Tékozló Homár

Befizethetetlen díj az Aegonnál

2012.06.20. 11:44 | jackyll | 54 komment

Naiv ügyfél kipróbálta, meddig lehet halogatni az Aegonnál a lakásbiztosítás befizetést. Bár telefonon azt mondták neki, még rendezheti több hónapos tartozását, az utalást már visszadobta a bank:

Az Aegon Csoport régi kedvencem. Lakásbiztosításom volt az Aegon Biztosítónál. Néhány hónappal elmaradtam, felszólítottak és közölték, hogy meg fog szűnni a szerződés. A banki átutalás előtt gondoltam, rákérdezek telefonon, hogy érdemes-e még befizetnem, vagy megszűnt a szerződésem. Bíztattak, hogy nyugodtan befizethetem, még benne vagyok a határidőben. Pár nap múlva visszajön az összeg "megszűnt számla" üzenettel.

Pár napra rá továbbra is jöttek a felszólító levelek, erre kértem írásban, ugyan mondjanak már egy működő bankszámlaszámot. Erre persze nem jött válasz a levelükben, csak fenyegetőzés, hogy nekik évfordulóig jár a díj. Most ügyvédhez került az ügyem, aki perrel fenyegetőzik.

Korrekt cég, ugye?

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.20. 11:46:53

Facé nem lehet időbe befizetni.

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2012.06.20. 11:49:15

ez mondjuk a bagoly mondja verébnek tipikus esete...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.20. 11:55:11

Akkor így a legegyszerűbb lemondani a biztosítást? :D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.06.20. 11:58:30

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: Az jó lesz, 10eFt felett úgyis kiküldik a végrehajtót. Legalább viszik a számítógépet...

XCat 2012.06.20. 12:05:53

Irodájuk nincsen nekik?

XCat 2012.06.20. 12:09:06

Különben mindegy, ezt már eladták szerintem. Hívd fel az ügyvédet, hogy befizeted most a felét, ha békénhagy. Bele fog menni.
Megnyerted a tartozás 50%-át, fagyizd el.

Neménvótam 2012.06.20. 12:12:16

A szerződésben mi van? Ha aszerint járt el a biztosító, akkor korrekt.

Cicenka 2012.06.20. 12:30:53

Én a helyedben kérnék egy csekket, és nem futnék felesleges köröket a számlaszám-vadászattal. Egyébként nem évfordulóig jár a díj nekik, hanem a díj-nemfizetéses törlés napjáig.

Harlequin 2012.06.20. 12:56:05

Lesokkolt a sok konkrétum.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.06.20. 13:01:11

hol lehet tiltakozni az új posztok kommentelhetetlensége miatt?? írjak tán a homárba?

helianthus 2012.06.20. 13:02:17

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: én kiszrúok a renccerrel és ide írom:

na ez azért tiszta horror: "az Érd és Tárnok közötti pályaszakaszon néhány bátrabb ember már leugrott az említett tilos jelzésnél várakozó vonatról. "

Ezt a következő poszt alá képzeljétek oda!!!!

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.06.20. 13:05:06

@atpijkamo: @helianthus: @Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:

akkor ideírom: a posztoló egy barom. megsértik a személyi szabadságát, muhahhahhaaaaa :D:D ez még hülyébb, mint a margit meg a boborján összeszorozva!

ferand1979 2012.06.20. 13:18:49

@helianthus: én is próbálkoztam 8mint érdi lakos) a poszt kommentelésével... de nem "maradt" bent az írásom....
VALAKI elbaltázott valamit...

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.06.20. 13:20:30

@helianthus: én már írtam oda..első vagyok!!! Igaz nem jelent meg, mert valami hibádzott..de akkor is...

ferand1979 2012.06.20. 13:21:54

... megszűnik a szerződés??? Akkor ezt NEM fizeted be, nem történt eddig káresemény? Akkor jól jártál.. köccccc egy újjjjat máshol....
Bármelyik biztosító örülne Neked...
(persze ha fizeted is... különben még máshonnét is panaszt halalsz magadról...)

ferand1979 2012.06.20. 13:23:07

@batgirl: én is írtam, hogy első vagyok.. meg hogy firts... meg ezt-azt, de nem volt jó..

England win The Ashes! 2012.06.20. 13:29:30

@ferand1979: Az enyém bentmaradt. A kommentdobozban. Pedig nem is elsőztem volna, meg böcsületesen el is olvastam.

ferand1979 2012.06.20. 13:37:12

@Dr Jozef Vengloš: a kommentelődobozban bentmarad... Az az érzésem, hogy a poszt kitevésekor nem lett engedélyezva valahogy a poszt kommentelése... (én sem "előztem"... De sztem már többen vagyunk így....

helianthus 2012.06.20. 13:37:28

@ferand1979: na te, mint érdi, akkor áruld el, mit jelent ez, hogy Érd-Tárnok között leugrálnak a vonatról? Mármint tényleg úgy néz ki, ahogy lelki szemeim előtt megjelent, hogy a hatalmas pusztában fut két vonatsín és bandukolnak az emberek a nagyon messze látszódó házak felé? Vagy ez nem olyan nagy távolság?

@batgirl: én hamarabb írtam oda nem látszó kommentet, szal én vagyok az első. Csak hogy tudd. :D

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.06.20. 13:40:14

@helianthus: messziről gyütt embör azt mond amit akar:DD

ferand1979 2012.06.20. 13:53:00

@helianthus: én még nem láttam leugrálni embreket, de most esik le, hogy néha látni 1-1 embert bandukolni a nagy semmiből a házak felé...
Érdet 2 nagyon forgalmas vasútvonal szeli ketté (háromba)... Ráadásul van egy elágazása is az egyik (ÉRD felső) megálló közelében... Na ott szoktak néha állni, várakozni a vonatok, a "pirosnál", hogy elhaladhasson a "kereszteződés"-ben a másik... Tudom, mert az egyik vasúti kereszteződésnél szinte naponta várok 2-3 és néha 4 vonat elhaladását majd egyidőben, amíg tart a piros jelzés az autosok számára... (és még ezután építik ki egyik vonalon a második sínpárt, ami miatt egy ovodát is képesek voltak bezáratni...)
Ha rajtam mullana, kitenném a város szélére mind a 4 Érdi állomást, és az összes vasúti sínt is...
Dehát állítólag jó ez így sokaknak...

XCat 2012.06.20. 13:59:08

@ferand1979: Ismi öccse az egyik ilyennél halt meg. Nagyon örültek neki, hótalkesz volt a srác, és mindenki utálta.
De azért eltemették.
Jó fejek.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.06.20. 14:00:30

@Aki megállította a gyorsvonatot Gárdonyban
Nagy ügy! A bodzaszedők egész szakaszokat ki tudnak iktatni a közlekedésből, mert ami réz, az nekik trombita. Meg lehet fújni...

Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!

Blogmotor!
MUKODGY!!!!!!44!44444%!!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.06.20. 14:03:17

INDEX CÍMOLDAL:

1908-as melegrekord dőlt meg hajnalban
.
.
.
Alföldi nem sokáig marad a Nemzeti élén

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.06.20. 14:11:58

@batgirl: Tévecc! Messziről jött emer azt mond, amit hagynak neki! Tudod, mint régen: szabad ember, szabad országban azt beszél, amit szabad.

Manyecska 2012.06.20. 14:30:19

@atpijkamo: nem baj, végre beírhattam: valójában meleg vagyok.. D:D:P

ferand1979 2012.06.20. 14:30:55

... az eredeti poszthoz még egy dolog... Senki ne örüljön, ha a postás NEM hozza a csekkeket... Ugyanis annál nincs rosszabb, ha nem is tudod, hogy kell fizetned...
Elfelejtheted, de akkor a postás emlékeztet a levéllel... Ha azt is elfelejted, akkor a pótólagos felszólítással is emlékeztetnek (lásd a posztolót is figyelmeztették!!!)
Továbbá lehet sok szolgáltatónál kötni szerződést arra, hogy elmaradás esetén SMS-t küldjenek, esetlegesen e-maien is figyelemzetssenek (sok szolgáltatónál ez ingyenes is lehet)
Kvázi NEM kerül pénzükbe, hogy szóljanak a tartózásodról..
Na akkor itt ki tévedet?????

Mit is szeretne a posztoló???

Ugyanis, ha történt volna káresemény, és nem fizetnének (persze, ha nincs rendezve a fedezet...), akkor mennyire fel lett volna háborodva a posztoló...

Én szeméyl szerint a hitelen kívül csak a lakásbiztósításhoz adtam megbízást, hogy mindenkor az esedékes összeget vonhassák le a számlámról... Másra nem... Azokra oda tudok figyelni jobban.

vape 2012.06.20. 14:31:37

Tudtommal a biztosítási díjat előre fizeted.
Ha nem fizetsz, akkor a díjrendezett időszak lejártával a biztosító kockázatvállalása megszűnik. Ezzel a szerződés is megszűnik díjnemfizetés miatt. Tehát semmit ügyvéd, végrehajtó meg egyéb fenyegetőzés nem kéne, hogy legyen a biztosító részéről.

Biztosítási szakértők véleményét örömmel fogadom!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.06.20. 14:57:24

@vape: Nem szagérzőként, hanem ügyfélként tudom, hogy a befizetett időszak után is fennáll még valameddig (talán 60 napig) a biztosító fizetési kötelezettsége, ugyanakkor a biztosítottól a szerződéses időszakra járó díj simán behajtható. A behajtás költségeivel együtt.

helianthus 2012.06.20. 15:47:47

@ferand1979: aham. Tehát felül több száz (ezer?) Ft-ért a vonatra és cserébe még haza is bandukolhat a pusztából, ha nem akar több településsel arrébb leszállni és várni egy másik vonatra, amire megint felülhet több száz (??) Ft-ért. Hát tényleg komolyan veszik, hogy sportoljon mindenki rendszeresen. :D

@batgirl: na én meg pláne azt mondom, amit akarok. ;O

labi 2012.06.20. 16:05:08

Értem.

Tehát a postoló baxott fizetni időben, majd a biztosító felszólítására utalt egy szar számlaszámra.
Írt hogy írják meg a számlaszámot, mert a felszólító levelükről nem tudta jól leolvasni.

Nyilván a biztosító a hülye.

labi 2012.06.20. 16:09:40

@vape: "Tehát semmit ügyvéd, végrehajtó meg egyéb fenyegetőzés nem kéne, hogy legyen a biztosító részéről."

30 vagy 60 nap díját kérhetik. (Hatvan napot akkor, ha a törvény szerinti megfelelő tartalmú felszólítót megfelelő módon küldik ki) Ha volt kára az adott évben, akkor rá lehetmenni az évfordulóig esedékes díjra.

Van ahol futószalagon mennek az ilyen ügyek és perelnek is érte, mert elég könnyű a siker és a költségeket is a vesztes fizeti, így megéri. Összeghatár szokott lenni ami alatt nem foglalkoznak vele, de az mindenhol más.

Ajánlott olvasmányok:

Ptk.
543.§ (1)(2)
546.§ (1)(2)
551.§ (4)

Komment_Elek 2012.06.20. 16:15:20

Ehhh. Aegon online befizetéséről én is mesélhetnék, asszem már 3. esetem féléven belül. Türelmes ember vagyok. Egyelőre maradtam náluk (lakás+kgfb), lassan már belejövök, hogy mit hogy (mikor) kell.

É2I 2012.06.20. 16:43:03

@Cicenka:
Ne terjessz hülyeséget!
A lakás biztosítás általában éves díj és tök mindegy, hogy mi a fizetési rendszeresség; havi, negyedéves, féléves, éves.
Az hogy a biztosító nem előre kéri egész évre az szerződésük, áfsz-ük alapján jár nekik (szerintük).

@labi: Na ne, a szerződés szerinti díjat elmaradás és adott számú felszólítás után bármikor kérhetik. És mindegyik évre tartó szerződést köt, valamilyen fizetési ütemezéssel (az egész futamidőre vonatkozót).
Abban igazad van, hogy automatice perelnek :S. De aki biztosítást köt kalkulálnia kell az anyagi helyzetével is, no meg azzal, hogy a biztosító jobban fél a kifizetéstől, mint átlag ember az összes hátsó fogának kihúzásától.
Há' hogy lesz akkor Seychelle szigeteki nyaralás évente kétszer? :S

dpspeti 2012.06.20. 16:49:03

De miert nem telefonal egyik ember sem? Mi ez az "irtam nekik, de nem valaszoltak"?? Ha nem valaszolnak 2 napig, akkor felhivom oket, vagy eleve felhivom oket...

hex.kelly 2012.06.20. 17:00:07

Nekem bankváltás után volt az, hogy az Aegon visszautalta az átutalt biztosítási díjat. Másodszor, mikor újra elutaltam, a közleménybe a szerződésszám mellé azt is beírtam, hogy "kérem, ne utalják vissza".
Ebben a hónapban 4 munkanap nem volt elég, hogy az átutalásomat felkönyveljék a biztosításom számlájára, így mikor az ügyfélszolgálaton bent voltam ügyintézni, mondták, hogy fizessem be ott, és legfeljebb túlfizetésem lesz. Most figyelem a számlám, hátha megint visszautalják azt, amit a múlt héten átutaltam :D
Nem igazán állnak a helyzet magaslatán, na.

von schwarz 2012.06.20. 17:09:51

@vape: vagyonbiztosítást (kivételes esetektől eltekintve) egy évre kötsz, fizetési gyakoriságtól függetlenül. biztosítója válogatja, hogy mennyi az ún. intervenciós időszak, azaz, hogy mennyi idő után szólnak, hogy fizess, mert letörlik a szerződést. ezek tipikusan le vannak írva a szabályzatban, illetve ha ott nem, akkor az általános szerződési feltételekben. a biztosító jogosult az első éves díjra (tipikus példa a kötelező, ami azért más kicsit, mert -mivel kötelező-, ezért a MABISZ díjat kell fizetned, ha díjnemfizetés miatt törlik a szerződésed).

ferand1979 2012.06.20. 17:10:40

@hex.kelly: az aegonnál pont van egy nyitott ügyünk... Párom biztosítása... Nemrég kivett belőle pénzt (részvisszavásárlással élt), és kérvényezte, hogy csökkentett összegű biztosítást állítsanak be... Be is lett állítva a "keret", de valahogy fél éve még online is, és a rendszerükben is nem tudják a beállítást aktivizálni.. Folyton jön a fizetési felszólítás... Utána telefonálunk, e-mailt írunk, és kiderül, hogy a hiba a rendszerükben van... Majdcsak elintéződik... A havidíjat folyton befizetjük...

ferand1979 2012.06.20. 17:16:17

@helianthus: Nem Érd hibája, hogy a Pesten elindított vonatokat Kelenföldön rosszul "jelentik" be a hangosbemondón, és valaki csak úgy felül rá, még akkor is ha jól tudja, hoyg az Érden megálló vonat pár percel később jön...
Az, hogy valaki nem képes várni arra a vonatra, amelyik biztos megáll Érden, az már más kérdés, és arra számít, hogy amúgy is megáll Érd határában egy pirosnál... ott pedig kiugorhat...
Amúgy BudaPest felől több irányban közelítik meg a buszok Érdet... Van olyan amely konkrétan Érdre jön csak, és különböző utakon keresztül lemegy a központba... Van oylan amely csak megáll pár helyen Érden, de utánna továbbhalad a környező teleülésekre... Esetlegesen távolsági buszként is érinti Érdet... ÉS 2 vonalon meg vonat is jön... Lehetőségek tárháza nyítva ál...
De van aki a vonat mellett lakik, és így könnyebb.....

VT Man 2012.06.20. 17:25:31

A posztoló egy orbitális balfasz.
A biztosító telefonon is szívesen lediktálja a számlaszámot, és már mehet(ett) volna az utalás rég.

hipokrita 2012.06.20. 17:28:21

"Pár hónapig" nem fizettél? Akkor mi a baj a biztosítóval?

[nikk] 2012.06.20. 17:45:55

hehe, szintén ez a társulat nekem kiküldte a levelet, hogy díj nem fizetés miatt szerződés megszüntetve. ezzel egyidőben visszautaltak két negyedéves díjat... ami ugye szerintük nem volt befizetve :):) szerintem kötök máshol :)

Cicenka 2012.06.20. 19:26:44

@É2I: A hülyeséget te terjeszted, mert most magadnak mondtál ellent. Éves díjat számítanak, de nem kell az egész évet előre fizetni, hanem bizonyos, előre megegyezett időszakokra. Abban viszont igazad van (látod, ezt is elismerem), hogy x db felszólítás után behajt(at)hatja. Amiről kevesen tudnak: nincs jogi háttere a díj tényleges behajtására, csak fenyegetőzik. Ahhoz viszont van lehetősége, hogy eladja a követelést (ahogy már fentebb írta valaki), és a behajtó cég azt tesz már, hogy pénzénél legyen, amit csak enged a jog.
A biztosítás típusától függ, hogy 60, vagy 90 napra szűnik meg díj-nemfizetéssel (kötelező 60 napra, lakás- és életbiztosítás ált. 90 napra). És az utolsó díjjal fedezett naptól még 60 napig kockázatban állnak. Ennek a díját követelik a poszttolón is most, ha jól értem.

Balint Gyuri bacsi 2012.06.21. 19:36:40

fenenek nem kuldenek egy sarga csekket?
süti beállítások módosítása