Tékozló Homár

A TIGÁZ trükközik a gáz fűtőértékével?

2012.05.30. 11:05 | jackyll | komment

Sajátos anomáliát fedezett fel tigázos számláján Joc, immár másodszor. Bizonyára egy úgynevezett bug, azaz bogár került a gépezetbe, ezért számlázhatnak néhanapján 10%-kal drágábban, mint egyébként.

A jelenlegi már a második konkrét eset, így felvetődik bennem, hogy nem véletlen a következő trükk. A gázszámlában a gázszolgáltatók feltüntetik a gáz fűtőértékét. Ez egy olyan szám, amivel a halandó nem nagyon tud általában vitatkozni. Azonban most a második olyan eset fordult elő alig fél éven belül, amikor a TIGÁZt konkrétan rajtakaptam a trükközésen. (Az első eset is számlareklamációval végződött, amit el is fogadtak.)

Adott két szomszédos ház Bp-en. Az egyik a FŐGÁZtól, a másik (régi EMFESZ-esként) a TIGÁZtól vásárolja a gázt. Egyébként ugyanazon a csövön, ugyanaz a gáz jön. Mind a kettő megkapta a gázszámlát, ugyanarra az időszakra vonatkozóan, ám merőben más fűtőértéket feltüntetve (a TIGÁZos volt a nagyobb). Szerencsére mind a kettő honlapján (kötelezően) szerepel egy lekérdezési lehetőség. Hát a TIGÁZéban bizony rossz adat van. Némi próbálkozásokkal leszűkíthető: ők 2012. április 9-ére 37,94 MJ/m3 értékkel számolnak. Ja, hogy ennél az értéknél a gázberendezések átállítás nélkül nem is tudnának üzemelni? Az gondolom, nem zavarja őket... Sőt az sem, hogy a szabvány még átmenetileg sem enged meg 35,7-nél többet.

A telefonos ügyfélszolgálat megígérte hogy utánanéz, visszahívás utáni válaszuk annyi volt, hogy bizonyára én tévedek. Szerintem meg sajnos nem én tévedek. Minden budapesti ügyfél ezen a napon kb. 10%-kal magasabb áron kapta a gázt a TIGÁZtól.

Természetesen az írásbeli rekalmáció is el fog menni, az általam látott tételeknél több ezer Ft-ról beszélünk (nagy társasházak közösségi fűtés gázórái). Feltételezem, aki nem jön rá, az meg "így járt".

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2012.05.30. 11:13:26

Szeretném látni az összes kommentet!

Rosszindulatú Vászka 2012.05.30. 11:16:32

Sztem ez annyira hülyeség, hogy én simán elhiszem.

De ellenben mi van akkor, ha sajtóhiba a honlapon?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.05.30. 11:18:21

" Sőt az sem, hogy a szabvány még átmenetileg sem enged meg 35,7-nél többet."
Mit nekik holmi szabványok.

Rosszindulatú Vászka 2012.05.30. 11:19:25

AS szabvány.

Ahogy Sikerül.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.05.30. 11:22:55

Már ezért is érdemes volt privatizálni! Ugye?!

Csigorin 2012.05.30. 11:24:59

ha a reklamaciot visszabasszak, akkor menjen a feljelentes, a PSZAFnak a bejelentes esatobbi.

Ez nem csak a fogyaszto megtevesztese ha igaz, de kozonseges lopas.

Sokorai_Atala 2012.05.30. 11:33:51

Tigáz a legdrágább ajánlatot adta a 4 cég közül, akiket kérdeztünk, de valami szemérmetelnül drágábbat.

Unbiased 2012.05.30. 11:53:32

A szolgáltatók részéről ez az egész fűtőértékkel való handabandázás csak arra jó, hogy még egy bőrt lehúzzanak a szerencsétlen fogyasztóról. Nagyjából ellenőrizhetetlen az adat, és ha mégis, akkor egyszerűen letagadják, hogy harácsoltak.

Skodakék Fábia 2012.05.30. 11:55:30

Az összeg gázcégnek az apja faszát.
De jó volt leírni :))))

mohopasi 2012.05.30. 11:56:58

Szerintem nem tigáz sajátosság. Mindegyik trükközik vele. És a szép a dologban, hogy ugye mérni nem nagyon tudod, amit kiírnak az egy dolog, amit felszámolnak az egy másik. Rohadtszemétrablóbanda. Csak nem tudom melyik. Amelyik trükközik, vagy amelyik ilyen különadókkal megágyaz a trükközésnek.

driopios 2012.05.30. 11:59:59

Mi az a Martonyi János per köbméter?? Ennek így diplomáciai vonzata is lesz, szerintem.

Manyecska 2012.05.30. 12:04:01

Leszarom, az Illatos útnak lobbizok:)!! Szombaton /most/ 10-15 h közt örökbefogadó nap lesz, a 73K kennelszámú játékost tudnám melegen ajánlani:) ! Köszönöm. Naszóval amíg kihurcolkodom ide Bp. mellé addig az enyém is útban lesz..

Kepan 2012.05.30. 12:21:36

Napi fél kiló köménymag és bárki indíthat gázszolgáltatást. És még bio is.

szikjáró 2012.05.30. 12:31:15

Ha még csak papíron trükköznének..
Azonban egyes esetekben akár hetekig is olyanféle gáz bír feltörni a tűzhely rózsáján, amelyet a lehetetlenséggel határos meggyújtani, mert vagy kevésbé éghető és elfújja saját lángját, vagy épp világít, de 10 l víz háromnegyed óra alatt forr fél rajta a 12 cm átmérőjű gázrózsán is, gyakorlatilag csak főzni,fűteni nem érdemed vele, viszont azt jó drágán.
Hát vakuljon még a lova mindnek!!!

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.05.30. 12:41:40

napelem, földfűtés, szélkerék, oszt bekaphassa mind.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.05.30. 12:45:15

@Csigorin: A PSZAF-nek mi köze van amúgy az energiaszolgáltatáshoz?

Manyecska 2012.05.30. 12:47:47

Akkor itt az idő hogy részletesen feltüntessék a számlán a földgáz fűtőértékeinek összetevőit /?/, annak mértéket stb...

Manyecska 2012.05.30. 12:49:51

Ez most volt a tévébe az Aktívben asszem ugyanez..hétvégén..

További magyar hang 2012.05.30. 13:01:07

Egyáltalán jogszerű-e az, hogy köbméterben mérnek és fűtőértéket számláznak?

Egyéves Önkéntes 2012.05.30. 13:15:16

Ilyenkor nem a PSZÁF nem csinál semmit, hanem a MEH szarja le a panaszod.
Micsoda különbség!

ZöldszemM2 2012.05.30. 13:26:12

Szegény Tigáz , mindenki csak baszogatja, bezzeg a FŐgáz, azok rendesek !!

manigerzson 2012.05.30. 13:26:17

két dolgot hiányolok a kommentelésben:
-ha sorszámozva lennének, könnyebben lehetne üzenni egymásnak
-meg persze valami "lájk"-jellegű dolog se ártana. már pár "lájk"-ot kiosztottam volna :-D

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2012.05.30. 13:29:40

@További magyar hang: Ha tisztességesen csinálják, akkor igen, és helyes is így számolni. Mérni ugyanis csak a gáz mennyiségét (köbméter) lehet a fogyasztónál, a gáz használati értéke azonban a fűtőértéktől függ. Így ha csak a köbmétert néznék, akkor ugyanazért a pénzért nem ugyanazt a szolgáltatást kapnánk. A hiteles, korrekt fűtőértékmérés és az ennek alapján történő elszámolás tehát normális, csak az a nagy kérdés tényleg, hogy korrekt-e az a mérés.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.05.30. 13:34:03

@manigerzson: ez nem fészbukk, hé. itten csak úgy simán lájkolunk, hogy tecc, oszt jóvan.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.30. 13:40:47

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: @manigerzson: Irigylem a problémáitokat. Annyival boldog lennék, ha nem vesznének el a kommentek.

Ha meg rögtön megjelennének a kommentek, az maga lenne a kánaán.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.30. 13:41:54

Gagyi blogmoci MÚKOGGY!!!

Aranyos drága blogmoci, bocsibocsibocsi, hogy csúnyát mondram rád, többet nem teszem, csak ne edd meg megint a kommentem!

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.05.30. 13:44:31

@atpijkamo: előbb térdre, aztán kézcsók, majd hamuszórás a fejre és 5 nap a sarokban. aztán lehet működik majd.

dez01 2012.05.30. 14:23:54

@mohopasi: Ezek különadó nélkül is ugyanezt csinálták, ne legyen kétséged....

wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2012.05.30. 14:39:30

de jó, hogy van egy ilyen gumiszabály a gázszámlában, ami alapján a szolgáltató szabadon, hasraütésszerűen kalkulálhatja az árat. Pont, mint a chf árfolyam :-)

Vanek B. Eduard 2012.05.30. 14:58:05

@szikjáró: Naponta tapasztalom, hogy az esti órákban csak langyosra melengeti a bojler a vizet, ugyanez a gázbojler ugyanazon a csapon sokkal melegebbet ad másik napszakban. Nem tudom másként értelmezni, mint fűtőérék-ingadozás (levegővel "dúsítják"). És nem hiszem, hogy kisebbik a fűtőértékkel számláznak...

tede 2012.05.30. 14:59:56

Az ok , hogy véletlenül tévednek, de miért mindig felfele? Ha nem szándékos, de véletlen hiba, akkor nagyjából fele alkolammal lefele kéne menni a számolásnak, de érdekes módon ilyen nincs. Ezt hívják megmagyarázhatatlan eseménynek. Véletlenszerű események okozzák, hogy nem pontosak a számok, de mégis mindig az az eredmény, hogy az ügyfél többet fizet.

sanyix 2012.05.30. 15:03:56

@Manyecska: minek? Azt írnak rá amit akarnak. Tényleg ellenőrizhetetlen. Ha ellenőrzést kérsz na ki jön ki ellenőrizni? Hát persze a gázművek embere...
Tv-ben is időnként kutatják ezt a fűtőérték problémát, és ott is a gázművek emberei jól megnyugtatják a népet, hogy bizony a cégük megfelelő fűtőértéket ad...
Aztán az átlag paraszt csak azt látja hogy x perccel több kell ugyanannyi víz felforralásához a gázon, mint amennyi több éve kellett, és mindezt persze egyre nagyobb egységáron. És moroghat úgy sem tud bizonyítani, mert nem lehetséges.

Ezért jó dolog az áram, mert ott nem lehet trükközni, egy 5 ezer forintos cuccal le lehet ellenőrizni mindent. (így ott ezért csak simán rohadt drágán adják az áramot, a termelési költség 2x-3x-ért).

Manyecska 2012.05.30. 15:13:29

@sanyix: mert ha valamire hivatkozik, tüntesse fel..korrektül! Nem?

pagonylako 2012.05.30. 15:25:04

és mitől lett ilyen magas a fűtőérték, leálltak a levegővel dúsító kompresszorok?
lehet hogy az ELMÜ számlát nem fizették ki?

sanyix 2012.05.30. 15:29:06

@Manyecska: de nem fogja úgy sem korrektül feltüntetni, mert nem érdeke. Max feltüntetne egy kamu számot, az meg minek?

ouroboros 2012.05.30. 15:33:35

@bm613:
Vagy megtehetnék, hogy fix fütöértékü gázzal operálna mindenki (mondjuk törvényileg elöírva), s akkor nincs játék ezzel az egésszel.

Tapasztalat: adott családi ház, adott légköbméterrel, -5°-os nappali hömérsékletü téli nap, 21°-os belsö hömérséklettel, napi 15 m³ gázfogyasztás. A dátum: kilencvenes évek vége.
Mostanság ez 25 m³ (a ház nem változott pár ablak cseréjét leszámítva). Majdnem felére lerontották ...
S persze a korábban emlitett idegesítö dolgok fözéskor: magától elalvó gázrózsa, 20 perc alatt forr fel 5 liter víz, satöbbi. Komolyan szánalmas.

Zabszem-Próba Pozitív 2012.05.30. 15:38:30

Olyan rossza helyzet, mint az ötvenes években. Vagy jön a fekete autó, vagy nem. Vagy megbuheráltatja a szolgáltató az órát vagy nem. Egy 400.000 forintos gázos kötbér az egy családot simán tönkrevág.

Megoldás kell nem vitás:

Jó, hogy itt-ott kisirjuk a bánatunkat, de ezzel elmegy az energiánk és nem jutunk közelebb a jó megoldáshoz. A megoldásra érdemes koncentrálni.

A megoldáshoz szerintem csak a következők egyike vezethet:

1.) A fogyasztók tömegesen (néhány ezer, vagy több) a saját képviselőjéhez fordul és kéri tőle, hogy jogszabálymódosítással érjék el, hogy a fogyasztók jelenlegi kiszolgáltatottságát minden kritikus pontra vonatkozóan teljesen szüntessék meg.

Ki kell - és ki is lehet - találni egy olyan megoldást, ami:
--- a fogyasztókat védi a szolgáltatótól és
--- a szolgáltatókat is védi a tolvajoktól.
Jelenleg csak a szolgáltató védett. Olyan módon, ami elfogadhatatlan.

2.) Ha ez nem hatásos, mert a kéviselőket a szolgáltatók lefizetik és csak látszatból tennének valamit a fogyasztókért, akkor a fogyasztóknak kell összefogniuk . Össze kell dobni egy kis pénzt, pld. 1.000 forintot/fogyasztási hely évente és létre kell hozni egy "közmű-fogyasztók-egyesületét", aminek keretében:
--- a gázt szúrópróbaszerűen külömböző helyeken kivennék a vezetékből és két-három laborban beméretnék. Ennek megfelelően pertársaságokkal (vagy valami hasonlóval) beperelnék a csaló szolgálztatót. A jó szolgáltatót meg megdícsérnék,
--- A buheráló leolvasókat és a lelkibeteg "gázkommandósokat" szúrópróbaszerű videofelvételekkel kiszűrné és feljelentené - természetesen a felbujtó szolgáltatójukkal együtt.

3.) Ha a 2.) sem lenne hatásos, akkor - annak ellenére, hogy hiszek a probléma békés megoldhatóságában - bátran tovább kellene lépni...

Secnir 2012.05.30. 15:44:45

poszt tolónak:
arról a tigázos lekérdezős oldalról ugyan csinálj már egy screenshotot, mielőtt javítják a hibát...

Firefoxer 2012.05.30. 15:49:52

Ha valaki elköveti azt a hibát, hogy nem havonta jelenti be, ott még megfejelik azzal is, hogy úgy osztják el, hogy pár hónapig alig van fogyasztás, a többiben meg mindben átkerül a II. árkategóriába. Plusz ez a fűtőérték trükk és máris dupla lett a fűtésszámla. Szabad rablás van itt is.

Rui Blaaz 2012.05.30. 15:56:47

nem-e lehet-e, hogy az a fűtőértéknek nézett szám valójában ÉGÉSHŐ? E?

hu.wikipedia.org/wiki/F%C5%B1t%C5%91%C3%A9rt%C3%A9k#G.C3.A1znem.C5.B1_f.C5.B1t.C5.91anyagok_.2825.C2.A0.C2.B0C_mellett.29

de. lehetne.
ált. 90%-a ennek a FŰTŐÉRTÉK.

az ellátóid a szerződöttől nagyban eltérő minőségű gázt még műszaki hiba esetén sem szolgáltathatnak, mert a gázkészülékeid kalibrálva vannak és ilyen esetben vagy nem működnek (leáll a kombicirkó és megfagysz) vagy felrobbansz a picsába.

ami, nyugodtan valljuk be magunknak, a hírekben kimondottan látványosan tud mutatni.

pagonylako 2012.05.30. 16:01:43

Megnéztem a kijelzős szünetmenteseken a bejövő feszültség értékeket, hát a 240 voltot nem sikerült elérnie 30 percig.
Most már értem, hogy az új szünemtmentesek, amelyek érzékenysége defaultból magasan vannak, miért kattognak folyamatosan...

Jokkura 2012.05.30. 16:05:51

@ouroboros: egyszerűbb a számolás,ha a fizikaórán tanultakat(?) alkalmaznánk
1kg 4°C víz melegítése 1 fokkal = 1 kcal, és ezt kell átszámítani J.-ra vagy mi @ mérnek most. De mindenféle korrekciós tényzőkkel is operálnak ,csak,hogy ne lehessen érteni ( tengerszint feletzi magasság,de melyik tengeré? Vörös-Holt-Fekete,Fehér, Balti,Kaszpi)

Kono 2012.05.30. 16:16:55

Azt vágjátok, hogy mérni sem lehet a fűtőértéket?
Amit írnak, az van. Érdekes módon már évek óta egyre magasabb a fűtőérték... Nézzétek meg a pár évvel ezelőtti számlákat, ha vannak.

Hogy miért nem lehet mérni? Akkor mérhetsz CSAK, ha bejelented a szolgáltatónak, és ők kijönnek mérni. Független szakértő, random időpontban nem mérhet. Néhány éve volt erről egy riport a tévé ügyvédjében:D

dean23 2012.05.30. 16:19:03

Akárhányszor hallok vmi simliskedést egy energia szolgáltatóról a tv-ben vagy a neten az 99%-ban a TIGÁZ.

Kepan 2012.05.30. 16:19:50

És mint tudjuk 1N az az erő, ami 1kg tömegű testet 1s alatt 1m/s-ra gyorsít.

Azért arra kíváncsi lennék, mi a frász köze van a tengerszint feletti magasságnak a fűtő/hő/akármi értékhez?
Azt értem, hogy magasabban fekvő háztartáshoz mondjuk közbe kell iktatni egy nyomószivattyút (vagy akármit), de nem látom az összefüggést a közeg (gáz) tüzelhetőségében.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.05.30. 16:34:55

@Kepan: Kisebb a levegőben a zokszigon parciális nyomása nagyobb tengerszint feletti magasságon, máshogy ég a láng. Meg a légnyomás is, máshogy pörög a gázóra. (Amíg coolturáltan be nem tekerik valami ronggyal, és azt nem locsolják meg naponta néhányszor a munkahelyről lopott folyékony nitrogénnel, vagy etiléterrel, esetleg nem töltik meg a gondosan lehőszigetelt óradobozt rendszeresen szárazjéggel.)
Merthogy ezeket a technikákat is mi fizetjük, nemcsak azt, amikor a gerincről ágaztatnak le méretlen vezetéket a kazánhoz...

Borenbukk 2012.05.30. 16:47:47

@Vanek B. Eduard: Persze. Levegovel. Nyilvan minden gazszolgaltatonak az az alma, hogy a levegobe repitse a fogyasztoit, vagy sajat telephelyet.
Szerinted mikor hasznalja mindenki legintenzivebben a gazt? Milyen hatassal van ez vajon a gaz nyomasara a rendszerben?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.30. 16:48:47

@Borenbukk: "Levegovel"

Nitrogénnel. Elég nehezen gyullad.

igazságos 2012.05.30. 16:59:08

Ez itten kis hazánkban, 2012 -ben ősi magyar román szokás, hát persze, hogy ahányszor csak buherálnak rajta, mindig sz@r@bb lesz a főzés. A háziasszonyok tudják csak igazán, hogy most két óra alatt készül el a leves vagy hárhom óra alatt.

Borenbukk 2012.05.30. 17:05:52

@atpijkamo: Azert erre kanyarithatnal egy gazdasagossagi szamitast! :)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.30. 17:09:25

@Borenbukk: 50% földgáz, 50% nirtogén = 100% extraprofit.

(A nitrogén levegőből való kinyerésének költségét elhanyagolhatónak vettem.)

CID 2012.05.30. 17:35:58

@atpijkamo: A sok hülye cég meg veszi 1000 ft/m3-ért a nitrogéngázt közben meg kivonhatnák a földgázból :-)

deZozo 2012.05.30. 17:41:38

A biogáz egész évben gyártható és a tározókból akkor lehet hozzásadni amikor sok a fogyasztás. Azért kérdés az átlag fűtőérték számítása, mivel amikor sok a fogyasztás szar a minőség, amikor nem fogyaszt a kutya se, akkor izzik még a forró víz is. Kizártnak tartom, hogy a hőmennyiség mérésére nálam kerül sor.
Egy folyamatosan égő gázláng által termelt hő mérése ad egy átlagot, de annak semmi köze nincs az én fogyasztásomhoz.
Úgy is lehet számolni, hogy éjjel a szarból millió köbméter fogy, nappal a jó gázból fél köbméter fogy. Miért nem lepődnék meg, ha ezután az átlag közepesre jönne ki. Az senkit nem zavar, hogy én csak a szar gázból fogyasztottam! Az az én bajom, hogy nappal kellett volna használni a gázt! Mi a szarért fűt a cirkó pont éjjel!
Az egész hőmennyiség mérés egy szemfényvesztés.A m3 az mérhető, a többi lehúzás!

Asztalos Gábor 2 2012.05.30. 17:56:34

a gáz dúsítása hülyeség, értelmetlen, talán a lerobbant készülékeket kellene átvizsgálni.

A fenti honlapon egy napra valóban jóval magasabb a fűtőérték, ha ezt nem javítják, akkor ez energiahivatalhoz vagy a jogutódjához küldjön valaki egy bejelentést.

Borenbukk 2012.05.30. 18:44:51

@atpijkamo: Jajj, b+! Ennyi esszel konnyu.

murunga 2012.05.30. 19:33:53

ne tessék csak nagyot nézni, magyar birkanép szopatása!
www.energy.eu/

egyébként csak nálunk van ilyen nyakatekert elbaßott komplex képlet gázszámlára - máshol kwH oszt szeva!
fűtőérték szorzó, egyetemes szolg, leágazás, felágazás, felszopás, stb.

7 év alatt egyébként 4x-esére emelkedett itthon a lakossági gázár (m3) - szépen csendben.

murunga 2012.05.30. 19:34:59

@igazságos: jaja.
a láng szine is olyan kis beteges :DDD

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.30. 19:43:18

@CID: Az hűtött, sürített, sok energiát tesznek bele, nehéz a tárolása, veszélyes a szállítása.

A szobahőmérsékletű, légköri nyomású nitrogén ingyér van. Csak vegyél egy mély levegőt.

Xezs 2012.05.30. 19:56:25

@Jokkura: Mégis, szerinted melyik? Nem tökmindegy?

Borenbukk 2012.05.30. 20:06:51

@atpijkamo: Persze. Szerinted milyen nyomass van a gerinc rendszerben, ahova be kene kuldeni azt a nitrogent, es mennyi nitrogent, figyelembe veve, a napi 30-40 milliard m3 fogyasztast. Es utana mar csak annyi dolgod van, hogy jol elrejtsd az infrastrukturat, es hipnotizald a nagyszamu dolgozot, aki tud az egeszrol.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.30. 20:12:04

@Borenbukk: Nem mondtam, hogy ezt csinálják.

Azt mondtam, hogy gazdasági ok nem szól ellene.

Műszaki ok se szól ellene. Azt a nyomást hosszútávon fenntartják kompresszorokkal, úgyhogy külön infrastruktúra se kell hozzá.

Elég pár százalékkal növelni, senkinek nem tűnne fel.

Azt viszont sokan mondják, hogy szar a gáz. Elég az olcsóbbikból venni, és drágábbikként eladni.

Borenbukk 2012.05.30. 20:16:44

@atpijkamo: Epp arrol van szo, hogy szol ellene, csak fogalmad sincs a temarol, es ettol vad kijelentesekre ragadtatod magad. :)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.30. 20:22:47

@Borenbukk: Mi van? Abból a kijelentésedből, hogy "fogalmad sincs a temarol" arra következtetek, hogy fogalmad sincs az érvelésről, mint olyanról. Ne őrjöngjél, csak higgadtan, hogy értsük.

Jokkura 2012.05.30. 20:24:16

@Xezs: alapvetően nem ,mert ahoz számolnak valamit.Pl a Holt-tenger van a legmélyebben ,akkor megint hozzáadnak valamit. Most túl fáradt vagyok ezzel foglalkozni,dwe a Googleban biztos van valami összehasonlítás a tengerszintfeletti magasság és a gázművek által számolt koorekciós haszonkulccsal kapcsolatban

Borenbukk 2012.05.30. 20:27:33

@atpijkamo: Orjong a korsag. Csak emlitettem, hogy hulyeseget beszelsz.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.30. 20:32:22

@Borenbukk: Megint egy értelmetlen általános kijelentés. Igyál egy kávét, és gondold át nyugodtan.

Don Quixote de la Ferko 2012.05.30. 20:33:23

Jó látni a sok okost, aki ki van borulva azon, hogy a téli 3-5 fokos víz lassabban forr fel, mint a nyári 15-20 fokos.

Fizikával ne foglalkozzatok, csak megzavar benneteket az ütemes orbánozásban.

Borenbukk 2012.05.30. 20:37:26

@atpijkamo: Nem lenne egyszerubb szepen elismerni, hogy marhasagot sikerult mondanod ezzel a nitrogen dologgal? :)

CID 2012.05.30. 20:38:00

@atpijkamo: Ha már ilyen okos ( és könyvelő )0vagy akkor le tudnád vezetni, mennyibe fájna egy köbméter nitrogén kinyerése a légkörből, és a gázhálózatba juttatása ?

Borenbukk 2012.05.30. 20:42:06

@CID: A szakertelem komcsi trukk, ahogy azt a szalloige is mondja. A komcsi helyebe barmi behelyettesitheto, amit nem szeretunk eppen. Ignorance is bliss.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.30. 20:42:16

@Borenbukk: Ha megnyugodtál, megint beszélgethetünk.

@CID: Saccperkábé, a keletkezett nyereséghez képest elhanyagolható. De ezt fentebb írtam már, csak régi barátságunkra tekintettel ismétlem el.

2012.05.30. 20:45:30

Tigáz, tigáz, már csak egy rossz emlék vagy számomra. Örömmel nézte kis családom, mikor páros lábbal rúgtalak picsán. Remélem sok-sok követőm akad, és idővel elgondolkozhatsz, hogy mi az a fogalom, hogy ÜGYFÉL.

Borenbukk 2012.05.30. 20:49:50

@atpijkamo: Pitianer trukk, de te tudod.

CID 2012.05.30. 21:00:59

@atpijkamo: Sacberkábé az nem adat. Nos előrukkolsz tényekkel is ?

Megdobbent 2012.05.30. 21:04:10

O, a tigaz ennek hiresen a mestere, csak mondjuk a homar elotti idokben a trukk az volt, hogy higitottak szepen, es ugye azonos eredmenyert tobbet kellett felhasznalni. Most mar egyszerubb a dolguk, ahogy latom. Szep kis ceg, szeretheto, fogyasztobarat, porig egetendo.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.30. 21:22:41

@CID: Honnan a faszból szednék tényeket?

Azt tudom, hogy CO2 kinyerése a füsgázokból nem nagy ügy. Hasonlót gondolok a nitrogénre. De majd egy fizikus vagy mérnök megcáfol vagy megerősít.

CID 2012.05.30. 21:39:19

@atpijkamo: ezek szerint, megint baromsdágot írtál ! Ez persze, nem baj, de azért, a te korodban már beismerhetnéd. Ködösítésben persze király vagy királylány vagy :-) Ki vagy te, csutitörpe ?

igazságos 2012.05.30. 21:43:46

@CID: ha beismerné, akkor nem is ő lenne, így tehát semmit se ismer be. Ő már csak ilyen. Az észosztás meg az én dolgom itten, a számolás az övé.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.05.30. 22:00:50

@atpijkamo: @CID:

köcönöm cépen. nagyon édes. ilyet ritkán látni, mert általában nem szeretnek fürdeni, de ezt szinte hallom ahogy dudorászik magában :D:D

eichler 2012.05.30. 22:13:18

E-On területen kiküldték, hogy van itt valami gyenge gáz, amit belenyomnak a rendszerbe. Elfogadjuk-e? Persze aki nem fogadta el az is ezt kapta. Azóta már megjavult a fűtőértéke. Télen -20-ban, volt, hogy piros lánggal égett. Búgott a gázóra úgy pörgött. Az árammal meg ott tudnak játszani, hogy nincs meg a feszültség (egy jobb szünetmentessel ellenőrizhető) + még az 50 Hz sem 50. Cserébe van teljesítményfelvétel dögivel. Rohadjon meg az összes! Az Emfesz, amíg volt, legalább köbmétert számlázott, ha már egyszer azt mérte. De számomra hasonló az is amikor a 8Mb-s internetért vidéken fizetsz 8.000.-Ft-ot városon meg a 40Mb-ért 3.000.-Ft-ot.

fda 2012.05.30. 22:29:49

@Rosszindulatú Vászka: "De ellenben mi van akkor, ha sajtóhiba a honlapon?"

Ha a gáz árát a lekérdezéskor nem adatbázisból veszik, hanem valaki odapötyögi, akkor természetesen előfordulhat a tévedés.

Parajpuding 2012.05.30. 22:36:34

Tavaly ősz óta átálltam kandallóra. A moslék TIGÁZ banda elmehet a pi**ába. Szutyok gázt ad, tökéletlenül ég, lilán-narancssárgán, bizonyos időszakokban, a víz alig akar felforrni. A fűtőérték sz*r, persze kiszámlázzák jónak. Még annál is jobbnak. Mostantól tőlem éhen is pusztulhatnak. Ha legközelebb építkezek, vagy felújítok, felrúgom azt, aki azt mondja hogy vezettessem be a gázt.

fda 2012.05.30. 22:38:24

Kár egyébként ezen idegeskedni, az általuk hozott óra annyi köbmétert mutat amennyit akar (nem lehet házilag ellenőrizni), ezt olyan korrekciós tényezővel (hőmérséklet stb. függő) számolják ahogy akarják, tehát már nem is annyi köbmétert fizetünk, amennyit az óra mutat, ezek után pedig egy másik tényezővel módosítható (erről szól ez a cikk), hogy milyen minőségű volt a gáz.

Összefoglalva, annyit kell fizetni, amennyi a számlára rá van írva. A többi nem érdekes, úgysem lehet utánaszámolni.

Aki kevesebbet akar fizetni, az használjon kevesebb gázt, ennyit tehet.

XCat 2012.05.30. 22:39:57

@fda: Te tényleg szcientológus vagy?

fda 2012.05.30. 22:42:48

@Parajpuding: "Tavaly ősz óta átálltam kandallóra. A moslék TIGÁZ banda elmehet..."

Bizony, ha fát veszel, fuvaros józsi dekára olyan tömegű, fűtőértékű és nedvességtartalmú fát hoz, amennyit rendeltél.

Ellenőrizhető, hiszen ott dobja le a fűre a 30 mázsát a házad előtt, a személyes jelenlétedben. Ott aztán nincs átverés, mint a gáznál vagy áramnál :-))

Nekem is van kandallóm, és szeretem is, de ha valahol baromira át tudnak verni, akkor az a fafűtés.

XCat 2012.05.30. 22:48:22

@fda: Te tényleg szcientológus vagy?

(kérdezzétek már ti is)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.30. 23:00:10

@PlastiCat: Azon veszekszünk, hogy van-e nitrogén a légkörben. Agyam eldobom.

XCat 2012.05.30. 23:01:27

@atpijkamo: Hm. Tegnap még volt.
Ellopta valaki?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.30. 23:01:35

www.abh-gas.hu/

Kedvező költség: a helyszínen előállított gáz lényegesen kedvezőbb költségű, mint a külső szállítótól vásárolt gáz. A berendezések megtérülése gyors.

A generátor beszerzését követően, mivel az előállított nitrogén vagy oxigén gáz költsége az azt megelőzőnek töredékére csökkent, a gázt egyre több alkalmazásban kezdték el használni

XCat 2012.05.30. 23:02:48

@atpijkamo: Hol van ennek a szőre?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.30. 23:02:58

@PlastiCat: Ez is a gázosok mesterkedése lesz. Biztos elhasználták.

Bár itt még most is van...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.30. 23:04:45

@PlastiCat: Nemtom, közöm nincs hozzá. Én csak vicsor linkjét javítottam zsiráf, és a jólelkű kommentelők számára.

XCat 2012.05.30. 23:11:34

@atpijkamo: Nagyon helyre kis patkány egyébként. Tiszta is. Némelyik emberismerősöm példát vehetne róla.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.30. 23:13:57

@PlastiCat: De ez egy rohadt patkány! Pestist terjeszt, és mittomén még milyen halálos kórokat!

dr poljakov 2012.05.30. 23:14:46

A fűtőértékre én is berágtam tavaly és szétnéztem, hogy tudnám megmérni a csövön bejövő anyag jellemzőit. A mobil kromatográf (ISO 6974, 6976) kábé 4.500.000 Ft-ba kerül, hozzá kell még mindenféle kiegészítő (mintaelőkészítő, laptop kártya) 3.000.000 Ft értékben, 500.000 Ft üzembe helyezés, oktatás. Plusz ÁFA. Itt megnézheted: www.hobre.com/on-line-analyzer-products/wobbe-index-btu-calorimeters/yamatake-gc.html

XCat 2012.05.30. 23:17:38

@atpijkamo: Nekem a patkányokról mindig az jut eszembe, amivel az 1984-ben ijesztgették a winstont. Arcmaszk a fejére, másik oldalán retesz, a retesz mögött egy ketrec, teli éhes patkánnyal. Ha a reteszt elhúzod, patik átszaladnak kajálni.

Nagyon érzékletes, nem?

XCat 2012.05.30. 23:41:18

@atpijkamo: Nem, de vannak hasonló vonásaink. Pl. én sem szeretem annyira az embiket, és ő is sokat olvas.

szombi 2012.05.31. 01:42:09

Zalaegerszegen délután 16:00 után mindig csökken a fűtőérték, szinte óramű pontossággal! Azért délután, mert a hatóságiak csak munkaidőben ellenőriznek!

Nővéremék utcájában senkinek nem akart az Istennek (de még az ördögnek se) megsülni a karácsonyi kalács!

Egy haveromnál átállítottam a cirkót, hogy csak 8-16 között fűtsön, még akkor is ha nincs senki otthon.
Az eredmény AZONOS közérzet mellett: 40%-al alacsonyabb gázszámla!

Jofiu 2012.05.31. 02:27:04

@atpijkamo: Egyszerű. Össze kell keverni földgázzal és meggyújtani. Elég az oxigén, marad nitrogén és széndioxid, amit már bizonságosan össze lehet keverni a földgázzal. ; ))

CID 2012.05.31. 05:53:07

@atpijkamo: Te nagyon te ! Nem azon vitázunk van e a légkörben nitrogén, hanem azon, megéri e kinyerni belőle (nitrogéngenerátor beszerzése, üzemeltetése), és a hálózatba juttni.

Az én linkemet meg ne javítgassad lécci, szép hosszú volt :-)

A pestist meg nem a patkány, hanem a rajta élősködő bolha terjeszti. Namost ezen a kopasz patkányon viszonylag kevés a bolha. Szerintem !

CID 2012.05.31. 06:00:10

@szombi: Hát ez fantasztikus, levetted a cirkó üzemidelyét a harmadára, és csökkent a fogyasztás 40%-al :-) Ha lekapcsolják a villanyórát amikor elmennek otthonról, a villanyszámla is kevesebb lesz, csak xólok !

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.31. 10:05:56

@CID: "Nem azon vitázunk van e a légkörben nitrogén, hanem azon, megéri e kinyerni belőle"

Te nem vitázol, mivel nincsenek érveid. Én meg nem vitázom, csak elmondtam a véleményem.

Belinkeltem neked 13 kommenttel feljebb, vitatkozz azzal, ha nagyon akarsz.

Ica a fekete cica 2012.05.31. 10:06:57

@atpijkamo: Akkor most keressük meg az a láthatatlan üzemet ahol a 78.125 db legnagyobb kapacitásu nitrogénelőállitó készülék bujik meg ami szükséges ahhoz, hogy 50%-át előállitsa a hidegebb napok csucsfelhasználásának, és ahol minden alkalmazott az élete végéig dolgozik garantáltan kirugásmentesen és olyan fizetésért, hogy még véletlen se legyen érdeke elmesélni a történetet a Célpontnak, és a hely olyan eldugott, hogy senkinek nem tűnik fel az a hanghatás ami óránkét 1.562.500m3 levegő beszívásával jár

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.31. 10:24:32

@Jofiu: :)) Ezt szabdalmaztasd!

@Ica a fekete cica: :)) Te nagyon okos! Néha olvsaa is, ne csak írj!

"Nem mondtam, hogy ezt csinálják. Azt mondtam, hogy gazdasági ok nem szól ellene."

Ica a fekete cica 2012.05.31. 10:37:58

@atpijkamo: Már amennyire nem gazdasági ok az az ezermilliárd amibe a az előállitó kerülne + a komplett láthatatlan üzem felépitése, fentartása, halálukig agyonfizetett alkalmazottakkal egészen a takaritó szintig.

szombi 2012.05.31. 10:58:53

@CID: te csicska tanulj meg olvasni: "AZONOS KOMFORTÉRZET"
Arra nem gondolsz, lehet olyan jó a hőszigetelés hogy 16 óráig befűt, és reggelre sem hűl ki annyira hogy dideregni kelljen?

Ica a fekete cica 2012.05.31. 11:06:15

@szombi: ha nem ment le a hőmérséklet akkor egyébként minek járt a cirko korábban egész nap. Nem volt termosztát?

szombi 2012.05.31. 11:30:12

@Ica a fekete cica: termosztát is volt, amit kicsit magasabbra kellett állítani, kb. 24.5 fokra. Ez kitartott reggelig(kb. 17 fok).
Lényeg, hogy du. 16:00-tól reggel 6:40-ig le lett tiltva a fűtés. Amikor reggel ébredeztek, akkor indult újra. Akkor már "jó gázt" kellett adnia a szolgáltatónak mert ha reggel 8-kor a hatóság valami lustább/spórolósabb előfizetőnél vesz mintát akkor megkúrják őket...

Ica a fekete cica 2012.05.31. 11:36:34

24,5 fokrol egy éjszaka alatt lement 17 fokra, és jó hőszigetelésről beszélsz?

- Doktor Úr, elmehetek?
- Nem, elmebeteg!

Rózsaszín Lódenkabát 2012.05.31. 12:03:19

A helyzet az, hogy én leszarom a fűtőértéket, meg az összes magyarázkodást, a tények ezek:

- anyámnak (falun, kis kertes ház) tavalyelőtt 150e forintba került az egész tél gázfűtéssel, úgy, hogy állítása szerint sose volt melege
- tavaly ősszel a gázt kikapcsoltatta, vett fát 50e ft-ért amivel befűtötte az egész házat egész télen és jó meleg volt.

A kérdések:
- megvolt-e a fűtőértéke a gáznak?
- átbaccták-e a fával?

senkit nem érdekel. A tény az, hogy fával tüzelni most olcsóbb, tömegesen ismerik ezt fel a falvakban és térnek át a fafűtésre, már akinek volt esze és vegyestüzelésű kazánja van.

A többi magyarázkodásra, ködösítésre szarok.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.05.31. 12:04:15

@eichler: Majdnem jó, csak a delejnél annál jobban pörög a Forgó Morgó, minél nagyobb a feszültség, a frekvenciából meg még ők sem tudnak lopni, 50Hz az, ha nem saját barkácsolt pl. szélerőműről nyomatják.

Az más kérdés, hogy ha (zug)ipari környéken laksz, a nagy teljesítményű ipari eszközök feszültségesést tudnak előidézni az egész hálózatban, és ha az a nagy teljesítmény főleg ún. induktív ellenállásokon keresztül (hegesztőberendezések, villanymotorok) realizálódik, elcsúszik a feszültség és az áramerősség egymástól, azaz bár az óra ugyanannyit mér nálad, mégsem veszi a fordulatot sem a flex, sem a keringető szivattyú, és alig égnek a fénycsövek. Néha ez durván érzékelhető, ha nincs felrakva ún. fázisjavító. Hasonló eredményre vezethet, ha a környéken sok ohmos fogyasztást produkálók (fűtött kapubejáró, fűtött medence, villanykályha, légkondi, drogkender-termesztőberendezés) "okosba" oldják meg, és minden fázisra rádugnak egy-egy kínai kütyüt, ami kb. úgy működik, hogy az ohmos fogyasztást (ezt mérik a mai villanyórák) átalakítja induktív fogyasztásra, gyakorlatilag az ellenkezőjét teszi, mint a fázisjavító.

Ica a fekete cica 2012.05.31. 12:16:06

@Rózsaszín Lódenkabát: anyádnak falunk kis kertesházban milyen fűtőkészüléke van? 40 éves konvektor vagy 30 éves gázkazán öntöttvas radiátorral, vagy valami korszerű? Mert azért az a nagyon nem mindegy gázfűtésnél.

Rózsaszín Lódenkabát 2012.05.31. 12:30:36

@Ica a fekete cica: Na látod, gondoltam beleírom az üzenetbe ezt is, mert mindig ezzel jönnek a Szakértők, hogy elavult fűtőrendszer, meg ilyesmi.

Nos: központi fűtés vegyestüzelésű kazánnal.
Ami azt jelenti, hogy vagy gázzal fűti fel a vizet, vagy fával. A fűtőrendszer onnantól ugyanaz. Így krva könnyen rá lehet jönni melyik az olcsóbb. Anyám rájött. Ha fával fűt melegebb van a házban és tovább tart a fűtés, mintha gázzal. Ennyi.
De erre nem csak ő jött rá, hanem tömegével a faluban.

Ica a fekete cica 2012.05.31. 12:46:16

@Rózsaszín Lódenkabát: Ha vegyestüzelésű kazánja van, akkor egyáltalán miért fűtött gázzal bármikor az elmult 20 évben?

A gáz mindig drágább volt, cserébe nem kell kimenni megrakni a kazánt, nem kell fát tárolni, nem kell fát hasogatni, nem kell előre kifizetni egy telet.

Nem vagyok gázb*zi, mielőtt valaki azt hinné, kandallóval megy a fűtésünk -20fokban is napi 3 m3 gázfogyasztással.

Ica a fekete cica 2012.05.31. 12:50:34

ja, a fánál is aott van azért a szopás lehetősége, ha a kalaposember a platósifán véletlenül nem 2éves szárazfát hanem frissen vágottat hoz és azt kell benyomni a kazánba, akkor lazán felszaladhat másfél-kétszeresre az elfogyasztott famennyiség.

Rózsaszín Lódenkabát 2012.05.31. 13:22:33

@Ica a fekete cica: "a gáz mindig drágább volt..."

nono.
Én valamikor úgy tanultam, hogy a szén- és fatüzelésnél sokkal olcsóbb a gáz (meg kevésbé környezetszennyező ja és persze kényelmes is - de ez utóbbiakat aláírom).
Ezek szerint hülyeséget tanítottak?

Rózsaszín Lódenkabát 2012.05.31. 13:30:19

"cserébe nem kell kimenni megrakni a kazánt, nem kell fát tárolni, nem kell fát hasogatni, nem kell előre kifizetni egy telet."

Tudtommal itt nem azon vitatkozunk melyik a kényelmesebb fűtési módszer, hanem hogy csalnak-e a gázszolgáltatók...

Hánytorgassam fel pl. a munkanélkülinek hogy neki milyen jó hogy reggelente nem kell felkelni és munkába menni mert az olyan fárasztó?
Baszki, biztos cserélne velem csak jusson jövedelemhez.

A tény attól még tény legalábbis amit én tapasztalok, hogy a falvakban sokan térnek át fafűtésre, mert a fát olcsóbb beszerezni és vele fűteni, sőt, az sem igaz hogy nem kell kifizetni előre a telet, mert egy takarékos családnak egy téli tüzelésre adag fa ára üti az első hideg hónapi gázfűtés díját.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.31. 13:40:26

@Rózsaszín Lódenkabát: "hülyeséget tanítottak?"

Nekem is ezt tanították. Csak úgy látszik túl régen jártunk iskolába.

Nekem azt is tanították, hogy épül majd ilyen atomerőmű Pakson, és olyan olcsó lesz a villany, hogy azzal fogunk fűteni. Hát nem lett.

Rózsaszín Lódenkabát 2012.05.31. 13:46:20

Meg hogy a tömegközlekedés meg a távfűtés sokkal olcsóbb mint az egyéni...
Mára mind hazugsággá váltak, bizony....

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.31. 13:59:42

@Rózsaszín Lódenkabát: Gyakorlatilag igen.

A távfűtés azért olcsóbb, mert hulladékhőt hasznosítanak.

A tömegközlekedés meg sokkal olcsóbb a társadalomnak, ezért támogatják a jegyárakat, ás így az egyénnek is olcsó lesz.

Ja, hogy csak elméletben...

Ica a fekete cica 2012.05.31. 14:07:22

@Rózsaszín Lódenkabát: hülyeséget. A gáz sose volt olcsó, max a felhasználó helyett az állambácsi fizette az árát ki, hogy a dógozó ne menjen rágyujtani a pártházat a jóelvtársakra.

De velem ne veszekedj, én is fával fűtök (saját erdőből saját fával kb láncfűrészbe való benzin meg hazastállitás áráért, szóval lehet utálni egy kicsit), pusztán azon csodálkozásomnak adtam hangot, hogy miért csak most jutott a kedves szülődnek az eszébe, hogy fát tegyen a vegyes kazánba, mikor a gáz már igen régóta nem agyontámogatott.

"mert egy takarékos családnak egy téli tüzelésre adag fa ára üti az első hideg hónapi gázfűtés díját."

Ez azért barokkos tulzás. Max ha lopja a fát vagy valami ezeréves elavult karbantartásnélküli gázrendszerrel tartott 24 fokot és ehelyett takarékosan fával 20fokra melegiti a házat.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.31. 14:15:25

@Ica a fekete cica: "A gáz sose volt olcsó"

Mondjuk a te életedben.

Régen kurva olcsó volt a gáz is és az olaj is.

Ica a fekete cica 2012.05.31. 15:04:23

@atpijkamo: "max a felhasználó helyett az állambácsi fizette az árát ki, hogy a dógozó ne menjen rágyujtani a pártházat a jóelvtársakra."

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.31. 15:16:43

@Ica a fekete cica: Az a kenyér, tej, hús volt.

1970-ben a benzin 1,2 Ft/l volt. Egy órai munkabérért vettem 7-8 litert.

Rózsaszín Lódenkabát 2012.05.31. 15:38:35

@Ica a fekete cica: A kedves szülőm :) azért döntött MOST télen úgy hogy szakít a gázfűtéssel mert az egetverő gázár mellett ráadásul még fázott is és ebből lett végképp elege.

Fát falun ügyesen lehet olcsón szerezni, nem túloztam. Nem veszekszem veled, csak mintha túl sok hibás sztereotípiát hangoztatnál. (a gáz kitermelése nagyon drága, meg hogy rosszak végfelhasználók fűtőberendezései, ezek médiahazugságok többnyire)

Amúgy a gáz önmagában olcsóbb mint a fa.
Ha nem lenne olcsóbb a kitermelése és felhasználása, nem termelné ki senki a földből több évtizede.
Régen valóban volt az árában támogatás, de NEM EMIATT volt sokkal olcsóbb régen.
Ha a te logikád szerint haladunk, miszerint most az ára REÁLIS, vagyis nincs rajta támogatás, annyi az ára amennyibe a kitermelése / feldolgozása / szolgáltatása kerül akkor ez a végfelhasználónak egy nagyon nagyon rossz üzlet. (Sokkal drágább a fától és ráadásul rosszabb a fűtőértéke).

És ezen a viszonylagos kényelem se segít sokat.

Rózsaszín Lódenkabát 2012.05.31. 15:49:25

Amúgy még annyit hallottam, hogy a PB gázpalackoknál nem tudnak annyira csalni a hígítással, ezért sokan azzal trükköznek hogy nyomáscsökkentővel és átalakítással PB gázpalackról megy a fűtés télen.
Ez már csak tényleg pletyka de állítólag brutálisan kevesebbe kerül így is a fűtés, mint a vezetéken kapott gázról.

Ez meg már olyan, mintha a palackos ásványvíz olcsóbb lenne mint a vezetékes ivóvíz, ami ugye elképzelhetetlen... volt eddig.:)

Ica a fekete cica 2012.05.31. 16:14:46

@atpijkamo: ok, az olajárrobbanás előtt tényleg olcsó volt a gáz, de nagyjából mire mindenhol volt gázvezeték addigra el is szállt a gáz (meg köolaj) ára, csak ezt nem lehetett átháritani a harcos proletárokra, szóval kár a multszázad közepét belekeverni.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.31. 16:20:59

@Ica a fekete cica: :)) Te keverted bele: "A gáz sose volt olcsó"

Ica a fekete cica 2012.05.31. 16:40:37

@atpijkamo: Mondjuk ugy, eléggé irreleváns a jelen témában, hogy fél évszázada egy másik társadalmi rendszerben mi mennyibe került.

Ica a fekete cica 2012.05.31. 17:05:25

@Rózsaszín Lódenkabát:

Miféle sztereotipiák?

Tény, hogy rengetegen használnak karbantartást nem kapott, ösöreg gázkészülékeket, amik borzalmas hatékonysággal (hatékonytalansággal) fűtenek. Amit írtál, hogy ugyanaz a ház 1/3 áron fűthető gáz helyett fával, az két esetben létezhet, a gázrendszer tragikus állapotu pazarló, vagy a fát szerzik "okosba"

Mint utólag elárultad nálatok az utóbbi eset áll fenn. Ez azért csalóka az olvasó számára, mert ha van egy egyébként pöpec gázrendszere, de a nagy spórólás hitében átvált nemokosba szerzett fára, akkor messze nem lesz olyan megtakarítása mint a hozzászólásod alapján gondolhatta, viszont pakolhatja a fát az udvaron, és fizetheti előre az egész téli (meg a jövö évi, ha garantáltan szárazzal akar fűteni) tüzelőt.

Hogy mennyi a gáz kitermelése, az irreleváns és változó, az számit, hogy mennyi épp az ára a tőzsdén, mert annyiért tudod megvenni.

Rózsaszín Lódenkabát 2012.05.31. 17:31:03

@Ica a fekete cica: A sztereotípia az,amit leírsz.

Amikor valaki észreveszi hogy a gáz fűtőértéke közel sem annyi, mint évtizedekkel ezelőtt, akkor rögtön jövünk a hibás, rosszul beállított gázkészülékkel.
Most mondhatnánk, hogy kicsiny falunkban vajon az a fiatal pár, akik 3 éve felszereltettek vadonatúj gázkonvektorokat a lakásukba, most vajon miért rakatnak cserépkályhát, nyilván ők is hülyék...

Fát "okosba" úgy vesz anyám, ahogy tehenet és zöldséget veszel falunk "okosba". Falun olcsó, mert ott vagy a közelbe termelik.Istenem, én nem akarok veled vitatkozni, de ne indulj ki hülyeségekből. Nyilván olcsóbb a fa falun, mint városban.

Rózsaszín Lódenkabát 2012.05.31. 17:34:57

@Ica a fekete cica: "hogy mennyi épp az ára a tőzsdén, mert annyiért tudod megvenni. "

nana, az árakat a kereslet is meghatározza.
Tehát ha nem lenne kereslet, olcsóbb lenne. lehetne. Nálunk nem. Nálunk az árát emelik, ha csökken a kereslet, hogy fedezze a kiesett bevételeket.

De végeredményben igazad lehet, végülis mindenki hülye aki kétségbevonja a gáz fűtőértékét/hatékonyságát és alternatív fűtési megoldásokat keres. A szolgáltató meg miért is hígítaná a gázt... semmi értelme..

Rózsaszín Lódenkabát 2012.05.31. 17:52:20

@Ica a fekete cica: "Mondjuk ugy, eléggé irreleváns a jelen témában, hogy fél évszázada egy másik társadalmi rendszerben mi mennyibe került. "

Pedig rohadtul releváns. Ugyanis az előbb leírtam hogy ha ennyi a reális ára a gáznak (és így a fával való tüzelés olcsóbb) akkor miért éri meg kitermelni egyáltalán a gázt a fatüzeléssel szemben?
Csak úgy ha vannak olyan barmok akik kifizetik a hatékonytalan termelés és szolgáltatás költségét.

Írtad:
"ugyanaz a ház 1/3 áron fűthető gáz helyett fával"

El kell hogy keserítselek, van az 1/4 áron is, ha beleszámítjuk, hogy a mutter gázfűtés esetén fázott, fafűtés esetén - mivel nyilván nem szabályozható úgy a fűtés mint gáznál - több esetben melege volt.
Ha hozzászámítjuk a felesleges "meleg" időszakokat is a fűtés során, tehát ha úgy számolunk hogy fűtetett volna olyan hatékonysággal hogy sose legyen melegebb mint gázfűtés esetén, akkor az arány növekszik.
Mindig jössz ezzel a hibás, régi, rosszul beállított gázkészülékkel.
Igazad lehet, csakhogy..... a gázkészüléknek ezek szerint van egy fix éves karbantartási díja is, illetve 10 év után csere javasolt (ugyanis évente át kell nézetni/karbantartani szerelővel, ezt én is tudom).
Ha ezt is beleszámolod a gázüzemelésű fűtés fenntartási díjába, akkor közelítünk az 1/5 arányhoz....
és ehhez még csak "okosba" szerzett fa se kell, amire látom jó ráakadtál, mintha ez és csakis ez számítana, amikor a gáz és a fafűtés hatékonyságát összehasonlítjuk.

Jó, van még egy tétel: a központi fűtést is karban kell tartani néha. Ám ha ez anyámnál rosszul működne, akkor a fatüzelésnél is ugyanúgy nem lenne meleg, mint gáznál. Tehát ez a feltevés ugrik.

CID 2012.05.31. 18:57:03

@szombi: huhh. És miben csökkene a komfortérzetük, ha lekapcsolnák az áramot amikor nem tartózkodnak otthon, te pharaszt ?

CID 2012.05.31. 19:00:11

Azt meg azért, nagyon nem szeretném, ha minden fillérbaszó paraszt, fával és hulladékkal táplálná a vegyestüzelésűjét !

CID 2012.05.31. 19:04:29

@atpijkamo: Te meg inkább arra koncentralj, hogy levezesd miért lenne gazdaságos a légkörből nyert nitrogént a gázhálózatba juttatni, annak minden járulékos költségével együtt !

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.31. 19:10:18

@CID: "minden fillérbaszó paraszt, fával és hulladékkal táplálná a vegyestüzelésűjét !"

Én pedig díjaznám. Megújuló energiát használnának.

"miért lenne gazdaságos a légkörből nyert nitrogént a gázhálózatba juttatni"

Azt hiszem, ez nyilvánvaló. Ingyen veszed, drágán adod.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.05.31. 19:27:55

@atpijkamo: Annyi fa a világon nincs. Így is egész erdőket taroltak le a... rőzsegyűjtők.

Rózsaszín Lódenkabát 2012.05.31. 19:34:27

@CID: Az egy teljesen természetes és nem elitélendő cselekvés, ha valaki a lehető leggazdaságosabban,a legkisebb ellenállás felé elmozdulva, de a törvényeket betartva próbál élni.
A szegény ember azért teszi, hogy életben maradjon, a gazdag ember, hogy még több pénze legyen.

Mégis a szegény embert ezért "fillérbaszó parasztnak", ugyanezért a gazdag embert "okos befektetőnek" hívják, pedig nagy különbség az indíték.

Inkább az a gond, hogy ezt a környezetszennyezés miatt egyre súlyosbodó problémát hogyan kívánják az okosok megoldani...

CID 2012.05.31. 20:29:13

@Rózsaszín Lódenkabát: Nekem a gazdag és a szegény is fillérbaszó paraszt aki a fatüzelést favorizálja. Valahogy nem jut eszükbe, mi lesz holnap. Persze, a nagyon szegények más tészta, de nem is ők veszik a lopott fát tonnaszámra a megujjuló energia lobogója alatt.....

CID 2012.05.31. 20:38:52

@atpijkamo: Te engem fel akarsz idegesíteni ? Megsugom, nem fog sikerülni, mint ahogyan nálad nagyobb mazsongoknak sem ! Semmi nincs ingyen ! Ha szívlapáttal pakolnák a légkörből a nitrogént a gázhálózatba, az sem lenne ingyen !

Egyéves Önkéntes 2012.05.31. 22:40:26

@atpijkamo: Mert támogatták, azért volt olcsó.

@Rózsaszín Lódenkabát: A palackos gáz jóval drágább a vezetékesnél, úgyhogy ez egy hamubasült faszság (vidéken:urban legend)
A fa amúgy jóval olcsóbb, csak azt meg kell venni előre, be kell hordani, fel kell hasogatni, be kell ismét hordani a cserépkályhába, össze kell söpörni, oda kell figyelni a huzatra, ki kell hamuzni, megint össze kell takarítani a szétszórt hamut
Gáznál meg semmit nem kell csinálni

Xezs 2012.05.31. 23:26:59

@atpijkamo: Hogy lenne már ingyen? A víz sincs ingyen a vízműveknek, egy csomó munka (=anyagi befektetés) van vele.

webnazi 2012.06.01. 06:56:05

@Borenbukk:
Nem ám a bejövő 2-300 bárnál teszik hozzá a nitrogént, hanem amikor már háztartási méretűre van leredukálva.
Az meg csak úgy 0,8-1 bar, ami igazán bakfitty! Olyan hervadt gáznyomás, hogy még egy lufit sem képes felfújni!

webnazi 2012.06.01. 07:55:43

@Borenbukk:
Egyáltalán nem marhaság!
Hallottál Te már a Linde féle levegő-cseppfolyósítási eljárásról? A levegőt alaposan lehűtik majd komprimálják (süritik) ... aztán tovább hűtik és még tovább komprimálják. Aztán (amikor már - nagyjából de lagalább -100 fokosan hideg a folyadék) elkezdik szépen felengedni a hőfokát, s akkor forrpontjuk alapján egyenként kiválnak belőle az összetevő részek.
A levegőben a nitrogén aránya 79%, tehát elég sok! A hasznos gázok ára (nemesgázok) jócskán behozza a költségeket, amin még úgy is spórolnak valamit, hogy a "felengedett" cseppfolyós gáz környezetre gyakorolt hülésével mindig egy újabb adag levegőt hűtenek elő. Mondhatni minderre azt is, a kezdeti befeketett energialöket után az egész rendszer-berendezés szinte önfenntartóvá válik.
Az így nagy mennyiségben előállított nitrogént pedig hozzákeverik a gázhoz. A gázóra meg pörög tőle, de meleget nem ád. A fogyasztó viszont a mért mennyiséget fizeti ki - és csak egy részben! Mert még hozzátették az egyetemes gáztörvény néhány ügyességét, hogy azzal még többet fizethessen.
A fűtőérték például egy eléggé egzakt dolog, otthoni viszonyok között azonban sehogyan sem mérhető ellenőrizhető - már csak alapból.
Hogy ebbe miként ment bele valamikor az árképzésnél bármely hivatal, hatóság, az örök rejtély marad.

webnazi 2012.06.01. 08:05:58

@fda:
ez az ötleted a "kevesebbet" szöveggel egy eléggé nagy hülyeség!
Sajnálatos tény, de itt akkor is kell alapdíjat fizetni, ha EGYETLEN köbcenti gázt sem használtál el - mert hát ugyebár - a jelenlét, a vételi lehetőség megvan.
Ez valami eléggé agyament dolog, jobb helyeken jogilag a munka nélkül szerzett jövedelem kategória, de itt? Havi 1000 forint csak a semmiért! Az ElMű is beszedi ám a számlákon a havi 180 forintokat, pedig nálam a telken hónapokig nem mutat az óra semmi változást!
Ez csaknem olyan dolog, mintha az összes fővárosival kifizettetnének havonta 20-30 db villamosjegyet még akkor is, ha annak a közelébe se megy - mert hát ott van ugyebár a tömegközlekedés lehetősége!
HAHAHA!
Ezeknek, akik mindezeket az alapdíjakat kitalálták - tömegközlekedés helyett inkább egy tömegsír kellene - és akkor nem voltam gonosz, csak egy kicsit náci ...

webnazi 2012.06.01. 08:10:00

@Ica a fekete cica:
Létezik ilyen előállító - és 20 vagy 40 köbméteres tartálykocsival lehet venni tőlük! Linde Gas Művek - Bpest, IX. Illatos út.

webnazi 2012.06.01. 08:20:34

@Rózsaszín Lódenkabát:
"A szolgáltató meg miért is hígítaná a gázt... semmi értelme.."
Méghogy semmi értelme?
A filléres nitrogént bele a drága gázba? Még több lesz tőle a bevétele, mert a szart is eladhatja drágán, a palimadár fogyasztó meg többet fizet!
Valaha a szar ruhákat meg lehetett venni az alkalmiban. A tunningolt gáz se igazi de az ára ... Nálunk még a csaknem rohadt banán is majdnem annyiba kerül, mint a sértetlen! Bécsben viszont - már a kicsit barnán foltosodó is feleárban megy, aztán egyre lejjeb-lejjeb! A turmixbanán csaknem ingyér van!

Rózsaszín Lódenkabát 2012.06.01. 08:29:31

@webnazi: Ezt viccnek szántam, de amúgy ezt a szöveget, hogy konkrétan "miért is hígítaná a gázt a szolgáltató, ennek semmi értelme" pár hónappal ezelőtt egy riportban hallottam egy (természetesen gázszolgáltató által delegált) szakértőtől, arra a kérdésre, hogy igaz-e hogy hígítják a gázt....
Szóval csak óvatosan a kritikákkal!! :))
Ezt egyébként már itt valamelyik kommentben is olvastam...
Értitek... semmi értelme hígítani.. tehát akkor nem csalnak, megnyugodhatunk.

Amúgy én még azt is elhiszem hogy valóban nem hígítják - csak:
- vagy eleve folyamatosan romlik a kitermelt gáz minősége, hiszen ennek is lassan fogytán leszünk mint az olajnak
- vagy az oroszok trükköznek és gyenge minőségű gázt adnak

Akárhogy is a becsületes az lenne, hogy a végfogyasztó ne fizessen évről évre (nem ias ugyanannyit, hanem) egyre többet az egyébként szarabb minőségű gázért.

Egyéves Önkéntes 2012.06.01. 08:30:45

@webnazi: az alapdíj nem jogalap nélküli gazdagodás, (maximum a mértéke), hanem abból tartják karban (elméletileg) a hálózatot, abból fizetik a villanyt, az emberek bérét, stb.
valami bevételnek jönnie kell nyáron is, amikor nincs fogyasztás

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.01. 10:34:33

@CID: Nyugi, ne őjöngj már folyton!

Arányok, apafej, arányok. Mondok egy példát, ami talán megvilágítja a helyzetet. Egy köbméter víz olyan 300 Ft-ba kerül, egy köbméter sör olyan 300000 Ft. Az való igaz, hogy a víz nincs ingyen, de a sörhöz kápest elhanyagolható az ára, így megérné vele vizezni a sört.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.01. 10:35:43

@Xezs: Jó meglátás, mégis a sör egy ezrelékébe kerül. Elhanyagolható.

Xezs 2012.06.01. 19:25:56

@atpijkamo: De hogy jön ide most a sör? Pusztán arról beszélek, hogy neked víz jön a csapból és ezért fizetsz, holott a víz egy szabadon hozzáférhető dolog, pl. simán meríthetsz egy tóból, senki nem fog picsánrúgni érte. Mégis fizetsz a csapból jövő vízért, triviális okokból.

@Rózsaszín Lódenkabát: Amíg Magyarországon folyamatos infláció van, addig folyamatosan többet fogsz fizetni még akkor is, ha szerinted szarabb minőségű a gáz.

Megmondom őszintén én eléggé leszarom hogy milyen a minősége meg úgysem tudom ellenőrizni. Télen be tudok fűteni, a kaját meg tudom csinálni a gázon, innentől kezdve leszarom hogy valaki szerint rossz a minősége.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.01. 19:43:03

@Xezs: "De hogy jön ide most a sör?"

De hogy jön ide most a víz?

Ha az egyiket megérted, akkor a másikat is.

Xezs 2012.06.01. 21:10:33

@atpijkamo: Sör nincs a természetben :) Én szándékosan természetben előforduló dologról beszéltem, ahogy te is az elején.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.01. 21:31:59

@Xezs: Nehéz ember vagy.

A gyémánt és a kavarc megfelelő neked? Mondjuk eladsz egy kiló gyémántot ezer dollárárt. Ha hozzáteszel öt deka kvarcot, akkor 1050 dollárt kapsz érte, de nem került öt deka kvarc 50 dollárba, max fél dollárba, úgyhogy elhanyagolható.

Egyéves Önkéntes 2012.06.01. 21:41:32

@atpijkamo: Most akkor a kvarcba nitrogént kevernek?
Vagy hogy jön ide a gyémánt?
:)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.01. 21:43:53

@Egyéves Önkéntes: Én nem mondtam, hogy kevernek. Keverhetnek. Csak nagyon le kell hűteni, hogy jól keveredjen a kavarccal.

Egyéves Önkéntes 2012.06.01. 21:46:16

@atpijkamo: De akkor olyan hideg lesz mint a sör, amit a gázba kevernek, hogy a gyémánt fűtőértéke a kvarcéhoz keveredjen.
Ha jól értem a posztot és a kommenteket.

CID 2012.06.02. 07:51:02

@atpijkamo: Nem őjöngök ! :-)Mindenesetre, ha meglátom furaszemet, kitaposom organikus burkának beleit ! Egyébként meg a gáz is ingyé van, csak likat kell fúrni a fődbe, oszt gyün . Nem is értem miért nem adják ingyen ? ;-)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.02. 08:56:11

@CID: Mert korlátosan áll rendelkezésre.

Ellentétben modjuk a nitrogénnel vagy oxigénnel.

További magyar hang 2012.06.02. 10:39:33

@bm613: OK. Csakhogy jelen állás szerint fogyasztói oldalon szinte lehetetlen ellenőrizni, hogy tényleg annyi-e a fűtőértéke a gáznak, mint amennyit a számlára írnak. Fejlesszenek ki egy fűtőérték-mérő órát is és a köbméter mérő elé szépen szereljék fel a saját költségükön, na ez lenne a korrekt, mert a mostani helyzetben kb. annyi a fűtőértéke a gáznak, amennyit nekünk behazudnak.
Tény, hogy pár évvel ezelőtt gyorsabban forrt fel a víz ugyanazon a gáztűzhelyen.

Xezs 2012.06.02. 10:41:12

@További magyar hang: "pár évvel ezelőtt gyorsabban forrt fel a víz "

Vagy csak úgy érzed. Felteszem nincsenek pontos mérési adataid.

Még azt is megkockáztatom, hogy az a lábasod sincs meg, amiben pár évvel ezelőtt vizet forraltál.

Így meg aztán fölösleges károgni.

neo--23 2012.06.29. 16:11:42

Annyit fűznék hozzá,hogy biztos forrásból tudom a TIGÁZ nem tud a fűtőértékkel "játszani" A gázt csak szolgáltatja. Tehát a gyengébbek kedvéért, tovább szállítja a vezeték rendszerén a gázt...
A nagy 3 betűs cégtől vásárolja és azokkal az értékekkel szállítja tovább.

Igen, nem csak mende monda,hogy az ótvaros 30 éves konvektor sokat fogyaszt.Ráadásul sajnál rá a paraszt 5e Ft-ot, hogy kitisztítsák neki. Újkorában is elég s**r.

Ha fát árulnék Én is etetném a népet,hogy az milyen olcsó és milyen jó.
Aztán jól meggazdagodnék a sok hiszékeny emberből...
Sajnos ilyen naivak az emberek.Még mindig jobban hisznek a szomszéd pletykáinak aki mondjuk pék,(persze mindenhez ért) mint egy hozzáértő ember alátámasztott véleményének.

Azt hallottam,hogy levegővel dúsítják a vizet.Állítólag régen sokkal kevesebbet kellett és hamarabb meg lehetett fürödni mint manapság......:-))

Xezs 2012.06.29. 16:58:20

@neo--23: Hagyd el Tibi, régen még a fing is rózsaillatú volt. Legalábbis sokak fejében élnek ehhez hasonló tévhitek.

neo--23 2012.06.29. 19:15:33

@Xezs: Így van, de talán egyszer ők is felébrednek.

nincs_nick 2012.08.01. 23:40:31

@Ica a fekete cica: 30%-ára akkor sem fog leesni a gázfogyasztás, ha ősöreg ÉTI T-35-ről és soros vascsöves rendszerről váltasz Bosch Condens-re zónás radikkal/falfűtéssel ötrétegűvel húzva és mellette cseréled a nyílászárókat is valami jobbra (Premier Premium-Line pl.). Ekkor jó szabályzással is kb. 40%-ot tudsz megfogni, nélküle kb. 30-at. Azaz még a felét sem az általad elképzeltnek.

Amivel tudsz sokat fogni az a teljes felújítás, azaz ezek mellett még leszigeteled a házat is. Na akkor összejöhet a várt 30%-ra való csökkenés. De egy ilyen átalakítás alsó hangon is 6-10mFt a tipikus családi házaknál (egyszintes 60-as évekbeli vs. 2 generációs 80-as évekbeli). Ennyit meg nem nagyon érnek ezek a házak és a benne lakóknak is ritkán van ennyi pénzük...

nincs_nick 2012.08.01. 23:43:50

@neo--23: "Azt hallottam,hogy levegővel dúsítják a vizet.Állítólag régen sokkal kevesebbet kellett és hamarabb meg lehetett fürödni mint manapság......:-))"

Vigyázz, mert ez igaz. Víztakarékossági okokból az összes mai csaptelep (kivéve kádtöltők) olyan perlátorral van szerelve, hogy megőrül az ember, mire egy pohár megtelik. Persze ez főleg akkor tűnik fel, ha régi mofém/kludi csaptelepről váltanak.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2012.12.11. 10:47:57

TiGÁZ mentalistákkal köti ki a gázt?
2012.12.07. 11:37 IGe

A Tigáz-Eni gázszolgáltató körül egyre több "para"- és "maffia" jelenség figyelhető meg mostanában. A sima kis többletszámlázási csalás, meg előre több hónap számlázása, meg más egyéb trükkök már nem hoznak nekik elég jövedelmet. Ezért szerintük gázórák tömegei lettek a fogyasztók által megmahinálva. Így a valóságos gázfogyasztás a TiGáz szerint többszörösére rúg, mint amit egyébként egyáltalán reálisan el lehet használni. Több mint félmilliós "kihűlésvédelmi" pénzt követeltek az ilyen áldozataiktól....

vilagnezet.blog.hu/2012/12/07/tigaz_mentalistakkal_koti_ki_a_gazt
süti beállítások módosítása