Tékozló Homár

A Symbian végnapjai (frissítve)

2012.07.11. 12:00 | jackyll | 110 komment

A windowsos telefonokkal még nincs is igazán baj a Nokiánál, mint az utolsó néhány symbianos szériával, amik különösen silány minőségű alkatrészekből készültek. Soma hatványozottan hátrányos helyzetű C5-03 telefonjáról 3 hét alatt derült ki, hogy alkatrészre vár. Csoda, hogy egyáltalán még foglalkoznak ilyesmivel:

A nejem kapott egy Nokia c5-03 típusú telefont. Hamar kiderült, hogy ez egy nagy kalap sz.r. Az egy hónapos telefon memóriakártya ill. telefonmemória hibát jelzett, zümmögött, lefagyott, akksi kivétellel indult. A 2012.05.25-én vásárolt telefont 2012.06.22-én adtuk le javításra az Allee-ben található Nokia Care pontban. 5-7 nap javítási határidőt ígért az átvevő úr. Eltelt, majd újabb hét eltelt. Minden nap lestem az online felületen a javítás állapotát, amely szerint a készülék "javítás alatt" van. A szervizpont semmit nem tud a telefonról.

Ma bepipultam. Felhívtam a Nokiát telefonon. A hölgy annyit lát, hogy "javítás alatt"... Reggel 9-kor beszéltünk, ígért egy visszahívást. Ez este 6-körül megtörtént, ki tudja, hogy nem-e azért, mert üzenetet hagytam, várom a hívását, nem felejtettem el. Megjegyzem a reklamációs osztály ez a hölgy egyedül... Szóval: a telefon alkatrészre vár...

A szerviz a szombathelyi Jabil Circuit. Igen, ki merem mondani. Mint ahogy azt is amit a rossz nyelvek mondanak: a nyugat-európai tulajdonosokat azzal teszik boldoggá, hogy az ő telefonjaikat soron kívül javítják. És kiknek a kárára: igen, a csóró kelet-európaiak telefonjait dobják odébb.

Per pillanat az alábbiakat tudom:
1. a Nokiának fingja nincs hol van a telefon és mi a baja
2. lövésem nincs mikor lesz belőle javított telefon (a cseréről már álmodni sem merek...)
3. a Nokia magasról tesz az ügyfélre (nem tudom ez a jelenlegi helyzetükben mennyire kifizetődő)
4. nejemmel kettőnknek négy telefonunk van, még mindegyik Nokia gyártmány. tartok tőle, hogy hamarosan egyik sem lesz az...

Szóval aki Nokia telefont akar venni, gondolkodjon el, kell-e neki ennyi szívás egy ócska gyártó még ócskább készülékével...
üdv.
<Soma>

UPDATE 14:36: Állítólag már csak pár napot kell várni, találtak még valahol ilyen telefont:

Ma beszéltem ismét a Nokiás hölggyel, állítólag meg van rendelve a központi szervizben az alkatrész, állítólag már csak pár napot kell várni. Vagy így lesz, vagy nem... Mindenesetre nem hiszek neki. A fejleményekről majd beszámolok.

UPDATE 07/13: A telefon megmenekült.

17:22-kor hívott a nokia ügyfélszolgálatos hölgy, hogy készen van a telefon, a csütörtöki szállítmánnyal jön. Már csak arra vagyok kíváncsi, hogy tényleg javítva lesz-e... ;-)  Természetesen beszámolok róla, hogy szép kerek legyen a poszt.

Pénteken (06.13.) voltam átvenni a telefont. Érintőképernyő csere és újratették a szoftvert. Azóta úgy tűnik, hogy rendben van, kérdés meddig. Köszönöm a Homár általi nyilvánosságra hozatalt, gyanítom segített a "hirtelen" mégiscsak megérkezett és beszerelt alkatrész megtalálásában.

<Soma>

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

napalm 2012.07.11. 12:02:06

1. dél van, kicsivel elmúlt.

napalm 2012.07.11. 12:04:53

nokia telefont 2012-ben??!! áááá....haggyuk....nem lehetsz sikeres ember...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.11. 12:05:21

Aki a szervizt hosszú í-vel meri írni, kipellengérezzük, aztán megkövezzük.

ferand1979 2012.07.11. 12:11:08

A felvezetésben szó volt a "Windowsos" telefonokról...
Eszembe jutott az a két cikk, amit egymás után közöltek a Microsoftnál jóp pár éve:

- Microsoft beszáll a telefonok szoftvereinek készítéseibe
...
- A Microsoft közli, hogy NO PARA, nem olyanok lesznek ezek a szoftverek, amik a PC-ben futnak (nem fognak lefagyni, kék-fekete halál nem lesz, stb...)

Szerintetek? Hol tartunk most???

(nem mintha egyes más cégek által készített szoftverekkel nem lenne baj...)

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.07.11. 12:11:45

Vótmán, hogy 2012-ben Nokiát, de muszály megerősíteni! Inkább telefonálj a fülkéből!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.11. 12:13:14

@ferand1979: "kék-fekete halál nem lesz"

Kernelbe beletenni a grafikus kezelést olyan, mint mikor Superman felülre húzza az alsógatyát.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.07.11. 12:17:00

Mongyuk azzal is elbeszégetnék, akki a nejednek vett egy Nokiát...Merhogy jót nem akart neki ,az is biztos!

EvilHedgehog 2012.07.11. 12:21:56

A WP7-es Lumiák még hagyján.. mert azok jól sikerültek.. de C5-03-at venni 2012.05.25-én ősi ... szokás

EvilHedgehog 2012.07.11. 12:24:35

@ferand1979: Te még nem próbáltad a windows Phone-t.. sok mindent lehet rá mondani, de az tuti, hogy nem fagyásra hajlamos....

Dr. Rodney 2012.07.11. 12:24:42

Nem azért, de szidod a Nokiát, miközben kb hetente olvasni itt mindenféle márkájú cuccról, hogy hibás, elromlott.

A szervíííízben meg eltűnt, nem cserélik, még rosszabb lett...

Szerintem inkább a komplett magyarországi szervíííízhálózat egy kalap szar.

Vegyél inkább (már nem létező) Sony Ericssont és hord azt javíttatni.

helianthus 2012.07.11. 12:24:51

Azért egy telefon megnemjavításból ilyen szép összeesküvés elméletet gyártani, az már nem kispálya!
Taníts mester.
:)

Ja és a kettőnknek három diplomája volt már?

ferand1979 2012.07.11. 12:25:39

@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt): ... ez úgy megy cégeknél (mármint a telefonvétel) hogy amikor megújítják a szerződéseket a szolgáltatókkal, rákérdeznek, hogy a hűségért cserébe milyen kategóriában lévő teókat vehetnek... Kategória kiválaszt, és ott a legolcsóbb, rendszerint 1 Ft, 4999 Ft, és legtöbbször max. 9999 Ft-ért...
Oszt a nokia az telefoncég, azzal azonosítják a "telefonálást"... És elfelejtik a többit... (akik erről szoktak dönteni legtöbbször, azok nem is értenek hozzá...)

Mondjuk én nem használok Nokiát, hanem 2 Samsungom van, de az én nejem viszont csak Nokiát (az egyszerű, nem okos fajtából, csak épp telefonálni, esetleg fényképezni tudót...)
Épp múlt héten lopták el mindkét telóját Velencén (írtam is a Homárnak, de nem került fel az a posztom...) 2330 classic, és 2700 classic-ot tulajdonítottak el a strandról...

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.07.11. 12:31:40

@EvilHedgehog:
nem akarok kötekedni, mert egy nyugodt lélek vagyok, de azt lássuk be, hogy egy Lumia árából tisztességes(ebb) telefont is lehet újítani.

@ferand1979:
akkor írni kell a munkahelyi terror blogra, hogy Nokiával terrorizálják a melósokat. Az a baj, hogy a Nokia eccer télleg fasza volt "A TELEFON" de aztán nem tűnt fel, hogy egy kalap szar lett.

Rosszindulatú Vászka 2012.07.11. 12:32:01

Én csak azt nem értem, miért nem mondja meg rílbe Somanének Soma, ha akar valamit. Nincsenek beszélőviszonyba? Akkor meg minek a telefon?

ferand1979 2012.07.11. 12:32:25

@EvilHedgehog: ha Te mondod, bizonyára úgy is van.
De én nem pont a Windows Phone-val kapcsolatban írtam, hanem arról, hogy "amikor jópár évvel ezelőtt beszállt a Microsoft a mobilgyártásba, és szoftvereket írt...". És akkoriban volt egy komikus körüzenet, amiről írtam... hogy bejelentik a "beszállást", majd cáfolják, hogy NEM fognak szar szoftvert írni...

konkry 2012.07.11. 12:35:46

"Ez este 6-körül megtörtént, ki tudja, hogy nem-e azért, mert üzenetet hagytam, várom a hívását, nem felejtettem el."

Olyan nincs, hogy "NEM-E". Mikor tanulja már meg a sok sutyerák.

helianthus 2012.07.11. 12:39:13

@konkry: dehogynincs! a hivatalban is megkérdezik, hogy neme? hallása?

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.07.11. 12:49:04

@helianthus:
mongyuk ezt sose értettem,mert ha úgy hívnak, hogy Lajos, akkor nyilván azért adták nekem annakidején ezt a nevet,mert faszom van.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.11. 12:51:36

Gratulálok a Nokiának, ilyen hozzáállással lehet nem is fog sokat javulni a helyzet... Illetve a postoló küldhetne egy szép levelet a Nokia anyacégének is, hogy a szar magyar szervizeik mit művelnek.

A Symbiannak meg mi a franc köze van ahhoz, hogy egy hibás hardveren futtatná a postoló?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.07.11. 12:56:13

A 1510-esemmel semmi gond nincs, bár törött a kijelzőjét védő plexi. A Nokiától TELEFONT szabad csak venni, nem mindenféle multifunkciós töpörgiccset.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.07.11. 12:56:45

@ColT: lefordítottam neki, hogy ne kejjen többdiplomával balylódnia:

Vaimoni sai Nokia c5-03-tyyppinen puhelin. Pian kävi selväksi, että tämä on suuri hattu sz.r.Kuukauden puhelimen tai muistikortin. Puhelimen muisti virhe, huminaa kaatumisia alkoi akksi poikkeus. 25.5.2012 puhelin on ostettu 22.6.2012 korjaamme alas Alleen ja Nokia Care-pisteen. 5-7 päivää korjaus määräajan lupasi vastaanottajan. Hyväksytty, sitten toinen viikko kulunut. Joka päivä minä kurkisti online-korjauksen tilan käyttöliittymän että laite "korjaus" on.Palvelupiste tiedä mitään puhelimessa.

Tänään bepipultam. Soitin Nokia-puhelimen. Hän näkee niin paljon, että "korjattavana" ... 9 aamulla kun puhuimme, on luvannut palata puheluun. Se tapahtui noin 6 pm, kuka tietää, eikö siksi jätin viestin, koputus, ei unohdettu. Huomaa, että luokan valitus tämä nainen yksin ... Joten puhelin odottaa osia ...

Palvelu Jabil Circuit Szombathely. Kyllä uskallan sanoa. Kuten voitte kertoa, että huono kieli: Länsi-Euroopan omistajat tehdä minut onnelliseksi, että hän paransi puhelimet vuorolla. Ja kenelle kustannuksella on kyllä​​, huono itäeurooppalaiset heittää pois puhelimissa.

Juuri nyt tiedän seuraavat:
Ensimmäinen Nokia ei pieru sen puhelimen missä olet ja mitä vikaa
Toinen Ei kuvaa kun se on kiinteä puhelin (vaihto ei uskalla haaveilla ...)
Kolmas Nokia tekee korkeuden asiakkaalle (en tiedä kuinka palkitsevaa se on nykytilanne)
Neljäs puhelimen vaimoni kaksi meille neljä, vaikka kaikki Nokia-brändin. Pelkään, että pian kukaan ei ...

Kuka haluaa olla Nokia-puhelimen, ajattele, se olisi paljon imee vanhan laitteen valmistajalle enemmän ócskább ...
pelastuksen.
<Soma>

konkry 2012.07.11. 12:59:15

A másik meg a nah, jah a na, ja helyett. Ezt is mondják a hivatalban?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.11. 13:00:38

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Az is el tud romlani. Minden el tud romlani. Ennek nem az volt a baja, hogy Nokia, hanem hogy meghibásodott, és a szerviz baszik a userre.

goes 2012.07.11. 13:01:53

Tudod, a Nokia normális telefont utoljára a 2000-es évek elején produkált. Nem is értem, hogy miért lehet még ilyen őskövületeket kapni? Ez olyan, mint ha ma egy Trabantot vennél, amikor vehetsz Audit is ugyanabban az árban.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.11. 13:09:02

Fasztnemértem a sok fanyalgót. Mi a baj ezzel? "A Nokia C5-03 egy vékony érintőképernyős telefon egyszerűen használható üzenetkezelési funkciókkal és ingyenes, teljes élettartamra szóló navigációval..." Ha pont telefonálni kellene és navigáció, és értelmes áron adnák, ezt venném.

(Jó, én érintőképernyősben csak androidost vennék, de az én vagyok.)

vape 2012.07.11. 13:09:58

És még a gyártást is megszünteti a Nokia Magyarországon... Ez már a vég kezdete.:)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.11. 13:10:45

@atpijkamo: Különben is.
Fanyalogni az szokott, aki villogni vesz telefont, és állandóan basztatja.
Aki használni veszi, az általában használja.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.11. 13:13:27

@ColT: Így van.

Annakidején nagy röhögés volt a buszon. Egy fiatalember lelkesen telefonált... telefonálni látszott, mikor megcsörrent a készülék.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.11. 13:15:31

@vape: Ha nem is a vég kezdete, de mindenképp a kezdet vége...

WC nyomán...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.11. 13:22:02

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Édes csillagom! 1 kiló volt egy telefon. Nem volt dual SIM.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.11. 13:24:45

@atpijkamo: LUL

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Az akkor még úgy ment, hogy az akku és a teló közé simán betetted a másik SIM kártyát. Ha az kellett, akkor csere.
Mondjuk én a 3210-esemben tartottam még pénzt is :D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.07.11. 13:26:28

@atpijkamo: Ugyan már! IC-n olyat is láttam-hallottam, aki a gyerekének ma játékmobiljával villogott. Mondjuk nem őt kérték meg, hogy hívjon mentőt, de olyan is volt akkoriban...

Rosszindulatú Vászka 2012.07.11. 13:38:25

@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt):

Näin laita kalakukkoa!
Nyt ota vettä ja suolaa,
Sen jälkeen voita, jauhoja,
Sen jälkeen vaivataan,
Sen jälkeen vaivataan.

Nyt raakaa kaalaa, silavaa,
Ja pannaan taikinalle, rakas!

Näin laita kalakukkoa!
Nyt ota vettä ja suolaa,
Sen jälkeen voita, jauhoja,
Sen jälken vaivataan,
Sen jälken vaivataan!

asdf 2012.07.11. 13:49:06

@napalm: "nokia telefont 2012-ben??!! áááá....haggyuk....nem lehetsz sikeres ember... "

Az a baj, hogyha 2012-ben hagyomanyos telefont akarsz venni, akkor ha megnezed a szolgaltatoi kinalatot, par ultralowcost 0 ft-os telefonon kivul (amiket prepaidben veszel meg 4-5 ezrekert) talalsz par nokiat, es aztan annyi. Tehat kenytelen ezt venni az az ember, aki marhara leszarja a mostani simogatoskepernyos okostelefonbuzulast, es semmi masra nincs szuksege, mint zold es piros gombra, sms kuldesre es fogadasra, mukodo bluetooth-ra, es arra, hogy minima 3-4 napot kibirjon a telefon akksija.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.11. 13:54:30

@asdf: "par ultralowcost 0 ft-os telefonon kivul (amiket prepaidben veszel meg 4-5 ezrekert)"

Azokban a körökben, ahol én mozgok, nem ciki 4-5 ezerért telefont venni.

"kenytelen ezt venni az az ember, aki marhara leszarja a mostani simogatoskepernyos okostelefonbuzulast"

A Nokia C5-03 egy vékony érintőképernyős telefon... Csaxólok.

A többi stimmel.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.11. 13:56:47

@Rosszindulatú Vászka: Lécci, a hivatkozást ne hagyd el, nem ismerheti mindenki a filmet.

Picasso kalandjai
www.imdb.com/title/tt0078084/

www.youtube.com/watch?v=LWheSfRs7gE

Ruce Lee 2012.07.11. 13:59:04

Kedvenc mesém a Zoroszlánkirály Nokiára optimalizált 40*32 pixeles verziója a Symbian és Pumbián.
A narancssárga pixel az oroszlán benne.

Mylady 2012.07.11. 14:02:05

@atpijkamo: Az én telefonom többnyire nem jelzi hanggal, ha megszakad a vonal. Beszélek, beszélek, aztán feltűnik, hogy a túloldalról se belepofázás, se egy hüm, és akkor kiderül, hogy ja, már rég megszakadt.
Ha a másik fél szemfülesebb és felhív, akkor bizony előfordul, hogy én beszélek, beszélek, és hirtelen megcsörren a fülemen a telefon.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.11. 14:02:25

Ja, és egy receptet énekel a nő.

Különben a film zseniális:
www.youtube.com/watch?v=UStZMxikY-U

Rosszindulatú Vászka 2012.07.11. 14:10:58

@Ruce Lee: ojan is van ám:

www.youtube.com/watch?v=rPc_hJHnMRM&feature=related

@atpijkamo: ugyan kérlek, ezt mindenki ismeri, aki számít. És szereti.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.11. 14:14:11

@Rosszindulatú Vászka: És mi lesz a feltörekvő új nemzedékkel, aki mit sem sejt a világ dolgairól? Kötelességünk a népnevelés. Legalább a lehetőséget adjuk meg!

Rosszindulatú Vászka 2012.07.11. 14:22:04

@atpijkamo: meghajlok érveid súja alatt!

@Ruce Lee: sztem állat :)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.11. 14:23:18

na már megint.

ne is vegyen senki okostelefont, minek az?? de akkor ne vegyünk automata mosógépet se, mer jó a forgótárcsás is, hát mosni az is jó. meg fényképezőből se kell ám ez a digitális huncutság, hogyne, mikor a tekercsessel is lehet ám fotózni. autóból is csakis klíma meg cd nélkülit, mer milyen fasság mán, hogy az úton zenét is köll hallgatni , mikor csak az aldiba megyünk vásárolni.

ámberek, hát mán agyat meg tüdőt ültetenek át, meg bozontokat találnak az atomba!!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.11. 14:27:17

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: Nem erről van szó.
Ne vegyen okostelefont, akinek semmi szüksége rá, mert csak szopni fog vele.
Illetve a nedves gyártók gyártsanak működő okostelefont. Lehet azt, csak nem jó üzlet.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.11. 14:30:25

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: "autóból is csakis klíma meg cd nélkülit"

Minek a klíma??? Autóban fúj a szél. A klímát egy évben egy hétig használom, igazán nélkülözhető.

esef 2012.07.11. 14:30:47

@ColT:
hali.
én vagyok a posztoló :)
azt hanyagoljuk, hogy miért olyan a telefon amilyen, igazából a hozzáállással van a baj. szarnak bele.
beszéltem ma is a csajjal, küldtem is a Homárnak, hogy legyen egy kétsoros update is: állítólag alkatrészre várnak, több ilyen telefon is van náluk, pár nap múlva megérkezik. vagy nem... de akkor azt még be is kell építeni, vissza kell hozni szombathelyről, ami megint idő, szóval még legalább másfél hét. vagy több...
persze felajánlotta a csaj, hogy visszahozzák a hibás készüléket, ezzel a szememben gyakorlatilag elismerte: fogalmuk nincs mikorra lesz megjavítva...
hát a jók.rvaanyját a nokiának.
a finneknek meg este megy a galamb

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.11. 14:31:33

@ColT: hát végülis a saját pénzén szopik, az meg szíve joga :D

az enyim műxik rendesen. egyedül ezekkel a rohadt aksikkal kéne már valamit kezdeni, mer kétnaponta töltögetni nem vicces.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.11. 14:33:38

@atpijkamo: hát a városba én se szaraxok vele. de monnyuk télen -20 fokba vagy nyáron +40 fokba nyolc órát lehúzni benne klíma nélkül már nem kívánatos annyira.

Rosszindulatú Vászka 2012.07.11. 14:34:49

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: na ja.

Sőt!

Patak, zsírkréta, dúdolás. Egyetértek!

Az a bozont dolog ellembe érdekelne, nem vagyok én pedofíl, senem velvetes szőrfóbiás. Szal halaggyunk errefele :)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.11. 14:35:58

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: "télen -20 fokba"

Ja, vilanyautód van! Nálam a benzinesbe van füttés.

aard · www.goldberry.hu 2012.07.11. 14:39:44

kérdezhetek? minek 4 telefon 2 embernek, egyáltalán minek 1 embernek 2 telefon, vagy csak én vagyok egyszerű faék?
okés, jönnek majd a "mert nekem céges van, meg magán, meg a gyerek, meg az anyós és a család telefon megjegyzések) bazz, ha bonyolítod az életed akkor az bonyolult is lesz. szvsz

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.11. 14:40:10

@atpijkamo: van benne, de olyan zajt csapik, hogy kimén a fülem. de legközelebb ilyen hidromotoros gugliautót veszek. ha megérem.

@Rosszindulatú Vászka: nono. még az előző abberácijót se végeztük ki rendesen. minden napra egy mese, tudod.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.11. 14:42:39

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: Nézesd meg egy szerelővel, más lesz az. A fűtésnek nincs hangja.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.11. 14:43:57

@Rosszindulatú Vászka: @Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: Aberráljatok lécci, nagyon unalmassá kezd itt válni a homár. ... Ja, de van új poszt!

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.11. 14:47:58

@atpijkamo: mittomén, nemvagyok egy tekknomókus, lehet más zörög. monnyuk nemis mai darab már.

@Rosszindulatú Vászka: asszem a kék foltoknál. hogy teneked arra lett volna igényed. de nem biztos.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.11. 14:50:32

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: "lehet más zörög."

Tudom, a sárhányó.

Két motoros.... motorozik:
- Te, zörög a sárhányó!
- Mivan? Nem hallom, mert zörög a sárhányó.

ferand1979 2012.07.11. 15:15:13

@esef: ... elmennek a ... -ba...
Egy érintőképernyős telót szervizelnek?
Milnyen lesz az utána? Majd örülj, ha nem a gari lejárta után 1 héttel megy újra tönkre, mert akkormár nem fognak vele foglalkozni.. Előtte igen, és még esélyed va arra, hogy jobbra cserélik...
Egyik ismerősöm telóját is, és ipad-jét is gond nélkül kicserélték...

osztom előttem való kommentelők véleményét, hogy ha valakinek CSAK telefon kell (lsd telefonálás, sms és idő megnézése céljából) akkor NE kelljen "elviselnie" egy érintőképernyős izét... És nem csak az öreganyánk nehézkes telefonkezelésére gondolok, hanem egy-egy olyan bácsi-nénire, akinek még az is gond volt, hogy egy gombbal kell felvenni is és letenni is a hívást (nokia 3210). Aki nem fotó-, ill. videó készítésre használja, ill. nem szeretne "barangolni" vele sem neten, sem GPS-ezni...
Gondolom érthető, hogy miről beszélünk páran..

Akinek kell érintőképernyős, az vegyen magának...

ferand1979 2012.07.11. 15:22:07

@aard: nem Te bonyolítod az életed, hanem majd Ő a Tied...
2 telefon az nem sikk.. Én láttam már 5 telóval rohangáló ürgét egy cégnél.. Abból 3 mobil, 2 vezetéknélküli telefon... Áde... vonalas... Mindezt azért, mert szabadságolások voltak...
Mondták is neki többen, hogy át lehet őket irányítani, de mivel pénzbe kerül, nem tette meg...
(manapság pedig szerintem nem kerül pénzbe...)
Visszatérve a 2 telóra/személy... Ha egyszer majd dolgozni fogsz egy olyan munkahelyen, ahol a kezedbe nyomnak egy telefont (legyen pl. NOKIA, hogy örülj), és azt mondják, legyél rajta elérhető api 8-10-12 órát, ill. hogy NEM használhatod SAJÁT célra...
Továbbá, ha pl. Anyuci-, Apuci-, Barát-, Barátnő-, esetleg közelebbi-távolabbi- rokon, imerőssel tudsz inygenesen beszélni (immár SAJÁT telefonoddal, nem a munkahelyivel), AKKOR ÉRTENI FOGOD, HOGY MIÉRT JÁR-KELL SOK EMBER 2 TELÓVAL!!!!
Sztem ez egyszerű, és érthető...

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.11. 15:35:24

@aard: hát monnyuk egy céges meg egy magán az elég általános. persze a cégesen is lehet privátni, de jobb ezt a két dolgot nem összekavarni, sztem.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.11. 15:41:56

"Hamarosan egyik sem lesz az." Ez micsoda egy veres fenyegetes mar! Nekem Szimpianos Nokia telom van es orom hozzaerni, ranezni. Persze ez regebbi modell, nameg felsokategorias is. Szeretnek kiosztani 1 tockost mindenkinek aki nem erti; nagy nevek mindegyike gyart gagyi, -kozep es felsokategoriaba is. Nem a Nokia hibaja, nem is az oprendszere. Legkozelebb majd normalisan utanaolvasol, meg fejleszted a szeperzeked. Mert van az, hogy en sosem futok bele az ilyen termekekbe...? De komolyan. Informacios tarsadalomban elunk, de meg mindig csak egyvalamihez ertenk az emberek; utolag kifele mutogatva sapitozni. Ovoda.

Ruce Lee 2012.07.11. 15:45:23

A titkárnőnknek Szimbianos Nokia telója van és öröm hozzáérni, ránézni, és még akkor is, ha a telóját történetesen otthon felejti. Persze ő régebben modell volt, nameg felsőkategóriás is.

Zirowe 2012.07.11. 17:02:45

Ha 4 telefonja van, akkor meg mit ugrál?

Nagy a jólét, dübörög a gazdaság..

esef 2012.07.11. 17:23:27

@Zirowe:
2 nekem, 2 a nejemnek.
a többiek fent vázolták miért van fejenként kettő...

Xezs 2012.07.11. 21:06:00

Felejtsétek már el a Symbian és az okostelefon kifejezéseket így együtt. a kettő rohadtul kizárja egymást. Volt szerencsém megcsodálni egy N8-as képességeit, sírhatnékom volt tőle.

A Nokia elbaszta, ennyi. Tessék más platformot keresni.

Xezs 2012.07.11. 21:12:52

@asdf: Te az Emporiát keresed. Van a kínálatban mindenhol.

England win The Ashes! 2012.07.11. 21:18:44

@atpijkamo: Senki nem kövez meg senkit, míg meg nem fújom ezt a sípot. Világos? Még ha, és ezt véssétek mélyen az agyatokba, még ha azt is mondja, hogy szervÍz.

people are smart 2012.07.11. 21:23:36

Nekem semmi bajom se a Nokiával se a Symbiannal. A platformok között van egy nagy megközelítési különbség. A Nokia telefonokat gyárt, amivel azokat a funkciókat és alkalmazásokat is tudod használni, amit megszoktál (facebook. twitter, kép és videomegsoztás, navigáció, e-mail, stb...). A többi platform kvázi egy micro PC, amivel - ha mákod van és még nem merültél le - tudsz telefonálni is. De alapjában egy számítógépről beszélgetünk. Tedd a szívedre a kezed és mond, hogy igen élvezem a webböngészést a 4cm.es kijelzőn, igen élvezem a fotók közös nézegetését úgy, hogy mindig kiveszik a telót a kezemből mert nem látják, igen, élvezem a zenehallgatást, akkor is ha nem érek haza a munkából, hogy le ne merülne, és igen élvezek vezetés közben kikeresni egy számot az űber brutál gorilla glass, mega csilli-villi multi touch kijelzős, 4 magos telefonomból, mert rém egyszerű. És igem élvezem, hogy akkora a telefonom 20123 (!)-ben, mint 10 évvel ezelőtt. Szóval ne vicceskedjünk már! A helyzet az, hogy megetette a jónéppel az Apple és a Samsung, hogy ezekre a simogatós bohócmutatványokra nekünk olyan k@rvára szükségünk van, mint még soha azelőtt! És sikerült is az egész világot alaposan beszopatni! A világegyetemben nincs olyan alkalmazás vagy élethelyzet, amihez androidos vagy iOS eszköz kellene okvetlenül és ne tudnám symbiannal megoldani. 1%-át használjuk ki az okostelefonok tudásának, ez a statisztika! Hát ez tényleg megér átlag 100 ezer forintot, amit 2 évente cserélhetsz lefelé. Én minden esetre a legnagyobb átverésnek érzem, amibe emberek millióit sikerült behúzni, de én kimaradok belőle, én az egyszerűség híve vagyok és láss csodát működik:-D

napalm 2012.07.11. 21:28:31

@asdf:
anyámnak jézuska hozott 6! éve egy ilyen csamcsungot:
www.gsmarena.com/samsung_x160-1555.php
őszinte leszek, csak telefonál rajta, tehát arra használja amit egy magakorabeli nagymama igényel telefon téren.
akku gyári, szerviiiiizt nem látott.
néha kicserélem a háttér unoka képet egy frissebbre, hiába a 6 éves gyerek lassan nem fér el rajta...
tehát a samsung bevált. nálunk.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.11. 21:39:17

@Dr Jozef Vengloš: Mig meg nem fujod azt a sipot?

Szemet szemért!

Megdobbent 2012.07.11. 21:58:24

Dehogy NDK leveheto ajtos....

Xezs 2012.07.11. 22:19:22

@people are smart: Jól írod, a Nokia telefonokat gyárt. Csak ők nekiálltak erőltetni az okostelefont is, amihez viszont segghülyék. Most meg is van az eredménye, csődben vannak.

Mondjuk az is igaz, hogy ha meg nem erőltetik, csökken a piaci részesedésük. Így is, úgy is zsákutcába kerülnek.

Valahogy így alakult.

asdf 2012.07.11. 22:45:31

@atpijkamo: "A Nokia C5-03 egy vékony érintőképernyős telefon... Csaxólok."
Tokom a nokiaba meg a hulye telefonszamozasaba, azt hittem c5-00-rol van szo...

asdf 2012.07.11. 22:50:02

@atpijkamo: "Azokban a körökben, ahol én mozgok, nem ciki 4-5 ezerért telefont venni."

Igen, csak ha nincs bluetooth benne, akkor autoban halott ugy. Meg talan a 128*128 pixeles, katasztrofalis betekintesi szogu kijelzon is tulhaladt mar a vilag.
Kezem labam osszeteszem, hogy az 5 eves 6233-as nokiam meg mindig mukodik...

Rózsaszín Lódenkabát 2012.07.12. 00:00:00

A Nokia 10 éve nem gyártott normális telefont alsó- és középkategóriában (a felső kategóriás telefonjai kivételek, de a legtöbb ember mégse azt veszi).
10 éve ennél a cégnél megállt az idő, 10 éve a telefonjain (kivétel a WP7) ugyanaz a dögunalmas, idejétmúlt és (a konkurrenciához képest) egyre nehézkesebben kezelhető rendszer fut, amit a versenytársak (samsung, lg, sony ericsson) tudásban, minőségben, akku-üzemidőben rég leköröztek.
Ez a cég csak a nevéből és azokból a hülyékből él, akik még mindig azt hiszik hogy csak és kizárólag a Nokia gyárt jó minőségű telefonokat. Hát nem.
Aki a sok-sok figyelmeztető jel (eladások, bevételek csökkenése) mellett még mindig Nokia telefont vesz (hangsúlyozom, hogy 100e ft alatti kategóriáról beszélek! bár a WP7 is ma még egy lutri, nem tudni mi lesz belőle, hova fejlődik, de még nem tud annyit mint az Android vagy az iOS) szóval aki Nokia alap telót vesz az egy idióta. Már bocsánat.

Manapság van egy márka amire érdemes figyelni: Samsung.
Na ez a cég az új Nokia. Ugyanúgy tömegtelefonokat gyárt, tucat-kinézettel és ugyanazt a hülye utat látszik bejárni mint a Nokia. Egyelőre még felfelé ível a csillaga, de ha így folytatja a 2020-as évek Nokiája válik a Samsungból is.

Jegkoko 2012.07.12. 08:30:58

Olyan nevets�s amikor sokan azt ��� hogy a noki�k 10 � nincsen norm�s telefonja.Szerintem ezek az emberek a barlangba �ek, mert igenis van n em is kev�, de az bizony nem az ilyne k�kategori�c5 �t�ai.

people are smart 2012.07.12. 10:23:00

Én 1-2 évet adok az okostelefonoknak, de csökkenni fog az eladások száma, mert az emberek nagy része 1. fel se tudja dolgozni az elérhető szolgáltatásokat, 2. megunja, hogy állandóan frissítenie kell, 3. belefárad az érintőképernyővel járó kellemetlenségeknek, 4. rájön, hogy ezzel csak a saját életét bonyolítja. Az emberi igények 6000 éve nem változtak semmit. Amit ma látunk okostelefon téren ez egy jó beetető duma, el kell valahová sütni a procikat és kijelzőket, miközbe az egy-időbe töltőre dugott telefonok száma megtriplázódott. Rá kell jöjjünk, hogy a minden-egybe cuccoknak sok-sok hátránya van és vissza kell kanyarodunk oda, ami egyszerűen csak működik és tudod tenni vele a lényeget kínlódás nélkül. A Nokiák valaha ilyenek voltak. Meglátjuk mi lesz 3 év múlva.

Rózsaszín Lódenkabát 2012.07.12. 10:24:30

@Jegkoko: Akkor ne csak nevess, olvass is. Leírtam, hogy a Nokia felső kategóriás cuccaival semmi gond sincs - kivéve talán a sok éve elavult Symbiant. (Mindig szivattuk a Nokiásokat hogy ami nekünk 1 gombnyomás volt - BT be-kikapcs gyorsgombra téve - az egy Nokiásnak 8 gombnyomás - mivel csak menüből tudta elérni, a Symbian elavult rendszere miatt)

A "tömegtelefonok" kategóriájában már rég nem hozza az elvárt minőséget a Nokia. Márpedig abból lehet eladni sokat. Ebben vitatkozhatsz, de értelmetlen.
Sokan ezt már évekkel ezelőtt tudták, az hogy a Nokia most került a lejtőre, annak tudható be, hogy az Android és az ios megadta neki a kegyelemdöfést - amikor minden hülyegyerek elkezdett villogni a droidos telóval 20-30e ft-os áron, a "minőségi" Nokia vásárlók meg csak pislogtak hogy hoppá, az én teló kétszer annyiba került oszt semmit se tud... hát igen... és ha már az imidzs is összetörik, akkor jön a lejtő.

Kijelző és műanyagok használatában a többi gyártó rég veri a Nokiát. És mégpedig azért mert a Nokia a nevéből él régóta, a többi gyártónak pedig a minőséggel kellett versenyeznie. Ez meg is hozta a gyümölcsét - már 10 évvel ezelőtt pl. egy Sony Ericcson tudásban és minőségben agyba-főbe verte a Nokiákat, sokszor töredék árért.
Egy cégnél sok telefonunk van és mindig lehetett látni a Nokiások fancsali képét ahogy az ő telefonjuk idő előtt tönkrement, széttört a műanyag, hangszóró stb. míg a többi kommersz gyártó által gyártott telefonok jobban bírták, térerőben és akku-üzemidőben is.

Hangsúlyozom, középkategóriáról van szó. A WP7 pedig gyerekcipőben jár. Abból még max. 2 év múlva lesz normális rendszer, talán a WP8.5. De az meg a mostani telefonokon nem fut, úgyhogy Nokia egyelőre felejtős.
Így járt. Én nem sajnálom. Megvoltak a figyelmeztető jelek, mégse vette tudomásul. Saját magának köszönheti a bukást.

people are smart 2012.07.12. 10:29:36

@Rózsaszín Lódenkabát: Pontosan mi az amit a WP7 nem tud, de az Android vagy iOS igen? Illetve mondjuk egy gyári munkásnak, aki egész nap hegeszt, miért kellene érintős telefon a lapát kezéhez? Csak azért lenne idióta, mert megvesz egy gombsoros Nokiát, amit használni is tud? Próbáld az emberek oldaláról nézni az ügyet kicsit. Szerinted kiknek készülnek ezek a mai okostelefonok? Hát tévedsz, ha azt hiszed, hogy a dolgozó embereknek. A fiatal iskolásoknak, akik ráérnek a szünetben tapizni a telefonjukat és azon versengeni kinek hány magos a telefonja, de 3 tantárgyból áll bukásra. Aki dolgozik, az a munkájára koncentrál és baromira nincs ideje telefont simogatni. Amire kell, ahhoz elég a legtöbb Nokia és nem feltétlenül idióta a vevő, én úgy hívnám ésszerűség. Ez azt jelenti azt veszem csak meg, amire szükségem van és ami az igényeimhez, élethelyzetemhez a legjobban passzol.

Rózsaszín Lódenkabát 2012.07.12. 10:31:31

@people are smart: Szerintem tévedsz, mégpedig azért mert csak "mobiltelefonálásban" gondolkodsz. Márpedig ezek az új okostelók már rég nem(csak) telefonok, hanem multikommunikációs eszközök. A kommunikáció kultúrája változik meg, nem csak hang- hanem az adatkommunikácinak is egyre nagyobb szerep jut. Persze megmaradnak az egyszerű eszközök, de a multikommunikációs kütyük még sokat fognak fejlődni.
Mondok egy rémisztő hírt: néhány éven belül el fog tünni a gsm alapú kommunikáció, a helyét az adatkommunikáció veszi át - ezt értsd úgy, hogy mindenkinek alapból mobilnet előfizetése lesz és adatforgalomért nem pedig percekért kell fizetni.

A világ változik, én azt jóslom, hogy Nokia eltűnik, a következő 10 év nagy vesztese majd a Samsung lesz, aki várhatóan ugyanabba a hibába esik mint a Nokia, az android eltűnik, helyette egy sokkal intenzívebb és hangutasításból, jelből, arckifejezésből és gesztúrokból értő rendszer veszi át a helyét.

people are smart 2012.07.12. 10:40:49

@Rózsaszín Lódenkabát: Az hogy a GSM eltűnik én már 2004-ben megmondtam, miután színre lépett a VoIP. Ez teljesen bizonyos. De továbbra is a hang marad a fő csapás irány csak töredék áron, esetleg videóval kiegészítve. Az adatkommunikációs részével is egyet értek, de pillanatnyilag nem látok semmi olyan élethelyzetet, amihez okvetlenül android vagy iOS kellene és ne tudná ellátni egy symbian. De én is egyet kell értsek veled abban, hogy a jelenlegi rendszerek egy hybrid megoldások, a tényleges és totális egyszerűsítés a cél, ami könnyen lehet, hogy hang alapú lesz és mindenki csak annyit használ ezekből az utasításokból, amennyit az élethelyzete indokolttá tesz.

Rózsaszín Lódenkabát 2012.07.12. 10:46:44

@people are smart: igazad van, de a világ változik és alkalmazkodni kell a többieknek.
Az ilyen vegyen CRT-s tévét. Egyre inkább nem fog tudni, mert csak a hülye LCD/LED meg 3D micsodák hevernek a boltokban. Amelyeknek a kezelése, bonyolultsága eléri egy okostelefon szintjét, nem egy általembernek való talán, de nem fog kapni mást.

A WP7-tel kapcsolatban nem igazán szeretek vitatkozni, mert agyatlanságba ütközök.
Csak két példa ami miatt egy vásárló dobja a kukába:
- nem megfelelő BT kezelés. Amíg nincs minden telefonon mobilnet vagy a telefon nem képes az e-mail fogadásra, addig a legközvetlenebb (még ha lassan elavult is) a bluetooth kommunikáció. Ha nem tud fájlt küldeni egy másik telóra normálisan vezeték nélkül .... hát az nem egy fejlett teló. Nálam már ekkor kerül a kukába.
- a másik banális probléma, ami pont a "kedvenc" néprétegedhez szól, a közemberhez: csak meghatározott időhosszú és bitrátájú mp3-at enged csengőhangnak beállítani.
Namost egyrészt ez nekem nem jelent gondot megcsinálni egy szerkesztőszoftverrel, de egy átlagembernél ez úgy veszi ki magát hogy átmásolja a kedvenc "nefürgyéle" és más baromságait a régi telefonjáról aztán néz hogy mi a túróért nem lehet beállítani azt a poénos jó kis megszokott csengőhangot??!! Kuka!
Most ez valóban egy banális probléma, de nézd a tömegek szemével. Azzal nekem ne gyere hogy átlagember nem állítgatja a csengőhangot, mert de. A nagyik is a buszon a kedvenc unokájuk gütyögését hallgatják sms hangként, egész egyszerűen az emberneknek erre most már hülye igényük van és nem igazán szeretik ha egy egyébként valóban egyszerű szolgáltatásról le kell mondaniuk - és ráadásul egy drágább, modernebbnek mondott telefonnál.
- még egy érv, az appok hiánya. Bizony, az android rohadtul előrébb jár, de ezt ne bizonygasd a mostani indulással. Az ember önző, én azt az oprendszert használom, ami kiforrott és megtalálok hozzá szinte minden számomra fontos alkalmazást. Lehet a WP is ilyen lesz, de még most nem az. Akkor meg várni kell pár évet.
Egyébként félre ne értsd én nem szapulom a WP, sőt, kifejezetten jobbnak tartom az Androidnál, talán nagy esélyese, hogy 3-5 év múlva majd leváltsa, de most még nagyon kezdetleges, tán úgy, mint az android volt az 1.x-es verzióknál.

Még egy adalék: egy nagy multicégnél dolgozom. Most volt a csúcsvezetőknek telócsere (eddig Nokiájuk volt) ahol is eléjük toltak egy iphone-t, egy Samsung androidot és egy Nokia Lumiát hogy válasszanak, mi legyen a cég következő okosteló-generációja, amire majd az informatikusok kifejlesztik a saját, céges alkalmazásokat és erre épül a kommunikáció.
Nem szakmai döntés született. A főnökök egyértelműen, néhány napos teszt után az androidot választották, mert "nincs korlátozva a rendszer", meg sok program telepíthető rá.No komment.
Szóval velül vitatkozz.

Jegkoko 2012.07.12. 12:07:05

@Rózsaszín Lódenkabát: Érdekes móüd több kollegámtól is azt hallom, hogy állandóanm fagy az androidos telefonaj meg nem bírja 1 napig se.Ezzel ellentétben az én N8 am már ezer éve nem produkált semmilyen fagyást, és tökéletesen olyanra alakítom a menüjét meg mindent amilyenre csak akarom.A Kékfogat meg már ezer éve minden nokiánál el lehet érni a főmenü nélkül is, vagy pedig elég kitenni az ikonját a kezdő képre.A legördülő menüsorból pedig egysterre el tudom még a az adatkapcsolatot,wifit,bletoothot, illetve a el is némíthatom.Ez a symbian már nagyon nem hasonlít arra ami pár éve az N95 ben és társaiban van.De sajnos a többség még mindig abban a hitben él, hogy az még mindig nanyit tud csak, pedig nagyon nem

Rózsaszín Lódenkabát 2012.07.12. 18:31:30

@Jegkoko: Nono, az N8 N95 nem ér.
Egyrészt az N8 egy jól sikerült darab volt és azzal mérni az össz Nokia kínálatot nem túl becsületes. Az Alcatel gyártó a 715-ös típussal pl. ha jól emlékszem 2000-ben innovációs típust kapott mint a legjobb monochrome kijelzős mobiltelefon gyártója. Most akkor az összes Alcatel csúcskészülék? Szóval N8 nem ér.

A Symbiant nem vitatom hogy sokat fejlődött.... de az utóbbi 2 évben, míg a versenytársak már az Android előtt is lekörözték használhatóságban zárt oprendszereikkel. Szóval lassan, nagyon lassan lépett a Nokia, azt gondolta, hogy kicsit elkésett, pedig nem. Végzetes késés volt ez, és a WP-nek idő kell míg elérni az android népszerűségét - de addigra a Nokia félő hogy nem fog kitartani...meg fogják venni mint a Motorolát.Sztem.

Rózsaszín Lódenkabát 2012.07.12. 18:32:43

innovációs típust= innovációs díjat
vazz, elütöttem.

people are smart 2012.07.12. 22:55:26

@Rózsaszín Lódenkabát: Nehéz lenne vitatkozni velük csakugyan. Amúgy az iPhone-nál pédául BT-on nem lehet átnyomni csengőhangot vagy képet már nem tudom, de oltári ciki volt ez is, elég nagy port kavart anno. A WP7 esetén bevallom a BT problémát nem vizsgáltam, úgyhogy fejet kell hajtsak ez tényleg nagy gáz, kérdés meddig. Nekem az Androiddal csak az a gondom és meglátásom, hogy most, miután a 4.0-a előtt megnyíltak a kapuk forráskód tekintetében, csak úgy áradni fog a moslék a szenny és a vírus ellenőrizetlenül. Van előnye a nyílt rendszernek, de ha már kikerül a forráskód, nem lesz senki aki megállítaná a sok szemét áramlását, ami például a facebook-on is ömlik a pofánkba. A zártabb rendszer kivédi ezt de ott nyilván más nem fog tetszeni. Windows-os telefonokat én sem választanék egyenlőre, de nem merném azt mondani, hogy a WP8 már ne venné fel a "kesztyűt" a többiekkel. Hozzáteszem nekem még biztosan jó darabig elégséges marad a symbian, mivel az élethelyzetemben fellelhető szituációk nem igényelnek semmi olyan alkalmazást, amivel ne bírnék el.

people are smart 2012.07.12. 23:05:13

@Jegkoko: Én ugyan ezt tapasztaltam androiddal. Volt Samsung Galaxy-m és Motorola droid2-m is. Nem egy kategóriák, de mindegyik a kukába végezte 4 hónapon belül. 1 napot se bírtak a telók, rengeteget fagytak és oltári bonyolult a halom ikon amiben csak lapozgatok. Ekkor döntöttem úgy, (valszeg bennem van a hiba, hogy én az egyszerűbb dolgokat kedvelem) maradok Nokia felhasználó és a symbian amik most vannak használatban már teljesen testre szabhatóak, elég gyorsak is és minden szolgáltatást kezelnek, amire a ma emberének szüksége van. Lehetnek sepecifikus alkalmazások, de hát 10000 emberből hánynak kell ez? A gond az, hogy a mini számítógép (android, iOS) nagy teljesítmény igénye miatt a leglényegesebb funkció, a hanghívás hiúsul meg, ami nálam nem egy nyerő dolog. Annak mennie kell legalább 2 napot. Szóval a mag és kijelző háborút értelmetlennek tartom, miközben az akkuk nem követik az igényeket. Szerintem ebbe a játékba a Nokia sokáig nem akart bele menni, mert tudta, hogy lesznek ilyen jellegű gondok, de sajnos a piac kikényszerítette ezt, és most ha nem is szívesen, de elkezdett gyártani olyat, amit a nép akar. Már nem azt gyártja a Nokia, ami nekünk jó, csak azt, amit mi akarunk. Nagy különbség, és egyben szomorú, hogy átvettük az irányítást, mint "szakemberek".

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.13. 00:07:32

@people are smart: "megnyíltak a kapuk forráskód tekintetében, csak úgy áradni fog a moslék a szenny és a vírus ellenőrizetlenül."

Ellenben egy zárt rendszernél, mint pl. a Windows, vírusok nincsenek.

people are smart 2012.07.13. 11:19:40

Ha jól érzékelem akkor nincs köztünk vita az ügyben hogy jön az okádék a nyílt forrás kóddal együtt, csupán megjegyezted, hogy vírus azért a windows rendszeren is fellelhető. Ez tény. De vitassuk már azt, hogyha kinyitok egy ajtót, sokkal könnyebb bejönni az ajtón, mintha zárva van. Nem kell windowsról beszélni, maradjunk egy Mac operációs rendszernél, ugyan ez a séma. Azt szerettem volna csupán érzékeltetni, hogy a forrás kód kiadásával megindul a tömeges ganéj gyártása kínától kezdve a volt posztkommunista blokkon át mindenhonnan, ahol ettől várják majd a fellendülést. Nem mondom persze, hogy törvényszerű, de valamiért kinyitották az ajtót, amin kérdezés nélkül besétálhat akárki, akármivel. Hát ez a lényege.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.13. 11:27:59

@people are smart: "De vitassuk már azt, hogyha kinyitok egy ajtót, sokkal könnyebb bejönni az ajtón, mintha zárva van."

Oké. Vegyünk egy 1x2 méteres zárt papír (80 g/m2) ajtót, tele lyukakkal. Át tudsz menni rajta egészen kis erővel? Vegyünk egy 1x2 centiméteres(!) nyitott ajtót. Azon hogy mész át? Előbb a tevével a tű fokán.

A nyílt forráskódnak megvannak a maga előnyei. Csak kettőt mondok: ellenőrizni lehet a biztonságot, és meg lehet javítani, ha hibás.

Biztonság titkolódzáson nem alapulhat, ezt a kétéves is tudja már.

people are smart 2012.07.13. 11:52:30

@atpijkamo: Hát lehet én vagyok a hülye, de ez a hasonlat szerintem nem teljesen ide vágó. Miért papír lappal hasonlítod a zárt rendszert? A zárt rendszer egy zárt ajtó. A nyitott rendszeren meg tárva nyitva az ajtó. Mit akarsz bezárni egy nyitott rendszeren, illetve mit tudsz bezárni? Kit vonsz felelősségre? Értem én, hogy van előnye a linuxnak is, mert nyitott, stabil, bárki hozzá gányolhat valamit, de ki ellenőrzi a biztonságot? Mr. torwald személyesen ellenőrizni majd mit taknyoltál az API kódba bele az éjszaka folyamán? És meg fogja tudni javítani? Ezt a zárt szoftver tulajdonosa is meg tudja tenni. Azt kell lásd, hogy onnantól kezdve ha ki van adva a kezedből valami, ami eddig a tiéd volt, soha, de soha az életben nem tudsz felelősséget vállalni azért, hogy ki, mit, hogyan, milyen mértékben taknyol bele a művedbe. És ez mindennel így van. Ha te valamit jól csinálsz és kiadod a kezedből másnak, hogy csinálja, koránt sem biztos, hogy ugyan olyan lelkiismeretességgel fog rajta/vele dolgozni, vagy hogy azzal a céllal teszi mint te. Aki pedig a gazdája a rendszernek ő tudja és ismeri a rendszert és felel is érte ha kell jó esetben. Abban egyébként egyet értek részben, hogy biztonság titkolózáson nem alapulhat, bár ha valami nyílt, mennyivel nagyobb a biztonságom? Elég ha csak arra gondolok hogy egy autógyár a gyártás jogát kiadja fűnek-fának és elkezdik árulni a boltban az autókat, aminek az alkatrészeit fogalmad sincs ki és milyen minőségbe gyártotta. Feltételezed, hogy betartotta a gyártási utasításokat, de mi van ha én nem akarom ezt elhinni? Nem biztos, hogy én biztonságban érezném magam egy ilyen kocsiban. A nyílt rendszer ugyan ez, ellenőrizhetetlen, vagy ha ellenőrizhető az irdatlan plusz energia, vagyis önszopatás. Az ingyenesség a legnagyobb érv amikor az emberek a nyílt forrás felé mozdulnak, de az ingyenből meg nem lehet megélni egy cégnek sem.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.13. 12:05:32

@people are smart: "Miért papír lappal hasonlítod a zárt rendszert?"

Az MS Windows-zal hasonlítom. Annyi vírus van rá, mint égen a csillagok.

"A zárt rendszer egy zárt ajtó. A nyitott rendszeren meg tárva nyitva az ajtó."

Tévedés. A zárt rendszer az egy zárt ajtó, a nyílt rendszer az olyan zárt ajtó, amin átlátsz, látszik a zárszerkezet.

"ki ellenőrzi a biztonságot?"

A Linuxot sokan sokszor átnézték biztonság szempontjából. Ez még nem bizonyít semmit, de a legtöbb lyukat befoltozták.

Ne érts félre, a nyílt rendszerek programozói nem jobbak vagy rosszabbak a zárt rendszerekéinél. Mindkettő egyaránt kutyütő.

"ha valami nyílt, mennyivel nagyobb a biztonságom?"

Már mondtam: ellenőrizni lehet, és ellenőrzik is.

"A nyílt rendszer ugyan ez, ellenőrizhetetlen"

Abból, hogy nyílt egy rendszer, nem ellenőrizhetetlen. Én írom az első sortól az utolsóig, pontosan tudom, mi van benne, nyilttá tehetem, attól nem romlik el, amit írtam.

"Az ingyenesség a legnagyobb érv amikor az emberek a nyílt forrás felé mozdulnak"

Biztos van ilyen, nekem pl. nem.

Jegkoko 2012.07.13. 14:55:39

@Rózsaszín Lódenkabát: Az N95 hót gagyi volt amikor megjelent, lötyögő kijelző meg gyenge kamera, ráadásúl mindenkinek olyan volt.Ezért is vettem 4 évvel ezelött N82 t ami klasszisokkal jobb volt nála.Nem utolsó sorban nem volt minden második embernek

Xezs 2012.07.13. 18:52:11

@Jegkoko: @Rózsaszín Lódenkabát: Bocs ha a lelketekbe gázolok, de az N8 is egy nagy rakás szar. Volt szerencsém sokféle okostelefont kipróbálni, az N8 messze nem olyan élmény, mint egy Android vagy egy Iphone. Belekúrtak egy 12MP-es kamerát, de minek, mikor annyira gyatra fos minőségű képet csinál, hogy szörnyű. Az egész kijelző olyan színtelen, szagtalan, látszik hogy baltával vágták az egészet formára.

Nem véletlen az sem, hogy a Symbian Anna és Symbian Bella pár hónapos eltéréssel lett kiadva.

A Symbian Anna-ban különösen szar volt, hogy a böngészőben a kezelőgombokat a weboldal alsó része fölé vetítette, így ha a weboldal alján kellett valamire kattintanod, esélyed sem volt, mert fölötte voltak a kezelőgombok. Azt hiszem a Bellában ezt javították de ez akkor is amatőr hiba.

Jegkoko 2012.07.13. 19:56:01

@Xezs: Szerintem te valamit nagyon benéztél, mert bizony a nagy többség elismeri, hogy az N8 egy nagyon jól sikerül és összerakott konstrukció volt.A kamera nagyonm szép képeket csinál, ezzel felesleges példálóznod.Az érved pedig, hogy szerinted az anna szar mert pár hónap múlva jött a belle , akkor ennyi erővel az androidra is mondhatnád ugyanezt, mert ott sokkal kisebb időintervallumokonként jelenik meg az uj verzió

Xezs 2012.07.13. 20:21:31

@Jegkoko: Hát én nem tudom milyen képeket néztél, de amit én próbáltam N8 az borzalmas szar képeket csinál.

Rózsaszín Lódenkabát 2012.07.13. 20:37:00

@people are smart: Én magam is félnék a nyílt forráskódtól az említett veszélyek miatt - ha nem lennének tömegével ellenpéldák: linux op.rendszer, firefox böngésző, drupal webes tartalomkezelő rendszer stb. mind nyílt forráskódú és semmivel sem rosszabbak biztonság szempontjából a zárt rendszereknél... sőt.
Szóval igazad lehetne, csak az érvelésben sok a "ha", olyan "ha" ami még egyszer következett be pedig jópár nyílt forráskódú rendszerrel élünk együtt már egy évtizede lassan.

Ezeket a "veszélyeket" egyébként ha jól megvizsgáljuk, inkább marketingdumák, a kereskedelmi szoftverfejlesztésben érdekelt csoportok terjesztik - nyilván egy ingyenes és nyílt rendszer nekik sehogy sem éri meg és éhen halhatnak.

Egyszer Steve Ballmer is bevallotta, hogy jobban tartanak a Linux térhódításától mint a kalóz-windows változatok terjedésétől. Míg utóbbi attól még windows-felhasználó marad és ezt a tudását "viszi tovább" úgymond windows-kompatibilis felhasználó lesz, addig a linuxosok esetleg örökre lemondanak egy windows vásárlásáról(és ezt terjeszthetik is környezetükben) ami kész veszteség a cégnek.

2012.07.17. 18:40:11

Symbian mindig egy nagy kalap szar volt és lesz
süti beállítások módosítása