Tékozló Homár

Az építőiparban nincs válság

2012.05.24. 21:05 | jackyll | 134 komment

Gábor nem érti, miért sír mindenki, hogy elpusztult az építőipar, miközben másoknak annyi a munkájuk, hogy visszahívni nem tudják, hogy nem érnek rá a piszlicsáré ablakcseréjével foglalkozni:

Egy érdekes történetet szeretnék megosztani a nagyérdeművel. Történt, hogy panel lakást vettem pár éve. Ezeknek ugye legendásan rossz a hőszigetelése, így mivel pénzem nem sok van, nekiálltam egyesével cseréltetni a nyílászárókat. Ősszel megvolt az egyik dupla ablak, gondoltam tavasszal megcsináltatom az erkélyfalat is. Az őszi ablakcserét az Arthytherm Kft. csinálta, meg is voltam elégedve velük. Nem a legolcsóbb cég, de szép és alapos munkát végeztek. Így gondoltam, hogy a tavaszi cserét is velük csináltatom. Fel is hívtam őket, megbeszéltünk mindent az üzletkötővel - napokon belül hívni fog a kollégája a helyszini szemle miatt. Nem hívtak, 1 hét után újra telefonáltam, újra ígéret, nem hívtak. Újabb hét, újabb ígéret, újra nem hívtak. Végül a harmadik telefonálás után sikerült visszahívni a szemlézős kollégának, meg is beszéltünk egy időpontot. Természetesen az kolléga nem jött el.

Nem igazán értem a helyzetet. Még nincs eléggé válság? Állítólag haldoklik az építőipar. Egy ablak cseréje nem éri meg? Akkor miért nem lehet azt mondani? Keresek olyat, akinek megéri. Sajnálom a dolgot, mert új cég, ismeretlen minőség, ami kockázat, de ennyit azért nem ér a dolog.
 
Üdv,
Gábor

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marvin McNasty 2012.05.24. 21:16:23

első? na most akkor mi a probléma?

ergbertegon 2012.05.24. 21:23:58

.gyébkét sajnos tényleg haldoklik. Én abból élek, elvileg. De szélhámosok mindíg is voltak benne.

CBF 2012.05.24. 21:39:13

Ha már cseréltetett velük, akkor miért írja, hogy ismeretlen minőség?

Anomalocaris (törölt) 2012.05.24. 21:45:39

Esti poszt? Ez lesz a hétvégi?

Ötletbútor · http://otletbutor.blog.hu/ 2012.05.24. 21:47:54

Őszintén szólva tényleg nem éri meg. Üzemanyag, emberek költsége.. stb. alig marad valami egy ablakon. Arról nem is beszélve hogy ha van egy kis fellendülés az építőiparban akkor az most van vagyis minden munka ami nagyobb mint egy ablakcsere biztos hogy eléd fog kerülni. De próbáld télen akkor tuti kicserélik mert alig vannak megrendelések.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.24. 21:51:37

en Viciannal voltan foszaksegedmunkas komvesseged vacon
en vagnam a dolgot, de most nics idom hazarepulni
hivd fel Vicziant
siman megoldja!!!!
Vac
Ujhegyi ut vagy ilyesmi
megtalalod
megbizhato, perfekt
de lehet nem vallalja el, mert lusta

Leadfoot 2012.05.24. 21:54:09

Egy lusta cég egy (két) lusta alkalmazottja alapján én nem vonnék le komoly következtetéseket a komplett építőiparral kapcsolatban.

XCat 2012.05.24. 22:00:47

@Leadfoot: Miért lenne lusta. Nyilván nem abból élnek, hogy a posztoló félévente ki akar cseréltetni egy ablakot.

Ha van nagyobb munka, a kisebbek várnak. Ez ilyen. Mindenhol.

GamesBond 2012.05.24. 22:01:12

Az építő ipar tényleg haldoklik, de csak bólogatni tudok: Most van szezon, minden munka ami van az most jut a szabadtéri részeken például a nyílászárók telepítéséig.
És abban is igazat kell adjak, hogy egy ablakcsere nem igazán üzlet.

Csak egy alapvető matematika:
2 fő szakmunkás 1 napra járulékokkal:
szakmunkás minimálbér 108.000Ft (járulékokkal költségekkel: 155,301Ft)
(=155.301/21nap*2fő) = 14.791Ft
Erre jön még az autó, szerszám, egyéb céges rezsi része... cudarul hangzik, de nagyjából egy szakember átlag 30.000Ft feletti költséget jelent naponta a cégének.
Tehát nulla anyaggal ketten kerülnek 60.000Ft-ba.

Egy ablak cserével elmaszatolnak pár órát... mire előkészülnek, megcsinálják, összepakolnak, visszaérnek... tuti elmegy egy nap.

Fizetsz te annyit az ablak cseréjéért, hogy megérje a vállalkozónak megcsinálni a munkát?

Bocsi, ha hosszú lett, de engem is érdekelt a számolgatás vége. :-D

Leadfoot 2012.05.24. 22:01:55

@PlastiCat: Jó, akkor nem lusta, hanem hazudós.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.24. 22:04:45

@GamesBond: "építő ipar"

Azmiaz? Olyan, mint az építő kritika?

XCat 2012.05.24. 22:06:16

@Leadfoot: Csak pénzből él.

@atpijkamo: Nem, az teljesen más.

XCat 2012.05.24. 22:08:57

@atpijkamo: De milyenszarmár, hogy a helyesírásellenőrző nem tud mindent, nem? :D

Leadfoot 2012.05.24. 22:11:59

@PlastiCat: Ha azt mondja, hogy visszahív, és nem hív vissza, akkor hazudik (és miután ezt háromszor eljátszották, élek a gyanúperrel, hogy nem simán elfelejtették).
Ha azt mondja, hogy kijön, és nem jön ki, akkor hazudik. Ezen nincs mit magyarázni.

Nálam is járt mesterember, aki kijött, megnézte, mit kéne csinálni, de valamiért nem volt képes a pofámba mondani, hogy ilyen apró munkát nem szívesen vállal, és megígérte, hogy majd hív. Ez volt 1,5 éve, azóta is hív folyamatosan...
Pedig esküszöm, nem eresztettem volna rá a pitbullokat, ha azt mondja, hogy "bocsesz, nem vállalom".

GamesBond 2012.05.24. 22:19:06

@Leadfoot: Ez csak gerinc kérdése. Sajnos olyan ágazat lett ez is ahova összehordta a szél a szemetet. A "szakik" belepusztultak a becsületükbe és azok vannak nyeregben akik más utakat járnak. Ki nem xarja le, hogy te vagy én sértve érezzük magunkat a piti munkánkkal... majd lehet magyarázkodni, ellopták a telefonját, kimosta az asszony a nadrágot a számoddal, stb...
atpijkamo: Irigylem a problémád :-) Sikerült kiragadnod a lényeget az írásomból, de legalább olvastad ezek szerint. Köszönöm!

XCat 2012.05.24. 22:20:08

@Leadfoot: Ilyenkor általában a következők vannak; 1. megtudja rólad, hogy nem szeretsz fizetni.

2. jön egy jóval nagyobb, sürgős munka, és mire azzal végez, már cikinek tartja, hogy keressen

3.lebetegszik, csődbe megy, más baja lesz

4.utólag átgondolva úgy érzi, hogy hülye vagy/ túl keveset modnott / akadékoskodni fogsz, azért a szaros pár ezerért őt nem fogja megütni a guta

5. más okból tűnik úgy, hogy nem lesz rentábilis elvállalni a dolgot.

Ez a te szempontodból kétségtelen kibaszás, de a bosszúságon kívül érdemi károd nem volt (kiszállást gondolom nem fizettél, pedig az ember munkaideje elment rá.)

XCat 2012.05.24. 22:23:51

@GamesBond: "Ki nem xarja le, hogy te vagy én sértve érezzük magunkat a piti munkánkkal... "

Hát körülbelül.

Élelmes munkaadók egyébként 31 nappal osztják el, hogy kijöjjön a napi béred. Sőt, van aki 36-tal ("beleszámoltam a túlórákat is") :)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.24. 22:23:57

@PlastiCat: @A félelmetes népszavazás: Nem tudom, milyen az a szmájli, hogy kiöltöm a nyelvem. Szóval beeee.

Leadfoot 2012.05.24. 22:24:17

@PlastiCat: Ha én valakinek azt mondom, hogy fölhívom, akkor fölhívom.

A többi puszta magyarázkodás.

XCat 2012.05.24. 22:29:11

@Leadfoot: Igen. És ha mégsem hívom fel, akkor az azt jelenti, hogy részemről tárgytalan. De ha neked még mindig fontos, rákérdezel, hogy miafaszomvanmár.

Ezúton szeretném megköszönni a cba-nak, hogy az aludttejet a joghurtok közé rakták. Mi a francot csináljak vele?

Leadfoot 2012.05.24. 22:35:03

@PlastiCat: Ha mégsem hívom fel, az azt jelenti, hogy bunkó vagyok, és becsaptam.

Azt ígérte, hogy fölhívja? - Igen.
Fölhívta? - Nem.

Ezt nem lehet kimagyarázni mindenféle ócska kifogásokkal.

XCat 2012.05.24. 22:36:41

@Leadfoot: Lásd a @PlastiCat: 4. pont első részét.

Leadfoot 2012.05.24. 22:41:15

@PlastiCat:

Halló! XY vagyok a Z Kft-től. Ne haragudjon, de sajnos mégsem tudom elvégezni a munkát, amit megbeszéltünk.

XCat 2012.05.24. 22:42:45

@Leadfoot: "mégis hogy képzeli maga szemétláda? Ilyenkor kell szólni?? Tudja mennyi károm lett nekem abból, hogy nincs már kész az a rohadt ablak? Kártérítést akarok! Maga csaló gazember!" Satöbbi.

Kinek hiányzik ez?

GamesBond 2012.05.24. 22:44:55

@Leadfoot: Pézbe kerül! Váság van... nincs telefon! Különben is de, ha nem akkor meg mégsem, esetleg hátha. Ha meg felhína és mondaná, hogy nem, aztán mégis, mert lemondanak egy munkát, akkor kinek van ki mind a négy kereke?

Xebulon 2012.05.24. 22:57:24

hülye dolog nem felhívni ha már megígérte. Ha nem akarja elvégezni, és nem akar nemet mondani, akkor mondjon egy olyan árat, amiért már megéri elmenni - legfeljebb bejön, és szombatra van egy kis plusz pénz.

Manci néni, a szomszéd 2012.05.24. 22:58:29

@GamesBond: "Csak egy alapvető matematika"

Alapvetően az építőiparban nem tudok olyan emberről, aki be lenne jelentve. Másrészt pedig 2 óra egy erkélyfal cseréje. Harmadrészt pedig megkérik az árát.

XCat 2012.05.24. 23:00:36

@Manci néni, a szomszéd: Odamegy, szerszámokat visz, munka közben hallgatja a házinéni gyerekkori emlékeit, szaktudást biztosít.... ha tényleg csak 2 óra, és sokallod, miért nem csinálod meg magadnak?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.24. 23:03:54

@Manci néni, a szomszéd: en egy evig dolgoztam Viciannan Vacon, tokeletesen be nem jelentett allapotban, masik 3 foszzaksegedmunkas tarsammal egyutt
teny, semelyikunk sem igenyelte, az is teny
szerinted miert tart itt az oorszag?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.24. 23:08:22

@Manci néni, a szomszéd:
ha erdekel en elmeselem

ide a zsebembe a lovet
nem kell szamla
ne jelents be majd lesz valami

se a kocsma se az abc nem ad nyugtat
az afa bukik
az szja bukik
az nyugdijjarulek bukik
minden bukik

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.24. 23:09:45

amit jaruleknek befizettel volna azt eljatszom a kocsmaban a gepen
az jo lesz a kocsmarosnak, de O sem fizet ezutan semmit mert e gep is feketen van
stb stb stb
sok sikert

GamesBond 2012.05.24. 23:18:03

@Manci néni, a szomszéd: Itt szerintem nyílászárós cégekről beszélünk, szerintem nem az a szegmens ahol a fekete munkások lennének többségben. És azt gyanítom, hogy főleg nem a lakossági munkáknál.

2óra a csere:
Reggel bemegy a jómunkásember.
Megkapja a feladatot, összekészül, bepakol a kocsiba, tököt vakarászik, kocsiba vágja magát. Utazik, megérkezik kipakol. Meghallgatja a páciens élettörténetét, csodálkozik a feladaton.
Elvégzi a 2 óra munkát.
Összepakol, utazik. Beér a céghez és itt kezdheti a következőt.

Ez így már nem két óra.

A fekete munkásról meg az állam tehet (és a te állad is) Ameddig egy pályázaton biztonsági cég nyerhet állami megbízást olyan órabérrel ami kevesebb mint a minimálbér addig nincs miről beszélni. ha valamit 24 órában kell őrizni, de a nyertes cég ajánlatából nem jön ki 3x8 óra minimálbér, és ez a kutyát sem zavarja, addig miről is beszélünk?
Nettó 400Ft-ért már vállalnak munkát őrzés-védelemre???? Miből? Hogyan?

XCat 2012.05.24. 23:25:16

@GamesBond: Gondolom alvállalkozókkal.

GamesBond 2012.05.24. 23:31:35

@PlastiCat: Az alvállalkozó tud minimálbér alatt dolgozni???
Én is akarok alvállalkozót!!!

XCat 2012.05.24. 23:34:19

@GamesBond: Az alvállalkozóval olyan szerződést kötsz, amilyet hajlandó aláírni, nem?

algi 2012.05.24. 23:39:06

@GamesBond: De akkor kérjenek többet! Én pár hónapja építettettem előtetőt a teraszra, és baromi nehéz volt találni olyan vállalkozót, amelyik komolyan vette a munkát. Folyton húzták a szájukat, meg visszahívogattak újabb és újabb feltételeket állítani, majd azzal fenyegetőztek, hogy nem végzik el a munkát. Hát, bakker, miért olyan nehéz konkrét választ adni? "Ilyet nem vállalunk." vagy "Ilyet X milliárdért vállalunk csak."

Én is vállalkozó vagyok, és ha felhív egy megrendelő, közlöm az árat, és megmondom, hogy milyen feltételekkel tudom elvállalni, és kész. Nem tudom, miért kell ezt bonyolítani, hamis ígéretekkel halogatni, meg húzni a dolgot.

GamesBond 2012.05.24. 23:39:54

Azt vágom, de ha az államot érdekelné a fekete munka akkor az első dolga lenne egy ilyen szerződés után kicsontozni a munkát vállaló céget.
Nem adhat el cég semmit olcsóbban elméletileg mint amennyiért veszi... munkát igen?

GamesBond 2012.05.24. 23:45:02

@algi: Egyet értek veled!
Adjon korrekt ajánlatot! Tartsa be az ígéretet, végezze el korrektül a munkát.
(Én ezt teszem, nem is vet fel a pénz :-) )
De sajnos nem ez a jellemző.
Tudnék adni munkát sok cégnek embernek... ugyan így ígérnek akkor is ha megfizetnéd. Trehányak, lusták, túlvállalják magukat, szarnak rá vagy ezek bármelyik keveréke.

Sajnos ez van.
Csak az a mondat verte a biztosítékot, hogy azért tart itt az ország, mert a gonosz haramia vállalkozók... lófaxt!
Azért tart itt mert megint HOFI-nak van igaza!!!
"Megfordult a világ, felül van az alja!"
És ezen lehet gondolkozni...

XCat 2012.05.24. 23:51:55

@GamesBond: Egyet értesz te, a saját hülyeségedet.

Manci néni, a szomszéd 2012.05.25. 00:07:10

@PlastiCat: Ki beszél itt arról, hogy sokallja az árat. Én csak azt mondtam, hogy nincsenek bejelentve. Mintahogy a lakás tulajdonosa sem kért számlát, amikor kicseréltette az ablakokat abban a lakásban, amit bérlünk tőle.

Ez az egyik. Visszatérve a 2 órára, nálunk annyi idő alatt végeztek, 4 ember jött, nem szóltak azok egy szót sem, csak csinálták a dolgukat.

Tele volt a teherautójuk ablakokkal, nem egy helyre mentek és nem nyolc órában dolgoznak. Elkezdik reggel hétkor és este kilenckor befejezik.

Így jól jár a vállalkozó, jó jár a melós, jól jár az ügyfél, csak az államnak kopik fel az álla.

De tudjátok mit? Leszarom magasról. A politikusoknak ne az legyen az első dolguk a parlamentben, hogy megszavazzák a saját fizetésüket.

Politikusnak nem adnák fizetést, csak társadalmi munkában csinálhatnák. Mindjárt nem lenne akkora tolongás a parlament körül.

Ez az én véleményem, drágáim.

XCat 2012.05.25. 00:10:19

@Manci néni, a szomszéd: ... és lehetnének grál lovagok, meg erkölcsi titánok is. Meg ugye tehénpásztorok.

Xezs 2012.05.25. 01:02:11

Az ilyen szolgáltatóktól a legtetűbb hozzáállás az, mikor visszahívást ígérnek és nem teszik meg. Ha igaz a sztori akkor mocskosul megérdemlik itt legyenek.

Pénzmosoda ez mind, másképp nem ígérgetnének hülyeségeket.

De akkor tényleg kuss a szájának annak, aki az építőipart siratja. Faszt van itt válság.

Xezs 2012.05.25. 01:09:11

@GamesBond: ha nem éri meg a faszkópé vállalkozónak az nem bűn, de akkor mondja meg baze, minek kertelni? óvodában hazudozik így az ember, nem felnőttkorban.

Xezs 2012.05.25. 01:15:43

Egyébként a legjobb volt mikor felhívtam egy gázszerelőt, hogy be kéne kötni egy új cuccot, majd a nagy készségeskedés után jött a félremagyarázás, mert bedobtam, hogy itt bizony számlát is kell adni, mert úgy él a gyártó garanciája.

Na ott az a félrebeszélés amit a faszi levágott, tiszta csőd volt.

A slusszpoén az volt, amikor közölte, hogy tulajdonképpen ő maga a garancia (úgy, hogy életemben nem láttam).

Ilyen féleszűekkel van tele a szolgáltatóipar és csodálkozunk lépten-nyomon csak a bajt csinálják.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.05.25. 06:57:08

Annyira válság van, hogy már nincs pénzük telefonra sem :D

Nekem is ilyen, hogy valamelyik árajánlatban benne volt, hogy előre kell fizetni.
...na persze, nehogy már kockázatot vállaljon a cég.

@Xezs: LOL.

Nekem is jöttek ajánlatok, hogy jaj majd a Józsi megcsinálja, 20 éve ablakokkal foglalkozik...

...bazzeg alsó hangon fél millát fogok elkölteni erre, hát jó lenne, ha nem egy bármilyen alkesz csinálná, hanem egy cég, amit ha egy év múlva szétesik a cucc, szarrá perelhetek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.05.25. 06:59:52

@Manci néni, a szomszéd: Nem csak a tiéd.

@GamesBond: Aztán meg lehet nézni, amikor állami megrendelésre, a 6-os autópálya építésén feketemunkásokat találtak... A nagyvállalatoknak végzett építési melókon is tutira vannak.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.05.25. 07:23:16

@PlastiCat: Na, az a cba-s eset az aludttejjel az pont ugyanaz a "leszarom a kuncsaftot" mentalitás, mint amit Te védesz. Vele legyél ilyen megértő...

Megdobbent 2012.05.25. 07:28:19

@Manci néni, a szomszéd: nenemasszony, maga mindig a tutit monnya, ezert is jarok ide!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.05.25. 07:38:24

@PlastiCat: Ezeket a faszér' nem bírja mondani?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.05.25. 08:13:18

ezér' tanul meg mindenki otthon kókányolni, mert a francnak van kedve nagypofájú, büdös bunkókkal üzletelni. a saját pénzemért nem szeretek leugatva lenni, így aztán naggyából mindent megcsináltunk magunk amit kellett és lehetett.

England win The Ashes! 2012.05.25. 08:31:01

Megeshet, hogy nem azért nem hívták vissza a posztert, mert "nem érnek rá a piszlicsáré ablakcseréjével foglalkozni", hanem mert nem volt feltöltve a mobiljuk. Kimenni a helyszínre meg azért nem tették, mert nem volt pénzük békávéjegyre.

:)

Leadfoot 2012.05.25. 08:36:16

@GamesBond: @PlastiCat:

Azt ígérte, hogy fölhívja? - Igen.
Fölhívta? - Nem.

A többi duma.

cicmen (törölt) 2012.05.25. 08:36:36

@atpijkamo:Nem tudom, milyen az a szmájli, hogy kiöltöm a nyelvem.
:~

Xezs 2012.05.25. 09:36:58

@ColT: Pontosan. De magyarázd el ezt ennek a sok féleszű adócsaló fasznak. Aztán meg tüntetnek hogy merazorbán-meragyurcsány, közben nem veszik észre hogy a saját idiótaságuk miatt nincs munkájuk.

lancelotbéka · http://lancelotbeka.blog.hu/ 2012.05.25. 09:54:43

Én burkoló vagyok ( a legutóbbi munkámról írtam is nálam ), így van bőven tapasztalatom a témában. Sok olyan cég, vagy szaki van, akik bizony szezonban ( nyáron ) a beígért kisebb munka elvégzését hanyagolják, mert becsúszott valami zsíros meló...
Én más elv szerint dolgozom. A kis melót is megcsinálom, főleg, ha már elvállaltam, mert később az is hozhat még megrendelést.
Persze, sokan nem így gondolkodnak-mégis megélnek...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.05.25. 10:06:31

@Xezs: Ez simán.
Mondjuk amikor az én lakásomat bontották-burkolták, akkor ha azt mondtam, számla, lett számla. Csodálkoztam is, hogy milyen korrekt, és jó fej embereket találtam, első blikkre.

@lancelotbéka: Meg előbb-utóbb elterjed az ilyen sunyítókról, hogy sunyik, és nem lesz nagy meló se.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.05.25. 10:09:03

Az egyik indexes topikban van egy lány, akik most vágtak bele az építkezésbe. Remek sztorijai vannak, pedig még el sem kezdték az érdemi munkát, csak az engedélyeztetés van meg.
Gondosan megterveztek mindent, készült költségvetés kiírás is, azt ki akarta adni kőműveseknek árazása. Legtöbben vissza sem hívták, aki elvitte, az meg nem válaszolt. Valaki felvetette, hogy ilyennel a kivitelezők nem szeretnek pöcsölni, ők "egybe" árat adnak. Mire egy építész elmondta, hogy egy rendesen megcsinált kiírás beárazása kb. 1 óra Excelben, tehát ez nem lehet indok. Viszont többek egybehangzó véleménye szerint egyszerű az ok, ha a kiírás túl pontos és részetes volt, akkor nem lehet ilyen-olyan túlmunkákkal, plusz anyagokkal trükközni, úgy meg már nem is éri meg dolgozni. Na, ennyit a síró-rívó magyar jómunkásmberekről.

Manyecska 2012.05.25. 10:17:34

@Csokis: "ilyennel a kivitelezők nem szeretnek pöcsölni, ők "egybe" árat adnak."
Mi mindig kaptunk részletes listát /elég sokat vacakoltunk mostanában ilyenekkel/!!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.05.25. 10:23:04

@Csokis: Mondjuk nálam egyszerű dolgok voltak, de mondtam egy melót, mondtak egy árat, kifizettem, megcsinálták. Számlával, mondjuk azt kérdezték, hogy kell-e, de ha kellett, nem volt problémázás.

Xezs 2012.05.25. 10:24:12

@ColT: Nagy szerencséd volt. Még az is lehet, hogy megkereslek privátban kontaktokért.

Ismerősnek van olyan sztorija, hogy lakásfelújított, és a mester mondta, hogy akkor menni kell anyagért, kb. 300 ezer Ft. Az ismerős odaadta, majd mikor a mester visszatért az anyaggal, mondta az ismerős, hogy akkor nézzük meg tételesen, mi mennyibe került. A mester meg értetlenkedett, hogy ez minek, meg persze nem tetszett neki, mert az összanyagár volt valami 250-260 ezer Ft, és ő azt hitte, hogy a többi a bónusz, ami nála marad. Jó arc, hogy csak úgy eldönti, hogy az ügyfél pénzéből mi az övé és mi nem.

Xezs 2012.05.25. 10:26:42

@lancelotbéka: Nagyon jól látod, hogy a kis meló hozhat nagy melót. Nekem van egy vízszerelőm, annak már adtam egy rakás kisebb-nagyobb munkát, plusz ajánlottam legalább 5 helyre. És az egész valami bagatell kis melóval kezdődött.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.05.25. 10:27:24

@ColT: Neki ez nem megy. Pedig próbálkozik, az látszik a bejegyzésekből.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.05.25. 10:33:10

@PlastiCat: Add oda Myladynek, ő szereti.
Meg amúgy is bariztok, nem?

Manyecska 2012.05.25. 10:34:48

@Manyecska: jó, lehet hogy nem kellett volna a fejéhez tartani a Magnumot.. :D

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.05.25. 10:35:53

@Manyecska: Listája neki is van, csak épp beárazni nem arják neki. :-/

Manyecska 2012.05.25. 10:50:21

@Csokis: :( ..pedig ez alapnak kéne legyen..!
:)

M. Péter 2012.05.25. 10:52:28

@GamesBond: Akkor mondjon egy olyan árat, amennyiért megéri neki, ne hitegesse a megrendelőt. Nekem egy több, mint 600000Ft-os munkára alig sikerült kőművest találni. Azt különösen nem értem, hogy mért jó az neki, hogy kijön, felméri a munkát, árajánlatot tesz, mindezt ingyen, utána meg nem csinálja meg azt, amiért pénzt kapna.

lancelotbéka · http://lancelotbeka.blog.hu/ 2012.05.25. 11:01:40

@Xezs: Van egy ember, neki már többször dolgoztam- irodáját, garázsát, teraszát, 2 házát komplettben kiburkoltam és szerzett még pár melót- nemrég felhívott, hogy az anyósánál a teraszt kellene burkolni, az egész 15m2 volt. Megcsináltam neki ingyen.
Mostanában hívott, hogy a haverjánál lenne 150m2 burkolás, engem ajánlott.

Jokkura 2012.05.25. 11:05:53

@Xezs: ez félig Ok, de mi van abban az esetben ,ha a iparosnak van egy bejáratott helye,ahol ő rabatot/kedvezményt kap ,az legyen az iparos haszna,vagy adja grátisz oda a megrendelőnek?? Az iparos a saját idejáből , költségén szerzi be azt anyagot ,amivel ő jól tud dolgozni. Ha a megrendelő veszi (esetleg lényeges drágábban a barkácsosoktól) és valami tré minőséget ,akkor meg megy a bruszt és persze az iparos lesz a fekete ló , a megrendelő meg vagy 2x fizet(+ utánna járás) és ő érzi magát átverve.

Én pont ilyen munkákkal foglalkoztam 10 valahány évig. Valaki azt irta,hogy "felhígult" a szakma .Igen ez igaz, de nem az a baj,hogy autóvillamosságis épít be ajtót,hanem ,hogy ő ,vagy a fönöke , magasíven leszarja a minősége,csak a mennyiség /pénz érdekli.

A poszolónak: keressen másik céget, méretet tudja, érdeklődjön, legalább árajánlat szintig

Jimbo75 2012.05.25. 11:13:54

@Csokis: Ennyi. Vállalkozói szféra, ha esetleg kegyeskednek kijönni valamit megcsinálni, akkor is elkúrják, havernál csak négyszer kellett újrakezdeni az elbaszott szigetelést.
Rinyálni tudnak, hogy mennyi teher van rajtuk, a munka meg büdös, de valahogy mégsem Wartburggal jár egyik sem...

Trejo 2012.05.25. 11:16:06

Posztíró (Filléres Gábor) lenni nagyon hüje?
Szerinte megéri a vállalkozónak kimenni évente kétszer 1 db ablakot kicserélni?

svega 2012.05.25. 11:17:04

A kőműves az ilyen állatfajta.
Vagy mindent összevállal és nem csinálja meg, vagy egyszerűen a sokmilliós ügyre vár. De ahhoz nem az az út, hogy a kisebbeket nem csinálja meg, mert akkor nem lesz neve a piacon.
Velünk is bepróbálkozott egy. Félig elkészült, majd kibontott egy falat, feltámasztotta a tetőt ideiglenesen, majd közölte, hogy többet nem látjuk. Így egyszerűen. A helyi bíróság egész egyszerű eljárásban és idő alatt akkora kártérítést ítélt meg, hogy ma is fizeti. Minden kis hibát összeszedtünk, páran megtanúskodtuk, egy néhány fotó a hibákról és kész. Ez geciség?

Jimbo75 2012.05.25. 11:19:17

@svega:

Nem. Be kell szopatni az ilyen szar embereket, akkor hátha kikopnak a szakmából, és csak a normálisak maradnak.

ügyeske 2012.05.25. 11:28:16

a cég abból él hogy hétvégén nem dolgozik, illetve hogy egy kórháznál vagy felhőkarcolónál kisebb volumenű munkát nem vállal el, nehogy ráfizessen.

És vajon mit lép erre a KhonKurencia ?? -:)

DFK 2012.05.25. 11:35:05

Az az igazság, hogy az építőparban általában szar és nagyon szar alakok dolgoznak, vállalkoznak. Szar munkát giga nagy pénzért csinálnak.
Mi azt éltük meg, hogy, bocs egy millával elszámoltam az ajálatot, bocs nem néztem meg jól a rajzot, ez a fal jó lesz egy kicsit odébb is?, baj ha a hálószobában egy tartó oszlop kerül kábé oda, ahová az ágyat tervezték?
Tán ha százból egy ért a szakmájához. A legtöbb annyit se tud, amit egy 3 hetes csináld magad tanfolyamon meg lehet tanulni.
Na igen, és számlát egy se ad.

Sarkvideken · http://sarkvideken.blog.hu/ 2012.05.25. 11:35:46

ha valaki 1x szarik a fejedre keresel másikat. vállalkozó meg ne hitegessen, hanem mondja meg hogy kabbe, nem megyek ki egy ablakért.
nekem van egy bevált asztalosom, mindent megcsinál, kijön egy vacak párkányért is, ha nem ér rá hetekig akkor megmondja. több száz ropit hagytam már nála és a jövőben is csak vele dolgoztatok.
lehet picsogni meg lelkizni, ez üzlet. ha nincs a teszkóban kenyér akkor letáborozol a bejárat előtt vagy átsétálsz szembe az aldiba vagy mittudomén?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.05.25. 11:36:05

@Trejo: Én még akkor cseréltettem ablakot, amikor futott a szekér az építőiparban, és láthatóan akkor is megérte. Megvettem az ablakot (valójában 1 db, előregyártott, kétszárnyú erkélyajtót), megrendeltem ott rögtön a beépítést, egyeztettünk egy időpontt. Reggel megjelentek egy utánfutóval, rajta volt a két héttel korábban megvett ajtóm (addig a bolt tárolta), két faszi egy nap alatt kiszedte a régit, betette az újat, megcsinálta a párkányt, szegélyeket (ez volt az igazi meló, nem a berakás), délutánra kész lettek, fizettem, elmentek, régi ajtót, meg két vödör sittet vitték magukkal. Egy napi meló volt, amit nyilván betettek két nagyobb munka közé egy üres napjukba, és kaptak érte -emlékeim szerint- ketten kb. 50-60 rongyot. Egy évre rá velük cseréltettem két kisméretű fürdőszoba ablakot (60*90-es), azt is rendesen megcsinálták. Kijöttek, felmérték, mondtak egy árat, elfogadtam, kifizettem az előleget. Legyártották, kihozták, berakták, fizettem. Biztos lett volna olcsóbb is a piacon, csak ezek már bizonyítottak.

tede 2012.05.25. 11:43:20

lehet, hogy számlát akartál kérni. velem már fordult elő, hogy amikor bejelentettem a mesternek, hgoy az LTP miatt számla kell, akkor az addig készséges ember, szó szerint rámcsapta a kagylót a nem érek rá most mormogással együtt

de tény, hogy van ilyen, culágert nem kapni kisebb munkákra, inkább vedelik a munkanélküliek itt a faluban a sört a kocsmában és egymást szórakoztatják az óriási történetekkel, hogy ki mekkora király

ha mégis eljönne, akkor olyan horror összeget mond, hogy inkább kiveszek egy nap szabadságot és lerakom én a kerítés oszlopot vagy megcsinálom a hétvégén, valahogy szakítok rá időt

magyarország, így szeretlek

ismerős havi 120 nettót adott volna bébisitternek, igaz nem 8 órában, viszont bejelentve, hivatalosan

van legalább 4-500 munkanélküli a faluban, fele nő, fel olyan korosztály, akik szóba jöhetnek, de egyik sem vállalta mert reggel 7-től este 8-ig tartana a munka, akkor érnek haza pestről a szülők
de ez nem intenzív 13óra azért, a három gyerek már annyira nem kicsi, elvannak, a nagyobb már iskolás, azzal szinte semmi gond nincs
lehet napközben tévézni, netezni stb

azt hiszitek tolongtak a jelentkezők? a francokat, nagy kínkeservesen találtak egy félig-meddig rokont 2 faluval arrébb, aki bevállalta

amikor meghallották a zemberek, hogy este 8, akkor kiröhögték őket

csak azt nem értem, hogy több olyan családról tudok, ahol konkrétan már a hitelt nem bírják fizetni és a feleség otthon van, a gyerekek már nagyok, gyes nincs, munkanélküli segély sem, a sima segélyt meg a férj keresete miatt nem kaphatnak, de még ilyen helyzetben sem vállal el bármit, meg őt ne nézzék hülyének, hogy este 8-ig dolgozni fog

jó, nagyszerű, majd amikor jön a végrehajtó aztán mehet az utcára, akkor is ekkora mellénye legyen

oliba 2012.05.25. 11:48:03

A szarházi magyarok a büdös életben nem nevelődnek ki a kommunizmusban felszedett életvitelükből. Nem szeretnek dolgozni csak fetrengeni a sárban dagonyázni a mocsokban. Mindenki megbízhatatlan csaló hazug, itt felépíteni egy házat annyi macera mint egy normális országban egy várost, nem kell a munka senkinek csak a munkadíj inkább nem dolgoznak a magyarok ha valakit nem tudnak átbaszni inkább sírnak a kamerába ha jön a tv2 vagy az rtl klub...

ezért lettünk sereghajtók Európában!

Sokorai_Atala 2012.05.25. 11:49:24

Az a fő probléma, hogy lehet egy ablak, ajtó nem éri meg nekik, de szinte mindegyik a helyszíni (ingyenes) felmérést ígéri be és ezzel csalogatnak, mivel nem tudják előre, ha felveszik a telefont, hogy Béla bácsi hívja a hetedikről őket 1 db ablak kicserélésére vagy egy 8 lakás társaház megbízottja az összes nyílászáró cseréjére. Aztán, ha Béla bá volt, nem mennek oda és nem hívják vissza.

gnme 2012.05.25. 11:50:00

@ColT: egyáltalán nem ritka, hogy mindenért előre kérik az utalást, bevett gyakorlat az iparban a válság kirobbanása óta

sőt, bevett gyakorlat az is, hogy visszaba*ák a céget készpénz fizetősre az alapanyag ellátók (több évtizedes kapcsolat után)

a teljességgel kiszámíthatatlan alapanyagár ingadozások, főként emelkedések (+ 5-10% Stahlzuschlag már eleve beleépítve az árba, mint bizonytalansági tényező) illetve a kkv cégeket drámai mértékben terhelő járulék és adóterhek miatti sorozatos (belső kereslet hiányára részben visszavezethető) csődök az okok

ezek a termelő cégek,,

az "én állok a pult mögött eladok haszonnal" cégek meg más miatt döglődnek ,, (Mari néninek nincs pénze vásárolni, nem építenek irodaházakat nem kell a wc csésze stb.)

Don Quixote de la Ferko 2012.05.25. 11:56:55

@ColT:

"hanem egy cég, amit ha egy év múlva szétesik a cucc, szarrá perelhetek."

Naivitásod mulattató.

Don Quixote de la Ferko 2012.05.25. 11:58:44

@oliba:

Nem. Azért lettünk sereghajtók, mert ezeket a munkásokat amikor még komolyan vették a melót, nem fizették meg.

Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.05.25. 12:01:56

Menjünk ki egy ablakért? Ne viccelj! Majd ha az egész környék összes ablakát cseréltetni akarod, akkor igen, akkor örömmel megyünk!

élhetetlen 2012.05.25. 12:06:28

Ez a sztori se pro, se konra, egyszerűen csak érthetetlen. Pár éve, ez is kis munka volt, csak egy felhúzható szunyogháló. Internet, mester, jött, mért, mondtam, hogy fekete szunyogháló kellene (a tájékozatlanok kedvéért: a fehéren, ha kint süt a nap, nem látsz ki, a szürkén kicsit, a fekete pedig olyan, mintha ott sem lenne, egyszerű fényszórási kérdés), mondta, szerez.
Megbeszéltük, mikor hozza, előtte telefon, hogy mégse, mert már nem tudom, valami strájk volt, nem tud bejönni. Ok. Egy hét múlva újra bejelentett közlekedési probléma, nem baj, nem sürgős. A köv. időpontnál talán az volt, hogy a segédje előtte este lemondta a részvételt, majd hív. Itt már azt hittem, hogy etetnek, nem hívtam, nem hívott. Eltelt vagy fél év, kerestem másik céget, csak szürke anyaguk van, és "nem tudják, hol lehet feketét szerezni". Gondoltam egy merészet és nagyot, felhívtam az előző mestert, hogyha már nem csinálta meg, legalább mondja meg hol vette az anyagot. Döbbentem hallgattam a választ: Asszonyom, a szunyoghálója készen van. El kellett hinnem, ugyanis, ha ő fél évvel ezelőtt nem csinálja meg, "kidobja a munkát", akkor nulla a valószínűsége, hogy a méreteket egy cetlin megőrzi. Máig nem értem, hogy azok után, hogy legyártotta, miért nem ugrott neki mégegyszer a kiszállításnak. Mondtam, nekem mindegy, hogy ki csinálja, akkor hozza! Hozta. Igaz, hogy megint egyedül jött (segég sehol, de, úgy tűnt mégegyszer már nem akarta lemondani), és egy hármas tagozású 1,5 méteres ablakra egy ember nem tudja kívülre juttatni a merev keretet, de besegítettem. Mondom, nem értem. Anyagár, munka, mindent beletett, és hagyta volna elrohadni a műhely sarkában. Bocs azt még nem mondtam, hogy előleget nem kért.
A munka egyébként tökéletes, azóta is működik.

VinszentVega 2012.05.25. 12:09:18

@GamesBond:
Ha két melósnak egy ablakcserére rámegy egy nap, akkor az nagy szar, nem munkavégzés. Nálam panelban 4 "ablakot" cseréltek (2 szimpla, egy dupla franciaerkély-ablakot redőnnyel, és egy 2,6x3,5m-es erkélyfalat) és délután 1-kor készen voltak. Mentek tovább egy másik helyre, ahol két ablak + redőnyözés volt a munka. Igaz mondjuk nem 2-en voltak hanem 3-an, de nem is 9-kor álltak neki, és nem teszik le a lantot 16:00-kor.

oliba 2012.05.25. 12:15:48

@Don Quixote de la Ferko: jah és mert a múltban nem fizették meg őket most meg nem akarnak dolgozni csak vezérigazgatói fizetésért számla nélkül feketén... a tűzoltót a rendőrt a mentőst sem fizették meg sem a múltban sem a jelenben nekik sem kellene dolgozni úgy gondolod?

Don Quixote de la Ferko 2012.05.25. 12:23:06

@oliba:

Ja. Jól látod. Senki nincs megfizetve.

oliba 2012.05.25. 12:33:03

@Don Quixote de la Ferko: akkor már csak az a kérdés hogy miért nem akarnak rendesen tisztességesen dolgozni az emberek miért csak a svindli megy mindenhol? Nyilván ehhez szoktak hozzá és ezt mutatja nekik a politika is. Ez a cikk egy átlagos magyar esetről szól (sajnos) semmi kirívó nincs benne a magyar nép ilyen senkiházi szaralakokból áll, határon innen határon túl...

Terézágyú 2012.05.25. 12:34:46

Faluhelyen egy öregasszonyhoz nem megy ki senki, hogy a lecsúszott két cserepet megigazítsa a tetőn...
Mer az nem éri meg. Félórás munka? Kit érdekel. Igaz, hogy ezért is elkérnek egy ezrest, ami egy félóráért nem olyan rossz, de nem.

Ha kijön valaki, akkor a szomszéd utcából is kocsival jön természetesen (nem a szerszámok miatt, mert ide nem kell szerszám) stb. stb.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.05.25. 12:39:50

Épitőiparban dolgozom 15 éve.

És tényleg ez tapasztalható, a becsület totálisan kihalt a vállalkozókból.
Hazudoznak, lapitanak, mindent kitalálnak, ha valamit elbasztak, vagy elfelejtettek.

mekk-elek.blog.hu/2012/05/04/ajanlom_magamat_es_senki_mast

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.05.25. 12:48:02

Gondolom a válság miatt kirúgtak pár embert és most a maradékkal próbálják kielégíteni a rendelést.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.05.25. 12:54:31

@Kőmíves Kelemen: Az a gond, hogy ez a "megoldjuk okosba'" miatt van! A még olcsóbb céggel, számla nélkül dolgoztat mindenki. Utána meg nincs mit reklamálni.

beste 2012.05.25. 12:56:13

@Kőmíves Kelemen: legalább 2 éve óvatosan olvasom a blogodat, mert mindig hasizomlázat kapok a röhögástől :-)

Más. szerencsére csak félig van igazad. Ablakcsere nálunk: felhívtam a helyi vállalkozót, aki még azt is megkérdezte, hogy hány órakor jöjjön felmérni a terepet, hogy ne késsek el a munkahelyemről. Halálpontos érkezés, gyors felmérés, baromi korrekt (műszaki rajzzal, adatokkal) ellátott árajánlat 24 órán belül, beépítési határidő megjelölésével, mélen. Megrendeltem, átutaltam némi előleget. Az ígért X. napon 9 órakor jövünk című szöveget fenntartással kezeltem (van mesterember a családban, ismerem őket), de 9 óra előtt 5 perccel megérkeztek - az ígért napon. Beszerelték - sajnos 1 nap alatt nem végeztek, másnap vissza kellett jönniük. Mivel ismertem őket, kaptak egy lakáskulcsot, másnap arra mentem haza, hogy gyönyörűen befejezve, és ÖSSZETAKARÍTVA (kérték, hagyjak elöl a takarításhoz mindenféle eszközt.) Ja, és felhívott a főnökük, hogy nem kell kápé odaadni a maradék összeget, utaljam át nyugodtan. Természetesen a számlát is megkaptam. A beépítő fiúk nem fogadtak el zsebpénzt, csak kávét-teát - ja és "kocsival vagyunk, úgyhogy alkohol kizárva". Aztán a lányom valamit bénázott az egyik ablakkal (valami zsanér vagy mi a bánat kiakadt), szó nélkül kijöttek, helyrerakták, és "garanciális" felkiáltással egy fillért sem fogadtak el.
Szóval ilyen is létezik, azóta ajánlom őket minden ismerősömnek. Igen, itt Magyarhonban...

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.05.25. 12:58:00

@TrueY:
Mióta "hasit" a gyorsnaszád, kb megduplázódott a számla nélkül dolgoztatók száma.
Amikor Kuszaszem felemelte az ÁFÁ-t 27%-ra, érzehető volt a megrendelők részéről a kurvaanyázás. Nagyon-nagyon kevesen kérnek számlát bármiről is.
Addig nem is lesz változás, amig Marslakókra és stadionokra basszák el az adót.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.05.25. 13:01:05

@beste:
Mivel én épitész vagyok, elég sokan kérnek tőlem ajánlott szakikat. Össze is gyűjtöttem párat, de saját magukat kibasszák a listából a hülyeségük miatt... Mostanra elegem lett, én nem ajánlgatok senkit, mert rám vet rossz fényt.

(mindazonáltal tényleg vannak jó szakik, remélem ők maradnak talpon amig tart a válság)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.05.25. 13:02:05

Az építőipar az a műfaj, ahol a munkadíj a legdrágább. Egy másik ágazat sem bírja el, ha a munkadíj az alapanyag kétszerese. (mint pld egy burkolónál)

beste 2012.05.25. 13:09:25

@Kőmíves Kelemen: eddig mindenki, aki velük csináltatta meg a cseréket, visszahívott, hogy kösziszépen, tuti.
Igaz, itt vidéken az is pillanatok alatt elterjed, hogy kivel NEM szabad csináltatni. Pl. a tesót csak annak merem ajánlani, aki kurva kitartó és ráér, mert nekem is másfél éves marketing munkámba került, mire megcsinálta a kért munkát... :-)

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.05.25. 13:14:58

@élhetetlen: Hát miért nem kérdezte meg tőle, drága asszonyom?

sweety 2012.05.25. 13:16:08

Én decembertől februárig nem tudtam szerezni egy gázszerelőt. A kazánt kellett volna javítani. Az internetről az összes számot végighívtam amit találtam, ezek között volt jó néhány 0-24 órás is. Mindegyik lepattinott, nem ér rá címszóval. Aztán próbálkoztam apróhirdetésekből, ők vagy nem hívtak vissza, vagy eltűntek. Volt akivel már sikerült megbeszélni mikor jön ki, nem jött, nem is szólt hogy nem jön, én hiába próbáltam keresni többé nem vette föl nekem. Végül egy régi ismerőst sikerült előkotorni, aki eljött és megoldotta a gondot. Ugyanezek játszódtak le bennem, hogy mindenki csak sír hogy nincs pénz, de ha tudna keresni, mégsem kell. ezek szerint a gázosoknak is jól megy a bolt.

VT Man 2012.05.25. 13:16:20

@Kőmíves Kelemen:
"Amikor Kuszaszem felemelte az ÁFÁ-t 27%-ra, érzehető volt a megrendelők részéről a kurvaanyázás. Nagyon-nagyon kevesen kérnek számlát bármiről is."

Nem a 25->25% ÁFA emelés tesz be ennek, mert nem az a nagy adó.
Hanem az SZJA+járulékok együtt, plusz az ÁFA-val.

100 ezer Forintból jó ha nettó 30-40 ezer marad a munkásnak.

XCat 2012.05.25. 13:38:44

@promontor: Nem, ez a hülyebarom vásárló nem nézi meg, mit vesz, hanem ha joghirtra hasonlít, berakja a kosárba esete.

@ColT: A többségét később tudja meg/dönti el. Szerinted hogy nézne ki, hogy odamégy tárgyalni, és azt mondod a leenedó ügyfélnek, hogy "elnézést uram, Ön nyilvánvalóan debil. Szerintem nem fogja tudni kifizetni azt a baszakodást, amit ez nekem jelent. Nem vállalom."

@agresszív kismalac: Gyakorlatilag. Mióta nem lát, nem szól be, és nincs min veszekedni. :)

Szereti az epresvaníliástrutymót?

tocibacsi 2012.05.25. 13:43:30

Szerintem pedig a posztolónak van igaza, őszintén szólva baszok az építőiparos kommentelők véleményére... Ez kibaszottul nem anyagi kérdés. Ha nem éri meg, akkor oké, de tessék AZT mondani, hogy 1 ablakért nem megyünk, vagy tessék mondani egy összeget, amiért megéri... Még mindig jobb, ha azt gondolják a cégedről, hogy drága, mintsem azt, hogy tapló paraszt.

De mondok mást: 5 éve drájvitoltattuk az egész házat. Sok négyzetméter fal, sok millió forint. Az se éri meg? Kétlem. A munkát az kapta, akinek a képességei nem haladták meg az ímélre válaszolás szintjét és azt a mindösszesen 3 darab formai kérést teljesíteni tudta, amit kértem... Konkrét számok: 9-10 ajánlatkérés, 3 vagy 4 válasz, és ebből egyetlen cég volt képes pl. olyan bontásban megadni az árakat, ahogy kértem (gecire bonyolultat kértem: anyagköltség A és B verzióra, munkadíj). És nem, senki ne jöjjön azzal, hogy attól függ... A hülye ügyfél első körben arra kíváncsi, hogy hány nulla van az összeg végén, nem pedig arra, hogy hány dübel kell négyzetméterenként és esetleg akkor 10 ezerrel több... 500 ezer, 1 millió, 2 millió, 5 millió?! Szóval erre 1 cég volt képes. Ugyanez a cég volt az, aki amúgy 1 órán belül telefonon jelentkezett. És ne, senki ne jöjjön azzal sem, h maszek meg nincs iroda, meg lófasz. Ez a csávó is az állványon lógva hívott. És gyors, pontos munkát végeztek.

Ugyanez igaz a kertrendezésre, burkolásra, asztalos munkákra, satöbbi... Fel kéne ébredni, 2012-ben az ember nem fog leülni az aranyoldalak mellé és végigtelefonálni 35 embert sablon szöveggel. Körímél oszt jónapot. Ezzel az erővel kompletten fölösleges honlapot csináltatni, ha aztán se nem frissítik, se nem válaszolnak.

Terézágyú 2012.05.25. 13:50:51

Emlékeztek a Monty Pythonban volt egy jelent, hogy mindenki szupermen volt. Az utcán mindenki kívül hordta az alsógatyáját, és piros-kékben volt.

És akkor megjelent...! A Biciklijavító! A sok szupermen ámuldozott, hogy nahát, nézzétek, ott megy a biciklijavító, éppen megy biciklit javítani...!

Nálunk is van valami ilyesmi van. Egyszerűen egy normális mesterembert nem találni...

XCat 2012.05.25. 13:52:43

@Terézágyú: Én ezt nem láttam. Melyik filmben volt?

XCat 2012.05.25. 14:03:59

@Terézágyú: @atpijkamo: Köszi. Nem is tudtam, hogy van sorozat belőle.
De ez már túlangol nekem.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.25. 14:13:40

@PlastiCat: Figyej, kedves, a link amit írtam, magyar felirattal van.

Vagy a humor túl angolos neked?

Ezeket akkor se hagyd ki:
www.youtube.com/watch?v=XFbEGH_Y6E4

www.youtube.com/watch?v=QlK-SBSput4

XCat 2012.05.25. 14:22:50

@atpijkamo: Látod, ez már annyira jó, hogy én nem is értem.

Don Quixote de la Ferko 2012.05.25. 14:49:02

@oliba:
Mindenki a saját környezete, életfelfogása alapján ítéli meg a világot.
Ha a környezetedben a "magyar nép ilyen senkiházi szaralakokból áll", azért nem más a hibás. Próbálj meg kiszakadni belőle. Tanulni, dolgozni, merni jobban élni, oszt jobb lesz az életed.

Ez ennyire egyszerű.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.05.25. 14:56:06

Azt, hogy a kék norvég szeret a hátán pihenni, már a hatéves lányom is tudja. A kék norvégnek ez az alapvető jellemzője.

cseresznyepaprika 2012.05.25. 15:13:08

Azért Gáborunk teljes és valódi nevére is kíváncsi lennék... sjhgrliwg kft és Gábor. Vagy Géza. Vagy Ilona.

élhetetlen 2012.05.25. 17:02:59

@agresszív kismalac: Még nehezítenem kellett volna a helyzetet? Örültem, hogy megoldódott. Nem panaszkodtam, csak elmeséltem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.05.25. 19:11:16

@Xezs: LUL.

@PlastiCat: De akkor miért nem mondja meg, hogy nem tudja vállalni, miért faszkodik, hogy nem hív vissza?

@Don Quixote de la Ferko: Még mindig könnyebb egy sok éve létező céggel szarakodni, mint egy emberrel, akit vagy megtalálnak, vagy nem.

@gnme: Sírás-rívás, kockázatkerülés. Ha szarul menne, nem lenne csillivilli bömbije a tlajnak.

@Csokis: Rossz neki :(

XCat 2012.05.25. 19:20:13

@ColT: Hogy a kis lelkedet kímélje. Meg persze önmagát a felesleges pattogástól.

XCat 2012.05.25. 19:22:20

@ColT: " Ha szarul menne, nem lenne csillivilli bömbije a tlajnak." Náluk az munkaeszköz. :) Egyik ismerős azon panaszkodott, hogy nem tudja cserélni az audiját (ritkagyönyörű kocsi volt egyébként, kategórián belül is), és már kinézik, mert 3 éve azzal jár, hogy fog így jó üzleteket kapni.

GamesBond 2012.05.25. 21:10:58

@PlastiCat: "Egyik ismerős azon panaszkodott, hogy nem tudja cserélni az audiját (ritkagyönyörű kocsi volt egyébként, kategórián belül is), és már kinézik, mert 3 éve azzal jár, hogy fog így jó üzleteket kapni. "

Mert buzi...
Aztán az ilyen megrendel tőlem 2 milláért árút és nem tudja kifizetni, vagy egyszerűen csak jön kölcsönkérni. Amikor elsőre találkozunk és sok éves de jó állapotú autóval érkezem akkor meg lenéz... de már megtanultam bánni ezekkel az emberekkel is.
Magamutogató gyökerek, a látszat a lényeg anyagi tartalék meg sehol. Na ezek mennek első körben a levesbe amikor van egy ki nem fizetett munka vagy csendesebb időszak kevesebb bevétellel...

XCat 2012.05.25. 21:19:41

@GamesBond: Naigen, egy ügyfélkörváltással szerintem is többre ment volna. Amúgy normális a srác, én meg akkor egyszer sajnáltam életemben, hogy nem tudom megvenni a kocsiját.

pitaa 2012.05.26. 14:01:07

kb azon 10 ember közé tartozok, akik tavaly ebben az országban házat mertek építtetni, és ugyanazok a tapasztalataim, mint a posztolónak. rengeteg hazudozó, eltünedező, árajánlatot adni képtelen, hónapos (mit hónapos, fél éves) késésekbe belecsúszó melóssal találkoztam. a legfelháborítóbb, hogy neked kell állandóan utánuk rohangálni meg könyörögni, hogy haladjanak a melóval, kivéve persze végén a fizetést, az mindig sürgős... szarjanak sünt :D

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.05.26. 16:38:30

@Kőmíves Kelemen: "Amikor Kuszaszem felemelte az ÁFÁ-t 27%-ra, "
Nehogy már erre a 2%-ra fogjuk! A 25%-ot értem, a 2%-t nem. :)

"érzehető volt a megrendelők részéről a kurvaanyázás. Nagyon-nagyon kevesen kérnek számlát bármiről is."
Ja. Utána meg érvényesítsd a garanciát!

"Addig nem is lesz változás, amig Marslakókra és stadionokra basszák el az adót."
Na ennek semmi köze nincs ehhez! Ez nálunk népszokás. Már évszázadok óta!. L. Móricz: Rokonok! A mutyi nem hal ki. Annyi változás történt, hogy ork bán az összes többi pártot kizárta a mutyiból és államosította!

Xezs 2012.05.28. 22:26:48

@beste: Ez valami nagyobb cég lehetett, legalábbis én azt tapasztaltam, hogy ezek szoktak ilyen precízen eljárni. Az egyéni vállalkozóktól szoktam általában agyfaszt kapni.

Csucsuksfc 2012.05.29. 13:38:13

Én ablakcsere ügyben írtam vagy 5 cégnek, akik hirdetik magukat: az ötből 2 méltatott válaszra a maradék 3 nem. A nem válaszolókból az egyik a veresi újságban főoldalon hirdeti magát, gondolom nem olcsón, de a megadott telefonon sem sikerült őket elérnem (emailre meg ugye nem is válaszolnak). Csurig vanak pénzzel, nem kell nekik a meló valószínűleg...

joczy 2012.09.09. 20:29:06

Hello.
Csőszerelőként van egy Kft-m Budapesten.
Munkadíj: Br.: 10 e ft-ból nettó 3 e ft marad kb.hónap végén a cégnek. Ez nem a fizetésem. Nem sírás inkább fogadják el ténynek.
Rengeteg munkám van senkit nem ajánlok magam helyett mert minden csőszerelő ismerősömben csalódtam már. Én 2. éve nem hírdetek, ajánlásokból dolgozom. Minden munkánál a tulajdonossal van egy reménytelen harcom a bizalomért, de aki nagyon makacs annak nem vagyok hajlandó dolgozni, mert a bizalom nélkül semmit nem ér a munkavégzés. Botrányosak a megrendelők 50%-a. A legrendesebben a sima kétkezi melósok aki hasonló cipőben járnak vagy azok a nyugdíjasok akiknek nincsenek problémáik. Egy fontos dolog van. És akkor van munka. Nem szabad hazudni, amit elvállal az ember azt meg kell csinálni.
süti beállítások módosítása