24

@csusz: Namost én ezt a Brit-szigetek (feltehetőleg) bármely bankjára értettem. De amúgy én sem értem, hogy a magyar bankoknak mi a bajuk vele...

YZ 2012.05.07. 21:55:26

@A Tyne folyó déli partja:
Eh, nehéz ezt megértetni az emberekkel... Nem feltétlenül az utas csomagja volt túl nehéz/nagy. HA a gép tele van, elképzelhető, hogy úgy sincs elég fej fölötti tárolóhely, hogy mindenki csak egy darab gurulós bőröndöt visz fel. Kis gépeknél jellemző ez főleg, de már hosszú távú járaton is előfordult, hogy láttam ilyet. Ilyenkor megkérik a nagyobb bőrönddel utazókat, hogy adják oda a bőröndöt, hogy azt levigyék a csomagtérbe. Én jellemzően egy hátizsákot viszek a fedélzetre, azt békén hagyják, mivel nem foglal el sok helyet. A hagyományos társaságoknál rugalmasabbak a kézipoggyásszal, sokuknál kettőt is lehet vinni a fedélzetre turista osztályon is: egy rendes kis gurulós bőrönd + valami kisebb méretű laptoptáska, retikül, hátitáska, ilyesmi. A fapadosok jellemzően egy darab cuccot engednek, azt is korlátozott méretben, amit ellenőriznek is. Ha nem fér bele a méret/súlyhatárba, fizetsz. A fapadosokra szoktak az utasok minél nagyobb gurulós bőröndöket hurcolni, mert nem akarnak a feladott bőröndért fizetni plusz díjat, így mindent megpróbálnak egy kis bőröndbe zsúfolni. Az ilyen járatokon (ha tele van) nagyon gyakori, hogy nem férnek el a kézipoggyászok, és ezeket az ülés alá sem lehet betenni, szabadon pedig biztonsági okokból nem lehet csomag.
Remélem, így már érhető a szituáció.

csusz (törölt) 2012.05.07. 21:59:49

@T-akonypunpa: akkor meg csak úgy náluk volt, ki tudja miért ? Lehet, hogy idosek már és nem voltak teljesen tisztában a dolgok mibenlétével...

dennisthemenace 2012.05.07. 22:09:03

@Dr Jozef Vengloš: Kíváncsi vagyok, otthon mikor vezetik be...

Xezs 2012.05.07. 22:21:46

@ügyeske: baze, ha ennyire sajnálod azokat, akik rosszabbul jártak, oszd szét köztük azt, amit te kaptál pluszban. Fel nem foghatom hogy neked személy szerint mi bajod van.

Az tiszta sor, ha egy minimálbéres nyíg, ő tényleg szarabbul járt, de az nem te vagy.

Xezs 2012.05.07. 22:25:17

@London2010: "ezért aki betartja a szabályokat az pórul jár" Ezt a hülyeséget meg honnan szoptad ki? Mindenkitől elveszik azt, ami a szabályzathoz képest pluszban van nála. Ez is megint ilyen hülye magyar mentalitás, hogy ha nekem azt mondták, hogy egy, akkor biztos úgy értették, hogy kettő.

agyameldobom42 2012.05.07. 22:32:14

Nem kapcsolodik szorosan a poszthoz, ami sima szokasos ferihegyi lopas, nem is rakok soha semmit nekik becsekkelt borondbe csak budos szennyest.

Hanem megvilagosodtam, miert zarta be orban a malevot: hogy a privat titkosrendorsege kapjon belole repulot amin paintballozhatnak!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.05.07. 22:40:12

@hagyma: Es ha mary ritikuljet berakjak a csomagterbe?:D:D: Nekem volt mar keziben kp..

Píter 2012.05.07. 22:41:32

Alapszabály: Amennyiben a kézipoggyászod nem túlméretes/túlsúlyos nem adod oda az akármennyire is bájolgó boarding-os reptéri alkalmazottaknak, amikor jönnek a jaj, betehetnénk a csomagtérbe...

Amikor tőlem először kérdeztek ilyet, kétszer kellett visszakérdeznem, mégis mi a büdös francért akarnám a kézipoggyászom feladni a csomagtérbe?! (Hogy lophassanak, hogy összetörhessék-mocskolhassák és hogy várhassak rá az érkezési oldalon??)

A poszthoz, biztos, hogy Ferihegyen dézsmálták meg, és a reptér sz*rik rá, ahogy ahogy azt mindig is tették!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.05.07. 22:53:09

@A Tyne folyó déli partja: Azert ezt ne vedd kpnak, busz , vonat pl este nem megy mindehova, en multkor Szolnokrol taxiztam haza 25 km-re, egy repules utan (odaig lejutottam konnyen).

Amugy nekem is fura modon ,mindig Ferihegyen tunt el valami , bar nekem kifele volt a gond. Nem egyszer nyultak mar kerdes nelkul a taskaba bele, vagy kaptam a taskat szigszalagozva, budapest airportos felirattal.

YAN CHI 2012.05.07. 23:02:03

@ropile: Azt a rossz forintot nyugodtan át lehet váltani jó angol fontra is.

j311 2012.05.07. 23:15:59

Ki az a baromállat aki feladott poggyászba értéket rak?
És ráadásul nem egy mikrosütőt, amit nem vihet fel a fedélzetre, hanem pénzt.

Akinek ennyi esze van, az meg is érdemli.

Mr. X 2012.05.07. 23:25:43

Nekem ez nem áll össze.

- Mikor Londonban elveszik a kézipoggyászt beszálláskor, az már átment a biztonsági ellenőrzésen. Mégegyszer nem viszik el megröntgeneztetni, hanem sietve felpakolják a repülőre, mivel amikor már nyitva van a kapu, nincs sok idő lacafacázni. Nem túl életszerű, hogy eközben álljanak neki átkutatni a csomagot, főleg hogy nincs is jó búvóhely ehhez - a csomagot ilyenkor már nem viszik vissza a reptér csomagfeldolgozó központjába.

- Ferihegyen szerintem nem szokták ellenőrizni az EU-ból érkező járatoknál a poggyászokat. Amennyire én emlékszem, ha EU-ból értem haza, mindig 5-10 percen belül megérkeztem a csomagok a szalagra, ennyi időbe nem fér bele a csomagok átvilágítása/kutatása. Lehet, hogy van kivétel (végülis Anglia nem Schengen), de nem értem mi lenne a cél - egy másik EU-s reptér már elvileg ellenőrizte drog/fegyver/folyadék téren a csomagokat.

Persze akkor nem tudom, hol tűnt el a pénz, de én nem sároznám egyből a repteret.

England win The Ashes! 2012.05.07. 23:42:17

@Mr. X: Mikor Ferihegyen pakolják a szalagra a bőröndöket, elég feltűnő lehet a sok bazi táska között egy kisebb. Ha ismeri ezt a szokást (mármint hogy időnként kézipoggyászt is raknak a csomagtérbe), akkor, ha klepto hajlama van, bepróbálkozhat.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2012.05.07. 23:52:41

@Mr. X: az érkező poggyászokat soha nem világítják át és ellenőrzik. az átszállókat viszont igen.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2012.05.07. 23:58:19

@j311: egyébként ez is abszolút igaz: nem hogy feladott, de még kézi poggyászba sem szabad pénzt, értékeket tenni. minek vannak az embernek zsebei?

@tildy:): ha szigszalagozva kaptad, Budapest Airpot felirattal, akkor alighanem volt valami tiltott tárgy, eszköz a táskádban, amelynek az eltávolításáról jegyzőkönyvet is kellett kapnod a táskában. és nem "kérdés nélkül nyúlnak bele", hiszen azzal, hogy repülőre ülsz és feladod a táskádat, máris megválaszolod azt a kérdést, hogy belenyúlhatnak-e, hiszen elfogadtad az utazási feltételeket. egyszer olvasd is el ezt :)

Démonmac1 2012.05.08. 00:19:37

"és győződjenek meg arról hogy ez az eset nem ismétlődik meg."
De meg fog.
sokadszorra is.
(egyébként a DEA felbontotta a fánkjaimért a csomagot:)) - gondolom a kutya bejelzett:DD

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.05.08. 00:20:40

@gio: Nem volt semmi papir. Egy kis uveg haziméz volt osszetorve, jegyzokonyvet, vagy egyebet nem kaptam. Nem hinnem , hogy tiltott lenne. Ott akkor epp semmi nem tunt el, de mar volt maskor, hogy igen. Jegyzokonyv abban az esetben sem volt.

Tudomasom szerint ha barmi gondjuk van ( legalabbis a szerzodesbol en igy emlekszem) , oda kellene hivniuk a csomaghoz, es elottem felbontaniuk.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.08. 01:54:27

@tildy:): azt nem rakjak be, mert pofan bassza okey:)
de most akkor tanultal belole, hogy tobbet kp-t ne tegyel a csomagba
egy keves cash elfer a zsebben is a tobbi meg ugye kartyan...

Megdobbent 2012.05.08. 03:52:16

@zsüber: wehehe, milyen ut soran? Romaba nem budapestrol indultal? Esakkor szerinted mikor lopnak a magyarok? Csak az erkezoktol, vagy melyik vilagban elsz? :>>>

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.05.08. 05:37:35

Én mindig vatikáni valutával fizetek!
Azt lopják el, ha tudják!

dennisthemenace 2012.05.08. 06:49:40

@Dr Jozef Vengloš: A magyar bankoknál szemetebb, bekepzeltebb cégek nincsenek Európában. Anno készpénzt vittem haza, állandóan visszadobáltak egy csomó bankjegyet, mert "rá van írva, meg kopott, gyurott" azt ok nem váltják be!
Erre vittem zsír új bankjegyeket borítékban, rendort akartak hívni, honnét van nekem olyan!
A csúcs az volt, mikor leléptettem a csaádot is onnét, bementunk, hogy megszuntetjuk a számlánkat: kozolték, hogy elobb ki kell fizetnunk a "a számlamegszuntetési díjat"..

rug82 2012.05.08. 07:37:44

"Azt azonban csak otthon vették észre mikor kipakoltak, hogy a kis bőröndből, melyben édesanyám személyes dolgai voltak, eltűnt 18.000 Ft. "

Hát igen, én is így jártam! Nekem 600 milliárd forintom tűnt el a kézipoggyászomból és sajnos én is csak otthon vettem észre! :-) Cúna, cúna röpcsitejek!!

M. Péter 2012.05.08. 08:52:34

@nandika68: Néha van olyan, hogy méreten belül van a táska, de már nincs hely, és ezért fel kell adni (ez ingyenes).

Col.Maybourne 2012.05.08. 10:23:57

Ha nem tulmeretes / tulsulyos a kezipoggyasz es megis el akarja venni, akkor ragaszkodni kell hozza, hogy DAA-ra (Delivery at Aircraft) vegye el. Akkor szepen kiszallasnal a betonrol vagy utashidrol begyujtheted.
Gyanitom a poszttolonak egy db-nal tobb kezipoggyasza volt azert tettek vele ilyet (egyebken ilyenkor jogos a hold luggage-a valo minosites. (Tegnap lattam 40kg-s thai kislanyt ket gurulos boronddel + laptoptaska + retikul + duty free. El akartak venni tole legalabb az egyik gurulost, erre villantott egy C osztalyos beszallokartyat. Csend lett.)

Zöldegér 2012.05.08. 10:24:53

Mit gondoltok, miért van az, hogy még este tízkor is, amikor már nincs másik járat, majd egy órát kell várni Lisztferin a csomagokra? A gépből kipakolni és feltenni a szalagra kb. 10 perc. Gatwicken mire az ember odaér a szalaghoz, már jönnek a csomagok. Ja, hogy ott nem turkálnak bele????

ügyeske 2012.05.08. 10:28:17

@Xezs: helyes, szerinted akkor dögöljön meg mindenki más.
anyád ? jólvan ?
jobban keres ?
Fiad ?
őis jobban keres ?
Nalátod nekem vaN KIKNEK SZÉTOSZTANI AZT A KURVA SOK , PÉNZT, AMIVEL JOBBAN JÁRTAM.
te EDDIG MINDENBEN JOBBAN JÁRTÁL ?
NEKED OLCSÓBB A BENZIN?
VAGY A HÚS?
VAGY A TÖBBI ?
mERTHOGY, AZÉRT HOGY NEKED (NEKEM és még pár embernek) több jusson, azért a többi 9 000 000 szív ám.

bocs, nem kiabáltam, capslock error volt és már nemvoltkedvem ujra beírni az első felindultságombN IRT DOLGOKAT.
(APROPÓ, A WINDOZ MÉRNEM TUD OLYAT, HOGY A KIJELÖLT NAGYBETŰS SZÖVEGEKET EGY MOZDULATTAL KISBETŰSRE CSERÉLI ??????)

ERRRŐL KITEHET ???

England win The Ashes! 2012.05.08. 10:46:08

@Zöldegér: az szerintem függhet a tárolás módjától is. Pl. a brájener gépeihez egy kocsi hajt, amire bent pakolták a cuccokat, aztán pár muksó felbaszkodja a bőröndöket a gépbe. Érkezéskor ugyanaz fordított folyamatábrával.
A BA-nél viszont bent az épületben konténerekbe rakják a poggyászt, aztán a gépbe az egész konténer megy. Szóval ez utóbbi esetben kevesebb időt igényel a művelet, mert kimarad az egyesével a gépbe/gépről pakolás.

No pelsze azélt az egy óla dulva. Meg is éldemelné mindegyik latol a Felihegyen, hogy ledobják őket a padlóla.

Zöldegér 2012.05.08. 11:24:13

@Dr Jozef Vengloš: Malév gép volt mindkettő. Érkezéskor flottul ment minden Gatwicken, hazafelé meg ott rostokoltunk a csomagkiadó előtt.

England win The Ashes! 2012.05.08. 13:54:17

@Zöldegér: Akkor itt a te verziód érvényes.

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2012.05.08. 18:20:54

@dennisthemenace: Nem tudom válaszolt-e már valaki erre a kérdésedre. Nálunk ki van írva az "egyfontos" boltban, a a szatócsboltban, az arab srácoknál akik világító SzűzMáriákat és életnagyságű plüsstigriseket árulnak és így tovább...

XCat 2012.05.08. 18:27:51

@Hicudzsi: Hűűű, és mennyibe kerül egy életnagyságú plüsstigrincs?

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2012.05.08. 18:39:11

@TERMOSZ: Azt hiszem most le van értékelve, olyan 80 font körül van, de van egy rohadt nagy fakobra is (gyerekem mindig megijed tőle) az 130.

XCat 2012.05.08. 18:50:52

@Hicudzsi: Drága. Annyiből a niciben veszek óriásplüsit. Azért kösz az infót.

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2012.05.08. 20:52:05

@TERMOSZ: Hát itt is már két éve csücsükél a szőnyegen :D

dennisthemenace 2012.05.08. 21:02:28

@Hicudzsi: Nem is figyeltem az egyfontosban.. Mondjuk én a 99p-be járok, az jobb helyen van.
A T3E boltjában láttam kiírva, hogy "Ne engedje gyerekét a kanapékon ugrálni".

Rommel6600 2012.05.08. 23:05:42

@tildy:): Akkor lehet, hogy még jól be is késetted a járatodat azzal a mézzel! Ha ugyanis egy poggyászból szivárog valami, akkor az összes létező hatóság (tűzoltók, tűzszerészek, rendőrök, FBŐ stb) kivonul a helyszínre, körbeparavánozzák és tűzszerész vizsgálja meg a poggyászt! Ha ártalmatlannak nyilvánítják, akkor mehet a gépre. Elvileg ha rakodás közben ilyet találnak azonnal a földre kell tenni és elmenni onnan jó messzire mindenkinek, a tűzszerészek megérkezéséig a helyszínt biztosítani kell stb. Persze a valóságban úgy működik, hogy megfogja a rampás a kérdéses csomagot, elviszi kb ötven méterre, hogy ne zavarjon senkit, és folyik tovább a munka... A gép pedig itthagyja a csomagot, nem várják meg, hogy kiérjenek a tűzszerészek és végezzenek, ők meg addig ne csináljanak semmit. Szóval ha a tied körbe volt szalagozva akkor könnyen lehet, hogy a folyó méz miatt lett átvizsgálva és még örülhetsz, hogy vagy a rakodás elején kezdett el folyni, és belefért a tűzszerések munkája, vagy rendesek voltak, hogy nem hagyták itt, hanem még megvárták, hogy végezznekek és utolsónak feldobták a gépre...
Feladott poggyászt kinyitni tényleg csak rendőr és a csomag gazdája jelenlétében lehet, kivéve a fenti esetet...

Rommel6600 2012.05.08. 23:15:02

@Col.Maybourne: Szerintem fapadosok nem nagyon deliveryznek. SRK meg ilyenek persze lehet, mert kis gépeik vannak, de pl RYR is manuálisat használ ha jól tudom.
Illetve még bejátszhat a reptér is, LGW-n is csak tavaly október óta lehet deliveryzni.

Rommel6600 2012.05.08. 23:50:24

Amúgy nem értem a posztolót. Szerinte használhatatlan 18eFt Angliában?! Jó rég óta konvertibilis a forint, egy reptéren pedig általában van pénzváltó, induló és érkező oldalon bőven. Nem gondolja, hogy aki eltulajdonította esetleg meló után beváltja és ha már egy sörre való kijön belőle ő már jól járt?!

Félreértés ne essék, nem akarom bántani a poggyászosztályozóban dolgozókat, meg a rakodókat, de hát fizikai melósok és elég kuli melót végeznek - Lisztferihegyen és Londonban is. Azt már csak zárójelesen jegyezném meg, hogy ha már magyarisztánozunk és itt alapból lopnak akkor gondolja végig, hogy egy Londoni reptéren általában kik a poggyászrakodók? Hát a kameruniaktól kezdve a lengyeleken át a magyarokig mindenki. Szóval az is lehet, hogy ugyanolyan (magyar) állampolgársága volt a londoni rakodónak meg a budapestinek is... Így korántsem egyértelmű, hogy hol lophatták ki a pénzt.

Szeretem, hogy a sok laikus (vagy írhattam volna rosszindulatú dilettánst is) szerint csak Ferihegyen és kirakodás után érkezőben tűnhet el érték a poggyászokból... Hát ez baromira nem így van! Egy rakodás közben számtalan pillanat van ami a rakodóknak bőven elég lehet arra, hogy gyakorlott mozdulatokkal kinyissák a legtöbb fajta zárat és kivegyenek bármit. Berakodás közben már a gép mellett is előfordulhat várakozás amikor a csomagokat még nem pakolják, ilyenkor is megeshet, illetve még a raktérben is eltűnhetnek az értékek. Ritka az a gép aminek kifelé nyílik a cargo ajtaja (pl F70) a legtöbbnek befelé nyílik és különben is valaki biztosan be kell, hogy másszon, hogy lehetséges legyen a rakodás. Attól függően, hogy melyik net-sectionba kell tenni a csomagokat még jobban be kellhet mászni, ott is elég lehet pár pillanat egy lezáratlan táskából kiszedni valamit. És ha a poggyászosztályozó be is van kamerázva, a gép és az apron baromira nincs...

Amúgy a légitársaságok kikötik, hogy feladott poggyászban érték (készpénz, hitelkártya, műtárgy stb) nem szállítható, ha mégis ez történik nem vállalnak érte felelősséget. Ezért aztán ha a táskám méret és súlykorláton belül van és tudom, hogy érték van benne, én aztán oda nem adnám, nincs az az Isten (vagy purser). Vagy pakoljon a személyzet normálisan, vagy palizzon be mást, és vegye el tőle. Ha nem adom oda, akkor is maximum a kapitány jelentheti ki, hogy nem visz el, de ezt valószínűleg egyik légitársaság kapitánya sem meri (már) meglépni, mert egyrészt ez az egész általában személyzeti hiba folytán következik be (nem pakolnak normálisan a stuvik, vagy ők is többet engednek fel mint kéne), másrészt ők szegnek szerződést, ami komoly pert eredményezhet.

Egyébként pedig a Földi kiszolgálóknál kellene (kellett volna) reklamálni, a reptereknek semmi köze ehhez a történethez.

anarch 2012.05.09. 11:38:19

Kommentelőket lehet már?

Nem LutonBA vitt forintot, hanem LutonBÓL Budapestre...

A Tyne folyó déli partja 2012.05.09. 20:47:27

@tildy:): ismétlem, az enyémbe egyetlenegyszer nyúltak bele, akkor volt szigszalagozva. és úgy nyúltak bele, hogy bemondták a nevemet a hangosbemondón, és csakis a jelenlétemben. ja, a lutoni reptéren viszont tűnt el a lakáskulcsom (azt se kellett volna beletennem), és én diktáltam a jegyzőkönyvet felvevőnek az angol szavakat... az nem ment neki.

A Tyne folyó déli partja 2012.05.09. 20:51:42

@Mr. X: lehet, nem is volt, csak úgy emlékeznek. vagy elköltötték a reptéren. vagy elitták:)

NIL7 2012.05.10. 13:03:48

@klarky: Igen, dr.Smcmitt Pálnak sem szóltak, hogy nem szabad:-)) Először akkor szólnak, amikor a repülőjegyet megvesszük, amiben benne van a szállítható csomagok száma, mérete és súlya - mindez légitársaságtól függő. Az is benne van, hogy mi lehet a csomagban és ami nem - rémlik, mintha a készpénzt ellenjavallanák.

A checkinnél vagy észreveszik a plusz kézipoggyászt, vagy nem, különben is utána még magamhoz vehetek egyet, pakolhatok a kézipoggyászba ...stb. A securitysnek nem a csomagszámlálás és mérés a dolga, különben sem tudja ki hova megy és mire fizetett elő. A határőrnek sem dolga. Az első ember aki szólhatna, az a gate-nél a beszállásnál a személyzet ... különösen mint nemrég, amikor online checkinnel utaztam. De éppen előttem szedtek ki egy embert a sorból beszálláskor, hogy a méretes plusz táskáját adja fel poggyászként, amihez készítsen elő 16000Ft-ot (Wizz) és várja amíg a jómunkásember a csomagért jön.

Gyengébbek kedvéért a hangosbemondón a légitársaság időnként bemondatja magyarul és angolul, hogy "EGY" kézipoggyászt szabad vinni ...stb. Természetesen mindig akad aki ezt nem akarja meghallani, se olvasni.

Tehát a megoldás: repülőjegyet olvasni ... végül is felnőtt emberek vagyunk ... és ha probléma van, akkor lobogtathatjuk, hogy mik az utazási feltételek - rossz hír, hogy ők is lobogtathatják. A másik megoldás, hogy a kabát zsebei sokmindent elbírnak ami egy táskába férne, és júliusban sem tilos kabátban utazni - a gyerekem három nadrágban szokott :-))

dennisthemenace 2012.05.12. 22:19:59

@Rommel6600: Konvertibilis, vagy sem, jobb helyeken nem váltják.

A Tyne folyó déli partja 2012.05.16. 20:06:08

@dennisthemenace: azért, mert nincs kiírva, attól még váltják, te nagyokos.

dennisthemenace 2012.05.16. 20:24:16

@A Tyne folyó déli partja: Mindenutt, mint pl. a cseh koronát? Fenét.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.05.25. 23:29:12

@Rommel6600: Oke, volt hogy masoknak kihozott cigit is kivettek belole. Abban az esetben sem hivtak oda.

Amugy szivarogni sehogy nem szivaroghatott semmi, leven dupla nejlonban volt alapbol, Lutonban ugy vettem ki a taskabol, annak is a kozepebol, hogy semminek nem volt baja! A nejlon ugyanaz volt, amibe en beleraktam.

Mindegy, a lenyeg, egyik esetben sem mondtak a nevem.

sz.toth 2013.05.22. 20:32:51

@London2010:
Hát azt hiszem tegnap mi is átéltük azt, amit te.
A húgom utazott Budapestről London Gatwick-re. A szitu ugyamaz, amit itt már többen is írtak. Kézipoggyász gyorsan feladva, pénz bennfelejtve. Viszont a bőrönd lelakatolva, ami Londonban már nem volt rajta.
Egyértelműen a pénzt figyelték ki átvilágításkor, mivel minden más értéket benn hagytak. És még azt is úgy emelték ki a pénztárcából, hogy ne tűnjön fel rögtön. Csak az a baj, hogy a lakat előbb feltűnt. Sajnos nálunk is rengeteg pénzről van szó, úgyhogy mi emésztenünk kell a sztorit.
süti beállítások módosítása