Tékozló Homár

Hitel és autó nélkül fizetheti a kezességet?

2012.09.11. 10:54 | jackyll | 360 komment

Zsolton úgy szeretne behajtani az MKB Euroleasing 1,3 millió forintot, hogy egyszer majdnem átvállalta egy autóhitel fizetését üzembentartóként, de aztán mégsem. Az autó hiteléhez nem kellett kezes, őt pedig soha nem jegyezte be az önkormányzat. A bank egyedül az üzembertartói szerződés kezességvállalási papírjára hivatkozik, ami önmagában nem is létezik:

Az alábbi történetemre keresek jogi megoldást: Közeli hozzátartozóm több évvel ezelőtt (2008.04.25) kezes nélküli hitel bevonásával vásárolt egy gépjárművet. Az autó finanszírozója az MKB Euroleasing. A hitel több éven keresztül rendben, pontosan törlesztve volt. Később (2011-ben) felmerült egy üzembentartói szerződés lehetősége, mely szerint a hitel fizetését én vállaltam volna át. Az ehhez szükséges banki (MKB Euroleasing) dokumentumok kikérésre majd beadásra kerültek (2011.02.). Azonban az MKB Euroleasing által támasztott üzembentartói bejegyzéshez szükséges fizetési feltételek nem teljesítettem. Így az okmányirodában, forgalmi engedélybe való bejegyzés, mint hivatalos üzembentartói megnevezés már nem történt meg, mert időközben üzembentartói szándékomtól véglegesen elálltam. Ez idő alatt továbbra is a havi részletek fizetésre kerültek egészen 2011 decemberéig, tehát a teljes év. 2012 januárjától viszont erre már nem volt lehetősége a hitel felvevőjének, ezért a havi törlesztő részletek nem lettek megfizetve. Ennek következtében az MKB Euroleasing felbontotta a szerződést, később elárverezte az autót. A fennmaradt hitelösszeget + összes adminisztrációs költséget 1281666Ft + 38450Ft közbeni közjegyzői díjat az MKB Euroleasing egyrészt követeli a hitel felvevőjétől továbbá tőlem, aki mégsem lettem hivatalosan bejegyzett üzembentartó.

Hivatkozási alapjuk, az üzembentartói igény során beadott dokumentumok között szereplő kezességvállalási nyilatkozat. Ez a kezességvállalási nyilatkozat egy melléklete a kitöltendő üzembentartói szerződéscsomagnak. A gépjármű forgalmi engedélyébe nem kerültem hivatalos üzembentartóként bejegyzésre. Továbbá az eredeti hitelfelvételnek nem volt kezességvállalási feltétele, mert hitelelbíráláshoz nem volt szükség kezesbevonásra.

Most a MKB Euroleasing ezt a kezességvállalási nyilatkozatot kiemelve az eredeti környezetéből az eredendő szerződés részeként próbálja beállítani és érvényesíteni. Sajnos ezen az egy oldalas kezességvállalási nyilatkozaton nincs feltüntetve, hogy milyen céllal készült, viszont a két szerződés dátumaiból pontosan látszik, hogy két különböző szerződésről van szó, amiből csak az egyik teljesült. Az eredeti hitelfelvételhez az MKB Euroleasing nem kért kezességet.

A fent leírtak alapján keresek problémámra jogorvoslatot.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.09.11. 11:01:00

A kezességvállalásba bele kellett volna írni, hogy az üzembentartói miatt vállalja.

Szerintem kétesélyes, egy jó ügyvédet kell megkérdezni.

2012.09.11. 11:07:57

A poszthoz: az MKB most hogy bedőlt a hitel megmozgat minden követ, hogy behajtsa a pénzét. NAgy hiba volt kitölteni a kezességvállalásit és utána azt ott hagyni náluk, nem pedig visszavonó nyilatkozatot tenni. A posztoló trehány volt, a bank meg "szemfüles". Ez az eset nem egyszerű, ehhez bíróságra kell menni és két esélyes mi lesz belőle. A posztoló sajna nem járt el kellő gondossággal és most ez szívás.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.09.11. 11:10:52

Már megint az ügyvédek fognak jól járni. Apám mondogatta régen, hogy "Kezességet még anyámnak se írok alá, pedig ő rokon!"

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.09.11. 11:13:46

húúú..ez eléggé kemény meccs lesz. Nem értek hozzá, de ez nem csalásnak minősül? mármint a bankrészéről!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.09.11. 11:14:20

Ugyan a blogmotornak hála, az előző kommentem a szexuális dimenzióban maradt, szeretném azzal kiegészíteni, hogy pont az a kezesség lényege, hogy ha az adós nem fizet, a kezes fog helyette fizetni, és cserébe jobbik esetben nem kap semmit.

É2I 2012.09.11. 11:23:44

Tízen sokadik, oszt' kiírja hogy 1 komment :D

metal · http://electric.blog.hu 2012.09.11. 11:25:53

Aláírtál egy papírt, hogy kezességet vállalsz a hitelért, majd ezt beadtad a banknak. Ezek után most mégse akarsz kezes lenni?

2012.09.11. 11:27:41

@batgirl: nem. igazából a posztoló esetében merülhet fel a probléma, mert aláírogat nyilatkozatokat, de az okmányhivatali eljárást nem csinálja végig. Ő azt gondolta ilyen egyszerűen befejezi az eljárást. Alaposan tévedett.

Manyecska 2012.09.11. 11:28:09

@Sün‼ ツ: psszt, ez legyen a kettőnk titka..

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.09.11. 11:28:28

@batgirl: Inkább valamiféle 'joggal való visszaélés', de azt nagyon nehéz bizonyítani. Attól függ, a bíró és családja károsultja vagy haszonélvezője a magyar nemzet testét lepraként befertőző - devizaalapúnak mondott -uzsorahitelezésnek és a bankok által szándékosan előidézett pénzügyi világválságnak, továbbá attól, hogy hány éves, mert ha nyugdíjazandó vén kommunista, úgyis a bank javára dönt. Ha az apja az, akkor is.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.09.11. 11:28:31

<ON>

Autót hiteeeelreeeeee?
Háánnormálismargit??,,,,?
</ON>

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.09.11. 11:29:19

Kéne mán nekem is valami kezes, mermán unom, hogy a saját kezemmel kell elsütni a farkam! Hölgyek jelentkezését várom (elsősorban)

cicmen (törölt) 2012.09.11. 11:29:32

El sem olvastam! Ne cseteljetek! Manyecska most ráérsz? Nincs itthon az asszony! Aptikám! Jó ügyvéd???@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: 5! Én nyertem!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.09.11. 11:30:30

@Manyecska:
Mi?
Hogy nekem jó vót?
Nnnanneeeeeee!!!!!69!!!

cicmen (törölt) 2012.09.11. 11:31:01

@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt): Hölgyek jelentkezését várom (elsősorban)

Ezzel most nyitva hagytál egy lehetőséget! Nehogy Vénszivar meglássa!

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2012.09.11. 11:31:28

Azért a közeli hozzátartozót is meg lehetne kérdezni, ugyan miért hagyta abba a törlesztést. Csak nem azért, mert tudta, hogy a banknál ott van poszt toló kezességvállaló nyilatkozata?

Manyecska 2012.09.11. 11:31:29

@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt): én már rég nem vagyok hölgy!! :P@cicmen: mit kell csinálni?? Mosogatni utálok!!..?
.
Annyira koncentráltam hogy ellső legyek még a farmerszoknyám is felcsúszott jól, kollégák túl sűrűn jártak is erre:( :D:D

c-dante · http://www.inkvizitor.hu 2012.09.11. 11:31:56

sajnos úgy tűnik, az MKB Euroleasingnek Magyarországon mindent lehet. az "önnek nem lehet a kezességből semmi problémája" jellegű sales-es hazugságoktól a gépjármű értékének többszörösét követelő bankon át a telefonon utolérhetetlen, vagyontárgy foglalással és folyószámla zárolással próbálkozó végrehajtóig sokat tudnék mesélni én is...

Dr_utcai_arcos 2012.09.11. 11:32:17

Semmi.Szard le, bizonyítsák ha tudják.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.09.11. 11:32:19

@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt):
Hát a denevérlányt nem ajánlanám, mer épp a cicmennel vereti magát véresre.
Tudod olyan szadó-mazó fajta.
Próbálkozz a Manyecsöcsikénél, talán ráér....

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.09.11. 11:33:56

@cicmen:
há nekem mindegy. ha nem érdes a tenyere. ha kiveri, az nálam még nem buzulás. vagy max marad a karverés

@Manyecska: há pinád-e van? mer akkor hölgy vagy

Dr_utcai_arcos 2012.09.11. 11:34:22

@Szárnyati Gézа: 4 évvel később eszébe jutott.Életszerű.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.09.11. 11:34:37

@metal: metálfiam. Ne felületeskedj, mert nagyon morcosan fogunk rád nézni. Háromszor kiemelte, hogy nem a hitelre írta alá. Hülyegyerek.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.09.11. 11:34:59

FITYELEM!!!

Erotikus bloghoz keresek aktív kommentelőket!!
"Szvingerklub az otthonom" jeligére jöhetnek ma válaszok!!!44nyóc

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2012.09.11. 11:35:07

@Dr_utcai_arcos: <1 évvel később. A kezességvállalás 2011-ben történt.

Manyecska 2012.09.11. 11:36:47

@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt): nem tom, más használja, én csak karbantartom:D

qwertzuiop1 2012.09.11. 11:37:25

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Örülök, hogy vannak még nyitott szemmel élő emberek közöttünk!

helianthus 2012.09.11. 11:38:32

A bank mindaddig jogosan követeli Öntől is a szerződésből eredő fizetési kötelezettség teljesítését, amíg a kezességvállalás hatályosan fennáll, függetlenül attól, hogy a vállalásra milyen okból került sor.
Amennyiben Ön nem kíván a továbbiakban kezes lenni, kérelmezheti a banknál a kezesség megszüntetését. Mivel a kezes állítására nem a bank kötelezte az adóst, hanem azt Önök kezdeményezték, van esély arra, hogy a bank hozzájárul a megszüntetéshez. Azt azonban érdemes tudni, hogy erre csak akkor van reális esély, ha a szerződésen nem áll fenn hátralék, azaz az adóssal szemben nincs lejárt esedékességű követelése a banknak, vagy ha igen (mint jelen esetben is), az adós másik, legalább az Önével azonos fizetési képességű kezest állít.
Számítani kell arra is, hogy egyes finanszírozóknál a kezesség megszüntetésének díja van, ennek mértékéről a bank ügyfélszolgálatán, vagy a honlapon közzétett díjjegyzékből lehet tájékozódni.

Manyecska 2012.09.11. 11:40:44

"A fent leírtak alapján keresek problémámra jogorvoslatot." inkább egy jó ügyvédet kellene!
.

Rosszindulatú Vászka 2012.09.11. 11:41:24

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: csúsztatás és demagóg hazugság. A devizahitel évekig sokkal olcsóbb volt, mint a forintalapú. Akkor bezzeg senki sem hisztizett, hogy több kamat akar fizetni, nehogymár jobban járjon, mint a forinthitelesek.

Aki meg hisz a bangos ügyintézőnek és nem utána a számoknak, megértdemli és ne picsogjon utólag.

helianthus 2012.09.11. 11:41:28

@Dr_utcai_arcos: attól tartok itt két lehetőség van és a szard le, nincs köztük. Ha leszarja, árverezik a házát, nyaralóját, kocsiját, tiltják a fizetését, stb. Legalábbis hallottam már, hogy ilyenek történnek. szerintem a két lehetőség: 1, fizetni és ismerőst elfelejteni egy életre, 2, megpróbálni a bankkal egyezkedni és visszavonatni a kezességet, hogy az adósság az eredeti félre szálljon vissza és az ő házát, nyaralóját, stb. árverezzék.

QM 2012.09.11. 11:45:03

A banki maffia összenövése a jogász maffiával. Magyarország szeretlek! Ma M.o.-on aláírni bármit is = csőd. Szolgáltatói szerződések: 300-400 oldalas "Általános Szerződési Feltételekkel", amit egyoldalúan bármikor a "szolgáltató" megváltoztathat. Na bumm! Lesz 500 oldal. Egy a lényeg, akin nyerészkednek, annak semmi joga ne maradjon.

2012.09.11. 11:45:16

@Rosszindulatú Vászka: egyetértek. ócska demagóg és infantilis húzás most picsogni a devizahitel ellen. amikor felvette akkor meg örült milyen jól járt. hát nem jött be az ügyeskedés. ennyi.

Dr. Körömlakk ® 2012.09.11. 11:47:01

szerintem egy jó ügyvéd ezt simán kihozza. kronológia, és a többi papír előásása, és bíróság elé tárása lesz. viszont bíróság nélkül nem úszod meg poszter!
hajrá!

helianthus 2012.09.11. 11:47:02

@Kellemes Zérókomponista: ezt coyztam, másrészt hivatalos levelezésben az Ön, Önök nagy betű. Csak, hogy az ügyfél érezze a törődést. Tudom fura (szem?), de így van.

helianthus 2012.09.11. 11:50:27

Még annyit, hogy szerintem itt tökre mindegy, hogy ő üzembentartó lett volna, de mégsem lett. Nem számít. Az számít csak, milyen papírt adtak be a bankba a kezességvállaláshoz. Mivel tőle is követelik a lóvét, valószínű olyan szerepel benne, hogy megállja a helyét a bíróság előtt is. Azt gondolom tényleg először a bankhoz kellene rohanni és visszacsináltatni az egészet, már ha hagyják.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.09.11. 11:51:50

@helianthus: "ismerőst elfelejteni egy életre" Előttem vannak a beikszelhető rubrikák a feljelentőlapon. Mennyi időre szeretné megtenni a feljelentést, melyik fokozatot választja?
1) egy órára - csak rá akarok ijeszteni
2) egy napra - komolyan el kellene gondolkodnia
3) egy egész életre - nincs pardon!
Tudod az ilyen legtöbbször röhög a markába, feljelentés ide vagy oda, aztán meg ott van az elévülés és társai is.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.09.11. 11:52:47

@Dr. Körömlakk ®:
"szerintem egy jó ügyvéd ezt simán kihozza" én meg aszt mondom, hogy egy jó asszony mindent megbocsájt...
gyeremán te is zingerklubbozni, a képed alapján basználak!
@Manyecska: engem károkkal ne várjanak, há nem vagyok én buzi :D

vááá 2012.09.11. 11:52:55

Én úgy gondolom, ha nem valósult meg semmilyen szinten üzembentartóként a bejegyzés, akkor ilyenkor nem kaphatja elő a bank ezt a nyilakozatot, mert úgy tartja kedve. Ha nem valósult meg, nem rakhatja bele a szerződésbe, hogy márpedig te itt vagy nekünk kezesként..
Posztoló írta, hogy mivel költségek merültek volna fel/okmány, meg gondolom szerződés módosítás/ ezért nem jött létre a szerződés.
Szerintem....

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.09.11. 11:54:39

@Kulics:
@Rosszindulatú Vászka:
jaja, mán engeemt is főbasz, hogy itten évekig nagylábon éltek a hitelből,oszt mostmeg megy a sirám. bezzeg akkor nagy kocsi, nagy lakás, nagy tévé, új telefon, kölökre ruha stb stb, mostmeg ríjjnak. há faszom!

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.09.11. 11:55:39

@helianthus: ez egyáltalán nem fura, hanem agyfasz, konkrétan. Ja, önérzetre kell apellálni, értem én. Nem, nem helyes nyelvtanilag, de sajnos elterjedt. A hivatalos mivolt mióta legitimál bármit is? Tudom, ez egy hülye kérdés, csak így magamnak tettem fel.

Rosszindulatú Vászka 2012.09.11. 11:57:25

@Kellemes Zérókomponista: nincs ebbe semmi furcsa. Több szaknyelvi formula, meg a szleng is üzemszerűen nem felel meg az aktuális nyelvtannak. Meg mengannyi sok irodalmi mű sem.

Dr. Körömlakk ® 2012.09.11. 11:58:37

@helianthus: nem fogják hagyni, épp az ellentéte a bank célja, minél több helyről lehessen behajtani a zsetont. dehogy hagyja...
@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt): nem zingerezek, de kedves invitálásod megbizergette selyem kis lelkemet :D

2012.09.11. 11:59:15

@Dr. Körömlakk ®: ez nem így van. Jogilag sajnos a posztoló van a rossz sarokban, mert trehány volt és nem vonta vissza a nyilatkozatát.

Dr. Körömlakk ® 2012.09.11. 12:03:21

@Kulics: szerintem nyerhető. sokat jártam bíróságra, végigcsináltam ezt-azt, tudom, hogy a bíróság, azon belül a bírók sem hülyék, levágják mi a pálya, jelenesetben egy "bianco" kezespapírt akarnak ugye ráhúzni egy akármilyen ügyletre, hát ez azért elég világos, hogy a bank részéről előre így lett legyártva, hogy veszély esetén élhessen vele. ez egyrészt megtévesztés, mert a banknak van jogásza, míg az ügyfélnek nemannyira, legalábbis nem abban a kontextusban mint a banknak. a bíró, akár tetszik akár nem, szubjektivitást is visz a per során, és végén a döntésbe. no persze ott van a tény, hogy papír dönt. viszont az egyéb tényezők sincsenek kilőve.

nandika68 2012.09.11. 12:05:10

Bukta,itt fizetni kell.

igazságos 2012.09.11. 12:06:57

Nem értem.

Adva van egy pali, aki mindig, pontosan törlesztett.

Aztán, a semmiből előkerül egy másik, aki mindent átvállalna, meg ő akar fizetni, övé lenne a kocsi.

Kérdem én, mi ebben a logika?

A kulcsmondat:

Később (2011-ben) felmerült egy üzembentartói szerződés lehetősége, mely szerint a hitel fizetését én vállaltam volna át. Az ehhez szükséges banki (MKB Euroleasing) dokumentumok kikérésre majd beadásra kerültek, majd utána meg szart fizetni.

El kéne dönteni, addig nem adogatunk be papírokat, mi az, hogy meggondolja magát, most vagy kell a kocsi, vagy nem kell, vagy eldönti, hogy fizet, vagy nem.

Az ilyeneket utálom, ezek a legrosszabbak az állandóan elkésők mellett, a határozatlanok.

A végén meg saját magával tolt ki.

@Dr. Körömlakk ®: de régen láttalak, hogy megy sorod. Egyébként egyetértek, a banknak kell a lóvé, nem fog lemondani róla, a papírokat beadták, innentől kezdve saját magát szívatta be, de alaposan a csóka.

Mi az, hogy beadja a papírokat, aztán nem fizet?

Ilyen a mesében sincs.

Az autót meg gondolom, röhögve használja a jelenlegi tulaj.

Ez valami alkeszes is lehet, hogy ennyire felelőtlen legyen valaki, pláne pénzügyekben, meg ott, ahol hitel és bank van...

Hurri Kán 2012.09.11. 12:07:07

Ez nekem így sántít... 1. Poszter tényleg nézte meg, mit ír alá. ". A bank jogászának, v. jogászainak nyilván van annyi eszük, hogy nem próbálnak meg olyan követelést érvényesíteni, ami nem létezik, vagyis nincs mögötte érvényes szerződés, lehetőleg közokiratba foglalva.

Manyecska 2012.09.11. 12:08:22

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: ..ahogy mifelénk mondják, Fürge Ujjak..
:D:D:D

2012.09.11. 12:09:11

@Dr. Körömlakk ®: én sokkal pesszimistább lennék jelen ügyben. Csak egyik félnek az álláspontját ismerjük, és szerintem az alapján is necces a sztori.
A bírók elég lámák manapság, minden szarért szakértőt rendelnek ki, semmiféle felelősséget nem mernek vállalni. Ez meg az én tapasztalatom, ami nyilván szintén egysíkú.

metal · http://electric.blog.hu 2012.09.11. 12:10:54

@Kellemes Zérókomponista: Hülyegyerek láttál te már ilyen papírt? Nincs rajta sehol feltüntetve, hogy mire adod. Beadod, onnantól kezdve kezes vagy, azt meg normális ember tudja mivel jár. Mint kiderül azért sok embernek vannak gondjai a normális logikus gondolkodással:)

igazságos 2012.09.11. 12:11:36

Esetleg arra hivatkozhat a poszter, hogy kényszer hatására írta alá a papírokat...

Itt lehettek még érdekes dolgok, amiket nem mert leírni emberünk, mert az egész történet logikátlan.

Van elég baja az illetőnek is, de ezt csak saját magának köszönheti, nem másnak.

igazságos 2012.09.11. 12:12:54

@metal: meg lehet, Zérókomponista még sosem látott hiteles papírt, mert nem szorult rá, mint te, csórókám.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.09.11. 12:12:56

@batgirl:
Nemá?
Miért?

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:
Nattyon szép válsz, esélyes az aranytallér díjra!!!69!

Rosszindulatú Vászka 2012.09.11. 12:16:14

@Dr. Körömlakk ®: nem feltétlenül. Ugye az alapállás az, hogy úgy akarta megvenni a kocsit a poszttoló, hogy nem fizeti ki az átírás költségeit, az eladónak meg a hitel lezárás költségeit, illetve az új hitel buktáját a vevőnek, ezért a macera, ahol nyilván a bank is igyexik védeni a pénzét.

Szal jóhiszeműség itt alapból kiesik.

A bank támasztott feltételeket az ügyhöz, melyek egy részét a leendő üzembentartó megtette. Lsd. kezességvállalás. A teljes ügy hiába nem jött létre, a kezesség megmardt. Így járt, mikor letett a kocsiról, azt vissza kellett volna vonnia.

HA minden kezes könnyen szabadulhatna a kötelezettségtől, mikor szorul a hurok, akkor mindneki bepróbálkozna.

Így utólag már senkit nem fog érdekelni, miért lett kezes. Ez van.

igazságos 2012.09.11. 12:17:34

@Sün‼ ツ: ajjaj, hát milyen erotikus klub az, ahol kommentelőket kell keresni?

ott valami nagy gáz lehet...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.09.11. 12:18:52

@Rosszindulatú Vászka: Más (forintalapú) hitel felvételére néhány évig nem is volt lehetőség, aki olyan után érdeklődött, megkínálták egy pohár vízzel, leültették, és ki akarták hozzá hívni a mentőt.
@gyvy: " A bank jogászának, v. jogászainak nyilván van annyi eszük, hogy nem próbálnak meg olyan követelést érvényesíteni, ami nem létezik, vagyis nincs mögötte érvényes szerződés, lehetőleg közokiratba foglalva." De igen, ha ötvenből egyszer bejön per nélkül (és százból van két hülye, sőt több), már megéri.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.09.11. 12:19:33

@igazságos:
Gyűjti a rosseb, aranyoskám!!
Csak jeleztem a nagyszerű lehetőséget a nagyérdemű egybegyűlteknek.
Téged érdekel a dolog?

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.09.11. 12:19:34

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:
hallod mán! te jössz velem ebbe a zingerklubba? mer @Dr. Körömlakk ®: nem gyün, oszt egyedül varrni meg nem jó
@Manyecska: nem vagyok én korlátolt, mondom ,egy karverés belefér :D

Hurri Kán 2012.09.11. 12:20:02

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Akkor az az a két/több hülye meg meg is érdemli, erre nem tudok mit mondani.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.09.11. 12:20:34

@Manyecska: épphogy nem ismer korlátokat! Haha.
@Rosszindulatú Vászka: akkó meg meg se szólaljanak!
@igazságos: "Mi az, hogy beadja a papírokat, aztán nem fizet?" Elállt az átvállalástól, értsük már meg. Nem felelőtlen, max. járatlan.
"a legrosszabbak az állandóan elkésők mellett, a határozatlanok." Mind közül a legrosszabbak a notórius ígérgetők!!! Rohadjon el belülről kezdődően a májuk.

Rosszindulatú Vászka 2012.09.11. 12:22:41

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: ez így ebben a formában nem igaz. Volt, csak abban a pillanatban kedvezőtlenebbnek tűnő feltételekkel, illetve az egyéb körülmények okán az adott ügyintéző nem azt eröltette, vagy méginkább az egyes csomagok nem azt tartalmazták bizonyos javak vásárlása esetén akcióban.

igazságos 2012.09.11. 12:22:51

Azért beszédes, hogy nem merte leírni, milyen gépjárműről van szó, közeli rokonnal pláne nem üzletelünk (esetleg testvérrel).

Beadta a papírt, innentől kezdve bukta, mi az, hogy nem hajlandó fizetni.

Azt is kihagyta, vajon ő ragaszkodott ehhez, vagy a gépjármű tulaja akarta mindenáron.

Ha az utóbbi, duplán lúzer a csóka.

A szerződést meg el kell olvasni, ha kell a kocsi, vegyen egyet, kész.

herk 2012.09.11. 12:23:17

én keresnék egy jó ügyvédet, és itt kaparásznék:

Tévedés
210. § (1) Aki a szerződés megkötésekor valamely lényeges körülmény tekintetében tévedésben volt,
a szerződési nyilatkozatát megtámadhatja, ha tévedését a másik fél okozta vagy felismerhette.
(2) Jogi kérdésben való tévedés címén a szerződési nyilatkozatot akkor lehet megtámadni, ha a
tévedés lényeges volt, és munkakörében eljáró jogi szakértő a feleknek együttesen adott a
jogszabályok tartalmára nézve nyilvánvalóan téves tájékoztatást.
(3) Ha a felek a szerződéskötéskor ugyanabban a téves feltevésben voltak, a szerződést bármelyikük
megtámadhatja.
A tévedésre alapított megtámadáshoz az szükséges, hogy a tévedés:
lényeges legyen
a másik fél okozza vagy felismerje
a szerződés megkötésekor álljon fenn
tényre vonatkozzon (kivéve a jogi kérdésben való tévedés esete)
A tévedés vonatkozhat:
· szerződés alanyára, tárgyára, tartalmára
· a szerződéssel kapcsolatos valamilyen jogi kérdésre
· a szerződés indokára

Indokban való tévedésről akkor beszélünk, ha valaki olyan körülményben téved, amely őt a szerződés
megkötésére indította. Ez vonatkozhat téves feltételezésre vagy meghiúsult várakozásra. Az indokban való
tévedés közömbös.

(5) Ingyenes szerződés esetében tévedés, megtévesztés vagy fenyegetés címén a szerződést akkor is
meg lehet támadni, ha e körülményeket a másik fél nem ismerhette fel.
Ingyenes szerződéseknél a személyben, tárgyban és tartalomban való tévedés akkor is érvénytelenségi ok,
ha a tévedést a másik fél nem okozta és nem ismerhette fel. Végrendelet esetén az indokban való tévedés is
megtámadási ok.
Ha a szerződéskötéskor mindkét fél ugyanabban

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.11. 12:23:50

@Sün‼ ツ: na végre egy értelmes ötlet. kommentelni beszállok, még szerkesztni is.

@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt): én úgy vagyok vele, hogy az a biztos, amit magam csinálok. szerintem te se bízzál másba :D

2012.09.11. 12:25:03

@Kellemes Zérókomponista: "Elállt az átvállalástól, értsük már meg"
Annak nem az a módja, hogy sülthal módjára hallgat és bízik abbon -felelőtlenül-hogy, ha nem fizet, akkor nem is érvényes az aláírt papírja.
Ilyen csak akkor történik, hogy az ügyfél kárára történik a megszüntetés, például biztosításnál.
Ahol a bank érdeke az, hogy életben maradjon a kezességvállalás ott nyilván nem szűnik meg, csak az ügyfél ellenkező nyilatkozata alapján.
Hát ezt trehánykodta el a posztoló.

igazságos 2012.09.11. 12:26:02

@Kellemes Zérókomponista: az is igaz. De felelőtlen, hiszen Ő ÁLLT EL A DOLOGTÓL, a nem fizetést ő hagyta abba, akkor milyen jogon követel valamit is?

Ígérgető rokonnal szemben pláne elfogultabb az ember.

Luzercica 2012.09.11. 12:29:37

Én azt nem értem, hogy ilyen összeg esetében miért ezen az oldalon vár bugyuta kommenteket, ahelyett, hogy rendes ügyvédet fogadna, de izibe.
Szerintem csak írogatni akart. Aki komolyan megijed egy ilyen összeg kifizetésétől nem írogat, hanem a tettek mezejére lép.
De ez csak egy lúzer véleménye.

igazságos 2012.09.11. 12:30:17

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: hogy a hülyék sosem fogynak el, csak még többen lesznek, és csak jönnek, szaporodnak, sokasodnak....

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.09.11. 12:30:50

..és azt nem lehetne, hogy oda megy az illetőhöz, akinek a nem fizetését rajta hajtanák be, és azt mondja: ti figyusz..nagyon gyorsan szedd össze pénzt, mert én helyetted nem fogom kifizetni, viszont agyon verlek, mert ezzel a csalásomat a nyomorba döntöd, és azt nem akarjuk.

labi 2012.09.11. 12:31:25

Nem igazán értem. A lényeges rész:

"a hitel fizetését én vállaltam volna át. Az ehhez szükséges banki (MKB Euroleasing) dokumentumok kikérésre majd beadásra kerültek (2011.02.). Azonban az MKB Euroleasing által támasztott üzembentartói bejegyzéshez szükséges fizetési feltételek nem teljesítettem."

Tehát elintézett mindent, beadta a papírokat, majd nem fizetett. Visszalépésnek nem az a módja, hogy nem szólunk róla.

A bank oldaláról annyi látszik, hogy valaki átvállalta a hitelt, majd ment tovább a fizetés egy darabig, végül abbamaradt.

Egy év után meg már nehéz lesz úgy, hogy "jah én azt a hitelátvállalást nem is gondoltam komolyan, gondoltam hogy kitalálják"...

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.09.11. 12:32:19

@Luzercica:
azmán alku kérdése. ha füllett a hangulat, sose tunni mi történik meg

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:
hátoszt nekem ahányszor kiverték,az mindég jól esett. mongyuk egy faszt elsütni nem egy nagy tudomány, nem köll hozzá diploma. szóval jó az is ha más csinálja

igazságos 2012.09.11. 12:32:56

@Luzercica: talán arra sem telik, mint ahogy fizetni a hitelt sem, akkor mi a fenének kellett aláírni?

Szerintem kapott az érte valamit, hézagos a sztori.

@Dr. Körömlakk ®: akkor ok.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.11. 12:33:11

Bíróságra kell menni, valószínűleg megnyered.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.11. 12:33:22

@batgirl: na azt nem. az törvényellenes. kivéve ha a feleségéről van szó. annak ki lehet verni a fogát nyugodtan.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.09.11. 12:33:35

@metal: hagyjuk az önérzetet, látod, te sem mész vele semmire. Ja, mindenre vonatkozik. Tehát akármit is írsz alá, az biankó lesz, akármit a nyakadba varrhatnak. Jólvan, asszemhogy innentől értelmetlen a mi kis diskurzusunk.
@igazságos: ezt a nemfizetés-abbahagyást nem értem. Nem a fizetést hagyta abba? na mindenesetre @Kulics, én ezt úgy látom, hogy elakadt az ügy 2 dimenzió között, amit mindkét fél kedve és érdeke szerint felhasználhat maga javára, szerencsétlen eset. Sunyítással én sem értek egyet, én e konkrét esetnél elképzelhetőenk tartom, hogy a poszter hitt abban, amit leírt, azaz hogy nem terheli felelősség, mert bevégezve nem lett az ügy. Lemondónyilatkozat legtöbbekben fel sem merül. Nekem az a gyanúm, hogy ha tudott volna a "lehetőségről" és előáll vele, bankék akkor is találtak volna "hát az nem úgy van, azt már nem lehet kéremszépen" opciót.

Hurri Kán 2012.09.11. 12:34:44

@labi:
"Azonban az MKB Euroleasing által támasztott üzembentartói bejegyzéshez szükséges fizetési feltételek nem teljesítettem."
Ebből a mondatból nekem az jön le, mivel nem teljesítette a szükséges fizetési feltételeket, így az üzemben tartói szerződés módosítása nem történt meg. Ami egyébként tök mindegy, hogy ki, egy hitelszerződésnél akitől a bank követelhet, az az adós, ill. a kezes (persze bármelyikük lehet egyben üzembentartó is). Szóval ezért mondtam, itt valami sántít.

igazságos 2012.09.11. 12:35:30

@Kellemes Zérókomponista: azért te is érzed, furcsa egy sztori.

Dr. Körömlakk ® 2012.09.11. 12:42:21

@Kulics: monnyuk ez is igaz, ez a szakértősdi, de nyilvánvaló, hiszen a bíró nem érthet minden szakmához. meg fosnak is ja. hát nemtom. cink azé persze. a bank ismét geci.

Mr. Nobody 2012.09.11. 12:42:28

Nemrégiben beültem egy étterembe vacsorázni a barátommal, azt mondta nekem ő fizet. Rendelt is ételt magának, de miután megrendelte az ételt csöngött a telefonja is el kellett mennie. Odahívtuk a pincért és megbeszéltük vele, hogy én akkor is maradok és meg is eszem és ki is fizetem az ételt. A barátom el, a pincér a konyhába el. Mikor a pincér hozta volna az ételt akkor rádöbbentem, hogy én nem szeretem a resztelt májat. Pedig a barátom azt kért, ráadásul kért hozzá uborkasalátát is, azt pedig végképp nem bírja a gyomrom. Tudjátok a savam miatt. Ezért szóltam a pincérnek, hogy ez nem lesz jó így, mert én ilyen ételt nem rendeltem volna sosem. A barátom már régen el... Jaj, jaj, mi lesz most velem, ami korábban jó ötletnek tűnt, az most nem is olyan jó ötlet! De kértem értse meg, hogy olyan ételért amit másnak főztek, nem akarok fizetni, még ha korábban azt is mondtam, hogy igen! Persze ő nem értette meg és szóváltásba keveredtünk... és csak erősködött, hogy fizessem ki amit főztek, amit "kifőztünk magunknak"!

Szerintetek Ki kellene fizetnem?

halor 2012.09.11. 12:43:17

Tesó, beszoptad. A banknak mindig eggyel jobb ügyvéggye van.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.11. 12:43:24

Egy részben hasonló eset történt velem 2006-ban.

Egy ingatlanközvetítő céggel (Duna House) szerződést kötöttem egy ingatlan eladására. Hoztak is egy vevőt. Aláírtunk egy előszerződést, hogy július 15-ig alá lesz írva a végleges szerződés és ki lesz fizetve a vételár, a vevő letétbe is helyezett negyedmillió forintot az ingatlanközvetítőnél.

Közben jelentkezett egy másik vevő, aki azonnal fizetni akart. Mondtam neki: sajnos nem megy, július 15-ig köt a szerződés egy másik vevőhöz, de telefonáljon 15-én, hátha visszalép a vevőm.

Július 12-én jelentkezik az ingatlanközvetítő, hogy a vevő 2 hét haladékot kér, s hosszabbítsunk július 31-ig. Mondtam: nem kívánok hosszabbítani. Mondták erre: köteles vagyok. Mondtam: nem vagyok. Abban maradtunk, hogy majd jelentkeznek.

15-én telefonál a másik vevő, mondom neki, hogy nincs szerződés, így szerződhetünk. Vevő azonnal intézkedik, 17-én alá is írtuk, ki is fizette.

Éppen az ügyvédi irodában vagyunk, amikor telefonál a közvetítő, hogy 20-án tudunk szerződni. Mondom: nem tudunk, mert éppen most adom el másnak az ingatlant. Erre fenyegetőzni kezdenek, hogy ehhez nincs jogom, mert ők szereztek vevőt. Mondom: nem szereztek, a vevőjük nem teljesített időben. Mondják: de nekik akkor is fizessek ki 1,2 millió jutalékot.

Aztán küldtek ügyvédi felszólítást. Arra még válaszoltam. Aztán ismeretlen helyre költöztem, de biztosan tudom, hogy nem fordultak bírósághoz. Ők is rájöhettek, hogy nem fognak nyerni.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.09.11. 12:44:01

@igazságos: de legalábbis nem teljes. De pont ezért vagyok, hogy agyaink csodálatos interpolációjával kitöltögessük a réseket, mint a falrepedéseket a gitt. Ettől szép ez. Hm. Hát lehet. Az érzelmek ugye. Mondjuk nem oly nehéz kiszűrni az ilyen jövőbe mutatónak szánt (igazából semmibe mutató) mondatokat. Elég tipikusak és beszédesek. Egyrészt felismerhető a mellébeszélésről, másrészt alap evidenciákat oszt meg veled, hogy azt majd ő hogy, meg mennyire. Téged használ fel önmaga hitegetésére, mert elhiszi rólad, hogy te elhiszed neki. Az igazi beteg szakasza onnan kezdődik, mikor már ezredszerre mondod neki, hogy NE, meg el sem hiszed, ezzel igazán ne fárasszon, de csak folytatja. Amellett, hogy ez egy igen hálátlan jelenség, meg kell, hogy említsük itt is, mert bizony igen sok kezességvállalás így indul.. Csak persze az érzelmek, meg a bizakodás, meg a jelenben élni nem tudás okain elcsusszan a valóság érzékelése. Kérem kapcsojja ki ezeket az elméket a rencerből.

Dr. Körömlakk ® 2012.09.11. 12:44:36

@Rosszindulatú Vászka: így olvasva elég realisztikus. énmeg naiva.
@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt): nemám, van saját varógépem.
@igazságos: naoszte?

cicmen (törölt) 2012.09.11. 12:48:14

@igazságos: ajjaj, hát milyen erotikus klub az, ahol kommentelőket kell keresni?

ott valami nagy gáz lehet...

Nem biztos! lehet, hogy valami maszti klub és azok nem tudnak kommentelni, mert el van foglalva a kezük! :)

Luzercica 2012.09.11. 12:51:36

@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt):
És ha fülledt a hangulat, aláírsz nekem különféle kezes papírokat?
Ha én is "kezes" leszek neked?

Dr. Körömlakk ® 2012.09.11. 12:55:22

@Luzercica: 5* komment!

ezekszerint a bank a gampányidőszakba leszopta, valamint kiverte neki, és mikor épp a csúcson volt, aláírta?
így lehetett.

Luzercica 2012.09.11. 12:55:56

@igazságos: Biztos, hogy kapott érte valamit, mert ingyen ma már senki sem vállal még az édes anyucijának sem kezességet.
Azért arra kíváncsi lennék, hogy kezességvállalásnál nincs jelen egy jogi végzettségű szakember (esetleg WC-s néni) és nem világosítja fel a tudatlan fizetni vágyót, hogy mi van akkor ha.... és mi van akkor, ha mégsem.....
Ha pedig kihátrált az üzembentartói szerződés megkötéséből, arról is kellett volna értesíteni őt, hogy a beadott papírjaival mit tesz a bank.
Úgy látszik, vannak nálam nagyobb lúzerek is.

Rosszindulatú Vászka 2012.09.11. 12:56:30

@Luzercica: hehe :)

Bár itt talán fennáll (ha áll) a zsarolás tényállásának minősítethetetlen esete.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.09.11. 12:57:46

@Mr. Nobody: ki. Plusz én körbekérdeztem volna a szervírozás pillanatában - lássák, hogy érintetlen -, hogy kell-é valanek, esetleg némi kedvezménnyel egy nullperces reszteltmáj? Nekem kellett volna. Tudom, hogy fiktív a példa.

juhaszvik 2012.09.11. 12:57:58

véleményem a sztoriról: amennyiben a kezesség vállalása nem volt sem feltétele a hitelfelvételnek, sem más módon nem bírt befolyással az ügyletre, akkor igazán semmi joguk nem lehetne, hogy ne engedjék felbontani a kezességet. legalább is ez volna a meseszerű eljárás.
ellenben ha aláírtam egy szerződést, és annak hatálya érvényes, esedékes stb., akkor nincs mese, fizetni kell, mint a (fürdős k*rva áthúzva) katonatiszt.

és mi is pontosan ez a fantasy SZEX chat blog akármi? mikortól lesz valaki vip tag, és mit kap cserébe? természetben lehet-e fizetni a szolgáltatásokért?

Gazdagréti Jack Bauer 2012.09.11. 13:04:22

A kedves tulajnál szorgalmazni, hogy mihamarabb pengesse ki a bank felé a tartozását, ha tudja. Ha nem, akkor csengesd be, és egyezkedj vele, hogy neked fizesse vissza, mert azzal csak szarul jártok ha jön a végrehajtó.

Ha ez a megoldás nem szimpatikus, akkor bíróság, megnyerhető ügy, csak néhány százast elkér majd az ügyvéd, azt bebukod.

Azt meg tessék megjegyezni, hogy autót nem veszünk hitelre, hacsak nem olyan munkaeszköz ami bevételt hoz.

Szarazkoro 2012.09.11. 13:05:29

@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt): burger kingbol a szendvics, azt eszik csapatban.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.09.11. 13:07:36

@Luzercica:
akkor jó,merén tetőtől talpig férfi vagyok! egy macsó szexisten!
nademán visszatérve a tárgyra, ha előtte legyurmázol, meg megriszálod a segged a farkamon, hátén biz mindenféle banki papírt alárittyentek neked. oszt utána jöhet a bank, meg a végrehalytó. az én nevemen semmi nincs,csak az egyik kölköm,de azt se tuggya elvinni a végrehajtó, mer mán a gyámhivatal gyorsabb vót, oszt elvitték

cicmen (törölt) 2012.09.11. 13:10:06

Az jutott eszembe, hogy akasszuk már fel az összes bankárt! Egyfelől azt mondják, hogy ők felelősek mind szarért ami most van, aztán mások meg, hogy szükség van rájuk! Kíváncsi vagyok összedől e a világ nélkülük, vagy jobb lesz?

megamenn 2012.09.11. 13:10:25

"Azonban az MKB Euroleasing által támasztott üzembentartói bejegyzéshez szükséges fizetési feltételek nem teljesítettem"

Ez mit jelent ?

Luzercica 2012.09.11. 13:11:31

@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt): 1,3 milláért riszálom így is, úgy is...
(Zárójelben jegyzem meg, hogy a tetőtől talpig férfi nálam azt jelenti: 90%-ban agyban a legmacsóbb macsó.)

HomicideWatch (törölt) 2012.09.11. 13:11:35

A bankoktól nem nagyon lehet elvárni egyebet. Ha bírnak veled, majd eladják egy behajtónak. NA akkor még komoly fenyegetésnek, zaklatásnak nézel elébe.

cicmen (törölt) 2012.09.11. 13:12:28

@megamen:"Azonban az MKB Euroleasing által támasztott üzembentartói bejegyzéshez szükséges fizetési feltételek nem teljesítettem"

Ez mit jelent ?

Nem fizetett! :(

cicmen (törölt) 2012.09.11. 13:13:59

@Luzercica: 90%-ban agyban a legmacsóbb macsó.)

Borostás és lábszagú az agya!?

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.09.11. 13:14:24

@megamen: szerintem azt jelenti, hogy a bank pénzhez kötötte hogy át írja hogy ő az üzembetartó. mivel nem fizette ki azt a díjat, gondolta, hogy nem is lett kezes, üzemtartó.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.11. 13:15:41

@cicmen: helyes, én is akarok ilyen programot nézni. a jómúltkori kommented (tavalyelőtti asszem) hogyisvolt? álmodban egy bankár hulláján kéregetett egy másik vagy mi is volt? az teccett.

Dr. Körömlakk ® 2012.09.11. 13:15:41

@cicmen: nos ez már erőst Harcosok klubja fíling, az meg nálam beelőzhetetlen, tehát... :)

@megamen: pészet.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.09.11. 13:15:44

@Luzercica:
túltárgyaltuk ! hozzad a papírokat, meg a segged!
(én agyban baszdmeg 99% macsó vagyok, hé!)

cicmen (törölt) 2012.09.11. 13:16:10

@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt): ha előtte legyurmázol, meg megriszálod a segged a farkamon,

Nem is láttad! Lehet hogy egy Langgyörgyi kinézetű tehén! Kell ez neked!? :)))

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.09.11. 13:17:13

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:
@Dr. Körömlakk ®:
@cicmen:
milyen kőkemény ötleteitek vannak. mán mingyár csináltok itten egy antibankár forradalmat

cicmen (törölt) 2012.09.11. 13:17:18

@megamen: De mit nem fizetett ?

Hát pézt!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.11. 13:17:22

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: apad okos ember
en is mindig ezt mondom
ha kell es tudok segitek, kolcson is adok akar tavolabbirokonnak is, nade banki kezesseget...
soha semmilyen celbol
uzsorakamatra fizessek evekig a semmiert?

sidol 2012.09.11. 13:17:34

Ügyvéd aztán bíróság vagy rendőrség attól függően, hogy ptk vagy btk...

Dr. Körömlakk ® 2012.09.11. 13:18:30

@cicmen: nekem nem csak az ötletem kőkemény! és neked?

Rosszindulatú Vászka 2012.09.11. 13:18:57

Úgy tűnik ez lett a csekszcsettintős zingerklub.

Fel vagyok háborodva és elhatárolódok.

2012.09.11. 13:19:37

@Gondolkodni Próbáló Birca: nem biztos hogy igazad van. A DH előszeretettel köt kizárólagos szerződést, ami azt jelenti akkor is jár neki a jutalák, ha te a saját rokonodnak adod el és nem ők közvetítenek.
Ha ilyen szerződésed volt akkor jogosan követelik a pénzüket. Külön magánnyomozó csapatuk van, akik nézik a földhivatali papírokat és meg fognak találni ne aggódj.
Az IP címedet mentették, most nyomozzák a szolgáltatódnál a lakcímedet.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.09.11. 13:19:56

@cicmen:
csukott szemmel, sötétben, részegen nem tökmindegy. pina-pina

metal · http://electric.blog.hu 2012.09.11. 13:19:57

@Kellemes Zérókomponista: "Tehát akármit is írsz alá, az biankó lesz, akármit a nyakadba varrhatnak. Jólvan, asszemhogy innentől értelmetlen a mi kis diskurzusunk."

Tényleg elég értelmetlen, de azért még egyszer megpróbálom. Az a papír, amit aláírt, egy nyilatkozat arról, hogy az adott hitelszerződésbe ő belép, mint kezes (mivel egy gépjármű hitelhez nem kell jogi ellenjegyzés, se közjegyzői okirat), ezért ezzel a nyilatkozattal azonnal meg is változik a szerződés, és ő kezesként részt vesz benne. Ezen a nyilatkozaton nincs olyan kitétel, hogy csak akkor lesz érvényes a kezesség, ha az üzembentartói bejegyzés megtörténik. Az egy másik kérdés, hogy a bank csak azután adja ki a hozzájárulását a bejegyzéshez, ha a nyilatkozatot megkapta, tehát csak olyan üzembentartót enged bejegyezni, aki kezes a szerződésben.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.11. 13:20:47

@Kulics:

Nem volt a szerződés kizárólagos. Ha az lett volna, nem írtam volna semmit, hisz akkor nyilvánvalóan nekik van igazuk.

Taxomükke (UK) 2012.09.11. 13:20:48

Minden banknak a kurvaannyát, és akkor még finom voltam!

Luzercica 2012.09.11. 13:21:14

@cicmen: Milyen igazad van! Ráadásul még énekelni sem tudok. Csak riszálni, mint a "kezesbárány".

cicmen (törölt) 2012.09.11. 13:23:16

@Dr. Körömlakk ®: nekem nem csak az ötletem kőkemény! és neked?

Jó hogy mondod, mert merevedésem van! :)
De a derekamban! :(

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.11. 13:24:17

@Kulics:

Egyébként nem találtak meg. Nem olyan profik, mint amilyennek gondolod őket.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.11. 13:26:10

@igazságos: igen rohogve hasznalja a jelenlegi tulaj aki megvette az arveresen, de gondolom ehhez joga van

VT Man 2012.09.11. 13:26:13

@Kulics:
"A posztoló trehány volt, a bank meg "szemfüles"."

Nekem is úgy tűnik.

A posztoló vagy nem nézte meg, hogy mit ír alá, vagy pedig nem érdekelte.
Mindkét dolog az ő hibája.

Az, hogy a bank szemétkedik, lehet, de hiába, ha a posztoló meg ingyenpénzt kínált fel nekik a kezességével.

2012.09.11. 13:27:53

@Gondolkodni Próbáló Birca: nahát akkor a DH meg szopjon lovat :-)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.09.11. 13:29:24

@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt):
Az egy olyan hely Lájos, ahun a férfiak dobolnak a dobverőjükkel, a lányok megvokáloznak.
Vagy szaxiznak, akinek kedve van hozzá.
Lásd: Wiener Sängerknaben.

Dr. Körömlakk ® 2012.09.11. 13:30:26

@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt): nekem nem csak az ötletem kőkemény! és neked?

nemis @cicmen: nek akartam írni :D sorry :)

2012.09.11. 13:30:30

@Kellemes Zérókomponista: erre egyáltalán nem vennék mérget amióta tudom, hogy az iwiwről a nemzetbiztonsági hivatal mentéseket készített.
Szerintem te se vegyél erre mérget. Már a jelenleg regnáló rezsim miatt sem.

herk 2012.09.11. 13:31:35

@Mr. Nobody:
"Szerintetek Ki kellene fizetnem? "
itt pont a lényegi részt csúsztattad el.
A fiktiv példa valahogy úgy hangozhatna pontosan:
- barát meghiv egy ételre, de előtte leadja a hitelkártyáját, mint biztositékot
- kihozza a kaját a pincért
- azt mondod a barátnak, hogy annyira tetszik a resztelt máj, hogy szivesen átvállalok a fizetését, ha megeheted.
- szólsz a pincérnek, hogy te fogsz fizetni, amennyiben a barátod is beleegyezik
- a barátod nem egyezik bele
- barát elmegy
- hitelkártya fizetésképtelen
- pincér közli veled, hogy neked kell fizetned
- küzlöd vele, hogy úgy szólt a megállaodás, hogy amennyiben a barátod is beleegyezik, csak akkor vállalod át a resztelt máj árát, de mivel ő nem egyezett bele, nem vállalod az árát

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.09.11. 13:33:27

@Kulics: nem veszek. Természetesen semmi sem biztos. De túlreagálni sem kell. ISP-k meg csak jogerőre emelkedett határozat ellenében adhatnak ki előfizetői ad atokat, ha egyáltalán. Ennyit még. Igazságot meg nem tudjuk mi. Facebookról is biztos van teória.

cicmen (törölt) 2012.09.11. 13:35:39

@Dr. Körömlakk ®: nemis @cicmen: nek akartam írni :D sorry :)

Attól még fáj a derekam! :)

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.09.11. 13:35:43

@Dr. Körömlakk ®:
mivelhogymán ijjen érotikus témák vannak, mán a farkam ojjan kemény, hogy fát lehetne hasgatni rajta, vagy egy szöget be tudnák vele ütni a falba

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.11. 13:36:23

@igazságos: ez a story nagyon egyszeru
adva van a pasi a tulaj, aki mar nemigen tudja fizetni a kocsijat es le akarja passzolni a posztolonak
a posztolonak tetszik a kocsi, ugy gondolja uzembentartoja lesz es fizeti a havi reszleteket, majd mikor lejar a hitel megszerzi a kocsit vegleg
de kozben meggondolja magat / gondolom nem tudtak megegyezni a tulajjal, hogy mennyit fizessen meg, vagy ilyesmi/
de meg a meggondolas elott beadtak a papirokat es O beadott egy kezesseg vallalasi papirt, amiben kezesseget vallalt a tartozasert
es ez akkor is eletben marad, ha az ugylet nem jott letre
bukta es szopas

cicmen (törölt) 2012.09.11. 13:37:14

@Kulics: erre egyáltalán nem vennék mérget amióta tudom, hogy az iwiwről a nemzetbiztonsági hivatal mentéseket készített.

Az jó, mert azt írtam, hogy Böhönyén lakom! Kereshetnek! :)))

megamenn 2012.09.11. 13:37:44

@Dr. Körömlakk ®: @cicmen: Értem. Bevallom, erre nem gondoltam. De most meg arra gondolok, hogy kapjátok be a faszomat :)

GiaMarie 2012.09.11. 13:38:23

@megamen: Szerintem ez azt jelenti,hogy az MKB Eroleasing akkor engedte volna az üzembentartó bejegyzését,ha kezességet vállal.Ő kitöltötte a nyilatkozatot,majd az MKB nem fogadta be a nyilatkozatát,mivel a jövedelme nem volt elég ahhoz,hogy ő lehessen a kezes.Erről vélhetően kapnia kellett valamilyen írásbeli dokumentumot a banktól,mikor az ügylet meghiúslt.Mert ugyebár ilyenkor bank oldalról kell lennie
a) egy kipostázott,iktatott elutasító határozatnak
b) egy minhárom fél által aláírt beogadó nyilatkozatnak ÉS egy szerződés módosításnak az eredeti hitelhez.
Na,hát most az a) pontban említett dokumentumot kéne lobogtatni,vagy a b) pontban említettek hiányára hivatkozva kifogással élni a fizetési meghagyásra.
So easy...a szerződésmódosítás a postoló egyoldalú nyilatkozatával (szvsz) NEM jön létre.

Dr. Körömlakk ® 2012.09.11. 13:40:28

@megamen: nemán ilyen vulgárisan, nézzed meg szépen a paraszt milyen választékosan udvarol, aszonnya megbaszna. hát ettől azért elmorzsoltam egy könnycseppet.

Dr. Körömlakk ® 2012.09.11. 13:42:31

@cicmen: öttyemmög, mit szeretnél, ki maszérojja meg, intézkedek!

@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt): ha mán ijjen maszkulin vagy, akkor ne a falba üssé, hanem fejbe, hátha eltanálod a nyílásot.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.09.11. 13:42:39

@Dr. Körömlakk ®:
óóóó tán nem tecik az udvarlási stílusom? bisztos valami nagyvárosi úrinő lehecc

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.09.11. 13:43:30

@hagyma: "kezesseget vallalt a tartozasert" Üzembentartásáért.. Ki is emelte, hogy nem a hitelért vállalta. Miért nem tanulunk meg olvasni? Mindegy.. szopjatok nyershalat. Fejénél.

Dr. Körömlakk ® 2012.09.11. 13:44:32

@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt): neme? hát hol írtam én ezt? má másoggyára írom, hogy oda vagyok meg vissza. ha baszás után esetleg belémrúgnál, azt azért szívesen venném. vesén ha kérhetem.

Jofiu 2012.09.11. 13:44:34

Nem értem, minek kellettél kezesnek, ha a hitel átvállalása volt a végcél. Hogy saját magad kezese legyél? : )
Gonodlom ez valami ügymeneti nehézség ideiglenes feloldása akart lenni.

Amúgy ha a kezességet aláírtad, amin nincsenek extra kondíciók az érvényességre, akkor ez van. Aláírtad azt ami a papíron fölötte szerepel.
Annak nem feltétele bármi tulajdonjog vagy üzembentartás megléte, lehetsz kezes amire és akinek csak akarsz, mindentől függetlenül. Az, hogy az üzembentartóihoz valamiért kezesség kell (ráadásul ha jól veszem ki készfizető kezesség), az nem vonja magával, hogy a kezesség csak üzembentartóként lenne érvényes, sőt.
Talán méltányolni lehetne valamit valaki által. Figyelembe véve ügymeneti korlátok miatt kialakult nemkívánatos helyzetet. De nem hinném, hogy kötelező. Vagy hajlandóak lennének.

Manyecska 2012.09.11. 13:46:42

@cicmen: mér rádült valami dagadt nő?? :D?:) @Dr. Körömlakk ®: pedig aki sokat markol, keveset fog..! :P Fogadd el, ne szerénykedj..ugyanmár!! :P:))

megamenn 2012.09.11. 13:47:05

@GiaMarie: Köszönöm a választ, én is erre gondoltam.
De akkor hogy lehet az, hogy egyszer elküldik az ügyfelet a kurvaannypacsájába, mert csóró kis fasz, nem elég a jövedelme, aztán amikor szarba kerülnek, mert már nem tudják kin behajtani a hitelt, előveszik a szerződés EGY (!!!!!!) oldalát, és azt lobogtatják jogalapként.
A sok buzi kommentelő meg persze bólogat az idióta fejével "jajjdefasz a posztoló" pedig a bankokat már nagyon érdemes lenne @cicmen: megoldásával kezelni.

cicmen (törölt) 2012.09.11. 13:49:12

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:

Emmán szalonzsidózás lenne?

Zsidóból nem lesz szalon na! :)

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.09.11. 13:49:34

@Dr. Körömlakk ®:
jóvan ,félreértettem a szavaidat. de mivel kedves ember hírében állok, nem foglak megrugdosni
@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
mijjen zsidó szalonna? :O

cicmen (törölt) 2012.09.11. 13:51:06

@Manyecska: @megamen: Bevallom, erre nem gondoltam. De most meg arra gondolok, hogy kapjátok be a faszomat :)

Erotikusan hangzik!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.09.11. 13:54:30

@cicmen:
Maxszimum szappan.
Vagy lámpaernyő.

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:
.com ofkorsz.
Csak azér, hogy legyen benne bukta.
Má készen is van a menü.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.11. 13:55:42

@Kellemes Zérókomponista: beadott egy papirt mint kezes
ezzel belepett az ugyletbe
de a hitelert is vallalta, hiaba emelte ki, a bank ugy engedte volna meg az uzembentartasit
hogy az nem jott letre...
a kezesseg maradt
nem mondom, hogy nem lehet megnyerni birosag elott, de jelenleg kezes

GiaMarie 2012.09.11. 13:56:00

@megamen: Itt én arra tippelnék,hogy az MKB elvette a kocsit,eladta,és maradt 1,2 mill tartozás,amit nem tudott behajtani,ezért a követelést eladta követeléskezelőnek-vagyis az egész paksamétát-amiből valami alig érettségizett ügyintéző kibányászta ezt a nyilatkozatot,és bepróbálkozik.De ez már abszolult csak az én tippem.
Vagy még azt tudom elképzelni-ezesetben tényleg a posztoló a hülye-hogy az MKB befogadta a nyilatkozatot,és arra értette,hogy a fizetési feltételek nem jöttek létre,hogy ő a sógorral összecirkuszolt valamin,és ezért nem jegyeztette be magát.Ezesetben megint azt tudom mondani,hogy az egész paksamétából kell lennie neki is,és szerintem a polgári jog az irányadó,PTK kétszázvalamennyinél van,hogy milyen esetben semmis a szerződés,erre hivatkozva a kis paksamétával lehet kérni a bíróságtól a kezességi nyilatkozat érvénytelenítését,viszont bankot perelni nem egy sétagalopp (gondolom a sógorral való megállapodásnak nincsenek írásos nyomai)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.11. 13:57:26

@Kellemes Zérókomponista: ja azt ne tolem kerdezd miert nem tanultok meg olvasni
kezdjetek neki, menni fog

vááá 2012.09.11. 13:58:05

@megamen:
Pont ezt akartam kérdezni, hogy elutasító levél van-e? meg kezesként ő kapott-e felmondást, vagy feszólítást, vagy bármit

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.11. 13:58:09

@Sün‼ ツ: helyes, helyes. már van egy fotó is amit oda szánok. óhajtod előtte moderálni,(van mit) vagy dobjam fel egyenest ? :D

Gnózis 2012.09.11. 14:00:52

Én ilyen esetben azt mondom az ügyfélnek, hozza magával a pappert, mert a papper nélküli mese érdemi álláspont kialakítására nem alkalmas.
Majd megnézzük, ki mit vállalt, aztán eldönthető, hogy ügyfél kezdjen-e aggódni vagy várjon otthon a seggén ülve nyugodtan, hogy a hitelező milyen módon akarja érvényesíteni vélt követelését.

tede 2012.09.11. 14:01:12

Az a szép ezekben a történetekben, hogy, hadd idézzek szó szerint: "ezért a havi törlesztő részletek nem lettek megfizetve. Ennek következtében az MKB Euroleasing felbontotta a szerződést"

Véletlenül sincs az írva, hogy az adós érzékelte a helyzetet és tudta, hogy nem tud fizetni, ezért ELŐRE értesítette a bankját, hogy megoldást keressenek például így időt is nyer magának egy normális(abb) áron történő eladásra.

Manci néni, a szomszéd 2012.09.11. 14:01:38

Drágáim, régen ilyen nem volt. Előre befizettél egy összeget az autóra, vártál rá egy pár évet, aztán mielőtt átvetted, kifizetted az utolsó fillérig és csak aztán ültél bele.

Mit gondoltok, én is hitelre vettem a 28 éves (kék színű) trabantomat? Hát nem!

De komolyan nem értem az embereket. Fizetési kimutatást hamisítanak azért, hogy hitelre megvehessenek dolgokat, és képesek a másfél-kétszeresét adni érte, mint amibe kerül. Régen nem volt ilyen. Ha lakást akart a gyerek, nem rohantak a bankba, hogy életük végéig eladósodjanak, hanem szépen összehívták a rokonságot és felépítették nekik a házat. Volt, hogy évekig tartott, mire lett annyi pénzük, hogy megvegyenek hozzá mindent, de amikor már fedél volt a fejük felett, az csak jobban esett nekik, mint minden hónapban attól rettegni, hogy jajistenem mennyi is most a svájcifrank.

Nem, drágáim, mindenki csak addig nyújtozkodjék, ameddig a takarója ér!

Jofiu 2012.09.11. 14:01:50

@Kellemes Zérókomponista:
Üzembentartásért hogy kell kezességet vállalni?! : )
Megígérem, hogy nem hagyom a garázsban állni, vagy mi? : )

cicmen (törölt) 2012.09.11. 14:02:05

@Sün‼ ツ: Maxszimum szappan.
Vagy lámpaernyő.

Hát azt nem láttam, de túlélőt annál inkább! És egyre több lesz! Ez netán az időspirál?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.09.11. 14:05:19

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:
Dobgyad!
Csak előtte kommen toljál is, hogy átállíthassam a jogosulcságodat!

cicmen (törölt) 2012.09.11. 14:06:12

@Manyecska: mit kell csinálni?? Mosogatni utálok!!..?

Csak az "odút" kell kimosogatni, a többit intézem én! :)

Manyecska 2012.09.11. 14:06:40

@Manci néni, a szomszéd: No, azért voltak ugye a szövetkezeti lakások amire 30 évre vettek fel kölcsönt. Monnyuk a 70-es évek körül....
Bizom ány!:)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.09.11. 14:08:42

@Sün‼ ツ: én még kommentelni sem tudok nálad:(

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.09.11. 14:09:34

@cicmen:
Jaja.
Szaporodnak, mint '56 után az ellenforradalmárok!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.11. 14:10:36

@Manyecska: meg OTP hitel, de forint alapul
27 ev alatti elso hazasoknak 3 %-os kamattal forintalapu
mert altalaban az emeletes hazakat a varosokban nem kalakaban epitettek fel

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.09.11. 14:10:38

@batgirl:
Ottan van jobb felül, hun kő regisztrálni.
Már többeknek sikerült, nem lehet egy nagy cselendzs!!nyóc!!!!

Pierr Kardán 2012.09.11. 14:10:57

Nem tudom, hogy az ügyben érdemes-e még érdemi hozzászólást írni, de hasonló ügyből kifolyólag azt javaslom, hogy gyorsan el kell menni a bankhoz és a kérni kell az eredeti hitel havi fizetésének engedélyezését.

Tudom, hogy ez megdöbbentőnek tűnik, de ebben az ügyben a bank tuti nyerő pozícióban van, tehát a kisebbik rossz az, ha a kezességvállaló fizeti a havi részleteket. Ha nem fizeti, akkor jön a végrehajtó!!!

A kezességvállalás beadásánál ugyanis tök mindegy, hogy miért vállaltad a kezességet, ha vállaltad, akkor él! Ha pedig él, akkor nincs az az ügyvéd, aki ezt megszüntesse (illetve kehet, hogy van, de az jóval többe kerül, mint 1,3 millió Ft !!!).

Szóval ez bukta, jól ebből ki nem jössz, csak kárenyhítés lehetséges :-((

Manyecska 2012.09.11. 14:11:54

@cicmen: ígéretesnek hangzik. Esetleg szójjá a kedvencednek, a györgyinek akit emlegecc..:)

Manyecska 2012.09.11. 14:14:31

@Pierr Kardán: "A kezességvállalás beadásánál ugyanis tök mindegy, hogy miért vállaltad a kezességet, ha vállaltad, akkor él! Ha pedig él, akkor nincs az az ügyvéd, aki ezt megszüntesse (illetve kehet, hogy van, de az jóval többe kerül, mint 1,3 millió Ft !!!)." gyanítom, igazad van!!

@hagyma: igen!

UltraTotálBrutál (törölt) 2012.09.11. 14:15:13

Az itt a probléma, hogy a fizetés (törlesztés) átvállalási szerződés a bank és a posztoló között létrejött, de már a legelső törlesztési kötelezettség elmaradása (szerződésszegés) miatt az üzembentartói bejegyzési folyamat meg is akadt. Kedves barátom, az elállásnak nem az a módja, hogy nem fizetünk és majd csak észreveszik... Így aztán sajnos a Bank jogosan követeli most rajtad (is) a zsét. A nem szerződésszerű teljesítés miatt (nem fizettetek időben, gondolom több felszőlítás is ment, de minimum 3 db), mindkettőtökkel kénytelen volt a Bank felmondani a szerződését, aminek ez a következménye. Szerintem nincs az a bíróság, ami a javadra döntene...

cicmen (törölt) 2012.09.11. 14:17:05

@Manyecska: Esetleg szójjá a kedvencednek, a györgyinek akit emlegecc..:)

Az már itt van! Gyere este! Sötétben két tehén is fekete! :)

UltraTotálBrutál (törölt) 2012.09.11. 14:17:26

Pierr Kardán egyetértünk, ultra totál igazad van! :)

Manyecska 2012.09.11. 14:21:34

@Babette_: bevakolhatná ezt a szukát..:D igaz ami igaz...

Manyecska 2012.09.11. 14:22:51

@cicmen: honnan veszed hogy tehén vagyok???

herk 2012.09.11. 14:25:50

nem tudom, hogy sokat miért annyira biztosak abban, hogy megszivta a posztoló.
Talán volt már igyen ügyük, vagy rutinosak etéren?
Én nem tudom, de ha az én bőrömre menne a játék, azzal érvelnék egy jó ügyvéd mellett, hogy az a nyilatkozat egy szerződés részét képzi, és bár nincs rajta feltüntetve, de a részét képezi. Jóhiszemű hozzáállás a posztoló részéről, a bankot anyagi kár nem érte a posztoló felöl. Persze a magyar bíróságon bármi megtörténhet, meg annak az ellenkezője is, de én mindenképpen belevágnék a jogi dolgokba. Persze előtte beszélnék a bankkal, érvelnék, aztán ha nincs megoldás , irány a bíróság, meg persez a nagy nyilvánosság, média, stb.

morbiczer 2012.09.11. 14:26:22

@UltraTotálBrutál: "Az itt a probléma, hogy a fizetés (törlesztés) átvállalási szerződés a bank és a posztoló között létrejött, de már a legelső törlesztési kötelezettség elmaradása (szerződésszegés) miatt az üzembentartói bejegyzési folyamat meg is akadt."

Az a problema, hogy ez koszonoviszonyban sincs azzal, amit a posztolo valojaban leirt.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.09.11. 14:28:23

@cicmen:
Pfff, a csöcsike tehén lenne?
Még ilyet!!!!
Vagy ez így most hogy?

cicmen (törölt) 2012.09.11. 14:29:40

@Manyecska: Aszontad 50 kilót kell leadnod. Abból max 30 vicc lehetett szerintem is de.....

Manci néni, a szomszéd 2012.09.11. 14:30:43

@Manyecska: Jaj drágám, hát azok olyan drágák voltak, hogy csak a párttitkárok engedhették meg maguknak. Halandó ember azoknak a lakásoknak a közelébe nem jutott.

dr. Bértollnok 2012.09.11. 14:37:54

Ezt a posztoló bebukta, az emberi butaság oltárán áldozott.

A kezesség vállalásra nincs rájegyezve, hogy milyen céllal készült és minek a melléklete?! Nincs korlátozó rájegyzés, hogy érvénybe az üzembentartói jogviszony forgalmi engedélybe való bejegyzése napján lép életbe, illetve addig tart, aíg ez a jogviszony működik? Hol élsz ember?!
A kezességvállalás így bármikor kiemelhető és bármire felhasználható. A bank megteszi? Meg hát, a pénzét akarja. Etikus? Nem, de kit érdekel? A jog nem etikai útmutatás...
Vicces, de ez a közeli ismerős megtehette volna, hogy egy hét múlva az üzembentartói jogosultságodat megvonja tulajdonosként, aztán Te meg fizethetsz...

Nem derül ki, de nekem még az is elképzelhető, hogy esetleg néhány részletet be is fizettél a tulaj helyett ezzel ráutaló magatartást valósítottál meg.

A történet nagyon zavaros, hiteles kocsit átadni üzemeltetésre még elképzelhető, de ehhez kötni a kezességet már arra utalhat, hogy a tulaj és közötted a hitel átjátszásának valamiféle mahinációja folyik. Ha a bank rosszhiszeműséget sejt, (még ha ő a leginkább az), akkor irgalomra ne számíts, vagy valamiféle méltányosságra.

Manyecska 2012.09.11. 14:38:21

@Manci néni, a szomszéd: hát nem tudom...az összes rokonom így vette, és sima középréteg..ma is..!:)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.09.11. 14:38:56

@Sün‼ ツ: előbb-utóbb szerintem zokon fogja venni a csöcsikét. csaxolok

Manyecska 2012.09.11. 14:42:25

@Sün‼ ツ: úgy hogy benézted, nem vagy nagy koponya..:D:D

paraszttibor 2012.09.11. 14:44:04

Sokan unatkoznak Magyarországon. Sok idiótának szofosása van.

megamenn 2012.09.11. 14:46:09

"Azonban az MKB Euroleasing által támasztott üzembentartói bejegyzéshez szükséges fizetési feltételek nem teljesítettem"

Szerintem ez még véletlenül sem azt jelenti, hogy nem fizette az esedékes részletet.
Szerintetek ez úgy van, hogy a bank aszongya: majd mögláttyuk hogy fizecc, aszt ha yó csainálod akkó löhecc üzembentartó?
Lehet, hogy az volt a fizetési feltétel, hogy a bank csak (rendkívül korrekt és jutányos) kb 395000 Ft leszurkolása ellenében engedélyezte az ütartói változtatást, amit a posztoló nem akart kifizetni. De ha már posztoló: lófasz a seggébe, hogy nem ír világosan, és a pofáját sem tolja ide, hogy a "húsba vágó" kérdésekre válaszoljon.
Mindenesetre, ahol a pénz ott az igazság, hacsak nincs a posztolónál mind a négy ász, szarban van.

herk 2012.09.11. 14:48:05

@dr. Bértollnok:
"A kezesség vállalásra nincs rájegyezve, hogy milyen céllal készült és minek a melléklete?! Nincs korlátozó rájegyzés, hogy érvénybe az üzembentartói jogviszony forgalmi engedélybe való bejegyzése napján lép életbe, illetve addig tart, aíg ez a jogviszony működik? Hol élsz ember?!"
ez teljesen jogos.
Amúgy ha tényleg nincs rajta, akkor fenyegesd meg a bankot csalás vétsége miatt, mert a bank tudta, hogy te mit akarsz, de szándékosan olyan papirt iratott alá, ami számodra kedvezőtlen. Ez szerintem csalás. Ez kb olyan, mint a mobil üzletkötő, aki mást mond szóban és más van leirva. Sőt, ez még a jobbik eset, mert a szó elszáll, az irás megmarad. Itt viszont irásos nyoma van annak, ugye, a dátum, hogy egyidőben készült a kezesség papir, meg az üzembentartó átvállalása kérése, ezért bárki láthatja, hogy azért készült a kezességi papir, mert üzembentartó szeretett volna lenni. A bank volt az, aki nem vezette ár a kezességi papirra a kitételt, ez pedig szerintem csalásnak minősül.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.09.11. 14:49:58

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:
Áááá, hát te vagy a szerző!
Mit írhatnék én oda?

@Manyecska:
Nem hát, sose vótam.
De mit néztem be pontossan-e?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.11. 14:51:26

@paraszttibor: "Tökéletesen boldog lettem volna, ha az Isten elfelejt parasztot teremteni..."

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.09.11. 14:51:59

Gyere a szvingerklub elé,
este nyóc felé,
én is ott leszek!!!!
Sááááláláláláláááá!!

dr. Bértollnok 2012.09.11. 14:52:41

@herk:
Sajnos nem csalás. Csalás a tévedésbe ejtés. A bank nem tett ilyet.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.11. 14:53:36

@Sün‼ ツ: magam is úgy gondoltam, hogy jó az a kép vakera nélkül is, de ne fogd vissza magad, ha valami eszedbe jut róla :P

Manyecska 2012.09.11. 14:55:02

@Sün‼ ツ: ezt a cicmennek szántad??:)

Manyecska 2012.09.11. 14:58:00

Apti...!!! Itt a repülő csótányod! Tényleg olyan. Pfájjj...és zúúg!:((

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.09.11. 15:01:14

@Manyecska:
Lehet kommentkedni a frissen alakult szvingerklubba!
Csaxólok.

Manyecska 2012.09.11. 15:01:56

@Sün‼ ツ: láttam!! :D:D hová tűnt a délceg és daliás Cicmen??

megamenn 2012.09.11. 15:03:53

@Sün‼ ツ: Húazmijaz? Énisénisénis akarok!

Manyecska 2012.09.11. 15:05:48

@Sün‼ ツ: ja, semmi, egy fényképre gondoltam!:D

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.11. 15:05:48

@Sün‼ ツ: bájdövéj, nem tudom áttenni a másik fül alá. ez fícsör, vagy csak hülye vagyok?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.09.11. 15:08:26

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:
Én se!
Még sose vót szvingerklubom, azé lehet ez.
Majd kitanulom, hogyan leheccséges az esetet megoldani.

megamenn 2012.09.11. 15:21:31

@Sün‼ ツ: De ménem kommentel oda senkise? He?

Anomalocaris (törölt) 2012.09.11. 15:31:43

@paraszttibor: Nem bírják felfogni, hogy ez blog, nem chat! A nyomorultak.

igazságos 2012.09.11. 15:34:38

@Manci néni, a szomszéd: manapság, a fenti példából is látható, a saját, közeli rokonod, rokonságod basz át, főleg pénzügyekben.

Nem lehet számítani már senkire, még hogy eljöjjön ingyé neked vakoltatni, meg eljöjjön házat meszelni.

Anyáméknak is így lett házuk, HITELT vettek fel, az említett százalékosat, de aztán volt egyszer egy olyan akció a banknál, hogy HITELKIVÁLTÁS, ami majdnem úgy ment, mint a nemrégiben a politikusok által maguknak megszavazott. Az átlagember, ha össze tudta kaparni mondjuk pár napon belül, akkor a felét elengedték.

Nahát, így lett, apránként, kezdetben csak az első emeleten laktak, nappali, konyha, majd fentebb lettek a hálószobák, fürdőszoba.

Ez a mai világban ELKÉPZELHETETLEN, a bankoknál nincs olyan, hogy egyszeri hitelkiváltás, 50%-os akció.

Voltam bankban sokszor, hatvan éves néniknek magyarázták, hogy majd a svájci frank akkor lesz 200 felett, ha piros hó esik, a két néni fel is vette a hitelt, kapott is, az ügyintéző meg prémiumot.

Sajnáltam őket, hiszen már akkor Amerikában válság volt, de, ha nekem is lett volna hitelem, akkor én is szívnék.

Az nem állapot, hogy 30 évesen is anyukámékkal lakjak, hiába keresek 110 ezret havonta, ebből nem lesz önállóan, egyedül, saját lakásom, még a szülők támogatásával sem, hiszen, azt lehet hallani, hogy egy 20 millás kölcsön (ebből azért már jó kecókat lehet találni), törlesztőrészlete 420 ezer forint!

A rokonságra nem lehet számítani, nem járnak már össze, nagyon kevés az olyan család, ahol még összetartanak, régen az unokatestvérektől kezdve, a dédunokáig, nagyszülőkön át, a keresztgyerekekig mindenki összejárt, segített a másiknak, vitt paprikát, krumplit, gyümölcsöt, ezt-azt, besegített fát rakni, disznótorba, ma már NINCS ILYEN, tényleg csak a legközelebbi rokonság, a szűk család jár még össze.

Manyecska 2012.09.11. 15:35:33

@Sün‼ ツ: mindig azt gondolom nincs már feljebb...de..:D:D:D

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.09.11. 15:37:42

@igazságos: megkérnélek, hogy a HITELT szót mindenféleképpen emeld ki, csupa nagybetűkkel.:DD

igazságos 2012.09.11. 15:40:27

@Kellemes Zérókomponista: igenis! HITEL

Látod, senkibe se lehet már megbízni, a rokonságban meg aztán pláne nem. Azok basznak át a legjobban. :)

Szerintem egyébként biztos vagyok benne, hogy egy-két törlesztőrészletet bizony befizetett a poszter, aztán rájött, hogy ez bizony halva született ötlet, csakhogy már késő volt.

Most mit tesz, bepereli a közeli rokonodat, amiért átvágott?

Stabilo 2012.09.11. 15:40:29

Sajnos te aláírtad a kezességet, így behajthatja rajtad a bank.
Ellenben védekezhetsz azzal, hogy a bank részéről nem tájékoztattak megfelelően magyarán átvertek. Plusz ha nem fizetett az illető időben akkor a banknak azonnal hozzád is kellett volna fordulnia mint készfizető kezeshez, hogy törlesz te. Ha ezt nem tette meg, úgy neked a lehetőséget sem adta meg, hogy változtass a helyzeten. Az autót nyomott áron eladta, ilyen-olyan költséget rárakott amiket ellehetett volna kerülni ha időben szól neked, de így direkte kárt okozott neked.
Ezekkel lehet érvelni és a nyilvánossággal (ami felé most jó úton haladsz), mindenhol kiemelve, hogy átvertek, megtévesztettek és hogy szándékosan kárt okoztak neked, természetesen mindenhol nagybetűkkel ki kell emelni, hogy MKB Euroleasing. Érvelni kell a családdal is (ha van), hogy ezzel milyen nehéz helyzetbe hoztak meg a többi.

megamenn 2012.09.11. 15:46:00

Az a poszter baja, hogy nem volt a szerződésben az, hogy PINA !!!

megamenn 2012.09.11. 15:48:32

Gyertek az új posztba elsőzni !!!

igi1 2012.09.11. 15:48:39

@megamen: szerintem benne volt az....

Tuti meghekkelte az autós nőjét, az volt a tulaj. :)

Pasinak épeszű ember ilyet nem csinál, hogy aláír papírt.

megamenn 2012.09.11. 15:51:35

@igi1: Nem is az autót akarta üzemben tartani, de a csaj csak akkor konnektált ha átveszi a hitelt.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.09.11. 15:57:49

@igazságos: beperelheti a közeli rokonomat, de engem nem vágott át! :D

Elsőő!

dr Smittpálelnökúr 2012.09.11. 16:00:30

Olvasstáok már el rendesen a posztot!

Egy teljesen más ügyben adott nyilatkozatot emeltek ki a többi irat közül. Egy olyan nyilatkozatot, ami (akár szerepel benne, akár nem) jogfenntartásos nyilatkozat, ami azt jelenti, hogy akkor lép hatályba, ha bizonyos feltételek bekövetkeznek. Ezek a feltételek nem következtek be, a bank azzal, hogy kiemelte onnan az iratot csalást követett el.

helianthus 2012.09.11. 16:00:50

@Kellemes Zérókomponista: elfelejtenit írtam nem feljelentenit? Vagy értettél, csak kiforgattál?

@Dr. Körömlakk ®: igen, félő, hogy így lesz. Valakinek mindenképp fizetni kell. :(

metal · http://electric.blog.hu 2012.09.11. 16:02:43

@megamen: Ez lehet a történetben az egyetlen kapaszkodó! Ha ez a mondat:
"Azonban az MKB Euroleasing által támasztott üzembentartói bejegyzéshez szükséges fizetési feltételek nem teljesítettem."

azt jelenti, hogy a szerződésmódosításért a bank pénzt kért, amit a posztoló nem fizettet meg, akkor a szerződésmódosítás nem is történt meg. Tehát nem érvényes a kezesség.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.09.11. 16:14:23

@helianthus: vagy kurtán-furcsán-durván félreolvastalak. Hiában, nem leszünk fia. Tala. Bbak. E. Zvan. Szép a feltételezés egyébként.:'(
@igazságos: ja, azok összejárnak akik együtt laknak.:D Múltkor még 90e volt. Gyarapodunk, gyarapodunk? Apropó, fogyás hogy áll? Már csak 1.5 kiló? Naggyszerû, errõl van szó!

zolika78 2012.09.11. 16:24:38

Itt két különböző dolog keveredik: üzembentartói (ami nem valósult meg) és kezes (ami lehet, hogy megvalósult).
Ahhoz, hogy el lehessen dönteni, jogosan követeli-e a bank a tartozást kellene pontosan tudni, mit is írt alá a posztoló. Mert ha aláírta, hogy ő a kezes (ehhez miért kellene 1 oldalnál több?) akkor bizony módosult az eredeti hitelszerződés és most a bank jogosan követeli rajta a tartozást.
Kedves posztoló! Jó lenne, ha az általad emlegetett 1 oldalt, amire hivatkozik a bank beszkennelnéd és kiraknád (neked is meg kell legyen, hiszen nem írunk semmit úgy alá, hogy nekünk nincs belőle példányunk). Akkor pontosan lehetne látni hogy mit is írtál alá. Mert ez így csak egy újabb "a csúnya bank rajtam követel pénzt, pedig én nem is..." poszt.

igi1 2012.09.11. 16:33:04

@Kellemes Zérókomponista: most vettem melltartót, 95B-set. :)

Egyébként még mindig tartom a 70-et.

Majd megyek SÜN-höz a szvingerklubba zumbázni.

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.09.11. 16:34:18

@Pierr Kardán:
Tudom, hogy ez megdöbbentőnek tűnik,"
Cross Cardano, +döbbentem
:)
Merthogy az egész ügynek több szerződés részlete van, nyilván a poszttolónál is
van egy hitles példány

"Ez a kezességvállalási nyilatkozat egy melléklete a kitöltendő üzembentartói szerződéscsomagnak. A gépjármű forgalmi engedélyébe nem kerültem hivatalos üzembentartóként bejegyzésre. "

Szerintem bukja a bank könnyedén

oleszt 2012.09.11. 16:38:29

@herk: arra nem hivatkozhat, hogy nem csinált kárt a banknak, a kezességnek épp ez a lényege, ha más csinál kárt, akkor a kezes fizet. amúgy szerintem lehet próbálkozni, csak nem könnyű. az összes körülményt kell nézni, nem az egy lapot. Hitelszerződés módosítás, érvényes lett írva? A kezességvállalás után? Mert ha nem akkor nem érvényes szerintem.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.09.11. 16:39:33

@igi1: az jóóó, de 70-nél ígértél nekem valamit!

igi1 2012.09.11. 16:40:44

@Rosszindulatú Vászka: nekem lehet, ki akartam magam megint tiltatni a comment:comról

jelentem, küldetés teljesítve

vénszivar 2012.09.11. 16:48:41

@Manci néni, a szomszéd: nem mondasz igazat (hüllleséget)beszélsz, néni és akkor még finom voltam. :)))

seagull 2012.09.11. 16:55:38

@Kulics: szövegértelmezés megy-e? Általános iskola alsótagozat...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.09.11. 16:56:05

Nah,
1. ahol 1,5M Ft a tét, ott nem homárkodunk, ügyvédezünk.

2. Szerintem a bank úgy gondolja, hogy az üzembentartói nem feltétele a hitelkezességnek. Pl. adsz a barátodnak kölcsön, hogy lakjon, de nem szeretnél ott tulajdont stb.

3. Szegény posztoló bármit is tesz kicsit már késő.. ebben az időszakban szopóág van mindenképp, csak a mértéke nem tiszta még

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.11. 16:59:03

@igi1: ezitten a homár, csaxólok. innen senkitsenem tiltanak ki.

igi1 2012.09.11. 17:00:39

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: a szerződés a barátid, addig ott mindenki találgat ennyi infó alapján

Rosszindulatú Vászka 2012.09.11. 17:00:58

@igi1: és vaj mekkora büszkeségre okot adó cselendzs?

igi1 2012.09.11. 17:07:22

@Rosszindulatú Vászka: aszontam, nogy a tv2 udvarán bodzásokon kîvül fehért nem látsz

Rosszindulatú Vászka 2012.09.11. 17:15:32

@igi1: gratulálok. Nagyon bátor és releváns komment.

vénszivar 2012.09.11. 17:26:10

@igazságos: Még mindig érzem a lángos ízét a számba, amit a piacon vettem........kösz a tied is finom lehetett. Remélem híztál tőle v. 2 kg-ot.

igazságos 2012.09.11. 17:27:50

@vénszivar: a többiek biztos. :)

@Rosszindulatú Vászka: :)

Amúgy tényleg így van.

igazságos 2012.09.11. 17:34:07

@vénszivar: most Máriára kell sütni, rakok fel képet, küldök virtuális sütit.

A baj az, hogy én ezekből alig látok majd valamit, merthogy mindet megeszik a kollégák. :(

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.11. 17:35:35

@igazságos: oszt mit sücc rá? billogot? mivel érzésteleníted? vagy csak úgy lekötözöd egy székre, oszt hadd füstöljön?

igazságos 2012.09.11. 17:39:38

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: ha te tudnád, már az alapok megvannak, négyféle süti, amiből az egyik pogácsa.

Mindig azon sírok, hogy ezekből én miért nem ehetek, nem marad. :(

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.11. 17:42:15

@igazságos: csak óvatosan. legutóbb mikor pogácsát ettem, szülés lett a vége. óvatosnak kell ám lenni.

igazságos 2012.09.11. 17:42:46

Mint a sáskák, úgy csapnak le mindenre. A rokon is lecsapott a balfék rokonra.

Itt némi piáért, meg dugásért, esetleg egy kis lovettáért az alkesz vállalta, hogy fizet egy-két törlesztőt, az autót meg a rokon használja.

igazságos 2012.09.11. 17:43:48

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: aham, akkor azon légy is volt. :)

Köszi a jótanácsot.

vénszivar 2012.09.11. 17:43:53

@igazságos: Akkor holnap Máriára rásütöd, hogy sületlen bolond ?:) Nemááá, ha te sütöd, akkor csak látod mindet......, nagyon szét v. csúszva.
Erre a sütire is meg hívsz, mint a lángosra ? Előre is köszönöm.

Teráz anya 2012.09.11. 17:44:19

Amikor az üzembentartói szerződést terveztétek, tettél egy ajánlatot a banknak, amit vagy elfogadtak, vagy nem. Ha nem fogadta el, akkor erről született egy értesítés, hogy dobták az ügyet, ezt keresd meg, vagy kérjél belőle másolatot az adóstól, vagy a banktól. Ha ez a papír megvan, akkor az ajánlat elutasítása miatt nem jött létre szerződés módosítás, tehát a kezességvállalási papírt nem csalási céllal, hanem okirat hamisítási célból (nem létező kötelezettség bizonyítására) használják fel veled szemben.
Ha a szerződés módosítás létrejött, csak te gondoltad meg magad időközben, de erről semmilyen módon nem értesítetted a bankot, akkor bukta van, mert fizetned kell. Kivéve, ha erről még időben, írásban értesítetted bankot és azt bizonyítani is tudod. Ha te szépen csendben magadban úgy döntöttél, hogy a létrejött módosítás ellenére mégse akarod az üzembentartóit, és azért azt nem is jegyeztetted be a forgalmiba, akkor még az is lehet, hogy ezért a fedezetelvonó magatartásért külön is meghurcolhatnak.

Kitartás, ha mindíg ésszel léptél és ezt bizonyítani is tudod, nem tudnak megfogni. Ha csak meggondoltad magad, a zöldséges sem veszi visza azt az almát, amibe beleharaptál, tehát fizetned kell.

Rosszindulatú Vászka 2012.09.11. 17:52:48

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: azannya és mi volt abba a pogiba? Érdekes recipe lehet.

Manyecska 2012.09.11. 17:57:41

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:jajjjj ijjeneket most neee:D oltják a gyerekeket egy frászban vagyok brühühü:P
Érdekes nekem szülés előtti élményem hogy valaki kb tíz percig feküdt rajtam és a nyakamba lihegett:D:D:D:D:D..! most ettem pogácsát jókor szólsz!!! :)

Rosszindulatú Vászka 2012.09.11. 18:03:05

@Manyecska: nohát. Ez is eléggé talányos. Nem is merek belegondolni.

Asszem soha többé nem eszek pogácsát.

Manyecska 2012.09.11. 18:05:47

@Rosszindulatú Vászka: úgy értem 9 hónappal előtt, kb :D

Rosszindulatú Vászka 2012.09.11. 18:12:34

@Manyecska: aha. Ezexerint télleg úgy van, mint a filmekbe, hogy a lihegéstől lesz a gyerek. Mostmár akkor ezt is tudom.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.11. 18:19:00

@Rosszindulatú Vászka: még attul is lehet, ha csunyakat sugdosnak a füledbe. ez tuti.

Rosszindulatú Vászka 2012.09.11. 18:20:48

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: az mindegy, én ojat nem szokok. Én egy kalap pináér senem mondnák csúnyaságot, vagy ijesmit a számra venni. Hacsak úgy nem. Teccikérteni.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.09.11. 18:33:32

@igi1:
Oszt kinek vetted azt a BH-t, he?

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:
A pogácsától?
Hasztamannyana!!44!

Luzercica 2012.09.11. 18:54:32

Sziasztok! Csók az összes szépfiúnak.
Megfejtettétek már a gigászi jogászi csűrcsavart?

Rosszindulatú Vászka 2012.09.11. 18:55:38

@Luzercica: már régen. Azóta békávézunk.

Luzercica 2012.09.11. 18:58:29

@Rosszindulatú Vászka: Az jó! Nekem is ott jönnek a legklasszabb gondolatok elő.
És mire jutottatok? Visszafizeti a posztoló a 1,3 millát, vagy lesz szex valakinek itt ma este?
Mindkettő fogós, ravasz kérdés.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.11. 19:17:17

@Luzercica: csatlakoznál esetleg?

@Rosszindulatú Vászka: asztat bárki mondhassa meg amúgyis láttam én mán karón varjót es :D

Luzercica 2012.09.11. 19:18:54

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: Igen, szeretnék, ha befogadtok. Hazardírozom, mert nem tudom, ez a 4-es vagy a 6-os Combínó.
Kérnék egy ülőhelyet.

Luzercica 2012.09.11. 19:27:00

@Gate of the gothic-sceleton monster's throat:
Én kérek elnézést, ha azt akartam volna.
Csak lehuppanni szeretnék mellétek, de te úgy látom, nagyon szigorú vagy. Ülésügyileg.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.11. 19:29:27

@Luzercica: foglalj helyet bátran, a @Gate of the gothic-sceleton monster's throat: -ra meg ne hallgass, ő nem ember hanem valami űrbéli terminátorgyerek, oszt nem szeresse a testnedveket, mer attul berozsdál mint a bádogember.

Rosszindulatú Vászka 2012.09.11. 19:29:30

@Luzercica: huppannyál csak, egészen nyugodtan, a tagfelvétel fojamatos.

Manyecska 2012.09.11. 20:06:32

Ó igen, a napi betevő, megyek is:D:P

pjotr007 2012.09.11. 20:07:15

A posztolónak javaslom, hogy még véletlenül se hallgasson a sok iq betyár kommentelőre akik láttak már a tv-ben egy ügyvédes sorozatot.
Egy szerződést nem csak az ott leírtak alapján ha nem a célja és a szerződő felek szándéka szempontjából is elbírálja a bíróság, ha oda kerül.
Mondjuk ha valakinek annyi esze van, hogy itt a homáron kér tanácsot jogi ügyben és hallgat is a kapott tanácsokra, és egy több százezres (milliós) összegnél sajnálja azt a pár ezer forintot ügyvédre, az megérdemli, hogy ráverje a bank a tartozást plussz még kötelezze 5 év üvegasztalon táncolásra Edénél...

Luzercica 2012.09.11. 20:17:32

@pjotr007: Ugyanezt írtam én is délben, de csak a szexista bejegyzéseimre válaszoltak, erre nem.

Anti Anyag (törölt) 2012.09.11. 20:32:19

Hihetetlen, hogy a sok trolltól egyszerűen alig lehet olvasni a tényleges infót hordozó hsz-eket.

Állítom, ezek a trollok nyafognak a legjobban, hogy kurva Orbán, kurva Jobbik, keveset fizetnek, nincs munka, minden nő kurva.

Tessék munkát keresni, többet dolgozni, nem itt lopni a napot és trollkodni!

herk 2012.09.11. 20:32:37

@dr. Bértollnok:
"Sajnos nem csalás. Csalás a tévedésbe ejtés. A bank nem tett ilyet."
szerintem pont ezt tette. Csak olyan papirt irathatott volna alá vele, ami az aktuális szerződésre vonatkozott. Úgymond csőbe húzta.
Kb olyan mintha bekopogok egy nénikéhez, és azt mondom: csókolom itt egy ingyen autó, csak alá kell irnia a szerződést. Ja meg egy kis formaság, hogy utaljon át 10 ezer forintot a számlámra. Aztán miután átutalt és szerződést megköt, szólni, hogy hopp-jajj, a szerződés formai hibák miatt sajnos érvénytelen. No viszlát !! És köszi a 10 ezret. Ez az én olvasatomban csalás, megtévesztés. Ugy lett volna korrekt, hogy ha azt mondjuk, hogy megtarthatom a 10 rugót, ha létrejön a szerződés.

@oleszt:
"arra nem hivatkozhat, hogy nem csinált kárt a banknak, a kezességnek épp ez a lényege, ha más csinál kárt, akkor a kezes fizet. "
Ehh, a két félmondatodnak nincs köze egymáshoz :-))
"arra nem hivatkozhat, hogy nem csinált kárt a banknak,"
azalatt azt értem, hogy ha visszacsinálják az eredeti állapotot, azaz semmi a vállalása, a bank még mindig a "pénzénél van", azaz ugyanolyan feltételei vannak, mint azelőtt. Azaz az 1. szerződés áll fent, annak minden feltételével.
Úgy lenne kára a banknak, ha azt mondta volna, hogy a bank ad 100 ezret, ha felelősséget vállal. Majd ez után táncol vissza.
Vagy nyilván ha már az 1. szerződéskor is benne lett volna, hogy kell egy kezes, mert akkor az 1. szerződés csak akkor jöhetett volna létre, ha van a kezes. DE !!! Az 1. szerződés kezes nélkül jött létre. Tessék ház visszaállitani az 1. szerződés utáni állapotot.
Az érvem:
A kezes nyilatkozat megtévesztésből, vagy tévedésből keletkezett, az 1. szerződéshez semmi köze, egy jövőbeli, 2. szerződéshez lett volna köze, de az nem jött létre. Nem lehet csak úgy hozzácsapni az 1. szerződéshez, mert nem ahhoz tartozik.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.09.11. 20:52:49

@Anti Anyag: te egy másik blogban szívtad fel magad, itt ilyenek komolyból nem íródtak. Egyvalamit tégy már meg.. Ha ennyire okos vagy, az anyanyelvedet tanuld már meg normálisan! Nem igaz, hogy nem bántja a szemed. Hsz-okat. A teljes alak hangrendje szerint alakul a toldalékolás. Ugyanis. Faszomat a sok eszesbe.

igazságos 2012.09.11. 21:02:51

@Sün‼ ツ: @Rosszindulatú Vászka: @vénszivar:

Jó étvágyat:

[IMG]http://i47.tinypic.com/21mdk4g.jpg[/IMG]

dr. Bértollnok 2012.09.11. 21:21:30

@herk:
Az a baj, hogy nem tudjuk pontosan, mit írt alá a szerencsétlen posztoló, de én a következőkből indulok ki, okkal:
A bank a szerződésben nem kötötte ki, hogy a kezességhez szükséges a szerződés módosítása (és a módosítással járó pénzügyi kötelezettség, amit nem teljesítettek). Fordítva lehetett, a bank kért kezest ahhoz, hogy a szerződés módosítása megtörténhessen. A posztoló nyilatkozott, hogy vállalja a kezességet. innentől nem lett volna akadálya a szerződés módosításának, ez azonban az említett okok miatt nem jött létre. A kezesség azonban ettől még fennáll.
Miért gondolom ezt? A banknak jó, ha van kezes egy hitelnél, akkor is, ha eredetileg nem volt anno a hitelszerződés megkötésének feltétele. Miért kötné bármilyen feltételhez a kezesség létrejöttét, mondjuk egyszeri díjfizetéshez? Bizony mondom, valószínűleg előfeltétel volt. A posztoló aláírta a kezességről szóló szerződést, ezzel hozzájárult a kezesség bejegyzéséhez. Ez innentől már különválik mindentől.

samot 2012.09.11. 21:38:21

jackyll!
Ügyvédröl màr hallottàl?Na az jogorvosolja a problémàd!

dr. Bértollnok 2012.09.11. 21:46:00

@herk:
Visszaolvastam talán nem egyértelmű.

A szerződés módosítása több lépésben történhetett (volna) meg. A szerződés módosítás a két fél közös akaratán kellett, hogy alapuljon.
A bank számára az, hogy a kocsi üzemeltetője és a tulajdonosa (a hitelt felvevő személye) külön válik, mindenképpen előre nem látható kockázatokat jelenthet. Többlet garancia lehet a számára, hogy az üzemeltető egyben kezességet vállal. A posztoló idáig juthatott el. Az eredeti szerződésbe közös, háromoldalú akarattal bele került, mint kezes. Bármiféle módosítás csak ezután lett volna lehetséges.
A posztoló gyakorlatilag az üzemeltetéssel együtt a gépkocsi üzemben tartásának költségeit is átvette volna, ez kiderül a posztból. Ez a bank számára teljesen új helyzetet eredményez az eredeti helyzethez képest. Ez az utolsó aktus nem történt meg, mert a posztoló és (talán) a tulajdonos visszatáncolt. A kezesség azonban -sajnos- már létrejött...

Még egy fontos momentum, ami alapján a posztoló oldaláról sem teljesen kóser a játszma. A dolog szerintem az alábbi módon zajlott le. A posztoló valójában a kocsi tulajdonjogát akarta megszerezni a kocsinak. Mivel a kocsi hitelre lett vásárolva, ez csak a hitel átvállalásával, vagy annak egyösszegű visszafizetésével történhetett volna meg. Itt valami posztoló által eltitkolt szar lehetett a palacsintában. Pl. a posztoló nem teljesen hitelképes a bank szempontjából. kezes ettől még lehet, de egy hitelfelvételt (átvállalást sokkal keményebb hitelképesség vizsgálat előz meg, legalábbis mostanság. Attól tartok, itt valami bűzlik és nem a bank részéről. Nem a bank szívatta meg a posztolót, hanem az ismerőse, vagy hozzátartozója, esetleg a posztoló önmagát.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.09.11. 22:52:27

@igazságos: bár nem nékem dobtad, de megköszönöm. Kívánatos! Akkora HTML-kóder vagy, az volt már? Menő akartál lenni és véletlenül az is lettél!:)

vénszivar 2012.09.11. 23:07:54

@Kellemes Zérókomponista: A "részemet" neked adom. Nem "kóser" a társaság. :)

Manci néni, a szomszéd 2012.09.12. 00:05:22

@igazságos: "Az nem állapot, hogy 30 évesen is anyukámékkal lakjak, hiába keresek 110 ezret havonta, ebből nem lesz önállóan, egyedül, saját lakásom..."

De miért kellene neked saját lakás? Lehet bérelni is, sokkal olcsóbban jössz ki, mint ha megvennéd.

Drágám, nekünk is volt szép nagy házunk vidéken, aztán a férjemmel úgy döntöttünk, hogy eladjuk, az árát betesszük a bankba és elköltözünk egy szép nagy városba. Na, azóta itt élünk, albérletben. A bankba levő pénzből meg majd ha nyugdíjasok leszünk, szépen meg fogunk tudni élni, amíg élünk.

Keress szépen magadnak egy feleségnek valót, aztán két fizetésből nehogy már ne tudjatok fenntartani egy albérletet.

Tölgyasztal 2012.09.12. 07:17:02

@dr. Bértollnok: hitel átvállalásnál ha az előző tulajdonos fizetett rendesen, akkor a bank (szinte) sosem fogja engedni, hogy átadja a hitelét egy újnak, mert fél,h az új nem fogja fizetni. Emiatt mindenkit el fog utasítani,ha a tulaj hitelátvállalással próbálná eladni!

CID 2012.09.12. 07:24:25

@Manci néni, a szomszéd:

Igazságosnak feleséget ? Te tudsz valamit ? :D

vénszivar 2012.09.12. 07:41:22

@CID: Miért ? Simán ! Lángost már állítólag tud enni........
Kifog egy pasis csajt az ő méreteivel s élnek mint hal a krumplilevesben ! :):D

Teráz anya 2012.09.12. 08:36:02

@dr. Bértollnok: Egy bank mindíg törekszik arra, hogy a saját pozicióit megtartsa,vagy erősítse. Ezért előfordulhat, hogy az adósi kört megerősíti egy kezes bevonásával. Kérdés, hogy eleve ez volt-e dolgok elrendeltetése, hogy a bank kérésére kezesként, mint pótfedezet bevonásra kerüljön a posztoló, vagy a posztoló valóban meg akarta az autót szerezni. Mindkét esetre van üzenet: kezességet nem vállalunk szívességbe. Ezért valakinek fizetnie kell. Ebből előnye származhat a banknak, de a posztoló azt nem ingyenesen vállalta, így bankot emiatt lehet visszatámadni, hogy hol az ellenérték? Kezesi kötelezettség teljesítése esetén az adós helyett kifizetett összeg az adóstól a kezesnek visszajár. Tehát tessék az eredeti adós ismerős-hozzátartozót ez ügyben megmogyorózni!

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.09.12. 10:20:48

@Manci néni, a szomszéd: már nem azért drága Manciné, de énjelenlegi nézeteim szerint mekkora ökörséget teccik mán beszélni! Jobban kigyössz, mi? Aztán akkor a albérletre ABLAKON KIDOBOTT PÉZ hol helyezkedik el a jólkijövési rangsorlistán? Mer' szerintem azon így annyira nagyon sehol.
Igi titkon leszbi. Ezt kottyantotta el Manciné. Túléljük.

igazságos 2012.09.12. 10:41:59

@Manci néni, a szomszéd: kicsit eltévesztetted a mondanivalót, egy bekezdéssel alatta, de ne zavarjon.

@Kellemes Zérókomponista: nem enged a 31-ből, az ilyenekre rá kell hagyni, legyen nekik igazuk.

110-ből 50 lenne az albi, meg ehhez jön még a rezsi, ami 20-as, minimum, akkor maradna ám nekem 30, mindez úgy, hogy ez a kereset errefelé elég szépnek számít.

De persze, olyanok, akik régen megtehették, hogy otthon maradtak háztartásbelinek, már képtelenek felfogni az új világ kegyetlenségeit. Ha lenne párom, akkor sem lehet teljes mértékben tőle függni, hiszen ő fogja a többet keresni, tehát neki valahol több lesz a követelése, ha egyszer lenne egy közös lakás, ennélfogva megint nem jönnék ki jól a dologból, csak, ha megkopasztanám alaposan, mint a fenti esetből is kitűnik.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.09.12. 10:57:23

@igazságos: hát ez ismerős. Amíg még kezdő kis szegény voltam nekem is volt olyan spiné aki így az agyával magyarázta, pont a fentit, csak felannyi fizuból. Mondom azt hogy? A számok mínuszban jönnek ki, édesem! Erre kuss volt a felelet. Ettől szép ez. Csak olyan okos ne lenne mindenki.
Persze ma már zsírgazdag vagyok, most mááár nincs ilyen gond.. Nem ugat senki.

igazságos 2012.09.12. 11:14:38

@Kellemes Zérókomponista: így van, meg hiteles papírt se láttál még soha.

Ez árulja el a legtöbbet egy emberről. :)

És még nem is számoltam, nekem sikerült összegyűjteni egy használt kocsira, az már megvan, annak a fenntartására is elmegy havi 20-as.

Zöldegér 2012.09.12. 11:18:48

@Kulics: Te is, meg Vászka is jól megettétek, amit a bankok sulykoltak. NEM azért vettünk fel devizahitelt, mert nyerészkedni akartunk, hanem mert NEM ADTAK forinthitelt. Sejtettem, hogy nem járok jól vele, csak nem gondoltam hogy ekkora szopcsi lesz.És mielőtt megkérded, akkor miért vettem fel, hát lakásra kellett. Valahogy nem volt szimpi a híd alja....

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.09.12. 11:40:05

@igazságos: jobb a ló. Az is kijön annyiból, aztán még pajtásod is van.

vénszivar 2012.09.12. 13:42:24

@igazságos: @igi1: Akkor, most hogy........élsz anyádék nyakán !?!

igazságos 2012.09.12. 14:01:36

@vénszivar: most kecót nézünk a tesómmal közösen Budapesten.

Talán még fel is veszünk hitelt. :)

Amúgy most 20-ig beszállok a rezsibe otthon, 60-at meg félrerakok. Havi 20-at meg elköltök kajára, ennyiből elélek vígan.

2012.09.12. 14:23:33

@Zöldegér: bankszakmában dolgozok, nem szoptam be semmit, látom a szitut világosan és sajnos nem mondasz igazat. Voltak bankok ahol adtak forint hitelt, csak magas volt a kamata. Te vagy meg se próbáltál utánajárni ennek több banknál, vagy valami hitelképességi ok miatt nem kaptál.
De hazugság, hogy nem volt forinthitel.
Volt.

Zöldegér 2012.09.12. 14:35:45

@Kulics: Jah, volt. Tényleg. Az OTP ajánlatára míg élek, emlékszem. A párbeszéd kivonata:
- Jó napot, lakáshitelt szeretnék.
- Milyen összegre? Használt, vagy új lakás?
- Kb. 8 millió, és használt lakás.
Ügyintéző hátradől, valamit kopácsol a számológépén.
- 8 Millió? Azt felértékeljük 5,6 millára, annak a felét kaphatja.
- Az csak 2,8 millió. nincs 5 millióm.
- Vegye fel személyi kölcsönben.
- Adnak 5 milló személyi kölcsönt???
- Nem.

Ennél ényegesen megalázóbb volt, felnőtt ember létemre sírva mentem hazáig...

Zöldegér 2012.09.12. 14:42:01

@Zöldegér: Ja, mindez 2006-ban volt, akkor már a bankok érzékelhetően nyomták a devizahiteleket. Valószínűleg ők már tudták, hogy jól fognak járni vele.

igazságos 2012.09.12. 14:43:36

@agresszív kismalac: a saját tesód csak nem basz át. :)

Xezs 2012.09.12. 16:13:54

@igazságos: Azért ezt te is túlgondolkodtad azzal, hogy 20 millára 420 ezer a törlesztő. Egyrészt minek 20 milla, másrészt a törlesztő az aktuális kondíciók és a futamidő függvénye, harmadrészt ezt a 420 ezret csak hallottad, így nem releváns info.

Ha lejjebb adod az igényeidet akkor találsz 7-10 millió között lakást, persze panel, de nem putri. Akár még felújítottat is.

Persze 110 ezerből még ez sem fog összejönni. Kell egy szövetséges, ami a legtöbb esetben az ember nője/hapsija.

Xezs 2012.09.12. 16:15:24

@Zöldegér: Többen is elsütötték már ezt, és ne haragudj ha nem hiszem el. Anno 2007-ben nekem elémrakták a HUF és a CHF hitel kondícióit is. Legfeljebb nem mindegyik bank foglalkozott HUF hitelezéssel, de bőven akadtak olyanok, akik igen.

Xezs 2012.09.12. 16:17:35

@Zöldegér: Ez mitől megalázó? Meg mit kell ezen sírni? A hitel nem jár alanyi jogon. Vagy adnak, vagy nem. A banknak joga van eldönteni.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.09.12. 17:33:12

@Xezs: haggyad, ő egy nő. A nők könnyen sírnak. Mondjuk vicces lehetett. Felvételt megnéznék róla.:)

igazságos 2012.09.12. 20:40:52

@Xezs: már kinéztünk egyet, 14 millás a lakás, foglaló is elintézve.

Ez a szomorú, annak kéne természetesnek lennie, hogy EGYEDÜL, a saját fizetésedből tudd biztosítani a törlesztést, nyugaton is így megy, nem mással összeállva.

Minden jó lakást AZONNAL, két héten belül elvisznek, nincsen itt válság, sok jó lakásról lemaradtunk.

Xezs 2012.09.12. 22:47:33

@igazságos: Annak kéne természetesnek lennie igen, de nem így van.

Azt azért nehogy elhidd, hogy ez nyugaton is így van, mert pl. Londonban kibaszott drága egy ingatlan, ott mindenki bérel és a legtehetősebbek vesznek csak.

Mondjuk nyugaton teljesen más a bérlés kultúrája, ott képesek leélni egy életet egyazon bérelt lakásban és a tulaj nem gecizik mint itt nálunk szoktak egyes tulajok.

2012.09.13. 11:23:38

@Zöldegér: a "felértékeljük 5.6 millára" szöveg miatt érthetetlen a történeted.

Egy 8 milliós lakást akartál 100% hitelre megvenni ???
Vagy egy 20 milliós lakáshoz kellett volna még 8 millió hitel a meglevő 12 milliós önerődön felül ???

A bank nem hülye, kockázat elemzést végez, az ingatlanárak nagyokat változhatnak ezért a biztosítéki értéket kisebbre veszik mint amire te értékeled a lakásodat és csak kevesebb hitelt adnak. A sok bedőlt hitel miatt jó nagyot zuhantak az ingatlanárak például. és te sem tudsz megszabadulni a túlértékelt és túl sok kölcsönnel terhelt ingatlanodtól.

8 millió kölcsön az elég durva dolog, ahhoz komoly jövedelem és biztosíték kell. Miért nem tudsz addig nyújtózkodni ameddig a takaród ér ?

Persze könnyű mindig másokat lehülyézni, mintsem a saját igényeink és lehetőségeinket felnőttként reálisan felmérni.

2012.09.13. 11:27:43

@igazságos: NEM, a világ nem arra készült hogy minden ember atomizáltan EGYEDÜL éljen, külön lakással, külön kocsival.
A világot CSALÁDra találták ki, két emberre, egy párra akik egymást segítve, ketten oldják meg az élet nehézségeit.
Ma már az emberek nem hajlandók alkalmazkodni, önzőek és kapzsik lettek.
Agymosás jön mindenhonnan: MERT MEGÉRDEMLED.
aki meg ezt beszopja az frusztrálódik. Ennyi.

igi1 2012.09.13. 12:47:13

@Kulics: nem láthatsz bele a másik helyzetébe, hogy oszthasd az észt, amúgy meg nagyon a keserűség beszél belőled.

Az ember meg törekszik arra, hogy NE MÁSOKTÓL FÜGGJÖN, ennyi. Van, aki megteheti, van, aki nem, van, akit így neveltek.

Odamondogathatok én is, de az ember nem tökéletes. Mindenki a saját sikerének kovácsa, én ebben látom a boldogulást.

2012.09.13. 13:29:04

@igi1: a világ történelemben a mi XX. századunk kivételével soha nem akartak az emberek magányosan, egyedül élni, egyedül külön ingatlanokat és egzisztenciákat fenntartani.
Mert az ember társas lény és az állatvilágból való kiemelkedését annak köszönhette, hogy társaságban élt és átadta a tudását másoknak.
A XX század végi fogyasztói társadalom termelte ki azt az agymosást, hogy jó egyedül lenni, jogod van hozzá hogy ne függj senkitől, megérdemled...satöbbi.
Olyan okból, hogy az atomizált tömegek arányaiban többet fogyasztanak mintha családban élnének.
De ez messzire vezet, nem ismerem a konkrét kommentelőt, csak ezek a gondolatok jutottak eszembe róla.
Nem konkrétan rá akartam kihegyezni, hanem jelenségről beszéltem.
De ez már messzire vezet.

Xezs 2012.09.13. 13:44:29

@Kulics: amúgy egy csomóan akik egyedül élnek, vágynak egy társra csak valami gebasz van velük és sehogy sem jön össze. Nekem legalábbis vannak ilyen ismerőseim.
süti beállítások módosítása