Norbert az androidos (iphone-os, windozfonos) MasterCard Mobile alkalmazás létezésének értelmét kérdőjelezi meg, ha tényleg nem lehet azonnal fizetni vele. Bár a T-Mobile-nál először nem tudtak az általuk is hirdetett szolgáltatásról, kiderült, hogy az szerintük igazából banki átutalásnak számít. Namost az elvileg már csak 4 óra lenne. Ehhez képest Norbert telefonját a fizetés után 3 nappal kapcsolták le, és 6 nappal később sem kapcsolták vissza. Elképzelhető, hogy a T-Mobile számlázási osztályán nem voltak képesek ezt feldolgozni?
Tisztelt Főfelügyelőség! Panaszt kívánok tenni a MasterCard Mobile szolgáltatója, illetve a rendszer partnerei (elsősorben a Magyar Telekom) ellen. A probléma röviden: a MasterCard MasterCard Mobile nevű, okostelefonokra letölthető alkalmazása azt sugallja, hogy az ezen keresztül történt tranzakció (fizetés) azonnali fizetést jelent, vagyis, a fizetést követően a számla kiegyenlítése megtörténtnek tekinthető (csakúgy, mint amikor fizikai valójában használom a kártyát, például egy üzletben), ráadásul, ahogy az egyéb esetekben is lenni szokott, a befizetőnek azonnal megterhelik a számláját a befizetett összeggel. Ehhez képest a MasterCard Mobile nem alkalmas azonnali fizetésre, ám ezt sehol nem jelzik a felhasználók felé (vagy ha igen, azt nagyon elrejtve).
Miután, saját hibából kéthavi tartozást halmoztam fel a T-Mobile felé, augusztus harmadikán (pénteken) egyben kifizettem az elmaradásomat MasterCard Mobile alkalmazás segítségével. Miután a program "Paid" azaz fizetve státuszba sorolta a befizetett számlákat, továbbá a számlámról is eltűnt a fizetett összeg egyenértéke, megnyugodtam. Egészen addig, amíg aznap, majd három nap múlva, hétfőn ismét, díjhátralékra vonatkozó sms-t kaptam a T-Mobile-tól, sőt augusztus 6-án, vagyis a befizetés utáni negyedik napon (második munkanapon) korlátozták a kimenő hívásaimat, illetve a mobil netet.
Ezután személyesen próbáltam magyarázatot kapni a T-Mobile ügyfélszolgálatán, ahol egyrészt azt sem tudta az ügyfélszolgálatos, hogy létezik ilyen alkalmazás, pláne, hogy annak a Magyar Telekom is partnere, így azt sem, hogy a Telekom ügyfélszolgálatainak plazma monitorain is reklámozza a szolgáltatást.
Egy hosszabb és bizonytalan hangvételű telefonálást követően, az ügyfélszolgálatos arra jutott, hogy a MastarCard Mobile-lal végrehajtott fizetés valójában sima banki átutalás, vagyis három munkanapos átfutása van. Erre azonban sem a programban, sem a program weboldalán, sem a T-Mobile számláján (a számlára nyomtatott QR-kód mellett) nincs semmiféle utalás. Sőt, a MasterCard Mobile, weboldala szerint telefonegyenleg feltöltésére is alkalmas, ami szintén azonnali tranzakciót sugall, hiszen senki nem három, esetleg öt napra előre tölti fel az egyenlegét.
A levél írásakor a helyzet a következő:
A számlák immár hatodik napja (negyedik munkanapja) be vannak fizetve, a bankszámlámról hat nappal ezelőtt emelték le az összeget. Az alkalmazás naplójában fizetett státuszban vannak a számlák, a bankszámlakivonatomon teljesült tranzakcióként jelentkezik a telefonszámlák befizetése. Ma szerda van, a szolgáltatás még mindig korlátozva van, jól lehet, ha el is fogadom, hogy három munkanap az átfutás (mint amire végül "tippeltek" a T-Mobile-nál), ez már akkor is a negyedik nap, vagyis harmadik, korlátozva töltött nap.
Kérdéseim a Főfelügyelőséghez:
Tekintettel arra, hogy komoly fennakadásokat okoz a magánéletemben és munkámban egyaránt a telefon hiánya, mit tehetek ebben a helyzetben, milyen jóvátételre számíthatók (ha egyáltalán) az érintett szolgáltatók részéről?Kötelezhetők-e a szolgáltatók, hogy hirdetéseikben, információs oldalaikon jól látható helyen felhívják a felhasználók figyelmét arra, hogy a MasterCard Mobile alkalmazás, szemben a bankkártya fizikai, vagy netes használattal, nem jelent azonnali tranzakciót, így amennyiben a felhasználók határidős befizetésre használják, vegyék figyelembe, hogy az átfutás három (de inkább négy) munka nap. (Ami egyébként szintén röhej 2012-ben.)
További probléma, hogy panaszomat nem tudom elküldeni a MasterCard Mobile-nak, illetve a MasterCardnak, mert magyarországi honlapjukon nem található se postacím, se email cím, csak egy HelpDesk telefonszám, amit kikapcsolt telefonnal, ugye, nehéz felhívni. (Ha az alkalmazás magyarországi honlapján, a "Kapcsolat" linkre kattintok (ahol általában email cím szokott lenni), akkor azt a választ kapom: "Page not found".)
Így az érintettek közül, e panaszlevelet egyidejűleg csak a T-Mobile-nak tudtam elküldeni.
Kérem, a lehetőségeimről és intézkedéseikről tájékoztassanak.
Tisztelettel:
Norbert
Ez ugye még nem NFC, de már most jól lejárathatja az egész mobilos fizetést.
Dr. Kix 2012.08.09. 13:03:10
Manyecska 2012.08.09. 13:06:41
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.08.09. 13:11:22
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.09. 13:14:05
problémát okoz a magánéletedbe??? hát kűggyél táviratot postán, esetleg beszélgethetsz fülkéből, írhatsz levelet, netán emailt is.
KecskeDotyi 2012.08.09. 13:16:14
Amúgy egy banki átutalásnak miért 3 nap az átfutási ideje?
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.08.09. 13:16:15
Foxhunter 2012.08.09. 13:20:48
cicmen (törölt) 2012.08.09. 13:22:17
MasterCard Mobilni, vagy
nem MasterCard Mobilni?
Ez itt a kérdés!
Akkor nemesb e a lélek, ha tűri
a Card Mobil minden nyűgét és nyilait
Vagy ha kiszáll a Master fájdalma ellen,
S panaszkönyvet ragadva véget vet neki?
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.09. 13:23:05
akkor legyen vízicsiga.
mmaarggitkámnorbikám édesem, az appot megnyitom a guglijáccótéren, oszt ott van a szupport elérhetősége:
ABOUT CUSTOMER SUPPORT:
24/7 support is available via phone. Contact information is provided in the application.
If you have any questions/comments/suggestions, in connection with the security or the operation of MPP, please send us an email to contact@mpprt.hu
ááá, nemis vízicsiga. talán inkább egy szitakötő.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.09. 13:27:27
vagy legalább egy fagyit vegyünk már a szegény megvezetett margitkának.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.09. 13:30:23
Call collect from anywhere globally: +1-636-722-7111 or
toll-free from the United States: +1-800-627-8372 or
send an e-mail to consumer_inquiries@mastercard.com
Manyecska 2012.08.09. 13:31:32
Ebben a blogban jelenleg nem kommentezhetsz_ (törö 2012.08.09. 13:32:01
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.09. 13:32:44
opati666 2012.08.09. 13:33:09
Előtte sem volt soha három nap, ugyanis a 10 óráig leadott utalások másnap, az utána beadottak azt követő nap 10 óráig tartó időpontig teljesültek. Saját bankban még aznap!
cicmen (törölt) 2012.08.09. 13:34:45
Há mer mackóban tartyák.Meg kell várni míg kiszarja,ki köll szedni a pézt, megszámolni, átballagni vele a másik bangba meg minden!
cicmen (törölt) 2012.08.09. 13:36:12
Nekem csipogsz kis kétszersült? :)
Vagy csak a szandálodat hallom?
Foxhunter 2012.08.09. 13:37:35
opati666 2012.08.09. 13:39:55
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.09. 13:42:57
KecskeDotyi 2012.08.09. 13:43:31
Foxhunter 2012.08.09. 13:51:37
Manyecska 2012.08.09. 13:53:19
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.09. 13:53:27
Ennél egyszerűbb dolgokat se tudnak.
Ja, meg a visszakapcsolásért nem kének lóvét? :)
cicmen (törölt) 2012.08.09. 13:53:40
Csak okos?
Én utólag bármit megjósolok!
Netuddki. 2012.08.09. 13:54:53
Lóphaszt kispofáim! 4 óra a banki átutalás átfutási ideje ha országon belül utalsz...
Manyecska 2012.08.09. 13:55:31
KecskeDotyi 2012.08.09. 13:57:05
Netuddki. 2012.08.09. 13:58:38
2012.08.09. 13:59:06
Ilyen az Aldiban nem fordulhatott volna elő.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.09. 14:01:19
Harlequin 2012.08.09. 14:05:24
knorbert 2012.08.09. 14:06:17
Idézek pl. az egyik bank GYIK (FAQ) oldaláról:
"A „4 órás szabály” egyelőre nem terjed ki egyetlen beszedési fajtára sem, ezért a csoportos beszedések, a
felhatalmazó levélen alapuló beszedések, a váltóbeszedések, a csekkbeszedések, a határidős beszedések
és az okmányos beszedések esetében a teljesítési határidők nem változnak."
Manyecska 2012.08.09. 14:06:26
Netuddki. 2012.08.09. 14:07:28
Tekintettel arra, hogy komoly fennakadásokat okoz a magánéletemben és munkámban egyaránt a telefon hiánya, mit tehetek ebben a helyzetben,"
Kedves Norbert!
Legközelebb időben fizesd be a számláidat.
Főfelügyelőség
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.09. 14:08:56
knorbert 2012.08.09. 14:10:28
Netuddki. 2012.08.09. 14:14:22
Szerinted a postban szereplő fizetési mód elektronikus fizetés-e vagy csoportos befizetés-e? A számlatulaj indította-é vagy a szolgáltató?
Csak ha már megint a szövegértelmezés került előtérbe...
Warnika 2012.08.09. 14:15:00
knorbert 2012.08.09. 14:20:24
Egyébként mint említettem, nem csak a csoportos befizetés játszik (az nyilván nem), hanem " csoportos beszedések, a
felhatalmazó levélen alapuló beszedések, a váltóbeszedések, a csekkbeszedések, a határidős beszedések
és az okmányos beszedések".
2012.08.09. 14:21:28
Majd 2 év múlva talán jól fog működni, és akkor az átlagember is használhatja.
Én azt gondolom, akinek viszket a segge, hogy új szolgáltatásokat próbáljon ki, az fel kell készüljön esetleges problémákra is.
Lehet, hogy kellemetlen, de a való világban tipikusan így szokott lenni.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.09. 14:22:07
Netuddki. 2012.08.09. 14:22:13
A nagy ember aki soha nem hazudik elintézte nekünk, hogy 4 órán belül ott legyen a számláján a pénz annak akinek elutaljuk. Elektronyikusan legalábbis.
Régebben fél óra alatt megvolt egy bankon belüli átutalás, most meg várhatom az elszámolási időpontot (vagy mi a neve). Ami 4 óra is lehet rossz esetben...
CID 2012.08.09. 14:23:14
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.08.09. 14:24:38
KecskeDotyi 2012.08.09. 14:30:18
CID 2012.08.09. 14:31:39
Netuddki. 2012.08.09. 14:33:11
Ja, a vodka is mindig ezt szokta smsezni ha 1 napot kések a befizetéssel, hogy aztán küldjek ám igazolást a befizetésről. Aztán én meg cseszek rá, pedig postán adom fel. Igaz még egyszer sem korlátoztak, de nekik talán van annyi eszük, hogy örülnek ha valaki még fizet nekik. Meg is szokták köszönni minden hónapban ha odaér a pénzem. Ami szerintem tök fölösleges, de ha jól esik nekik ezt is rájuk hagyom. Feltéve persze ha nem én fizetem az smseiket a havidíjon felül...
Netuddki. 2012.08.09. 14:35:46
Egyet elárulok, nem az "Óvatosan Tapogass a P...nál" bank...
aard · www.goldberry.hu 2012.08.09. 14:36:00
Norbi, kell neked még okostelefon? és még milyen appok vannak rajta? farmville vagy még ilyen okos dolgok?
ehh, az ifon 12-nél biztos javítják a hibát addig is szorgalmasan vásárolgass okostelót... min 100 000 fabatkáért (remélem ezt is hitelre vetted)
KecskeDotyi 2012.08.09. 14:37:27
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.08.09. 14:39:37
Én abakuszt használok, és vatikáni pénzzel fizetek!!!
És a svejci gárda vigyázza a biztonságomat!
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.09. 14:42:47
Má mé' lenne anyaszomoritó, te?
Használta azt a szolgáltatást amit "megvett"
Talán ha nem ész nélkül a poszttolót ekéznéd
aard · www.goldberry.hu 2012.08.09. 14:43:52
Netuddki. 2012.08.09. 14:48:13
Húvazzeg! Nem elárultam! Holnap jön a fekete ótó...
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.09. 14:53:16
Én abakuszt használok"
Frissitsed szoroban 2.0-ra, gyorsabb
Endobionta 2012.08.09. 15:01:06
KecskeDotyi 2012.08.09. 15:02:24
Manyecska 2012.08.09. 15:09:28
Netuddki. 2012.08.09. 15:09:57
Egyetértek. Internetre a tablet sokkal jobban használható... :P
Endobionta 2012.08.09. 15:12:46
Krinyo 2012.08.09. 15:17:00
Sonica 2012.08.09. 15:19:45
Sonica 2012.08.09. 15:20:54
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.08.09. 15:24:15
csak a póóóóóóóóóóóÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóstán számíthatóóóól
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.08.09. 15:26:51
KecskeDotyi 2012.08.09. 15:26:52
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.09. 15:27:47
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.09. 15:29:00
chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.08.09. 15:33:40
2012.08.09. 15:44:48
"Több dolgok vannak földön és egen, Horatio, mintsem bölcselmetek álmodni képes."
Reggie 2012.08.09. 15:46:19
régebb óta vagyok Subban mint te 2012.08.09. 15:56:02
Ó, te istenbarma, neked még az otthoni tárcsás telefon is túlzás.
Ne égesd már magad azzal, hogy a XIX. században ragadtál.
Esetleg amis (amis, amische) vagy, akkor viszont elnézést kérek.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.09. 15:56:46
Amúgy elvileg bankkártyák közti tranzakció is van (OTP-nél legalábbis), ami 0-24 azonnal megtörténik - csak jó drága. Egyszer kellett így fizetnem.
Endobionta 2012.08.09. 16:07:09
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.09. 16:28:19
Reggie 2012.08.09. 16:28:21
régebb óta vagyok Subban mint te 2012.08.09. 16:32:00
nem igazán érdekel a szexuális életed.
Manyecska 2012.08.09. 16:32:36
régebb óta vagyok Subban mint te 2012.08.09. 16:33:38
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.09. 16:34:24
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.09. 16:37:53
Dr. Dzsásztisz 2012.08.09. 16:40:29
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.09. 16:42:37
Manyecska 2012.08.09. 16:47:41
:))
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.09. 16:49:21
Manyecska 2012.08.09. 16:54:00
elwood 2012.08.09. 17:09:33
én szeretek új technológiákat használni, ezt majd elkerülöm
és köszönöm Norbertnek, hogy felhívta a figyelmet erre
Szűcslaci 2012.08.09. 17:23:22
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.09. 17:54:53
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.09. 18:13:53
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.09. 19:07:33
...a te blogodon :)
Anomalocaris (törölt) 2012.08.09. 19:11:51
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.09. 19:15:17
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.09. 19:17:00
próbáltam én is, nekem se megy. akkor talán kiáltsuk együtt: dögölj meg blogmotor!!!
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.09. 19:18:15
...................*............................. 2012.08.09. 19:23:32
Megdobbent 2012.08.09. 19:41:37
CID 2012.08.09. 20:20:57
Anomalocaris (törölt) 2012.08.09. 20:22:58
CID 2012.08.09. 20:31:59
batmann 2012.08.09. 21:43:21
Még egy jó tanács. Máskor menj be az ügyfélszolgálatra és ott fizesd be.
Jobb, ha nem kezdesz mentegetőzni, magyarázkodni...
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.08.09. 22:52:54
Hol tartunk?
Xezs 2012.08.10. 01:24:54
A Mastercard magasról leszarja, hogy a magyar bankközi szabályozás 4 órát ír elő, rájuk nem vonatkozik, mivel egy országon KÍVÜLI kártyatársaságról beszélünk
Amúgy meg ha 2 hónapot kibírt a felhasználó akkor mi az anyjapicsáját kellett hamarkodnia a mobillal? Nem ráért volna normális belföldi átutalással fizetni egy asztali PC-ről?
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.08.10. 07:27:36
ma miről fogunk irkálni?
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.08.10. 07:47:18
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.08.10. 07:49:16
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.08.10. 08:02:37
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.08.10. 08:05:35
Morgen nagába is!
Ma a cserebogarak halhatatlanságáról lesz szó.
Meg jackyll domolykózásáról.
Teggeli lepedőakrobatika (zumbatorna) megvót?
Manyecska 2012.08.10. 08:09:42
:)
Manyecska 2012.08.10. 08:21:01
:)
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.08.10. 08:26:48
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.10. 08:43:14
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.08.10. 08:44:27
Én is ígytettem!!!!454!!!
Meg cérnát kötöttem a lábukra, oszt úgy röptettem őket!
Nem is olyan rég.
Kb 4444négy!!! éve vót az eset.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.08.10. 08:45:35
Aggyék isten magába is!
Ilyen korán már muzsikál?
Hát mivé lesz így a világ, he?
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.10. 08:48:55
@batgirl: állítólag pirítva nagyon finomak. legalábbis azt olvastam eccer egy könyvbe.
Manyecska 2012.08.10. 08:54:15
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.10. 08:55:55
globalicum.blog.hu/2012/08/10/primor_alma_rovatunkban_ma#comment-form
Manyecska 2012.08.10. 09:07:12
Manyecska 2012.08.10. 09:11:48
Más: egy ismerősünk/53!!ötvenhárom!!53!/ éves és kapott VIP jegyet a Szigetre /női hölgy/ na ki is költözött egy hétre a férjeurával /amolyan bőrszerkós fazonok/, oszt nagyban csápolnak, mikor is megszólal a kommentátor vagy ki:P: ....-csajnak hosszú, szőke bozontos, göndör sérója van! - " és egyúttal köszöntsük köreinkben Kóbor Jánost is!!!" :D:D kamera ráfordul, kivetítőn Zsuzsi megjelenik,hevesen integetve :D:D:D:D!:P! ...
Manyecska 2012.08.10. 09:38:47
:P
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.08.10. 09:43:49
@Sün‼ ツ: basszus, eszméletlenül öreg vagy. még nálam is öregebb..
kezdesz szimpi lenni...hihiihii..
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.10. 10:05:26
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.08.10. 10:18:40
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.10. 10:18:45
www.youtube.com/watch?v=a4gWa73KYoo&feature=g-vrec
zabálnivalóak :D
Anomalocaris (törölt) 2012.08.10. 12:14:49
Kócos János 2012.08.10. 14:59:57
Visszakapcsolás elég ritka esetben ingyenes, és soha nem azonnali. Szar ügy.
Amit pedig a legkevésbé sem értek: Ott a My T-mobile. A T-MO SAJÁT rendszere, amin keresztül lehet kártyával telszámlát fizetni. Igaz, valószínűleg több adatforgalmat generál, mint egy app, de közvetlenül a T-Mohoz fut be az adat, nem 3 másik cégen át.
zbzbzb 2012.08.11. 07:52:48
menj be személyes ügyfélszolgálatra, fizesd be ott kesben vagy kártyával hagyományos módon, és mosolyogva próbálj mindent elintézni, ne hisztizve.
hiszen hibáztál.
igen, te.
szóval, tanulj meg felnőttként élni egy felnőtt világban.
demtibor 2012.08.14. 10:57:54
Alapvetően ez egy automatikus folyamat kellene hogy legyen, azért is kérik meg az 1.0-ás ügyfélt, hogy szíveskedjen azt a szájbatekert ügyfélazonosítót feltüntetni az utalási rovat közleményében ( csekkre már legalább előre rányomtatják ), mert egy szolgáltató számlavezető rendszerében általában ez account ID. Legrosszabb esetben nem tud párosodni a bejövő fizetés semmivel az ügyfélnél, ekkor felírja mint open credit itement, aztán pénzügyes hölgyemények feladata a manuális pontozgatás...
demtibor 2012.08.14. 11:16:52
Nem is rég szórakoztam egy külföldi gázcég könyvelési rendszerével, mivel többdimenziós ledger van alatta, a vevők is saját főkönyvi számlát kapnak, háát, mikor egy szűkitett trial balance-t lekértem az 4-es számlaosztályra ( vevők voltak itt ), rendszer meg elvonult összeszámolni mindenki tranzakcióit és egyenleget képezni belőlük.. háát...elfogyott 1-2 kávé...
demtibor 2012.08.14. 11:34:48
Egy bank saját számlavezető rendszere bankon belül igen gyorsan terhel-jóváír, percenként futnak bennük azok a batch folyamatok, amik ezeket intézik. Legalábbis amikor nyitva van. Ha nincs nyitva, akkor gyűjtögeti a feldolgozni kívánt tranzakciókat, és a legközelebbi nyitás után teljesítgeti őket.
A kártyás fizetések metódusa már érdekesebben van megoldva, mert azt zárt állapotban is fogadja ( ergo éjfélkor is csippan a telefonod, hogy terhelésed van, és neked úgy tűnik hogy valóban le is vonja a pénzt, mivel azt látod hogy kevesebb a rendelkezésre álló egyenleg ), de a tényleges könyvelések általában legközelebb nyitáskor forognak itt is át, addig allokál vagy technikai tételekkel játszik általában ( a záráskori aktuális egyenleg értékéig tud játszani alapból ). Bár ez az adott számlavezető rendszer ügyviteli logikájától is függ.... ( mert ugye vannak alkalmazható hitelkeretek, ha negatívba fut, akkor egyből vagy késleltetten már kamatozik is..stb,stb.. ) Szép szakma egy ilyet kitanulni...
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.14. 16:41:13
Xezs 2012.08.14. 20:19:16
@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: Mikor ilyen helyen dolgoztam, az ügyfél által elérhető összes helyre ki volt írva, hogy rószaszín utalványon NEM lehet hozzánk befizetni, ennek ellenére mindig jött egy rakás. Aztán csodálkoztak, hogy nem írtuk jóvá.
De a sárga csekken is tudtak érdekes dolgokat produkálni az ügyfelek.
Sok az idióta.
demtibor 2012.08.15. 10:36:05
Batch alatt arra gondoltam, hogy a szlavezető rendszerek egy része úgy dolgozik, hogy egy vagy több job figyeli a beeső tranzakciókat és azokat vagy sorfeldolgozással teljesíti ( prioritás lista alapján osztályozza azért a tranzakciókat, de ezeket felül lehet bírálni... ), avagy egy csomagba gyűjti őket ( na ez volt nekem a batch ), és rövid időközönként bedarálja.
Xezs 2012.08.15. 19:34:35
Rendszerek között már lehet más a helyzet.
hómunkás 2012.09.16. 09:28:34
viszont az iCsekk mobil fiz. (Díjnettel kombináltan) sokkal több féle számla kifizetésére használható
és MÁSNAPRA GARANTÁLTAN RENDEZETT A SZÁMLÁD!
egyébként a dijneten is azonnal rendezett, és nincs késedelmi kamat se!
katresz567 2012.09.16. 09:44:02
hómunkás 2012.09.16. 10:33:29
a Díjnet pedig egy számlafizetési web oldal: www.dijnet.hu .
Itt a most papíron érkező számláidat regisztrálhatod és többet nem csekk jön hanem vagy itt fizetheted kártyás fizetéssel, amobilt írjuk csak ide
vagy akár az összeset átküldheted az icsekk-be és mobillal fizetheted.
DE A LÉNYEG HOGY 1 NAPON BELÜL RENDEZVE A FIZETÉS!!!
Xezs 2012.09.16. 11:20:33
*Csak ha hétköznap munkaidőben fizetsz.
hómunkás 2012.09.16. 11:53:35
katresz567 2012.09.16. 11:57:28
Xezs 2012.09.16. 16:59:36
Azt hittem arról regélsz, hogy ugyanazon a napon lesz rendezett a számla, én erre reagáltam.
hómunkás 2012.09.16. 19:17:28
a többinél pontosan nem tudom.
és ez nem rege.
hómunkás 2012.09.16. 19:21:58
a Díjbeszedős számlámat pedig simán a QR kód leolvasással..
EvilHedgehog 2012.11.09. 12:40:02
V63-017 2012.11.19. 14:44:43
Bolubás György 2012.12.31. 18:13:19
kvp 2013.01.11. 10:46:19
Ha a visa hagyna es nem maga csinalna, akkor barki indithatna visa mobil neven egy ilyen uzletet. De lehetne maszterkard mobil is, ugyanugy legalis es ahhoz meg licenszelni sem kell a nevet.
Gombás Renátó 2013.04.11. 12:59:17