Tékozló Homár

Kétszázezres büntetés megrongált villanyóra miatt

2012.05.29. 13:18 | jackyll | 346 komment

Pj1967 saját kárán tanulta meg, hogy a villanyórát a fogyasztónak kötelessége napi 24 órán keresztül védenie, vagy különben. Ennél különösebb, hogy a rutinellenőrzést az EDF-DÉMÁSZ-nál egy számítógép sorsolta.

Kérem álljon fel mindenki, akinek villanyórája mások által hozzáférhető helyen, például egy társasház lépcsőházában található! Most üljenek le azok, akik tudják, hány zárópecsétnek és plombának kell lenni egy villanyórán! Most azok üljenek le, akik ezeknek a pecséteknek és plombáknak meglétét és ép voltát napi/heti/havi rendszerességgel ellenőrzik is - ha valaki még állna, akkor a következő székre rogyó csoport legyen azoké, akik tudják, hogy áramszolgáltatójuk a szerződésben valahol elrejtve leszögezi, hogy ha a villanyóra megrongálását nem a tulajdonos fedezi fel és jelenti be, hanem ellenőrzéskor derül erre fény, akkor ez szerződésszegésnek minősül, és szárezres nagyságrendű kötbérfizetésre kötelezheti őket a szolgáltató. Nos, velem pontosan ez történt: albérlőknek kiadott lakásom villanyóráját vandálok rongálták meg lépcsőházunkban, letépve a fent említett zárópecsétek és plombák javát.

Hogy ez miként derült ki az EDF-DÉMÁSZ számára, az külön történet, ami újabb, jóval súlyosabb kérdéseket vet fel: elmondásuk szerint lakásom ellenőrzését egy számítógépes program véletlenszerűen rendelte el, és láss csodát! Az ellenőrzés során a plombák többsége hiányzott is! Meg is lehetett legott az eljárást indítani, aminek a végén közel kétszázezres, szerződésszegés miatti kötbér megállapítás várt - de persze élhetek méltányossági kérelemmel, amit vagy figyelembe vesznek, vagy nem, aztán marad a pereskedés.
 
Amikor az EDF-DÉMÁSZ képviselőjének felhívtam a figyelmét arra, hogy ez a "véletlenszerűen kisorsolt biztos befutó" több, mint gyanús, és mikor felvetettem a kérdést, miszerint nem a kedves kollégái tépték-e le szándékosan a plombákat, a láthatóan zavarba jött képviselő csak annyit bírt kinyögni, hogy "nem vagyunk mi erre rászorulva". További kérdésemre, miszerint az órák rongálás elleni védelmét nem a szolgáltatónak lenne-e kötelessége zárható szekrényekkel megoldani, "ez nem mi dolgunk" választ adott.
 
Az eset után tettem persze rendőrségi feljelentést, de erősen kétlem, hogy a nyomozó hatóság bekérné ezeknek a "kisorsolt rendkívüli ellenőrzéseknek" az adatait...
 
A hab a tortán ezek után annyi, hogy társasházunk közös képviselője az EDF-DÉMÁSZ-al történt többszöri egyeztetés után feladta a zárható villanyóra-szekrény ötletét, mivel ennek elkészítése a szolgáltató rendelkezéseinek betartása mellett jelenleg lehetetlen - ezt a tényt magam nem ellenőriztem, de a szolgáltató hozzáállását ismerve nagyon is elképzelhetőnek tartom.
 
A levél elején leírt testedzés eredményeképp állva maradtakat pedig kérem, nagyon figyeljenek minden szabadon hozzáférhető mérőóra összes zárópecsétjére, plombájára, matricájára, mivel odakint úgy fest, vadászat folyik - és mi vagyunk a célpont..

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

XCat 2012.05.29. 21:48:05

@Kellemes Zérókomponista: Kommandóskutyákat nem kell bejelenteni, meg engedélyeztetni, meg akármivan_pl.özv.Pocsoláknépincsijeszéjjeltépiaszomszédcsirkét_tégedfognakbasztatni, meg ilyenek?

XCat 2012.05.29. 21:49:50

@tükörfúró: Dehogynem, okádhatnékod volt. Én meg visszanyomtam a pofádba. Más nem történt. :)

hotredchili 2012.05.29. 21:50:41

@Kellemes Zérókomponista: Hát elhiheted, nekem sem szép dolgok jutottak eszembe. Mondjuk az utcánkban hat ház van ugyanazon a számon ,némelyik betűvel megkülönböztetve,( az enyém is),de építés időrendje szerint, nem pedig ahogy egymás után következnek. Szerintem te sem a gondolatmenetével lennél elfoglalva, ha a gázvezetékedet nyiszálnák a februári alkonyatban, hanem telefonálnál ide-oda és csak utána könyvelnéd el, hogy már megint lúzer voltál. Vagy csak én???

tükörfúró 2012.05.29. 21:52:13

@Kellemes Zérókomponista: Ha egy ilyen eset lenne, akkor bizarr lenne, csakhogy mostanság elég rákeresni, 10ezrével vannak ilyen esetek éves szinten, szinte minden szolgáltatónál

100milliokat ha nem milliárdokat szednek be semmiről sem tudo ártatlan emberekröl, ugymod a veszteségeik, állítólag ellopott szolgáltatásuk "kompenzálására"

namost az már csak a mennyiség miatt is vagy mese habbal (99,99%) vagy nagyrésze IPARI fogyasztók umbuldája, akik nem kilo, de megawattszám használnak áramot, és nem egy játékvillanyóra hanem sokkal durvább technika méri roppant primitiv "védelemmel", kb aki nem látott még villanyvasalót nem tudja megbuherálni, h akarja..

fda 2012.05.29. 21:52:23

Egy picit próbáljuk megérteni a másik oldalt is. Volt egy kollégám, aki az ÉMÁSZhoz ment át dolgozni. Egyszer azt mondta, hogy 10 és 20 % között ingadozik az ellenőrzéseken fennakadó LOPÁSOK száma. Nem ilyen vacak leszakított plomba, hanem olyan, amikor szétszedés után nyilvánvaló, hogy leágazást készítettek az óra elé. Na ezért kötekednek, és hiába nézel te vagy én becsületes arccal, ők maguk anyagi érdekét védik. Ami meg az ember saját portáján vagy házában van, azért miért az áramszolgáltató lenne a felelős. Be kell zárni a lépcsőházat. Persze nem könnyű 5-10-20 családnak ilyenekben egyetérteni, megegyezni, és egymásban megbízni, de ez baromira nem a szolgáltató gondja

XCat 2012.05.29. 21:55:34

@fda: És ezek után miért higgyem el nekik, hogy nem ők rakták oda azt a leágazást, és nem egyeztek meg a tolvajjal felesben? :)

XCat 2012.05.29. 21:57:06

@fda: "de ez baromira nem a szolgáltató gondja" A szolgáltató gondja az lenne, hogy tisztességes embereket tartson, és ha valamelyikről kiderül hogy mégsem az, azt úgy megbaszni, hogy a lába sem érje a földet, aztán lecsukatni. A vezetésnek meg lemondani.

Ezt meg ugye nem teszi meg.

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.05.29. 21:58:20

@Kellemes Zérókomponista: Bejelentette a szarházi, hogy állandó adók jönnek a válságadók helyett, akkor minek is a konzultációs blöff levél?
Amikor bevezette miért nem kérdezte a népet, most mikor megint hazugságon fogják mert 3 év múltán nem vezeti ki, rátolja a népre.
Ember, polgár térj észhez!

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.05.29. 21:59:29

@tükörfúró: mongyuk nem azér, hogy a Xezs gyereket védjem, de:
1) te is hőzönx
2) nembiztos, hogy nem látja, ő csupán az elmúlt életéből hozott (na jó, idecitált) egy páldát, hogy hozzá tudjon szólni, kommunikálni kicsit.
Én ezt látom a dologban. További éleslátásairól nem szól a fáma, ami persze nem zárja ki, hogy pont rátapintottál a igasságra. Nem tudhassuk, ennyi a lényege.

@PlastiCat: nem fogja széttépni, mer' a tulajdonos nem KelemenenAnna. Ennyire egyszerű. Igazából magánszemély részire a kutyaiskolának is csak akkor van értelme, ha az arányok megfelelők. 'zebet nem beadjuk valahova, hogyaztán onnan jóóokosan kijöjjön. Közösen, lépcsőfokonként, a gazdájával együtt, a gazdájától! tanul, mind szorosabb bizalmi és egyöttműködési szálakat szövögetve. Nagyotmondók, nagykutyatartók, keményállatok, édibédi kutyaimádók ezt valahogy rendre kifelejtik az egyenletből! Jó, palotapincsibe nyilván nem kell nagy pszichikai erőforrásokat ölni. Azért térek ki erre, mert rengeteg az igénytelen, nemtörődöm kutyatartó, ezért annyi a folyamatos csaholás (ahelyett, hogy csak akkor jelezne amikor tényleg kell), ezért annyi a (látszólag) oktalan kutyatámadás is. Egyszóval: felelős nevelés, felelős kutyatartás. Mily ismeretlen csengésű szókapcsolatok...:S

fda 2012.05.29. 21:59:52

@PlastiCat: Egyszer becsöngettek hozzám is, hogy ellenőriznek. Leszedték a plombákat, és utána a falról a teljes mérőórát, hogy a kábelezését megnézzék. Előtte felhívták a figyelmemet, hogy nézhetem. Mindent rendben találtak, és látszott rajta hogy nem először szed szét ilyet - 10 perc múlva minden a régi állapotában volt, új plombákkal. Adtak erről nekem is egy másolatot a jegyzőkönyvből, és szép napot kívántak. Ennyi.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.05.29. 22:01:59

@Kellemes Zérókomponista: Leggyakrabban kocsival, a múlt vasárnap, 20-án kisbusszal (és gyalog ismét a pincesoron), de jártam már ott stoppal és 4-es MKV-busszal is. Amit ott nem lehet Közép-Európáról megtudni, azt nem is érdemes.

fda 2012.05.29. 22:02:33

@PlastiCat: "A szolgáltató gondja az lenne, hogy tisztességes embereket tartson, ... Ezt meg ugye nem teszi meg."

Nem érzed úgy, hogy ezzel valakiket megsértettél, márpedig teljesen alaptalanul?

Milyen jogon mondtad ki ebben a történetben, hogy a szolgáltató valamely emberei (vagy talán mind?) becstelen?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.05.29. 22:03:47

@Kellemes Zérókomponista: Ja igen! A vérebek rohadt jó szaglású, hangosan ugató, de alapvetően szelíd, barátságos kutyák.

XCat 2012.05.29. 22:04:05

@Kellemes Zérókomponista: "'zebet nem beadjuk valahova, hogyaztán onnan jóóokosan kijöjjön. "

Nem hát. Nem gyerek az. :D
A kutya egyébként manapság a dísztárgy, és a mászkáló plüssállat között van. Esze nem kell hogy legyen. Gazdi tózse.

@fda: Engem meg meg akartak büntetni 140 ezerre, mert felfedezték, hogy meg van karcolva az óra, amit ők pakoltak fel oda megkarcolva, nekem meg eszembe sem jutott, hogy lefényképezzem + aláírassam velük. Akkoriban ennek még nem volt divatja.
Egy olyan szemtelen nyikhaj pattogott, hogy azt hittem, ott pofozom fel.
Tehát a tetves csaló kurva anyjukat.

tükörfúró 2012.05.29. 22:04:27

@fda: ez már a leágazástol 100% mese, ezt ugyanis NEM kapják el óra leszedéskor, CSAK falbontással, nyilván hülye állat aki az órátol ágaztat, ha utánna ugyis észrevétlenül (árulkodó "nyomok nélkül") kábeleznie kell

na ennyi értelme van a plombáiknak, meg az összes körülötte folyó xarnak, semmi, egy nagy lehuzás az egész

olyan tipikusan "ráhuzzuk a vizeslepedőt random 1000 balekra" magyar módon, mint a 40es tábla nyilt uton 20km-en át, és mögötte bokorban a zsaru "védi a közrendet", meg a többi sok-sok rengeteg hétköznapi szemétség

igazságos 2012.05.29. 22:05:03

@fda: hát igen, de te se tudod azt állítani, hogy tényleg tisztességes, úgyhogy kvittek vagytok. Mert te meg milyen alapon gondolod azt, hogy a szolgáltató tisztességes, holott profitra törekszik?

Xezs 2012.05.29. 22:05:37

@tükörfúró: Magasról le van szarva, hogy eszik-e vagy sem. A szolgáltató nem szociális intézmény, ha nincs pénze áramra akkor ne fogyasszon, meg bassza ki az 50 éves ruszki tévéjét ami fél Paksot lezabálja a Barátok Közt alatt.

Ha mindig mindenkit megsajnálna egy szolgáltató, húzhatná le a rolót, akkor meg a többi hőzöngene (te is), hogy már meg senki sem szolgáltat.

Úgy bírom mikor a neten keresztül mindenki sajnál mindenkit. Boruljatok össze és sírjatok.

XCat 2012.05.29. 22:07:08

@fda: Nem. És te nem érzed úgy, hogy teljesen alaptalanul véded a mundér becsületét, nyilvánvalóan alaptalan követeléseket beállítva valósnak?

"Milyen jogon mondtad ki ebben a történetben, hogy a szolgáltató valamely emberei (vagy talán mind?) becstelen?"

Nem ebben a történetben mondtam ki, hanem általában. Méghozzá daját tapasztalatból. És a szemetekbe is megmondtam.
De pofán is rúglak mellé személyesen téged az összes többi díszféreg helyett is, ha úgy érzed, hogy további nyomatékosításra van szükséged.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.05.29. 22:08:22

@tükörfúró: Pár éve Debrecenben, az "olajos negyedben" (Nyulas) úgy csökkentették le teljesen az áramlopást, hogy megnézték, mely villáknál van fűtött kocsibejáró a SUVok alatt, és télen is üzemelő fűtött úszómedence.

XCat 2012.05.29. 22:08:43

@PlastiCat: *saját.

@fda:
Belőlem élsz te tetű, neked ne önérzeted legyen, hanem takarodjál el valami agymosásra, ahol kivakarják belőled ezt a kibaszott tolvastempót, meg azt, hogy utána még a pofád is nagy legyen, te utolsó rohadt szarsenki, te.

igazságos 2012.05.29. 22:09:50

@Xezs: hidd el, ezek tudják, hogy kell a nagy harcikutyákat is ártalmatlanítani, ők ki vannak tanítva, mikor mit, hogy kell minden betörésnél.

Akiket elkapnak, na azok a pancserek, meg először csinálnak ilyet, meg azok, akikkel elvitetik a balhét.

XCat 2012.05.29. 22:10:21

@Xezs: Jó, most azért ne kiáltsuk már ki ezeket a geciszökevényeket az erény meg a tulajdonvédelem bajnokainak.

Fea 2012.05.29. 22:10:34

na ez így ebben a formában bittosnem. Pont most kaptuk vissza a választ a keresztapum helyett írt dörgedelmes levélre Eonéktól. És ott ráadásul más nem is férhet a mérőhöz. Ha még az is bejön, mint körülmény, akkor főleg spuri a Magyar Energiahivatalhoz, mivel ilyen ügyekben ők a fogyasztóvédelem.

Nálunk csak a mérőcserét akarták kiszámlázni rongált plomba miatt (büntetés szerencsére eszükbe se jutott), és még arról is sikerült meggyőzni őket, hogy nem mi voltunk, szóval csak nem kéne. Úgyhogy ez nagyon nem reális nekem, mint végeredmény - a szolgáltatókból persze kinézek bármit, de ne hagyd ott veszni az ügyet, kedves-kedvetlen posztoló!

XCat 2012.05.29. 22:11:48

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Hagyd a picsába, nyilván jattot kap belőle... és még a kezét sem kell bemocskolnia. Csak a pofáját tanulná meg befogni, amikor kell.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.05.29. 22:12:32

@Ne küld vissza a konzultációs,"adatgyűjtő" levelet: észhön' vagyok térve és nem kapok agyvérzést! Micsoda együttállás már, nem? Én is ugyanitt élek ahol te, ne hidd, hogy engem nem érint. Inkább örülj neki, hogy átlátod a böfföt, csomó dolognak elibe tudsz menni az életben, ha ez így van. Mondjuk ennek nem. Feleslegesen ölsz energiát ebbe

@hotredchili: zemberek előszeretettel plántálják a másikba, hogy lúzer. Nem kell bedőlni. Biztosan ugyanígy járok el.

@fda: "azért miért az áramszolgáltató lenne a felelős"
A leolvasóállomástól (az állomást (órát) is beleértve) a szolgáltató tulajdonáról beszélünk!

igazságos 2012.05.29. 22:13:17

@PlastiCat: szerintem már fáradt vagy, húzz inkább aludni, ha ilyen kis sz@rrágók kikészítenek. Ne hagyd ám, hadd legyen el magával.

Xezs 2012.05.29. 22:14:01

@igazságos: Akkor gázpisztolyt vegyél meg gumilövedékest - ez utóbbit szigorúan csak lakáson belülre, előbbit pedig kívülre. Ha ez sem fekszik akkor nem tudok mást ajánlani, gyújtsd fel a kertedet, de csak akkor, amikor ők épp dézsmálgatják :)

@PlastiCat: Nem róluk van szó, hanem azokról, akik szociális intézménynek nézik a közműszolgáltatókat, meg játsszák az elesettet meg a bénát, úgy téve, mintha ez mindenkit kurvára érdekelne. Az önsajnáltatást én baszottul nem csípem.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.29. 22:14:01

@fda: egy lepcsohazat nem lehet bezarni
csaladi haznal OK, ha gon van tuti a lako a hunyo, de az ilyne lepcsohazi villanyorakat tegye biztonsagossa a szolgaltato, mert az O erdeke, hogy ne lopjka az aramot, masreszt megvedi azt akibol el
nem hiszem el , hogy nem lehet megbonthatatlan villanyorat csinalni, kinyitjak, buheraljak
letilt
ja hogy be kene fektetni
hat addig mig nem, ne buntessenek
a feltoltos villanyorat mar ismerik, a letiltosat nem
hmm

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.05.29. 22:14:22

@PlastiCat: Hagyjad, Imre!
(Szerintem - a stílusa alapján - még szcinti is.)
@Xezs: Azért az is jelzésértékű, hogy - szemben a gázszolgáltatókkal - a villamos kartell nagyon nem akarja támogatni az előre fizetős órák elterjedését. Elvégre a pazarlásból származik az extraprofit.

igazságos 2012.05.29. 22:17:57

@Xezs: ez jó ötlet, köszi, hátha még egyszer bejön!

Mentem én is Dr. Who-t nézni, angolt tanulok belőle. Talán megmentenek az áramszolgáltatós és eperlopkodós szörnyektől.

XCat 2012.05.29. 22:18:10

@igazságos: Kösz, de reggelig megint nem fogok. :D Amúgy tényleg.

Ki nem készített, csak ilyenkor tök jó hogy el tudom mondani amit akkor kellett volna, és csak részben sikerült. A köcsögje meg kénytelen elolvasni. :)

XCat 2012.05.29. 22:19:19

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: A szcintiket csípem egyébként. Igaz akikkel eddig összeakartam, az mind utolsó köcsög volt, de úgy döntöttem, hogy azok selejt szcintik.
Az elgondolás jó, meg a technikáik is.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.05.29. 22:19:30

@hagyma: Amióta "privatizálták" (szarért-húgyért elkótyavetyélték nemzetközi szélhámosoknak és más országok állami vállalatainak) az áramszolgáltatást, azóta még a villanykarókat sem akarják kicserélni, aztán valamelyik télen pár harkály meg pár centi hó miatt egész megyék borultak sötétbe.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.29. 22:21:09

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: nem lep meg
mint mondtam itt is siman megoldhato lenne az egesz biztonsag, ha lenne ra szandek

fda 2012.05.29. 22:24:45

@igazságos: "hát igen, de te se tudod azt állítani, hogy tényleg tisztességes"

Persze, ezért is nem mondtam ilyet. Csak szóvá tettem, hogy ne mondjuk becstelennek, akiről nem tudjuk.

@PlastiCat. Nem úgy volt, hogy a trollokat moderálják? Anyád meglátná miket írogatsz, jól felpofozna.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.05.29. 22:26:42

@igazságos: miért, tisztességesen nem lehet profitra törekedni?

fda 2012.05.29. 22:30:08

@tükörfúró: "CSAK falbontással, nyilván hülye állat aki az órátol ágaztat"

Igaz, csak úgy azért nehéz az ellenőrzést is csinálni, hogy a falat is szétvernék sugárirányba, mondjuk 10 méteren:-)

Nem mondtam az előbb, de inkább érdemes műszerrel ellenőrizni, van-e valami a kábelen - sok érdekes dolgot ki lehet ám mérni, ha valaki ért hozzá. Na vannak műszereik az ellenőröknek is :-)

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.05.29. 22:31:51

@PlastiCat: "Az elgondolás jó, meg a technikáik is."
Ezt kifejthetnéd.. kezdek tőled megijedni.

XCat 2012.05.29. 22:33:17

@fda: A tiéd persze nem, mert nálatok a családban van a tolvajtempó, mi? Hogy nyeltek volna le idejében.. meg ne merj szólalni, te féreg.

XCat 2012.05.29. 22:35:33

@Kellemes Zérókomponista: Nézz utána, mit csinálnak, miből indult, merre haladt... stb.
Rengeteg infó van róluk.

clsdclsd 2012.05.29. 22:36:46

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: "Azért az is jelzésértékű, hogy a villamos kartell nagyon nem akarja támogatni az előre fizetős órák elterjedését." Milyen igaz, én fizettem is volna, hogy digitálisra cseréljék az órát - mert kisebb, kevésbé sérülékeny, nehezebben buherálható így nehezebben vádolnak majd meg alaptalanul legközelebb áramlopással, a válasz az volt, hogy olyan csak prepaid kostrukcióban elérhető, az meg csak a notórius nemfizetőknek jár. Kabaré.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.05.29. 22:41:50

@PlastiCat: hát én ezt már elég mélyen kitanulmányoztam.. pont ugyanazért amiért az MLM-et is. Nélküled nem fog menni, ugyanis a te meglátásaid érdekelnének.

XCat 2012.05.29. 22:43:51

@Kellemes Zérókomponista: Privátban esetleg. :D De lehet hogy úgy sem. Majd gondolkodom rajta.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.29. 22:44:42

@clsdclsd: nekem ne tegyenek fel prepaidot
tegyek biztonsagossa az orat /az/
es olvassak havonta /olvassak/
tehat havonta ellenorzik is
/ ja hogy ez a ceg + jarulekos koltsegei lennenek,, bocs ezzel jar/
annyit fizetek amennyit havonta fogyasztok
/ja hogy lenne ra munkaero is otthon, aki penzt keresne vele/
nem szamit
es nem, nem kene emelni az aramdijat, hanem kisebb lenne a haszon, nagyobb a biztonsag

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.29. 22:48:13

otthon lehet azt valasztani, hogy havonta olvassak a villanyorat?

clsdclsd 2012.05.29. 22:55:43

@hagyma: engem sem a prepaid érdekelt, hanem a kisebb, korszerűbb és biztonságosabb óra. Egyébként "önbevallásos" alapon fizethetsz a havi fogyasztás után, de csak évente egyszer olvasnak. Őszintén szólva nehezen tudom elképzelni, hogy a 100 éves konstrukciójú elektomechanikus óra olcsóbb lenne, mint a digitális, szóval tényleg nem értem, miért nem térnek rá át.

Xezs 2012.05.29. 22:56:35

@PlastiCat: Az elejétől fogva átbaszás volt. Lelkibeteg és ingatag embereket húznak csőbe, sosem szólt másról.

XCat 2012.05.29. 22:59:55

@Xezs: Ez bonyolultabb ennél. Elron sokmindenről sokat tudott... aztán elbaszta, de erről is megoszlanak a vélemények.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.29. 23:09:23

@clsdclsd: az orakorszerusitessel egyetertek, tovabbra sem ertem miert nem olvasnak havonta, mint regen es mint itt....
vagyis kezdem erteni, lehet buntetni, lehet tobb hasznot hajtani ha megsporolom a munkabereket
\nalunk kemenyen jon havonta a szamla, grafikonnal stb
en dolgozzak a hasznukert es en diktaljam be az oraallast?
muhhahaha

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.05.29. 23:13:04

Dehogy baszta el. Anyagilag nem. Ez a sokmindenről sokmindent elég misztikus. Hol egy fal, amit megérinthetnék??;)

XCat 2012.05.29. 23:18:04

@Kellemes Zérókomponista: Az anyagilag tökmindegy. Nem arról szól. A vicc, hogy még most sem. :)

SZDSZPistike 2012.05.29. 23:20:44

OV újabb hazugsága.

Egyszer már TV műsor is foglalkozott ezzel a céggel, hogy ráolvassa az ügyfelekre a csalást, mert akkor megy a több százezres csekk,és egyetlen egy érved nincs a védekezésre, ha mondjuk letépi a jó ember a plombádat, vagy kocsiban mellé rak egy mágnest...

Na ekkor megígérte a kormány, hogy olyat tesznek, ne csalhasson az áramszolgáltató többet!!!

De látom, még mindig ugyanaz a történet forog a vásznon.

mangalor 2012.05.29. 23:25:09

Nem olvastam végig az összes hozzászólást, de így is szerencsés kivételnek érzem magam. Jött a csóka az éves leolvasásra (fénykép készítés), észre vette, hogy az egyik plomba leesett (meg is találtuk a fűben), a másik kezdett elrohadni már, de még benne volt (szabadon áll, családi ház). Mondta, hogy jelentsem be, mielőtt leadja a képeket, mert meggyaknak, ha bent veszik észre (egyébként pont előtte olvastam egy történetet erről ITT, hogy a delikvenst 50e-re akarták megvágni hiányzó plombáért). Be is jelentettem még aznap, KÉT NAP MÚLVA jöttek az elmű-től, hogy akkor jav. Azt mondta a szakember, a plomba csere x ezer pénz (már nem emlékszem, de kb. 8 ezer ugrik be most), de megpróbálja úgy beadni a papírt, hogy korhadás (ezt nem igazán értettem, hogy miért kell ezt beadni, hiszen láthatóan nem azért kértem cserét, mert úgy tartotta úri kedvem). Nem is jött számla miatta, azaz nem került felszámolásra a későbbi számlákon. Ami mégis kicsit visszás volt, hogy kb. 2 hét múlva jöttek újra, hogy akkor állapotfelmérés, mert a beérkezett képeken látták, hogy rossz a plomba. Mondtam, hogy már voltak itt, meg is mutattam, munkalapot stb. Szerencsétlen szaki meg hümmögött, hogy vajh miért nem lett ez bevezetve a "kartonunkra". Biztos, ami biztos rakott még1 plombát az órára:)

XCat 2012.05.29. 23:25:09

@SZDSZPistike: Te figyelj már, ti nem köthetnétek fel magatokat, vagy valami? Olyan rossz itt nektek, meg ti se hiányoznátok a francnak se.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.29. 23:30:13

@PlastiCat: es szdsz pistikeek szajkoztak allandoan, hogy az allam nem jo tulajdonos:)
muhhaha
ezert el is adtak mindent amire idejukbol tellett

XCat 2012.05.29. 23:31:36

@hagyma: Nekem tökmindegy hogy kicsoda, de kezd kurvára unalmas lenni, hogy 5percenként bekóvályog egy debil, hogy így a fidesz, meg úgy az orbán.

Menjen ki tüntetni ha gondja van, de ne nekem ugassa tele az ájert.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.29. 23:32:22

@mangalor: na ez a vicc, hogy szerencsesnek kell tartanod magad, mert ha jo fej a pali, akkor a sajat szetrohado plombajukat kicerelik ingyen

komolyan neha csak kapkodom a fejem

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.29. 23:39:24

@PlastiCat: nekem tok mindegy, bar innen nezve nekem nem tunik rosszabnak ez a kormany /sot!/ mint elotte barmelyik
de ez nem erdekel
engem nem erdekel se orban se obama se sszcientologusok, se a krisnasok
Mary erdekel meg en, meg most talaltam hazai grizkaluska zacskoslevest
ezt most megeszem
biztos anyukam kuldte valamikor
nem igazan szeretem, de megkivantam 1 kis levest

bucbuc 2012.05.29. 23:43:17

A szolgáltatók valamiért szarnak rá, hogy lopják az áramot.

De nem kis tételben ám, aki erre rááll az bazmeg ezzel fűt télen, aztán később meg valami tevékenységet is épít rá.

Valamiért itt Magyarországon nem jut eszükbe az az egyszerű dolog, hogy jutalmat kínáljanak az ilyeneket bejelentőknek.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.29. 23:54:16

@bucbuc: dehogy szarnak ezt mondom
ahelyett hogy normalissa tennek az orakat, havonta ellenorzinek, jovedelmezobb buntetni...
sporolnak a munkaberen, sporolnak az oran, es szopatnak akit tudnak
es ez igy mukodik torvenyesen

a rettegett drótos 2012.05.30. 00:08:21

Nekem 2 évig minden télen megállt az óra, a 3. évben már nyáron is, üthettem én ahogy akartam, nem ment. Kijön a tyúk leolvasni, aszongya: "mi van ezzel az órával?" mondom mittudomén, mér, mi van? Hát hogy egész évben 37kWh ment el. Mondom tudja a frász, átalányt fizetek, nem nézem.
Na kijönnek órát cserélni, aszongya: "mi van ezzel az éjszakai relével?" mondom mér, mi van? Hogy hol van róla a plomba. Mondom az leesett, mikor leszedtem a védőburkolatot. Nemrég költöztem, a villanybojlert rég kidobtam, ez a szar meg ott ütötte a fejem mellett a falat éjszaka, idegesített. Aszongya: ööö... jól van. Leplombálta, órát cseréltek, raktak rá fél kiló plombát, közben kipletykáltuk a közös ismerősöket, megállapodtunk ekkis kölcsönös fusiban, elmentek.
Az órát bemérték, szánják-bánják de tényleg szar, 3 havi mért átlagfogyasztást kiszámláztak 1 évre visszamenőleg 36 havi kamatmentes részletre, nyertem az egész bolton vagy negyed milliót. Szavam sincs.
Titász.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.30. 02:30:27

@hagyma: a leves meglepoen jo volt
bar kicsit borsoztam es a majgaluskat jobban szeretem
de az amarikai csirke-teszta levesek semmivel sem jobbak
de nem vagyok leveses

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.05.30. 06:12:05

@PlastiCat: Naív vagy. Én is olvastam róluk, de bizonyítva még sosem láttam a dolgot. És olyan szcintivel sem találkoztam, akin láttam volna, hogy ő aztán mennyivel jobb.

fehéregér 2012.05.30. 06:56:06

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: menjetek a jóédesanyátokba retkes rasszista szemétládák, ide normális emberek is járnak, húzzatok a f*szba a kurucra.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.05.30. 07:26:03

@fehéregér: Menj te kicsit egy "megfelelő" környékre (ahol sok van belőlük).

Roy 2012.05.30. 08:03:08

@Szabó F. Balázs: Hiába van kapukód. Vannak olyan lakók akik még csak meg se kérdeik ki az aki becsengetett hozzá, hanem egyből nyomja a gombot amivel kinyitja a kaput. Sokszor "kedves lakók" a ház hátsó bejáratát kinyitja, és ki is támasztja egy kővel. Találkoztam olyan reklámkihordóval aki kóddal jött be a kapun. Amikor megkérdeztem, hogy honnan van kódja csak hápogott.
Egy szerencsénk azért van, a házban ahl lakom a bejáratok be vannak kamerázva, így bármilyen rongálás, betörés esetén a személy beazonosítható.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.05.30. 08:23:12

@mangalor: @hagyma: Szerintem egy, állandóan változtatott nicknevű fideszes bérkommentelő, aki a maradék baloldal maradék renoméját agy akarja elkúrni, Lázár ("Lézer") János utasítására...
"Gyenge inger vonz, erős inger taszít."

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.05.30. 08:28:57

@hagyma: jó hogy nem vagy leveses ilyen felhozatal mellett! Egyébként ez a zacskósleveses lét... bármit írtál eddig, ez nullával szépen beszorozza. Antisiker! Én sem vagyok leveses, de van 5, ami ha jó, akkor nagyon.

@a rettegett drótos: de mér' volt ez így? Ismerted a csajt, ismertél mindenkit, ők is téged. Hát a te sztorid sem éppen pesti, jól érzem?

@ColT: ez már egy lépés feléjük, hogy hinni akar és önigazol: BIZTOS eddig csak kifogta az elmebetegeket, BIZTOS csak a nemjó orcáját mutatta eddig feléje (és persze az egész világ felé) a dolog.. Emberek kapaszkodnak az életbe. Leginább a múltba, tovatűnt boldog érzésekbe, közösségbe. Itt a eredmény.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.05.30. 08:35:15

@fehéregér: Szia Egérke! Nem is gondoltam, amikor Görömbölyön láttalak olyan trendin kifestve, hogy olvasni is tudsz, sőt egy kicsit még írni is. A Kuruc nektek való, antifaszistzáknak és az útkereszteződésben a faszukat lóbáló kontracigányoknak.
@ColT: Ott van. Süt belőle a cigány nácizmus, ami sokkal rosszabb, mint a másik indoárja népcsoporté. Azok legalább munkaalapú társadalmat vizionáltak, más népcsoportok kárára, ellentétben ezekkel, akiknek a leghőbörgőbb szószólói a Himalájától az Atlanti-óceánig a saját népüknek az uzsorakamatozású kölcsönökkel bűncselekményekre kényszerítéséből gazdagodnak meg. Akiknek csak a "roma" az ember, mi, a többiek, a "gádzsók" nem,tehát az ellenünk elkövetett bűncselekmények nem is jelentenek számukra lelkiismeret-furdalást. A saját lányaik és fiaik eladása, megnyomorítása kolduláshoz, szervdonorrá bontása, prostitúcióra kényszerítése meg nem számít, sőt, az a kultúrájuk integráns, sérthetetlen része...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.05.30. 08:39:23

@Roy: A reklámterítők ismerik az ún. postáskódot, amivel lakótelepenként/telefon-tÍpusonként MINDEN lépcsőházba be tudnak jutni anélkül, hogy valakit zavarnának ezzel. A postások még hagyján, "erkölcsi bizonyítványhoz kötött munkakör", de a lopás miatt kirúgott kézbesítők seperc alatt reklám- és újságkézbesítő vállalkozásoknál kötnek ki...

kyanzes (törölt) 2012.05.30. 08:49:35

Nem lehet zárni a villanyórát. Próbáltuk, komoly büntetéssel fenyegetett meg a szolgáltató. Azóta megint nyitva van, és azt kell lesni, hogy ki mozog az óra környékén.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.05.30. 08:53:05

najóvan, mindenki, aki szerint nem nagy ügy a villanyóra 24/7 őrzése, az csak csinálja dalolva.

kifordított aggyal nem lehet gondolkozni, érthető.

itt olyan vasajtók mögött tárolják a villanyórát, amit halandó ember atombomba nélkül nem szed le onnan. nem ez lenne a normális?

_ef_ 2012.05.30. 09:23:28

a szolgáltatók kifejezetten az OMH plomba épségére utaznak. ez az a plomba, amiről papír sem készül a mérőóra átvételekor, így a fogyasztónak semmi sincs a kezében, hogy reklamáljon. Hasonló ügyekből a TIGÁZzal akadtunk össze, majd amikor már perre került a sor, hirtelen megjelent az ELMÜ, hogy leellenőrizzék a mérőórákat. mintegy 2 másodperces vizsgálódás után rögtön tudták, hogy az OMH plombák sérültek. Azt a tényt, hogy a méretlen áramot tartalmazó szerelődoboz nem volt leplombálva csak hosszas alkudozás után vették be a jegyzőkönyvbe.
Mivel az iskolatárs apuka az ELMÜ egyik vezetője, ezért levélben fordultam hozzá, alapos kivizsgálást kérve. Kegyesen megengedték, hogy nem azonnal bírságolnak, hanem először megnézik az órát.
szerencsére teljesen rendben volt.
A fogyasztók teljesen ki vannak szolgáltatva a szolgáltatóknak, mivel az Energia Hivatal nem kötelezi öket biztonságos, nem hamisítható órák felszerelésére.
Ami a legjobb, hogy a fogyasztóvédelemmel megbízott hatóság az Energia Hivatal, amelyik teljes egészében elfogadja a szolgáltatók érveit. Ha a fogyasztónak ez nem tetszik és bírósághoz fordul, akkor nem a szolgáltatót kell beperelni, hanem az Energia Hivatalt, a profitorientált, multi pedig kényelmesen hátradől és végignézi, ki nyer.

Rövid Zárlat 2012.05.30. 09:40:30

Senki nem írta még be hogy 99% a szomszédok verték le a plombát a 'kultúrált' albérlők miatt? Valszeg szóltak egyszer-kétszer már miattuk, megvolt a beszélgetés is - az ilyen két napig tart, aztán jön újra az ajtócsapkodás meg ordítozás, esetleg dj pixa összes jó hangosan... Nem mondom hogy én is leverném a plombát, de minimum egy felejentés NAV-nál.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.05.30. 09:44:19

@Rövid Zárlat: milyen igazad van! a posztból még az is kiderül, hogy az egyik albérlő egy 16 éves terhes drogos kislányka, aki minden nap bulit is rendez 60 fővel naponta. konspirálni nagyon tucc.

kerecsen2010 2012.05.30. 09:50:48

Legnagyobb esélyes, hogy az áramszolgáltató emberei csinálták. Lakásban lévő óa esetén sem szabad szem elől téveszteni az ellenőrt, gázszolgáltató esetén sem - nem elég éber polgártárs a Tigáz megbízottja ténykedése eredményeként járt hasonlóan.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.05.30. 10:09:43

@Rövid Zárlat: @Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: Csak jelezni szeretném, hogy szerénytelenségem már több alkalommal célzott erre a lehetőségre...
A 16 éves, a terhes és a kislányka irreleváns, a többi (drogos, naponta/hetente többször bulikat rendez) nagyon is elképzelhető.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.05.30. 10:12:49

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:

szerintem meg nem kell itt légbőlkapott okokat keresni, vandál köcsögök mindenütt vannak. utálom, ha valaki minden szart belelát a dolgokba és tényként kezeli azt.

Rövid Zárlat 2012.05.30. 12:41:52

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: uhhh, keresgélnem kellett kicsit, de igazad van :)

Szabó F. Balázs 2012.05.30. 13:19:41

@neccharisnyás útonálló:
Rácsos. Nincs kilincs. Van belül egy kapcsoló, de ha az ember karja nem 2 méter hosszú, akkor nem esélyes ezen a módon átjutni rajta, úgyhogy marad a kód vagy a kulcs - ami egyrészt speciális, és csak a közös képviselet másoltathatja, így ez is kiesik Bár maszekba lehet valahol lemásoltatható...

@Roy:
A kamera felszerelését mindig a nyugdíjasok hiúsítják meg. Drága, nem kell, meg egyébként is mi garantálja azt, hogy aki nézi nem adja le a drótot a besurranónak hogy Mari néni épp elment a boltba? Kemény összeesküvés elméleteik vannak, és kamera sose lesz. Még úgy se hogy nem kéne érte neki fizetnie, mert mások vállalnák. Ő nem akar és kész. A legjobb indok amit eddig hallottam: "X.Y. néni: az én lakásomból úgy sincs mit ellopni..."

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Nem házmester, csak lakó. A ház 100 éves, a nő olyan 70 körüli, szóval régi bútordarab. Más öregek szavazatait gyűjti és "kezeli", így gyakorlatilag egyedül is többségben van, már ha a kétharmados dolgokról van szó. Körülbelül a lakók 42 százalékának szavazatát kezeli, így amihez kétharmad kell, az rajta áll. Amit ő nem akar, az nem lesz és kész.

Ráadásul nagyon öntudatosan leskelődik és szervez.

Amikor még új lakó voltam, mindig megállított, hogy "mit keres itt, kihez jött, mit akar, lopni jött, stb." aztán 2-3 hónap átfutással átállt arra, hogy a hozzánk érkezőket szondázza. Barátokat, barátnőket, rokonokat, azonos felállással...

rabó 2012.05.30. 13:20:57

Kb 1 hónapja a helyi EON szakembere felhívott a munkahelyemen, hogy ha tudok menjek haza mert jönnének ellenőrizni az órát. Haza is mentem ott közölték, hogy gyanúsan soknak találták a kiküldendő számlát (KB 200000 Ft, az átlagom 8700 Ft/hó) és mielőtt kiszámlázzák, ellenőrizni szeretnék az órát, hogy jó-e. Az órát megnézték a jelenlétemben, hibás volt a számláló, mert véletlenül 1000 -et ugrott, és a leolvasó nem vette észre. Jegyzőkönyvet vettek fel, kicserélték az órát, betelefonáltak a központba, hogy minden rendben, kaptam egy példányt a jegyzőkönyvből és udvariasan elköszöntek. A számla utána korrekt adatokkal megjött.
Van ilyen is egy vidéki városban.

batmann 2012.05.30. 13:43:32

merohely.hu/dokumentumok/fogyasztasmero_szekreny_kialakitasanak_feltetelei.pdf

A fogyasztásmérő szekrény a fogyasztó tulajdonát képezi. Beszerzéséről, szükségszerű javításáról így ő tartozik gondoskodni. A szekrények egyes elemei külön-külön
is beszerezhetők, így a sérült részek többnyire költségtakarékosan pótolhatók

batmann 2012.05.30. 13:45:06

Elsődleges szempontok a hely meghatározásakor:
– A lehető legrövidebb úton legyen vezetve a méretlen fővezeték és feleljen meg a max.
1 %-os feszültségesés követelményének,
– Bérleményen, lakótéren kívül legyen.
– A fogyasztásmérő szekrényt függőleges falon vagy szerkezeten kell elhelyezni.
n A szekrények alsó széle legalább 0,6 m-re, felső széle legfeljebb 1,8 m legyen
a padlószintből.
n Minden fogyasztó részére külön lezárható, plombálható (záró pecsételhető) szekrény
készüljön.

Xezs 2012.05.30. 19:49:42

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Na az biztos, hogy olyat nem szereltetnék fel, aminek van postáskódja. Nem hiszem hogy túl nagy tudomány minden típushoz letúrni netről a postáskódot, akkor meg minek?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.30. 20:29:17

@Kellemes Zérókomponista: hulye,e z nem let, nem ettem zacskos levest 18 eve...
most meg itt volt es megettem:)
felhaborito
amugy szinte egyaltalan nem eszek levest
semmilyet
nem igenylem

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.30. 20:30:23

jelzem otthon sem voltam leveses

puncipöcögtető 2012.05.31. 05:00:16

szakijjad neki le az ajtajat, nnna

puncipöcögtető 2012.05.31. 05:26:55

itt a nagy vizen tul, amerikaban, nekunk smart meter-unk van, es wireless a leolvaso - igy a leolvasast a szekreny kinyitasa nelkul vegzik

Roy 2012.05.31. 06:56:58

@Szabó F. Balázs: A kamera üzemeltetése 200 Ft/lakás/hónap. A felszerelést a közösköltségből a lakásszövetkezet fizette, és ezért nem számoltak fel külön költséget.
Szerncsére nálunk senki nem akadályozta meg pedig nagyon sok házat érintett.
Ma már nagyon sok kulcsot le tudnak másolni a kulcsmásolól, bármilyen speciális. Úgy 9-10 évvel ezelőtt jöttek ki a pöttözött kulccsal lévő zárak. Nos volt egy kulcsmásoló ismerősöm aki gond nélkül lemásolta, holott úgy árusították, hogy csak a gyártó által meghatározott szaküzletekben lehet másolatot készíteni. Na ennyi a speciális kulcsokról, zárakról.
süti beállítások módosítása