Ember legyen a talpán, aki egy magyar nyelvű garanciafüzetről meg tudja állapítani, hogy azt a hivatalos forgalmazó vagy valaki más adta ki. Esetleg a pecsét segít? Naiv ügyfélen nem, az ő LG plazmatévéje ugyanis szürkeimport, azon belül is a március óta elérhetetlen ittveddmeg.hu a forgalmazója, úgyhogy a garancia ugrott:
Az árösszehasonlító oldalak temérdek internetes kereskedőt hoznak fel, a megbízhatóságot javítja a fizikai üzlet léte, illetve a dokumentálhatóan hosszabb ideig tartó működés, a vásárláskor adott, nem fénymásolt, formailag rendben lévő garanciafüzet, áfás számla, ám ez még csak szükséges, de nem elégséges feltétel. Tavaly februárban vásároltam egy LG plazmatévét az ittveddmeg.hu oldalról, nem ez volt az első termék, amit tőlük vettem, mindig minden szabályosan történt, a honlapjukon pedig ott volt a (mint kiderült, írott malasztként értelmezhető) megnyugtatás, hogy minden termék új, s gyártói és magyar forgalmazói garanciával érkezik. Minden alkalommal úgy tűnt, komolyabb forgalmat bonyolítanak, nem különböztek más, honlappal és fizikai árusító hellyel egyaránt rendelkező üzlettől.
Addig nem is volt baj, amíg a napokban meg nem hibásodott a tévé (nem kapcsolt be), és az LG magyarországi képviseletét felhívva ki nem derült, hogy bizony a lepecsételt, szabályos, több nyelvű (közte természetesen a magyar) garanciafüzet itt, Magyarországon nem érvényes. Ők ugyanis másmilyent adnak ki, a televízió állításuk szerint szürkeimportból származik, így hiába igazi a garanciafüzet, javítani bizony nem fogják garanciában. A garanciafüzet már csak azért sem keltett gyanút a többnyelvűsége miatt, mert egy sor, Media Marktnál és hasonló helyeken kapott garancia ugyanígy több ország tudnivalóit tartalmazó, vastag füzet, és semmi gond, ha probléma van.
A csapda ott zárult be, hogy az évekig létező ittveddmeg.hu a jelek szerint megszűnt, honlapja elérhetetlen, telefonjait természetesen nem veszik fel, a számlán szereplő kft. ellen – interneten elérhető információ alapján – felszámolást indítottak. A tanulság persze macerásabbá teszi a vásárlást, mert minden alkalommal hívjam fel az importőrt, hogyan néz ki az ő Magyarországon érvényes garanciapapírja? Bár egy szabályos (az importőr által sem szabálytalannak minősített) garanciafüzetről, amit a vásárláskor az addig bontatlan tévé dobozából, sértetlen csomagolásból elővettek és lepecsételtek, nehéz a helyszínen megmondani, hogy az importőr elfogadja-e. Még rosszabb, ha a domain nevek mögött – hiába a több éves működés – egymást váltják a cégek, azt meg ki képes ellenőrizni? Így ez az így jártam, más ne járjon így kategória marad...
Ha pedig a forgalmazó odébbáll, lehet szurkolni, hogy a szerviz telefonos gyorsdiagnosztikája alapján a tápegység romlott el (javítható 20 ezerért) vagy a kijelző (dobható ki a tévé).
Az utolsó 100 komment: